Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 104.033 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:29

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Topicstarter
Mobiel internet via een telefoon of pda

Telfort biedt haar klanten altijd mobiel internet. Hiermee kan je onder meer surfen op het internet, heb je vrijwel altijd en overal toegang tot je e-mail en kan je gebruikmaken van messenger. Je kan het mobiele internet op zonder of met een internetbundel. Mobiel internetbundels zijn beschikbaar op ieder abonnement van Telfort. Om gebruik te maken van mobiel internet heb je de juiste toestelinstellingen en een toestel nodig met minimaal GPRS.
Mobiel breedband internet
Wil je nog sneller en meer internetten, dan is er mobiel breedband internet. Dit is beschikbaar voor alle klanten met een internetbundel. Met mobiel breedband internet kun je razendsnel mobiel surfen of e-mailen via je mobiele telefoon of pda. Telfort biedt het best dekkend mobiel breedbandnetwerk van Nederland. Mobiel breedband internet van Telfort biedt nu een downloadsnelheid tot 240 kb/s en wordt steeds sneller. Het mobiel breedband internet via het HSDPA-netwerk,.

Instellingen

stap 1
Bij Verbindingsnaam voer Telfort Spot in
Stap 2
Bij Gebruikersnaam/login voer niets in
Bij Wachtwoord voer niets in
Bij Gegevensdrager voer GPRS, 3G in
(wordt ook wel aangeduid met type overdracht of bearer in sommige toestellen)
Stap 3
Bij GPRS/EDGE Toegangspuntnaam voer internet in
(wordt ook wel aangeduid met APN, access point name of GPRS/EDGE-toegangspunt in sommige toestellen)

Contact met Telfort
Vraag stellen aan telfort, bij de meeste telefonische klantenservice personen kom je niet ver, e-mail duurt een paar dagen 2 tot 5 maar een iets beter antwoord kan je verwachten.

contact formulier

Wat zijn de meest voorkomende klachten?

* Ik krijg geen UMTS verbinding, alleen GPRS. Er staat wel 3G van KPN in de netwerklijst?!
- Telfort moet je simkaart nog activeren voor het gebruik met UMTS/HSDPA

* Mijn UMTS verbinding is heel langzaam?!
Momenteel biedt Telfort geen volledige snelheid, terwijl ze hier wel mee adverteren/geadverteerd hebben..

* Mijn USB-dongle maakt bijna nooit verbinding met het netwerk?!
Dit probleem lijkt zich alleen voor te doen, wanneer de simkaart nog niet geactiveerd is voor UMTS/HSDPA

* Windows (svchost.exe) crasht regelmatig?!
De drivers van de USB-dongle lijken bij sommige gebruikers in conflict te komen met Windows XP

The Phone House - Mobiel Breedband via UMTS/HSDPA voor €29.99 per maand

Sinds enige tijd adverteert The Phone House met een exclusieve aanbieding:

http://www.phonehouse.nl/...active=227&type=breedband
Afbeeldingslocatie: http://www.phonehouse.nl/media/interface/breedband/mobiel_breedband_top.gif

Om deze aanbieding is nogal wat ophef ontstaan en wel, omdat:

* Telfort te kampen heeft met "netwerkproblemen".
De technische dienst is momenteel overspoeld, waardoor de behandeling van klachten is opgelopen van 24 uur tot 5 werkdagen.

* Telfort nergens meer de volledige snelheid levert.
[i] De verbinding lijkt gecapped op 384kbit/s, terwijl in de advertenties en op de doos wordt gesuggereerd dat er een maximumsnelheid van 1.8mbit/s gehaald kan worden. Dit is echter niet het geval!

* [b] The Phone House de advertentie inmiddels gewijzigd heeft en er nergens meer over HSDPA gesproken wordt:

Oude advertentie:
Telfort en The Phone House beloven een snelle en eenvoudige installatie via een USB-modem of datacard. Telfort maakt gebruik van het UMTS/HSDPA-netwerk van KPN. De dienst is ook thuis of op het werk bruikbaar voor desktops en ondersteunt beveiligde Ipsec en VPN verbindingen.

Het downloaden van data via het KPN-netwerk gaat met snelheden tot maximaal 1,8 Mbit/s, ruim vier tot vijf maal sneller dan met UMTS. Op dit moment heeft Telfort een landelijke dekking van 93 procent. Buiten het dekkingsgebied, schakelt de UMTS-datacard automatisch over naar het langzamere GPRS-netwerk met landelijke dekking.
bron: http://www.telecom-update...e_met_mobiel_internet.htm

nieuwe advertentie: enkel nog over UMTS
Afbeeldingslocatie: http://www.phonehouse.nl/media/interface/breedband/mobiel_breedband_top.gif

Overigens heeft Telfort ook al abonnementsgeld terugbetaald aan enkele klanten die geen goed gebruik kunnen maken van de dienst.

TS gebaseed op Michael Knight's verhaal

originele openingspost.

Na veel zoek hier in het forum ben ik er nog steeds niet achter.

Het staat echt slecht aangegeven op de website van telfort maar surf en mail is tot een snelheid van 128 Kbits, dus mag ik UMTS of 3G gebruiken aangezien GPRS dat niet aankan.

Nu heb ik met 2 telfort sim-kaarten en een TyTN en een Nokia N70 geprobeerd een 3G verbinding
op te zetten naar telfort of kpn maar de data verbinding wordt direct af gebroken. Heel kort komt 3G in beeld te staan en dan niets meer.

Moet er nu toch iets anders ergens ingesteld worden? Of moet er nu toch iets aan de kant van telfort geactiveerd worden (1 van de sim kaarten heeft een gewoon abbo de ander een sim-only met surf en mail onbeperkt)

Ik heb het in de TyTN getest met een Orange sim-kaart en die heeft zo 3G verbinding zonder problemen. Dus het toestel werkt goed.

alvast bedankt!

[ Voor 73% gewijzigd door Ronald_stage op 04-10-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Telfort heeft momenteel flink wat problemen met het aanbieden van UMTS.. meer daarover kun je lezen in het (inmiddels gesloten) 'data abonnements-topic' van enkele dagen terug.

Ik heb een week kunnen 'genieten' van een brake umts/hsdpa verbinding, maar zit sinds vanochtend weer op GPRS.

Wat je het beste kunt doen, is even bellen met de klantenservice en je probleem voorleggen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:48
Hopsakee weg ermee.

[ Voor 105% gewijzigd door SirNobax op 04-10-2007 13:27 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Naar aanleiding van de vele klachten over Mobiel Breedband Internet van Telfort in het (inmiddels gesloten) Data abonnements topic, open ik dit topic zodat mensen hier (nieuwe) bruikbare ervaringen kunnen posten. :)

Zodra ik vanavond thuis ben, zal ik de TS uitbreiden met data-intensieve dingen als plaatjes en dergelijke, aangezien mijn Telfort UMTS/HSDA inmiddels weer niet werkt..

Even in het kort:
Wat zijn de meest voorkomende klachten?

* Ik krijg geen UMTS verbinding, alleen GPRS. Er staat wel 3G van KPN in de netwerklijst?!
- Telfort moet je simkaart nog activeren voor het gebruik met UMTS/HSDPA

* Mijn UMTS verbinding is heel langzaam?!
Momenteel biedt Telfort geen volledige snelheid, terwijl ze hier wel mee adverteren/geadverteerd hebben..

* Mijn USB-dongle maakt bijna nooit verbinding met het netwerk?!
Dit probleem lijkt zich alleen voor te doen, wanneer de simkaart nog niet geactiveerd is voor UMTS/HSDPA

* Windows (svchost.exe) crasht regelmatig?!
De drivers van de USB-dongle lijken bij sommige gebruikers in conflict te komen met Windows XP

The Phone House - Mobiel Breedband via UMTS/HSDPA voor €29.99 per maand

Sinds enige tijd adverteert The Phone House met een exclusieve aanbieding:

<<< Insert PIC >>>

Om deze aanbieding is nogal wat ophef ontstaan en wel, omdat:

* Telfort te kampen heeft met "netwerkproblemen".
De technische dienst is momenteel overspoeld, waardoor de behandeling van klachten is opgelopen van 24 uur tot 5 werkdagen.

* Telfort nergens meer de volledige snelheid levert.
[i] De verbinding lijkt gecapped op 384kB, terwijl in de advertenties en op de doos wordt gesuggereerd dat er een maximumsnelheid van 1.8mB gehaald kan worden. Dit is echter niet het geval!

* [b] The Phone House de advertentie inmiddels gewijzigd heeft en er nergens meer over HSDPA gesproken wordt:

<<< insert oude/nieuwe advertentie >>>

Overigens heeft Telfort ook al abonnementsgeld terugbetaald aan enkele klanten die geen goed gebruik kunnen maken van de dienst.

Eventuele aanvullingen voor de TS zijn altijd welkom :)

Wat komt er nog bij?
*Firmware USB-dongle voor Vista gebruikers.
*Linux instellingen voor USB-dongle.
* u vraagt, wij draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 10:46

Padvinder

doet z&#039;n best

^^^^ met hierboven.

Heb ook Telfort i.c.m. een N73. UMTS doet het regelmatig niet. M'n mail checken (dus niet eens ophalen) duurt regelmatig langer dan een minuut... erg matig. Hoop dat het snel gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

iMars

Full time prutser

SirNobax schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:03:

(even voor de duidelijkheid, The Phone House deed reclame maken voor een 1.8mbps HSDPA voor 30 Euro per maand.
Maar na een maand is dit dus mooi, onvermeld, veranderd naar een 382kbps UMTS abbo, nog steeds voor 30 Euro per maand.
Lijkt mij dat het in je abbo/contract staat. En dan nog, 1.8mbps is de theoretische snelheid lijkt me, net als bij ADSL. Misschien zit je op een stukje klote dekking.

Heb je al geprobeerd om naar een andere stad/dorp of deel daarvan te gaan om daar het te testen? Je bent afhankelijk van de dekking, ik heb soms ook wel eens dat ik maar 1 of net geen streepje ontvangst heb. Net genoeg om te bellen, maar misschien neit goed genoeg voor een verbinding.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43810

Hier ook problemen met een Telfort Surf & Mail account. Sinds gisterenavond geen verbinding. Vanochtend slechts een paar minuutjes een verbinding gehad. Maak gebruik van een N95 i.c.m. Surf & Mail (€10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hopsekop delete knop erop

[ Voor 107% gewijzigd door SirNobax op 04-10-2007 13:28 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Linux (Ubuntu >7.04) instellingen:

Zorg dat de Huawei modem aangesloten is op de computer voordat Linux start.
Ga naar de terminal-> Typ in sudo gedit /etc/wvdial.conf

Verwijder hetgene wat er staat en kopieer onderstaande:

[Dialer Defaults]
Modem = /dev/ttyUSB0
Baud = 3600000
Init1 = ATZ
Init2 = ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2
Init3 =
Area Code =
Phone = *99#
Username = ppp
Password = ppp
Ask Password = 0
Dial Command = ATDT
Stupid Mode = 1
Compuserve = 0
Force Address =
Idle Seconds = 0
DialMessage1 =
DialMessage2 =
ISDN = 0
Auto DNS = 1
En opslaan die hap. Daarna kan de verbinding gestart worden door wvdial in de terminal te typen, afsluiten gaat d.m.v. CTRL + C.
Voeg eventueel wvdial toe aan Sessions (System -> Preferences) zodat de verbinding direct gestart word.

Deze settings kunnen met elke sim-kaart worden gebruikt, echter dient hij geen pincode te hebben en eventueel de velden:
Username = ppp
Password = ppp
veranderen naar de juiste instellingen (even opvragen bij provider)

Hier is de LINKY naar de oude advertentie, met dank aan Objectief 2.

Ook lijkt het volledige netwerk er vandaag uit te zijn van Telfort.

offtopic:
"De verbinding lijkt gecapped op 384kB, [....] van 1.8mB gehaald kan worden. Dit is echter niet het geval!"
Een B en een b is een groot verschil ;) . En mili/microBytes ... hahaha 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door SirNobax op 04-10-2007 12:48 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Edit: post in verkeerde topic, mag wel :)

[ Voor 94% gewijzigd door Hugo__Boss op 04-10-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Whoa, threadmerge O_o.

Beetje een rommeltje geworden IMO :X .

Achja, komt omdat er drie topic zijn geopend, met allemaal (bijna) dezelfde discussie. Zonde om bepaalde topics te sluiten, omdat er nuttige informatie in zit...

Zo is het dus weer overzichtelijk en valt dat rommeltje imo wel mee

[ Voor 114% gewijzigd door een moderator op 04-10-2007 13:21 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234347

SirNobax schreef:

Heb ik ook last van ze al een paar keer gebelt antwoort van hun: o u ben de eerste die dit meld wij hebben dit nog niet ondervonden..............

Ik krijg ook spijt dat ik dit abo genomen heb (telfort €10 extra voor internet op de telefoon)

Ook al een paar keer gebelt met ze over dat ik alleen maar GPRS kan ontvangen uitgelegt dat ik voot UMTS en meer betaal hun antwoord u word over 24 terug gebelt door de techinsche dienst nou het is nu almeer dan 5 werk dagen geleden,dus ik vandaag maar weer gebelt met ze moet ik Ja sms naar 500 dan zou ik alle instellingen krijgen, krijg ik een sms terug met de text:Uw toestel of u nr wordt niet herkend.Helaas kunnen hierdoor geen instellingen naar uw toestel worden verstuurd.
TyTn II is toch ook weer niet zo nieuw?

gr ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
Dit topic geopend omdat het algeme data topic dicht is, als er vanavond een TS wordt gemaakt wil ik er wel naar kijken om daar een goeie aanvulling op door te geven.
Anoniem: 234347 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:35:
SirNobax schreef:

...

gr ronald
klik hier dit installeerd een "dataverbindingen" programma. klik op je provider en je instellingen zitten in je Windows Mobile GSM.

er was een download locatie hiervan, ik kan hem even niet vinden. bij de TyTN (1) werdt deze standaard geleverd.

Ik moet zeggen dat bij mij via GPRS vlekkeloos werkt, het is alleen traag.
Telefonische klantenservice kom ik niets mee verder, zelf een klacht over in gediend..

Nu opnieuw per mail vraag gestuurd.

Beste, Inmiddels de 4e mail maar de telefonische klantenservice bied blijkbaar geen technische ondersteuning. Sinds 1 okt heb ik Surf en Mail onbeperkt bundel, deze bied 128 Kbits snelheid, hiervoor moet ik gebruik maken van UMTS/3G. Nu heb ik dit op 2 toestellen gebprobeerd die 3G mogelijkheden hebben namelijk een HTC TyTN en een Nokia N70. GPRS verbinding werkt wel maar bied maximaal een kwart van de snelheid. De HTC TyTN heb ik ook getest met een Orange SIM kaart en daarmee werkte de 3G optie wel. Alle mogelijke instellingen die ik kon vinden geprobeerd. KPN/Telfort maar als 3G aanstaat valt of na 1 sec de verbinding weg of krijg ik een melding dat de verbinding is verbroken of niet tot stand kon worden gebracht. Bij voorbaat dank voor uw hulp. Met vriendelijke groet, Ronald van
Herwijnen

Ben erg benieuwd.

Test locatie zijn bij mij Utrecht en Almere, beide geen mogelijkheid tot umts

[ Voor 18% gewijzigd door Ronald_stage op 04-10-2007 14:41 . Reden: linkje toe gevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:13

Puf

Ook hier in Utrecht nog steeds geen verbinding via GPRS...(heb een GPRS/EDGE only toestel, speciaal aangeschaft om gebruik te kunnen maken van EDGE)
Ik heb nu ca. 1.5 week overdag een TOTAAL ONBRUIKBARE VERBINDING. Zelfs een webpagina openen met Opera Mini lukt 3 van de 4 keer niet...
En ik word al helemaal DOODZIEK van dat slechte geacteer va de klantenservice ("wat vreemd...dat heb ik nog nooit eerder gehoord"-"u bent de eerste die erover belt, het zal wel aan uw toestel liggen" -net alsof m'n foon overdag doet alsof hij kapot is, en 's nachts wel werkt-). Ze houden hun klanten echt voor domme sukkels.
Ik hoop dat iedereen met soortgelijke ervaringen hier zijn gal zal spuien, en dat er veel gelinkt wordt naar deze thread...Mijn ervaring is dat bedrijven opeens heel snel verbeteren/bijdraaien op het moment dat hun negatieve aspecten hoog in de Google pageranking staan.

Telfort Surf & Mail Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q75/Puffhead78/pukey.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Puf op 04-10-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Op de instellingen na (mijn toestel herkennen ze wel, een k810i van Sony Ericsson) is mijn data-ervaring met telfort tot nog toe ook niet heel spectaculair. UMTS zetten ze wel voor je aan, maar dat duurt even en je moet de medewerker daar misschien expliciet om vragen. De eerste keer dat ik er over belde en vertelde dat ik 'wel kon internetten maar dan zonder UMTS' kreeg ik ook de instellingen opgestuurd, gevolgd door een 'opgelost' melding...

Daarna weer gebeld, en deze helpdesker wist zowaar waar ik het over had. Het zou binnen 24 uur opgelost zijn, en zowaar, na een ruime 5 werkdagen kreeg ik een SMSje dat het probleem opgelost is. En dat was het ook, tot vandaag alle dataverkeer uitviel bij telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
Puf schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:38:
Ook hier in Utrecht nog steeds geen verbinding via GPRS...(heb een GPRS/EDGE only toestel) Ik heb nu ca. 1.5 week overdag een TOTAAL ONBRUIKBARE VERBINDING. Zelfs een webpagina openen met Opera Mini lukt 3 van de 4 keer niet...En ik word al helemaal DOODZIEK van dat slechte geacteer va de klantenservice ("wat vreemd...dat heb ik nog nooit eerder gehoord"-"u bent de eerste die erover belt, het zal wel aan uw toestel liggen" -net alsof m'n foon overdag doet alsof hij kapot is, en 's nachts wel werkt-)... Ze houden hun klanten echt voor domme sukkels. Ik hoop dat iedereen met soortgelijke ervaringen hier zijn gal zal spuien, en dat er veel gelinkt wordt naar deze thread...Mijn ervaring is dat bedrijven opeens heel snel verbeteren/bijdraaien op het moment dat hun negatieve aspecten hoog in de Google pageranking staan.
Hee Puf, gebruik je KPN instellingen of Telfort instellingen?
'Op mijn TyTN krijg ik melding dat ik gebruik maak van roaming als ik via KPN (Standaard nu) op telfort GPRS ga maar dat werkt wel beter dan de KPN instellingen.

Dus gewoon APN: internet
username is telfortnl
password is telfortnl of password is password doet ie bij mij automatisch instellen via dat een wizzard of de dataverbindingen tool

tot op een half uur terug prima GPRS, nu probeer ik na mijn vorige post iets te openen, pof verbinding dood...

[ Voor 4% gewijzigd door Ronald_stage op 04-10-2007 14:52 . Reden: update gprs doet ut ook niet meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:01

Sorcerer8472

Mens sana?

Heel UMTS kwam ik vanochtend niet op... en GPRS was onbruikbaar; al mijn pogingen om te connecten mislukten. Hij gaf wel GPRS-verbinding aan maar daarna hield het ook gelijk op.

Nu werkt alles weer... maarja, gaat lekker joh :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Werken is een groot woord... m'n telefoon ziet weer een 3g netwerk, maar verbinding maken zit er nog steeds niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
TS gebaseerd op Michael Knight's verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

@Ronald_stage:
Dit zijn de instellingen die ik momenteel gebruik...(zijn door Telfort in een configuratie-sms aan me gestuurd)

IP-adres: 193.113.200.195
Port:8080 (wap 2.0)
GPRS/EDGE toegangspunt / APN: Internet
Voor prepay geldt de uitgang: Internet.prepay
User name niet nodig
Password niet nodig
Gebruikersnaam / login en wachtwoord zijn niet nodig voor Mobiel Internet

bovenstaande heb ik rechtstreeks vanaf de Telfort -site overgenomen...Ik ga eens de KPN-instellingen zoeken, en kijken of (en hoe) dat werkt..thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
username en password zouden niet nodig moeten zijn, maar ik heb mee gemaakt dat na het aanpassen hiervan het wel weer werkt.

5.10. Telfort kan niet garanderen dat de GPRS-dienst altijd beschikbaar is of dat het verkeer over het internet altijd
goed wordt afgewikkeld. Oorzaken voor onderbrekingen zijn bijvoorbeeld storingen in de internetverbinding,
storingen in het (mobiele) telefoonnet van Telfort of dat van andere telecommunicatieaanbieders, interconnectieen
capaciteitsproblemen, een volledige bezetting van de inbelpunten van Telfort, elektriciteitsuitval en storingen in
de GPRS-dienst. Voor de beschikbaarheid en de tarieven van GPRS in het buitenland dient men de internet site
van Telfort of de klantenservice te raadplegen.

fijn van die voorwaarden waar je helemaal niets aan hebt.

op dit moment krijg ik in Almere niets voor elkaar, 3G, GPRS via KPN instellingen of Telfort maakt allemaal niet uit.

3G knalt de verbinding er uit, GPRS laat wel verbinding zien maar is geen dataverkeer over te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

Hier alles ook nog steeds plat...Ik kan dus effectief al minimaal 10 dagen landelijk GEEN gebruik maken van internet (als ik wel verbinding krijg blijven webpagina's en downloads steken en/of worden ze afgebroken...TERWIJL IK WEL BETAAL VOOR EEN BUNDEL...
Ben benieuwd wat er zou gebeuren als ik een email aan Telfort schrijf dat ik de machtiging intrek, en pas weer betaal als zij de diensten leveren die ze horen te leveren.

Aan iedereen die erover nadenkt om een mobiel internet abonnement bij Telfort te nemen:
DOE HET NIET!!!

Dat je capaciteitsproblemen hebt, ok...maar probeer je klanten niet voor de gek te houden("oh, daar is ons niets van bekend" en "u bent de eerste...") en geld uit de zak te kloppen voor iets wat je niet kunt leveren...

Het lijkt me dan ook een goed idee als iedereen die hier post het verhaal ook even aan de Consumentenautoriteit en de Opta doorgeeft, en dan met name het feit dat Telfort zich van den domme houdt, en terugbelafspraken gewoon niet nakomt.
Dat kan tegen tarief naar vaste lijn op:

088 - 0 70 70 70(ConsumentenAutoriteit, NMA en OPTA)
http://consuwijzer.nl/

Hoe meer klachten er hierover binnenkomen, hoe groter de kans dat de CA of de OPTA Telfort hierop aanspreekt, en evt. een ultimatum oplegt, zoals dat indertijd gebeurde bij het EDGE-verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

aha!!
AMSTERDAM 4-10-2007 - Het UMTS-netwerk van KPN is sedert vanmorgen 04.30 uur ernstig gestoord. De storing begon omstreeks dat tijdstip rond Nijmegen, maar in de loop van de ochtend breidde de storing zich verder uit over het noorden van het land. Omstreeks 10.30 uur was het gehele UMTS-netwerk van KPN boven de lijn Nijmegen - Den Haag getroffen door de storing.

Het gewone GSM-netwerk van telecomaanbieder KPN functioneerde echter wel gewoon door. Toch waren er veel klanten die geen bereik hadden op hun mobiele telefoon, omdat het toestel in dual mode of in UMTS mode stond. Medewerkers van de KPN klantenservice geven daarom het advies het toestel voorlopig even op gewone GSM-mode te zetten. Er kan dan in ieder geval weer gewoon gebeld worden en er kunnen ook weer sms-jes worden verstuurd.

Volgens de woordvoerdster wordt er met alle macht gewerkt om de storing te verhelpen, maar zij kon nog niet zeggen wanneer de storing verholpen zal zijn.
Volgens KPN woordvoerster Eke Wolters was omstreeks 17.00 uur de storing weer helemaal verholpen en was het UMTS netwerk weer volledig operatief.

Bron: telegraaf

hmmm.. toevallig een storing? of zou het netwerk misschien plat liggen om de knelpunten te upgraden? Ben benieuwd of de verbinding straks weer poep is als het is gefixt...

update: volgens KPN is het probleem opgelost, maar ik krijg hier nog steeds JACK POEP over GPRS!!! "Connection failed"...(het is nu 19:30)

[ Voor 22% gewijzigd door Puf op 04-10-2007 19:33 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Was vanmiddag in de lokale Telfortshop (daar krijg je tenminste nog normale service), en daar werd bevestigd dat er inderdaad een grote landelijke storing is. Ik hoop dat daarna de problemen zijn opgelost want het is de laatste paar weken inderaad bagger met de snelheid zonder dat Telfort de indruk geeft om er ook maar iets aan te doen :( Als je de ks belt weten ze van niets. Ze beloven je terug te bellen hetgeen ze dan weer niet doen. Toen ik vandaag over dat feit m'n beklag deed kreeg ik als antwoord dat ze mij niet konden terugbellen omdat ze mijn telfoonnummer niet wisten |:( Is echt gebeurd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

4u30 is wel een standaard upgradetijd; gewoon lekker 's nachts. In ieder geval is de HSDPA-bug nog niet opgelost. Ik kon toen ik eerder vanmiddag postte gewoon weer online, heb ook gebeld via het UMTS-net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Doctor Yes schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:24:
Was vanmiddag in de lokale Telfortshop (daar krijg je tenminste nog normale service), en daar werd bevestigd dat er inderdaad een grote landelijke storing is. Ik hoop dat daarna de problemen zijn opgelost want het is de laatste paar weken inderaad bagger met de snelheid zonder dat Telfort de indruk geeft om er ook maar iets aan te doen :( Als je de ks belt weten ze van niets. Ze beloven je terug te bellen hetgeen ze dan weer niet doen. Toen ik vandaag over dat feit m'n beklag deed kreeg ik als antwoord dat ze mij niet konden terugbellen omdat ze mijn telfoonnummer niet wisten |:( Is echt gebeurd 8)7
:D :D :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

Zijn er mensen met Telfort mobiel internet die nu online kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Puf schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:38:
Zijn er mensen met Telfort mobiel internet die nu online kunnen?
Ik ga even voor je kijken... over een minuutje weet ik het :)

edit: Uiteraard... het werkt nog steeds niet :')

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 04-10-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

Michael Knight schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:41:
[...]

Ik ga even voor je kijken... over een minuutje weet ik het :)

edit: Uiteraard... het werkt nog steeds niet :')
Thanx voor de moeite!
Telfort liegt dus zelfs in haar persberichten??!!

" Volgens KPN woordvoerster Eke Wolters was omstreeks 17.00 uur de storing weer helemaal verholpen en was het UMTS netwerk weer volledig operatief."
BULLSHIT!!!

[ Voor 24% gewijzigd door Puf op 04-10-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Nou... je krijgt gewoon een GPRS/UMTS/HSDPA 'puls', waarop je vervolgens geen internet doorkrijgt... in feite werkt het netwerk, maar krijg je gewoon geen data binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

Michael Knight schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:52:
Nou... je krijgt gewoon een GPRS/UMTS/HSDPA 'puls', waarop je vervolgens geen internet doorkrijgt... in feite werkt het netwerk, maar krijg je gewoon geen data binnen...
idd, precies hetzelfde hier over GPRS...Het symbooltje verschijnt, en verkleurt alsof ik online ben, en toch krijg ik na ca. 1 min. "Connection Failed". Beetje vreemd voor een "volledig operationeel" netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zojuist even contact gehad met de Telfort klantenservice. Netjes geholpen (wel zo aardig om te vermelden)..

De storing is volgens Telfort nog NIET opgelost!!
Ze zijn er momenteel druk mee bezig en hopen laat in de avond en anders de ochtend alles weer werkend te hebben.

Ik heb ook nog geïnformeerd naar de advertentie van The Phone House.
Het maximum wat Telfort biedt, is 384kbps... de hogere snelheid die in de advertentie van TPH werd genoemd, kunnen ze dus helemaal niet aanbieden. De medewerkster van de klantenservice vond de verandering van de advertentie van TPH ook 'vreemd'.

Ik werd uiteindelijk dus ook doorverwezen naar TPH, omdat ik daar het 'breedband' abonnement het afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

Michael Knight schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:22:
Zojuist even contact gehad met de Telfort klantenservice. Netjes geholpen (wel zo aardig om te vermelden)..

De storing is volgens Telfort nog NIET opgelost!!
Ze zijn er momenteel druk mee bezig en hopen laat in de avond en anders de ochtend alles weer werkend te hebben.
ah, mooi! thanx 4 sharing!
ik hoop ergens toch dat ze stiekem een upgrade doorvoerden met wat implementatieproblemen, want als ze met "alles weer werkend" bedoelen "zoals het de afgelopen 2 weken was" dan is het nog steeds onbruikbaar.(op tijden dat normale mensen wakker zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
Reactie van de klantenservice.

Internet via de mobiele telefoon kan niet via het netwerk van UMTS. Telfort biedt UMTS alleen aan bij abonnementen voor breedband internet, het zogenaamde Internet Unlimited abonnement.

volgens website van Telfort.
Je kan het mobiele internet op met een internetbundel of -abonnement (via GPRS en UMTS) of zonder een internetbundel of -abonnement (alleen via GPRS).

http://telfort.nl/productinfo/mobielinternet/tarieven/prive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hey we komen ergens:
Hartelijk dank voor uw reactie op onze e-mail.

Wij willen u er op wijzen dat Telfort u geen foutieve informatie heeft gegeven, maar dat The Phone House uw verkeerd heeft voorgelicht.
Telfort heeft altijd aangegeven dat HSDPA een soort UMTS is met nog hogere data-snelheden. De hogere data-snelheden wordt niet door Telfort aangeboden.
Telfort biedt HSDPA aan met de zelfde snelheid als UMTS.
The Phone House is door de Consumentenbond op haar vingers getikt, omdat The Phone House niet aan de verplichtingen kan voldoen zoals zij aanbieden.

Wij zijn bereid het contract vroegtijdig te ontbinden. Wij verzoeken u uw toestel en toebehoren op te sturen. Na ontvangst van het toestel en toebehoren in goede staat, zullen wij het abonnement op datum van ontvangst kosteloos beëindigen. De openstaande facturen dient u wel te voldoen.
Indien u zich kunt vinden in deze oplossing, verzoeken wij u het toestel met begeleidend schrijven binnen 14 dagen aangetekend te versturen naar:
Ware het niet dat ik geen telefoon bij het abbo heb gekregen, en ik dus geen reden ziet dat ze niet gewoon per direct mijn abbo killen.

[edit] Dit word dus een zaak voor "Super-SirNobax" 8)7 , even paar printjes maken van het nederlands wetboek en The Phone House op Zuidplein binnen vallen, zodat ze even mijn gemaakte kosten kunnen vergoeden.

[ Voor 8% gewijzigd door SirNobax op 04-10-2007 22:03 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Je hebt een USB modem erbij van 150-250 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ssssst :X . (en even for the record, daar heb ik voor moeten betalen ja)

[ Voor 82% gewijzigd door SirNobax op 04-10-2007 22:30 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Michael Knight schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:22:
Het maximum wat Telfort biedt, is 384kbps...
Weet je wat ik nou zo "grappig" vind, dat ik 1 of twee weken lang het halve internet heb leeggeplukt met 900-1300 kbps, best knap voor een '384kbps'-lijntje nietwaar?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

SirNobax schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:38:
[...]

Weet je wat ik nou zo "grappig" vind, dat ik 1 of twee weken lang het halve internet heb leeggeplukt met 900-1300 kbps, best knap voor een '384kbps'-lijntje nietwaar?
Klopt, een dergelijke piek heb ik de eerste keer dat ik HSDPA-verbinding had gemaakt bij het downloaden van een testbestand (100mb.bin vanaf tele2.nl)...daarna niet meer.

Is het btw niet gewoon zaak voor TPH dat zij ons compenseren met een tegenaanbod? Ik vind ontbinding van het contract zo wel heel makkelijk... TPH: "hè, ze zijn er niet ingetrapt!" :X

Btw nog even het officiele bericht van de Consumentenbond:
Nieuwsbericht

* print
* verstuur

1 oktober 2007
Phonehouse past reclame aan

Op aandringen van de Consumentenbond staakt belwinkel The Phonehouse het gebruik van de kreten ‘gratis sms-en’ en ‘onbeperkt internetten’ in zijn reclame voor een mobiel internetabonnement. De bond heeft geconstateerd dat het bedrijf de claims niet kan waarmaken.

Sinds begin september maakt The Phonehouse reclame voor een mobiel breedband internetabonnement via het netwerk van Telfort. Het gaat daarbij om mobiel internetten op de laptop of pc. Wie een abonnement afsluit, zou vervolgens via de computer ‘gratis’ kunnen sms-en en ‘overal onbeperkt razendsnel’ kunnen internetten. Maar in de praktijk blijkt dat consumenten wel degelijk moeten betalen voor het versturen van sms’jes en het dataverkeer is aan een limiet gebonden.

Schadeloos
Hoewel The Phonehouse nu zijn reclame aanpast, wil de Consumentenbond dat benadeelde consumenten schadeloos worden gesteld. De kosten die voor sms’jes in rekening zijn gebracht, moeten kwijtgescholden worden en ook moeten mensen het abonnement alsnog kunnen opzeggen.

bron: http://www.consumentenbon...ws2007/Phonehouse_reclame

[ Voor 50% gewijzigd door Michael Knight op 04-10-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Michael Knight schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:36:
Ik vind ontbinding van het contract zo wel heel makkelijk... TPH: "hè, ze zijn er niet ingetrapt!" :X
Precies, ik zal morgen ochtend/middag dan ook de plaatselijke TPH bezoeken, kijken wat ik voor elkaar kan krijgen.

Ik eis gewoon dat ze mijn rekening betalen (35 bananas):
1. ik word ter plekke opgelicht waardoor ik onvoorziene kosten op mijn rekening krijg
2. ik krijg niet hetgene waarvoor ik mij laat aboneren
Jammer dat ze niets vermelden over de snelheid die ze niet aanbieden.

Ik hoop dat TPH (en Telfort) gewoon een flinke schop onder hun kont krijg :Y ! !

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Het netwerk is weer in de lucht. Ben echter bang dat de snelheidsproblemen daarmee niet zijn opgelost. Maar goed dat blijkt in de loop van de dag vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Is het btw niet gewoon zaak voor TPH dat zij ons compenseren met een tegenaanbod? Ik vind ontbinding van het contract zo wel heel makkelijk... TPH: "hè, ze zijn er niet ingetrapt!" :X

[...]
Zou netjes zijn, maar kunnen en willen ze waarschijnlijk niet, en moeten ze ook niet...
Doctor Yes schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 07:46:
Het netwerk is weer in de lucht. Ben echter bang dat de snelheidsproblemen daarmee niet zijn opgelost. Maar goed dat blijkt in de loop van de dag vanzelf.
Nou, snelheid hier niet. Zat even via m'n mobiel op remote desktop en dat was kaktraag en haperend... normaal juist heel snel. Oh, en ik woon op 300 meter van een mast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zojuist langs TPH geweest... hele discussie over 'waar' je het contract nu moet ontbinden.
TPH zegt enkel tussenpersoon te zijn en verwijst weer naar Telfort.

Ik heb aangegeven, de koop (USB modem en SIM) bij TPH te hebben gedaan... dat maakt hen de VERKOPER en dus het wettelijk aanspreekpunt voor mij. (vervolgens deze discussie nog op 4 verschillende manieren gevoerd..)

Maandag/dinsdag word ik opgebeld over hoe en wat... voor nu werd mij aangeraden op te zeggen via Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
ongelofelijk die Telfort medewerkers.

na X aantal mailtjes.

Mirelle 11 uur:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Wij vinden het vervelend dat niet correct te woord bent gestaan. Wij streven er naar professionele medewerkers in dienst te hebben, die onze klanten vriendelijk en met de juiste informatie te woord staan.

Het spijt ons te vernemen dat u niet zo heeft ervaren.

Voor wat betreft de snelheid van uw verbinding, verwijzen wij u naar onze website:
http://www.telfort.nl/pro...linternet/tarieven/prive/

Hierin staat onder andere het volgende aangegeven over de snelheid in combinatie met de bundel die u heeft:
''Onbeperkt surfen op je mobiel
Met de Surf & mail unlimited bundel kun je écht eindeloos surfen, mailen en chatten op je mobiel met een snelheid tot 128 kb/s! Surf & mail unlimited kan je activeren en stopzetten wanneer je maar wilt in combinatie met Telfort belbundel, Telfort unlimited of Telfort sim-only. Voor Surf & mail unlimited geldt een fair use policy''

De genoemde snelheid betreft de maximale GPRS snelheid. In combinatie met de door u aangevraagde bundel kunt u dan ook geen gebruik van UMTS maken.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op www.telfort.nl/klantenservice.

Daniël 16:01:

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort. Excuses voor de late reactie en tegenstrijdige informatie.

U heeft inderdaad recht op UMTS, dit is echter op het moment nog niet goed ingesteld op ons netwerk. Wij zullen dit voor u aanpassen en zal halverwege volgende week beschikbaar komen.

Omdat u natuurlijk niet hoeft te betalen voor een dienst die u niet kan gebruiken zullen wij een halve maand van de internet bundel crediteren.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

Dus ik ben benieuwd, als het eind volgende week nog niet normaal werkt dan ga ik gewoon over naar de moeder maatschapij KPN. KPN heeft er duidelijk bij staan dat je voor je 10 eu wel UMTS krijgt en de SIM-Only is uit eindelijk niet heel veel duurder.

[ Voor 0% gewijzigd door Ronald_stage op 05-10-2007 19:11 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:05

robertwebbe

Robert Webbe

[...]
[...]
Ik had zojuist toch even een moment van "Didn't I told you so?" })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

robertwebbe schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:04:
[...]

Ik had zojuist toch even een moment van "Didn't I told you so?" })
Tjah, soms wil je dingen graag geloven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik kan nog steeds niet bellen en internetten met UMTS (wel met GSM) in zuidoost Brabant, en Telfort doet net alsof hun neus bloedt.
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet optimaal gebruik kunt maken van onze diensten.

Volgens onze gegevens staat u helemaal goed op het netwerk, u zou dus gewoon moeten kunnen bellen en gebeld worden. Daarom vragen wij u om onderstaande vragen te beantwoorden.
1. Welke melding krijgt u al u probeert te bellen?
2. Welke melding krijgen anderen te horen als zij u proberen te bereiken?
3. Krijgt u een melding in uw display te zien?
4. Hoeveel streepjes bereik heeft u?

Op 4 oktober hebben wij inderdaad een grote GPRS/UMTS storing gehad, onze excuses voor het ongemak. Deze storing is inmiddels verholpen, u zou nu dus weer normaal gebruik moeten kunnen maken van mobiel internet.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice
Zum kotsen, net doen alsof je van niks afweet en die storing binnen 1 dag opgelost was. 8)7

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage

Ronald_stage

Topicstarter
Dat is nog het meest storende, de verschilde antwoorden en ontwijkende antwoorden en de algehele neus bloeding die de hele telfort klantenservice lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Is het geen idee om met z`n allen een klacht door te sturen naar een programma als 'Kassa!' ?

Als deze door de praat van Microsoft/Sony/en anderen heen kunnen prikken, moet het bij een bedrijf als Telfort helemaal lukken, lijkt mij :) :)

edit: ik heb een klacht over TPH/Telfort naar Kassa! gestuurd. Ik zou jullie willen verzoeken dat ook te doen!!! :Y d:)b d:)b d:)b

[ Voor 25% gewijzigd door Michael Knight op 06-10-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Michael Knight schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:07:
edit: ik heb een klacht over TPH/Telfort naar Kassa! gestuurd. Ik zou jullie willen verzoeken dat ook te doen!!! :Y d:)b d:)b d:)b
Heb je een (e-mail) linky? (vroeg,moe en geen zin om te zoeken :9 )

En wie willen we daar zien zitten dan, telfort of TPH?

[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 07-10-2007 11:57 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

SirNobax schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 11:47:
[...]

Heb je een (e-mail) linky? (vroeg,moe en geen zin om te zoeken :9 )

En wie willen we daar zien zitten dan, telfort of TPH?
Luiwammes! ;)
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=main_contact

Ik heb het verhaal beschreven: dus Tele2 en TPH... echter is TPH de verkoper geweest van de foutieve advertentie. Mochten ze er iets mee gaan doen, dan zulllen ze die als eerste benaderen denk ik (of misschien toch wel allebij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

hm..het was na de storing een paar dagen redelijk...en nu is de snelheid weer
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q75/Puffhead78/crap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q75/Puffhead78/1-131-1.jpg
met periodieke verstoppingen

TelfortAfbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q75/Puffhead78/pukey.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb weer een reactie :')
Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Geachte heer Stereo,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend maar ook vreemd om te horen dat u zulke problemen ondervindt met de verbinding.

Volgens onze gegevens staat er niks verkeerd op het netwerk. Het zou in dat geval aan de simkaart of het toestel kunnen liggen. Wij adviseren dan ook om uw eigen simkaart in een ander toestel te proberen, en een andere simkaart in uw eigen toestel. Dit om te controleren of het probleem bij de simkaart of bij het toestel ligt.

Graag horen wij ook van u wat het nummer is wat er op de simkaart staat die u gebruikt.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice
"Wij weten van niks" :r :r :r

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Als het morgen niet te laat word ga ik op mijn weg naar huis even langs TPH.

Telfort wil dat ik mijn modem in een envelope doe en naar hun kantoor toe stuur, grappenmakers.
Eerder willen ze mij niet ontbinden. Zo ben ik al vaker spul kwijtgeraakt :(.

En verder nog ... IK WIL ME GELD TERUG!

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Morgen en overmorgen ben ik vanwege werk de hele dag afhankelijk van m'n mobiel breedband-abo. Dat wordt leuk. Ben benieuwd...

Als het bagger is en ik erger me genoeg eraan dan ga ik ze ook bestoken met mail + dreigen met ontbinding.

Waarschijnlijk moeten ze gewoon een 100 Mbit-kaartje vervangen door een Gbit-kaartje in een datacenter, dan is het opgelost :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-07 23:22
Net weer even een topper op speedtest.nl: HSDPA dekking -> 1,7 kbyte/sec (=14kbps)

:w TPH en Telfort, morgen ga ik die zooi ontbinden en me geld terug en rap !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Ook bij mij nog steeds baggersnelheid :( :( :( :( Het laden van webpagina's gaat tergend langzaam. Wordt er inmiddels doodziek van :r Wat heb je aan een breedband abo als je niet eens GPRS snelheid haalt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hoe gaan jullie het aanpakken? Telfort zal zich waarschijnlijk verdedigen met:

1) Oh ja? Volgens ons werkt het netwerk gewoon hoor.

of

2) Mja, jeweets, we kunnen nooit echt een bepaalde netwerksnelheid garanderen. Misschien was het gewoon druk toen je erop probeerde te geraken.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Remedie: tijden bijhouden waarop het wel en niet goed werkte... en heeft iemand de consumentenbond al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 04:21
Er moet daar bij Telfort een switch staan met een half/full duplex mismatch of een andere verkeerde Ethernet instelling. Heeft niks met afknijpen te maken, ook bij een 12 kbit/s ping is er al 27%!!! packet loss op drukke momenten zoals nu. In een willekeurige traceroute zijn de eerste twee hops altijd zonder packet loss te pingen, maar vanaf hop 3 is er de packet loss die de problemen veroorzaakt. Is er iemand hier met de juiste contacten bij Telfort die deze storing kan laten oplossen?
C:\>tracert tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1    87 ms    79 ms    89 ms  10.49.0.1
  2    78 ms    79 ms    79 ms  213.194.63.209
  3     *       86 ms     *     172.27.0.213
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     *       86 ms    79 ms  212.41.142.254
  6    88 ms    79 ms    79 ms  t2a4-ge6-0.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.200.20]
  7    86 ms    79 ms    79 ms  166-49-153-185.eu.bt.net [166.49.153.185]
  8    80 ms    89 ms     *     trueserver-gw.ip.tiscali.net [213.200.75.206]
  9    85 ms    99 ms    79 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

C:\>ping 10.49.0.1 -t -l 1472 -f -n 100
Ping-statistieken voor 10.49.0.1:
    Pakketten: [b]verzonden = 100, ontvangen = 100, verloren = 0[/b]
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 130ms, Maximum = 297ms, Gemiddelde = 142ms

C:\>ping 212.41.142.254 -t -l 1472 -f -n 100
Ping-statistieken voor 212.41.142.254:
    Pakketten: [b]verzonden = 100, ontvangen = 73, verloren = 27[/b]
    (27% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 138ms, Maximum = 201ms, Gemiddelde = 148ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
kabski schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:22:
Er moet daar bij Telfort een switch staan met een half/full duplex mismatch of een andere verkeerde Ethernet instelling. Heeft niks met afknijpen te maken, ook bij een 12 kbit/s ping is er al 27%!!! packet loss op drukke momenten zoals nu. In een willekeurige traceroute zijn de eerste twee hops altijd zonder packet loss te pingen, maar vanaf hop 3 is er de packet loss die de problemen veroorzaakt. Is er iemand hier met de juiste contacten bij Telfort die deze storing kan laten oplossen?
C:\>tracert tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1    87 ms    79 ms    89 ms  10.49.0.1
  2    78 ms    79 ms    79 ms  213.194.63.209
  3     *       86 ms     *     172.27.0.213
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     *       86 ms    79 ms  212.41.142.254
  6    88 ms    79 ms    79 ms  t2a4-ge6-0.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.200.20]
  7    86 ms    79 ms    79 ms  166-49-153-185.eu.bt.net [166.49.153.185]
  8    80 ms    89 ms     *     trueserver-gw.ip.tiscali.net [213.200.75.206]
  9    85 ms    99 ms    79 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

C:\>ping 10.49.0.1 -t -l 1472 -f -n 100
Ping-statistieken voor 10.49.0.1:
    Pakketten: [b]verzonden = 100, ontvangen = 100, verloren = 0[/b]
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 130ms, Maximum = 297ms, Gemiddelde = 142ms

C:\>ping 212.41.142.254 -t -l 1472 -f -n 100
Ping-statistieken voor 212.41.142.254:
    Pakketten: [b]verzonden = 100, ontvangen = 73, verloren = 27[/b]
    (27% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 138ms, Maximum = 201ms, Gemiddelde = 148ms
Denk inderdaad dat je op het goede spoor bent. Heb zelf geen contacten bij Telfort. Je kan overwegen om zelf een klacht in te dienen bij Telfort en je tracebestand bij voegen. Spreekt voor zich lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb een mailtje gestuurd naar British Telecom, de internet-provider van Telfort. Waarschijnlijk ligt daar het probleem als ik die traceroute zie. Heb het zelf te druk om er onderzoek naar te doen dus heb het even snel voorgelegd met info die ik heb uit posts hier:
Dear sir/madam,

I apologise for this unorthodox way of contacting you but this seems to be one of the little ways to solve this problem. Please forward this email to the relevant department if I used the wrong email address.

Dutch mobile telecom provider Telfort (UMTS/HSDPA) is using a British Telecom gateway for its mobile services. However this gateway is causing massive amounts of packetloss and it's extremely slow. This problem has been going on for over a week now, slowing down HSDPA from 1.8 Mbit/s to 1.8 kbit/s... Unfortunately Telfort acts like its nose is bleeding, even though large amounts of customers are complaining at telecom/internet fora...

During office hours and in the evening the problem is much worse than during the night. This problem definitely originates at BT. A traceroute:

1 87 ms 79 ms 89 ms 10.49.0.1
2 78 ms 79 ms 79 ms 213.194.63.209
3 * 86 ms * 172.27.0.213
4 * * * Time-out.
5 * 86 ms 79 ms 212.41.142.254
6 88 ms 79 ms 79 ms t2a4-ge6-0.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.200.20]
7 86 ms 79 ms 79 ms 166-49-153-185.eu.bt.net [166.49.153.185]
8 80 ms 89 ms * trueserver-gw.ip.tiscali.net [213.200.75.206]
9 85 ms 99 ms 79 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Thank you in advance for taking a look at this problem.

With kind regards,

Sorcerer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hebben er al meer mensen een mailtje/klacht naar Kassa! gestuurd?

Door op deze manier druk uit te oefenen richting Telfort, maken we de meeste kans.. iig meer dan die 'Oh wat vreemd!!!"-klantenservice :(

[ Voor 15% gewijzigd door Michael Knight op 09-10-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Goed bezig Sorcerer, alhoewel I don't think they will understand why Telfort has a nose, let alone one that is bleeding. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 09-10-2007 00:42 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
Doctor Yes schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:11:
Denk inderdaad dat je op het goede spoor bent. Heb zelf geen contacten bij Telfort. Je kan overwegen om zelf een klacht in te dienen bij Telfort en je tracebestand bij voegen. Spreekt voor zich lijkt mij.
Gedaan via de contactformulier-link in het eerste bericht, zal het antwoord hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:42:
Goed bezig Sorcerer, alhoewel I don't think they will understand why Telfort has a nose, let alone one that is bleeding. ;)
Da's ook een Engelse uitdrukking hoor :)

Anyway, ik heb een mailtje terug:
As you can see above, this specific destination (tweakers.net) is routed from telfort to BT, on the BT network it is routed over a peering with Tiscali. The latter is where I found a problem.. I found that there is severe packesloss on the peering with Tiscali.

I will contact them and ask them to investigate and resolve.
Hopelijk schiet het nu wat meer op. Grappig dat ik meer lijk te bereiken dan het netwerkbeheer van Telfort zelf :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:17:
[...]

Da's ook een Engelse uitdrukking hoor :)
Volgens mij niet. :/

Maargoed, er staat ook een klapper op Pocketinfo te wachten, nog even geduld, wordt in de loop van de dag gepubliceerd.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Heel duidelijk!

Plaats vooral de screenshots van beide advertenties (kan nu geen plaatjes zien @ mobiel).

En mensen; vooral MAILTJES NAAR KASSA STUREN!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Webwereld tippen is ook een goeie, hebben mij al een keer uit de brand geholpen met Tele2. Was een grote storing waarover Tele2 niet wilde communiceren tegen de klant, maar dat deden ze uiteindelijk wel tegen Webwereld. Je verhaal mailen, linkjes erbij.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 09-10-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 07:38

rimpeldinky

nani?

hmm, ik heb sinds afgelopen zaterdag het 30e/mnd breedband abonement en bevalt redelijk moet ik zeggen, snelheid is zeker niet toppie maar het werkt wel (icm met en HTC Tytn I)

heb nog wel een leuke bijkomstigheid, ik kan niet vanuit mijn mobiel met een irc client connecten naar orisiris of irc.tweakers.net, hij geeft aan dat het een insecure gateway is en vervolgens krijg ik een ban :o :(

[ Voor 38% gewijzigd door rimpeldinky op 09-10-2007 14:13 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Oct 9 2007 om 14:29:00 UTC+0200)

Download : 13.6 KByte/sec
Upload : 19.2 KByte/sec
Brrr.. naja, hopen dat het snel wordt opgelost. De ene keer doet hij netjes 40 kB/s, dan zakt het weer terug naar 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Als het internet "eruit is" veranderd de setting bij mij altijd van HSDPA en UMTS, met als gevolg dat het blauw/groene lichtje blauw word. De verbindin is weer terug als het lampje weer op blauw/groen is gesprongen.

Merken jullie dit ook.

(en WTF. heeft Telfort Speedtest.nl geblockt ofzo, ik kom er niet meer op O.o)

ARGH, de enige reden dat ik steeds maar uitstel om naar TPH te gaan is dat "er in de verte toch nog hoop is" en dat er geen vergelijkbaar abbo is met zo'n hoge upload. Hopelijk heeft het Tracer-gebeuren toch enig effect en kunnen we tenminste met een stable 384kb/ps onze meuk d/l-en.

[ Voor 30% gewijzigd door SirNobax op 09-10-2007 18:04 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

SirNobax schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:21:
Als het internet "eruit is" veranderd de setting bij mij altijd van HSDPA en UMTS, met als gevolg dat het blauw/groene lichtje blauw word. De verbindin is weer terug als het lampje weer op blauw/groen is gesprongen.

Merken jullie dit ook.

(en WTF. heeft Telfort Speedtest.nl geblockt ofzo, ik kom er niet meer op O.o)

ARGH, de enige reden dat ik steeds maar uitstel om naar TPH te gaan is dat "er in de verte toch nog hoop is" en dat er geen vergelijkbaar abbo is met zo'n hoge upload. Hopelijk heeft het Tracer-gebeuren toch enig effect en kunnen we tenminste met een stable 384kb/ps onze meuk d/l-en.
Idem hier.. Tussen 12.00u en 14.00u viel mijn verbinding er drie keer uit... lampje op zwart/blauw.....en bij het opnieuw verbinden weer groen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
kabski schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:12:
[...]
Gedaan via de contactformulier-link in het eerste bericht, zal het antwoord hier posten.
Goede actie Kabksi! Ben inderdaad heel benieuwd naar de reactie van Telnot. Heb zelf ook al een soortgelijk bericht verstuurd. Kreeg als antwoord dat mijn bericht is doorgestuurd naar de specialisten en dat ik nog even geduld moet hebben. Als of mijn geduld nog niet genoeg op de proef is gesteld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Krijg nou bananen.

Dacht ik: kom laat ik even kijken hoe retarded mijn beide internet verbindingen zijn. (no offence to T-mobile PIT, daar is vrijwillig voor gekozen)

Dus Hoppa -> SOF2 demo aangegooid

PIT (via UMTS): onspeelbaar, ik joinde de laagste ping server ~360ms, ik loop 2 meter vooruit, word direct netjes op 0 meter teruggezet (alsof ik aan een elastiek zat), 2 seconden later gaat mijn dude opeens naar die 2 meter lopen.

TPH "HSDPA": server met een ping van 89ms gejoined. Geen lag, helemaal vloeiend, was zelfs even de nr.3 (uiteindelijk 5e vd 16, not bad at all, nog nooit SOF2 multiplayer gedaan online (wel LAN vs n00bs :+))

Heel even was me verbinding weg, maar nothing too serious (2-5 seconden ofzo).

Hmmm, ik wist niet dan online gamen zo non-breedband vereisend was. Al doet HSDPA wel de latency veel goeds.

[edit] :| Een willekeurige site duurd eeuwen om te laden, en een game speelt vloeiend. :?
Het contrast is wel enorm groot.

[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 09-10-2007 22:16 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Denk dat latency van meer belang is dan pure bandbreedte. Je hoeft in principe alleen maar coordinaten door te geven, maar dat moet wel op tijd.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
Gamen gaat beter omdat de packet loss bij kleine pakketten lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

SirNobax schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:05:
Krijg nou bananen.

Dacht ik: kom laat ik even kijken hoe retarded mijn beide internet verbindingen zijn. (no offence to T-mobile PIT, daar is vrijwillig voor gekozen)

Dus Hoppa -> SOF2 demo aangegooid

PIT (via UMTS): onspeelbaar, ik joinde de laagste ping server ~360ms, ik loop 2 meter vooruit, word direct netjes op 0 meter teruggezet (alsof ik aan een elastiek zat), 2 seconden later gaat mijn dude opeens naar die 2 meter lopen.

TPH "HSDPA": server met een ping van 89ms gejoined. Geen lag, helemaal vloeiend, was zelfs even de nr.3 (uiteindelijk 5e vd 16, not bad at all, nog nooit SOF2 multiplayer gedaan online (wel LAN vs n00bs :+))

Heel even was me verbinding weg, maar nothing too serious (2-5 seconden ofzo).

Hmmm, ik wist niet dan online gamen zo non-breedband vereisend was. Al doet HSDPA wel de latency veel goeds.

[edit] :| Een willekeurige site duurd eeuwen om te laden, en een game speelt vloeiend. :?
Het contrast is wel enorm groot.
Als een game als StarCraft nog perfect met meerdere spelers online multiplayer is te doen via een 56K6 modem, dan lukt SoF2 zeker via zo`n hsdpa`tje :) (SoF is minder intensief met de hoeveelheid coördinaten).

Er was vanmiddag nog gebeld door TPH, maar ik was nog niet thuis van werk.

Van TPH hadden ze het over de UMTS storing van afgelopen week en dat daardoor de snelheid lager was...maar dat moest nu goed zijn! Oftewel, ze lulden mooi om de hele advertentie heen...

Een deze dagen word ik nog teruggebeld, want er zou nog wat doorgegeven worden vanaf het hoofdkantoor adhv mijn klachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nu goed aan m'n reet, m'n YouTube filmpjes doen het nog steeds niet als vanouds. :+

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Sinds vanochtend (10-10) zelfde liedje als vorige week: af en toe wel verbinding, maar compleet geen datacommunicatie. Dit was vanaf 05:00u tot in ieder geval moment van posten (07:50). Misschien handig als Telfort / KPN een sms'je rondstuurt wanneer ze een netwerkstoring erkennen, zodat gebruikers ook weten waar ze aan toe zijn?

NS heeft het moeten leren (meer info verstrekken aan reizigers), en nu moet NS partner KPN er ook aan geloven; informeer je klanten ook eens bij slecht nieuws!

Edit: Net Telfort klantenservice (afdeling Netwerk) aan de lijn gehad, en even gemeld. Ze wisten nog van niets.... ik ben benieuwd of het nu weer een hele dag gaat duren.

[ Voor 15% gewijzigd door AtomicWing op 10-10-2007 08:08 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ze kunnen toch bij telfort niet met droge ogen volhouden dat er niks aan de hand is ?
Ik zie alleen maar klagers (waaronder /me). k heb inmiddels de eerste maand erop zitten en er is 36 euro afgeschreven door telfort (het was toch 30 euro ??) Nog geen faktuur gezien natuurlijk. Nu staat er op Pocketinfo bij een gebruiker dat ze hem hadden doorgegeven dat voice voorrang heeft boven data. Dus als er veel bellers zijn, dan zakt de snelheid dramatisch in. Daar schijnen we maar mee te moeten leven.

Ik zou het erg waarderen als een andere telco een mooie aanbieding maakt, zodat we hier massaal kunnen opzeggen (want dat is zondermeer mogelijk) en dat er iemand een hoop nieuwe klanten mag begroeten. het is maar een ideetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

de snelheid is inderdaad om te janken... nu gebruik ik het op het moment (uit gebrek aan andere toepassingen) puur om te synchen met outlook van mijn werk en te sms-en 78)7 veel meer is er niet mee te doen of gewoon onmogelijk traag (oh, msn werkt ook, albeit met een of twee personen tegelijk, meer gaat meteen fout)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
cupra4 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:18:
Ik zie alleen maar klagers (waaronder /me). k heb inmiddels de eerste maand erop zitten en er is 36 euro afgeschreven door telfort (het was toch 30 euro ??)
SMS'jes kosten OOK GELD ! ! ! !

Ik had een factuur van 35,74, door 2 sms'jes te sturen !

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:05

robertwebbe

Robert Webbe

cupra4 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:18:
Nu staat er op Pocketinfo bij een gebruiker dat ze hem hadden doorgegeven dat voice voorrang heeft boven data. Dus als er veel bellers zijn, dan zakt de snelheid dramatisch in. Daar schijnen we maar mee te moeten leven.

Ik zou het erg waarderen als een andere telco een mooie aanbieding maakt, zodat we hier massaal kunnen opzeggen (want dat is zondermeer mogelijk) en dat er iemand een hoop nieuwe klanten mag begroeten. het is maar een ideetje..
Dat voice verkeer prioriteit heeft boven data is standaard, ieder netwerk gebruikt dezelfde techniek.

Als je gaat overstappen krijg je straks ook weer spijt gezien KPN eind december / begin januari de HSDPA capaciteit gaat verhogen van 1.8 naar 7.2 en afhankelijk van het HSDPA vs WiMax onderzoek zal die waarschijnlijk nog een keer verdubbeld worden naar 14.4 megabit per seconde.

Je Huwai modempje kan overigens niet sneller dan 3.6 Mbps maar dergelijke waarden zijn natuurlijk veel makkelijker te halen als er "een beetje" overcapaciteit binnen het netwerk is.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 10-10-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
Van de klantenservice nog geen reactie gezien (2 werkdagen was toegezegd, dus ze hebben nog een dag), maar wel van een manager. Ik heb namelijk ook bij Ripe opgevraagd wie de contactpersoon is van de Telfort IP-adressen. Deze persoon bleek er sinds eind vorige maand niet meer te werken, net als zijn manager die ik daarna mailde, maar via via kwam ik aan het adres van een andere manager die nu dit heeft teruggestuurd:
Dank voor je mail. De mail is uitgezet bij onze netwerkbeheerder en ik hoop op hele korte termijn hier meer duidelijkheid over te hebben.
Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

hehe, mooi dat er actie wordt ondernomen. Ik heb niks meer gehoord van die persoon van British Telecom verder en ook geen tijd gehad om erachteraan te mailen omdat m'n laptopharddisk ook nog eens is doodgegaan tussendoor :X

Gisteren was gewoon gebruik wel goed te doen, totdat ik een file van 300 kB moest downloaden. Dat begon met 30 kB/s en kakte razendsnel in naar 300 bps ofzo. Toen hij klaar was bleek het uiteindelijk met 3 kB/s te zijn gegaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
kabski schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:34:
De mail is uitgezet bij onze netwerkbeheerder en ik hoop op hele korte termijn hier meer duidelijkheid over te hebben.
Serieus, waar zijn ze daar allemaal aan het doen.

Netwerkbeheerder die zijn email-account disabled 8)7 .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

SirNobax schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:57:
[...]

Serieus, waar zijn ze daar allemaal aan het doen.

Netwerkbeheerder die zijn email-account disabled 8)7 .
Als ze enkele weken geleden overspeld waren met duizenden klachten, kan ik me voorstellen dat de mail even op 'hold/disabled' staat... overigens kunnen ze ook extra mensen inzetten.

Net als op de helpdesk btw... daar zit ook maar één iemand...misschien twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hallo Tweakers in hetzelfde Telfort Mobiel Breedband schuitje als mij ;)

Ik heb het topic even gevolgd om alles op me in te laten werken. Mij is ook HSDPA beloofd net als jullie toen ik het begin september heb afgesloten :)

Omdat ik zelf nog in een gebied woon waar alleen GPRS mogelijk is besluit ik af en toe om eens buitenshuis te testen ;) Aan UMTS-dekking wordt hier wel gewerkt, maar bij Telfort krijg ik het idee dat ze aan van alles en nog wat werken 8)

Hoe dan ook, op het moment dat ik dit type sta ik letterlijk op 5meter naast een UMTS-paal in een redelijk dunbevolkt dekkingsgebied en dit zijn de resultaten:

(Overgenomen op Wed Oct 10 2007 om 12:00:03 UTC+0200)

Download : 27.6 KByte/sec
Upload : 36.3 KByte/sec

(Overgenomen op Wed Oct 10 2007 om 12:01:01 UTC+0200)

Download : 17.9 KByte/sec
Upload : 37.9 KByte/sec

Al met al ben ik niet eens echt ontevreden al worden de 384kbps niet gehaald. Hoe dan ook heb ik voor mezelf zoiets dat ik Telfort nog 3 weken de tijd geef en dat het begin november verbeterd moet zijn. Er is vast een technische oorzaak aan te wijzen waardoor het tot op heden nogal shit gaat allemaal, maar het is me te vroeg om meteen alles terug te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Gisternacht had ik weer even normale snelheid. Vandaag is die snelheid weer heerlijk aan het inzakken. :')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Nog een leuke... ik hoorde dat KPN data klanten voorrang krijgen boven Telfort data. Dus als er veel KPN klanten bezig zijn, worden de Telfort klanten weggedrukt. Combineer dat met het voice-verhaal dat voorrang heeft boven data en het lijkt me vrij duidelijk waar de bottleneck zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
Wat een misverstanden er al niet kunnen ontstaan over dit ene zinnetje! :?
De mail is uitgezet bij onze netwerkbeheerder en ik hoop op hele korte termijn hier meer duidelijkheid over te hebben
Met 'de mail' wordt mijn e-mail bericht bedoeld aan Telfort met de traces enzo, 'is uitgezet bij' is een soort managers jargon voor 'heb ik gedelegeeerd aan' en 'hoop op hele korte termijn hier meer duidelijkheid over te hebben' slaat op de gemelde storing. Sorry voor de ontstane misverstanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
kabski schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:41:
Met 'de mail' wordt mijn e-mail bericht bedoeld aan Telfort met de traces enzo, 'is uitgezet bij' is een soort managers jargon voor 'heb ik gedelegeeerd aan' en [...]
Hij is leuk :P.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 10-10-2007 16:54 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

Heeft iemand al een nieuwssubmit gedaan hier op Tweakers zelf? Ik vermoed dat de problemen bij Telfort inmiddels wel een nieuwsberichtje waard zijn... .Misschien eens kijken of Tweakers wel wat echte info los kan krijgen, in de trant van "Volgens een woordvoerder van Telfort worden de problemen veroorzaakt door..."

Als het al nieuwswaardig is als de site van de Postbank een paar uurtjes kaputt is, dan is dit het zeker, lijkt me!!!

ik wilde het eigenlijk zelf doen, maar kun de link/ het submitformulier niet vinden; dus als iemand dat even kan posten?

TELFORT MOBIEL INTERNET:
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q75/Puffhead78/crap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q75/Puffhead78/1-131-1.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Puf op 10-10-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Puf schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:01:

Als het al nieuwswaardig is als de site van de Postbank een paar uurtjes kaputt is, dan is dit het zeker, lijkt me!!!

ik wilde het eigenlijk zelf doen, maar kun de link/ het submitformulier niet vinden; dus als iemand dat even kan posten?
Bij deze: http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit ;)

In de link-url zou ik verwijzen naar dit topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 10-10-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

SirNobax schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:08:
[...]

SMS'jes kosten OOK GELD ! ! ! !

Ik had een factuur van 35,74, door 2 sms'jes te sturen !
pardon? ik mag hopen van niet, bij de phone house werdt mij in ieder geval gemeld dat zowel mms, sms als hsdpa gratis was omdat dit allemaal data was :( als dit niet zo is heb k een probleem.. heb al een stuk of 50 smsjes weggedaan sinds ik het abo heb (afgelopen zaterdag):(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Kijk het bericht van de consumentenbond er maar op na.

En sodetering, denk ik even een review te bekijken met wat plaatjes, nou nou nou, heeeel die shit loopt gewoon vast. Dat plaatje van die trechter mag van mij door een rietje vervangen worden.

Ik kan niet eens een 1024x768 pic bekijken zonder dat hij op 10% er gewoon mee stopt (na 30 sec):(.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mja, ik zit hier op locatie, moest een file van 1.5 MB downloaden. Heeft gewoon een half uur geduurd. Hij begint telkens snel, maar daarna zakt het extreem in. Jammer ;(

Remote desktop (kleine pakketjes) gaat een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Sorcerer8472 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:20:
Mja, ik zit hier op locatie, moest een file van 1.5 MB downloaden. Heeft gewoon een half uur geduurd. Hij begint telkens snel, maar daarna zakt het extreem in. Jammer ;(

Remote desktop (kleine pakketjes) gaat een stuk beter...
Nou wat ik dus gezien heb, hij ga met zo'n 3kbps (natuurlijk is de eerst XX kb 'gebuffert', dus even 30+), echter, elke seconde pleur die verbinding er gewoon uit, hij start weer, hij pleurt er weer uit, start, pleurt, etc etc. De download manager maakt daar dan een average uit en dat komt op xx kB/s uit.

Zoals die ping testjes laten zien, er komen gewoon heel veel pakketjes niet aan.

Pentaxiaan

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste