Ik heb een World Edition 2TB (white light) en deze werkt op zich goed, ik heb in enkele shares aangemaakt en deze worden geshared naar mijn Ubuntu desktop via NFS of Samba (door /etc/fstab).
Als ik de shares mount met Samba haal ik rond de 10MB/sec via Gigabit LAN verbinding (de Mybook is geen snelheidsmonster). Mount ik de shares met NFS, dan haal ik met moeite 900KB/sec.
De betreffende items in mijn fstab zien er zo uit:
Voor NFS
Voor Samba
Ze doen het allebei, alleen de snelheid bij NFS is om te janken. Heeft een van jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb al geexperimenteerd met rsize & wsize waarden, het weglaten hiervan ook, maar niks helpt. Ook heb ik op de Mybook de Mionet service uitgeschakeld omdat deze nogal veel geheugen in beslag nam en ik deze toch niet gebruik.
Volgens mij moet een hogere snelheid dan 10MB/sec ook mogelijk zijn, anders hadden ze die Gigabit interface wel voor een 100Mbit kunnen vervangen, maar op zich kan ik daar nog wel mee leven.
Zie ik soms een setting over het hoofd of is dit 'normaal'
Als ik de shares mount met Samba haal ik rond de 10MB/sec via Gigabit LAN verbinding (de Mybook is geen snelheidsmonster). Mount ik de shares met NFS, dan haal ik met moeite 900KB/sec.
De betreffende items in mijn fstab zien er zo uit:
Voor NFS
code:
1
| 192.168.0.4:/nfs/public /media/nas nfs rw,initr,rsize=8192,wsize=8192,hard 0 0 |
Voor Samba
code:
1
| //192.168.0.4/public /media/nas -o username=user,password=pw 0 0 |
Ze doen het allebei, alleen de snelheid bij NFS is om te janken. Heeft een van jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb al geexperimenteerd met rsize & wsize waarden, het weglaten hiervan ook, maar niks helpt. Ook heb ik op de Mybook de Mionet service uitgeschakeld omdat deze nogal veel geheugen in beslag nam en ik deze toch niet gebruik.
Volgens mij moet een hogere snelheid dan 10MB/sec ook mogelijk zijn, anders hadden ze die Gigabit interface wel voor een 100Mbit kunnen vervangen, maar op zich kan ik daar nog wel mee leven.
Zie ik soms een setting over het hoofd of is dit 'normaal'
En voor Midnight Commander typ je:
code:
1
| ipkg install mc |
[ Voor 8% gewijzigd door firebird_1979 op 31-08-2009 17:41 . Reden: Opmaak, kleine toevoeging ]