Yep, ploeg 4. Jij bent cameraman, right?
Ik heb m'n voorvorkkeerringen net vervangen, en de hele remmerij schoongemaakt. Ik heb eerlijk gezegd te lang rondgereden met vastgelopen remklauwen en vettige remblokken, ben benieuwd hoe het is om weer te kunnen stoppen zonder m'n remhendel fijn te knijpen
Voor de carburateurnerds: m'n verbruik is in vrij korte tijd enorm toegenomen, zegmaar 30%. Dat kan niet aan m'n rijstijl liggen.
Ik heb een tijd geleden zelf een beurt uitgevoerd (kleppen, carbs schoonmaken, stationairschroef 0,75 slag extra open op advies van andere GPZ500s-rijders, synchroniseren), waarna de motor voor mijn gevoel beter dan ooit liep.Dat duurde niet lang: na een paar honderd kilometer liep het "opeens" een stuk slechter. Weinig power onderin, vibraties rond 4000 toeren (alsof de carbs slecht synchroon lopen), een dip tussen 6000 en 7000 toeren, topsnelheid wordt bijna niet meer gehaald en dus dat belachelijke verbruik. 1 op 14, dat moet beter kunnen. Er is mee te rijden...maar ik wil het goed hebben.
De enige oplossing die ik kan bedenken is alles opnieuw doen. Maar..ik vraag me toch af hoe zoiets komt.
Ik dacht aan:
- gescheurd vacuum membraan in de carb door de carbreiniger
- pilot jet naar 2,5 was toch een slecht idee (heeft dat zoveel invloed?)
- vuil uit de tank is in een van de carbs geschoten. Hij heeft veel in de regen gestaan en heeft geen brandstoffilter
- ontsteking....maar wat kan daar aan mis gaan? De bougies zijn 5000km oud ofzo. Misschien proberen door te meten.
- klepstelboutje is los gegaan. Lijkt me echt stug, die geharde boutjes kan je loeistrak aandraaien. Ik hoor niks.
- inlaatrubbers gescheurd
Ok heel verhaal, ik vraag me vooral af: hoe kan het verbruik opeens zo omhoog schieten?
I reject your reality, and substitute my own.