Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2014
gelukt!
Ik had een manual upgrade gedaan met 2.00.19 firmware.
Blijkbaar is er iets niet goed gegaan of was het een patch van 2.00.18.
Ik heb hetzelfde met 2.00.18 gedaan en volgens mij is hij weer maagdelijk:
2.00.18, geen ssh en niets op poort 8080 :)!

Ik ga geen ramdisk aanpassingen meer doen.
Verder heb ik gemerkt dat de fan veel stiller is geworden, hij draait langzamer.
Alleen nog SSH erop en dan wat optware packages.
Ik ben blij :)!!!

Voor wie een soortgelijk probleem had, dit is het laatste wat ik heb gedaan om het probleem op te lossen:

ssh into the MBWE
su -
export NAS_NBIN=/usr/www/nbin/
cd /usr/www/nbin
./getandapplyfw.sh http://cache.websupport.wdc.com/wdgxnc-02.00.18.wdg

een goed uiteinde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45
Eind goed als goed.. :P Enig idee van waar die ^M komt?

• OpenMinded
Nou, nog niet helemaal :(.
Ik heb de drive opnieuw op RAID 1 gezet in de webinterface.
Na een tijd syncen kregen een afwisselende binnenste en buitenste ring die aan gingen.
Volgens de handleiding een defect schijf :(.
Ik heb het apparaat herstart via stroom eraf en erop, en de sync is opnieuw gestart, maar ik vraag me af of het goed komt.

Die ^M is control+M , oftewel een enter/return.
Ik kon de bestanden alleen via de webinterface aanpassen en blijkbaar is het script te dom om enters goed te filteren.
Ik heb allerlei ASCII en andere codes geprobeerd om het eruit te krijgen, maar dat lukte niet.
Gelukkig van die laatste regel dus :).

Ik hoop dat het goed komt en anders dat ik de bon kan vinden.
Voor mij nooit meer een apparaat met de software op schijf, dat is echt waardeloos.

Inmiddels gelukkig een Synology :).

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Zo'n ^M en andere 'rare' karakters kunnen voorkomen als je (tekst) bestanden van MS Windows naar Unix overgooit.
Eventueel is daar een tool voor als 'dos2unix', of unix2dos, weet zo even niet uit mijn hoofd welke je zou moeten hebben.

• OpenMinded
ik heb geen SSH meer dus ik weet niet of dat op de MyBook zelf aanwezig is.
Je hebt gelijk, na het openen in Nano stond er ook DOS modus.
Een beetje dom dat die webinterface dan zo bestanden aanpast, maar goed.

Ik zit helaas nog steeds met een niet werkende MyBook echt waardeloos.
Nu zou ik een drive moeten vervangen maar geen idee welke stuk is.
zucht..... :)

Bedankt voor de tip iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Iemand interesse om mede-auteur te worden van de topicstart? anandus heeft mij toegevoegd en ik had gehoopt om tussen kerst en nieuw hier wat mee bezig te zijn. Maar jammer genoeg had ik er weinig tijd voor en het ziet er niet naar uit dat ik in de komende weken veel meer tijd zal hebben. Dus indien iemand het ziet zitten om het één en ander up to date te brengen, let me know! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339599

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.

MyBook II met RAID 1 config. Zat in het netwerk maar doet het niet meer.
Ik krijg ook van die blauwe ringen die om en om aan/uit gingen. Ik kom uit op een oververhitting.

Hang ik de schijven (500GB) in een PC dan krijg ik 4 partities te zien zonder drive letter. Mijn kennis houd daar op. Weet iemand hoe ik dan toch die ene grote partitie kan benaderen om wat data er nog af te kunnen trekken?

Dit is echt heel belangrijk voor mij, elke hulp is meer dan welkom!

Alvast bedankt voor een reactie!
Groet, Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339599

BTW.
Met recover software kan ik wel die files zien maar omdat het er ongeveer 500.000 zijn, is dat bijna onbegonnen werk om dat uit te zoeken.

Mag ik een keer een MyBook van iemand lenen, kan ik er een overnemen, kan ik even bij iemand langs met mijn schijven om die er in te duwen en te kijken of ik dan dat kleine beetje data eraf kan halen? Is er een programma die die schijven onder windows XP/Vista?& of op een MAC kan lezen?

Speciaal voor de gelegenheid heb ik een USB SATA behuizing gekocht dus ik kan de schijf wel op mijn PC krijgen maar verder dan in het beheer zien hoe de partities in gedeeld zijn kom ik niet.

MYBook II.
RAID 1
500 GB schijven.
Die versie met Blauwe ringen.

Thanks
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 10:40
Is volgens mij al eerder in dit topic genoemd, maar met een linux livecd (knoppix of ubuntu bijvoorbeeld) kan je de schijven gewoon benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 08:54
Wim.

Blauwe ringen die om en om aan gaan duiden op 'Raid degraded mode' wat betekend dat ie stuk is/gaat.

Ik heb het bij de mijne ook en ik heb een RMA aangemaakt, als je dit met credit card doet dan stuurt WD je eerst een nieuwe op voordat je de oude moet opsturen. (garantie 3 jaar)

Zoals gezegd kun je de data op schijven proberen te redden door een linux live cd te gebruiken, en de schijven in een pc te plaatsen. Verwijderen van de schijven is vrij makkelijk.

Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 23:09
Ik heb een 500 Gig Mybook met blauwe ledringen, draai er tot dusver TwonkyMedia op, maar wil nu ook de MyBook met een Xtreamer gaan benaderen voor o.a. HD-content. Kwam er nu helaas achter dat je er niet zo makkelijk een externe USB-schijf (1,5 Tb) aan kan hangen om de capaciteit uit te breiden, omdat de MyBook niet met NTFS overweg kan. FAT32 lijkt me geen optie, beetje kleine partities en bestandgroottes.

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:
  1. De schijf als NTFS ingedeeld laten en iets van NTFS-G3 installeren/instellen op de MyBook, zodat het Linux-systeem de NTFS-schijf kan benaderen. (Hoe pak je dit aan?)
  2. Formatteren als EXT2 of EXT3 en EXT2IFS op de Windows-PC gebruiken om via het netwerk naar de schijf te kunnen schrijven etc. Echter dit schijnt onder Windows 7 X64 niet te werken.
Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Wat is de (beste) oplossing?

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169504

Ik heb gehoord dat die externe schijf functie traaaaaaaaaaaag is.

Ik heb een nieuwe van 1TB besteld. Deze dingen zijn toch wel snel genoeg om 1080p te streamen naar een popcorn hour, toch? Anders word ik helemaal gek.

Ik zie allemaal leuke hacks op het internet. Vooral de torrent-functie vind ik erg nice. Gaat dit net zo snel als de uTorrent client die ik op mijn PC gebruik?

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 169504 op 16-01-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb em binnen! Wat een leuk ding. Ik heb meteen Transmission torrent erop gezet.

Ik moet wel zeggen, na een tijdje schakelt ie soort van in standby, maar het gaat niet goed. De schijf blijft draaien en hij is nog wel zichtbaar als apparaat in de netwerkomgeving, maar ik kan hem niet benaderen. Als ik hem aan en uit zet is ie er weer. Ik heb nu bij geavanceerde instellingen die hdd-sleep functie uitgezet, wat het probleem waarschijnlijk oplost. Echter, ik zou het natuurlijk het prettigst vinden als die standby-functie gewoon zou werken zoals het hoort.

Kan het zijn dat die torrent client de boel in de war stuurt?

En trouwens, die Caviar Green schijf die erin zit, die kan toch best 24/7 draaien?

Trouwens, white light versie, met de laatste firmware v1.01.16.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 169504 op 20-01-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb zelf al een jaartje een My Book World van 500GB waar ik backups op maak.
Nu is deze helaas vorige week overleden. Waarschijnlijk is de hdd defect omdat hij kraakt en piept.
Hij is vervolgens niet meer op te starten.
Valt hier een nieuwe harde schijf in te zetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timskiej schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:50:
Ik heb zelf al een jaartje een My Book World van 500GB waar ik backups op maak.
Nu is deze helaas vorige week overleden. Waarschijnlijk is de hdd defect omdat hij kraakt en piept.
Hij is vervolgens niet meer op te starten.
Valt hier een nieuwe harde schijf in te zetten oid?
Jep, en het is nog niet eens moeilijk. Als dit niet jouw versie is, moet je ff verder googelen.

http://www.instructables....igital-MyBook-USB-Drive./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Bedankt maar de software zal ik er waarschijnlijk niet op kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het is niet simpelweg de schijf vervangen hoor. De My Book World heeft namelijk een besturingssysteem dat op de HD staat. Dit is OK om een low-cost netwerkschijf te maken maar is uiteraard zeer vervelend wanneer er dan iets met de HD gebeurt. De allersimpelste manier is deze, denk ik maar er moet wel voor betaald worden:
http://highlevelbits.free...g&id=61&Itemid=78&lang=en
Maar je kan het ook iets meer handmatig doen (en gratis):
http://mybookworld.wikido...ght-my-book-world-edition

Met geen één van de twee methodes heb ik ervaring. En in beide gevallen moet de nieuwe hd in een PC gehangen worden. Indien je een laptopgebruiker bent, zal je dus beschikking moeten hebben over een usb/firewire/esata adapter of behuizing. Of zal je bij iemand anders langs moeten gaan. De laatste methode is in feite ook niet zo moeilijk. Maak gewoon gebruik van een ubuntu boot-cd en haal voor de zekerheid/veiligheid de andere hd's uit de pc. Zo formatteer je zeker niet de verkeerde hd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
@Timskiej,

Waarom laat je hem ook niet RMA'en. WD geeft 3 jaar garantie op deze apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laagvliegerke schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:33:
Het is niet simpelweg de schijf vervangen hoor. De My Book World heeft namelijk een besturingssysteem dat op de HD staat. Dit is OK om een low-cost netwerkschijf te maken maar is uiteraard zeer vervelend wanneer er dan iets met de HD gebeurt. De allersimpelste manier is deze, denk ik maar er moet wel voor betaald worden:
http://highlevelbits.free...g&id=61&Itemid=78&lang=en
Maar je kan het ook iets meer handmatig doen (en gratis):
http://mybookworld.wikido...ght-my-book-world-edition

Met geen één van de twee methodes heb ik ervaring. En in beide gevallen moet de nieuwe hd in een PC gehangen worden. Indien je een laptopgebruiker bent, zal je dus beschikking moeten hebben over een usb/firewire/esata adapter of behuizing. Of zal je bij iemand anders langs moeten gaan. De laatste methode is in feite ook niet zo moeilijk. Maak gewoon gebruik van een ubuntu boot-cd en haal voor de zekerheid/veiligheid de andere hd's uit de pc. Zo formatteer je zeker niet de verkeerde hd ;)
Oh, dat wist ik niet. De keuze lijkt met duidelijk; voor 5 euro kan niemand wakker liggen.

Weet iemand trouwens iets meer over dat slaapstandgedrag? Ik vind het echt heel klote en het hele idee wat ik had achter deze NAS is naar de vaantjes. Na een half uur vertrekt ie gewoon uit mijn netwerkomgeving, de enige manier om hem terug te krijgen, is een hard reset. Ik heb de sleep mode optie uitgezet, maar dit verandert niets aan de situatie. De schijf blijft draaien, maar hij verdwijnt gewoon en de lampjes branden statisch in plaats van dat ze knipperen. ALS ie draait, werkt alles perfect, ik ben dik tevreden over de snelheid en zo.

Ik heb de laatste firmware en de schijf is gloednieuw. Dit lijkt echt op een hardnekkig software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een 1.5 / 2 jaar terug een MyBook World (oude versie met 1 hd) uitgebreid met FTP zodat onze camera's er beeldjes op weg konden schrijven.

Echter sinds kort (geen idee hoe lang) reageert de schijf niet meer, niet op FTP, http etc. Bij het opstarten gaan de blauwe ringen ook niet meer branden, eigenlijk gebeurd er dus niks.

Nu kan ik zoals boven omschreven staat de schijf eruit slopen, opnieuw installeren en nog een poging wagen, maar wat zou de reden kunnen zijn waarom de schijf nu niet meer reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Bedankt voor de info.
Hij is nog lang niet ouder dan 3 jaar dus ik ga hem RMA sturen.
Moet ik contact opnemen met WD of terug naar de zaak waar hij gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
@timskiej

Officieel kun je ook terug naar de zaak waar je hem gekocht hebt, maar makkelijker lijkt mij om rechtstreeks via WD te gaan. Als je Advance-Replacement RMA gebruikt (met credit card) sturen ze eerst een nieuwe voordat je de defecte moet sturen. Het kost je wel de verzending van de defecte mybook.

http://support.wdc.com/warranty/index_end.asp?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand anders heeft ook het 'slaap probleem'? Shitzooi. Ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Gebruik anders eens support van WD, wellicht hebben die een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raainman schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:42:
Gebruik anders eens support van WD, wellicht hebben die een idee
Heb ik al gemaild. Misschien is er een setting die het veroorzaakt of zo. Dit forum is er toch om over dit soort shit te praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Je contacteert de support van WD omdat je My Book niet meer in standby wil gaan en hangt na het installeren van Transmission?? Je verwacht toch geen antwoord? :P

Schakel dan gewoon eens Transmission uit? Dan zie je wel of dat het probleem is. Mijn hd gaat ook niet in standby wanneer Transmission aan staat. Maar ik schakel het gewoon maar in wanneer ik het gebruik en dat is niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laagvliegerke schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:48:
Je contacteert de support van WD omdat je My Book niet meer in standby wil gaan en hangt na het installeren van Transmission?? Je verwacht toch geen antwoord? :P

Schakel dan gewoon eens Transmission uit? Dan zie je wel of dat het probleem is. Mijn hd gaat ook niet in standby wanneer Transmission aan staat. Maar ik schakel het gewoon maar in wanneer ik het gebruik en dat is niet zoveel.
Nee; dat is het niet. Dit probleem was er al voordat ik ook maar iets had geïnstalleerd. Het is eerder een vastloper dan standby. De schijf is simpelweg onbenaderbaar na een paar uur. De router ziet hem nog wel in het netwerk, maar als ik hem probeer te benaderen, reageert ie niet. Ik heb alles geprobeerd. Een statisch IP adres toewijzen helpt ook niet. Ik kan het alleen oplossen door hem uit en weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dan had ik het verkeerd begrepen ;) Het niet meer in standby gaan schijnt een probleem geweest te zijn met de vorige firmware. Maar over de laatste firmware heb ik nog niet echt problemen gelezen. Ik zit zelf nog altijd op v1.00.14 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuck it. Ik heb geen zin meer in deze shit. Hij blijft maar vastlopen. Ik ga hem retourneren binnen de bedenktijd en koop wel een simpele Synology met een losse disk erbij. Is misschien iets duurder, maar ik heb er een bloedhekel aan als shit niet werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:56
@timskiej

Let er wel op dat je de data kwijt bent. Ik had precies hetzelfde probleem, schijf was na een aantal minuten niet meer te benaderen. Aangezien ik geen recente full-back-up had heb ik besloten om de schijf open te maken en iig de data eraf te halen. Heeft me wel mijn garantie gekost, maar die data was mij meer waard. Nu dus maar even een losse schijf halen en de boel opnieuw installeren en inrichten...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
De harde schijf is echt dood als je hoort wat voor geluid hij maakt :)
Ik ga hem morgen terug sturen richting Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Ik zit nog steeds te wachten op mijn vervanging ... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 09:19
heeft al eens iemand een chroot opgezet?
Ben het aan het proberen maar wil niet helemaal lukken. Ik vroeg me af of iemand een werkende chroot heeft, en hoe hij deze dan heeft gemaakt

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit gaat mij niet meer aan, maar misschien wel handig voor degenen die wel dit ding hebben met dit probleem. Ik was niet de enige met de vastlopers. Op het forum van WD was al een tijdje een topic aan de gang, en het lijkt er op dat ze het hebben opgelost.

Check:
http://community.wdc.com/...After-short-use/td-p/3209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Uhm.. Dit is misschien een beetje een vreemde vraag... Maar... Ik heb het ding al erg lang niet meer gebruikt en weet nu niet meer welke power adapter erbij hoorde. Heeft iemand toevallig een plaatje of een beschrijving van de adapter? Ik heb namelijk meerdere die erin passen maar wil hem niet per-ongeluk opblazen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:37:
Uhm.. Dit is misschien een beetje een vreemde vraag... Maar... Ik heb het ding al erg lang niet meer gebruikt en weet nu niet meer welke power adapter erbij hoorde. Heeft iemand toevallig een plaatje of een beschrijving van de adapter? Ik heb namelijk meerdere die erin passen maar wil hem niet per-ongeluk opblazen :o
Op zowel de adapter als op de schijf zelf staat het voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik heb nu ongeveer een jaartje de MyBook World Edition met blauwe ringen draaien als usenet download machine. Ik gebruik optware i.c.m. NZBGet en een PAR/RAR scriptje dat al tijden prima werkt. Tot op heden sleep ik m'n NZBtjes in de "nzb" map, NZBGet pikt ze op en de rest gaat vanzelf.

Nu zou ik een RSS feed willen importeren in NZBGet, zodat er automatisch nieuwe afleveringen van series worden gedownload. Is dit mogelijk met een addon script/tool? Zo ja, waar kan ik die vinden? Ik ben zelf geen Linux expert dus alle hulp is welkom ;).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@ CoDe-ReD in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."

Grapjas! Wat heeft dat nou met de Mybook te maken? ;)

Daarbij is dit natuurlijk echt zo'n vraag die simpel via te googlen te beantwoorden is, zoals hier te gedemonstreerd: [google=nzbget rss]

De eerste hit is de jouwe! :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:14

Garyu

WW

Hmm, op mijn (whitelight) MBW probeer ik cups aan de praat te krijgen, en in principe draait cups vanaf een simpele installatie uit optware zonder recompile. Ik heb tenminste het administration panel al voor mijn neus. Maar hij vindt mijn printer niet (een HP Laserjet 1200, die wel in de lijst met ondersteunde devices staat).

Wat mij verbaast is dat commando's als lpstat of lsusb ook niet pakt - daarmee wordt troubleshooten vrij lastig. Iemand tips? Maak ik een beginnersfout?

Het errorlog van cups geeft (o.a.) volgende foutmelding:
code:
1
Unable to execute /opt/lib/cups/filter/rastertogutenprint.5.2: No such file or directory

Die bestaat inderdaad ook niet, hoewel ik cups-driver-gutenprint wel geinstalleerd heb. In die folder staan verder zo dingen als imagetoraster, pdftoraster, rastertoepson, maar dus niet die file die blijkbaar door cups gezocht wordt. Iemand hulp?

[ Voor 30% gewijzigd door Garyu op 04-02-2010 22:02 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41100

:( door een fout heb ik mijn root ge-chmod 777
nou werkt ssh dus niet meer (enigste probleem)
weet er iemand of dit nog te fixen is?
heb de hdd er al uit maar nog problemen met de sata controller v/d pc (geen bios)
zodra dit gelukt is zit ik met de volgende vraag, kan ik een single disc white light 500gb backup over een (mijn) single disc white light 1tera schijf plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nou een andere desktop pc gepakt, en nou kan ik wel in de hdd komen...

nou wil ik de SDA1 "partitie" overschrijven door een sda1file.tar.gz bestand.

ik heb geprobeerd:tar -x SDA1FILE.TAR.gz /mnt/sda1/

maar dan gebeurt er niets meer.. terminal reargeert niet meer.
heb hem vannacht aan laten staan (misschien duurde het gewoon lang) maar vanochtend stond het nog net zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat is ook een onvolledig tar commando. Tar staat met deze opdracht te wachten op input van 'stdin', ofwel een pipe etc.

De juiste syntax is:
tar -xzvf SDA1FILE.TAR.gz /mnt/sda1/

• Daarbij staat x voor extract
• z voor un-gzip (het is tenslotte een gz-file)
• v voor verbose (dan zie je ook wat)
• en de belangrijkste: f voor file. Zonder f, gebruikt ie stdin voor z'n input.

En uiteraard moet /dev/sda1 wel op /mnt/sda1 gemount zijn. En het is ook sterk aan te raden /mnt/sda1 eerst leeg te maken voordat je het origineel terugleest!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tnx!, dit werkt idd beter :)

hoe kan ik het beste sda1 leegmaken?
gewoon alles in sda1 met rm command verwijderen?

wil het eerst zonder proberen aangezien alles nog wel werkt behalve ssh..
nou krijg ik

gzip: stdin: unexpected end of file
tar: Unexpected EOF in archive
tar: Error is not recoverable: exiting now

of komt dit juist omdat sda1 nog niet leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mijn excuses, mijn syntax was ook nog niet compleet. Ik ben -C vergeten:
tar -xzvf SDA1FILE.TAR.gz -C /mnt/sda1/

Je kunt ook eerst naar /mnt/sda1 gaan en dan pas uitpakken:
cd /mnt/sda1
tar -xzvf SDA1FILE.TAR.gz

Let er wel even op dat je archief in de root begint. Ik ken dat bestand niet, dus misschien zitten er nog directories voor of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
whoee! hell yeah ssh doet het weer!

heb je laatste command nog niet uitgevoerd maar zal in de toekomst nog wel van pas komen aangezien ik de mybook nog een keer wil "cleanen"

probleem: ssh werkt niet meer na chmod 777 over gehele root dir

nou zag ik in de log staan Permissions 0777 for /etc/ssh_host_dsa_key + ssh_host_rsa_key + ssh_host_key are too open

dus schijf weer aan de desktop via sata, de boel gemount, chmod 700 op de bovenstaande files gedaan en ik heb weer toegang :D

moet wel zeggen dat ik hiervoor openssh nog een keer heb geherinstalleerd maar dit had geen effect..

toch maar eens vaker in het log bestand kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar goed, daarmee staat dus wel je hele schijf open, he! Als iemand op wat voor manier dan ook maar toegang tot de schijf krijgt, kan die persoon doen wat ie wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat klopt, maar ben iig al een stap verder... enig idee wat wel de correcte permissions zijn?

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 41100 op 07-02-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Lees je eens in over rechten binnen Linux. Ik heb even wat gegoogled voor je: [1] [2]

De standaard herstellen vergt flink wat wilskracht, denk ik. Je kan ze uit de tarball halen en opnieuw toepassen op elk bestand, maar daar zou ik een script voor schrijven. Dat ga je niet handmatig doen.

edit:
Waarom heb je je vraag over de torrents weggehaald?

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 07-02-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan is een "recovery" misschien wel beter aangezien ik toch een keer leeg wil beginnen, zijn ook de permissions meteen weer in orde..

heb zojuist de sda1 leeg gemaakt, oude sda1backup er weer opgezet (backup van toen ik nog niet in ssh kon komen) permissions weer aangepast. nou werkt ssh, maar kom ik niet op m'n shares met windows, wel kan ik de mybook en de folders zien, maar wanneer ik ze probeer te openen lukt het niet.

ik kan wel in de map Configuration komen..

deze "recovery" heb ik gedaan omdat na een martin hinner package install putty automatisch uit ging na inloggen

ging om deze http://martin.hinner.info/mybook/webif.php

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41100 op 08-02-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt het dat de recovery/backup images van wikidot voor de blue ring versie is?
en dit dus niet werkt bij een white light?
zal ik dan deze moeten proberen?

sorry voor m'n kleine geduld :)
heb een 300gb sata schijf gevonden waar ik de clean install op heb uitgevoerd en de mybook start alsof ie net uit de doos komt :D

vanavond kijken of ik hier een backup van kan restoren op de orginele mybook schijf.. anders wordt dit ook een clean install..

samba werkt iig weer naar behoren met de nieuwe hdd

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 41100 op 13-02-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Na heel veel geklooi als Linux noob heb ik getNZB aan de praat op de Mybook World Edition II. De downloadsnelheid komt echter niet boven de 600kb/sec terwijl ik met gemakt 1200kb/sec zou moeten kunnen halen. Op het moment van downloaden wordt de WD verder niet op een andere manier belast. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Heb in dit topic hogere snelheden voorbij zien komen met getNZB.

Overigens een beetje off-topic, maar heeft iemand het voor elkaar gekregen om het iTunes gedeelte op de HD direct te benaderen met een iPhone/iPod Touch? Zou handig zijn als ik direct zou kunnen streamen vanaf de WD als mijn iPhone in z'n dock/speakers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
jvbijleveld schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:49:
@timskiej

Let er wel op dat je de data kwijt bent. Ik had precies hetzelfde probleem, schijf was na een aantal minuten niet meer te benaderen. Aangezien ik geen recente full-back-up had heb ik besloten om de schijf open te maken en iig de data eraf te halen. Heeft me wel mijn garantie gekost, maar die data was mij meer waard. Nu dus maar even een losse schijf halen en de boel opnieuw installeren en inrichten...
Dit is mij niet gebeurt bij mijn eerste mybook. een schijf vol met hacks en de case geopend opgestuurd, ik kreeg na het recoveren via een usb-case de rubber rand niet meer netjes om de mybook. ik heb 'm gewoon rma gedaan en na een maand ofzo bericht dat de rma closed was. (ik had de vervangende al voordat ik de oude moest opsturen, advanced rma met creditcard is dat). maar ik vind de mybook een kutding, ook al was ik in eerste instantie erg blij met dat ding, maar mijn vertrouwen is na mijn eerste book en alle verhalen die ik lees van mybooks die binnen het jaar de geest geven volledig weg. ik zet centjes opzij voor een krachtiger nas in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadat ik samba had verwijderd/opnieuw geinstalleerd had ik problemen om via windows bij de shares te komen.
na een recovery werkt alles weer prima, nou heb ik de samba server geupdate zoals beschreven op wikidot, maar weer problemen om bij m'n shares te komen...

zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
ga de recovery nog maar eens uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 41100 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:54:
Nadat ik samba had verwijderd/opnieuw geinstalleerd had ik problemen om via windows bij de shares te komen.
na een recovery werkt alles weer prima, nou heb ik de samba server geupdate zoals beschreven op wikidot, maar weer problemen om bij m'n shares te komen...

zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
ga de recovery nog maar eens uitvoeren...
Wat heb ik je nou geprobeerd te leren? :)
1. Eérst zoeken, ook in deze thread.
2. Dan een duidelijke klachtomschrijving maken.
Aan iets als "problemen om bij m'n shares te komen..." hebben we niets.
3. En even laten zien wat je al geprobeerd hebt.

Als je dat gedaan hebt, hoef je een vraag als "zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?" niet meer te stellen, want dat weet je dan al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

echt heel duidelijk was het niet nee,... via windows verkenner kon ik niet bij de mybook komen, hij zag hem wel, ook de subfolders: Download/Configuration/Public maar kon deze niet openen..

btw, ene keer kom ik wel bij de shares via windows verkenner en de andere keer niet
tot nu toe heb ik alleen nog de white light clean hdd uitgevoerd + firmware update van 01.00.16 naar 01.01.16 + optware + nano + transmission geinstalleerd

na de clean hdd install kon ik wel in de Public dir komen via verkenner, ga zo ff uitzoeken of het iets met de acties hierna te maken heeft.. (tot nu toe alles behalve firmwareupgrade gedaan en kom nu wel bij de shares via windows verkenner) lijkt me stug dat het wat met de firmupgrade te maken heeft, hiervoor had ik de nieuwste firmware en werkte het ook goed.. (edit zojuist firmware geupgrade en het werkt nogsteeds)

wat er dan de vorige keer fout is gegaan weet ik ook niet, het werkt iig weer naar behoren..

maakt het uit dat packages niet onder /opt/.. maar in in de root/.. worden geinstalleerd?

hoe de &*^!% krijg ik /opt/bin permanent in PATH? (begin er een beetje moe van te worden)

ik heb vanalles geprobeerd, staat meerdere malen in de .bashrc en .bash_profile maar na een reboot is het weer verdwenen uit de path. vorige keer is het me wel gelukt, maar weet niet hoe:( het werkte :)

kan het zijn dat er een script na de .bashrc en .bash_profile wordt geladen die de PATH weer aanpast waar /opt/bin dus niet bij staat?

btw, ik heb nog een mac.img gemaakt van de orginele schijf, is het nog mogelijk om deze tijdens de clean install er toe te voegen zodat ik weer m'n eigen mac adres krijg?

[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 41100 op 14-02-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
Mar2zz schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:05:
[...]

Dit is mij niet gebeurt bij mijn eerste mybook. een schijf vol met hacks en de case geopend opgestuurd, ik kreeg na het recoveren via een usb-case de rubber rand niet meer netjes om de mybook. ik heb 'm gewoon rma gedaan en na een maand ofzo bericht dat de rma closed was. (ik had de vervangende al voordat ik de oude moest opsturen, advanced rma met creditcard is dat). maar ik vind de mybook een kutding, ook al was ik in eerste instantie erg blij met dat ding, maar mijn vertrouwen is na mijn eerste book en alle verhalen die ik lees van mybooks die binnen het jaar de geest geven volledig weg. ik zet centjes opzij voor een krachtiger nas in de toekomst.
Das mooi mazzel. Ik hen eerst per email contact gezocht, wil nl niet het risico lopen dat ik na het opsturen van de gehele case te horen zou krijgen dat ie niet meer onder garantie valt, en ik aan onderzoekskosten oid vast zit om alles weer terug te krijgen.
Een nieuwe harde schijf zijn de kosten nu ook weer niet, maar het wordt iig geen WD meer ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind het wel heel raar dat ze een product wat open gemaakt is nog terug nemen :? 8)7
heb jij geluk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat "product" was duidelijk niet stuk door het openmaken. Er was iets mis met de harde schijf, dat merkte ik ook toen ik 'm in een usbcase had gehangen, bij het overzetten van files naar een nieuwe disc raakte ik steeds de connectie kwijt en werd het verplaatsen/kopieren afgebroken. Dit was ook de reden waarom de mybook unresponsive werd als ik er iets mee deed (bv film kijken ervan af ofzo)

Bovendien is het nog sterker, ik kreeg de disc er niet clean uit en verboog per ongeluk die dunne blikken plaat die erin zit, daar zat gewoon een vouw in die ik niet wegkreeg. Maar ik moet toegeven dat ik wel een tijdje bang was dat ze alsnog wat van mijn creditcard zouden afschrijven, dus dat mailtje RMA closed was een verlossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben er nu ook weer achter waarom ik de samba server had geupdate, ik kon de mybook niet vinden via het netwerk met m'n media speler. na de update wel...

nou ben ik alleen bang dat als ik het weer update(heb 'n recover gedaan ivm problemen en draai nu standaard smb die erop staat) de helft weer niet toegankelijk is en ik weer moet recoveren..

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:12
Staan je rechten op de mappen goed, heb je een samba-user die hetzelfde heet als op je windowsbak etc. Heb je je smb.conf goed aangepast?

1e keer had ik nergens last van tot ik zelf per ongeluk de root had gechmod 777 :(
dus recovery want ssh werkte niet meer, hierna werkte alles tot ik de samba server had geupdate zoals bij wikidot staat.
ook de smb.conf opgezocht en aangepast, maar geen effect.

probleem met media speler is: mybook word alleen gezien als er een windows draait (laptop aan)
kan wel op de *.smb files inloggen met zelfde username als m'n webui v/d mybook (dus onder gedeelde bestanden, niet onder netwerk)

en over die samba user, dat zegt me eerlijk gezegt niets.. 8)7

btw, ik zie dat onder windows "system" +/- 3MB/s loopt te lurken (onder resource monitor staat er WNO achter(=naam van m'n mybook)) terwijl ik niets met de mybook doe. heb hem onder netwerk geinstalleerd, geen nut, kreeg alleen een snelkoppeling naar de shares. uninstall: geen nut, snelkoppeling weg.
weet er iemand waar die mee bezig is of hoe ik dat uit kan zoeken?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 41100 op 20-02-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het eigenlijk mogelijk om de mybook schijf op een desktop pc aan te sluiten en deze dan op te starten net als de mybook?
Aangezien het OS op de hdd staat of gaat dit "hardwarematig" gewoon niet?

zou wat overzichtelijker worden met een direct scherm en is iets makkelijker dan de martin hinner vga hack

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 41100 op 21-02-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:28
Grote kans dat het niet gaat werken, daar is de mybook simpelweg niet voor gemaakt. Maar je kan het altijd proberen natuurlijk. Eventueel in VMware en hem dan zo instellen dat hij niks naar de schijf (uit de mybook) wegschrijft, just in case..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 41100 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:32:
is het eigenlijk mogelijk om de mybook schijf op een desktop pc aan te sluiten en deze dan op te starten net als de mybook?
Aangezien het OS op de hdd staat of gaat dit "hardwarematig" gewoon niet?

zou wat overzichtelijker worden met een direct scherm en is iets makkelijker dan de martin hinner vga hack
Nee, vergeet het maar. De mybook heeft een arm cpu, dus de kernel daarvan gaat echt niet werken op een PC.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Weet iemand hoelang een RMA duurt bij WD :) ?
Zit al een hele tijd te wachten op een behandelings emailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb zojuist de samba server weer geupdate, vond deze link en die heeft me verder geholpen, had dus blijkbaar geen/geen goeie samba user meer. straks eens kijken of de mediaspeler de files weer herkent onder netwerk

kan ik zelf een script maken die m'n /opt/bin PATH export en de transmission download folder chmod ?
kan via de wikidot aanpassing PATH niet exporten, reset zich weer na reboot.. en voor de rechten v/d transmission folder heb ik 1 script gevonden die vanalles verneukt (was een recovery waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 41100 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:28:
[...] kan ik zelf een script maken die m'n /opt/bin PATH export en de transmission download folder chmod ? [...]
Het antwoord is: Ja!

Het is Linux, alles is te scripten. Google als je het niet weet. Begin hier maar eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 21-02-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
@timskiej Mijn RMA verzoek 13 jan ingestuurd, 28 jan is de vervangende drive verstuurd. Dus ca. 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 22:19
Ik heb mijn mybook white light gehacked en er software op geïnstalleerd via optware. Werkt allemaal mooi. Maar ik gebruik de mybook om mkv's mee te downloaden, en ze vervolgens af te spelen op mijn tv. Alleen ondersteund mijn tv geen DTS en zijn de meeste mkv's wel DTS. Ik zoek dus een tool om de MKV/DTS te converteren naar MKV/AC3.
Ik heb het script mkvdts2ac3 gevonden. Deze converteert het MKV\/DTS bestand naar een MKV/AC3 bestand.
Alleen om het script te runnen moet aan de volgende eisen worden voldaan:
Make sure the executables for the following libraries are accessible.

1. mkvtoolnix - Matroska tools http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/
2. libdca - DTS to WAV decoder http://videolan.org/developers/libdca.html
3. aften - WAV to AC3 encoder http://aften.sourceforge.net/

De eerste heb ik ondertussen via optware geïnstalleerd. Alleen de 2e en de 3e krijg ik niet voor elkaar.
Iemand enig idee of dit mogelijk is op een mybook?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

@VivaAtloni: Zo te lezen zou het in principe wel moeten kunnen, maar gaat het wel even duren -> source downloaden, compileren en gaan met die banaan.

Ik heb eens geprobeerd een backup te maken van mijn Ubuntu-home directory naar mijn Mybook via rsync-over-ssh. Dit werkt wel, maar enorm langzaam. De gemiddelde snelheid komt niet ver boven de 800-900kb/s uit en al met al duurt een volledige backup dagen. Ligt dit aan de processor-snelheid van de Mybook (die ssh moet decrypten) of heeft dat een andere oorzaak?

Via Samba ligt de snelheid overigens rond de 3MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Is er eigenlijk een mogelijkheid om de bauwe versie terug te brengen naar zn originele staat? dus alles wat er bij geinstaleerd is er weer af en originele FW er weer op?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
raainman schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:55:
@timskiej Mijn RMA verzoek 13 jan ingestuurd, 28 jan is de vervangende drive verstuurd. Dus ca. 2 weken.
Nieuwe drive is inmiddels onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
Yalopa schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:40:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om de bauwe versie terug te brengen naar zn originele staat? dus alles wat er bij geinstaleerd is er weer af en originele FW er weer op?
Op de wikidiot staat een howto.

Ik ben nu bezig om een kapotte HD te vervangen voor een nieuwe (WD 500Gb).
Is nog een behoorlijke klus, en ik ben er al weer langer mee bezig dat ik gehoopt had.
Ik zou er niet rucksichlos aan beginnen, je hebt (redelijk) wat Linux kennis nodig om de boel weer aan de praat te krijgen, zeker als het niet meteen volgens de tutorials werkt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
timskiej schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:19:
[...]

Nieuwe drive is inmiddels onderweg :)
Mijn RMA is afgehandeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
Ik heb hier de hoop opgegeven, krijg de schijf niet (meer) aan de praat.
Volgende maand maar voor een CH3MNAS of D-Link 323 kijken...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Gister mijn nieuwe MyBook aangekomen van RMA :)
Maar deze ga ik verkopen.
Dus voor degene die geïnteresseerd is moet even in V&A kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

jvbijleveld schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:32:
[...]

Op de wikidiot staat een howto.

Ik ben nu bezig om een kapotte HD te vervangen voor een nieuwe (WD 500Gb).
Is nog een behoorlijke klus, en ik ben er al weer langer mee bezig dat ik gehoopt had.
Ik zou er niet rucksichlos aan beginnen, je hebt (redelijk) wat Linux kennis nodig om de boel weer aan de praat te krijgen, zeker als het niet meteen volgens de tutorials werkt.
Het enige wat ik terugvind is een manier die vereist dat ik de disk aan een PC hang. dit is voor mij geen optie. Ik ga maar eens een ander apparaat bekijken denk ik. Heb het wel gezien met deze.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 15:57
Hoi,

Ik heb een mybook white light waarop ik verschillende gebruikers heb aangemaakt. Nu heb ik deze weer verwijderd, van uit de webinterface, ik wil ook aangeven dat ik de user folder wil verwijderen. Helaas is dit niet gebeurd. Als ik nu dmv putty en root de folder wil verwijderen, mag ik dat niet. ik mag zelfs niet de de owner aanpassen van de folder.

Heeft iemand een idee hoe ik de folders toch kan verwijderen

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323548

Ik ben blij dat mijn 2TB externe USB-schijf net zo duur is als jullie 1.5TB Mybook harde schijf, want ik ben echt stikjaloers op jullie. Ik ben zelf Linux systeembeheerder, maar had echt wel graag een simpele lightweight-httpd, ftpd en port-forwarder willen installeren. Dan kan ik mijn 30mbit glasvezel verbinding gebruiken om mijn bestanden te delen (met mezelf op andere locaties) en ik kan ook nog steeds verbinden via VNC naar verschillende computers. Ik heb namelijk nergens Linux draaien als basis-OS, dus ik mis gewoon veel van dergelijke features voor thuis. Erg mooi speelgoed zeg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354794

Hoi allemaal!

Ik heb een mybook world edition II gekregen voor Pasen.

Mijn vraag is het mogelijk om mijn netwerk mappen een andere pictogram te geven of ico.
Met al die mappen het zelfde icoon, dan wordt ik wel zot :)
Ik vond wel iets van "Microangelo On Display" maar daar is het voor de computer zelf.
Tevens is mijn wbook nog niet gehack of gejaibraikt.

En als ik mijn wbook hack, kan ik de interface wijzigen van die local website
bijvoorbeeld een groene achtergrond kleur, dan (blauw)

Alvorens bedankt,
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:04
Anoniem: 354794 schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:14:
Mijn vraag is het mogelijk om mijn netwerk mappen een andere pictogram te geven of ico.
Met al die mappen het zelfde icoon, dan wordt ik wel zot :)
Dit is zeer simpel!

Gewoon in de map/share een bestand autorun.ini aanmaken en deze verborgen maken. Desnoods de bestaande autorun.ini wijzigen als deze bestaat.

Daarin zet je gewoon ICON=Afbeelding1.ico (Als deze in een andere map staat, doe dan \\Autorun\Afbeelding1.ico bijvoorbeeld. Deze tevens onzichtbaar maken voor je hem delete ;))
en je kan ook nog zeggen LABEL=Share 1.

Kijk voor meer info hierzo: http://www.samlogic.net/articles/autorun-commands.htm

dit werkt altijd op mijn USB-sticks en externe HDD's. Zou als het goed is ook gewoon in zo'n map moeten werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354794

woo cool ga ineens testen
maar die is wel voor mijn hoofdmap van mij wbook en opgelet is een netwerk schijf
ik denk dat dit niet mogelijk is??

bijvoorbeeld:
//mybook/video/BB

merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinds kort heb ik problemen met transmission, ik ben de laatste dagen erachter gekomen dat zolang er geen torrents in staan ik gewoon kan verbinden met transmission, maar als ik een torrent toevoeg (diversen geprobeerd) krijg ik na een aantal minuten (soms met geluk een langere tijd) al geen verbinding meer met transmission (via windows op de netwerkschijf werkt prima en ssh ook).
Als ik dan de mybook reboot en connect met transmission lukt het omdat de download gepauzeerd is(dmv het reboten) maar als de download wordt gestart werkt het niet meer.

aantal maanden geleden heb ik een whitebook recovery uitgevoerd (wikidot) transmission geinstalleerd (die ik af en toe update via ipkg update/ipkg upgrade) en de samba server geupgrade.
(enigste wat me niet lukt is de /opt/bin dir permanent in PATH te krijgen)

is dit al vaker bij iemand voorgekomen? aangezien de mybook niet de netwerk snelheden haalt die ik had verwacht (zoals de meeste kopers) en ik nu weer spontaan problemen krijg zit ik heel erg te twijfelen of ik het zal fixen of toch maar een betere nas aanschaffen..
Zou niet weten waar ik het probleem zoeken moet, zal dan toch weer een recovery worden 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41100 op 28-04-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarschijnlijk ligt het aan de torrents die zijn toegevoegd, nadat ik transmission leeg had en hierna weer een paar verschillende torrents test, blijkt bij de 1 transmission gewoon te werken en bij de ander loopt de boel vast (downloads gaan ook niet verder in de mappen incomplete/complete)

Nou wil ik toch eens kijken waarom ik mijn /opt/bin niet permanent ge-export krijg..
kan het zijn dat er een ander script later wordt geladen die deze PATH weer aanpast? ipv de bashrc/bash_profile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ik heb nu eindelijk PATH permanent gekregen, in de beschrijving van wikidot/optware staat dat je "the above moet plakken, maar dat moest zijn below" :) nu snap ik ook waarom het de vorige keer zo plots wel lukte..
Applications will be installed to /opt/bin. To run applications in /opt/bin/ without having to type "/opt/bin/<whatever>" every time, either execute this command every time you login:

export PATH=$PATH:/opt/bin

or add the above command to the bottom of /root/.bashrc and /etc/profile. An easy way to do that is by issuing these commands:
echo "export PATH=$PATH:/opt/bin" >> /root/.bashrc
echo "export PATH=$PATH:/opt/bin" >> /etc/profile
nou zit ik nog met 1 ding, apps die ik met ipkg installeer worden niet in /opt/bin geinstalleerd maar onder root.
volgens mij moet dit onder /opt/bin zijn?
eerst dacht ik dat het geen probleem zou opleveren, maar ik moet nu elke keer de permissies veranderen wil ik als een andere user dan root bij mijn torrents komen/veranderen.

en als ik de root volgooi met apps, wordt dan de mybook ook trager of heeft root niks met het geheugen te maken? viel me gisteren op dat de schrijfsnelheid niet boven de 800kb/s uit kwam... 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 41100 op 09-05-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Laatst online: 21:17
Ik ben ook van plan een Western Digital My Book World te kopen, maar welke moet ik nu kopen?

- Western Digital My Book World 2TB, GLAN, Wit ( http://www.informatique.n...orld-edition-2tb-wit.html )
Klopt dit plaatje, is hij in werkelijkheid echt zo slank.

- Western Digital My Book World II 2TB, GLAN, Wit ( http://www.informatique.n...my-book-world-ii-2tb.html )

Ik neem aan dat de 2de versie, namelijk de Western Digital My Book World II 2TB de nieuwste is maar ook de beste?
Is een eventuele hack hier nog op mogelijk?
Is een hack op de Western Digital My Book World 2TB, mogelijk?

Om nzb op de Nas te downloaden, moet hij hier ook voor gehackt worden?
Is de schrijf snelheid nog steeds zo laag van 3 á 4 mb/s of is dit inmiddels al opgelost in de nieuwe versie of door een firmware update?

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Mijn 2e mybook is alweer aan het overlijden. Die van mij hebben blijkbaar een levensduur van om en nabij de 365 dagen. Ik haal er nu ook niet weer een, ik regel via garantie een nieuwe en verkoop 'm, dan kan dat geld mooi bij de stapel voor een flinke harddisk(s) voor in een betere nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
PSP123 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:32:
Ik ben ook van plan een Western Digital My Book World te kopen, maar welke moet ik nu kopen?

- Western Digital My Book World 2TB, GLAN, Wit ( http://www.informatique.n...orld-edition-2tb-wit.html )
Klopt dit plaatje, is hij in werkelijkheid echt zo slank.

- Western Digital My Book World II 2TB, GLAN, Wit ( http://www.informatique.n...my-book-world-ii-2tb.html )

Ik neem aan dat de 2de versie, namelijk de Western Digital My Book World II 2TB de nieuwste is maar ook de beste?
Is een eventuele hack hier nog op mogelijk?
Is een hack op de Western Digital My Book World 2TB, mogelijk?

Om nzb op de Nas te downloaden, moet hij hier ook voor gehackt worden?
Is de schrijf snelheid nog steeds zo laag van 3 á 4 mb/s of is dit inmiddels al opgelost in de nieuwe versie of door een firmware update?

Bedankt voor jullie hulp!
Beide die je getoond hebt, zijn de 2de versie. Deze kan je herkennen aan de witte led bar aan de voorkant, de eerste versie heeft een blauwe cirkel. Het verschil tussen jouw eerste en jouw tweede link is dat de eerste 1 hd bevat en de tweede twee harde schijven (vandaar de, in mijn ogen ongelukkige, naam My Book World II). De snelheid van de white bar versies is hoger omdat deze een snellere cpu bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mar2zz: wat doet de mybook dan? of juist niet :) helemaal niks? wanneer is ie op?

het transmission probleem is nu weer bezig, kan er niet meer in komen :S (transmission)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hij loopt om de haverklap vast. dan reageert helemaal niets meer en dan is het een kwestie van stroom eraf en opnieuw booten. Erg irritant, wil je een muziekje opzetten en dan is ie niet bereikbaar, eerst een minuut of 2 wachten etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laatste tijd is de mybook wel erg traag, schrijven gaat van 0 langzaam tot de 250kbp/s :S maar veel verder komt die niet. Ik zou zelf niet weten waar ik het moet zoeken, heeft iemand een idee? Heb al een andere nas besteld, maar als ik dit probleem op kan lossen kan de mybook nog gebruikt worden (desnoods door een ander)

edit, backup stond aan, uitgezet en nu gaat het niet verder dan 425kb/s :S echt waardeloos

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 41100 op 22-07-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Is de schijf bijna vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet echt, 59% vol.

een deze dagen komt de nieuwe nas binnen (synology ds209) en dan zal ik weer eens een "install clean hdd" uitvoeren op de mybook om te kijken of hij "fabrieksstandaard" ook nog zo ruk is. als dit zo is wordt het een 1TB usb schijf voor aan de synology. zal me niks verbazen dat die dan nog sneller is dan de mybook standaard

ik dacht het probleem gevonden te hebben, maar ze vraten alleen maar geheugen, heb twonky en itunes uitgeschakeld, maar up/down gaat niet hoger dan 325kb/s.
ftp gaat nu wel "vlot": 5mb/s (dacht dat ik op ftp zat maar was ssh)

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 41100 op 27-07-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Er is blijkbaar sinds 4 januari een nieuwe firmware uit: http://support.wdc.com/do...ReleaseNotes_v1_02_06.pdf
Release 1.02.06 (1/4/2010)
• Updated Mionet client version to 4.3.0.8 to support WD Photos photos viewer app.
• Updated TwonkyMedia Server version 5.1.9 to fix MKV compatibility issue.
De vermeldde datum is wel verkeerd: 2010 :P Echter geen wereldschokkende wijzigingen, voorlopig ga ik niet upgraden. Het kan wel handig zijn voor mensen die mkv's streamen via TwonkyMedia.

Wel onthouden dat alle firmware upgrades eventuele tweaks/hacks ongedaan maken. Je zal deze nadien terug moeten installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 25-01-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Kan iemand mij misschien helpen aan de recovery files voor de mybook? Op de wiki staan een aantal files, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze files zo te installeren dat hij weer opstart. Bovendien zijn het 500GB files, terwijl ik een 1TB heb. Het gaat om de bluering...

En als iemand een iso van de installatiecd heeft, houd ik me ook aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Poging 2: Ik heb ondertussen SDA1_IMG.bz2 en SDA2_IMG.bz2 gevonden, maar SDA3_IMB.bz2 mis ik. Ik heb wel een tar.gz gevonden, maar daarmee krijg ik hem niet aan de praat.

Verder zoek ik nog de iso van de bijgeleverde cd... Hopelijk heeft iemand deze voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Paultje3181 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:43:
Poging 2: Ik heb ondertussen SDA1_IMG.bz2 en SDA2_IMG.bz2 gevonden, maar SDA3_IMB.bz2 mis ik. Ik heb wel een tar.gz gevonden, maar daarmee krijg ik hem niet aan de praat.

Verder zoek ik nog de iso van de bijgeleverde cd... Hopelijk heeft iemand deze voor me!
Die recovery-bestanden heb ik niet voor je, ik heb er gelijk debian opgezet, maar die CD heb ik wel, check je DM ;)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Paultje3181 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:43:

Weet niet of je ze nog steeds zoekt ...
maar ik heb wel de backups van mijn MyBook voor je
dit is ook een 1TB bluering versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even een enorme schop in dit topic.

Mijn MyBook draait nog steeds prima en nu wilde ik er een arduino aan hangen en op de mybook de seriele output van de arduino kunnen uitlezen. Probleem is alleen dat de mybook er geen kernelmodules voor heeft, en die heb ik natuurlijk wel nodig.

Is iemand er al eens in geslaagd om een usbserial module te compilen? Ik heb verschillende tutorials, zoals http://mybookworld.wikidot.com/adding-sound-support al geprobeerd, maar helaas wil dit niet erg lukken, vooral door fouten met gcc versies. Zo staat 4.1.x niet in het lijstje voor de buildroot, terwijl dit wel in mijn ubuntu zit.

Nu dacht ik het dan maar op de mybook zelf te doen, maar ook dat is niet echt een succes. De broncode die ik gedownload heb, daarvan krijg ik het compilen niet echt voor elkaar, vooral doordat er weer gcc fouten optreden.

Wie heeft er ervaring met het compileren op/voor de mybook?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Als we al aan het schoppen zijn...

Ik heb lange tijd transmission gebruikt om torrents te downloaden op mijn MyBook. Dit werkte -redelijk-, alleen reageerde transmission af en toe enorm traag. Dus me er maar aan gewaagd en een optware-update gedaan.

Helaas had dat tot gevolg dat transmission nu permament crasht, helaas zonder fatsoenlijke output te geven waarom dat eigenlijk gebeurt. Ik heb al in verschillende logs proberen te kijken maar niks gevonden. Ik heb weer gedowngrade maar het probleem blijft bestaan, en nu kan ik dus niet meer fatsoenlijk torrenten. Workaround is mijn laptop misbruiken en dan de files naar de Mybook kopieren, maar dat is niet bepaald zaligmakend.

Iemand anders ook last van hetzelfde probleem? Oplossingen?

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste