dcell schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:57:
[...]
volgens mij heb ik weleens gelezen dat de achterkant van het internetgebeuren van Telfort niet via KPN werkt. Fysiek zit je op het KPN netwerk maar zodra je gaat internetten gaan de packets een andere route/ worden geregeld via een andere weg.
Dit klopt, in het verleden heb ik het wel eens gepost:
Als je kiest voor Telfort, maak je inderdaad gebruik van het KPN Netwerkt, qua bereik maakt het dus verder niets uit wat je kiest, maar technisch gezien ben je nog steeds een gebruiker van het Telfort netwerk wat gebruik maakt van Roaming op het KPN netwerk, (maw vanaf het KPN radionetwerk wordt je verbonden met de Telfort -core)
Voor Bellen en SMS'en prima, niets op aan te merken, al zou het bv kunnen dat er capaciteits problemen bij telfort zijn, je in dezelfde omgeving niet meer kan bellen, maar met KPN wel (beide op het KPN radionet)
Met mobiel internet hetzelfde, je gebruik het GPRS, of UMTS-HSDPA radionetwerk van KPN, maar je data gaat via Telfort (volgens mij nog steeds via BT internetservices, nog steeds hetzelfde als uit het O2 tijdperk)
Zodoende heb je bij beide wel mobiel internet, maar kan de data afhandeling via Telfort een probleem zijn, terwijl het bij KPN probleemloos loopt (of omgekeerd)
en:
1: Met mn telfortkaartje verbonden op het KPN net (UMTS) geeft deze gegevens :
My IP address location & My IP address info:
My IP address: 212.41.1**.*** Copy [Whois]
My IP address country: Netherlands
My IP address state: Utrecht
My IP address city: Oudewater
My ISP: Communications Networking Services
My Proxy: None / Highly Anonymous [Proxychecker]
Organization: BT Global services
Host of my IP: ipgw-nl.telfort.nl [Whois]
Local Time of this IP country: 2008-11-01 21:19
2: Een simpele test, in 1 ruimte, een KPN kaartje, en Telfort kaartje, beide op KPN UMTS net, geeft al verschillende resultaten, terwijl er feite gebruik wordt gemaakt van 1 radionetwerk.
Beide berichten zijn wel uit 2008, dus hoe het nu zit weet ik niet meer (maak geen gebruik meer van Telfort)