Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.397 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wie maakt de 10k posting?

*O* ikkuh *O*

[ Voor 30% gewijzigd door ROFLASTC op 24-04-2009 13:39 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

moto-moi schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:38:
Gokje, je remt voor een beetje? Kan wat slecht zien of het nou je wijsvinger is die je op de grepen hebt of dat het bij die fiets hoort :P
Ik heb altijd de wijsvingers op de hendels. Zit erin en krijg ik er niet uit ;) Maar aan de stand van de voorvork kan je zien dat ik niet aan het remmen ben.

Maar het heeft onder andere met de armen te maken. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

talin

ES-MA

Tylen schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:51:
[...]

Dat sowieso deze ronde was een 2:08 :( Maar dat was veenslang helemaal in 2 en start/finish helemaal in 3 :P
2:08... met een dikke 600!
1:45 draaide ik daar.

edit
ah versnellingsbak gaar.

wat draai je normailter?

[ Voor 9% gewijzigd door talin op 24-04-2009 14:45 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:46
snars schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:26:
[...]

[...]

Komen jullie ook BBQ-en morgenavond? --> http://www.dondor.nl/bata-bbq-24-april/ :)

Ik zie er een beetje tegenop, vermoeiende week gehad....morgen drukke dag, en dan doorhalen tot zaterdagavond. Die nacht lukt wel, maar zaterdagmiddag loop ik er vast bij als een zombie.
Nog tips van ervaren Batarijders?
Ik niet. Heb net nog een tentamen gehad. Zodadelijk nog wat spul inpakken en dan eerst maar even een uurtje of 2 nog wat gaan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

talin schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:44:
[...]

2:08... met een dikke 600!
1:45 draaide ik daar.

edit
ah versnellingsbak gaar.

wat draai je normailter?
Jij reed op het oude assen he ;) Tijden zijn niet meer te vergelijken. Ik draai normaal op het nieuwe Assen een 1:55. Met me ouwe Gixxer. Met deze R6 moet ik richting de 1:53 komen.

Als je nu een 1:45 op Assen kan rijden dan rijd je voorin in de Dutch SuperBikes mee ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 24-04-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-10 14:37

Stoffel

Engineering the impossible

Zo, na een anderhalf jaar heb ik mijn trusty toerijzer ingeruild voor iets spannenders 8)

Van:
Afbeeldingslocatie: http://pics.kordenoordt.nl/motoren/honda/cbx1_t.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: http://pics.kordenoordt.nl/motoren/yamaha/r11_t.jpg

Na het eerste ritje moet ik zeggen dat ik vooral verrast ben over hoe rustig je er ook mee kan toeren. Het is een beest als je daarom vraagt, maar heerlijk handelbaar :)

[ Voor 15% gewijzigd door Stoffel op 26-04-2009 00:58 . Reden: Done ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

O+ dumdiedumdiedum

* ROFLASTC dacht ff handig te doen, faal helaas.

[ Voor 144% gewijzigd door ROFLASTC op 25-04-2009 23:57 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

roflastc, dat was denk ik niet de bedoeling van die moderator... Stoffel moet even een thumbnail maken van zijn nieuwe aanwinst, ipv high-res foto's te posten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Stoffel schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 22:36:
Zo, na een anderhalf jaar heb ik mijn trusty toerijzer ingeruild voor iets spannenders 8)

Van:
[img=640,480]http://pics.kordenoordt.nl/motoren/honda/cbx1.jpg[/img]

Naar:
[img=640,480]http://pics.kordenoordt.nl/motoren/yamaha/r11.jpg[/img]

Na het eerste ritje moet ik zeggen dat ik vooral verrast ben over hoe rustig je er ook mee kan toeren. Het is een beest als je daarom vraagt, maar heerlijk handelbaar :)
Ow, leuk. een 98 r1. Die zijn lekker agresief. Leukste r1 om mee te rijden imo.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Zo, nu met echte thumbnails :) Hij is btw uit '99, maar dat scheelt niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:53
Tylen schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:33:
[...]

Dat is 1 ja. Ik moet meer naar beneden hangen met me boven lichaam. (In 1 lijn met de motor) Hanging off is goed. En ik zit ook voldoende naar achteren.

Oke wie vind de volgende fout?
Wat is er nog meer fout dan? Lijkt wel of er toch niemand anders om geeft ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HammerT schreef op zondag 26 april 2009 @ 02:44:
[...]

Wat is er nog meer fout dan? Lijkt wel of er toch niemand anders om geeft ;p
haha idd, dacht een leuk onderwerpje aan te snijden ;) Maar me buitenste arm moet op de tank leunen voor meer stabiliteit van en feedback in de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
ROFLASTC schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:38:
Wie maakt de 10k posting?

*O* ikkuh *O*
Hebben we nu "het langste topic ooit op GOT" record gehaald ?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The Druid schreef op zondag 26 april 2009 @ 10:05:
[...]

Hebben we nu "het langste topic ooit op GOT" record gehaald ?
Weetnie. FP waardig bericht als dat zo is me dunkt :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ik denk dat er in de HK wel topics zijn met meer posts. (puur spekulaatsie, geen access)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57
Tjonge, net tegen een politiecontrole aangelopen en volgens hun meting geeft mijn motor 2 dB teveel geluid (na correctie), wat meteen 180 euro is. Lullige is dat mijn motor gewoon volledig origineel is, dus in 1996 was ie blijkbaar wel goed genoeg om hier te mogen rondrijden en nu niet meer :?

Meting was ook nogal vaag, het lukte ze helemaal niet om hem goed op een vast toerental te houden, en opeens hadden ze toch een meting :?

Morgen maar eens met de garage bellen wat er nog voor opties zijn om hem stiller te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op zondag 26 april 2009 @ 10:55:
[...]

Weetnie. FP waardig bericht als dat zo is me dunkt :P
Volgens mij is dat webcam topic van het koningenplein in adam nog iets langer :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

sewer schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:04:
Tjonge, net tegen een politiecontrole aangelopen en volgens hun meting geeft mijn motor 2 dB teveel geluid (na correctie), wat meteen 180 euro is. Lullige is dat mijn motor gewoon volledig origineel is, dus in 1996 was ie blijkbaar wel goed genoeg om hier te mogen rondrijden en nu niet meer :?

Meting was ook nogal vaag, het lukte ze helemaal niet om hem goed op een vast toerental te houden, en opeens hadden ze toch een meting :?

Morgen maar eens met de garage bellen wat er nog voor opties zijn om hem stiller te krijgen.
Bezwaar aantekenen. slaat natuurlijk nergens op dat je met een orginele motor een boete krijgt. en 2db te veel zou geen boete moeten zijn, dat is pas bij 3db te veel.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:18:
[...]

Volgens mij is dat webcam topic van het koningenplein in adam nog iets langer :+
O ik kan niet in de HK kijken, uit zelfbescherming overigens :P

ergens op je frame zit een ijzeren plaatje met het toerental en daarbij horend dB gehalte. Vergelijk dat eens met de bon en als dat niet meteen klopt dan bezwaar aantekenen. Eigenlijk sowieso bezwaar aantekenen als ik dat verhaal zo lees.

[ Voor 62% gewijzigd door ROFLASTC op 26-04-2009 13:28 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Koningsplein webcam: 6158

Die iig niet dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
M3rcury schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:19:
[...]

Bezwaar aantekenen. slaat natuurlijk nergens op dat je met een orginele motor een boete krijgt. en 2db te veel zou geen boete moeten zijn, dat is pas bij 3db te veel.
Ga ik ook doen, maar het was 4 dB teveel (95 dB, na correctie was het dus 2). Wat ik ook vreemd vond was dat tijdens het meten mijn toerenteller rond de 4000 stond, terwijl zij claimden dat ze op 2500 toeren aan het meten was. Dat de toerenteller niet helemaal precies is geloof ik wel, maar 60% afwijking? Maar goed, heb gebeld met mijn 'mannetje', en hij zou kijken of er nog een demper in die originele uitlaat gefrot kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

sewer schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:30:
[...]

Ga ik ook doen, maar het was 4 dB teveel (95 dB, na correctie was het dus 2). Wat ik ook vreemd vond was dat tijdens het meten mijn toerenteller rond de 4000 stond, terwijl zij claimden dat ze op 2500 toeren aan het meten was. Dat de toerenteller niet helemaal precies is geloof ik wel, maar 60% afwijking? Maar goed, heb gebeld met mijn 'mannetje', en hij zou kijken of er nog een demper in die originele uitlaat gefrot kan worden.
Heb je heel toevallig tijdens het meten foto´s gemaakt?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Nee, helaas niet. Kan op mijn balhoofd geen gegevens vinden over toerentallen en dB's, ook in mijn handleiding en de werkplaatshandboek zie ik zo snel niets.

Heb zo te zien 2 plaatjes gemonteerd, eentje met de gegevens over mijn motor (ducati 900 superlight uit 1996) met het chassis nummer, en eentje met E3 codes
E3
10 0147010
40 0147200
41 0146957
78 0146958
Geen idee wat dit moet voorstellen, krijg geen resultaten in google.

edit:
Ah wacht, ik heb wat gevonden, mijn motor (zdm 906 sc2) zou 91 dB bij 3500 toeren moeten produceren, dus dat klopt wel met wat zij aanhielden (behalve dat zij het toch echt over 2500 toeren hadden).

[ Voor 22% gewijzigd door sewer op 26-04-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sewer schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:36:
Nee, helaas niet. Kan op mijn balhoofd geen gegevens vinden over toerentallen en dB's, ook in mijn handleiding en de werkplaatshandboek zie ik zo snel niets.

Heb zo te zien 2 plaatjes gemonteerd, eentje met de gegevens over mijn motor (ducati 900 superlight uit 1996) met het chassis nummer, en eentje met E3 codes

[...]

Geen idee wat dit moet voorstellen, krijg geen resultaten in google.

edit:
Ah wacht, ik heb wat gevonden, mijn motor (zdm 906 sc2) zou 91 dB bij 3500 toeren moeten produceren, dus dat klopt wel met wat zij aanhielden (behalve dat zij het toch echt over 2500 toeren hadden).
Misschien dat ik heel dom ben maar als het Rpm 1/7e vergroot wordt (3500 naar 4000) dan kan het geluid evenzogoed meegaan? Ik bedoel 91db + 1/7e is 104db? Als ze 2500Rpm meten dan maggie 65db maken?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Geluidsdruk is logaritmisch, dus het verschil zal bij 4000 rpm minder zijn dan 13 dB, maar bij 3 dB meer heb je in theorie al de luchtdruk van 2 identieke motoren die naast elkaar staan te brullen. Ik begrijp alleen niet hoe ze 95 dB bij 2500 hebben kunnen meten, dat zou eigenlijk nog een stukje lager dan 91 dB moeten liggen.

Volgens hun konden ze op 2 manieren de toerental bepalen, gewoon via de microfoon (dat is wat zij gedaan hebben) of door een apparaatje op het motorblok te zetten dat het meet. Dat apparaatje hadden ze me ook laten zien, maar om de een of andere reden hebben ze dat niet gebruikt bij de meting.

Maar goed, zal iig bezwaar aantekenen om het feit dat mijn motor gewoon origineel is, en ik dus met geen mogelijkheid kon weten dat die niet voldeed (zoiets kun je nou niet echt makkelijk zelf betrouwbaar meten), plus dat ik de meting twijfelachtig vond (te hoge toeren + toeren niet stabiel houden tijdens meten). Maar ga er eigenlijk wel vanuit dat ik toch aan het betalen kom...

Las net een grappig artikel hierover, in 2005 was het nog zo dat de politie 5 dB marge hanteert en dat je dan hoogstens een waarschuwing krijgt, en je tot 9 dB overschreiding een boete van 95 euro krijgt. De agent vandaag vertelde me dat je tot 4 dB (wel gecorrigeerd, dus eigenlijk 6 dB) overschreiding 180 euro kreeg, en daarna 60 euro per dB, dus dan zou 9 dB na correctie 360 euro zijn. Wel een aardig verschil met 4 jaar geleden.

[ Voor 25% gewijzigd door sewer op 26-04-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid

Was je naar de superbike, of was het gewoon een controle in het "wild".

Heb net gister mijn DB-Killer er maar eens uitgehaald want tijdens de MF ritjes hier in de regio leek ik wel aan naaimachine. Gisteren klonk het prima daarentegen, met 4 man met open uitlaten door de tunnel bij station Leiden. De mevrouw in de mini cooper keek toch wat verschrikt vanaf de 10k toeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

mphilipp

Romanes eunt domus

The Druid schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:45:
[...]
De mevrouw in de mini cooper keek toch wat verschrikt vanaf de 10k toeren :D
En jij kreeg een erectie? :o

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
mphilipp schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:24:
[...]

En jij kreeg een erectie? :o
HMmmm wrom moek meteen weer denken aan de term "tank slapper" in deze context :D

[ Voor 4% gewijzigd door The Druid op 26-04-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
[...]

Was gewoon een algemene controle in zuid-limburg, wel specifiek voor motoren. Ik denk naar aanleiding van dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sewer schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:47:
[...]

Was gewoon een algemene controle in zuid-limburg, wel specifiek voor motoren. Ik denk naar aanleiding van dit.
Wielrenners controleren op snelheid?

* ROFLASTC voelt al aankomen dat fietsen ook een kenteken moeten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:46
sewer schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:47:
[...]

En dat heeft te maken met het feit dat zowel motoren als fietsers een zeer grote ergernis is van zowel de bewoners van Zuid-Limburg als de politie. Zeer irritant om op een mooie zomerdag de hele tijd van die scheurende motoren door de achtertuin hebben rijden. Dat is voor motor-rijders te gek dat geluid maar voor aanwonenden gewoonweg kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Tja, dat geloof ik direct. Van de andere kant, als je rond epen/heijenrath gaat wonen (waar de controle was), dan is het ook niet reeel om te verwachten dat je in alle stilte in je achtertuin kan zitten. Die dorpen zijn helemaal ingericht voor toerisme met die tientallen (?) campings, plus het heuvelachtige landschap wat massa's motoren en renfietsers aantrekt. Dat is iets wat je van te voren ook wel kan verzinnen...

Maar voor mij hoeft extra overdreven geluid op een motor ook niet, maar blijkbaar is het standaardgeluid tegenwoordig ook al niet meer goed :|

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 26-04-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
sewer schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:21:
Tja, dat geloof ik direct. Van de andere kant, als je rond epen/heijenrath gaat wonen (waar de controle was), dan is het ook niet reeel om te verwachten dat je in alle stilte in je achtertuin kan zitten. Die dorpen zijn helemaal ingericht voor toerisme met die tientallen (?) campings, plus het heuvelachtige landschap wat massa's motoren en renfietsers aantrekt. Dat is iets wat je van te voren ook wel kan verzinnen...
En dat is het eeuwige kip/ei-verhaal uiteraard :P. Zie ook Schiphol wat dat betreft :P.
Maar voor mij hoeft extra overdreven geluid op een motor ook niet, maar blijkbaar is het standaardgeluid tegenwoordig ook al niet meer goed :|
Eens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ook eens een plaatje plaatsen van mijn brommer :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/14txck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:36

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:06:
[...]
Misschien dat ik heel dom ben maar als het Rpm 1/7e vergroot wordt (3500 naar 4000) dan kan het geluid evenzogoed meegaan? Ik bedoel 91db + 1/7e is 104db? Als ze 2500Rpm meten dan maggie 65db maken?
Nee, is niet helemaal waar. Als je bijvoorbeeld het aantal bronnen verdubbelt ( +100% ), dan zal het dB niveau maar met 3dB stijgen, ipv van 90 naar 180 dB gaan. Zo ook met jou opmerking, 1/7e verhogen is een hoogstens een handjevol dB's, maar niet zoveel als jij nu suggereert.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:41:
[...]

Nee, is niet helemaal waar. Als je bijvoorbeeld het aantal bronnen verdubbelt ( +100% ), dan zal het dB niveau maar met 3dB stijgen, ipv van 90 naar 180 dB gaan. Zo ook met jou opmerking, 1/7e verhogen is een hoogstens een handjevol dB's, maar niet zoveel als jij nu suggereert.
O. <+:)

Maarja , hoeveel dan? Snel googlen levert alweer een linkje dat zegt 5db toename per 1000rpm toename . Lijkt mij dat 94db niet zo vergezocht is bij 4000 toeren.

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 27-04-2009 08:59 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:53:
[...]
O. <+:)
Maarja , hoeveel dan? Snel googlen levert alweer een linkje dat zegt 5db toename per 1000rpm toename . Lijkt mij dat 94db niet zo vergezocht is bij 4000 toeren.
5 DB per 1k rpm zou kunnen maar dan alleen in de lage toeren, het verschil tussen 11 en 12k bijvoorbeeld is minimaal. Dus ik kan deels met je opmerking inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
[...]

Heb net gister mijn DB-Killer er maar eens uitgehaald want tijdens de MF ritjes hier in de regio leek ik wel aan naaimachine. Gisteren klonk het prima daarentegen, met 4 man met open uitlaten door de tunnel bij station Leiden. De mevrouw in de mini cooper keek toch wat verschrikt vanaf de 10k toeren :D
Het blijft een heerlijke klankkast, maar pas op: soms staan ze met een lasergun op de tunnel, als jij er dan met 100 (en zo hard is dat niet eens) uit komt vliegen...

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:49

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo gisteren naar de Superbike's geweest en was weer geweldig! Wat gaan die mannen hard zeg. En er waren helaas ook een aantal erg harde crashes. Gevechten waren er volop in alle klassen en het was een spektakel om te kijken.

Helaas was de Buell van mijn maat stuk :( Ja zelfs Buell's gaan wel eens stuk ;). Dus zijn we met de auto gegaan. Wel is de file op de terugweg een van de leukste file's die je kan hebben trouwens.

@ Sewer wat was de maximale Db's welke je mag hebben eigenlijk? Ik zit op mijn Buell aan 94db op 3300rpm. Maar kan me voorstellen dat bij jouw na meer dan 10 jaar je dempings materiaal verbrand is natuurlijk wat gelijk staat aan meer geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TiMMieJ schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:42:
Zo gisteren naar de Superbike's geweest en was weer geweldig! Wat gaan die mannen hard zeg. En er waren helaas ook een aantal erg harde crashes. Gevechten waren er volop in alle klassen en het was een spektakel om te kijken.

Helaas was de Buell van mijn maat stuk :( Ja zelfs Buell's gaan wel eens stuk ;). Dus zijn we met de auto gegaan. Wel is de file op de terugweg een van de leukste file's die je kan hebben trouwens.

@ Sewer wat was de maximale Db's welke je mag hebben eigenlijk? Ik zit op mijn Buell aan 94db op 3300rpm. Maar kan me voorstellen dat bij jouw na meer dan 10 jaar je dempings materiaal verbrand is natuurlijk wat gelijk staat aan meer geluid ;)
Ik zit op 100db die ik mag hebben :+ wel op 6250 rpm.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 16:49

TiMMieJ

PSN: Orixez

M3rcury schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:57:
[...]

Ik zit op 100db die ik mag hebben :+ wel op 6250 rpm.
Mjah dan ga ik al bijna in de toerenbegrenzer he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TiMMieJ schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:08:
[...]

Mjah dan ga ik al bijna in de toerenbegrenzer he :P
Dan heb ik nog 10.000rpm over :X

Moet eigenlijk nog een keer de akra laten meten. Op het plesieburo was hij toen een keer gemeten op 116db, alleen die meeting was niet geldig. Akra zelf geeft 103 met killer op. Dus dan zou die goedgekeurd zijn voor op de weg 8)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Van het weekend ook even een stukje wezen rijden en ik ben blij dat ze hier niet zo streng zijn qua geluid...
Want morgen word mijn uitlaat pas gerepareerd (onderdeel was niet op voorraad) dus ik reed dus met een letterlijk open pijp rond :/
Ik kwam minstens 5 politie auto's tegen en nog wat agenten en heb geen 2e blik gekregen :)

Maar ik ben het er wel mee eens dat te luide uitlaat ook niet alles is.. zal blij zijn als de mijne het weer normaal doet..(hoe leuk het soms ook klinkt ;) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

M3rcury schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:20:
[...]

Dan heb ik nog 10.000rpm over :X

Moet eigenlijk nog een keer de akra laten meten. Op het plesieburo was hij toen een keer gemeten op 116db, alleen die meeting was niet geldig. Akra zelf geeft 103 met killer op. Dus dan zou die goedgekeurd zijn voor op de weg 8)
de GSX-R-en zijn wel ziek wat dat betreft ja, hoe dat er door is gekomen weet ik niet :+ de 1000 mag 105DB maken bij ong 6k rpm :X

ik mag er 87 bij 5250 rpm (uit mn hoofd), akra geeft voor de mijn aftermarket 94 bij 6500 op, dus dat hangt er om denk ik

[ Voor 10% gewijzigd door rimpeldinky op 27-04-2009 12:15 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:13:
[...]

de GSX-R-en zijn wel ziek wat dat betreft ja, hoe dat er door is gekomen weet ik niet :+ de 1000 mag 105DB maken bij ong 6k rpm :X

ik mag er 87 bij 5250 rpm (uit mn hoofd), akra geeft voor de mijn aftermarket 94 bij 6500 op, dus dat hangt er om denk ik
Wat zou dit doen op de meeting O-) Zonder killer O-)

Denk een db'tje of 110? Met killer is iig 103 :X

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/2406/buitentoaalcl2.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Woei *O*
Zaterdag eerste rijles!!!!
nou ja, eigenlijk de 5e, maar half jaartje niet gelest

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
Pff.. zitten veel lessers in dit forum :) Vanavond weer een les!!
Dacht vanmorgen even van Nee!! Regen!! Maar dat valt gelukkig reuze mee.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat is er mis met een beetje regen? Zolang je pak waterdicht is kom je droger aan dan op de fiets hoor :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

moto-moi schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:42:
Wat is er mis met een beetje regen? Zolang je pak waterdicht is kom je droger aan dan op de fiets hoor :P
En juist bij lessen is regen goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

liever een spatje regen, dan dat het vertiefde warm is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
_Erikje_ schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:09:
liever een spatje regen, dan dat het vertiefde warm is...
Das ook weer zo idd :)

Nah ben niet echt bang van de regen. Alleen als het droog is graadje of 15 is al lekker zat.
Maar op kou kan je kleden, op hitte is het een ander verhaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:44:
[...]

En juist bij lessen is regen goed :)
Eens, baalde er ook echt van dat ik geen enkele les in de regen heb gehad. Voor de speciale verrichtingen had ik graag in de regen willen doen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 00:27:
Zal ook eens een plaatje plaatsen van mijn brommer :)

[afbeelding]
Mooie gixxer! Mooi pak ook, die staat er goed bij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

mphilipp

Romanes eunt domus

sewer schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:21:
Maar helaas zijn er zat motorrijders die
a)met 170 over een dijk razen
b)'streetlegal' uitlaten hebben zonder db-killer (of hoe die dingen ook heten)
(aankruizen wat van toepassing is)

Ik denk niet dat ze veel ergernis ondervinden van een normale motor die met een normale snelheid langskomt. Maar er zijn gasten die standaard in een te lage versnelling rijden en/of gewoon lekker gas geven op een dijkje. Ik woon in Gorinchem dus schiet vaak een dijk op en ze komen vaak zat on the limit voorbij. Dáár zou ik ook goed ziek van worden. Ik woon in het centrum, dus ik ben wel wat gewend, maar er komt wel eens volk voorbij op een HD die blijkbaar 4 straten verder ook gehoord moet worden, of een snelle jongen die in z'n 2 met 7500rpm door de straat komt rijden. Blijkbaar krijgen ze er zelf een harde plasser van, maar het is onnodig en veroorzaakt alleen maar ergernis. Ik kan nérgens een stenen tafel vinden met de stelling dat een motor herrie moet maken. Is het dan zo ingewikkeld om te bedenken dat niet iedereen die voorliefde voor tyfusherrie deelt? Ik hou ook van racen, maar ik vind dat prima als het op het circuit blijft. Een beetje net als de boom-cars. Die lui snappen het ook niet helemaal.

Blijkbaar zien een aantal mensen het als hun geboorterecht om heel veel herrie te maken en poep te hebben aan de mensen die dat niet zo leuk vinden. Uiteraard moet iemand niet zeuren als er 2 motoren per dag langs komen, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die aan een dijk woont helemaal dol wordt.

Maar ja...als ik dat zeg, wordt ik waarschijnlijk voor moraalridder of fatsoensrakker versleten. Alsof dat er wat mee te maken heeft. Ik vraag me af of die mensen met bv een boom-car die mij altijd trakteren op de nieuwste hakkenbar het leuk zouden vinden als ik de nieuwe CD van Cradle of Filth voor hun deur kom afdraaien. Op 11 natuurlijk... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weekendje Eifel ook weer overleefd ;) wat krassen op de fiets .... en een deuk in m'n zelfvertrouwen zodat bochten linksom éven wat moelijker gaan tot gevolg, maar daar komen we (de fiets en ikke) wel weer overheen....

Voor diegenen die aan het lessen zijn en van plan zijn om een helm te gaan kopen .... Bést belangrijk dat je een goede helm koopt :Y

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2uqnasx.jpg

Dat is dus een fiberglass helm die een niet te zachtzinnige aanraking heeft opgevangen met het asfalt..... en z'n geld méér dan waard is geweest. Helaas een éénmalige actie voor zo'n ding maar:

'Ik type, dus ik besta" ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En de motor?

Wel zuur, maar komt allemaal wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:38:
En de motor?

Wel zuur, maar komt allemaal wel weer goed.
Fiets heeft 't asfalt amper/niet geraakt en is in het gras/zand doorgeschoven waardoor er alleen wat lichte krassen in de top/zij/onderkuip én dynamodeksel staan.
Enige wat écht stuk is, is het het afdekkapje boven de linker luchtinlaat/koplamp opening ... voor de rest is het wat schuur/plamuur/spuit werk. Versnellingspookje was krom maar is weer 100% teruggebogen... bobbin heeft m'n achterbrug voor schade behoed ....

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/aerx4p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/246p752.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2duxgf4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/205queh.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 27-04-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

^^ Oeh das zonde zeg :(

Vandaag weer even wezen rijden, nu een stukje snelweg. Rijdt best relaxed, het maakt niet echt uit in welke versnelling je gas geeft, het accelereert toch wel :+

Afbeeldingslocatie: http://pics.kordenoordt.nl/motoren/yamaha/photo_r1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:28:
[...]

Asociaal, je kunt je toch niet voorstellen dat iemand zulke daden in zijn hoofd haalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:36:
Weekendje Eifel ook weer overleefd ;) wat krassen op de fiets .... en een deuk in m'n zelfvertrouwen zodat bochten linksom éven wat moelijker gaan tot gevolg, maar daar komen we (de fiets en ikke) wel weer overheen....

Voor diegenen die aan het lessen zijn en van plan zijn om een helm te gaan kopen .... Bést belangrijk dat je een goede helm koopt :Y

[afbeelding]

Dat is dus een fiberglass helm die een niet te zachtzinnige aanraking heeft opgevangen met het asfalt..... en z'n geld méér dan waard is geweest. Helaas een éénmalige actie voor zo'n ding maar:

Zo dan.... En is het zacht en krakerig op die kale plek, als een gekrakte eierschaal? Anyhoe , je leeft nog.

Heeft iemand een gratis programma voor Vector tekeningen? Ik heb KTM gemailed en wat .EPS bestanden ontvagen met vectortekeningen van stickers. Ik kan nu niet meer nadenken....

* ROFLASTC en een collega heeft het flink gehad op het werk. 1 jongen meermalen gesepareerd en die poogde wat scherpe messen te pakken te krijgen. 1 ander in diezelfde tijd op het dak met een scheermes die nu net in de separeer is gemikt met bloedende polsen en 1tje die dit weekend een poging deed eruit te stappen toe íe bij z'n moeder was en vandaag door de sterke arm is teruggebracht. Constant alle betrokken ouders aan de telefoon. Valse alarmen waardoor overige collegas zinloos aan kwamen hollen. Collega waar ik vanavond mee werkte is al eens vastgegrepen door de jongen die vandaag zo schizo was. Zo bizar om een gozer van 17 5,5 uur rondjes te zien lopen door de separeer en alsmaar bellen voor roken etc.... Medicatie werd aan alle kanten geweigerd natuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door ROFLASTC op 28-04-2009 00:41 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

offtopic:
@ ROFLASTIC : Gét, wat een ellende ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ROFLASTC schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:23:
Heeft iemand een gratis programma voor Vector tekeningen?
Inkscape is een gratis programma om vectors te maken. Ik gebruik het zelf niet, is lastig te installeren op Mac (en ik heb de aligalie versie van Illustrator) maar verschillende klasgenoten van mij gebruiken het erg vaak.
LInkje
wimmel_1 schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:36:

[afbeelding]

Ik ga zaterdag ook in de Eifel crossen, dus als ik maandag niet meer type, besta ik niet meer :'(
Voor zulke momenten koop je een dure helm, beter je helm naar de klote dan je schedeltje.

Zijn er nog mensen die me tips kunnen geven hoe je het beste kunt rijden in de bergen?

[ Voor 48% gewijzigd door _Erikje_ op 28-04-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 14-10 14:00

4x2

lộn xộn quá

Niet denken dat de bocht loopt zoals jij denkt dat ie loopt.
Of iets van die strekking :+
Oftewel: houd marge en houd dr ook rekening mee dat het in de schaduw nog wel eens heel lang nat wil blijven.
En dat het bergaf ongemerkt heel hard kan gaan.
En opletten met parkeren, je zult de eerste niet zijn waarbij zn motor omvalt omdat ie weg rolt :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
* DieterVDW is aan het azen op een Yamaha bulldog.
Lijkt me de perfecte upgrade voor mijn VX800.
Alleen wel jammer dat die Bulldog uit 2004 met 1100cc slechts evenveel pk'tjes heeft als mijn VX 800cc uit 1993 ... (wel 15N/m meer, leuk!)

Ja ik weet dat 65pk weinig is en dat die Bulldog zo'n beetje een oudelullenfiets is. Rare smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

4x2 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:34:
En opletten met parkeren, je zult de eerste niet zijn waarbij zn motor omvalt omdat ie weg rolt :D
Ik had al ergens gelezen dat je het beste in versnelling kan parkeren, om te zorgen dat hij niet een rondje om gaat zonder jou derop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Erikje_ schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:31:
[...]

Inkscape is een gratis programma om vectors te maken. Ik gebruik het zelf niet, is lastig te installeren op Mac (en ik heb de aligalie versie van Illustrator) maar verschillende klasgenoten van mij gebruiken het erg vaak.
LInkje
Ah, super bedankt.

Het blijken dus KTM en Gauloises stickers te zijn , jeuj.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Maar ja...als ik dat zeg, wordt ik waarschijnlijk voor moraalridder of fatsoensrakker versleten. Alsof dat er wat mee te maken heeft. Ik vraag me af of die mensen met bv een boom-car die mij altijd trakteren op de nieuwste hakkenbar het leuk zouden vinden als ik de nieuwe CD van Cradle of Filth voor hun deur kom afdraaien. Op 11 natuurlijk... ;)
Ik zie al helemaal voor hoe jij op de dijk staat. :P :+

O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.inlander.com/files/imagecache/full_size/Screen1.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ROFLASTC schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:48:
[...]

Ah, super bedankt.

Het blijken dus KTM en Gauloises stickers te zijn , jeuj.
Euh tyl @ tyl . nl is me adres ;) Zou graag kopietje willen :P Ga van de winter namelijk een monster in ktm stijl maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Tylen schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:53:
[...]

Euh tyl @ tyl . nl is me adres ;) Zou graag kopietje willen :P Ga van de winter namelijk een monster in ktm stijl maken :)
En bij dit verzoek zou ik me ook graag willen aansluiten. Eerste motor staat geplanned op een KTM dus daar zou ik ook nog wel wat aparte bestickering op willen zetten :P. Ik DM mijn mail-adres wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:53:
[...]

Tha_T schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:12:
[...]

En bij dit verzoek zou ik me ook graag willen aansluiten. Eerste motor staat geplanned op een KTM dus daar zou ik ook nog wel wat aparte bestickering op willen zetten :P. Ik DM mijn mail-adres wel
Ok maar dan kunnen we wellicht beter een vector plaatje maken met alle formaten en kleuren die iedereen wil en dat in 1 keer laten printen als een soort groepsaankoop. Ik heb nml nu een bestandje gekregen met wat logo's die je zelf nog kan aanpassen qua kleur en formaat zeg maar. Anyway , you got mail. ik had nml gevraagd om stickers voor de LC8 van Meoni uit 2003 dus dat is niet zo heel veel anders dan wat je zo kan kopen: zie plaatje Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/meoni.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 28-04-2009 11:40 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ROFLASTC, ik ruik handel naar custom stickers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 14-10 14:00

4x2

lộn xộn quá

DieterVDW schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:35:
* DieterVDW is aan het azen op een Yamaha bulldog.
Lijkt me de perfecte upgrade voor mijn VX800.
Alleen wel jammer dat die Bulldog uit 2004 met 1100cc slechts evenveel pk'tjes heeft als mijn VX 800cc uit 1993 ... (wel 15N/m meer, leuk!)

Ja ik weet dat 65pk weinig is en dat die Bulldog zo'n beetje een oudelullenfiets is. Rare smaak...
Niet fiepen, heerlijke motor om op te rijden is dat, verschrikkelijk ondergewaardeerd door zn vermogen.
Maar dat is onzinnig, door dat koppel kun je zolang de snelheden niet idioot hoog worden prima meekomen, ga dr maar eens een stukje mee rijden..
En met een K&N/dynokitje/andere uitlaten ken je m niet meer terug, dan zit dr best wat pit in.
_Erikje_ schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:36:
[...]
Ik had al ergens gelezen dat je het beste in versnelling kan parkeren, om te zorgen dat hij niet een rondje om gaat zonder jou derop...
Ja, dat is eigenlijk het idee.
Over het algemeen komt ie niet al te ver als ie dr vandoor gaat, maar die krassen (en afgang :+) zijn weer zo vervelend he :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ROFLASTC schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:22:
[...]
[...]

Ok maar dan kunnen we wellicht beter een vector plaatje maken met alle formaten en kleuren die iedereen wil en dat in 1 keer laten printen als een soort groepsaankoop. Ik heb nml nu een bestandje gekregen met wat logo's die je zelf nog kan aanpassen qua kleur en formaat zeg maar. Anyway , you got mail. ik had nml gevraagd om stickers voor de LC8 van Meoni uit 2003 dus dat is niet zo heel veel anders dan wat je zo kan kopen: zie plaatje [afbeelding]
Thnx. Ik wil in de winter een schade monster kopen en die gaan opknappen en laten spuiten naar beetje ktm stijl. Dus vandaar het verzoek. ;) thnx voor de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
4x2 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:34:
[...]

Niet fiepen, heerlijke motor om op te rijden is dat, verschrikkelijk ondergewaardeerd door zn vermogen.
Maar dat is onzinnig, door dat koppel kun je zolang de snelheden niet idioot hoog worden prima meekomen, ga dr maar eens een stukje mee rijden..
Ik ga vanavond eens 1tje gaan bekijken en hopelijk testritje doen.
Alhoewel ik ook wel een SV1000N aan het bekijken ben. Meer power en waarschijnlijk handelbaarder.
Cons: minder geschikt voor touring en vriendin achterop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DieterVDW schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:10:
[...]

Ik ga vanavond eens 1tje gaan bekijken en hopelijk testritje doen.
Alhoewel ik ook wel een SV1000N aan het bekijken ben. Meer power en waarschijnlijk handelbaarder.
Cons: minder geschikt voor touring en vriendin achterop ...
dan moet je even met Webmail gaan praten:
webmail in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:34
[...]

Ik denk niet dat ze veel ergernis ondervinden van een normale motor die met een normale snelheid langskomt. Maar er zijn gasten die standaard in een te lage versnelling rijden en/of gewoon lekker gas geven op een dijkje. Ik woon in Gorinchem dus schiet vaak een dijk op en ze komen vaak zat on the limit voorbij. Dáár zou ik ook goed ziek van worden. Ik woon in het centrum, dus ik ben wel wat gewend, maar er komt wel eens volk voorbij op een HD die blijkbaar 4 straten verder ook gehoord moet worden, of een snelle jongen die in z'n 2 met 7500rpm door de straat komt rijden. Blijkbaar krijgen ze er zelf een harde plasser van, maar het is onnodig en veroorzaakt alleen maar ergernis. Ik kan nérgens een stenen tafel vinden met de stelling dat een motor herrie moet maken. Is het dan zo ingewikkeld om te bedenken dat niet iedereen die voorliefde voor tyfusherrie deelt? Ik hou ook van racen, maar ik vind dat prima als het op het circuit blijft. Een beetje net als de boom-cars. Die lui snappen het ook niet helemaal.

Blijkbaar zien een aantal mensen het als hun geboorterecht om heel veel herrie te maken en poep te hebben aan de mensen die dat niet zo leuk vinden. Uiteraard moet iemand niet zeuren als er 2 motoren per dag langs komen, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die aan een dijk woont helemaal dol wordt.

a) Check. minstens 170.. op 1 wiel..
b) Check. nouja.. uitlaten zijn niet streetlegal en er hebben nooit db-killers in gezeten.

Je hebt mijn hobby ontdekt.. beetje over dijkjes heen sturen. Dat mag ik echt graag doen op de motor :9~

Ze hebben bij Wijk bij Duurstede een paar borden staan met "Motorrijders, hou de toeren en het geluidsniveau laag.." ofzo.. nou das natuurlijk helemaal een rode lap voor de stier.. hoppa, 2 versnellingen terug en meer dan 10.000 toeren.. >:)

Ik ken ook mensen die langs de ijsseldijk wonen en die storen zich er niet aan. Dit is niet iets van de laatste 2 jaar ofzo, dit gebeurt al zolang er snelle mannen op snelle motoren rijden. Het is de afgelopen 10 jaar hoogstens wat drukker geworden :P. De mensen die zich er wel aan storen zijn mensen die verhuisd zijn voor het uitzicht en de rust. Die klagen ook bij de bovengenoemde originele bewoners of ze niet op zaterdag willen gieren, want dat stinkt zo. |:( Die mensen begrijp ik niet. Net zoals mensen die bij schiphol gaan wonen, of mensen die naast het circuit (Assen) gaan wonen (Baggelhuizen) en dan gaan klagen over de herrie. Het is een fucking circuit, dat ligt er al langer dan jij leeft ouwe zeikert.. opzouten
Blijkbaar krijgen ze er zelf een harde plasser van,
oeh. je hebt me betrapt. jep. harde plasser.
maar het is onnodig en veroorzaakt alleen maar ergernis.
naja.. ergernis is een groot woord..
Ik kan nérgens een stenen tafel vinden met de stelling dat een motor herrie moet maken.
Nee, maar ik krijg geen harde plasser van een motor die klinkt als een naaimachine. Ik wil mijn motor wel onder me horen gillen als ik flink aan het sturen ben. En aangezien ik oordopjes in heb moet ie wel wat herrie maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 28-04-2009 14:25 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als je dan gewoon géén oordopjes indoet 8)7

Ik begrijp je best, maar je logica klopt voor geen meter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Ik vind het geluid van m'n standaard uitlaat heerlijk, maar kan me ook erg goed voorstellen dat het niet tof is als ik 's avonds als enige door de straat heenrij met dat gebrul, maarja, om nu m'n uitlaten te gaan aanpassen daarvoor... Da's me weer een brug te ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Om toch ook de andere kant op te generaliseren. Waarom moet de rest van die dijk er last van hebben omdat jij zonodig "2 versnellingen lager en 10K rpm" moet rijden? Als jij zo graag die motor wil horen kun je ook gewoon naar een circuit gaan. Kost de gemeenschap minder geld en jij hebt weer genoeg adrenaline voor een kwartaal. win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ge-PM'd! Thanks! Erg goeie tip!

Net eens gebeld naar mijn Suzuki dealer waar er een SV1000N te koop staat, maar daar laten ze geen testritjes toe.
Op zich kan ik dat wel begrijpen, verzekeringstechnisch en zo... Maar hoe kun je dan in godsnaam weten of een motor je ligt? Dan moet je iemand vinden die de motor bezit en lief vragen of je er eens mag mee rijden voor je kan weten of een bepaalde motor je bevalt?
Hoe gaat dit standaard in zijn werk bij een dealer? Biedt Suzuki een manier om hun motoren te testen?

[ Voor 46% gewijzigd door DieterVDW op 28-04-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
eamelink schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:33:
Als je dan gewoon géén oordopjes indoet 8)7

Ik begrijp je best, maar je logica klopt voor geen meter :P
Als ik geen oordopjes indoe krijg ik gehoorbeschadiging van de windruis in mijn helm. Ik rij nog niet eens naar het tankstation op de hoek zonder mijn oordopjes.

En natuurlijk klopt mijn logica voor geen meter. Als je logisch nadenkt zou je helemaal nooit op een motor stappen. Het is geen logica, het is emotie en (voor mij) pure adrenalinekick. Sommige mensen krijgen dat van base-jumpen, ik krijg dat van het motorrijden en nee, ik rij niet voor het mooie uitzicht. Maar dat was al wel duidelijk denk ik.
Om toch ook de andere kant op te generaliseren. Waarom moet de rest van die dijk er last van hebben omdat jij zonodig "2 versnellingen lager en 10K rpm" moet rijden? Als jij zo graag die motor wil horen kun je ook gewoon naar een circuit gaan. Kost de gemeenschap minder geld en jij hebt weer genoeg adrenaline voor een kwartaal. win-win.
Oh, het kost de gemeenschap vreselijk veel geld dat ik in de zomer 3x per week over een dijkje heen rij. Waarom zou dat geld kosten :?

Ja leuk zo'n circuit, alleen kun je er maar een beperkt aantal dagen per jaar terecht, moet je een half jaar vantevoren reserveren en maar hopen dat het dan goed weer is en kost het BAKKEN met geld.

Ik wil gewoon een stukkie rijden als ik zin heb. Zie het als sex.. Als je dat een half jaar vantevoren moet afspreken en je een beperkt aantal dagen mag... is het ook niet tof. :X

[ Voor 40% gewijzigd door FragDaddy op 28-04-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FragDaddy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:48:
[...]

Oh, het kost de gemeenschap vreselijk veel geld dat ik in de zomer 3x per week over een dijkje heen rij. Waarom zou dat geld kosten :?

Ja leuk zo'n circuit, alleen kun je er maar een beperkt aantal dagen per jaar terecht, moet je een half jaar vantevoren reserveren en maar hopen dat het dan goed weer is en kost het BAKKEN met geld.
[..]
Het is niet erg dat je maar een beperkt aantal dagen per jaar kan rijden, want je rijdt ook alleen maar in de zomer met mooi weer.

Ik baal echt van motorrijders (en eigenlijk alle mensen) die zo nodig plezier moeten maken en daarmee anderen veel overlast bezorgen. Zeker als dat ervoor zorgt dat ik, die probeert anderen niet teveel tot last te zijn, niet meer over dijkjes mag rijden. Een kleine groep verpest het voor de rest, zoals gewoonlijk.

Ik ben ook benieuwd waar je al je conclusies vandaan haalt:
FragDaddy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:10:
[...]
Ik ken ook mensen die langs de ijsseldijk wonen en die storen zich er niet aan. Dit is niet iets van de laatste 2 jaar ofzo, dit gebeurt al zolang er snelle mannen op snelle motoren rijden. Het is de afgelopen 10 jaar hoogstens wat drukker geworden :P.

De mensen die zich er wel aan storen zijn mensen die verhuisd zijn voor het uitzicht en de rust. Die klagen ook bij de bovengenoemde originele bewoners of ze niet op zaterdag willen gieren, want dat stinkt zo. |:( Die mensen begrijp ik niet. Net zoals mensen die bij schiphol gaan wonen, of mensen die naast het circuit (Assen) gaan wonen (Baggelhuizen) en dan gaan klagen over de herrie. Het is een fucking circuit, dat ligt er al langer dan jij leeft ouwe zeikert.. opzouten
[..]
Als jij 1 iemand kent die aan de IJsseldijk woont die het niet erg vind, zijn de mensen die dat wel vinden natuurlijk vreselijk aan het overdrijven. Niet iedereen heeft dezelfde hobby en houdt van motorgeluid. Jij kan het vast ook niet hebben als bepaalde muziek constant aan je wordt opgedrongen op zondag (ochtend).

En waarom haal je giertanken er nu weer bij, dat heeft geen enkele referentie aan het probleem hier. Zeker niet omdat je een aanname doet die niet eens klopt (klagers = verhuisd voor uitzicht en rust)

Kortom, leer nog eens je verhaal fatsoenlijk te onderbouwen. Maar leer nog liever eens rekening te houden met een ander. Zijn het niet de dijkbewoners, laat het dan ons mede motorrijders zijn die ook over een aantal jaar over een dijk willen toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:32
DieterVDW schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:41:
[...]

Ge-PM'd! Thanks! Erg goeie tip!

Net eens gebeld naar mijn Suzuki dealer waar er een SV1000N te koop staat, maar daar laten ze geen testritjes toe.
Op zich kan ik dat wel begrijpen, verzekeringstechnisch en zo... Maar hoe kun je dan in godsnaam weten of een motor je ligt? Dan moet je iemand vinden die de motor bezit en lief vragen of je er eens mag mee rijden voor je kan weten of een bepaalde motor je bevalt?
Hoe gaat dit standaard in zijn werk bij een dealer? Biedt Suzuki een manier om hun motoren te testen?
Ik heb de dealer hier nog nooit moeilijk horen doen over proefritten. Gewoon zeggen dat je interesse hebt in een motorfiets (en dat ook echt hebben natuurlijk) en een proefrit vragen. Als dat niet kan: jammer voor de dealer, dan ga je ergens anders heen. Geen proefrit toestaan vind ik idioot, dan koop ik echt geen motor.
Als die dealer bij jou in de buurt zit moet je er gewoon eens langs gaan, beste kans dat ze dan wat minder moeilijk doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 28-04-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T

[...]

Ah, de bekende mooiweer rijder. Die vallen nooit om als ze weer voor het eerst in het jaar weer op de motor stappen uiteraard. Dat kost de gemeenschap idd geld ja
Jup :Y
Ik wil gewoon een stukkie rijden als ik zin heb. Zie het als sex.. Als je dat een half jaar vantevoren moet afspreken en je een beperkt aantal dagen mag... is het ook niet tof. :X
:X. Vergelijking van niks

Maar om weer ontopic te komen; Woensdag weer les *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Tha_T op 28-04-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4x2 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:34:
Niet denken dat de bocht loopt zoals jij denkt dat ie loopt.
Of iets van die strekking :+
Oftewel: houd marge en houd dr ook rekening mee dat het in de schaduw nog wel eens heel lang nat wil blijven.
En dat het bergaf ongemerkt heel hard kan gaan.
Zoiets, dus :+

Ik heb afgelopen weekend in de Eifel m'n fiets ook platter moeten leggen dan dat het rubber aan de onderkant normaliter toestaat (mét die foto van m'n helm een paar posts terug samen met wat krassen op m'n fiets tot gevolg ... ).

Ik kwam in linker haarspeldbocht tijdens een afdaling een auto mét aanhanger tegen die de bocht érg ruim nam (onnodig ruim, zelfs) waardoor ik m'n fiets overeind moest zetten in die bocht .... Marge om te herstellen was er daarna niet meer waardoor ik mezelf alleen nog maar onderuit kon remmen om te voorkomen dat ik een paar bochten zou missen en dus een illegale binnendoorweg zou nemen :X

Stijgend/klimmend verkeer heeft in de bergen voorrang op dalend verkeer .... dus eigenlijk had ik beter moeten anticiperen op dingen die ik niet kón zien maar er wél zouden kunnen zijn (en dus ook waren, helaas). 't Grappige is overigens dat ik dat soort dingen allang wist doordat ik een aantal jaar internationaal gereden heb met "iets" groter materiaal, maar op dat moment eigenlijk alleen maar bezig was met een beetje lekker sturen.....

In dat soort bochten is overigens de wegligging van je fiets héél anders dan dat die is in een vlakke of stijgende bocht.

Voor de rest: Véél plezier in de Eifel en ik hoop dat je het qua weersomstandigheden net zo treft als dat wij gedaan hebben :Y

En houd het rubber aan de onderkant + de gekleurde kant boven.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
[...]

Als ik geen oordopjes indoe krijg ik gehoorbeschadiging van de windruis in mijn helm. Ik rij nog niet eens naar het tankstation op de hoek zonder mijn oordopjes.

En natuurlijk klopt mijn logica voor geen meter. Als je logisch nadenkt zou je helemaal nooit op een motor stappen. Het is geen logica, het is emotie en (voor mij) pure adrenalinekick. Sommige mensen krijgen dat van base-jumpen, ik krijg dat van het motorrijden en nee, ik rij niet voor het mooie uitzicht. Maar dat was al wel duidelijk denk ik.

[...]

Dat je motor rijden tof vind oke

Maar vergeet niet dat wanneer jij met 10 k toeren over een dijk heen scheurt. de mensen op die dijk last hebben van jou. Zeker mensen met kleine kinderen, die kids schrikken zich rot als ze je voor bij horen scheuren!

Als je gewoon rustig over die dijk heen rijd is er niets aan de hand. maar om 2 versnelingen terug te schakelen en je gas verder open te zetten slaat natuurlijk nergens op. Wat als ik bij jou in de straat lekker mijn muziek op standje 120 zet? zou jij ook niet tof vinden denk ik zo maar.

Daarnaast die dijkjes je mag er maar 60 das niet voor niets. zijn on overzichtelijk door al die bochtjes. Nog niet zolang geleden zijn er bij ons op de dijk 2 fietsers door een auto aangereden. inc trauma heli zijn ze daar weggehaald.

Vind het meer stoer doen er rij dan dat er verstand achter je redenatie zit. Ik ben ook met me rijlessen bezig. en wil ook een sport gaan kopen. En ik zal ook te hard gaan rijden. Maar ik probeer wel zo veel mogelijk (zeker in bebouwde kom) rekening te houden met overige verkeer en bewoners.. Omdat ik weet hoe vervelend geluids overlast kan zijn door brom/scooters en motor rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

DieterVDW schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:41:
[...]

Ik vind dit ook erg vreemd.. Ik heb 1,5 a 2 jaar terug eens een belletje gegeven naar een yamaha dealer (waar ik nog nooit geweest was/contact mee had gehad) of ik een proefrit op een FJR kon maken.. Dit was geen enkel probleem.. Helaas was de FJR waar ik de proefrit op heb gemaakt boven budget en dat heb ik daar ook eerlijk verteld.. Hierna wel nog de website in de gaten gehouden voor een andere die evt binnen budget zou vallen, die kwam helaas niet. Toen maar ergens anders een FJR gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zo nieuwe downpipe op de Versys (garantie) dus nu klink ik niet meer als een gare Harley ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Op zich kan ik dat wel begrijpen, verzekeringstechnisch en zo... Maar hoe kun je dan in godsnaam weten of een motor je ligt?
Gewoon bij een andere dealer LANGS GAAN! Als je serieus interesse heb mag je echt wel rijden, ze weten ook wel dat ze niets verkopen als de klant niet eerst een stukkie mag rijden. Telefonisch kan ik me voorstellen dat ze wat terughoudend zijn, want voor je het weet heb je hele volksstammen die ff bellen om even een dagje een motor ''proef te rijden'' .

Ik heb nog nooit een motor gekocht zonder eerst proef te rijden. Jah, een keer een nieuwe Yamaha R6, maar ik had daarvoor al op een andere (zelfde type/bouwjaar) R6 gereden. Motoren zijn veel te persoonlijk, wat de een geweldig vind, vindt de ander helemaal niets.
Jelte schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:57:
Kortom, leer nog eens je verhaal fatsoenlijk te onderbouwen.
ben ik nooit goed in geweest. sorry.

Ow wacht. Nu weet ik het weer. Ik probeer helemaal geen discussie te voeren, ik vertel alleen dat ik motorrijden leuk vind en waarom ik het leuk vind. Daarbij laat ik doorschemeren hoe ik er over denk.
Daar heb ik helemaal geen geldige argumenten voor nodig en ik heb om lekker motor te rijden ook geen overeenstemming van iedereen hier nodig.

Met andere woorden.. Je kunt 100x zeggen dat het asociaal is en dat het allemaal niet mag. Dat weet ik ook en het maakt niet uit.

Sterker nog. Ik neem mezelf vaak voor om lekker rustig een rondje te rijden. Dat voornemen duurt net lang genoeg om de motor warm te laten worden en dan gaat het alweer mis.

Ik snap echt niet dat dat zo raar is. Kom op. zo veel power, zo mooi sturen. Hoe kun je daar niet keihard mee door bochten boenderen? Hoe laten jullie je niet verleiden? Ben ik de enige met zo weinig zelfbeheersing?

Daar bouwt meneer Yamaha de R1's wel voor hoor. Er lekker mee touren is net zoiets als een Lambo Gallardo kopen en er alleen maar mee boodschappen gaan doen. Het is niet praktisch, het is niet comfortabel, het rijdt van geen kant, totdat je er echt HARD mee gaat.. dan klopt alles.
Maar leer nog liever eens rekening te houden met een ander.
Ik hou heel vaak rekening met anderen en ik ben een hele aardige jongen. :+ Alleen niet echt als ik op de motor zit.. tja.
Zijn het niet de dijkbewoners, laat het dan ons mede motorrijders zijn die ook over een aantal jaar over een dijk willen toeren.
dat zou ik dan nu maar doen, want misschien mag het over een paar jaar wel niet meer ofzo. O-)

Het helpt vast niet als ik zeg dat ik vaak niet alleen ga, maar dat er nog een paar andere idioten achter me aanrijden. Allemaal met erg luide uitlaten.

Sterker nog, ik heb net een paar weken geleden een herriepijp (zonder DB-killers) gemonteerd onder de Z750 van een vriend van me. Dat was de nog de enige motorrijder waar ik regelmatig mee ga rijden die een standaard uitlaat had. Jah, hij hoorde alleen maar onze motoren als hij aan het rijden was. En, eerlijk is eerlijk, hij werd er ook een beetje mee gepest. O-)

Standaard Z750: http://www.youtube.com/watch?v=sZWYBvknks4
Herrie Z750: http://www.youtube.com/watch?v=dZ1LZ955PCg

Klinkt toch veel beter dan dat standaard geratel. En ziet er ook mooier uit dan die grote zwarte kachelpijp.

Oh en mijn R1.. just for fun: http://www.youtube.com/watch?v=G7bmfXwR3B8

Sorry, geen filmpje met standaard uitlaten of DB-killers. Ik heb nooit de behoefte gehad om die te monteren.

(Dit waren geen 10.000+ toeren, want het spul was natuurlijk IJSKOUD)
Tha_T schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:30:

Ah, de bekende mooiweer rijder. Die vallen nooit om als ze weer voor het eerst in het jaar weer op de motor stappen uiteraard. Dat kost de gemeenschap idd geld ja

..

Maar om weer ontopic te komen; Woensdag weer les *O*
Dat vind ik dan altijd weer stoer. _/-\o_ Iemand die nog geen rijbewijs heeft die even komt vertellen dat IK niet kan rijden. 8)7

Joh echt. :D
Daarnaast die dijkjes je mag er maar 60 das niet voor niets. zijn on overzichtelijk door al die bochtjes. Nog niet zolang geleden zijn er bij ons op de dijk 2 fietsers door een auto aangereden. inc trauma heli zijn ze daar weggehaald.

..

Vind het meer stoer doen er rij dan dat er verstand achter je redenatie zit
Jah. Ik vertel hier heel stoer dat ik asociaal rij, terwijl ik WEET dat iedereen over me heen valt. Oh en in het echt durf ik het helemaal niet. Die motor van mij is zo gevaarlijk.

Ik vertel juist heel eerlijk wat ik leuk vind aan motorrijden.
Ik ben ook met me rijlessen bezig. en wil ook een sport gaan kopen. En ik zal ook te hard gaan rijden. Maar ik probeer wel zo veel mogelijk (zeker in bebouwde kom) rekening te houden met overige verkeer en bewoners..
In de bebouwde kom en op overzichtelijke plaatsen rij ook ik heel rustig. Al was het alleen maar omdat ook ik erg kwetsbaar ben op de motor.

Maar ik wil je nog wel eens zien als je straks een sportmotor hebt en je komt zo'n dijk tegen. Ik wil je wel eens die hele dijk 60 zien rijden. Kijken hoe je dat volhoudt :D

Praktijkvoorbeeldje: Vorig jaar heeft een vriend van mij ook een motor gekocht. En die zei ook.. jah, ik ga echt niet zo hard rijden hoor. Das echt niet tof. Nou.. Tegenwoordig rijdt ie gewoon met ons mee en als hij voorop rijdt moet ik soms echt flink gasgeven om hem bij te sloffen. _/-\o_

[ Voor 122% gewijzigd door FragDaddy op 28-04-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
FragDaddy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:47:
[...]

Dat vind ik dan altijd weer stoer. _/-\o_ Iemand die nog geen rijbewijs heeft die even komt vertellen dat IK niet kan rijden. 8)7

Joh echt. :D
Nee dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de maatschappij te veel geld kost met dit soort gedoe. Maar goed, dit is schijnbaar aan dovemansoren gericht. Enough about it :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tha_T op 28-04-2009 22:14 . Reden: Onnodig stukje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tha_T schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:35:
[...]

Nee dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de maatschappij te veel geld kost met dit soort gedoe. Maar goed, dat is schijnbaar aan dovemansoren gericht en wil je gewoon die boom even zoenen. Jouw feestje joh
Alles kost geld, ook geld. Geld is dan ook geen argument. Tevens zullen de meeste mensen generaliseren op deze onderwerpen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 14-10 07:48

DinX

Motormuis

En dan verbaasd dat motorrijders een slechte naam hebben ...

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 28-04-2009 20:50 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tha_T schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:35:
[...]

Nee dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de maatschappij te veel geld kost met dit soort gedoe. Maar goed, dat is schijnbaar aan dovemansoren gericht en wil je gewoon die boom even zoenen. Jouw feestje joh
Sorry hoor, maar ik snap best wat je bedoeld maar deze opmerking is wel heel kort door de bocht.. heb je hem wel eens zien rijden? ik gok van niet.. dus om maar te zeggen dat hij tegen een boom gaat omdat hij te hard rijd is grote onzin...
|:( hier verlies je al je respect mee... ik zou het nog met je eens geweest kunnen zijn, maar bij dit soort opmerkingen ga je toch wel erg fout..

En Frag is idd aso, maar iig wel eerlijk.... zelf rijd ik meestal ook heel netjes, maar af en toe komt bij mij ook wel eens het beest los.. en dan rijd ik ook veel te hard.. maar nooit gevaarlijk... die 2 zijn niet automatisch oorzaak gevolg.. hoewel je in NL daar wel voor gebrainwashed word lijkt het..

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 28-04-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

vriendjes, houden we het wel gezellig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FragDaddy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:47:
Sterker nog. Ik neem mezelf vaak voor om lekker rustig een rondje te rijden. Dat voornemen duurt net lang genoeg om de motor warm te laten worden en dan gaat het alweer mis.
Dacht dat ik de enige was :+ Hoe dan ook: na een goede 2 jaar weer eens met de motor gereden. Was leuk alleen duurde het niet meer als 15 minuten voordat ik weer 3 letters in mijn oor hoorde fluisteren: W.O.T.

Op de rechte stukken ging het goed al leek ik wel vermogen te missen. Ik denk dat ik van de 135pk nog maar 35 over heb ofzo? Hoe dan ook: het verlies van mijn RBW kan voor mij het einde van mijn baan betekenen (testrijder annex application engineer), dus ga ik kijken voor iets wat niet harder kan als 140km/h (een chinees prototpye motortje ofzo :+ ). Met 260km/h naar het werk boenderen is leuk maar niet als je baas je daarover aanspreekt omdat hij mij niet kon volgen met zijn wagentje :+
Ik vertel juist heel eerlijk wat ik leuk vind aan motorrijden.
Licht, ogen, etc.. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 28-04-2009 21:30 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

W.O.T.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 14-10 07:48

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik wil me dr niet mee bemoeien, maar de mensen die tegen fragdaddy praten missen volgens mij 1 belangrijk punt:

it's not that he doesn't know, it's that he just doesn't care :p

Of hij het nou zelf stoer vind of dat ie het echt alleen voor de thrill doet, hij zal het blijven doen, ondanks tegenargumenten en verzoeken.

Zelf ben ik overigens ook geen heilige. Ik rij op zich wel degelijk rustig op dijken waar huizen vlak langs staan, maar op het moment dat het een overzichtelijk stuk is zonder gevaar van loslopende kinderen vind ik het ook wel leuk om wat harder door de bochten te gaan. Ja dan schakel ik wat later dan normaal, soms idd een terugschakel actietje om net dat beetje meer pit te krijgen, etc.

De verzachtende omstandigheid is overigens dat ik vooral dijken pak zonder huizen er naast en een stock uitlaat eronder heb liggen ;)

maar goed, wie bepaalt wat redelijk is?
Ik bedoel ik vind het best begrijpelijk dat mensen het irritant vinden als iemand met 2 dikke brulpijpen en 12K toeren langs komt scheuren.
Maar wat nu als je met 1 stock pijp met 9K langs komt? of met 7K? waar ligt de grens?
7K is verre van extreem voor mijn fiets (cbr 600rr), dat is in zn 6 120 op de snelweg. Dus vanaf wanneer is het niet meer een beschaafd toerental maar wordt het nodeloos aso?

(p.s. just in case mensen het relevant vinden aangezien ik de term dijk vaak synoniem genoemd zie met mooi-weer rijder: ik doe niet aan seizoenen en heb tot nu toe van de 65K kms in 3 jaar tijd prolly meer regen dan zonneschijn gezien :p )

[ Voor 8% gewijzigd door GTOfire op 28-04-2009 21:35 ]

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Pagina: 1 ... 101 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.