Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste
Acties:
  • 104.107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan Telfort niet aanklagen voor het niet bieden van een dienst. Verzoeken indienen kan altijd, maar de ombudsman heeft hierbij toch echt geen zin. De provider gaat zelf over diensten op haar eigen netwerk.

Aangezien youtube wel werkt, en telfort niets letterlijk over uitzendinggemist in het contract/voorwaarden heeft staan, kunt u dus technisch gezien wel streamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Chutney schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:08:
Minder omdat je een slechte connectie hebt of omdat je nu geen uitzendinggemist meer kunt zien via die specifieke app?
Moet ik hier serieus op ingaan? Als je goed leest ben ik schijnbaar de enige waarbij het wel werkt.

Overigens zie ik geen verschil in kwaliteit als ik overstap via Wifi (en een 20mbit verbinding). Denk dus eerder dat ze de beeldkwaliteit omlaag hebben gebracht serverside.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:30:
Je kan Telfort niet aanklagen voor het niet bieden van een dienst. Verzoeken indienen kan altijd, maar de ombudsman heeft hierbij toch echt geen zin. De provider gaat zelf over diensten op haar eigen netwerk.

Aangezien youtube wel werkt, en telfort niets letterlijk over uitzendinggemist in het contract/voorwaarden heeft staan, kunt u dus technisch gezien wel streamen..
Het verhaal heeft 2 kanten; doorgaans kan men niet zomaar iets blokkeren zonder waarschuwing vooraf, kijk maar naar de nieuwsberichten over p2p en usenet verbindingen die afgeknepen worden door een enkele internet provider.

Telfort verkoopt het als Mail & Surf abonnement. Ze hebben daarbij expliciet in hun voorwaarden gezet dat streamen niet is toegestaan en dat er een FUP is. Als Telfort op dit gebied als enige zo zou pionieren en de regels zo streng zou hanteren zou je wellicht alsnog een punt hebben. Maar voor mobiel internet is het op dit moment normaal dat het ofwel ernstig goedkoop is en er restricties zijn, ofwel je de hoofdprijs betaald (soms wel tienvoudige) en er minder restricties zijn

Zodra je gaat streamen loopt je data verbruik heel hard en kom je ook heel rap aan de FUP. Nu heb ik eens gezocht hier op GOT naar wat Telfort nu als FUP hanteert. En dit liep dus per maand soms behoorlijk uiteen. Vorig jaar juni-augustus (of daarvoor, weet het niet meer precies) lag het ergens rond de 2-3 GB als je een waarschuwing kreeg, in januari dit jaar was dat al vanaf de 300-400 MB (Gemiddeld gebruik in december/januari was maar ~50MB!).

Als we dus heel eenvoudig kunnen redeneren; "motiveer zo veel mogelijk mensen die een Telfort Mail&Surf abo hebben op hun telefoon om er meer (en zwaardere dingen) mee te gaan doen, dan heb jij als 'meer dan gemiddeld gebruiker' minder snel een waarschuwing aan je broek hangen."
Ik zeg er alleen wel bij, ik ken (bijna) niemand die Telfort Mail&Surf gebruikt, dus anderen motiveren zal hier niet gaan werken. Naast dat ik er zelf ook wel vrede bij heb met hoe het nu gaat. Ik zit er niet voor niets zwaar aan te denken om toch weer voor Telfort te gaan.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:30:

Bullshit. Er wordt internet aangeboden, maar Telfort blokkeert dingen. Er wordt dus niet geboden waarvoor wordt betaald. Indien streaming niet toegestaan is, houdt dat niet in dat Telfort het zomaar kan blokkeren.

Overigens was het vroeger niet geblokkeerd, nu weer wel... enorm irritant. Gelukkig ben ik binnenkort definitief van Telfort af. Doe maar lekker Vodafone, die hebben gelukkig hun zaakjes beter op orde op zowat elk vlak en zijn al met al niet eens veel duurder...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
jules schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:14:
[...]

Moet ik hier serieus op ingaan? Als je goed leest ben ik schijnbaar de enige waarbij het wel werkt.

Overigens zie ik geen verschil in kwaliteit als ik overstap via Wifi (en een 20mbit verbinding). Denk dus eerder dat ze de beeldkwaliteit omlaag hebben gebracht serverside.
Pak deze site eens.. kun je tussen small en broadband kiezen.. en het verschil in kwaliteit / dataverbruik merk je echt! Via WiFi pak ik meestal de broadband en dan is het beeld perfect @ Touch HD.

http://www.inforaction.nl/uzg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat is de huidige snelheid die je bij TF Surf en mail haalt?
En is het totaal onmogelijk om streams te luisteren of te bekijken of is het kwestie van een proxy uitzetten?
Valt er overigens ook mee te skypen? (voip)

Jammer dat je niet bellen van de ene provider kan nemen en mobiel internet van de ander ;)

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 08-09-2009 21:37 ]

Verwijderd

S&F is nu tot 768kb/s. Dit doet Telfort expres, namelijk een stuk lager dan de concurrent. Volgens eigen zeggen omdat Telfort snelheden rondom dat nummer kan garanderen, en er bij overige providers meer speling in zit.

Streams is mogelijk, maar dit wisselt wel eens per klant.

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb op 7 september een sim-only 200 abonnement plus een 100 sms bundel plus een surf & mail bundel in laten gaan. Dat staat ook zo in het contract en in de orderstatus.
In Mijn Telfort staat echter dat ik alleen een sim-only abonnement heb, dus zonder de extra bundels.
Ik heb hierover op 7 september een vraag gestuurd aan Telfort omdat ik weinig trek heb in onverwachte kosten maar daar heb ik tot nu toe geen reactie op gekregen.
Is het normaal dat wat in Mijn Telfort staat niet overeenkomt met wat in het contract staat ?

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:04:
S&F is nu tot 768kb/s. Dit doet Telfort expres, namelijk een stuk lager dan de concurrent. Volgens eigen zeggen omdat Telfort snelheden rondom dat nummer kan garanderen, en er bij overige providers meer speling in zit.

Streams is mogelijk, maar dit wisselt wel eens per klant.
Vreemd dat dit per klant scheelt. Lijkt mij eerder de config die per klant anders is ;)
Heb jij overigens ermee kunnen skypen? en werkt dit redelijk zonder haperingen in het geluid?

Ik vraag mij ook nog af of de connectie stabiel is? met MSN zie je dit snel genoeg wanneer jij on en offline gaat voor anderen in jouw lijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:18
n00bs schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:59:
[...]

Vreemd dat dit per klant scheelt. Lijkt mij eerder de config die per klant anders is ;)
Heb jij overigens ermee kunnen skypen? en werkt dit redelijk zonder haperingen in het geluid?

Ik vraag mij ook nog af of de connectie stabiel is? met MSN zie je dit snel genoeg wanneer jij on en offline gaat voor anderen in jouw lijst..
nou volgens mij ligt het niet aan de klant maar meer op de manier hoe je een site benaderd ;) kon eerst ook geen uitzendinggemist bekijken maar nu wel! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:59:
[...]

Ik baseer dit op verschillende reacties die ik heb gelezen op dit forum, vandaar.

De post boven mij kan wel eens de sleutel zijn tot succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:12:
[...]

Ik baseer dit op verschillende reacties die ik heb gelezen op dit forum, vandaar.

De post boven mij kan wel eens de sleutel zijn tot succes.
ik vraag me af even af wat jouw rol precies is, heb het idee dat je min of meer connecties met Telofrt hebt, klopt dit? Zie dat je namelijk vaak met informatie komt die voor normale klant niet altijd bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gaarne site link :)?
En hoe zit het nou met de stabiliteit van de verbinding zoals ik vroeg mbt MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die stabiliteit zit het wat dat betreft wel snor. Sociale netwerken in het algemeen ook.

@Sjors81

DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:58:
Met die stabiliteit zit het wat dat betreft wel snor. Sociale netwerken in het algemeen ook.

@Sjors81

DM?
dm is aangezet dus stuur maar een dm.

• R-v-R
  • Niet online
R-v-R schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:56:
Ik heb op 7 september een sim-only 200 abonnement plus een 100 sms bundel plus een surf & mail bundel in laten gaan. Dat staat ook zo in het contract en in de orderstatus.
In Mijn Telfort staat echter dat ik alleen een sim-only abonnement heb, dus zonder de extra bundels.
Ik heb hierover op 7 september een vraag gestuurd aan Telfort omdat ik weinig trek heb in onverwachte kosten maar daar heb ik tot nu toe geen reactie op gekregen.
Is het normaal dat wat in Mijn Telfort staat niet overeenkomt met wat in het contract staat ?
Niemand die hier iets over kan zeggen ?
Telfort heeft helaas nog niet gereageerd .......

Verwijderd

bij mij staat er keurig vermeld dat ik een SMS bundel en Surf en Mail heb. Lijkt me dus niet normaal.
Is je contract al echt ingegaan? als je verlengt kan je bijvoorbeeld nog een restje van je vorige abonnement hebben, of als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan gaat je Telfort contract meestal pas in op de datum van overzetten (daarvoor heb je vaak een tijdelijk nummer, en dan kunnen je gegevens op mijn Telfort anders zijn).

Je kan Telfort natuurlijk ook bellen als je echt niet kunt wachten op hun email reactie. (hoewel het 0900 nummer wel duur is)

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:57:
[...]

Bullshit. Er wordt internet aangeboden, maar Telfort blokkeert dingen. Er wordt dus niet geboden waarvoor wordt betaald. Indien streaming niet toegestaan is, houdt dat niet in dat Telfort het zomaar kan blokkeren.

Overigens was het vroeger niet geblokkeerd, nu weer wel... enorm irritant. Gelukkig ben ik binnenkort definitief van Telfort af. Doe maar lekker Vodafone, die hebben gelukkig hun zaakjes beter op orde op zowat elk vlak en zijn al met al niet eens veel duurder...
Volgens mij is bij geen enkele aanbieder van mobiel internet alles open. Een (web)server draaien bijvoorbeeld wordt volgens mij bij alle aanbieders geblokkeerd (hoewel ik Xs4all nog niet heb geprobeerd, misschien is dat daar wel mogelijk) .
Ik vind zelf niet dat er veel verschil zit in de service van de verschillende aanbieders (het laat eigenlijk overal wel wat te wensen over). Ik ben zelf net van Voda weer naar Telfort gegaan omdat het 3G netwerk (kpn) duidelijk beter is. (en de aanbieding van Telfort was uiterst gunstig, 300 belminuten + 100 SMS + onbeperkt internet voor 12,45 euro per maand, is deze maand helaas niet meer verkrijgbaar).

Bij vodafone zijn de super sim only abonnementen voor de iPhone bijzonder goed geprijsd naar mijn mening. Jammer dat ze nogal streng op imei nummer lijken te controleren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 21:06 ]

• R-v-R
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:52:
[...]

bij mij staat er keurig vermeld dat ik een SMS bundel en Surf en Mail heb. Lijkt me dus niet normaal.
Is je contract al echt ingegaan? als je verlengt kan je bijvoorbeeld nog een restje van je vorige abonnement hebben, of als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan gaat je Telfort contract meestal pas in op de datum van overzetten (daarvoor heb je vaak een tijdelijk nummer, en dan kunnen je gegevens op mijn Telfort anders zijn).

Je kan Telfort natuurlijk ook bellen als je echt niet kunt wachten op hun email reactie. (hoewel het 0900 nummer wel duur is)
Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad weinig zin om ze te bellen omdat dat vrij duur is maar vooral omdat ik een antwoord via mail
veel prettiger vind omdat je daar later weer naar kunt verwijzen.
De mensen bij de helpdesk geven toch vaak verschillende antwoorden en soms ontkennen ze zelfs eerder gedane toezeggingen. (heb internet van telfort en heb daarmee genoeg ellende meegemaakt)
Het is alleen wel vervelend dat ze aangeven dat ze ernaar streven om binnen 2 werkdagen een antwoord te sturen, dat is dus "hun streven" en daarmee nogal vrijblijvend in mijn ogen.
Ik heb in ieder geval na 5 werkdagen nog geen reactie gekregen.

Wat betreft mijn gsm abonnement, ik kom van een prepaid af en heb dus geen restje van een vorig abonnement lopen.
Wel heb ik nummerbehoud aangevraagd maar dat heb ik gedaan op de dag dat mijn abonnement was ingegaan. (7 september)
Hierover zou ik ook binnen enkele dagen een brief krijgen maar die heeft mijn brievenbus nog niet weten te bereiken.

Ik zag trouwens ook op Mijn Telfort dat het Sim-Only 200 €12,99 zou kosten terwijl in mijn contract €6,95
staat vermeld. De bundels komen dus niet overeen en het maandbedrag ook niet.

Het begint al een beetje op hun internet abonnement te lijken, het netwerk en de prijs is goed maar de administratie en de helpdesk zijn van een bedenkelijk niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
R-v-R schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:04:
[...]

Niemand die hier iets over kan zeggen ?
Telfort heeft helaas nog niet gereageerd .......
Als het niet op je contract staat.. snel melding van maken! Soort gelijk probleem heb ik ook gehad met mijn vriendin's abbo. Ze had een start datum over 3 maanden aangegeven maar dat stond niet op t contract.. uiteraard wel screenshots gemaakt tijdens het aanmaken/aanmelden van het contract @ internet. Na veel rompslomp en gebel is het toch goed gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Chutney schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:04:
[...]

Als het niet op je contract staat.. snel melding van maken! Soort gelijk probleem heb ik ook gehad met mijn vriendin's abbo. Ze had een start datum over 3 maanden aangegeven maar dat stond niet op t contract.. uiteraard wel screenshots gemaakt tijdens het aanmaken/aanmelden van het contract @ internet. Na veel rompslomp en gebel is het toch goed gekomen!
In mijn contract staat het juist wel goed, inclusief het goede maandbedrag en de bundels.
Het staat echter niet goed in Mijn Telfort en daarom het ik ze gevraagd wat nu de status is.
Ik wil straks geen hoge rekening voor internet gebruik krijgen terwijl ik een surf & mail abonnement heb afgesloten. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de sms bundel.
Omdat ik hun antwoord graag "op papier" wil hebben heb ik het contactformulier ingevuld ipv het 0900 nummer gebeld. Ik heb wel een bevestiging van mijn vraag ontvangen maar daarna bleef het erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
R-v-R schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:41:
[...]

In mijn contract staat het juist wel goed, inclusief het goede maandbedrag en de bundels.
Het staat echter niet goed in Mijn Telfort en daarom het ik ze gevraagd wat nu de status is.
Ik wil straks geen hoge rekening voor internet gebruik krijgen terwijl ik een surf & mail abonnement heb afgesloten. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de sms bundel.
Omdat ik hun antwoord graag "op papier" wil hebben heb ik het contactformulier ingevuld ipv het 0900 nummer gebeld. Ik heb wel een bevestiging van mijn vraag ontvangen maar daarna bleef het erg stil.
Ok als het op je contact staat.. dan sta je sowieso al sterk mocht je onverwachte rekeningen krijgen. Daarnaast staat het bij mij wel correct in Mijn Telfort, dus is het een goede stap om ze even er op te wijzen inderdaad.

24-11 krijg ik mijn verlenging, 300min(7,95) / 100sms(2,00) / surf en mail(2,50). Dat gaat me 12,45 kosten per maand ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24-11 krijg ik mijn verlenging, 300min(7,95) / 100sms(2,00) / surf en mail(2,50). Dat gaat me 12,45 kosten per maand ;-)
Ik heb ook die aanbieding, HEERLIJK! :-)

Ik had daarvoor een nog iets betere deal, maar deze is ook prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die €2,50 is wel tijdelijk, dat is bij jullie bekend?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:-)

ja hoor, als je nu een sim-only besteld is dat zo. Maar bij mij niet. :-)
"korting is voor onbepaalde tijd" aldus mijn rekening. Ook staat er op mijn contract NIETS over een tijdelijke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-v-R schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 23:40:
[...]

Ik zag trouwens ook op Mijn Telfort dat het Sim-Only 200 €12,99 zou kosten terwijl in mijn contract €6,95
staat vermeld. De bundels komen dus niet overeen en het maandbedrag ook niet.
Dit is normaal. Op je rekening vindt je echter wel een post genaamd 'overige verrekeningen', hier vindt je de sim-only korting.

Ik ga er vanuit dat de bundels ook normaal zijn toegevoegd, ik heb dit wel eens vaker gehoord. Zet je DM is aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:41:
[...]

Dit is normaal. Op je rekening vindt je echter wel een post genaamd 'overige verrekeningen', hier vindt je de sim-only korting.

Ik ga er vanuit dat de bundels ook normaal zijn toegevoegd, ik heb dit wel eens vaker gehoord. Zet je DM is aan.
Bedankt voor de info.
DM staat nu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Hooglander1 schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:49:
Die €2,50 is wel tijdelijk, dat is bij jullie bekend?
die 2,50 is gewoon over de looptijd van mijn contract.. zo staat het ook in mijn contract en ook in de aanvraag die ik via i-net heb gedaan van mijn verlenging :)

Ik is blij.. zodra het aangesloten is wel is waar -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm net nu ik kan verlengen is internet weer van 2.50 naar 10 euro gegaan. Dan wacht ik nog wel even, misschien komt die aanbieding nog terug voor jan?

Ze boren zo 180 (euro op 2 jaar basis) door mn neus. Lekker hoor...

*ik heb net medewerker gesproken van telfort en die zei dat het alleen voor de eerste 3 maanden was, dat heb ik nou nergens zien staan, maar volgens hem kwam je dat dan wel tegen).*

[ Voor 48% gewijzigd door SithWarrior op 15-09-2009 19:03 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die tijdelijke actie van x maanden 2,50 is inderdaad bij de meeste webshops het geval.
Ik had een betere deal :-)

meer informatie hierover op het telecomvergelijker topicje
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/28227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
SithWarrior schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:44:
Hmm net nu ik kan verlengen is internet weer van 2.50 naar 10 euro gegaan. Dan wacht ik nog wel even, misschien komt die aanbieding nog terug voor jan?

Ze boren zo 180 (euro op 2 jaar basis) door mn neus. Lekker hoor...

*ik heb net medewerker gesproken van telfort en die zei dat het alleen voor de eerste 3 maanden was, dat heb ik nou nergens zien staan, maar volgens hem kwam je dat dan wel tegen).*
Zal ik dan een einde maken aan de onduidelijkheid? Ik heb de aanvraag gedaan voor dit abbo en daar staat duidelijk 24 maanden, ook nergens in mijn contact of tijdens de online aanvraag staat dat dit opeens een ander bedrag wordt. Zie de laatste regel;

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mastrab/4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wacht maar af, ik heb toen ook gekeken en het zat enorm verstopt, maar het was wél tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Hooglander1 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:49:
Wacht maar af, ik heb toen ook gekeken en het zat enorm verstopt, maar het was wél tijdelijk.
dit staat ook in mijn contract, dus dit kan niet tijdelijk zijn anders zou dat op het contact vermeld moeten staan tot welk termijn het 2,50 is en vanaf wanneer het opgehoogd zou worden.

Dus tot dus ver maak ik me er geen zorgen om.. zoals aangegeven op het contact, zo zal ik ook betalen.
Abonnement: Telfort sim only 300 (24 mnd), € 17,00 per maand
Extra's: + 100 SMS-berichten, van €6,95 voor €2,00 p/mnd
+ Surf & mail onbeperkt voor € 2,50 p/m!
Actie: 24 maanden Sim Only 300 voor € 7,95 p/m
Dat is nu ook het geval namelijk op mijn huidige contract staat dat ik 90 smsjes krijg wat oorspronkelijk 8 euro p/m was en daar betaal ik tot aan het einde van mijn contract gewoon 2 euro p/m voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Chutney op 15-09-2009 20:55 ]

• SithWarrior

SithWarrior

Weet iemand eigenlijk, als ik het bij mn huidige abbo aanzet (via mijn telfort), dan duurt het tot volgende maand tot het geactiveerd is. Kan ik het dan ook weer (makkelijk) uit zetten (via de site) als het toch niet bevalt?

[ Voor 41% gewijzigd door SithWarrior op 16-09-2009 15:26 ]

Verwijderd

Nee.

Een bundel toevoegen betekend dat je hem hebt voor de rest van je contract. Een jaar terug kon hetgeen jij beschrijft nog wel.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bij mijn weten is Telfort verplicht om te melden bij een actie of iets tijdelijk is. Er staat niet in het eerste scherm bij dat Surf & Mail onbeperkt voor een tijdelijke periode voor maar € 2,50 te verkrijgen is.

Afbeeldingslocatie: http://image.photojunkie.nl/getimg.php?img=Picture_2.png

Afbeeldingslocatie: http://image.photojunkie.nl/getimg/Picture_3.png

Maar dus wel weer op de pagina daarna;
Afbeeldingslocatie: http://image.photojunkie.nl/getimg/Picture_5.png

Afbeeldingslocatie: http://image.photojunkie.nl/getimg/Picture_4.png
Vind ik dus wel misleidend!

Als ik overigens voor verlengen ga (vanuit Mijn Telfort), dan krijg ik geen korting voor het Surf&Mail onbeperkt??

[ Voor 67% gewijzigd door jules op 17-09-2009 20:03 ]

• Chutney
Ik had die korting wel.. blijkbaar ben je nu te laat en is de actie voor verlenging al weer verlopen?

Heb n mooie deal voor 24 maanden :) a 2,50! Uiteraard stond bij mij die beperking van minder maanden niet.. ook niet na de verdere stappen zoals jij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die actie inderdaad gewoon afgelopen, en is hij nu voor 12 maanden. Dat is geen misleiding, dat is toegestaan.

Bovendien is de pagina waar bij jou de 6 maanden vermeld wordt de 'samenvattings' pagina, en moet daar het hele aanbod duidelijk opstaan, inclusief kortingen. Iets wat mijn inziens ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Er staat echt heel duidelijk dat bij 24 maanden abbo, de eerste 6 voor 2.50 worden aangeboden, daarna voor 10 Euro. Voor 12 maanden abbo gaat deze aanbieding niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:41:
Volgens mij is die actie inderdaad gewoon afgelopen, en is hij nu voor 12 maanden. Dat is geen misleiding, dat is toegestaan.

Bovendien is de pagina waar bij jou de 6 maanden vermeld wordt de 'samenvattings' pagina, en moet daar het hele aanbod duidelijk opstaan, inclusief kortingen. Iets wat mijn inziens ook zo is.
Het gaat er om dat Telfort niet consistent is. Eerste pagina word er gezegd internet voor € 2,50. Op de vervolg pagina's blijkt dat dat een korting is die maar geld voor 1/4e van de abonnements periode. (ongeacht of het gaat om een 12 of 24 maanden contract en onafhankelijk van hoe groot de bundel is).
n00bs schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:59:
Er staat echt heel duidelijk dat bij 24 maanden abbo, de eerste 6 voor 2.50 worden aangeboden, daarna voor 10 Euro. Voor 12 maanden abbo gaat deze aanbieding niet op.
Bekijk de eerste 2 plaatjes van mijn posts nog eens goed. Die € 32,- die onderin staat, gaat over de belbundel, daar hadden ze dus ook iets over dat internet abo moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:43:
[...]

Het gaat er om dat Telfort niet consistent is. Eerste pagina word er gezegd internet voor € 2,50. Op de vervolg pagina's blijkt dat dat een korting is die maar geld voor 1/4e van de abonnements periode. (ongeacht of het gaat om een 12 of 24 maanden contract en onafhankelijk van hoe groot de bundel is).

[...]

Bekijk de eerste 2 plaatjes van mijn posts nog eens goed. Die € 32,- die onderin staat, gaat over de belbundel, daar hadden ze dus ook iets over dat internet abo moeten plaatsen.
Dat had inderdaad overzichtelijker geweest.

Maar ik ben van mening dat er geen sprake is van misleiding, dit is ook wat ik wilde zeggen met mijn vorige post.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het is geen heldere communicatie en daardoor in mijn optiek misleidend.

Voorbeeldje;
Je hebt een telefoon gewonnen!

Waarbij op pagina 2 ergens staat; mits je een abonnement afneemt.

Hadden ze er een sterretje bij gezet, een verwijzing naar een ander gedeelte van de pagina waar het verder uitgelegd stond (evt in kleine letters), dan had ik dat nog netjes gevonden. Maar dit is pure misleiding. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tip: http://www.consuwijzer.nl/
Laatst daar ook een klacht m.b.t. Telfort ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik heb een abonnement van Telfort. Een super sim only (inclusief Surf en Mail). Ik gebruik een HTC Hero.

Als ik het APN instel op Telfort kom ik niet sneller dan 5 kb/s. Dit doe ik met de volgende instellingen:

code:
1
2
3
- APN: Internet
- Username: telfort
- Password: telfort

Als ik het APN instel met KPN haal 90 kb/s. Dit doe ik met de volgende instellingen:

code:
1
2
3
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

Ik moet dan wel roaming instellen. Op zich geen probleem, maar gaat dit nu wel via mijn Telfort Surf en Mail? Zodat dit niet voor extra kosten zorgt, omdat ik het KPN netwerk gebruik? Voor zover ik weet, mag je als klant van Telfort gebruik maken van het KPN netwerk.

Weet iemand hier een antwoord op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je geen username en password instelt moet het goed gaan, want dat moet namelijk volgens telfort.

Een beetje zelfonderzoek mag wel hoor:

http://www.telfort.nl/mij...m/instellingen/handmatig/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Om het nog even over die €2,50 deal van telfort te hebben...

Ik heb net mijn abonnement verlengt bij ze, netjes anderhalve maand van te voren of zo. Daarna kreeg ik de beschikking over een toestel met internet mogelijkheden, dus wilde ik ook een breedband bundel.

En dan kom je erachter hoe flexibel onze beste Telfort nu eigenlijk is. Een maand voor ingang van je abonnement nog wijzigingen doen? Nee meneer, ons systeem kan dat niet aan, een wijziging tegelijk. }:O

Ok, dan de dag dat het abonnement is ingegaan. Nu dan? Nee meneer, u zit nog in de activatie periode. Geen idee wat en waarom dat is, meer die duurt dus ruim een maand nadat je abbo is ingegaan. }:O

OK. Maand afgewacht, dus nu al 2 maanden na de eerste poging. Kan ik nu dan van die aanbieding gebruik maken? Nee meneer, dat kan alleen bij het afsluiten van een nieuw abonnement. }:O

Dus om over de duidelijkheid van de informatie op de site te spreken: Dat de €2,50 niet voor de volledige looptijd geldt, dat had ik al vrij snel gevonden. Maar dat de aanbieding alleen bij een nieuw abonnement kan? Kan iemand me dat aanwijzen?

Let dus goed op, lees dus heel goed die hele onoverzichtelijke website, en vraag het na in de Telfort Shop, want ze blijven me verrassen.

Peregrine hoopt op een snelle tariefswijziging, zodat hij snel naar een beter alternatief kan overstappen.

P.S. Mocht je zonder bundel gaan internetten, houd dan goed je rekening in de gaten! Ze kunnen bij de berekening van de gebruikte hoeveelheid data afronden per sessie. Vooral bij controleren op E-mail (eens per uur ofzo) kan dit een aardig verschil opleveren! Ik krijg dit verschil als het goed is binnenkort wel terug, maar houd het in de gaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Peregrine op 22-09-2009 16:07 ]

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Peregrine

Ik begrijp dat de situatie niet gunstig is geweest voor u.

Graag ontvang ik in een DM uw gegevens.

Daphne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Peregrine schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:48:
Om het nog even over die €2,50 deal van telfort te hebben...
Nou, goed dat Telfort meteen inhaakt. Ben benieuwd naar de afwikkeling!
Vandaag zat het contract bij de post van het zojuist verlengde sim only abonnement. Ook hier staat gewoon € 10,- voor Surf & Mail (geen korting te bekennen dus). Valt me ook op dat je geen aanbieding krijgt als trouwe klant van Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
jules schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:50:
[...]

Nou, goed dat Telfort meteen inhaakt. Ben benieuwd naar de afwikkeling!
Vandaag zat het contract bij de post van het zojuist verlengde sim only abonnement. Ook hier staat gewoon € 10,- voor Surf & Mail (geen korting te bekennen dus). Valt me ook op dat je geen aanbieding krijgt als trouwe klant van Telfort?
Lezen blijft lastig he? Ik heb onlangs ook mijn Sim only verlengd zoals reeds meerdere malen vermeld en ik heb gewoon de 2,50 actie aangeboden gekregen. Ik denk dat jij je verlenging te laat gedaan hebt (in september neem ik aan?). Mijn verlenging was in augustus.

Denk dat je gewoon de actie gemist hebt?!..

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Chutney schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:29:
[...]

Lezen blijft lastig he? Ik heb onlangs ook mijn Sim only verlengd zoals reeds meerdere malen vermeld en ik heb gewoon de 2,50 actie aangeboden gekregen. Ik denk dat jij je verlenging te laat gedaan hebt (in september neem ik aan?). Mijn verlenging was in augustus.

Denk dat je gewoon de actie gemist hebt?!..
Lezen blijft lastig inderdaad. Denk met name gedachtenlezen. Om het wat duidelijker neer te zetten; ja, ik ben voor de verlenging gegaan met o.a. S&M voor € 10,- per maand. Maar het valt me op dat nieuwe klanten wel lekker gemaakt worden met een korting de eerste periode, maar € 2,50 per maand, en dat de trouwe klanten die voor de verlenging gaan geen aanbod krijgen. In mijn optiek krom dat ze dat niet gelijk trekken. Nieuwe klanten/mensen die hun contract weer verlengen voor een jaar. Apart was om te zien dat vlak voordat ik het abonnement verlengde, ik wel internet voor € 2,50 in de maand kon nemen, maar dan had ik geen korting op mijn belbundel...

• Chutney
code:
1
2
3
4
Abonnement: Telfort sim only 300 (24 mnd), € 17,00 per maand
Extra's: + 100 SMS-berichten, van €6,95 voor €2,00 p/mnd
+ Surf & mail onbeperkt voor € 2,50 p/m!
Actie: 24 maanden Sim Only 300 voor € 7,95 p/m

Dit contract kon ik in augustus gewoon afsluiten via telfort.nl bij het verlengen van je sim only.. Ik kreeg een smsje met dat voor verlenging online moest inloggen en hop... daar kwam *vanzelf* deze aanbieding boven drijven. Ook stond er NERGENS iets over alleen de eerste periode met korting.. gewoon 2,50 en dat is het. Dat is waarom ik zeg.. denk dat ze in september deze actie aangepast hebben. Ze waren destijds 12,5 jaar op de telco mark ofzo?.. vandaar uitbundige acties + een rad van fortuin met kado's ofzo..

Wat staat er bij jou dan op?..

Verwijderd

jules schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:09:
[...]

Lezen blijft lastig inderdaad. Denk met name gedachtenlezen. Om het wat duidelijker neer te zetten; ja, ik ben voor de verlenging gegaan met o.a. S&M voor € 10,- per maand. Maar het valt me op dat nieuwe klanten wel lekker gemaakt worden met een korting de eerste periode, maar € 2,50 per maand, en dat de trouwe klanten die voor de verlenging gaan geen aanbod krijgen. In mijn optiek krom dat ze dat niet gelijk trekken. Nieuwe klanten/mensen die hun contract weer verlengen voor een jaar. Apart was om te zien dat vlak voordat ik het abonnement verlengde, ik wel internet voor € 2,50 in de maand kon nemen, maar dan had ik geen korting op mijn belbundel...
Onzin. Je hebt gewoon de actie gemist.

Ook verlengende klanten hebben gebruik kunnen maken van deze actie. Wel voor een bepaalde periode, natuurlijk.

Overigens lijkt het me bekend dat nieuwe aanbiedingen en verlengingen meestal iets verschillen bij providers, om daar nu weer over te beginnen..

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm inlog gedeelte heeft storing, maar nu kun je ineens wel weer internet aanvragen voor 2.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik kan geen gebruik maken van rabo mobiel internetbankieren. Elke keer als ik naar rmb.rabobank.nl ga, blijf ik hangen op een witte pagina (rmb.rabobank.nl/i/prelogin.do). Ik heb een Telfort abonnement en maak gebruik van het KPN 3g netwerk.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Bij mij werkt Telfort 3G sinds vandaag helemaal niet meer. Meer mensen met dit probleem?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde verhaal hier. Storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Was in Den Haag en nu terug in Zwolle. Op beide plekken werkte het niet, lijkt me geen lokaal probleem maar landelijk.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Inderdaad, gisteravond 18.00u al geen internet meer. Wel netjes een 3.5g verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.

http://www.telfort.nl/kla...ord/5091/storingoverzicht

GPRS werkt niet. Iedereen met een UMTS verbinding kan gewoon nog internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Zowel in Den Haag (vanmorgen 06.15) als hier in A'dam geen dataverkeer mogelijk via mobiel internet.....

Lijkt idd op een landelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
UMTS en HPSDA werken hier iig niet (Nokia E51). Maakt wel verbinding via beide standaarden, het lijkt me iets te maken te hebben met de achterliggende gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hun storingsoverzicht is inmiddels UMTS ook toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Dataverkeer is weer mogelijk hier in A'dam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De storing schijnt opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

'Mijn Telfort mobiel' werkt ook al sinds afgelopen zondag niet... de klantenservice kan je ook niet helpen als je vragen hebt over je abonement.

Nu al ruim 72 uur, wat een prutsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breukelen doet het ook weer....vanochtend in Amsterdam nog niet maar schijnbaar nu ook wel weer (zie bosaap22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 19:30
Ik heb nog steeds geen dataverbinding......ben ik de enige?

Bladiebla!

Verwijderd

GPRS en UMTS werkt weer bij mij..

• Arnout
Goh, ze weten niet wanneer het opgelost is... klinkt als slecht georganiseerde IT en daar wijzigingen in doorvoeren. De vorige keer dat deze storing uitbrak duurde het 2 weken voordat alles weer werkte. :X

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb nergens noemenswaardig last van gehad (Den Haag centrum).
Arnout schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:31:
[...]

Goh, ze weten niet wanneer het opgelost is... klinkt als slecht georganiseerde IT en daar wijzigingen in doorvoeren. De vorige keer dat deze storing uitbrak duurde het 2 weken voordat alles weer werkte. :X
Ben blij dat ik niet bij T-Mobile zit; bijna 4 maanden lang geen belstatus kunnen opvragen. Met name lastig als je niet zonder kan :+ (het maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Volgens mij is de storing bij de klantenservice verholpen. Kreeg zojuist een sms dat mijn contractsverlenging was ingegaan :Y)

nieuws: Telfort draait prijsverhoging terug
Da's dan wel weer minder voor mij :/ (alleen geen idee wat er precies verlaagd is?)

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 01-10-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De simonly prijzen zijn twee maanden geleden verhoogt. Die verhoging wordt nu weer teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:24:
De simonly prijzen zijn twee maanden geleden verhoogt. Die verhoging wordt nu weer teruggedraaid.
Niet alle prijsverhogingen zijn terug gedraaid hoor.
200 minuten was twee maanden terug 4,95, is nu 5,95. De 300 minuten sim-only was 7,95, daarna 8,95 nu weer 7,95 (dit allemaal voor 24 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ach, al met al is Telfort voor mij duur gebleken. Binnenkort stap ik over naar Vodafone, waar alles gewoon in één bundel zit. O+

Lijkt duurder, is het uiteindelijk misschien ook wel, maar je weet wel precies hoeveel je kwijt bent, en je betaalt niet ineens € 0,30 per minuut buiten je bundel, waardoor je gedwongen wordt op je piekgedrag in te kopen, zoals bij Telfort!

Dat nog even los van het feit dat je bij Telfort van bijv. 400 minuten nog maar 300 ofzo overhoudt omdat je telkens per minuut afrekent, naar boven afgerond (in het ergste geval betaal je 59 of zelfs 60 seconden meer dan je daadwerkelijk belt, per gesprek; gemiddeld betaal je ruim 30 seconden te veel per gesprek. Oh, en buiten de bundel doen ze dat gewoon ook: € 0,30 per minuut, ook al bel je maar 1 seconde.

En dát nog even los van het feit dat Mijn Telfort al een tijd lang stuk is, en dat hun internet nog steeds zo nu en dan gewoon niet werkt :+

[ Voor 42% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-10-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
Waarom stap je niet over op tringg? deze gebruikt ook kpn netwerk en buiten bundel bellen is veel goedkoper.

Jammergenoeg zijn er nog niet veel gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
marz01 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:35:
Waarom stap je niet over op tringg? deze gebruikt ook kpn netwerk en buiten bundel bellen is veel goedkoper.

Jammergenoeg zijn er nog niet veel gebruikerservaringen.
nou ik ik vind die abo's van tringg maar niets, onbeperkt bellen en sms-en is leuk, maar onbeperkt internet is waardeloos:

De Klant zal de SIM-kaart en de Diensten slechts gebruiken voor redelijk eigen gebruik met een enkel mobiel telefoontoestel. De Klant zal de diensten niet gebruiken op een wijze die leidt tot een gebruiksprofiel dat niet in redelijkheid van een consument kan worden verwacht. In het bijzonder zal de Klant de Diensten niet gebruiken in combinatie met SIM-boxen, GSM-routers of GSM-gateways, voor zakelijk gebruik, voor gelijktijdig gebruik door meerdere gebruikers (zoals vanaf een bedrijfsnetwerk of door gelijktijdig gebruik in meerdere telefoontoestellen), het langdurig openhouden van een verbinding (bijvoorbeeld voor gebruik als babyfoon, ten behoeve van audio- of video-streaming of voor het downloaden van grote bestanden), voor tethering (het koppelen van een PC, laptop of netbook aan een mobiele telefoon) of door middel van het plaatsen van een SIM-kaart in een PC, laptop of netbook. Redelijk eigen gebruik betekent dat de Klant maximaal twaalfhonderdvijftig (1.250) units per maand gebruikt voor bellen en SMS, waarbij één (1) belminuut of één (1) SMS gelijk staat aan één (1) unit, plus, indien de Klant een Tringg 3G dienst afneemt die gebruik van mobiele data toestaat, maximaal duizend (1.000) units mobiele data per maand waarbij één (1) MB gelijk staat aan één (1) unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Simpelgezegd dus max 1250 minuten en of sms versturen en max 1 GB (1000 MB) aan data verzetten.
Zo heel verkeerd klinkt dat niet Tringg, mits je het normaal gebruikt dan. € 29,95 per maand en € 34,95 aansluitkosten.

Beetje jammer alleen dat ze pretenderen 'Onbeperkt' te zijn als je leest dat ze toch met een FUP en bepaalde waarde schermen. Aan de andere kant, het kan anders ook nooit 100% onbeperkt zijn, of het gaat ten koste van anderen. Maar dan zouden ze het ook zo niet moeten verkopen... Zucht...
Premium SMS diensten zoals ringtone diensten zijn niet beschikbaar. Wij hebben dit bewust geblokkeerd omdat deze diensten vaak tot enorm hoge kosten leiden. Dat doen we zo om onze belofte waar te kunnen maken dat je kunt bellen voor een vast bedrag per maand zonder ‘verrassingen’. Het ontvangen van codes via SMS voor bijvoorbeeld het gebruiken van Internetbankieren is wel gewoon mogelijk.
bron: http://www.tringg.nl/vragen
Kan ik 090X nummers bellen?

Helaas is het niet mogelijk betaalde servicenummers te bellen. Voor sommige betaalde servicenummers is echter een 'normaal' telefoonnummer als alternatief beschikbaar. Een overzicht van alternatieve nummers voor 090X nummer vind je op deze website. 0900-8844, het nummer van de politie is wel bereikbaar.
Lekker, aangezien er steeds meer bedrijven zijn die alleen middels 090X nummer te bereiken zijn.

Als je nummerbehoud wilt kost dit nog € 10,- extra. Bellen en gebeld worden in het buitenland is nog niet mogelijk, evenaals bellen naar (zou vanaf deze maand mogelijk moeten worden).

Het komt op mij over als niet helemaal 100% doordacht. De tijd zal het ons leren :)

[ Voor 68% gewijzigd door jules op 05-10-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tringg? Leuk, maar je kunt er niet eens mee bellen in het buitenland... Ook bellen naar 0900-nummers kan niet. Totaal geen optie dus. Ook veel te vaag allemaal...

Doe mij nou maar een normale provider zoals Vodafone. Het mag best wat meer kosten, als het maar gewoon werkt, goed is en transparant is, ook qua kosten. Toestelletje erbij (was toch nodig ivm slijtage toetsen huidige htc tytn), 2-jarig abo en ik kan weer even ertegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:40:
Simpelgezegd dus max 1250 minuten en of sms versturen en max 1 GB (1000 MB) aan data verzetten.
Zo heel verkeerd klinkt dat niet Tringg, mits je het normaal gebruikt dan. € 29,95 per maand en € 34,95 aansluitkosten.

Beetje jammer alleen dat ze pretenderen 'Onbeperkt' te zijn als je leest dat ze toch met een FUP en bepaalde waarde schermen. Aan de andere kant, het kan anders ook nooit 100% onbeperkt zijn, of het gaat ten koste van anderen. Maar dan zouden ze het ook zo niet moeten verkopen... Zucht...

[...]

[...]

Lekker, aangezien er steeds meer bedrijven zijn die alleen middels 090X nummer te bereiken zijn.

Als je nummerbehoud wilt kost dit nog € 10,- extra. Bellen en gebeld worden in het buitenland is nog niet mogelijk, evenaals bellen naar (zou vanaf deze maand mogelijk moeten worden).

Het komt op mij over als niet helemaal 100% doordacht. De tijd zal het ons leren :)
Ik vraag me trouwens sowieso af wat tringg doet als je over je bundel heen gaat. Ik kan op die site niet vinden dat er uberhaupt minuut-tarieven zijn (hence waarschijnlijk ook het niet kunnen bellen van 0900 nummers).

Ook kan ik nergens vinden welke "maatregelen" er getroffen worden op het moment dat je boven je bundel uitschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
FUP:
Tringg maakt gebruik van een FUP, mocht je structureel over je units heen gaan (dus teveel bellen/smen of teveel dataverkeer genereren dan zal er contact met je worden opgenomen over hoe nu verder.
De kosten bij structureel misbruik van de FUP zijn:

Bellen naar mobiel €0,10/minuut
Bellen naar vast €0,07/minuut
SMS €0,08/SMS
Mobiel Data €0,30/Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
En nu weer over naar Telfort graag? Ik wacht nog steeds geduldig af.. 1 nov wordt ik connected met Surf en Mail a 2,50 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sinds dag 1 dat Google's Gmail active sync voor Windows Mobile ondersteund gebruik ik het. Zie ook: nieuws: Google maakt Gmail-pushmail geschikt voor WM en iPhone

Sinds een week echter gaat de accu van mijn telefoon als een dolle op. Heb heel erg het vermoeden dat Telfort iets aan zijn netwerk heeft gedaan waardoor de verbinding in Active Sync regelmatig verbroken word. Zijn er meer mensen die dit ervaren of is er iets aan mijn telefoon niet goed meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Heb sinds een aantal weken dat de verbinding wel opgezet wordt, maar dat er niets overheen kan. Het duurt dan soms een 20 seconden voordat het werkt, wat time-outs oplevert. Dit is niet altijd zo, maar of dat met bepaalde cellen te maken heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 13:53
Ik heb een vraagje
Kan je bij Telfort als je een databundel heb afgesloten die stoppen na een aantal maanden?
Ik wil geen mobiel internet meer vandaar, heb hem nu al 4 maanden

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
McDaBom schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:03:
Ik heb een vraagje
Kan je bij Telfort als je een databundel heb afgesloten die stoppen na een aantal maanden?

Alvast bedankt
Kan volgens mij als je de bundel niet tegelijkertijd met je abonnement heb afgesloten (als dat uberhaupt mogelijk is bij Telfort)... Anders is het onderdeel van je abonnement en moet je het helemaal uitzitten tot het einde van de contracttermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik heb nu al een uur geen bereik met Telfort (zowel bellen als smsen lukt niet)
Ik woon in Amsterdam...meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb een vraagje
Ik dacht van niet. Log anders in op Mijn Telfort, dan zie je het staan :)
brotherlouie99 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:18:
Ik heb nu al een uur geen bereik met Telfort (zowel bellen als smsen lukt niet)
Ik woon in Amsterdam...meer mensen last van?
Heb je je telefoon al eens uit en weer aan gezet? In Den Haag heb ik iig geen problemen ondervonden. Bel de klantenservice zou ik anders zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
In Zwolle werkt Telfort zonder problemen?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje

Alvast bedankt
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de laatste tijd van Telfort een melding gehad dat hij teveel data gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Laatst online: 10-09 11:01
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:27:
Heeft iemand de laatste tijd van Telfort een melding gehad dat hij teveel data gebruikte?
Ben ik ook benieuwd naar, ik zag op mijn laatste facturen dat ik tegenwoordig zo rond de 150mb aan data per maand verbruik. Ik heb niet de verwachting dat dit gaat afnemen eerder toenemen! In oudere post zie ik dat het FUP op 50mb stond (2008) iets waar ik dus allang overheen ben gegaan. Iemand die toevallig structureel boven de zeg 500mb zit en nog niet is afgesloten? :)

[ Voor 23% gewijzigd door thafusion op 01-12-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 19:17
Goedemorgen,

Ik mag nu van mijn moeder onbeperkt internet op mijn mobiel, dus ik ga vrolijk achter me pc zitten en wil dus internet inschakelen (Bundel :Surf & Mail onbeperkt 10euro permaand) Via mijn telfort...
Krijg ik 1 of gekke rare fout :
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b2b258506132/4b2b258505967-Knipsel.JPG

Weet iemand hoe dit komt en wat het betekend.
Kan ik gewoon geen Surf en mail fixen of zit er een fout bij hun in het systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BluRay schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 07:36:
Goedemorgen,

Ik mag nu van mijn moeder onbeperkt internet op mijn mobiel, dus ik ga vrolijk achter me pc zitten en wil dus internet inschakelen (Bundel :Surf & Mail onbeperkt 10euro permaand) Via mijn telfort...
Krijg ik 1 of gekke rare fout :
[afbeelding]

Weet iemand hoe dit komt en wat het betekend.
Kan ik gewoon geen Surf en mail fixen of zit er een fout bij hun in het systeem ?
Bluray,

Graag ontvang ik per DM uw gegevens (06-nummer of klantcode).

Ik zal dan het e.e.a. voor u uitzoeken.

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

En uiteraard gaat de laatste factuur alsnog fout omdat internetverkeer op de laatste dag van het contract buiten de 'onbeperkt'-bundel valt... :+

Maargoed, laat ze die paar dubbeltjes maar houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik een HTC Hero heb, verstook ik veel en veel meer data dan met mijn oude Nokia E71. Zo'n 400 mb per maand. Maar Telfort doet er vooralsnog niet moeilijk over.

Met die Hero wordt voortdurend automatisch van alles gesynchroniseerd met Google-diensten op internet. Vandaar dat hoge dataverbruik. Ik doe niet eens gekke dingen, zoals veel foto's versturen of de telefoon als modem voor een laptop gebruiken (wat wel kan met een kabeltje). Alleen maar wat surfen en e-mailen. Meer niet.

• valdi
  • Niet online
Sinds gisteravond 23.00 geen data connectie. Tot vanochtend geen connectie in omgeving Utrecht, nu ook niet in omgeving Rotterdam. Iemand anders ook last van?

Verwijderd

Dj_Tjebbe schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:37:
Sinds gisteravond 23.00 geen data connectie. Tot vanochtend geen connectie in omgeving Utrecht, nu ook niet in omgeving Rotterdam. Iemand anders ook last van?
Ik heb gewoon verbinding omgeving Alphen aan den Rijn

• Arnout
Werkt hier @ Rotterdam. Dus lokaal probleempje, toestel al gereboot?

• valdi
  • Niet online
Arnout schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:08:
Werkt hier @ Rotterdam. Dus lokaal probleempje, toestel al gereboot?
Lijkt t weer te doen.. Verder niet aangekomen, misschien een probleem op een klein deel van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dit vooral over mobiel internet voor je telefoon op www.telfort.nl van €2,50 per maand?
Of mobiel internet voor je laptop op www.telfort.nl van €39,95 per maand?

Ik overweeg een Telfort-abonnement te nemen voor mijn iPhone, maar op de site staat 768kbit/sec en jullie hebben het over 250kbyte/sec (2mbit)?
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste