WD mybookworld heeft af en toe geen schrijfrechten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-08 22:20
Ik heb 2 dagen geleden een wd mybookworld gekocht en krijg hem maar niet deftig aan de praat.
Als ik hem aansluit via mijn netwerk kan ik er ongeveer 5 minuten data naar kopieëren en daarna krijg ik een foutmelding dat de toegang geweigerd is.
Ik heb al gelezen hier op GOT dat er iemand een soortgelijk probleem had doordat deze ik sleep modus ging maar vind deze niet meer terug. Ik heb me al zot gezocht achter de sleep modus maar vind deze nergens. Ik begin al te twijfelen of het over een myworldbook ging. maar goed.

mijn configuratie is als volgt:

beneden boven
(----------------------------------------------------------------------------------) (-----------------------------------------------)
(telenet router ---- linksys hub ---- topcom wireless router -)-----(-Gigabit switch ---- pc1 )
( ---- digibox -)-----(-Pc2 ---- Myworldbook)
( ) ( ---- xbox )
(----------------------------------------------------------------------------------) (-----------------------------------------------)

Ik heb al geprobeerd om alle adressen statisch in te stellen, dynamisch maar telkens een paar minuten en de toegang wordt geweigerd. Bij de instellingen van de router vindt hij de schijf wel.
Als ik de schijf alleen met men pc aan de router hang bestaat het zelfde probleem. weet er soms iemand wat ik mis doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midde036
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:55
Ik heb precies hetzelfde probleem. Hopelijk weet iemand een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midde036
  • Laatst online: 19-07 00:55
Zo'n raar probleem dit. Na zo'n 5 minuten kopieren wordt de toegang geweigerd en kan ik niet meer schrijven op de externe HD. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
Schopje en zit ik wel in het juiste topic? of moet ik in netwerken zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb ook dit probleem. Na een paar minuten geen toegang, zeer frustrerend. Iemand een oplossing?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat dat ding Linux draait met Samba erboven op oid? Al es een firmware update geprobeerd? Misschien verhelpt dat de bug?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
zit met de laatste nieuwe firmware. nl. 02.00.18.

Ik heb nog eens geprobeert met de adsl router van mijn vriendin, maar met hetzelfde probleem.
Ik kan wel lezen van de schijf met men xbox, maar deze ziet de schijf enkel als de pc opgestart is. indien de pc algesloten wordt tijdens ik films aan het kijken ben met men xbox is er geen probleem (met lezen altans).

Vind het echt heel raar en hoop dat er iemand een oplossing weet. Ik ga denk ik disdag nog eens langs bij de winkel om dit probleem eens aan te kaarten. ik zal dan wel laten weten wat ze mij gezegd hebben.

dit draait inderdaad met linux, met samba.

mss wd eens een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb ergens gelezen dat het mionet progsel het zou kunnen veroorzaken. Ik heb dit nu gedeïnstalleerd en aan het testen. Verder heb ik telnet open gezet volgens deze tutorial. Weet niet of het een invloed heeft op het ander, maar er is nu al 5 GB gecopieerd. Ik heb trouwens ook firmware 2.00.18.

/edit: Ok, te vroeg gejuicht. weer hetzelfde probleem :(

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 27-04-2008 22:32 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Hoe kopieer je? Doe je dat met Windows Explorer? Al eens Total Commander en FTP geprobeerd?

Als Total Commander wel kan kopieren is er een probleem in je Windows installatie. Als zowel Windows Explorer als Total Commander niet goed kunt kopieren, maar via FTP wel, dan kan er idd iets mis zijn met de Samba server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
Hoe kopieer je? Doe je dat met Windows Explorer? Al eens Total Commander en FTP geprobeerd?
gewoon via explorer, ftp kan niet naar ik meen zonder gehackt te zijn, total commander ken ik niet

Als Total Commander wel kan kopieren is er een probleem in je Windows installatie. Als zowel Windows Explorer als Total Commander niet goed kunt kopieren, maar via FTP wel, dan kan er idd iets mis zijn met de Samba server.
zie voorgaand antwoord

indien ik ergens verkeerd in ben laat het even weten. Ik ben nog niet zo lang bezig met netwerken uit te pluizen en kan er af en toe wel eens naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
gauntlet schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:45:
...
gewoon via explorer, ftp kan niet naar ik meen zonder gehackt te zijn, total commander ken ik niet
...
zie voorgaand antwoord
Gewoon even door Google halen dan. Eerste hit, downloaden, en dan kan je het leren kennen.
Total Commander is een heel stuk sneller, en vooral stabieler als het aankomt op kopiëren van bestanden dan Windows Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
Morgen eens proberen, zit nu niet thuis. maar indien dit zou werken, zit ik nog steeds met het probleem dat men xbox de schijf niet vind indien men pc niet even aangestaan heeft. zal het wel eerst even testen, alvast bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik gebruik een Mac trouwens. Ik zou het vreemd vinden als het met TC wel kan en via de Finder/Explorer niet. Het is gewoon een Samba share, dus dat moet gewoon kunnen. En het kan ook, want hij copieert 6GB en daarna houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
en ik heb die mionet nooit geïnstalleerd dus daar ligt het ook niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het gekke is dat als ik inlog via telnet en ik probeer de internal shares schrijfbaar te maken krijg ik dit:
code:
1
2
3
[root@ZonoskarWorld shares]# chmod a+w internal 
changing permissions of `internal': Read-only file system
[root@ZonoskarWorld shares]#

Het lijkt erop dat de disk gewoon als read-only gemount is.

/edit: Ok, het lijkt erop dat het filesystem een error heeft. maar als ik fsck probeer te draaien krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[root@ZonoskarWorld /]# umount /dev/md4
[root@ZonoskarWorld /]# fsck -t ext3 /dev/md4
fsck 1.38 (30-Jun-2005)
e2fsck 1.38 (30-Jun-2005)
/dev/md4 contains a file system with errors, check forced.
Pass 1: Checking inodes, blocks, and sizes
Error allocating block bitmap (4): Memory allocation failed
e2fsck: aborted

/edit2:
In de systemlog staat het volgende ('/var/log/messages'):
code:
1
2
3
4
5
6
7
Apr 27 20:31:48 ZonoskarWorld user.alert kernel: journal_bmap: journal block not found at offset 3084 on md4
Apr 27 20:31:48 ZonoskarWorld user.err kernel: Aborting journal on device md4.
Apr 27 20:31:48 ZonoskarWorld user.crit kernel: ext3_abort called.
Apr 27 20:31:48 ZonoskarWorld user.crit kernel: EXT3-fs error (device md4): ext3_journal_start_sb: Detected aborted journal
Apr 27 20:31:48 ZonoskarWorld user.crit kernel: Remounting filesystem read-only
Apr 27 20:31:48 ZonoskarWorld user.warn kernel: __journal_remove_journal_head: freeing b_frozen_data
Apr 27 21:24:44 ZonoskarWorld user.warn kernel: __journal_remove_journal_head: freeing b_committed_data

Precies ditzelfde had deze gast ook en zijn oplossing was om het filesysteem opnieuw aan te maken. Ik zoek morgen wel ff uit hoe dat moet, nu wil ik slapen.

Telnet enablen: zie hier.

[ Voor 81% gewijzigd door zonoskar op 27-04-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
kan je even voorgenoemde verklaren? ik kan niet echt volledig volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het lijkt veroorzaakt te worden door een fout in het filesystem, dus vanaf je een bepaalde sector wil beschrijven krijgt ie een kernel alert en wordt de share als read-only gemount. Daarom doet ie het dus ook even en daarna niet meer. Maar als het niet verholpen kan worden, zal er een nieuwe disk in moeten vrees ik. Ach, het apparaat is pas 2 dagen oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
Wel ik heb nog eens een andere opstelling gemaakt en zit nu al 1uur met volledige toegang. Ik had nog een oude router liggen (level one) en zonder internet verbinding aangesloten tussen men laptop en wd schijf.
Dus ligt het precies aan mijn opstelling. nu als ik alles automatisch laat toewijzen moet er normaal geen probleem zijn, maar toch, vreemd...

edit: toch niet. ik heb nog wat zitten kopiëren en terug hetzelfde probleem. Mijn router ziet nu een unknown device ipv de schijf. :(

(dan maar morgen eens terug naar de winkel)

[ Voor 19% gewijzigd door gauntlet op 28-04-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
terug van de winkel geweest. daar hebben ze ze getest en ik krijg gewoon een nieuwe.
volgende week moeten er terug binnenkomen.
Ik laat wel even weten of die nieuwe dit probleem ook heeft.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week mijn Mybookworld binnen gekregen en heb hetzelfde probleem. Vandaag met tech supprt van wd gebeld. Ze kennen het probleem. Waarschijnlijk iets mis met de aansturing van de netwerkpoort. Er is (nog) geen oplossing of workarround beschikbaar. Ik kan hem direct omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gehoord dat de gehele reeks Mybookworld's met dit mankement uit de handel zijn gehaald. Eind deze week komt er een nieuwe (hopelijk) goede zending binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb je ook gehoord wat de huidige bezitters ermee kunnen doen? Die van mij doet het nu redelijk nadat ik het hele filesystem heb verbouwt (raid instellingen eraf gehaald). Maar echt blij met 5MB/s ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet gehoord dat er een grote omruilactie of zo komt, maar die man van WD die ik aan de lijn kreeg aarzelde geen moment toen hij mijn klacht hoorde en zij dat ik hem direct via mijn leverancier kon terugsturen. Ik heb mijn leverancier gevraagd om te informeren of bekend is welke serienummers de problemen geven om er zeker van te zijn dat ik weer niet een brakke schijf krijg. Hij vertelde me dat de serienummers die de problemen geven bekend zijn en uit de handel zijn gehaald. Donderdag as komt er een nieuwe partij beschikbaar. Ik neem aan dat deze omruilactie voor iedereen geld die deze problemen geeft. 5MB/s schijnt normaal te zijn voor deze schijf. Is niet super maar ik wil eerst een schijf hebben die meer als 5 Mb in één keer kan opslaan. Daarna ga ik me in de snelheid verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, oke. dan houdt ik de mijne want nadat ik de raid eraf gehaald had werkt ie wel gewoon goed, alleen wat traag. Ik heb van het weekend 300 GB erop gezet in 1 keer en zonder huccups. Alleen ratelt ie af en toe zonder dat er transfers zijn (ook zonder netwerkkabel erin).

Het gekke is dat als je een 30 GB file laat creeren (bv. met dd if=/dev/null of=/shares/internal/file.dat) dat ik dan 24 MB/s haal. Waarom er dan maar 5 MB/s op de netwerk interface overblijft weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
Ah dan is er een slechte reeks in omloop. Ik heb de mijne 1 week geleden binnen gedaan en een nieuwe meegekregen, deze heeft hetzelfde probleem.
Dus heb ik deze ook binnen gedaan en nu aan het wachten op de 3de.
Hopelijk is dit een goeie. anders laat ik de winkel even bellen naar wd om te vragen welke serials slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb die van mij ook terug gebracht. Ben benieuwd wat WD ervan zegt. Na een firmware update had ik nog maar 2.8 GB vrij terwijl er maar 200 GB ofzo op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
fedje, heb je daar een bron van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Sodeknetter, ik heb ook een WD MyBook World Edition 500GB, en ik heb dat zelfde probleem, na een kleine hoeveelheid data moet ik rebooten, anders kan ik de schijf niet meer beschrijven.

Moet ik 'm nou echt na 1 dag al omruilen? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb maandag direct een andere gekregen (Informatique) en die doet 't prima.

Vannacht in één keer al mijn online-films en series overgetankt (vanaf een striped RAID-schijf in mijn 'server'), offline ga ik nog het één en ander toevegen, maar deze keer heb ik dus een werkende mediaserverschijf annex easy access-schijf. . :*)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
Ik heb er onderussen al 3 gehad en nog geeneen werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
zonoskar schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:35:
Het gekke is dat als je een 30 GB file laat creeren (bv. met dd if=/dev/null of=/shares/internal/file.dat) dat ik dan 24 MB/s haal. Waarom er dan maar 5 MB/s op de netwerk interface overblijft weet ik nog niet.
Ik heb hier ook een trage netwerk file overdracht naar mijn WD Mybookworld: momenteel 1.7 MB/sec. Deels verklaarbaar omdat het zeer veel kleinere files in veel folders zijn (ben 100 gig aan MP3's aan het overzetten) MAAR wel erg traag dit.
Het zou toch wel iets sneller moeten kunnen lijkt me. Nav zonokar's opmerking lijkt het probleem in de netwerk interface te zitten. Weet iemand een fix hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gauntlet schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:26:
Ah dan is er een slechte reeks in omloop. Ik heb de mijne 1 week geleden binnen gedaan en een nieuwe meegekregen, deze heeft hetzelfde probleem.
Dus heb ik deze ook binnen gedaan en nu aan het wachten op de 3de.
Hopelijk is dit een goeie. anders laat ik de winkel even bellen naar wd om te vragen welke serials slecht zijn.
effe een ander vraagje ik probeer steeds een ftp verbinding te maken naar me mybook maar dit lukt niet. Nu heb ik gelezen dat dit standaard niet kan.

nu probeer ik steeds via deze link:

http://<je-mybookworld-ip>/auth/firmware_upgrade.pl?fwserver=

martin.hinner.info/mybook/firmware.php me firmware te updaten maar krijg steeds dit bericht :

The drive is currently busy. Please stop using all shares and try again.

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vespa
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 08:26
Heb hier ook een WD My Book kan ongeveer 20 minuten schrijven dan krijg ik geen toegang meer.
zit al de hele dag te klooien ga hem maandag terug brengen naar de winkel.
Aangesloten op de router na 20 minuten geen schijf rechten meer alleen lezen direct op de pc aangesloten precies hetzelfde en als ik het zo lees hebben heel veel mensen hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vespa schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:16:
Heb hier ook een WD My Book kan ongeveer 20 minuten schrijven dan krijg ik geen toegang meer.
zit al de hele dag te klooien ga hem maandag terug brengen naar de winkel.
Aangesloten op de router na 20 minuten geen schijf rechten meer alleen lezen direct op de pc aangesloten precies hetzelfde en als ik het zo lees hebben heel veel mensen hier last van.
en heb je nieuwe exemplaar het zelfde probleem ?
Pagina: 1