Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste
Acties:
  • 104.095 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gewoon keiharde leugens van KPN: "Dan zal die hoge snelheid wel een gelukje zijn geweest". :( Met die test van de zakelijke sim-kaart wordt het dan wel opeens duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik weet ook nog niet wat ik ga doen. Het modem wil ik eigenlijk sowiezo wel graag houden >:) Ik kijk het nog tot 1 december aan en dan kan ik alsnog opzeggen. Wellicht maakt een groot aantal opzeggingen wel zoveel los dat ze alsnog overstag gaan O-) En ik wil minstens 384kbps hebben voor 30 euro. Als het zo gaat zoals de afgelopen tijd dan zeg ik sowiezo wel op.

[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 20-10-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Heel simpel, zij willen dat die modem's via de post gaan, goed. Doe ik hem in een grote enveloppe, en kijk ik wel waar hij uitkom. Uiteraard nadat ik mijn 40Euro heb teruggekregen.

Gaan ze niet op onze brief in, dan kunnen ze fluiten naar hun geld en blokkeer ik de automatische incasso. Kijken of ze het lef hebben om het "geld waar ze recht op hebben" te innen via justitie.

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 20-10-2007 19:34 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zojuist de uitzending gezien... ik vermoed dat het nog wel een staartje krijgt. :) Microsoft reageerde destijds eerst ook zo: kan niet, toeval, onmogelijk.

Overigens kreeg ik op het einde van de middag een brief van Telfort met daarin nóg een maand restitutie van abonnementskosten ivm de slechte snelheden de afgelopen maand (welke tussen haakjes nog eens aangeduid werden met 384kbs..).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
objectief2 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:25:
Ik weet ook nog niet wat ik ga doen. Het modem wil ik eigenlijk sowiezo wel graag houden >:) Ik kijk het nog tot 1 december aan en dan kan ik alsnog opzeggen. Wellicht maakt een groot aantal opzeggingen wel zoveel los dat ze alsnog overstag gaan O-) En ik wil minstens 384kbps hebben voor 30 euro. Als het zo gaat zoals de afgelopen tijd dan zeg ik sowiezo wel op.
Ik wil de verbinding ook houden, maar vind 30 euro voor een 384kbps verbinding wel erg veel. Kunnen we niet gewoon een hogere kortingsstaffel bedingen bij Telfort (minimaal 50%, dan zou het bedrag al 22,50 zijn per maand)? Als je'm telefonisch zou opzeggen heeft de callcenter medewerker altijd wel een scriptje klaarliggen om je een leuke korting cadeau te doen (en Telfort kan nu toch niet onder het afgesloten contract uit, wat ze klaarblijkelijk niet kunnen waarmaken, dus je bent vrij om op te zeggen). Bij Orange heb ik ze eens zover gekregen om me een jaar lang gratis te laten ADSL-en. Helaas was deze aanbieding nog te weinig voor mij, want waar ik naar verhuisd ben kan ik gewoon geen ADSL aanvragen, superjammer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Trouwens wat geeft hun het recht om die modem terug te vragen. Er staat nergens dat zij die hebben "gefinancieerd" zeker voor de 1-jarige abbo's.

Iemand de algemene voorwaarden bij de hand? ..[edit] IKKE !!

In nieuwe Post gedaan

[edit 2]

Bovengenoemde regels waren van de oude Algemene voorwaarden, dit is de meest recente.

[ Voor 175% gewijzigd door SirNobax op 20-10-2007 20:38 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik had inderdaad ook gehoopt dat we of:

-alsnog HSDPA zouden kunnen krijgen
-voor 14,95 op de huidige manier via UMTS door konden surfen

Opzeggen konden en kunnen we altijd heb ik het idee. Telfort is de zeurende klanten misschien wel liever kwijt dan rijk dus dat zal nooit een probleem vormen :) Misschien toch maar eens bellen begin december met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43

robertwebbe

Robert Webbe

futura schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:24:
[...]
BTW, op inkoopacties.net zag ik een inkoopactie voor Hueawei modems (dezelfde Telfort dingen, dan van KPN), zonder simlock. Misschien is dit wat i.s.m. een nieuw abo?
EDIT: ik zie nu dat het een PCMCIA modem betreft, niet echt een alternatief voor mij. Maar goed, mijn vraag blijft: zijn er momenteel goede alternatieven?
Ik verwacht dat er binnenkort een soortgelijke actie van een andere aanbieder komt maar dan met een GlobeSurfer i CON 7.2. Zodra ik meer weet laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Jongens (+ meisjes :+), volgens mij heb ik een "lek" gevonden in de algemene voorwaarden van Telfort.
19.2. Telfort kan voor de levering van Apparatuur een overeenkomst sluiten met de Contractant, eventueel door bemiddeling van de Wederverkoper. In dat geval is deze Overeenkomst van toepassing op de aankoop door Contractant van Apparatuur. De Apparatuur is het eigendom van Contractant vanaf het moment waarop aflevering plaatsvindt. Echter zolang Contractant niet het volledige bedrag van de koopsom met eventuele bijkomende kosten heeft voldaan, behoudt Telfort zich de eigendom van de geleverde Apparatuur voor. Ook ligt vanaf dit moment de verantwoordelijkheid voor de Apparatuur bij Contractant en draagt hij zelf het risico voor verlies of beschadiging, tenzij dit te wijten is aan nalatigheid van Telfort.
Wie van jullie heeft een overeenkomst gesloten met Telfort bij het krijgen/aanschaffen van de modem?
Ik niet in ieder geval, ik heb gewoon die modem gekocht voor 40 Euro.

Volgens de Nederlands Wet is een overeenkomst pas geldig als twee personen het eens zijn met een idee, zowel mondeling als schriftelijk. Aangezien een mondelinge overeenkomst niet mogelijk is om te bewijzen zal er dus ergens schriftelijk moeten staan dat er voor die modem een overeenkomst is gesloten.

Ik heb mijn contract hier niet liggen maar volgens mij word die modem helemaal niet genoemd, en is er dus GEEN overeenkomst gesloten waaruit blijkt dat Telfort de eigenaar ervan is.

Heeft iemand hier iets op aan te vulllen (dat ik fout zit, of dat het wel in het contract staat, etc) ?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

futura: onze lage snelheid is dus een gevolg van cappen? Of toch niet?
Zou ik wel kwalijk vinden :{

Hoe zit het nu met snelheden bij jullie? Heb niet goed kunnen testen, maar vanmiddag reageerde m'n telefoon wel nog wat traagjes bij het oproepen van pagina's (flitsservice enzo).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Enkele duizenden mensen namen het abonnement en konden overal in Nederland tot grote tevredenheid snel internetten. Echter begin oktober ontstaat er een probleem. Er kan geen verbinding worden gemaakt, en als het wel lukt, is de snelheid uitermate traag. De klantenservice van Telfort meldt dat er een storing is en kan verder niet helpen.

De volgende dagen blijft de snelheid bij alle abonnees uitermate laag. Waar snelheden tot 1,8mb/s beloofd waren (via de zogeheten HSDPA-standaard), krijgen klanten hooguit een snelheid van 20 kb/s. Ruim 100 maal trager!

Bij navraag meldt Telfort aan Kassa dat er inderdaad een storing is geweest en dat de snelheid snel weer maximaal 384 kb/s zal zijn. De beloofde UMTS-snelheid, maar bij het abonnement waren veel hogere snelheden beloofd. Volgens KPN (eigenaar van Telfort) is er door The Phone House een fout gemaakt in de advertenties. Er had nooit van HSDPA gesproken mogen worden, omdat Telfort alleen UMTS-snelheden aanbiedt.

Opmerkelijk, omdat de meeste klanten aantoonbaar de eerste weken wél HSPDA-snelheden haalden...

Later blijkt dat de verlaging van de snelheid, een bewuste ingreep van Telfort geweest is. Zakelijke klanten van KPN klaagden dat zij voor het HSDPA-abonnement 80 euro betaalden, terwijl consumenten voor ditzelfde product slechts 30 euro hoefden neer te tellen. Zonder de klanten op de hoogte te stellen, brengt Telfort de snelheid terug naar UMTS-niveau, om zo de zakelijke klanten van KPN tegemoet te komen.

In eerste instantie houden zowel KPN als Telfort vol dat het niet hun fout, maar die van The Phone House is, die een verkeerde advertentie zou hebben geplaatst. Uiteindelijk komt KPN met een verklaring waarin staat dat het niet The Phone House was, die een fout maakte, maar zij (Telfort) zelf.

Daarmee is duidelijk dat Telfort contractbreuk pleegt, en kunnen klanten per direct hun contract ontbinden.
We worden dus gecapped ja.

D/L speed bij mij is nog steeds een steady 384kbit/s, maarja, remember, ik zit in the middle of nowhere ATM.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:01:
futura: onze lage snelheid is dus een gevolg van cappen? Of toch niet?
Zou ik wel kwalijk vinden :{

Hoe zit het nu met snelheden bij jullie? Heb niet goed kunnen testen, maar vanmiddag reageerde m'n telefoon wel nog wat traagjes bij het oproepen van pagina's (flitsservice enzo).
Naar mijn idee wordt er gewoon een spelletje gespeeld. Eerder vandaag download van 45KBps en zie nu:

9.0 KByte/sec
(=72 kbps)

Upload
7.1 KByte/sec
(=57 kbps)
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Mooi, dat word dus een mailtje zodra ik die test in R'dam heb gedraaid (waarschijnlijk dus met vergelijkbare resultaten).

En die modems, They Pry Them from Our Cold Dead Fingers! :o

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mên, die Telfort aflevering, wat genant voor KPN! Echt minachting voor de klant. Niet in de studio aanwezig zijn, leugens leugens en nog eens leugens doorgeven, en gewoon niet toegeven. Om te kotzen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
OOK HIER DIE KLOTE SNELHEDEN WEER!!!

(onder de 10kB/s)
We worden dus inderdaad voor de gek gehouden!
Wat een afschuwelijk bedrijf is Telfort/KPN.

[edit] Ik heb dus nogmaal een e-mail bericht klaargestoomd. Ik heb als laatste alinea dit aangegeven:
Het kan dus nu drie kanten op:

* Ik sta open voor een tegenbod, u lever mij het abonnement waarvoor ik getekend heb, een 1.8mbit verbinding. Indien u dit regel geldt het huidige contract en zal ik daar dus minimaal een jaar aan vast zitten.
* U voldoet aan mijn eisen, ik word per direct ontbonden van het huidige contract en mijn voorgaande betalingen worden teruggestort.
* U negeer dit e-mail bericht, uw handelingen voldoen niet aan mijn eisen of u probeer mij nogmaals voor de gek te houden.

Indien u kiest voor het laatst aangegeven punt zal ik juridische acties ondernemen.
Dit gaat dus richting Managing Director en de Chief Financial Officer en NIET naar de KS. (genoemd op pagina 7)

Iemand die hier nog wat over heeft op te merken voordat ik dit verstuur (morgen avond).

[ Voor 79% gewijzigd door SirNobax op 20-10-2007 23:01 . Reden: Juristieke -> Juridische ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik denk dat ze geen probleem hebben met ontbinding van het contract, maar met het leveren van HSDPA wel :) In dat geval zou ik juridische acties overwegen ipv juristieke (want dat ken ik niet) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
objectief2 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:39:
Ik denk dat ze geen probleem hebben met ontbinding van het contract, maar met het leveren van HSDPA wel :)
Iets hoger in mijn e-mail staat voorgenoemde fout in hun Algemene Overeenkomst, dus dat ik het door mij gekochte modem in bezit houdt. Die modem is een heeeel gevoelig punt van de KS, slaat echt helemaal nergens op. Ook het terugstorten van mijn facturen: "daar beginnen we niet aan".

Dit moet ik echter nog even nachecken zodra ik in de buurt van mijn contract ben.
objectief2 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:39:
In dat geval zou ik juridische acties overwegen ipv juristieke (want dat ken ik niet) ;)
:D Dat soort comments zijn heel welkom, mijn Nederlandse woordenkennis is een "klok & klepel" verhaal.

NOU IK KAN ER GEEN TOUW AAN VASTKNOPEN.
Ik heb weer 384kbit/s. :/

[ Voor 6% gewijzigd door SirNobax op 20-10-2007 23:11 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb nu in Zuid Nederland 101 kbit/s :')

Blijkbaar zijn ze niet onder de indruk bij Telfort.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Het ergste is dus nog dat het HELEMAAL NIET een storing, capaciteitsprobleem of een [Insert_Random_Problem] is, maar gewoon pure onwil, bedrog en oplichting.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:51:
Ja, we krijgen met zijn allen een Telfort Mobiel Unlimited met 33% korting en 100% korting op je aansluitkosten, staat in je contract. Maarja, ik weet natuurlijk niet wat een Telfort Mobiel Unlimited abbo is op het moment dat ik het afsloot, en ging er gewoon vanuit dat de raclame van TPH klopte (dat het om een 1.8mb/s verbinding ging).
de reclame klopte ook. Ze zijn bij Telfort alleen van gedachte veranderd. Door capaciteit problemen konden ze het niet leveren, dus hebben ze besloten om de snelheid tot UMTS te verlagen.
Dit laatste ook vanwege druk van KPN die zakelijk klanten natuurlijk zag vertrekken naar dit veel goedkopere Telfort abonnement (1/3 van de kosten van een gelijksoortig KPN abonnement).

Je bent dus genaaid / opgelicht door Telfort en KPN. :o

Vanwege die reden alleen al zou ik het niet pikken en de opzegbrief naar ze toesturen, zo mag een bedrijf niet met haar klanten omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:37:
[...]
Door capaciteit problemen konden ze het niet leveren, dus hebben ze besloten om de snelheid tot UMTS te verlagen.
Zal ik je eerlijk zeggen dat ik hier helemaal niets van geloof, dit is gewoon een smoes om ons rustig/bezig te houden.

Tijdslijn, Telfort Mobiel Breedband

Eerste maand TPH aanbieding, er zijn er al enkele duizenden nieuwe leden bijgekomen die allemaal een 1.8mbit verbinding hebben. Telfort krijgt klachten van KPN, hun abbo is te goedkoop.

18 September, het hele UMTS netwerk is uitgeschakeld. Telfort begint alle 1.8mbit abbo's om te zetten naar 384kbit abbo's. Er is bewust gekozen om het gehele UMTS netwerk uit te schakelen, want het valt natuurlijk direct op als je het ene moment nog met 150kB/s bestanden binnen haal het andere moment 15kB/s.

19 September, Telfort meld een storing op het UMTS netwerk, en vermeld dat snelheden mogelijk niet optimaal zijn.

20 September, klanten zijn verbaasd, de maximum snelheid is erg laag.

~25 September, klanten worden boos, al vijf dagen langzaam internet.

Eind September, Telfort geeft toe dat er iets fout is, en dat de storing niet volledig is opgelost. Telfort's management kijkt van bovenaf toe en lacht zich een ongeluk, de klanten happen, afleidingsmaneuvre is succesvol.

~17 Oktober, Telfort voelt de adem van Kassa in hun nek blazen.

19 Oktober, Telfort disabled de proxy in Irak, die de snelheden kunstmatig laag hield. Tweaker SirNobax merkt dit als eerste op, de rest van Tweakers volgt en zijn heel blij met hun 384kbit (ontwetend dat er een 1.8mbit verbinding was beloofd). Telfort hoopt dat KASSA ook meeleest hoe blij de tweakers zijn.

20 Oktober, KASSA heeft de blijde gezichten van alle tweakers gezien, maar blijft objectief: dit is niet wat in het contract stond. KASSA heeft het image van KPN en Telfort verpest.

21 Oktober, management KPN en Telfort is het beu, door de slechte publiciteit die KASSA heeft geleverd moeten de klanten boeten voor hun daden, de Proxy in Irak gaat weer aan.

U vraagt wij draaien Bullshit starts here VVVV

25 Oktober, Telfort klanten worden heimelijk benaderd door mysterieuze T-Mobile medewerkers.

28 Oktober, Telfort maakt zich zorgen, kritiek op discussieborden neemt spontaan af, systeembeheerders merken op dat weinig mensen nog gebruik maken van hun verbinding, http://www.vrede.be/ blijkt de enige website die word benaderd door ruim 7500 abonnees.

29 Oktober, Telfort maakt een collect-call naar Irak, om te kijken of hun proxy nog naar behoren fungeerd. Alles blijkt goed te zijn, maar de proxy word alsnog uitgeschakeld.

30 Oktober
, DDOS aanval op het telecommunicatienetwerk van Telfort's moederbedrijf KPN word gerealiseerd door middel van vele duizenden Huawei E220 modems. Botnet-leger regio China ontwaakt en richt zijn ogen op de controlesystemen van het hoofdkantoor van KPN. KPN systeembeheerders zijn machteloos.

31 Oktober
, Botnet-leger heeft hoofdkantoor KPN al een volledige dag fysiek afgesloten. Management KPN slaan uit onmacht allen hun hoofd tegen het glas, opperbaas mompelt: "waarom moesten we perse het glas ondoorzichtig, kogel- en vandalismevrij maken".

5 November, doordat KPN sinds 30 Oktober geen telecom diensten leverd is hun totale waarde gedaald naar 225.000 Euro. Familieleden management KPN raken ongerust.

6 November, T-mobile maakt het bekend, er zijn geslaagde onderhandelingen getroffen met de familieleden van KPN's management. T-Mobile is in bezit van KPN's netwerk. Hoofdkantoor word in Paars cement ondergedompeld, en krijgt de naam The T-zone. Niet veel later word er een muur omheen gebouwd.

7 November, Klanten van het voormalige Telfort die aan de DDOS aanval hebben meegewerkt mogen gebruik maken van het 14.4 Mbit HSDPA netwerk van T-Mobile in ruil voor een contract waar getekend moet worden voor het stilhouden van eventueel strafbare feiten.

[ Voor 30% gewijzigd door SirNobax op 21-10-2007 01:52 . Reden: Mooi einde ;) ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:18

Puf

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

SirNobax schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:05:
[...]

Zal ik je eerlijk zeggen dat ik hier helemaal niets van geloof, dit is gewoon een smoes om ons rustig/bezig te houden.

Tijdslijn, Telfort Mobiel Breedband

Doe tenminste een leuke voorspelling erbij, sirNostradamus _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door Michael Knight op 21-10-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Done ;)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Haha, leuk wakker worden zo _/-\o_

Het zou inderdaad een geweldig signaal zijn als we nu met duizenden tegelijk voor 30 euro konden overstappen naar T-Mobile of Vodafone bijv. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik loop nu trouwens in Groningen heel steady te downloaden met 45 KB/s. Oftewel 384 kbit/s (ongeveer). Nu is het wel zo dat dat nog steeds geen 1.8 mbit/s is, maar voor 30 euro door het hele land vind ik dat best ok. MAARRRRR, ik vind dat Telfort gewoon een lesje moet leren en in ieder geval veel administratieve kosten moet maken door deze blunder.
En wat is er eigenlijk gezegd over de FUP, want die is toch ook zomaar "ineens" op het abo gezet, terwijl dit eerst gewoon unlimited was?

Is er al iemand geweest die daar een waarschuwing voor heeft gehad, wat 2 GB is nou niet echt veel (dat is voor mij 4 dagen online zijn, zeg maar :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik zat aan de 5-6GB de eerste maand, niet echt spectaculair meer dus.
Ben echter niet van plan om mooi onder het limiet te zitten, als het meer is vind ik niet dat Telfort in een situatie is om daar iets van te zeggen. (indien dit dus wel zo is, word het abbo vanaf mijn kant direct beindigd.)

Ik vraag me nog steeds af hoe de verbinding in R'dam zal zijn, als het 384kbit zal zijn kijk ik het nog even aan, zodra het echter lager blijkt te zijn gaat mijn e-mail de deur uit en komt zal er geen betaling meer de kant van Telfort op gaan.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Tja, geen echt nieuws dus.
En dubbel genaaid houdt beter zeggen ze altijd.

Maar goed. Ik ben bezig om een alternatief te zoeken, want zelfs als de beloofde snelheden geleverd gaan worden, wil ik gewoon geen contract met zo'n bende leugenaars hebben.

Ik ben met 2 providers op zoek naar een alternatief en ik heb gemeld dat er hier nog een grote groep "gedupeerden" rondhangt. Dus een hoop nieuwe klanten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik denk dat het bevordelijk is voor de kans op slagen indien Kassa hier ook wat aandacht aan wilt schenken, door een kort 'vervolg' waar dus onze alternatieve provider even word voorgesteld (lees: reclame gemaakt). Als T-mobile (mijn favoriet o+) of vodafone van mij apart een HSDPA abbo met 384/384 aanbiedt voor 30 ga ik daar gelijk mee in.

Ik zal in mijn verdere Telecom-leven nooit meer voor KPN of Telfort kiezen, het zijn gewoon 1ste klas oplichters. Maar er is op moment van spreken geen alternatief (met hoge upload).

Ik was ook al van plan contact met T-Mobile op te nemen, zeker omdat mijn abbo over 2/3 maanden afloop leek het mij 'haalbaar'.
Maar dubbelop zorgt alleen voor miscommunicatie, dus ik wacht het wel af.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Ik heb de uitzending gisteren gezien. Er werd gesuggereerd dat de problemen zich enkel voordoen bij TPH klanten. Nou, ik kan jullie vertellen dat ik sinds een half jaar een Maximaal online bundel bij Telnot heb. De voorbij weken heb ik exact exact dezelfde problemen ervaren als klanten met een TPH abo. Daaruit blijkt dus dat zowel nieuwe (TPH) klanten, maar ook bestaande klanten stelselmatig voor de gek worden gehouden. Ik heb net als jullie vele malen via mail of via de telefoon geklaagd. Je wordt door de KS als een klein kind behandeld, en blijkt nu achteraf voorgelogen. Dit is een misselijke manier van bedrijfsvoering die ethisch niet verantwoord is. Ik ben er in ieder geval klaar mee. Hieronder nog even een quote van de Telfort site:

Duidelijke service
Voor ons is iedere klant belangrijk. Centraal staat de manier waarop Telfort een klant van dienst kan zijn, niet het soort dienst dat hij afneemt. In onze dienstverlening willen we vooral duidelijk zijn. Vooraf vertellen we welke service een klant van ons mag verwachten. En die leveren we dan ook.

Trek zelf je conclusies :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Kunnen we Voten voor een Frontpage update ?

Lijkt mij mooi als dit ook even met andere tweakers word medegedeeld.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

cupra4 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 10:16:
Tja, geen echt nieuws dus.
En dubbel genaaid houdt beter zeggen ze altijd.

Maar goed. Ik ben bezig om een alternatief te zoeken, want zelfs als de beloofde snelheden geleverd gaan worden, wil ik gewoon geen contract met zo'n bende leugenaars hebben.

Ik ben met 2 providers op zoek naar een alternatief en ik heb gemeld dat er hier nog een grote groep "gedupeerden" rondhangt. Dus een hoop nieuwe klanten.....
Met name als Vodafone een goed voorstel doet, ben ik bereid om over te stappen samen met jullie.

T-Mobile is voor mij door de minder goede dekking een minder goede optie helaas. Ben vaak in Limburg en ik wil het overal kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik ben niet zo bekend met Vodafone, maar ik denk dat bij hun de grootste kans op slagen lig.

Vodafone biedt een abbo van 9.50 aan waar met de volle HSDPA gebruik van kan maken, echter er is een soft-limit van 50MB. Aangezien dit limiet door 90% van de Nederlandse bevolking word uitgerekt naar +500MB zie ik het probleem niet om hetvolgende voor te stellen:

Een ruimere (meerdere gigabytes)/ongelimiteerde (tenminste, "zo goed als") datalimiet waarvoor wij 30 Euro per maand voor neer tellen.

Zo enorm moeilijk is dat niet om te realiseren. En ik denk dat veel mensen hier in mee gaan.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Feitelijke onjuistheden in die Kassa-aflevering: ze konden beter zakelijke Telfort-klanten vergelijken met normale Telfort-klanten. Nu vergelijken ze KPN-klanten met Telfortklanten, en dat is niet juist omdat Telfort toch echt een ander netwerk is...

Ben eens benieuwd naar de snelheden op het Telfort-netwerk morgen... kijken of het weer beter is. Zo nee: ingebrekestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:36
Telfort gebruikt het KPN-netwerk, dus de vergelijking lijkt me valide..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
KPN is het moederbedrijf, en levert tevens alle diensten die "Telfort aanbied". Telfort is niets meer dan een tussenpersoon.
Telfort kan niets doen zonder toestemming te krijgen van KPN, en dat blijkt maar weer uit de aflevering van Kassa!

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

JJapie schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:42:
Telfort gebruikt het KPN-netwerk, dus de vergelijking lijkt me valide..
Nee, de vergelijking is niet valide: Telfort is nog steeds deels gescheiden van KPN. Het probleem lijkt op te treden in het gedeelte dat tussen KPN en Telfort in ligt.

Het is net zoiets als wanneer ik bijvoorbeeld Volvo (KPN) verantwoordelijk stel voor het feit dat de dealer (Telfort) verkeerde brandstof in m'n auto heeft gegooid. Enige verschil in deze situatie is dat de dealer (Telfort) een continu aanwezige tussenschakel is. Bij een auto is dat alleen bij koop en onderhoud zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Sorcerer8472 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:30:
[...]
Het is net zoiets als wanneer ik bijvoorbeeld Volvo (KPN) verantwoordelijk stel voor het feit dat de dealer (Telfort) verkeerde brandstof in m'n auto heeft gegooid.
Je vergeet hier een stukje.
Volvo (KPN) heeft van de Dealer (Telfort) ge-eist dat ze verkeerde brandstof in jouw auto gooien, doen ze dat niet, neem Volvo al hun auto's weer in beslag. De dealer kan zijn koffers pakken als dat gebeurd aangezien de dealer een Volvo-only zaak is.
Telfort heeft een boze brief gekregen van hun mamabedrijf KPN, waarna Telfort alles naar UMTS omzet:
Is dit de fout van Telfort? -> Nee, aangezien Telfort niet in discussie kan gaan met het bedrijf dat hun de diensten 'uitlenen'.
Is Telfort fout bezig? -> Ja, zij moesten niet de smoes, "storing + netwerk = fouteboel, Technische dienst krijgt dit wel voor elkaar", gebruiken om klanten te behouden en KPN te verdedigen. En gewoon op 18 September de mogelijkheid bieden om alle klanten te laten ontbinden, aangezien er een wijziging is opgetreden in het contract.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, ok, heb je gelijk in, maar ik keek nu even naar puur de storing, niet de snelheidsverlaging.

In mijn situatie had ik het oude abo nog met 384/384 dus geen sprake van boze brieven van KPN aan Telfort, maar enkel van een storing met extreem trage snelheden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Kassa had het niet over de "storing" (lees: Proxy in Irak), maar over de onjuiste abbo snelheden die TPH klanten hebben gekregen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

SirNobax schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:05:
Kassa had het niet over de "storing" (lees: Proxy in Irak), maar over de onjuiste abbo snelheden die TPH klanten hebben gekregen.
Hoe ben je toch op het idee gekomen van die proxy in Irak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hoe wil je anders verklaren dat het UMTS netwerk er om de haverklap uitknal, dat het netwerk echt strontlangzaam is.

Je kan mij ECHT niet vertellen, dat Telfort 'plotseling' last van storingen heeft, terwijl de week daarvoor een gelijk aantal gebruikers 5 maal de huidige snelheid tot beschikking had, probleemloos uiteraard. En het is natuurlijk de idiale manier om de wijzigingen die je in het netwerk heb aangebracht te verdoezelen.

Ik ben van nature niet een persoon die ergens een 'complot' achter zoekt, maar dit is gewoon TE duidelijk.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SirNobax schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:05:
Kassa had het over beide. Heb het zorgvuldig beluisterd in de uitzending op uitzendinggemist. Je ziet daar ook een screenshot van die vrachtwagenbestuurster met 21 kbit/s (niet byte!). Ook hebben ze het over '100 keer zo langzaam' en niet over '5 keer zo langzaam'...

Dussss... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Sorcerer8472 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:16:
[...]

Ook hebben ze het over '100 keer zo langzaam' en niet over '5 keer zo langzaam'...
True, maar er is verder geen uitspraak/onderzoek over/naar gedaan, wel over de valse reclame, en daarvoor zijn ze uiteindelijk bij KPN uitgekomen.

Die storing is gewoon de reinste onzin, en is slechts veroorzaakt om tijd te rekken en om 384kbit "snel te laten lijken". Ik durf gerust te zeggen dat heel veel mensen (die kassa niet gezien hebben) denken dat, nu de storing is "afgelopen", ze nu aan hun FULL SPEED zitten. Aangezien de modem ook nog eens HSDPA laat zien is het bedrog helemaal perfect uitgewerkt.

De enkele mensen die dachten dat het minimaal 384kbit was gaan terug naar de Phonehouse.nl site. Waar nu staat: 'Maximaal 384kbit', waardoor ze denken dat ze het toch verkeerd hebben, en uiteindelijk weer verder gaan surfen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
robertwebbe schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:44:
[...]

Ik verwacht dat er binnenkort een soortgelijke actie van een andere aanbieder komt maar dan met een GlobeSurfer i CON 7.2. Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Heb je een hint ? Is het roze of rood, want voor groen en blauw ben ik sinds kort allergisch... -O-

[ Voor 12% gewijzigd door cupra4 op 21-10-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SirNoBax: dat zou wel crimineel zijn idd... ik heb niet eens een TPH-abo en ik heb echt ontzettend veel last ervan gehad. Op een beurs waar ik stond bijv. totaal niet kunnen internetten en dus veel minder nuttig gebruikte tijd. Erg kwalijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
cupra4 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:12:
Heb je een hint ? Is het roze of rood, want voor groen en blauw ben ik sinds kort allergisch... -O-
Het ziet er erg donkerblauw uit op die site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
musicfreak schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:37:
[...]
Het ziet er erg donkerblauw uit op die site...
Maar, er is nog hoop!

Mischien gebruikt hij wel roze of rode PowerLEDs om de verbindingstatus aan te geven.

@robertwebbe

Ik ben ook wel erg benieuwd van de kleur van de 'branding' op het apperaat.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Volgens mij wordt er door de php-devvers bij Telfort ook gewoon live gedevt op de website :X Foutmeldingen die soms ineens verschijnen/verdwijnen... lege menu's, witte pagina's... prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:08
Kan ik met mijn Maximaal Online bundel ook het contract ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nou jongens, HSDPA of geen HSDPA, mij abbo ga de deur uit !
Geachte Sir Nobax,

Uit onze administratie is gebleken dat u de afgelopen periode significant meer MB's heeft gebruikt dan de gemiddelde Telfort Internet Unlimited gebruiker.
[...]
Deze brief is de eerste waarschuwing voor het niet correct gebruiken van Telfort Internet Unlimited. Wij verzoeken u het gebruik aan te passen naar normaal gebruik.

Het aantal MB's in Nederland dat u heeft gebruikt bedroeg 3250 MB. Dit is aanzienlijk meer dan het gemiddelde van 310MB.

[...]
Zodra ik tijd heb gaat de brief van Kassa op de post. Automatische incasso van mijn bankrekening is op het moment van spreken al geblokkeerd.

Stelletje klootviolen. :w

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Het wordt steeds belachelijker 8)7 Ik kijk het nog een week aan om te zien of er ontwikkelingen zijn, en maak dan ook het liefst de overstap voor 30 euro naar een betrouwbare provider die 384/384, onbeperkt UMTS aanbiedt. Vanzelfsprekend zien ze het modem niet terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het modem is ook gewoon jouw eigendom, ze hebben nergens in de voorwaarde opgenomen dat het hun eigendom blijft. Dus of je het modem nu voor 40,- euro of voor 0,- euro koopt, het is van jouw.

uiteraard is dit voor zover ik de kleine lettertjes heb begrepen. (verbeter mij als iemand meer kennis heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Die modem blijft in je eigen bezit, maar Telfort zal hier ongetwijfeld moeilijk over doen.

Gewoon die brief van Kassa uitprinten en in de brievenbus gooien.
Wel even hetvolgende zinnetje wijzigen:
Ik verzoek u vriendelijk
-mij schriftelijk te bevestigen dat het abonnement ontbonden wordt
-mij de betaalde maandtermijnen terug te betalen op het bij u bekende rekeningnummer
-mij de kosten voor het modem (à 39,95 euro) terug te betalen. Hierna zal ik zal u het modem retourneren op een door u op te geven adres.
Naar:
Ik verzoek u vriendelijk
-mij schriftelijk te bevestigen dat het abonnement ontbonden wordt
-mij de betaalde maandtermijnen terug te betalen op het bij u bekende rekeningnummer
-mij de kosten voor het modem (à 39,95 euro) terug te betalen. Zodra ik bericht heb gekregen dat ik alle betalingen heb mogen ontvangen zal ik zal u het modem retourneren op een door u op te geven adres.
Of je die modem nu wel of niet verstuur ligt aan je alignment.
/me Sir Nobax is Chaotic Evil

Tweakers heeft trouwens een tweede newsitem aangemaakt.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2021
Kunnen we Vodafone geen mailtje sturen om met vele Tweakers over te stappen naar het Vodafone netwerk ipv Telfort?
Ik denk dat zij wel akkoord gaan met 200(+) nieuwe klantjes voor 30euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Dat lijkt mij ook wel, maar Cupra4 was al bezig met zoeken vertelde hij op de vorige pagina.
Vodafone lijkt mij de beste kandidaat omdat zij al een goed functionerend HSDPA netwerk hebben, waar je voor 9.50 al gebruik van kan maken.

Het probleem is echter dat zij een 50MB FUP hebben. En dat maakt het totaal onbruikbaar voor mij.

Dus het vergt wat onderhandelingen, zodat wij een prijs betalen van 30 Euro maar dat we daar een veel ruimere, of geen, FUP voor terugkrijgen

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Want ik heb liever dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/471caad302d99/LoL.PNG

Ik heb dan Vodafone Data Intensief met 1GB bundel. Ik was inderdaad voor de onbeperkt gegaan bij Telfort, maar tot een volgende provider zoals Vodafone of T-Mobile met de oude Telfort frequenties met ook een UMTS of/en HSDPA upgrade van dat netwerk een aanbieding doet met onbeperkte data en gewoon goede UMTS (of hoger) dekking blijf ik bij dit abbonement. Hier red ik mijzelf voor de komende weken tot maanden wel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Rowan1337 op 22-10-2007 16:01 . Reden: spellingsfoutje :') ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

zo, brief nog iets aangepast (ik ga geen ROOIE cent meer uitgeven aan telfort) en hier vanmiddag even mee langs de phone house, voor de geintereseerde:

Ik verzoek u vriendelijk
-mij schriftelijk te bevestigen dat het abonnement per direct ontbonden wordt
-mij de betaalde maandtermijnen en reeds gemaakte kosten terug te betalen op het bij u bekende rekeningnummer
-mij de kosten voor het modem (à 39,95 euro) terug te betalen. Zodra ik bericht heb gekregen dat ik alle betalingen heb mogen ontvangen zal ik dit u berichten zodat u een afspraak kunt maken dat een koerier komt halen (indien gewenst kan ik het modem ook inleveren bij de lokale The Phone house vestiging)

ik heb overigens ook wel interesse in een alternatief, alleen het gratis sms-en zal er dan niet inzitten denk ik (ja dit kan via het web ;) maar dat typed niet zo makkelijk als met een telefoon maar is natuurlijk wel een mogelijk alternatief)

edit @ hieronder, leuk.. maar met een datalimiet onder de anderhalve gigabyte niet echt interesant helaas :)

[ Voor 20% gewijzigd door rimpeldinky op 22-10-2007 16:06 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Exclusieve aanbieding (alleen deze week) bij Vodafone

Ik liep zojuist even de Vodafone winkel binnen om te kijken wat zij te bieden hadden.
Blijken ze eenzelfde usb-modem icm tweejarig abonnement te verkopen 384/384, waarbij de eerste 3 maanden gratis zijn. Verpakking en modem precies hetzelfde, maar nu met Vodafone print.

Je kunt ook een maand gratis (onbeperkt) proberen en bij een tegenvaller alles gratis retourneren.

Snelheid heb ik in de winkel getest (100mb.bin bestand van tele2) en ipv een dalende lijn, werd de download steeds sneller: start @ 12KB -> 35KB toen ik de download afsloot.

Echter werken ze nog steeds met een 'datalimiet' en dat houdt mij een beetje tegen over te stappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 22-10-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb de KS van Vodafone even een mailtje gestuurd met daarin de vrijblijvende oproep om eens na te denken of ze iets voor de oplichte klanten kunnen betekenen. Als iemand zin heeft ook zoiets te posten om ze daar tot nadenken te bewegen dan is dit het adres:

http://www.vodafone.nl/prive/klantenservice/contact/email?

Baat het niet dan schaadt het vast ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Michael Knight schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:02:
Kun je aangeven wat deze aanbieding per maand kost en wat de datalimiet is ?
Betekent deze week geldig, tot en met zaterdag ?

[ Voor 3% gewijzigd door cupra4 op 22-10-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

yay, mijn eerste factuur is geint, 6 euro en centen boven de beloofde 30 euro ben benieuwd waar ze die mee verantwoorden... (nog geen factuur gezien namelijk..) en ik vind het wel knap, ze factureren na 3 2 weken al voor 4 weken!!!

[ Voor 1% gewijzigd door rimpeldinky op 22-10-2007 16:54 . Reden: niet eens na 3 :( na 2 al :(:( ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

cupra4 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:12:
[...]

Kun je aangeven wat deze aanbieding per maand kost en wat de datalimiet is ?
Betekent deze week geldig, tot en met zaterdag ?
Kun je het beste zelf even nakijken in een winkel bij jou in de buurt.
Hier konden ze me vrij weinig vertellen (invallers?) en verwezen ze me naar de Vodafon site...ook hadden ze geen speciale foldertjes die betrekking hadden op de aanbieding die aan de muur hing.

De aanbieding is van vandaag t/m aanstaande zaterdag ja :)

(sorry voor de vage info btw..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
rimpeldinky schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:53:
yay, mijn eerste factuur is geint, 6 euro en centen boven de beloofde 30 euro ben benieuwd waar ze die mee verantwoorden... (nog geen factuur gezien namelijk..) en ik vind het wel knap, ze factureren na 3 2 weken al voor 4 weken!!!
Je betaalt 1 maand vooruit + naar ratio van de gebruikte maand. Dus grote kans (80%) dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Michie23 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:59:
Kan ik met mijn Maximaal Online bundel ook het contract ontbinden?
Niet op basis van 'voorgelogen snelheden' nee. Op basis van de storing ook niet trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Michael Knight schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:02:
Tja, hier schiet ik weinig mee op.

1. ik heb toevallig al zo'n modempje liggen, en hij wil bij zijn baasje blijven. Dus een modem hoef ik niet.
2. maar 384/384, precies wat Telfort aanbiedt dus.
3. datalimiet

Geen vooruitgang dus.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Vandaag in Eindhoven bij The Phone House gezien:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a156/Stereotomy/img113.jpg

"Hoge internetsnelheid via het kwaliteitsnetwerk van KPN (UMTS/HSDPA)

HAHAHAHAHAHAHA.

Wat is dat nou? Het is gewoon UMTS en dan ook nog flink gecapped!! HSDPA is een leugen! :{

[ Voor 19% gewijzigd door Stereotomy op 22-10-2007 18:53 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Lekker dan: 'onbeperkt' en 'gratis sms' staan er ook weer in. Je maakt mij niet wijs dat ze niet weten welke advertentie ze buiten neerzetten en dat ze van de hele heisa niks af weten. Doelbewuste misleiding dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hallo,

Telfort heeft mij net een e-mail gestuurd. Ik heb momenteel Internet totaal (Als sinds 18 mnd).:

E-mail van Telfort:

Reactie (xxxxxxx) - 22/10/2007 17:12
Geachte xxxxxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort en onze excuses voor de late reactie.

Er was inderdaad sprake van een GPRS/UMTS storing. Onze excuses voor het ondervonden ongemak. De storing is inmiddels verholpen.
Wij begrijpen dat u dankzij de storing niet of nauwelijks gebruik heeft kunnen maken van uw abonnement. Wij komen u daarom graag tegemoet door geen abonnementskosten in rekening te brengen op de volgende of daarop volgende factuur.

Als u nog problemen ondervindt horen wij graag welke snelheid de verbinding nu heeft en of dit eventuele verschilt per locatie.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op www.telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel

Internet snelheid is voor 08:00 's morgens nog lekker snel, rond 20kbytes per seconde. Daarna is het weer erg slecht. Ik kijk er een week er tegen aan.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Neem géén genoegen met 20 kbytes per seconde als het theoretische maximum (en ook de praktijksnelheid van enkele maanden geleden) dicht bij de 380 kbit/s ofwel 48 kbyte/s zat!!!! Dat is slechts 40% van wat je eerst haalde!

Als de Nederlandse overheid besluit dat de maximumsnelheid op snelwegen geen 120 km/h maar 50 km/h uur wordt, dan kijk je toch ook raar op?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Zojuist even een berichtje gemaakt richting Vodafone;

"Beste Klantenservice,
Hierbij wil ik graag een oproep doen voor een speciale aanbieding voor gedupeerde klaten van Telfort B.V.
Ikzelf zit op het forum van Tweakers.net, hier word veel gespeculeerd over de dienst Mobiel Internet van Telfort en The Phone House.
Nou zijn erg veel leden van plan om over te stappen naar het Vodafone netwerk omdat het één van de weinige kwaliteitsnetwerken van Nederland heeft.
Nou had Telfort i.s.m The Phone House een aanbieding van met een UMTS/HSDPA-verbinding voor 30 (dertig) euro per maand. Nou was onze (gedupeerde klanten, lid van Tweakers) vraag of U ook zo'n aanbieding kon doen in ongeveer zo'n richting.
Dit zal dan zeker uitkomst bieden voor ons.

Met vriendeljke groeten,
Rowan xxxx
(User; Rowan1337)"

Iemand nog iets toe te voegen voordat ik op Alt+S druk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Gaat weer lekker. Krijg nu steeds communicatiefouten als ik een internetpagina op wil roepen. Er wordt sporadisch nog een pagina geopend. Kunnen jullie het internet nog op :?

[ Voor 12% gewijzigd door Doctor Yes op 22-10-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ik heb Vodafone maar even gebeld naar aanleiding van hun "aanbieding". Het is niks meer dan een maand gratis. Je mag het een maand onbeperkt gebruiken met een FUP van 2,5 GB.
Als je kiest voor Data Normaal, heb je een FUP van 200 MB en betaal je bijna 39 euro in de maand. Dan heb je wel HSDPA, maar wel een limiet van 200 MB. Als je een hogere vorm neemt heb je een FUP van een 1 GB, maar betaal je wel 58 euro in de maand.

Dus qua snelheid leuk, maar limiet niet. Ik zal T-Mobile ook maar eens mailen, want ik heb niet het idee dat Vodafone met een knaller gaat komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

6Ik hoorde vandaag van een vriendje van me (die voorheen bij Vodafone heeft gewerkt en nog steeds warme contacten heeft met zijn ex-collega's) dat Vodafone met deze actie wel garen spint. Sinds dat the phonehouse met deze actie is begonnen is de verkoop van hun variant ook ineens enorm gestegen. Blijkbaar schudt het de mensen wakker en gaan ze eens goed kijken wat er nu te krijgen is. En de mensen die "dankzij" dit topic lezen dat er veel teleurstellingen met de TPH aanbieding was toch maar Vodafone gaan. Ik denk dus dat Vodafone het wel best vind en niet met een spectaculaire actie voor de Tweakerts zal komen. Ze willen waarschijnlijk ook niet hetzelfde probleem als Telfort (5000+ heavy users erbij hakt flink in op de performance van het gehele netwerk) en de "aanbieding" die ze nu hebben is blijkbaar al interessant genoeg (gezien de immers al gerealiseerde nieuwe aanwas).

Wat ik wel bijzonder vind aan Vodafone is dat er ook prepaid variant is. Mooi voor degenen die het af en toe maar eens nodig hebben (bij een beurs of demonstratie ofzo). En dan gewoon met 3.6 megabit/sec (460 kilobyte/sec) maximaal kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:58:
Het modem is ook gewoon jouw eigendom, ze hebben nergens in de voorwaarde opgenomen dat het hun eigendom blijft. Dus of je het modem nu voor 40,- euro of voor 0,- euro koopt, het is van jouw.

uiteraard is dit voor zover ik de kleine lettertjes heb begrepen. (verbeter mij als iemand meer kennis heeft)
Bij voortijdige ontbinding is het niet je eigendom, anders kan het contract niet ontbonden worden.
In hun AV staat waarschijnlijk iets over een "beschikbaargesteld apparaat". Geloof ik???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:47:
Wat is dat nou? Het is gewoon UMTS en dan ook nog flink gecapped!! HSDPA is een leugen! :{
Strikt genomen is het geen leugen. Wel worden er verwachtingen gewekt.

Ik heb trouwens net een mail de deur uit gedaan waarin ik financiële compensatie eis en waarin ik eis dat uiterlijk eind deze week de verbinding weer normaal werkt. In dezelfde mail heb ik ze ook in gebreke gesteld zodat ik mijn contract kan gaan opzeggen...

Toch maar Vodafone volgende keer I guess. Veel meer dan 50 MB per maand gebruik ik toch niet, en als ik dat wel doe dan is dat geen ramp heb ik gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
T-mobile hebben van die mannetjes hier rondlopen op tweakers, mischien dat die te bereiken zijn.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Frunnik schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:00:
Bij voortijdige ontbinding is het niet je eigendom, anders kan het contract niet ontbonden worden.
In hun AV staat waarschijnlijk iets over een "beschikbaargesteld apparaat". Geloof ik???
Al eerder gepost, hier dus nog maar een keer

19.2. Telfort kan voor de levering van Apparatuur een overeenkomst sluiten met de Contractant, eventueel door bemiddeling van de Wederverkoper. In dat geval is deze Overeenkomst van toepassing op de aankoop door Contractant van Apparatuur. De Apparatuur is het eigendom van Contractant vanaf het moment waarop aflevering plaatsvindt. Echter zolang Contractant niet het volledige bedrag van de koopsom met eventuele bijkomende kosten heeft voldaan, behoudt Telfort zich de eigendom van de geleverde Apparatuur voor. Ook ligt vanaf dit moment de verantwoordelijkheid voor de Apparatuur bij Contractant en draagt hij zelf het risico voor verlies of beschadiging, tenzij dit te wijten is aan nalatigheid van Telfort.
Wie van jullie heeft een overeenkomst gesloten met Telfort bij het krijgen/aanschaffen van de modem?

Het gaat dus niet over de Algemene Overeenkomst, maar een speciale overeenkomst waarin staat dat die modem van hun is, en dat dus de AO daarvoor geldt.

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 22-10-2007 21:44 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Even heel iets anders; omdat 't 'Algemene Data abonnement topic' reeds gesloten is, maar aangezien ik Telfort abonnement heb voel ik me deels gerechtvaardigd om hier de vraag te stellen. :X

Vandaag schakelde m'n PDAphone (Qtek S200) over naar het Belgische (voor de Brabanders onder ons: Belse) Base netwerk. Nu werd er ipv een vierkantje met een G een vierkantje met een U getoond. Een vierkantje met een E erin ben ik wel bekend (mooie tijden waren dat }:| [zucht]).

Ik denk nu aan UMTS, maar... dat ondersteund mijn m'n PDA helemaal niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
SirNobax schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:38:
[...]

Al eerder gepost, hier dus nog maar een keer

[...]

Je hebt toch een contract afgesloten? Een overeenkomst? Bijkomstigheid is dat je de modem gratis krijg bij 2 jaar, en bij 1jaar 40eutjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb geen overeenkomst met Telfort getekend over specifiek het modem. Die heb ik gewoon betaald, bonnetje gekregen. Maar wat ik wel getekend heb is een overeenkomst met Telfort over Internet Unlimited of zoiets en daar staat onderaan blad 1 dat je kennis hebt genomen van de algemene voorwaarden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ahum, Het gaat dus niet over de Algemene Overeenkomst, maar een speciale overeenkomst waarin staat dat die modem van hun is, en dat dus de AO daarvoor geldt.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mini Poeper schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:41:
Even heel iets anders; omdat 't 'Algemene Data abonnement topic' reeds gesloten is, maar aangezien ik Telfort abonnement heb voel ik me deels gerechtvaardigd om hier de vraag te stellen. :X

Vandaag schakelde m'n PDAphone (Qtek S200) over naar het Belgische (voor de Brabanders onder ons: Belse) Base netwerk. Nu werd er ipv een vierkantje met een G een vierkantje met een U getoond. Een vierkantje met een E erin ben ik wel bekend (mooie tijden waren dat }:| [zucht]).

Ik denk dat dat dan een foutje is... BASE ondersteunt in veel plekken in België gewoon EDGE, dus goeie kans dat je op een EDGE-netwerk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 06:05
Doctor Yes schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:16:
Gaat weer lekker. Krijg nu steeds communicatiefouten als ik een internetpagina op wil roepen. Er wordt sporadisch nog een pagina geopend. Kunnen jullie het internet nog op :?
Nee, dat lukt mij ook niet meer. Er zijn geen verbindingen op te zetten, maar pingen en tracerouten geeft op dit moment keurige waardes en 0% packet loss. Denk dus - gezien de plotseling afwezige packet loss - dat op zijn minst een groot deel van de Telfort klanten nu niet kan internetten. Gaat dus inderdaad weer lekker... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

kabski schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:03:
[...]
Nee, dat lukt mij ook niet meer. Er zijn geen verbindingen op te zetten, maar pingen en tracerouten geeft op dit moment keurige waardes en 0% packet loss. Denk dus - gezien de plotseling afwezige packet loss - dat op zijn minst een groot deel van de Telfort klanten nu niet kan internetten. Gaat dus inderdaad weer lekker... }:|
Ohja, dat had ik niet bij m'n post vermeld. Ik heb er idd ook last van. Kan helemaal niks meer met de verbinding. Genoeg is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
kabski schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:03:
[...]
En dat al weer sinds een uur of 7 vanavond :( Wat moet je daar in godsnaam nou aan doen? Kan het al niet eens meer opbrengen om de "klantenservice" te bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Doctor Yes schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:27:
[...]

En dat al weer sinds een uur of 7 vanavond :( Wat moet je daar in godsnaam nou aan doen? Kan het al niet eens meer opbrengen om de "klantenservice" te bellen |:(
"Oh, wat vreemd van u?" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Toch maar even een pissig mailtje verstuurd }) Hoef ik me iig niet aan die stomme telefoongesprekken te ergeren :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Ik weet niet waarom ik snelheden boven de 100kb haal ik heb ook altijd 3.5 verbinding. Hb 3weken gew8 tot ze het umts netwerk hadden geactiveerd ... De beste man zei dat ze het 1 en ander hadden gereset. Volgens de site zou ik een snelheid moete hebben van 192/8 is ongeveer 20kb ... Ik denk dat ze me door het gedoe vergete zijn me snelheid goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dewaterweg schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:18:
Ik weet niet waarom ik snelheden boven de 100kb haal ik heb ook altijd 3.5 verbinding. Hb 3weken gew8 tot ze het umts netwerk hadden geactiveerd ... De beste man zei dat ze het 1 en ander hadden gereset. Volgens de site zou ik een snelheid moete hebben van 192/8 is ongeveer 20kb ... Ik denk dat ze me door het gedoe vergete zijn me snelheid goed in te stellen.
Misschien handig als je wat meer info over je abbo geeft? Je hebt het over 192-8?
Dat is dus geen TPH abonnement.. Het cappen slaat op de Phonehouse klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Michael Knight schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:22:
[...]

Misschien handig als je wat meer info over je abbo geeft? Je hebt het over 192-8?
Dat is dus geen TPH abonnement.. Het cappen slaat op de Phonehouse klanten :)
Eh, nee.

Ook Maximaal Online klanten halen bij lange na hun theoretische max van 384 kbit/s full-UMTS niet. Mag blij zijn als er 100 kbit/s uit komt rollen tegenwoordig.

Niet alleen Phonehouse-klanten hebben dus last van een traag netwerk, ook Maximaal Online klanten en zélfs Surf n Mail klanten met hun 128 kbit/s gecapt lijntje.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Stereotomy schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:08:
[...]

Eh, nee.

Ook Maximaal Online klanten halen bij lange na hun theoretische max van 384 kbit/s full-UMTS niet. Mag blij zijn als er 100 kbit/s uit komt rollen tegenwoordig.

Niet alleen Phonehouse-klanten hebben dus last van een traag netwerk, ook Maximaal Online klanten en zélfs Surf n Mail klanten met hun 128 kbit/s gecapt lijntje.
Okay, ik had nog geeneens door dat het zo ernstig was..

De problemen overlappen elkaar dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Stereotomy schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:08:
[...]

Eh, nee.

Ik ben blij dat je het even meldt. Want het probleem is inderdaad veel groter en treft alle Telfort beedband klanten. Overigens nog steeds geen mobiel internet mogelijk. Sinds gisteravond rond 19.00 uur al niet meer mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

En nog steeds geen internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen verbinding te krijgen... en het kwakkelt maar door met Telfort.
Opzich wil ik opzeggen, alleen ik heb geen idee waar ik dan heen moet... Tmobile dan toch maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
En weer heb ik geen internet, vorige week dacht ik nog effe aanzien hoe het gaat maar vandaag weer geen internet. Vandaag maar is effe met de boot naar Harlingen en mijn abbonementje opzeggen.
Enigste wat ik had is Zondag een GPRS verbinding van 5kb/s.
Sindsdien helemaal niets, ik denk dat als ik naar de Telfort shop gaat dat het net zo snel gaat als ik een briefje schrijf.

[ Voor 14% gewijzigd door Rowan1337 op 23-10-2007 09:57 . Reden: +info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Mini Poeper schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:41:

Mijn oude HTC S710 gaf ook wel eens UMTS terwijl ik een GPRS verbinding had.
Was bij mij gewoon een foutje in Windows Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:18

Puf

:( }:| :'(
VERDOMME!!!
Vieze vuile verpauperde Telfort-oplichters!!!
ALWEER GEEN INTERNET!!!!

[ Voor 58% gewijzigd door Puf op 23-10-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
...Euh, mischien zijn 2 berichten over twee dagen een beetje te veel voor de tweakers crew.

Anyways, er komt gewoon HELEMAAL niets binnen, niet eens 1 bitje :( :(.

Gewoon stoppen met betalen (e.v.t. terug laten schrijven) en die Kassa brief sturen. Als je ~5 Weken nodig heb om een "storing" op te lossen snap ik niet waar je ingodsnaam mee bezig ben.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Puf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:43:
NIEUWSSUBMIT!!!
Laten we dit met z'n allen submitten op Tweakers, zodat er vandaag nog een artikeltje verschijnt over deze "storing"

http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit
Eén submit vinden we meer dan genoeg, en die is gedaan. Willens en wetens meer van hetzelfde indienen is natuurlijk alleen maar lastig, en bij deze dus het vriendelijke verzoek om daar vanaf te zien.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste