Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:
  • 104.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 21:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Zelfde hier. Ik krijg nog wel een "verbinding" maar daarna werkt helemaal niets.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Werkt prima hier. Welke regio zitten jullie? Ik Amsterdam.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chenkman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik zit in Den Haag. Nu is er gelukkig wel een verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Youtube is toch geen streaming media hoop ik?

Een tv/of radiozender die gebroadcast wordt vind ik streaming media. Youtube zie ik gewoon als een filmpje wat online staat en wat je download maar al begint met afspelen als hij een kort stukje binnen heeft.

Dan is limewire dus ook streaming media want daar kun je ook al een preview mee luisteren...

Ik heb overigens al vaker youtube gekeken maar er zijn naar mijn weten geen kosten voor in rekening gebracht. Ik kijk ook niet veel youtube of zo en kijk nooit naar specificaties als mijn rekeningen niet extreem hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook nooit kosten gehad voor YouTube ofzo.

Verbinding is terug trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:18
na het lezen van dit topic kwam ik erachter dat streaming radio dus niet is toegestaan via mijn abo'tje van 7 euro. nu gebruik ik sinds 4 dec. 2008 tunin.fm en heb uitgerekend ongeveer 600mb te hebben gebruikt (bitrate 128, 6 dagen a 2 uur per dag). Kan ik nu een alleen een brief verwachten met een waarschuwing of denken jullie dat ze gelijk die 600mb in rekening gaan brengen (a 2,50 per mb....)

ik ben nu denk ik van plan over te stappen naar t-mobile, aangezien zij geen beperking kennen tav streaming radio of gooit de FUP hier dan weer roet in het eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Morgen of overmorgen weet ik meer, dan krijg ik mijn factuur binnen. Het gaat bij mij trouwens om het gebruik van youtube op mijn iPhone.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ik heb telfort weer even gebeld en ze de kwestie even voorgelegd, met de algemene voorwaarden erbij.
De medewerker liet me weten dat je gerust radio via nederland.fm zou kunnen luisteren, en ook youtube zou kunnen gebruiken zonder extra te betalen. Alleen als je 'constant films download' (hoe dit moet op de iphone weet ik niet :P ) dan zou er extra betaald moeten kunnen worden, maar dan neemt Telfort van tevoren contact met je op om je te waarschuwen. Klinkt gewoon als FUP, dat als je een limiet overgaat dat je extra moet betalen, net als bij elke andere telco...

Probleem is dat ik gisteren net een nieuwe Telfort super sim only heb besteld, en ik wil écht zeker weten dat ik niet meer extra hoef te betalen omdat ik strontziek werd bij vodafone van de excessief hoge rekeningen die ik elke maand kreeg. Vandaar zó veel belminuten en smsjes.
Als ik hier risico mee loop extra te moeten gaan betalen dan annuleer ik Telfort ga ik voor T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Nokia E71 heb ik de keuze steeds tussen Telfort Spot en Telfort MMS. Ik gebruik Telfort Spot voor internet.

Maar nu doet zich het volgende voor. Ik heb ook een FM-radio op dat toestel. Je kunt via internet een zenderoverzicht downloaden, toegesneden op de plek waar je je bevindt. Dat scheelt enorm in het zoeken naar zenders.

Via Telfort Spot kreeg ik de mededeling dat deze service tijdelijk buiten gebruik is. Tijdelijk duurt nu al drie weken. Toen ik weer eens de keuze kreeg tussen Telfort Spot en Telfort MMS, heb ik die laatste eens geprobeerd. En floep, alle zenders liepen zo binnen.

Zou ik daar nou extra voor moeten betalen ofzo? Kan er niks over vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen extra kosten. Waarschijnlijk gewoon een instellings-fout. Je bent gewoon aan het internetten, iets waar je een bundel voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
hoe staat het nu met Telfort mobiel internet? Zijn jullie tevreden?

Is er echt geen datalimiet, wordt de verbinding ook niet geknepen boven een bepaald gebruik?

Hoe is de UMTS/HSDPA dekking in Nederland?

Hoe is de ervaring met Skype bellen(en dan specifiek met de windows applicatie op een laptop) via Telfort mobiel internet?

[ Voor 16% gewijzigd door borgdaville op 20-01-2009 15:00 ]

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 20:45
borgdaville schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:59:
hoe staat het nu met Telfort mobiel internet? Zijn jullie tevreden?

Is er echt geen datalimiet, wordt de verbinding ook niet geknepen boven een bepaald gebruik?

Hoe is de UMTS/HSDPA dekking in Nederland?

Hoe is de ervaring met Skype bellen(en dan specifiek met de windows applicatie op een laptop) via Telfort mobiel internet?
Geen datalimiet? Laatst na vragen - na aanleiding van twee waarschuwingen vanwege teveel data verkeer - het advies gekregen om maximaal 60 Mb per maand te gebruiken 8)7. Ben blij als m'n contract afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind persoonlijk de verbinding vaak niet best, laadtijden zijn behoorlijk lang merk ik regelmatig. Tevens twee dagen terug ook een waarschuwing ontvangen per post, had twee dagen internetradio beluisterd. Dat had kennelijk lekker aangetikt. Lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Gisteren ook een brief mogen ontvangen. Mijn gebruik over de, niet met een datum onderbouwde, periode bedroeg 554MB tegenover een gemiddelde van 47MB.

Komt er dus op neer dat wanneer elke Telfort gebruiker zijn S&M abo flink gaat gebruiken het gemiddelde omhoog gaat en er dus minder mensen brieven krijgen die over dit gemiddelde heen gaan. Wanneer het gemiddelde stijgt zal Telfort veel meer data moeten afhandelen wat niet opweegt tegen de uitschieters van sommige mensen. Rare bedrijfsvoering 8)7

Iemand al een tweede waarschuwing mogen ontvangen of andere consequenties ondervonden? zo niet dan raad ik iedereen aan om veel te internetten om zo gezamenlijk het gemiddelde op te krikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:00:
Heb ook nooit kosten gehad voor YouTube ofzo.

Verbinding is terug trouwens :)
bekijk je youtube via de site of via een losse applicatie?

Verder nog mensen die nog uitsluitsel kunnen geven of youtube (en soortgelijke sites) binnen de bundel vallen?
Ben ook erg benieuwd hoe dit met uitzending gemist zit.

over de FUP, misschien een idee om massaal kassa en radar te gaan mailen.
met een mooie berekening hoeveel % v/d tijd je nu eigenlijk je snelheid waar je voor betaald kan gebruiken wil je de FUP overschrijden.
Ook natuurlijk nogal vreemd, veel mensen hebben wel z'n abbo maar gebruiken 't niet, als dan de 'gemiddelde gebruiker' (dus die 't ook gebruikt, iemand die wel betaald maar 't nooit gebruikt is imho geen gebruiker). Zijn normale 'gebruik' heeft is dat dus al meer dan 't 'gemiddelde' volgens telfort.
Beetje raar niet.
Overigens is op de telfort site ook zeer slecht die handel over streaming video etc. te vinden, heb al wat AV's door zitten spitten maar nog niet tegen gekomen..

-edit- even wat na gezocht:
uitzending gemist zegt hier: http://portal.omroep.nl/?nav=vtlhqYsHEnCwNtHqjB
dit:
Waarom werkt het niet op de iPhone?
Uitzending Gemist op mobiel werkt helaas niet op de iPhone. Uitzending Gemist is gebaseerd op video in het 'streaming' formaat en dat wordt niet ondersteund door de iPhone. De iPhone ondersteunt video wel in het 'progressive download' formaat. Op dit moment kijken we naar de mogelijkheden om Uitzending Gemist in de toekomst ook aan te bieden op de iPhone. Dit geldt ook voor de ANDROID. Ook voor dit toestel is de applicatie nog niet beschikbaar.
Dus bij uitzending gemist, mocht je daar geouwehoer van krijgen kun je niet zeggen: oh das geen streaming media maar progressive download, iets wat Youtube wel is! door dit technische verschil kan telfort je niets maken lijkt me.
want telfort zegt hier
https://www.telfort.nl/me...nevoorwaarden_%20juli.pdf
14.9. Telfort mobiel internet onbeperkt en Surf & Mail onbeperkt bundel
Telfort mobiel internet onbeperkt en Surf & Mail onbeperkt bundel bieden binnen Nederland
toegang tot internet dataverkeer en onderstaande diensten en/ of gebruik waarvoor afwijkende
tarieven gelden vallen hier niet onder:
• de datadiensten sms, mms en fax;
• commerciële diensten waarbij een toeslag verschuldigd is;
• gebruik in en naar het buitenland;
• sommige vormen van internet zoals streaming audio en video;
• bellen (spraak) en inbellen naar een internetprovider (gsm-data);
Telfort mobiel internet onbeperkt biedt toegang tot internet met een maximale snelheid
van 768 kbit/s inclusief e-mail, chat en beperkt gebruik van downloading of streaming en is
bedoeld voor gebruik onderweg op een laptop. Surf & Mail onbeperkt bundel biedt toegang
tot internet met een maximale snelheid van 128 kbit/s en is uitsluitend bedoeld voor mailen,
surfen en chatten voor gebruik onderweg op een mobiele telefoon. Het is niet toegestaan om
met Surf & Mail onbeperkt bundel gebruik te maken van streaming, voice-over-IP, pushmail,
VPN en andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt. Het is niet
toegestaan surf & mail unlimited bundel te gebruiken in combinatie met een laptop. Op
Telfort mobiel internet onbeperkt en Surf & Mail onbeperkt bundel is de Fair Use Policy van
toepassing.
Echter buiten zoals streaming video en audio, zoals zegt verder niets in deze context lijkt me dus dan kunnen ze daar niets mee want ja wat is nog een vorm van internet zoals streaming van audio en video? progressive downloading? of misschien wel progressive foto's bekijken (die word tenslotten ook stuk voor stuk opgebouwd vaak)
Roeland_ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:25:
[...]

Geen datalimiet? Laatst na vragen - na aanleiding van twee waarschuwingen vanwege teveel data verkeer - het advies gekregen om maximaal 60 Mb per maand te gebruiken 8)7. Ben blij als m'n contract afloopt.
zat zo te denken, iemand kreeg 't advies om max 60MB per maand et downloaden
das 61440 kilobyte maal 8 maakt 491520 kilobit
gezien je met max 768 kilobit per seconde je data naar binnen sleurt maakt dat je dus 640 seconden je verbinding optimaal zou mogen gebruiken.
das dus 10 minuten en 40 seconden per maand.
Gezien een maand 43200 minuten heeft zou je dus 0,000247% van de tijd je internet verbinding optimaal mogen gebruiken 8)7

Of ik moet een rekenfoutje gemaakt hebben als iemand 'm ff kan controleren :P

[ Voor 111% gewijzigd door GoldenSample op 24-01-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:35
Ik weet niet of anderen het is opgevallen, maar Telfort lijkt in alle stilte de prijzen voor de mensen zonder een onbeperkt internet bundel verlaagd te hebben naar 50 cent per MB. Zelfs aanbiedingen in hun shop spreken nog over '25 cent per 100 kB' (of 50 cent/100kB, bij Sim Only), maar als ik mijn laatste rekening bekijk heb ik over ~400kB al 20 cent betaald, dus blijkbaar klopt het. Scheelt mij in ieder geval krentig WLAN netwerken zoeken als ik weer wil internetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:15
Vraagje: mijn vader heeft een HTC Touc Cruise en heeft een Telfort Sim-only abbo met onbeperkt internet.
Om te internetten gebruikt hij apn naam: internet

Eens in de zo veel tijd valt de verbinding gewoon helemaal weg. Opnieuw opstarten heeft ook geen zin.
Als ik dan de apn naam verander in: multimedia
Dan werkt het internet direct weer!

Kent iemand dit probleem? Is dit een telefoon probleem? Of toch iets met Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Hallo mensen,

Ik heb een X1 besteld met internet abonnement. Op de status pagina staat dat het een Surf & Mail abonnement is. Nu wil ik natuurlijk wel graag Youtube filmpjes bekijken, daar heb ik het voor genomen. Nu lees ik overal dat dat helemaal niet mag, en dat je daar extra voor gefactureerd word.

Nu is bij het bestelproces van surf en mail mij helemaal niet gewezen op voorwaarden of limieten, gewoon onbeperkt internet voor 9,95. Dan wil ik ook volledig gebruik maken van die diensten lijkt mij!

Kan iemand mij in de goede richting wijzen? (Heb telefonisch besteld en gezegd dat ik een volledig internet abonnement wil).

Als ik de telefoon ontvangen heb zou hij na een half uur automatisch geactiveerd worden.

[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 31-01-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Zijn er mensen die na de Iphone 3G 2.2.1 update niet meer gebruik kunnen maken van S&M unlimited? Of ligt het 3G netwerk rondom Amsterdam eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend had ik nog verbinding maar sinds een uur of wat geen connectie meer zowel gprs als umts....
Lokatie: Breukelen

zou fijn zijn als we ergens op internet status kunnen bekijken van netwerk en storingen etc. bijv. a la xs4all...
http://www.xs4all.nl/nieu...p?taal=nl&msect=storingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Dan ligt het waarschijnlijk niet aan de update maar aan Telfort, gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 17:53
Ik heb de afgelopen twee dagen last van een brakke connectie. Soms wil de verbinding niet tot stand komen. Zet ik de telefoon uit en aan (of op offline en weer online dus ff geen netwerkverbinding en dan weer wel ) dan werkt het weer. Laat ik de telefoon een een aantal minuten liggen en probeer te internetten en voila dan weer hetzelfde. Heb niks veranderd aan mijn telefooninstellingen dus daar zou het niet aan kunnen liggen maar als ik het zo lees dan zijn er weer problemen bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dcell: klinkt het zelfde als bij mij :( Denk dan ook steeds dat het aan mijn nieuwe SE C702 ligt maar vrees dat het dus gewoon Telfort is.
Trouwens nu weer verbinding (gprs) zo even umts checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mja is hier ook weer naadje, ook gprs..
Goed begin, vandaag ging net m'n abbo in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiplash369
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-01 15:27
Ik heb zins twee dagen ook een brakke connectie met mijn nokia e71 , en vandaag helemaal geen verbinding.
telfort spot instellingen zowel automatisch als handmatig geprobeerd in te stellen no succes there. Simkaart in mijn ouwe e61 gezet ook geen internet verbinding ,en was vandaag zowel in amsterdam als arnhem dus het kan alleen nog aan de nokia telefoons liggen of telfort.
Zal hem later in mijn i780 proberen misschien dat ie wel werkt, moet nu zonder a-gps navigeren moet elle lang wachten of een fix.

Edit:

Net weer ff geprobeerd en nu doet hij het weer :P vind ik toch minder van telfort .
Is namelijk niet de eerste keer dat ik een paar dagen zonder mobiel internet zit. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door whiplash369 op 02-02-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:09:
[...]

zat zo te denken, iemand kreeg 't advies om max 60MB per maand et downloaden
das 61440 kilobyte maal 8 maakt 491520 kilobit
gezien je met max 768 kilobit per seconde je data naar binnen sleurt maakt dat je dus 640 seconden je verbinding optimaal zou mogen gebruiken.
das dus 10 minuten en 40 seconden per maand.
Gezien een maand 43200 minuten heeft zou je dus 0,000247% van de tijd je internet verbinding optimaal mogen gebruiken 8)7

Of ik moet een rekenfoutje gemaakt hebben als iemand 'm ff kan controleren :P
Die kan niet kloppen, ik kreeg net een maandoverzicht waarop stond dat ik 91 mb had verbruikt, en ik ben er niet tien minuten per maand maar eerder iets van een kwartier per dag mee aan het netten. Geen zware sites, voornamelijk verkeersinformatie, nu.nl en pda.tweakers.net.

Was wel mijn eerste maand dus misschien worden ze nog lastig als ik meer blijf verbruiken dan die 60mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bedoel optimaal, theoretische max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:04:
[...]

Die kan niet kloppen, ik kreeg net een maandoverzicht waarop stond dat ik 91 mb had verbruikt, en ik ben er niet tien minuten per maand maar eerder iets van een kwartier per dag mee aan het netten. Geen zware sites, voornamelijk verkeersinformatie, nu.nl en pda.tweakers.net.

Was wel mijn eerste maand dus misschien worden ze nog lastig als ik meer blijf verbruiken dan die 60mb.
Als je een kwartier zit te internetten per dag, verstuur je niet constant data (ik neem aan dat je ook nog wat op de websites leest :)) en het is de vraag hoe optimaal je snelheid dan is...

Wat betreft die 60 mb, daar kan je makkelijk overheen. Ik gebruik de laatste maanden gemiddeld 275 mb per maand (met een maximum van 295mb) en nog geen waarschuwingssms'je of brief gekregen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij mij ook weer gezeur... mobiel internet deed gisteren en eergisteren regelmatig moeilijk. En da's kut als je in de auto flitsservice wilt checken (disconnecten, reconnecten, disconnecten, reconnecten)...

Ik spam de klantenservice voortaan iedere keer als het gebeurt. Gebeurt het na deze keer nog een keer, dan laat ik m'n abonnement op basis hiervan ontbinden. Wat ook meespeelt is dat sinds mijn verlenging Telfort per minuut factureert, waardoor je dus bij 59 op de 60 gesprekken te veel betaalt (ook buiten de bundel, die uiteraard veel sneller op is zo, vooral als je vaak kort belt). Geen zin om deze kwaliteit te pikken bij die hoge prijs...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik kreeg vandaag onderstaande brief:
Betreft: waarschuwing voor incorrect gebruik
[...]
Het aantal MB dat u heeft gebruikt bedroeg 488 MB. Het gemiddelde gebruik was 48 MB. U heeeft dus aanzielijk meer gebruikt dan het gemiddelde.
[...]
Daarom is dit een waarschuwing voor het incorrect gebruik van Telfort surf & mail unlimited. Wij verzoeken u met klem om uw gebruik aan te passen naar normaal gebruik.
Bah, je download een paar weekendmixjes van 50MB en ze gaan gelijk lopen zeiken.
Als ik een maand op vakantie ben ga ik toch ook niet lopen zeiken dat ik 7 euro terugwil omdat ik 0 MB heb verbruikt. :rolleyes:

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
ReFleXWolf schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:28:
Ik kreeg vandaag onderstaande brief:

[...]

Bah, je download een paar weekendmixjes van 50MB en ze gaan gelijk lopen zeiken.
Als ik een maand op vakantie ben ga ik toch ook niet lopen zeiken dat ik 7 euro terugwil omdat ik 0 MB heb verbruikt. :rolleyes:
Ja hoor, ik heb vandaag ook zo'n klote brief gekregen van ze. :(

Ik heb 3327 MB verbruikt ipv de gemiddelde 40 MB.
Ik stream dagelijks met Nederland.FM en surf wat op m'n werk.

Weet er iemand bij welke provider ik wel deze waardes zonder gezeik kan halen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brotherlouie99 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:35:
[...]

Ja hoor, ik heb vandaag ook zo'n klote brief gekregen van ze. :(

Ik heb 3327 MB verbruikt ipv de gemiddelde 40 MB.
Ik stream dagelijks met Nederland.FM en surf wat op m'n werk.

Weet er iemand bij welke provider ik wel deze waardes zonder gezeik kan halen?

Alvast bedankt :)
Hier ook de brief ontvangen, ik bekijk zo af en toe wel eens youtube filmpjes en mijn gebruik (700 MB geloof ik) is hoger dan gemiddeld, tja dat gaat al snel met streaming media. Ik heb daarna me gebruik aangepast maar toch krijg ik zojuist een nieuwe brief dat ze me gaan afsluiten :(.

Hebben al meer mensen bericht gehad dat ze afgesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:57
Me too :(
Vandaag 11-2 een brief ontvangen die begint met

"Geachte heer van Putte,
Onlangs hebben wij u verzocht om uw gebruik van Telfort surf mail unlimited aan te passen. U heeft hier niet aan voldaan. Daarom is dit de laatste waarschuwing voor het incorrect gebruiken van Telfort surf mail unlimited."

En dat terwijl ik echt helemaal geen eerdere waarschuwing heb gehad !
De brief gaat verder met

"Het aantal MB's dat u heeft gebruikt bedroeg 282 MB. Het gemiddelde gebruik was 48 MB."

Nou, toen heb ik dus maar even mijn voorgaande facturen bekeken bij telfort.nl, en inderdaad, sinds dat ik (medio vorig jaar) mijn nieuwe toestel heb, een HTC Touch Diamond, zit ik gemiddeld op 280 Mb per maand. Daarvoor, met mijn oude Sony Ericsson K800i, op zo'n 30 MB per maand.
Voor mijn gevoel maak ik helemaal niet veel gebruik van internet - ik heb mijn email zo ingesteld dat 'ie elk kwartier checkt (maar ik ontvang niet veel mail, en bijlagen worden niet automatisch gedownload); ik heb in de RSS-reader zo'n 10 feeds die elke 3 uur automatisch worden ververst, en 's avonds dan klik ik af en toe door op de links in de news posts, om het volledige artikel m.b.v. de Opera browser te lezen. Verder download ik geen bestanden, en gebruik ik mijn telefoon ook niet als modem i.c.m. een laptop.
Tsja 't kan aan mij liggen maar 48 MB/maand vind ik wel erg weinig! Da's 1.6 MB per dag! Op een nieuwere telefoon zoals de HTC Diamond, met een scherm van 640x480 en de Opera browser die min-of-meer gewone webpagina's kan tonen, zit je daar dan dus zo aan, met alle plaatjes, stylesheets, javascript die geladen worden.

Verder vraag ik me af hoe ze dat gemiddelde berekenen: is dat op basis van een gewoon gemiddelde van alle gebruikers, of op basis van een soort gemiddeld gebruikers-profiel? Ik weet even de juiste statistische termen niet, maar het volgende extreme voorbeeld maakt hopelijk duidelijk wat ik bedoel: stel er zijn 15 gebruikers, 10 daarvan hebben elk 100MB gebruikt, en de overige 5 elk 1 MB. Het 'gewone' gemiddelde is dan 1005/15 = 67MB, wat inhoudt dat zelfs met een marge van 15% (67*1.15 = 77MB), iedereen met 100MB oftewel de meerderheid van de gebruikers, dus boven de FUP zit !

O ja en dan nog even hoe de brief afsluit:
"Als u uw gebruik niet per direct aanpast naar normaal gebruik, wordt uw aansluiting buiten gebruik gesteld. U ontvangt hierover geen bericht. U bent dan verplicht de abonnementskosten van de resterende minimumperiode van uw overeenkomst te voldoen."
WTF??? wordt mijn aansluiting buiten gebruik gesteld? Da's toch zeker een grapje? Als ik boven mijn FUP zit van surf & mail "unlimited" dan geeft dat ze ineens het recht om mij ook het bellen onmogelijk te maken? Of bedoelen ze dat ze mijn surf & mail abonnement dan mogen beeindigen? Ik hoop het laatste, maar dat hadden ze dan wel even duidelijk mogen maken in die brief.

Ik ben sinds 2003 abonnee bij Telfort, maar als die FUP blijft staan op 48MB/maand, en de klantenservice dit soort brieven blijft sturen, dan ga ik toch echt op zoek naar een andere operator. Heeft iemand nog suggesties voor een provider die wel ruimere FUP's hanteert, en/of deze ook openbaar maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds de eerste waarschuwing nauwelijks gebruik gemaakt van internet, slechts één keer een kort filmpje op YouTube bekeken en wat krijg ik nou? Ik word afgesloten! :(

Ik vind dit een grof schandaal en nog asociaal ook, om dit zonder verdere toelichting per brief mede te delen en ga hier niet mee akkoord. Nu wil ik de klantenservice bellen, maar dat kost me 30 cent per f*cking minuut!

Nooit meer Telfort verdomme, zit ik nu met m'n dure overbodige HTC Touch Diamond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:14:
Heb sinds de eerste waarschuwing nauwelijks gebruik gemaakt van internet, slechts één keer een kort filmpje op YouTube bekeken en wat krijg ik nou? Ik word afgesloten! :(

Ik vind dit een grof schandaal en nog asociaal ook, om dit zonder verdere toelichting per brief mede te delen en ga hier niet mee akkoord. Nu wil ik de klantenservice bellen, maar dat kost me 30 cent per f*cking minuut!

Nooit meer Telfort verdomme, zit ik nu met m'n dure overbodige HTC Touch Diamond :(
Inderdaad hier ook, sinds de waarschuwing me gebruik aangepast en geen youtube meer gebruikt. En wordt is afgesloten. En onlangs een nieuwe PDA gekocht :(. Trouwens de klantenservice is al gesloten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Ik wordt eind volgende maand aangesloten bij Telfort, mijn abonnement is dus nog niet eens in gegaan maar ik heb nu al een slecht beeld van ze na wat ik hier lees.

Ik heb vóór het bestellen van mijn super sim only (met s&m dus), nog twee maal met de klantenservice gebeld met de nadrukkelijke vraag of ik, in tegenstelling tot wat de algemene voorwaarden zeggen, gewoon ongelimiteerd gebruik kan maken van internet op mijn iPhone zonder dat ik me daar zorgen over hoef te maken.
Het antwoord was altijd "Ja meneer, u kunt gerust internetten en ook Youtube en nederland.fm bezoeken zonder zorgen te maken over overschrijding van limieten. Zolang u niet films download is alles oké".

Kortom, met een iPhone kan je haast onmogelijk films downloaden, en ze zeiden zelf dat Youtube en nederland.fm oké was, dus daar heb ik dan op vertrouwd.

Daarnaast is dat gewoon een mondelinge afspraak, en dat kan tegen ze gebruikt worden. Om te te beweren dat ze dat niet hebben gezegd moeten ze dat kunnen bewijzen. En als ze dat zouden kunnen bewijzen, heb ik alsnog gelijk.

Verder vind ik het erg verdacht dat de FUP altijd 48mb blijkt te zijn. Ten eerste zijn de mensen die een maandelijks internetabonnement nemen meestal veelgebruikers; zelf de a-technische mensen internetten tegenwoordig haast meer dan technische personen. In mijn ogen kan die FUP haast niet zó laag zijn als dat Telfort stelt.

Ik heb sterk het vermoeden dat Telfort de boel zit te belazeren in meerdere opzichten:
  1. FUP is altijd 48mb terwijl vooral veelgebruikers mobiele internetabonnementen hebben
  2. Algemene voorwaarden zijn te vaag om concreet vast te stellen wat de limitaties zijn
  3. De klantenservice beweert dingen die achteraf anders blijken te zijn, door middel van waarschuwingen
Bagger... Als later blijkt dat ik niet normaal gebruik kan maken van mijn internetabonnement ga ik het er zeker niet bij laten!

[ Voor 3% gewijzigd door VR46 op 11-02-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vind het ook wel raar wat ik hier lees. Ik heb tot nu toe geen problemen, maar zat altijd ook rond de 60 MB, maar dit zal wel omhoog gaan de komende tijd door NOS mobiel en ook Mail for exchange.

Erg rare zaken, ik moet rond de zomer mijn abonement gaan verlengen, maar ik ga tzt nog maar eens goed rondkijken, want 48 MB is wel heel erg weinig...

Dat afsluiten is al helemaal schandalig...

Maar ja, de abonnementen zijn wel financieel zeer gunstig in mijn geval.
[14.10. FAIR USE: Voor het gebruik van Telfort unlimited, Telfort mobiel internet onbeperkt en Surf &
Mail onbeperkt bundel hanteert Telfort een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat geen vaste
limiet wordt gesteld op de hoeveelheid bel-, of dataverkeer dat Contractant mag gebruiken.
Dit houdt tevens in dat Telfort de Contractant bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk dan
wel excessief gebruik zal informeren en sommeren het gebruik aan te passen. De Diensten
zijn voor persoonlijk en privé gebruik en Normaal Gebruik (mobiel bel- of data verkeer
geïnitieerd van een mobiel toestel of modem). Ieder ander gebruik van Telfort unlimited,
Telfort mobiel internet onbeperkt of Surf & Mail onbeperkt bundel zoals gebruik van SIM box
of GSM box; langdurig openstaan van een verbinding (bijvoorbeeld voor gebruik als babyfoon,
radio of download verbinding); gebruik voor commerciële doelen zoals doorverkoop van
de Dienst; gebruik door derden; gebruik van de Simkaart in meer dan twee verschillende
mobiele telefoontoestellen, computers of andere Apparatuur is niet toegestaan. Tevens is
gebruik dat overbelasting of andere schade aan het Netwerk veroorzaakt en gebruik waarbij
Contractant regelmatig significant meer belt of data verbruikt dan de gemiddelde klant van
Telfort unlimited, Telfort mobiel internet onbeperkt of Surf & Mail onbeperkt bundel niet
toegestaan. Indien Contractant het gebruik niet aanpast nadat Telfort daarom heeft verzocht,
heeft Telfort het recht om maatregelen te nemen waaronder een verbruikslimiet stellen, de
Dienst buiten gebruik te stellen of de Overeenkomst te ontbinden waarbij Telfort aanspraak
kan maken op de vaste kosten van de nog resterende minimumduur van de Overeenkomst
waarbij Contractant geen rechten kan ontlenen aan enige voorgaande toegekende kortingen.
Wat ik wel erg raar vind is dat hier nog over een snelheid van 128 kbit word gesproken, terwijl hier helemaal geen sprake meer van is en dat er word gesproken over regelmatig te veel gebruik, misschien hebben jullie er iets aan. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Hooglander1 op 11-02-2009 21:56 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbernardini schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:39:
Kortom, met een iPhone kan je haast onmogelijk films downloaden, en ze zeiden zelf dat Youtube en nederland.fm oké was, dus daar heb ik dan op vertrouwd.
Oh maar Youtube mag best van Telfort hoor, zolang jij je maar aan de Fair Use Policy weet te houden, en dat is 48 MB. En een halfuurtje Youtube kost je zo rond de 50 MB aan data verkeer.

Succes met je nieuwe abo en uhhh niet meer dan 30 minuutjes Youtube per maand he, het is per slot van rekening een unlimited bundel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:01:
[...]

Oh maar Youtube mag best van Telfort hoor, zolang jij je maar aan de Fair Use Policy weet te houden, en dat is 48 MB. En een halfuurtje Youtube kost je zo rond de 50 MB aan data verkeer.

Succes met je nieuwe abo en uhhh niet meer dan 30 minuutjes Youtube per maand he, het is per slot van rekening een unlimited bundel ;).
Ik had het ook duidelijk over nederland.fm met de klantenservice, dat ik zo ongeveer een keer per week naar mijn werk fiets met de radio aan. "Geen probleem hoor", dat is dus niet zomaar 30 minuten per maand, en dat is een mondelinge overeenkomst. Theoretisch hebben ze legaal geen poot om op te staan tenzij ze kunnen bewijzen dat dit nooit is gezegd. En dat kunnen ze niet, tenzij ze de boel oplichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
cbernardini schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:16:
[...]

Ik had het ook duidelijk over nederland.fm met de klantenservice, dat ik zo ongeveer een keer per week naar mijn werk fiets met de radio aan. "Geen probleem hoor", dat is dus niet zomaar 30 minuten per maand, en dat is een mondelinge overeenkomst. Theoretisch hebben ze legaal geen poot om op te staan tenzij ze kunnen bewijzen dat dit nooit is gezegd. En dat kunnen ze niet, tenzij ze de boel oplichten...
Als ik het goed begrijp mag dus maar 48 mb gebruiken per maand of is dat maar het gemiddelde en is de FUP 480 mb?

Je weet wel dat JIJ in het beginsel moet aantonen dat zij dat gezegd hebben, er is geen sprake van een omgekeerde bewijslast. Als eiser heb je het bewijsrecht, zoals beschreven als het beginsel van het civiel bewijsrecht ‘hij die stelt moet bewijzen’. Als een rechter echter een overeenkomst zeer waarschijnlijk acht, dan kan hij dit formuleren als een vermoeden. Het is dan aan de wederpartij om dit vermoeden te ontkrachten.

[ Voor 21% gewijzigd door Cadezo op 11-02-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Cadezo schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:32:
[...]
Je weet wel dat JIJ moet aantonen dat zij dat gezegd hebben, er is geen sprake van een omgekeerde bewijslast...
Hmm, dat weet ik niet zo zeker maar het kan goed zijn wat je zegt... Ik heb eens van iemand gehoord dat het zo zou werken zoals ik het eerder zei.

Ik heb ze in ieder geval zojuist een mail gestuurd waarin ik om bevestiging van de bewering van hun klantenservice vraag. Als ik daar antwoord op krijg dat voor ons goed uitpakt heb ik gelijk ook een mail en headers die zorgen voor solide bewijsmateriaal.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Volgens mij zijn ze iedereen brieven aan het sturen. Ik heb er ook 1 gehad. 300 zoveel gebruikt.
Heb net mijn facturen eens bekeken, maar mijn gebruik is sinds dat ik telfort heb (mei vorig jaar) gebruik ik gemiddeld 160 tot 300MB.

Lekker is dat; ga toch eens kijken naar een andere aanbieder want ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik wel umts verbinding heb, maar dat er totaal geen data over de lijn een gaat. Na 20x de verbinding resetten werkt het wel.

Hopen dat de N97 snel komt :)

Pvouput live

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik ben dan misschien schuldig aan het lage gemiddelde: zit nog niet op de 30 MB per maand (maarja, geen streaming, vaak alleen mail en heel soms wat remote desktop enzo)...

Wel schandalig. Blijkbaar hebben ze hun administratie niet op orde daar.

Ik raad hoe dan ook aan om geen Telfort-abonnement te nemen, beter T-Mo als je onbeperkt wilt internetten. Kijk sowieso uit met Telfort, ook voor het bellen: in hun algemene voorwaarden staat dat ze altijd per minuut afrekenen (wtf, over 'avw als productvoorwaarden gebruiken' gesproken)...

Dus als je 1:01 belt rekenen ze 2 minuten, ook buiten je bundel (dus € 0,50 voor een gesprek van iets meer dan een minuut). Als je duur bent, ok, maar verstop het dan niet zo dat je je klanten per definitie naait.

Voor mij is Telfort EXIT. Zodra ze nog één keer hun mobiele verbinding verkloten zeg ik mijn overeenkomst op op grond van dat ze niet kunnen leveren wat ze beloven. Het is al erg genoeg dat ik regelmatig de verbinding weer moet verbreken, opnieuw tot stand brengen totdat het eindelijk werkt...

• Florimon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:57
Ik kreeg vanmiddag een SMS'je van Telfort:

"Geachte klant, wij hebben u benaderd over de Fair Use Policy op data verbruik.
Helaas is dit onjuist, u kunt deze berichtgeving negeren.
Excuses, mvg Telfort"

Kennelijk is er daar iemand wakker geworden.
Jammer voor ze, maar te laat - gisteren gelijk nadat ik die brief had ontvangen, heb ik me 's even goed verdiept in de voorwaarden, tarieven en mogelijkheden van andere operators, en ik ben eruit: ik ben al sinds 2003 abonnee bij Telfort, maar in juni loopt mijn huidige contractstermijn af, en dan stap ik mooi over naar Vodafone.

Dag Telfort :w

Verwijderd

@Sorcerer8472, dit is simpelweg niet waar. Alleen de eerste minuut wordt vol gerekend en naar mijn idee doen alle providers dit. Na de eerste minuut 'betaal' je gewoon per seconde.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 15:14 ]

Verwijderd

Florimon schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:14:
Ik kreeg vanmiddag een SMS'je van Telfort:

"Geachte klant, wij hebben u benaderd over de Fair Use Policy op data verbruik.
Helaas is dit onjuist, u kunt deze berichtgeving negeren.
Excuses, mvg Telfort"

Kennelijk is er daar iemand wakker geworden.
Jammer voor ze, maar te laat - gisteren gelijk nadat ik die brief had ontvangen, heb ik me 's even goed verdiept in de voorwaarden, tarieven en mogelijkheden van andere operators, en ik ben eruit: ik ben al sinds 2003 abonnee bij Telfort, maar in juni loopt mijn huidige contractstermijn af, en dan stap ik mooi over naar Vodafone.

Dag Telfort :w
Heb hetzelfde smsje gekregen. Lekker persoonlijk weer, dit is nog erger dan een brief! Bel op z'n minst je per ongeluk gedupeerde klant even op na zo'n blunder... Zegt genoeg over de organisatie, deze manier van werken. Helaas heb ik pas sinds een half jaar een contract, dus de ellende duurt nog wel even :(

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:15:
@Sorcerer8472, dit is simpelweg niet waar. Alleen de eerste minuut wordt vol gerekend en naar mijn idee doen alle providers dit. Na de eerste minuut 'betaal' je gewoon per seconde.
nope je betaald tegenwoordig per minuut, check je rekening maar, ik hang echt geen 70 telefoon gesprekken na x minuten precies weer op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:15:
Dit was juist, tot een paar maanden geleden. Toen is dit omgegooid. Je betaalt nu iedere minuut volledig, ook als je maar 1.02 belt, betaal je dus 2 minuten.

Verwijderd

Geldt dit dan alleen bij het afsluiten van een nieuw abonnement? Ik ben nu namelijk mijn laatste rekening aan het bekijken en daar staan wel degelijk gesprekken in seconden (van boven de minuut)!
Heb ff een screenshot op internet geramd:
http://www.mdvh.nl/rekening.jpg

edit: zie trouwens idd dit wel op hun site staan:
"Je betaalt per minuut. Bel je meer of minder dan een minuut, dan wordt dit altijd naar boven afgerond"

hmm, maar niet bij telfort gaan verlengen denk ik dan...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 16:14 ]

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Hmm ik heb helemaal geen smsje gehad... of zijn degenen die zijn ge-smst onder die 48 mb gebleven?

• RedHat
FUP van Telfort houd geen stand hoor.

Stel, gemiddelde is 50 MB. Telfort stuurt alle mensen die te veel downloaden een brief. Die mensen passen hun downloadgebruik aan. Volgende maand een gemiddelde van 49 MB. In die maand sturen ze de uitschieters weer een brief. Die uitschieters passen hun downloadgebruik aan, waardoor het gemiddelde weer iets zakt. Per saldo houd je 0 over.

Als ze je afsluiten gewoon sommeren de verbinding te herstellen en anders voor het gerecht gooien. Ik denk dat elke rechter wel inziet dat dat niet Fair is :)

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 12-02-2009 16:45 ]

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik zit maanden al rond de 300 MB. Laatste maand was 448 MB. Ik heb de brief gehad maar géén SMSje.
Ik vraag me af hoeveel mensen verbruikt hebben die die SMS hebben ontvangen.

Trouwens. In de brief staat dat je geen excessief gebruik mag maken van je verbinding. Wat is "excessief gebruik"? In mijn ogen is dat als je elke dag 10 uur verbonden zit aan het internet. Niet als je in 1 uur op Youtube 200 MB verbruikt en de rest van de maand dan niet op Internet bent.
Nog zoiets: Ze hebben het over 'gebruik' en niet over 'verbruik', dus die hele link leggen naar aantal MB's klopt ook niet helemaal.

En over Fair gesproken: Ze moeten het wagen om mij af te sluiten en dan de maandelijkse bedrag te vragen EXCLUSIEF KORTING! Mijn Sim Only kost maar 15 euro/mnd. Als ze afsluiten, dan moet ik opeens 27 eur/maand betalen! Jaja, echt heel fair, maar niet heus.

[ Voor 17% gewijzigd door Rex op 12-02-2009 19:19 ]

Rex

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:00
Ik heb gister gebeld met Telfort om te kijken hoe ze stonden tegenover het gebruik van mobiel internet op de laptop via mobiele telefoon, omdat dit wel eens meer gebruik op zou kunnen leveren dan alleen via het mobieltje internetten. Dit was allemaal geen probleem, zolang ik maar niet excessief boven het gemiddelde uitstak en bijvoorbeeld vaak Youtube-filmpjes ging kijken. Dat was ook niet mijn bedoeling. Mijn bedoeling is om instant messaging de hele dag aan te laten staan via een mini-laptop en af en toe wat sites te bekijken. Maar als ik hoor dat het gemiddelde rond de 50 MB ligt heb ik dat er na een paar uurtjes al doorheen gerost... laat maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Borkdude schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:58:
Ik heb gister gebeld met Telfort om te kijken hoe ze stonden tegenover het gebruik van mobiel internet op de laptop via mobiele telefoon, omdat dit wel eens meer gebruik op zou kunnen leveren dan alleen via het mobieltje internetten. Dit was allemaal geen probleem, zolang ik maar niet excessief boven het gemiddelde uitstak en bijvoorbeeld vaak Youtube-filmpjes ging kijken. Dat was ook niet mijn bedoeling. Mijn bedoeling is om instant messaging de hele dag aan te laten staan via een mini-laptop en af en toe wat sites te bekijken. Maar als ik hoor dat het gemiddelde rond de 50 MB ligt heb ik dat er na een paar uurtjes al doorheen gerost... laat maar!
Misschien moet je eens vragen waar die grens exact ligt? Ik ben wel erg benieuwd naar dat antwoord namelijk. Ik heb zo mijn twijfels over die rare brieven enzo. Dit hoor je bij andere providers namelijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
flitspaal.nl schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:03:
Zelfde hier. Ik krijg nog wel een "verbinding" maar daarna werkt helemaal niets.
Heeft iemand dit opgelost? Ik heb een E66 en nogsteeds niet succesvol een youtube fimpje bekeken... Via WiFi geen probleem (uiteraard). b.v.b.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Laatst online: 08:29
Ook hier gisteren een leuke brief, het verbruik was 372MB.
Een FUP van 48MB, paar websites, mail, en MSN op de telefoon en je zit er binnen week alweer aan.

En ook geen sms ontvangen, zo maar eens bellen met de klantenservice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:10:
Geldt dit dan alleen bij het afsluiten van een nieuw abonnement? Ik ben nu namelijk mijn laatste rekening aan het bekijken en daar staan wel degelijk gesprekken in seconden (van boven de minuut)!
Heb ff een screenshot op internet geramd:
http://www.mdvh.nl/rekening.jpg

edit: zie trouwens idd dit wel op hun site staan:
"Je betaalt per minuut. Bel je meer of minder dan een minuut, dan wordt dit altijd naar boven afgerond"

hmm, maar niet bij telfort gaan verlengen denk ik dan...
Jij hebt dan waarschijnlijk je abonnement al wat langer. Dan ben je inderdaad nog via de "oude" voorwaarden aan het bellen, en wordt het nog per seconde berekend. Dit gaat echter ook voor jou veranderen zodra je verlengt.

@allen met die belachelijke FUP brief, ik denk dat jullie er vanuit kunnen gaan dat het SMSje ook op jullie van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 08:32:
[...]

Jij hebt dan waarschijnlijk je abonnement al wat langer. Dan ben je inderdaad nog via de "oude" voorwaarden aan het bellen, en wordt het nog per seconde berekend. Dit gaat echter ook voor jou veranderen zodra je verlengt.

@allen met die belachelijke FUP brief, ik denk dat jullie er vanuit kunnen gaan dat het SMSje ook op jullie van toepassing is.
Ik zou er wel maar vanuit gaan dat die brief serieus is. Niet leuk als je ineens je hele contract mag afkopen en/of veel juridisch gedoe daardoor krijgt.

En verder: inderdaad, als je veel korte gesprekken houdt: per gesprek betaal je gemiddeld 30 seconden te veel, als je 100 gesprekken per maand voert dan heb je dus effectief 50 minuten minder over in je bundel. En veel mensen bellen vaker dan 3x per dag...

Vind het echt slecht dat ze zoiets in hun AVW opnemen (plus dat ze iets van 6 versies AVW naast elkaar gebruiken, volgens mij zijn algemene voorwaarden daar helemaal niet voor bedoeld)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:01:
[...]

Op mijn telefoon (Nokia E71) hebben ze Youtube en andere streaming zooi (Nos Mobiel enzo, uitzending gemist, internetradio) geblokkeerd. Via WLAN gaat dat wel, dus het ligt echt aan Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik ga van de week de volgende brief sturen naar Telfort:
Geachte heer/mevrouw,

Vandaag 11 februari 2009 ontving ik uw brief, gedateerd 9 februari 2009, referentienummer CR05.1. Hierin wordt vermeld dat ik excessief, tegen de voorwaarden van de Fair Use Policy in, gebruik maak van mobiel internet. Hierop wil ik reageren met een aantal klachten.

1) Het is onduidelijk wanneer het gemelde verbruik gemeten is. Volgens uw factuur is mijn verbruik in januari namelijk 429MB geweest, in de brief staat 578MB.

2) Ook ontbreekt een overzicht van gebruik gedurende de gehele contractsperiode waardoor de beschreven ‘regelmatig’ niet normaal gebruik niet inzichtelijk is.

3) Vooraf is geen melding gemaakt hoeveel het gemiddeld gebruik van de klanten van Telfort is. 48 MB komt arbitrair over en geeft geen inzicht in wat iemand dagelijks kan doen. Ook is niet duidelijk wanneer de 48mb meting uitgevoerd is. Als dit een standaard is van enkele jaren terug, dan is het begrijpelijk dat het gemiddeld verbruik zo laag is.

4) Uitgaande van een gemiddelde downloadsnelheid van 45kb/s en een gebruik van 30 dagen zou een gemiddelde verbruiker slechts 0,6 minuten per dag (36 seconden) bezig zijn met actief internetten. Dit is nauwelijks ‘unlimited’ te noemen. Een filmpje van 1 minuut is niet eens te bekijken, of de route opzoeken met Google Maps is onmogelijk bij dergelijke limieten.

5) Het is onduidelijk waarom een gebruik van 578mb ‘excessief’ is. Ik ben van mening dat mijn gebruik niet excessief is, ik zit niet 24 uur per dag met mijn telefoon op internet, hoogstens een twee a drie uur maximaal als ik met de trein ben. En in die twee a drie uur ben ik ook niet constant aan het downloaden. Naar mijn mening gebruik ik mijn abonnement helemaal conform de ‘fair use’ afspraken.

Ter illustratie heb ik mijn verbruik genomen voor de gehele contractsperiode (bron: facturen Telfort en dit doorgerekend naar aantal minuten per dag dat er actief informatie uitgewisseld wordt van internet. Wederom heb ik de relatief lage gemiddelde snelheid van 45kb/s gehanteerd:

Factuur MB MB/Dag Tijd/Maand(m) Tijd/Dag (m)
"gemiddeld" 48 1,6 18 0,6

November* 37 2,6 14 1,0
December 127 4,2 48 1,6
Januari 130 4,3 49 1,6
Februari 429 14,3 163 5,4
Totaal verbruikt 723 7,0 274 2,6

* November heeft een gecorrigeerd gemiddeld verbruik per dag ivm 14 dagen abonnement

Uit deze gegevens blijkt dat in Januari (factuur Februari) ik inderdaad een factor drie meer data verbruikt heb dan mijn persoonlijk gemiddelde. Dit was een tijdelijk exces wegens problemen met mijn vaste internet provider Ziggo tijdens mijn verhuizing. Hierdoor heb ik langer en vaker gebruik gemaakt van mijn telefoon om onder andere mijn email te lezen en up to date te blijven.

Ik verwacht dat het verbruik weer zal zakken naar de gemiddelde 130mb per maand, oftewel 1,6 minuut actief internetgebruik per dag. Dit is naar mijn mening ruimschoots ‘fair use’ .

In deze moderne tijd met filmpjes en flinke websites is een ‘datalimiet’ van 48mb per maand ernstig verouderd. Moderne mobiele telefoons met veel internet applicaties als Youtube en Google Maps verbruiken veel dataverkeer. Daarom klonk ‘unlimited’ bij het afsluiten van het abonnement ook erg goed.

Het meten van het gemiddeld gebruik om de tarieven te bepalen is een logische, verstandige keuze. Wat echter niet in orde is, is dat dit gemiddelde gebruikt wordt als harde limiet waardoor het Unlimited uit de merknaam ‘Mobiel Internet Unlimited’ eigenlijk een sprookje is. 36 seconden internetverkeer per dag is nauwelijks unlimited.

Als Telfort inderdaad een limiet van 48mb zoals in uw brief aangekondigd handhaaft, zie ik mij genoodzaakt om een procedure bij justitie te starten wegens misleidende reclame en contractbreuk. Unlimited betekend nog steeds ‘onbeperkt’ en als hiermee geadverteerd wordt, dient dit ook aangeboden te worden.

Samenvattend: Ik bestrijd de beschuldiging van Telfort dat ik ‘excessief’ en ‘tegen de voorwaarden van de Fair Use Policy in ga’. Ik eis dat ik gewoon gebruik mag maken van mijn ‘unlimited’ abonnement, zoals het hoort, zonder harde datalimieten zoals de 48mb grens. Dit wil ik graag schriftelijk bevestigd zien.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes hoor :) Ben benieuwd naar de reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:18
idd, nette brief en helemaal mee eens. ben benieuwd naar de reactie. ben alleen bang dat deze reactie niet zal komen of erg lang op zich zal laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Succes! Hou ons op de hoogte!

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chenkman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2023
Erg nette brief d:)b
Ben benieuwd wat Telfort hierop te zeggen heeft. Als het negatief blijft voor ons, weet ik in ieder geval dat ik over zal stappen.

Zelf heb ik afgelopen maand 445MB verbruikt, maar geen brief gehad..hoop ook niet dat het komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Kudos voor jou. Top initiatief!

Mocht je zoeken naar het postadres:
Telfort B.V. Postbus 23079 1100 DN Amsterdam Zuidoost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Lol, ik hoorde vandaag iets over de Telfort FUP op de weekendmix van radio CAZ!.
Beluister het zelf ook maar: WeekendMix 20-02-2009 (je hoort het gelijk in de eerste minuut)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 02:50
Heb zelf ook een waarschuwingsbrief ontvangen een tijdje terug..
Had namelijk iets over 300mb verbruikt. Vind het wel jammer dat zo vaag erom heen draaien met hun fup..
Als ze namelijk van te voren duidelijk vertellen hoeveel je mag verbruiken/gebruiken dan scheelt het een hoop ergenis maar dat zullen ze nooit doen!
Als Telfort zo er mee om blijft gaan dan stap ik mooi over naar een andere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Hoi allemaal,

Ik heb vorige week Telfort een mail gestuurd met de vraag wat nu de FUP is op dit moment.
Dit was hun reactie:

Surf & Mail 100 tot 150 MB is het maximale verbruik.

Toen heb ik nogmaals een mail gestuurd met de vraag of dit het gemiddelde verbruik is of echt het maximum.
Als het een max is dan zou het gemiddelde 10 tot 15mb zijn, toch? (10x meer dan gemiddelde gebruiker).
Dit was de reactie van Telfort:

Wat u gemiddeld mag gebruiken per maand is 100 tot 150 MB.
De FUP werkt via een landelijk gemiddelde. En dat wordt iedere maand opnieuw berekend. Daar is dus ook geen vast antwoord op te geven.

Dit zou dan toch inhouden dat je pas na 1gig een waarschuwing kan krijgen.
Afgelopen zaterdag ook ff een Telfort winkel ingelopen (zaandam) om te vragen wat de FUP is.
Daar werd mij verteld dat de FUP ongeveer 1gig is......
En hij geloofde niet dat er mensen waren die in februari een waarschuwingen hebben gehad met verbruik tussen de 200 en 300mb.

Dit wilde ik ff met jullie delen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Zojuist telfort klantenservice gesproken en gevraagd naar de FUP van "mobiel internet onbeperkt". Wegens eventuele overstap van Vodafone.

Antwoord:
1500 - 2000MB per maand voor Internet
150MB per maand voor mail

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 03-03-2009 11:33 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vind het een erg raar verhaal.

Je mag 100-150 MB verbruiken, maar de FUP is anders.

Maar er is toch geen limiet, alleen als je anderen lastigvalt, omdat je teveel verbruikt. Dat is het hele concept van fair use policy? Alleen dat hangt dus enigszins af van het gemiddelde, dat begrijp ik. Ze zeggen twee dingen tegelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Abo verlengt met Surf&Mail.

Krijg ik een smsje dat m'n rekening beschikbaar is met een veel te hoog bedrag. Kijk ik op mijn telfort, zie ik dat surf&mail pas in april in gaat. En alle MB's zijn in rekening gebracht.

Heb overigens via de telefoon besteld en belmiep vertelde mij dat ik meteen gebruik kon maken van het abonnement als het toestel binnen was.

Wat een vieze bloedhonden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wanneer liep je oude abonnement af?

En je kan idd direct van het toestel gebruik maken, aangezien het doorloopt. Dit had je kunnen voorkomen door zelf logisch na te denken hoor, dit is bij elke telecomprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
Je nieuwe abbo gaat inderdaad pas in als je oude af is gelopen.
Zelf heb ik ook verlengd bij Telfort met toestel en daar gaat alles pas op 28-06 in.
Heb zelf nu op me oude abbo surf&mail onbeperkt aangevraagd.
Het is inderdaad niet netjes als er door de telefoon aan je verteld wordt dat je er gebruik van kan maken zonder er bij te vertellen dat je het wel nog ff moet activeren.

Ik moet zelf ook nog goed opletten want ik heb op 28-2 surf&mail aangevraagd en op maandag 2-3 telefonisch verlengd wat ingaat op 28-6.
Bij Mijn Telfort staat dat als je een bundelwijziging hebt aangevraagd en je gaat verlengen dat dan de bundelwijziging vervalt. Dit heb ik ook aan de dame van Telfort aangegeven maar die zou mijn opdracht persoonlijk bewaken zodat op 12 maart mijn surf&mail actief wordt.
Dit check ik natuurlijk wel ff voordat ik net als RedHat verrast wordt door een hoge rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Reactie op brief naar Telfort ronduit belabberd -

Ook ik kreeg na één maand S&M ´Unlimited´ te hebben gebruikt een brief van Telfort. Ik zou 295 MB hebben gebruikt i.t.t. het gemiddelde vann 48 MB. Aangezien ik dit, net als alle andere schrijvers op dit forum, niet van deze tijd vind, heb ik een reactie per brief geschreven en verstuurd.

Ik heb een iPhone, een toestel dat uitnodigt om te internetten. Ik heb uitgelegd dat juist dit toestel het mobiele internetgebruik een enorme boost heeft gegeven in de 15 jaar dat het bestaat. Diverse berichten zijn daarover in de media verschenen. Tevens heb ik met een voorbeeld geschetst dat 1,5 MB per dag belachelijk laag is en dat ik de term ´Unlimited´ misleidend vind.

Deze week kreeg ik een reactie van Telfort, die kant noch wal raakt! Ze schreven dat mijn abonnement op mijn verzoek per november zal worden beëindigd! Verder werd er op geen enkele manier inhoudelijk ingegaan op de argumenten die ik noemde. Ik heb overigens wel gemeld dat ik niet verwachtte mijn verbruik naar beneden te zullen aanpassen en ook niet met extra kosten te maken wil krijgen. Wellicht was dat voor hun de aanleiding om zo´n botte reactie te geven?

Als de FUP écht is gebaseerd op gemiddeld gebruik (en dat vraag ik me af', dan is het inderdaad verstandig (zoals een eerdere schrijver al opperde) om toch met z´n allen flink te blijven internetten. Het risico bestaat echter wel dat je wordt afgesloten, zo lees ik hier en dat is echt ongehoord.

Het zal een kwestie van tijd zijn, denk ik, voordat het er beter op wordt. Telfort zal uiteindedelijk met z´n tijd mee moeten gaan. Maar op dit moment zitten we er allemaal maar flink mee opgescheept!

De enige provider die niet echt moeilijk doet, zo heb ik begrepen, is T-Mobile. Alleen bij hen is de dekking zo slecht, dat ik het de € 120,- wel waard vond om mijn iPhone bij hun te laten unlocken en bij Telfort te blijven. Als ik echter geweten had dat hun ´Unlimited´ bundel helemaal niet zo ´Unlimited´ is, had ik zeker gezocht naar alternatieven, maar zijn die er?

Overigens lees ik net dat KPN (waar Telfort samen is gegaan) sinds 1 februari streaming toestaat in haar Eindeloos Online bundel. Het is te hopen dat Telfort ook naar de toekomst kijkt en haar aanbod verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Laatst online: 00:48

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Topicstarter
Ik geloof niet dat de FUP is gebaseerd op klanten die "unlimited" hebben maar op alle klanten die internet gebruiken.

daarom denk ik dat die FUP blijft zo belachelijk laag omdat er nog steeds veel mensen zijn die per ongeluk 15k data verkeer hebben omdat ze de 0 toets van het toestel te lang hebben ingedrukt.

De providers zijn op een bepaald moment begonnen met mensen SMSjes te sturen met de instellingen die het allemaal helemaal niet willen gebruiken.

mischien kunnen we iemand vinden die er achter kan komen of de FUP gebaseerd is op alle klanten of op de "unlimited" klanten. Indien het gebaseerd is op alle klanten is er vast wel iemand die het leuk vind om bij kassa/radar achtige programma's ff flink tegen telfort te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Misschien heeft t.net wel een contactje binnen Telfort, maar ik ben bang dat je als consument er nooit achter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Oudbrood schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 07:29:
Zelf heb ik ook verlengd bij Telfort met toestel en daar gaat alles pas op 28-06 in.
Het is inderdaad niet netjes als er door de telefoon aan je verteld wordt dat je er gebruik van kan maken zonder er bij te vertellen dat je het wel nog ff moet activeren.

Ik moet zelf ook nog goed opletten want ik heb op 28-2 surf&mail aangevraagd en op maandag 2-3 telefonisch verlengd wat ingaat op 28-6.
Bij Mijn Telfort staat dat als je een bundelwijziging hebt aangevraagd en je gaat verlengen dat dan de bundelwijziging vervalt. Dit heb ik ook aan de dame van Telfort aangegeven maar die zou mijn opdracht persoonlijk bewaken zodat op 12 maart mijn surf&mail actief wordt.
Dit check ik natuurlijk wel ff voordat ik net als RedHat verrast wordt door een hoge rekening.
Ik moest ook even opletten, heb ongeveer hetzelfde. Nieuw abonnement afgesloten dat in mei start en op m'n oude abonnement de surf en mail gegooid. Duurde twee weken voordat dat geactiveerd was (vanaf vandaag kan ik er gebruik van maken). Jammergenoeg kan je niet duidelijk op de site van telfort zien wat je huidige bundel is als je al verlengd hebt, dus wordt voor mij in ieder geval even m'n rekening goed in de gaten houden de komende maand.

Trouwens nog een vraag. Gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van mobiel internet en werkte perfect en heel erg snel. Dus een goede eerste ervaring. Vanochtend lukte het echter niet om te connecten (packet-gegevens fout) en na veel proberen werkte het, maar heel langzaam. Kan die snelheid echt zoveel verschillen...heb op dat punt nog geen ervaring hoe de dekking is (overigens zit ik op dezelfde plek waar het gisteren wel snel en goed werkte).....

[ Voor 13% gewijzigd door Walkman op 13-03-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapSheep
  • Laatst online: 24-06-2024
Hallo Telfort gebruikers,

Hebben jullie in de afgelopen week ook last van een trage verbinding met telfort?

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Walkman schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:37:
Trouwens nog een vraag. Gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van mobiel internet en werkte perfect en heel erg snel. Dus een goede eerste ervaring. Vanochtend lukte het echter niet om te connecten (packet-gegevens fout) en na veel proberen werkte het, maar heel langzaam. Kan die snelheid echt zoveel verschillen...heb op dat punt nog geen ervaring hoe de dekking is (overigens zit ik op dezelfde plek waar het gisteren wel snel en goed werkte).....
Bij mij werkt het over het algemeen heel goed en snel. 1,5 jaar geleden had ik regelmatig problemen, maar nu eigenlijk nooit meer. Ik durf er nu op te vertrouwen dat ik het overal heb. De dekking is bij mij ook echt heel goed, alleen als ik in de trein zit ergens in de middle of nowhere valt mijn HSDPA dekking weg, maar over het algemeen heb ik altijd nog wel GPRS dekking.

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 16-03-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevermind, heb antwoord al gevonden.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er waren een aantal mensen die zochten naar en provider die geen FUP gebruikt. Hiervan is er in nederland maar eentje en deze is ook gelijk de duurste provider voor mobiel internet (15 euro). Bij mijn weten is alles op het KPN netwerk FUP en het Vodafone netwerk ook. Rara wie blijft er dan over? Ik heb een abonnement van 15 euro voor internet en krijg er gratis tv bij (nl 1, 3, rtl4, sbs6 en mtv), mag gewoon streamen op uitzending gemist, en internetradio luisteren zolang ik wil (weet niet of voip mag) . Weet alleen niet zeker of na 1 of 2 gig mijn download snelheid wordt teruggebracht naar de snelheid van het 10 euro abonnement. Het 10 euro abonnement is gprs, 15 euro is hsdpa ofwel 3,5g. Ik heb vroeger altijd telfort gehad, ook met internet bundels toen die in de mode kwamen, maar heb nooit spijt gehad van mijn overstap naar de roze provider _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 20:44
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:01:
Er waren een aantal mensen die zochten naar en provider die geen FUP gebruikt. Hiervan is er in nederland maar eentje en deze is ook gelijk de duurste provider voor mobiel internet (15 euro). Bij mijn weten is alles op het KPN netwerk FUP en het Vodafone netwerk ook. Rara wie blijft er dan over? Ik heb een abonnement van 15 euro voor internet en krijg er gratis tv bij (nl 1, 3, rtl4, sbs6 en mtv), mag gewoon streamen op uitzending gemist, en internetradio luisteren zolang ik wil (weet niet of voip mag) . Weet alleen niet zeker of na 1 of 2 gig mijn download snelheid wordt teruggebracht naar de snelheid van het 10 euro abonnement. Het 10 euro abonnement is gprs, 15 euro is hsdpa ofwel 3,5g. Ik heb vroeger altijd telfort gehad, ook met internet bundels toen die in de mode kwamen, maar heb nooit spijt gehad van mijn overstap naar de roze provider _/-\o_
Helaas heeft de roze provider niet overal in Nederland goede dekking waardoor je gedwongen word het KPN netwerk te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
jaguarxj16 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:01:
[...]

Helaas heeft de roze provider niet overal in Nederland goede dekking waardoor je gedwongen word het KPN netwerk te nemen!
Klopt!
En zonder dekking heb je helemaal niks.

Heb trouwens afgelopen maand volgens 285mb gebruikt. Heeft iemand nog een brief ontvangen van Telfort? Voor afgelopen maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
Oudbrood schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 07:29:

Zucht...........

Afgelopen vrijdag me Samung Touchwiz binnengekregen (Supertoestel!).
Op mijn Telfort staat nu ingangsdatum Surf&Mail Onbeperkt 28-06-2009
Dit is dus de datum waarop me verlenging ingaat.
Me eerder aangevraagde bundelwijzing is dus komen te vervallen.
Als ik nu me surf&mail weer probeer aan te vragen op me huidge abbo dan krijg ik de melding dat ik nog in de activatieperiode zit en geen wijzigingen kan aanvragen.
Heb ik gebeld met Telfort......de activatieperiode loopt tot me nieuwe abbo ingaat op 28-06-2009.
Ik kan dus tot die tijd niks aanvragen/wijzigen.
En de beloofte van de dame die me verlengopdracht heeft verwerkt is ook nog niet uitgekomen. Die zou er "persoonlijk" voor zorgen dat mijn surf&mail actief zou worden op 14 maart.
Heb ze maandag een mail gestuurd met dit hele verhaal, nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oudbrood schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 07:44:
[...]

Zucht...........

Afgelopen vrijdag me Samung Touchwiz binnengekregen (Supertoestel!).
Op mijn Telfort staat nu ingangsdatum Surf&Mail Onbeperkt 28-06-2009
Dit is dus de datum waarop me verlenging ingaat.
Me eerder aangevraagde bundelwijzing is dus komen te vervallen.
Als ik nu me surf&mail weer probeer aan te vragen op me huidge abbo dan krijg ik de melding dat ik nog in de activatieperiode zit en geen wijzigingen kan aanvragen.
Heb ik gebeld met Telfort......de activatieperiode loopt tot me nieuwe abbo ingaat op 28-06-2009.
Ik kan dus tot die tijd niks aanvragen/wijzigen.
En de beloofte van de dame die me verlengopdracht heeft verwerkt is ook nog niet uitgekomen. Die zou er "persoonlijk" voor zorgen dat mijn surf&mail actief zou worden op 14 maart.
Heb ze maandag een mail gestuurd met dit hele verhaal, nog geen reactie ontvangen.
Ik heb exact hetzelfde probleem en ik heb ook dezelfde toezegging door een dame gekregen. Je kan dus wel wijzigingen in je bundel maken, maar níét tijdens de activeringsperiode, ook al was je al klant! 8)7 Ik vroeg nog aan de medewerker of het wel mogelijk is om een internetbundel af te sluiten voordat je een verlenging doet, om dus ervoor te zorgen dat je wel internet in je bundel hebt wanneer je de daadwerkelijke verlenging doorgeeft, en ja, dit kan natuurlijk wel! Hoe krom kan het worden. Geld is geld toch? Rare policies hanteren ze bij Telfort met een blijkbare inconsistente beleidsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem en ik heb ook dezelfde toezegging door een dame gekregen. Je kan dus wel wijzigingen in je bundel maken, maar níét tijdens de activeringsperiode, ook al was je al klant! 8)7 Ik vroeg nog aan de medewerker of het wel mogelijk is om een internetbundel af te sluiten voordat je een verlenging doet, om dus ervoor te zorgen dat je wel internet in je bundel hebt wanneer je de daadwerkelijke verlenging doorgeeft, en ja, dit kan natuurlijk wel! Hoe krom kan het worden. Geld is geld toch? Rare policies hanteren ze bij Telfort met een blijkbare inconsistente beleidsvoering.
Ik heb dus maandag 16 maart een mail gestuurd.
Op vrijdag 20 maart heb ik gebeld en ik zou teruggebeld worden door diegene die mij die belofte had gedaan.
En op maandag 23 maart heb ik weer gemaild.

Jullie raden het al......op alle 3 nog geen enkele reactie

Edit 26-3: Gistermiddag een mailtje gehad van Telfort (Yes, eindelijk een reactie!) dat mijn vraag/klacht is doorgestuurd naar de klachtenafdeling. Die hebben een behandeldtijd van 10 werkdagen (zucht...)

[ Voor 9% gewijzigd door Oudbrood op 26-03-2009 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Technisch is het gewoon niet mogelijk. Als je een bundel eerder wilt laten ingaan dan de aangevraagde verlening, is het zaak deze ook voor de verlenging aan te vragen. Als het verleningingsverzoek eenmaal verwerkt is, is het onmogelijk hier wijzigingen in aan te brengen in het systeem.

Laat verder niet weg dat de klantenservice mevrouw, die gesproken is, dit ook aan jou had moeten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:42:
[...]

Technisch is het gewoon niet mogelijk. Als je een bundel eerder wilt laten ingaan dan de aangevraagde verlening, is het zaak deze ook voor de verlenging aan te vragen. Als het verleningingsverzoek eenmaal verwerkt is, is het onmogelijk hier wijzigingen in aan te brengen in het systeem.

Laat verder niet weg dat de klantenservice mevrouw, die gesproken is, dit ook aan jou had moeten vertellen.
Hebben we een telfort medewerker op het forum? :)
Het klinkt alsof je precies weet hoe het werkt.

Ik vind inderdaad als het echt zo is dat het technisch niet mogelijk is dat het niet verteld moet worden aan de telefoon. Er zijn dus nu al 2 gevallen waarbij wordt gezegd dat het mogelijk is en achteraf met de gebakken peren zit.

Ik betaal er natuurlijk ook niet voor, dus financieel is er niks aan de hand maar heb nu een toestel met snel internet alleen nog ruim 3 maanden geen internet. Als ik een week later had verlengd was er dus niks aan de hand geweest. Dit lijkt toch een beetje op slimme verkooppraktijken, we zeggen/beloven alles, als de klant maar verlengd, maar daarna.......

Als ik reactie heb op mijn klacht dan laat ik het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens. De medewerker in kwestie had dat absoluut aan jouw moeten melden. Wat betreft slimme verkooppraktijken, we krijgen er niet echt iets extra's uit op deze manier, dus ik gok op onwetendheid van de medewerker.

Wat natuurlijk jammer is, in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ook ik heb in januari en februari een waarschuwingsbrief gehad over te veel data verbruik in mijn surf & mail abonnement.

Als ik dit topic doorzoek op waarschuwingen dan valt me een ding op; daar waar in 2007 en tot half 2008 waarschuwingen voor internet gebruik voor boven de 2 GB de deur uit gingen, en waarbij het gemiddelde verbruik op 300mb lag, liggen ze nu idd al te miepen over data verbruik van boven de 300 MB...

Mijn abonnement is in juli 2008 ingegaan. Het belijzer dat ik gebruik is een HTC Touch Diamond. Ergens in de begin maanden zat ik al ergens over de 1,2 GB aan data verbruik in een maand tijd. Nooit iets over gehoord. Begin januari dus een brief waar over wederom een 1,2 GB gemiept werd. Nog geen maand daarna 300MB data verbruik, en wederom een brief. In beiden werd geschermd dat het gemiddelde gebruik zo rond de 48 MB was, en dat van mij werd verwacht dat ik me daar maar aan moest voldoen.

Sinds een maand bellen ze me voor het verlengen van mijn abonnement. In een van de laatste gesprekken werd me haast verweten dat ik een zware downloader was en dat het abonnement niet voor niets "Surf & Mail" heet. Alleen de klantvriendelijkheid van het "unlimited" was helaas ver te zoeken.

Is er al iemand geweest die met succes een brief naar Telfort gestuurd heeft, of zijn er bij andere providers abonnementen die aantrekkelijk zijn in dezelfde prijs/kwaliteits categorie. Heb bij Telfort een 300 minuten bundel, 100 smsjes voor € 2,- en dat Surf & Mail unlimited abonnement.

Please keep me posted!

(met 12 * 17,90 zijn ze helaas net te laag om het via mijn rechtsbijstandsverzekering te spelen :/ )

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
  • Laatst online: 04-06 21:00
Oudbrood schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Ik betaal er natuurlijk ook niet voor, dus financieel is er niks aan de hand maar heb nu een toestel met snel internet alleen nog ruim 3 maanden geen internet. Als ik een week later had verlengd was er dus niks aan de hand geweest. Dit lijkt toch een beetje op slimme verkooppraktijken, we zeggen/beloven alles, als de klant maar verlengd, maar daarna.......

Als ik reactie heb op mijn klacht dan laat ik het jullie weten.
Ik heb mijn abonnement per 9 februari j.l. verlengd (met toestel E71) via GSMWEB (verlengingsdatum 5 mei).

Diezelde dag heb ik Telfort klantenservice gebeld en gezegd dat ik een nieuw toestel krijg waarmee ik kan internetten en mailen en dat ik graag voor mijn huidige periode ook surf en mail zou willen hebben. Dit kon worden geregeld, welliswaar moest ik tot 23 februari wachten. Ik ben daarmee akkoord gegaan. s' Avonds kon ik op mijn telfort zien dat ik op 9 febr surf en mail heb aangevraagd, met als ingangsdatum 23 febr. Ik blij alles eindelijk een keer goed geregeld bij telfort.......!!!!! Tot ik 10 februari inlogde op de site, niets meer te zien over het geregelde surf en mail van gisteren, alleen maar mijn nieuwe ingangsdatum na verlenging....!
Direct klantenservice gebeld en gevraagd hoe nou de vork n de steel zit/zat..... De medewerkster kon na telefonisch overleg alleen maar zeggen dat mijn plan niet meer mogelijk is vanwege de verlenging..... ze zou alleen een klacht kunen neerleggen, OMDAT EEA AAN MIJ WAS BELOOFD DOOR DE MEDEWERKSTER VAN TELFORT VAN GISTEREN.... Bij deze dus mijn klacht: ik heb werkelijk alles uitgelegd en uw medewerkster zou alles regelen en heeft met geen woord gerept over dat het NIET zou kunnen etc. Ik EIS dat ik per 23 februari of eerder internet en surf op mijn abonnement krijg (voor na 05-05 is het prima geregeld)

Ik heb dus gelijk gekregen en surf sinds 23 februari naar alle tevredenheid..........

Dus er is OOK voor jullie hoop!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
lekkerkerkE71 schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:03:
[...]

Ik heb mijn abonnement per 9 februari j.l. verlengd (met toestel E71) via GSMWEB (verlengingsdatum 5 mei).

Diezelde dag heb ik Telfort klantenservice gebeld en gezegd dat ik een nieuw toestel krijg waarmee ik kan internetten en mailen en dat ik graag voor mijn huidige periode ook surf en mail zou willen hebben. Dit kon worden geregeld, welliswaar moest ik tot 23 februari wachten. Ik ben daarmee akkoord gegaan. s' Avonds kon ik op mijn telfort zien dat ik op 9 febr surf en mail heb aangevraagd, met als ingangsdatum 23 febr. Ik blij alles eindelijk een keer goed geregeld bij telfort.......!!!!! Tot ik 10 februari inlogde op de site, niets meer te zien over het geregelde surf en mail van gisteren, alleen maar mijn nieuwe ingangsdatum na verlenging....!
Direct klantenservice gebeld en gevraagd hoe nou de vork n de steel zit/zat..... De medewerkster kon na telefonisch overleg alleen maar zeggen dat mijn plan niet meer mogelijk is vanwege de verlenging..... ze zou alleen een klacht kunen neerleggen, OMDAT EEA AAN MIJ WAS BELOOFD DOOR DE MEDEWERKSTER VAN TELFORT VAN GISTEREN.... Bij deze dus mijn klacht: ik heb werkelijk alles uitgelegd en uw medewerkster zou alles regelen en heeft met geen woord gerept over dat het NIET zou kunnen etc. Ik EIS dat ik per 23 februari of eerder internet en surf op mijn abonnement krijg (voor na 05-05 is het prima geregeld)

Ik heb dus gelijk gekregen en surf sinds 23 februari naar alle tevredenheid..........

Dus er is OOK voor jullie hoop!!!!
Dat is zeker een goed nieuws, alleen ik heb na 2 mailtjes en 1 telefoontje met terubbel belofte nog steeds niks gehoord.
Ga ze maar weer mailen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat bij Lekkerkerke71, de verlenging nog niet doorgevoerd was in het systeem, maar dat alleen de aanvraag nog zichtbaar was geworden. Omdat hij dezelfde dag belde, konden er nog aanpassingen gedaan worden.

Niet zeker, ik heb geen inzage in zijn gegevens, maar denk dat het dit ongeveer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
  • Laatst online: 04-06 21:00
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:12:
Ik denk dat bij Lekkerkerke71, de verlenging nog niet doorgevoerd was in het systeem, maar dat alleen de aanvraag nog zichtbaar was geworden. Omdat hij dezelfde dag belde, konden er nog aanpassingen gedaan worden.
hmm.. op 16 februari kreeg ik een reaktie op mijn klacht... dat het alsnog geregeld zou worden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
Iedereen gisteravond Radar gezien?
Telfort zat er in.
Ik ben dus niet de enige die na een terugbel belofte niet wordt teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ach, als je na het lezen van dit topic nog voor Telfort kiest, tja...

Het afronden per minuut is ook al niet al te netjes van ze vind ik. Je betaalt elk gesprek dus gemiddeld 30 seconden te veel. Bel je vaak (en vooral kort) dan kan dat hoog oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Trouwens ook wel apart met afkopen en opzeggen. Op de website staat dat je een e-mail moet sturen. Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens krijg ik een e-mail terug, waarin staat dat ik moet bellen.

Ik ga dus bellen (a € 0,30 p/m :(). Krijg je eerst te horen dat je een kort keuzemenu krijgt. Nou kort is dat niet echt, heeft tig niveaus en het duurt ongeveer 1:40 min (dat is dus als 50 eurocent). Vervolgens zeg je dus dat je moest bellen en zegt die vrouw dus van ja dat klopt, maar je moet een brief sturen. Vervolgens zegt ze alleen wat je in die brief moet zetten. Nou dat kan je dus ook zelf bedenken en hadden ze ook meteen in die e-mail kunnen zetten. Lekker is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ach, Telfort was ooit wel een OK bedrijf. Ging altijd goed. Dekking was een beetje minder, maar dat maakte niet uit want het was erg goedkoop en het werkte verder wel.

De dekking is nu het enige dat nog goed is... en goedkoop is het ook niet als je kijkt naar alle facetten (zoals dat afronden op minuut).

Zodra m'n contract afgelopen is stap ik lekker over naar Vodafone :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu wel duidelijk dat jij iets mindere ervaringen met Telfort hebt gehad Sorcerer8472, dat is erg jammer. Maar Telfort is nog steeds de goedkoopste, hint: Afronden op minuten, Telfort is niet de enige die het doet. Sommige providers doen dit zelfs al jaren, Telfort pas sinds een half jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:33:
Het is nu wel duidelijk dat jij iets mindere ervaringen met Telfort hebt gehad Sorcerer8472, dat is erg jammer. Maar Telfort is nog steeds de goedkoopste, hint: Afronden op minuten, Telfort is niet de enige die het doet. Sommige providers doen dit zelfs al jaren, Telfort pas sinds een half jaar.
Sorry maar wat geweest heeft niemand wat aan.
Telfort doet het nu wel misschien doet Vodafone dat niet dan is zijn keuze begrijpelijk.

Persoonlijk ben redelijke tevreden over telfort. Goede dekking (zeer goed zelfs!) en toch voor mij redelijk goedkoop als je vergelijk met andere providers.
Wel ben teleurgesteld in communicatie bij Telfort zelf. Toen ik mij abbo ging verlengen met een sim-only plus een surf&mail i-net abbo werd er aan mij (in de winkel) verteld dat ik gelijk onbeperkt kon i-netten. Bij mij eerste factuur zag ik staan dat toch kosten voor werden berekend, niet grote bedragen maar toch vind ik het slordig en metname onnodig! En een ander punt is de FUP wat ik volstrekt belachelijk vindt, geef gewoon duidelijk aan wat mag en wat niet mag. Dan kan iedereen nog zeggen ik passeer Telfort liever maar goed ik begrijp het wel maar toch ben ik hierover teleurgesteld.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste