Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 103.886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Het lijkt er ook op dat ik hier last heb van de storing. Ik ontdekte vanmiddag rond een uur of één in Leeuwarden dat de telefoon (HTC Desire) meerdere malen verbinding maakte met internet. Vervolgens geen verbinding meer gehad met internet. Ik ben van m'n werk naar huis gereden (omgeving Meppel) maar heb nog steeds geen internet.

Het lijkt er dus wel op dat er een storing is bij Telfort. Ik heb op de site van Telfort gekeken maar heb geen melding kunnen vinden met betrekking tot deze storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ondertussen is hier de storing weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:00
Cavemania schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:23:
Het lijkt er dus wel op dat er een storing is bij Telfort. Ik heb op de site van Telfort gekeken maar heb geen melding kunnen vinden met betrekking tot deze storing.
Een blik op Twitter (zoeken op Telfort) geeft antwoord; er zijn veel meer die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ze zijn er wel van op de hoogte.
Mocht u (nog) problemen ervaren met mobiel internet dan dient u het toestel uit en aan te zetten.
http://twitter.com/#!/Telfort/status/22575288500101122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:38

Sorcerer8472

Mens sana?

Tuurlijk zijn ze ervan op de hoogte. Dezelfde storing speelt al vanaf 2007 ofzo. Ze dweilen gewoon een beetje met de kraan open. Als het al opgelost is dan is het gewoon weer wachten tot het probleem zich opnieuw voordoet.

Sorry dat ik mensen er nu weer mee verveel, maar dit is dus de reden dat ik weg ben bij Telfort. Velen zijn zich er blijkbaar nog steeds niet van bewust dat je deze problemen gratis bij je abonnement erbij krijgt...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Zijn er meer mensen in 050 zonder mobiel internet? Het werkte tot een uur of negen, daarna niet meer.
Op de servicepagina/Twitter zie ik nog niets staan, reboot heeft ook niet geholpen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Er is weer een grote storing. Al sinds vannacht ergens. Tjah. Begint normaal te worden.

http://twitter.com/#!/Telfort/status/25849382179962880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ah ok, die melding op de klantenservice pagina staat er nog maar net.

Waarom zie ik die tweet eigenlijk niet als ik naar http://twitter.com/Telfort/ ga? (Ben een beetje Twitter-noob)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Al sinds 8 uur sochtends geen tot slecht internet omgeving den haag. Waarom op de twitteraccounts en niet meteen op de voorpagina van telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867

Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:03:
Al sinds 8 uur sochtends geen tot slecht internet omgeving den haag. Waarom op de twitteraccounts en niet meteen op de voorpagina van telfort?
Hier in Eindhoven ook al de hele dag plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 18:58

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe is jullie ervaring met shoutcast streams. Ik snap dat de voorwaarden dit niet toe zouden laten, maar ik kan het niet geloven dat men hier binnen bepaalde mate moeilijk over doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
n00bs schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:46:
Hoe is jullie ervaring met shoutcast streams. Ik snap dat de voorwaarden dit niet toe zouden laten, maar ik kan het niet geloven dat men hier binnen bepaalde mate moeilijk over doet?
Dit is niet meer actueel.

Ze geven nu zelfs expliciet aan dat het wel mag, maar met mate. _/-\o_
Echt een verbetering, ik luister nu ook gewoon een uur streaming per dag.
Telfort mobiel internet (sim only) biedt toegang tot internet inclusief e-mail, chat en beperkt gebruik van downloading of streaming.
Bron: https://www.telfort.nl/tarieven/mobiel-internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 23:25

Booster

Superuser

Volgensmij heeft Telfort recentelijk hun aanbieding rond Surf&Mail gewijzigd. Eerst was het dacht ik 24 maanden lang 2,50 extra, en nu nog maar 6 van de 24 maanden. Althans, dat meen ik me te herinneren.

Wel balen. Als ik nou een maand eerder al mijn verlenging gekozen had.. :(

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404472

Via keywords uit mijn recent ontvangen brief van telfort ben ik in dit topic terecht gekomen. Ik zocht even wat meer informatie online. Ik zie dat er al meer brieven zoals die van mij ontvangen zijn met betrekking tot surf&mail onbeperkt.

Vandaag heb ik een brief ontvangen van telfort waarin staat vermeldt dat mijn Surf&Mail contract is ontbonden omdat ik mijn gebruik niet heb aangepast nadat zij dat hebben verzocht. Daarnaast staat dat de resterende abonnementskosten (ong. anderhalf jaar) op het eerst volgende factuur in rekening worden gebracht. De brief is vandaag ontvangen. Sinds eergisteren is mijn dataverbinding niet meer bruikbaar.

Ik vind dit werkelijk schandalig. Ik heb NOOIT een melding van Telfort gekregen waarbij zij mij attenderen op mijn verbruik. Ik weet alleen dat fair use geldt en heb er absoluut geen zicht op hoeveel concrete MB's dat zijn. Dat staat er namelijk niet. Daarbij is de brief niet eens persoonlijk gericht maar aan mijn telefoonnummer. Er worden drie maatregelen aangegeven, een data limiet, dienst buiten gebruik, of direct ontbinden. Ze hebben direct voor het laatste gekozen, maar ik mag nog wel even de resterende kosten betalen zonder er gebruik van kunnen te maken.

Schan-da-lig, ik ben aardig pissed off door telfort. Ik heb nog een weekend om een mooie brief in elkaar te zetten. Maar als het even kan besteed ik het asap uit, de manier van communiceren gaat namelijk nergens over. Van de ene op de andere dag heb je geen data meer en ben ik mobiel gehandicapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Je kan altijd nog even bellen, en je verhaal uitleggen?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Taks: zij mogen dat niet zomaar ontbinden mét die kosten. Dat is grote onzin. Als zij al eenzijdig ontbinden dan mogen ze geen kosten in rekening brengen. Zij mogen jou niet dwingen jouw contract af te kopen als ze het eenzijdig ontbinden en dat staat (afaik) niet in hun voorwaarden...

Ik zou bellen/mailen en dreigen met geschillencommissie telecom (waar je vrijwel zeker zult winnen). Ook mogen ze eens bewijzen dat ze eerder contact met je hebben opgenomen.

Wel één (waardevolle!) tip: wees heel beleefd tegen de klantenservice. Wees verbaasd over je afsluiting en ga niet schelden e.d., maar wees heel beleefd en een beetje beteuterd, dan word je het beste geholpen. Pas als dat niet werkt dreigen met geschillencommissie etc., en dat dat ze uiteindelijk meer zal kosten :P

Ze brengen de rest btw ook vast in rekening zonder de korting? :X

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-04-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 18:58

n00bs

Het is weer Zomer!

Taks>

Absoluut even stoom afblazen voordat je gaat bellen! je bereikt 0,0 als je gaat schelden en de keren daarna wordt je simpelweg niet meer geholpen (dat is bijna bij alle servicedesks zo).

Ik moet wel bekennen, dat TF ooit bij mij in het verleden een fout had gemaakt met het niet afboeken van een betaling. Achteraf een hoop gezeik en dreigbrieven. Veel telefonisch contact en een medewerker had mij gemeld dat alle betalingen netjes waren gedaan.
Uiteindelijk werd er gedreigd om de zaak voor te laten komen voor de rechter!

Vreemd genoeg ook de voorwaarden bekeken, waarin zij zelf stellen dat na een onvolledige betalingen je hierop geattendeerd moet worden en uiteindelijk je uitgaande oproepen worden geblokkeerd. Dit alles was bij mij niet gebeurt!

Dus ik kan mij best voorstellen dat ook in jouw geval een fout is gemaakt. Echter ben ik wel benieuwd wat jouw dataverbruik is en hoeveel maanden dit al zo is.

Het dataverbruik van Telfort kan je inzien via mijn telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt allemaal voor de reacties. Erg fijn te lezen dat er mensen actief meedenken. Mijn bovenstaande bericht was misschien op hoge poten geschreven, maar over het algemeen blijft mijn verbale communicatie wel wat neutraler hoor. Maak jullie daar maar geen zorgen over. ;)

Ondertussen klantenservice gesproken en zij geven aan dat er wel degelijk brieven zijn verstuurd volgens hun systeem. Hier werd ook steeds op gehamerd met de ondertoon dat het mijn fout is. Want de brieven zijn immers verstuurd, dus aangekomen, gelezen en kennis van genomen. Mooi niet dus. Volgens de medewerker was het allemaal heel toevallig dat deze niet zijn aangekomen. Volgens mij is het allemaal heel toevallig dat juist de laatste en afsluitende brief wel aangekomen is.

Na vragen op welke manier telfort dit probleem graag opgelost ziet gaf de medewerker mij 2 opties, of door hen een klacht laten aanmaken, of zelf er achteraan. De eerste optie wordt gevormd door een interne ticket waarin ik verzoek of ik opnieuw aangesloten mag worden en dat ik mijn gedrag aan zal passen. Kortom, toegeven dat het mijn fout is. Ik word hierover spoedig gebeld.

Nu is het niet de bedoeling dat ik op mijn knieën ga maar dat telfort dat maar even doet. Dat een dienst zonder kennisgeving en eerdere communicatie wordt opgeheven is onacceptabel. Ik ga verder nog even knippen en plakken in mijn brief. Maar ik verwacht simpelweg een excuus en correctie op papier, anders ga ik dit uitbesteden in de richting van contractbreuk. Simpelweg omdat de situatie daaraan voldoet. Ik ga het allemaal even bekijken.

@SithWarrior: Ja en nee, afsluiting of niet voldoen aan hetgeen waarvoor getekend is, zonder verdere communicatie over een kennelijk grijze FUP, reken ik vrij hard aan. Wat mij betreft is het aangaan van verbale communicatie dan nog een aardigheidje van mij. Maar eigenlijk is dat station al gepasseerd. Toch nog maar even gedaan, alleen al om aan te geven dat er kennis is genomen en mijn verontwaardiging uit te spreken.

@Sorcerer8472: Geen idee ik moet het factuur nog ontvangen. Ik ga even kijken naar de geschillencommissie telecom.

@n00bs: Dat zal vast meer zijn dan waar telfort het volgens hun voorwaarden mee eens is. Waar zij wel mee eens zijn, geen idee dat staat er niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Log eens in op Mijn Telfort en kijk even bij Belstatus, dan zie je het verbruik voor deze periode en kan je ook via de rekeningen zien wat je hiervoor per maand had.

Ik zit nu structureel boven de 1 GB per maand en hoor daar niks over... of misschien wel, maar krijg ik die brieven niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gemiddeld 4GB p/m. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 404472 op 28-04-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 09:40
Dag mensen,
Toch maar even geregistreerd hier om een aantal te vragen te stellen waar ik geen antwoord op kan vinden. Deels omdat ze elkaar tegenspreken en deels omdat ze dusdanig verouderd zijn, dat ik twijfel of ze nog actueel zijn.

Ik zit al een paar jaar bij telfort en mag mijn abonnement weer verlengen. Omdat ik los een smartphone ga kopen (SonyEricsson Xperia X8), wil ik dit keer ook internet bij mij abonnement.
- Als eerste, zit er, op de snelheid na, verschil tussen surf&mail en surf&mail extra snel. Zoals bijvoorbeeld dekking? En maken beide vormen gebruik van UMTS of is extra snel HSDPA?
- Wat houdt het niet toestaan van 'pushmail' precies in? Krijg pas meldingen van een nieuwe e-mail als ik dan handmatig danwel automatisch de inbox 'refresh'.
- Heeft bovenstaande beperking ook invloed op andere toepassing? Bijvoorbeeld bij het gebruik van Whatsapp of Facebook berichten. Deze applicaties wil ik namelijk gaan gebruiken om voor een deel mijn sms gebruik te vervangen. Is het zo dat je nieuwe berichten/meldingen van deze applicaties direct op je mobiel binnenkrijgt of zit er een vertraging in door een interval van het checken op nieuwe berichten?
- Ik kwam berichten tegen waarin geschreven staat dat het bekijken van video stream (Youtube, uitzending gemist) en het beluisteren van audio streams (a.o. radio) niet mogelijk is. En zelfs GoogleMaps zou niet werken. Is dat nog steeds zo?

hopelijk weten jullie het goede antwoord op deze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

1) dekking zal hetzelfde zijn. Overigens vind ik de 'normale' snel genoeg voor m'n iPhone.
2) Dan moet je idd je mail op laten halen, dit kan wel automatisch.
3) Bij mij werkt Whatsapp uitstekend.
4) Google Maps werkt prima. Youtube ook. NOS Journaal app werkt ook prima. Maar ik kijk af en toe een kort filmpje, ik ga niet de hele dag streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
jeetjepietje ;) dat is snel! bedankt!
1) ik ga er dan vanuit dat beide UMTS is. aangezien KPN een slechte dekking van het HSDPA netwerk heeft. Of de gewone vorm te langzaam voor is, kan ik niet inschatten. Ga eerst even informeren of ik dat eventueel makkelijk kan omzetten naar 'extra snel' (met daarbij de korting zoals ik die nu zou krijgen).
2) opzicht geen probleem
3) mooi, kan ik lekker chattuh ;)
4) ook fijn. was niet van plan om veel te streamen, maar zo nu dan een filmpje in de trein of wat muziek, wat dus geen probleem zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Even een kleine correctie: overal waar KPN UMTS-dekking heeft, is ook minimaal 7.2 Mbps HSDPA aanwezig. Als je op een punt niet naar HSDPA wordt gezet dan komt dat doordat het netwerk op die locatie drukker is meestal, of doordat je te weinig data verstuurt om naar HSDPA te worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
ow oke, dat wist ik niet. was ergens een kaartje tegengekomen van het dekkingsgebied. zal wel verouderd zijn.
maar volgens mij biedt Telfort geen HSDPA aan voor mobiele bellers. Hoewel het volgende op de Telfort site tevinden is:
Biedt Telfort HSDPA aan?

Telfort biedt HSDPA aan. Als uw toestel hier geschikt voor is, kunt u gebruik maken van HSDPA.
Maar dat is weer tegenstrijdig met de aangeboden snelheden:
Surf&mail (bundel) 768 kB per seconde
Surf&mail extra snel (bundel) 1,5 MB per seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De techniek (HSDPA) zegt niets over de snelheid waarop je afgeknepen wordt, die dus lager is.

Het voordeel wat je dan hebt bij HSDPA:
- lagere latency
- toch hogere snelheid dan UMTS (= 384 kbps)
- Telfort (KPN) kan meer mensen op 1 mast aan
- lager stroomverbruik-per-byte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Pilome243 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:15:
ow oke, dat wist ik niet. was ergens een kaartje tegengekomen van het dekkingsgebied. zal wel verouderd zijn.
maar volgens mij biedt Telfort geen HSDPA aan voor mobiele bellers. Hoewel het volgende op de Telfort site tevinden is:

[...]

Maar dat is weer tegenstrijdig met de aangeboden snelheden:

[...]
Die snelheden zijn bits (b). In de praktijk 98 kB/sec down en 45 kB/sec up voor het goedkoopste abo. Op drukke masten haal je dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110895

Hallo
ik heb een beetje zitten lezen in dit topic en kom er nou nog niet echt uit of mensen wel of niet tevreden zijn.
Heb een leuke actie gezien met een tablet met telfort.
Zit te twijfelen om deze te nemen.
Voor de tablet is het dus uiteraard een must dat het internet goed werkt.

Dus wat zijn jullie ervaringen?
Ik woon regio Rotterdam en kom ook geregeld op de maasvlakte.
Hopelijk kunnen jullie mij wel of niet overhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[edit]Sorrie, mobiel breedband is toch wat anders als ik dacht.

[ Voor 71% gewijzigd door Marzman op 07-06-2011 22:06 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
Anoniem: 110895 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:50:
Hallo
ik heb een beetje zitten lezen in dit topic en kom er nou nog niet echt uit of mensen wel of niet tevreden zijn.
Heb een leuke actie gezien met een tablet met telfort.
Zit te twijfelen om deze te nemen.
Voor de tablet is het dus uiteraard een must dat het internet goed werkt.

Dus wat zijn jullie ervaringen?
Ik woon regio Rotterdam en kom ook geregeld op de maasvlakte.
Hopelijk kunnen jullie mij wel of niet overhalen!
Sinds kort klant van telfort met een iphone 4 icm surfmail extra snel. Dekking is goed en haal een constante snelheid van 1.4mb (zou theoretisch 1.5mb moeten halen)

wat voor internet bundel zit er bij je tablet? Volgens mij heeft telfort geen aparte abo voor tablets/telefoons op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Sinds dec 2010 heb ik een telfort sim only abonnement. Is het mogelijk om tussentijds mijn contract te wijzigen in een "normaal" abonnement icm een toestel?
Zo ja per wanneer gaat het nieuwe contract dan in?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 17-06-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik schrok toch wel even toen ik zo'n leuk smsje kreeg: http://www.telfort.nl/med...-sms-berichten-verstuurt/

Meer mensen getroffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Topic heet mobiel breedband, maar wat schetst m'n verbazing wanneer ik weer eens kijk of er wat veranderd is in m'n verlengingsaanbiedingen sim only:
Mobiel internetten zonder zorgen

Geen Internetbundel, geen internetkosten
Bundel op? Dan kunt u op elk moment extra 250 MB bijkopen
De basissnelheid van alle internetbundels is 2 Mb/s download en 0,1 Mb/s upload
Wacht, 0,1 Mbps upload? 100Kbit? dat is 12 KB/sec?
Heb nu 30 KB/sec upload, dat vond ik al bagger, maar dit slaat alles.

Ga dus maar helemaal niet meer verlengen. Laat dat breedband maar weg, dit zijn 1995 33k6 modemsnelheden.

http://shop.telfort.nl/mo...et/internet-op-je-mobiel/

[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 13-07-2012 11:11 ]

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste