Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.408 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:56:
[...]

bedoelde ook meer, vraag me af hoe lang je door hobbelt ;)
Hahaha dat had ik laatst nog geoefend op een dijkje ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Net even langs de lokale motor-dealer geweest en even proef gezeten op de verschillende merken en types.

Zoals verwacht gingen de oudere 1000cc vier-in-lijn Japanners gewoon goed. Vooral de Kawasaki ZX-10R en de Suzuki GSX-R1000 zaten gewoon oké. Ben net op de 1000 van Honda gestapt, want ik wil geen Honda. Maar de Yamaha YZF-R1 zat niet echt lekker, eigenlijk niet één jaar dat lekker paste (van de aanwezige modellen). Opzich vielen mijn benen wel netjes in de tankvorm, maar daar was dan ook alles mee gezegd. Bij de andere merken had ik meer ruimte over.

De Kawasaki ZX-6R uit 2002 was geen probleem, maar dat wisten we al. Al gaat die motor het sowieso ook niet worden aangezien ik het model niet mooi vind. Maar goed, toen toch even gezeten op de Honda om alleen te kijken naar de pasvorm. De CBR 600F was geen probleem, want de buddy loopt iets verder door en daardoor heb je meer ruimte om te zitten. De CBR 600 RR heeft niet zo’n doorlopende buddy en zat iets minder comfortabel: je werd meer in de juiste zithouding geduwd dan dat je vrije wil had. Dus eigenlijk is Honda qua grootte dus te klein. De dealer had geen Suzuki GSX-R 600 staan, maar wel de 750 en aangezien die hetzelfde frame en bouw hebben moest ik het daar mee doen. Het paste op zich wel, maar echt veel ruimte over was er niet. Mijn benen lagen gelijk met de tank waardoor ze net in de uitsparingen vielen. Dus wellicht zou een oudere type met een rondere tank wel lukken. Yamaha had alleen het 2008 model aanwezig met 600cc, dus die moeite heb ik niet eens genomen :P.

Er stonden ook nog twee hele mooie Aprilia RSV-tjes van 2002 en 2004. Op het oog al een stuk meer motor dan de bovenstaande modellen. En dit werd beaamd toen ik ging zitten. Benen vielen mooi in de tank en er was zelfs nog wat ruimte over. Ook viel me de houding op de Aprilia op: iets minder zwaar op de polsen, dus iets minder sportief dan de andere merken.
Moet zeggen dat ik het 2004 model qua uiterlijk dus mooier vind. En de twee dempers aan beide kanten zorgen voor een mooi, rustiger uiterlijk. Maar qua formaat is die ene demper op de 2002-versie wel heel bruut >:)

De verkoper beaamde (wat hier ook gezegd wordt) dat beginnen op een 1000cc best kan, als je je grenzen maar kent. Want zoals gezegd heeft een 600cc viercilinder meer pk’s dan de 1000cc twin. De twin was volgens de verkoper juist de betere beginnersfiets omdat je onderin meer koppel had en daardoor minder hoefde te schakelen. Dus dat is weer iets anders dan hier gezegd wordt over dat een twin minder vergeeflijk is.

Moet wel zeggen dat ik schrok van de prijzen die gevraagd worden bij een motorzaak. Die Aprilia RSV uit 2002 was net geen €2.000,- duurder dan via particuliere verkoop. En dan had de motor bij de dealer ook nog eens dik 20.000 km meer gelopen en was het geen R-versie…

Maar hoe ik het tot nu toe zie heb ik drie opties:
  1. Een oudere 600cc
    Iets als een Kawasaki ZX-6R uit maximaal 2002. Aangezien de modellen na 2003 extreem sportief en dus klein worden.
  2. Een 1000cc vier-in-lijn uit om en nabij 2005
    Dit omdat ik (zoals boven te lezen is) hier redelijk op plaats kon nemen.
  3. Een Aprilia RSV
    Puur op de zitvorm die ik net heb ervaren. Dus genoeg ruimte en een iets minder agressieve houding.
Maar bovenstaande is nog maar puur gebaseerd op het zitten natuurlijk.
Wellicht vind ik het afschuwelijk rijden zo'n twin.
Moet zeggen dat ik de cockpit van de RSV uit 2002 sowieso niet om aan te zien vind. Kleine toerenteller en te vierkante schermen aan beide zijden. Vind de tellers van de nieuwe RSV's een stuk mooier en van de Japanners helemaal... Maar dat is terzijde natuurlijk...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ga eens op een sp1 of sp2 van honda zitten. Dan heb je een betrouwbare twin onder je gat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
op een twin hoef je minder moeite te doen om onderin jezelf onderuit te gassen, in dat opzicht dus makkelijk voor beginners (om te schuiven :+ )

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tylen schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:54:
Ga eens op een sp1 of sp2 van honda zitten. Dan heb je een betrouwbare twin onder je gat ;)
Is het heel erg als ik zeg dat ik die motor alleen ken van het digitale dashboard met die krommende toerenteller bovenin. Verder zou ik niet weten hoe zo'n ding eruit ziet :$

Maar op één of andere manier spreekt Aprilia mij meer aan dan Honda. Eigenlijk meer dan veel andere merken. Maar dat was meer dat ik altijd dacht dat Aprilia meer op de lijn lag van duurdere motoren als Ducati en dergelijke, maar dat zijn alleen de R-versies.

Maar even google-en op die Honda SP2, want heb er nog niet bij stil gestaan. Al is Honda niet mijn favoriete merk motor... NOFI trouwens :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:09:
Zegt mij niets, maar heb ik alleen maar ervaring met Rev´It, Evolution en Macna.
Dank je blijkbaar is het van de zelfde fabrikant als RST

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20

4x2

lộn xộn quá

FeaR1986 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:59:
[...]
Maar even google-en op die Honda SP2, want heb er nog niet bij stil gestaan. Al is Honda niet mijn favoriete merk motor... NOFI trouwens :>
Terwijl je geen ervaring hebt ?
Hmmm, apart :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

4x2 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:18:
[...]Terwijl je geen ervaring hebt ?
Hmmm, apart :+
Is ook niet gebaseerd op rij-indruk of wat dan ook.

Het is meer dat niet heel mijn familie meer compleet is.
En daar speelde Honda motoren een rol in... dus het is meer emotioneel niet mijn favoriete merk.

Wellicht een reden die niet iedereen zal begrijpen, maar gelukkig valt er over persoonlijk dingen niet veel te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Na die glijpartij vorige week in de Eifel toch ook maar besloten om m'n laarsjes te vervangen. Van de Diadora's die ik had was van de linker laars het enkelbeschermstuk losgebroken op één van de twee bevestigingspunten....

Deze moeten weer een tijdje meekunnen, lijkt me zo ;) SIDI Vertigo's

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/23ku92o.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-05-2009 18:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:49:
Na die glijpartij vorige week in de Eifel toch ook maar besloten om m'n laarsjes te vervangen. Van de Diadora's die ik had was van de linker laars het enkelbeschermstuk losgebroken op één van de twee bevestigingspunten....

Deze moeten weer een tijdje meekunnen, lijkt me zo ;) SIDI Vertigo's

[afbeelding]
Wat een rare kleuren combo, blauw met rood :?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tsja ... dat schijnt er bij SIDI bij te horen. Bij alle kleurcombi's waren de beschermstukken / instelstukken in het rood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:54:
Vooral met de juiste uitlaat is dat geilheid ten top.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:55

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury, foto van je motor:

Afbeeldingslocatie: http://i612.photobucket.com/albums/tt210/Tjaps1986/Zandvoort%2001-05-2009/DSC03999.jpg

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

foei, beetje je helm indeuken met je spiegel.. :N ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

I know, foto is gemaakt door vriend van mij ;) Ben ik blij dat ie er een paar van mijn hoofd niet op die site had gezet 8)7
moto-moi schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:50:
foei, beetje je helm indeuken met je spiegel.. :N ;)
Vind het altijd wel makkelijk, als je zo begint mag je hem ook niet neerzetten en moet je hem uit de uv straling houden want anders gaat ie natuurlijk kapot!

[ Voor 30% gewijzigd door M3rcury op 05-05-2009 21:53 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FeaR1986 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:38:
[...]

Is ook niet gebaseerd op rij-indruk of wat dan ook.

Het is meer dat niet heel mijn familie meer compleet is.
En daar speelde Honda motoren een rol in... dus het is meer emotioneel niet mijn favoriete merk.

Wellicht een reden die niet iedereen zal begrijpen, maar gelukkig valt er over persoonlijk dingen niet veel te discussiëren.
Dan is het wel te begrijpen... reed familie lid op een Honda of werd hij aangereden door een Honda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:50:
[...]

I know, foto is gemaakt door vriend van mij ;) Ben ik blij dat ie er een paar van mijn hoofd niet op die site had gezet 8)7

[...]

Vind het altijd wel makkelijk, als je zo begint mag je hem ook niet neerzetten en moet je hem uit de uv straling houden want anders gaat ie natuurlijk kapot!
Ah, k, dan zal ik niet de moeite nemen om de rest ook uit te zoeken, zag je nog een paar keer langskomen in dat album :)

En @helmverhaal, beter zo dan op de tank imo... Kheb er alweer een zien stuiteren op die manier vrijdag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:08:
[...]

Ah, k, dan zal ik niet de moeite nemen om de rest ook uit te zoeken, zag je nog een paar keer langskomen in dat album :)
Haha, nee, ik heb ze allmeaal al ;) Dat plaatje op de vorige pagina is ook door hem gemaakt. Dat is trouwens The Docter op GoT

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

M3rcury schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:50:
[...]

Dat kon ik je echt niet aandoen. O+ :+
Heb ze nog wel achter de hand als chantagemateriaal. >:)

Binnekort toch eens ergens wat betere foto's schieten, want dit was echt wel een drama. :'( Het was in ieder geval wel gezellig!

[ Voor 17% gewijzigd door Tjaps op 05-05-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Chakotay schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:08:
[...]

En @helmverhaal, beter zo dan op de tank imo... Kheb er alweer een zien stuiteren op die manier vrijdag :X
Een helm kan best wat hebben gelukkig, iig een stuitertje hier en daar wel :)
De buitenste schill is met gemak sterk genoeg om niet te barsten, het probleem zit hem in het dempende gedeelte tussen binnen en buitenkant. Als je je hoofd stoot, of een cocosnoot in de helm legt, deukt de demping (eenmalig) in, en kun je nieuwe kopen. Bij een lege helm blijft de demping intakt.
Neemt niet weg dat t heel erg zonde is van de krassen :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:43:

Bij de Batavierenrace kwam iemand met zo'n knalgeel ding met pijpen-zonder-keurmerk de parkeergarage binnen blaffen. Een beetje fout, maar wel lekker! 8) :P

Hoe bevalt de Adventure trouwens?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:19

_Apache_

For life.

Zo, zijn alle winterrijders weer binnen? :+

Congratz Bergie! Wat zit er allemaal nog meer in de pipeline, hoever ben je al?

[ Voor 49% gewijzigd door _Apache_ op 06-05-2009 09:54 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56

Bergie

Lekker belangrijk...

* Bergie heeft zojuist zijn AVB gehaald *O*

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Bergie schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:52:
* Bergie heeft zojuist zijn AVB gehaald *O*
gefeliciteerd :)
Lekker nog ff voor de (voorspelde) regen de dag goed maken!

Ik was vanochtend vroeg wakker, dus denk: ga ff stukje mergellandroutebij Epen rijden voor de lekkere bochtjes :) en om 9.30weer thuis zijn want dan gaat t regenen vlgns buienradar.nl....
Dikke omleiding door 5dorpen, filerijden achter taxibusjes omdat er geen ruimte is om in te hale, is er wel ruimte komen er tegenliggers in groepjes (omleiding andere kant ).
Eindelijk halverwege Epen, is het tijd om terug te gaan.....iets meer kunnen rijden, maar niet meer dan 3bochten. Daarna weer aansluiten :P
Ben ik thuis....regent het nog niet! omfg

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ROFLASTC schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:43:
[...]

Precies. Hier een fototje van me ouwe sp1 met two brothers dempers.

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/6571/sp1l.jpg

En dit was me ouwe sp2.

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/8426/sp2w.jpg

Edit: Ja thumbnails, maar ben lui :P

[ Voor 23% gewijzigd door Tylen op 06-05-2009 11:35 . Reden: Even thumbnails maken Tylen, I know you can do it ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Sibylle schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:04:
[...]

Een helm kan best wat hebben gelukkig, iig een stuitertje hier en daar wel :)
De buitenste schill is met gemak sterk genoeg om niet te barsten, het probleem zit hem in het dempende gedeelte tussen binnen en buitenkant. Als je je hoofd stoot, of een cocosnoot in de helm legt, deukt de demping (eenmalig) in, en kun je nieuwe kopen. Bij een lege helm blijft de demping intakt.
Neemt niet weg dat t heel erg zonde is van de krassen :P
Klopt, maar het blijft zonde... Voor mij reden genoeg om niet mijn motor te verplaatsen met de helm op de tank zoals je vooral in de paddock mensen vaak ziet doen. Blijft sowieso voor geen meter liggen met mijn tour-stuur :P

@Bergie: gefeliciteerd *O*

@Tylen: mooie rolling burnout met die SP2, of gewoon iets gesloopt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Sibylle schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:03:
[...]

gefeliciteerd :)
Lekker nog ff voor de (voorspelde) regen de dag goed maken!
Nou, dit was tijdens de voorspelde regen :P Maar had al een paar keer met regen les gehad dus dat viel wel mee.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:16:
[...]

Klopt, maar het blijft zonde... Voor mij reden genoeg om niet mijn motor te verplaatsen met de helm op de tank zoals je vooral in de paddock mensen vaak ziet doen. Blijft sowieso voor geen meter liggen met mijn tour-stuur :P

@Bergie: gefeliciteerd *O*

@Tylen: mooie rolling burnout met die SP2, of gewoon iets gesloopt? :+
Haha is Honda he ;) Gaat nooit stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:19:
Tsja ... dat schijnt er bij SIDI bij te horen. Bij alle kleurcombi's waren de beschermstukken / instelstukken in het rood ;)
Volgende keer beter zoeken dan ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hecosport.com/shop/images/sidi/sidi-vertigo-lei-white.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:35:
[...]

Haha is Honda he ;) Gaat nooit stuk :P
Dan vind ik het toch knap dat jij er een paar stuk hebt gemaakt :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
Gisteren ook weer lesje gehad.

en iets heel belangrijks geleerd.

Indien je een korte draai wil maken Niet in ze 2 zetten en proberen te draaien. Dan slaat je motor af als je de voetrem gebruikt en minimaal gas geeft. Gevolg je motor valt om :+

Verder aangezien ik iemand mee had die nog maar 2 lesjes had gehad. veel om pylonen slalommen.
Daarna nog preciesie stop en noodstop. Daarna toch nog de korte bocht en het 8tje geoefend. Het blijft erg lastig. Merk wel dat ik steeds meer de motor durft te kantelen. Wat mijn bochten werk ten goede komt :)

Klein adviesje gevraagd. Ik wil kijken naar motor kleding. de motor pakken die ik van de rijschool aanheb zijn allemaal te groot. En zit niet lekker. knie stukken zitten te laag enz. Is gewoon niet lekker.

Wil niet al te duur pak nu kopen. aangezien ik nog aan het lessen ben en als ik dadelijk mijn rijbewijs heb zal ik voornamelijk bij mij in de buurt blijven rijden aangezien ik daar de weg goed kan en daardoor in het begin genoeg van zal leren. Volgend jaar kan ik altijd kijken naar pakken die beter bij me motor kleur stelling passen.

Wat voor merk wordt mij dan aangeraden? kwa laarsjes?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Voor een pak kan je naar rev'it of berik kijken, zijn beide niet te prijzig. laarzen van sidi (vrij prijzig), oxstar of berik (minder prijzig). Ga gewoon eens naar een motorzaak, en shop around...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

Jammer dat de motorbeurs in Utrecht net geweest is, daar kun je meestal wel een goede deal vinden. Dit jaar nog een lederen broek (€275) van Rev'It met kneesliders van MQP (eurotje of 50) voor in totaal 130 euro gescoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:42:
[...]

Dan vind ik het toch knap dat jij er een paar stuk hebt gemaakt :+
:$ :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Jullie remmen dus alles met de voorrem? Mij is afgeraden om hiermee te remmen en altijd de voetrem te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Fastman schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:54:
[...]

les 1 (ook van m'n toenmalige instructeur): vergeet die voetrem
het aantal keren dat ik die gebruikt heb is op 1 hand te tellen. Tenzij ik al m'n stopping power nodig had om een extreme stop te maken of met opzet om te slippen, maar dat raden we af :P
Hellaas, Bij achtje draaien heb je echt de voetrem nodig :+ ook bij stapvoets rijden heb je deze nodig ;)

Dat je bepaalde dingen niet meer gebruik in het echte leven kan ik bij inkomen. Echter CBR vraagt nu of ik deze handelingen wel wil uitvoeren. Wat ik begreep is dat ze ook kijken bij een precisie stop dat ik m'n voetrem er bij gebruik. En niet alleen de handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 132% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Fastman schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:07:
wtf :P

Ik weet niet hoe het op choppers zit (...), maar de remkracht van een motor wordt voor 80% (of 90%) gegeven door de voorrem.
Klopt, Maar als je stapvoets wilt rijden moet je de motor trekkend houden. Dus zacht remmen, En laat ik nou net niet gas kunnen geven en remmen met 1 hand. Dus natuurlijk gevolg is voetrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 152% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Fastman schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:07:
wtf :P

Ik weet niet hoe het op choppers zit (...), maar de remkracht van een motor wordt voor 80% (of 90%) gegeven door de voorrem. Mijn lessen heb ik gedaan met een CBR500 en alles zonder de voetrem. Manoeuvers op koppeling, wat gas en 8tje was gewoon op koppeling los.
Ik les ook op een CBR500 maar bij alle remproefjes (precisiestop, noodstop en stopproef) moet ik de achterrem ook gebruiken (wat me al meermaals een blokkerend achterwiel heeft bezorgd :P)
Daarnaast moet ik de langzame slalom en het achtje ook met een 'slepende' achterrem doen.

Ik moet nu eigenlijk 'moest' zeggen ipv 'moet' aangezien ik die ongein op de parkeerplaats nu niet meer hoef te doen :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
timskiej schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:04:
Jullie remmen dus alles met de voorrem? Mij is afgeraden om hiermee te remmen en altijd de voetrem te gebruiken.
Whu? Waar rij jij op? Als je remt gaat het gewicht van de motor naar voren, 1x raden met welk wiel remmen dan verreweg het effectiefste is :) Als ik echt goed hard aan het remmen ben is een klein beetje druk op de achterrem al voldoende om het achterwiel te laten blokkeren, omdat daar bijna geen druk meer op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

dat lijkt me heel erg sterk, heel..erg..sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Fastman schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:11:
Koppeling lossen in 1ste en geen gas geven, dan is het ook stapvoets en trekt hij toch ook? Zo heb ik m'n 8tjes gedaan als ik me goed herinner.

[...]

duim en wijsvinger rond gas, ringvinger aan rem ;)
@bergie, echte noodstop wel, maar in de praktijk zijn zulke noodstoppen zeldzaam.
Ik moet naast de instructeur blijven rijden. koppeling rijd je dan te snel. Dus een slippende koppeling, Kleinbeetje gas (1500 - 2000 toeren) en voetrem om niet te snel te gaan..

Zelfde geld voor 8tje draaien alleen dan geen slippende koppeling.

Na 15 minuten remmen worden de remmen echt heet :+

Bepaalde oefeningen zijn nu ook minder spannend aan het worden. Moet er alleen voorzorgen dat bij de pricisie stop de motor niet abs schiet. iets minder hard remmen met voet rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

moto-moi schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:19:
[...]

I'm with stupid.

Achterrem gebruik ik echt nooit. Soms alleen even laten schuren om het roest laagje van de schijf te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:19

_Apache_

For life.

Gebruik de achterrem voor het korte draai werk en als k echt heel rustig moet rijden. De Fazer bokt een beetje op lage toeren, beetje koppeling en beetje achterrem rijdt dan heel soepel. Voor eigenlijk al het remwerk is het alleen voor. :)

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 06-05-2009 13:40 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:36:
[...]

Volgende keer beter zoeken dan ;)

[afbeelding]
:*)

Ik was op zoek naar een paar zwart/grijze óf blauw/grijze ... en bij beide types waren die stukken rood ;) Al zie ik op de site van SIDI dat ze bij de blauw/grijze variant daar in het zwart zijn ... Maar die dingen zijn allemaal los te leveren, dus eventueel nog te vervangen.

Aan de andere kant .. ik vind het niet erg dat die rode accenten er in zitten. Kleurt mooi bij de veer van m'n achtershock 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Laatst online: 01-07 17:42
[...]

Bij mij was dit ook het geval.
Geplaatst op woensdag 06 mei 2009 13:19
Door: Chakotay
quote:

Whu? Waar rij jij op? Als je remt gaat het gewicht van de motor naar voren, 1x raden met welk wiel remmen dan verreweg het effectiefste is :) Als ik echt goed hard aan het remmen ben is een klein beetje druk op de achterrem al voldoende om het achterwiel te laten blokkeren, omdat daar bijna geen druk meer op staat.
Hier had ik dus ook last van totdat ik met Rimpeldinky aan de babbel ging die heeft mij dit voetrem gebruik afgeraden en sindsdien rijd het veel lekkerder :)

Kortom weg met de voetrem in normaal gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Heb je het serieus zo geleerd? Wat achterlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Idd, het enige waar ik dat ding voor gebruik is hele korte langzame bochtjes, en om asociaal met mn achterwiel dwars tot stilstand komen :+ Ik doe nu ook al 30k met hetzelfde setje blokjes, en ze zijn nog lang niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

Idd, wat is dat voor een instructeur dan? Eentje die in een auto achter je aan rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Laatst online: 01-07 17:42
moto-moi schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:41:
Serieus ja ik kreeg op mijn kop als ik het vergat !!!

kijk tijdens halve draai en 8tjes kan ik het begrijpen daar gaat het dan gewoon een stuk soepeler mee maar verder... Maja dat weet ik nu tijdens de rijlessen niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:42:
Idd, het enige waar ik dat ding voor gebruik is hele korte langzame bochtjes, en om asociaal met mn achterwiel dwars tot stilstand komen :+ Ik doe nu ook al 30k met hetzelfde setje blokjes, en ze zijn nog lang niet op :)
25 Mei gaan we handje schudden he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:36:
Gebruik de achterrem voor het korte draai werk en als k echt heel rustig moet rijden. De Fazer bokt een beetje op lage toeren, beetje koppeling en beetje achterrem rijdt dan heel soepel. Voor eigenlijk al het remwerk is het alleen voor. :)
Ditto, achterrem is heel handig als je langzaam en gecontroleerd rijd.. met voorrem duik je dan snel, terwijl je met achterem beter kan controleren...
Rijd je normale snelheid dan voornamelijk voorrem en een klein beetje achterrem erbij (beter voor voertuigcontrole meen ik)
En ja achter rem blokkeert vrij makkelijk als je er lomp op trapt.. menig maar voetenmassager van de ABS gehad ;) helemaal op slecht/nat/gravel wegdek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:37:
[...]

:*)

Ik was op zoek naar een paar zwart/grijze óf blauw/grijze ... en bij beide types waren die stukken rood ;) Al zie ik op de site van SIDI dat ze bij de blauw/grijze variant daar in het zwart zijn ... Maar die dingen zijn allemaal los te leveren, dus eventueel nog te vervangen.

Aan de andere kant .. ik vind het niet erg dat die rode accenten er in zitten. Kleurt mooi bij de veer van m'n achtershock 8)
Hahah looks boven functionaliteit he ;) Ze zitten wel heel erg lekker. (ik heb die witte dus) Kan ze als gewone schoenen gewoon de hele dag dragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 15:45

TiMMieJ

PSN: Orixez

Als ik dit zo lees voel ik me wel weer apart :P
Veelal probeer ik remmen te voorkomen en zal ik 7/10 keer vaart minderen op mijn achterrem. De andere keren moet ik wel behoorlijk remmen en dan pak ik mijn voorrem. Voor de rest gebruik ik bijna altijd de motor of de achterrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik pak eigenlijk altijd de achterrem erbij. Alleen als ik heel lichtjes de rem wil aantikken, gebruik ik em niet. Het is mij zo geleerd, om tijdens het opvoeren van de remdruk voor ook met de achterrem te remmen. Het schijnt dat de motor dan het best op de weg blijft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:38
moto-moi schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:41:
Ik leer het ook zo. Onder het mom van; Je kunt al snel te hard remmen op je voorrem. Wat onzin is maar ja en amen knikken en wegaan door naar het volgende onderdeel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:44:
[...]

25 Mei gaan we handje schudden he ;)
Jupjup, ik denk dat ik jouw motor wel herken :+

BTW, weet jij iemand die daar in de beginners-groep een rondje voor voorrijder kan spelen? Ik ben samen met een vriend die ook die kant op gaat nog niet eerder op Assen geweest, even een paar rondjes achter iemand aan karren is misschien wel handig :)

@Tha_T: daar heeft hij inderdaad gelijk in, maar is het idee van lessen niet juist dat je leert hoe dat niet te doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 22:37
Alleen tijdens de langzame oefening moest ik m'n achterrem gebruiken, en bij de noodstop ook dacht ik. Op m'n eigen motor gebruik ik de achterrem eigenlijk nooit, alleen wanneer ik me besef dat ik 'm nooit gebruik tik ik 'm een keertje aan als ik rem, verder niet. Het meeste remmen doe ik trouwens sowieso op de motor (al is t een 4cilinder) als dat kan en er niemand achter me rijdt.

Hoe leerden jullie de snelle slalom eigenlijk? Ik moest die met ongeveer 35-40km/h in z'n 3 doen maar toen ik dit op m'n examen deed keken zowel de examinator als m'n instructeur me aan alsof ik idioot was, omdat ik het niet in z'n 2 deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Tha_T schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:23:
[...]

Ik leer het ook zo. Onder het mom van; Je kunt al snel te hard remmen op je voorrem. Wat onzin is maar ja en amen knikken en wegaan door naar het volgende onderdeel :')
ga maar eens echt hard remmen op je achterwiel alleen. verlies je grip achter en ga je slippen... (wat af en toe ook wel fun is btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 15-10 22:31

Exigence

dnkroz

Ik gebruik ook zo goed als altijd alleen de voorrem. Als het glad is, of er ligt troep dan wil ik nog wel eens gedoseerd met beide remmen (kan beter m'n achterwiel slippend hebben dan m'n voorwiel :P) Maar in normale omstandigheden nür die vorbremse :)

Als je gewoon goed hard remt kun je die achterrem niet eens meer gebruiken zo weinig druk heb je op je achterwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Achterrem kun je best aardig gebruiken met hard remmen om m wat stabieler te krijgen, maar het verschilt per motor hoeveel effect het heeft.
En je moet dr aandacht/concentratie aan besteden die je over het algemeen beter in je voorrem kan steken.
Probeer trouwens eens goldwing/gemiddelde chopper te rijden op alleen de voorrem, geheid dat je een paar keer met een bruine broek thuis komt :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 10:38
Chakotay schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:29:
[...]

@Tha_T: daar heeft hij inderdaad gelijk in, maar is het idee van lessen niet juist dat je leert hoe dat niet te doen? :+
Dan mag jij mijn instructeur overtuigen :P. Hij is een beetje te voorzichtig als je het mij vraagt maar oke :+
_Erikje_ schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:35:
[...]

ga maar eens echt hard remmen op je achterwiel alleen. verlies je grip achter en ga je slippen... (wat af en toe ook wel fun is btw)
Dat doe ik dan weer liever prive op mijn eigen motor straks :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

BTW, weet jij iemand die daar in de beginners-groep een rondje voor voorrijder kan spelen? Ik ben samen met een vriend die ook die kant op gaat nog niet eerder op Assen geweest, even een paar rondjes achter iemand aan karren is misschien wel handig :)

Euhh ik weet niet hoe het dit jaar gaat. Het kost nu toch geld om voorrijder te hebben? Anyways er zullen vast wel mensen zijn die ervoor betaald hebben. Dus gewoon achter hun aanrijden ;) En als je de dag ervoor al bent. Dan raad ik je het aan om 's avonds een rondje over de baan te lopen. Werkt altijd erg lekker om hem zo te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tha_T schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:12:
[...]

Dat doe ik dan weer liever prive op mijn eigen motor straks :')
Dat kan je beter op de les motor doen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
mijn rijinstructeur vertelde me dat we eigelijk alleen de voorrem gebruiken bij normale omstandigheden. Toen k vertelde dat ik een Honda Magna thuis had staan, zei hij dat ik altijd lichtjes de achterrem erbij moest pakken :+

En het is echt zo dat het best wel scheelt, ik doe het eigelijk alleen niet als ik fors rem (voor een bocht) of als ik bergje af rij.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoe leerden jullie de snelle slalom eigenlijk? Ik moest die met ongeveer 35-40km/h in z'n 3 doen maar toen ik dit op m'n examen deed keken zowel de examinator als m'n instructeur me aan alsof ik idioot was, omdat ik het niet in z'n 2 deed.
2 en 3 kan beide prima. Het is maar wat je zelf fijner vind. In de 2 is de motor wat bokkeriger, als je op het gas gaat zal ie even schokken, maar in de 2 zal je minder snel te hard rijden.

In de 3 heb je snel de neiging om te hard te gaan maar is de motor wat rustiger en vloeiender.

De meeste mensen geven de voorkeur om het in de 2 te toen, maar in de 3 is net zo goed. Het is maar net wat je zelf fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik kom ook handjes schudden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
CBR wilt gewoon dat je gebruik maakt van je achter rem.

Rem ziet er niet voor niets. Daarnaast bij stapvoets rijden dis in z'n 1 en minimaal gas geven + Slipende koppeling heb je voetrem nodig. Zelfde geld voor 8tje en de korte bocht. Je hebt hiervoor je voetrem nodig anders val je om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

achterrem? zit dat er nu nogsteeds op? :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rimpeldinky schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:24:
achterrem? zit dat er nu nogsteeds op? :+
Gelukkig wél .... bij het bergopwaarts wegrijden vanuit stilstand is zo'n achterrem bést handig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik gebruik de achterrem eigenlijk bijna nooit. Alleen idd bij vanuit stilstant op een helling weg rijden is het wel erg handig. Maar als ik echt flink moet remmen dan pak ik de achterrem er wel bij, is toch iets van 20% meer remvermogen. En als het nodig is, is die 20% toch wel erg handig.

Maar met normaal rijden is die 20% helemaal niet nodig en rem ik alleen met de voorrem. Ik heb ook niet echt zin om mijn voet te moeten verplaatsen als het helemaal niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:28:
Ik gebruik de achterrem eigenlijk bijna nooit. Alleen idd bij vanuit stilstant op een helling weg rijden is het wel erg handig. Maar als ik echt flink moet remmen dan pak ik de achterrem er wel bij, is toch iets van 20% meer remvermogen. En als het nodig is, is die 20% toch wel erg handig.

Maar met normaal rijden is die 20% helemaal niet nodig en rem ik alleen met de voorrem. Ik heb ook niet echt zin om mijn voet te moeten verplaatsen als het helemaal niet nodig is.
Als ik echt hard rem dan zweeft mijn achterwiel een cm of 20 boven het wegdek, en doet die achterrem dus niks, hoe hard je er ook op trapt.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:07
M3rcury schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:55:
[...]

Als ik echt hard rem dan zweeft mijn achterwiel een cm of 20 boven het wegdek, en doet die achterrem dus niks, hoe hard je er ook op trapt.
Kan je ook een beetje driften aanremmen voor een bocht, dus dat je motor eigenlijk schuin staat tijdens het remmen. Meestal bij nat weer doen die gp gasten dat toch

Dat is echt zo machtig mooi om te zien

Zoals dit:

[ Voor 6% gewijzigd door HammerT op 06-05-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
[...]

Met men schakel brommer remde ik ook alleen met de voorrem.
Maar de instructeur zei dat ik altijd met de voetrem moet remmen ism de rem bij de hand.
En in de bochten nooit de handrem gebruiken want dat ga je onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

snars schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 02:02:

Hoe bevalt de Adventure trouwens?
Kaatje bevalt prima. Ik had weliswaar een achterveer die de geest gaf maar dat is nu dik in orde. Elke dag weer harder de bocht door en zonder problemen over alles heen. Bij mijn girlfiend in de buurt ligt een straat open daar heb ik de eerste meters zand gemaakt :P De maasvlakte of een stukje strand komt vanzelf.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
In bochten met de voorrem remmen is idd zeer sterk af te raden. Maar je gaat niet gelijk onderuit als je het doet. De motor heeft alleen de neiging om rechtop te gaan als je met de voorrem gaat remmen in een bocht. En de motor moet juist niet rechtop gaan om een bocht te nemen. De kans bestaat dus wel dat je zodra je gaat remmen je de bocht niet meer haalt.

Dus aan te raden om te doen ? Nee, absoluut niet, maar gelijk onderuit gaan zal ook niet zo snel gebeuren als je niet al te hard remt.

Correct me if i'm wrong.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 06-05-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 14-10 09:35
Hah, eindelijk de nutteloze (veel te stille) originele toeter op m'n zx vervangen door de Stebel Nautilus compact truck horn. Wat een geluid :o
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=V-YfvCNc7V4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

timskiej schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:04:
brommer.. We hebben het hier over motoren he, niet over van die kansloos jengelende kutnaaimachines die door het verkeer heenschieten met een doodswens ;)
Maar de instructeur zei dat ik altijd met de voetrem moet remmen ism de rem bij de hand.
Onzin, zoals al eerder gezegd rem je voor 80 tot 90% op je voorrem, voor de rest kun je je voetrem erbij pakken, maar dat hoeft meestal niet
Ook niet waar, je moet alleen niet vol in de ankers gaan want dan gaat het inderdaad wel gegarandeerd mis. Maar als je hard moet remmen in een bocht betekend dat sowieso dat je niet voldoende vooruit hebt gekeken of te hard in een onoverzichtelijke bocht bent belandt ;)

Ik zou een andere rijschool opzoeken als ik dit zo hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Onzin, zoals al eerder gezegd rem je voor 80 tot 90% op je voorrem, voor de rest kun je je voetrem erbij pakken, maar dat hoeft meestal niet
Volgens mij is remmen met beide remmen wel iets dat het CBR wil zien als je gaat afrijden. En ik denk zelfs dat je gaat zakken als je het niet doet. Vandaar dat het geleerd word met rijles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Kunt trouwens beter remmen met de voorrem in een bocht dan met de achterrem, voorrem heb je iig meer grip mee (al neemt dat natuurlijk af naar gelang de hellingshoek)
En het oprichten is ook niet zo heel moeilijk te onderdrukken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In een bocht kun je héél goed je voorrem gebruiken ÁLS je er maar rekening mee houd dat je fiets zich automagisch overeind wil zetten in verband met een simpele natuurkunde wet/regel. "Massa is Traag" ... en gaat daardoor liever rechtdoor in de richting die het al had als je er niet wat extra "stuurgewicht" tegenover zet ...

Overigens maakt het ook nogal wat uit met wat voor een fiets je rijd. Bij een SS bijvoorbeeld is de achterrem bewust zo klein gehouden in verband met gewichtsbesparing (sowieso heb je er niet veel aan omdat een SS op z'n neus staat qua balhoofdshoek en dus makkelijk over het voorwiel kantelt) en zijn de voorremmen redelijk overbemeten. Bij een trial fiets of shopper is dit weer nét iets anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 06-05-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
timskiej schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:04:
[...]

ik heb vorige weekmet touren nog bijna vol gestopt midden in de bocht, lag er best schuin in en de motor voor me ging stoppen.... nouja, ik stop het liefst naast hem, dus ff gas los en (voorrem) erop. De motor trekt zich erg snel rechtop, en dan kun je flink doorremmen. Kwestie dus van iets geleidelijker remmen, maar geen apparte techniek.
Als je echter te hard in de bocht gaat moet je dat niet doen, want dan haal je de bocht gewoon niet meer. de oplossing dan: beetje gas erop houden, beetje achterrem en afschuinen. Als je bang bent om te vallen moet je denken: liever over het asfalt schuiven en afgeremd worden dan frontaal met de motor de bocht uit rijden en gelanceerd worden.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:04

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:55:
[...]
Het is ook een beetje het idee dat je dat soort dingen voorkomt natuurlijk. Onder normale omstandigheden is het helemaal niet zo raar om ook je achterrem te gebruiken. Er zijn zelfs een aantal motoren die een integraal remsysteem hebben (Moto Guzzi en BMW als ik me niet vergis) en Honda heeft het Dual Combined Braking System. Zo vreemd is het dus niet.

En ja...op je voorwiel stilstaan...het zal de gemiddelde motorrijder niet elke dag overkomen denk ik. Een vrij extreme situatie, of je hebt je ogen in je zak (of je rijdt gewoon 50kmh te hard).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:03:
of je hebt je ogen in je zak (of je rijdt gewoon 50kmh te hard).
dumdiedumdiedum O-)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Ik kan niet eens een stoppie maken, mijn voorwiel verliest grip voordat dat gebeurt (tenminste tot nu toe 3keer, vooruit of opzij gaan glijden). Ik bouw goed op, maar er komt gewoon niet genoeg gewicht op het voorwiel van mijn Honda Magna :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achterrem is wel geschikt bij enigszins glad wegdek of slecht weer. dan rem je met voor minder hard waardoor er dus meer gewicht op achterkant blijft. buiten dat lekker voorrem gebruiken, geblokkeerd achterwiel zorgt voor boel minder stabiliteit.

knmv heeft het cbr gevraagd om de regel van het verplicht gebruik van de achterrem af te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Laatst online: 15-10 19:57
Mijn motor sinds 3,5 maand en 2000 km:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3VIR6BUR-D.jpg

Kilometerstand staat nu dik over de 35000 km. Binnenkort eens een afspraak plannen voor een grote beurt. Wat zouden de kosten hiervoor gemiddeld zijn?

Ben nu eens aan het rondkijken voor een sport uitlaat. Een dealer in de buurt verkoopt Laser en Leovince. Zit ook te kijken naar Ixil. Welk merk biedt een beschaafd geluid? Wat ik zoek is een donker geluid (weet dat het niet bij een 4-cil. past maar goed), doortrekken tot >10k rpm doe ik niet zo vaak. Hoeft dus niet een echte blééérpijp te zijn. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:34

André

Analytics dude

Ik ben net geslaagd in januari, en idd: het CBR wil gewoon zien dat je de achterrem gebruikt, maar dan wel in de verdeling 90% voor en 10% achter. Ook mijn instructeur zei hetzelfde: achter altijd lafjes er bij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

André schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:03:
Ik ben net geslaagd in januari, en idd: het CBR wil gewoon zien dat je de achterrem gebruikt, maar dan wel in de verdeling 90% voor en 10% achter. Ook mijn instructeur zei hetzelfde: achter altijd lafjes er bij gebruiken.
Mijn instructeur zei: Zet gewoon je voet erop zodat ze zien dat je hem gebruikt, maar van mij hoef je hem niet in te drukken.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 11:05

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik ben nog bezig met de laatste loodjes voor ik op mag voor het verkeerdseelnemingsexamen. Maar de achterrem (zonder voorrem) gebruik ik tijdens lessen regelmatig om voor stoplichten en in files zo lang(zaam) mogelijk door te rijden zonder een voet aan de grond te hoeven zetten. Vind ik wel een erg leuke excersitie. Daarbuiten ook wel in combi met de voorrem, maar vooral omdat dat moet van m'n instructeur/het CBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik gebruik mijn achterrem best vaak en veel. Pas op het laatste moment pak ik de voorrem erbij. Goede manier / foute manier...? Nouja.. gewoon mijn manier :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher rijdt een GW, ofzo ?

Zó ja; Mag je eens proberen tot stilstand te komen met m'n R6 op een rechte weg vanaf een snelheid die bij een SS "past" ... terwijl er op punt "x" een denkbeeldige bocht ligt, twerwijl je alleen de achterrem gebruikt.

Daarna mag je hetzelfde proberen met alleen de voorrem.

edit:

In beide gevallen ga je de bocht missen, vrees ik.....

[ Voor 105% gewijzigd door Will_M op 07-05-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
wimmel_1 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:01:
teacher rijdt een GW, ofzo ?

Zó ja; Mag je eens proberen tot stilstand te komen met m'n R6 op een rechte weg vanaf een snelheid die bij een SS "past" ... terwijl er op punt "x" een denkbeeldige bocht ligt, twerwijl je alleen de achterrem gebruikt.

Daarna mag je hetzelfde proberen met alleen de voorrem.

[edit]
[b]In beide gevallen ga je de bocht missen, vrees ik.....
Dan moet je toch eens je voorrem nakijken :P En met de achterrem kun je best door de bocht driften :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Sibylle schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:11:
Ik kan niet eens een stoppie maken, mijn voorwiel verliest grip voordat dat gebeurt (tenminste tot nu toe 3keer, vooruit of opzij gaan glijden). Ik bouw goed op, maar er komt gewoon niet genoeg gewicht op het voorwiel van mijn Honda Magna :P
Ik kon het eerst ook niet op m'n GPZ500s. Wat ik ook deed, bij hard remmen ging uiteindelijk het voorwiel slippen. Voor mijn gevoel had het ook te maken met de slappe voorvork: de vering zat vrij snel op z'n einde en dan ging het wiel "stuiteren" over kleine oneffenheden in het wegdek.

Inmiddels heb ik stuggere veren en demping in de vork, de remklauwen gereviseerd en een hoop meer kilometers gemaakt...en het begint zowaar te lijken op echt hard remmen. Als ik de boel goed opgewarmd heb kan ik tijdens het remmen steeds harder knijpen en kom ik uiteindelijk tot stilstand met een bescheiden *klabam* van het landende achterwiel. Ik denk niet ik ooit het wereldrecord rolling stoppie ga verbeteren op deze fiets...maar ik oefen regelmatig. Handig om een fatsoenlijk noodstop in m'n vingers te hebben als er onverwachts een koekblik de weg op draait.

Bizar trouwens: ik reed laatst op klaarlichte dag een enduro terug naar huis. Licht aan, pak aan, zilvergrijze helm, witte kappen op de motor, 45km/h ivm de noppen, kapotte einddemper, teringherrie.....en op een stuk van nog geen 3km werd ik twee keer bijna van de weg gereden door een afslaand koekblik.
Soms.....? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door snars op 07-05-2009 02:56 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:04

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:01:
Zegt hij ergens dat ie alléén zijn achterrem gebruikt? Nee toch? Een achterrem zit niet voor de sier op een motor. Dat jij 'm niet gebruikt/durft te gebruiken, wil niet zeggen dat niemand 'm kan/mag gebruiken. Het is helemaal niet gek of raar om 'm te gebruiken. Ik denk dat zelfs Meneer Rossi 'm af en toe gebruikt.

Probeer het eens, zou ik zeggen. Misschien gaat er een wereld voor je open.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Soms..... Snap je er geen snars van :P

Pagina: 1 ... 104 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.