Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 104.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Bert2000 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:58:
Ondanks de slechte berichten over dit abbo heb ik het toch genomen, omdat het mogelijk is om je contract binnen 48 hr bij TPH te ontbinden.
Als ik jouw was, bracht ik hem morge middag weer lekker terug.

Niet beginnen aan deze teringzooi, word je alleen maar arm, ontevreden en opgelicht van.
cupra4 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:59:
[...]

Niet meer nodig.. Ze waren het schijnbaar gauw zat en en de managing director ook :*)
Ze hebben het met terugwerkende kracht beeindigd. Krijg alle betaalde gelden terug.
Eindelijk verlost van dit debacle. Nu nog een alternatief zoeken. Ben al met Vodafone in contact. Kijken of die een leuke aanbieding kunnen maken voor de "gedupeerden".
Hoe zit het met je modem? Bij mij willen die grappenmakers dat ik die op de post stuurt |:( , vandaar dat ik ook gister een ander mailtje heb gestuurd. Stel je voor dat dat ding kwijt raak, zit ik eeuwig (1 jaar) vast aan een abbo wat niet naar behoren werkt.

Zou je mischien (een ruwe schets van) je mailtje willen plaatsen, aangezien je de eerste ben die, "fatsoenlijke" service krijgt.

[ Voor 51% gewijzigd door SirNobax op 16-10-2007 19:02 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
SirNobax schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:58:
[...]

Als ik jouw was, bracht ik hem morge middag weer lekker terug.

Niet beginnen aan deze teringzooi, word je alleen maar arm, ontevreden en opgelicht van.
Als de bende morgen nog niet werkt, breng ik het indd terug.

Ik woon letterlijk naast 3 UMTS masten dus ik dacht laat ik het eens proberen, misschien krijg ik een leuke latency. De man in de TPC vertelde me dat de storingen van tijdelijke aard waren en wel mee vielen.

Anyway.. Ik krijg dus helemaal geen verbinding :D

Helpdesk opgebeld, krijg ik zo'n meisje aan de lijn waarvan je alleen al aan haar zachte slome stem kunt horen dat ze er geen reet van af weet, en waarbij het feit dat het een meisje is(no offence...) de doorslag geeft, en je het gevoel geeft dat je met een persoon te maken hebt die er geen moer van af weet.

Het meisje vertelde mij dat er o het moment storingen zijn, en dat deze voor 50% verholpen zijn. (ik wist niet dat storingen in deze context kwantitatief te meten zijn). Ik kreeg er een hard hoofd in, en hing zo snel mogelijk op nadat het meisje mij vertelde dat ik het even 24 uur moest afwachten.

Ik begin zo langzamerhand te denken aan de hsdpa oplossing van T-mobile, aangezien mijn PIT+ ALTIJD goed gewerkt heeft, ik vraag me alleen nog steeds af of ik het de 70 euro pmaand waard vind. Als die sys beheerder van het wifi waar ik woon, nou eens GVD de poorten open zou zetten was er niets aan de hand. Met de beschikbare verbinding kan ik niet eens mn webspace bereiken via ftp :( :(

[ Voor 13% gewijzigd door Bert2000 op 16-10-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Voor wat betreft die 24 uur die je noemde. Dit heeft de helpdesk mij destijds ook doorgegeven. Dit betekent echter niet dat je na 24 uur van je klacht afbent maar dat het 'ticket' dan pas bekeken wordt. Het kan dus prima nog 24 uur of zelfs 48 uur duren voor je probleem wordt opgelost na die eerste 24 uur wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
objectief2 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:23:
Voor wat betreft die 24 uur die je noemde. Dit heeft de helpdesk mij destijds ook doorgegeven. Dit betekent echter niet dat je na 24 uur van je klacht afbent maar dat het 'ticket' dan pas bekeken wordt. Het kan dus prima nog 24 uur of zelfs 48 uur duren voor je probleem wordt opgelost na die eerste 24 uur wachten ;)
Vertrouwde er ook niet al te veel op.

Heb meer het gevoel dat mn sim nr nog moet worden doorgevoerd in het systeem ofzo... alhoewel het nu al vrij lang duurt en ik nog steeds GEEN verbinding kan maken. (is geen 1 x gelukt).

Zie onderstaande...
Afbeeldingslocatie: http://www.tyronevriesde.nl/audio/error.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik ken de melding. Ik heb namelijk hetzelfde gehad toen mijn sim nog geschikt gemaakt moest worden voor UMTS. Echter toen kon ik wel op het GPRS-netwerk inloggen. Wat ik zou proberen in jouw geval is om te zien of je de melding ook krijgt op een andere pc. Zo sluit je uit dat het aan Vista of die Mobile-connect software ligt. Werkt dat niet dan ligt het aan Telfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
objectief2 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:51:
Wat ik zou proberen in jouw geval is om te zien of je de melding ook krijgt op een andere pc.
Of gewoon die SIM in een Telefoon rammen 8)7 .

:P

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
objectief2 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:51:
Ik ken de melding. Ik heb namelijk hetzelfde gehad toen mijn sim nog geschikt gemaakt moest worden voor UMTS. Echter toen kon ik wel op het GPRS-netwerk inloggen. Wat ik zou proberen in jouw geval is om te zien of je de melding ook krijgt op een andere pc. Zo sluit je uit dat het aan Vista of die Mobile-connect software ligt. Werkt dat niet dan ligt het aan Telfort :)
Het ligt zeker aan telfort.

Het modem ed, werkt gewoon prima met mijn tmobile pit+ sim kaart.

even iets anders heel vaags.. nu ik verbonden ben via dat usb modem, kan ik niet meer naar speedtest.nl... network error.... via mn nokia kan ik altijd naar deze site.

[ Voor 12% gewijzigd door Bert2000 op 16-10-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Nah. Heb net maar even gebeld om de boel te ontbinden. Helaas gaat dat alleen als je het in 3-voud aangetekend opstuurt. Daar heb ik geen zin in. Het aardige vrouwtje van de helpdesk heeft daarom maar een klacht ingediend met het hele verhaal. Ik ben benieuwd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik kom ook niet op Speedtest.nl.

Volgens mij heeft Telfort die gewoon keihard geblokt zodat we niet meer kunnen speedtesten.

Probeer dit eens.

http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
SirNobax schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:04:
Ik kom ook niet op Speedtest.nl.

Volgens mij heeft Telfort die gewoon keihard geblokt zodat we niet meer kunnen speedtesten.

Probeer dit eens.

http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1
jamaar het vreemde is, als ik mijn tmobile sim in de usb modem doe, dan kan ik ookniet naar speedtest.nl.....

merkwaardig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Oh, ik dacht dat Speedtest gewoon niet werkte in Pocket IE? Met andere providers wel?

Elke keer 1 MB leegtrekken is natuurlijk niet leuk voor die arme Telfort :')

248 kbit/s nu midden in de nacht met dslreports, woepie :')

[ Voor 16% gewijzigd door Stereotomy op 17-10-2007 00:47 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vanmiddag werd ik gebeld door TPH... Ze waren bereid (na overleg met hoofdkantoor) om mijn abonnement stop te zetten en het contract te ontbinden...er waren volgens de verkoper meer klachten binnengekomen.

Aangezien ik toch mobiel internet nodig heb en momenteel nergens goedkoper aan een gelijkwaardig abbo kan komen, blijf ik voorlopig nog ff bij Telfort.

Verder gaf de verkoper nog aan dat Telfort momenteel in conflict is met KPN ivm UMTS-capaciteit (!).
Ik ben benieuwd wat ons de komende dagen te wachten staat...

We krijgen langzaam maar zeker steeds meer te horen.. :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 17-10-2007 01:26 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Mooi, dan wacht ik nog een paar dagen alvorens ik verleng....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Michael Knight schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 01:25:
Verder gaf de verkoper nog aan dat Telfort momenteel in conflict is met KPN ivm UMTS-capaciteit (!).
Ik ben benieuwd wat ons de komende dagen te wachten staat...
Misschien dat ze inderdaad wel echt HSDPA wilden aanbieden via TPH, maar dat het ineens niet mocht...

Maargoed, vanavond heb ik het weer intensief nodig. Ben benieuwd :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:25
SirNobax schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:58:
[...]

Hoe zit het met je modem? Bij mij willen die grappenmakers dat ik die op de post stuurt |:( , vandaar dat ik ook gister een ander mailtje heb gestuurd. Stel je voor dat dat ding kwijt raak, zit ik eeuwig (1 jaar) vast aan een abbo wat niet naar behoren werkt.

Zou je mischien (een ruwe schets van) je mailtje willen plaatsen, aangezien je de eerste ben die, "fatsoenlijke" service krijgt.
Ik had de aanbieding zonder modem, omdat ik er nog 1 had. Dus ik hoef ook niks terug te sturen. Ik zou het dinge gewoon aangetekend met ontvangstbevestiging versturen. Kost je wel wat euro's, maar je hebt zekerheid dat ie aankomt.

En over die fatsouenlijke service: Denk dat mijn mail niet anders is, dan de anderen, alleen ik geef niet snel op en ga ze net zo lang irriteren en bellen tot ik antwoord heb en schijnbaar was het cc-en van de managing director en zijn collega voldoende. Bovendien stonden er 2 enorme tegenstrijdigheden in die mail, dus ze konden moeilijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wat was het mailadres van die mensen? :)

Ha, 290 kbit/s 's ochtends, zou het dan eindelijk verbeteren?

[ Voor 44% gewijzigd door Stereotomy op 17-10-2007 10:03 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Wie van jullie heeft een mail ontvangen van Kassa :*) ? Ik namelijk wel, maar aangezien ik a.s. zaterdag niet naar Hilversum kan voor de opnames wil ik aan jullie vragen of iemand van jullie (meerdere mag ook) in mijn plaats wil evt ;) ? In dat geval leg ik het uit aan de medewerker die me vragen heeft gestuurd via e-mail en zal het vast nog meer indruk maken als er een hele delegatie aanwezig is :P Iets voor SirNoBax mss voor nog meer bekendheid? :+

Vooral als je ooit wel die fijne HSDPA-snelheden hebt gehaald en daarna niet meer lijkt het me interessant om dat te kunnen vertellen, of wellicht zit je ook alleen maar in het publiek hoor ;)

Laat het even weten hier met evt. je e-mailadres zodat er contact op kan worden genomen door Kassa ;)

[ Voor 30% gewijzigd door objectief2 op 17-10-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Vraag anders ook even aan Nomad op Pocketinfo. Misschien wil Pocketinfo wel een delegatie sturen.

http://www.pocketinfo.nl/...goedkoop-of-duurkoop.html

Lijkt me goed als er TPH-gedupeerden erlangs gaan. Zelf heb ik alleen een brakke Maximaal Online bundel, maar jullie case is natuurlijk nog een tikkie erger. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Stereotomy op 17-10-2007 12:20 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

objectief2 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:58:
Wie van jullie heeft een mail ontvangen van Kassa :*) ? Ik namelijk wel, maar aangezien ik a.s. zaterdag niet naar Hilversum kan voor de opnames wil ik aan jullie vragen of iemand van jullie (meerdere mag ook) in mijn plaats wil evt ;) ? In dat geval leg ik het uit aan de medewerker die me vragen heeft gestuurd via e-mail en zal het vast nog meer indruk maken als er een hele delegatie aanwezig is :P Iets voor SirNoBax mss voor nog meer bekendheid? :+

Vooral als je ooit wel die fijne HSDPA-snelheden hebt gehaald en daarna niet meer lijkt het me interessant om dat te kunnen vertellen, of wellicht zit je ook alleen maar in het publiek hoor ;)

Laat het even weten hier met evt. je e-mailadres zodat er contact op kan worden genomen door Kassa ;)
Ik heb die uitnodiging ook gehad :)
Ik weet alleen niet of ik aanstaande zaterdag in Hilversum kan zijn.

Overigens een hele mooie actie, dat ze aanstaande zaterdag al aandacht willen besteden aan dit onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

Michael Knight schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:25:
[...]

Overigens een hele mooie actie, dat ze aanstaande zaterdag al aandacht willen besteden aan dit onderwerp?
ik heb de mail ook gehad, ik zal mijn reply hier even posten. (let niet op de spelling.. heb 10 minuten om dit alles te fixen in de baas zijn tijd :p dan is de baas weer terug)
Beste Bart,

De situatie is inmiddels iets veranderd, er is een probleem bij gekomen, volgens de medewerkers van the Phone house (en de advertentie) zou het Sms'en ook gratis zijn (immers, data is data) maar toen ik afgelopen woensdag de klantenservice (weer...) belde over het snelheidsprobleem kwam ik er achter dat deze toch a 18 eurocent per stuk op mijn rekening gaan verschijnen. Hierop ben ik naar de The Phone house vestiging in Tilburg terug geweest en heb ik daar om opheldering gevraagd. Het antwoord hierop was dat ze het zelf ook helemaal niet begrijpen op het moment maar dat er deze week nog contact met mij wordt opgenomen door het "customer care center" voor een oplossing

Terugkomend op het originele probleem met de snelheid, deze haalt bij lange na niet de geadverteerde snelheid en ik ben hier dan ook absoluut NIET tevreden over. Geadverteerd werd met een connectie naar het HSDPA netwerk, HSDPA wat aangeboden wordt heeft een maximumsnelheid van 3.6Mbit (Megabit, 1 Megabit is 1027 kilobyte) De gehaalde snelheid is nog geen 10% hier van, ALS de test al succesvol te doorlopen is. Verder zijn er geen specifieke snelheden beloofd alleen dat dit via het HSDPA netwerk zou gaan met snelheden tot 3.6Mbit en dat dit een onbeperkt datavolume zou hebben (een "fair use policiy", terwijl ze aan www.tweakers.net hebben doorgegeven dat ze met "enkele gigabytes per maand" rekening houden)

Mijn abonnement heb ik afgesloten via de internetsite van the phone house, ik ben de week er voor langs geweest bij the phone house Tilburg om wat vragen te stellen betreffende het abonnement. De antwoorden daarop bevielen mij maar ik had niet alle gegevens bij om het af te kunnen sluiten dus dit heb ik thuis gedaan via het internet

Ik heb zelf helaas geen interesse om naar Hilversum te komen, daar ben ik te verlegen voor.

Met vriendelijke groet,

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb ook een heel verhaal getypt en bovendien heb ik de originele advertentie bijgesloten :*) Op het pocketforum heb ik gevraagd wie ter ondersteuning evt. aanwezig kan zijn.

We willen gewoon HSDPA en anders niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

objectief2 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:54:
Ik heb ook een heel verhaal getypt en bovendien heb ik de originele advertentie bijgesloten :*) Op het pocketforum heb ik gevraagd wie ter ondersteuning evt. aanwezig kan zijn.

HSDPA + gratis sms pls :P anders kan ik net zo goed voor 1/3e van de prijs een PIT abo gaan halen... :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
objectief2 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:54:

Kun je die hier posten of mailen ? Ik heb nog een partij die er belang bij heeft. Heb zelf ook wel een screenshot, maar toen was het al gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb hem al eens aan SirNobax toegespeeld. Hosten lukte toen niet, maar mailen wel :) Dus als iedereen die de originele advertentie wil hebben even zijn mail achterlaat dan zorg ik dat je hem krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/56638/FFFFFF/5C5850 O-)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verzonden :) Als het je lukt om hem hier op het forum te plaatsen dan is dat ook prima natuurlijk. Eerlijk gezegd heb ik daar nog weinig kaas van gegeten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
objectief2 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:25:
Ik heb hem al eens aan SirNobax toegespeeld. Hosten lukte toen niet, maar mailen wel :) Dus als iedereen die de originele advertentie wil hebben even zijn mail achterlaat dan zorg ik dat je hem krijgt ;)
_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door cupra4 op 17-10-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

het valt me nu pas op dat er WEL een minimumsnelheid instaat :D
Wat is de snelheid?
Minimaal 384 kb/sec

minimaal een halve mbit/sec dus >:)

[ Voor 16% gewijzigd door rimpeldinky op 17-10-2007 13:06 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
rimpeldinky schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:06:
het valt me nu pas op dat er WEL een minimumsnelheid instaat :D
Wat is de snelheid?
Minimaal 384 kb/sec

minimaal een halve mbit/sec dus >:)
Heb jij de advertentie goed ontvangen ;) ?

Voor de overige lezers heb ik hem gehost op Rapidshare: dit is de link van de originele oude advertentie. Of het lukt is onder voorbehoud ;)

http://rapidshare.com/fil...eedband_Internet.mht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje mee te kijken op dit forum... heb zelf ook de Telfort mobiel breedband shit...
Na meerdere mailtjes naar de klantenservice heb ik net dit terug gehad

Reactie (Merom) - 17/10/2007 13:14
Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Wij vinden het vervelend van de situasie. Onze excusses voor het ongemak.

Wij hebben van onze technische dienst meegekregen dat de UMTS/GPRS storing vandaag is opgelost. Als de klanten vandaag of morgen nog steeds problemen hebben met UMTS/GPRS, dan worden ze verzocht om contact op te nemen met de klantenservice.
Dan gaan ze een onderzoek instellen.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op www.telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:22:
hmmmz, spellingchecker?

[ Voor 40% gewijzigd door funk-e op 17-10-2007 13:24 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:22:
Ik zit al een tijdje mee te kijken op dit forum... heb zelf ook de Telfort mobiel breedband shit...
Na meerdere mailtjes naar de klantenservice heb ik net dit terug gehad

Reactie (Merom) - 17/10/2007 13:14
Geachte heer/mevrouw ,

Wij hebben van onze technische dienst meegekregen dat de UMTS/GPRS storing vandaag is opgelost. Als de klanten vandaag of morgen nog steeds problemen hebben met UMTS/GPRS, dan worden ze verzocht om contact op te nemen met de klantenservice.
Dan gaan ze een onderzoek instellen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Klantenservice
wij willen geen umts/gprs wij willen HSDPA :( ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
edit. plaatjes niet goed.

[ Voor 91% gewijzigd door cupra4 op 17-10-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wij hebben van onze technische dienst meegekregen dat de UMTS/GPRS storing vandaag is opgelost.
Bullshit, ipv 10 kbit/s krijg ik nu 50 kbit/s. Dat noem ik geen oplossen, maar pappen en nathouden.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
objectief2 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:30:
[...]

Verzonden :) Als het je lukt om hem hier op het forum te plaatsen dan is dat ook prima natuurlijk. Eerlijk gezegd heb ik daar nog weinig kaas van gegeten O-)
Ik heb hem al eens gehost.
Als ik het niet vergis stond hij op: 'sirnobax.googlepages.com/telfortmobielbreedband.mht'
Ik check het thuis wel of tie klopt (ben onderweg met mijn SE M600i nu, met PIT. Zelfs dat gaat sneller dan thuis :()

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

De rapidshare link werkt perfect hoor!! :)

Nog even gemaild met Kassa! en ze willen graag een aantal mensen in de studio hebben met hun laptop/mobiel om te laten zien dat er echt mensen zijn met deze klachten.
Daarnaast proberen ze mensen van Telfort en TPH uit te nodigen...

ZIjn er hier al mensen die zaterdag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik kreeg deze melding van de woordvoerster van Telfort:

'Het had te maken met de capaciteit op het netwerk. Telfort Mobiel internet via The Phone House wordt zeer goed verkocht en het gemiddelde gebruik is zeer hoog. Er zijn meerdere oplossingen uitgevoerd om dit capaciteitsprobleem op te lossen. Sinds dinsdagochtend 16 oktober is de snelheid weer op normaal niveau. Telfort blijft hier de komende tijd zeer alert op'

Ik zal dit forum in de gaten houden of ze daadwerkelijk de problemen de baas zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Olaf_v_M schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:53:
Sinds dinsdagochtend 16 oktober is de snelheid weer op normaal niveau. Telfort blijft hier de komende tijd zeer alert op'

Ik zal dit forum in de gaten houden of ze daadwerkelijk de problemen de baas zijn :)
Dit lijkt me eenvoudig te volgen omdat iedereen regelmatig kan Speedtesten. Ik zal het zo dadelijk eens doen en hier de resultaten neerzetten :)

Dit zal dan het 'normale' niveau zijn. Het is merkbaar dat er in ieder geval aan gewerkt wordt. De vraag is echter of ze denken dat we hier niet weten wat HSDPA-snelheden zijn :P

Download
15.7 KByte/sec
(=126 kbps)
Upload
13.3 KByte/sec
(=106 kbps)

[ Voor 24% gewijzigd door objectief2 op 17-10-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Heb welliswaar geen abonnement via TPH maar wel een maximaal online bundel. De snelheid is hier nog steeds bagger. Ben het echt spuugzat :( :( Valt niet mee te werken!! Klantenservice weer bellen heeft geen zin want dan krijg je weer al die achterlijke vragen of de instellingen goed staan en zo gaat het maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bij mij nu 119 kbit/s down.

Nog steeds achterlijk laag, minder dan 2x GPRS. :') En Telfort kennende zullen ze de bandbreedte wel weer opgeschroefd hebben naar een 'beter' niveau, terwijl ze blijven pappen en nathouden. Net hoog genoeg snelheid om de ergste kritieken bij UMTS-gebruikers te verstommen en net te doen alsof ze heel hard bezig zijn, maar laag genoeg om er nog geïrriteerd over te zijn.

"Sinds dinsdag terug op oude niveau" ? Complete bullshit. Als ze mij eerst vertellen dat er geen storingen zijn (terwijl het al een week aan de gang was), waarom zouden ze nu wel de waarheid spreken?

Het echte normale niveau voor een Maximaal Online bundel is rond de 380 kbit/s op minder drukke tijden, lager uiteraard op drukke tijden. Daar zit het er nog lang niet naar uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Stereotomy op 17-10-2007 16:38 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Olaf_v_M schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:53:
Ik kreeg deze melding van de woordvoerster van Telfort:

'Het had te maken met de capaciteit op het netwerk. Telfort Mobiel internet via The Phone House wordt zeer goed verkocht en het gemiddelde gebruik is zeer hoog. Er zijn meerdere oplossingen uitgevoerd om dit capaciteitsprobleem op te lossen. Sinds dinsdagochtend 16 oktober is de snelheid weer op normaal niveau. Telfort blijft hier de komende tijd zeer alert op'

Sinds afgelopen dinsdag valt de verbinding (bijna) niet meer weg ja...ook lijkt de snelheid wat constanter, echter is het overgrote deel van de tijd de snelheid gewoon zwaar ondermaats :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Michael Knight schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:25:
[...]

Ik heb ook de uitnodiging gehad. Echter ben ik a.s. zaterdag verhinderd. Wie gaat er wel? Ik heb zelf online maximaal bundel 384 / 384 kbits.Echter het is bagger snelheid :( :r

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik kan helaas niet gaan omdat ik al afspraken heb staan, maar ik heb wel een verzoek om klote-streken van Telfort uit te sluiten.

Zou degene die wel naar Kassa gaat een filmpje/screenshots willen maken van de HUIDIGE situatie (bij mij 30kbit/s), want Telfort is ook niet stom, en het zou zo maar even kunnen dat Telfort tijdelijk even een deal sluit met KPN om a.s. zaterdag hun eigen netwerk te boosten in de regio Hilversum.

Vind het wel jammer dat ik zelf echt niet kan :( .
[Extremistische Anti-Telfort Groepering]
/me Sir Nobax belt zijn lokale knokploeg even op
[/Extremistische Anti-Telfort Groepering]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jup, hier ook 384/384: snelheid is nog steeds bagger. Ik zie niet veel verbetering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 06:05
Heb nog eens wat traceroutes gedaan (zie hier de vorige), en er is toch wat verbeterd op de achtergrond. De bottleneck is wat naar achteren verplaatst. Eerst was er al packet loss vanaf de tweede of derde hop, en nu is er t/m hop 5 geen packet loss. (de loss op hop 4 telt niet, dat is een configuratiefout van Telfort die verder geen gevolgen heeft). Vanaf hop 6 gaat het dan toch weer mis, dus het eindresultaat is nog steeds even slecht.
C:\>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1    86 ms   134 ms    84 ms  10.49.0.1
  2    82 ms    99 ms    79 ms  213.194.63.209
  3    81 ms    79 ms    80 ms  172.27.0.213
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5    86 ms    79 ms    89 ms  212.41.142.254
  6     *       86 ms    79 ms  t2a4-ge6-0.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.200.20]
  7     *       86 ms    89 ms  166-49-153-185.eu.bt.net [166.49.153.185]
  8    93 ms    89 ms    89 ms  trueserver-gw.ip.tiscali.net [213.200.75.206]
  9     *       87 ms    79 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.
C:\>ping 10.49.0.1 -l 1472 -f -n 100
Ping-statistieken voor 10.49.0.1:
    [b]Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 100, verloren = 0[/b]
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 126ms, Maximum = 195ms, Gemiddelde = 138ms

C:\>ping 212.41.142.254 -l 1472 -f -n 100
    [b]Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 100, verloren = 0[/b]
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 133ms, Maximum = 214ms, Gemiddelde = 146ms

C:\>ping 166.49.200.20 -l 1472 -f -n 100
Ping-statistieken voor 166.49.200.20:
    [b]Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 79, verloren = 21[/b]
    (21% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 133ms, Maximum = 211ms, Gemiddelde = 146ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hoi,

Vanmorgen vroeg 07:00 uur heb ik geen HSDPA verbinding kunnen krijgen rond Opmeer / Spanbroek (Noord-Holland). Ben nu op weg naar Amsterdam. Hopelijk dat het straks beter is.
Wat een snelheid zeg. :r

Gisteren ook een e-mail naar servicedesk gestuurd van Telfort.

EDIT:

07:40 In Hoorn nog vollop GPRS !!! Waar is HSDPA gebleven???
07:50 in Purmerend ook vollop GPRS. Mijn modem instellingen staan goed (PCMCIA Globetrotter)
07:55 Tussen Purmerend en Zaandam even HSDPA / UMTS gekregen. snelheid erg brak, rond 2kbtes per seconde.
07:58 In Zaandam weer GPRS |:( :r
08:05 en in Amsterdam Sloterdijk.................Ja ja nog steeds GPRS. |:( :r
08:11 Amsterdam centraal.................GPRS.......en even UMTS. (Zeer zwak signaal) en weer GPRS.

[ Voor 47% gewijzigd door jamesbond007uk op 18-10-2007 08:12 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Ook hier (Apeldoorn) geen UMTS netwerk meer. Wel "strakke" GPRS verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hier ook (Noord-Groningen) geen UMTS. Hopelijk zijn ze ons allemaal aan het omzetten voor full-speed HSDPA ondertussen _/-\o_ , maar het wordt wel van kwaad tot erger zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Regio Beuningen volledige 384kbps down... volgens mij zijn ze iets aan het doen. Met uitzondering van de eerste keer full speed HSPDA is het nog nooit zo snel geweest bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, vannacht rond 4u was HSDPA ineens weg, gelukkig was het niet meer nodig toen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hier maar even centraal dan. Kassa zoekt mensen om a.s. zaterdag op de tribune te zetten. Normaal quote ik niet zo gauw persoonlijke mail maar in dit geval kun je lezen wat de bedoeling is:

Beste Meneer,

Heel jammer dat U a.s. zaterdag verhinderd bent.
Vooral Uw uitleg dat Telfort in eerste instantie onbeperkt HSDPA aanbood met gratis SMS is iets wat men nu ontkent.
We hebben zowel Telfort als The Phone House uitgenodigd en hopen dat er een bevredigende oplossing voor de consumenten uit gaat komen. U heeft aangeboden om andere gedupeerden te vinden. Graag kom ik met deze andere Telfort-klanten in contact.
Heeft U namen, email-adressen of tel.nrs waar ik deze Telfort-klanten kan bereiken?
We willen graag een aantal klagers mét hun laptop/pda met telfort-modem op de tribune hebben om duidelijk te maken dat ook deze week de snelheid niet is verbeterd. (Vanmorgen gaf de test aan dat er in Hilversum slechts 50 kb per sec gerealiseerd kan worden, een lachertje in vergelijking met HSDPA of zelfs UMTS-snelheden (384 kb per sec) die door telfort /The Phone House zijn voorgespiegeld.)
Uiteraard vergoeden we de reiskosten naar Hilversum. Of de klanten alleen op de tribune zitten of ook aan Felix Meurders vertellen over hun 'mobiele breedband'-ervaring hangt af van wat ze te zeggen hebben. Daarvoor zou ik ze eerst moeten vóórspreken.

In afwachting van uw antwoord en/of nieuwe mailtjes van ''collega-gedupeerden'' verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

Wie heeft interesse? Laat het even weten dan zorg ik dat er snel contact gelegd wordt met de Kassa-medewerker :) Niet allemaal tegelijk stoere Tweakers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Even helemaal offtopic, maar heb na deze nare Telfort ervaring even een Try before you buy pakket gehaald bij T-Mobile. Wat een verademing ! HSDPA op 1,5 Mbit download. Mag het twee weken uitproberen en kan het dan weer inleveren zonder verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vind het jammer dat er in deze topic een aantal gebruikers die zijn telkens het hoogste woord voeren hoe slecht het product is maar als er dan mensen worden gevraagd voor Kassa dat men dan de snor drukt. Als je dit dan echt zo belangrijk vindt zoals je telkens roept, zeg dan je afspraak af en ga naar de studio. Zorg dat je van te voren je punt kort en duidelijk geformuleerd hebt zodat je meteen duidelijk je punt kunt maken.

Verder kwam ik ook over dit onderwerp nog een artikel tegen op Telecomwereld:
http://www.telecomwereld.nl/n0002259.htm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Michael Knight schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:37:
Regio Beuningen volledige 384kbps down... volgens mij zijn ze iets aan het doen. Met uitzondering van de eerste keer full speed HSPDA is het nog nooit zo snel geweest bij mij..
kbps of kBps? 3 mbit is 300kBps niet 300kbps
robertwebbe schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:41:
Ik vind het jammer dat er in deze topic een aantal gebruikers die zijn telkens het hoogste woord voeren hoe slecht het product is maar als er dan mensen worden gevraagd voor Kassa dat men dan de snor drukt. Als je dit dan echt zo belangrijk vindt zoals je telkens roept, zeg dan je afspraak af en ga naar de studio. Zorg dat je van te voren je punt kort en duidelijk geformuleerd hebt zodat je meteen duidelijk je punt kunt maken.

Verder kwam ik ook over dit onderwerp nog een artikel tegen op Telecomwereld:
http://www.telecomwereld.nl/n0002259.htm.
je wil zeggen dat je dat niet zag aankomen? ik durf er rustig voor uit te komen dat ik een boze brief schijven, of klagen, desnoods telefonisch. absoluut niet schuw, maar ik heb 0.0 behoefte om op tv te komen en ik denk dat ik daar niet de enige in ben :)

(daarnaast heb ik geen laptop om het mee te testen, ik gebruik mijn telefoon of mijn vaste pc thuis, maar dat is een kleinigheidje)

[ Voor 62% gewijzigd door rimpeldinky op 18-10-2007 12:05 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

dat moest dus een edit zijn :X

[ Voor 96% gewijzigd door rimpeldinky op 18-10-2007 12:06 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ik zit er serieus over te denken om daar naartoe te gaan.
Enig probleem: ben zojuist definitief afgesloten, dus heb geen telfort sim meer.

Heb wel een T-Mobile HSDPA sim ter vergelijk.

Maar wie denken er nog meer over te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

cupra4 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:53:
Enig probleem: ben zojuist definitief afgesloten, dus heb geen telfort sim meer.

dat je afgesloten bent is geen probleem volgens mij, je hebt duidelijk problemen gehad en dit is de oplossing die ze je geboden hebben, wellicht een leuk voorbeeld (anders DM mij even)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
cupra4 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:53:

Dat is geen probleem hoor. Ze hebben bij Kassa ook modems met Telfort. Misschien is het juist geweldig als jij of zij laat/laten zien hoe goed T-Mobile is in vergelijk met Telfort _/-\o_ Telfort/TPH is in de studio dus ze worden nooit gevoeliger met de neus op de feiten gedrukt dan ;)

Laat me weten als je zin hebt dan leg ik vrijblijvend contact? Ze zijn echt dringend op zoek en het zou jammer zijn als het misloopt omdat er geen mensen zijn :'( Reiskostenvergoeding krijg je, een hapje en een drankje vast ook en als je wil hoef je niet op tv want er is een voorgesprek met die medewerker natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door objectief2 op 18-10-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat zou idd wel erg lachen zijn: Telfort doet 50 kbit/s en T-Mo doet 1800 kbit/s in de studio :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ik heb inderdaad niet zo'n behoefte om met mijn kop op tv te verschijnen. Maar als ze iets kunnen verzinnen waarbij dat niet voorkomt, wil ik best meewerken. Maar er is verder niemand van hier die gaat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik denk dat ze vast iets kunnen verzinnen waardoor je niet als woordvoerder ofzo op beeld hoeft ;) Wellicht zetten ze een groepje mensen in de studio waarbij je gewoon vanaf je rug gefilmd wordt en is er 1 iemand de woordvoerder ;) Ik denk dat ze erg geinteresseerd zijn om te vertellen dat er iemand in de studio is die op dat moment gelijktijdig met de Telfort-gebruikers 1800kbps haalt >:)

Dit is trouwens de info die ik nog heb gekregen:

Gasten die naar de Kassa-uitzending willen komen moeten rond 18.00 uur in Studio 3 op het Mediapark in Hilversum zijn. Ze maken dan de repetitie mee en vanaf 19.00 uur zijn de live-opnamen. Om 20.00 uur zijn de opnamen afgelopen en is het tijd voor een drankje in de foyer om nog even na te praten. Laat maar weten of er interesse is.

[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 18-10-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik kan aanstaande zaterdag ook helaas niet aanwezig zijn.. er heeft zich plots een enorme kostenpost voorgedaan, waardoor ik dan zonder vervoer zit.

Met de trein/bus is niet te doen voor mij...

Ik heb me wel aangeboden voor een eventueel vervolg item (net als bij de 360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Michael Knight schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:16:
Ik kan aanstaande zaterdag ook helaas niet aanwezig zijn.. er heeft zich plots een enorme kostenpost voorgedaan, waardoor ik dan zonder vervoer zit.

Met de trein/bus is niet te doen voor mij...

Ik heb me wel aangeboden voor een eventueel vervolg item (net als bij de 360).
Ik hoorde dat ze alle reiskosten vergoeden, dus dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

cupra4 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:26:
[...]

Ik hoorde dat ze alle reiskosten vergoeden, dus dat moet geen probleem zijn.
Wat is er niet duidelijk aan het gegeven dat reizen aanstaande zaterdag met trein, laat staan bus, niet te doen is voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Michael Knight schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:12:
[...]

Wat is er niet duidelijk aan het gegeven dat reizen aanstaande zaterdag met trein, laat staan bus, niet te doen is voor mij?
Blijf ik dan nog wel je favoriete user _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hmmm, de snelheid is merkbaar hoger dan andere dagen.

Maar bij lange na niet 384kbit/s, vooral foto's laden gaat zeer stotterend (package loss?).

[edit] Okay dan, 15kByte/s. Ach het is sneller dan de 3kB die ik vorige week had, maar daar is ook alles mee gezegd. |:( ;(

Wat ik nog steeds raar vind is dat Telfort water ziet branden op het moment dat je vertel dat we HSDPA WEL konden gebruiken. Tot de 18de van September had ik geen reden tot klagen met mijn ~1.3mbit. Waardoor het inderdaad naar het verhaal wijst dat KPN dat gewoonweg niet toestond op het moment dat het bij hun duidelijk was dat er grote vraag naar was, waardoor KPN de positie van hun eigen data-abbo's beschermd.

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 18-10-2007 16:51 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thrax
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 22:02
Ik heb dit abbo ook sinds een paar weken. De eerste dag was pet, daarna was de snelheid oke en goed doorlopend: 43KByte/sec, precies genoeg voor youtube filmpjes.

Ik dacht dus dat ze me toen op umts hadden gezet ipv de standaard gprs waar iedereen op begint.

De laatste week is het echter totale crap. :(

Packetloss was gisteravond maar liefst 18%. (Gemeten over 2000 packets of zo) Dat is echt uberzielig. Modem verliest ook zn connectie continu.

Gisteravond moest ik wat mailen en toen ben ik maar naar mn werk toegegaan om daar te internetten.

Het lijkt wel of ik mn zenith modem van multiweb weer terug heb :+

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

cupra4 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:22:
[...]

Blijf ik dan nog wel je favoriete user _/-\o_ ?
Sta je in m`n sig ofzo? :>
SirNobax schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:03:
Hmmm, de snelheid is merkbaar hoger dan andere dagen.

Maar bij lange na niet 384kbit/s, vooral foto's laden gaat zeer stotterend (package loss?).

[edit] Okay dan, 15kByte/s. Ach het is sneller dan de 3kB die ik vorige week had, maar daar is ook alles mee gezegd. |:( ;(

Wat ik nog steeds raar vind is dat Telfort water ziet branden op het moment dat je vertel dat we HSDPA WEL konden gebruiken. Tot de 18de van September had ik geen reden tot klagen met mijn ~1.3mbit. Waardoor het inderdaad naar het verhaal wijst dat KPN dat gewoonweg niet toestond op het moment dat het bij hun duidelijk was dat er grote vraag naar was, waardoor KPN de positie van hun eigen data-abbo's beschermd.
Ook 'grappig' is, dat voorheen dat Huwaii geval constant op HSDPA bleef staan...en nu steeds willekeurig terugspringt naar UMTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Nou ik moet zeggen sinds dinsdag werkt mijn verbinding gewoon goed (omgeving den haag) had veel moeite om eerst op het UMTS netwerk te komen. Maar ik Internet nu op 3,5g en snelheden via speedtest haalde ik gister 113.4 kb wel netjes.
Alleen in Leidscheveen had ik wel verbinding maar geen server.

Owja dit is het laatste mailtje van Telfort ik denk dat het kassa aflevering wel helpt.

Reactie (Hans) - 18/10/2007 09:38

Geachte heer Bachoe,

Omdat u enige tijd geen gebruik heeft kunnen maken van uw Surf & Mail bundel hebben wij om u tegemoet te komen 15,- Euro aan u gecrediteerd

Met vriendelijke groet,Telfort B.V. Klantenservice

Dit vind ik netjes afgehandeld 2 weken geen UMTS snelheid en dan toch 15 euro korting krijgen voor iets wat maar een tientje kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Dewaterweg schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:36:
Maar ik Internet nu op 3,5g en snelheden via speedtest haalde ik gister 113.4 kb wel netjes.
113kb/s .... een snelheid die je met moeite haal op een abbo wat meer dan 384kb/s zou moeten leveren. :r

Wie gaan er trouwens naar Hilversum zaterdag ?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Michael Knight schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:24:
Ook 'grappig' is, dat voorheen dat Huwaii geval constant op HSDPA bleef staan...en nu steeds willekeurig terugspringt naar UMTS
Ja inderdaad, dat slaat ook helemaal nergens op. Ik merk trouwens op dat "blauw" (UMTS) betekend dat er geen verbinding is.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Nou 113 KByte is wel redelijk, daar zou ik genoegen mee nemen.

Maar als je 113kbps omgerekend 14KByte/ps bedoeld, is dat nog wel erg sloom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
SirNobax schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:16:
[...]

113kb/s .... een snelheid die je met moeite haal op een abbo wat meer dan 384kb/s zou moeten leveren. :r

Wie gaan er trouwens naar Hilversum zaterdag ?
pardon bedoelde KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SirNobax schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:18:
[...]

Ja inderdaad, dat slaat ook helemaal nergens op. Ik merk trouwens op dat "blauw" (UMTS) betekend dat er geen verbinding is.
Klopt. Als 10 seconden ofzo geen data is verzonden, springt hij terug op UMTS-modus voor energiebesparing. Is niets aan te doen en heeft verder niet echt veel gevolgen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
113 kbyte?

En ik heb gister mijn contract ontbonden, misschien toch maar weer even opnieuw afsluiten ? 8)

ps. ik ben in totaal 30 uur lid geweest, geen 1 x verbinding kunnen maken in die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Is dat surf en mail uncapped ofzo :? Want hier zit ik toch echt met een baggersnelheid te 'surfen'.

Sneller dan mijn PIT abbo is het in iedergeval niet.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Gaat de goede kant op. Nu nog 1 maand stabiel.... en dan _/-\o_ !
Maar topic vol met lof (12 pagina's) zullen we nooit voor elkaar krijgen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Niet te vroeg juichen.

Eerst zien dan pas geloven, ik had ook de eerste 2 weken 100+ kbytes, daarna ging het heel snel weer bergafwaards.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik dacht dat Surf & Mail capped was @ 128 kbit/s down, net als die aanbieding van KPN?

Bij mij is het hier drama. Om 22:15 in een residentiële wijk.

[ Voor 47% gewijzigd door Stereotomy op 18-10-2007 22:15 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 18 2007 om 22:32:03 UTC+0200)

Download : 4.5 KByte/sec
Upload : 7.1 KByte/sec

:( Te vroeg gejuicht denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nou, dacht ik "laat ik weer eens een spelletje opstarten, aangezien surfen niet meer 'haalbaar' is", komt dat even bedrogen uit.

UT3 (demo) CTF -> Enorme lag (soms 2 seconden of meer). Niveau UMTS zonder HSDPA uitbreiding :( .

Terwijl het normaal gesproken wel goed te doen is.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
De aankondiging dat Telfort morgenavond bij Kassa wordt besproken ;) :

http://kassa.vara.nl/port...ikel&no=3619705&nodes=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Verkeerde topic, sry... :o

[ Voor 90% gewijzigd door Epitome op 19-10-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Epitome schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:21:
Iemand iets gelezen als je twee telefoonnummers wilt meenemen? :?

Heb nu TweakDSL met twee VoDSL telefoonlijn en -nummers die ik eigenlijk wel wil behouden, zonder dat daar weer kosten tegenover staan die ze in eerste instantie niet duidelijk communiceren...
Huh, ben je in het verkeerde topic aan het posten toevallig. Misschien past dit beter in het Telfort vast Breedband topic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Laatst online: 10-09 22:27

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Topicstarter
Bellen over UMTS gaat zo waardeloos de laatste tijd dat ik het gewoon weer op GPRS heb ingesteld

"Surf en Mail" Bundel op een sim-only abbo.

Jullie hebben het over 1,5 mbit, ik zou maar 128 kbit moeten kunnen halen, maar dat heb ik zelf nooit gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42

robertwebbe

Robert Webbe

Ronald_stage schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:05:
Bellen over UMTS gaat zo waardeloos de laatste tijd dat ik het gewoon weer op GPRS heb ingesteld
Klopt, KPN zit nog op singleRAB. Pas in december of in januari gaan ze over naar multiRAB. Tot die tijd kun je niet bellen of gebeld worden als je toestel een HSDPA sessie actief heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
robertwebbe schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:51:
[...]

Klopt, KPN zit nog op singleRAB. [...] als je toestel een HSDPA sessie actief heeft.
Ik denk dat hij eerder bedoel dat gesprekken met horten en stoten verlopen, vaak wegvallen, etc etc.

Ben nu trouwens op een andere lokatie, waar ik vol (5 strepen) HSDPA bereik heb, EN 'enigzins' in the middle of nowhere ben. En zelfs dan nog steeds klote snelheden krijgen. :X

Kan mij niet wijsmaken dat dit een lokaal capaciteitsprobleem is, maar zover waren wij al, nu Telfort nog.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Krijg nou de kolere !

Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/KOLERE.PNG

WTF?! -O-

Naja, morgen zal het wel weer bagger zijn :Y .

...GEEN packet loss, sneller dan streaming video @ youtube (http://www.youtube.com/watch?v=UyHiIeBsc9E LOL) ... .. klootzakken, net een dag voordat ze worden zwartgemaakt op TV... ach we'll see... ergens hoop ik dat het nu gewoon afgelopen is met dit gezeik. :O

[ Voor 49% gewijzigd door SirNobax op 20-10-2007 01:49 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Heh :D

Ik heb ook even een test gedaan, en ik kreeg 282 kbit/s down. Maar dat mag ook wel MINIMAAL om 2:00am 's nachts zeg.

Ben benieuwd hoe dat gaat bij Kassa morgen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Oct 20 2007 om 07:04:57 UTC+0200)

Download : 45.1 KByte/sec
Upload : 7.1 KByte/sec

;) :)

Als het goed is dan hebben ze bij Kassa verschillende metingen gedaan de afgelopen week om een toevallige uitschieter op deze zaterdag te voorkomen :P Als deze snelheden om bijv. 13 uur nog gelden dan is er zeker geen sprake meer van toeval naar mijn mening.

[ Voor 45% gewijzigd door objectief2 op 20-10-2007 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Kijken of het over een paar uur nog steeds zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nog steeds 384kbit hier.

Ik vraag me af hoe het in Rotterdam is, ben nl. dit weekend in Halsteren, waar volgens mij niemand ooit van HSDPA of UMTS heeft gehoord (waarschijnlijk ben ik dus de enige op ~40KM2 met zo'n modempje).

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu niemand van hier die vanavond naar Kassa gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:03:
Is er nu niemand van hier die vanavond naar Kassa gaat?
Van een ander forum weet ik zeker dat er iemand wel heen gaat, maar zo te lezen niemand van hier. De uitzending gaat hoe dan ook door, maar als je nog interesse hebt geef dan even je e-mail en je kunt er zo bij zijn hoor. Tenminste als je voor 18 uur in H'sum kunt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Misschien een beetje offtopic, maar welk abbo hebben jullie afgesloten bij deze actie van €29,95?
Bij mij staat Telfort unlimited en volgens mij is dat een abbo van 45,22.

Reakties??

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ja, we krijgen met zijn allen een Telfort Mobiel Unlimited met 33% korting en 100% korting op je aansluitkosten, staat in je contract. Maarja, ik weet natuurlijk niet wat een Telfort Mobiel Unlimited abbo is op het moment dat ik het afsloot, en ging er gewoon vanuit dat de raclame van TPH klopte (dat het om een 1.8mb/s verbinding ging).

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 20-10-2007 11:51 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:18:
[...]

Van een ander forum weet ik zeker dat er iemand wel heen gaat, maar zo te lezen niemand van hier. De uitzending gaat hoe dan ook door, maar als je nog interesse hebt geef dan even je e-mail en je kunt er zo bij zijn hoor. Tenminste als je voor 18 uur in H'sum kunt zijn ;)
Woon nogal noordelijk in het land, wordt een probleem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Even voor de luierikken, nog ~30 min en KASSA komt op NED1 (als ik mij niet vergis).

Ben benieuwd wat ze zullen zeggen over het feit dat het nu opeens wel 'snel' kan.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Kassa sluit "ons" artikel af met "Ga naar kassa.vara.nl voor de opzegbrief, veel succes ermee.".

Inhoud opzegbrief: (hier te krijgen)
AAN: Telfort B.V.
Postbus 23079
1100 DN Amsterdam Zuidoost

VAN: [NAAM]
[ADRES]
[POSTCODE WOONPLAATS]
[MOBIEL NUMMER TELFORT-breedband-abonnement]

[PLAATS, DATUM]

LS!

Middels deze brief ontbind ik per direct mijn contract met Telfort voor de levering van mobiel breedband internet. De reden hiervoor is dat Telfort niet de beloofde HSDPA-snelheid tot 1,8 mb/s levert, maar de snelheid heeft teruggebracht tot een voor mij onaanvaardbaar niveau dat (momenteel) ver onder de UMTS-snelheid ligt. Bovendien is deze wijziging doorgevoerd, zonder mij hiervan op de hoogte te stellen.

Telfort pleegt hiermee contractbreuk, waardoor ik gerechtigd ben mijn abonnement per direct op te zeggen.

Ik verzoek u vriendelijk
-mij schriftelijk te bevestigen dat het abonnement ontbonden wordt
-mij de betaalde maandtermijnen terug te betalen op het bij u bekende rekeningnummer
-mij de kosten voor het modem (à 39,95 euro) terug te betalen. Hierna zal ik zal u het modem retourneren op een door u op te geven adres.
[DIT LAATSTE PUNT GELDT ALLEEN VOOR MENSEN MET EEN 1-JARIG ABONNEMENT, DIE MOESTEN BETALEN VOOR HET MODEM]

Tot slot spreek ik de hoop uit binnen twee weken van u een passend antwoord te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

[HANDTEKENING]
[NAAM]
Wat een arrogante houding van KPN zeg, niet eens op komen dagen. :(

Ik weet nog niet wat ik ga doen, ik kijk of het in Rotterdam ook met 384kbit gaat, zoniet stuur ik de brief.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Zojuist de uitzending gezien van Kassa, en het verhaal klopt in grote lijn wel wat er verteld is. Het komt er op neer dat alle klanten, op zijn zachtst gezegd, gewoon genaaid zijn.

Wat mij vooral stoorde was het feit dat Telfort/KPN nu dus toegeeft dat de Mobiel Breedband verbinding gecapped wordt (vanwege de te hoge snelheid van de aanbieding, waardoor volgens Kassa zakelijke gebruikers in het geding kwamen), maar dat nooit heet gecommuniceerd aan haar klanten.
Dit valt me erg tegen, maar bevestigt voor mij nogmaals de 'big business' mentaliteit waarmee operators tegenwoordig werken. Take it, or leave it: als je langer als 30 minuten uitzoek werk kost op het kantoor ben je volgens mij al geen winstgevende klant meer, en laten ze je vallen.

Op de site van kassa staat als het goed is een opzegbrief! Ik ben er zelf nog niet uit, omdat ik echt afhankelijk ben van een dergelijk abo, maar ik geen 80e per maand over heb voor een zakelijke verbinding.

BTW, op inkoopacties.net zag ik een inkoopactie voor Hueawei modems (dezelfde Telfort dingen, dan van KPN), zonder simlock. Misschien is dit wat i.s.m. een nieuw abo?
EDIT: ik zie nu dat het een PCMCIA modem betreft, niet echt een alternatief voor mij. Maar goed, mijn vraag blijft: zijn er momenteel goede alternatieven?

[ Voor 6% gewijzigd door futura op 20-10-2007 19:27 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste