Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.428 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Helemaal 100% in orde bevonden ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
@M3rcury lees jij nog wel mee @ MF want je hebt alweer wat ritjes gemist

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Druid schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:54:
@M3rcury lees jij nog wel mee @ MF want je hebt alweer wat ritjes gemist
Ja soms, maar ik heb niet heel erg veel tijd gehad om te rijden. ROFL vraagt ook al steeds of ik weer een stukje wil gummen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:30

_Apache_

For life.

Verdomme, ben vanmiddag gevallen! :(

We reden in een groep ( ~20 motoren ), hadden net met zen alle anderhalf uur zitten tafelen enwe wilde door het kassenlandschap van zuid holland rijden, maakt de groep plotseling een u-bocht bij een stoplicht omdat er een paar laag op brandstof stonden. Lief zat achterop, zet de draai in, tik ik per ongeluk de voorrem aan valt de motor naar de binnenkant van de bocht. Wat schade aan het kuipwerk, crashpads zijn er - gelukkig - nog het ergste aan toe. Maar had de middag graag anders gezien. ;(

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 10-05-2009 22:20 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Zo, vandaag nog wat gesleuteld aan mijn CX500 . Heb 'm al draaiende gekregen, leuk!
Maar 1 vervelend probleem: ik heb de olie afgelaten en wil de oliefilter vervangen, maar die bout bij de oliefilter is er echt met geen middel van te krijgen. 't is een 12mm bout, maar de 12mm sleutel draait gewoon door.
Met dop lukt het ook niet. Met zo'n instelbare tang ook niet.
Ik heb geen ideeën meer... Iemand tips om zo'n zachte vervormde bout er af te krijgen?

Ik vrees helaas ook dat de alternator of gelijkrichter kaput zijn, bij draaiende motor +- 12,10V , hmm ...

Heeft er iemand tips om wisselstukken voor een CX500 te vinden?
Kent er iemand sloperijen rond Gent of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

DieterVDW schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:20:

Ik heb geen ideeën meer... Iemand tips om zo'n zachte vervormde bout er af te krijgen?
Je kan er een stuk metaal op laten lassen (puntlasje).

Of (wellicht praktischer) er een sleuf in dremellen en dan met een big ass schroevendraaier losdraaien.

En uiteraard de bout een enkeltje geven naar de eeuwige schroefvelden ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:38

Steffie

Opaque

DieterVDW schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:20:
Ik vrees helaas ook dat de alternator of gelijkrichter kaput zijn, bij draaiende motor +- 12,10V , hmm ...
Voordat je dingen gaat vervangen zou ik eerst even de stekkers nalopen. Gezien de staat waarin die bout verkeerd, zou het me niets verbazen wanneer een stekker last heeft van roestvorming en daarom slecht contact maakt. Ik had een vergelijkbaar probleem bij mijn RS250. Met dimlicht uit deed die het perfect en met dimlicht aan stortte het toerental en voltage langzaam in. Bleek dus aan een van binnen verroeste stekker te liggen die de dynamo met de gelijkrichter verbond. Uiteraard was dit het allerlaatste wat ik controleerde na uren en uren zoeken naar het probleem :/

[ Voor 6% gewijzigd door Steffie op 11-05-2009 01:42 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:16:
[...]

Ja soms, maar ik heb niet heel erg veel tijd gehad om te rijden. ROFL vraagt ook al steeds of ik weer een stukje wil gummen.
jajoh. Straks zit ik 3 weken met me bolle kont op cyprus.
_Apache_ schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:19:

We reden in een groep ( ~20 motoren ), hadden net met zen alle anderhalf uur zitten tafelen enwe wilde door het kassenlandschap van zuid holland rijden, maakt de groep plotseling een u-bocht bij een stoplicht omdat er een paar laag op brandstof stonden. Lief zat achterop, zet de draai in, tik ik per ongeluk de voorrem aan valt de motor naar de binnenkant van de bocht. Wat schade aan het kuipwerk, crashpads zijn er - gelukkig - nog het ergste aan toe. Maar had de middag graag anders gezien. ;(
en GrlFrnd?

[ Voor 52% gewijzigd door ROFLASTC op 11-05-2009 07:47 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Een blauwe plek omdat ze me opving. :+ Ze kon er uiteindelijk wel de onschuld van inzien en we zijn weer rustig naar huis gereden om lekker in de zon te gaan liggen.

@roflastic :
Weet nog niet wat k doe met het kuipwerk, k kijk wel even, schade is minimaal. Misschien nieuwe pad-doppen erop.

[ Voor 45% gewijzigd door _Apache_ op 11-05-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:28:
[...]

Een blauwe plek omdat ze me opving. :+
[spam]
achja en voor schadereparatie is er Roland Meerman. Schade fixert en Moto73 testert
[/spam]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@_Apache_: Jammer dat je gevallen bent :( Wel beter dat het mee valt. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Zo, mijn motor rijdt niet meer harder dan 0 KM/h :+ Afgelopen zaterdag heeft bij mij of de aandrijving of de kabel zelf voor de teller het begeven. Jammer dat het het niet even 14 dagen heeft kunnen volhouden, 29 mei krijgt mijn brommeRT namelijk nieuwe sloffen en nieuwe rem voeringen O-) Alles komt zo wel na elkaar.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

teun-v schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:58:
Zo, mijn motor rijdt niet meer harder dan 0 KM/h :+ Afgelopen zaterdag heeft bij mij of de aandrijving of de kabel zelf voor de teller het begeven. Jammer dat het het niet even 14 dagen heeft kunnen volhouden, 29 mei krijgt mijn brommeRT namelijk nieuwe sloffen en nieuwe rem voeringen O-) Alles komt zo wel na elkaar.
Wat voor'n motor dan? Is het wormwieltje in het voorwiel stuk? Werkt de km/u meter wel als je de kabel aandrijft met een boor?
_Apache_ schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:28:
[...]

Een blauwe plek omdat ze me opving. :+ Ze kon er uiteindelijk wel de onschuld van inzien en we zijn weer rustig naar huis gereden om lekker in de zon te gaan liggen.

@roflastic :
Weet nog niet wat k doe met het kuipwerk, k kijk wel even, schade is minimaal. Misschien nieuwe pad-doppen erop.
mja als je last hebt van krassen kan je er altijd nog stickers overheen doen of een lakstift hanteren.

[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 11-05-2009 09:14 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:04

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo gisteren weer een hele dag gereden op de brommert! Toch wel weer lekker zo moet ik zeggen. Zijn in de omgeving utrecht aan het sturen geweest en richting de heuvelrug geweest. Leuke bochtjes daar maar de voorrijders waren wat langzamer :o. Paar keer flink moeten remmen omdat ze een laatste moment beslissing maakten maar alles is gelukkig goed afgelopen ;). Ben je toch weer blij met een grote schijf voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

ROFLASTC schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:03:

Wat voor'n motor dan? Is het wormwieltje in het voorwiel stuk? Werkt de km/u meter wel als je de kabel aandrijft met een boor?
Het is een BMW R1100RT. Wat er allemaal kapot is ga ik vanmiddag achter komen. Zaterdag was alles al dicht waar ook maar onderdelen te krijgen waren en wilde nog een stukje rijden. Daarom heb ik het nog niet uit elkaar gesleuteld.

[ Voor 3% gewijzigd door teun-v op 11-05-2009 10:06 ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Steffie schreef op maandag 11 mei 2009 @ 01:39:
[...]

Voordat je dingen gaat vervangen zou ik eerst even de stekkers nalopen. Gezien de staat waarin die bout verkeerd, zou het me niets verbazen wanneer een stekker last heeft van roestvorming en daarom slecht contact maakt. Ik had een vergelijkbaar probleem bij mijn RS250. Met dimlicht uit deed die het perfect en met dimlicht aan stortte het toerental en voltage langzaam in. Bleek dus aan een van binnen verroeste stekker te liggen die de dynamo met de gelijkrichter verbond. Uiteraard was dit het allerlaatste wat ik controleerde na uren en uren zoeken naar het probleem :/
Yep, goeie tip. In het werkplaatshandboek staat de procedure om de gelijkrichter en alternator te testen, moet die nog eens doorlopen, enkel nog maar de laadstroom op de batterij getest.
Twhomp schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:51:
Of (wellicht praktischer) er een sleuf in dremellen en dan met een big ass schroevendraaier losdraaien.
En uiteraard de bout een enkeltje geven naar de eeuwige schroefvelden ;)
Da's nog goeie tip. Nu enkel nog een dremel aanschaffen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:36:
[...]

Zelfs BMW rijders, wtf is dat nu weer?

Imho juist de BMW rijders ;) Het zijn juist vaak die super sport motoren, maar dat is misschien omdat die veel druk om de polsen hebben en het daarom niet echt fijn is?
Mischien is het een UK iets, maar Harley en BMW rijders groeten gemiddeld minder (behalve naar eigen merk)...
BTW hier groet met met een knikje met het hoofd omdat je vrije hand aan de verkeerde kant zit..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 09:07
Zit de bediening in spiegelbeeld in engeland? Wat is daar eigenlijk het nut van? behalve het zwaaien naar je collega motor rijders :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:00:
Zit de bediening in spiegelbeeld in engeland? Wat is daar eigenlijk het nut van? behalve het zwaaien naar je collega motor rijders :9
Je gashendel zit rechts ;) dus je kan niet je rechterhand los laten om te zwaaien ;)
_Apache_ schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:19:

Dat schiet niet op :'(

Als je nog wat prijzen wilt weten kan je me ff een pmetje sturen met je framenummer en de onderdelen die je zoekt, dan weet jei ig of het de moeite waard is.

[ Voor 56% gewijzigd door M3rcury op 11-05-2009 13:03 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:00:
nee DUH... de bediening zit het zelfde maar aangezien je aan de andere kant zit, zit je koppeling hand aan buitenkant en gashand aan binnenkant... dat is dus niet handig met zwaaien naar elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
ik las dat bmw en harly rijders met een knikje groeten 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 11-05-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:26

unclero

MB EQA ftw \o/

Mag ik? Mag ik? :D :D
HammerT schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:11:
ik las dat bmw en harly rijders met een knikje groeten 8)7
Natuurlijk, zo'n Harley moet je met beide handen bij elkaar houden ;)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 10:04

TiMMieJ

PSN: Orixez

unclero schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:18:
[...]

Natuurlijk, zo'n Harley moet je met beide handen bij elkaar houden ;)
Valt best mee!!!!! Nergens last van gehad tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:39

iMars

Full time prutser

TiMMieJ schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:04:
[...]

Valt best mee!!!!! Nergens last van gehad tot nog toe.
_O- niet zo happen _O-

Van het weekend mijn ketting gesmeerd, wat is dat lastig als je motor geen bok heeft, maar alleen een zijstandaard -O-

Toch maar even gauw een losse bok kopen voor mijn motor.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

webmail schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:37:
Van het weekend mijn ketting gesmeerd, wat is dat lastig als je motor geen bok heeft, maar alleen een zijstandaard -O-

Toch maar even gauw een losse bok kopen voor mijn motor.
Ik heb een scottoiler laten installeren, ik ben te slap om hem op de middenbok te krijgen, of ik snap het trucje wat erbij hoort niet goed :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ok ik heb motorinspiratie nodig.
Ik zoek:
- Motor met bakken koppel, maar wel tikje sportief (denk Suzuki VX800, Yamaha Bulldog...) en voldoende kracht
- Comfortabel met bijrijder
- Mogelijkheid tot kofferset (en niet al te belachelijk)

Persoonlijk zou ik wel gaan voor een Suzuki SV1000N of een Monster.
Ik wil met de motor echter ook wel kunnen gaan touren met vriendin en wat bagage.
Maar een monster met kofferset? Hmm...

Een Suzuki SV1000N met koffers gaat wel zeker? Zou dat wat comfortabel zijn voor mijn vriendin?

Jullie nog ideeën?

[ Voor 8% gewijzigd door DieterVDW op 11-05-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://www.telegraph.co.u...-motorbikes.html#comments 8)7
DieterVDW schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:09:
Ik zoek:
- Motor met bakken koppel, maar wel tikje sportief (denk Suzuki VX800, Yamaha Bulldog...) en voldoende kracht

Ik wil met de motor echter ook wel kunnen gaan touren met vriendin en wat bagage.

Een Suzuki SV1000N met koffers gaat wel zeker? Zou dat wat comfortabel zijn voor mijn vriendin?

Jullie nog ideeën?
Hayabusa met soft lugage?
Klinkt wat raar maar dat schijnen goede tourmachine's te zijn volgens de artikelen die ik erover heb gelezen...

[ Voor 78% gewijzigd door ToolkiT op 11-05-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:47

StarWing

Huh ?!?

Ik zoek:
Jullie nog ideeën?
Yamaha FZ1-N / FZ1 fazer / FZS1000

sportief, check
koppel, check
comfortabel, dunno
koppel, check

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:07

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zoek:

Jullie nog ideeën?
XJR 1300?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:16:
http://www.telegraph.co.u...-motorbikes.html#comments 8)7

[...]

Hayabusa met soft lugage?
Klinkt wat raar maar dat schijnen goede tourmachine's te zijn volgens de artikelen die ik erover heb gelezen...
Eens, of een zzr 1100/1400.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

moto-moi schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:45:
[...]

Ik heb een scottoiler laten installeren, ik ben te slap om hem op de middenbok te krijgen, of ik snap het trucje wat erbij hoort niet goed :P
Hoe heb je dat dan gedaan met je AVB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat die fiets ietsje lichter en kleiner was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

AVB? Dat had ik 8 jaar geleden niet hoor :) En sowieso was de motor waarop ik lesde eentje zonder middenbok :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Kwam je goed mee weg dan ;)
En middenbok is inderdaad pittig, maar grotendeels kwestie van techniek. Iets verkeerd staan ofzo en het lukt je niet meer. Zelfde als met een omgevallen motor: met techniek krijg je die wel omhoog.

Ik heb de middenbok een tijdje moeten doen met een mortonse neuralgie in de voet waarmee je moet 'stampen': dan voel je hoe zwaar zo'n middenbok gaat (en schelden :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:43

DinX

Motormuis

>:)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik gebruik juist alleen maar m'n middenbok, alleen om ff de garagedeur open te maken gebruik ik het jiffie (jiffy?). En ik ben ook niet erg groot / sterk maar m'n 220kg motorfiets krijg ik echt zonder problemen op de middenbok. en anders: http://www.youtube.com/watch?v=OwXZyJSPkx4 :P

in dat filmpje is echt een grote kerel met een brommer lijkt het :X

[ Voor 13% gewijzigd door HammerT op 11-05-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 19:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HammerT schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:33:
Ik gebruik juist alleen maar m'n middenbok, alleen om ff de garagedeur open te maken gebruik ik het jiffie (jiffy?). En ik ben ook niet erg groot / sterk maar m'n 220kg motorfiets krijg ik echt zonder problemen op de middenbok. en anders: http://www.youtube.com/watch?v=OwXZyJSPkx4 :P

in dat filmpje is echt een grote kerel met een brommer lijkt het :X
Dat is een Kawa GPZ600r, een lief klein jaren 80 sportmotorbrommertje. Ik heb er ook een...met Cop Killer Ninja stickers. En een verstopte carb.

Ik heb trouwens het idee dat m'n motor steviger staat op de jiffy....en gebruik daarom alleen de middenbok voor smeren/sleutelen of krap parkeren.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Twhomp schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:35:
[...]

Hoe heb je dat dan gedaan met je AVB?
Als 't je niet lukt bij AVB dan geeft de examinator je bij een poging of 3 de mogelijkheid om 'm op z'n zijstandaard te zetten.

Tja...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:56

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:33:
Wat zijn de ingenieurs van BMW dan toch weer erg slim om zo'n hendel te maken op een RT. Op mijn K1100RS had ik niet echt een handel, maar wel een special stukje aan de zijkant waarmee je 'm kon opbeuren. Zelfde systeem eigenlijk. Maar de RT is reuze makkelijk op te bokken. Zonder spierkracht. En dat voor 280kg...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:43

DinX

Motormuis

* DinX z'n fjr is ook makkelijk op de bok te zetten @ 280kg. Zelfs met een hoop bagage achterop

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, mijn oude ZZR heeft een verse set uitlaatbochten. De vorige was langzaamaan beetje een gat (tweemaal 2x5 cm :X ) ingeroest, dus hij was wat lawaaiig... :+

Vanmiddag in een uurtje de hele boel gestript en de oude bochten eronderuit getrokken, en net met een vriend de boel weer in elkaar gezet. Het kostte even wat moeite om de gloednieuwe aftermarket-bochten onder het al 16 jaar werkende blok te prutsen, maar uiteindelijk is alles gelukt. Ik moet alleen even nieuwe rubbers tussen de collector en de einddempers hebben, daar zit nu een mm speling rondom tussen... De oude rubbers zijn inmiddels ongeveer van ontbijtkoek, en bij de nieuwe uitlaat zaten alleen pakkingen voor de kant die in het blok gaat.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ah ja, en 2-cylinder. :) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Lekker Chakotay, dat zal weer goed klinken en er mooi uitzien he? Ik heb pas een schuiver gemaakt met mijn motor dus ik heb hem nu helemaal gestript. Dan doe ik gelijk al het onderhoud voor dit jaar. Dan haal ik ook even alle bochten eronder uit om ze van roest te ontdoen en er een nieuw laagje zwart op te spuiten. Ik heb al wel vast nieuwe pakkingen aangeschaft. :P

Wat een prijsverschil trouwens tussen Engeland en nederland. Via David Silver heb ik o.a. nieuwe remschijven bestel voor 99 excl. 15% VAT pond per stuk. Hier in nederland zou dat iets van 185 euro moeten kosten per schijf. Kuipdelen net zo. Bij David Silver 88 pond excl. 15% VAT voor een stukje topkuip en hier in nederland 169 euro als ik hem binnen 4 weken wil ontvangen. Anders kost het zelfs 229 euro, dan krijg ik het binnen 12 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik meld me ook maar even :)

[ Voor 64% gewijzigd door Frank Martin op 17-03-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 11:57

charrel

Cortisol4life..

Nice, mooie fiets. Persoonlijk vind ik dit het mooiste model zx9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
saviour schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:30:
Lekker Chakotay, dat zal weer goed klinken en er mooi uitzien he? Ik heb pas een schuiver gemaakt met mijn motor dus ik heb hem nu helemaal gestript. Dan doe ik gelijk al het onderhoud voor dit jaar. Dan haal ik ook even alle bochten eronder uit om ze van roest te ontdoen en er een nieuw laagje zwart op te spuiten. Ik heb al wel vast nieuwe pakkingen aangeschaft. :P

Wat een prijsverschil trouwens tussen Engeland en nederland. Via David Silver heb ik o.a. nieuwe remschijven bestel voor 99 excl. 15% VAT pond per stuk. Hier in nederland zou dat iets van 185 euro moeten kosten per schijf. Kuipdelen net zo. Bij David Silver 88 pond excl. 15% VAT voor een stukje topkuip en hier in nederland 169 euro als ik hem binnen 4 weken wil ontvangen. Anders kost het zelfs 229 euro, dan krijg ik het binnen 12 dagen.
Ik heb mijn uitlaatbochten inderdaad ook uit Engeland, 140 GBP kale prijs, effectief 185 euro incl shipping, erg goed te doen :) Ik had ze binnen 2 dagen na bestellen al in huis kunnen hebben (FedEx stond alleen voor een dichte deur), en in NL heb ik die dingen niet voor onder de €350 gezien. Het is wel redelijk simpel RVS imitatiespul, maar goed genoeg voor het pekelhok. Nu alleen die ringen nog even vinden, ik heb de typenummers inmiddels al opgegraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik zoek:

Jullie nog ideeën?
Wij hebben al op de DM met elkaar gesproken :Y)

De SV1000N is heerlijk om te toeren, woon/werk verkeer en op zijn tijd een lekkere sprint te trekken. Zit nu bijna op de 2000km en probeer nog rustig te rijden, maar die hoge koppel is zo verleidelijk om iedere keer open te trekken.

Er zijn verschillende koffersets, en wellicht en set die voldoet aan je wensen. Ik heb hier een link, die waarschijnlijk aan de grote kant zijn: http://www.krauser.de/p_k5.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
webmail schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:50:
[...]
De SV1000N is heerlijk om te toeren, woon/werk verkeer en op zijn tijd een lekkere sprint te trekken. Zit nu bijna op de 2000km en probeer nog rustig te rijden, maar die hoge koppel is zo verleidelijk om iedere keer open te trekken.
De SV1000N is momenteel inderdaad mijn favoriet :) .
De SV1000S met kofferset ziet er wel mooi uit vind ik, maar nog geen SV1000N gezien met koffers.
Dan heb ik enkel nog bezorgd over het comfort van mijn vriendin op die motor :) .
(Alhoewel hmmm... Alleen rijden is leuker :+ )

BTW: Suzuki SV1000S met kofferset:
Afbeeldingslocatie: http://www.twistedthrottle.com/ezimagecatalogue/catalogue/variations/7206-425x350.jpg

Vraag mij wel af als daar nog een bijrijder op past...
Zijkoffers en bijrijder lijken elkaar vaak uit te sluiten... Terwijl er toch een causaal verband is tussen beide :) .

[ Voor 20% gewijzigd door DieterVDW op 12-05-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

DieterVDW schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:29:
De SV1000N is momenteel inderdaad mijn favoriet :) .
De SV1000S met kofferset ziet er wel mooi uit vind ik, maar nog geen SV1000N gezien met koffers.
Dan heb ik enkel nog bezorgd over het comfort van mijn vriendin op die motor :) .
(Alhoewel hmmm... Alleen rijden is leuker :+ )

BTW: Suzuki SV1000S met kofferset:
[afbeelding]

Vraag mij wel af als daar nog een bijrijder op past...
Zijkoffers en bijrijder lijken elkaar vaak uit te sluiten... Terwijl er toch een causaal verband is tussen beide :) .
Je zou een SV1000N plaatje kunnen knippen, en de voorkant over de SV1000S kunnen plakken, dan moet je een aardig beeld krijgen hoe het eruit ziet ;)

Allebei een eigen motor is het leukst! (Mijn vriendin vind het wel leuk achter op mijn motor, maar dan niet harder als 50... jammer; Ze heeft ook geen motorkleding, wel helm, dan mag ze sowieso niet achterop buiten de bebouwde kom...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:26

Youk

Volvo For Life

Kofferset en duo combinatie is geen probleem hoor. Ben al verschillende keren op vakantie geweest met duo en 3 koffers zoals Webmail ze aangaf in zijn link (de Krauser K5 koffers) op mijn VFR. De duo zit dan netjes tussen de koffers. Eigenlijk komen deze nog steeds zeer laag, dus absoluut geen probleem en de benen van de duo komen voor de koffers te staan, dus ook daar mag dit geen probleem zijn.

Het enige wat kan gebeuren is dat de duo dan zo comfortabel zit (rugsteun, zijwaarts mogelijk om even te leunen op een koffertje), dat deze in slaap valt :z . Zelf meegemaakt (ik als piloot wel te verstaan)!

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

webmail schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:13:
[...]
Allebei een eigen motor is het leukst! (Mijn vriendin vind het wel leuk achter op mijn motor, maar dan niet harder als 50... jammer; Ze heeft ook geen motorkleding, wel helm, dan mag ze sowieso niet achterop buiten de bebouwde kom...)
jouw regel? haar regel? officiele regel?

(geen kritiek, gewoon nieuwsgierig, vind het wel een verstandige regel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Pics van vriendin???

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

ToolkiT schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:28:
[...]

jouw regel? haar regel? officiele regel?

(geen kritiek, gewoon nieuwsgierig, vind het wel een verstandige regel)
Mijn regel ;)
Binnen de bebouwde kom alleen motorjas, minimaal spijkerbroek (geen korte- of stoffenbroek).
Buiten bebouwde kom full gear: motorbroek, jas, handschoenen, laarzen.

Helm altijd uiteraard.
Als je het aan mij vraagt, moet je ff wachten. Mijn vriendin wil een stoere en sexy fotosjoet doen op mijn motor :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dit topic hier vandaag pas. Dus als ik iets vraag wat helemaal niet goed is (topicstart zei alles mag, maar goed, zul je net zien dat ik net dat ene regeltje gemist heb) dan hoor ik het graag. Tevens heb ik niet alle 423 pagina's gelezen.

Ik wil graag motor rijden. Ik heb op een Honda CB(F?) 600 gezeten. Paste niet.
2 vragen eigenlijk. omdat ik het heel graag wil :)

1. zijn er realistisch gezien motoren waarop ik kan rijden straks? (gemeten: plus minus sta ik 60-63 centimeters van de grond en dan moet er nog een zadel tussen)
2. zijn er bij jullie rij instructeurs bekend die laag lessen? (voorkeur voor in/rondom Arnhem, wil best een eindje rijden als dat betekend dat ik maar kan lessen, maar voorkeuren houd je toch :))

Ik heb reeds al op menig forum mensen horen zeggen dat ik misschien dan toch de CB600 moet nemen, en genoegen moet nemen met schuin/1 voet op de grond, maar hier voel ik me niet stabiel bij (niet zo sterk in de armen) en dus zou het veel schelen als de benen mee konden dragen.

Ook de opmerking mini bikes al gehad :) grappig gevonden, maar goed.
Ook weet ik dat ik happen uit zitjes enzo kan nemen om evntueel lager te zitten, das prima natuurlijk, maar ik zal toch eerst moeten lessen. En ik neem aan dat ik niet zomaar tegen een instructeur kan zeggen dat ie z'n zitje lager moet maken.

thanks voor de info, en ik backspace m wel als jullie het echt een heel vervelende vraag vinden. Merk dat op veel forums de algemene opvatting is dan maar op hakken te lessen en niet te zeuren. Maar dat brengt dan met zich mee dat je problemen krijgt met schakelen - denk ik zo?

Terwijl ik me zo voor kan stellen dat een chopper toch eigenlijk wel zou moeten passen. Ik heb al best wat rondgebeld (zeg een school of 6-7) maar de algemene antwoorden zijn 'ja kom maar langs wij rijden op een voor iedereen toegankelijke cb600, is lekker laag'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:09:
Ik zie dit topic hier vandaag pas. Dus als ik iets vraag wat helemaal niet goed is (topicstart zei alles mag, maar goed, zul je net zien dat ik net dat ene regeltje gemist heb) dan hoor ik het graag. Tevens heb ik niet alle 423 pagina's gelezen.

Ik wil graag motor rijden. Ik heb op een Honda CB(F?) 600 gezeten. Paste niet.
2 vragen eigenlijk. omdat ik het heel graag wil :)

1. zijn er realistisch gezien motoren waarop ik kan rijden straks? (gemeten: plus minus sta ik 60-63 centimeters van de grond en dan moet er nog een zadel tussen)
2. zijn er bij jullie rij instructeurs bekend die laag lessen? (voorkeur voor in/rondom Arnhem, wil best een eindje rijden als dat betekend dat ik maar kan lessen, maar voorkeuren houd je toch :))

Ik heb reeds al op menig forum mensen horen zeggen dat ik misschien dan toch de CB600 moet nemen, en genoegen moet nemen met schuin/1 voet op de grond, maar hier voel ik me niet stabiel bij (niet zo sterk in de armen) en dus zou het veel schelen als de benen mee konden dragen.

Ook de opmerking mini bikes al gehad :) grappig gevonden, maar goed.
Ook weet ik dat ik happen uit zitjes enzo kan nemen om evntueel lager te zitten, das prima natuurlijk, maar ik zal toch eerst moeten lessen. En ik neem aan dat ik niet zomaar tegen een instructeur kan zeggen dat ie z'n zitje lager moet maken.

thanks voor de info, en ik backspace m wel als jullie het echt een heel vervelende vraag vinden. Merk dat op veel forums de algemene opvatting is dan maar op hakken te lessen en niet te zeuren. Maar dat brengt dan met zich mee dat je problemen krijgt met schakelen - denk ik zo?

Terwijl ik me zo voor kan stellen dat een chopper toch eigenlijk wel zou moeten passen. Ik heb al best wat rondgebeld (zeg een school of 6-7) maar de algemene antwoorden zijn 'ja kom maar langs wij rijden op een voor iedereen toegankelijke cb600, is lekker laag'.
Kan mag ik hieruit concluderen dat jij niet zo groot bent? Wat is je lengte? Misschien is dat wat duidelijker en kunnen we (ik iig) je beter helpen cq beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

webmail schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:39:
[...]

[...]

Als je het aan mij vraagt, moet je ff wachten. Mijn vriendin wil een stoere en sexy fotosjoet doen op mijn motor :9~ O+
Previewtje doen? :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg 1m63 met schoenen, dus dat mag je gerust concluderen ;). Maar belangrijk is vooral de been lengte (plus minus 60-63cm van de grond af), want ik ken ook mensen rond dezelfde lengte die wel met 2 voeten de grond halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ok, niet mijn motor, maar alvast een previewtje:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.147/290200001-290250000/290214901-290215000/290214996_6_eCPE.jpeg
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:25:
Zeg 1m63 met schoenen, dus dat mag je gerust concluderen ;). Maar belangrijk is vooral de been lengte (plus minus 60-63cm van de grond af), want ik ken ook mensen rond dezelfde lengte die wel met 2 voeten de grond halen :)
Hmmm, lastig, ik zou niet 123 een motor weten die aan jouw lengte voldoet. Ik weet uit ervaring dat een Honda Shadow (500cc) bijvoorbeeld niet hoog is, en toch leuke motortjes zijn (smaak valt niet over te twisten natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:25:
Veel grotere rijscholen hebben vaak een "vrouwenmotor" staan, een lichte verlaagde motor (kan ook een CB600 zijn) voor de kleinere lessers. Hufman in Amersfoort heeft er daar in ieder geval wel een paar van, maar dat is een beetje uit de richting waarschijnijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 11:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok, dus een lage fiets....

Kijk eens bij scholen waar ze lessen met een er5, een cb500, gs500 of misschien zelfs een suzuki gn250 of kawa 305. Shadow 600 en virago 535 zijn ook lage fietsen.

Wat een optie is.. Een eigen (lage/verlaagde) fiets kopen, een rijschool vinden die je thuis ophaalt en weer afzet, en dan via de verzekering van de rijschool verzekerd zijn op het moment dat je lest. Ook je eigen verzekeringsmaatschappij moet hier toestemming voor geven. Dat zijn wat telefoontjes dus, maar waar een wil is..... :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, een eigen fiets kopen, dat was ook 1 van de opties, en die dan waar nodig aanpassen. Daar zal ik toch aan moeten geloven als ik nergens bij kan komen qua wat er staat bij de rijscholen. Inderdaad heeft dat heel wat voeten in de aarde voordat dat rond is.

Die instructeur in arnhem deed ook de politiemensen opleiden tot motorrijder, had ook een 125cc honda, leek me niet veel kleiner. Verder was ik er bij nog eentje langs geweest (Ja dat lukt makkelijk zei ie) maar eenmaal daar, moest hij toegeven wat te positief te zijn geweest. was geloof ik een suzuki, type zag ik zo 123 niet. Vanaf toen heb ik bij de anderen echt gevraagd wat voor types (veel cb600) en alles na wat zoekwerk boven de 65-70cm zithoogte

Die shadow en kawa zijn dan meer de choppers als ik het goed heb. Ik zal er ff achteraan gaan. En maar eens kijken wat een 6e hands chopper kost tegenwoordig :) denk toch dat ik die richting op moet helaas.

En anders inderdaad ff buiten de provincie kijken. Ik werk in almere, en dat is ook een uur heen uur terug, en ik heb er wel wat voor over als de motor past en de les goed is :)

En als ultieme motor had ik toch al de suzuki Intruder M1800RZ of iets in die geest, dus die choppers vind ik wel wat.

(maargoed, al sinds Mick Doohan trekt die cbr repsol ook heel behoorlijk :) maar die hoop heb ik nu toch opgegeven)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:29:
Die instructeur in arnhem deed ook de politiemensen opleiden tot motorrijder, had ook een 125cc honda, leek me niet veel kleiner.
Welk model? de CB125 is wel klein hoor.. de varadero 125 daarintegen is full size (maar wel een stuk lichter en makkelijker te rijden als beginner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zei: dat wil je niet (vanwege de cc cap), en het scheelt niet veel. :) als er echt niks anders is, ga ik nog wel eens langs (hij zit 10 minuten van me vandaan), en ga me dan nog maar eens uit laten lachen :) ik lachte wel met m mee, t was een relaxte sfeer, maar ik kan er wel inkomen dat het soms komisch is mensen te zien harken voor steunpunten :)

nee het was wel een ander type, die cb600 was vrij plain en rechtoe rechtaan (hoop dat ik niemand beledig) en die andere zag er wat slanker en ook hoger uit, wel met instap (zadel zat echt tussen de motor zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Misschien een motorscooter iets voor je. ZIjn meestal lager en je kan er makkelijk vanaf stappen
voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/9/7e/oAn71ifNaVhbrH0gSaOLbg==.jpg
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wil ik niet perse stoer overkomen om wat van mijn nerd wezen te compenseren, maar dat is wel heel erg ;) en dan zit je weer 5 jaar aan caps enzo denk ik? want dat ding zal wel niet schakelen en boven de 80cc uitkomen?

Nee, lees dus dat er genoeg choppers zijn (zoals die kawa's en shadow) dus mocht daar nergens in het land op worden gelest, dan probeer ik er 1 voor weinig geld te kopen, en hopen dat een instructeur me nog wil hebben met mn eigen motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:56:
Nou wil ik niet perse stoer overkomen om wat van mijn nerd wezen te compenseren, maar dat is wel heel erg ;) en dan zit je weer 5 jaar aan caps enzo denk ik? want dat ding zal wel niet schakelen en boven de 80cc uitkomen?

Nee, lees dus dat er genoeg choppers zijn (zoals die kawa's en shadow) dus mocht daar nergens in het land op worden gelest, dan probeer ik er 1 voor weinig geld te kopen, en hopen dat een instructeur me nog wil hebben met mn eigen motor.
Wat voor type motor vind je zelf het beste bij je passen? bijvoorbeeld een racemotor, chopper, tourmotor, ....

In elk categorie moet er wel wat zijn voor je dunkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zelf de intruder (hierboven gelinkt) errrug stoer. de specs zeggen wel dat ie 70cm hoog is, dus wellicht is dat ook iets overdone.

dan moet ik waarschijnlijk naar een kawa kijken of inderdaad iets van een shadow.

Ik had ergens gelezen dat race motoren erg lijden onder verlaging dus dat moet ik maar uit mn hoofd zetten. Wil wel leuk rijden :)

over het algemeen zeg ik dus choppers, maar mocht er een racer zijn die ik rechtop kan houden, dan zou ik daar zeker naar kijken. uiteraard wil iedereen wel eens ducati of MV Agusta rijden, ik ben geen uitzondering daarop.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:07:
Ik vind zelf de intruder (hierboven gelinkt) errrug stoer. de specs zeggen wel dat ie 70cm hoog is, dus wellicht is dat ook iets overdone.

dan moet ik waarschijnlijk naar een kawa kijken of inderdaad iets van een shadow.

Ik had ergens gelezen dat race motoren erg lijden onder verlaging dus dat moet ik maar uit mn hoofd zetten. Wil wel leuk rijden :)

over het algemeen zeg ik dus choppers, maar mocht er een racer zijn die ik rechtop kan houden, dan zou ik daar zeker naar kijken. uiteraard wil iedereen wel eens ducati of MV Agusta rijden, ik ben geen uitzondering daarop.
Duc monster is er geloof ik ook in lage versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:07:

Ben je al bij de rijschool achter de mediamarkt in Arnhem (ongeveer, ik weet de naam en adres niet precies, maar ik denk spoorwegstraat) geweest? Daar heeft mijn vrouw gelest, en zij zei dat ze daar ook een verlaagde CB600 hadden omdat er een vrouw van ongeveer 1.60 tegelijk met haar leste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben heb in arnhem zelf 4-5 scholen gebeld, ik weet niet waar alles zit. Zal er eens langs lopen ff kijken of de naam op dat lijstje staat, zo niet loop ik ff langs.

Ik heb gewoon in elk gesprek gezegd wat mn lengte was en dat ik korte beentjes had. En vaak kwam dan antwoord van tja lastig.

Maargoed ik loop er ff langs, thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
J.Dam al gebelt ?

Die zit bij het Geldredome in Arnhem. Heeft nogal wat fietsen staan, misschien ook wel iets voor mensen die wat kleiner zijn.

De CB500 is denk ik 1 van de kleinere motoren. De rijschool waar ik les had zit in Renkum en hij heeft er als het goed is nog 1tje staan. Renkum is ook best te doen vanuit Arnhem.

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 12-05-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:56:
Ik denk dat de geposte Vespa een 125cc is, en aan het rempedaal te zien heeft deze ook versnellingen en een koppeling ;).
Daarnaast zijn er ook nog veel meer leuke motorscooters. Neem nou de Honda Helix :>. Of, voor de snelheidsduivels, de Suzuki Burgman, die een beetje schakelende racer het nakijken geeft bij het stoplicht.

* unclero denkt over schakelen op de motor net zoals over schakelen in de auto
(oftewel, leuk voor de liefhebberij, maar verder archaisch en niet meer van deze tijd ;))
Virago ook overwogen? :9
Maar ik zou persoonlijk niet op een chopper gaan lessen, beter een klein fietsje zoals de Yamaha YBR125 ofzo. Maar daar kun je de snelweg niet mee op, ik weet niet of dat een probleem is :o.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:56:

* unclero denkt over schakelen op de motor net zoals over schakelen in de auto
(oftewel, leuk voor de liefhebberij, maar verder archaisch en niet meer van deze tijd ;))
Gezien de meeste motoren gereden worden voor de liefhebberij komt dat mooi uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:00:
[...]

Gezien de meeste motoren gereden worden voor de liefhebberij komt dat mooi uit ;)
In Nederland, ja ;).
Er zijn echter ook complete volksstammen voor wie de motorfiets een dagelijks vervoersmiddel is. Een pakezel soms zelfs. Dan is zo'n onderhoudsarme variomagic toch verrekte handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik zie trouwens dat het plaatje in OP het niet meer doet... dus deze mag er voor in de plaats tot ik een betere foto heb:
http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00048.jpg

btw nieuw 2 delig pak gekocht.. foto's zijn onderweg
unclero schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:02:
[...]

In Nederland, ja ;).
Er zijn echter ook complete volksstammen voor wie de motorfiets een dagelijks vervoersmiddel is. Een pakezel soms zelfs. Dan is zo'n onderhoudsarme variomagic toch verrekte handig.
zeg maar in europa... (/me woont niet in NL :p )

[ Voor 44% gewijzigd door ToolkiT op 12-05-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

.

[ Voor 99% gewijzigd door ToolkiT op 12-05-2009 18:12 . Reden: .. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://www.maxmoto.co.uk/images/moto_guzzi_griso_1l.jpg

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nice me like, welk model guzzi is dat?

foto's van mijn nieuwe pak:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010680.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010683.jpg

Ik was alleen thuis toen pak aankwam dus meteen passen en dan maar via spiegel foto maken...

Deze past iig wel goed :)

Als er trouwens nog mensen interesse hebben in die spijkerbroek PM me dan maar...
Ander gooi ik hem weer op ebay met alle rompslomp eromheen..

MrsT moest wel ff wennen en noemde het al een superhero pak ;)
En ze vroeg me of ik niet een midlife crisis ging krijgen en een sportmotor wou kopen :/
vrouwen... |:(

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 12-05-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
gister begonnen en vandaag ff afgemaakt:
Speakers in me helm :P haha, ik vind muziek relaxed maar die oordopjes gingen de hele tijd irritant zitten. En nu gewoon twee kleine luidsprekertjes op de plek van mijn oren gemaakt, jack plugje langs de kaak en hopla!
Morgen kijken tot hoe hard ik de muziek hoor..

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sibylle schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:09:
gister begonnen en vandaag ff afgemaakt:
Speakers in me helm :P haha, ik vind muziek relaxed maar die oordopjes gingen de hele tijd irritant zitten. En nu gewoon twee kleine luidsprekertjes op de plek van mijn oren gemaakt, jack plugje langs de kaak en hopla!
Morgen kijken tot hoe hard ik de muziek hoor..
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00155.jpg
FTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Whoa dat kost zeker wel wat?

En waar doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

unclero schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:56:
>>KNIP<<
Virago ook overwogen? :9
Maar ik zou persoonlijk niet op een chopper gaan lessen, beter een klein fietsje zoals de Yamaha YBR125 ofzo. Maar daar kun je de snelweg niet mee op, ik weet niet of dat een probleem is :o.
Met een YBR125 kun je gewoon de snelweg op, hoor ... Wettelijk gezien voldoet 't ding aan alle voorwaarden om daar te gaan rijden. :)
Óf het verstandig is, is een tweede. Aan die 10 hele PK's heb je namelijk niet zo héél veel als je snel wat vaart wil maken tijdens een inhaalmanoevre

Maar ik snap je punt ... vandaar dat ik de rest even weggeknipt heb ;)

Maar: De zithoogte van een XJ6 Diversion is standaard even hoog/laag als die van een YBR125 (+/- 78 Cm.) de FZ6 Fazer is weer een centimetertje hoger. Met een ander (lager en vooral smaller) zadel + een andere (kortere) achterveer/schokdemper en het iets door de kroonplaat laten komen van de voorvork haal je zo'n fiets toch al gauw een centimeter of 8 naar beneden.
Achter verlagen met een langere "dogbone" is óók een optie maar daarmee pas je de gehele geometrie van de achterwielophanging aan ..... en niet ten gunste van de wegligging.
Op dat moment sta je met 63 Cm. natuurlijk nog niet met beide voeten vlak op de grond, maar dat hoeft ook nergens voor áls je maar een beetje uitkijkt waar je stopt. Mensen die met een motor omvallen omdat ze langs een kuil in de weg stoppen terwijl ze er ook ín kunnen stoppen (kuilen ... géén gaten ;) ) ..... Sorry .... maar volgens mij kun je dan beter een trike ofzo gaan rijden.
Tijdens een paniekstop heb je het niet voor het zeggen natuurlijk maar ook de meeste paniekstops zijn te voorkomen..... en in geval van een échte remactie leg je 'm toch neer.

En een paar dikkere zolen onder een paar motorlaarzen is vaak niet eens zichtbaar .... dus een paar centimeter is óók daar nog wel te winnen.

Een dame die ik ken rijdt op die manier overigens op een R6 (met normaliter een zithoogte van 82 Cm.) en die rijdt écht lekker sportief mee ,,,, terwijl ze ook maar ergens rond de 1,65 groot is en redelijk korte beentjes heeft.
Is exact de zelfde fiets als de fiets waar ik mee rijd .... alleen wat lager, en dat zie je eigenlijk alleen als ze langs elkaar staan.

@ EnzoMatrix: Er zijn mogelijkheden genoeg, ook zonder dat je persé naar een "chopper" óf "custom" model moet gaan kijken ... alleen de rijscholen hebben vaak niet alle mogelijkheden voorhanden omdat het voor hen zaak is een zo hoog mogelijk slagingspercentage te halen. AVB oefeningen met een "chopper" gaan nét wat lastiger dan dat ze met een "Naked" of "Tour" fiets gaan.....

Succes met het kiezen van een rijschool en als je je rijbewijs eenmaal hebt: Ga rijden met dat wat je hart je ingeeft .... Als je een "Chopper" moet rijden terwijl je eigenlijk liever een "SS" had gehad dan gaat de lol er snel vanaf als je andere mensen wél met zo'n ding ziet rijden .... én vice versa.
Je kunt er dan beter zelf achter komen dat een bepaalde keuze "minder makkelijk" is geweest, maar dan heb je het in ieder geval een kans gegeven. .... én technisch gezien is alles op lengte te maken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:11:
In Zuidelijk Europa zie je anders ook veel motorscooters rondrijden met forensen, maar goed, wat wil je met zulke files ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aye :) thanks.

Ik heb inderdaad al gekeken naar de mogelijkheden tot verlagen etc. En eenmaal een rijbewijs kan ik doen wat ik wil, de mogelijkheden zijn er, maar ik snap heel goed dat een lesmotor nou niet voor elke leerling word gecustomised, dus dan is het net die zoeken die zich richt op bepaalde mensen met bepaalde lengtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op dat moment sta je met 63 Cm. natuurlijk nog niet met beide voeten vlak op de grond, maar dat hoeft ook nergens voor áls je maar een beetje uitkijkt waar je stopt.
Je hebt op zich wel gelijk hoor vind ik. Het lijkt mij alleen heel erg onprettig rijden als je enorm op moet passen met stopppen, ipv dat je lekker relax stil kan gaan staan. Persoonlijk zou ik toch een motor proberen te vinden waarmee je wel met beide benen op de grond kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:11:
Ik zie trouwens dat het plaatje in OP het niet meer doet... dus deze mag er voor in de plaats tot ik een betere foto heb:
http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00048.jpg

btw nieuw 2 delig pak gekocht.. foto's zijn onderweg

[...]

Aangepast :) (das ook voor het eerst sinds oktober vorig jaar zie ik :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:10:
[...]

Je hebt op zich wel gelijk hoor vind ik. Het lijkt mij alleen heel erg onprettig rijden als je enorm op moet passen met stopppen, ipv dat je lekker relax stil kan gaan staan. Persoonlijk zou ik toch een motor proberen te vinden waarmee je wel met beide benen op de grond kan staan.
Is ook zo ... maar ik doelde meer op het verschil tussen het kunnen plaatsten van een vlakke voet en het kunnen plaatsen van de volledige teen ...

Als je aan beide zijde alleen de puntjes van de tenen gelijktijdig aan de grond kunt krijgen is een fiets gewoon écht te groot voor je. Als je zowel links als rechts de volledige tenen gelijktijdig aan de grond kunt krijgen op een recht oppervlak... niks aan de hand ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) ik wil het niet te ver doortrekken (want ik weet het niet, en win dus van meerdere plekken info in, en dan krijg je tegenstrijdigheden)

maar ik hoor dat echte hakken (of ja goed, plateauzolen, want het moet voor de hele voet) je problemen gaan geven bij het schakelen. Maar dat is wat ik zeg, daar weet ik het fijne niet van. Een collega op het werk heeft een dikke harley, dus ik weet niet of ie dan voor iedere motor spreekt.

Maar ik zit nog in het stadium van aannemen van info, en kijken of ik er wat mee kan. Generally speaking weet ik nu sowieso dat ik de zithoogte van 70cm nooit ga halen, zelfs niet met belachelijke zolen eronder. Maar voor de rest is het nog ff puzzelen. Maar ik lees wel veel wat me verder helpt. En belangrijker, ik ben nog niet afgeknapt van het idee motor te rijden, en das alleen maar goed :)

edit:
ja voetje of teen :) een situatie schets: ik ging erop zitten, vanaf links want ik ben linkshandig. de linkervoet staat op de grond, de rechter op het steuntje. 'En nu de motor wat rechterop, zo hou je m nooit als je weg wil bij het stoplicht'. Enfin ik stond dus blijkbaar erg scheef.

methode twee was dus, hij de motor vast, ik erop, allebei de voeten op de steuntjes. En dan vanuit daar de voeten op de grond.
Dat ging dus niet door. Ik ben links, en vreselijk links. (dat is eigenlijk een lang verhaal, maar de moeite niet) dus ik neig erg naar links. en omdat ze niet aan de grond komen doe ik met links extra mn best. dus dan ga je weer schuin.

Ik denk zelf dat het toch een goede 3-5 centimeter scheelt. want ik had net de teen aan de grond.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:46:
:) ik wil het niet te ver doortrekken (want ik weet het niet, en win dus van meerdere plekken info in, en dan krijg je tegenstrijdigheden)

maar ik hoor dat echte hakken (of ja goed, plateauzolen, want het moet voor de hele voet) je problemen gaan geven bij het schakelen. Maar dat is wat ik zeg, daar weet ik het fijne niet van. Een collega op het werk heeft een dikke harley, dus ik weet niet of ie dan voor iedere motor spreekt.

Maar ik zit nog in het stadium van aannemen van info, en kijken of ik er wat mee kan. Generally speaking weet ik nu sowieso dat ik de zithoogte van 70cm nooit ga halen, zelfs niet met belachelijke zolen eronder. Maar voor de rest is het nog ff puzzelen. Maar ik lees wel veel wat me verder helpt. En belangrijker, ik ben nog niet afgeknapt van het idee motor te rijden, en das alleen maar goed :)
Erg dikke zolen maakt het wisselen tussen op en terug schakelen niet makkelijker idd, nogal lompe klomp schoen die je dan om het schakelpookje heen moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:29:
Whoa dat kost zeker wel wat?

En waar doe je dat?
was idd niet goedkoop nee (maar elke cent waard!), ik heb ze bij de triumph dealer bij een open avond laten aanmeten, daar was dat bedrijf dat ze maakt..
Je locale motospeciaalzaak weet vast wel welke bedrijven bij jou in de buurt het doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
ToolkiT schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:58:
[...]

was idd niet goedkoop nee (maar elke cent waard!), ik heb ze bij de triumph dealer bij een open avond laten aanmeten, daar was dat bedrijf dat ze maakt..
Je locale motospeciaalzaak weet vast wel welke bedrijven bij jou in de buurt het doen..
Van Alpine stonden ze toen ook op de motorbeurs oren van mensen te vullen :P maar dat was niet met geluid dacht ik. Evengoed was dat nog iets van 80 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:24:
[...]

Aangepast :) (das ook voor het eerst sinds oktober vorig jaar zie ik :+ )
dank je.... maar ik zal ff lastig zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010689.jpg

en ff bewegende beelden :)
http://www.youtube.com/watch?v=OYtxjvj-6no

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 12-05-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:02:
foto's van mijn nieuwe pak:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik was alleen thuis toen pak aankwam dus meteen passen en dan maar via spiegel foto maken...

Deze past iig wel goed :)
Ik kan het pak niet goed zien, kun je ff vragen of of die powerranger aan de kant wil? :+

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De laagste motoren vind je onder de Harley sportsters en onder andere huggers. Je hebt wel eens kisten gebruikt? Voegt al gauw 2cm toe aan jouw lengte. Voetsteunen kunnen verlaagd worden en het schakelpookje zo ingesteld dat dikke schoenen er tussen passen zonder problemen te geven. Kan je een rijschool vinden die de motor wil laten zakken op de kroonplaat als jij gaat rijden? Qua rijstijl is er niks mis met een beetje schuinstaan bij het stoplicht als je bij weg rijden maar op het voetsteuntje aan de tegenovergestelde kant drukt om de motor rechtop te wrikken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewone werkschoenen (van een zomerbaantje, ik zit nu netjes achter het bureau) met stalen neus en alles. toch een goede hak, plateauzool was het niet, maar een goede 1,5- 2 centimeter erbij denk ik toch. Ben niet zo van het schatten. Ik ging wel een stukje omhoog. Daarom denk ik ook dat een aangepaste motor hoe dan ook vrijwel een must is, want net de tenen aan de grond (hoewel sommige mensen er goed tegen kunnen) geeft mij geen goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wou bijna vragen of die nieuwe Piaggio motor iets voor je was, maar laat k dat maar niet doen. Een echte motor is het niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Nice, me like too :9~
ToolkiT schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:02:
[...]

...

MrsT moest wel ff wennen en noemde het al een superhero pak ;)
En ze vroeg me of ik niet een midlife crisis ging krijgen en een sportmotor wou kopen :/
vrouwen... |:(
Niks mis met een sportmotor toch? ;)
ROFLASTC schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:22:
[...]

De laagste motoren vind je onder de Harley sportsters en onder andere huggers. Je hebt wel eens kisten gebruikt? Voegt al gauw 2cm toe aan jouw lengte. Voetsteunen kunnen verlaagd worden en het schakelpookje zo ingesteld dat dikke schoenen er tussen passen zonder problemen te geven. Kan je een rijschool vinden die de motor wil laten zakken op de kroonplaat als jij gaat rijden? Qua rijstijl is er niks mis met een beetje schuinstaan bij het stoplicht als je bij weg rijden maar op het voetsteuntje aan de tegenovergestelde kant drukt om de motor rechtop te wrikken.
Persoonlijk vind ik de V-Rod mooier:
Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z240/asaez19/V-Rod-02.jpg
Maar deze zijn behoorlijk prijzig
Mijn favoriete motor is toch iets als:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-search-engine.co.uk/Custom/custom-bike.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-search-engine.co.uk/Custom/american-pit-bull-chopper.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-search-engine.co.uk/Custom/harley%20nightrain.jpg
Denk dat dit qua hoogte wel mee valt, maar dit zijn toch motoren in de duurdere prijsklasse -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

_Apache_ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:37:
Wou bijna vragen of die nieuwe Piaggio motor iets voor je was, maar laat k dat maar niet doen. Een echte motor is het niet. :+
deze soms?
Afbeeldingslocatie: http://www.thebikergene.com/gallery/cache/PiaggioMP3/-9.jpg_w450.jpg
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:37:
Ik lig zelf ook krom van het lachen hoor elke keer als ik weer een motor ga passen, ik weet dat klein zijn en motoren soms leuk kan zijn om naar te kijken :)

Alleen ik dacht dat er hier of daar toch wel iemand ziet/zag/weet/wist dat kleine mensen ook wel een motor kunnen besturen (gezien de lage motoren welke verkrijgbaar zijn) maar dat er qua les materiaal 70cm en hoger word gebruikt. Een gat in de markt weet ik niet (I see tall people! everywhere!) maargoed er zijn er vast wel meer die hetzelfde probleem hebben als ik. of probleem, laat ik positief zijn en zeggen de wens; de wens om motor te rijden :)
Pagina: 1 ... 106 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.