Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.396 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:39:
[...]

Wat voor een tijdspanne? Ik heb net afgelopen week mijn verbouwde achterveer er onder gezet. Ik heb trouwens ook net progressieve voorveren er in gezet, maar ik heb nog niet het "omg, ik wil niks anders meer" gevoel wat ik wel eens hoor bij mensen. Nou heb ik ook alleen nog maar een zandpaadje meegenomen, de echte test is volgende week pas, maar toch.
Een maand ofzo.

Gebeld met Verpalen en WP. Ik word morgen gebeld over een oplossing :) Hopelijk eentje waarmee ik 'm breng in de ochtend en in de avond alweer wegrij met een goede veer.

[ Voor 14% gewijzigd door ROFLASTC op 20-04-2009 12:35 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Tylen schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:51:
[...]

Moet je voor zandrijden progressieve veren hebben ja? Op het circuit is dacht echt ruk :P
Schijnt in Marokko nogal rotsachtig te zijn met soms stenen net onder het zand. Dan wil je wel dat hij op het allerlaatst een nog enorme druk uitoefent ipv dat hij tegen de aanslag aanknalt.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

komkommer schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:27:
[...]

Schijnt in Marokko nogal rotsachtig te zijn met soms stenen net onder het zand. Dan wil je wel dat hij op het allerlaatst een nog enorme druk uitoefent ipv dat hij tegen de aanslag aanknalt.
Ahh zoja. Grappig :) Weer wat geleerd *O*

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:27:
[...]

Wel mooi gezicht is dat. Het lijken soms wel gletsjers die zwerfkeien rondsjouwen maar dan van zand. Heb je btw gedacht aan je luchtfilter? Ik zou zeggen, dubbel met een papier filter bovenop die je 's avonds kan uitkloppen en evt. dus een schuimfilter eronder. Zijn er voor de Tenere ook van die snorkel stukken te koop om meer filters te plaatsen? Afrikaans zand komt namelijk-overal- in en je wilt niet dat je motorblok opgeboord wordt door al dat zand.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:51

StarWing

Huh ?!?

ROFLASTC schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:32:
[...]
Zijn er voor de Tenere ook van die snorkel stukken te koop om meer filters te plaatsen? Afrikaans zand komt namelijk-overal- in en je wilt niet dat je motorblok opgeboord wordt door al dat zand.
* StarWing herinnerd zich "long way down" op discovery waar ze in een zandstorm terechtkwamen en de volgwagens hun luchtfilter vol zand zat

[ Voor 22% gewijzigd door StarWing op 20-04-2009 14:20 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:32:
[...]

Wel mooi gezicht is dat. Het lijken soms wel gletsjers die zwerfkeien rondsjouwen maar dan van zand. Heb je btw gedacht aan je luchtfilter? Ik zou zeggen, dubbel met een papier filter bovenop die je 's avonds kan uitkloppen en evt. dus een schuimfilter eronder. Zijn er voor de Tenere ook van die snorkel stukken te koop om meer filters te plaatsen? Afrikaans zand komt namelijk-overal- in en je wilt niet dat je motorblok opgeboord wordt door al dat zand.
Ik heb filter nu dusdanig dat hij is zoals twee andere tenere-rijders die de raid al vaker hebben gereden.
StarWing schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:20:
[...]

* StarWing herinnerd zich "long way down" op discovery waar ze in een zandstorm terechtkwamen en de volgwagens hun luchtfilter vol zand zat
Ik heb mijn filter ook wel eens redelijk vol gehad, dan wil je motor echt niet meer lekker rijden. Maar bij lwd zaten ze wel heul vol inderdaad.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
is het al bijna 20:00???

Dan mag ik op voor me 3e rijles :+

Kijken wat we er vanavond weer van gaan maken. kijk er eigenlijk we naar uit.....

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Les je maar een keer per week? Ik vond het altijd fijner om meerdere keren per week te lessen. Was natuurlijk niet altijd mogelijk maar toch.

* _Erikje_ wordt gek van dat stuifzand, zaterdag gepoetst en nu al weer onder het zand |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

To_Tall schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:10:
is het al bijna 20:00???

Dan mag ik op voor me 3e rijles :+

Kijken wat we er vanavond weer van gaan maken. kijk er eigenlijk we naar uit.....
Nog 3 uur en 30 minuten!

Geniet er nog maar even van, zometeen wordt je die oefeningen zat.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

hehe, vooral als het lekker warm wordt. 8jes doen bij 30 graden is echt heerlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
_Erikje_ schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:28:
hehe, vooral als het lekker warm wordt. 8jes doen bij 30 graden is echt heerlijk 8)7
Ach zo warm zal het hopelijk nog niet worden voorlopig. Hoop voor half juni eerste examen af te kunnen leggen. ga oook kijken of ik 2x in de week kan gaan lessen .. ff het tempo omhoog gooien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

To_Tall schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:52:
[...]

Ach zo warm zal het hopelijk nog niet worden voorlopig. Hoop voor half juni eerste examen af te kunnen leggen. ga oook kijken of ik 2x in de week kan gaan lessen .. ff het tempo omhoog gooien!!
Nja. als jij oefeningen moet doen als het warmer is dan 20 graden, dan is het gewoon niet leuk. Die snellere oefeningen gaan nog wel. maar die langzame slalom en die onzin is gewoon klote.

Dat is trouwens niet om je te ontmoedigen ofzo! Ik heb hem ook in warme tijden gehaald (juni) en heb er absoluut GEEN spijt van.

Snel je avb doen, en dan lekker door naar je avd, dat is echt VEEEEL leuker _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
vandaag lekker wat gereden rond veldhoven/eindhoven :)
Moet zeggen dat ik toch wel jammer vind dat ik nu makkelijk de stepjes aan de grond rij. Geprobeerd dat rubbertje wat eronder zit af te slijten, maar fuck wat is dat hard....effectief misschien 200meter echt hard op het asfalt ermee gedrukt...en nu is er paar mm vanaf.... als t nou staal was zouden er gave vonken vanaf spatten :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sibylle schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:13:
vandaag lekker wat gereden rond veldhoven/eindhoven :)
Moet zeggen dat ik toch wel jammer vind dat ik nu makkelijk de stepjes aan de grond rij. Geprobeerd dat rubbertje wat eronder zit af te slijten, maar fuck wat is dat hard....effectief misschien 200meter echt hard op het asfalt ermee gedrukt...en nu is er paar mm vanaf.... als t nou staal was zouden er gave vonken vanaf spatten :P
Als je te veel druk op je stepje zet kan het zijn dat je de achterkant optilt. Ik denk dat jij dan wel kan raden wat de gevolgen zijn. Dus ik zou een beetje oppassen daarmee ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:28:
[...]

Ik heb filter nu dusdanig dat hij is zoals twee andere tenere-rijders die de raid al vaker hebben gereden.
Prima.!

Hoe heb je dat ingericht dan? , ben benieuwd

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

_Erikje_ schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:25:
Les je maar een keer per week? Ik vond het altijd fijner om meerdere keren per week te lessen. Was natuurlijk niet altijd mogelijk maar toch.

* _Erikje_ wordt gek van dat stuifzand, zaterdag gepoetst en nu al weer onder het zand |:(
Ik les momenteel ook maar 1x per week. Maar dat is wel een les van 1,5 uur dus dan heb je tenminste redelijk wat tijd om lekker te oefenen.
Ben de speciale verrichtingen ondertussen wel zat; heb ze nu ook allemaal gehad en mag begin mei het AVB examen doen.

Dan ff lekker oefenen op de weg; hoeveel lessen zijn daar gemiddeld ongeveer voor nodig? Is dat meer of minder dan voor de speciale verrichtingen?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:53
4 ofzo als je al een tijdje je auto rijbewijs hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 20-04-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 22:30
ik had 6 nodig voor avb en 7nodig voor avd. Wel daarvoor scooter ervaring en ook al 4 jaar mijn autorijbewijs. Hang denk ik wel beetje af van hoeveel ervaring je hebt met het verkeer.

Veel succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Mijn autorijbewijs heb ik ondertussen al bijna 10 jaar met genoeg ervaring (dus ipv verlengen haal ik gewoon een nieuwe icm het A rijbewijs :P)
Daarentegen heb ik nooit brommer gereden dus die ervaring mis ik dan weer.

We'll see :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bergie schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:58:
Mijn autorijbewijs heb ik ondertussen al bijna 10 jaar met genoeg ervaring (dus ipv verlengen haal ik gewoon een nieuwe icm het A rijbewijs :P)
Daarentegen heb ik nooit brommer gereden dus die ervaring mis ik dan weer.

We'll see :)
Brommerervaring is totaal niet belangrijk. Ik heb 8 uurtjes avb gehad, en 4 uurtjes avd. Ben meteen met motorrijlessen begonnen toen ik mijn autorbw had.

Imo leer je met brommerrijden een hoop foute dingen aan die je weer moet afleren. (verschil tussen mijn broertje en mij konden mijn ouders goed zien, ik geen brommert gehad, broertje wel)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:47

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heb inmiddels een moter gekocht, een Honda Magna 750cc uit de eind jaren 80. voor het luttele bedrag van 150euro. Inclusief lekke vorkpoten, een achterrem die soms hangt en een voorband die licht poreus is :P

Verder is die voor zo ver ik kon zien goed, voor het luttele bedrag 9euro mag die morgen mee naar terschelling waar ik em zal opknappen tot ik me rijbewijs er voor heb :>

Al met al geen geld voor een moterfiets waar prima op te rijden is :) al zeg ik het zelf.
er opduwen zal geen probleem zijn, er af heb ik wel iemand voor die em rijdt. anders achter in de bestelwagen :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Feli met je aanwinst Ghostrider, en veel plezier met sleutelen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Chakotay schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:01:
Feli met je aanwinst Ghostrider, en veel plezier met sleutelen :)
moet lukken, en anders met een pot matzwarte verf ziet alles er al een stuk beter uit ;)

zal morgen ffe pics posten :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zaterdag a.s. krijg ik een achterveer te leen en wordt de mijne gefixed. Als die dan klaar is gaat die weer in mijn motor. Geheel kosteloos etc. Wel netjes en vlot geregeld door Verpalen.
Ghostrider schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:07:
[...]

moet lukken, en anders met een pot matzwarte verf ziet alles er al een stuk beter uit ;)

zal morgen ffe pics posten :)
:) haha een lekker brikkie dus. gefeliciteerd!

[ Voor 44% gewijzigd door ROFLASTC op 21-04-2009 16:32 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:00

4x2

lộn xộn quá

Trek eerst de kleppendeksels even dr af of de nokkenassen niet ingelopen zijn voor je dr geld in gaat stoppen ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

4x2 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:24:
Trek eerst de kleppendeksels even dr af of de nokkenassen niet ingelopen zijn voor je dr geld in gaat stoppen ;)
De oude eigenaar reed er dagelijks mee, en hij klinkt goed. ben niet van plan er erg veel geld in te jassen ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M3rcury schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:35:
[...]

Brommerervaring is totaal niet belangrijk. Ik heb 8 uurtjes avb gehad, en 4 uurtjes avd. Ben meteen met motorrijlessen begonnen toen ik mijn autorbw had.

Imo leer je met brommerrijden een hoop foute dingen aan die je weer moet afleren. (verschil tussen mijn broertje en mij konden mijn ouders goed zien, ik geen brommert gehad, broertje wel)
Daarom heeft je broertje binnen 2 a 3 weken een kneedown gemaakt ;) Hoelang deed jij erover?

:+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 14:00

4x2

lộn xộn quá

Ghostrider schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:33:
[...]
De oude eigenaar reed er dagelijks mee, en hij klinkt goed. ben niet van plan er erg veel geld in te jassen ;)
Ingelopen nokkenassen loopt ie prima mee.
Hoef je ook niet eens te horen.
Het is alleen ook niet te zeggen hoe snel het verder slijt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 28-09 09:06
Tylen schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:42:
[...]

Daarom heeft je broertje binnen 2 a 3 weken een kneedown gemaakt ;) Hoelang deed jij erover?

Snieliev >:)

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:42:
[...]

2 a 3 weken :') Die gast heeft al sinds september een rbw + motor :') ik had hem binnen 2 maanden btw ;)
Niet echt snel, maar dat maakt me niet uit. Liever zonder vallen hallen dan hem binnen 1 week halen en vallen :Y
Kweet wie het zegt ;)

[ Voor 29% gewijzigd door M3rcury op 21-04-2009 22:21 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
M3rcury schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:56:
[...]

Nja. als jij oefeningen moet doen als het warmer is dan 20 graden, dan is het gewoon niet leuk. Die snellere oefeningen gaan nog wel. maar die langzame slalom en die onzin is gewoon klote.

Dat is trouwens niet om je te ontmoedigen ofzo! Ik heb hem ook in warme tijden gehaald (juni) en heb er absoluut GEEN spijt van.

Snel je avb doen, en dan lekker door naar je avd, dat is echt VEEEEL leuker _/-\o_
Ik voelde de warmte toen ook al hoor :) was 23 graden, jups het is even vervelend. maar het gaat om het resultaat achteraf ;)

Heb gisteren korte bocht stapvoets moeten oefenen pff das wel zwaar en even spannend hopen dat je niet valt ;) motor stuk laten kantelen zelf rechtop blijven zitten.. erg lastig. das de voorbereiding om het 8tje te draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afgeveerd stuur met trilling/vibratie demping, vinden we ervan?

http://www.mo-tech.de/produkt/index.php?produkt_id=2236

Afbeeldingslocatie: http://www.mo-tech.de/produktbilder/len0015610001b_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mo-tech.de/produktbilder/len_00_156_10001_b_4_xl.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door ROFLASTC op 22-04-2009 08:27 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Hmm, zou wel wat vibraties dempen, maar ik denk dat je stapelgek wordt van de beweging die erin zit bij optrekken en afremmen.
Ow ja, het is ook nog eens spuuglelijk....

[ Voor 3% gewijzigd door Francis op 22-04-2009 08:39 ]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

T ziet er niet heel stevig uit :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:36

_Apache_

For life.

Zijn er naast oordopjes en het kopen van een nieuwe helm nog manieren om windruis uit je helm te halen?

In de zomer gaan we naar duitsland en zullen we lange stukken >120km rijden, om onze jonge oortjes niet kapot te maken hebben we beide elecom oordopjes, maar vroeg me af of er nog meer manieren waren om de wind uit je helm te halen?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grote dikke kuip met een hoge ruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Een goeie helm

En er voor zorgen dat je helm niet precies in de werveling van je scherm zit, beter helemaal er achter of gewoon in de 'schone' luchtstroom zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Een nieuwe helm heb ik einde vorig jaar gekocht en deze bevalt me goed, het kuipje zal inderdaad de oorzaak zijn. Het kuipje van mijn Fazer is laag, en ik ben lang ( 1,95m :+ ).

@ Merc :

Idd :D , dit had k bij mijn oude helm wel realiseer ik me nu, interessante, ga ik wat mee doen :)

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 22-04-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 04:42

Youk

Volvo For Life

Hoofd in de helm en dan volspuiten met pur :+

Kan wel zijn dat je dan ook niet veel meer kan zien, dus wel mee opletten :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Apache_ schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:39:
Zijn er naast oordopjes en het kopen van een nieuwe helm nog manieren om windruis uit je helm te halen?

In de zomer gaan we naar duitsland en zullen we lange stukken >120km rijden, om onze jonge oortjes niet kapot te maken hebben we beide elecom oordopjes, maar vroeg me af of er nog meer manieren waren om de wind uit je helm te halen?
Zon stukje onder je kin van je helm, of er helemaal om je nek heen. (bij shoei heet het chin curtain of wisper kit)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Ghostrider schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:33:
[...]

ik heb een Magna 700c uit 1985 :)
Loopt prima, alleen na het stellen vd kleppen tikt hij wel btje. Vlgns mij ook ingesleten nokkenas, mjah rijdt prima.
Ik ga vandaag eens wat sleutelen, beetje aluminium oppoetsen misschien!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:20:
[...]

Zon stukje onder je kin van je helm, of er helemaal om je nek heen. (bij shoei heet het chin curtain of wisper kit)
Rechts op deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.helmetcity.co.uk/_0_0_XG4O.jpg

Ik heb het ook in mijn Schuberth, erg effectief :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
S1 pro *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56

thaMini

Tool !!

Woei, vandaag eerste les gehad! :D
Morgen nog eens 1,5 uur!!

Nog nooit op een brommert/scooter gereden, maar het ging best aardig denk ik. Gewoon al de weg op en doorrijden.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
thaMini schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:12:
Woei, vandaag eerste les gehad! :D
Morgen nog eens 1,5 uur!!

Nog nooit op een brommert/scooter gereden, maar het ging best aardig denk ik. Gewoon al de weg op en doorrijden.
waarschijnlijk door rijden naar een parkeer plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/Honda/SNC00060.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/Honda/SNC00061.jpg

Dit is em dan(brakkefoonpics), eerste gebreken:

-Uitlaat rechts ligt in 2, moet ffe gelast worden
-Banden zijn bagger
-voorvork wat lek

en idd zoals ik al dacht 700cc :) morgen eerst maar eens dat lelijke schermpje erafschroeven 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 22-04-2009 20:00 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Ghostrider schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:59:
[afbeelding]
[afbeelding]

-Banden zijn bagger
-voorvork wat lek

en idd zoals ik al dacht 700cc :) morgen eerst maar eens dat lelijke schermpje erafschroeven 8)
ik heb vf700c uit 1985, ziet er zelfde uit :) Vette shizzle! Mooie fiets, en hij rijdt lekker :D

Zit alleen wat snel met de stepje aan de grond, maar dat is een goede indicator dat je te hard de afslag neemt O-)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 28-09 09:06
Chakotay schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:57:
[...]

Rechts op deze foto:

[afbeelding]

Ik heb het ook in mijn Schuberth, erg effectief :)
Booster verkoopt universele onder de naam Helmsock.

Wel de versie kopen die je in je helm kan stoppen want ik heb de neopreen versie die je om de rand van je helm doet en die flappert toch echt los bij (iets) hogere snelheden. Wel lekker stil maar oordopjes werken het beste ;)

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 21:31

Exigence

dnkroz

Een (helm)muts op helpt ook erg goed, het sluit ook je nek af. Vind het heerlijk rijden met muts, liever met dan zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Sibylle schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:04:
[...]

ik heb vf700c uit 1985, ziet er zelfde uit :) Vette shizzle! Mooie fiets, en hij rijdt lekker :D

Zit alleen wat snel met de stepje aan de grond, maar dat is een goede indicator dat je te hard de afslag neemt O-)
Foto's graag ;) hehe volgens mij willen ze idd wel aardig vooruit, mag er zelf nog niet op rijden maar iemand vond em vrij hard gaan :) (hij heeft een harley en een magna500)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ghostrider schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:59:
[afbeelding]
[afbeelding]

-Banden zijn bagger
-voorvork wat lek

O o o o o ruim je garage toch eens op...... Zonde van die grote ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jullie hebben er weer een lesser bij ;)
Zaterdag eerste les! ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Mooi weer lessers allemaal :/ Nee hoor, geintje ;) Ik hoop voor elke lesser dat ze het snel halen en met dit mooie weer lekker zelf kunnen gaan rijden d:)b

Ik kan op dit moment ook even niet rijden, ben m'n kleppen aan het stellen :P

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/6878/image030y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Zijn er dan nog mensen hier die helpen met de batavierenrace?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:53:
Mooi weer lessers allemaal :/ Nee hoor, geintje ;) Ik hoop voor elke lesser dat ze het snel halen en met dit mooie weer lekker zelf kunnen gaan rijden d:)b

Ik kan op dit moment ook even niet rijden, ben m'n kleppen aan het stellen :P

[afbeelding]
Nice, scheelt echt een hoop geld als je het zelf doet _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:46
komkommer schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:57:
Ja, ik zit in motorrijdersploeg 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
komkommer schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:57:
Yep, ploeg 4. Jij bent cameraman, right?

Ik heb m'n voorvorkkeerringen net vervangen, en de hele remmerij schoongemaakt. Ik heb eerlijk gezegd te lang rondgereden met vastgelopen remklauwen en vettige remblokken, ben benieuwd hoe het is om weer te kunnen stoppen zonder m'n remhendel fijn te knijpen :X

Voor de carburateurnerds: m'n verbruik is in vrij korte tijd enorm toegenomen, zegmaar 30%. Dat kan niet aan m'n rijstijl liggen.

Ik heb een tijd geleden zelf een beurt uitgevoerd (kleppen, carbs schoonmaken, stationairschroef 0,75 slag extra open op advies van andere GPZ500s-rijders, synchroniseren), waarna de motor voor mijn gevoel beter dan ooit liep.Dat duurde niet lang: na een paar honderd kilometer liep het "opeens" een stuk slechter. Weinig power onderin, vibraties rond 4000 toeren (alsof de carbs slecht synchroon lopen), een dip tussen 6000 en 7000 toeren, topsnelheid wordt bijna niet meer gehaald en dus dat belachelijke verbruik. 1 op 14, dat moet beter kunnen. Er is mee te rijden...maar ik wil het goed hebben.

De enige oplossing die ik kan bedenken is alles opnieuw doen. Maar..ik vraag me toch af hoe zoiets komt.
Ik dacht aan:
- gescheurd vacuum membraan in de carb door de carbreiniger
- pilot jet naar 2,5 was toch een slecht idee (heeft dat zoveel invloed?)
- vuil uit de tank is in een van de carbs geschoten. Hij heeft veel in de regen gestaan en heeft geen brandstoffilter
- ontsteking....maar wat kan daar aan mis gaan? De bougies zijn 5000km oud ofzo. Misschien proberen door te meten.
- klepstelboutje is los gegaan. Lijkt me echt stug, die geharde boutjes kan je loeistrak aandraaien. Ik hoor niks.
- inlaatrubbers gescheurd

Ok heel verhaal, ik vraag me vooral af: hoe kan het verbruik opeens zo omhoog schieten?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

snars schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:42:
[...]

Yep, ploeg 4. Jij bent cameraman, right?

...
Ja :)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Hmm eerste cuprace had ik beetje problemen met de R-Sex :( De combinatie ziet er wel rete strak uit (pak/helm/handschoenen/motor) Nu alleen nog even goed wennen eraan. Want zoals ik er nu opzit is niet echt goed ;) Maarja, foto is uit eerste rondje op de r6 op assen in de GT.

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/9365/img9644tn.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 23-04-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:46
To_Tall schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:59:
[...]

waarschijnlijk door rijden naar een parkeer plaats?
Hoeft niet persé. Eerste rijles heb ik ook gewoon iemand naar huis gebracht van een voorgaande rijles.

Dus ik ben ook bezig met rijles. Is me nog niet tegengevallen iig. De bijzondere verrichtingen gaan ook lekker. Gemiddeld lukt me alles wel ongeveer in 5 pogingen :P. Perfectioneren duurt langer maar soit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51
(jarig!)
snars schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:42:
[...]

De enige oplossing die ik kan bedenken is alles opnieuw doen. Maar..ik vraag me toch af hoe zoiets komt.
Ik dacht aan:

<KNIP>

Ok heel verhaal, ik vraag me vooral af: hoe kan het verbruik opeens zo omhoog schieten?
Tsjah, kijk eens naar je bougies, hoe zien die er uit? Dan weet je of hij te arm of te rijk loopt.
Vervolgens even checken of hij valse lucht aanzuigt (met een deobus op je inlaatrubbers spuiten, gaat hij slechter lopen? Valse lucht)
Verder doet een stationairschroef voorzover ik weet echt alleen stationair iets, dat is althans bij mijn Guzzi zo. Hij houd alleen de gasschuif in een minimaal geopende stand. Dus zodra je gas geeft doet hij niks meer. Maar ik weet dus alleen dat dat bij mijn Guzzi zo is.
Wat voor ontsteking zit er op? Mechanisch of elektrisch? Het zou ook kunnen dat je vervroeger gaar is.
Luchtfilter al eens gecheckt?
Weet je zeker dat hij wel netjes op vier cilinders loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tylen schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:06:
[...]

O o o o o ruim je garage toch eens op...... Zonde van die grote ruimte.
Niet mijn garage, ik heb ffe geen garage...die word nog gebouwt :X
best matig doordat me broer zoveel ruimte gebruikt heb ik ffe geen ruimte :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:21:
Verder doet een stationairschroef voorzover ik weet echt alleen stationair iets, dat is althans bij mijn Guzzi zo. Hij houd alleen de gasschuif in een minimaal geopende stand. Dus zodra je gas geeft doet hij niks meer.
Ik vermoed dat Snars het niet zozeer over de stationairstelschroef heeft, maar meer over de pilotscrews. De pilotscrews werken volgens mij over het hele onderste gebied. Ze kunnen een hoger verbruik veroorzaken, maar die dip tussen de 6000 en 7000 toeren kan daar volgens mij niet aan liggen.

Verder heb ik je verhaal gelezen Snars, maar ik kan eigenlijk nu niet bedenken wat het probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Heb net nieuwe banden, maar twijfel een beetje of ze de ketting wel goed hebben gespant. Wat is ook al weer de maximale speling die een ketting mag hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Erikje_ schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:50:
Heb net nieuwe banden, maar twijfel een beetje of ze de ketting wel goed hebben gespant. Wat is ook al weer de maximale speling die een ketting mag hebben?
Nou maximaal ? Ik zou zeggen minimaal en dan 4cm. Soms staat in je boekje dat een bepaald gewicht eraan moet hangen en dat dan een opgeteld aantal schakels niet meer dan, bijvoorbeeld, 27cm lengte mag hebben.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hebben ze je ketting spanning veranderd dan? bij mijn motor hoeft dat niet om wiel er uit te halen...
Toevallig vorige week er ook nieuwe banden om laten gooien
(ik kwam er achter dat ik achter op sommige plekken al op het canvas zat.. terwijl ik ze een weeg geleden gecheckt had en er nog ok uitzagen... beetje vierkant gereden bij woon-werk verkeer..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
Staat dat niet op je achterbrug? Bij mij wel nl.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ToolkiT schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:30:
[...]

Hebben ze je ketting spanning veranderd dan? bij mijn motor hoeft dat niet om wiel er uit te halen...
Toevallig vorige week er ook nieuwe banden om laten gooien
Ja bij mijn motor wel.
denniskrol schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:46:
[...]

Staat dat niet op je achterbrug? Bij mij wel nl.
Hij ligt er alsware op als ie stil staat. ik hoor geen getik tijdens het rijden.

[ Voor 38% gewijzigd door _Erikje_ op 23-04-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Tha_T schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:22:
[...]

Hoeft niet persé. Eerste rijles heb ik ook gewoon iemand naar huis gebracht van een voorgaande rijles.

Dus ik ben ook bezig met rijles. Is me nog niet tegengevallen iig. De bijzondere verrichtingen gaan ook lekker. Gemiddeld lukt me alles wel ongeveer in 5 pogingen :P. Perfectioneren duurt langer maar soit :')
Hmm vaag.. je mag namenlijk niet zonder je BV langer dan noodzakelijk de weg op. Anders kunnen ze die bijzondere Verichtingen gewoon achter wegen laten natuurlijk..

Daarnaast iemand naar huis brengen? bij jou achterop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 12:29

CHeff

Allemaal gekkigheid

To_Tall schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:51:
[...]

Hmm vaag.. je mag namenlijk niet zonder je BV langer dan noodzakelijk de weg op. Anders kunnen ze die bijzondere Verichtingen gewoon achter wegen laten natuurlijk..

...
Is dat zo? Moest toch wel een kilometertje of 35 rijden (heen en terug) om de bijzondere verrichtingen te kunnen oefenen.
Maar goed, was natuurlijk noodzakelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
BartW schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:39:
[...]

Ja, ik zit in motorrijdersploeg 3.
Komen jullie ook BBQ-en morgenavond? --> http://www.dondor.nl/bata-bbq-24-april/ :)

Ik zie er een beetje tegenop, vermoeiende week gehad....morgen drukke dag, en dan doorhalen tot zaterdagavond. Die nacht lukt wel, maar zaterdagmiddag loop ik er vast bij als een zombie.
Nog tips van ervaren Batarijders?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:04:
[...]

Nou maximaal ? Ik zou zeggen minimaal en dan 4cm. Soms staat in je boekje dat een bepaald gewicht eraan moet hangen en dat dan een opgeteld aantal schakels niet meer dan, bijvoorbeeld, 27cm lengte mag hebben.
2.5 cm bij een supersport :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
snars schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:26:
[...]

[...]

Komen jullie ook BBQ-en morgenavond? --> http://www.dondor.nl/bata-bbq-24-april/ :)

Ik zie er een beetje tegenop, vermoeiende week gehad....morgen drukke dag, en dan doorhalen tot zaterdagavond. Die nacht lukt wel, maar zaterdagmiddag loop ik er vast bij als een zombie.
Neem zonnebrandcreme mee, een warme trui krijg je daar maar neem iets van een regenjack mee. Goed op je voorligger letten, lekker scheuren in de garage in Nijmegen en niet voor het feest naar huis / bed gaan. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:46
[...]

Mja, dat mogen ze sowieso imho maar dat is een andere discussie :X ;). Overigens heeft de betreffende instructeur me eerst een paar keer laten optrekken om het koppelen te leren maar da's alles.
Daarnaast iemand naar huis brengen? bij jou achterop??
Nop, ik op motor. Instructeur plus vorige lesser op bijrijdersstoel van de leswagen die achter me reed :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hmm vaag.. je mag namenlijk niet zonder je BV langer dan noodzakelijk de weg op.
Zelf verzonnen die regel?
Anders kunnen ze die bijzondere Verichtingen gewoon achter wegen laten natuurlijk..
Nouja, je moet er natuurlijk wel examen in doen... Ik denk niet dat je een langzame slalom rijdt zonder enige oefening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

[...]

Volgens mij moet je eerst je theorie halen, dan mag je gewoon op de weg lessen (ook al heb je je AVB nog niet). Als je je theorie nog niet hebt dien je wel in het bezit te zijn van een autorijbewijs. Zo was het volgens mij :)
M3rcury schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:14:
[...]

Nice, scheelt echt een hoop geld als je het zelf doet _/-\o_
Een paar honderd euro (vooral manuren, alhoewel de klepstel plaatjes ook niet goedkoop zijn). Het is niet echt moeilijk, het kost alleen heel, heel veel tijd om het (goed) te doen (mijn motor kon toch pas 20 mei bij Ter Braake terecht voor de begrenzing), en je moet natuurlijk de ruimte en het gereedschap er voor hebben.

Morgen even de shims opmeten, en zaterdag even nieuwe halen en verder sleutelen. Meteen even nieuwe bougies en nieuwe olie, carburateurs synchen, ketting spannen en ik kan er weer tegenaan. Geen dealer nodig voor een grote beurt :P

[ Voor 42% gewijzigd door Exigence op 24-04-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

snars schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:26:
[...]

[...]

Nee, ik ben dan al druk bezig met de uitzending, ik ga nu vlug slapen, want zondag ga ik dus weg voor de rally! Kan je nagaan wat voor een vermoeiende week ik achter de rug heb ;P.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Erikje_ schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:48:

Hij ligt er alsware op als ie stil staat. ik hoor geen getik tijdens het rijden.
Als de ketting bij stilstand op de achterbrug ligt dan is er iets niet geod gegaan bij het monteren van de wielen. Het hoort namelijk niet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 00:38:
[...]

Als de ketting bij stilstand op de achterbrug ligt dan is er iets niet geod gegaan bij het monteren van de wielen. Het hoort namelijk niet.
nou, als hij NIET op een bok staat en niet op de middenbok (dus "gewoon" rechtop) dan mag de onderkant van de ketting 2 tot 3 cm speling hebben, meer niet, minder zeker niet! (meet dit op meerdere punten op je ketting, draai het wiel een stuk steeds hiermee kun je strakke punten vinden)

Als de ketting na het spannen (2 tot 3 cm speling) dan alsnog licht over de bovenkant sleept is dat geen groot probleem daar zit een slijtblokje op als het goed is, je tandwiel voor trekt de ketting bovenop strak bij gas geven en hij komt onderop losser daarbij komt de ketting nog een stukje los als er gewicht op de motor zit (achterbrug is een scharnier he)

sleept ie FLINK over de achterbrug dan is er inderdaad iets mis, dit kun je testen door de motor te starten en stationair te laten draaien in 1e versnelling. dan zal de ketting niet meer slepen als het goed is.

je mag ook niet een schakel "los" kunnen halen van het achtertandwiel (= tandwiel op, set vervangen)
en als je met de hand je wiel draait mogen er geen strakke punten in zitten (slecht draaiende schakels) (= vuil in de schakels, set vervangen, bij uitzondering ketting vervangen. mits tandwielen zgan :P)

sidenote: als je ketting spanners aan het 1-na-laatste nokje zit, bestel vast een kettingset/reserveer vast een plekje bij de garage :) die laatste millimeters gaan altijd veels te hard :+

tot zover mijn ervaring :+

[ Voor 8% gewijzigd door rimpeldinky op 24-04-2009 01:06 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M3rcury schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:34:
[...]

2.5 cm bij een supersport :Y
Dan heeft Yamaha géén supersports :+ Bij zowel de R1 als de R6 schrijven ze tussen de 4 & 5 centimeter voor (onbelast).

Enige échte tip die je kunt geven in dezen: RTFM 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

wimmel_1 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:31:
[...]

Dan heeft Yamaha géén supersports :+ Bij zowel de R1 als de R6 schrijven ze tussen de 4 & 5 centimeter voor (onbelast).

Dat lijkt me een beetje veel. Ik houd ook 2 / 2,5 cm aan altijd.

Maarja, als het in het boekje staat zal het wel kloppen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

[...]

onbelast, dus op een bok? als je em neer zet kan dat wel eens 2 cm schelen :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sinds waneer heeft een SS een bok?

Kettingspanning meten moet je doen met z'n wieltjes op de grond .... óf met een paddockstand waarmee je de achterbrug op het einde op pakt (hoek van je achterbrug is op die manier hetzelfde als dat 'ie op de grond staat). Met een bok til je als het ware het frame omhoog waardoor de achterbrug uit z'n vering zakt en dus de afstand tussen je tandwielen veranderd.

Met onbelast wordt bedoeld dat je niet met je lompe gewicht op de fiets gaat zitten zodat de lijn achterbrugophanging - voortandwiel - achtertandwiel (en dus de noodzakelijke lengte van de ketting) niet anders wordt dan dat de bedoeling is tijdens het controleren.

[ Voor 48% gewijzigd door Will_M op 24-04-2009 09:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Tylen schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:57:
Hmm eerste cuprace had ik beetje problemen met de R-Sex :( De combinatie ziet er wel rete strak uit (pak/helm/handschoenen/motor) Nu alleen nog even goed wennen eraan. Want zoals ik er nu opzit is niet echt goed ;) Maarja, foto is uit eerste rondje op de r6 op assen in de GT.

[afbeelding]
wat is er niet goed aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wimmel_1 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:31:

Kettingspanning meten moet je doen met z'n wieltjes op de grond .... óf met een paddockstand waarmee je de achterbrug op pakt (hoek van je achterbrug is op die manier hetzelfde als dat 'ie op de grond staat).

Met onbelast wordt bedoeld dat je niet met je lompe gewicht op de fiets gaat zitten zodat de lijn achterbrugophanging - voortandwiel - achtertandwiel (en dus de noodzakelijke lengte van de ketting) niet anders wordt dan dat de bedoeling is tijdens het controleren.
ohja :+ mijn hok heeft het wel vandaar :$ (na de vakantie dit jaar gaat ie dr af though)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Ja, dat is als je er niet op zit. 2.5 cm is uiteraard met een persoon op de brommert.

4 a 5 cm vind ik trouwens wel erg veel. Zelfs bij een DL 650 is nog minder :X
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:31:

Kettingspanning meten moet je doen met z'n wieltjes op de grond .... óf met een paddockstand waarmee je de achterbrug op het einde op pakt (hoek van je achterbrug is op die manier hetzelfde als dat 'ie op de grond staat). Met een bok til je als het ware het frame omhoog waardoor de achterbrug uit z'n vering zakt en dus de afstand tussen je tandwielen veranderd.

Ik heb altijd geleerd dat je op je fiets moet zitten, en dan een speling van 2.5cm moet aanhouden.

Zal vanavond mijn boekje er even bijpakken.

[ Voor 49% gewijzigd door M3rcury op 24-04-2009 09:46 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
eamelink schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:27:
[...]

Zelf verzonnen die regel?

[...]

Nouja, je moet er natuurlijk wel examen in doen... Ik denk niet dat je een langzame slalom rijdt zonder enige oefening :P
Nope regel niet zelf verzonnen, kwam uit de rijles boekjes van de ANWB :+

De BV is om de motor te leren kennen wat kan deze en wat moet je doen ien bijzondere situatie's als je dit nog niet onder de knie hebt en je komt op een kruising en je moet ineens een noodstop maken zonder oefening. Is dat best lastig en gevaarlijk. Ik zelf rij ongeveer 5 Km heen en terug naar de parkeer plaats waar ik de BV oefen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

M3rcury schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:44:
Ja, dat is als je er niet op zit. 2.5 cm is uiteraard met een persoon op de brommert.
Hij staat nu op de paddock standaard achter en heeft een speling van 2 cm naar boven en 1 cm naar beneden. Heb even in het boekje gekeken en dat is net binnen de marges (2 tot 3 cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

talin

ES-MA

Tylen schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:57:

[afbeelding]
euhm??
tip: hou die knie eens aanboord in de GT en zie hem als een dubbele knik, probeer te richten bij het insturen vol op de zijkant van de pitmuur en trek hem bij het uitkomen ( met behulp van de achterrem ) langzaam naar links richting start en Finish ( m.a.w. steek start finish stuk heeeeel langzaam schuin over) het kost je alleen maar meters als je direct weer naar links wil over dat stuk richting Nationale.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:? wtf, dubbel?

[ Voor 96% gewijzigd door ROFLASTC op 24-04-2009 10:35 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 16:49

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo motor staat klaar om zondag een stuk richting assen te toeren! Ben benieuwd naar de race. Dus mocht je een rode buell zien met een lange slungel er op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Erikje_ schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:06:
[...]

Hij staat nu op de paddock standaard achter en heeft een speling van 2 cm naar boven en 1 cm naar beneden. Heb even in het boekje gekeken en dat is net binnen de marges (2 tot 3 cm).
Is dat speling bij belast of bij onbelast.

* ROFLASTC heeft eens een ketting gesloopt door geen rekening te houden met de koffers en het gewicht ervan.
Ligt natuurlijk aan het type motorfiets ed. Maar ik heb,nooit, een motor gezien waarbij de ketting kan en mag liggen op de achterbrug, onder geen enkele omstandigheid. De zweepslag die een ketting dan maakt is niet goed voor oa vermogensafgifte en slijtage. Ik stel mij voor bij het verhaal van hem dat zijn ketting helemaal slap op de achterbrug ligt en de onderkant ook loshangt en dus veeeel te slap staat. Natuurlijk lastig te deduceren uit een stukje tekst op een webpagina maargoed.

Slijtage: Afbeeldingslocatie: http://www.friendshuh.com/albums/album16/100_3576.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.friendshuh.com/albums/album16/100_3574.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:34:
[...]

Is dat speling bij belast of bij onbelast.

* ROFLASTC heeft eens een ketting gesloopt door geen rekening te houden met de koffers en het gewicht ervan.

[...]

Ligt natuurlijk aan het type motorfiets ed. Maar ik heb,nooit, een motor gezien waarbij de ketting kan en mag liggen op de achterbrug, onder geen enkele omstandigheid. De zweepslag die een ketting dan maakt is niet goed voor oa vermogensafgifte en slijtage. Ik stel mij voor bij het verhaal van hem dat zijn ketting helemaal slap op de achterbrug ligt en de onderkant ook loshangt en dus veeeel te slap staat. Natuurlijk lastig te deduceren uit een stukje tekst op een webpagina maargoed.

Slijtage: [afbeelding]

[afbeelding]
dat is geen sltijtagen meer :X dat is dat is :X mijn god! 3/4e is al helemaal weggesleten mijn god :X hier is duidelijk de ketting doorgeslagen en heeft 3/4e van de tanden er uit gerukt

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

o..m..g.. Dan heb je toch geen hart voor je motor als je het zo ver laat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

talin schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:08:
[...]

euhm??
tip: hou die knie eens aanboord in de GT en zie hem als een dubbele knik, probeer te richten bij het insturen vol op de zijkant van de pitmuur en trek hem bij het uitkomen ( met behulp van de achterrem ) langzaam naar links richting start en Finish ( m.a.w. steek start finish stuk heeeeel langzaam schuin over) het kost je alleen maar meters als je direct weer naar links wil over dat stuk richting Nationale.
Nationale???? Die is er al een paar jaar niet meer ;)

De GT neem ik normaal met behulp van de pick-up techniek, zodat je tussen de twee bochtjes een kleine wheely maakt (staat stoer :P). Maar ik doel meer op me zithouden.
Loona35 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:37:
[...]

wat is er niet goed aan dan?
Ik zie veel fouten. Komt ook omdat ik nog aan het wennen was aan de motor zelf. Leuk onderwerp dit, wat denken jullie wat ik allemaal fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Tylen schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:20:
[...]

Ik zie veel fouten. Komt ook omdat ik nog aan het wennen was aan de motor zelf. Leuk onderwerp dit, wat denken jullie wat ik allemaal fout doe?
je gaat niet hard genoeg! :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dat sowieso deze ronde was een 2:08 :( Maar dat was veenslang helemaal in 2 en start/finish helemaal in 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Tylen schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:20:
[...]

Je hebt wel je kont naast je zadel maar je hoofd zit nog gewoon in het midden van de motor.

Verder kan ik het niet echt zien, het lijkt er op dat je een beetje ver naar achteren zit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

HammerT schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:53:
[...]

Je hebt wel je kont naast je zadel maar je hoofd zit nog gewoon in het midden van de motor.

Verder kan ik het niet echt zien, het lijkt er op dat je een beetje ver naar achteren zit ofzo?
Dat is 1 ja. Ik moet meer naar beneden hangen met me boven lichaam. (In 1 lijn met de motor) Hanging off is goed. En ik zit ook voldoende naar achteren.

Oke wie vind de volgende fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Gokje, je remt voor een beetje? Kan wat slecht zien of het nou je wijsvinger is die je op de grepen hebt of dat het bij die fiets hoort :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1 ... 100 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.