Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.418 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Tha_T schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:23:
[...]

Ik leer het ook zo. Onder het mom van; Je kunt al snel te hard remmen op je voorrem. Wat onzin is maar ja en amen knikken en wegaan door naar het volgende onderdeel :')
Ik gebruik me achterrem amper, alleen als ik in de bocht nog moet bijremmen :X omdat ik er weer te hard in ben gedoken of bij een hele flinke remactie.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:53

charrel

Cortisol4life..

Ga maar is op een dikke chopper remmen zonder de achterrem erbij te pakken :X
Die dingen remmen meer achter dan voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10 20:49

rimpeldinky

nani?

op de VFR gebruik ik 90% motorrem (sgoedkoper eh! :+ )
op de GSX is de motorrem alleen in de hoge toeren merkbaar dus daar is het voetje op de achterrem (dan gaat et remlichtje aan) en zo laat mogelijk de voorrem in :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 156% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:28:
Hah, eindelijk de nutteloze (veel te stille) originele toeter op m'n zx vervangen door de Stebel Nautilus compact truck horn. Wat een geluid :o
[video]
Daar heb ik ook over na zitten denken...
Toch altijd jammer dat het geluid op youtube nooit echt overkomt zoals in het echt... was bij mijn open uitlaat ook al zo..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

MMach schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:28:
Hah, eindelijk de nutteloze (veel te stille) originele toeter op m'n zx vervangen door de Stebel Nautilus compact truck horn. Wat een geluid :o
[video]
Wat kostte dat ding en waar heb je m gehaald? Want ik heb echt zo'n pizzabrommertoeter uit de jaren 30 op mijn fiets.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Op de mijne zitten relatief (te) kleine remklauwen. Hetgeen ervoor zorgt dat ik vaker de achterrem erbij pak dan voorheen. Het voordeel is nu wel dat ik dan minder problemen lijk te hebben bij hard of woest remmen. De voorrem alleen is niet sterk genoeg om mij om te gooien en voor stoppie moet ik best wel precies remmen wil dat lukken (en met de huidige achterveer duwt die het achterwiel nog naar de grond toe want zelfs op de bok raakt mijn achterband de grond nog). Ik kan zeg maar 'gewoon"op de remmen gaan staan en het zal niet meteen tot een glijer leiden. Remmen wordt dan minder gevoelig want ik hoef niet op enkele procenten te letten om goed te remmen maar meer in de zin van 50% 100%

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Twhomp schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:51:
[...]

Wat kostte dat ding en waar heb je m gehaald? Want ik heb echt zo'n pizzabrommertoeter uit de jaren 30 op mijn fiets.
Hier kun je die dingen bestellen :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-10 14:21

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb voor mijn Stebel 4 tientjes neergelegd bij AFS Motorparts, mijn vaste bandenboer :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-10 16:06
Ik ben opzoek naar een goede motor hoes voor buiten, dus wel ademend zeg maar ipv afsluitend zodat er geen vocht in blijft zitten. Dit omdat ik geen ruimte meer heb om deze binnen te stallen :'(

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hari-Bo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:22:
Ik ben opzoek naar een goede motor hoes voor buiten, dus wel ademend zeg maar ipv afsluitend zodat er geen vocht in blijft zitten. Dit omdat ik geen ruimte meer heb om deze binnen te stallen :'(
ik gebruik de Oxford Products Stormex Ultimate All Weather Bike Cover:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikex.co.uk/acatalog/Stormex.jpg
http://www.bikex.co.uk/acatalog/_Bike_Covers.html

Bevalt erg goed, is goed dik met een zachte binnenkant. Veel beter dan dat dunne ding wat ik eerst had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 18-10 16:06
ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:36:
[...]

ik gebruik de Oxford Products Stormex Ultimate All Weather Bike Cover:
[afbeelding]
http://www.bikex.co.uk/acatalog/_Bike_Covers.html

Bevalt erg goed, is goed dik met een zachte binnenkant. Veel beter dan dat dunne ding wat ik eerst had..
Ik google eventjes op Nederlandse winkels, maar zie alleen een verlopen advertentie op ebay. Want ik zou deze wel online willen bestellen. ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 19:51

iMars

Full time prutser

Fastman schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:54:
[...]

les 1 (ook van m'n toenmalige instructeur): vergeet die voetrem
het aantal keren dat ik die gebruikt heb is op 1 hand te tellen. Tenzij ik al m'n stopping power nodig had om een extreme stop te maken of met opzet om te slippen, maar dat raden we af :P
Hmmm, is voor mij al 18 jaar geleden dat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Maar bij straatje keren (u-bocht) moest ik mijn achterrem ligt intrappen en met weinig tot geen gas keren.

Komt niet vaak voor dat ik zo'n bocht maak, maar zonder die rem ga ik te hard, en met de rem ligt in gebruik kan ik heel goed mijn snelheid controleren.

Verder gebruik ik voornamelijk mijn voorrem, ik heb geleerd dat dat 80% van de motor is (is natuurlijk afhankelijk van soort motor). Zodra ik veel moet remmen, en het gevaarlijk vind om mijn voorrem nog meer te gebruiken, gebruik ik ook mijn achterrem erbij.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gaat er hier nog iemand naar Motorday op Zandvoort de 21e (hemelvaart)? Ik heb net in ieder geval 2 sessies tracktime geboekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:51:
Gaat er hier nog iemand naar Motorday op Zandvoort de 21e (hemelvaart)? Ik heb net in ieder geval 2 sessies tracktime geboekt :)
Nee dan rijd ik de Hengelo *O* *O*

Veel plezier daar iig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 07-05-2009 14:20 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 09:35
ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:46:
[...]

Toch altijd jammer dat het geluid op youtube nooit echt overkomt zoals in het echt... was bij mijn open uitlaat ook al zo..
Ik heb die besteld bij valk motorparts. Snel geleverd en pas achteraf moeten betalen (58€ oid), goed geregeld :)
Het is wel waar dat je op youtube die dingen niet kan inschatten, vooral omdat de camera dat geluid binnen de perken houdt. Maar in het echt is het dus wel zeer luid. Als je ernaast staat doet het gewoon pijn aan de oren. Veel luider dan gelijk welke toeter ik al gehoord heb (op de ferry/trein- hoorns na dan). Erg vergelijkbaar met een vrachtwagen toeter, maar een iets hogere pitch. Bij mij zit hij redelijk ver weggemoffeld onder de tank en is zelfs dan nog 3 huizenblokken verder duidelijk hoorbaar. In een tunnel of zo kan ik toch niet aan de verleiding weerstaan om even aan het knopje te komen, best onnozel :P

Dit filmpje van iemand anders is wellicht duidelijker

Ik zeg trouwens altijd maar toeter, gebruiken jullie in nl ook 'claxon'?

[ Voor 10% gewijzigd door MMach op 07-05-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:32:
[...]

Ik heb die besteld bij valk motorparts. Snel geleverd en pas achteraf moeten betalen, goed geregeld :)
Het is wel waar dat je op youtube die dingen niet kan inschatten, vooral omdat de camera dat geluid binnen de perken houdt. Maar in het echt is het dus wel zeer luid. Als je ernaast staat doet het gewoon pijn aan de oren. Veel luider dan gelijk welke toeter ik al gehoord heb (op de ferry/trein- hoorns na dan). Erg vergelijkbaar met een vrachtwagen toeter, maar een iets hogere pitch. Bij mij zit hij redelijk ver weggemoffeld onder de tank en is zelfs dan nog 3 huizenblokken verder duidelijk hoorbaar. In een tunnel of zo kan ik toch niet aan de verleiding weerstaan om even aan het knopje te komen, best onnozel :P

[video]

Ja, dat woord is in NL ook bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hari-Bo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:38:
[...]

Ik google eventjes op Nederlandse winkels, maar zie alleen een verlopen advertentie op ebay. Want ik zou deze wel online willen bestellen. ;)
Hein Gericke verkoopt ze (teminste hier wel want daar heb ik um vandaan)
[...]

Ik heb die besteld bij valk motorparts. Snel geleverd en pas achteraf moeten betalen (58€ oid), goed geregeld :)

[video]

op het versys forum hebben er ook een paar zo'n ding ingebouwd (past precies onder de linker fairing... maar moet wel op zijn kop gemonteerd worden wat niet helemaal ideaal is)
En had daar ook al filmpjes van gezien, die dingen zijn idd behoorlijk luid ja :)

en ja claxon is ook een NL woord maar is een beetje formeel/ouderwets dus word niet vaak gebruik AFAIK

[ Voor 68% gewijzigd door ToolkiT op 07-05-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hehehe
Wat zegt u meester, 101 paardenkrachten? Dat vind ik echt gemeen voor die paarden die hadden best nog met pensioen gekund
Ik werk op school en een meisje dacht dat paarden verwerkt werden in motorblokken zoals in behanglijm, tranen stonden in d'r ogen. :P

Ik heb haar maar uitgelegd dat het een uitdrukking is voor hoe sterk de motor isen dat je 101 paarden voor een wagen moet spannen voordat de wagen net zo snel kan rijden als de motor van de meester.

[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 07-05-2009 15:39 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

ROFLASTC schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:35:
hehehe

[...]

Ik werk op school en een meisje dacht dat paarden verwerkt werden in motorblokken zoals in behanglijm. :P
Stuur die eens (binnen een paar jaar) door naar Lekker Slim dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Stoffel schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:36:
[...]

Stuur die eens (binnen een paar jaar) door naar Lekker Slim dan :Y)
och, ze is 7 dat kan nog heel wat worden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

Ooh, dan mag dat nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Laatst online: 16-10 10:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Chakotay schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:51:
Ziet er wel erg interessant uit, voor 25 euro een paar rondjes op circuit rijden... Moet even kijken of ik vrij kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Over circuitdaagjes gesproken, gaat dr hier maandag 11 mei nog op zandvoort rijden met de ducati zaltbommel circuitdag ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-10 21:00
Tylen schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:10:
[...]

Precies. Hier een fototje van me ouwe sp1 met two brothers dempers.

[afbeelding]

En dit was me ouwe sp2.

[afbeelding]

Edit: Ja thumbnails, maar ben lui :P
tylen, zat er toevallig schade aan de demper en heb je hem verkocht aan een nijmegenaar?

persoonlijk roep ik altijd hoe minder cylinders hoe dikker het geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb geen geluk met mijn nautilus. De eerste verloor na een paar maanden zijn hoge toon. Van valkmotorparts een nieuwe gekregen. Paar maanden later, wéér hetzelfde.

Ding zit goed gemonteerd, komt geen vocht/stof in en beide zijn nauwelijks gebruikt. gmmblll...

Oh ja.. over remmen: ik zeg niet dat iedereen zo moet remmen zoals ik doe, ik zeg alleen dat ik het zo doe. :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

[...]
Maar in het echt is het dus wel zeer luid. Als je ernaast staat doet het gewoon pijn aan de oren. Veel luider dan gelijk welke toeter ik al gehoord heb (op de ferry/trein- hoorns na dan). Erg vergelijkbaar met een vrachtwagen toeter, maar een iets hogere pitch. Bij mij zit hij redelijk ver weggemoffeld onder de tank en is zelfs dan nog 3 huizenblokken verder duidelijk hoorbaar.
139 dB _/-\o_

Maar euhm, is dat wel een legaal ding?

En weet iemand of die makkelijk onder een YZF750R past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Twhomp schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:14:
[...]

139 dB _/-\o_

Maar euhm, is dat wel een legaal ding?

En weet iemand of die makkelijk onder een YZF750R past?
Idem, ben ook wel geïnteresseerd! Zo'n standaard motorpiepertje is toch maar zielig.
Da's gewoon 12V?
Waar haal je dat? Wat kost dat?
Bestaat er misschien ook iets wat gewoon luid is, maar niet ferryluid?

[ Voor 5% gewijzigd door DieterVDW op 07-05-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 19:18
Wat voor kettingvet etc. gebruiken jullie? Ik ben nog aan het zoeken en m'n oog is nu gevallen op deze: http://www.rad.eu/nl/c/p/18151-s100-ketting-spray-400-ml.htm

Daarnaast kwam ik ook deze tegen, is dat iets? http://www.osco.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

aaajeetee schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:02:
Wat voor kettingvet etc. gebruiken jullie? Ik ben nog aan het zoeken en m'n oog is nu gevallen op deze: http://www.rad.eu/nl/c/p/18151-s100-ketting-spray-400-ml.htm

Daarnaast kwam ik ook deze tegen, is dat iets? http://www.osco.nl/
ik heb een Scott oiler.. :) gaat dus automagisch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Ik gebruik een pot rood kettingvet van Forte.
Doe je eeuwig mee, het blijft langer zitten dan spuitvet en het is goedkoper.
Het is alleen minder snel en het is een wat ranziger werkje.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:21

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:24:
Mijn eerste motor had ook een ketting en die smeerde ik ook lekker in met Duckham's. Inderdaad een vies werkje, maar het blijft veel beter zitten. Spuitvet is er na 3 bochten alweer af. Ik deed altijd behoorlijk lang met mijn ketting, dus dat zegt ook wat. Een klein beetje moeite mag je er imho wel voor doen.

btw: over toeters gesproken, mijn ex-staasie BMW heeft een gruwelijk harde toeter. Is dat iets van de pliesie of zijn al die BMW toeters zo hard? (R850RT)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 09:07
Ik heb zeker niet het idee dat de toeterT van m'n R1100RS erg luid is ofzo, zeker niet harder dan de gemiddelde auto claxon iig. Ik vind het wel apart eigenlijk dat je aan de claxon kan horen dat hij van een motor af komt, eigenlijk is het misschien heel logisch maar er is wel over nagedacht :P

Oh en over kettingvet: cardan ftw? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
HammerT schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:38:
Wacht maar totdat de splines zijn verdwenen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 07-05-2009 22:54 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:10:
[...]

ik heb een Scott oiler.. :) gaat dus automagisch 8)
* moto-moi too
Moet hem alleen binnenkort voor de eerste keer bijvullen, gelukkig dat de handleiding zo goed inelkaar steekt *not*.. Dus dat gaat nog interessant worden denk ik :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 06:53
4x2 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:24:
Ranzig werkje? Gewoon een borsteltje gebruiken :) mijn oom gebruikte altijd een middel harde borstel Zo 1 die je ook voor je schoenen gebruikt. Vet er op, over de ketting heen, zorgen dat er geen klonten achter anders zit je onder als je gaat rijden of je achter ligger :+

15 minuten en je bent klaar. Ben zelf ook geen fan voor spuitvet. Veelste dun, Als je door een paar plasjes heen gaat is het vet al snel uitgewerkt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:53:
[...]

Wacht maar totdat de splines zijn verdwenen :)
Valt met een paralever wel mee.

Maar, wel invetten die splines (en nee. niet met vaseline ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:16:

MoS2 ftw!!!

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
_Erikje_ schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:07:
[...]

Ziet er wel erg interessant uit, voor 25 euro een paar rondjes op circuit rijden... Moet even kijken of ik vrij kan krijgen.
Ben je niet sowieso vrij op hemelvaart?

Over invetten, ik gebruik zelf een Osco-oiler, lekker makkelijk en goedkoop. Busje olie voor zo'n ding gaat maanden mee, en met mijn ketting doe ik nu ook al ruim 30k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:21

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:38:
Inderdaad! Ik was blij dat ik van die ketting af was toen ik de Diversion inruilde voor een K1100RS (over werelden die voor je opengaan gesproken...).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
teacher schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:16:
[...]

Dan moet je het hele achterwiel er af halen zie ik zo? Hoe vaak moet je zoiets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:14:
Ik heb voor mijn Stebel 4 tientjes neergelegd bij AFS Motorparts, mijn vaste bandenboer :)
Stebel Nautilus Compact, 28 euro (en dat is inclusief verzendkosten) ----> http://cgi.ebay.co.uk/STE...153.l1262#ShippingPayment

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Hoe vaak vetten jullie de ketting in? (is natuurlijk wel afhankelijk of je spray of vet gebruikt)

Ik maak de laatste tijd best veel kilometers, en rij door weer en wind 8)
Mijn ketting ziet er nog wel vettig uit, maar moet denk toch weer een keertje insmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

In mooi weer om de tankbeurt, 400km dus. In de winter was het om de 100-200 km. Bij elke regenbui haal ik er 50km af van de 400km. :+ .

@ Webmail, maar ik heb geen vetpot, maar spray, dat valt er ook wat makkelijker af. Dat witte spul wat ze bij mn dealer ook gebruiken. Werkt wel goed opzich.

Maatje van me heeft een oliedruppelaar op zen ketting ( ook een FZS600 uit '02 ) maar daar ben ik geen fan van. Zijn broek zat onder en ik had vet op men vizier toen ik achter hem reed :/ . Als ik aan een nieuwe ketting ga overweeg ik wel zo een systeem te kopen heb alleen nog geen geschikte kandidaat.

[ Voor 63% gewijzigd door _Apache_ op 08-05-2009 09:02 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

_Apache_ schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:36:
In mooi weer om de tankbeurt, 400km dus. In de winter was het om de 100-200 km. Bij elke regenbui haal ik er 50km af van de 400km. :+ .
Damn, dat is voor mij 2x per week :/
Rij nu elke dag Rotterdam/Amstelveen á ~75km enkele rit...

Maar even gauw een potje vet halen ;)

Edit:
Zit nu even te kijken voor een Scottoiler, maar da's handig >:) Volgende keer maar even aanschaffen :D

[ Voor 12% gewijzigd door iMars op 08-05-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ketting invetten? Na elke 40km, m'n andere motor heeft een cardan ;)

Die 40km is dan wel in het zand afgelegd, en na het afspuiten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

goed, ik beken. Ik heb vandaag iets voor het eerst gedaan op de motor ook na 10duizenden kilometers rij-ervaring. Ik heb in de ochtendspits gereden... wtf.. echt

Meermalen opzij gepushed door fordjes en golfjes die van de linkerbaan remmend en al naar rechts willen (o-o-o waar komen die files toch vandaan). Kruisingen waar ik toch echt groen heb en bijna het leven uit gereden word door een Renault Megane die het nog wel dacht te halen ofzo. Her en der politie voor blikschade en dat was allemaal in 30 minuten van Leiden naar Rijswijk op de A4.

Is het overigens een nieuwe regel dat je als motor met hooguit 1 a 2 km/u meer links wordt in gehaald? Ik reed op de rechter van 2 banen voor rijswijk waar de 2 banen rechts van mij ergens anders heengingen. De auto links van mij schoof achter mij vandaan en haalde tergend langzaam in...

Edit: scott-oiler heb ik nog, moet er maar weer eens op denk ik. Ik smeer het zo vaak als maar kan. Achterbandje ronddraaien en het kettingvet erop. Ketting kan niet nat genoeg zijn zeg maar.

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 08-05-2009 09:24 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 17-10 15:58

TiMMieJ

PSN: Orixez

Heerlijk altijd die verhalen over vet etc :)
Zo kreeg ik de opmerking van een maat van mij die hier ook leest ;) dat mijn motor geen middenbok heeft. Waarom heb ik die nodig dan? Nou dat is wel makkelijk met het insmeren van je ketting!

Ketting!? Op een harley....?

Afbeeldingslocatie: http://image.motorcyclistonline.com/f/8865240/122_0310_07z+2004_buell_xb12r+belt_view.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door TiMMieJ op 08-05-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

TiMMieJ schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:27:
Heerlijk altijd die verhalen over vet etc :)
Zo kreeg ik de opmerking van een maat van mij die hier ook leest ;) dat mijn motor geen middenbok heeft. Waarom heb ik die nodig dan? Nou dat is wel makkelijk met het insmeren van je ketting!

Ketting!? Op een harley....?

[afbeelding]
Ketting op een harley, waarom niet :
Afbeeldingslocatie: http://www.boneshakerchoppers.co.uk/bobster/02.JPG

Maar je vindt het dus zelf ook wel een beetje een harley...... O-)

Maar fijn he die ochtendspits, ik woon 3min fietsen van mijn werk af. Maar zo af en toe moet ik ook is op het motortje ergens heen s'ochtends. Inderdaad echt drama, snap al die frustratie van vrienden in de auto dan wel. Je moet echt zo opletten, iedereen is over de zeik lijkt het wel.
Doe net als m'n pa als ie in de file staat, relax. Je kan er toch weinig aan doen. Maar dat valt een hoop mensen erg zwaar ;)
Ze kunnen altijd gewoon nog gaan motorrijden natuurlijk, komen ze iig ontspannen aan op het werk :P

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 08-05-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@webmail: ik geef om de 2 tot 4 dagen een ruk aan de Osco-oiler als ik uitrol naar de garage, dat komt neer op elke 200 tot 400 km :)

@roflastc: welkom in de spits, je motor volhangen met licht- en lawaaimeuk lijkt voor mij te helpen. Ik merk in mijn gemiddelde woon-werk ritje (Amersfoort <-> Amstelveen) dat er in de file regelmatig mensen plaats maken, en gemiddeld maar 1x per 2 dagen iemand die me over probeert te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

@ charrel

Een fabrieksharley bedoel ik dan he :P En ja ook voor een Buell is een ketting kit te krijgen. Maar dat is toch niet leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Chakotay schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:36:
@webmail: ik geef om de 2 tot 4 dagen een ruk aan de Osco-oiler als ik uitrol naar de garage, dat komt neer op elke 200 tot 400 km :)

@roflastc: welkom in de spits, je motor volhangen met licht- en lawaaimeuk lijkt voor mij te helpen. Ik merk in mijn gemiddelde woon-werk ritje (Amersfoort <-> Amstelveen) dat er in de file regelmatig mensen plaats maken, en gemiddeld maar 1x per 2 dagen iemand die me over probeert te rijden :+
Ik heb speciaal voor de file en spits zo'n fel geel hesje gekocht, dat merk je wel echt hoor. Je ziet dat je gewoon beter gezien wordt, en dat is wel zo veilig :)
Het helpt ook om gewoon niet te schakelen en alles in zijn 1 te doen :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sibylle schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:04:
[...]

Ik heb speciaal voor de file en spits zo'n fel geel hesje gekocht, dat merk je wel echt hoor. Je ziet dat je gewoon beter gezien wordt, en dat is wel zo veilig :)
Of gewoon even je koppeling in en een dot gas geven. Reed afgelopen dinsdag tussen 2 banen door en zag de linkerauto naar rechts gaan. Ik kijk naar binnen, zit ie op zijn dooie gemak te sms'en of iets dergelijks. Hup koppeling in, dot gas erbij. Telefoon vloog onderhand uit zijn handen >:)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 10:53 . Reden: Leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Sibylle schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:04:
[...]

Jup, met slecht weer heb ik zo'n ding ook altijd aan. Ook zo'n overpriced Kushitani-ding toevallig? :P
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:07:
[...]

Of gewoon even je koppeling in en een dot gas geven. Reed tussen 2 banen door en zag de linkerauto naar rechts gaan. Ik kijk naar binnen, zit ie op zijn dooie gemak te sms'en of iets dergelijks. Hup koppeling in, dot gas erbij. Telefoon vloog onderhand uit zijn handen >:)
Dat werkt prima inderdaad, en bij geen reactie helpt een tikje tegen de Stebel meestal wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Weet dat het niet mag, maar in de spits gaat men groot licht vaak aan. :X Auto's horen me heel slecht, zien me wel redelijk aankomen (rij heel rustig) maar toch zie ik het volgende gebeuren als ik ca. 100 auto's zie.

- 50 auto's zien me heel laat maar rijden op zo een manier dat ik er prima langs kan.
- 30 auto's rijden op zo een manier dat ik er slingerend langs moet
- 10 auto's zien me aangekomen en zorgen dat ze zover mogelijk van de motorrijder afgaan, helemaal de tripleerstrook/vluchtstrook op . :X
- 5 auto's gunnen je het niet en snijden je af.
- 5 vrachtauto's die langzaam ruimte én een handje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:36:
Als ik aan een nieuwe ketting ga overweeg ik wel zo een systeem te kopen heb alleen nog geen geschikte kandidaat.
Ik wacht op de Scottoiler E-system. Dat systeem werkt niet op basis van een vacuüm of een snelheidsmeter, maar op basis van versnellingsmeters. Er zit ook een elektronische pomp in, dus niet afhankelijk van de zwaartekracht. Het houdt rekening met de omgevingstemperatuur, dus niet teveel gespetter in de zomer.

Overigs vind ik het belachelijk dat niet meer motoren een onderhoudsvriendelijk alternatief voor de ketting hebben. Harley en Buell heeft het nog echt zo slecht niet bekeken met hun riemaandrijving. Ik snap niet waarom andere fabrikanten daar ook nog niet naar toe zijn overgestapt.

(Neemt niet weg dat mijn fiets, de Trumph Tiger ontzettend lekker rijdt, dat gesmeer neem ik op de koop toe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Ik rij zo goed als elke ochtend door de file heen tussen nijkerk en de afslag hoevelaken op de a28, maar ik heb echt niet zoveel problemen daarmee, af en toe een auto die het niet snapt, maar verder ervaar ik de problemen van jullie niet :?
Misschien komt het omdat ik bewust niet boven de 30 kilometer per uur uit wil komen zodat ik niet heel snel aan kom tuffen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10 19:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

weerdo schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:03:
[...]
Ik wacht op de Scottoiler E-system. Dat systeem werkt niet op basis van een vacuüm of een snelheidsmeter, maar op basis van versnellingsmeters. Er zit ook een elektronische pomp in, dus niet afhankelijk van de zwaartekracht. Het houdt rekening met de omgevingstemperatuur, dus niet teveel gespetter in de zomer.

Overigs vind ik het belachelijk dat niet meer motoren een onderhoudsvriendelijk alternatief voor de ketting hebben. Harley en Buell heeft het nog echt zo slecht niet bekeken met hun riemaandrijving. Ik snap niet waarom andere fabrikanten daar ook nog niet naar toe zijn overgestapt.

(Neemt niet weg dat mijn fiets, de Trumph Tiger ontzettend lekker rijdt, dat gesmeer neem ik op de koop toe.)
Ik heb een Pro-Oiler op mijn VFR zitten. Die heeft een actieve pomp die eens in de zoveel omwentelingen van je wiel een drupje olie geeft. Werkt ideaal, alleen moet er je alsnog wel aan denken om het reservoir bij te vullen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

@ Moto moi :
Rij zelf ook heel rustig door de file heen (als ik sommige collega-rijders zie :/), heb het idee dat ik gewoon op een weg rij waar veel opgefokte koekblikkers rijden. A4 van Den Haag -> A'dam, altijd stroperig daar, vooral bij de molens. Mijn getallen zijn misschien ook wat overdreven, maar het geeft wel een indruk die k heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

moto-moi schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:17:
Ik rij zo goed als elke ochtend door de file heen tussen nijkerk en de afslag hoevelaken op de a28, maar ik heb echt niet zoveel problemen daarmee, af en toe een auto die het niet snapt, maar verder ervaar ik de problemen van jullie niet :?
Misschien komt het omdat ik bewust niet boven de 30 kilometer per uur uit wil komen zodat ik niet heel snel aan kom tuffen :?
Hier hetzelfde; Ik rij elke dag Rotterdam/Amstelveen heen en weer. Nu is het rustig en hoef ik alleen bij de knelpunten tussendoor te rijden.

Ik heb nog niet echt veel problemen gehad met auto's. Ik heb ook een 'vuist' regel: niet harder als 30~40 verschil, en boven de 70~80 weer invoegen in het verkeer.

Wat ik soms merk, is dat een auto extra gas geeft en gaat bumper kleven op z'n voorganger, zodat ik er niet tussen kan... Prima, ik rij er langs, en als dat niet kan, dan de volgende opstopping er voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Vriend van me heeft zo'n osco oiler, wat een knakenapparaat is dat. Echt dat ding spettert alles onder, niemand wil ook achter hem rijden. Zelfs z'n bok zit volledig onder geplakt. tevens smeert dat ding alleen het midden. Dus de zijkanten roesten rustig weg :X
Geloof dat er ook merken zijn met 2 druppelmondjes, als ik al zo'n ding zou moeten zou ik inderdaad met 2 nozzle's nemen. Alhoewel ik van mening ben dat als je zelf smeert je het wat vaker nakijkt, de ketting en de tandwielen + alles eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

_Apache_ schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:36:
@ Moto moi :
Rij zelf ook heel rustig door de file heen (als ik sommige collega-rijders zie :/), heb het idee dat ik gewoon op een weg rij waar veel opgefokte koekblikkers rijden. A4 van Den Haag -> A'dam, altijd stroperig daar, vooral bij de molens. Mijn getallen zijn misschien ook wat overdreven, maar het geeft wel een indruk die k heb.
Rond welke tijd rij je daar? Ik heb deze week daar tussen 7.30 en 8.00 gereden.

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb zoals ik al zei een vuist regel. Maar soms wil ik wel eens een dot gas bijgeven om bepaalde weggebruikers te passeren. Dat doe ik liever snel, dan langzaam (met oog op eigen veiligheid).

Ik probeer zoveel mogelijk links, of rechts van de scheidingslijn te rijden. Als dat niet kan, dan op de scheidingslijn. Zo heb ik goed inzicht over de komende 100+ meter wat het verkeer doet. Zie ik remlichten achter elkaar ontstaan, rem ik langzaam af op mijn motor en gaan mijn alarm lichtjes aan.

Ik heb trouwens een zwarte motor, zwart motor pak, zwarte helm met een zwart/donker vizier. Zou wel wat aan mijn eigen veiligheid kunnen doen door zo'n geel hesje aan te trekken... mja... vind dat weer niet mooi staan :$ O-) Merk wel dat ze me 9 vd 10 keer optijd zien en aan de kant gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
moto-moi schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:17:
Same here, ook bijna nergens last van. Mensen die me echt bewust op zo'n manier blokken dat ik er daadwerkelijk last van heb kom ik bijna nooit tegen. Enige concrete wat ik me zo snel kan herinneren is een of andere idiote soldaat in een grote dieplader van het leger die het nuttig vond om dat ding mijn kant op te gooien terwijl zijn maten voor en achter hem netjes rechts hielden :X

Ik ga overigens zelf zolang het niet compleet stiltaat zodat er wel een erg groot snelheidverschil ontstaat eerder 50 dan 30 door de file.

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 08-05-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 18-10 20:44

unclero

MB EQA ftw \o/

weerdo schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:03:
Mja, my word exactly..
Een ketting is leuk op het circuit, maar op de openbare weg is het hopeloos archaisch. Je stopt toch ook geen ketting onder je auto?

Ik zie trouwens wel meer motoren met riemaandrijving, een aantal Suzuki sjoppers en nog een paar Honda ceebeetjes.
Zal wel iets customs / zelfgebeunt zijn.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hoe lang gaat zo'n riem eigenlijk mee, en is het bestand tegen lompe krachtwisselen? Ik neem aan dat er een reden is dat zo'n beetje alle supersports een ketting hebben...

[ Voor 63% gewijzigd door Chakotay op 08-05-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:03:
Hoe lang gaat zo'n riem eigenlijk mee, en is het bestand tegen lompe krachtwisselen? Ik neem aan dat er een reden is dat zo'n beetje alle supersports een ketting hebben...
Met een riem heb je het meeste vermogensverlies, ketting het minst. Cardan zit daar tussenin, maar is daarentegen wel een stukje zwaarder.

Ketting is gewoon goed/licht en goedkoop.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:07:
[...]

Of gewoon even je koppeling in en een dot gas geven. Reed afgelopen dinsdag tussen 2 banen door en zag de linkerauto naar rechts gaan. Ik kijk naar binnen, zit ie op zijn dooie gemak te sms'en of iets dergelijks. Hup koppeling in, dot gas erbij. Telefoon vloog onderhand uit zijn handen >:)
LOL, dat heb ik een keer gedaan bij een BMW-cabrio (met open dak/ramen) die mij expres de ruimte niet gunde. Ik kom aan, zie hem kijken in de buitenspiegel en hij rijdt de ruimte dicht, strak vooruit kijkend.

Even koppeling in en WAMMM. Dat doet ie niet nog een keer. Gevaarlijk kutgedrag :(
snars schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 03:22:
[...]

Stebel Nautilus Compact, 28 euro (en dat is inclusief verzendkosten) ----> http://cgi.ebay.co.uk/STE...153.l1262#ShippingPayment
Bedankt voor de tip: meteen besteld d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door Twhomp op 08-05-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Chakotay schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:03:
Riemen zijn absoluut niet goedkoop ( 160 E ) en variëren in levensduur. De verhalen gaan van 1000 - 25000 km met een riem. Het kan namelijk zomaar zijn dat er een steentje tussen de riem en je tandwiel komt. Dan is het een duur geintje omdat 5/10 keer ook je tandwiel vervangen moet worden. Dus goedkoop hoeft het absoluut niet te zijn. Echter je hoeft niet te smeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Twhomp schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:12:
[...]

LOL, dat heb ik een keer gedaan bij een BMW-cabrio (met open dak/ramen) die mij expres de ruimte niet gunde. Ik kom aan, zie hem kijken in de buitenspiegel en hij rijdt de ruimte dicht, strak vooruit kijkend.

Even koppeling in en WAMMM. Dat doet ie niet nog een keer. Gevaarlijk kutgedrag :(
Cabrio's zijn wel handig, kan je de bestuurder meteen een oorvijg geven ;)

Zelf heb ik ook niet zo heel veel last maar soms heb je van die lui die gewoon niet opletten kijken..

Ik heb deze jas, wat wel helpt
Afbeeldingslocatie: http://www.hein-gericke.co.uk/shop/images/Ross/Daylite300.jpg
(HG CRUISE GTX DAYLITE JACKET)
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_5029.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_5027.jpg
(oude jas links, nieuwe rechts)
De oude jas werd wat vaal... :X

Verder heb ik recentelijk de 2 zijlampjes in mijn koplampen vervangen met oranje lampjes, nog geen foto van maar hier het idee waar ze zitten:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3901.jpg
Dat lijkt wel te helpen... witte koplamp met 2 oranje lampjes ernaast valt toch meer op dan witte koplamp met 2 witte lampjes ernaast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

webmail schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Rond welke tijd rij je daar? Ik heb deze week daar tussen 7.30 en 8.00 gereden.

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb zoals ik al zei een vuist regel. Maar soms wil ik wel eens een dot gas bijgeven om bepaalde weggebruikers te passeren. Dat doe ik liever snel, dan langzaam (met oog op eigen veiligheid).

Ik probeer zoveel mogelijk links, of rechts van de scheidingslijn te rijden. Als dat niet kan, dan op de scheidingslijn. Zo heb ik goed inzicht over de komende 100+ meter wat het verkeer doet. Zie ik remlichten achter elkaar ontstaan, rem ik langzaam af op mijn motor en gaan mijn alarm lichtjes aan.

Ik heb trouwens een zwarte motor, zwart motor pak, zwarte helm met een zwart/donker vizier. Zou wel wat aan mijn eigen veiligheid kunnen doen door zo'n geel hesje aan te trekken... mja... vind dat weer niet mooi staan :$ O-) Merk wel dat ze me 9 vd 10 keer optijd zien en aan de kant gaan...
Ik rij daar rond 17:15-17:30, als ik mijn reactie zo teruglees is het wat overdreven. Maar heb ze automobilisten van alle smaken daar meegemaakt. Zelfs blikkers die op de flyover van de A12 waar de richting z'meer -> a'dam en den haag -> adam samen komen dat ze mijn rijbaan opkwamen zeilen.

Droeg vaak een hestje, maar die scheuren zo vaak kapot, draag nu alleen nog als er echt slecht zicht is ( slecht weer, weinig licht etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Ik heb ook genoeg rare dingen gehad hoor, toppunt was wel een kut in een auto die me inhaalde terwijl ik zelf al links rijdt en aan het inhalen was :X
Maarja, dan valt ff je smoel open, en je tuft weer door. Ik maak teveel kilometers in de spits om me daar heel erg druk over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

charrel schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:54:
Vriend van me heeft zo'n osco oiler, wat een knakenapparaat is dat. Echt dat ding spettert alles onder, niemand wil ook achter hem rijden. Zelfs z'n bok zit volledig onder geplakt. tevens smeert dat ding alleen het midden. Dus de zijkanten roesten rustig weg :X
Geloof dat er ook merken zijn met 2 druppelmondjes, als ik al zo'n ding zou moeten zou ik inderdaad met 2 nozzle's nemen. Alhoewel ik van mening ben dat als je zelf smeert je het wat vaker nakijkt, de ketting en de tandwielen + alles eromheen.
De Pro-Oiler heeft een soort Y-vormige nozle, waardoor hij aan de zijkant van je tandwiel druppelt.
Afbeeldingslocatie: http://pro-oiler.com/gallery_img/PO-mini-nozzle-vfr-04g.jpg
De olie komt dus wel bovenop je ketting, maar wel aardig aan de zijkant. Op zich boeit het me niet zoveel of de buitenkant van de ketting iets roestig is (al is hij dat bij mij niet), en vind ik dit een handige oplossing omdat ik ergens gelezen heb dat je eens in de paar honderd km je ketting moet smeren. Als je dan 1000 km per week rijdt (nu niet meer, maar dat heb ik een tijdje gedaan), ben je elke twee dagen aan het smeren. Daar ben ik gewoon te lui voor .... nu moet ik eens in de paar weken het reservoir bijvullen (250 ml, dus dat duurt ff). Dat is goed te doen, en mijn ketting gaat een stuk langer mee ondanks alle regen en zooi op de weg. Mijn achterbrug en velg zijn iets vettig, maar dat neem ik voor lief. In de zomer een beetje bijhouden en 's winters is het een extra bescherming tegen vuiligheid denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
gwystyl schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:48:
[...]

De Pro-Oiler heeft een soort Y-vormige nozle, waardoor hij aan de zijkant van je tandwiel druppelt.
[..]
Hm, enig idee of die nozzles ook los verkocht worden? Dat is misschien wel handig om op mijn osco-oiler te zetten, die druppelt inderdaad alleen in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chakotay schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:59:
[...]

Hm, enig idee of die nozzles ook los verkocht worden? Dat is misschien wel handig om op mijn osco-oiler te zetten, die druppelt inderdaad alleen in het midden.
volgens mij wel als je in het verleden een pro-oiler hebt gekocht, maar voor de zekerheid zou ik even contact opnemen met Pablo (mr Pro-Oiler) op info@pro-oiler.com. Dan weet je het zeker. Vermeld in ieder geval merk, type en bouwjaar van je motor; de nozzles/beugeltjes zijn afgestemd op vrij specifieke modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Twhomp schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:12:
[...]
Bedankt voor de tip: meteen besteld d:)b
ik ook maar even :)

We kunnen wel een 'loud horns save lives' club beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ben ik nou een heiden als ik zo'n ding in de auto wil?
bezig met rijlessen, dan komt er ook een in de motor :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Francis schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:46:
Ben ik nou een heiden als ik zo'n ding in de auto wil?
bezig met rijlessen, dan komt er ook een in de motor :P
dan kan dat, zijn gewoon 12V...
Maar je hebt er nog grotere versies van die wel in auto maar niet in motor passen...

BTW nieuwe spijkerbroek:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010656.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010657.jpg

<edit> bugger, hij zit me eigenlijk net te strak, had 0.5 maat groter moeten zijn :/

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 08-05-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Laatst online: 16-10 10:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ToolkiT schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:14:
[...]

<edit> bugger, hij zit me eigenlijk net te strak, had 0.5 maat groter moeten zijn :/
Zeker online gekocht, dan kan dat gebeuren. Gewoon terugsturen en vragen om een groter maat...
Ik hoop ook geshopped vandaag, voor 300 eurotjes een leren pak gekocht. Hij is van vorig seizoen maar dat kan mij geen reet schelen. Zit wel veel beter dan textiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

HammerT schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:13:
[...]

Dan moet je het hele achterwiel er af halen zie ik zo? Hoe vaak moet je zoiets doen?
Ik doe het elk jaar (soms sla ik een jaartje over) als ik toch de bandjes doe...
Wiel eraf
rem eraf en los
cardanklok los
inwendige en uitwendige spiebanen schoonmaken, likje staburags en weer terug.
Soms doe ik ook de andere kant, dan moet de swingarm los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 06:53
[...]

Maar je hebt er nog grotere versies van die wel in auto maar niet in motor passen...

BTW nieuwe spijkerbroek:
[afbeelding]
[afbeelding]

vind het nogal plat design Beetje meer kleur en vorm had geen kwaad gekund ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
[...]

BTW nieuwe spijkerbroek:
[afbeelding]
[afbeelding]

Is dat eentje van http://www.hoodjeans.co.uk/ ? Zien er best degelijk en value-for-money uit vergeleken met andere motorspijkerbroeken.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Er waren hier een paar mensen die wilde weten hoe Ecuyers in Frankrijk is. Hier mijn verslagje van gisteren. Conclusie. Echt een vet bochten baaantje. Waar je echt goed leert lijnen rijden.

Vrijdag 8 Mei had ik een vrije training met Angelo op het nieuwe circuit Ecuyers in Frankrijk (net boven Parijs).Na een lange rit van 550km kwamen we rond 23:00 aan. Het circuit is niet te betreden ‘s avonds dus moesten we parkeren op een parkeer terrein ervoor. Helaas zat dit als helemaal propvol met Nederlanders (klein parkeerplaatsje) dus moesten we noodgedwongen de auto langs de doorgaande weg parkeren en daar de nacht doorbrengen. We zouden slapen in de auto. Maar Angelo sliep eerder dan mij en begon te snurken. Dus toen me tentje gepakt en luchtbed en ergens achterop een weiland neergezet. Ik was alleen me slaapzak vergeten mee te nemen vanuit Nederland. Uiteindelijk maximaal 3 uur kunnen slapen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2009/05/09ec0334027-thumb.jpg

‘s Ochtends keken we de baan op en dachten allebei. Wat een heel piepklein Mickey Mouse baantje. De baan is 3,5km lang en heeft 17 bochten. Eigenlijk zitten er alle soorten bochten in verwerkt. Leuke hoogte verschillen (geen tientallen kilometers) en leuke chicanes. Het circuit is aangelegd in de achtertuin van een man met teveel geld (zo lijkt het) Er zijn helaas geen grindbakken en curbstones maar achter de witte lijnen hebben ze een strookje uitloop aangelegd.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2009/05/09ec0378066-thumb.jpg

De eerste sessie liep slecht af voor een CBR, deze verloor olie en ging er door onderuit. De jongen moest afgevoerd worden met de ambulance. Wij kregen een code rood. En na 2 rondjes konden we dus de baan af.

De tweede sessie gingen we weer vol frisse moed de baan op. Deze sessie hebben we gebruikt om de baan goed te leren kennen. En ik moet zeggen, ondanks de 17 bochten heb je hem heel snel in je hoofd zitten. Nu nog de juiste lijnen en versnellingen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2009/05/09ec9290366-thumb.jpg

De derde en vierde sessie ging het allemaal alsof het vanzelf ging. De hele baan rijd je in 2de of 3de versnelling. Met uitzondering van het rechte stuk. Daar haal je net aan z’n vijfde versnelling. Er zitten een paar bochten in die je remmend neemt om daarna een haakse bocht te nemen. Dit zorgt voor erg veel slijtage op de voorband.

De vijfde sessie hebben we echt lekker hard gereden. En omdat we de kans kregen een sessie mee te pikken van een groepje langzamer heb ik nog een sessie extra gereden. Dit kwam neer op 50 minuten gummen. Me conditie liet me niet in de steek. Moe maar voldaan stapte ik eraf.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2009/05/09ec9950475-thumb.jpg

Ecuyers is een erg technische baan, die veel van de remmen vergt. Als je te krampachtig op de motor zit krijg je er snel last van opgepompte onderarmen. Gelukkig had ik er geen last van. Alleen spierpijn in de vingers. De baan heeft een piepklein paddock zonder pitboxen en zonder fatsoenlijke stroomvoorziening. Maar dat kon de pret niet drukken. Angelo en ik komen hier zeker een keer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Oja, er is een 96db limiet. Maar de man doet er niet zo moeilijk over als je eroverheen gaat. Wel db killer monteren (verplicht) of origineel rijden. De wc's zijn wel redelijk. Douhes deden het niet :( En euhh met z'n alleen aan de bandewarmers vind de stoppenkast niet zo leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-10 15:13

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:46:
[...]

Mja, zo'n filmpje kan echt niet op tegen het IRL geluid. Als je het een beetje realistisch wil opnemen dan clipt je geluid gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9WuYubpG3FbiXTLhLpzpPdYA/thumb.jpg

O+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
charrel schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:54:
He zo te zien heb jij een 1200GS :P

M'n vader heeft er ook eentje, sinds november ongeveer dacht ik. Het is alleen een beetje vreemd dat de ene keer na het rijden het olie pijl netjes op het stipje staat, maar de andere keer nogal ver bovenaan (maar niet TE hoog hoor dus niet ernsitg). Komt dat omdat er gewoon ergens olie blijft hangen ofzo? En heb jij dat misschien ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Na 2 jaar vind ik het autorijden een beetje saai te vinden, dus ik ben gistermiddag eens langs mijn oude rijschool gereden om te kijken hoe dat nou zit met een motorrijbewijs. Helaas waren ze dicht ivm vakantie, dus ik ga het over een week nog eens proberen.

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de ervaringen hier van hoeveel je nou kwijtbent voor je motorrijbewijs. Ik heb geen ervaringen met schakelbrommertjes of wat dan ook, en ik zie op de site van de rijschool een totaal pakket staan voor 1500eu. In dat pakket zitten 20 lessen van 90 minuten, theorie cursus, boeken, examens, en een praktijk examen. Lijkt mij dat alles erin zit dat je nodig hebt, maar hoe denken jullie er over? Is zoiets voldoende, of waar moet ik op letten allemaal?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

HammerT schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:44:
[...]

He zo te zien heb jij een 1200GS :P

M'n vader heeft er ook eentje, sinds november ongeveer dacht ik. Het is alleen een beetje vreemd dat de ene keer na het rijden het olie pijl netjes op het stipje staat, maar de andere keer nogal ver bovenaan (maar niet TE hoog hoor dus niet ernsitg). Komt dat omdat er gewoon ergens olie blijft hangen ofzo? En heb jij dat misschien ook?
Oliepeilen is een bitch ja. Vaak loopt in het ergens in de kop of blijft het hangen in de oliekoeler. Het heeft ook geen zin om hoger te vullen dan de stip want dat slurpt ie toch gelijk op.
De normale procedure is warm rijden, dan 5min op zijstandaard laten staan. En dan op de bok zetten. Ze zeggen dat je hem dan 5min moet laten staan en dan meten/ kijken. Persoonlijk laat ik de motor gewoon de hele nacht staan en kijk ik s'ochtends naar het peil. Meestal stijgt ie dan nog wat.
Verschil tussen helemaal bovenin en helemaal onderin is ook iets van 400-500cc. Dus dat valt opzich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

snars schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 03:14:
[...]

Is dat eentje van http://www.hoodjeans.co.uk/ ? Zien er best degelijk en value-for-money uit vergeleken met andere motorspijkerbroeken.
Nee ik had hem van ebay.. dus terug sturen is helaas geen optie...mijn eigen fout.. ik dacht dat ik slanker was ;)

Het is trouwens een broek van RS Performance Protection..

Dus als iemand interesse heeft.. hij is waist maat 34...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

quante koste, Toolkit....

Moet normaal 34-36 als maat hebben .... dus vieliecht ;+

én die 36 is dan een lengte maat .... maar dat maakt in dit geval niet uit ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 09-05-2009 18:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:19:
quante koste, Toolkit....

Moet normaal 34-36 als maat hebben .... dus vieliecht ;+

én die 36 is dan een lengte maat .... maar dat maakt in dit geval niet uit ;)
ik heb ook 34-36 en pas er wel in, maar echt comfy zit hij niet (eigenlijk moet ik ook 36 dragen denk ik ;) )

Lengte is vrij lang, dus dat komt mooi uit voor je...

Voor €50 mag je hem hebben... dan speel ik ongeveer quit (of is het kiet?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 14-10 09:35
Woohoow, net de kaap van 25k km overschreden op de motor, sinds juni 2008. Waarvan 10k met de ZX6R. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

ToolkiT schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:46:
[...]

ik heb ook 34-36 en pas er wel in, maar echt comfy zit hij niet (eigenlijk moet ik ook 36 dragen denk ik ;) )

Lengte is vrij lang, dus dat komt mooi uit voor je...

Voor €50 mag je hem hebben... dan speel ik ongeveer quit (of is het kiet?)...
50 pop? Da's op zich niet duur. Heb je m gekocht bij een eBay-shop of was het een tweedehands?

Voor dat geld wil ik ook broeken voor mij en mijn meisje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Twhomp schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:06:
[...]

50 pop? Da's op zich niet duur. Heb je m gekocht bij een eBay-shop of was het een tweedehands?

Voor dat geld wil ik ook broeken voor mij en mijn meisje...
2e hands...

Je moet een beetje mazzel hebben en strategisch bieden, dan kan je soms nog wel eens een koopje tegenkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
* Chakotay gaat zometeen VRO3 doen *O*

Wel vroeg op zo op de zondag... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi verhaal tylen :) denk dat ik daar ook wel keertje ga rijden! lijkt me wel leuk baantje! zou mooi zijn als ze daar ook keer zo'n 2 dagen combi doen!

vandaag ook VRO3 gedaan! erg leuk en leerzaam! :) heb ook bermvlucht(zowel bedoeld als onbedoeld) geoefend dus helemaal klaar voor ecuyers! :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3CUSTAUG.jpg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag weer een mooi stuk kunnen rijden, mooi weer en veel motorrijders op de weg... 99% groette terug (zelfs harley en BMW rijders d:)b ) alleen die ene motor agent niet -O-

BTW Frag was jij vandaag op de B4074?
Ik reed al aardig door maar werd door 2 R6en met blehrpijp ingehaald, de 1e maakte zoveel lawaai dat ik de 2e amper hoorde en het maar goed was dat ik over mijn schouder keek toen ik in ging halen, hij zat namelijk net in mijn blinde hoek...

[ Voor 44% gewijzigd door ToolkiT op 10-05-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:02:
mooi verhaal tylen :) denk dat ik daar ook wel keertje ga rijden! lijkt me wel leuk baantje! zou mooi zijn als ze daar ook keer zo'n 2 dagen combi doen!

vandaag ook VRO3 gedaan! erg leuk en leerzaam! :) heb ook bermvlucht(zowel bedoeld als onbedoeld) geoefend dus helemaal klaar voor ecuyers! :P
Zeker de moeite waard.

HAhaha leuk om te lezen dat je het leuk gehad hebt. Alle cursussen mbt motor rijden is altijd leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
ToolkiT schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:03:
Vandaag weer een mooi stuk kunnen rijden, mooi weer en veel motorrijders op de weg... 99% groette terug (zelfs harley en BMW rijders d:)b ) alleen die ene motor agent niet -O-

BTW Frag was jij vandaag op de B4074?
Ik reed al aardig door maar werd door 2 R6en met blehrpijp ingehaald, de 1e maakte zoveel lawaai dat ik de 2e amper hoorde en het maar goed was dat ik over mijn schouder keek toen ik in ging halen, hij zat namelijk net in mijn blinde hoek...
Zelfs BMW rijders, wtf is dat nu weer?

Imho juist de BMW rijders ;) Het zijn juist vaak die super sport motoren, maar dat is misschien omdat die veel druk om de polsen hebben en het daarom niet echt fijn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:36:
[...]

Zelfs BMW rijders, wtf is dat nu weer?

Imho juist de BMW rijders ;) Het zijn juist vaak die super sport motoren, maar dat is misschien omdat die veel druk om de polsen hebben en het daarom niet echt fijn is?
Nee hoor, mensen zwaaien wel of zwaaien niet. Vaak de hel bengels die niet zwaaien, maar veel toerrijders en supersport gasten zwaaien wel. tuurlijk heb je uitzondering.

Maar waarom moet altijd alles in hokjes gestopt worden?
Tylen schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:13:
[...]

Zeker de moeite waard.

HAhaha leuk om te lezen dat je het leuk gehad hebt. Alle cursussen mbt motor rijden is altijd leuk ;)
Is je versnellingsbak nu wel goed gerepareerd dan?

[ Voor 21% gewijzigd door M3rcury op 10-05-2009 21:43 ]

No signature required.

Pagina: 1 ... 105 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.