Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.403 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Loona35 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:53:
Vandaag eens gepoetst met Belgom Alu. Wat een wonder spul zeg :)

Ben alleen nog zoekende naar een goede cleaner voor op de plastic onderdelen.
Xeramic upholstery cleaner :Y werkt echt perfect. Het maakt alleen niet oud plastic weer nieuw. Dus het is geen bumperwax.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op donderdag 30 april 2009 @ 18:35:
Ik ga morgen lekker knallen op cpz :) De mooiste dag van de week! Prima *D
ik heb je nog gezien! lekker gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58

Exigence

dnkroz

Zonet even de motor gestart met een slang aan de benzinepomp in plaats van de tank. Ook het luchtfilter en dergelijke er af gehaald, bougiekabels gecheckt of ze goed vast zaten en de boel gestart.

Nog steeds slecht lopen :'( Even aan de uitlaatbochten gevoeld: de eerste twee, en de laatste worden snel heet. De derde is duidelijk kouder (na een tijdje nog wel behoorlijk warm natuurlijk :P).

Het lijkt er dus op dat de derde cilinder geen ontsteking krijgt, maar hoe kan dat? Bougies zijn nieuw (1 dag oud), verder zitten alle stekkers en slangen goed aangesloten?

Ik word een beetje gek volgens mij :P Iemand een suggestie? Zou één van de nieuwe bougies nu al verrot zijn? Of bougiekabel....

Het ontstond dus nadat ik even lekker doortrok in toeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 01-05-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik durf het "bijna" niet te vragen .... maar doe het lekker tóch ;)

Je weet écht 100% zéker dat je je bougiekabels in de juiste volgorde aangesloten/terug gezet hebt en dat je met het loshalen niet stiekem een dop beschadigd hebt?

In die "doppen" zit namelijk een weerstand... die je vrij gemakkelijk kapot trekt

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 01-05-2009 23:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:03:
[...]

ik heb je nog gezien! lekker gereden?
Hmm.. Niet heel erg. Ging opzich niet verkeerd, maar zat niet lekker op de motor. Achja, komt wel weer goed. Volgende keer echt naar groep 3. Alleen maar inhalen zonder ingehaald te worden is ook niet leuk :N Zo leer je geen hol.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

wimmel_1 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:17:
Ik durf het "bijna" niet te vragen .... maar doe het lekker tóch ;)

Je weet écht 100% zéker dat je je bougiekabels in de juiste volgorde aangesloten/terug gezet hebt?
Ja, want ik heb er eergisteren nog een stuk mee gereden zonder problemen. Ik reed er gisteren mee, kwartier zonder problemen gereden, trek even door, en hatsaflats, een onregelmatige loop.

Hij zou meteen al onregelmatig hebben gelopen mochten de bougiekabels verkeerd om zitten :)
wimmel_1 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:17:
In die "doppen" zit namelijk een weerstand... die je vrij gemakkelijk kapot trekt
Dat laatste zou nog kunnen, maar ik vind het vreemd dat het zo lang duurt voordat het gebeurt. Ik zal even kijken of ik ze los kan halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Exigence op 01-05-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, dat was een leuk eerste dagje CPZ dit jaar *O* Ook nog even naar M3rcury gezwaaid.

Het ging lekker, eerste keer groep 2 voor mij:

Afbeeldingslocatie: http://i720.photobucket.com/albums/ww207/Biancie/IMG_3696.jpg

(die blauwe)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Exigence schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:13:
Zonet even de motor gestart met een slang aan de benzinepomp in plaats van de tank. Ook het luchtfilter en dergelijke er af gehaald, bougiekabels gecheckt of ze goed vast zaten en de boel gestart.

Nog steeds slecht lopen :'( Even aan de uitlaatbochten gevoeld: de eerste twee, en de laatste worden snel heet. De derde is duidelijk kouder (na een tijdje nog wel behoorlijk warm natuurlijk :P).

Het lijkt er dus op dat de derde cilinder geen ontsteking krijgt, maar hoe kan dat? Bougies zijn nieuw (1 dag oud), verder zitten alle stekkers en slangen goed aangesloten?

Ik word een beetje gek volgens mij :P Iemand een suggestie? Zou één van de nieuwe bougies nu al verrot zijn? Of bougiekabel....

Het ontstond dus nadat ik even lekker doortrok in toeren.
Idd is die cilinder wel meteen de verdachte. Heb je de bougie er al uitgedraaid? Kleur? Vonk? Maar je kan ook een scheurtje hebben in je uitlaat bij die cilinder. Check dat ook eens.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

teacher schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:51:
[...]

Idd is die cilinder wel meteen de verdachte. Heb je de bougie er al uitgedraaid? Kleur? Vonk? Maar je kan ook een scheurtje hebben in je uitlaat bij die cilinder. Check dat ook eens.
Uitlaat is goed, bougies zijn nieuw. Ik kap er nu even mee. Morgen de hele dag werken, zondag ook niet thuis. Maandag weer verder :)

Maandag eerst even bougiekabel van de derde cilinder heen en weer wiebelen terwijl hij loopt of er misschien geen breuk in zit. En de kabels even doormeten.

Als dat niet helpt de carbs er even af (misschien een gasklep of iets in de 3e carb dat moeilijk doet). Dan kan ik meteen de bougies zelf even checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Ik heb ruim drie jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald.
  • Ten eerste omdat ik de prijzen en eisen van het behalen van het papiertje alleen maar zag stijgen door de loop der jaren. En aangezien ik het geld had zag ik geen kwaad om het papiertje maar meteen te halen.
  • En ten tweede aangezien ik dan meteen op een zware motor kon stappen als ik klaar was met studeren en (vast) werk zou hebben.
En de heugelijke dag zit er toch wel aan te komen nu.
De spaarrekening is al aardig vol aan het raken en een vaste baan zit er ook wel erg aan te komen. Dus de planning is om over een paar maanden een motor te gaan halen. Kan ik mooi met de zomermaanden rijden.

En daar komt de eerste vraag om de hoek: want motoren zijn in de zomermaanden duurder qua aanschaf. Veel mensen willen er dan zelf nog een seizoen op rijden en veelal worden motoren in de winter goedkoper aangeboden. Dus zou het verstandiger zijn om een paar maanden langer te wachten om dan een zelfde motor te kunnen kopen tegen een lagere prijs....
Voordelen zijn dan wel dat ik langer door kan sparen en een (nieuwere) motor kan kopen. Nadeel is dat ik nu toch eigenlijk echt wel wil gaan rijden nu de kans er is. Dus een beetje een dilemma...

Maar dan komt het nu: welke motor.
En dan niet welk merk of wat dan ook, maar wat voor type motorblok.
Ik twijfel zelf tussen een Japanse 4 cilinder in lijn (Suzuki GSX, Kawasaki ZX of Yamaha R-serie) of een mooie Italiaanse Twin (Aprilia RSV Mille, geen andere opties).

Nu gaan jullie natuurlijk zeggen dat je daarvoor moet gaan proefrijden..
Inderdaad. Maar vind maar eens een dealer die een 23-jarige (die zijn eerste motor wil gaan kopen) serieus neemt en hem er op uit zou willen sturen met twee dikke motoren. En alleen "om even te zien wat nu fijner rijdt". Die kans zie ik dus zeer klein in. Mede omdat ik niet van plan ben een motor bij een motorzaak te kopen maar particulier. Dit in verband met de lagere kosten. En onderhoud lukt zelf wel (vader die daar verstand van heeft en een neef die in de F1 heeft gewerkt). Oké, dat hoeft die dealer niet te weten maar toch...
Dan is een tweede optie een motor huren. Maar ook daar loop ik tegen problemen aan. Ten eerste is het huren van een motor niet te doen voor een 23-jarige. Een 1000cc vier-in-lijn mag je alleen huren als je 24 bent. En het tweede probleem is dat het verhuren van een Aprilia RSV Mille niet echt veel voorkomt...
Dus iemand een idee of tips hoe ik dit aan ga pakken?

Dus samenvattend:
In de zomermaanden een motor kopen of wachten tot de wintermaanden en zo goedkoper mijn slag kunnen slaan? Of is dit verschil zo miniem dat het te verwaarlozen is?
En ten tweede: hoe ga ik erachter komen of ik een vier-in-lijn motor of een Twin lekkerder vind rijden? Als je de bovenstaande punten mee neemt...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

Geen motoren in de vrienden/familie-kring? Want dan kan je wellicht het verschil merken tussen aantal cilinders...

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Enige motoren in de familie/vrienden-kring zijn een Kawasaki ER-5 en een Kawasaki Z-900 A4 uit 1976.

De ER-5 is van een oud klasgenoot. Maar die motor valt af aangezien ik weet hoe die rijdt (mijn lesmotor was een ER-5) plus dat het een tamme motor is vergeleken met de motoren uit mijn lijstje.
En de Z-900 is van mijn vader en daar ga ik echt niet op rijden. Ding is een oldtimer waar veel tijd en geld in is gestoken om deze weer zo origineel als maar zijn kan te maken. Dus daar waag ik het liever niet op. Plus dat ook deze zeer verschilt van mijn "eisen" 80 pk op 250 kg drooggewicht tegen de 120+ pk die ik graag wil op een minder zware motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Als je aangeeft een motor te willen kopen mag je imho altijd proefrijden. Er word echt niet van je verwacht dat je meteen je portemonnee trekt bij het terugbrengen van de motor.

Edit: Je moet natuurlijk de dealer ook niet wijsmaken dat dit de enige motor is waar je mee gaat rijden voordat je iets koopt.

[ Voor 26% gewijzigd door c0ne op 02-05-2009 13:56 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ben laatst met mijn vader voor een nieuwe auto wezen kijken en als we net binnen waren mochten we al proef rijden. En het gaat hier niet om een Peugeot 208-je overigens.

Dus met die gedachte ben ik diverse motordealers binnen gestapt, maar die zijn niet zo positief als het om proefrijden gaat. Je moet eerst echt goed weten wat je wilt en zeer veel interesse tonen. En dan pas kan er eventueel wel een keer proefgereden worden.

Dus in de ogen van een verkoper ben ik niet zeker genoeg als ik niet weet of ik een 4-in-lijn wil of een twin. En als ik daar uit ben, dan kan ik wel een keer proefrijden. Want dan kan ik zien of ik bijvoorbeeld voor de Suzuki of de Yamaha ga...

Dus de verkoper(s) redeneren via de andere kant op één of andere manier :s

Zou het er wellicht ook mee te maken kunnen hebben dat ik als twin de Aprilia RSV Mille heb gekozen? Dat is niet een motor die je heel veel ziet... dus dat ik met mijn keuze te veel eis en wellicht moet vragen om op een andere twin te mogen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wil je gelijk voor een 1000cc gaan, of is iets van een R6 of ZX6R ook een optie ? Dat je een R1 niet kan huren kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar misschien is het wel mogelijk een R6 oid te huren ? Als je zoiets teminste zou willen kopen.

Je zit idd wel in een slechte situatie, huren kan niet, en proefrijden bij een dealer krijg je ook niet voor elkaar. Zomaar een fiets kopen is natuurlijk ook niet aan te raden.

Ik weet misschien nog wel een andere optie. En dat is kijken of je misschien een proefrit kan maken op een fiets die 2e hands aangeboden word. Als je eerlijk je redenen vertelt en misschien een klein bedrag betaald om een proefrit te maken op een motor die iemand 2e hands aanbied, zou je op die manier een paar ritjes kunnen maken.

Natuurlijk zou dan wel gelden, als er iets mis gaat betaal je ook alle schade. Geen idee of er mensen zijn die je willen laten rijden om die reden, maar ik neem aan dat als een motor je echt goed bevalt, je die misschien ook wel zou willen kopen. Natuurlijk wel nadat je meerdere motoren geprobeerd hebt.

Nou is dit natuurlijk ook niet ideaal, en je moet ook maar zien of mensen je willen laten rijden, maar echt andere optie's zie ik niet voor je.

Op MF worden in ieder geval alle motoren die je eventueel zou willen kopen wel aangeboden.

Ik weet dat dit ook niet ideaal is, maar het is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb op Motor-Forum.nl ook een topic open staan met dezelfde vraag.
Heb al één heel tof aanbod gehad in de omgeving Delft.
Vriendenclub met een paar 4-in-lijn motoren en een Aprilia RSV Mille.
En daar mag ik wel een keer langskomen.

Maar op MF wordt echt afgeraden om te beginnen op een 1000cc in verband met de pk's en dergelijke. Maar als ik een oudere 1000cc pak dan heeft die net zo veel pk's als een huidige naked. Maar snap ze wel daar.. rustig beginnen is wel het beste.

Een 600cc is ook qua formaat motor een stuk kleiner dan een 1000cc.
Dus het is meer dat ik tegen de 1,90 aan loop en dus wat zwaarder ben. Hierdoor vallen sommige motoren gewoon meteen af. Mede doordat mijn benen dus wat breder zijn en niet lekker in alle uitsparingen in de tank vallen.

Zo heb ik ooit een keer op een ZXR-400 proberen te rijden. Mijn knietjes kwamen boven de tank uit, dus dat ging echt niet werken. Leuk zo'n mini-bike :P

Dus vandaar dat ik meer denk aan een 1000cc qua formaat. Want er is ook menig 600cc waar ik niet lekker in zit. Mede door de lengte en mede door het gewicht. Zo zat een ZX-6R uit 2002 wel gewoon goed. Maar het 2003 model zat weer niet lekker met mijn benen.

Maar op jouw vraag: een 600cc is wel te huren, maar dan alleen een Honda CBR 600RR. En goedkoop is dat niet. Dus vandaar dat ik het even over een andere weg wil zoeken.

Wel typisch dat men op dit forum mijn "probleem" wel inziet en op Motor-Forum ze geen van allen ooit een geval meegemaakt hebben dat je niet proef mocht rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@fear1986: kan je niet een keer naar een demodag van Motoport of een andere grote dealer gaan? Op dat soort dagen kan je vrijblijvend proefrijden, en er zitten vaak ook wel een paar supersports tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:06:
Ik heb op Motor-Forum.nl ook een topic open staan met dezelfde vraag.
En daar mag ik wel een keer langskomen.

Maar op MF wordt echt afgeraden om te beginnen op een 1000cc in verband met de pk's en dergelijke. Maar als ik een oudere 1000cc pak dan heeft die net zo veel pk's als een huidige naked. Maar snap ze wel daar.. rustig beginnen is wel het beste.
Op een 1000 beginnen kan prima. mits je jezelf onder controle houdt. Het grote nadeel van een 1000 is dat je er gewoon minder snel GOED op leert rijden dan op een 600, omdat het meer power heeft, en een foutje wat harder en sneller afgestraft wordt. Denk je dat je iemand bent die dat kan houden, dan is een 1000 echt niet verkeerd. Ken echt genoeg mensen die op een 1000 begonnen zijn, en dat is prima afgelopen.
Dus het is meer dat ik tegen de 1,90 aan loop en dus wat zwaarder ben. Hierdoor vallen sommige motoren gewoon meteen af. Mede doordat mijn benen dus wat breder zijn en niet lekker in alle uitsparingen in de tank vallen.
1.96 op een 600 hier. Gaat prima hoor ;)
Zo heb ik ooit een keer op een ZXR-400 proberen te rijden. Mijn knietjes kwamen boven de tank uit, dus dat ging echt niet werken. Leuk zo'n mini-bike :P

Dus vandaar dat ik meer denk aan een 1000cc qua formaat. Want er is ook menig 600cc waar ik niet lekker in zit. Mede door de lengte en mede door het gewicht. Zo zat een ZX-6R uit 2002 wel gewoon goed. Maar het 2003 model zat weer niet lekker met mijn benen.
2002 model is een sport/toer fiets, een 2003 is al een supersport. Suzuki maakt de "grotere" supersports.
Maar op jouw vraag: een 600cc is wel te huren, maar dan alleen een Honda CBR 600RR. En goedkoop is dat niet. Dus vandaar dat ik het even over een andere weg wil zoeken.
silverline in IJsselstein heeft een hele hoop fietsen staan om te huren :Y
Wel typisch dat men op dit forum mijn "probleem" wel inziet en op Motor-Forum ze geen van allen ooit een geval meegemaakt hebben dat je niet proef mocht rijden :P
Motor-forum heeft iedereen maar 1 mening, en iedereen dringt het daar op als de juiste. Dat is echt extreem jammer.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:56:

Motor-forum heeft iedereen maar 1 mening, en iedereen dringt het daar op als de juiste. Dat is echt extreem jammer.
Ik zou willen zeggen super mega extreem kansloos zelfs :Y

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:25

steveman

Comfortabel ten onder

Binnenkort voor de meerprijs tov antifograam, m'n Schubi maar voorzien van een pinlockraampje... 't laagje begint wéér los te laten :(

http://www.supermotoschool.nl/

Mensen met ervaringen van daar trouwens? 1 juli ga ik daar eens een dagje doen :9~

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik snap goed dat je opzoek bent naar een 1000cc om die reden.

Ik ben zelf bijna 2 meter lang en een goede fiets vinden voor die lengte is idd niet makkelijk. Ik rij nu zelf op een CB600F. Op zich gaat dat best goed alleen is het voor mijn benen niet zo fijn. Die zitten namelijk in een behoorlijke knik omdat de afstand van zadel tot stepjes niet zo groot is. Afgezien van dat zit het verder prima. Het ziet er alleen niet uit zo'n lange kerel op zo'n klein ding, maar goed dat boeit mij niet echt.

Vooral de nieuwe 600cc fietsen zijn allemaal behoorlijk klein geworden. Je geeft het zelf ook al aan met de ZX6R uit 2002 en uit 2003 en verder. Ik zat tot een tijdje terug te kijken naar een 2002 ZX6R omdat die idd veel groter is, en daarom beter zit dan een nieuwere. Ik ben alleen zelf van plan om niet meer voor een supersport te gaan, maar meer voor iets richting een BMW GS of Triumph Tiger. Dit omdat ik niet echt rij voor het scheuren, maar meer om relax rond te toeren. De 2002 ZX6R of ZX9R vind ik persoonlijk wel een aanrader als je voor groot wil gaan, en toch een supersport wil gaan rijden. Dit zeg ik alleen puur voor hoe het zit en rijd, ik heb het niet over betrouwbaarheid en kosten, heb daar verder ook geen verstand van.

Maar toch zijn er wel 600cc fietsen te vinden die groot zijn. Perse voor een 1000cc gaan is dus niet echt nodig. De grotere 600cc motoren zijn alleen in de supersport wat moeilijker te vinden. Maar zoals gezegt de de 2002 ZX6R of ZX9R zijn dit dus wel. En natuurlijk zijn er nog wel meer te vinden. Ik vind het zelf ook wel jammer dat alle nieuwe supersport motoren tegenwoordig zo klein zijn. Laatst zag ik in een motor zaak de nieuwste R6 staan, en dat is echt een enorm klein ding, veel te klein voor iemand van mijn lengte. Maarja ik ben zelf eigenlijk niet meer van plan nog voor een supersport te gaan. Kan nog wel veranderen maar zo kijk ik er nu tegen aan.

Ben het ook wel met M3rcury eens wat hij zegt over beginnen met een 1000cc. Als jij je eigen grenzen goed kent en niet al te snel hard wil gaan, dan kan het prima.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 02-05-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:59:
Binnenkort voor de meerprijs tov antifograam, m'n Schubi maar voorzien van een pinlockraampje... 't laagje begint wéér los te laten :(

http://www.supermotoschool.nl/

Mensen met ervaringen van daar trouwens? 1 juli ga ik daar eens een dagje doen :9~
Te vet.. ik wil ook.... Ik kan niet helaas wegens dure vliegtickes in die periode :p

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

FeaR1986 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:06:

Hmm, volgens mij kom ik die gasten vaak tegen. Die parkeren telkens ook op dezelfde plek om te verzamelen. Eens een keer praatje met ze maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Twhomp schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:18:
[...]

Hmm, volgens mij kom ik die gasten vaak tegen. Die parkeren telkens ook op dezelfde plek om te verzamelen. Eens een keer praatje met ze maken :)
Dat is het den haag topic van M-F.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

M3rcury schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:56: [...] Op een 1000 beginnen kan prima. mits je jezelf onder controle houdt. Het grote nadeel van een 1000 is dat je er gewoon minder snel GOED op leert rijden dan op een 600, omdat het meer power heeft, en een foutje wat harder en sneller afgestraft wordt. Denk je dat je iemand bent die dat kan houden, dan is een 1000 echt niet verkeerd. Ken echt genoeg mensen die op een 1000 begonnen zijn, en dat is prima afgelopen.
Ben blij dat je zegt dat op een 1000cc beginnen geen kwaad kan. Heb daar alleen maar negatieve reacties op gehad (bijna). Zoals je verderop kan lezen over het Motor-Forum deel.
M3rcury schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:56: [...] 1.96 op een 600 hier. Gaat prima hoor ;) [...] 2002 model is een sport/toer fiets, een 2003 is al een supersport. Suzuki maakt de "grotere" supersports.
Ik heb ook echt niets tegen 600cc’s en qua gewicht weet ik dat het de betere stuurfietsen zijn. Maar op mijn testzitten heb ik dus redelijk vaak meegemaakt dat de 600’s wat klein uitvallen. Maar moet natuurlijk zeggen dat ik lang niet op alle merken/types 600’s heb gezeten en ook lang niet uit alle jaren.

En de fiets die jij rijdt ben ik nog niet tegen gekomen en heb ik ook nog geen plaats op kunnen nemen. Want die GSX-600 R is zeker wel een mooie fiets. Al zou de 750-versie toch de ultieme versie zijn volgens vele tests in verband met het vermogen van een 1000 en het sturen van een 600 (relatief bekeken dan).

Ik ga de 1.96 zeker niet halen, dus dan zou een Suzuki wellicht een leuke beginner zijn. Maar zoals gezegd ben ik ook redelijk zwaar en mede daardoor heb ik ook wat meer ruimte nodig dan de gemiddelde mens in bijvoorbeel de uitsparingen in de tank :P
M3rcury schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:56: [...] silverline in IJsselstein heeft een hele hoop fietsen staan om te huren :Y
Silverline is mij inderdaad ook bekend. Maar het hoogste wat ik daar mag huren is een CBR 600RR. Voor de rest van de machines moet je minstens 24 jaar zijn. En dat zit er op dit moment nog even 366 dagen niet in :P.
M3rcury schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:56: [...] Motor-forum heeft iedereen maar 1 mening, en iedereen dringt het daar op als de juiste. Dat is echt extreem jammer.
ROFLASTC schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:18: [...] Ik zou willen zeggen super mega extreem kansloos zelfs :Y
Tsja… wat kan ik daarover zeggen.
Met alle respect denk dat er daar wel meer mensen zitten met ervaring dan hier.
Maar dat hoeft lang niet altijd goed te zijn natuurlijk.
Mijn topic daar heeft nu 35 posts waarvan er 3-4 echt nuttig zijn en mij goed uitleggen waar ik op moet letten. Alle andere zijn negatief dat ik meteen op een 1000cc wil stappen en dat ik dat niet moet doen. Ook blijven ze me een naked bike voorschrijven omdat dat makkelijker stuurt. Terwijl ik toch heel duidelijk ben dat het gewoon een supersport moet worden…
Dus soms is Motor-Forum een beetje jammer inderdaad, maar altijd wel leuk om te lezen. Maar snap jullie mening zeker wel en kan het helaas alleen maar beamen….
PilatuS schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:18: [...] Ik snap goed dat je opzoek bent naar een 1000cc om die reden. Ik ben zelf bijna 2 meter lang en een goede fiets vinden voor die lengte is idd niet makkelijk. Ik rij nu zelf op een CB600F. Op zich gaat dat best goed alleen is het voor mijn benen niet zo fijn. Die zitten namelijk in een behoorlijke knik omdat de afstand van zadel tot stepjes niet zo groot is. Afgezien van dat zit het verder prima. Het ziet er alleen niet uit zo'n lange kerel op zo'n klein ding, maar goed dat boeit mij niet echt. Vooral de nieuwe 600cc fietsen zijn allemaal behoorlijk klein geworden. Je geeft het zelf ook al aan met de ZX6R uit 2002 en uit 2003 en verder. Ik zat tot een tijdje terug te kijken naar een 2002 ZX6R omdat die idd veel groter is, en daarom beter zit dan een nieuwere. Ik ben alleen zelf van plan om niet meer voor een supersport te gaan, maar meer voor iets richting een BMW GS of Triumph Tiger. Dit omdat ik niet echt rij voor het scheuren, maar meer om relax rond te toeren. De 2002 ZX6R of ZX9R vind ik persoonlijk wel een aanrader als je voor groot wil gaan, en toch een supersport wil gaan rijden. Dit zeg ik alleen puur voor hoe het zit en rijd, ik heb het niet over betrouwbaarheid en kosten, heb daar verder ook geen verstand van. Maar toch zijn er wel 600cc fietsen te vinden die groot zijn. Perse voor een 1000cc gaan is dus niet echt nodig. De grotere 600cc motoren zijn alleen in de supersport wat moeilijker te vinden. Maar zoals gezegt de de 2002 ZX6R of ZX9R zijn dit dus wel. En natuurlijk zijn er nog wel meer te vinden. Ik vind het zelf ook wel jammer dat alle nieuwe supersport motoren tegenwoordig zo klein zijn. Laatst zag ik in een motor zaak de nieuwste R6 staan, en dat is echt een enorm klein ding, veel te klein voor iemand van mijn lengte. Maarja ik ben zelf eigenlijk niet meer van plan nog voor een supersport te gaan. Kan nog wel veranderen maar zo kijk ik er nu tegen aan. Ben het ook wel met M3rcury eens wat hij zegt over beginnen met een 1000cc. Als jij je eigen grenzen goed kent en niet al te snel hard wil gaan, dan kan het prima.
Inderdaad nog zoiets:
Jij bent nu de eerste die mij 1:1 gelijk geeft dat de 600cc supersports met het jaar kleiner worden. Op Motor-Forum lult iedereen er daar maar wat omheen. Natuurlijk lijkt het ook veelal dat ze kleiner worden door minder kuipwerk en strakkere lijnen, maar daardoor ziet het er niet uit als je als iets langer persoon op de nieuwe R6 plaats neemt.

Kawasaki ZX-6R uit 2002 is een optie geweest toen ik 25Kw wilde gaan rijden. Aangezien het 2003 model wel veel mooier was in mijn ogen, maar qua kosten wat het 2002 model fijner (goedkoper met op 25Kw zetten en dergelijke). Maar op één of andere manier ben ik die ZX-6R nu “ontgroeid” zonder er ooit opgereden te hebben :P

Het is namelijk zo dat ik nu wat meer centen heb en dus voor een 1000cc zou kunnen gaan. Of wellicht voor een nieuwere 600, maar dat wordt dan even passen en meten :P.

Maar dat men ging zeggen dat ik niet op een 1000 moest beginnen wist ik wel. Maar ik wilde graag weten als ik dat toch deed wat dan het beste was: vier-in-lijn of twin. Nu blijkt dat vier-in-lijns wat makkelijker zijn, rustiger rijden en eventuele fouten makkelijker te corrigeren zijn.

Anders maar eens naar wat motorzaken die een GSX-600R hebben staan, want dat zou wel een leuke motor zijn. Want dan heb ik liever een nieuwere Suzuki dan een oudere Kawasaki, gewoon puur omdat ik de lijnen van de Suzuki mooier vind :)

Edit:
Heb op Motor-Forum van nog iemand gelijk gekregen:
Ik ben begonnen op een 600 en kan het je niet aanraden, na een paar maanden ruilde ik hem al in, ik schakelde me een ongeluk omdat hij echt geen power had. Ik denk dat je sowieso op een viercilinder terecht komt, omdat een tweecilinder wat moeilijker te berijden is bij lage snelheden. Mocht je gezien je lengte echt een grote motor willen en je blijkt fan van 2-cilinders kijk dan ook even naar een suzuki tl1000r, ik heb de mijne bijna verkocht aan een lang persoon die zei dat dit de enige supersport was waar hij goed op kon.
Helaas wordt die persoon dan meteen weer van alle kanten aangevallen dat hij verkeerd (en dus gevaarlijk) advies geeft.... :/

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 03-05-2009 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ach ik ben ook 1:94 en zit op een nieuwe R6. Gaat makkelijk hoor ;) Alleen om achter je ruitje te kruipen moet je helemaal naar achter gaan zitten :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
Exigence schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:20:
[...]

Uitlaat is goed, bougies zijn nieuw. Ik kap er nu even mee. Morgen de hele dag werken, zondag ook niet thuis. Maandag weer verder :)

Maandag eerst even bougiekabel van de derde cilinder heen en weer wiebelen terwijl hij loopt of er misschien geen breuk in zit. En de kabels even doormeten.

Als dat niet helpt de carbs er even af (misschien een gasklep of iets in de 3e carb dat moeilijk doet). Dan kan ik meteen de bougies zelf even checken :)
Je kunt ook ff bougiekabels + bougie omwisselen en checken of het echt daaraan ligt of aan de kleppen/carburateurs.
Ik trok voor t weekend mijn bougiekabel stuk (helemal uit elkaar ipv van de bougie af :P ). Ik heb de aansluitingen gewoon losgehaalt en er een dikke luidsprekerkabel aan vast gemaakt (wel met hetzelfde weerstandje als orgineel), het geheel weer in rubber geschoven.... Die kabels hoeven geen vermogen te verdragen, dus je kunt gewoon de kabel zelf 'maken'.

Dank aan 4x2 en wimmel_1, ik ga langzaam maar eens sparen voor een mooi tweedehandsje in de winter :)

kusjes :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 06:37:
[...]

[...]

Ik heb ook echt niets tegen 600cc’s en qua gewicht weet ik dat het de betere stuurfietsen zijn. Maar op mijn testzitten heb ik dus redelijk vaak meegemaakt dat de 600’s wat klein uitvallen. Maar moet natuurlijk zeggen dat ik lang niet op alle merken/types 600’s heb gezeten en ook lang niet uit alle jaren.

En de fiets die jij rijdt ben ik nog niet tegen gekomen en heb ik ook nog geen plaats op kunnen nemen. Want die GSX-600 R is zeker wel een mooie fiets. Al zou de 750-versie toch de ultieme versie zijn volgens vele tests in verband met het vermogen van een 1000 en het sturen van een 600 (relatief bekeken dan).

Ik ga de 1.96 zeker niet halen, dus dan zou een Suzuki wellicht een leuke beginner zijn. Maar zoals gezegd ben ik ook redelijk zwaar en mede daardoor heb ik ook wat meer ruimte nodig dan de gemiddelde mens in bijvoorbeel de uitsparingen in de tank :P
Ik ben niet zo zwaar, 75kg :+ Maar ook de nieuwe 1000's worden steeds kleiner, de 600rr en de zx-10 uit 2008 zijn al gewoon 600cc grote's de gsx-r 1000 ziet er uit als een brommer (09 model) maar is nog wel redelijk qua grote) de enige 1000 die echt nog ruim is van de nieuwe modellen is de R1
[...]

Silverline is mij inderdaad ook bekend. Maar het hoogste wat ik daar mag huren is een CBR 600RR. Voor de rest van de machines moet je minstens 24 jaar zijn. En dat zit er op dit moment nog even 366 dagen niet in :P.
Dan wordt dat inderdaad lastig, ik wist niet hoe oud je was ;)
[...]

Tsja… wat kan ik daarover zeggen.
Met alle respect denk dat er daar wel meer mensen zitten met ervaring dan hier.
Maar dat hoeft lang niet altijd goed te zijn natuurlijk.
Mijn topic daar heeft nu 35 posts waarvan er 3-4 echt nuttig zijn en mij goed uitleggen waar ik op moet letten. Alle andere zijn negatief dat ik meteen op een 1000cc wil stappen en dat ik dat niet moet doen. Ook blijven ze me een naked bike voorschrijven omdat dat makkelijker stuurt. Terwijl ik toch heel duidelijk ben dat het gewoon een supersport moet worden…
Dus soms is Motor-Forum een beetje jammer inderdaad, maar altijd wel leuk om te lezen. Maar snap jullie mening zeker wel en kan het helaas alleen maar beamen….
Ga eens voor de grap zoeken naar banden advies op een supersport. 100% zeker dat er dan Michelin pilot powers aangeraden worden. Raad je ze af omdat je het kut banden vind, dan wordt je gelijk aangevallen, want het IS de ultieme band daar. Je mag op motor-forum gewoon niet een andere mening hebben dan de rest.
Inderdaad nog zoiets:
Jij bent nu de eerste die mij 1:1 gelijk geeft dat de 600cc supersports met het jaar kleiner worden. Op Motor-Forum lult iedereen er daar maar wat omheen. Natuurlijk lijkt het ook veelal dat ze kleiner worden door minder kuipwerk en strakkere lijnen, maar daardoor ziet het er niet uit als je als iets langer persoon op de nieuwe R6 plaats neemt.
Maar ze worden ook gewoon steeds kleiner, dat is gewoon een feit. En dat begint ongeveer bij bouwjaar 2003/2004. de r6 is altijd al vrij klein geweest, maar zijn voorganger (de thundercat) is wel weer een grotere fiets.
Kawasaki ZX-6R uit 2002 is een optie geweest toen ik 25Kw wilde gaan rijden. Aangezien het 2003 model wel veel mooier was in mijn ogen, maar qua kosten wat het 2002 model fijner (goedkoper met op 25Kw zetten en dergelijke). Maar op één of andere manier ben ik die ZX-6R nu “ontgroeid” zonder er ooit opgereden te hebben :P

Het is namelijk zo dat ik nu wat meer centen heb en dus voor een 1000cc zou kunnen gaan. Of wellicht voor een nieuwere 600, maar dat wordt dan even passen en meten :P.

Maar dat men ging zeggen dat ik niet op een 1000 moest beginnen wist ik wel. Maar ik wilde graag weten als ik dat toch deed wat dan het beste was: vier-in-lijn of twin. Nu blijkt dat vier-in-lijns wat makkelijker zijn, rustiger rijden en eventuele fouten makkelijker te corrigeren zijn.
4 in lijn is vrij makkelijk te corrigeren. Als jij in een bocht gewoon relatief weinig toeren maakt, kan er weinig gebeuren. Met een twin is dat al een heel ander verhaal, ook al vind ik dat soms wat overdreven overkomen.
Anders maar eens naar wat motorzaken die een GSX-600R hebben staan, want dat zou wel een leuke motor zijn. Want dan heb ik liever een nieuwere Suzuki dan een oudere Kawasaki, gewoon puur omdat ik de lijnen van de Suzuki mooier vind :)

Edit:
Heb op Motor-Forum van nog iemand gelijk gekregen:

[...]

Helaas wordt die persoon dan meteen weer van alle kanten aangevallen dat hij verkeerd (en dus gevaarlijk) advies geeft.... :/

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 19:53
M3rcury schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:18:

[...]

4 in lijn is vrij makkelijk te corrigeren. Als jij in een bocht gewoon relatief weinig toeren maakt, kan er weinig gebeuren. Met een twin is dat al een heel ander verhaal, ook al vind ik dat soms wat overdreven overkomen.
Wat is er dan lastiger met een twin? Dat hij gaat bokken ofzo? Maar dan zit je wel heel erg laag toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 08:14

4x2

lộn xộn quá

FeaR1986 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 06:37:
Houd dr even rekening mee dat dat relatief is ;)
Als je met een 1000cc 4 cilinder per ongeluk teveel gas geeft lig je dr ook gewoon af omdat zo'n ding onderin gewoon heel hard gaat.
Dat is het grote voordeel aan een 600, daar moet je bewust toeren mee draaien.

Waarmee ik niet perse wil zeggen dat je niet op een 1000 moet beginnen, alleen dat je het volgens mij nogal onderschat wat zo'n ding kan en doet.
En die gast die een 600 sloom vindt, tsjah, je moet toeren draaien om echt hard te gaan, dat weet je van tevoren...
Zoiets komt op mij eigenlijk over als: ik kan mn vriendjes niet bijhouden in rechte lijn.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:22:
[...]

Wat is er dan lastiger met een twin? Dat hij gaat bokken ofzo? Maar dan zit je wel heel erg laag toch.
dat een twin wat agresiever op het gas is omdat zijn vermogenskromme veel constanter is. Maar zoals ik al zei vind ik de vooroordelen daarover ook een beetje opgeblazen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

HammerT schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:22:
[...]
Koppel komt er gewoon op een andere manier in dan met een 4 in lijn, dus de kans dat je hem onderuit trekt is iets groter. 4 in lijn is over het algemeen wat gelijkmatiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Zo, de Eifel ook weer overleefd. Gisteren echt prachtig weer gehad, lekker warm met een zonnetje erbij.

Jammer dat de polizei zo actief was, een maatje is aangehouden met 100 km/u te hard: 1200 euro boete die hij even ter plekke moest betalen. De politieman gaf em wel een compliment, want hij had echt moeite om hem bij te houden. Hij reed op z'n v-rod de politieman er uit ;-) Als het goed is komt hij op de Duitse tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

1200 euri, dat is wel even slikken :X
Kon die Duitse politieman even slecht Engels als de Nederlandse collega's van Wegmisbruikers?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

charrel schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:00:
[...]

Koppel komt er gewoon op een andere manier in dan met een 4 in lijn, dus de kans dat je hem onderuit trekt is iets groter. 4 in lijn is over het algemeen wat gelijkmatiger.
Valt ook wel mee als je kijkt naar de nieuwere 1000cc 4 in lijn motoren. De meeste zitten vanaf ~4.500 tot ~12.000tpm tussen de 90 en 110N/m. Onder de 4.000tpm heeft een twin wel veel meer koppel, maar zelf rijd ik in normale bochten nooit in dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

c0ne schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:18:
1200 euri, dat is wel even slikken :X
Kon die Duitse politieman even slecht Engels als de Nederlandse collega's van Wegmisbruikers?
haha, die agent praatte helemaal geen Engels, een andere maat die wel aardig Duits praat moest tolk spelen;-)

* _Erikje_ wil ook een 1000cc tweepitter . Heb dit weekend de hele tijd van 3 naar 2 moeten schakelen omdat me 600tje niet kan klimmen in zijn 3. En om nu telkens 100 te rijden in z'n twee vond ik ook niet echt prettig :X

[ Voor 25% gewijzigd door _Erikje_ op 03-05-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 14-10 18:28

charrel

Cortisol4life..

The Doctor schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:41:
[...]

Valt ook wel mee als je kijkt naar de nieuwere 1000cc 4 in lijn motoren. De meeste zitten vanaf ~4.500 tot ~12.000tpm tussen de 90 en 110N/m. Onder de 4.000tpm heeft een twin wel veel meer koppel, maar zelf rijd ik in normale bochten nooit in dat gebied.
Maar gaat ook meer om hoe het koppel op de weg wordt gestrooid. Twin pulseert meer dus komt het vermogen er gewoon anders uit, dus vergt het iets meer van je band als je het gas opendraaidt.
M'n zrx1200r (4pitter) had ook nog 15nm koppel meer dan m'n huidige r1200gs (boxer 2 pitter), maar daar kon je wel bruter op het gas dan met de boxer de bocht uit. Die zet eerder een stap opzij.

Een twin heeft niet "meer" koppel, maar anders koppel. M'n vorige zrx1200r leverde bij 2000rpm al een kleine 100nm. Dat doet de boxer hem niet na ;)

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 03-05-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
charrel schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:40:
[...]

Maar gaat ook meer om hoe het koppel op de weg wordt gestrooid. Twin pulseert meer dus komt het vermogen er gewoon anders uit, dus vergt het iets meer van je band als je het gas opendraaidt.
M'n zrx1200r (4pitter) had ook nog 15nm koppel meer dan m'n huidige r1200gs (boxer 2 pitter), maar daar kon je wel bruter op het gas dan met de boxer de bocht uit. Die zet eerder een stap opzij.

Een twin heeft niet "meer" koppel, maar anders koppel. M'n vorige zrx1200r leverde bij 2000rpm al een kleine 100nm. Dat doet de boxer hem niet na ;)
corrigeer me als het niet klopt, maar een twin is in het gebied van koppelafgifte juist beheerbaarder....
Dat is ook een mooi voordeel van de bigbang motoren (eencilinder of 4cilinder bigbang motoren :P ), het wiel krijgt meer 'rust' om weer zijn grip en weg te vinden. Ik zal thuis nog eens nalezen in welk tijdschrift het staat,maar weet zeker dat ik het ergens gelezen heb :P

Niet dat t veel uitmaakt buiten het circuit, als je gast ga je alsnog

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 13:21

TiMMieJ

PSN: Orixez

ROFLASTC schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:47:
Ah vanwaar de WO-1 gasmasker look :P

Dat wrap around is wel vet trouwens. Wat voor'n materiaal is het?
Die zwarte is niet van mij hoor maar een voorbeeld van de tail raiser ;)

De wrap around is uitlaat wrapping met een glasvezel er in. Te koop bij bijna elke motorspeciaalzaak heb ik het idee. Anders even bij de tuners kijken. Is ook in zwart te krijgen. Ik heb zelf bruine genomen welke dus zilver/wit word met hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Stond jou Buell gisteren bij de Mc Donalds in Veenendaal? :P Dan heb ik hem gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:47:
Stond jou Buell gisteren bij de Mc Donalds in Veenendaal? :P Dan heb ik hem gezien ;)
Nee dat was ik niet :( Al had ik gisteren middag wel graag tijd gehad om even te gaan toeren! (mr-p*-54)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:53:
[...]

Nee dat was ik niet :( Al had ik gisteren middag wel graag tijd gehad om even te gaan toeren! (mr-p*-54)
Ahh oke. Er stond er 1 in precies die kleurstelling. :o

Of mag ik hiet niet melden dat ik daar geweest ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:01:
[...]

Ahh oke. Er stond er 1 in precies die kleurstelling. :o

Of mag ik hiet niet melden dat ik daar geweest ben ;)
Die had ik ook gezien inderdaad, maar ik miste de uitlaat-wrap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen waarom zou je dat niet mogen melden? Ze komen 9/10 keer toch de bocht niet om! (blijft een harley he ;))

Blijkbaar was Chakotay toch scherper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:05:
[...]

Die had ik ook gezien inderdaad, maar ik miste de uitlaat-wrap :)
Ooooo wat deed jij daar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TiMMieJ schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:11:
Tylen waarom zou je dat niet mogen melden? Ze komen 9/10 keer toch de bocht niet om! (blijft een harley he ;))

Blijkbaar was Chakotay toch scherper ;)
Hahahaha. Het was bij de motor forum mega meeting ;) Maar die Buell's willen toch wel lekker sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tylen schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:19:
[...]

Hahahaha. Het was bij de motor forum mega meeting ;) Maar die Buell's willen toch wel lekker sturen?
Ah op die fiets ;) Nee daar was ik niet ben geen MF'er tbh. Die zijn anti harley he! Maar sturen is geen probleem ;) ze staan alleen bekend als dienstweigeraars he. Zelf geen last van gehad gelukkig (even afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
Mogen weer rijles :)

11:00 Waarschijnlijk gaat het regenen. Maar dat hoort er bij heb ik hier vernomen ;)

8jes maken is wel lastig je moet echt goed kijken waar je heen wilt sturen. doe je dat niet dan val je echt om. of rij je op de pylonen.

instructeur deed voor wat er gebeurd als je met je voor wiel op zo'n pylon remt. dan gaat je echt op je smoel!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
To_Tall schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:40:
Mogen weer rijles :)

11:00 Waarschijnlijk gaat het regenen. Maar dat hoort er bij heb ik hier vernomen ;)

8jes maken is wel lastig je moet echt goed kijken waar je heen wilt sturen. doe je dat niet dan val je echt om. of rij je op de pylonen.

instructeur deed voor wat er gebeurd als je met je voor wiel op zo'n pylon remt. dan gaat je echt op je smoel!!
Ik vond achtjes altijd wel meevallen kwa omvallen. Pionetjes pakken was meer bij de langzame slalom, en dan gewoon doorrijden :P
Heb wel eens vol in de voorrem geknepen bij het achtje, andere lesser kwam nogal hard op me af en ik schrok me te pletter (hij had ruzie met gas/rem maar kon op een botsing vermijden). Motor trok zich recht, ik zette dat ding nog rechter en toen pas stevig doorgeknepen...misschien als je koppeling inknijpt of paniekt dat je onderuit gaat, niet doen dus :+

Ik heb btw mijn instructeur wel eens voorgedaan wat er gebeurt als je probeert te keren op 2m^2 met koppeling in :P Dan keer je van verticaal naar horizontaal

[ Voor 7% gewijzigd door Sibylle op 04-05-2009 11:53 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
Ben iig achter dat je beter een trekende motor kan hebben en dan kan remmen met je voetrem. ipv koppeling slippend te houden.

Motor is dan veel handelbaarder..

Ook wegrijden vanuit parkeerplek Linksom gewoon je linker been op de grond zetten ;) en rechter al op de motor tegenovergestelde dan normaal :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Zelf oefen ik de bijzondere verrichtingen wel eens met mijn Fazertje, soms na het tanken draai ik een achtje om de 2 pompen die er staan. :+ Of in de parkeergarage soepel wegrijden enzo, heb men papiertje al 4 jaar inmiddels, maar het goed kunnen uitvoeren van dit soort verrichtingen geeft me zo een euforisch gevoel. Heerlijk O+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Die speciale verrichtingen moet ik iedere keer toch weer even in komen. En als je het trucje dan weer hebt lukt alles weer maar dat trucje is even belangrijk :P

Afgelopen Zaterdag wel minimaal 8 keer de motor ingeparkeerd. Geen idee dat er zoveel bij kwam kijken :')

[ Voor 25% gewijzigd door Tha_T op 04-05-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Foto'tje van vrijdag *D

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/7364/97241211.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

je hebt een beetje vierkante banden ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:21:
[...]

je hebt een beetje vierkante banden ;)
Klopt, beetje veel snelweg mee gereden op een te lage bandenspaning ;) Maar er zit nu een nieuw setje onder, is er zaterdag onder geknalt :9~

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:18:
[...]

Ooooo wat deed jij daar? ;)
Brummers kiek'n :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Laatst online: 07-10 14:37

Stoffel

Engineering the impossible

Heeft er iemand hier ervaring met Dynojet kitjes? Waarschijnlijk moet mijn R1 namelijk toch open voor wat afstelwerk, en dan is dat een kleine moeite. Heb een adres met eigen testbank en de knowhow om het te doen voor een goede prijs, maar is het de moeite waard? Ik ben niet noodzakelijk opzoek naar meer power (al kan dat nooit kwaad ;) ) maar vooral naar een soepele curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Stoffel schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:54:
Heeft er iemand hier ervaring met Dynojet kitjes? Waarschijnlijk moet mijn R1 namelijk toch open voor wat afstelwerk, en dan is dat een kleine moeite. Heb een adres met eigen testbank en de knowhow om het te doen voor een goede prijs, maar is het de moeite waard? Ik ben niet noodzakelijk opzoek naar meer power (al kan dat nooit kwaad ;) ) maar vooral naar een soepele curve.
Heb je carbs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

98/99 r1 heeft carbs ja ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Yep de '99 R1 heeft idd carbs. Ik wil die graag laten syncen en alles laten afstellen op een andere uitlaat, maar als ik daarna alsnog die Dynojet kit erin wil hebben moet dat weer opnieuw. Aangezien het toch niet gratis is wil ik meteen goed doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56

iMars

Full time prutser

Nice :*)
Persoonlijk durf ik nog niet zo te hangen met mijn motor, maar ik wil circuit training gaan doen om meer controle te krijgen over mijn motor. (niet dat ik na elke rit mijn kniestukken kan vervangen, maar het is wel leuk om op zijn tijd eens te doen >:) )

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

webmail schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:45:
[...]

Persoonlijk durf ik nog niet zo te hangen met mijn motor, maar ik wil circuit training gaan doen om meer controle te krijgen over mijn motor. (niet dat ik na elke rit mijn kniestukken kan vervangen, maar het is wel leuk om op zijn tijd eens te doen >:) )
Kan nog wel wat platter hoor, maar het ging niet zoals het zou moeten gaan. Zat te extreem met mijn houding te kloten.

En die kniestukken zitten er bij mij al 1.5 jaar op, en slijten gewoon nauwelijks als je er niet op drukt. sowieso tik je de grond steeds aan en houd je hem niet constant op de grond.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

webmail schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:45:
[...]

ik hang ook niet zover... zeker op de versys niet, door de hoogte lijkt dat meteen veel extremer...

Maar ooit ga ik eens een trackday doen om daar eens mee te spelen :)
Ben al aan het bieden op een 2piece leren pak (eBay.co.uk) dus dat is stap 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nog even verder over twin- en vier-in-lijn motoren.

Als je kijkt naar bekende vier-in-lijn supersporters zijn dat de Yamaha R1, Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R, etc. Qua prijs liggen deze rond de €16.000,- (Yamaha alleen op de €18.000,-).
Als je daar een dikke twin als de Aprilia RSV Mille tegenover zet dan ligt die qua prijs dik over de €20.000,-. De nieuwe zelfs nog hoger, maar dat is dan ook geen twin meer.

Maar in het kort zijn vier-in-lijns qua nieuwprijs dus goedkoper.
Als je echter gaat kijken naar tweedehands motoren dan liggen de prijzen heel anders.
Als ik een beetje rond kijk op Motor-Forum en op marktplaats liggen de prijzen van een twin dan opeens veel lage (dus als je vergelijkt met een vier-in-lijn uit dezelfde klasse en onderhoud). En als je dan ook nog weet dat Aprilia ook remmerij van Brembo gebruikt en andere hoogwaardige merken volg ik het helemaal niet meer...

Dus een beetje tegenstrijdig dat een motor met een hogere nieuwprijs een lagere tweedehands-prijs heeft... Slijten twins sneller ofzo dat deze qua prijs lager liggen voor occasions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Vraag en aanbod he, blijkbaar zijn twins minder gewild (daarnaast schrijft alles wat italiaans is om de eoa reden af als de ziekte :+)
Hier een voorbeeldje met 2 auto's
http://link.marktplaats.nl/249160633
http://link.marktplaats.nl/246979601
Vergelijkbare prijs, kmstand en bouwjaar, terwijl je zou zeggen dat een BMW toch duidelijk duurder moet zijn dan een simpele polo.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:04:
Nog even verder over twin- en vier-in-lijn motoren.

Als je kijkt naar bekende vier-in-lijn supersporters zijn dat de Yamaha R1, Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R, etc. Qua prijs liggen deze rond de €16.000,- (Yamaha alleen op de €18.000,-).
Als je daar een dikke twin als de Aprilia RSV Mille tegenover zet dan ligt die qua prijs dik over de €20.000,-. De nieuwe zelfs nog hoger, maar dat is dan ook geen twin meer.

Maar in het kort zijn vier-in-lijns qua nieuwprijs dus goedkoper.
Als je echter gaat kijken naar tweedehands motoren dan liggen de prijzen heel anders.
Als ik een beetje rond kijk op Motor-Forum en op marktplaats liggen de prijzen van een twin dan opeens veel lage (dus als je vergelijkt met een vier-in-lijn uit dezelfde klasse en onderhoud). En als je dan ook nog weet dat Aprilia ook remmerij van Brembo gebruikt en andere hoogwaardige merken volg ik het helemaal niet meer...

Dus een beetje tegenstrijdig dat een motor met een hogere nieuwprijs een lagere tweedehands-prijs heeft... Slijten twins sneller ofzo dat deze qua prijs lager liggen voor occasions?
Een rsv 1000r (het is geen mille meer) kost nieuw 17.000 euro. Dat is heel wat anders dan die DIK over de 20 van jou. De 1089 is eigenlijk 1 van de weinige die over de 20 heen gaat (alleen de normale blijft eronder, de S en al helemaal de R gaan er wel overheen) de rsv4 is gelimiteerd en elke dealer in nederland krijgt er maar 1! prijs daarvan was 21.500 uit mijn hoofd.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

M3rcury schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:46:
[...]Een rsv 1000r (het is geen mille meer) kost nieuw 17.000 euro. Dat is heel wat anders dan die DIK over de 20 van jou. De 1089 is eigenlijk 1 van de weinige die over de 20 heen gaat (alleen de normale blijft eronder, de S en al helemaal de R gaan er wel overheen) de rsv4 is gelimiteerd en elke dealer in nederland krijgt er maar 1! prijs daarvan was 21.500 uit mijn hoofd.
Sorry dat ik die type's door elkaar haal. Maar het is ook echt niet leuk meer. Noem een Yamaha gewoon een R1 en laat dat YZF lekker weg. Maakt het allemaal een stuk makkelijker :P

Neem aan dat je met "de 1089" de Ducati 1098 bedoeld?
Ik ga verder niet in op Ducati's of wat dan ook. Vind het echt overprijsde en overhypte motoren (en qua design ook niet echt mijn smaak). Maar er zijn veel liefhebbers en daar krijg je dan weer ruzie mee :P MV Agusta daarentegen is een heel ander verhaal, maar dat zal mijn budget nooit toe gaan laten :9~

Nieuwe RSV4 is niet echt te vergelijken met de "oude" Aprilia's.
De RSV4 is inderdaad gelimiteerd tot 50 modellen voor de Nederlandse markt.
Prijs ligt (naar mijn weten) zelfs nog hoger. Op de €23.000,-.

Denk dat ik in de war was met de R-versie en de gewone versie van de RSV.
De R-versie heeft veel meer carbon, OZ-velgen, Öhlins vering en beter Brembo spul dan de "gewone" RSV. Dus daar zal het prijsverschil dan wel in zitten, want de R zit wel dichter bij die €20.000,- die ik noemde.

Maar Aprilia valt toch af aangezien het wellicht makkelijker is te beginnen op een vier-in-lijn.
Plus dat het mij lijkt dat bijvoorbeeld remblokken van Brembo een stuk duurder zijn dan Nissin's. Al kunnen die van Brembo wel weer langer mee gaan waardoor het verschil op den duur niet echt zichtbaar meer is natuurlijk...

Edit:
Al staat er wel een hele leuke RSV 1000 R te koop @M-F.nl voor net iets meer dan €6.000,-
Ook nog eens met niet al te veel kilometers en een leuke Akra-demper eronder.

Hier om precies te zijn.

Het is dat ik geen geld over houd voor verzekering en benzine, anders had ik het wel geweten >:)

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 04-05-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

FeaR1986 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:14:
[...]

Sorry dat ik die type's door elkaar haal. Maar het is ook echt niet leuk meer. Noem een Yamaha gewoon een R1 en laat dat YZF lekker weg. Maakt het allemaal een stuk makkelijker :P
Hoho...

Ik heb een YZF 750R. Dan blijft er alleen 750R over :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Twhomp schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:25:
[...]
Hoho...

Ik heb een YZF 750R. Dan blijft er alleen 750R over :'(
Beter toch... dat scheelt weer stickers op je kuip en minder stickers in minder gewicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:14:
[...]

Ja, iedereen noemt het een r1. Maar een rsv mille is het oude model, het nieuwe model is gewoon DE rsv, of complete naam de rsv 1000r ;)

Tegenwoordig heb je dan als porno uitvoering de factory, en dat was vroeger de Mille R. Vrij verwarend, Maar het maakt wel het verschil in model duidleijk.
Neem aan dat je met "de 1089" de Ducati 1098 bedoeld?
Ik ga verder niet in op Ducati's of wat dan ook. Vind het echt overprijsde en overhypte motoren (en qua design ook niet echt mijn smaak). Maar er zijn veel liefhebbers en daar krijg je dan weer ruzie mee :P MV Agusta daarentegen is een heel ander verhaal, maar dat zal mijn budget nooit toe gaan laten :9~
Ik hou ook niet van ducs, maar het was wel een mooi voorbeeld van een 20k ;)
Nieuwe RSV4 is niet echt te vergelijken met de "oude" Aprilia's.
De RSV4 is inderdaad gelimiteerd tot 50 modellen voor de Nederlandse markt.
Prijs ligt (naar mijn weten) zelfs nog hoger. Op de €23.000,-.
Zou ook kunnen, ik kan hem sowieso niet betalen. ;) Weet wel dat wij er al 1tje verkocht hebben :X
Denk dat ik in de war was met de R-versie en de gewone versie van de RSV.
De R-versie heeft veel meer carbon, OZ-velgen, Öhlins vering en beter Brembo spul dan de "gewone" RSV. Dus daar zal het prijsverschil dan wel in zitten, want de R zit wel dichter bij die €20.000,- die ik noemde.
Jup dat klopt, alleen tegenwoordig heeft aprilia op de rsv standaart al ohlins zitten en ook brembo. De factory uitvoering is dan carbon, een andere achtershock, en gereshimde voorvork en de lichtere wielen :Y
Maar Aprilia valt toch af aangezien het wellicht makkelijker is te beginnen op een vier-in-lijn.
Plus dat het mij lijkt dat bijvoorbeeld remblokken van Brembo een stuk duurder zijn dan Nissin's. Al kunnen die van Brembo wel weer langer mee gaan waardoor het verschil op den duur niet echt zichtbaar meer is natuurlijk...
Brembo blokken die daar in zitten gaan juist minder lang mee.
Edit:
Al staat er wel een hele leuke RSV 1000 R te koop @M-F.nl voor net iets meer dan €6.000,-
Ook nog eens met niet al te veel kilometers en een leuke Akra-demper eronder.

Hier om precies te zijn.

Het is dat ik geen geld over houd voor verzekering en benzine, anders had ik het wel geweten >:)
Staar je niet blind op kilometers. En dit is dan wel weer een rsv mille :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

M3rcury schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:43:
Ja, iedereen noemt het een r1. Maar een rsv mille is het oude model, het nieuwe model is gewoon DE rsv, of complete naam de rsv 1000r ;)

Tegenwoordig heb je dan als porno uitvoering de factory, en dat was vroeger de Mille R. Vrij verwarend, Maar het maakt wel het verschil in model duidleijk.
Zou ook kunnen, ik kan hem sowieso niet betalen. ;) Weet wel dat wij er al 1tje verkocht hebben :X
Vind het wel dikke porno die nieuwe Aprilia, helemaal als je naar de onderdelen kijkt die erop hangen. Doet niet veel onder voor een MotoGP-machine qua merken.
Alleen vind ik €23.000,- te veel voor een Aprilia, als ik dat geld zou hebben zou ik toch wat af proberen te pingelen op een MV Agusta. Want dat is toch wat exclusiever dan een Aprilia...
Jup dat klopt, alleen tegenwoordig heeft aprilia op de rsv standaart al ohlins zitten en ook brembo. De factory uitvoering is dan carbon, een andere achtershock, en gereshimde voorvork en de lichtere wielen :Y
Maar de jaartallen die ik bekijk zijn zo rond de 2002-2004.
Dus dan is het wel een extraatje als er dus "R" bij staat?
Want dan is het dus wel met carbon, Öhlins, Brembo, etc?
Brembo blokken die daar in zitten gaan juist minder lang mee.
Moet zeggen dat ik niet weet wat onderdelen doen voor motoren.
Enige vergelijk is mijn vaders Kawasai Z900 uit 1976 die hier staat.
En een oliefilter is voor die motor nog geen €5,- dus dat vind ik wel meevallen.

Maar de Brembo's onder de Aprilia's van zo ongeveer 5-7 jaar oud gaan dus niet zo lang mee ten opzichte van de Nissins als onder een Japanse machine. En neem aan dat je voor Brembo blokken ook wel wat meer euro's neer mag leggen....
Staar je niet blind op kilometers. En dit is dan wel weer een rsv mille :P
Nee... liever een motor met 30.000 op de teller en heel heel compleet onderhoudsboekje dan eentje met nog geen 15.000 op de klok die helemaal verwaarloosd is.

Maar die 30.000 zou toch wel de max zijn. Want hoor nogal verhalen dat motoren bij de 80-100 duizend toch wel afgeschreven zijn (sommige merken uitgezonderd natuurlijk). Of dat de kosten dan in ieder geval flink hoger worden met eventuele motorblok revisies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:08:

Vind het wel dikke porno die nieuwe Aprilia, helemaal als je naar de onderdelen kijkt die erop hangen. Doet niet veel onder voor een MotoGP-machine qua merken.
Alleen vind ik €23.000,- te veel voor een Aprilia, als ik dat geld zou hebben zou ik toch wat af proberen te pingelen op een MV Agusta. Want dat is toch wat exclusiever dan een Aprilia...

[...]
Eensh, al vind ik het model van MV allang achterhaald, die hebben ze nu al veel te lang. Die bestiale Concept is wel HEEEEEL erg gaaf _/-\o_
Maar de jaartallen die ik bekijk zijn zo rond de 2002-2004.
Dus dan is het wel een extraatje als er dus "R" bij staat?
Want dan is het dus wel met carbon, Öhlins, Brembo, etc?
Bij de mille is de R idd de meest complete uitvoering. Bij de nieuwe rsv is het de factory uitvoering, bij het eerste model rsv 1000r (dus wel het nieuwe model zeg maar) is het de "erre Factory"
Moet zeggen dat ik niet weet wat onderdelen doen voor motoren.
Enige vergelijk is mijn vaders Kawasai Z900 uit 1976 die hier staat.
En een oliefilter is voor die motor nog geen €5,- dus dat vind ik wel meevallen.

Maar de Brembo's onder de Aprilia's van zo ongeveer 5-7 jaar oud gaan dus niet zo lang mee ten opzichte van de Nissins als onder een Japanse machine. En neem aan dat je voor Brembo blokken ook wel wat meer euro's neer mag leggen....
Beetje afhankelijk wat voor blokken je erin hebt zitten, maar de standaard blokken die in brembo klauwen zitten slijten wel een stukje harder dan de standaard blokken die in de nissin klauwen van de japanners zitten.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Ga maar eens op marktplaats kijken hoeveel motoren je vindt met die km stand. Het zijn maar enkele modellen die dat uberhaupt overleven (Goldwings e.d.). Het zal vast allemaal nog te fixen zijn na die hoeveelheid kilometers, maar dan wegen de kosten niet meer echt op tegen wat je ervoor terugkrijgt, over het algemeen.

@Fear1986 dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffel op 04-05-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maar die 30.000 zou toch wel de max zijn. Want hoor nogal verhalen dat motoren bij de 80-100 duizend toch wel afgeschreven zijn .
Of 30.000 veel is hangt denk ik ook erg af van hoeveel je zelf denkt te gaan rijden. Als je een motor niet voor woon/werk gaat gebruiken, en alleen rijd voor het plezier, zal je per jaar weinig km's gaan maken.

Ik ben iemand die bijna alleen rijd voor het plezier en niet voor woon/werk. Vorig jaar heb ik zo'n 4.000km gereden. Als jij ook iemand bent die maar weinig km's gaat rijden, dan mag een motor best 40.000 of meer er op hebben staan. Want als jij bijvoorbeeld 4.000km per jaar doet, kan je 10 jaar met die motor rijden voordat ie op begint te raken. En ik neem aan dat je binnen 5 jaar wel weer iets anders hebt.

Dus als jij iemand bent die niet heel veel km's gaat maken, hoef je die 30.000km niet perse als maximaal te nemen. Het mag dan ook best 40.000 of meer zijn. En 10.000km meer scheelt ook weer in de aanschafprijs.

Zeker Honda's en een aantal andere merken hebben geen enkel probleem met veel km's. Bij de rijschool waar ik les had, hadden ze een CB500 staan die het klokje rond was en nog perfect reed. Totaal staat er nu 102.000km op dat ding en er is gewoon niets mis mee. En dan is het ook nog eens een lesfiets waar behoorlijk bagger mee gereden is.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 04-05-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

M3rcury schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:19:
[...]

Beetje afhankelijk wat voor blokken je erin hebt zitten, maar de standaard blokken die in brembo klauwen zitten slijten wel een stukje harder dan de standaard blokken die in de nissin klauwen van de japanners zitten.
Dat kost je dan eens in de 10.000km een paar tientjes extra. Dat zou wel vrij onderaan mijn lijstje staan bij het uitzoeken van een andere motor. :P
PilatuS schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:24:
[...]
Dus als jij iemand bent die niet heel veel km's gaat maken, hoef je die 30.000km niet perse als maximaal te nemen. Het mag dan ook best 40.000 of meer zijn. En 10.000km meer scheelt ook weer in de aanschafprijs.
Bij sportfietsen zou ik toch echt wel wegblijven van motoren met dat soort kilometerstanden. Denk dat je rond de 60.000/70.000km wel flink meer onderhoud gaat krijgen.

Verder zou ik er niet op rekenen dat je maar 4.000km gaat rijden. Ik rijd ook alleen voor de hobby en heb de afgelopen jaren toch wel zo'n 12.000km per jaar gereden.

[ Voor 40% gewijzigd door Tjaps op 04-05-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:48:
[...]

ik hang ook niet zover... zeker op de versys niet, door de hoogte lijkt dat meteen veel extremer...

Maar ooit ga ik eens een trackday doen om daar eens mee te spelen :)
Ben al aan het bieden op een 2piece leren pak (eBay.co.uk) dus dat is stap 1 ;)
bugger het pak dat ik op het oog had is van ebay gehaald :(...

Maar ik zie nu een ander pak precies in mijn maat, en heel goedkoop..
Kennen jullie het merk RSR? is dat wat?

http://cgi.ebay.co.uk/RSR...0.m14&_trkparms=72%3A1689|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A2|294%3A50

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 04-05-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Doctor schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:48:
[...]

Dat kost je dan eens in de 10.000km een paar tientjes extra. Dat zou wel vrij onderaan mijn lijstje staan bij het uitzoeken van een andere motor. :P
Ja, maar hij had het erover dat ze langer meegingen, maar dat klopt niet. Bij mij boeit het ook niet hoelang iets mee gaat. Ik had nu trouwens 3800km metmijn banden gereden en ze waren op :')

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hehe, angst voor hoge kilometerstanden ook altijd.
Ideaal als je goedkoop een goede motor zoekt, gewoon 1 zoeken met >50000 dr op, al die aanstellers durven m niet te kopen, dus de prijs moet wel laag zijn :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

M3rcury schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:19:Eensh, al vind ik het model van MV allang achterhaald, die hebben ze nu al veel te lang. Die bestiale Concept is wel HEEEEEL erg gaaf _/-\o_
Eensch :P
Dat het concept al lang achterhaald is, maar het blijft gewoon echt te mooi voor woorden.
Op de MotorBeurs Utrecht stond de F4 CC, dus dat ultieme model van over een ton waar er maar 100 van zijn gemaakt. Het blijft gewoon echt een schitterend model, plus dat de vorm en styling redelijk uniek is, ze worden niet echt nagemaakt door andere merken. Bijvoorbeeld die Ducati-look-a-likes van Cagiva die dus wel 1:1 op elkaar lijken.
Heb ook één keer het geluid van een Agusta F4 mogen aanhoren. Dat een Ducati een specifiek geluid heeft klopt, maar van die MV kreeg ik echt kippenvel... heerlijk :9~
M3rcury schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:19:Bij de mille is de R idd de meest complete uitvoering. Bij de nieuwe rsv is het de factory uitvoering, bij het eerste model rsv 1000r (dus wel het nieuwe model zeg maar) is het de "erre Factory"
Oké, duidelijk.
En zoals gezegd zal het met mijn budget toch kijken worden naar een R-versie, want de modellen met de Factory-uitvoering ze me wat te nieuw (al wel zeer mooi met die felle neus).
M3rcury schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:19:Beetje afhankelijk wat voor blokken je erin hebt zitten, maar de standaard blokken die in brembo klauwen zitten slijten wel een stukje harder dan de standaard blokken die in de nissin klauwen van de japanners zitten.
Ach... verderop blijkt dus het het maar een paar tientjes per jaar scheelt. Daar is wel overheen te komen. En qua werking schijnen Brembo's toch wel je van het te zijn, in ieder geval die nieuwe mono-blocks. Helaas dat die oudere RSV's die niet hebben. Al vraag ik me toch af of een newbie als ik daar heel veel profijt van gaat hebben of dat het meer een gimmick zou zijn.
PilatuS schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:24:
[...]Dus als jij iemand bent die niet heel veel km's gaat maken, hoef je die 30.000km niet perse als maximaal te nemen. Het mag dan ook best 40.000 of meer zijn. En 10.000km meer scheelt ook weer in de aanschafprijs.
Woon-werkverkeer gaat het niet worden.
Als ik om 12:00 moet beginnen hoef ik pas om 11:45 te vertrekken.
Rekening houdende dat ik 10 minuten van te voren aanwezig moet zijn >:)
Dus een beetje zonde om daar een motor voor uit de schuur te gaan rijden.

Ik zie mezelf wel heel vele km's gaan maken in de vrije tijd. Heb ook nacht-diensten, dus dan is er overdag mooi tijd om een stukkie te touren. En ik ben wel type rijder dat van mening is dat met een goed motorpak ook zeer goed in de regen te rijden is.
De op mijn 16e verkregen brommer heb ik redelijk afgeschreven in vier jaar tijd. En aannemende dat het blokje tegen de 40.000 toch best begon te lijden heb ik er dus zeker 9.000 per jaar op gezet. En dat dus wel met een brommer... vraag me af hoe snel de teller van de motor wel niet zal gaan :+

Dus ik vind een fiets met 20.000 op de klok toch wel heel aantrekkelijk...
M3rcury schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:55:
[...]Ja, maar hij had het erover dat ze langer meegingen, maar dat klopt niet. Bij mij boeit het ook niet hoelang iets mee gaat. Ik had nu trouwens 3800km metmijn banden gereden en ze waren op :')
Het leek me redelijk logisch dat merken als Brembo wel blokken zouden hebben die iets langer mee gingen dan de rest. Maar dat was meer gebaseerd op de prijzen die ik zie op de MotorBeurs wat ze voor setjes remklauwen en schijven vragen. Voor dat geld heb je bijna een motor....
Maar Brembo klauwen wil natuurlijk nog niet zeggen dat je altijd voor Brembo-blokken moet gaan...

Maar als het zoals gezegd maar een paar tientjes per jaar scheelt lig ik er niet wakker van...

Had nog gereageerd op een Aprilia RSV Mille R uit 2004 met maar 2400 op de teller.
Motor moest maar 2700 euro opbrengen, dus was al te good to be true.
Kreeg wel een serieuze mail terug: de motor hoefde alleen even verzonden te worden vanuit Engeland en na 5 dagen testen hoefde ik pas te betalen... Typisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:07:

Ach... verderop blijkt dus het het maar een paar tientjes per jaar scheelt. Daar is wel overheen te komen. En qua werking schijnen Brembo's toch wel je van het te zijn, in ieder geval die nieuwe mono-blocks. Helaas dat die oudere RSV's die niet hebben. Al vraag ik me toch af of een newbie als ik daar heel veel profijt van gaat hebben of dat het meer een gimmick zou zijn.

[...]
Brembo maakt remmen om mee te remmen, niet om lang mee te gaan. dat is de fout die jij maakte. het ging mij niet om het feit dat het goedkoper in onderhoud zou zijn. Maar er is meer dan alleen brembo hea. wat dacht je bijvoorbeeld van de nissin endurance klauwen, die zijn nog wel een slagje beter dan de brembo monoblocks (en duurder 3k voor de brembo's tegen 5k voor de nissins ;) )
Het leek me redelijk logisch dat merken als Brembo wel blokken zouden hebben die iets langer mee gingen dan de rest. Maar dat was meer gebaseerd op de prijzen die ik zie op de MotorBeurs wat ze voor setjes remklauwen en schijven vragen. Voor dat geld heb je bijna een motor....
Maar Brembo klauwen wil natuurlijk nog niet zeggen dat je altijd voor Brembo-blokken moet gaan...
Zoals ik hierboven al zei, brembo maakt klauwen om mee te remmen. Het is niet als banden, heeft het veel grip slijt het harder, zelfde geld voor de remmen ;) En idd het betekend niet dat je voor brembo blokken hoeft te gaan, en je hoeft uiteraard ook niet dezefde samenstelling te nemen als er nu in zit. Ik ben naar zachtere blokken gegaan (van brembo) om wat minder kracht te hoeven zetten bij het remmen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

4x2 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:05:
Hehe, angst voor hoge kilometerstanden ook altijd.
Ideaal als je goedkoop een goede motor zoekt, gewoon 1 zoeken met >50000 dr op, al die aanstellers durven m niet te kopen, dus de prijs moet wel laag zijn :+
En dan na 10.000km te hebben gereden nieuwe schijven erop, klauwen reviseren en balhoofdlagers vervangen. Hoeft allemaal niet veel te kosten als je het zelf kan, maar als je het door een dealer laat doen.... :X. Dan maar wat meer betalen en hem weg doen voordat dat soort dingen moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

M3rcury schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:13:
[...]Zoals ik hierboven al zei, brembo maakt klauwen om mee te remmen. Het is niet als banden, heeft het veel grip slijt het harder, zelfde geld voor de remmen ;) En idd het betekend niet dat je voor brembo blokken hoeft te gaan, en je hoeft uiteraard ook niet dezefde samenstelling te nemen als er nu in zit. Ik ben naar zachtere blokken gegaan (van brembo) om wat minder kracht te hoeven zetten bij het remmen.
Op zich wel logisch inderdaad hoe je het zegt, maar daar is je baantje dan ook naar :P
Maar moet zeggen dat ik nu nog puur aan het kijken ben wat voor motor het zou kunnen worden. Heb me nog niet verdiept in wat een motor nou per kilometer kost aan onderhoud en dergelijke.
Ik kwijl nu op Aprilia's maar als straks blijkt dat de onderhoudskosten van een vier-in-lijn een stuk lager liggen dan wordt het toch wel een andere zaak. Al zou ik een droommotor daarvoor niet meteen links laten liggen. Maar dat is altijd het probleem: je kijkt eerst naar alles wat je ziet en de makkelijk te vergelijken dingen. Maar alle kleine punten die komen later pas om de hoek kijken.

Maar ik heb al drie maanden research gedaan voordat ik een Denon 2809 kocht. Dus ben benieuwd hoe veel research ik moet gaan doen voor een motor die toch zeker wel 7-8 maal zo veel gaat kosten :P

Morgen maar eens langs wat motordealers wandelen en eens peilen wat gemiddelde verkopers zeggen.

Maar moet wel zeggen dat ik op één of andere manier wel heel erg zit te twijfelen om op die Aprilia RSV R te reageren uit 2002 die ik wat eerder op de avond postte.
Alleen zo lullig dat er dan dus geen geld meer is om benzine in die motor te doen.
Maar ergens klinkt het ook wel erg goedkoop voor zo'n complete motor: ook als je ziet wat voor uitlaat eronder ligt...
Al vind ik dan het 2004 model weer mooier met de dubbele uitlaat en de spitsere koplampunit.
Maar waar het 2002 model voor tegen de €6.000 te krijgen is moet een 2004 model meteen heel wat meer opbrengen...

Al loop ik nu ook op zaken vooruit, want eerst maar eens proefrijden.
Alleen al dat praten over motoren en onderdelen doet mijn drang om een motor te kopen niet echt verminderen...

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 05-05-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

De beste oplossing is natuurlijk om gewoon meerdere motoren te kopen. Vier in lijn of een twinner afhankelijk van welk sleuteltje je uit het bakje graait én natuurlijk minder kilometers, dus minder onderhoud, per motor! Win-win situatie lijkt me dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als ik nu eens mij rekeningnummer DM maak jij dan het geld over voor die tweede motor?
Dan is het pas een win-win situatie... voor mij dan })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klikje als voorbeeld .....

Probeer daar maar eens een Yamaha YZF-R1 voor te vinden uit het zelfde jaar.... Een YZF-R6 haal je misschien nét ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 05-05-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

wimmel_1 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:48:
Klikje als voorbeeld .....

Probeer daar maar eens een Yamaha YZF R1 voor te vinden uit het zelfde jaar.
Zoek eens verder.
Staat er nog eentje uit hetzelfde jaar.
Maar dan zonder schade, 13.000 kilometer minder en meer accesoires (waaronder een Akrapovic uitlaat). En dat voor "maar" 300 euro meer geloof ik...

Al is een vraagprijs van €5500,- redelijk normaal voor een RSV Mille uit 2002.
Voor de R-versies wordt wat meer gevraagd, maar dat is logisch.
Ga je naar het model van 2004 (wat qua uiterlijk dus nieuwer is en met dubbele dempers) dan schiet de prijs naar dik €7.000,- met uitschieters tegen de €10.000,- aan.

Maar dat kaartte ik al eerder aan: vind die RSV's eigenlijk verdomd goedkoop voor een 1000cc met leuke (standaard) accesoires ten opzichte van Japanse 1000cc-ers.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 05-05-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TL-R is misschien een leuke fiets voor je ..... maar het "beest" heeft een naam :+

wiki : Widowmaker + Suzuki -> TL 1000 R

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 05-05-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoeveel lomp afgehandelde wheelies kan zo'n balhoofdlager nou eigenlijk hebben? :P Begint een verslaving te worden. Ik durf alleen niet het gas erop te houden als ie te ver omhoog komt. Hoe corrigeer je dat, iets minder gas of alleen een tikje achterrem?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gisteren de R6 (Sorry de Yamaha YZF-R6 :> ) getest op een industrieterein. Het schakelen ging zoals het zou moeten dus naar 4 kleine rondje weer snel op de aanhanger en naar huis. Vrijdag gaat ik hem eindelijk eens goed aan de tand voelen op Ecuyers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
FeaR1986 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:32:
[...]
...

Maar moet wel zeggen dat ik op één of andere manier wel heel erg zit te twijfelen om op die Aprilia RSV R te reageren uit 2002 die ik wat eerder op de avond postte.
Alleen zo lullig dat er dan dus geen geld meer is om benzine in die motor te doen.
Maar ergens klinkt het ook wel erg goedkoop voor zo'n complete motor: ook als je ziet wat voor uitlaat eronder ligt...
...
Als je het over deze hebt, die is goed onderhouden hoor, ik ken die gozer wel. Hij is iig geen beunhaas die dat ding verneukt heeft ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

The Doctor schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:20:
[...]
En dan na 10.000km te hebben gereden nieuwe schijven erop, klauwen reviseren en balhoofdlagers vervangen. Hoeft allemaal niet veel te kosten als je het zelf kan, maar als je het door een dealer laat doen.... :X. Dan maar wat meer betalen en hem weg doen voordat dat soort dingen moeten gebeuren.
Schijven zijn bij huidige (sport)motoren gewoon een slijtagedeel, alles wat ze meer dan 20000 mee gaan is geluk zo ongeveer (lang leve sinterblokken hoor :X)
Klauwen reviseren kun je zo ongeveer ieder jaar doen als een motor geregeld pekel ziet (en is niet zo bijster duur)
En balhoofdlagers gaan doorgaans harder kapot van het stilstaan dan van het rijden (lomp neerkomen na wheelies daar gelaten)
Oftewel, een motor die 20000 in 10 jaar gereden heeft kunnen ze goed al verrot zijn, terwijl er bij een motor met een ton in 3 jaar niks mis mee is.
Met wiellagers gaat het niks anders trouwens.

Maar goed, ik vind die 'veel kms zijn eng' verhalen niks mis mee, kan ik mn voordeel mee doen ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

denniskrol schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:55:
[...]Als je het over deze hebt, die is goed onderhouden hoor, ik ken die gozer wel. Hij is iig geen beunhaas die dat ding verneukt heeft ;)
Over die had ik het ja.
Prijs is ook goed naar mijn weten. Hij zit nog geen €500,- boven de vraagprijzen van andere RSV's. En hij biedt nog wel de R-versie aan, dus dat is niet veel geld voor al die extra's.
Het is dat ik ze nu hier niet heb liggen die knaken anders had ik het wel geweten.

Maar hoop dat tegen die tijd dat ik de knaken wel heb de 2004 modellen wat leuker in prijs zijn. Want vind die modellen qua uiterlijk wel agressiever (en dus mooier) ogen. Plus dat twee dempers gewoon mooier zijn dan slechts eentje aan de rechterkant. Maar ook dat is puur smaak natuurlijk.

Al zal het wel nooit een 2004-model worden, want denk dat mijn budget over een paar maanden wel toerijkend is voor een 2002 model. En het financiële gat tussen 2002 en 2004 is me te groot. Maar als die RSV R van 2002 over een paar maanden nog te koop staat weet ik het wel :P

Mits er geen leukere motoren voorbij komen met meer opties ofzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:45:
Gisteren de R6 (Sorry de Yamaha YZF-R6 :> ) getest op een industrieterein. Het schakelen ging zoals het zou moeten dus naar 4 kleine rondje weer snel op de aanhanger en naar huis. Vrijdag gaat ik hem eindelijk eens goed aan de tand voelen op Ecuyers.
laat ff weten wat je van ecuyers vind, ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik ook. Filmpjes zien er wel leuk uit. Alleen wienig grindbakken en curbstones. Maar ik laat me verassen. Het is iig lekker goedkoop rijden daar ;) I'll keep you informed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Waarom neem je geen onboard camera mee? Levert vast leuke beelden op. :+ Vooral omdat je het wel vaker doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kleine reminder:
Kennen jullie het merk RSR (motorpakken)? is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Zegt mij niets, maar heb ik alleen maar ervaring met Rev´It, Evolution en Macna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:36:
Ik ook. Filmpjes zien er wel leuk uit. Alleen wienig grindbakken en curbstones. Maar ik laat me verassen. Het is iig lekker goedkoop rijden daar ;) I'll keep you informed.
ja 99 euro voor een dag is mooie prijs :) ben wel benieuwd wat er gebeurt als je grasveldje oprijdt met 100+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:23:
[...]

ja 99 euro voor een dag is mooie prijs :) ben wel benieuwd wat er gebeurt als je grasveldje oprijdt met 100+ :D
dan gebeurt er weinig, als je dan probeert te sturen of remmen ga je waarschijnlijk op je plaat :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimpeldinky schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:50:
[...]

dan gebeurt er weinig, als je dan probeert te sturen of remmen ga je waarschijnlijk op je plaat :+
bedoelde ook meer, vraag me af hoe lang je door hobbelt ;)
Pagina: 1 ... 103 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.