Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 104.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 17:18

Puf

SirNobax schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:53:
...Euh, mischien zijn 2 berichten over twee dagen een beetje te veel voor de tweakers crew.
tsja, nieuws is nieuws...als er vandaag opnieuw iemand van de Bijenkorf springt, dan zijn 2 artikelen in 2 dagen ook niet te veel voor de Telegraaf, toch? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Puf op 23-10-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkemeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik heb met m'n lelijke Surf n Mail lijntje ook al dagen geen verbinding. De weken hiervoor was de snelheid echt om te huilen. Is dit een geldige reden om je contract op te kunnen zeggen? Als dat het geval is stuur ik ze vandaag nog een brief en stap ik over op Vodafone of T-Mobile. Wat een bagger bij die lui zeg.

Lord Vaiter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

SirNobax: het ging om 3 weken toch? :+

Tenminste, bij mij wel. Hoewel daarvoor tuurlijk ook zo nu en dan iets mis was...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:19:
SirNobax: het ging om 3 weken toch? :+
Woops, moest dus 5 weken zijn (al lijkt het wel net 3 maanden ;) ) (ben net wakker :O )

Al sinds dat het HSDPA van ons is afgenomen is het om te huilen, en dat was op 18 Sept.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Michael Knight schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:22:
[...]

Misschien handig als je wat meer info over je abbo geeft? Je hebt het over 192-8?
Dat is dus geen TPH abonnement.. Het cappen slaat op de Phonehouse klanten :)
Ja sorry voor de gebrekkige post was het op me phone aan het typen (n95).

Ik heb gewoon dat bundeltje voor 10euro dat is toch 192kbytes(bites) ik ben niet zo goed in die dingen uit elkaar te houden. dus dat deel je door 8 of 10 en dan heb je zeg maar de waarde die je krijgt op speedtest.
ik had dus gister avond een snelheid boven de 100kb. En ik heb altijd een 3.5 verbinding (den haag en omstreken). Dus heb ik gewoon geluk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Misschien een beetje overbodig te melden, maar ik heb ook al 12 uur geen bitje meer over mijn lijn gekregen. Is geheel dood, doet niets meer, kaput. :+

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18
Ik heb een case geopend bij Telfort omdat hun DNS servers het helemaal niet goed doen.

Ik gebruik Telfort mobiel internet op mijn laptop en ben er achter gekomen dat ik wel bepaalde ip adressen kan pingen maar niet als ik de naam van deze computers opgeef.

Misschien dat degegen die ook mobiel internet van telfort gebruiken op hun laptop dat eens kunnen controleren. Volgends de helpdesk ben ik namelijk de enige die klaagt over een niet werkend DNS!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Ferdinand Oeinck op 23-10-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ferdinand Oeinck schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:06:
Ik heb een case geopend bij Telfort omdat hun DNS servers het helemaal niet goed doen.
Ook TMobile heeft dat probleem, zouden ze dat samen delen tegenwoordig?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mijn opzegbrief ligt klaar. die gaat vandaag nog op de bus. Telfort eruit.. ( stel prutsers ) . Ik heb betaald voor HSDPA 1.8mbit of sneller en niet voor 384kbit/s UMTS.

Ik ga, zoals het er nu naar uit ziet over naar Vodafone.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
@Loveparade

Heb je even een voorbeeld ?
Heb er namelijk nog nooit last van gehad/gemerkt.

@Ferdinand
Volgens de KS, is ieder individu op tweakers ook "de eerste" die een storing heeft gemeld. Meer dan een week lang. :X

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2021
Ferdinand Oeinck schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:06:

Ik gebruik Telfort mobiel internet op mijn laptop en ben er achter gekomen dat ik wel bepaalde ip adressen kan pingen maar niet als ik de naam van deze computers opgeef.

Misschien dat degegen die ook mobiel internet van telfort gebruiken op hun laptop dat eens kunnen controleren. Volgends de helpdesk ben ik namelijk de enige die klaagt over een niet werkend DNS!!!
Dat doen ze niet voor niets, een naam houden is belangrijk in deze branche (al zijn ze deze in mijn ogen allang kwijt).
Als je het topic nogmaals doorleest zie je dat de servicedesk nul is.
Ze liegen je voor, de meeste hebben echt hun computer goed nagekeken. En ik kan je verzekeren dat veel mensen die in dit topic schrijven zeker wel weten hoe hen pc geconfigureerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Gatverdamme, kijk ik even naar het "mobiel breedband" van Vodafone zie ik staan: (i.c.m. 200MB bundel)
MB buiten bundel € 0,25
EUW!

[ Voor 15% gewijzigd door SirNobax op 23-10-2007 12:34 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
SirNobax schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:33:
Gatverdamme, kijk ik even naar het "mobiel breedband" van Vodafone zie ik staan: (i.c.m. 200MB bundel)

[...]

EUW!
Op Data Onbeperkt zat dacht ik een FUP van 3 of 5GB.
Maar daar betaal je toch wel ruim 70 euro voor.
Erg duur, maar beste dekking en top kwaliteit.
Maar die prijzen zullen vast wel omlaag gaan, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ruim 90 Euro bedoel je :( .

En ik geloof niet dat die prijzen zullen zakken, aangezien het 'nog vrij nieuw' is die abbo's van Vodafone.

De enige die nog een actie kan geven zal T-mobile zijn, en daar hoop ik dan ook op, vooral omdat zij NIET moeilijk doen over datalimieten.
Het word trouwens ook wel eens tijd dat T-mobile hun abbo's gaat aanpassen, zijn alweer een paar jaartjes oud.

Kom op T-Mobile O+ O+ O+ _/-\o_ O+ O+ O+

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

En internet werkt weer (al een uurtje). Goed hè.

En blij dat we zijn dat we überhaupt kunnen internetten :') Snelheid testen is voor mij moeilijk trouwens, tenzij iemand een pagina heeft waarmee het op m'n mobiel kan.

Die Vodafone blox van 9,95 per maand is voor de meesten hier wel genoeg toch? Enige waar ik een probleem mee heb is de limiet van 50 MB (200 zou ik zat vinden), en dat ik hem soms (gemiddeld 1 a 2x per maand) ook als modem gebruik, maarja...

[ Voor 35% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-10-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Gewoon een 100mb.bin bestand downloaden.
Werkt hier trouwens nog niet.

http://85.17.128.2/100mb.bin

Voor bij die wel werkt (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:20:
Die Vodafone blox van 9,95 per maand is voor de meesten hier wel genoeg toch? Enige waar ik een probleem mee heb is de limiet van 50 MB (200 zou ik zat vinden), en dat ik hem soms (gemiddeld 1 a 2x per maand) ook als modem gebruik, maarja...
Bij mij zal hij dus alleen maar aan de computer hangen, aangezien dit een replacement voor 'vast' internet is. Ik kan namelijk geen abbo afsluiten aangezien ik op kamers woon.

En zoals je zag is die 50MB voor mij ECHT niet genoeg, zelfs niet als het opgerekt naar 200 MB kan worden.... en aangezien er bij Vodafone ook nog een rieele kans is dat ze bij dataoverschrijdingen zoals ik (3.2GB) nog eens de MB's buiten bundel in rekening worden gezet is het helemaal NO-GO voor mij.

Ik heb nu een T-Mobile PIT abbo en ik zelfs met die 10kB/s krijg ik het voor elkaar om rond de 5GB te zitten (al is dat nu wel minder :) ) gewoon omdat het een 'vast internet vervanger' is.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik had hier ook tot anderhalf uur geleden geen internet. In de tussentijd heb ik de tijd goed besteed vind ikzelf. Ben even TPH binnengelopen en wat gepraat enz. Ze vroegen of ik Kassa had gezien etc. Ze voelen zichzelf daar ook misleid en gaan binnenkort stoppen met de actie. De posters en affiches die er nu nog hangen verdwijnen binnenkort ook. Als ze zich werkelijk geen meer imageschade op de hals willen halen had ik ze meteen weggehaald, maar dat is iets anders ;)

Ben ook even de T-mobileshop binnengelopen en daar gaven ze aan dat het Pockettotaal 192/32kbps ook in een laptop gebruikt mag worden, hoewel het bedoeld is voor mobiele telefoons maar als je zelf een modem hebt is dat een alternatief voor 19,50 p/m onbeperkt Web 'n' Walk :) Het wachten is inderdaad op een aanbieding met hogere snelheden, maar ik neem aan dat upgraden later altijd nog kan.

Ben momenteel een 100mb-bestand aan het downloaden met een snelheid van 'maar liefst' 26KBps. 4 streepjes HSDPA middenin de stad. Valt niet tegen, misschien is nog niet iedereen op het netwerk of zijn ze daadwerkelijk bezig het netwerk te verbeteren 8)

Edit: snelheid ligt nu boven de 40KBps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Netwerk verbeteren ? Dat doen ze al die weken al. Maar het werkt gewoon niet.
Ik heb een halve dag geen ontvangst met de normale GSM band gehad door zulke upgrades die tot nu toe nog steeds geen goede KPN 3G dekking geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nou verder dan 16kB/s kom ik toch echt niet in R'dam.

Ach, het werkt, nu nog even Telfort irriteren door een paar flinke updates/programma's/demo's te downen :Y.

PAYBACKTIME!

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
SirNobax schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:35:
Nou verder dan 16kB/s kom ik toch echt niet in R'dam.

Ach, het werkt, nu nog even Telfort irriteren door een paar flinke updates/programma's/demo's te downen :Y.

PAYBACKTIME!
Zet gewoon wat in een queue van een Usenet Grabber. Met 16kb/s kan dat flink lang duren dus veel plezier verzekerd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dank voor de verdere vertraging van het netwerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik zorg alleen maar dat het gemiddelde omhoog gaat, kunnen jullie ook weer meer d/l'en ;).

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 11-09 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

SirNobax schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:22:
@Loveparade

Heb je even een voorbeeld ?
Heb er namelijk nog nooit last van gehad/gemerkt.
DNS requests duren meer dan 30 seconden met PIT+, dacht eerst aan instellingen, maar doet het met mijn HTC X7500 en ook met de Nokia N73.

Regelmatig dat er fouten optreden in de DNS, als ik mijn eigen mailserver aanroep gaat die naar mijn oude Ip-adres (al 3 maanden geleden veranderd ivm overstap naar Xs4all Only) en er zijn er meer, maar niet direct een voorbeeld, heb nu de klacht bij TMobile neergelegd en dan moeten ze binnen 10 dagen reageren 8)7

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09-2024
Is iemand het al eens opgevallen dat zowel de upstream als de downstream zo rond de 384kbit/s (48kB/s) ligt? Dat zou betekenen dat we wel op het HSPDA netwerk kunnen komen, aangezien de upstream van umts 128kbit/s(16kB/s) is.

Overigens heb ik ook (een paar keer snachts rond 1-2u) DNS problemen gehad met mijn unlimited phonehouse abonnementje. Ik heb dan ook standaard een ander DNS ip ingebruik, zodat dat niet meer voor problemen zorgt. Ik lees ook veel over wegvallen, maar dit is bij mij (na de DNS aanpassing?) niet het geval!

Ik heb zelf op zich niet heel veel problemen met deze snelheid, zolang hij maar niet <35kB/s wordt en de ping gewoon een beetje goed blijft. Overigens kunnen jullie ook allemaal gratis via GPRS het netwerk van KPN op via telfort, scheelt weer veel betalen voor de mensen die alleen maar gprs snelheid hebben.

Je kunt namelijk op het telfort mms apn (multimedia) met een prepaid kaartje met 0euro tegoed verbinding maken via de http-proxy voor mms (193.113.200.195:8080) met je openVPN server thuis (werkt iig op tcp poort 443). Dat heb ik eerst altijd gedaan, is echter wel traag, vandaar dat ik overgestapt ben op TPH abo.
Ik heb telfort hier al eens over geinformeerd, maar zij hebben nooit gepast gereageerd en/of iets veranderd in hun netwerk.

Zou het overigens mogelijk zijn het contract te ontbinden zonder dat je het modem nog hebt? Die heb ik er namelijk wel bijgekocht voor vier tientjes, maar de volgende dag met wat winst verkocht, omdat ik toch een mini-pci-e kaartje in m'n notebook heb.

[ Voor 9% gewijzigd door snempaa op 23-10-2007 17:28 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Reactie (xxxx) - 23/10/2007 17:13
Geachte heer xxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

U schrijft dat u niet tevreden bent over de snelheid van Mobiel internet. Dit spijt ons bijzonder. Op dit moment zijn wij druk bezig de capaciteit van het UMTS-netwerk te optimaliseren. Wij doen onze uiterste best om u zo snel mogelijk de kwaliteit te bieden die u van ons kunt verwachten.

Om u toch enigszins tegemoet te komen zijn wij bereid de databundel met terug werkende kracht per 31 augustus te beeindigen. Uw totale abonnement zullen wij niet beeindigen.
De KPN-dekking op uw postcode is uitstekend, dus u kunt nog wel gebruik maken van uw GSM-abonnement.

Indien u akkoord gaat met ons voorstel om de databundel te beeindigen dan vernemen wij dat graag.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op www.telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel
Leg mij eens uit wat ik aan mijn voiceabonnement heb als er geen fatsoenlijk data-abonnement bij kan worden geleverd?!

:(

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Laatst online: 10-09 09:01
Stereotomy schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:15:
[...]

Leg mij eens uit wat ik aan mijn voiceabonnement heb als er geen fatsoenlijk data-abonnement bij kan worden geleverd?!

Geen idee. Maar de helpdesk snapt het gewoon niet. Ik heb nu meer dan 10x aan de lijn gehangen en elke keer moet ik weer uitleggen dat ik toch op het HSDPA netwerk heb gezeten en HSDPA snelheden heb gehaald. Dat ik een USB modem heb en geen telefoon. Dat mijn instellingen goed zijn etc etc. Maar ik blijf heel kalm. Ben namelijk klant geweest van UPC en ben dus wel wat gewend :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:27
Komt net een brief binnen van telfort hier dat er de laatste tijd veel problemen zijn geweest en ook intensief is gebruik gemaakt van internet, maar dat ze wel blijven optimaliseren om de gewenste snelheid te kunnen bieden. (had mogen verwachten snelheid word expliciet in de brief genoemd 384kb/s)

En nu maar hopen dat men kassa niet gezien heeft zeker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Maar de helpdesk snapt het gewoon niet. Ik heb nu meer dan 10x aan de lijn gehangen en elke keer moet ik weer uitleggen dat ik toch op het HSDPA netwerk heb gezeten en HSDPA snelheden heb gehaald. Dat ik een USB modem heb en geen telefoon. Dat mijn instellingen goed zijn etc etc. Maar ik blijf heel kalm. Ben namelijk klant geweest van UPC en ben dus wel wat gewend :O
Als het goed is zit je zelfs nu nog op het HSDPA netwerk (met cap). Test maar eens je upstream, die zou 16kB max moeten zijn bij umts en bij de high speed downlink packet access variant zou dat 48kB/s kunnen zijn. Nou komt de upstream bij mij meer in de buurt van dat laatste, dus zit je op het hsdpa netwerk. Ook wordt het weergegeven in mijn verbindingsscherm, zie onderstaande afbeelding. Soms verdwijnt hsdpa ook uit beeld als ik buiten het bereik van het netwerk kom, maar hier thuis blijft het gewoon staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.galway.nl/hsdpa.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
OllieMongollie schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:59:
[...]

.......... Maar ik blijf heel kalm. Ben namelijk klant geweest van UPC en ben dus wel wat gewend :O
_O- _O- _O- Ben klant bij UPC en Versatel geweest. Ben dus ook wel wat gewend. On topic: Ook hier weer internet. Snelheid schommelt rond de 23kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
snempaa schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:47:
[...]
Als het goed is zit je zelfs nu nog op het HSDPA netwerk (met cap).
Natuurlijk zit ik op HSDPA. Dat weet jij, dat weet ik en de rest van het gespuis wat hier mee leest. Alleen Telfort schijnt het niet te snappen. Of ze doen heel goed alsof. (respect daarvoor overigens)

Helaas haal ik jouw up- en download snelheden niet. ISO download zakt van 32kbyte/s in naar 8kbytes/s van diverse mirrors. Anyway, het gaat mij niet meer om de snelheden. 1.8mbit/s kunnen we op onze buiken schrijven. Ik wil hier van af, maar dan niet met die brief van kassa. Ik doe het via de helpdesk. Kan ik er wat langer van genieten. Ben een beetje sado-masochistisch aangelegd. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
En ik dacht dat ik Chaotic Evil was.

[edit]
OEH, Demo van Hellgate: London is uit.
Ohhhhh, maar 1.5 Gig....
/me Sir Nobax start zijn Download manager op*

[ Voor 68% gewijzigd door SirNobax op 23-10-2007 19:50 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
snempaa schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:12:
Zou het overigens mogelijk zijn het contract te ontbinden zonder dat je het modem nog hebt? Die heb ik er namelijk wel bijgekocht voor vier tientjes, maar de volgende dag met wat winst verkocht, omdat ik toch een mini-pci-e kaartje in m'n notebook heb.
Het is jouw modem, je hebt hem gekocht voor 40euro en dus niet in bruikleen.
Dus dat moet gewoon kunnen.
SirNobax schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:37:
[edit]
OEH, Demo van Hellgate: London is uit.
Ohhhhh, maar 1.5 Gig....
/me Sir Nobax start zijn Download manager op*
_O- :D _O-

[ Voor 20% gewijzigd door Rowan1337 op 23-10-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Voor mensen die het USB Modem graag wilt houden.
Hier is de software die je kan gebruiken bij de volgende providers.

Ook wat gegevens:

T-Mobile
Gebruikersnaam: tmobile
Password: tmobile
APN: internet

Vodafone:
Gebruikersnaam: vodafone
Password: vodafone
APN: web.vodafone.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Rowan1337 op 23-10-2007 21:00 . Reden: overzichtelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Ik ben overigens ook benieuwd hoe het gaat lopen met de opmerking die eerst op de site van de phonehouse stond en nu niet meer : "de 29.95 geldt ongeacht de duur van het contract ook na de contractsperiode.". Op mijn telfortcontract welke ik in de winkel getekend heb, stond voor 12maanden de korting genoteerd. Maar daar heb ik TPH even op gewezen en die hebben een bevestiging hiervan met hun gegevens en handtekeningen aan mij overhandigd. Nou maar hopen dat dit voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:15:
[...]

Dan schrijf je iets in de trant van:
Mijn abonnement heb ik afgesloten samen met een data-abonnement vanwege de gunstige prijs van de combinatie. Aangezien u die combinatie waarvoor ik heb gekozen niet kunt leveren, sta ik in mijn volle recht als consument om deze overeenkomst éénzijdig te ontbinden.
Dat is juridisch vrij solide, vooral als je bij je abo (zoals ik) tegelijkertijd een data-abo afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Oh, mailtje was allang weer de deur uit. Ik zie dat ik het volgende heb geschreven:
Ik heb een contract getekend voor een bruikbare combinatie van Voice en Data - niet OF het één, OF het ander!
Zelfde strekking :')

OT: Heb 84 kbit/s down nu, om 0:15. Topdrukte op het netwerk natuurlijk, hm. :X

[ Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 24-10-2007 00:18 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Stereotomy schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:13:
Topdrukte op het netwerk natuurlijk
Oh, sorry dat ben ik :+ .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

@ Nijmegen, 'volle' 44KB down... sites laden ook erg snel.. echter kan ik nergens bestanden streamen. Youtube en bv. Flabber.nl weigeren filmpjes te spelen... zodra ik de ethernetstekker erin stop, werkt het allemaal wel.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Interessant, 293 kbit/s down haal ik nu. Maarja, SirNobax is waarschijnlijk klaar met downloaden. :+

Streamen werkt bij mij wel overigens.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hola, downloads gaan nu (alles bij elkaar) met 384kbit erdoorheen.

Misschien, als ik geluk heb, kan ik over 2 dagen de Hellgate demo spelen :9.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Is er btw ook een mogelijkheid om het USB modem constant op volle 'lichtgroene' stand te laten draaien...? Powersaving geef ik vrij weinig om en volgens mij zit de meeste tijd met verbinden in het omschakelen tussen 'blauw' en 'lichtgroen' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
So far ik weet niet, dit word volgens mij niet software- maar hardwarematig geregeld, aangezien hij ook op Linux dit doet.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Groen is GPRS toch? Dat kun je in telfort mobile connect software aanzetten, Settings, Choose Network Type, GPRS Only.
Mocht je software gebruiken die dit niet ondersteund kun je altijd zelf nog het AT+FCLASS command op de compoort gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Is er iemand die een speedtest resultaatje kan providen? inclusief ping en connecties per minuut?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had net op Goeree Overflakkee 300kbit up en 130 down. De up is bij mij erg goed altijd. Gisteren was de down echter 60-80kbit, dat is natuurlijk waardeloos. had twee/drie weken geleden nog 1.5mbit down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
De down is op dit moment nog "mooi" :( 384kbit. Upload zal rond de 250kbit zijn.

Sorry dat ik niet speedtest run (downloadjes zijn druk bezig), maar aangezien het bijna ELK UUR anders is heeft het ook niet veel zin.

Pingen naar T.net = 89ms

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
slakkegang, 6kB/s down, 2.1kB/s up via UMTS op Vlieland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Hahaha. Nou, dat haal ik niet. Mijn verbinding is er vandaag ook al 5 of 6 keer uitgevlogen.

Anyway. Net weer met de helpdesk gebeld omdat ze nog geen enkele keer contact met mij hadden opgenomen over mijn klachten. Bleek dat ik weer 48 uur moest wachten, maar daar had ik natuurlijk geen zin in. |:(

Het helpdeskmannetje weigerde om het proces een beetje te versnellen ( was tenslotte de 6de keer dat ik belde ). Heb daarom maar een klacht over de behandeling van mijn klacht ingediend. >:) Dat nam het mannetje persoonlijk op en ging vervolgens over de rooie. 7(8)7

Ach, heb mij weer kostelijk vermaakt voor 4 euro ( 20 x 0.20 euro per minuut ) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ga zo door OllieMongolie *O* :D

:')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Lol @ OllieMongolie :')
Ik ga toch liever iets anders doen van die 4 euro :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik kreeg gisteren wéér een brief binnen voor een maand gratis mobiel internet van Telfort.. ter compensatie voor de slechte verbinding.. gaat lekker zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Hmpf, en ik nog steeds 30euro per maand betalen.
Ik krijg alleen maar schreeuwende servicemedewerkers met "Sorry" en "Ja maar,"
Maargoed, het gaat de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het heeft geholpen! Mijn contract wordt ontbonden en omgezet naar prepaid. Eindelijk.

Naar Vodafone dan maar, weinig keuze blijft er zo over als je echt snel internet nodig hebt. Wel ff oppassen met die FUP zodadelijk. :(

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:43:
Het heeft geholpen! Mijn contract wordt ontbonden en omgezet naar prepaid. Eindelijk.

Naar Vodafone dan maar, weinig keuze blijft er zo over als je echt snel internet nodig hebt. Wel ff oppassen met die FUP zodadelijk. :(
Mooi. Ik denk dat ik hetzelfde doe, vrijdag ofzo in de Telfort/Voda-winkel. Heb jij ze nog officiëel in gebreke moeten stellen of kwam je vrij gemakkelijk van je abo af?

Wordt hier ook Voda waarschijnlijk. Leuke acties op gsmweb.nl! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Email terug van Vodafone:
"Geachte heer xxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij stellen het op prijs dat u meedenkt met onze organisatie.
Wij werken er continu aan om onze aanbiedingen zo goed mogelijk te
maken.
Op www.vodafone.nl of via het gratis nummer 0800-0560 kunt u de lopende
aanbiedingen opvragen.

Met vriendelijke groet,

xxxxxx
Vodafone Klantenservice"

Dus ik gok erop dat er weinig van hen kant gaat komen.

Edit:
Niet handig, Vodafone wil geen HSDPA aanbieden voor particulieren.
Ik weet niet of dat hier al bekend was, maar je moet dus een bedrijf hebben wil je een HSDPA vebinding krijgen. Informatie van dat 0800-nummer.

Edit 2:
Bied XS4ALL zijn mobiele diensten ook aan via KPN?

[ Voor 24% gewijzigd door Rowan1337 op 24-10-2007 17:13 . Reden: zie edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Stereotomy schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:43:

Totaal geen last van en ik gebruik hem inmiddels een maand ook met mn laptop :D Echt ideaal *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Rowan1337 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:55:
Ik krijg alleen maar schreeuwende servicemedewerkers met "Sorry" en "Ja maar,"
Ik sprak zojuist met een medewerker die mij terug belde met de vraag wat mijn Telfort telefoonnummer is. Ik dacht dat ik alles had gehad ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:05:
[...]

Mooi. Ik denk dat ik hetzelfde doe, vrijdag ofzo in de Telfort/Voda-winkel. Heb jij ze nog officiëel in gebreke moeten stellen of kwam je vrij gemakkelijk van je abo af?

Wordt hier ook Voda waarschijnlijk. Leuke acties op gsmweb.nl! :)
Gewoon door blijven spammen op alle mogelijke manieren. Kreeg net een SMS dat ze mijn brief ook hadden ontvangen en er max. over 14 dagen op gaan reageren. Maar over 5 dagen wordt mijn abonnement afgesloten. :+

Misschien hielp het omdat ik schrijf voor een andere website en ik best nóg een keer Telfort door de mangel wilde halen daar. :/

Maar het is er niet van gekomen tot de geschillencomissie telecommunicatie. Op zich is dat wel prijzenswaardig van Telfort. Maar da's ook het enige, want ze gaan natuurlijk wel als stront met hun klanten om.
DaannO schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:07:
[...]

Totaal geen last van en ik gebruik hem inmiddels een maand ook met mn laptop :D Echt ideaal *O*
Laten we hopen dat het zo blijft. :)

En zo niet, dan is het een eenzijdige verandering van de Algemene Voorwaarden en is dat weer een reden om op te zeggen, etc. etc. Zo kom ik minstens 3x bij elke aanbieder per jaar. :D
OllieMongollie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:06:
[...]

Ik sprak zojuist met een medewerker die mij terug belde met de vraag wat mijn Telfort telefoonnummer is. Ik dacht dat ik alles had gehad ;(
Damn :')

[ Voor 28% gewijzigd door Stereotomy op 24-10-2007 19:53 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Maar de reacties lezend, kunnen we er vanuit gaan dat er een speciale acties aan zitten te komen ?
Jammer.. gemiste kans van de andere providers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

cupra4 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:45:
Maar de reacties lezend, kunnen we er vanuit gaan dat er een speciale acties aan zitten te komen ?
Jammer.. gemiste kans van de andere providers...
100 users @ 30 euro p/m is ook maar 3000 euro... niet zo boeiend voor die telco's, zeker niet als er straks toch al 50 users overlopen zonder dat ze er iets voor hoeven te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Laatst online: 10-09 06:05
Michael Knight schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 03:32:
Is er btw ook een mogelijkheid om het USB modem constant op volle 'lichtgroene' stand te laten draaien...? Powersaving geef ik vrij weinig om en volgens mij zit de meeste tijd met verbinden in het omschakelen tussen 'blauw' en 'lichtgroen' :)
Dat omschakelen van UMTS (blauw) naar HSDPA (cyaan [=blauw+groen]) kost inderdaad ruim 2 seconden. Dat wordt volgens mij vanuit het netwerk geregeld. Bij KPN/Telfort werkt het zo dat zo gauw er uitgaand verkeer is, je gelijk naar HSDPA wordt omgeschakeld. Na 10 seconden geen verkeer word je teruggeschakeld naar UMTS.
Bij Vodafone werkt het anders. Daar ga je pas naar HSDPA als er echt serieus verkeer op gang komt. Bij alleen pingen of je mail checken (zonder mail te downloaden) blijf je in de UMTS mode.

Wil je bij KPN/Telfort continu in HSDPA blijven hangen, dan moet je bijvoorbeeld op de achtergrond pingen naar een niet bestaand adres, zoals 'ping 10.49.0.0 -t -w 5000'. Dat kost in deze vorm maar 0,1 kbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:08:
[...]

100 users @ 30 euro p/m is ook maar 3000 euro... niet zo boeiend voor die telco's, zeker niet als er straks toch al 50 users overlopen zonder dat ze er iets voor hoeven te doen :P
EInd september had TPH al 5000+ simkaarten verkocht voor mobiel breedband... ik kijk er niet raar van op als dat inmiddels véél meer is.. ;)
kabski schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:07:
[...]
Dat omschakelen van UMTS (blauw) naar HSDPA (cyaan [=blauw+groen]) kost inderdaad ruim 2 seconden. Dat wordt volgens mij vanuit het netwerk geregeld. Bij KPN/Telfort werkt het zo dat zo gauw er uitgaand verkeer is, je gelijk naar HSDPA wordt omgeschakeld. Na 10 seconden geen verkeer word je teruggeschakeld naar UMTS.
Bij Vodafone werkt het anders. Daar ga je pas naar HSDPA als er echt serieus verkeer op gang komt. Bij alleen pingen of je mail checken (zonder mail te downloaden) blijf je in de UMTS mode.

Wil je bij KPN/Telfort continu in HSDPA blijven hangen, dan moet je bijvoorbeeld op de achtergrond pingen naar een niet bestaand adres, zoals 'ping 10.49.0.0 -t -w 5000'. Dat kost in deze vorm maar 0,1 kbit/s.
Duidelijke taal! :)

Op de site van Telfort staat nu btw een reactie op de uitzending van Kassa!
Reactie naar aanleiding van de Kassa-uitzending (over Telfort internet unlimited):

"Wij bieden onze oprechte excuses aan voor de ontstane situatie.

Telfort heeft met Telfort internet unlimited een breedband mobiel internetabonnement in de markt gezet tegen een scherpe prijs. Door onduidelijke communicatie bij de start van deze actie heeft u mogelijk de indruk gekregen dat het gaat om een abonnement met de snelheid van het HSDPA-netwerk (1,8 Mb/s). Dit is niet het geval. De snelheid van dit abonnement bedraagt maximaal 384 Kb/s.

Vanwege het grote succes van deze actie en enkele storingen in ons netwerk heeft u niet optimaal gebruik kunnen maken van deze snelheid. Daarvoor bieden wij nogmaals onze oprechte excuses aan.

Om nieuwe capaciteitsproblemen in de toekomst te voorkomen, zullen wij het netwerk op korte en lange termijn verder optimaliseren, zodat we de gewenste snelheid kunnen blijven bieden.”
Er is helemaal geen onduidelijkheid naar ons toe geweest.
De advertentie, verpakking en werkelijke hoge snelheid in september waren erg duidelijk, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Bij aanschaf van dit abonnemnet is mij HSDPA-snelheid (1,8 Mb/s) beloofd. Ik haal deze snelheid nooit. Hoe kan dat?
Door onduidelijke communicatie is mogelijk de indruk gewekt, dat u gebruik kon maken van de snelheid van het HSDPA-netwerk.

U zit op het HSDPA-netwerk, maar de snelheid (zoals die ook in de Algemene Voorwaarden wordt vermeld) bedraagt 384 Kb/s
Kan ik toch gebruik maken van een snelheid van 1,8 Mb/s?

Dat is helaas niet mogelijk. Het door u gekozen abonnement heeft een snelheid van 384 kb/s. Deze snelheid staat in verhouding met de prijs van € 29,95 per maand.

Ik had eerst wel een snelheid van 1,8 Mb/s. Hoe kan dat?
Mogelijk heeft u eerder een hogere snelheid gehad dan 384 Kb/s. In dat geval heeft u gebruik kunnen maken van een hogere snelheid dan u bij dit abonnement had mogen verwachten.

Volgens de tv-uitzending van Kassa heeft Telfort de snelheid verlaagd, omdat KPN zakelijke gebruikers tegemoet wil komen.
Dit is niet het geval. Telfort discrimineert haar klanten niet. Het is altijd de bedoeling geweest een snelheid van 384 Kb/s te bieden bij dit abonnement. U heeft mogelijk wel gebruik kunnen maken van een hogere snelheid.
Hierbij de Q&A van het bericht op de telfort site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Michael Knight schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:17:
[...]
Er is helemaal geen onduidelijkheid naar ons toe geweest.
De advertentie, verpakking en werkelijke hoge snelheid in september waren erg duidelijk, lijkt mij.
Exact. Anyway. De AV die wordt aangehaald op de Telfort site, wijkt behoorlijk af van diegene die ik bij het contract heb ontvangen ( 1 maart 2007 ). Daarin wordt niet gerept over Internet Unlimited, laat staan maximum snelheden.

In kan overigens niet in de FAQ vinden wat je moet doen als je het product nu niet aan jouw verwachtingen voldoet ;) Zal morgen maar weer eens een belletje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
Bert2000 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:24:
Is er iemand die een speedtest resultaatje kan providen? inclusief ping en connecties per minuut?
Er lijkt wel iets verbeterd te zijn vandaag, het is best goed te doen.

Speedtest resultaten om 23:15 uur:

Zonder proxy:
45.0 KByte/sec (=360 kbps)
36.0 KByte/sec (=288 kbps)
189.0 Conn/min

Met proxy (193.113.200.195 poort 8080, met dank aan snempaa voor het idee :) ):
56.7 KByte/sec (=454 kbps)
31.3 KByte/sec (=250 kbps)
100.0 Conn/min

Het is dus nog steeds mogelijk om met Telfort Internet Unlimited boven de 384k uit te komen! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Same here met de proxy:)
Download 446 kbit/s
Upload 259kbit/s

Laten we op zoek gaan naar meer en beter proxies:P

Update: Ik heb het nog niet getest, maar zou dit betekenen dat we met 6connecties naar de proxy 1.8mbit kunnen halen:P
Update2: Nee dit is helaas niet waar. Volgens mij is de snelheid ook niet echt 446kbit/s helaas, want als ik op DUmeter kijk, blijft deze (terwijl speedtest 57kB/s aangeeft) toch echt hangen op de 47.6kB stabiel.... helaas smeerkaas [misschien iets met compressie ofzo]

[ Voor 99% gewijzigd door snempaa op 25-10-2007 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Okay, mijn contract wordt over 5 dagen ontbonden en ik krijg nu continu 300 kbit/s (nog steeds maar zo'n 80% van het maximaal haalbare, dus ze cappen waarschijnlijk nog steeds) maar toch. :')

Maargoed, genoeg Telfort gehad hier voor de komende jaren.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
En dan nog iets (ohoh ik blijf bezig), Telfort zegt 29.95 voor 1.8mbit buiten proporties te vinden, met hun "29.95 in verhouding tot 384kbps" uitspraak.
Het is toch uit den boze dat wij in ons kleine landje met daardoor in verhouding minder benodigde zendmasten 80euro voor een maandabonnementje hsdpa zouden moeten betalen. We hebben dan wel een relatief goed bereik vergeleken met andere landen, maar ik denk dat de vrachtwagenchauffeur uit Kassa als nog vaak gprs bereik zal krijgen als ze in d'r cabine met 100km/u over een weggetje scheurt. (en nou niet komen met dan heeft ze toch geen inet nodig, t gaat om t principe:P)

Kijk naar het buitenland, neem als voorbeeld Ierland. Daar kom ik graag en volg ik de ontwikkelingen op mobiel internet gebied ook... ze hebben 3.6mbps hsdpa abonnementjes met een 10gb datalimiet voor 19.95 per maand, daar wordt het echt gezien als adsl vervanger... KPN/Telfort's prijzen zijn dus indd buiten proporties, maar dan wel de andere kant op.

http://www.three.ie/broadband/datacard.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al eerder gepost in andere draadjes. Ik was het kortgeleden al zat met Telfort dus heb ze een paar keren gebeld en uiteindelijk een mooie brief geschreven. De strekking van de brief was dat er duidelijk met 1,8 Mbps geadverteerd werd, alsmede de term HSDPA. De "live" test met een identieke aansluiting van een kennis bevestigde deze snelheid en heeft mij op het punt gebracht het ook te nemen. Vervolgens heb ik deze snelheid ook een periode gehad waarna het "spontaan" terug is gegaan naar 384 kbit/s als maximum met een gemiddelde dat zelfs lager is dan de helft van 384 kbit/s

Ik heb ze vriendelijk medegedeeld dat ik bij deze het contract ontbind daar er niet langer aan de voorwaarden wordt voldaan zoals eerder overeengekomen.

Heb inmiddels ook de mooie standaard brief (hebben ze bij telfort geen mail/sms, lijkt me goedkoper) gekregen met de explicitiete 384 kbit/s daarin. Ik ga er vooralsnog vanuit dat mijn brief nog niet in behandeling is genomen en geef ze nog even de tijd. De 36 euro is bij mij ook afgeschreven. Volgende betaling zal ik direct laten terugboeken indien ze het weer proberen.

Ik ben zelf inmiddels klant bij Vodafone met zeer mooie snelheden en een stabiel netwerk. Vreemdgenoeg zie ik bij hun ook het probleem met de DNS, maar heb ik gemerkt dat het vooral ns1 is die als primaire DNS is aangegeven. ns2 doet het prima! Ik heb Vodafone helpdesk een berichtje gestuurd via hun eigen website met daarin de technische gegevens (nslookup met resultaten) en ze hebben mij in een vriendelijk bericht laten weten dit doorgestuurd te hebben naar de technische dienst. Nou maar even afwachten wanneer het daadwerkelijk wordt opgelost.

Ik gebruik zelf overigens mijn eigen proxy server die in een VPS draait. Op die manier omzeil je DNS problemen etc, bovendien is mijn IP nu steeds hetzelfde, iets wat erg prettig is voor websites die dat gebruiken voor bijvoorbeeld sessie beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hoe komen jullie ineens op het idee om een proxy te gebruiken. En "hoe" werkt het?

... Mijn downloads gaan er vreemd genoeg wel 0.4kB/s sneller door. :+

[edit] Correctie, het gaat wel een stukkie meer sneller, aangezien als ik een site met plaatjes open, gaat de download snelheid van Hellgate niet omlaag (45.4kB/s).

[ Voor 34% gewijzigd door SirNobax op 25-10-2007 05:16 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, heel apart, die proxy-instellingen. Misschien gaat alle http-verkeer dan via een transparant proxy en ligt dáár het probleem bij Telfort.

Hoewel... ik had destijds ook problemen met een gewone remote desktopverbinding. Maargoed, misschien hadden ze toen én een proxy- én een snelheidsprobleem. Ik ga straks eens testen met telefoon en als dat het idd is, dan zet ik een openvpn-servertje op (voor mezelf, sorry :P) en gebruik ik dat. Is nog veiliger ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hallo,

EIndelijk een goede verbinding!. Maak zelf gebruik van VPN verbinding naar huis toe, incl de bovenstaande proxy. Thanks Guys.

Haal nu een gemiddelde download snelheid van 46 kilo bytes (Met nero downloaden!).
Hopelijk is het ook zo in de middag.

Wordt vervolgt.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

gertitombo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:06:Hallo,

EIndelijk een goede verbinding!. Maak zelf gebruik van VPN verbinding naar huis toe, incl de bovenstaande proxy. Thanks Guys.

Haal nu een gemiddelde download snelheid van 46 kilo bytes (Met nero downloaden!).
Hopelijk is het ook zo in de middag.

Wordt vervolgt.
VPN, heeft de proxy dan nog wel zin?

Trouwens, over die persoon die z'n lof uitspreekt over Three Ireland. De dekking kun je dus niet vergelijken:
http://maps.three.ie/coverageViewer/jsp/content/mapScreen.do

Het pakket werkt alleen met UMTS, je kunt dus niet terugvallen op GPRS, tenzij je het duurdere pakket neemt met 3 GB voor 40 euro... dan kun je roamen op een GSM-netwerk van een andere provider als je dekking wegvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Ik heb de afgelopen weken ook al een paar keer lopen klooien met die proxy instellingen (je gaat toch wat proberen hé) Qua snelheid maakte dat bij mij in ieder geval geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 04:01:
Vreemdgenoeg zie ik bij hun ook het probleem met de DNS, maar heb ik gemerkt dat het vooral ns1 is die als primaire DNS is aangegeven.
Zou het te maken kunnen hebben dat dns via UDP gaat er packetloss bij een mobiel netwerk hoger ligt dat bij een conventionele verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Trouwens, over die persoon die z'n lof uitspreekt over Three Ireland. De dekking kun je dus niet vergelijken:
http://maps.three.ie/coverageViewer/jsp/content/mapScreen.do

Het pakket werkt alleen met UMTS, je kunt dus niet terugvallen op GPRS, tenzij je het duurdere pakket neemt met 3 GB voor 40 euro... dan kun je roamen op een GSM-netwerk van een andere provider als je dekking wegvalt...
Klopt, ik heb natuurlijk even de goedkoopste als voorbeeld genomen. Kijk je even bij o2.ie, tientje duurder, ook 10gb datalimiet, met terugval op gprs indien geen hsdpa 3.6mbits.
Before you buy, check our map for a view of Broadband coverage in your area. Note, if you move outside the broadband coverage area your Broadband device will automatically connect to the available GPRS/EDGE network.
Overigens werkt three niet alleen met UMTS, met 3.6mbits HSDPA. Je hebt bij hun ook leuke databundels, 100mb voor 6euro met mijn prepaid kaartje, leuk voor op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

snempaa schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:27:
[...]

Zou het te maken kunnen hebben dat dns via UDP gaat er packetloss bij een mobiel netwerk hoger ligt dat bij een conventionele verbinding?
Ja, dat is zo. Als er geen antwoord op de dns-request komt wordt hij pas een hele tijd later opnieuw verzonden waardoor de wachttijd flink hoger is, of de request zelfs failed (afh. van je laptop/telefoon-OS).

Trouwens, die 6 euro voor 100 MB wil ik ook wel. Meer heb ik toch niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
snempaa schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:47:
Same here met de proxy:)
Download 446 kbit/s
Upload 259kbit/s

Update2: Volgens mij is de snelheid ook niet echt 446kbit/s helaas, want als ik op DUmeter kijk, blijft deze (terwijl speedtest 57kB/s aangeeft) toch echt hangen op de 47.6kB stabiel.... helaas smeerkaas [misschien iets met compressie ofzo]
Inderdaad, de snelheid die de Huawei zelf aangeeft gaat ook geen kbit hoger dan 384.0, terwijl Speedtest hoger aangeeft. Dus het moet compressie zijn tussen de proxy en IE. Maar dat is nog steeds in veel gevallen nuttig. HTML is erg goed te comprimeren! Voor gecomprimeerde bestanden zal het niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Krijg nou wat, Tweakers laad gewoon een keer snel!
Met een speedtest kwam ik op de 120kb/s ruim uit.
Maarja, 5min later zat ik toch zeker weer op een UMTS verbinding, weliswaar niet gecapt!
Foutje van de KPN of hebben ze de cap ervan gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
kabski schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:21:
[...]
Inderdaad, de snelheid die de Huawei zelf aangeeft gaat ook geen kbit hoger dan 384.0, terwijl Speedtest hoger aangeeft. Dus het moet compressie zijn tussen de proxy en IE. Maar dat is nog steeds in veel gevallen nuttig. HTML is erg goed te comprimeren! Voor gecomprimeerde bestanden zal het niets uitmaken.
Inderdaad, de testdata bestaat waarschijnlijk uit veel repeterende 0 of 1'en, die makkelijk in elkaar te schuiven zijn. Ik denk toch dat het meestal niet veel uitmaakt omdat de main data bij een webpagina uit jpeg/png'tjes bestaat, die lastig kleiner te maken zijn. Het aantal connecties per minuut is echter wel beduidend lager via de proxy (logisch), vandaar dat ik hem maar links laat liggen en rechts verder ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ok, ze hebben de boel net op tijd hersteld zodat ik m'n contract niet hoef te verbreken :+

Je mag trouwens hopen dat de inhoud van de speedtest-testfiles uit /dev/random-zooi bestaat.

[ Voor 34% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-10-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
Krijg nou wat... mijn upstream is vanaf nu op eens naar 7.1kBps gegaan (max 64kbits?). Meer mensen last van? Geconstateerd op speedtest.nl en uploadend naar mijn eigen server.

update: Het is inderdaad randomdata, even bekeken. Ook wel logisch inderdaad. Maargoed, op naar college.

[ Voor 25% gewijzigd door snempaa op 25-10-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 25 2007 om 11:44:49 UTC+0200)

Download : 45.1 KByte/sec
Upload : 26.5 KByte/sec

_/-\o_ Het surfen is bij mij nog nooit zo soepel gegaan. Op afgelopen zaterdag na dan misschien. Nu maar hopen dat dit zo blijft :)

[ Voor 28% gewijzigd door objectief2 op 25-10-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Jongens, jongens.

EIGENLIJK zouden we iets in deze richting moeten posten:

"Heh bah, wat is het hier traag, ik haal maar gemiddeld 90kB/s terwijl mijn broer in Den Haag wel met 200kByte/s 720p loopt te stream :(.
Ik heb trouwens een heel "msn" gesprek met hem gehad via sms'jes, want tja, het is toch gratis. Hoe veel GigaBytes hebben jullie al binnen gehaald, aangezien ik nog geen brief heb gezien en al aan de 10+ GB zit."

Dat niet uit het oog verliezen hey ;).

offtopic:
Hellgate is klaar \o/

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29

robertwebbe

Robert Webbe

snempaa schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:56:
[...]

Inderdaad, de testdata bestaat waarschijnlijk uit veel repeterende 0 of 1'en, die makkelijk in elkaar te schuiven zijn. Ik denk toch dat het meestal niet veel uitmaakt omdat de main data bij een webpagina uit jpeg/png'tjes bestaat, die lastig kleiner te maken zijn. Het aantal connecties per minuut is echter wel beduidend lager via de proxy (logisch), vandaar dat ik hem maar links laat liggen en rechts verder ga...
Inderdaad. Het lijkt erop dat ze standaard alle data comprimeren.
Bij T-Mobile kun je dat zelf instellen via de speedmanager. En volgens mij is gisteren Vodafone ook begonnen met standaard alles te comprimeren want ik haal nu absurd hoge (en onmogelijke) snelheden met speedtest (> 20 megabit/sec.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

snempaa schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:01:
Krijg nou wat... mijn upstream is vanaf nu op eens naar 7.1kBps gegaan (max 64kbits?). Meer mensen last van? Geconstateerd op speedtest.nl en uploadend naar mijn eigen server.

update: Het is inderdaad randomdata, even bekeken. Ook wel logisch inderdaad. Maargoed, op naar college.
Welk abo heb jij? TPH-aanbieding of Maximaal Online? En ligt het er niet aan dat je enkel UMTS-dekking hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
objectief2 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:45:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 25 2007 om 11:44:49 UTC+0200)

Download : 45.1 KByte/sec
Upload : 26.5 KByte/sec

_/-\o_ Het surfen is bij mij nog nooit zo soepel gegaan. Op afgelopen zaterdag na dan misschien. Nu maar hopen dat dit zo blijft :)
Zelfde hier (Rdam). Surfen gaat soepel, lijkt of hij ook beter connect. Kijken of ie deze snelheden in het weekend en op maandag ook nog vasthoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn MDA wil geen enkele pagina openen... blijft vasthangen bij 'opening'. De DNS-request lukt wel nog, maar verder niets...

Is het weer down ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Jup = weer down :( .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tja, dat krijg je als je alleen stagiairs inneemt voor je IT-beheer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Nog steeds dezelfde snelheden hier als hierboven gepost, en nog tevreden dus in Noord-Groningen:) Geen last van storing of iets dergelijks, maar het zou me niets verbazen als het lang goed blijft :P

[ Voor 4% gewijzigd door objectief2 op 25-10-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

objectief2 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:27:
maar het zou me niets verbazen als het lang goed blijft :P
:P

Heb net een SMSje gekregen dat mijn abonnement omgezet is naar prepaid. Heb alleen nog wel volle UMTS-capabiliteit en kan dus gewoon surfen. 8)7

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Hmm, weer op een uncapte HSDPA verbinding. 1500kbps makkelijk te halen ?
En bij jullie ligt hij er uit, erg knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:29:
[...]

Heb net een SMSje gekregen dat mijn abonnement omgezet is naar prepaid. Heb alleen nog wel volle UMTS-capabiliteit en kan dus gewoon surfen. 8)7
betaal je dan niet per MB? 5,- euro of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hier werkt het inmiddels ook weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Stereotomy schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:29:
[...]

Ik denk dat je vast nog wel kunt surfen, maar als ik jou was zou ik eerst nog eens informeren of ze je toch niks berekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

objectief2 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat je vast nog wel kunt surfen, maar als ik jou was zou ik eerst nog eens informeren of ze je toch niks berekenen :P
Hoe dan? Ik heb geen abonnement meer, maar prepaid, én ik heb geen beltegoed. :P

Heb SMS'je als bewijs dat ze de boel om 14:00 uur hebben ontbonden :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy: en wanneer kun je je eerste Ferrari kopen van alle cashbacks etc. die je hebt gehad van het voortijdig ontbinden van contracten? :')

(niet dat het in dit geval onterecht is; ik blijf nu weer bij Telfort sukkelen nu het weer werkt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Oh ja, cashbacks :')

Maar nee, ik heb ooit maar 1 toestel ontvangen, de rest zijn gewoon eerlijke SIM-Onlies zonder cashback. Ik naai niemand dus, ik word genaaid. :')

Alors.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste