echt heel duidelijk was het niet nee,... via windows verkenner kon ik niet bij de mybook komen, hij zag hem wel, ook de subfolders: Download/Configuration/Public maar kon deze niet openen..
btw, ene keer kom ik wel bij de shares via windows verkenner en de andere keer niet
tot nu toe heb ik alleen nog de white light clean hdd uitgevoerd + firmware update van 01.00.16 naar 01.01.16 + optware + nano + transmission geinstalleerd
na de clean hdd install kon ik wel in de Public dir komen via verkenner, ga zo ff uitzoeken of het iets met de acties hierna te maken heeft.. (tot nu toe alles behalve firmwareupgrade gedaan en kom nu wel bij de shares via windows verkenner) lijkt me stug dat het wat met de firmupgrade te maken heeft, hiervoor had ik de nieuwste firmware en werkte het ook goed.. (edit zojuist firmware geupgrade en het werkt nogsteeds)
wat er dan de vorige keer fout is gegaan weet ik ook niet, het werkt iig weer naar behoren..
maakt het uit dat packages niet onder /opt/.. maar in in de root/.. worden geinstalleerd?
hoe de &*^!% krijg ik /opt/bin permanent in PATH? (begin er een beetje moe van te worden)
ik heb vanalles geprobeerd, staat meerdere malen in de .bashrc en .bash_profile maar na een reboot is het weer verdwenen uit de path. vorige keer is het me wel gelukt, maar weet niet hoe:( het werkte
kan het zijn dat er een script na de .bashrc en .bash_profile wordt geladen die de PATH weer aanpast waar /opt/bin dus niet bij staat?
btw, ik heb nog een mac.img gemaakt van de orginele schijf, is het nog mogelijk om deze tijdens de clean install er toe te voegen zodat ik weer m'n eigen mac adres krijg?
[
Voor 111% gewijzigd door
Verwijderd op 14-02-2010 21:34
]