Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:
  • 104.106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dragao Cell schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:43:
[...]
Persoonlijk ben redelijke tevreden over telfort. Goede dekking (zeer goed zelfs!) en toch voor mij redelijk goedkoop als je vergelijk met andere providers.
Wel ben teleurgesteld in communicatie bij Telfort zelf.
[...]
Op zich ben ik over de producten zeer te spreken. Op zich goedkoop en het netwerk is ook gewoon goed... Alleen is de communicatie inderdaad soms een beetje slecht (zie hierboven: eerst e-mailen, vervolgens moeten bellen en dan een brief sturen) dat kan natuurlijk ook meteen in één keer, maar verder eigenlijk geen klachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb ook gekeken wat voor mij het beste uitkomt en dan kom ik toch bij Telfort uit, scheelt mij bijna 10 euro in de maand vergeleken met andere providers. Daarbij komt nog het hele goede netwerk en je hebt mij om. Die FUP zal vanzelf wel weer beter worden. De laatste tijd komen hier ook weinig mensen die melden dat ze een brief hebben gehad, dus ik heb zo'n vermoeden dat het wel beter wordt.

Tjah en bureaucratie is bij elk bedrijf omslachtig...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De communicatie ben ik zeker met je eens, en Telfort zelf ook, Telfort doet er dan ook alles aan om deze te verbeteren, en is hier ook echt hard mee bezig.

Ik reageerde op zijn post omdat deze overmatig negatief was, en hij mensen aanraadt om Telfort te passeren gebaseerd op de one-minute-rounding alleen. Telfort heeft veel meer te bieden dan dat. Nogmaals, ook mét one-minute-rounding is Telfort in veel gevallen nog steeds goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Communicatie is inderdaad een probleem, maar ook het oplossend vermogen daaro. Ik ben al een jaar bezig met een probleem dat ik mijn vrouw niet kan mms'en.

Als ik (Telfort) een mms naar mijn vrouw stuur dan krijgt zij (t-mobile) een sms van telfort dat ze op de telfort site haar mms kan uitlezen. Stuurt zij (t-mobile) een mms naar mij, dan komt deze gewoon aan.
Als iemand (niet-telfort) een mms naar haar stuurt, dan komt deze gewoon aan. Als iemand (wel-telfort) een mms naar haar stuurt, krijgt ze weer een sms van telfort.

Het rare is dus dat zij een sms van telfort krijgt, en niet van haar eigen aanbieder (zoals dat normaal het geval zou moeten zijn; nog geprobeerd met mijn schoonmoeder d'r gsm)

Het ligt aan telfort, dat is duidelijk. maar ze kunnen het niet oplossen.
Het blijkt dat mijn vrouw ooit een abonnement bij O2 heeft gehad, en dat daar nog iets van in het systeem staat (ze kan nog aanmelden en inloggen op de telfort site met haar nummer), maar ze vertikken het om die gegevens te verwijderen.

Dit, het feit dat ze me een verlenging hadden aangeboden met 't identieke aantal minuten/sms en internet voor 3 euro meer dan mijn huidige abo en die internet gebruik brief heeft me doen besluiten om Telfort de rug toe te keren.

[ Voor 23% gewijzigd door Krypt op 11-04-2009 22:26 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter is een probleem zoals jij dat beschrijft technisch veel ingewikkelder. Er is niet zomaar een partij aan te wijzen waar de fout ligt. T-mobile kan het nummer ook verkeerd in-geporteerd hebben. Al zullen ze dat nooit toegeven.

Jij geeft al aan dat mevrouw haar nummer ooit heeft laten inporteren vanaf O2. Bij porteringen gaat wel eens iets mis, en daar kunnen deze problemen ook uit voortvloeien. Dat je al aangeeft dat dit mms probleem bij meer Telfort abbonee's (vrienden) gebeurt, geeft aan dat het waarschijnlijk de portering is.

gebeurt het ook als mevrouw haar simkaart in een ander toestel stopt, ook kunnen niet alle toestellen de plaatjes ontvangen, sommigen kunnen echt alleen de link toegestuurd krijgen. Tevens kan het ook zijn dat haar toestel het formaat van jouw foto's niet ondersteund.

Dat zij een sms van Telfort krijgt is inderdaad ronduit vreemd, en heeft zeer zeker waarschijnlijk te maken met het feit dat haar gegevens nog bekend zijn in het systeem van Telfort. Echter hangt het daarbij wel af van welke gegevens dit zijn. Alleen inloggen op de site is niet zo'n probleem, als haar nummer deels nog op ons netwerk/systeem te vinden is, dat dan weer wel.

Weet niet of Telfort dit al voor je had gedaan, maar vertel een medewerker volgende keer dat hij/zij een mail naar CAP Gemini moet sturen, met de vraag welke gegevens nog bij ons bekend zijn, en of ze deze willen verwijderen. (Onder vermelding van naam, nummer, sim-kaar nr, etc.)

Dat jou verlenging duurder werd, is heel raar. Telfort heeft haar prijzen wel aangepast, maar deze zouden juist voordeliger uit moeten vallen! Misschien maakte jij bij jou huidige bundels gebruik van een aanbieding van derden op het Telfort netwerk?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Bedankt voor je antwoord. Probleem doet voor in verschillende toestellen, toen ik nog bij Orange zat had ik geen enkel probleem en ik gebruikte toen hetzelfde toestel.

Ik ben echter al een jaar bezig met dit probleem en ik wacht nu al weer een paar maanden om terug gebeld te worden (en ik maar bellen om ze er aan te herinneren) dus ik ben het echt een keer moe. Het valt al mee dat ik al een jaar geduld heb.

Ik heb al 10x gevraagd om alle gegevens van mijn vrouw te verwijderen uit het systeem; dit is me al verschillende keren toegezegd dat dit gedaan zou worden. Maar bij het volgende telefoontje weten ze weer van niets.

En nee; ik heb gewoon een abo via de site afgesloten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, vreemd. Ik doelde trouwens meer op het toestel van jouw vrouw, mocht je op jouw eigen toestel doelen.

Ik weet niet hoe lang jouw abonnement nog duurt, Mocht het snel over zijn en je hebt Telfort inderdaad de rug toegekeerd, dan zal dit niet veel uitmaken. Zit je er nog een tijdje aan vast, wil ik er wel een een telefoontje voor je aan wagen.

Laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:31:
[...]

De communicatie ben ik zeker met je eens, en Telfort zelf ook, Telfort doet er dan ook alles aan om deze te verbeteren, en is hier ook echt hard mee bezig.

Ik reageerde op zijn post omdat deze overmatig negatief was, en hij mensen aanraadt om Telfort te passeren gebaseerd op de one-minute-rounding alleen. Telfort heeft veel meer te bieden dan dat. Nogmaals, ook mét one-minute-rounding is Telfort in veel gevallen nog steeds goedkoper.
Overmatig negatief? Pas sinds een week of twee werkt mijn internet fatsoenlijk, nadat het bijna een jaar telkens nodig was om de verbinding opnieuw te initiëren. Bovendien is de one-minute-rounding voor mij erg nadelig (veel korte gesprekken), en was deze enkel vermeld in de algemene voorwaarden (waar dit soort informatie juridisch gezien eigenlijk niet thuis zou horen; het zijn immers productvoorwaarden). Dat nog even los van het feit dat Telfort nu zes sets AVW naast elkaar hanteert (dan zijn dat ook productvoorwaarden imo).

Wat betreft het T-mobile MMS-probleem is het wel raar dat ze gewoon gebeld kan worden door Telfortnummers. Misschien dat er nog ergens anders een register is van nummers die geen mms kunnen ontvangen @ Telfort (bekend van haar oude informatie). En dan krijg je dit gezever. Hoe dan ook is het de schuld van Telfort omdat, zoals eerder gezegd, anders de sms van T-Mobile zou komen (T-Mo verstuurt geen "kan niet bezorgen"-status terug bij een poging een mms te versturen; kan volgens mij niet eens op de manier waarop jullie het voorstellen).

En de helpdesk? Ik raad aan ernaar te mailen, anders kost het je veel te veel als je via je mobiel belt. Wat betreft communicatie: dit probleem is ontstaan door bezuinigingen + het werven van véél te veel abonnees voor hun vaste internetdienst terwijl ze wéten dat ze het niet aankunnen. Passief bezuinigen is ook bezuinigen... Bovendien ging Telfort vrolijk door met reclame maken terwijl ze al overduidelijk 'vol' zaten qua problemen. Wat betreft nieuwe klanten aansluiten gaat het dan misschien wel goed in 95% van de gevallen, maar als je het aantal missers niet meer kunt bijhouden waardoor mensen maanden zonder internet zitten, dan vind ik dat geen stijl. Dan gaat winst gewoon absoluut voor klanttevredenheid.

En nog even over one-minute-rounding (is dat de marketingterm ervoor?): alleen Vodafone doet het verder met hun Scherp-abonnement geloof ik, en daar staat het duidelijk vermeld bij de productinformatie.
Bovendien, als je één of twee keer te weinig minuten blijkt te hebben in een jaar, dan kost de € 0,25 per minuut (€ 7,50 voor een half uur) die je na je bundel betaalt zó veel dat alle voordeel die jij noemt voor het hele jaar direct teniet gedaan wordt, Priam. En dat weet jij verdomde goed, want daar is die goedkope prijs ook op gebaseerd. Je stelling 'de goedkoopste' verwerp ik dan ook. Voor de beller die 1 of 2 maanden over de bundel heen gaat (door de afronding) is Telfort al niet meer de goedkoopste.

Maargoed... het is intussen wel duidelijk dat je voor Telfort werkt :+

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-04-2009 11:01 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:25:
Hmm, vreemd. Ik doelde trouwens meer op het toestel van jouw vrouw, mocht je op jouw eigen toestel doelen.

Ik weet niet hoe lang jouw abonnement nog duurt, Mocht het snel over zijn en je hebt Telfort inderdaad de rug toegekeerd, dan zal dit niet veel uitmaken. Zit je er nog een tijdje aan vast, wil ik er wel een een telefoontje voor je aan wagen.

Laat het maar weten.
Mijn Telfort.. voor je mobiel werkt ook al 4 weken niet. Vandaag nog geprobeerd in te loggen om de facturen te bestuderen..maar dit was niet mogelijk. :(

Dit is niets persoonlijks tegen jou, alle lof dat jij hier mensen wilt helpen! E-mail verzenden via het webformulier werkt ook niet, ik moet me daarvoor inloggen volgens de site :O.
Beste klant,
Door een technische storing kunt u op dit moment geen gebruik maken van Mijn Telfort.
We zijn bezig de storing zo spoedig mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Telfort BV
Telfort factuur niet in te zien wegens onderhoud/ storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sorcerer. Wat betreft het mms probleem, bellen en mmsen zijn twee aparte diensten, dus het is niet vreemd dat zij wel gebeld kan worden door Telfort nummers. Ik denk nog steeds dat dit door een foutje tijdens de portering is ontstaan. Kom het wel vaker tegen. Bijvoorbeeld dat een stel juist elkaar niet kan sms-en, en de rest van de wereld wel.

Dat Telfort de enorme hoeveelheid nieuwe internet-klanten een beetje had onderschat, is volgens mij ook netjes toegegeven tijdens een recente uitzending van Radar. Telfort doet er echter wel alles aan om de systemen helemaal in orde te krijgen. Nieuwe klanten hebben dan ook eigenlijk nergens last meer van.

Dat de (overigens nog steeds) goedkope prijzen gebaseerd zijn op het one-minute rounding verhaal, en het bedrag dat je betaalt buiten de bundel, ben ik het niet mee eens. De prijzen zijn al jaren zo laag. Telfort raad mensen altijd aan een bundel te kiezen die bij hun belgedrag past. Dat wil zeggen dat je normaliter binnen de bundel blijft, en dus een mooie lage rekening hebt.

Als jij er een paar keer overheen gaat, is dat niet direct de schuld van Telfort. En dat jij dan meer betaalt, wil ook niet zeggen dat het Telfort abonnement niet goedkoop is. Deze stelling aannemen is me net iets te makkelijk. Iedereen weet dat buiten een bundel bellen geld kost, bij alle providers.

@Chutney

Ben nog niet aan het werk geweest, zal eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Priam: Tuurlijk raden ze dat aan, maar als je zoals ik gemiddeld 30 minuten meer nodig hebt in de maand wordt het al moeilijker inschatten (60 gesprekken gemiddeld 30 seconden naar boven afronden = 30 minuten)...

En ga je er dan overheen met die 30 minuten dan betaal je ook gelijk € 7,50(!) per maand meer: gelijk een stuk duurder, net zoals bij andere providers inderdaad. Tuurlijk zijn die bundels er wel op gemaakt: je betaalt of te veel omdat je je minuten overhoudt of te veel omdat je minuten bij moet kopen. Dat is al het businessmodel sinds minutenbundels zijn ingevoerd. Zonder dat afrondverhaal zouden de tarieven wel hoger zijn verwacht ik.

Het punt wat ik aanvoerde is echter dat Telfort deze verandering geniepig heeft ingevoerd, in een heel klein puntje in artikel 12 ofzo van de algemene voorwaarden, in plaats van dit duidelijk te vermelden in de productspecificaties.

En ik blijf bij mijn stelling: als je veel korte gesprekken houdt is er een kans dat een andere provider goedkoper is. Hoeveel goedkoper hangt af van het aantal gesprekken en het aantal totale minuten.

Wat betreft die Radar-uitzending: die man kan lullen wat hij wil, als de kennis en capaciteit er niet is binnen het bedrijf dan lukt het niet om al die klachten fatsoenlijk af te handelen.

Gelukkig zullen ik + wat vrienden binnen afzienbare tijd overstappen naar Vodafone waar ze een Onder Ons-blox hebben waarmee je onbeperkt kunt bellen in een groep mensen onderling. Al met al veel goedkoper. En hopelijk ook met minder internet-gezeur en wél een werkende mogelijkheid om je facturen in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Kan het zijn dat mijntelfort inmiddels al meer dan een week niet beschikbaar is?
Erg irritant zeg, ik dacht dat ik daar vanaf was door weg te gaan bij vodafone (hun myvodafone website was al helemaal een drama) maar dit vind ik dan weer vies tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
cbernardini schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:44:
Kan het zijn dat mijntelfort inmiddels al meer dan een week niet beschikbaar is?
Erg irritant zeg, ik dacht dat ik daar vanaf was door weg te gaan bij vodafone (hun myvodafone website was al helemaal een drama) maar dit vind ik dan weer vies tegenvallen...
Ja, klopt. Volgens mij is het al twee/drie weken niet beschikbaar.

Er is trouwens een speciaal topic aangewijd: Telfort factuur niet in te zien wegens onderhoud/ storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer: Ik ontken ook absoluut niet dat providers geld verdienen aan het bundel-systeem. Echter geef ik alleen aan dat wij er niet vanuit gaan dat mensen er altijd overheen bellen, en dus onze prijzen daar ook niet direct op baseren.

Waar de verandering juridisch gezien thuishoort, laat ik even rusten, aangezien ik daar compleet geen evrstand van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:07:
Sorcerer: Ik ontken ook absoluut niet dat providers geld verdienen aan het bundel-systeem. Echter geef ik alleen aan dat wij er niet vanuit gaan dat mensen er altijd overheen bellen, en dus onze prijzen daar ook niet direct op baseren.
Tuurlijk doe je dat wel, anders maak je geen € 0,25 per minuut ervan: óf mensen kopen (te) veel (+ meer continuïteitsgarantie) óf mensen betalen te veel. Vertel me anders maar waarom het zo extreem onevenredig duur is buiten de bundel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, ik ontken ook niet dat providers geld verdienen aan dit systeem.

@de rest. Mijn Telfort moet weer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Lees daarnet op de FP: nieuws: Tweede Kamer: Vodafone en KPN mogen voip niet meer verbieden

De laatste alinea :+
Overigens heeft Telfort het, hoogstwaarschijnlijk onbewust, lastig gemaakt om de voorwaarden te vinden: de link Voorwaarden in de webshop van de provider leidt naar een advertentiesite met de domeinnaam Tefort.nl.
Toch wel een grote blunder....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:25:
Lees daarnet op de FP: nieuws: Tweede Kamer: Vodafone en KPN mogen voip niet meer verbieden

De laatste alinea :+

[...]

Toch wel een grote blunder....!
Dit is een typfout op de site geweest. Deze wordt helemaal vernieuwd.

Is trouwens ook al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hebben mensen onlangs nog brieven ontvangen ivm de wazige datalimiet?

Overigens doet mijn telfort het nog steeds niet hier... Het kwakkelt een beetje, maar ik erbij.

[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 16-04-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:58:
Hebben mensen onlangs nog brieven ontvangen ivm de wazige datalimiet?

Overigens doet mijn telfort het nog steeds niet hier... Het kwakkelt een beetje, maar ik erbij.
Niet inloggen via het dingetje op de homepage.

Ga naar www.telfort.nl/mijntelfort en klik daar op 'ga naar mobiel' of iets dergelijks.

Dan kan je gewoon inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:05:
[...]

Niet inloggen via het dingetje op de homepage.

Ga naar www.telfort.nl/mijntelfort en klik daar op 'ga naar mobiel' of iets dergelijks.

Dan kan je gewoon inloggen.
*kuch*

"Helaas,
De site is momenteel niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog eens."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:51:
[...]

*kuch*

"Helaas,
De site is momenteel niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog eens."
https://www.telfort.nl/mi..._url=/mijntelfort/mobiel/

Werkte gisteren vanaf 12uur, en nu nog steeds, voor mij, en een heleboel anderen.

Misschien had je even een kinkje in de kabel =) Moet het nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Werkt nog steeds voor geen meter die site, bij mij dan in ieder geval...
Inloggen duurt enorm lang en dan krijg ik te zien:
Helaas,
De site is momenteel niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog eens.

[ Voor 55% gewijzigd door VR46 op 17-04-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
@ Priam: werk jij soms bij Telfort ofzo? Voor elke irritatie lijk jij een weerwoordje te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Net geprobeerd....en ik kan weer op Mijn Telfort pagina....Yippie.

Alleen nog steeds geen reactie op mijn klacht (zie eerder in dit topic) en heb nog steeds geen internet abbo
:'( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oudbrood schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:37:
Net geprobeerd....en ik kan weer op Mijn Telfort pagina....Yippie.

Alleen nog steeds geen reactie op mijn klacht (zie eerder in dit topic) en heb nog steeds geen internet abbo
:'( :X
DM me je 06 nummer, en ik zal even voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:46:
[...]

DM me je 06 nummer, en ik zal even voor je kijken.
Heb je hem ontvangen?

[ Voor 3% gewijzigd door Oudbrood op 20-04-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep! Ik ga morgen even voor je op onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:59:
[...]

Yep! Ik ga morgen even voor je op onderzoek.
Ik heb even contact gehad met twee afdelingen. Het is technisch gezien dus echt niet mogelijk om tussentijds een bundel toe te voegen. Echter vonden zij het ook vreemd dat er wel een toezegging is gedaan, maar dat deze niet is uitgevoerd.

Ik heb het door laten zetten, en meteen erachter aan laten bellen. Hoop dat je nu snel iets hoort!

Overigens bewaar ik je DM even, kan ik het later nog even checken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:20:
[...]

Ik heb even contact gehad met twee afdelingen. Het is technisch gezien dus echt niet mogelijk om tussentijds een bundel toe te voegen. Echter vonden zij het ook vreemd dat er wel een toezegging is gedaan, maar dat deze niet is uitgevoerd.

Ik heb het door laten zetten, en meteen erachter aan laten bellen. Hoop dat je nu snel iets hoort!

Overigens bewaar ik je DM even, kan ik het later nog even checken.
Oke....
Je hebt een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
  • Laatst online: 04-06 21:00
Ben benieuwd of het je alsnog gelukt is om tussentijds internet te "krijgen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
lekkerkerkE71 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:36:
[...]

Daar ben ik ook nog steeds heel benieuwd naar.....
Op dit moment heb ik nog steeds niks gehoord van Telfort.
Nog ff en het is 28 juni en dan gaat me nieuwe contract in met internetbundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Lees hier veel over abonnementen die niet uitgebreid kunnen worden met mobiel internet, of pas wanneer hun huidige afloopt. Heb zelf op 14 april met Telfort gebeld en het was gewoon mogelijk om mobiel internet erbij af te sluiten voor 10 euro pm, heb zelf momenteel een sim only abonnement. Dit zou dan na 2 weken ingaan, oftewel sinds gister. Doe ik er goed aan na te bellen of surf&mail nu wel echt is afgesloten?

Overigens krijg ik geen streaming media aan de praat. Of het nu vtap.com of een filmpje van welke website dan ook is, in het streamscherm komt gelijk ''verbinden met netwerk mislukt'' te staan. Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
TheDukemaster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:50:
Lees hier veel over abonnementen die niet uitgebreid kunnen worden met mobiel internet, of pas wanneer hun huidige afloopt. Heb zelf op 14 april met Telfort gebeld en het was gewoon mogelijk om mobiel internet erbij af te sluiten voor 10 euro pm, heb zelf momenteel een sim only abonnement. Dit zou dan na 2 weken ingaan, oftewel sinds gister. Doe ik er goed aan na te bellen of surf&mail nu wel echt is afgesloten?

Overigens krijg ik geen streaming media aan de praat. Of het nu vtap.com of een filmpje van welke website dan ook is, in het streamscherm komt gelijk ''verbinden met netwerk mislukt'' te staan. Iemand enig idee hoe dit komt?
Het is in mijn geval fout gegaan omdat ik eerst een internetbundel had aangevraagd en voordat deze na 2 weken actief was ook ging verlengen.
Als ik had gewacht met verlengen totdat de internetbundel actief was dan was het goed gegaan.
Het gaat dus niet altijd fout.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDukemaster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:50:

Het is bij jou waarschijnlijk gewoon goed gegaan, de andere verhalen hier hadden een aantal andere factoren.

Als je nog niet gebeld heb, DM me je 06, controleer ik je surf&mail even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 02:50
Heeft iemand nog meer problemen om internet te gebruiken?
Volgens mij kan sinds gisteren middag Surf & Mail niet meer gebruiken.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragao Cell schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:05:
Heeft iemand nog meer problemen om internet te gebruiken?
Volgens mij kan sinds gisteren middag Surf & Mail niet meer gebruiken.. :'(
Er is geen storing bij mij bekend, ik heb het even nagekeken. Staan alle intellingen nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Laatst online: 07-09 02:50
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:34:
[...]

Er is geen storing bij mij bekend, ik heb het even nagekeken. Staan alle intellingen nog goed?
Ok bedankt voor het nakijken.
Het lag wel aan mijn instelling maar bij mijn weten had ik niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Werd vorige maand een aantal keren gebeld door telemarketeers van Telfort, of mijn abonnement goed bevallen was en of ik dit wilde verlengen. Een van de punten waarover ik viel was dat ik enkele waarschuwingsbrieven binnen heb gehad over mijn data verbruik. Vorig jaar lag dat gemiddeld op 400 MB per maand, en nu begonnen ze te miepen over een keer 1,2 GB (vorig jaar ook een keer gehaald maar niks over gehoord) en een 300 MB. Ik melde aan de telemarketeers iedere keer dat alles wel redelijk bevallen was, alleen dat dat internet abo me zorgen baarde. De laatste dame werd daarin redelijk onbevangen: daarmee kan ik u helaas niet helpen, daarvoor moet u bij een andere afdeling zijn. Moet u daarmee contact opnemen.
Ik weet het niet hoor dame, als je iets wilt verkopen, dan moet je als verkoper je best doen om de koper binnen te halen. De koper voert echt geen ene flikker uit. Zeker in het verkoop proces is het belangrijk om je je als partij van je beste kant te laten zien. Voor mij was het toen duidelijk; Telfort maakt zich er op veel verschillende vlakken wel erg gemakkelijk vanaf. Dure klantenservice, goedkoop internet aanbieden en de datalimiet enorm verlagen en klanten de stuipen op het lijf jagen (dreigen met afsluiten). Het komt bij mij over als goedkoop = duurkoop.

Vandeweek overigens weer een akkefietje: was aan het bellen met een vriend waarbij de verbinding op de haverklap verbroken werd. Dit gebeurd me overigens wel vaker, waarbij direct na dat moment mijn toestel (HTC TD) opnieuw op zoek gaat naar het netwerk. Nu is natuurlijk de vraag, komt dit door Telfort of het toestel... Heb helaas geen ander 3G toestel om het uit te proberen :/

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

jules: en als je hem op GSM zet, gebeurt het dan niet?

Heb er zelf ook last van, maar het ligt aan HTC en niet aan Telfort/KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb nergens last van met mijn Nokia, dus ik denk bijna dat het je telefoon is die het schakelen tussen masten niet zo goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
Priam ik had je een mailtje gestuurd, heb je daar nog naar kunnen kijken?

Ik had dus verlengd en ik wilde tot die tijd (tot 10 juli) ook surf & mail aanschaffen vanwege aanschaf los nieuw toestel die daarvoor geschikt is. Nu is de uitbreidingsaanvraag uit het systeem gegooid (tot 2x toe) en kan ik geen aanvraag meer doen voor surf en mail totdat mijn verlenging ingaat (waar het bij inzit). Is hier nu helemaal niets aan te doen?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluejay28 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:51:
Priam ik had je een mailtje gestuurd, heb je daar nog naar kunnen kijken?

Ik had dus verlengd en ik wilde tot die tijd (tot 10 juli) ook surf & mail aanschaffen vanwege aanschaf los nieuw toestel die daarvoor geschikt is. Nu is de uitbreidingsaanvraag uit het systeem gegooid (tot 2x toe) en kan ik geen aanvraag meer doen voor surf en mail totdat mijn verlenging ingaat (waar het bij inzit). Is hier nu helemaal niets aan te doen?!?!
Nee? Mijn excuses maar ik kan geen mailtje vinden? Als je nogmaals een mailtje met je informatie kan sturen, ik heb eventueel wel een e-mailadres voor je, waar je me op kan bereiken. Deze DM ik wel even.

Edit: Jij kan/wil geen DM's ontvangen, zet dat even aan in je profiel, dan stuur ik je de DM.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
lekkerkerkE71 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:36:
[...]

Vorige week door Telfort benaderd.
Internet activeren is nog wel mogelijk maar heel veel handmatig werk en aangezien op 28 juni mijn nieuwe abbo met internetbundel actief wordt gaan ze dit niet meer doen.
Heb nu de laatste 3 fasctureren gecrediteerd gekregen, tenminste ik moet het nog krijgen.
Helaas...als ik mocht kiezen had ik toch voor de actieve internetbundel gegaan maar die keuze was er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hooglander1 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:14:
Ik heb nergens last van met mijn Nokia, dus ik denk bijna dat het je telefoon is die het schakelen tussen masten niet zo goed doet.
Ja, of slecht om kan gaan met input van veel verschillende UMTS-masten tegelijk (tis immers een CDMA-achtige techniek, misschien kan hij het dan niet aan :?) ... Anyway heb van meer mensen met HTC gehoord dat het gebeurt, vooral op hoge locaties.

Met nokia heb ik er idd ook geen last van gehad @ 3G. Voor mij is dat iig een belangrijke reden om het toestel op GSM-only te laten staan (naast het feit dat hij dan 2x zo snel leeg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik lees dat er de laatste tijd weinig klachten zijn over het internet(vooral FUP) van telfort. Ik ga me hier waarschijnlijk ook maar aan wagen. Vodafone was me een tikkeltje te duur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:21:
Nou ik lees dat er de laatste tijd weinig klachten zijn over het internet(vooral FUP) van telfort. Ik ga me hier waarschijnlijk ook maar aan wagen. Vodafone was me een tikkeltje te duur. :P
Klopt. Ik heb sinds 1 april Surf en Mail onbeperkt en zit sindsdien op 300-400MB per maand, waar ik niks over heb gehoord.

Vraag me na het lezen van de FP over KPN/Hi even af of het nu bij Telfort ook is toegestaan om Youtube / streaming radio te gebruiken. Iemand die het gewoon geprobeerd heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 30-06-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Hoe zit het met de connectie problemen in voornamelijk de randstad? Werkt het nu een beetje.. halen we ook de snelheid 768kbits downstream?

Ik ga een sim only pakken icm. surf en mail binnen een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Chutney schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:02:
Hoe zit het met de connectie problemen in voornamelijk de randstad? Werkt het nu een beetje.. halen we ook de snelheid 768kbits downstream?

Ik ga een sim only pakken icm. surf en mail binnen een maand.
Nergens last van. In de trein r'dam - den haag hs voornamelijk 3.5g en doorgaans tussen de 50kB/sec en 100kB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Thx!.. Dat traject reis ik ook elke dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb sinds kort mail en surf unlimited bij mijn abbo. Moet ik daar nog instellingen voor veranderen? Want volgens mij lopen de kosten gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosten kun je eventueel op je rekening controleren, maar als jouw Surf & Mail al geactiveerd is, kan je er vanuit gaan dat je geen extra kosten hebt. Let op de fair-use policy, natuurlijk.

Instellingen, blijven hetzelfde als je die al had, en anders kan je ze vinden op Mijn Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een LG Arena met Surf en mail unlimited van Telfort en een aantal dingen zijn mij opgevallen en ben benieuwd wat daar de reden achter is:
  1. De drager voor mobiel internet wordt gegeven als GPRS (terwijl het een UMTS telefoon is): zie instellingen Telfort Website, http://www.telfort.nl/mij...m/instellingen/handmatig/. Waarom niet gewoon 3G netwerk?
  2. Er wordt aangegeven dat je via de proxy moet internettten terwijl bij instellingen voor Iphone er geen proxy hoeft worden ingevuld. Is het mogelijk om zonder proxy te internetten?
  3. Streaming willen ze ook via de proxy laten lopen: als je proxy uitzet voorkom je daarmee dat ze streaming in de gaten kunnen houden en daardoor dat je dat wel kan doen?
  4. Als je via UMTS internet en/of zonder proxy, worden er dan additionele kosten berekend?
  5. Worden er kosten gerekend voor streaming?
Hoop dat iemand een antwoord weet op deze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Bij mij wisselt hij tussen GPRS en 3G. qua icoontje. Iphone hoeft inderdaad niets in te stellen, deze neemt automatisch kennis van dit soort dingen.
2. Nee.
3. Nee.
4. Nee.
5. Nee. Zolang je binnen de Fair-use Policy blijft. Let hier dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:18
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:07:
1. Bij mij wisselt hij tussen GPRS en 3G. qua icoontje. Iphone hoeft inderdaad niets in te stellen, deze neemt automatisch kennis van dit soort dingen.
2. Nee.
3. Nee.
4. Nee.
maar is die fup nog steeds iets van 50mb? het is hier op het forum ook niet echt duidelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je dat je binnen de fair-use blijft? Wat is gemiddeld gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:02:
[...]

Als je er boven komt krijg je eerst een waarschuwing (Brief) van Telfort.

Zijn er mensen die met de LG Arena+Telfort youtube werkend hebben, niet via de BOLT browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:42:
[...]

Als je er boven komt krijg je eerst een waarschuwing (Brief) van Telfort.
Hoeveel?
  • 50 MB?
  • 100 MB?
  • 150 MB?
  • 200 MB?
  • 250 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik surf en mail 3 maanden, ik denk dat ik ongeveer 400 tot 500MB (Veel Youtube, Mail en 3 tot 4 uur surfen per dag) per maand binnen haal en ik heb nog nooit wat gehoord. Als je dit forum door neemt lees je dat in 2008 mensen rond de 200 a 300MB een brief kregen.

Als je het echt wilt weten kan je het beste ff met Telfort zelf bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
ja maar die zeggen ook iedere keer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:35:
Ik gebruik surf en mail 3 maanden, ik denk dat ik ongeveer 400 tot 500MB (Veel Youtube, Mail en 3 tot 4 uur surfen per dag) per maand binnen haal en ik heb nog nooit wat gehoord. Als je dit forum door neemt lees je dat in 2008 mensen rond de 200 a 300MB een brief kregen.

Als je het echt wilt weten kan je het beste ff met Telfort zelf bellen.
200 a 300mb.... dat is echt niet veel.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook wel een beetje vaag dat je voor je telefoneer-abonnement wel precies kan zien, hoeveel het gaat kosten en wat je kwijt bent (ook als je over je bundel heengaat) maar dat voor internet er geen duidelijke richtlijnen zijn.

Het zou ook nog een idee van ze kunnen zijn om verschillende abonnementen aan te bieden. Zou het niet erg vinden om (iets) meer te betalen voor een beter mobiel internet abonnement. Streaming toegestaan, afknijpen van de snelheid tot gprs als je over een bepaalde aantal GB/MB's gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een nieuwe zakelijke sim only abbo besteld bij Telfort voor 24 maanden. LET WEL de Zakelijke zzp variant.

Tot mijn verbazing zag ik 2.10 euro ex btw voor internet staan. Er stond nergens dat het een actie tarief was met een beperkte duur (\voor een gedeelte van de contract looptijd)

Dus maar Ff erachteraan gebeld en telfort bevestigde dat de korting voor de volle 24 maanden geldig was, helaas gold dit niet voor 12 maanden abbos. Ik heb het niet gecontroleerd voor de prive abbos. Lijkt wel voor alle zakelijke 24 maandsabbos te gelden

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:11
Arnout schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 08:38:
[...]

Klopt. Ik heb sinds 1 april Surf en Mail onbeperkt en zit sindsdien op 300-400MB per maand, waar ik niks over heb gehoord.

Vraag me na het lezen van de FP over KPN/Hi even af of het nu bij Telfort ook is toegestaan om Youtube / streaming radio te gebruiken. Iemand die het gewoon geprobeerd heeft?
Man ik ben super tevreden over onbeperkt internet van Telfort zit nu al 3-4 maanden op 1,5-2GB en zelfs iets er boven en ik hoor niks en reken aan het eind een tientje af, danku Telfort!
Lekker tetheren via mn G1 naar mn laptop en youtube kijken en alles wat ik zou willen, geen punt.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dank. Ben echt tevreden over Surf en Mail. M'n Nokia E51 met Google Maps is toch echt sneller dan mijn collega met z'n Iphone 3G met T-Mobile. Die moet het echt afleggen qua dekking én snelheid. En dat voor € 7,50 2 jaar lang.

[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 04-08-2009 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:02:
[...]

De fair use is in principe niet gebonden aan gemiddeld gebruik. Althans, bij de meeste klanten niet. Ik ken behoorlijk wat mensen die maandelijks ruim 1GB internetten, en hier niets over horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:58:
[...]

De fair use is in principe niet gebonden aan gemiddeld gebruik. Althans, bij de meeste klanten niet. Ik ken behoorlijk wat mensen die maandelijks ruim 1GB internetten, en hier niets over horen.
Hi Priam, ben je niet op de hoogte van de berichten hier op het forum en de voorwaarden van Telfort?

Als je het topic doorleest hoor je dat iedereen met een waarschuwingsbrief een gemiddeld verbruik voorgeschoteld krijgen. Dit lag rond de 40-50 MB als je de berichten mag geloven.
Zie topic van 9 februari 2009

Telfort voorwaarden (14.6) van Juli 2009 geven aan:
Tevens is gebruik dat overbelasting of andere schade aan het Netwerk veroorzaakt
en gebruik waarbij Contractant regelmatig significant meer belt of data verbruikt dan de gemiddelde klant van dezelfde (Aanvullende) Dienst niet
toegestaan.
Dus er zit wel duidelijk een grens aan wat Telfort stelt (zie voorwaarden) en dus wel gebonden aan gemiddeld verbruik. Iedereen kan wat roepen hierover. Lijkt mij dus verstandiger voor Telfort om aan te geven wat wel en wat niet geaccepteerd wordt of zoals ik eerder heb gezegd. Afknijpen van snelheid na overschrijden van vooraf bekend gemaakt datalimiet. Als alle telecomaanbieders dit doen, dan kun je tenminste een goede beslissing nemen voor de ene of de andere dienst.

Mijn volgende abonnement zal iig zijn bij degene, die het duidelijkst is en waar ik dan van te voren weet waar ik aan toe ben. Ik betaal liever iets meer voor duidelijkheid dan goedkoop=duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 09:25
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:10:
Als je het topic doorleest hoor je dat iedereen met een waarschuwingsbrief een gemiddeld verbruik voorgeschoteld krijgen. Dit lag rond de 40-50 MB als je de berichten mag geloven.
Het lijkt er wel op dat dat de laatste tijd verbeterd is, geen recente meldingen meer van mensen die brieven hebben gekregen. Telfort lijkt dus met zijn tijd mee te gaan en de limieten naar de huidige standaarden te hebben aangepast. Ik hoop in ieder geval dat dat waar is, ik ben al vele jaren klant bij Telfort en altijd heel erg tevreden geweest, maar ik wil binnenkort een smartphone met mobiel internet. Als Surf&Mail achterblijft bij de concurrentie, dan zal ik toch overstappen naar een andere partij.

Dat hangt af van die FUP, die dus hopelijk verbeterd is, maar ook van streaming. Ik lees hier en daar dat streaming niet mogelijk is met Surf&Mail van Telfort, maar ook daarover lees ik weinig klachten de laatste tijd. Is er iemand met een HTC Hero (aangezien die flash ondersteund) die dat kan bevestigen? YouTube schijnt wel te kunnen, maar hoe zit dat met andere sites? Àls Telfort niet meer zo moeilijk doet over de FUP, dan zullen ze MB-vretende bezigheden als videostreaming misschien ook wel toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
YouriD schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:10:
[...]

Het lijkt er wel op dat dat de laatste tijd verbeterd is, geen recente meldingen meer van mensen die brieven hebben gekregen. Telfort lijkt dus met zijn tijd mee te gaan en de limieten naar de huidige standaarden te hebben aangepast. Ik hoop in ieder geval dat dat waar is, ik ben al vele jaren klant bij Telfort en altijd heel erg tevreden geweest, maar ik wil binnenkort een smartphone met mobiel internet. Als Surf&Mail achterblijft bij de concurrentie, dan zal ik toch overstappen naar een andere partij.

Dat hangt af van die FUP, die dus hopelijk verbeterd is, maar ook van streaming. Ik lees hier en daar dat streaming niet mogelijk is met Surf&Mail van Telfort, maar ook daarover lees ik weinig klachten de laatste tijd. Is er iemand met een HTC Hero (aangezien die flash ondersteund) die dat kan bevestigen? YouTube schijnt wel te kunnen, maar hoe zit dat met andere sites? Àls Telfort niet meer zo moeilijk doet over de FUP, dan zullen ze MB-vretende bezigheden als videostreaming misschien ook wel toestaan.
soms is streaming niet mogelijk, bijvoorbeeld rechtstreeks via uitzendinggemist en youtube. Tunin.fm werkt bijvoorbeeld wel weer. heel vreemd iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:10:
[...]

Hi Priam, ben je niet op de hoogte van de berichten hier op het forum en de voorwaarden van Telfort?

Telfort voorwaarden (14.6) van Juli 2009 geven aan:

[...]

Dus er zit wel duidelijk een grens aan wat Telfort stelt (zie voorwaarden) en dus wel gebonden aan gemiddeld verbruik. Iedereen kan wat roepen hierover. Lijkt mij dus verstandiger voor Telfort om aan te geven wat wel en wat niet geaccepteerd wordt of zoals ik eerder heb gezegd. Afknijpen van snelheid na overschrijden van vooraf bekend gemaakt datalimiet. Als alle telecomaanbieders dit doen, dan kun je tenminste een goede beslissing nemen voor de ene of de andere dienst.

Mijn volgende abonnement zal iig zijn bij degene, die het duidelijkst is en waar ik dan van te voren weet waar ik aan toe ben. Ik betaal liever iets meer voor duidelijkheid dan goedkoop=duurkoop.
Ik ken alle berichten, beter als je denkt... Er is ook meerdere malen aangegeven, dat de meeste brieven die verzonden zijn als waarschuwing voor zo een laag verbruik, foutieve brieven waren. Er zijn er een flink aantal uitgegaan.

Ik zeg ook niet dat telfort geen limiet heeft. Au Contraire. Ik meld alleen dat dit limiet in verschillende cases veel te ver uit elkaar ligt, om je er zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 09:25
Sjors81 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:42:
[...]

soms is streaming niet mogelijk, bijvoorbeeld rechtstreeks via uitzendinggemist en youtube. Tunin.fm werkt bijvoorbeeld wel weer. heel vreemd iig.
Bedankt voor je antwoord. Ga dan denk ik toch maar eens overstappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
YouriD schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:16:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ga dan denk ik toch maar eens overstappen naar een andere provider.
zodra mijn contract afloopt, doe ik hetzelfde. dan maar iets meer betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03

Boy

www.byoscoop.nl

Sjors81 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:32:
[...]

zodra mijn contract afloopt, doe ik hetzelfde. dan maar iets meer betalen
ow, andere providers doen wel gewoon streaming ondersteunen? Is dit Telfort specifiek?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:11:
[...]

Ik ken alle berichten, beter als je denkt... Er is ook meerdere malen aangegeven, dat de meeste brieven die verzonden zijn als waarschuwing voor zo een laag verbruik, foutieve brieven waren. Er zijn er een flink aantal uitgegaan.

Ik zeg ook niet dat telfort geen limiet heeft. Au Contraire. Ik meld alleen dat dit limiet in verschillende cases veel te ver uit elkaar ligt, om je er zorgen over te maken.
Hi Priam,

Ik snap bovenstaande zin niet helemaal. Volgens jou zijn er dus foutieve brieven verstuurd bij een laag verbruik: +/- 200-300 MB? In die brieven is foutief aangegeven dat 48 MB het gemiddelde verbruik is?

Hoe kan het limiet in verschillende cases ver uit elkaar liggen? Er werd toch gekeken naar het gemiddelde verbruik? Dat moet dan toch bekend zijn (is volgens mij het verbruik van alle users optellen / het aantal)?

Maar misschien kun je ook aangeven waarom Telfort zich niet wil uitspreken over een limiet? Duidelijkheid geeft toch geen teleurstellingen aan beide kanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, er zijn brieven verstuurd die niet helemaal klopten. Dit ging inderdaad om waarschuwingen bij een verbruik van onder de 50MB. Een aantal klanten hebben hierover de klantenservice gebeld, en die wisten van niets. Foutje dus.

Hoe het limiet zover uit elkaar kan liggen, weet ik ook niet. Ik zie het alleen meermaals voorbij komen. Een gemiddeld verbruik zou logisch zijn, echter is dit in strijd met de informatie die telfort zelf verspreid. Nl. Ongelimiteerd downloaden met een fair-use policy.

Een officiële uitspraak zou prima van pas komen, heb zelf ook Telfort mobiel internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:13:
Ja, er zijn brieven verstuurd die niet helemaal klopten. Dit ging inderdaad om waarschuwingen bij een verbruik van onder de 50MB. Een aantal klanten hebben hierover de klantenservice gebeld, en die wisten van niets. Foutje dus.
Dus bij gebruik onder de 50 MB werd een foutieve brief gestuurd? En dus bij een verbruik van 200-300 MB werd een correcte brief gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze niet zelf verstuurd, dus geen idee.

het enige dat ik kan aanvoeren is dat er ook mensen zijn die 1000MB gebruiken, en geen brief krijgen.

Misschien hangt het af van het soort verbruik? Werkelijk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog mensen hier die in het buitenland last hebben gehad van:
1) heel veel moeite hebben met verbinden met niet-ex-voordeelnetwerken? (alleen bouygues werkte correct; op SFR kon ik wel inloggen maar ik kon niet gebeld worden, bleek na een hele tijd, idem met TIM Italië... W T F ?)
2) trage dataverbinding in het buitenland (50% timeout, leuk, telkens opnieuw verbinden en 3(!) minuten doen over het ophalen van de onderwerpen in je mail(!)

Heb zo'n gevoel dat ze nu maar proberen verbindingen met voor hen onvoordelige telecomnetwerken te verstoren...

Echt, zsm naar Vodafone, daar heb ik nu voor de autotelefoon een abo'tje lopen en dat werkte wel 100% correct in het buitenland. Dan maar meer betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:06:
Nog mensen hier die in het buitenland last hebben gehad van:
1) heel veel moeite hebben met verbinden met niet-ex-voordeelnetwerken? (alleen bouygues werkte correct; op SFR kon ik wel inloggen maar ik kon niet gebeld worden, bleek na een hele tijd, idem met TIM Italië... W T F ?)
2) trage dataverbinding in het buitenland (50% timeout, leuk, telkens opnieuw verbinden en 3(!) minuten doen over het ophalen van de onderwerpen in je mail(!)

Heb zo'n gevoel dat ze nu maar proberen verbindingen met voor hen onvoordelige telecomnetwerken te verstoren...

Echt, zsm naar Vodafone, daar heb ik nu voor de autotelefoon een abo'tje lopen en dat werkte wel 100% correct in het buitenland. Dan maar meer betalen...
Grappig dat ik hier ff kijk...

ZIt inmiddels enige tijd via mijn telefoon (HTC TP) mobiel te internetten en tijdens mijn vakantei in Frankrijk kreeg ik ook alleen een goede verbinding bij Bouygues... Ben naar de SFR winkel gegaan en die gaven aan, dat zij op dit moment zelf geen Vodafone Live! ondersteunen... werkt het, dan heb je dus geluk blijkbaar (via wap oid).

Geldt dus alleen voor mobiel internet op telefoon.... bellen ed. werken wel perfect via SFR.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Michael Knight schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

Grappig dat ik hier ff kijk...

ZIt inmiddels enige tijd via mijn telefoon (HTC TP) mobiel te internetten en tijdens mijn vakantei in Frankrijk kreeg ik ook alleen een goede verbinding bij Bouygues... Ben naar de SFR winkel gegaan en die gaven aan, dat zij op dit moment zelf geen Vodafone Live! ondersteunen... werkt het, dan heb je dus geluk blijkbaar (via wap oid).

Geldt dus alleen voor mobiel internet op telefoon.... bellen ed. werken wel perfect via SFR.
Wat ik zei geldt alleen voor Telfort hoor. Ik heb ook een zakelijke Vodafone-mobiel en die werkte op elk netwerk perfect. Overigens heeft SFR wel degelijk goede (UMTS/HSDPA) service. Het is de 'Vodafone' van Frankrijk immers.

Alleen op de naamloze netwerken in dunbevolkte gebieden kun je vaak geen GPRS gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Trouwens, streaming werkt bij mij nu ook niet. Heeft in het verleden wel gewerkt... behoorlijk irritant toch... :/

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
http://mobielinternetnieu...quenties-niet-meteen.html

klopt dit? dus geen 3G meer via telfort .. heb ook geen 3G icon meer op mijn iphone!

• Cadezo
  • Niet online
Amien90 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:22:

klopt dit? dus geen 3G meer via telfort .. heb ook geen 3G icon meer op mijn iphone!
Ze kunnen dan toch gewoon de frequenties van KPN gebruiken (net al Hi!), lijkt me sterk dat ze opeens geen 3G meer zullen kunnen bieden. Dat gaat ze dan grote problemen opleveren.

• Amien90
er staat dat de licnesies terug gaan naar de overheid .. dus ik weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 09:03

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb nergens last van...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik denk inderdaad de het geen problemen opleverd.
Volgens mij is de case dat de overheid zegt 'gebruiken die frequenties omdat er veel bedrijven zijn die ze willeng gebruiken'.

Telfort maakt nu deels gebruik van KPN omdat ze nu niet over 3G bieden. De overheid wil dat ze dat we gaan doen. Nadeel voor KPN is dan dat dat geld kost en ze een dubbel netwerk hebben.

Er is een rechtzaak geweest en KPN moet de frequenties gaan gebruiken. KPN wil ze nu terug geven om een boete te voorkomen/laag te houden.

Tefort zal dan over het KPN netwerk gaan.
Daarnaast bied KPN snelheden die volgens mij neit haalbaar zijn met GPRS. Dit moet dan echt via UMTS.
Als ze daarmee stoppen gaan heel veel mensen klagen / weg want die hebben nu maandelijks dat abonnement met die snelheden afgesloten. (het is ook niet meer van deze tijd om geen 3G meer te hebben :X )

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout

Paniek! :O

KPN en Telfort zijn één. Eerder in dit topic kon je al lezen dat Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
Arnout schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:56:
[...]

Paniek! :O

KPN en Telfort zijn één. Eerder in dit topic kon je al lezen dat Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk.
Klopt ... maar het gaat hier om 3G licencies .. ook al heeft KPN namens telfort 3G licencies gekocht en ligt de infrastructuur er .. dan gaat het toch niet op? KPN kan de licensies niet overnemen van telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Amien90 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:35:
[...]

Klopt ... maar het gaat hier om 3G licencies .. ook al heeft KPN namens telfort 3G licencies gekocht en ligt de infrastructuur er .. dan gaat het toch niet op? KPN kan de licensies niet overnemen van telfort.
Wat zeg je nou allemaal? :? Telfort maakt gewoon gebruik van het KPN-netwerk en dus zal jij gewoon hetzelfde bereik als altijd hebben.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
MensionXL schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:50:
[...]
Wat zeg je nou allemaal? :? Telfort maakt gewoon gebruik van het KPN-netwerk en dus zal jij gewoon hetzelfde bereik als altijd hebben.
Inderdaad en het gaat om een licentie voor de frequenties. Telfort heeft hier gewoon te weinig mee gedaan en nu geeft KPN (Telfort) de licenties terug om boetes te voorkomen. Voor de gebruikers verandert er verder helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 22:26
Hallo allemaal,

Ik heb een Nokia N79 (met de nieuwste firmware) en een Sim Only abonnement van Telfort met Surf&mail.

Ik kan gewoon soepel 3G surfen, emailen, youtuben, googlen, etc met mijn N79,
maar helaas werkt de streaming van bijvoorbeeld Uitzending Gemist Mobiel (applicatie) en NOS-Mobiel (applicatie) niet.

Ik krijg steeds de melding "Verzoek is verlopen"

Hebben andere ook dezelfde probleem?

Of kan het zo zijn dat Telfort de streaming heeft geblokkeerd?
En zoja, is dit dan tijdelijk?

[ Voor 23% gewijzigd door pinotje2 op 04-09-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
pinotje2 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:01:
Hallo allemaal,

Ik heb een Nokia N79 (met de nieuwste firmware) en een Sim Only abonnement van Telfort met Surf&mail.

Ik kan gewoon soepel 3G surfen, emailen, youtuben, googlen, etc met mijn N79,
maar helaas werkt de streaming van bijvoorbeeld Uitzending Gemist Mobiel (applicatie) en NOS-Mobiel (applicatie) niet.

Ik krijg steeds de melding "Verzoek is verlopen"

Hebben andere ook dezelfde probleem?

Of kan het zo zijn dat Telfort de streaming heeft geblokkeerd?
En zoja, is dit dan tijdelijk?
bij mijj hetzelfde, volgens mij heeft Telfort idd deze streaming geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Uitzending gemist werkt nog prima op mijn HTC Touch Diamond :? Denk dus eerder dat het aan jullie telefoon ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
jules schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:22:
Uitzending gemist werkt nog prima op mijn HTC Touch Diamond :? Denk dus eerder dat het aan jullie telefoon ligt :)
Bij mij werken http://www.uitzendinggemist.nl en http://m.uitzendinggemist.nl ook wel hoor, ik kom dus gewoon op die sites op mijn Nokia N79 en videos bekijken via die sites gaat "soms" ook wel.

Maar UitzendingGemist Mobiel (applicatie) werkt niet.

Dus jij hebt HTC Touch Diamond en Telfort Surf&mail onbeperkt.
En bij jou werkt UitzendingGemist Mobiel (applicatie) wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat deze applicaties in 'principe' geblokkeerd zijn, echter schiet er wel eens iets doorheen, waardoor je de verschillen krijgt in 'sommige wel, anderen niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hebben de mensen waarbij streaming niet werkt de telfort proxy er nog tussenstaan?
[EDIT]

Ik ga er maar uit van niet, want helaas is het sinds kort ook bij mij geblokkeerd. Schijt irritant, dit was niet al te lang geleden nog niet het geval.

Lang heb ik het uitgehouden, maar nu begin ik het ook wel aardig zat te worden.

[ Voor 60% gewijzigd door Hooglander1 op 07-09-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Dan gebruik je toch gewoon de websites ipv een applicatie?.. Als het daarmee wel werkt dan kun je de streams gewoon openen met een player op je telefoon.

Bij WM kun je coreplayer prima gebruiken om deze streams te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

pinotje2 schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:37:
[...]

Dus jij hebt HTC Touch Diamond en Telfort Surf&mail onbeperkt.
En bij jou werkt UitzendingGemist Mobiel (applicatie) wel?
3x ja (met wel een kanttekening eigenlijk; als ik op de overzichtspagina op een programma klik, dan geeft hij in vaker aan dat hij het niet kan opvragen. Maar als ik op "opnieuw proberen" klik dan krijg ik wel de pagina & stream voorgeschoteld.

Moet wel zeggen dat de beeld en geluids kwaliteit beduidend minder is in vergelijking met begin dit jaar.
Hooglander1 schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:59:
Hebben de mensen waarbij streaming niet werkt de telfort proxy er nog tussenstaan?
Geen idee of er een proxy tussen staat. Standaard instellingen van telfort als ik m'n simkaart erin stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Minder omdat je een slechte connectie hebt of omdat je nu geen uitzendinggemist meer kunt zien via die specifieke app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
Ik ben helaas de weblink kwijt, maar er stond ergens op de voorwaarden pagina van Telfort dat streaming van video of radio wel is toegestaan, mits het binnen de FUP grenzen is.

Maar blijkbaar hebben ze sinds kort de streaming naar NOS Mobiel en Uitzendinggemist Mobiel (applicatie) toch geblokkeerd.

Heel jammer...

En wat betreft de video streaming naar http://m.nos.nl en http://m.uitzendinggemist.nl werkt het heel vaag en als het werkt, gaat het ontzettend traag en met heel veel haperingen.

Terwijl Youtube video streaming relatief snel gaat (+/- 100kb/s).

Is er een mogelijkheid dat we met z'n allen dit probleem aangeven bij de Consumentenbond of Vara Kassa?
Samen staan we immers steker...

[ Voor 11% gewijzigd door pinotje2 op 08-09-2009 01:32 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste