Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442505

Even een paar noob vraagje's

Ik heb een aangepaste wd myspace world edition (2 bays) gekregen.

Hier zaten geen hd's meer in ,en ik heb mijn 1tb hd uit mijn gesneuvelde lacie networkspace gehaald om hem in de wd te zetten.

Ik heb de nas aangezet maar het blauwe ledje gaat 0,25sec aan en daarna blijft hij uit. De hd spint ,en op mijn router licht een lampje op.Hij verschijnt niet in de router bij de netwerklijst.

Hoe kan ik de nas aan de praat krijgen zonder mijn hd leeg te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De besturingssoftware staat (stond) op de schijf. Dus volgens mij ga je daar niet onderuit komen om het geheel werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik de besturingssoftware via de usb installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee, daarvoor zul je de harde schijf toch echt in een andere computer moeten hangen en formatteren. Gaat het je om het naderen van de data van om het werkend krijgen van de MyBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels een usb-sate ide adapter gekocht.

Om de boel te backuppen en daarna moet ik de schijf mounten?

Met welke softwaredoe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56
Ik heb het nog nooit gedaan maar het is wel mogelijk om er een nieuwe HD in te hangen. Check hier voor meer info: http://mybookworld.wikidot.com/troubleshooting#toc4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de hdd op ntfs geformateerd ,en er 1 partitie van gemaakt. Ik heb ook een backup van het apparaat op cd gekregen ,maar dat werkt niet.

Moet ik de schijf verdelen in kleinere partitie's? en daarop afzonderlijk de backup's zetten?
Ntfs of ander formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hoe kom je er nu bij om die schijf in NTFS te formatteren? Wel iets gelezen van de laatste posts? Zoals al gezegd, het besturingssysteem staat op de schijf. Nieuwe schijf = geen besturingssysteem = niet werken van de NAS. Hoe op te lossen; check de link die ik gepost heb of deze: http://iknowsomething.com...r-install-brand-new-disk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo allemaal,

Ik heb echt totaal geen verstand van linux, maar voor een opdracht voor mijn opleiding moet ik een applicatie schrijven die een connectie maakt met een FTP server. Deze wilde ik natuurlijk wel kunnen testen. Vandaar dat ik mijn MyBook World Edition wilde misbruiken als servertje om het te kunnen testen.

Echter is het met mijn mybook niet te hacken omdat ik SSH kan enablen in de browser gui. Dit heb ik gedaan en ik ben nu ingelogd via putty. Met optware heb ik vsftpd gedownload.

Nu wil ik gebruik maken van SFTP. Hiervoor heb ik een private key gegenereerd met Openssl. Verder heb ik het volgende aan de vsftpd.conf file toegevoegd.

ssl_enable=YES
allow_anon_ssl=NO
force_local_data_ssl=NO
force_local_logins_ssl=NO
ssl_tlsv1=YES
ssl_sslv2=NO
ssl_sslv3=NO
rsa_cert_file=/etc/vsftpd.pem

Mijn vraag was dus of mijn server al draait, en welke credentials ik moet gebruiken om in te loggen.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
Han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 12:20
Hallo iedereen. Ik heb het hele forum een beetje doorgebladerd, maar ik kom er niet uit:
Ik wil mijn MyBook gebruiken voor 2 dingen:
Torrents downloaden
NAS(Samba/windowsShare) < -- Dit werkt uiteraard al.

Ik heb het installatie pakketje voor rtorrent van u_nix_we_all geinstalleerd.
Ik kan niets compilen: error: no acceptable cc found in $PATH
Hoe krijg ik een webinterface voor de torrents?

Of kan ik rtorrent zo instellen dat hij torrentbestanden uit een map op pakt en vervolgens gaat downloaden?

Edit, ok, transmission geinstalleerd. Hoe krijg ik die webinterface aan de gang? Ook kan ik tranmission niet starten...?
-bash: transmission: command not found

[ Voor 45% gewijzigd door maartenv op 22-02-2012 21:14 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:37

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat zijn erg veel vragen maar wat heb je zelf al gedaan om ze op te lossen?
De meeste van je vragen zijn met een beetje zoeken op internet prima te beantwoorden. Kom je er dan nog niet uit, geef dan precies aan wat je hebt geprobeerd en waar dat fout gaat.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 12:20
Ik ben nog wel een aardige Linux-Noob.

Helaas kan ik de antwoorden niet vinden op het internet. Sommige zijn zo uitgebreid dat ik het overzicht kwijt raak, andere zijn zo summier dat ik er niet uit kom. Het probleem is ook dat ik fouten in instructies niet kan achterhalen zodra er 1 van de commando's niet werkt want ik heb te weinig kennis van Linux.

Optware heb ik helemaal geïnstalleerd gekregen. Nano leek ook goed te installeren, maar kan deze niet starten. (het leek er op dat linux de executable niet kon vinden)

rtorrent had ik geïnstalleerd, kon ik wel starten, maar liep in de soep met configureren. Ik kon de config file niet vinden.

Mijn grootste probleem is vooralsnog: Het commando ./configure geeft de foutmelding "no acceptable cc found in $PATH"

Verder wil ik graag een bittorrent client met webinterface. Ik loop tegen het probleem aan dat ik niet weet hoe dat te configureren.

Dus, wat tot nu toe gelukt is met een heleboel proberen en wellicht heb ik mijn NAS enorm vervuild met allerlei programma's en zooi:
Putty verbinding er mee met root access
programma's installeren.

Ik hoop dat jullie me wat in de juiste richting kunnen schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 11:13
Hallo,

onlangs heb ik wat gesleuteld met mijn oude MyBook World Blue rings.
Helaas pakte dit niet goed uit en kon ik niet meer inloggen. Ik heb nu de harde schijf uit de behuizing gehaald en wil m gaan gebruiken voor mijn 3.5 USB behuizing. Echter is de harde schijf niet voor uit te branden. De write speed ligt op 150KB/sec ongeveer. Ik heb al in diverse bestandsformaten (NTFS, HFS, EXT3) geformatteerd maar elke keer dezelfde snelheid. Controle van de schijf wijst uit dat ie gewoon in orde is. Wat zie ik over het hoofd? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Inderdaad eigenaardig. Probeer eens de hd in een pc en kijk wat daar de resultaten zijn? Of probeer een andere hd in die behuizing. Zo kan je bepalen of het probleem bij de hd of bij de usb behuizing zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo,

Jaren geleden heb ik een MyBook World gekocht maar uiteindelijk hier niets meer mee gedaan. Nu wilde ik er een FTP servertje van maken waarop ik een eigen applicatie wil schrijven.

Maar mijn probleem is nu dat ik een te grote linux prutser ben!
Naar mijn mening heb ik een FTP server erop geinstalleerd. Echter als ik dan via een FTP client van mn windows notebook er een FTPS verbinding mee wil maken, gaat dit niet. Met de SFTP verbinding heeft hij dan weer geen problemen. Maar als ik de beschrijvingen van die protocollen bekijk, is SFTP eigenlijk helemaal geen FTP protocol want het misbruikt de shell gewoon. Dus als ik het nu goed begrijp heb ik mijn FTP server gewoon niet goed ingesteld of ik moet nog met de firewall van Linux klooien. Natuurlijk wil ik dit wel met enig verstand doen dus vroeg ik me af of iemand me kan vertellen hoe ik die firewall kan open gooien of welke instellingen ik voor de FTP server moet hebben zou ik dat zeer op prijs stellen. :)

(En als iemand me kan vertellen hoe ik in mijn router de port forwarding kan aanzetten zou dit ook heel hip zijn :) )

Alvast bedankt Han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202016

Goedendag,

Ik heb vandaag geprobeerd mijn Mybook te hacken.
Echter kijg ik dit maar gedeeltelijk voor ekaar.

Ik kan nu via Putty inloggen op mijn Mybook. Maar ik kan niets weizigen.
Zoals beschreven staat op de eerste pagina moet je de inittab file weizigen.
Echter als ik dit doe dan geeft hij aan dat ik geen bevoegdheden heb om deze te weizigen.

Waar ben ik de fout in gegaan?
Zo snel al.... Oeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Log je in als root? Als je als een andere user dan root inlogt, moet je sudo voor je root-commando's zetten.

sudo echo "Nu ben ik root"
echo "en nu weer niet"

offtopic:
"Weizigen" ?? :X

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 14:57
Ik heb in een ver verleden mijn blue ring aangepast om toegang te krijgen tot SSH en mionet uit te schakelen.

De samba shares kan ik nog wel benaderen, alleen ik ben het root wachtwoord kwijt. Is er een mogelijkheid om deze te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, het is gewoon Linux, dus ik zou een van de vele procedures op internet proberen. Moet lukken!

[google=linux reset root password]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil ook weer eens aan de slag met mijn oude Mybook, welke in de kast lag te verstoffen.

Dus Mybook gepakt, harde schijf ergens vandaan gehaald.
Op de pagina gekeken hoe ik ook alweer de benodigde partities eropzet ...
... Om erachter te komen dat het linkje naar het essentiële bestand, WD_MYBOOK_WE_500GB_FILE.7z (59MiB), dood is :-(

Heeft iemand hier dat bestand toevallig ergens nog liggen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste