Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 104.093 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:18

Puf

Ruwe opzet van de nieuwssubmit voor de Frontpage(?):

Er is al bijna 3 weken niet/amper te werken met Telfort Mobiel internet (onafhankelijk of het HSDPA, UMTS of GPRS betreft). Het is verschrikkelijk langzaam; een fractie van GPRS-snelheid(Ook voor UMTS/HSDPA-klanten) en de verbinding valt steeds weg.(zie link) Elke klant(iig hier op Tweakers) heeft hier last van, en veel klanten hebben hierover al contact opgenomen met Telfort. Telfort ontkent bij monde van haar klantenservice in alle toonaarden dat er een probleem is. Elke ontevreden klant die Telfort aanspreekt krijgt te horen dat hij de enige is die erover heeft geklaagd, en dat het aan het toestel moet liggen (beide beweringen zijn AANTOONBAAR NIET WAAR) Gezien het aantal en de aard van de klachten in diverse internetfora kan men niet anders concluderen dan dat het een landelijk en structureel netwerkfalen betreft, en dat de klantenservice zich bewust van den domme houdt. Er lijkt sprake te zijn van onwil bij Telfort om de problemen aan te pakken. Mensen die doorvragen bij de klantenservice worden STRUCTUREEL afgewimpeld met de belofte dat de Technische Dienst ze (binnen 24/48 uur)zal terugbellen; een belofte die structureel NIET wordt nagekomen. In de tussentijd roepen ontevreden klanten/Tweakers elkaar op om naar Radar/Kassa/Cosumentenbond te schrijven(zie link), en er is zelfs een Tweaker die al naar British Telecom heeft geschreven, aangezien dat bedrijf de gateway levert(?)(moet geverifieerd worden).

Als iemand nog suggesties of aanvullingen hierop heeft, dan hoor(lees) ik het graag. Vanavond laat submit ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Keurig stukje :) Wat ik alleen nog mis (en niet dat ik het zelf beter kan hoor ;)) is het stukje dat Telfort potentiele klanten eerst gelokt heeft met gratis sms, onbeperkt HSDPA en geen datalimiet van 2GB. En dat sindskort voor diezelfde klanten sms ineens niet meer gratis meer schijnt te zijn, de snelheid max. 384kbps is en er dus wel een datalimiet gehanteerd schijnt te worden.

Wellicht kun je het ook wel letterlijk bijvoegen in je stukje zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Perfecto, tenminste als je het verzoek van objectief erbij doe. Dat is nl. nog het ergste IMO.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

en inderdaad... na 11 minuten aan de lijn gehangen te hebben met de klantenservice "er is geen telefonist beschikbaar... etc" en 2 minuten gebelt te hebben blijkt dat zowel sms als MMS NIET binnen het abonement vallen (vooral MMS vind ik raar? dit is toch gewoon data? :?)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:25
Hello lotgenoten _/-\o_

Kijk anders nog even hier: http://forum.pocketinfo.n...nd-goedkoop-duurkoop.html

Daar zijn net wat interessante verwikkelingen gepost. Misschien nog iets voor de submit ?

Is er hier desnoods door middel van een poll achter te komen hoeveel mensen nu concreet een probleem hebben met deze aanbieding ? In het geval van samen staan we sterk, moeten we wel weten over wat voor aantal we het hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door cupra4 op 10-10-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Tja, een poll, het blijft steeds een forum of nieuwssite waar dit neergezet kan worden, ik wist bijvoorbeeld niets af van pocketinfo.nl en vice versa zal het ook wel zo zijn.

Tenzij iemand www.TELFORTSUXX.nl registreer en daar die poll neerzet. Geeft hoogstwaarschijnlijk wat aandacht van de media met zo'n naam waardoor het bekend word.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

FINAL VERSION FOR REVIEW:
suggesties/ aanvullingen nog altijd welkom:

Mobiel Internet van Telfort onder vuur: al twee weken storingen; onbruikbaar; klanten voelen zich misleid en afgewimpeld.

link: Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

zie ook: Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic
pagina 9 en 10.
en
http://www.pocketinfo.nl/...goedkoop-of-duurkoop.html
Mobiel internet van Telfort kampt al bijna 3 weken met netwerkproblemen(onafhankelijk of het HSDPA, UMTS of GPRS betreft).Dat is momenteel extra vervelend, omdat Telfort net veel klanten heeft binnengehaald met een aanbieding waarin onbeperkt HSDPA zonder datalimiet van met gratis sms is beloofd. Sinds kort blijkt voor diezelfde klanten dat sms ineens niet meer gratis is, de snelheid max. 384kbps is en er dus wel een datalimiet gehanteerd schijnt te worden. Het is verschrikkelijk langzaam; een fractie van GPRS-snelheid(Ook voor UMTS/HSDPA-klanten) en de verbinding valt steeds weg.(zie link) Elke klant(iig hier op Tweakers) heeft hier last van, en veel klanten hebben hierover al contact opgenomen met Telfort. Telfort ontkent bij monde van haar klantenservice in alle toonaarden dat er een probleem is. Elke ontevreden klant die Telfort aanspreekt krijgt te horen dat hij de enige is die erover heeft geklaagd, en dat het aan het toestel moet liggen (beide beweringen zijn AANTOONBAAR NIET WAAR) Gezien het aantal en de aard van de klachten in diverse internetfora kan men niet anders concluderen dan dat het een landelijk en structureel netwerkfalen betreft, en dat de klantenservice zich bewust van den domme houdt. Er lijkt sprake te zijn van onwil bij Telfort om de problemen aan te pakken. Mensen die doorvragen bij de klantenservice worden STRUCTUREEL afgewimpeld met de belofte dat de Technische Dienst ze (binnen 24/48 uur)zal terugbellen; een belofte die structureel NIET wordt nagekomen. In de tussentijd roepen ontevreden klanten/Tweakers elkaar op om naar Radar/Kassa/Cosumentenbond te schrijven(zie link), en er is zelfs een Tweaker die al naar British Telecom heeft geschreven, aangezien dat bedrijf de gateway levert(?)(moet geverifieerd worden). Het is al de tweede keer dit jaar dat Mobiel Internet van Telfort onder vuur ligt van boze klanten. Eerder dit jaar werd het EDGE netwerk van Telfort uit de lucht gehaald, met voor veel (non-UMTS)klanten als gevolg dat zij niet meer over breedband beschikten, maar daar nog wel voor betaalden. Toen was er een reprimande van de OPTA met een dwangsom voor nodig voordat Telfort deze klanten de mogelijkheid gaf om hun contract te ontbinden.

(UPDATE: De problemen spelen minimaal sinds 20 september, en Telfort doet al minimaal net zo lang alsof haar neus bloedt. Nu (10-10-07) blijkt uit een mail van de klantenservice aan een boze klant die zijn verhaal doet op www.pocketinfo.nl , en die zijn contract wil ontbinden, dat Telfort WEL DEGELIJK op de hoogte is van de problemen. Er wordt echter niet over de aard en oorzaak uitgewijd. Wel kreeg de klant te horen dat zijn contract "in elk geval" niet kan worden ontbonden omdat het "storingen" zou betreffen.(zie quote met bronvermelding/link) De klant moet volgens Telfort gewoon geduld hebben. Dit is heel opmerkelijk, gezien het feit dat Telfort de afgelopen weken in alle toonaarden heeft ontkend dat het probleem bij haar infrastructuur zou liggen.)

Quote:

Door: Nomad - Vandaag, 10 oktober 2007 om 20:02 op www.pocketinfo.nl :
"Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

We begrijpen dat het vervelend voor u is dat u niet optimaal gebruik kan maken van het mobiele internet.

Momenteel hebben we echter een storing voor UMTS waar alle klanten last van hebben. Maar ook in de afgelopen twee weken hebben we helaas last gehad van storingen op UMTS-gebied. Wij kunnen in elk geval uw contract niet ontbinden op basis van uw klacht omdat het huidige probleem door de storing(en) wordt veroorzaakt. Uw instellingen stonden niet goed voor UMTS en dat is op 20 september gecorrigeerd nadat uw contract is ingegaan op 11 september. We zijn hard bezig om de storing op te lossen en verzoeken u geduld te hebben. Op het moment dat de storing is verholpen kunnen we verder kijken wat er gaande is mocht u dan nog steeds onder GPRS-snelheid zitten.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op Telfort - Klantenservice*- Antwoorden op al uw vragen vindt u snel via de online klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V."
bron:
http://www.pocketinfo.nl/...goedkoop-of-duurkoop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Klasse ! Niets aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
@ Puf

Ik zou zeggen, gaan met die hap }) boodschap is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Gaan met die banaan ! !

(al zou ik die sms-taal afkorting(en), iig, niet gebruikt hebben)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

SirNobax schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:01:
(al zou ik die sms-taal afkorting(en), iig, niet gebruikt hebben)
ik ook niet in een echt nieuwsbericht, maar ik neem aan dat het nog ge-edit en aangepast wordt...Tweakers zal bij plaatsing namelijk ook nog wederhoor bij Telfort toepassen, neem ik aan (hoor/wederhoor)
Ik heb het inmiddels gesubmit, maar heb begrepen dat een fractie van de submits de frontpage uiteindelijk bereikt, dus laten we het beste ervan hopen...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Puf schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:30:
[...]
Ik heb het inmiddels gesubmit, maar heb begrepen dat een fractie van de submits de frontpage uiteindelijk bereikt, dus laten we het beste ervan hopen...:)
Als je weet wat voor BS er tegenwoordig op de Frontpage word gepost, snap ik niet waarom niet. Maar dat is een ander verhaal (net als het kl*te mod-systeem :X )

" Mario Kart Wii vertraagd door toevoeging motoren"
" Activision toont eerste trailer van Soldier of Fortune 3"
" Fujitsu presenteert budgetvriendelijke (*kuch* >800euro wtf *kuch*) Lifebook"
" Apple's iPhone vindt vroegtijdig zijn weg naar Nederland"
" Vooruitblik op Operation Flashpoint 2: Dragon Rising"
" Super Paper Mario: platte humor"

En nog meer van die onzin.

In het weekend gebeurt het bij mij dat het dezelfde avond er nog opstaat, doordeweeks weet ik niet.

[ Voor 27% gewijzigd door SirNobax op 10-10-2007 23:42 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

Sorcerer8472

Mens sana?

Sowhey, ik heb me vandaag geergerd aan traag UMTS :X Echt abnormaal. Verdomme een half uur gedaan over download van 1.5 MB, een download die ik zsm nodig had... Gewoon GPRS was nog beter geweest, maar ook GPRS is merkbaar trager door de problemen (kun je nagaan)...

Morgen zal ik eens flink mail gaan rondsturen naar British Telecom / Telfort hierover. Werkt het vrijdag nog niet, dan neem ik zelf initiatief en stuur mail naar o.a. Webwereld. Blijkbaar heeft klagen bij Telfort geen zin.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Zou het effect hebben als we bij Consuwijzer: http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254 allemaal een klacht gaan indienen tegen Telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Sorcerer8472 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:42:
Morgen zal ik eens flink mail gaan rondsturen naar British Telecom / Telfort hierover. Werkt het vrijdag nog niet, dan neem ik zelf initiatief en stuur mail naar o.a. Webwereld. Blijkbaar heeft klagen bij Telfort geen zin.
Het duurt bij telfort standaard 5 ! werkdagen voor ze antwoorden en het duurt dus ook weer 5 werkdagen voor ze op jouw antwoord antwoorden. Met een beetje heen en weer mailen ben je dus zo een maand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik denk dat ik ze ook in gebreke ga stellen.... ik heb een HSDPA abonement afgesloten dat wil zeggen dat ik minimaal HSDPA waardige snelheid moet halen... ze kunnen ook geen sportauto verkopen met een V8 motor en een jaar gratis benzine die dan een topsnelheid blijkt te hebben van 20km/u 78)7 oh.. en alle snelwegkilometers moet je ook zelf betalen aan benzine

[ Voor 15% gewijzigd door rimpeldinky op 11-10-2007 09:48 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 06:05
Vandaag deze reactie ontvangen vanuit Telfort (van de klantenservice nog steeds niets gehoord):
Onze engineers hebben gisteren een hardware probleem ontdekt dat we z.s.m. zullen herstellen.
Ik noem geen namen en functies op een publiek forum, maar dit is een betrouwbare bron! Het is natuurlijk raden naar wat z.s.m. inhoudt, maar het zou dus niet lang meer moeten duren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Laatst online: 16:16
He, de website van Telfort is bijgewerkt. Ze schijnen nu ook 20 MBit ADSL te leveren.... en natuurlijk hebben ze DAARVOOR wel statuspagina's (Mededelingen, status, etc) maar natuurlijk niet voor mobiel internet (dat zijn namelijk klanten die toch niet weg kunnen). Wel grappig trouwens : Telfort is een onderdeel van KPN, en levert 20 MBit lijnen, wat KPN zelf niet doet...

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Ik heb ook dus dat onbeperkt voor 10 euro permaand.

Maar ik heb een vraagje wie van jullie krijgt het 3g icoon in beeld want naar mijn beleving heb ik geen connectie op het umts netwerk.

De klantenservice vertelde me dat je het aan de snelheid van het internet zou moeten merken maar volgens mij als je via 3g internet moet dat icoontje echt tevoorschijn komen.

Dit kreeg ik vandaag weer van telfort per mail.

Reactie (Hans) - 11/10/2007 10:07
Geachte heer Bachoe,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Het traject dat u volgt met de trein zou geen problemen moeten opleveren. U zou daar zonder problemen gebruik moeten kunnen maken van UMTS. In ons netwerk heeft u toegang tot UMTS. Dus ook dit zou het probleem niet mogen zijn.

Waarschijnlijk is er echter toch een probleem met de instellingen op uw toestel. Wij hebben u daarom de instellingen voor een Nokia N95 aan u verstuurd. De pincode voor de instellingen is 2323.Acties:1. Open de instellingen vanuit uw telefoonmenu.2. Voer desgevraagd de bovenstaande PIN in.3. Sla de instellingen van uw telefoonmenu op.4. Herhaal de stappen 1 t/m 3 voor elke ontvangen instelling. De instellingen zijn klaar voor gebruik. Mocht u de instellingen niet hebben ontvangen dan kunt u deze ook zelf aanvragen via: http://www.nokia.nl/A4393216. Wij willen u vragen of u met deze instellingen wel gebruik kunt maken van Mobiel Internet. Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op www.telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,Telfort B.V. Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Je UMTS is waarschijnlijk niet enabled, bel de klantenservice even op, en vraag dat ze er even naar willen kijken (en enablen).

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hm, zouden ze UMTS standaard niet enablen, en alleen mensen die snappen dat ze geen UMTS hebben UMTS geven?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Stereotomy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:07:
Hm, zouden ze UMTS standaard niet enablen, en alleen mensen die snappen dat ze geen UMTS hebben UMTS geven?
ik denk niet dat ze het risico nemen dat zoiets boven water komt.

Dan verneuk je gelijk je merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
SirNobax schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:56:
Je UMTS is waarschijnlijk niet enabled, bel de klantenservice even op, en vraag dat ze er even naar willen kijken (en enablen).
´

Ja dat schijnt al goed te staan volgens het mevrouwtje van de helpdesk.
Maar toch lukt het niet ... Denk dat het aan me simkaart ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het netwerk is nu om 7 uur 's avonds weer dra-ma-tisch traag. Website nu.nl laden lukt niet: timeout :')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Same here, heb me M600i opdracht gegeven om zijn PIT via bluetooth naar me computer te laten lopen.

Telforts netwerk is echt onbruikbaar, heb ook verschillende time-outs gekregen (updaters, hamachi, msn, etc) omdat het allemaal zo traag ga.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik heb inmiddels mijn sim teruggestop in het doosje, de modem weer ingepakt en ik ga zaterdag even langs de winkel om het terug te brengen... kijken hoe ze daar op reageren :) anders moet ik ze officieel in gebreke gaan stellen en daar heb ik helemaal geen zin, tijd of geld voor...

tijd voor een kickje richting SG? of internet en telefonie overigens? gaat niet echt meer over GSM's intussen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Mobiel breedband is nog steeds voornamelijk i.c.m. een telefoon, anders zou het 'algemene data abbo' thread hier toch ook niet staan.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb weer mails naar zowel Telfort als BT gegooid. Ik blijf toch het vermoeden houden dat het bij BT ligt, maar dat is voor mij als eindgebruiker niet goed te testen.

Maargoed, die BT'er was welwillend en hulpzaam. Hoop dat hij met mijn nieuwe aanwijzingen wat kan (o.a. dat download meer problemen geeft dan upload). Hoop morgen een reactie te ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

dat klopt, doelde meer op het feit dat er zoveel problemen mee/over zijn

edit, nomad heeft nieuws, zijn contcract zou per vandaag beeindigd kunnen worden in verband met de prestaties van het netwerk... zaterdag eens haarfijn uitzoeken hoe dat ze dat hier bij de phon(y?) house gaan oplossen voor me :)

[ Voor 61% gewijzigd door rimpeldinky op 11-10-2007 20:58 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

rimpeldinky schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:24:
ik heb inmiddels mijn sim teruggestop in het doosje, de modem weer ingepakt en ik ga zaterdag even langs de winkel om het terug te brengen... kijken hoe ze daar op reageren :) anders moet ik ze officieel in gebreke gaan stellen en daar heb ik helemaal geen zin, tijd of geld voor...

tijd voor een kickje richting SG? of internet en telefonie overigens? gaat niet echt meer over GSM's intussen
Dat heb ik ook gedaan... terug naar winkel met spullen. Twee verkopers tegen me ingaan: zij konden niks doen, "we vertegenwoordigen alleen Telfort", terwijl zij als verkoper aanspreekpunt zijn voor de consument.

Uiteindelijk werd mijn klacht doorgegeven aan het hoofdkantoor en daar zou ik nog van horen.
Paar dagen geleden werd er al even gebeld door TPH, om te melden dat Telfort storing had gehad en dat "het trage" waarschijnlijk daar aan lag... helaas kregen ze mijn moeder aan de telefoon en die weet niets van UMTS/HSDPA etc.... ADSL2+ van tele2 dan weer wel :+

Oftewel... je kunt je beklag gaan doen bij TPH, maar volgens mij win je er niets mee..

Herhaalde vraag: wie hebben er al een mailtje gestuurd aan 'KASSA!' ???

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Kassa heb ik nog niet gehad, ik wacht eerst ff op Telfort, misschien reageren die snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

ik vermoed dat mijn nieuwssubmit de frontpage niet heeft gehaald...
als iemand het voor elkaar krijgt om het (in aangepaste/uitgewerkte vorm) ergens te pluggen, denk ik dat Telfort wel eens wat meer haast zou kunnen gaan maken met het fixen van de problemen, want iets zegt me dat ze dat nu eigenlijk helemaal niet van plan zijn. Telfort heeft in het verleden al bewezen schijt aan iedereen en dan met name haar klanten te hebben. Alleen de opta en/of de consumentenautoriteit of een heleboel negatieve publiciteit bieden hier volgens mij nog uitkomst. Ook als ik de communicatie tussen Nomad (van pocketinfo.nl) en Telfort lees heb ik er absoluut geen vertrouwen in dat er op afzienbare termijn verbetering in de netwerksituatie zal komen.
Ik wacht nog even een dagje af wat er met de submit op T.net gebeurt, en dan gooi ik hem ook naar Kassa. Ik vermoed echter dat zo'n pr-dude van Telfort zal bij Kassa ook alleen maar zeggen
"blabla...enorme groei door onze fantastische aanbiedingen...we werken constant aan het verbeteren en vergroten van de capaciteit...slechts zeer beperkt percentage van onze klanten heeft geklaagd (logisch: ze hebben vooral veel prepaid-bellers en a-technische abonnees)...we betreuren dat... blabla" en dan zegt die kassa-dude "wij blijven het in de gaten houden en dan gaan we nu naar de belbus..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekoesj
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-06 14:57
Puuh ben ik blij met mijn Tmobile PIT abbo.. nog nooit problemen gehad.

Moet zeggen dat Telfort is ook wel erg cheap, mja dan krijg je ook cheap verbindung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Telfort is 1 en al K*T.

Of het nou een telfort abo voor gsm is of mobiel internet zo te lezen. Ze komen hun afspraken niet na. Zelfde heb ik ook meegemaakt met Orange. Met beide bedrijven ga ik echt niet meer in zee.

Ik wilde bijna overwegen om die mobiel breedband actie aan te schaffen omdat ze zo mooi bij TPH HSDPA aanboden via telfort (wekenlang) en nu zegt Telfort "ja, dat is miscommunicatie"
WTF na weken zien die mutsen bij Telfort dat die advertentie niet klopt -> YEAH RIGHT.
Gewoon een smoes om hun netwerkprobleem te ondermijnen.

Als ze dat zouden doen met me moeders Telfort Unlimited abo dan hebben opnieuw met een boze klant te maken.

KPN heeft telfort overgenomen omdat het daar een soepzooi was maar dat is het nu nog steeds.

Net als hierboven ^^^^^^^^^
T-mobile PIT NOOIT problemen gehad en dat had ik 1,5 jaar gebruikt

[ Voor 17% gewijzigd door crzyhiphopazn op 12-10-2007 09:21 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb een mailtje terug van BT: problemen liggen 100% zeker niet in het BT-netwerk maar in het Telfort-gedeelte wat daarvoor ligt, maar dat kan hij net als ik niet testen.

Tja, wachten op Telfort dan maar...

Moet trouwens wel zeggen dat het me gisteren(nacht 3 uur :P) gelukt is om een uitzending van het NOS Journaal via uitzendinggemist op m'n telefoon te streamen, zonder buffering o.i.d. Dat is al lang niet meer gleukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Finally i can die in peace.

Eeuwige roem in een Tweakers artikel. _/-\o_

(btw, waarom kom ik niet op speedtest.nl :? )

[edit] Even uit de losse pols getest, zo'n 10-20kB/s :(
[edit2] En een niet-uit-de-lose-pols-test : 5kB/s :( :(

[ Voor 34% gewijzigd door SirNobax op 12-10-2007 11:25 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

iemand nu de tijd om een algemeen briefje met ingebrekestelling op te stellen? ik heb vanavond pas tijd na mijn werk (even er van uitgaande dat er meer mensen zijn die het willen beeindigen of telfort/tph onder druk willen zetten om het beloofde te leveren)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

WOONPLAATS, 12 oktober 2007

L.S.,

Hierbij stel ik Telfort in gebreke. De door Telfort geleverde breedbanddienst (UMTS en HSDPA) levert de afgelopen 2 a 3 weken bij lange na niet de beloofde snelheid en is in de praktijk enorm onstabiel gebleken waardoor het voor mij niet of nauwelijks bruikbaar is: het is overdag zelfs onmogelijk om een bestand van 1 Megabyte binnen een redelijke tijd te downloaden; de snelheid ligt dan soms zelfs onder de 5 kByte/s (langzamer dan GPRS).

Door de klantenservice is enkele dagen geleden bevestigd dat er "sinds twee weken een probleem speelt". Helaas kon men niet aangeven wanneer er een oplossing zou komen.

Bovenstaande feiten dwingen mij helaas u bij dezen in gebreke te stellen. Indien het probleem niet op zeer korte termijn (binnen 14 dagen) wordt opgelost, zal ik de overeenkomst eenzijdig verbreken zoals mij door de Nederlandse Wet wordt toegestaan.

Mijn klantnummer is XXXXX
Mijn mobiele telefoonnummer is 06-XXXXXXXX.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXXXX
Zou goed genoeg moeten zijn :) Beetje tweaken naar je eigen situatie en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik zou een termijn van 14 dagen noemen overigens.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Edited :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nou omdat er geen vergelijkbaar abbo is voor 30 Euro met hoge upload snelheden (en uber lage ping) moet ik het hier maar even mee doen.

Ik ga wel even kijken of ik compensatie in mijn factuur kan eisen. Iemand enig idee hoe dat af te dwingen valt?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

SirNobax schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:50:
Nou omdat er geen vergelijkbaar abbo is voor 30 Euro met hoge upload snelheden (en uber lage ping) moet ik het hier maar even mee doen.

Ik ga wel even kijken of ik compensatie in mijn factuur kan eisen. Iemand enig idee hoe dat af te dwingen valt?
mja ik ben er met open ogen ingelopen vanwege de gratis smsjes, dat is mijn grootste klacht >.< ik ga nu al een rekening krijgen van 80 smsjes in de eerste week

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42

robertwebbe

Robert Webbe

SirNobax schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:50:
Nou omdat er geen vergelijkbaar abonnement is voor 30 Euro met hoge upload snelheden (en uber lage ping) moet ik het hier maar even mee doen.
Ik heb zo het vermoeden dat je gewoon gebruik maakt van HSDPA maar met een geknepen verbinding. Kun je dat ergens zien in de applicatie?

De reden dat ik dat vermoed is vanwege de tekst op de TPH site
"Hoe lang duurt de actie?
Van 4 september t/m 10 oktober 2007 hebben wij deze actie exclusief. "

Je kunt het nog steeds gewoon bestellen, ze hebben het slechts niet meer exclusief in de markt. Wie bieden het nu dan nog meer aan?

En onder het nieuwsartikel van vandaag staan twee reacties:
Door Firestormer, vrijdag 12 oktober 2007 11:33

Ondertussen gaat Telfort vrolijk door met het versprijden van valse informatie op hun site:

Mobiel breedband internet van Telfort biedt nu een downloadsnelheid tot 240 kb/s en wordt steeds sneller. Het mobiel breedband internet via het HSDPA-netwerk.
...
Door mad-dog, vrijdag 12 oktober 2007 12:03

Telfort biedt dit natuurlijk ook aan als eigen product
...
Dat eerste stukje informatie van Firestormer is overigens niet meer terug te vinden op de Telfort site.

Ik begin zo het vermoeden dat TPH de primeur heeft gehad voor HSDPA voor Telfort klanten. Vanaf gisteren is Telfort zelf ook begonnen maar nu deze ophef is begonnen heeft Telfort wellicht besloten om het maar even af te wachten.

[muggezifter mode]De maximaal theoretische download snelheid van de huidige category 4 is 1.843 kilobit per seconde = 230 kilobyte per seconde[/muggezifter mode]

Tot nu is er eigenlijk alleen gesproken over de download snelheid en is er nog maar weinig gezegd over de upload. Hoe is die in de praktijk en wat is het maximum haalbare volgens de overeenkomst?

[ Voor 54% gewijzigd door robertwebbe op 12-10-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Je krijg een 384/384 verbinding, in praktijk een 54/250 verbinding. De hoge upload verraad dus al dat we gebruik maken van de HSDPA verbinding.

Buiten dat, de Huawei E220 modem die 90% van ons gebruikt verraad door het kleur licht wat hij uitstraald welk type netwerk hij gebruikt.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
Ik ben zo vrij geweest het hier even te melden. Misschien een idee dat mensen daar ook hun klachten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Getypt,

(doe ik trouwens geen tweede keer 's ochtends vroeg, zonder Edit-button: Ik heb ook ENORME problemen met het Telfort, :+)

Nou maar hopen dat iemand onze noodkreet zite.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik volg dit topic nog op de voet en ik geef Telfort nog even de tijd om met een acceptabele oplossing te komen voordat ik zelf met behulp van een advokaat (familie ;) )genoegdoening ga eisen enzo.

Maar wat ik me afvraag is het volgende:

Er is sprake van klanten met de oude situatie en klanten met de nieuwe situatie. Nou ben ik niet zo technisch onderlegd maar zou het niet heel simpel zijn om voor de 5.000 of 10.000 klanten die op de HSDPA-aanbieding hebben gereageerd gewoon het netwerk alsnog open te stellen? De klanten die later gereageerd hebben of nu nog reageren krijgen dan gewoon waar ze recht op hebben, alleen 'de eerste groep' krijgt meer ;)

Wie weet er meer hoe dat geregeld wordt en of je bijv. klant 1 tm 5000 los van alle anderen HSDPA kunt geven en de rest alleen UMTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik heb woensdag al contact gehad met de telfort helpdesk deze zouden een call uitdoen naar alle .winkels om te vragen hoe en wat dit precies naar de klant gecommuniceerd was

daarnaast ben ik net langs the phone house geweest, de verkopers daar hebben expliciet instructies gehad vanuit telfort om te melden dat smsen gratis was bij de introductie, afgelopen week hebben ze (toevallig op donderdag) een mailing ontvangen dat smsen wel gratis was maar dat dit niet wenselijk was, hier waren ze zelf ook erg over verbaasd, ze hebben voor mij een call gemaakt bij hun customer care center en deze gaan mij volgende week terugbellen over een oplossing (hier heb ik een schriftelijke kopie van meegekregen als bewijs dat ik er melding van heb gemaakt) dus er komt (voor mij) hoe dan ook een oplossing gelukkig :)

duidelijk een communicatieprobleem tussen telfort en the phone house dus

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Je kunt er een slechte tussentreffen, maar de medewerkers van TPH waar ik het besteld hebben zitten volgens mij in hetzelfde schuitje want die vertelde ook al enthousiast hoeveel gratis sms hij zelf al had verstuurd :) Overigens geloof ik dat ook zij alleen instructies hebben gekregen van bovenaf en zelf ook nooit geweten hebben van de hoed en de rand. Alles wijst er bij mij op dat Telfort de spil in alles is en niet TPH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

ik heb ook een verhaaltje getypt op de Kassa-site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Puf schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:49:
ik heb ook een verhaaltje getypt op de Kassa-site :)
Idem dito op de Kassa-site. Een korte reactie is voldoende dus ik raad iedereen aan even kort je grieven te beschrijven daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

De link naar het Kassa-forum:
http://kassa.vara.nl/port...ialoog&cat=616&frm=321031 (met dank aan jip_86)
en om het helemaal makkelijk te maken: post hier je klachten over Telfort mobiel internet:
http://kassa.vara.nl/port..._react&cat=616&frm=321031
Hoe meer gedupeerden dat doen, hoe groter de kans dat er media-aandacht voor de wanpraktijken bij Telfort komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Puf op 13-10-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Is het niet een idee om het bericht op de frontpage te laten updaten met die link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

jip_86 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:47:
Is het niet een idee om het bericht op de frontpage te laten updaten met die link?
ik denk dat het daar nu iets te laat voor is...denk dat nog maar weinig mensen het artikel niet gelezen hebben en dat nog wel gaan doen...
ik ben juist benieuwd naar een follow-up op het artikel, want die woordvoerster van Telfort is er wel HEEL gemakkelijk vanaf gekomen (" dat moeten we uitzoeken"). Ik ben benieuwd wat het antwoord is als Tweakers maandag naar Telfort belt/mailt: "En, heeft u het uitgezocht? Wat is nu de oorzaak van de "storing" en hoe lang gaat het nog duren?" Imo zijn dit cruciale vragen en een absolute must voor een nieuwsartikel op een site als Tweakers. Maar natuurlijk ben ik niet geheel objectief meer :)

Overigens denk ik dat het ook een nieuwsartikel waard is als Telfort geen antwoord kan geven op die vragen...het is imers wel HEEL OPMERKELIJK wanneer een provider al een maand "storing" heeft, en er niet achter kan komen wat de oorzaak is...in dat geval zou een kop als

"MYSTERIEUZE SPOOKSTORING TREFT TELFORT-NETWERK,
Oorzaak niet te achterhalen; engineers met handen in het haar"

niet misstaan...en uiteraard zou dat ook een mooie gelegenheid zijn om de link naar het Kassa!-forum te plaatsen.

nogmaals de link naar het Kassa!-forum:
http://kassa.vara.nl/port...&frm=321031&cat=616&pid=2 (met dank aan jip_86)
post hier je klachten over Telfort mobiel internet (registratie niet nodig):
Hoe meer gedupeerden dat doen, hoe groter de kans dat er media-aandacht voor de wanpraktijken bij Telfort komt.

[ Voor 38% gewijzigd door Puf op 13-10-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Puf schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:23:
[...]
"Mysterieuze spookstoring treft Telfort-netwerk, engineers met handen in het haar"
[extremestische anti-telfort groepering aanhanger]
....waar zijn die 'hackers' als je ze nodig heb.

Ik zou het echt fantastisch vinden als iemand 'per ongeluk' Telforts hoofdpagina met die mededeling uitrust.
[/extremestische anti-telfort groepering aanhanger]

Zou mooi zijn als iemand van de Tweakers FP crew toch even het 'na vraagt' maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, ze zullen vast te druk bezig zijn met games te announcen/(p)reviewen andere dingen.

Ik denk dat Telfort evenveel respect heeft voor Tweakers.net als voor hun klanten ...... geen dus, en dat het gewoon een praatje was om van het gezeik af te zijn.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

Zou het toeval zijn dat de gewraakte The Phone House actie (5000 nieuwe "high-speed" aansluitingen) en de zogenaamde storing nagenoeg tegelijkertijd plaatsvonden? Telfort moet niet langer om de hete brij heen draaien en toegeven dat ze te inhalig zijn geweest zonder investeringen in extra capaciteit te doen...mijns insziens de ene logische verklaring voor deze wanvertoning. Er is wel degelijk verschil tussen een storing en structureel falen. Het ergste is nog dat Telfort blijkbaar na een maand nog steeds geen plan van aanpak heeft, aangezien ze geen termijn kunnen noemen waarin de problemen zullen zijn opgelost.

Kassa!-forum:
post hier je klachten over Telfort mobiel internet (registratie niet nodig):

[ Voor 17% gewijzigd door Puf op 14-10-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Degenen die een HUAWEI E220 USB-modem hebben gekocht via TPH kunnen natuurlijk ook rechtstreeks op de site van de online shop van Telfort een recentie plaatsten ;) Niets mis mee toch O-) Dat kan via deze link. De gemiddelde waardering is 7,1 en dat lijkt mij erg hoog gezien de reacties hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Doctor Yes op 14-10-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SirNobax schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:08:
[...]

[extremestische anti-telfort groepering aanhanger]
....waar zijn die 'hackers' als je ze nodig heb.

Ik zou het echt fantastisch vinden als iemand 'per ongeluk' Telforts hoofdpagina met die mededeling uitrust.
[/extremestische anti-telfort groepering aanhanger]

Zou mooi zijn als iemand van de Tweakers FP crew toch even het 'na vraagt' maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, ze zullen vast te druk bezig zijn met games te announcen/(p)reviewen andere dingen.

Ik denk dat Telfort evenveel respect heeft voor Tweakers.net als voor hun klanten ...... geen dus, en dat het gewoon een praatje was om van het gezeik af te zijn.
Ik was al blij te horen dat ze überhaupt van de storing af wisten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ow shit, een heel verhaal opgehangen over hoe kut het Telfort netwerk was op voorgenoemde link.

Staat er :
Als je recensie aan onze richtlijnen voldoet, kun je deze binnen enkele dagen op de site zien. Je kunt nu weer terugkeren naar het product waar je je recensie over hebt geschreven.
Right..... zo kan ik mijn product ook de hemel in prijzen :') :r :r :r

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
SirNobax schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:01:
Ow shit, een heel verhaal opgehangen over hoe kut het Telfort netwerk was op voorgenoemde link.

Staat er :

[...]

Right..... zo kan ik mijn product ook de hemel in prijzen :') :r :r :r
Dat voorbehoud had ik eerlijk gezegd niet gezien. Is inderdaad misselijkmakend. Zelfs op die manier dekt Telfort zich in. Uitermate verwerpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik ben me eens aan het verdiepen in mijn rekening en mij valt iets vreemds op bij de specificatie van de gebruikskosten. Ik schijn tweemaal naar de helpdesk gebeld te hebben met mijn 06-nr van Telfort. Nou heb ik wel gebeld vanwege de omzetting van GPRS naar UMTS etc. maar niet met de 06.

Kunnen jullie eens kijken of jullie dat ook hebben staan? (gesprek naar Telfort klantenservice)

Het gaat in dit geval maar om 2 euro in totaal maar het zal lekker worden als ik elke keer dat ik bel over de gebrekkige verbinding ik dubbel moet betalen 8)7 Die ene sms die ik heb verstuurd als test voor het 'gratis sms'en' a 0.18 cent vergeef ik ze ;)

Ik heb alleen nog 15 euro vergoeding tegoed voor de tijd dat ik niet heb kunnen UMTS'en. Dat is me telefonisch toegezegd. Hebben degene die diezelfde toezegging hebben gekregen dat geld al gehad? Van de rekening afgetrokken werd me verzekerd maar niet dus :|

En hoe zit het met de 6 maanden korting van 21,05% op mijn abonnementskosten die TPH me had verzekerd dat ik die via hun zou krijgen? Heeft 1 van jullie die al vergoed gekregen?

Kan ik trouwens zonder financieel gevaar 8) de sim in mijn telefoon gebruiken en via GPRS surfen? Misschien een overbodige vraag omdat het zonder risico kan maar toch ;)

[ Voor 16% gewijzigd door objectief2 op 14-10-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
En hoe zit het met de 6 maanden korting van 21,05% op mijn abonnementskosten die TPH me had verzekerd dat ik die via hun zou krijgen? Heeft 1 van jullie die al vergoed gekregen?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Is dat ook i.c.m. een 1 jarig abbo?

En GPRS = gewoon gratis, zolang je maar niet gaat WAPpen AFAIK.

...oh en vanaf het moment dat je naar een vrouwtje of mannetje van Telfort ben doorgeschakelt bel je een 06-nummer.

Ik bel dus lkkr met mijn T-mobile belbundel, = gratis.

[ Voor 21% gewijzigd door SirNobax op 14-10-2007 14:13 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
SirNobax schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:10:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Is dat ook i.c.m. een 1 jarig abbo?

En GPRS = gewoon gratis, zolang je maar niet gaat WAPpen AFAIK.

...oh en vanaf het moment dat je naar een vrouwtje of mannetje van Telfort ben doorgeschakelt bel je een 06-nummer.

Ik bel dus lkkr met mijn T-mobile belbundel, = gratis.
Dat stond in het contract wat ik van TPH heb meegekregen, dus zeg maar wat je getekend hebt ;) Idd icm een 1 jarig abbo. Ik weet dat ik een 06 nummer heb gebeld echter wel met mijn huistelefoon. Omdat ik weet dat ze je contractgegevens erbij zoeken in het scherm heb ik wel mijn Telfort Mobiel Breedband-sim nummer ingevoerd. Vreemd dat daarover kosten worden berekend terwijl ik niet met Telfort heb gebeld }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb dan (nog) geen databundel bij Telfort, toch was ik (samen met vele anderen) not amused toen Telfort de stekker van EDGE eruit trok. Sinds die tijd zit ik dus zo nu en dan op GPRS, langzaam maar toch. Echter krijg ik soms geen verbinding, maar wat vaker gebeurt: hij laadt wel eerst de startpagina (www.startpagina.nl/pda), maar vervolgens kan ik dan niet door internetten.
Ik leeg de cache altijd dus de startpagina moet altijd eerst geladen worden.

Dit was in het EDGE tijdperk niet het geval.

Nu wilde ik een deze dagen verlengen met daarbij ook een databundel, maar als ik het zo bekijk wacht ik maar "even" af. M'n vriendin heeft namelijk Telfort Unlimited en dit heeft voordeel als ik bij Telfort blijf.
Ben ik nu gedoemd om óf bij Telfort óf bij m'n vriendin te blijven...? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

Laten we er met z'n allen voor zorgen dat dit HET issue van de week wordt bij Kassa!
Schrijf hier(of copy/paste) even je klacht op en verstuur het direct aan de redactie van het TV-programma als tip voor de uitzending:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=main_contact

en om de OPTA (en consumentenautoriteit) op de hoogte te stellen van de wanpraktijken kun je hier je klacht typen/pasten:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254

Kassa!-forum:
post hier je klachten over Telfort mobiel internet in het forum (registratie niet nodig):

[ Voor 24% gewijzigd door Puf op 14-10-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Puf schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:25:
Laten we er met z'n allen voor zorgen dat dit HET issue van de week wordt bij Kassa!
Schrijf hier(of copy/paste) even je klacht op en verstuur het direct aan de redactie van het TV-programma als tip voor de uitzending:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=main_contact

en om de OPTA (en consumentenautoriteit) op de hoogte te stellen van de wanpraktijken kun je hier je klacht typen/pasten:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254

Kassa!-forum:
post hier je klachten over Telfort mobiel internet in het forum (registratie niet nodig):
Ik ben blij dat men eindelijk zover is om ook naar Kassa! berichten te sturen :) d:)b
Vorige week, vroeg ik me na mijn oproep nog af of er wel wat zou gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Van het Kassa forum:
Medewerker TPH 14-10-07
Even een berichtje van één der medewerkers van den TPH,

Ook ik heb in de winkel helaas enkele klachten moeten concluderen op de Telfort Internet Unlimited aanbieding en ben deze klachten druk aan het inventariseren. Heb alle klanten die we in onze winkel hebben aangesloten gebeld en slechts een kwart (jaja ik weet is nog steeds veel) ervaart deze problemen. Het rare is dus echter dat driekwart geen problemen heeft.

Reageer je woede echter niet af op mij en mijn collega's, wij bieden een dienst van Telfort aan en zijn in deze dus ook volkomen afhankelijk van deze leute en willen niets liever dan een deugdelijk product verkopen. Natuurlijk zijn wij wel een aanspreekpunt voor klachten betreffende de door ons verkochte producten. Echter uitspaken als "ik ga die kerel van de TPH op zijn bek slaan " doen mij al meer pijn als dat de slag zelf zal doen. Helaas zijn wij ook gebonden aan regels en één daarvan is dat we binnen 24 uur een contract mogen annuleren en dat de klant het daarna schriftelijk via Telfort moet doen. Via www.opzeggen.nu kun je een voorbeeld brief downloaden die voor enkele van jullie uitkomst biedt die het wachten beu zijn.

De beste tip die ik je kan geven en die schijnt te werken voor enkele van mijn klanten (die opeens wel weer snel internet hebben) is de afdeling klanten reacties van Telfort aan te schrijven, enkele klanten die dit hebben gedaan hebben compensatie gehad voor de tijd dat het abonnement niet werkt(e) en laten we er even vanuit gaan dat Telfort/KPN dit probleem z.s.m. oplost zodat we weer met zijn allen op goedkope en happy wijze kunnen internetten.

Het adres van klanten reacties;

Telfort B.V.
T.a.v.: Klanten Reacties
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn

Hoe meer brieven, hoe meer actie er komt vanuit Telfort/KPN voor dit probleem. Dus met zijn allen nu gelijk een brief tikken en posten dan komt er hopelijk snel een goede oplossing tot stand.

Mvg

Een TPH medewerker die zijn best wil doen voor zijn klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hmmm totnu toe bovengemiddelde snelheden (~280kbit) ... tja het is dat het elke keer weer opniuw hetzelfde verhaal is, over een paar uur is het weer 3x niks.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Heb maar weer eens een boze mail gestuurd.

Het kan ook geen kwaad dat iedereen hetzelfde doet lijkt me.

Je kan de klantenservcie bereiken op customerservice@telfortmail.nl
Je mag natuurlijk ook de managing director en de CFO [knip], misschien dat er dan iemand eens actie onderneemt.

Modbreak:Echt netjes is het niet om die adressen te geven

[ Voor 18% gewijzigd door ACM op 09-11-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
even voor de goede orde:

De problemen gelden voor iedereen? Ook de only-GPRS klanten?
Ik heb namelijk een telefoon waar geen UMTS op zit, alleen GPRS.
Woensdag gaat mijn abonnement over van T-mobile naar Telfort.
Ik zou surf&mail aanvragen zodra mijn abonnement over gaat (woensdag)

Ik wil dus alleen gebruik maken van GPRS.
Het is dus niet slim voor mij om op dit moment een surf&mail abo af te sluiten?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

funk-e schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:18:
even voor de goede orde:

De problemen gelden voor iedereen? Ook de only-GPRS klanten?
Ik heb namelijk een telefoon waar geen UMTS op zit, alleen GPRS.
Woensdag gaat mijn abonnement over van T-mobile naar Telfort.
Ik zou surf&mail aanvragen zodra mijn abonnement over gaat (woensdag)

Ik wil dus alleen gebruik maken van GPRS.
Het is dus niet slim voor mij om op dit moment een surf&mail abo af te sluiten?
ik zou het iig nog even afwachten...
ik heb ook alleen GPRS (had eerst EDGE), en ik kan overdag niet eens normaal een pagina openen met Opera Mini...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik kan hier thuis alleen nog maar gebruik maken van GPRS, aangezien ik net buiten een UMTS-gebied val :'(

Maar tot dusver heb ik daar geen problemen mee gehad en heb op diverse plekken via GPRS 'prima' kunnen internetten, wel traag maar dat is logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Driekwart van die mensen gebruikt het misschien niet zo intensief...

Maargoed, ook GPRS is beinvloed idd, had ik al gemerkt. Alleen is het effect minder duidelijk omdat:
- GPRS toch al traag is
- KPN kortgeleden, maand of 3 terug, een wijziging heeft toegepast die opstart-latency van GPRS vermindert (iig die indruk heb ik sterk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

Het kwartje bij telfort is aan zijn val begonnen...
kreeg net dit sms-je:

Beste klant, uw klacht over de snelheid van mobiel internet is in behandeling. Wij proberen deze storing z.s.m. voor u op te lossen. Vriendelijke groet, Telfort

de eerste keer dat Telfort "spontaan" over de problemen communiceert...het is uiteraard volstrekte non-info, maar geeft volgens mij toch aan dat er iets binnen die organisatie in beweging is gekomen...

[ Voor 29% gewijzigd door Puf op 15-10-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

delete

[ Voor 97% gewijzigd door Puf op 15-10-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Puf schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:37:
Het kwartje bij telfort is aan zijn val begonnen...
kreeg net dit sms-je:

Beste klant, uw klacht over de snelheid van mobiel internet is in behandeling. Wij proberen deze storing z.s.m. voor u op te lossen. Vriendelijke groet, Telfort

de eerste keer dat Telfort "spontaan" over de problemen communiceert...het is uiteraard volstrekte non-info, maar geeft volgens mij toch aan dat er iets binnen die organisatie in beweging is gekomen...
Nou, ik ben benieuwd! :)

Overigens is de UMTS-HSDPA verbinding momenteel best goed te pruimen.... ik haalde de volle 384kbit..dat heb ik sinds aanschaf nog maar keer gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb vandaag nog niet getest, zal ik zo eens doen, maar ik heb geen sms'je gekregen. Wel een mail (in reactie op mijn klacht vrijdag) dat ze het zijn aan het onderzoeken...

Best snel trouwens, vrijdagmiddag gestuurd, nu in de vroege ochtend al een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Speedtest.nl doet het NOG STEEDS NIET?

Ik snap er geen kont van, hebben ze doordat ik hun mailbox volgooi met mijn beroerde snelheden gewoon speedtest.nl geblocked voor mij?

Anyway, mijn snelheid komt niet boven de 133kbps, dusssss. Nog steeds zwaar klote!

[ Voor 19% gewijzigd door SirNobax op 15-10-2007 13:14 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

SirNobax schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:13:
Speedtest.nl doet het NOG STEEDS NIET?

Ik snap er geen kont van, hebben ze doordat ik hun mailbox volgooi met mijn beroerde snelheden gewoon speedtest.nl geblocked voor mij?

Anyway, mijn snelheid komt niet boven de 133kbps, dusssss. Nog steeds zwaar klote!
Ik kon vanmorgen wel op speedtest.nl. Heb namelijk geen probleem gehad hier mee. De snelheid was vanmorgen weer rond 35kbytes per seconden. We wachten maar weer ff af.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik ben nog nooit geblocked geweest van speedtest.nl ... maar soms laadt een site gewoon niet hier. Misschien is dat het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Sorcerer8472 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:56:
Ik ben nog nooit geblocked geweest van speedtest.nl ... maar soms laadt een site gewoon niet hier. Misschien is dat het probleem?
Ik probeer 't zojuist en andere sites pakt 'ie wel, maar speedtest niet.
Dit probeerde ik op mijn Qtek S200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Oh, kan kloppen: vanaf universiteit @ 100Mbps hier werkt het ook niet: time-out :')

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-10-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Puf

Medewerker The Phone House (TPH) 15-10-07 op het kassa!-forum:
Dus stuur die brief (-;

Heeft echt het gewenste effect, verscheidene klanten zijn gebeld en konden kiezen uit de volgende mogelijkheden:

- Drie maand gratis abonnement
- Kosteloos opzeggen
- En bij sommige mensen was het probleem plotsklaps opgelost (raar dat het niet bij eenieder kan maar toch)

Hoe meer brieven, hoe meer druk er op de ketel staat hoe beter de oplossing wordt .

Mvg

Een TPH medewerker die zijn best wil doen voor zijn klanten.
ff voor de duidelijkheid: hij bedoelt dus een brief naar de klantenservice van Telfort.

[ Voor 7% gewijzigd door Puf op 15-10-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Puf schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:14:
Medewerker The Phone House (TPH) 15-10-07 op het kassa!-forum:

[...]

ff voor de duidelijkheid: hij bedoelt dus een brief naar de klantenservice van Telfort.
Dan krijgen we dus een beetje de Microsoft taferelen net als bij de XBOX 360: sommige mensen krijgen wel een nieuwe console / anderen niet..

Blijft een mooie zaak voor Kassa! dus. Blijkbaar voelen ze al wel de druk bij Telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nog maals een e-mailtje verstuurd.

En wat is het hier weer traag zeg :(.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Btw.... het valt me op, dat ik de laatste tijd enorm veel trojans/backdoors op mijn laptop heb.
Dit is sinds ik dat mobiel einternet heb...echter gebruik ik mijn laptop alleen voor zakelijk gebruik + wat dingen als tweakers.net...kan ik zomaar dit soort rotzooi binnen krijgen, of moet ik het probleem ergens anders zoeken.

(gebruik btw Kaspersky AV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Michael Knight schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:37:
Btw.... het valt me op, dat ik de laatste tijd enorm veel trojans/backdoors op mijn laptop heb.
Dit is sinds ik dat mobiel einternet heb...echter gebruik ik mijn laptop alleen voor zakelijk gebruik + wat dingen als tweakers.net...kan ik zomaar dit soort rotzooi binnen krijgen, of moet ik het probleem ergens anders zoeken.

(gebruik btw Kaspersky AV)
Als jij een standaard XP hebt met alle updates en geen windows file sharing (samba) naar buiten dan zie ik niet hoe jij trojans en backdoors krijgt van een verbinding met het internet, zelfs al zou je geen kaspersky hebben.

Dus zou het ergens anders zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Dus dan krijg je ook dat gehinnik! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Willaaam schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:52:
[...]

Als jij een standaard XP hebt met alle updates en geen windows file sharing (samba) naar buiten dan zie ik niet hoe jij trojans en backdoors krijgt van een verbinding met het internet, zelfs al zou je geen kaspersky hebben.

Dus zou het ergens anders zoeken ;)
Hmm... volgens mij ligt het dan bij de Messenger Discovery plugin. Dat is het enige 'nieuwe' aan software op mijn pc de afgelopen maanden.
Mini Poeper schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:12:
[...]

Dus dan krijg je ook dat gehinnik! :+
Is het geen gillend varken dan? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Offtopic Telfort bashen pls, mensen :+

122 kbit/s om 1:42 's nachts :')

Heb een mailtje en SMS'je van Telfort gekregen waarin ze toegeven een "UMTS storing" te hebben (lees: capaciteitsproblemen of systematische fouten die al weken aanhouden) en dat ze hier "met de hoogste prioriteit aan werken" (kun je nagaan wat er aan andere problemen gedaan wordt).

Pauperzooi bij Telfort.

Overigens maakt die TPH-medewerker zich met zo'n zielig verhaal als hierboven staat zich wel *erg* makkelijk uit de voeten. TPH is als tussenpersoon volgens het burgerlijk wetboek wel degelijk verantwoordelijk voor wat ze de klanten aanbieden. Ze mogen dan interne regels in hun AV hebben, maar die zijn wel in strijd met de wet, wat overigens wel vaker in AV's voorkomt.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
En vanaf vandaag heb ik besloten om telfort te belonen voor hun non-communicatie :)
Ze krijgen vanaf nu elke 4 uur van mij hetzelfde mailtje. Bovendien voeg ik elke keer een nieuwe medewerker toe, net zo lang tot er iemand gaat reageren.....

Misschien komen ze dan wel in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 01:44:

Overigens maakt die TPH-medewerker zich met zo'n zielig verhaal als hierboven staat zich wel *erg* makkelijk uit de voeten. TPH is als tussenpersoon volgens het burgerlijk wetboek wel degelijk verantwoordelijk voor wat ze de klanten aanbieden. Ze mogen dan interne regels in hun AV hebben, maar die zijn wel in strijd met de wet, wat overigens wel vaker in AV's voorkomt.
Met als opmerking dat Telfort weer verantwoordelijk is voor dingen die ze aan TPH hebben verteld. Dat maakt Telfort uiteindelijk toch verantwoordelijk.

Heb mobiel internet gelukkig weer even niet nodig. Maar overmorgen bijvoorbeeld wel. Hoop dat het dan (deels) opgelost is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
_O-
cupra4 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:01:
En vanaf vandaag heb ik besloten om telfort te belonen voor hun non-communicatie :)
Ze krijgen vanaf nu elke 4 uur van mij hetzelfde mailtje. Bovendien voeg ik elke keer een nieuwe medewerker toe, net zo lang tot er iemand gaat reageren.....

Misschien komen ze dan wel in actie.
Haha, geniaal. _o-
Laat weten hoe dit afloop, wil de reactie van de KS wel eens weten.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik geef je weinig hoop met de KS. Ben al 2 keer bezig om ze een simpele vraag te stellen wanneer er UMTS in mijn regio beschikbaar is. Dit zijn de antwoorden..kortgezegd:

1. We hebben wijzigingen gemaakt zodat u nu correct staat op het netwerk.
U zou nu gebruik kunnen maken van UMTS.

2. Wij hadden een landelijke storing met UMTS met een trage verbinding of geen verbinding.

Als u vandaag of morgen nog steeds geen verbinding kan maken met UMTS, dan geven we het door aan onze technische dienst die een onderzoek gaat opzetten.

Kortom, 2 antwoorden maar beide niet op mijn vraag 8)7 Ik word er na 2 mails aan de KS al moedeloos van :'(

Update: kennelijk is het kwartje nu gevallen en wordt het 'technisch' onderzocht waarom ik geen UMTS in mijn gebied heb 8)

[ Voor 8% gewijzigd door objectief2 op 16-10-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
SirNobax schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:26:
_O-
[...]

Haha, geniaal. _o-
Laat weten hoe dit afloop, wil de reactie van de KS wel eens weten.
Niet meer nodig.. Ze waren het schijnbaar gauw zat en en de managing director ook :*)
Ze hebben het met terugwerkende kracht beeindigd. Krijg alle betaalde gelden terug.
Eindelijk verlost van dit debacle. Nu nog een alternatief zoeken. Ben al met Vodafone in contact. Kijken of die een leuke aanbieding kunnen maken voor de "gedupeerden".

[ Voor 6% gewijzigd door cupra4 op 16-10-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Ja de klantenservice draait er maar omheen.. Ik geef steeds aan dat ik geen UMTS verbinding heb.
Ik krijg eerst de instellingen van NOKIA toegestuurd , dan word er gevraagt of het werkt ik zeg nee, dan zegt die misschien ligt het aan het toestel dat het niet op UMTS ingesteld staat, ik zeg zoals al vaker in het mailtje : als ik alles handmatig instel krijg ik de foutmelding geen toegang. en nu heb ik een mailtje gekregen dat ik het moet proberen in een ander toestel 8)7.

Als het steeds een andere medewerker zou zijn dan zou ik al deze dingen snappen maar ik heb steeds dezelfde medewerker voor me.

En je krijgt ook maar 1 keer perdag een mailtje dus stuur je vandaag dan krijg je morgen antwoord dus we zijn al zo'n 2 weken bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat de Internet verbinding geactiveerd wordt?

Ik heb vandaag de usb modem icm het 30 euro abbo gehaald, bij signal zie ik enkel GPRS staan, maar zelfs daar kan ik niet naar verbinden. Krijg na een lange connect tijd een error msg.

Ondanks de slechte berichten over dit abbo heb ik het toch genomen, omdat het mogelijk is om je contract binnen 48 hr bij TPH te ontbinden. Wil het dus even uitproberen. Maar dan moet het wel gaan werken binnen nu en morgen, aangezien ik donderdag niet in staat ben om het terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bert2000 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:58:
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat de Internet verbinding geactiveerd wordt?

Ik heb vandaag de usb modem icm het 30 euro abbo gehaald, bij signal zie ik enkel GPRS staan, maar zelfs daar kan ik niet naar verbinden. Krijg na een lange connect tijd een error msg.

Ondanks de slechte berichten over dit abbo heb ik het toch genomen, omdat het mogelijk is om je contract binnen 48 hr bij TPH te ontbinden. Wil het dus even uitproberen. Maar dan moet het wel gaan werken binnen nu en morgen, aangezien ik donderdag niet in staat ben om het terug te brengen.
Ha-ha, voor velen in deze thread gold het dat ze direct GPRS hadden, maar een paar dagen moesten wachten op UMTS omdat het een en ander niet goed ingesteld was. :+

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
[edit] Deleted, soort van dubbelpost. :/

[ Voor 94% gewijzigd door SirNobax op 16-10-2007 19:00 ]

Pentaxiaan

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste