Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.402 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 16:34
Tha_T schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:35:
[...]
Nee dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je de maatschappij te veel geld kost met dit soort gedoe. Maar goed, dat is schijnbaar aan dovemansoren gericht en wil je gewoon die boom even zoenen. Jouw feestje joh
Misschien interpreteer ik jou woorden verkeerd, en dat kan prima omdat dit toch internet is en ik niet 'achter de tekst' kan kijken, maar dan zou ik het prettig vinden om van je te horen wat je hier boven precies bedoelt.

Als je letterlijk bedoelt wat je hierboven zegt dan vind ik dat niet heel fair.

Heb ik je ergens uitgescholden? Heb ik je oneerlijk behandeld?
Waar heb ik dit soort zware verwensingen aan verdiend? En dan ook nog van een collega-motorrijder?

Niet tof.. Helemaal niet tof.
moto-moi schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:09:
vriendjes, houden we het wel gezellig? :)
Ik zal mijn best doen. Ik wil alleen maar laten zien wat ik doe en hoe ik rij. We hebben het nu alleen nog maar over een beetje doorrijden op dijkweggetjes en moet je zien wat een stof dat al doet opwaaien. Ik hou me in om maar niet verder te vertellen over motorrijden :P

Heb al helemaal de behoefte niet om mensen persoonlijk te kwetsen. Zeker niet via een interweb forum.
en
Chevy454 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:22:
[...]

Dacht dat ik de enige was :+ Hoe dan ook: na een goede 2 jaar weer eens met de motor gereden. Was leuk alleen duurde het niet meer als 15 minuten voordat ik weer 3 letters in mijn oor hoorde fluisteren: W.O.T.
Hey, bedankt voor de steun. Ik weet dat er hier meer mensen meelezen die op dezelfde manier als ik van motorrijden genieten..

Chevy! Ik heb je gemist joh! Leuk om weer eens wat van je te lezen. Goed om te horen dat je weer op de motor hebt gezeten.
GTOfire schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:33:
ik wil me dr niet mee bemoeien, maar de mensen die tegen fragdaddy praten missen volgens mij 1 belangrijk punt:

it's not that he doesn't know, it's that he just doesn't care :p

Of hij het nou zelf stoer vind of dat ie het echt alleen voor de thrill doet, hij zal het blijven doen, ondanks tegenargumenten en verzoeken.
Precies, maar je zegt het wel veel mooier dan ik!
De verzachtende omstandigheid is overigens dat ik vooral dijken pak zonder huizen er naast en een stock uitlaat eronder heb liggen ;)

maar goed, wie bepaalt wat redelijk is?
Ik bedoel ik vind het best begrijpelijk dat mensen het irritant vinden als iemand met 2 dikke brulpijpen en 12K toeren langs komt scheuren.
Maar wat nu als je met 1 stock pijp met 9K langs komt? of met 7K? waar ligt de grens?
7K is verre van extreem voor mijn fiets (cbr 600rr), dat is in zn 6 120 op de snelweg. Dus vanaf wanneer is het niet meer een beschaafd toerental maar wordt het nodeloos aso?
Mensen die klagen, klagen toch wel. Ook al kom je op een standaard motor langs!

Zie baggelhuizen en het TT circuit van Assen! Daar kan ik me ECHT kwaad over maken. In een nieuwbouwhuis naast een circuit gaan wonen en dan gaan zeiken over het geluid en zo het circuit in de problemen brengen. Dit omdat gemeente Assen niet durft toe te geven dat ze die hele woonwijk daar nooit hadden moeten neerzetten en daarom die bewoners niet op hun vingers durft te tikken.

En wie is de l*l, het circuit, de rijders en de toeschouwers en andere liefhebbers. En als je denkt dat dat een handjevol mensen is, moet je eens naar een SBK of MotoGP race gaan op Assen. Heb je dan helaas net dit weekeinde een prachtige SBK race gemist op Assen. Ben Spies _/-\o_

Nee, er zijn 6 mensen die klagen en een heel circuit + allerlei race-klassen ondervinden daar grote hinder van. Zal me niet verbazen als het TT circuit binnenkort in grote financiele problemen komt. Die kunnen niet leven van 2 evenementen per jaar. Die moeten het juist hebben van allerlei kleinere evenementen en juist die kleinere evenementen worden nu ingekort of afgelast ivm verscherpte ''geluidsnormen''
(p.s. just in case mensen het relevant vinden aangezien ik de term dijk vaak synoniem genoemd zie met mooi-weer rijder: ik doe niet aan seizoenen en heb tot nu toe van de 65K kms in 3 jaar tijd prolly meer regen dan zonneschijn gezien :p )
Held! Op een CBR600RR door weer en wind. Ik geef eerlijk toe dat ik je dat echt nooit na ga doen.

[ Voor 108% gewijzigd door FragDaddy op 28-04-2009 22:13 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik hoor het al, jullie rijden op de verkeerde motor ;)
Ik heb al vanaf 3K RPM koppel en houd dat tot 11.5K 8)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

* _Erikje_ snapt de hele discussie niet zo.

Dijkjes zijn (in de ogen van veel mensen) er voor gemaakt om mooi te rijden, mits ze in goede conditie zijn. Dat de mensen die er naast wonen er last van hebben maakt voor de ene meer uit dan de andere, ik denk maar zo dat dit maar een paar avondjes in het jaar is. In de winter is er bijna niemand te vinden die even een rondje gaat blazen, dan hebben ze alle rust.

Veel motorrijders vinden het rijden leuk om de wendbaarheid, explosieve acceleratie en bochten rijden met hoge snelheid. Dat mogen ze zelf weten, zo lang ze maar geen andere mensen in gevaar brengen. Als er op een dijk mensen lopen of fietsen, neem je gewoon netjes gas terug en ga je er met 50 langs. erg moeilijk...

Ik hou me trouwens redelijk aan de snelheid, ik heb nu nog al mijn punten op me rijbewijs, en die wil ik het liefst behouden.

en nu weer gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FragDaddy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:45:
Chevy! Ik heb je gemist joh! Leuk om weer eens wat van je te lezen.
Ik heb inmiddels alweer spijt dat ik in dit topic heb gereageerd :)
Er zijn nu eenmaal verscheidene soorten mensen op de motor en ik gun iedereen hun het plezier. Als je hard rijdt dan weet je ook wat er tegenover staat (boetes en ergernissen). Het zijn nu eenmaal de nadelen van de keuzes die we maken. Sommige mensen proberen willens en wetens ons hiervan te overtuigen als een getuige van Jehova :)

Als er iets is wat ik heb geleerd: fuck em all :) Je kan niet iedereen tevreden houden en dat doe ik ook al lang niet meer. Gewoon gas erop en genieten :) Nee, ik kan er geen seconde wakker van liggen over de mening van iemand anders over de manier hoe ik met mijn motor rijd. Ik kan er wel van wakker liggen als ik tegen het achterlicht van mijn voorganger moet kijken en ik toch wel heel zeker het gas heb open staan :+
Goed om te horen dat je weer op de motor hebt gezeten.
Was blij dat ik met de 9 heb gereden. Was bang voor de rijkwaliteiten van mij dan van de 135 paarden :+ Het hard remmen moet ik nog beter onder controle hebben, aan de MPP van voor ligt het iig niet. Het sturen ging niet houterig zoals ik dacht en de houding zat direct goed. Nog wat km's vreten en bochten maken, het gevoel komt wel terug. De andere motoren krijgen wat TLC en ben aan het onderhandelen over een 1100. Er blaast nog altijd wat in het andere oor :+

[ Voor 52% gewijzigd door Chevy454 op 28-04-2009 22:07 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Ik heb inmiddels alweer spijt dat ik in dit topic heb gereageerd
Ik reageer ook niet veel meer in het topic. Veel 'oude' posters zijn weg. Jij, Capo, etc, etc.
Soms blader ik het door en probeer ik ergens een zinvolle of leuke reactie neer te zetten. Vaak lukt dat, soms niet en dan krijg ik iedereen over me heen. Oh well.
Nog wat km's vreten en bochten maken, het gevoel komt wel terug.
Oh dat verleer je echt niet hoor. :) Is net fietsen :X

[ Voor 16% gewijzigd door FragDaddy op 28-04-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:06:
[...]

Ik reageer ook niet veel meer in het topic. Veel 'oude' posters zijn weg. Jij, Capo, etc, etc.
Soms blader ik het door en probeer ik ergens een zinvolle of leuke reactie neer te zetten. Vaak lukt dat, soms niet en dan krijg ik iedereen over me heen. Oh well.
Nee hoor, ik ben het compleet met je eens. En ik ben ook zo'n achterlijke idioot als jij.

Hoor ik trouwens ook bij de oude garde? of ben ik van de jonge garde :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Veel 'oude' posters zijn weg. Jij, Capo, etc, etc.
Capo is bijna pensioengerechtigd :+ Paar jaar geleden zei hij dat als hij oud is met een BMW ging rijden. Dan kon hij wegens de sidecar niet meer omvallen. Nu heeft hij toch gekozen voor een beter alternatief tegen het omvallen :)
ogen sluiten, diep adem halen en tot 30 tellen. Daarna druk je vanzelf wel op ALT+F4 :)
Inderdaad. Geen schrik hebben, open dat gas. Die overlevingsreacties moet je triggeren en komen toch wel te boven. Dan kom je weer in het goede ritme.

[ Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 28-04-2009 22:16 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10 15:46
Oke ik lees mijn reactie nu zelf terug en het slaat inderdaad helemaal nergens op. Sorry FragDaddy, ik heb geen hekel aan jou maar meer aan de groep die je hier "vertegenwoordigd" en daar sla ik af en toe op door. Pardonnez moi :$

Ik moet me ook niet in zulke discussies mengen. Dat gaat fout en dat is ook weer gebleken. Nogmaals, ik pas mijn orginele post wel even aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:10:
Hoor ik trouwens ook bij de oude garde? of ben ik van de jonge garde :+
Hoewel je nog geen ouwe kerel ben, hoor je zeker bij de oude garde :) Zo zijn er nog wel meer die ik niet genoemd heb (Toolkit loopt hier ook al heel lang rond en hoe kan ik Dinx vergeten! _/-\o_ )
Tha_T schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:13:
Oke ik lees mijn reactie nu zelf terug en het slaat inderdaad helemaal nergens op. Sorry FragDaddy, ik heb geen hekel aan jou maar meer aan de groep die je hier "vertegenwoordigd" en daar sla ik af en toe op door. Pardonnez moi :$

Ik moet me ook niet in zulke discussies mengen. Dat gaat fout en dat is ook weer gebleken. Nogmaals, ik pas mijn orginele post wel even aan :).
Ik vind het heel correct van je dat je jezelf corrigeert. Dat waardeer ik echt!

Zoals ik al zei, ik ben al te ver heen om te veranderen. Ik heb gewoon te veel plezier in wat ik doe.

Maar dat betekent niet dat je je niet moet mengen in de discussie. Ik vind het altijd interessant om andere standpunten te horen en ik weet zeker dat er hier meer mensen zijn die er zo over denken (zoals Chevy ook al zei dat hij iedereen zijn manier van motorrijden gunt)

Ik vind het echt serieus heel interessant om te horen dat andere motorrijders zich ergeren aan wat ik doe. Omdat ik eigenlijk alleen met gelijkgestemde motorrijders om ga besef ik echt niet dat er andere motorrijders zijn die zich anders, als in, wel netjes, gedragen.

Zelfs mijn vader, inmiddels 60, rijdt regelmatig met mij mee en ik moet op mijn R1 echt HEEL hard werken om hem bij te sloffen op zijn VFR800i met race-bandjes en jah ook met herrie-pijp.

En daar kun je om lachen, want ik heb bijna 2x zoveel vermogen, Ohlins race-vering en mijn motor weegt veel minder.. Maar hij heeft VEEL meer ervaring. Doe je nog zo je best, blijf je die rode VFR gewoon in je spiegels zien. Zo vreselijk stoer! Ik rij echt wel serieus door. Hij remt 'gewoon' voor elke bocht later en gaat eerder weer op het gas. Hij heeft helemaal geen kneesliders nodig om me bij te houden. Tuurlijk, op de rechte stukken kan ik puur op vermogen heel makkelijk wegrijden, maar dat is niet leuk. En als ik dat wel zou doen komt hij straks nog op het idee om een kawa ZX-12R ofzo te kopen :X

Als iedereen het alsmaar met elkaar eens was, zou het heel saai worden hier!

Dat mensen het niet altijd met mij eens zijn ben ik wel gewend, dat mensen soms in frustratie dingen roepen die ze niet zo bedoelen ben ik ook wel gewend (sterker nog.. ik ben daar zelf erg goed in).

Met andere woorden, niet terugtrekken. Gewoon doorouwehoeren d:)b

[ Voor 79% gewijzigd door FragDaddy op 28-04-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tha_T schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:13:

En ook die groep is weer in 2 groepen onder te verdelen.

De groep die zich echt helemaal nergens wat van aantrekt, en de groep die wel echt goed doorrijd, maar zich bij fietsers/voetgangers ed (en uiteraard binnen de bk) zich gewoon netjes gedraagt.
FragDaddy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:15:
[...]

Hoewel je nog geen ouwe kerel ben, hoor je zeker bij de oude garde :) Zo zijn er nog wel meer die ik niet genoemd heb (Toolkit loopt hier ook al heel lang rond en hoe kan ik Dinx vergeten! _/-\o_ )
Op die manier had ik het ook niet echt gedacht, want dan hoor ik de komende 20 jaar nog niet bij de oude garde :+

[ Voor 22% gewijzigd door M3rcury op 28-04-2009 22:18 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]

[...]

Tja spreekt voor zich dat oude garde stuk weg gaat ;) Word steeds meer motor-forum mentaliteit.

Had nog een motor staan, die is vandaag verkocht.

Zondag nog even gereden, leuk vol gas over wegen knallen Wel met standaard uitlaat.
Lekker voorwiel los over slecht asfalt bocht uit en recht uit en verboden te kneedownen in een textiel broek ;)

Motor rijden is voor mij voorlopig voorbij.

Krijg over anderhalf jaar de kans om goedkoop een GSXR1000 van 2004 te kopen van een kameraad die het land uit gaat. Misschien dan weer es. Misschien ook niet.

Rij veilig en hou het rubber onder :)

Lotus elise S2 135R is inmiddels ook verkocht, hoop over week of 2 a3 een Lancer Evo 6 op te halen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:19:
Lotus elise S2 135R is inmiddels ook verkocht, hoop over week of 2 a3 een Lancer Evo 6 op te halen.
Ik rijd met een nieuwe handgemaakte Lancer van 7 weken oud :Y
Toch zou ik em niet ruilen voor die EVO 6, ik ben verantwoordelijk voor de afstelling ervan :+

[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 28-04-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Hey Capo, jij leest dus ook mee? _/-\o_ Jammer dat je je gixxer verkocht hebt, was een prachtige motor!
Motor rijden is voor mij voorlopig voorbij.
Maar let op het woord 'voorlopig'. Dat gaat op een gegeven moment toch weer kriebelen. Let maar op :)

En dan die snelle auto's. Ook schitterende techniek, maar niets voor mij. Ik word hardstikke wagenziek. :r Als ik een potje ga karten moet ik me helemaal volgooien met Cinnerazine, anders moet ik na 5 minuten kokhalzend stoppen.

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 28-04-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:19:
[...]

Word steeds meer motor-forum mentaliteit.
ah, hoebedoellie?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:55

L01

Vandaag lekker in de regen over de snelweg gerost. Maar nu is mijn motor vies :'(

Ik haat poetsen :(

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik ben daarnet naar een Bulldog gaan kijken, zag er heel mooi uit. Wel nogal smooth, mijn VX800 reageert stuk vinniger op het gas.

1 dingetje wat me wel opviel: zwarte olie. Zou de olie (die zogezegd net ververst was) bij een motor met slechts 20.000km dan niet nog geel moeten zijn ipv. zwart? Zwart = slecht niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat heeft de CBR toch een klote examens zeg... Teh obvious dat je die tram zo niet moest inhalen. Maar de vraag was "mag dat?". Mwah, volgens het links/rechts inhalen van de tram wel, volgens de hoofdregel "jezelf en andere niet in gevaar brengen" duidelijk niet.

8 fout van de 50, dat mochten er 6 zijn. Het ANWB-theorieboekje kan ik iedereen afraden btw, dat is geschreven zonder redactie, en lijkt meer op een boekje met 'handige tips' dan een boekje met nuttige info voor je theorieexamen. Aan de CD met oefenvragen voor rijbewijs B heb ik meer gehad 8)7

De volgende keer hier in de buurt is over 2 weken... Iets meer focussen op de lullige vragen ipv common sense, en het gaat helemaal goed komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:07
Hm ik post hier wel niet zoveel, maar lees wel al maanden mee, en ik vind het wel mooi om te zien dat een discussie als deze uiteindelijk gewoon zonder tussenkomst van modjes etc uitgepraat word :)
Verder was ik tot ik mijn motorrijbewijs had ook echt een voorbeeldige verkeersdeelnemer. In de auto dus, ik had heel goed door dat het geen zin had om 140 ipv 120 te rijden, je schiet er niks mee op, er is niks aan, klaar.
Maar op de motor.... opeens schiet ik overal tussendoor, over fiets/voetpaden, gooi ik op de Guzzi precies op het goeie moment het gas dicht zodat er een mooie knal volgt als ik een vol terras passeer, vind ik het gaaf om bij het binnen rijden van de bebouwde kom snel een paar versnelling terug te schakelen etc.
Tsjah :) Ik denk dat elke motorrijder dat wel herkent :>

Overigens ging ik afgelopen donderdag een beetje te enthousiast tussen de rij voor het stoplicht door, een auto rechts voor mij schoof iets naar voren/links , ik schrok, week een beetje uit naar links een tikte een spiegel aan. Na een flinke zwabber weer veilig beide voetjes aan de grond, op miraculeuze wijze geen andere auto's geraakt en op een parkeerplaats even gegevens uitgewisseld met de bestuurster.
Het krasje bleek na een beetje wrijven eigenlijk niet meer te zien te zijn en ik heb er tot op heden nog niks van gehoord, dus wie weet heb ik mazzel :)
DieterVDW schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:31:
Ik ben daarnet naar een Bulldog gaan kijken, zag er heel mooi uit. Wel nogal smooth, mijn VX800 reageert stuk vinniger op het gas.

1 dingetje wat me wel opviel: zwarte olie. Zou de olie (die zogezegd net ververst was) bij een motor met slechts 20.000km dan niet nog geel moeten zijn ipv. zwart? Zwart = slecht niet?
Ik was zowel bij mijn Guzzi als bij mijn XJ (beide pakweg 20 jaar oud) verbaasd over hoe snel verse olie weer zwart was, ik zou me daar niet al te druk over maken.

[ Voor 18% gewijzigd door DRAFTER86 op 28-04-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat heeft de CBR toch een klote examens zeg... Teh obvious dat je die tram zo niet moest inhalen. Maar de vraag was "mag dat?". Mwah, volgens het links/rechts inhalen van de tram wel, volgens de hoofdregel "jezelf en andere niet in gevaar brengen" duidelijk niet.
Zo ken ik er ook nog wel 1.

U rijd hier over de witte markering op de weg. (Geen doorgetrokken streep oid, maar gewoon een witte pijl die op de weg staat) Mag dat ?

Tuurlijk mag dat. Er zijn geen regels die zeggen dat het niet mag. Het is alleen niet aan te raden om er overheen te rijden omdat ze nogal glad kunnen zijn.

Toch er maar voor gekozen om nee te antwoorden op die vraag, en dat bleek achteraf ook het juiste antwoord te zijn. Alleen de vraagstelling klopt natuurlijk voor geen meter, want het mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 07:48

DinX

Motormuis

DRAFTER86 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:33:

[...]

Ik was zowel bij mijn Guzzi als bij mijn XJ (beide pakweg 20 jaar oud) verbaasd over hoe snel verse olie weer zwart was, ik zou me daar niet al te druk over maken.
Het is geen frietketel inderdaad :P

[ Voor 85% gewijzigd door DinX op 28-04-2009 23:40 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

GTOfire schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:33:
Dus vanaf wanneer is het niet meer een beschaafd toerental maar wordt het nodeloos aso?
Ongeveer vanaf hier:
FragDaddy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:10:
Ze hebben bij Wijk bij Duurstede een paar borden staan met "Motorrijders, hou de toeren en het geluidsniveau laag.." ofzo.. nou das natuurlijk helemaal een rode lap voor de stier.. hoppa, 2 versnellingen terug en meer dan 10.000 toeren.. >:)
Als er notabene een bordje bijstaat, en je gaat extra lawaai maken ómdat dat bordje er staat, dan wordt het nodeloos aso. Volgens mij zijn er plekken genoeg waar je net zoveel geluid kan maken zónder dat er mensen last van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

TheZeroorez schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:32:
De volgende keer hier in de buurt is over 2 weken... Iets meer focussen op de lullige vragen ipv common sense, en het gaat helemaal goed komen :P
ALs je met common sense een theorie examen van het CBR probeer te halen ben je sowieso verkeerd bezig. Je moet de uitzonderingen precies volgens het boekje uit je kop leren en dan haal je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Fragdaddy: Het lijkt wel of ik mezelf hoor praten _/-\o_ _/-\o_

Schijt aan de rest, gas tot de stuit. En laat me r6 nou net 17,500 rpm aan kunnen :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

mja idd, gas geven omdat er een bordje staat gelieve niet teveel gas te geven vind ik ook getuigen van een gebrek aan elke vorm van intelligentie. No offense, maar ze vragen het toch netjes? Wat moeten ze DAN doen om te zorgen dat ze geen last meer hebben van mensen die meer herrie maken dan noodzakelijk? Je kan moeilijk naast je huis aan de kant van de weg alle motorrijders aanhouden want het zijn er op een mooie zaterdag echt heel veel. Jij bent er misschien niet zo vaak waardoor je denkt "kan best", maar ga maar eens een in de vroege zomer een dagje langs de dijk zitten en begin maar eens te turven hoeveel er langs komen knallen met veel geluid.
Van jou in je eentje hebben ze prolly niet zoveel last nee, maar je bent niet in je eentje, dr komen er op een mooie dag tientallen langs, en op sommige dijken praat je al over 3 getallen voor de komma. Als je motorgeluid mooi vind is dat niet zo irritant, maar probeer je maar eens in te denken hoe het klinkt als je iedere dag 130 keer KEIHARD jan smit langs hoort komen... Zo voelt het voor mensen die motorgeluid niet mooi vinden :p

Het fenomeen "schijt aan de rest" is voor degene die het uitoefent misschien even leuk, maar steeds meer auto's op de dijk beginnen daardoor zo'n kuthekel aan motorrijders te krijgen dat zij ook "schijt aan de motorrrijders, dan ben ik maar aso" gaan denken, en je gewoon geen ruimte meer geven. Tot op het punt dat je dus echt nagenoeg van de weg gedrukt wordt omdat een tegenligger op een smalle dijk lekker in het midden van de weg blijft rijden.

Ik merk dat als ik in mn leer ipv textielen kloffie rijdt. Mensen reageren veel sneller agressief op me omdat ze er vanuit gaan dat ik een klootzak ben en me aso zal gedragen, en dan heb ik nog niks gedaan. Als ik op de snelweg zelfs gewoon rustig met 120 rechts rij en de linkerbaan zakt ff af naar 110. Dan ga ik niet meeremmen als ik nog ruimte voor me heb, dan rij ik door tot de volgende auto rechts. Maar vervolgens wacht ik wel ff tot er een fatsoenlijk gat is, ik peer em dr dan niet ergens tussen. In mn textielen pak is er altijd wel iemand die afzakt en me dr tussen laat. In mn leren kloffie in precies dezelfde situatie gaat iedereen extra gas geven en echt letterlijk op 3m van de voorganger zitten om te voorkomen dat ik naar links kan, omdat ze verwachten dat ik probeer sneaky rechts in te halen.

Dus ja, bedankt daarvoor, want die verwachting en reactie heb ik te danken juist aan alle motorrijders die denken "schijt aan de rest, ik rij toch maar 5 keer per jaar, dan mag ik best ff knallen". Jij hebt er met je 5 keer per jaar geen last van, maar iedere dag als ik naar mn werk rij kijken ze mij aan voor jullie acties :(

Tis zo jammer dat de mensen die het meest asociaal rijden vaak ook het minst op de weg zitten, en dus niet veel merken van de gevolgen van hun rijgedrag. Daar mogen mensen die wel iedere dag rustig rijden voor opdraaien.

Wie ik? bitter? nee joh...
Ik zei net nog ik ben geen heilige, maar als ik zo lees wat hier langs komt aan opmerkingen val ik reuze mee volgens mij :S

p.s. Waarom zou je met een CBR 600RR niet door weer en wind kunnen rijden? Misschien dat je het sarcastisch bedoelde en ik dat ff mis, maar ik zie niet in waarom je met een supersport minder goed nat weer kan hebben dan met een ander type motor. Misschien moet je eens proberen niet het gas in 0.1 sec van 10 naar 100% te draaien als je een bocht uit komt, maar gewoon beschaafd uitaccelereren :p Hard rijden kan in de regen ook prima, als je maar beheerst rijdt.

[ Voor 7% gewijzigd door GTOfire op 29-04-2009 00:41 ]

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

FragDaddy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:10:
[...]
Ik ken ook mensen die langs de ijsseldijk wonen en die storen zich er niet aan. Dit is niet iets van de laatste 2 jaar ofzo, dit gebeurt al zolang er snelle mannen op snelle motoren rijden. Het is de afgelopen 10 jaar hoogstens wat drukker geworden :P. De mensen die zich er wel aan storen zijn mensen die verhuisd zijn voor het uitzicht en de rust. Die klagen ook bij de bovengenoemde originele bewoners of ze niet op zaterdag willen gieren, want dat stinkt zo. |:( Die mensen begrijp ik niet. Net zoals mensen die bij schiphol gaan wonen, of mensen die naast het circuit (Assen) gaan wonen (Baggelhuizen) en dan gaan klagen over de herrie. Het is een fucking circuit, dat ligt er al langer dan jij leeft ouwe zeikert.. opzouten
Ik heb het niet over mensen die aan een circuit wonen of bij Schiphol. Daar gaat het hele verhaal niet over. En dat er mensen zijn die het niet erg vinden boeit me op zich ook niet zo. Ik woon zelf niet aan een dijk, maar kan me goed voorstellen dat je er een beetje ziek van wordt als er een paar langsrijden die 100dB produceren omdat zij dat leuk vinden. Net als de mensen die hier door de stad trekken met hun muziek vreselijk hard. En ik zeik niet als een ouwe zak, maar als ik met de deur dicht op de 2de verdieping zit en ik kan de tv niet meer horen door meneer Boom Car of Meneer Harley, dan wordt ik idd een beetje cranky. Vind jij dat dan raar, en ben ik dan een zeikerd? Ik ben dan waarschijnlijk een raar figuur ofzo. Mijn motorplezier komt niet van heel veel herrie maken. Ik begrijp ook niet waar het idee vandaan komt dat het herrie moet maken en buiten dat (want herrie maken an sich is niet zo erg), maar dat je niet kunt bevatten dat anderen dat niet zo leuk vinden. Wat ik zeg: als ik mijn tv niet meer hoor als een of andere aso voorbij komt of zijn vriendje aan de overkant op komt halen en die tyfusherrie aan laat....dat moet ik dus gewoon vinden en niet erg. Is dat dan niet de wereld op zijn kop?

Maar goed...ik ga er verder niet over discussiëren want ik denk dat dat zinloos is. De ene vind dat een motor herrie moet maken en dat anderen daar vooral maar niets over mogen zeggen. Fijn, weet ik dat ook weer. Ga ik ook een hobby zoeken die voor anderen gruwelijk vervelend is. Misschien koop ik wel een draaiorgel... :+

[edit]
Ik hou overigens ook wel van een beetje gas geven, alleen mijn huidige brommer nodigt daar niet echt voor uit (R850RT) en áls ik aan de hendel draai, maakt ie niet echt heel veel herrie. Op dijkjes rij ik nooit echt heel erg hard omdat ik ze daar te gevaarlijk voor vind en er teveel drempels geplaatst zijn. Mijn vorige brommerd (K1100RS) wilde een heel end harder, maar ook daar beperkte ik het écht hard rijden tot snelwegen. Maar ja...BMW...écht herrie maken kunnen die dingen niet. Tegenwoordig kun je er wel herriepijpen onder schroeven, maar op die oudjes niet (zonder aanpassingen dan).

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 29-04-2009 01:12 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
eamelink schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:41:
[...]

Ongeveer vanaf hier:

[...]

Als er notabene een bordje bijstaat, en je gaat extra lawaai maken ómdat dat bordje er staat, dan wordt het nodeloos aso. Volgens mij zijn er plekken genoeg waar je net zoveel geluid kan maken zónder dat er mensen last van hebben :)
Kom op. Wat verwacht je nou van zo'n bord? Echt hoor.. Elke keer dat ik daar langs rij en dat bord zie staan geef ik juist gas bij >:)

Begrijp me niet verkeerd. Als er ergens een bord staat "voorzichtig overstekende kinderen" ofzo, jah DAN kijk ik ontzettend goed uit. Ik heb er natuurlijk helemaal geen behoefte aan om een paar kinderen aan te rijden.

Maar een bord over geluidsoverlast.. Kom op, zijn we al zo ver gekomen in Nederland? Ik denk dat ik ook een bord in de tuin ga zetten om te gelasten dat alle kinderen bij mij in de buurt alleen tussen 13:00 en 17:00 buiten mogen spelen, want stel je voor dat ik daar overlast van heb, van gillende (plezier makende) kinderen.

Alsjeblieft zeg.
Tylen schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:49:
@Fragdaddy: Het lijkt wel of ik mezelf hoor praten _/-\o_ _/-\o_
_/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 29-04-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10 15:46
ik ga proberen me in te houden.
FragDaddy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:01:
[...]

Kom op. Wat verwacht je nou van zo'n bord? Echt hoor.. Elke keer dat ik daar langs rij en dat bord zie staan geef ik juist gas bij >:)

Maar een bord over geluidsoverlast.. Kom op, zijn we al zo ver gekomen in Nederland? Ik denk dat ik ook een bord in de tuin ga zetten om te gelasten dat alle kinderen bij mij in de buurt alleen tussen 13:00 en 17:00 buiten mogen spelen, want stel je voor dat ik daar overlast van heb, van gillende (plezier makende) kinderen.
Ik ben compleet flabbergasted. Het gaat echt niet alleen om jou. Ook niet om de 5 anderen waarmee je rijdt maar om die 75 anderen die haast bij bewoners door de achtertuin crossen met een geluid waar je niet goed van wordt. Als jij het alleen was was zo'n bord niet nodig. Daar zet men zich wel overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
p.s. Waarom zou je met een CBR 600RR niet door weer en wind kunnen rijden? Misschien dat je het sarcastisch bedoelde en ik dat ff mis
Oh het kan natuurlijk prima, een motor is een motor. Maar een supersport fiets is niet echt een comfortabele woon-werk fiets en in de regen rijden is niet leuk. Dus ik pak gewoon de auto. Maar heb wel heel veel respect voor mensen die gewoon op de motor in de regen rondrijden en vooral als ze dat op een onconfortabele sportmotor doen.
Tha_T schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:10:
ik ga proberen me in te houden.

[...]

Ik ben compleet flabbergasted. Het gaat echt niet alleen om jou. Ook niet om de 5 anderen waarmee je rijdt maar om die 75 anderen die haast bij bewoners door de achtertuin crossen met een geluid waar je niet goed van wordt. Als jij het alleen was was zo'n bord niet nodig. Daar zet men zich wel overheen
Tja, het interesseert me gewoon niet echt en die 5 anderen waar ik mee rij interesseert het ook niet echt. Dus ik hoop dat die 75 andere motorrijders zich wel inhouden als ze zo'n bord zien.. En aan de reacties in dit topic te zien zijn alle andere motorrijders heel erg netjes, dus dat komt helemaal goed! :P Dan helpt het en dan zet men zich dus wel over mijn gedrag heen als ik jou moet geloven. probleem opgelost. 8)
mphilipp schreef op woensdag 29 april 2009 @ 01:01:
[...]

Mijn motorplezier komt niet van heel veel herrie maken. Ik begrijp ook niet waar het idee vandaan komt dat het herrie moet maken en buiten dat (want herrie maken an sich is niet zo erg), maar dat je niet kunt bevatten dat anderen dat niet zo leuk vinden.
Mijn motorplezier komt onder andere wel van het geluid. Zo'n supersport motor hoort gewoon flink geluid te maken (ga maar eens bij de SBK races kijken, dan hoor je hoe een supersport hoort te klinken). Als ie klinkt als een naaimachine is er gewoon een stuk gevoel, jah een stuk emotie, weg.

Natuurlijk snap ik dat niet iedereen liefhebber daarvan is. Maar dat vind ik wat minder belangrijk.
Maar goed...ik ga er verder niet over discussiëren want ik denk dat dat zinloos is. De ene vind dat een motor herrie moet maken en dat anderen daar vooral maar niets over mogen zeggen. Fijn, weet ik dat ook weer. Ga ik ook een hobby zoeken die voor anderen gruwelijk vervelend is. Misschien koop ik wel een draaiorgel... :+
Ik heb zo de schurft aan draaiorgels.. ik loop altijd snel door dan.. bah.. rare hobby. en dan nog geld vragen ook :X DAT zou verboden moeten worden. Je zou maar in de binnenstad wonen en dan de halve dag zo'n draaiorgel voor de deur hebben. Maar nee, dat is wel toegestaan in nederland. Een motorrijder met een herriepijp wordt echter wel afgeslacht. Er zijn ook hele volksstammen die DAT mooi geluid vinden hoor. Ik vind het ook prachtig om zo'n motor hoog in toeren langs te horen scheuren!
[edit]
Ik hou overigens ook wel van een beetje gas geven, alleen mijn huidige brommer nodigt daar niet echt voor uit (R850RT) en áls ik aan de hendel draai, maakt ie niet echt heel veel herrie. Op dijkjes rij ik nooit echt heel erg hard omdat ik ze daar te gevaarlijk voor vind en er teveel drempels geplaatst zijn. Mijn vorige brommerd (K1100RS) wilde een heel end harder, maar ook daar beperkte ik het écht hard rijden tot snelwegen. Maar ja...BMW...écht herrie maken kunnen die dingen niet. Tegenwoordig kun je er wel herriepijpen onder schroeven, maar op die oudjes niet (zonder aanpassingen dan).
Ik ken wel een bedrijfje dat custom-made uitlaten bouwt. Mooi een paar titanium bochten uit die hangtieten ;)

[ Voor 64% gewijzigd door FragDaddy op 29-04-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 16:49

TiMMieJ

PSN: Orixez

Heerlijk die eindeloze discussie's :)

Hoe asociaal ik ook mag zijn houd ik ook van een heerlijk geluidje en wat gas in de bochten! Maar ik moet wel zeggen dat als ik ergens specifiek een bord lees wat vraagt om op te letten voor geluid ja dan zal ik persoonlijk wel een beetje langzamer rijden. Wel snap ik precies wat de heren hierboven schrijven en is het heerlijk om te brullen. Waar heb ik anders dat dikke harley blok voor hangen ;) Grote diepe zware klappen moet hij dan voor mij toch wel maken.

Bij ons rijden er bijvoorbeeld regelmatig paarden langs. Ik heb helemaal niets met die dieren maar een ander vind het prachtig. Toch ontkoppel ik dan even om rustig voorbij de paarden te rijden en niet te veel herrie te maken. Als ik dan op veilige afstand verder ben gaat toch wel weer het gas er op hoor. Wat mij betreft zal het nooit goed zijn maar als ik de heren hierboven met volle pijp langs hoor komen klinkt het bij mij altijd wel als muziek in de oren en ja dat is puur persoonlijk.

FYI:

Dit vind ik bijvoorbeeld helemaal geweldig en of een ander dat dan wel of geen overlast vind maakt mij op zo een moment niet uit. Wel zou ik misschien net even anders rijden hiermee als anderen maar dat is voor iedereen anders!

http://www.youtube.com/wa...playnext_from=PL&index=23 _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door TiMMieJ op 29-04-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Heb nog een leuk verhaal.

Ik reed een tijdje terug op zondag middag over de lekdijk. Nou hoor je me op een kilometer afstand al aankomen, dus voor me stapte een paar fietsers af en die gingen in de berm staan.Toen ik wat dichter bij kwam zag ik dat het een gezinnetje was, pa, ma en drie jonge kinderen. Ma en de twee meisjes hadden een hoedje in een tasje aan het stuur hangen en ze waren allemaal heel degelijk gekleed. Zwaar gelovig dus. Daar is niets mis mee hoor. Die wonen hier in de regio veel en ik mag een paar van die mensen tot goede vrienden rekenen. Maar wat er toen gebeurde vond ik wel komisch. Ik kom langs en pa steekt de middelvinger op en kijkt er heel stuurs bij. kijk DAT vind ik dus prachtig. Dan geef je je kinderen even het goede voorbeeld. Echt ik flikkerde bijna van de motor af van het lachen.

Maar ik begrijp dat jullie je dan de ogen uit je kop zouden schamen?
TiMMieJ schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:19:
Heerlijk die eindeloze discussie's :)

Hoe asociaal ik ook mag zijn houd ik ook van een heerlijk geluidje en wat gas in de bochten! Maar ik moet wel zeggen dat als ik ergens specifiek een bord lees wat vraagt om op te letten voor geluid ja dan zal ik persoonlijk wel een beetje langzamer rijden. Wel snap ik precies wat de heren hierboven schrijven en is het heerlijk om te brullen. Waar heb ik anders dat dikke harley blok voor hangen ;) Grote diepe zware klappen moet hij dan voor mij toch wel maken.
Zie je wel! Ding moet wel een beetje geluid maken!
Bij ons rijden er bijvoorbeeld regelmatig paarden langs. Ik heb helemaal niets met die dieren maar een ander vind het prachtig. Toch ontkoppel ik dan even om rustig voorbij de paarden te rijden en niet te veel herrie te maken.
Dat doe ik ook altijd met paarden. Ik heb vroeger veel paard gereden en ik weet dat die dieren schrikachtig kunnen zijn. Dus ik hou even mijn koppeling ingeknepen en laat de motor er gewoon langsrollen. Laats nog vriendelijk toegezwaaid door twee leuke amazones toen ik dat deed O+

Ook met fietsers, voetgangers en andere zwakke weggebruikers doe ik altijd heel voorzichtig. Nogmaals, ik heb er geen behoefte aan om andere mensen te verwonden ofzo! Ik wil alleen maar een beetje plezier hebben, ik ben niet gek ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door FragDaddy op 29-04-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-10 15:37

iMars

Full time prutser

ff een grote cross-post >:)
Sinds een week mijn nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.206/556250001-556300000/556253001-556253100/556253068_6_mpod.jpeg
Suzuki SV1000N
Inmiddels ~ 800km op de teller :9~

Moet gauw ff een afspraak maken voor de 1000km beurt.

Helaas nog geen eigen foto, maar zodra het weer beter is, ga ik wat foto's maken!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Me exschoonouders wonen in arkel op de dijk. Ik heb vaak met me exschoonvader heerlijk op het bankje voor de deur gezeten met een potje bier. En dan maar kijken naar motoren _/-\o_ Priceless.

1 keer zelfs kwam er een srad langs beetje lomp hard. Toen zeiden we al, "Die haalt het eind van de dijk niet" en dat klopte ook.

Ooooo wat heb ik genoten met die man. Jammer dat ze dochter zo'n bitch was ;) hahaha.

Maar voor paarden ontkoppel ik ook altijd. Voor spellende kinder rijd ik rustig. Maar voor mensen die klagen gaat de toerenteller richting het rode. Ze hebben me circuit ervaring ook al verpest die boomkussers dus dan kunnen ze het krijgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Tylen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:30:
Me exschoonouders wonen in arkel op de dijk. Ik heb vaak met me exschoonvader heerlijk op het bankje voor de deur gezeten met een potje bier. En dan maar kijken naar motoren _/-\o_ Priceless.

1 keer zelfs kwam er een srad langs beetje lomp hard. Toen zeiden we al, "Die haalt het eind van de dijk niet" en dat klopte ook.

Ooooo wat heb ik genoten met die man. Jammer dat ze dochter zo'n bitch was ;) hahaha.

Maar voor paarden ontkoppel ik ook altijd. Voor spellende kinder rijd ik rustig. Maar voor mensen die klagen gaat de toerenteller richting het rode. Ze hebben me circuit ervaring ook al verpest die boomkussers dus dan kunnen ze het krijgen ook.
_/-\o_

Maar.. stelletje idioten in Baggelhuizen jah. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 08:24

unclero

MB EQA ftw \o/

Joh :+ anders ik wel..

En ik maar denken "Verstand zit in je rechterhand". Maar dat is een verkooppraatje, daar moet je aan toevoegen "..totdat het blok opgewarmd is". ;)

* unclero gaat zich niet aan het hele to dijk or not to dijk branden

De leukste dijkjes in de omgeving zijn binnenkort tussen april en september gewoon afgesloten voor auto's en motoren. Blijkt brute noodzaak te zijn, op een beetje zonnige zondag staat er gewoon file aan wandelaars, skaters, fietsers, motoren en auto's. :/

Kunnen we tenminste eindelijk lekker knallen met het lokale chapter van brommerforum })
dus ga ik kijken voor iets wat niet harder kan als 140km/h (een chinees prototpye motortje ofzo :+ ).
Mag ik je voorstellen... :9
Chevy454 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:56:
Als je hard rijdt dan weet je ook wat er tegenover staat (boetes en ergernissen).
Och, een boete is niet zo erg.. Op je vrije, zonnige, zondagmiddag met een ambulancebroeder samen zoeken naar de tanden van de fietser die net je voorkuip had gekust, is al een heel stuk vervelender. :/
Als er iets is wat ik heb geleerd: fuck em all :) Je kan niet iedereen tevreden houden en dat doe ik ook al lang niet meer. Gewoon gas erop en genieten :) Nee, ik kan er geen seconde wakker van liggen over de mening van iemand anders over de manier hoe ik met mijn motor rijd.
Ghehe, ik heb dat ook. De enige regel die ik mezelf heb gestelt is: na 10-en niks meer starten in de straat. (ik ga wel een straat verderop staan ;))
De relatie met de buren is me dierbaar.
En het gezegde: "Alleen jijzelf vind het geluid van je machine mooi" is zeer zeker waar. De gemiddelde scootersjappie denkt ook dat ie een muzikale ode voordraagt als hij midden in de nacht door je straat rijd.
FragDaddy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:27:
Ook met fietsers, voetgangers en andere zwakke weggebruikers doe ik altijd heel voorzichtig. Nogmaals, ik heb er geen behoefte aan om andere mensen te verwonden ofzo! Ik wil alleen maar een beetje plezier hebben, ik ben niet gek ofzo.
Ohh.. bij ouden van dagen die me raar aanstaren stop ik altijd even "wilt u soms een lift?" :>.
En bij een bordje "VOORZICHTIG! KINDEREN!" stop ik ook altijd "psst! hey meisje! psst!" :+.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-10 14:37

Stoffel

Engineering the impossible

unclero schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:31:
En het gezegde: "Alleen jijzelf vind het geluid van je machine mooi" is zeer zeker waar. De gemiddelde scootersjappie denkt ook dat ie een muzikale ode voordraagt als hij midden in de nacht door je straat rijd.
Ja dat is zeker waar ja, het is allemaal in the eye of the beholder. Als er 's nachts een peleton supersports langs komt jassen zou ik het niet zo heel erg vinden (als ik nog wakker ben), maar dat vervelende scootergejengel is me al te veel als ik overdag over straat loop. Het is maar net wat je zelf rijdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Hm ik zag iemand voorbijkomen die geluidoverlast van motoren vergeleek met spelende kinderen, hoewel ietwat vergezocht vind ik dat eigenlijk een erg goede vergelijking.
Ik woon aan een plantsoen waar echt veel jonge kinderen spelen, en aangezien er geen doorgaand verkeer is spelen die dus altijd voor mijn huis. En ja dan komt er om de 5 min een voetbal tegen je raam, word er belletje getrokken, is er continue gehuil en gejengel etc.
Maar punt één had ik dat kunnen weten toen ik hier ging wonen, en punt twee komt het niet in me op om het plezier van die kids te vergallen door te gaan klagen.
Als je zoals in Nederland met zoveel mensen op de vierkante meter woont heeft de een vrijwel altijd last van het plezier van de ander.
Ik persoonlijk heb best wel eens last van die kids hier als ik een tentamen wil leren of wat dan ook, aan de andere kant ga ik ook regelmatig met ze buiten voetballen, ik kan net zoals een hoop mensen hier dan ook echt niet zo goed omgaan met mensen die kost wat kost "geen last van anderen" willen hebben.
Dan ga je maar lekker in Death Valley, Californië wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zullen we weer gewoon posen met leuke fototjes????

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/5808/lelygats.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Nice, vind het een apart kleurtje. Is het gespoten of is het een grote sticker?
Doet je versnellingsbak het nu weer, of is hij nog steeds brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Tylen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:49:
Zullen we weer gewoon posen met leuke fototjes????

[afbeelding]
Ik heb de fotos op je site gekeken, maar die paintjob is bizaar, tis net of het fotosjop is :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
Stoffel schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:34:
[...]

Ja dat is zeker waar ja, het is allemaal in the eye of the beholder. Als er 's nachts een peleton supersports langs komt jassen zou ik het niet zo heel erg vinden (als ik nog wakker ben), maar dat vervelende scootergejengel is me al te veel als ik overdag over straat loop. Het is maar net wat je zelf rijdt ;)
Dat van het scooter gejengel moet je vast houden. je vind het 10x niets.
Dat zelfde denken andere mensen die om 11:00 op bed liggen en jou voor bij horen crossen.

Niet te denken aan de kids die wakker schrikken!

Dat je herrie wil horen en mooi vind kan ik best begrijpen, maar dat moet je niet in bewoond gebied doen. Dus niet op dijkjes waar weerszijde huisjes staan.

Fatsoens normen moet je mee wegen!! Wat jij mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden. Indien men zich aan diverse fatsoens normen houd! zou je in een stuk vriendelijke buurt wonen. Ik heb ook een buurman die motor rijd. en die wilt savonds zijn motor in zijn tuin zetten. Moet ie zelf weten. Maar hij heeft niet het fatsoen om bij ons aan te kloppen om te vragen of hij een stukje door onze tuin heen mag omdat hij anders zijn motor niet in zijn tuin krijg. Nee hij doet het gewoon. Nu hebben we hiervoor een hekje neer gezet omdat we de beste meneer al vaker hadden aangesproken hierop. maar schjit heeft hieraan.

Dit geld voor zowel motor rijders als mensen in auto's mt boom boxen.
Ik heb ook graag me muziek in de auto tikje harder. Maar als ik een wijk binnen rij dan gaat de volume knop naar benden. Want niemand hoefd mee te genieten met mijn muziek.

In bewoonde gebieden gewoon beschaafd rijden, en houd je fatsoens normen aan!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Ik zeg toch ook niet dat ik het doe? Mijn motor maakt ook een aardige bak lawaai, maar ik woon niet echt in een dichtbevolkt gebied en rijd heel beschaafd als ik daar wel doorheen rijd. Als je geen last van me wil hebben moet je alleen niet in een tunnel gaan wonen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_Erikje_ schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:55:
Nice, vind het een apart kleurtje. Is het gespoten of is het een grote sticker?
Doet je versnellingsbak het nu weer, of is hij nog steeds brak?
Hij is gewrapped. Dus het is 1 grote sticker.

Deze link gaat naar een foto op hele hoge resolutie. Kan je inzoomen en het patroon goed bekijken ;)
http://www.tyl.nl/wp-cont...eleystad-airport-80_0.jpg

De versnellingsbak is weer gemaakt. Heb hem alleen nog niet goed kunnen testen. Denk dat ik dat morgen ochtend eventjes ga doen op een industrie terein. Dan is de politie toch in het dorp ;)
Francis schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:06:
[...]

Ik heb de fotos op je site gekeken, maar die paintjob is bizaar, tis net of het fotosjop is :)
Haha coowl he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

FragDaddy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:36:
[...]

_/-\o_

Maar.. stelletje idioten in Baggelhuizen jah. :(
Eeej, ik woonde tot een jaar geleden nog in Baggelhuizen :(

Maar ik herken het probleem wel: op mijn toenmalige woonerf zaten 50 liefhebbers en 1 tegenstander. Hij vertelde me dat hij het waardeloos vond dat het TT circuit zo dichtbij zat, hij had al tig keer naar de politie gebeld vanwege overlast. Ik had echt een WTF :| gevoel, en mijn beide buurmannen ook. Je koopt een huis in Baggelhuizen, dan weet je dat het circuit vlakbij ligt, en als geboren en getogen Assenaar is dat alleen maar prima. Die vent zag dat anders, en na zijn eerste echt TT met het lawaai van de campings aan de rondweg en in Witten had hij besloten de jaren daarop met vrouw en kinderen die periode op vakantie te gaan :P Heel verstandig. Het is dan echt 1 tegen 150.000. Maar echt: 1 fucker kan de hele boel verstieren.

Afgelopen weekend vanaf mijn nieuwe stekkie (Kloosterveen) ook heerlijk genoten van de superbike geluiden.

[ Voor 4% gewijzigd door André op 29-04-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

Inderdaad meer tijd voor plaatjes :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/soesje440+yoshi.JPG

Paar weken geleden de honda xr600r maar weer verkocht en toch wat nieuwers gehaald.
Het werd dus een drz400e met 440cc kit + nog wat leuke opties. Rijdt toch wel heel anders dan de honda, loopt een stuk harder en is stukken wendbaarder.

Zonder db-killer erin schaam ik me, maar deze gaat dan ook alleen over onverharde dijkes.... :P

In principe wordt deze motor dus OER klaar gemaakt, en nog voor de verdere offroad ritjes al dan niet in Nederland :Y

Alleen beetje jammer dat er nu een dikke vette terraflex achterband opzit, ding is nog breder dan de achterband die er onder de r1200gs ligt 8)7
Dus daar moet ik eerst weer is ff een normale voor scoren, ding gaat amper de bocht om in mul zand op het moment.

[ Voor 29% gewijzigd door charrel op 29-04-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
charrel schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:32:
Inderdaad meer tijd voor plaatjes :+

[afbeelding]

Paar weken geleden de honda xr600r maar weer verkocht en toch wat nieuwers gehaald.
Het werd dus een drz400e met 440cc kit + nog wat leuke opties. Rijdt toch wel heel anders dan de honda, loopt een stuk harder en is stukken wendbaarder.

Zonder db-killer erin schaam ik me, maar deze gaat dan ook alleen over onverharde dijkes.... :P

In principe wordt deze motor dus OER klaar gemaakt, en nog voor de verdere offroad ritjes al dan niet in Nederland :Y
Mag ik vragen wat zoiets kost? Lijkt me erg gaaf.
Het duurt nog wel even voor ik mijn Guzzi allroad weer fatsoenlijk lopend heb, en ik wil eigenlijk wel iets om lekker mee te raggen.
Ik twijfel alleen nog tussen zoiets of een Super Tenere.
Super Tenere is toch wat multifunctioneler...

[ Voor 13% gewijzigd door DRAFTER86 op 29-04-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Uiteraard mag dat, alleen of je antwoord krijgt :+
Een Suzuki drz400e is redelijk zeldzaam in nederland, ze zijn lichter en sterker dan de normale S / SM versies. Dus wel lastiger te vinden, aangezien ze nooit een type goedkeuring gekregen hebben in Nederland. Vriend van me had een 2000 model, die kocht ie voor 2900 euro. Deze is uit 2004 met iets meer opties en dus ook iets duurder. Maar niet heel veel, had een behoorlijk goede prijs aangeboden gekregen dus toen gewoon maar gedaan. Geloof dat een motorzaak er nog eentje uit 2006 had staan voor rond de 3650 euro.
De "normale" S versie zie je wel veel vaker alleen daar zitten gewoon wat verschillen in qua vering ( eerste modeljaren s hadden mindere vering) carburateur/ nokkenas/ voetpakking enz. Die hebben wel een beter/ langer subframe zodat je makkelijker dingen mee kan nemen. De e heeft alleen maar een plastic spatbordje. Maar is dan wel dik 15kilo lichter en 10pk sterker.

Teneré is wel functioneler dus, maar de lol op dit ding is echt onverslaanbaar. En de onderhoudsintervallen wat vriendelijker dan bv. een lc4 blok va KTM.

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 29-04-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Charrel: Heel er leuk speelgoed. Ga je er echt alleen mee offroaden, of misschien ook beetje sm'n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tot gister klonk mijn versys ook ongeveer zo ;)

http://www.youtube.com/watch?v=nRBT-tnaa-Y
Hoewel filmpje zachter klinkt dan het in het echt was...
Door tunnel klonk het wel leuk maar voor de rest vond ik het wel te hard eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Ow.. Gaan we plaatjes posten?

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/img_4202.jpg
foto is genomen net nadat de motor was schoongemaakt na een ritje in de winter. Let dus niet al te veel op de sporen op de banden.

Lijstje met extra's en modificaties posten gaat een beetje ver denk ik he :D
André schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:14:
[...]

Eeej, ik woonde tot een jaar geleden nog in Baggelhuizen :(

Maar ik herken het probleem wel: op mijn toenmalige woonerf zaten 50 liefhebbers en 1 tegenstander. Hij vertelde me dat hij het waardeloos vond dat het TT circuit zo dichtbij zat, hij had al tig keer naar de politie gebeld vanwege overlast. Ik had echt een WTF :| gevoel, en mijn beide buurmannen ook. Je koopt een huis in Baggelhuizen, dan weet je dat het circuit vlakbij ligt.

Afgelopen weekend vanaf mijn nieuwe stekkie (Kloosterveen) ook heerlijk genoten van de superbike geluiden.
En ik snap dus ook niet dat de gemeente niet tegen die klojo zegt "Hey.. vette pech voor je mafkees, je wist dat het circuit daar lag toen je dat huis kocht".

In plaats daarvan gaan ze met die mensen mee en gaan ze allerlei geluidsmetingen doen bij de huizen. Komen ze erachter dat bij de huizen het geluidsniveau inderdaad boven een of andere norm ligt. In plaats van dat ze dat zichzelf aanrekenen en de klagende bewoners een verhuispremie of schadevergoeding geven (hey.. wie heeft die woonwijk daar neergepoot), gaan het circuit erop aanspreken dat het geluidsniveau omlaag moet .. WTF! Hoe kan het circuit daar nu schuldig aan zijn? Die hebben die woonwijk daar niet bedacht en die doen al tig jaar hetzelfde truukje..

Door de nieuwe geluidsrestricties moeten allerlei evenementen afgelast of ingekort worden. :X
Dat is niet goed voor de financiele situatie van het circuit.

[ Voor 11% gewijzigd door FragDaddy op 29-04-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Tylen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:54:
@Charrel: Heel er leuk speelgoed. Ga je er echt alleen mee offroaden, of misschien ook beetje sm'n?
In principe mee offroaden, maar als ik een setje sm wielen tegenkom dan koop ik ze wsl. ook wel :+
Wel slecht voor je rijbewijs gok ik, met noppen eronder kan ik al niet stoppen met wheeliën....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
charrel schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:20:
Wel slecht voor je rijbewijs gok ik, met noppen eronder kan ik al niet stoppen met wheeliën....
Ik heb er ooit ook over nagedacht een SM erbij te kopen. Maar bovenstaande had ik mezelf ook bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
FragDaddy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:12:

[afbeelding]
foto is genomen net nadat de motor was schoongemaakt na een ritje in de winter. Let dus niet al te veel op de sporen op de banden.

Lijstje met extra's en modificaties posten gaat een beetje ver denk ik he :D
Hm ik moet zeggen dat ik niet echt van de supersports ben, doe mij maar een KTM Adventure, maar ik vind dit toch wel erg geile fietsen, terwijl bijv een Gixxer uit 2000 er m.i. echt niet uitziet. (nofi uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DRAFTER86 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:34:
[...]

Hm ik moet zeggen dat ik niet echt van de supersports ben, doe mij maar een KTM Adventure, maar ik vind dit toch wel erg geile fietsen, terwijl bijv een Gixxer uit 2000 er m.i. echt niet uitziet. (nofi uiteraard)
Suzuki SRAD met zo'n bolle kont. Daar ben ik ook geen liefhebber van.
Zijn wel hele goede en snelle fietsen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

En ik snap dus ook niet dat de gemeente niet tegen die klojo zegt "Hey.. vette pech voor je mafkees, je wist dat het circuit daar lag toen je dat huis kocht".
In Reeuwijk heb je ook zoiets. Daar ligt al tientallen jaren een hockeyveld met schijnwerpers. Worden er huizen naast gebouwd, gaan er mensen wonen om vervolgens te klagen over de schijnwerpers bij de hockeyvereniging 8)7.
DRAFTER86 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:34:
Tsjaaa, die oude gixxers hebben wel echt een dikke reet he? :N

KTM adventures zijn inderdaad we hele mooi fietsen :). Maar die van FragDaddy mag er ook best wezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

FragDaddy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:24:
[...]

Ik heb er ooit ook over nagedacht een SM erbij te kopen. Maar bovenstaande had ik mezelf ook bedacht.
Zucht. En weer hoor ik mezelf praten... _/-\o_ Daarom ga ik voor een monster 600. Daar kan ik me nog een beetje op inhouden. Maar wel met lekkere bléééérpijpen voor op de dijkjes 8)

[afbeelding]
Eerste wat ik zag was je porno achtershock. En daarna je schaamranden. Toen las ik pas verder :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 29-04-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

charrel schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:20:
[...]

In principe mee offroaden, maar als ik een setje sm wielen tegenkom dan koop ik ze wsl. ook wel :+
Hahaha coowl. SM'n is echt gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Weet niet of het werkt maar had nog een fototje van moi op de Buell gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.214/540600001-540650000/540605801-540605900/540605870_6_niMp.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
TiMMieJ schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:33:

[afbeelding]
Die dingen zijn toch iligaal in Nederland?

Nah ben nu beetje aan het orientere op de motor markt :)

Zit te kijken naar een Honda VFR750 uit eind jaren 80 zijn ze vrij goedkoop en denk ik mooie starters motor. voor 1500 Zit je al op de weg. Nu is de andere vraag is het wel verstandig om dan een machine uit 88 te kopen. Nieuwer is vaak altijd beter. maar ook stuk duurder!!

[ Voor 10% gewijzigd door To_Tall op 29-04-2009 14:40 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

vind ik erg duur voor een motor van 20+ jaar. zou iets nieuwers zoeken anders betaal je je scheel aan onderhoudskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Ik heb mijn CBX750F uit '89 laatst verkocht voor 850 euro, en die was echt in prima staat. 32K km op de klok en liep als een zonnetje. Als je even zoekt kun je echt wel een goede motor voor een hele goede prijs vinden. 1500 is wel te veel voor zoiets. Om mee te beginnen is zoiets goed, mocht je dan een keer lomp zijn ergens dan heb je iig geen duizenden euro's schade aan je fiets. En daarbij is het nog niet eens heel langzaam :)

Oh en onderhoudskosten, ik heb in 1,5 jaar tijd een keer de olie vervangen, en dat was nog niet eens echt nodig, meer uit voorzorg. That's it.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffel op 29-04-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

To_Tall schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:38:
[...]

Hoe kom je hier nu weer bij !? :P

Nee hoor niets illegaals aan en je kan ze gewoon bij de harley dealer kopen zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Tylen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:27:
Eerste wat ik zag was je porno achtershock. En daarna je schaamranden. Toen las ik pas verder :P
Ik ben echt een paar maanden aan het prusten geweest voordat ik die schokbreker goed ingesteld had staan 8)7 Ik had echt geen idee als ik ging rijden. Ik voelde dat er iets niet klopte, maar ik wist niet hoe ik het op kon lossen. Dan ga je willekeurig ergens aan draaien. Dan voel je weer iets anders. Dat werkt niet. Dus een heleboel leeswerk en heel veel trial-error later heb ik hem voor mij perfect staan. Nouja.. perfect.. goed genoeg ;)

Jah, die banden moet je maar ff niet naar kijken op die foto. :'(

Als iemand nog eens een bijpassende Ohlins R/T voorvork tegenkomt... Of nog beter.. een SBK voorvork voor weinig.. Dan hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycletoystore.com/sport/images/uploads/Ohlins_FG670.jpg

jah.. ik geil wel op die gouden Ohlins meuk. O+
TiMMieJ schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:33:

[afbeelding]
Dat werkt wel. Erg stoere fiets. Die Header-wrap om je uitlaatbochten heen is echt super 8)

[ Voor 38% gewijzigd door FragDaddy op 29-04-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 11:50
webmail schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:30:
ff een grote cross-post >:)
Sinds een week mijn nieuwe aanwinst:
[afbeelding]
Suzuki SV1000N
Inmiddels ~ 800km op de teller :9~

Moet gauw ff een afspraak maken voor de 1000km beurt.

Helaas nog geen eigen foto, maar zodra het weer beter is, ga ik wat foto's maken!
gaaf! ik heb een zwarte sv650 uit 2003. Denk dat je nog heel veel plezier zal hebben van je aankoop.
Hij is nog helemaal standaard nu?? Snel andere uitlaatjes erop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

FragDaddy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:33:
[...]
Dat werkt wel. Erg stoere fiets. Die Header-wrap om je uitlaatbochten heen is echt super 8)
Hier zie je het allemaal wat beter(Repost):

Uitlaat wrapped en handkappen:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/cnvdpoel/GoT/motor_voor_klein.jpg

En korte achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/cnvdpoel/GoT/motor_zijkant_klein.jpg

De fiets is al erg kort en nu doordat de achterbrug maar tot de helft loopt istie nog korter!
Thuis liggen nog tailraisers voor de achterbrug dus deze zullen binnenkort nog volgen. Moet nog even kijken of ik dat wat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
TiMMieJ schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:42:
[...]

Hier zie je het allemaal wat beter(Repost):

Uitlaat wrapped en handkappen:
[afbeelding]

En korte achterkant:
[afbeelding]

De fiets is al erg kort en nu doordat de achterbrug maar tot de helft loopt istie nog korter!
Thuis liggen nog tailraisers voor de achterbrug dus deze zullen binnenkort nog volgen. Moet nog even kijken of ik dat wat vind.
Echt een gave fiets zo. Die rode wielen doen het hem wel. :9~

Als je tailrisers gaat monteren, komt de motor meer op zijn neus te staan. Let op dat de motor daardoor niet de neiging krijgt tot oversturen (de binnenkant van de bocht opzoeken). Oh en hij kan ook wat gevoeliger zijn in het sturen en meer last krijgen van wat beweging in het stuur als je hard accelereert over slecht wegdek. positief is, hij stuurt sneller en makkelijker en het ziet er mooier uit.

Ik heb rijhoogteverstelling in die 'pornoshock' (zoals Tylen hem noemt) zitten, dus dat is 1 parameter die ik flink heb lopen verstellen. Een paar millimeter meer of minder maakt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 08:14

4x2

lộn xộn quá

Zit te kijken naar een Honda VFR750 uit eind jaren 80 zijn ze vrij goedkoop en denk ik mooie starters motor. voor 1500 Zit je al op de weg. Nu is de andere vraag is het wel verstandig om dan een machine uit 88 te kopen. Nieuwer is vaak altijd beter. maar ook stuk duurder!!
VFR'en zijn gewoon duur welk bouwjaar ze ook pakt.
Het zijn wel goede motoren en als je dr 1 kan vinden die (aantoonbaar) goed onderhoud heeft gehad zul je dr weinig problemen mee hebben.

En zoek er bij voorkeur ook 1 die wel wat kilometers heeft gemaakt, 60000+ is niks mis mee en een motor die veel stil heeft gestaan heb je vaak meer problemen mee dan 1 met veel kilometers dr op.
Ouder is niet perse minder betrouwbaar mits ze al die tijd goed onderhouden zijn, een nieuwe fiets krijg je ook allerlei rare problemen mee met slecht onderhoud.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

FragDaddy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:33:
[...]

Ik ben echt een paar maanden aan het prusten geweest voordat ik die schokbreker goed ingesteld had staan 8)7 Ik had echt geen idee als ik ging rijden. Ik voelde dat er iets niet klopte, maar ik wist niet hoe ik het op kon lossen. Dan ga je willekeurig ergens aan draaien. Dan voel je weer iets anders. Dat werkt niet. Dus een heleboel leeswerk en heel veel trial-error later heb ik hem voor mij perfect staan. Nouja.. perfect.. goed genoeg ;)

Jah, die banden moet je maar ff niet naar kijken op die foto. :'(

Als iemand nog eens een bijpassende Ohlins R/T voorvork tegenkomt... Of nog beter.. een SBK voorvork voor weinig.. Dan hoor ik het graag.

[afbeelding]

jah.. ik geil wel op die gouden Ohlins meuk. O+

[...]

Hahaha ik heb dit op me R-Sex zitten.

De Öhlins TTX-36.
Afbeeldingslocatie: http://www.mrbike.gr/website/images/stories/products/tuning/14-9-2008_ohlins_ttx36/1.jpg

Öhlins stuurdemper.
Afbeeldingslocatie: http://www.wernerdaemenracingparts.be/uploads/ohlins_stuurdemper.jpg

Volledige Öhlins race ombouw in de voorpoten. (veren/zuigers etc etc)

Jeps ik geil ook op Öhlins ;) hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

De tailraiser zit niet op mijn veer bij de Buell maar komt tussen het frame en het zadelframe. Enkel mijn zadel word van achter verhoogd en komt schuiner te staan. Met het onderstel gebeurt dus niets. Zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.aluminum.nu/web/img/typeone_xb12s_0817_3.jpg

Je ziet hier tussen het echte frame het zadelframe zitten en daar tussen zitten een paar blokjes. Dat is de tailraiser van de Buell. Dat zal de rijeigenschappen toch niet zoveel beinvloeden lijkt mij?

@ Tylen (Below)

Daarom heb ik ook zo'n buell gekocht he ;) Maar momenteel is het ook de laatste de 1125 is namelijk al een Rotax. Zelfde blokken als de Aprilia's zeg maar. Wel een heel stuk sneller maar je mist het koppel icm zijn lage gewicht. Deze gaat nu binnen notime op 1 wiel. Echter ben ik dit nog aan het oefenen, los kom ik wel maar door zetten durf ik nog niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door TiMMieJ op 29-04-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Enige mooie harley is zo'n Buell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Tylen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:52:
[...]

Hahaha ik heb dit op me R-Sex zitten.

De Öhlins TTX-36.
[afbeelding]

Öhlins stuurdemper.
[afbeelding]

Volledige Öhlins race ombouw in de voorpoten. (veren/zuigers etc etc)

Jeps ik geil ook op Öhlins ;) hahahaha.
Ook al zo'n pornoshock. Jij hebt weer een nieuwere versie. :'(

Die stuurdemper heb ik (natuurlijk) ook.

Die cartridge in je voorvork, kost zo'n 1500 euro. Das me wat te duur voor straat gebruik. Vooral ook omdat er weinig porno aan te zien is, jah de verstellers bovenop zijn anders. :(
TiMMieJ schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:53:
De tailraiser zit niet op mijn veer bij de Buell maar komt tussen het frame en het zadelframe. Enkel mijn zadel word van achter verhoogd en komt schuiner te staan. Met het onderstel gebeurt dus niets. Zie:

[afbeelding]

Je ziet hier tussen het echte frame het zadelframe zitten en daar tussen zitten een paar blokjes. Dat is de tailraiser van de Buell. Dat zal de rijeigenschappen toch niet zoveel beinvloeden lijkt mij?
Als je achterveer niet aan je zadelframe bevestigd is zal het je rijeigenschappen niet beinvloeden. Alleen je zithouding :) Oh. door de wijziging in je zithouding een minimale wijziging in zwaartepunt en daardoor misschien een kleine wijziging in rijeigenschappen, maar dat zal alleen Rossi merken denk ik zo.

Wat je vaak ziet is dat men het linksysteem van de achterbrug naar de schokbreker aanpast om de rijhoogte te wijzigen. Dat heeft wel (veel) invloed.

[ Voor 44% gewijzigd door FragDaddy op 29-04-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
[...]

Nah ben nu beetje aan het orientere op de motor markt :)

Als het je enkel gaat om het 'op de weg zitten' en verder geen eisen hebt dan is er genoeg te krijgen voor minder. (denk aan yamaha xj, honda cb etc.) Dan kan je toch rijden terwijl je verder spaart voor iets mooiers/moderners.
Ik heb afgelopen weekend voor bijzonder weinig (echt heel weinig) een honda cb450 nighthawk uit 1985 opgehaald. Mijn fzr 600 heeft het namelijk begeven :'( en ik wil wel wat te rijden hebben. Omdat ik op het moment even weinig te besteden heb ben ik gaan kijken voor een brikkie en die dus gevonden. Het was een kleine gok omdat hij niet rijdend was. Tank, benzinekraantje en bochtenset+uitlaat lagen eraf en dus kon hij niet gestart worden. Na even prutsen start ie nu netjes en maakt ie bijzonder mooi kabaal.

* Stealth2000 is blij dat ie iig weer kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

FragDaddy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:05:
[...]

Ook al zo'n pornoshock. Jij hebt weer een nieuwere versie. :'(

Die stuurdemper heb ik (natuurlijk) ook.

Die cartridge in je voorvork, kost zo'n 1500 euro. Das me wat te duur voor straat gebruik. Vooral ook omdat er weinig porno aan te zien is, jah de verstellers bovenop zijn anders. :(

[...]

Als je achterveer niet aan je zadelframe bevestigd is zal het je rijeigenschappen niet beinvloeden. Alleen je zithouding :) Oh. door de wijziging in je zithouding een minimale wijziging in zwaartepunt en daardoor misschien een kleine wijziging in rijeigenschappen, maar dat zal alleen Rossi merken denk ik zo.

Wat je vaak ziet is dat men het linksysteem van de achterbrug naar de schokbreker aanpast om de rijhoogte te wijzigen. Dat heeft wel (veel) invloed.
Ik heb niet de cartrigde maar de ombouw. Dat kost zo'n 600 euro. Nog veel geld. Maar wel noodzakelijk.

Wij gingen elkaar toch nog een keer ontmoeten? Welke dag is dat ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
FragDaddy schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:33:
Hey Capo, jij leest dus ook mee? _/-\o_ Jammer dat je je gixxer verkocht hebt, was een prachtige motor!

[...]

Maar let op het woord 'voorlopig'. Dat gaat op een gegeven moment toch weer kriebelen. Let maar op :)

En dan die snelle auto's. Ook schitterende techniek, maar niets voor mij. Ik word hardstikke wagenziek. :r Als ik een potje ga karten moet ik me helemaal volgooien met Cinnerazine, anders moet ik na 5 minuten kokhalzend stoppen.
Cinnerazine, dat moet ik es ff gaan regelen, klinkt goed. Dat is reden dat k gestopt ben met auto racen etc. Maar merk dat motor rijden is gaan tegen staan en ik liever met auto soms wat rustiger rijd en vakantie doe als motor rijden. Maar nordschleiffe en zolder gaat wel heel snel gebeuren ermee ;)

Over een tijd komt dat wel weer dat motor rijden, maar wel op een andere manier. Misschien keer enduro kopen en lol hebben ermee,rondje blubber om de kerk etc. en als ik geen zin heb ind e schuur laten staan, kost toch niks meer.

En SBK vorken ? gauw vanaf blijven, niet het zogenaamde echte spul kopen, kost meer onderhoud als wat anders en je rijdt met ouwe prul rond van een ander. Ff verder kjiken naar andere leuke optie's ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Capo op 29-04-2009 18:58 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb weer eens lopen poetsen voor aankomend weekend.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3364/3486001897_1845aa641c.jpg?v=0
Shiny! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 07:41

Exigence

dnkroz

De ZX6R zit weer in elkaar _/-\o_ Vandaag de nieuwe shims opgehaald en de boel weer in elkaar gedraaid. Kan ie d'r weer 12000 kilometer tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
zooo, gister kleppen gesteld en kleppendeksel goed gedicht (lekte beetje :P ). Bleek dat ik een fout had gemaakt ofzo, want uitlaatklep v 1 cilinder stond open toen de inlaat al opende. Dus liep voor geen meter en knalde hele tijd :P
Vandaag die twee kleppen warm gesteld, ging prima en nu loopt hij weer (Y)

Ik ben langzaam opzoek naar een andere motor, meer een racer of tour/racer. Het liefst zou ik een Ninja 1000 kopen, maar dat is wat advanced en duur :P
-rond de 2500euro
-sportief
-mooi :P
-onderhoud goedkoop

Gaat er bij iemand een belletje rinkelen?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

FragDaddy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:14:
[...]
Zo'n supersport motor hoort gewoon flink geluid te maken (ga maar eens bij de SBK races kijken, dan hoor je hoe een supersport hoort te klinken).
Exact. Helemaal mee eens. Alleen jammer dat je niet helemaal snapt dat daar de circuits voor zijn. Op circuits vind ik dat prima. Heerlijk, bring it on. Maar ik heb niet gekozen om aan een circuit te gaan wonen...toch jammer dat bepaalde types dat circuit dan tóch ongevraagd naar mij toe brengen. Is het écht zó vreselijk moeilijk???????

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:20:
[...]

Exact. Helemaal mee eens. Alleen jammer dat je niet helemaal snapt dat daar de circuits voor zijn. Op circuits vind ik dat prima. Heerlijk, bring it on. Maar ik heb niet gekozen om aan een circuit te gaan wonen...toch jammer dat bepaalde types dat circuit dan tóch ongevraagd naar mij toe brengen. Is het écht zó vreselijk moeilijk???????
Ik vind het dan toch jammer dat ik van het circuit afgetrokken wordt met mijn standaard uitlaat en luchtfilter. Omdat ik TEVEEL herry maak.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
M3rcury schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:33:
[...]

Ik vind het dan toch jammer dat ik van het circuit afgetrokken wordt met mijn standaard uitlaat en luchtfilter. Omdat ik TEVEEL herry maak.
op circuit heb je geen standaard nodig :+

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Lekker onderwerp vliegt er zo even binnen.

Er worden ook verschillende dingen met elkaar verward. Dat circuits onnodig getreiterd worden en dat er in Baggelhuizen sneue mensen wonen staat niet echt ter discussie denk ik zo. Het gedeelte wat wel te discussie staat is het gedeelte waar men "het erom doet"

Fragdaddy ik houd ook de regel erop na dat ik niet ga klagen om dat ik zelf ook irriteer maar wat zou jij ervan denken dat die kinderen waar je het over had door hun ouders op straat gestuurd worden om jou? Ik bedoel dan dat de ouders het in hun hoofd hebben gehaald om te denken dat jij erom hebt gevraagd zoals jij een rode waas krijgt bij een bordje "geen hoge toeren aub".

Edit: laat ik er nog aan toevoegen dat de wereld om on heen al aardig kabaal maakt en dat het ook onvermijdelijk is. Tolerantie zou wel weer omhoog mogen wat mij betreft want de boel wordt aardig verknald door mensen die *denken* dat alle anderen alleen maar asocialer worden etc. Juist die klagers zijn het probleem.
Ah vanwaar de WO-1 gasmasker look :P

Dat wrap around is wel vet trouwens. Wat voor'n materiaal is het?

[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 30-04-2009 00:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 14-10 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, ik zag er ook al een gasmasker in :o

Wel extreem gave fiets hoor! :Y

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ook maar weer eens een plaatje van mijn fiets.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/mr5w6b.jpg

Ik heb er nu bijna 5000km mee opzitten, en hij bevalt nog steeds erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Gisteren m'n eerste circuitdagje van het jaar gehad. Erg veel geluk met het weer, maar desondanks konden sommigen de grip niet zo vinden. In de 3e sessie ging er een 2004 R1 af in de Masters bocht. Zag hem het volgende rondje nog verbaasd langs de baan zitten ;). Vervolgens zagen we op het paddock een 1098S die z'n zijkuipen en spiegel flink vernaggelt had. Iets te vroeg op het gas met koude bandjes aldus de bestuurder. Vrij zuur wat het gaat kosten om dat te fixen...

Tenslotte, laatste sessie van de dag. We komen in onze outlap op de Hugenholtz af en jouhoor, kan het bijna niet geloven, maar voor ons valt de Marshall in de Hugenholtz! Ik reed op #3 in het groepje en kon nog op tijd stoppen, maar #2 kwam niet zo goed weg. Hij kon net op tijd remmen, maar vond niet z'n evenwicht in de schuine bocht.. en daar ging z'n nieuwe KTM Supermoto R (of zoiets). Schade viel nog mee, maar wel z'n schakelpookje flink verbogen en wat licht kraswerk...

Na afloop nog even de Marshall gesproken. Volgens hem had z'n motor teveel op de koude wind gestaan, waardoor z'n bandjes nog kouder waren dan normaal. Tjah....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik ga morgen lekker knallen op cpz :) De mooiste dag van de week! Prima *D

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Welke groep zit je, mischien rijd ik morgen wel ff langs. Toch in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:38:
Welke groep zit je, mischien rijd ik morgen wel ff langs. Toch in de buurt.
Groep 2. Zwarte gsx-r met groene stikkers, en een groen pak/groene helm. Kan niet missen gewoon ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verdorie :( Rijd ik vanavond een stukje, klinkt m'n motor ineens gek. Begint ineens zo nu en dan te knallen uit de uitlaat (zonder dat ik m'n gas dichtdraai). Hij rijdt erg schokkerig, stationair ook onregelmatig.

Verder komt hij erg haperend op toeren. Dit is niet goed... Iemand enig idee? Ik dacht zelf misschien dat ie op 3 poten loopt (maar dan zou hij stationair toch lager in toeren moeten lopen? of vergis ik me hierin). Misschien een kabel naar de bougie die niet helemaal lekker vast zit....

Morgen maar weer opentrekken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

M3rcury schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:54:
[...]

Groep 2. Zwarte gsx-r met groene stikkers, en een groen pak/groene helm. Kan niet missen gewoon ;)
Dat stukje wist ik nog, met je custom stickers. Hou ze ook zo mooi! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

Exigence schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:39:
Verdorie :( Rijd ik vanavond een stukje, klinkt m'n motor ineens gek. Begint ineens zo nu en dan te knallen uit de uitlaat (zonder dat ik m'n gas dichtdraai). Hij rijdt erg schokkerig, stationair ook onregelmatig.

Verder komt hij erg haperend op toeren. Dit is niet goed... Iemand enig idee? Ik dacht zelf misschien dat ie op 3 poten loopt (maar dan zou hij stationair toch lager in toeren moeten lopen? of vergis ik me hierin). Misschien een kabel naar de bougie die niet helemaal lekker vast zit....

klinkt als valse lucht, spuit wat remmenreiniger op de rubbers als hij loopt, als ie dan spontaan anders gaat lopen heb je last van valse lucht

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Heb de carburateurs er wel afgehad ja. Ik zal morgenochtend de boel even weer openhalen, kan hij eerst even een nachtje afkoelen. Bedankt voor de tip! :)

Vind het wel gek dat het zo ineens komt. Gisteren een stuk gereden, niks aan de hand. Vandaag een stuk gereden en eerst ook niks aan de hand. Tot ik hem even doortrok tot zo'n 14.000 toeren en daarna liep hij kut 8)7 Morgen weer een dag :)

[ Voor 44% gewijzigd door Exigence op 01-05-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Exigence schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:59:
Heb de carburateurs er wel afgehad ja. Ik zal morgenochtend de boel even weer openhalen, kan hij eerst even een nachtje afkoelen. Bedankt voor de tip! :)

Vind het wel gek dat het zo ineens komt. Gisteren een stuk gereden, niks aan de hand. Vandaag een stuk gereden en eerst ook niks aan de hand. Tot ik hem even doortrok tot zo'n 14.000 toeren en daarna liep hij kut 8)7 Morgen weer een dag :)
Dat knallen dat komt doordat er onverbrande benzine in de uitlaat komt, je kun proberen te luisteren van welke cilinder dat gebeurt. Eerste waar ik aan denk:
-geen ontsteking (uitlaat van de cilinder is stukken kouder dan de uitlaat van de andere cilinders, cilinderwand zelf wordt wel behoorlijk warm btw)
-superrijk mengsel, daardoor slechte verbranding
-kleppen verkeerd gesteld/verbogen/stuk (uitlaatklep staat open als er mengsel ingespoten wordt, of tijdens compresie. Dit kun je horen doordat de knallen soms net na de cilinder zijn en niet altijd in de uitlaat zelf.

Laat weten wat je vindt :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Exigence schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:39:

Klinkt heel bekend en bij mij was het enkel een los contact op de accu. Hoop voor je dat het zoiets simpels is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Stealth2000 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:23:
[...]

Klinkt heel bekend en bij mij was het enkel een los contact op de accu. Hoop voor je dat het zoiets simpels is...
ook zoiets simpels dat het kan zijn: tankontluchting!
Probeer te draaien met open tank, of check of het ontluchtingsslangetje nog goed erop zit en niet geknikt.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Sibylle schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:13:
Ik ben langzaam opzoek naar een andere motor, meer een racer of tour/racer. Het liefst zou ik een Ninja 1000 kopen, maar dat is wat advanced en duur :P
-rond de 2500euro
-sportief
-mooi :P
-onderhoud goedkoop

Gaat er bij iemand een belletje rinkelen?
Laat antwoord, maarre, Honda CBR600F2 (91-94)
Dingen lopen gerust een ton of meer, ze kunnen heel veel hebben (al hebben ze nog steeds gewoon onderhoud nodig, zoals iedere motor) en je zit dr niet al te opgevouwen op.
Alternatief is een VFR750 van 90-93 als je een motor zoekt die onderin wat sneller is en/of een cbr iets te sportief zit, ze zijn alleen duur.
Enige problemen zijn de nokkenaskettingspanner (alleen bij de CBR) en de spanningsregelaar (bij beiden)
Beiden geen al te dure reparaties mits je dr op tijd iets aan doet.

Kawasaki van die prijsklasse moet je niet kopen, dan zit je ws met een ZZR600 opgescheept en dat zijn, imho, geen bijzonder robuuste dingen (naja, geen enkele kawa eigenlijk :+)
Yamaha zit je dan aan een FZR, maar die hebben nog wel eens problemen met de bak en achterstallig onderhoud met dank aan de erg lange termijnen tussen het kleppen stellen (want dan hoeft de rest ook niet, of iets van die strekking)
Suzuki zit je dan met een GSXF en dat is, ook al zijn het opzich geen slechte motoren, geen motor die ik ooit zou verkiezen boven een CBR.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als je ff in een koekblik rijdt is het best stom dat je bij een motorrijden wilt groeten.. :X :X
* moto-moi fluit

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

moto-moi schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:50:
Als je ff in een koekblik rijdt is het best stom dat je bij een motorrijden wilt groeten.. :X :X
* moto-moi fluit
hehehe best wel herkenbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4x2 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:13:
[...]

Laat antwoord, maarre, Honda CBR600F2 (91-94)
Dingen lopen gerust een ton of meer, ze kunnen heel veel hebben (al hebben ze nog steeds gewoon onderhoud nodig, zoals iedere motor) en je zit dr niet al te opgevouwen op.
Alternatief is een VFR750 van 90-93 als je een motor zoekt die onderin wat sneller is en/of een cbr iets te sportief zit, ze zijn alleen duur.
Enige problemen zijn de nokkenaskettingspanner (alleen bij de CBR) en de spanningsregelaar (bij beiden)
Beiden geen al te dure reparaties mits je dr op tijd iets aan doet.

Kawasaki van die prijsklasse moet je niet kopen, dan zit je ws met een ZZR600 opgescheept en dat zijn, imho, geen bijzonder robuuste dingen (naja, geen enkele kawa eigenlijk :+)
Yamaha zit je dan aan een FZR, maar die hebben nog wel eens problemen met de bak en achterstallig onderhoud met dank aan de erg lange termijnen tussen het kleppen stellen (want dan hoeft de rest ook niet, of iets van die strekking)
Suzuki zit je dan met een GSXF en dat is, ook al zijn het opzich geen slechte motoren, geen motor die ik ooit zou verkiezen boven een CBR.
Als je een beetje goed zoekt vind je voor "iets" méér dan het bedrag wat 'ie er voor uit wil geven óók een YZF 600R (ThunderCat) ....de voorloper van de YZF-R6 én opvolger van de FZR 600R.
Naar mijn mening een fiets die qua looks nog steeds goed mee kan komen (is niet voor niets tot vorig jaar nog gewoon nieuw leverbaar geweest in de VS), en qua techniek ook nog steeds redelijk bij de tijd is, op het carburateur gedeelte ná (da's dan ook de enige reden dat 'ie niet meer leverbaar is in de VS, emissie eisen zijn óók daar aangescherpt).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Alleen heeft die nog steeds hetzelfde probleem als de FZR, de mindere bak en lange intervallen voor het kleppen stellen ;)
Die lange intervallen an sich zijn wel fijn, maar het probleem is dat veel mensen dan ook de rest van de beurten overslaan en zich, in het beste geval, beperken tot eens in de zoveel tijd olie verversen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

jeuj Morgen mijn achterveer weer ophalen. Ben benieuwd wat het euvel nu precies was.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Vandaag eens gepoetst met Belgom Alu. Wat een wonder spul zeg :)

Ben alleen nog zoekende naar een goede cleaner voor op de plastic onderdelen.
Pagina: 1 ... 102 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.