Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.431 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey als ze erop lessen en ik krijg er zo'n roze papiertje bij :) fine by me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:38

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:51:
[...]

Ik lig zelf ook krom van het lachen hoor elke keer als ik weer een motor ga passen, ik weet dat klein zijn en motoren soms leuk kan zijn om naar te kijken :)
en @ webmail : Inderdaad, helaas een beetje duur. 8,5kEur voor een 400cc versie met meen ik, ~30pk.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

snars schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 04:21:
[...]

Ik kan het pak niet goed zien, kun je ff vragen of of die powerranger aan de kant wil? :+
:)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:51:
[...]

Ik lig zelf ook krom van het lachen hoor elke keer als ik weer een motor ga passen, ik weet dat klein zijn en motoren soms leuk kan zijn om naar te kijken :)

Alleen ik dacht dat er hier of daar toch wel iemand ziet/zag/weet/wist dat kleine mensen ook wel een motor kunnen besturen (gezien de lage motoren welke verkrijgbaar zijn) maar dat er qua les materiaal 70cm en hoger word gebruikt. Een gat in de markt weet ik niet (I see tall people! everywhere!) maargoed er zijn er vast wel meer die hetzelfde probleem hebben als ik. of probleem, laat ik positief zijn en zeggen de wens; de wens om motor te rijden :)
Heb je al eens op een suzuki gladius gezeten? Die zijn vrij klein. Ook een Aprilia Mana (alleen is dat automaat) is vrij klein. En je weet ook dat je alle motoren rond de 3cm kan laten zakken, en vaak ook de budy nog een centimeter of 2 (of smaller maken wat ook al VEEL scheelt)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:24:
[...]

Heb je al eens op een suzuki gladius gezeten? Die zijn vrij klein. Ook een Aprilia Mana (alleen is dat automaat) is vrij klein. En je weet ook dat je alle motoren rond de 3cm kan laten zakken, en vaak ook de budy nog een centimeter of 2 (of smaller maken wat ook al VEEL scheelt)
idd versmallen kan trouwens een boel schelen qua benen op de grond... met O benen ben je een stuk korter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:11
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:53:
[...]

Hey als ze erop lessen en ik krijg er zo'n roze papiertje bij :) fine by me!
LoL.. Denk niet dat CBR het er daar mee eens zal zijn ;)
Je mag er namelijk met je auto papiertje mee rijden ;)
3 wielers worden gezien als auto voertuigen door de RDW. deze is dus door de RDW gekeurd als auto :+

Genoeg bronnen op Google

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

To_Tall schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:03:
[...]

LoL.. Denk niet dat CBR het er daar mee eens zal zijn ;)

Je mag er namelijk net je auto papiertje mee rijden ;)

3 wielers worden gezien als auto voertuigen door de RDW. deze is dus door de RDW gekeurd als auto :+

Genoeg bronnen op Google
grappig, hier in de UK heb je er wel A voor nodig..ik vind het wel lache dingen eigenlijk.. voor woon-werk ideaal lijkt me..

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 13-05-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
ToolkiT schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:09:
[...]

grappig, hier in de UK heb je er wel A voor nodig..ik vind het wel lache dingen eigenlijk.. voor woon-werk ideaal lijkt me..
Ik vraag me dan ook af wat er gebeurd als je met zo'n ding in het buitenland gaat rijden en je wordt gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zithoogte van de Gladius is volgens de suzuki website 785mm Ik zou willen dat ik wel een meter van de grond afstond :) echt waar, maar das helaas niet zo.

Bedankt voor de tips wel. En ik lees ook met jullie mee en schrijf wat modellen op, tis dan ook geen kwestie meer van wat er te koop is (daar ben ik wel uit nu) maar waarop het leuk lessen is, en of ze er zijn. die Gladius zal dus ook wat aangepast moeten worden voordat ik erop pas. Ik ga van het weekend wel even langs de instructeur bij de mediamarkt als ik eenmaal weet welke dat is :) Druk bezet doordeweeks en vaak pas om 19:00 thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:26
ToolkiT schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:09:
[...]

Tenzij je door een file moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tha_T schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:16:
[...]

zo heel breed zijn ze volgens mij niet hoor...
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Tha_T schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:16:
[...]

Zijn niet breder dan een motor hoor. Je kan ze vergelijken met die Motoren die op een scooter lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

Lazareth Quadrazuma <3

Afbeeldingslocatie: http://www.motoplus.ca/reportages/3roues/Lazareth%20Quadrazuma%202.jpg

Een R1 blok in een quad gebaseerd op een kart.

[ Voor 3% gewijzigd door TiMMieJ op 13-05-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik reed laatst in de auto achter zo'n Piaggio auto-motor-scooter, en het viel me op hoe zwabberig dat ding over de weg ging. Ben nu wel erg benieuwd of dat lag aan het apparaat, aan de kleine voorwieltjes, aan de bestuurder (een vrouw, die er nogal onzeker op leek te zitten), het wegdek, de wind, of nog iets anders. Heeft er al eens van hier iemand op zo'n ding gereden?

Heb geen plannen om er een te kopen overigens, ben gewoon nieuwsgierig. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Elwood Blues op 13-05-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Elwood Blues schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:38:
Ik reed laatst in de auto achter zo'n Piaggio auto-motor-scooter, en het viel me op hoe zwabberig dat ding over de weg ging. Ben nu wel erg benieuwd of dat lag aan het apparaat, aan de kleine voorwieltjes, aan de bestuurder (een vrouw, die er nogal onzeker op leek te zitten), het wegdek, de wind, of nog iets anders. Heeft er al eens van hier iemand op zo'n ding gereden?

Het beweegt en werkt als een motor. Dus iemand die nog nooit motor heeft gereden kan hier best wel onzeker op overkomen.

Ik snap hierdoor dan ook niet dat deze machine wordt gezien als auto. Waarschijnlijk een ambtenaar die heeft zitten slapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

To_Tall schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:53:
[...]

Het beweegt en werkt als een motor. Dus iemand die nog nooit motor heeft gereden kan hier best wel onzeker op overkomen.

Ik snap hierdoor dan ook niet dat deze machine wordt gezien als auto. Waarschijnlijk een ambtenaar die heeft zitten slapen :+
vast weer een of ander krom regeltje waardoor hij onder B valt.. maar betekend dat ook dat je hem dan zonder helm mag berijden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

ToolkiT schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:56:
[...]

vast weer een of ander krom regeltje waardoor hij onder B valt.. maar betekend dat ook dat je hem dan zonder helm mag berijden? 8)7
Nee want er zit geen gordel op. Dan moet je dus gewoon een helm op. Net als bij een trike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TiMMieJ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:59:
[...]

Nee want er zit geen gordel op. Dan moet je dus gewoon een helm op. Net als bij een trike.
hoe zit dat dan met oldtimers zonder gordels? moet je daar dan weer wel een helm in op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:40
TiMMieJ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:59:
[...]

Bij een trike zit toch soms ook een gordel en hoef je geen helm op als jij je gordel draagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

TheJason schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:05:
[...]

Bij een trike zit toch soms ook een gordel en hoef je geen helm op als jij je gordel draagt?
Misschien verwoordde ik het wat fout nu ik het nalees:

Als er op een trike een gordel zit hoef je geen helm op en andersom een helm op als er geen gordel op zit. Dat was de truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oldtimers zijn gemaakt zonder gordel, dan hoef je er geen in te zetten. Een oud leraar van mij op de Havo reed altijd in (volgens mij een shelby) een oldtimer in de zomer en elke boete die ie kreeg ging op het prikbord, met vrijstelling, al dan niet met rechterlijk bewijs (of hoe dat ook genoemd word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:39

iMars

Full time prutser

_Apache_ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:56:
[...]

en @ webmail : Inderdaad, helaas een beetje duur. 8,5kEur voor een 400cc versie met meen ik, ~30pk.
Voor minder heb ik mijn SV1000 gekocht, 118PK >:)
TiMMieJ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:34:
Lazareth Quadrazuma <3

[afbeelding]

Een R1 blok in een quad gebaseerd op een kart.
Wow, gaaf!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39

unclero

MB EQA ftw \o/

To_Tall schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:53:
Symmetrische driewielers kunnen onder zowel auto als motor vallen. (afhankelijk van degene die 'm naar de keuring brengt)
Enerzijds is dat omdat er vroegah nogal wat auto's (en landbouwvoertuigen) op 3 wielen waren. Anderzijds schijnen er ook genoeg motoren te zijn met 3 wielen (we noemen zulks zijspan, hoewel die doorgaans asymmetrisch zijn).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:01

martjah

Appel

over de lage motoren..

mijn moeder is ongeveer 1,65 ofzo en die past handig op een fazer. Origineel was ie net iets te hoog voor haar, maar deze kan je zelf verlagen door een paar beugeltjes te maken voor bij de achtervering. nu pas ze er handig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
unclero schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:21:
[...]

Symmetrische driewielers kunnen onder zowel auto als motor vallen. (afhankelijk van degene die 'm naar de keuring brengt)
Enerzijds is dat omdat er vroegah nogal wat auto's (en landbouwvoertuigen) op 3 wielen waren. Anderzijds schijnen er ook genoeg motoren te zijn met 3 wielen (we noemen zulks zijspan, hoewel die doorgaans asymmetrisch zijn).
Gaat hier meer om de handeling van het voertuig. Alle 3 wielers die als auto worden gezien hebben een enkele voorwiel en 2 wielen achter.

Bij dit voertuig is dit andersom, Daarnaast is de handeling van de machine nagenoeg gelijk als die van een motor. Waardoor er ook motor kunstjes bij komt kijken. daarvoor vind ik dat dit voertuig een synoniem is van een motor voertuig op 2 wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ TiMMieJ : Hier staat nog meer van dat "leuke" speelgoed :Y ... Alleen jammer van die prijzen. Dat ding op die foto die je poste kost €47500,- :X

@ To_Tall: De Reliant Robin is toch écht voor het motorrijbewijs ontwikkeld, destijds ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@Wimmel_1
Being a three-wheeler with an official weight below 450 kg (992 lb), the Robin can be driven by holders of a B1 category licence or car licence in the United Kingdom, and can be registered and taxed at motorcycle rates, which gives considerable savings over a conventional car.
Wel bedoeld om met je auto rijbewijs te besturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Van de Nederlandse WiKi ;)
De Robin kon voor de wet zowel een personenwagen als een motorfiets zijn. Wou men de Robin als motorfiets classificeren, dan was een van de vereisten dat de wagen minder dan 400 kilo mocht wegen (de als personenauto gekwalificeerde Robins wogen overigens evenveel). Deze wet veranderde in de jaren negentig, waardoor een autorijbewijs verplicht werd voor het rijden in een Robin. De Robinrijders die hun voertuig al bezaten voordat de wetgeving veranderde, kregen een 'half' autorijbewijs, met de aantekening "enkel voor voertuigen onder 400 kg". Het veranderen van de wetgeving in de jaren '90 betekende het einde voor Reliant in Nederland. In Nederland is de Reliant Robin niet APK plichtig omdat hij minder dan 400 kg weegt, in België is het niet mogelijk een Reliant Robin op kenteken te krijgen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:06:
@ TiMMieJ : Hier staat nog meer van dat "leuke" speelgoed :Y ... Alleen jammer van die prijzen. Dat ding op die foto die je poste kost €47500,- :X
Nu weet ik eindelijk waar al dat mooie spul uit de film Babylon AD vandaan komt.

Die Dokujya vind ik wel heel erg vet. Jammer dat ie 60.000 euro kost :(

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Custom%20Bikes/Lazareth%20Dokujya.%20Honda%20VTR1000%20%202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

PilatuS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:47:
[...]

Nu weet ik eindelijk waar al dat mooie spul uit de film Babylon AD vandaan komt.

Die Dokujya vind ik wel heel erg vet. Jammer dat ie 60.000 euro kost :(

[afbeelding]
Nice, maar voor dat geld koop ik liever een Buell of een Ducati :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja voor 60K koop je er toch zeker 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

front motorcrash 13-5-2009
side motorcrash 13-5-2009

* moto-moi zucht.
Blijkbaar stak er een fietser plotsklaps voor me over de weg, ik schijn geremt te hebben, en toen op m'n linkerkant te zijn gevallen. Helaas heb ik er zelf geen enkel beeld bij, ik weet alleen dat ik bijkwam in een ziekenhuis waar een politieagent tegen me liep te zeiken. En toen ben ik maar naar huis gelopen O-)

Ben benieuwd wat dit nou weer gaat kosten en vooral wie het gaat betalen :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33

André

Analytics dude

Kut man, dat zuigt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Verder er niets aan overgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dammn ... da's ook weer mooi K*T

Voor morgen alvast sterkte met de spierpijn ... en de rest zal wel verzekeringswerk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:59:
ja voor 60K koop je er toch zeker 2 :)
Beide één >:)
moto-moi schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:14:
[afbeelding]
[afbeelding]

* moto-moi zucht.
Blijkbaar stak er een fietser plotsklaps voor me over de weg, ik schijn geremt te hebben, en toen op m'n linkerkant te zijn gevallen. Helaas heb ik er zelf geen enkel beeld bij, ik weet alleen dat ik bijkwam in een ziekenhuis waar een politieagent tegen me liep te zeiken. En toen ben ik maar naar huis gelopen O-)

Klote man, heb je er nog iets aan overgehouden (op de spierpijn na die nog komen gaat/kan)??

Ben benieuwd hoe dat geregeld is, want voetgangers en fietsers hebben toch altijd 'voorrang'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

webmail schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:26:

Klote man, heb je er nog iets aan overgehouden (op de spierpijn na die nog komen gaat/kan)??

Ben benieuwd hoe dat geregeld is, want voetgangers en fietsers hebben toch altijd 'voorrang'?
niet voorang maar zijn wel zwakkere weggebruikers en hebben daardoor hun privilege's... dikke kans dat de kosten dus door Moto-Moi gedragen moeten worden :(
Tenzij er getuigen zijn dat de fietser wat geks deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[afbeelding]
[afbeelding]

* moto-moi zucht.

-O- Das ook zuur... Hoe loop je er zelf bij nu? Succes met het herstel van jezelf en de motor....

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:16:
[...]

-O- Das ook zuur... Hoe loop je er zelf bij nu? Succes met het herstel van jezelf en de motor....
^^

-O-

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@moto-moi.

Damn man, echt shit voor je. Succes met alles.

Is je motor all-risk of WA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het zit je ook niet mee he :/ Succes met alle meuk...

vrolijkere noot:
* TheZeroorez heeft een theoriecertificaat en gaat lessen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheZeroorez schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:02:
Het zit je ook niet mee he :/ Succes met alle meuk...

vrolijkere noot:
* TheZeroorez heeft een theoriecertificaat en gaat lessen 8)
Heb jij nog geen autorbw?

Eigenlijk verwacht ik dat wel voor iemand die modderetter is van spielerij
/inkopsmodus

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Heb jij nog geen autorbw?

Eigenlijk verwacht ik dat wel voor iemand die modderetter is van spielerij
/inkopsmodus
Ook als hij een autorijbewijs heeft kan het nog best aan te raden zijn. Lijkt me best lullig als je al kan afrijden maar dat de theorie niet lukt.

Qua theorie reserveren is het op sommige plekken ook echt bagger. In Arnhem was het maar 1x per 2 weken, en als je dan zakt terwijl je kan afrijden baal je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou nou, al 3 personen in dit topic die onlangs gevallen zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Heb je een hersenschudding opgelopen. Als je wakker wordt in het ziekenhuis zonder weet van wat er gebeurt is, lijkt me niet echt best. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt, zuigt echt...

Hoe is het met de fietser afgelopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

saviour schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:38:
Nou nou, al 3 personen in dit topic die onlangs gevallen zijn. :/
Ik heb sowieso het idee dat er nu veel meer mensen onderuit gaan. Lijkt een beetje te komen door de langere "winter". Niet echt prettig. Ik ga ook met steeds meer tegenzin op de motor zitten (totdat ik er daadwerkelijk op zit, dan heb ik weer een plaat voor mijn hoofd) 2 vrienden van mij zijn helaas ook al gegaan. (waarvan 1tje voor mijn neus :X )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nee nog geen auto, eerst moto :)
PilatuS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:24:
Qua theorie reserveren is het op sommige plekken ook echt bagger. In Arnhem was het maar 1x per 2 weken, en als je dan zakt terwijl je kan afrijden baal je wel.
Yep, 28e gezakt @ Barendrecht, 12e geslaagd @ Leiden. Dat was het snelste wat weer kon :X

[ Voor 84% gewijzigd door TheZeroorez op 13-05-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Elwood Blues schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:38:

Mijn eerste indruk op jouw verhaal is dat de bestuurder niet ver vooruit keek en daarmee enorm beiinvloed wordt door wind, bochten etc.
Damn ze moeten je wel hebben. :/

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 13-05-2009 20:57 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:02:
[...]

Ik heb sowieso het idee dat er nu veel meer mensen onderuit gaan. Lijkt een beetje te komen door de langere "winter". Niet echt prettig. Ik ga ook met steeds meer tegenzin op de motor zitten (totdat ik er daadwerkelijk op zit, dan heb ik weer een plaat voor mijn hoofd) 2 vrienden van mij zijn helaas ook al gegaan. (waarvan 1tje voor mijn neus :X )
Bijna elk jaar in de eerste paar maanden van het 'seizoen' gaan er veel neer toch? In het MF-KBH topic zitten we ook alweer op 2 crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

_Erikje_ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:45:
Heb je een hersenschudding opgelopen. Als je wakker wordt in het ziekenhuis zonder weet van wat er gebeurt is, lijkt me niet echt best. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt, zuigt echt...
Mjah, ze dachten idd een lichte tot zware hersenschudding
Hoe is het met de fietser afgelopen??
Die schijnt wat extra schaafplekjes te hebben opgelopen, maar was wel naar huis.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 10:18

4x2

lộn xộn quá

Nieuw projectje:
VFR die niet af is nog wat verder vertragen
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750F/Verbouwing/VFRT2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750F/Verbouwing/VFRT3.JPG

Als het lukt heb ik iig mn ideale motor :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:20:
Nieuw projectje:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben benieuwd hoe ie er uit zal zien als ie af is. Hoeveel PK denk je te kunnen krijgen met die turbo er bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:27:
[...]

Bijna elk jaar in de eerste paar maanden van het 'seizoen' gaan er veel neer toch? In het MF-KBH topic zitten we ook alweer op 2 crashes.
Wij hebben er sowieso dit jaar al meer in de schadewerkplaats staan dan vorig jaar. Nou hoeft dat niet te betekenen dat er meer onderuit zijn gegaan, maar ik heb gewoon het idee dat er meer zijn gegaan dan vorig jaar. Helaas -O-

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:20:
Nieuw projectje:
[afbeelding]
[afbeelding]

>:)

Afbeeldingslocatie: http://www.unicron.us/tf1986/figures/wreckgar2.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[afbeelding]
[afbeelding]

* moto-moi zucht.

Hee....sterkte man. Laat ff weten hoe het met je gaat.
Mooi pak hoor ;) Zo te zien heb je veel lol met die Kawa!

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:42

steveman

Comfortabel ten onder

Damn Moto, balen balen balen!

Maar gelukkig dat iedereen nog op eigen kracht naar huis kon :Y

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
moto-moi schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:11:
[...]

[...]

Die schijnt wat extra schaafplekjes te hebben opgelopen, maar was wel naar huis.
-O- sterkte...

@4x2: leuk projectje zo, veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:38

_Apache_

For life.

Balen man, laat even weten hoe het verder gaat. -O-

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

@ moto-moi

Sterkte weer met de afhandeling van dit gezeik. Wel mooi dat je zelf niet zoveel er aan over hebt gehouden want zo te horen was het een redelijke klap.

Lazareth is inderdaad het merk motoren in Babylon A.D. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Vanmorgen op de A4 een collega SV1000 rijder tegen gekomen :D

Ik zag de achterlichten, en wist bijna zeker dat het er een was. Ik dichterbij rijden om de zijkant te kunnen bekijken, dacht ie waarschijnlijk dat ik wilde racen ofzo, want iedere keer ging ie steeds harder rijden >:)
Nou ben ik niet een type die wil racen, maar ben toch achter hem aan gegaan omdat ik het zeker wilde weten.

En jahoor een SV1000S (ik heb een SV1000N). Toch wel leuk om te zien hoe zo'n motor er uit zien in het verkeer (achterkant... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

talin

ES-MA

even iets kwijt aan de motor rijdendende GOTters:

wat zijn de motorrijders een stelletje idioten! ( zacht uit gedrukt)

sinds het weer beter is geworden in Nederland komen ze weer uit allerlei scheuren en donkere hoekjes.
banden die er al 3 jaar om liggen, in spijkerbroekje en een helm waar de kinband van los bungeld komen ze je op de meest idiote plekken voorbij, inhalen waar het niet is toegestaan, snel even links om een verkeersheuvel om je in te halen binnen de bebouwde kom, met koude motor in een dorp even stoer tot de 12000 toeren doortrekken, voorsorteren daar waar totaal geen ruimte is en em dan bijna links om laten vallen omdat ze hard op willen trekken bij het stoplicht waarbij de achterband een poging doet om grip te krijgen omdat die dingen zo hard zijn van et stilstaan.
Ik heb zelf geen motorrijbewijs en kan me dus ook niet inleven wat er met die mensen aan de hand is.
Heb zelf wel 8 jaar aan wegrace gedaan dus ik weet hoe een motor werkt en wat je er wel mee kan en wat je er niet mee moet doen.
Verder rijd ik al 15 jaar auto, waarvan 14 jaar schadevrij en ja ik krijg ook wel eens een bekeuring van 30 euro omdat ik 5 kilometer te hard rij maar waar 90% van de motorrijders mee bezig is?? Ik snap het niet.
Maagdelijk nieuwe kneesliders op hun nieuwe Dainese pak en de nieuwste Arai helm maar wel vierkante banden er onder waar het canvas al van zichtbaar is, remmen die piepen als de pest omdat ze zo schuin zijn afgesleten door verkeerde montage, koude motoren waarvan de klepstoters niet goed gevuld zijn met olie zodat je ze de eerste 10 kilometer nog kan horen tikken maar wel tot in het rooie doortrekken in een dorp.

Gister bij de stoplichten ook weer, links was een voorsorteer vak van een 4baansweg, komt er zo’n mafkees op een R1 die rechts de linksafslaande mensen inhaalt om dan over de streep voor het stoplicht gaat staan wachten op groen, hij moest zover achteroverkijken om het stoplicht boven zich te zien dat ie dus groen miste, hij werd voorbij gereden door een auto omdat ie zo raar stond en toen ie dat doorhad wilde hij die auto in de buitenbocht weer in gaan halen, dat werd bijna een highsider omdat zn banden geen grip hadden en voegde toen maar weer achter in.
Motorrijders die zo dicht op een auto rijden dat je de vliegen op de kuip kan tellen in je achteruitkijkspiegel en dan een vuist opsteken als ze je inhalen omdat je moest remmen voor iemand die voor je af ging slaan. En dan op een verdrijvingvlak even vol dat gas erop.
Een paar weken geleden toen de eersten weer op de motor waren geklommen dacht ik nog aan koeien die het eerst weer de weide in mochten maar er is geen verandering zichtbaar.
Gaarne jullie reactie?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

moto-moi schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:11:
[...]

Plan dan de komende 2 weken dan maar niets in. Beter nu een beetje bijkomen dan dat je later problemen houdt met je hersenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

talin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:45:

.
Gaarne jullie reactie?
/care

/generalisatie

/paar idioten die het beeld bepalen

/ik herken het niet

/boeiuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

talin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:45 een hoop kansloze en gefrusteerde omdat ik zelf geen motor rij onzin:

Jij komt graag rellen hier??
Serieus, jij generaliseert nogal, da's behoorlijk dom en irritant....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33

André

Analytics dude

[knip]

Gaarne jullie reactie?
Ja sorry, ik zal direct een reactie typen... :/

Wat verwacht je nou? Dat een enkele mongool zo rijd wil niet zeggen dat heel motorrijdend Nederland zo rijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@talin, die idioten heb je net zo goed in auto's zitten.

bumperkleven dat je de motorkap van de achterligger niet eens kunt zien, rechts inhalen etc.
Op de motor kun je alleen ook nog tussen 2 auto's door, en door andere kleinere gaatjes glippen.

Maar niet iedereen is zo. Zelf kom ik iedere dag tientallen motoren tegen op de snelweg (in de auto btw), maar heb nog een enkele suicidale mafkees gezien.
Ze denken wel even na, of ze moeten echt dood willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 10:18

4x2

lộn xộn quá

PilatuS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:21:
[...]
Ben benieuwd hoe ie er uit zal zien als ie af is. Hoeveel PK denk je te kunnen krijgen met die turbo er bij ?
Zoveel dat het blok niet klapt :P
Geen idee, mik op de 140-150pk, is volgens mij wel een redelijk streven.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

Francis schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:05:
[...]

Jij komt graag rellen hier??
Serieus, jij generaliseert nogal, da's behoorlijk dom en irritant....
reageer eens op mijn post dan, want je reageert nogal raar wat mijn beeld niet veranderd over motorrijders.
Frank Martin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:00:
[...]

/paar idioten die het beeld bepalen

/boeiuh
dat dacht ik dus eerst ook maar het blijft opvallen, ik kijk graag naar motorrijders omdat ik het een mooi vervoermiddel vind.
en dan vallen de acties gewoon op.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

talin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:14:
[...]

reageer eens op mijn post dan, want je reageert nogal raar wat mijn beeld niet veranderd over motorrijders.

[...]

dat dacht ik dus eerst ook maar het blijft opvallen, ik kijk graag naar motorrijders omdat ik het een mooi vervoermiddel vind.
Hoe kan ik serieus op je post reageren? je generaliseert als de ziekte, daar kan je toch niks zinnigs over zeggen?
Tuurlijk zijn er rotte appels, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29

rimpeldinky

nani?

[...]

[...]

ik zie ook veel mooie auto's maar laatst ook weer (mijn gemiddelde week)

dag 1. auto die scheef naar achter hing ivm doorgezakte vering, mij snijdend omdat hij perse met 100 over die 50 weg wil als het eigenlijk niet kan.
dag 3 in een ritje van 20 kilometer 4 keer! bijna doodgereden omdat autos graag inhalen ZONDER in zijn of haar spiegels te kijken, opschuiven naar de linker baan bij een invoegstrook (dit is zelfs VERBODEN...)
als het dan vervolgens ook maar iets regend: autos die 90 rijden op de snelweg achter vrachtwagens blijven hangen en als ze dan ECHT neits meer zien door de spray van de banden maar gewoon blind met 90 naar links, daarbij mijn voorganger (auto) snijdend, die moest hard remmen en ik dus ook

wat bezield 90% van die mongolen in die autos...

(get my point? ;) )

om even netjes te reageren:

heeft dus niets te maken met auto/motor maar meer met de bestuurder, slecht onderhouden motoren zul je weinig tegen komen juist omdat motorrijders zo afhankelijk zijn van hun stalen ros...

- piepende remmen heeft weinig te maken met onderhoud.. als een motor buiten staat (voroal wat oudere) vormt zich gewoon een laagje roest, daar remtie niet minder van,

- schuin afgesleten remblokken merk je ook weinig van, totdat je ze moet vervangen. (duuah, mag je je schijven ook meteen mee doen als je et lang genoeg zo laat) daarbij is dat best moeilijk om te doen! je voorwiel kan er namelijk niet of nauwlijks scheef in. je achterwiel moet iedere 800km los om je ketting te stellen... en als je wiel niet spoort dan merk je dat ECHT wel (huh waarom gaatie iedere keer naar links als ik gas geef? :?)

- het canvas zien van banden herken ik ook, op een motor gaan die laatste millimeters rubber gewoon ERG hard, ben met een ritje vertrokken met een stel motoren, een half uur later stond ik op het canvas van de band van mijn voorganger te kijken.

natuurlijk behoor je voor IEDER ritje de standaard controlepunten door te lopen (remtie nog, remlicht, oliepijl, bandenprofiel, bandenspanning) maar hoeveel automobilisten ken jij die dat doen? ik denk dat er meer motorrijders zijn die dat doen als autorijders (procentueel)

aso's heb je in alle soorten en maten. diegene met motoren vallen toevallig op, met auto's ben jij er al aan gewend. asociale fietsers kijken we geen van allen meer van op toch?

[ Voor 16% gewijzigd door rimpeldinky op 14-05-2009 10:46 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Laatst online: 01-07 17:42
Met Rimpeldinky kan ik het alleen maar eens zijn.
autorijders zijn juist nog veel gevaarlijker. vaak denken deze dat ze in een stalen kooi zitten en dat niets hun kan gebeuren waardoor ze de meest belachelijke inhaal acties en dergelijke uithalen. Dit zijn echter net zoals sommige motorrijders uitzonderingen. bepaalde mensen willen nu eenmaal graag dood.
Laat de andere mensen graag in hun waarde.
Wij motorrijders pakken de motor omdat het gewoon een schitterende sport is. Ja je kunt hier zeer asociaal gedrag mee vertonen maar met die auto ook.

Waar ik heen wil laat mensen in hun waarde en beschuldig de persoon die je asociaal ziet doen ditzelfde geld voor de auto bestuurder. Kortom Talin je reactie en generaliserend gedrag slaat werkelijk nergens op en zou eigenlijk in de Quote DB mogen omdat het een schitterend voorbeeld is hoe het NIET moet.

Edit: ik rij trouwens auto en motor voor de goede orde. Dagelijks werk gebruik rij dus best veel en zie ook zeer veel.

[ Voor 6% gewijzigd door Robbels op 14-05-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Talin: de discussie aangaan is prima, maar begin dan niet zelf meteen door meteen alle motorrijders op 1 hoop te gooien en af te zeiken. Je hebt zeker gelijk dat er een boel idioten tussen zitten, maar die heb je in elke groep weggebruikers wel. Motorrijders, automobilisten, vrachtwagenchaufferus, fietsers, in elke groep zit wel een kudde idioten die hun best doet om het voor iedereen te verpoesten. Voor elke idioot zijn er echter 10 mensen die wel normaal rijden en hun voertuig onderhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

...maar waar 90% van de motorrijders mee bezig is?? Ik snap het niet.
Een motorrijder die normaal rijdt, die wordt in vijf minuten door vijf auto's gezien. Drie achter hem, twee voor hem. Een motorrijder die heel hard rijdt, die wordt in vijf minuten door honderd auto's gezien, want hij haalt heel veel auto's in.

Verder zullen asociaal rijdende motorrijders veel beter in je geheugen blijven hangen doordat je ze gek ziet doen, en omdat je ze waarschijnlijk ook veel meer hoort.

Daardoor krijg je een sterk vertekend beeld van de hoeveelheid motorrijders die zo belabberd rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

[...]

Als jij zo generaliseert, is het logisch dat motorrijders zo reageren.
[...]

Ik zal even reageren hoe ik er tegenaan kijk. Ik rij sinds 4 weken weer motor. Ik ben geen seizoensrijder, maar all-season. Weer een wint, warm en koud, rij ik gewoon motor. Heb al 12 jaar mijn rijbewijs en nu mijn 5e motor. Alleen met ijzel/sneeuw rij ik niet.

Omdat ik elke dag Amstelveen/Rotterdam rij (A16, A20, A13, A4, A9) kom ik veel files tegen. Daar rij ik gewoon tussendoor. Ik heb mezelf een aantal regels opgelegd, waar ik me 9 v/d 10 keer aan hou:
File rijden
  • Niet harder rijden als 30~40 km/u verschil (afhankelijk van de situatie uiteraard)
  • Zodra het verkeer ~80 km/u of harder rijd, invoegen en meerijden
  • Niet associaal reageren naar ander verkeer (niet motorrijders): als een auto je bijvoorbeeld de ruimte niet gunt, ga ik er via een ander manier langs. geen middelvinger, niet extra gas geven, gewoon rustig blijven
  • Zodra er een invoegstrook komt (3 > 2 baans) dan zorg ik dat ik alvast tussen het verkeer van de 2 baans ga rijden, zodat invoegend verkeer geen last van mij heeft, en ik niet van hen.
  • Altijd mijn gevaren lichten aan, en soms ook met groot licht rijden
Kleding
  • Altijd motorjas, helm en handschoenen aan
  • Binnen de bebouwde kom (niet harder dan 50km/u rijden): minimaal spijkerbroek aan, soms motorbroek.
  • Buiten de bebouwde kom altijd full gear (motor- laarzen, broek, jas, handschoenen, helm)
  • Mijn helm is altijd vast
  • (edit) NOOIT met korte mouwen/broek op de motor, of een broek van bijvb. linnen.
Verder rij ik ook vaak links/rechts over de drempel omdat het daar lager is (zie ik auto's ook vaak doen, en dan schuin eroverheen). Inhalen doe ik alleen bij stilstaand/langzaam rijdend verkeer. Bij verkeerslichten rij ik 9/10 keer ertussen om vooraan te staan.

Met een koude motor rij ik altijd rustig, ik wacht totdat mijn temperatuur warm genoeg is. Ook dan rij ik meestal rustig. En soms is het gewoon lekker om even het gas open te trekken. Maar doe dat alleen waar het kan. Dus niet waar auto's langs de weg geparkeerd staan, waar kinderen spelen etc. (hoop automobilisten halen me daar vaak zelfs in.... mja die hebben 4 wielen, die elk kunnen remmen, en een veilige kooi om hun heen)

Ik heb een motor met nu ~2000 km op de teller, mijn motor is volledig in orde. Banden goed, verlichting goed, ketting altijd goed gesmeerd, goede remmen, noem maar op. Maar hoe vaak zie je neit auto's die versleten banden hebben? Ik let er neit vaak op, jij meestal ook niet omdat je alleen maar naar motoren kijkt/irriteerd. Maar je moest eens weten hoeveel auto's bekeurd/afgekeurd worden ivm slechte banden.

Ik heb ook wel eens een keer ingehaald, en daarbij de bocht verkeerd ingeschat waardoor ik nog maar net aan voor een auto kon inhalen. Ja dat gebeurd wel eens. Sommige doen dat kennelijk expres, ik niet. Maar zeg niet dat het nooit gebeurd. De volgende keer hou je daarmee beter rekening.

Nogmaals, ik kan me je frustatie wel begrijpen. Heb dezelfde route 6 maanden lang met de auto gedaan en genoeg motorrijders voorbij zien komen. Sommige reden inderdaad als imbicielen. Maar om nou te gaan klagen hier, vind ik persoonlijk overdreven. Ik ga ook niet in de 'show jw auto' topic klagen over automobilisten die niet opletten en zonder richting plots van richting veranderen, of expres naar het midden rijden, zodat de motorrijders er niet langs kunnen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

V
complete! d:)b
aso's heb je in alle soorten en maten. diegene met motoren vallen toevallig op, met auto's ben jij er al aan gewend. asociale fietsers kijken we geen van allen meer van op toch?
en omdat ze opvallen, vallen ze nog meer op door hun acties, dat is nou net mijn punt!
Robbels schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:55:
Met Rimpeldinky kan ik het alleen maar eens zijn.
autorijders zijn juist nog veel gevaarlijker. vaak denken deze dat ze in een stalen kooi zitten en dat niets hun kan gebeuren waardoor ze de meest belachelijke inhaal acties en dergelijke uithalen. Dit zijn echter net zoals sommige motorrijders uitzonderingen. bepaalde mensen willen nu eenmaal graag dood.
Laat de andere mensen graag in hun waarde.
Wij motorrijders pakken de motor omdat het gewoon een schitterende sport is. Ja je kunt hier zeer asociaal gedrag mee vertonen maar met die auto ook.

Waar ik heen wil laat mensen in hun waarde en beschuldig de persoon die je asociaal ziet doen ditzelfde geld voor de auto bestuurder. Kortom Talin je reactie en generaliserend gedrag slaat werkelijk nergens op en zou eigenlijk in de Quote DB mogen omdat het een schitterend voorbeeld is hoe het NIET moet.

Edit: ik rij trouwens auto en motor voor de goede orde. Dagelijks werk gebruik rij dus best veel en zie ook zeer veel.
ik praat de autorijders ook niet goed, rij zelf dagelijks 300 kilometer en zie ook heel wat gebeuren maar juist omdat motorrijders al opvallende verschijningen zijn let je er op, en dan valt het mij op dat net die motorrijders die ik zie zo gedragen.
ik ging vroeger ook naar de Superbikes op Assen en naar de TT ( waar ik dan jaren later zelf ook rij ) en ik heb dus al wel wat motoren gezien en veel van mijn vrienden zijn motorrijders maar ik zie ze nooit van die acties uithalen en dat zullen ook die andere 10% zijn die ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rimpeldinky schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:39:
[...]

ik zie ook veel mooie auto's maar laatst ook weer (mijn gemiddelde week)

dag 1. auto die scheef naar achter hing ivm doorgezakte vering, mij snijdend omdat hij perse met 100 over die 50 weg wil als het eigenlijk niet kan.
dag 3 in een ritje van 20 kilometer 4 keer! bijna doodgereden omdat autos graag inhalen ZONDER in zijn of haar spiegels te kijken, opschuiven naar de linker baan bij een invoegstrook (dit is zelfs VERBODEN...)
als het dan vervolgens ook maar iets regend: autos die 90 rijden op de snelweg achter vrachtwagens blijven hangen en als ze dan ECHT neits meer zien door de spray van de banden maar gewoon blind met 90 naar links, daarbij mijn voorganger (auto) snijdend, die moest hard remmen en ik dus ook

wat bezield 90% van die mongolen in die autos...

(get my point? ;) )

om even netjes te reageren:

heeft dus niets te maken met auto/motor maar meer met de bestuurder, slecht onderhouden motoren zul je weinig tegen komen juist omdat motorrijders zo afhankelijk zijn van hun stalen ros...

- piepende remmen heeft weinig te maken met onderhoud.. als een motor buiten staat (voroal wat oudere) vormt zich gewoon een laagje roest, daar remtie niet minder van,

- schuin afgesleten remblokken merk je ook weinig van, totdat je ze moet vervangen. (duuah, mag je je schijven ook meteen mee doen als je et lang genoeg zo laat) daarbij is dat best moeilijk om te doen! je voorwiel kan er namelijk niet of nauwlijks scheef in. je achterwiel moet iedere 800km los om je ketting te stellen... en als je wiel niet spoort dan merk je dat ECHT wel (huh waarom gaatie iedere keer naar links als ik gas geef? :?)

- het canvas zien van banden herken ik ook, op een motor gaan die laatste millimeters rubber gewoon ERG hard, ben met een ritje vertrokken met een stel motoren, een half uur later stond ik op het canvas van de band van mijn voorganger te kijken.

natuurlijk behoor je voor IEDER ritje de standaard controlepunten door te lopen (remtie nog, remlicht, oliepijl, bandenprofiel, bandenspanning) maar hoeveel automobilisten ken jij die dat doen? ik denk dat er meer motorrijders zijn die dat doen als autorijders (procentueel)

_/-\o_ totaal eens!
eamelink schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:11:
[...]

Een motorrijder die normaal rijdt, die wordt in vijf minuten door vijf auto's gezien. Drie achter hem, twee voor hem. Een motorrijder die heel hard rijdt, die wordt in vijf minuten door honderd auto's gezien, want hij haalt heel veel auto's in.

Verder zullen asociaal rijdende motorrijders veel beter in je geheugen blijven hangen doordat je ze gek ziet doen, en omdat je ze waarschijnlijk ook veel meer hoort.

Daardoor krijg je een sterk vertekend beeld van de hoeveelheid motorrijders die zo belabberd rijdt.
Mooie aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik vraag me eigenlijk af of je zelf motor rijdt Talin, anders zou je het moeten proberen, dan weet je meer waar je over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Talin, wat voor cijfer had je vroeger voor wiskunde? (niet liegen ik kan het nachecken ;) )
Volgens mij heb je de dag dat % behandeld werd niet zo goed opgelet...

No way dat 90% van de motorijders zich zo gedraagd... want dan zou het probleem zichzelf wel oplossen als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik denk dat het gewoon een gevalletje van (verkeerde) perceptie is waardoor het erger lijkt dan het is...
Net als waneer je een nieuwe wagen hebt je dat model ineens overal ziet terwijl je het jaar ervoor er zelden 1 zag... het valt je meer op en elk geval is weer bevestiging.. maar statistisch is dat natuurlijk niks waard...

Waarom ga je zelf A niet halen, haal je de statistieken wat op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

Francis schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:33:
Ik vraag me eigenlijk af of je zelf motor rijdt Talin, anders zou je het moeten proberen, dan weet je meer waar je over praat.
nope not for me!
ik heb jarenlang wegrace gedaan en in het op straat rijden trekt me totaal niet, mij ging het om de beleving van zo hard mogelijk gaan en techniek om op een circuit zo snel mogelijk te zijn en te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
ToolkiT schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:34:

Waarom ga je zelf A niet halen, haal je de statistieken wat op :)
als hij hetzelfde zal gaan rijden als zijn reacties hier voorspel ik weinig goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

talin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:35:
[...]

nope not for me!
ik heb jarenlang wegrace gedaan en in het op straat rijden trekt me totaal niet, mij ging het om de beleving van zo hard mogelijk gaan en techniek om op een circuit zo snel mogelijk te zijn en te winnen.
Deze techniek op straat toepassen is natuurlijk ook erg leuk (behalve dat je niet zo hard mag rijden). Maar op straat heb je het nadeel dat er meerdere weggebruikers (lees: meer dan 90%) zijn die niet zoveel techniek en ervaring hebben en die jou daardoor in gevaar brengen... *kuch* meestal auto's *kuch*

Las ook al een tijd terug dat de meeste professionele motorcoureur's in het dagelijks leven geen motor reden, omdat dat minder veilig was dan op het circuit. Kan ik me wel iets bij voorstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op het circuit hoef je eigenlijk alleen maar rekening te houden met diegene die vóór je rijdt (in de zélfde rijrichting >:) ) of als je 'm inhaalt even langs je zit .... alle andere heb je in theorie géén weet van ;)

Als je met die instelling de openbare weg op gaat dan vrees ik dat je het einde van de straat vaak al niet eens gaat halen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 14-05-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 19:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tja.. ik herken de punten van talin wel. Ze zijn erg kort door de bocht, maar zeker nu het "seizoen" (ik rij het hele jaar) begonnen is zie je idd een hoop losgeslagen koeien van stal. Ik schud mijn hoofd dan maar..

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

teacher schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:41:
Tja.. ik herken de punten van talin wel. Ze zijn erg kort door de bocht, maar zeker nu het "seizoen" (ik rij het hele jaar) begonnen is zie je idd een hoop losgeslagen koeien van stal. Ik schud mijn hoofd dan maar..
Dr zijn ook een hoop doorrijders die denken dat ze god zijn. Juist omdat ze het hele jaar doorrijden, knallen ze met een noodgang door de file heen. Als ik bij ons in de werkplaats rondrijd, heb ik vaak ook het idee dat de doorrijder juist MINDER op zijn fiets let, dan de zomerrijder. Nog even dat bandje laten zitten, want het kost toch geld, terwijl de zomerrijder vaak denkt, doe er maar een nieuwe onder, want het is een hobby en dat mag geld kosten.

@ spijkerbroek verhaal. Ik rijd ook wel eens in een spijkerbroek omdat ik gewoon geen zin heb om mijn pak aan te doen. Bijvoorbeeld even naar de stad of even naar mijn werk. De stelregel daarvoor is bij mij als ik het op de fiets kan doen, dan mag het. Tuurlijk is het gevaarlijker, maar als je wat voorzichtiger doet is de kans al een stukje kleiner dat je gaat. En ja ik weet dat het niet aan het jezelf hoeft te liggen, maar op de fiets rijd ik ook wel eens 50~60km/h in een korte broek.

[ Voor 23% gewijzigd door M3rcury op 14-05-2009 13:02 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:41:
klopt, wat ook weer het schade verhaal van M3rc verklaard..

Elke motorrijder maakt wel eens een foutje, maar structureel zo rijden doen er maar enkelen...
En dat zijn vaak idd mooi weer rijders die wat overenthousiast zijn zullen we maar zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:00:
[...]

Dr zijn ook een hoop doorrijders die denken dat ze god zijn. Juist omdat ze het hele jaar doorrijden, knallen ze met een noodgang door de file heen. Als ik bij ons in de werkplaats rondrijd, heb ik vaak ook het idee dat de doorrijder juist MINDER op zijn fiets let, dan de zomerrijder. Nog even dat bandje laten zitten, want het kost toch geld, terwijl de zomerrijder vaak denkt, doe er maar een nieuwe onder, want het is een hobby en dat mag geld kosten.
Dat klopt wel voor een deel denk ik. Mijn GSXF word netjes volgens het boekje onderhouden, maar mijn pekelhok gaat het zo goedkoop mogelijk en alles zelf doen. Alleen banden en remmen is iets waar ik absoluut niet op bespaar, zodra ik merk dat de banden onder mijn pekelhok achteruit gaan komen er ongeacht de profieldiepte nieuwe op. Zover oprijden dat je de slijtblokjes niet eens meer ziet heb ik uberhaupt nooit gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:04:
[...]

Dat klopt wel voor een deel denk ik. Mijn GSXF word netjes volgens het boekje onderhouden, maar mijn pekelhok gaat het zo goedkoop mogelijk en alles zelf doen. Alleen banden en remmen is iets waar ik absoluut niet op bespaar, zodra ik merk dat de banden onder mijn pekelhok achteruit gaan komen er ongeacht de profieldiepte nieuwe op. Zover oprijden dat je de slijtblokjes niet eens meer ziet heb ik uberhaupt nooit gedaan :)
Ik heb het ook niet tegen iemand persoonlijk hier. Maar je merkt het gewoon bij ons in de werkplaats. Veel doorrijders doen het onderhoud uiteraard zelf, en dat doen ze goed, maar dat zie ik niet. Bij mij wordt nergens op bezuinigd. Maar dat komt omdat ik regelmatig op het circuit zit.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 19:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik "bezuinig" idd door zoveel mogelijk zelf te doen. Maar nooit op slijtagedelen zeg maar. Ik rij ondertussen al... (reken reken reken..... denk... ) 15 - 16 jaar motor, heb.... reken reken.. denk... optel... eh.. "véél" kilometers gemaakt en leef nog steeds.. wil dat ook nog wel een tijdje blijven doen :Y

Ook herken ik wat m3rc bedoeld met doorrijders die harder door een file rijden als ik zou doen. Die doen dat waarschijnlijk elke dag waardoor ze er handiger in worden. Misschien wel zo handig dat ze de gevaren niet meer zien. Ik rij in mijn eigen wijk ook harder dan in een onbekende plaats...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

teacher schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:47:
Ik "bezuinig" idd door zoveel mogelijk zelf te doen. Maar nooit op slijtagedelen zeg maar. Ik rij ondertussen al... (reken reken reken..... denk... ) 15 - 16 jaar motor, heb.... reken reken.. denk... optel... eh.. "véél" kilometers gemaakt en leef nog steeds.. wil dat ook nog wel een tijdje blijven doen :Y
Maar dat bedoel ik niet met het bezuinigen. Ik doe ook zo veel mogelijk zelf, omdat ik het kan, en het gewoon echt veel geld scheelt. Maar wat ik dus zie, is dat mensen hun banden/remblokken (om maar even een voorbeeld te noemen) laten zitten omdat het nog niet op de canvas, of op het ijzer zit. Ik kan nog wel wat meer van zulk soort voorbeelden noemen van verkeerde bezuinigen. En die komen echt voornamelijk voor bij de doorrijders. Omdat het voor de zomerrijders een hobby is. (nofi oid, tegen niemand niet!)
Ook herken ik wat m3rc bedoeld met doorrijders die harder door een file rijden als ik zou doen. Die doen dat waarschijnlijk elke dag waardoor ze er handiger in worden. Misschien wel zo handig dat ze de gevaren niet meer zien. Ik rij in mijn eigen wijk ook harder dan in een onbekende plaats...
Jup :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

ToolkiT schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:01:
[...]

klopt, wat ook weer het schade verhaal van M3rc verklaard..

Elke motorrijder maakt wel eens een foutje, maar structureel zo rijden doen er maar enkelen...
En dat zijn vaak idd mooi weer rijders die wat overenthousiast zijn zullen we maar zeggen..
ok, maar die mooi weer rijders weten toch dat ze zichzelf in de kijker rijden door zo te rijden zoals ze doen.
maar de rijders die ik zie zijn:
- mensen met een werkjas, spijkerbroek, werkschoenen, oude helm op een ZxR750R
- mensen met een nieuw dainese pak en nieuwe Haga Arai helm op een CBR600 met canvas zichtbaar
- mensen op een R1 met spijkerbroek en losse helm en zonnebril in de helm ( wel et geld voor een R1 maar niet voor een donker vizier )

ik zal een mooie geven: ik rij in een Golf2 GTI 16 klappertje.
dat ding heb ik al 10 jaar, is verlaagd ( subtiel ) en heeft een ouderwetse DTM pijp eronder met daarboven een sticker: "Loud Pipes Saves Lives"

elke politie controle word ik eruit gepikt, en als ik dan uit stap als 34jarige met stropdas voor en laptop naast me, krijg ik te vaak te horen: als je zo'n auto rijd vraag je er om!

m.a.w. als iemand mij ziet rijden in mijn auto heb ik ongevraagd ook al een stempel op me.

ik lees hier ook wel eens mee en zie ook dingen die niet kunnen, een aantal pagina's terug mensen die op de openbare weg een burn out doen, op de achtergrond zie je een busje aankomen!
ik lees verhalen over mensen die erg hun best doen om hun knie aan de grond te krijgen op diverse openbare wegen.

waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik lees hier net dat de vuistregel ~10km/u verschil is. Ik merk dat ik zelf minimaal het dubbele heb, mits ik ook de ruimte heb. Zodra ik moet gaan manouvreren tussen de spiegels door, ligt mijn snelheid veel lager.

Gister middag op de A13 had ik bijvoorbeeld heel veel ruimte. Bijna elke automobilist reed zodanig, dat je als motorrijder heel veel ruimte kreeg. Mijn complimenten daarvoor namens een motorrijder (mag ook wel eens gezegd worden). Maar als je de ruimte hebt, kan je ook makkelijker iets harder rijden. Je kan goed vooruit kijken, en anticiperen op de gaten die er vallen tussen de auto's (en waar dus de automobilist van baan kan veranderen).

Al met al zie ik mezelf als een voorzichtige motorrijder, die goed op het verkeer anticipeert. De ene keer rij ik wat harder, de andere keer weer wat zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

talin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:02:
[...]

ok, maar die mooi weer rijders weten toch dat ze zichzelf in de kijker rijden door zo te rijden zoals ze doen.
- mensen met een nieuw dainese pak en nieuwe Haga Arai helm op een CBR600 met canvas zichtbaar
- mensen op een R1 met spijkerbroek en losse helm en zonnebril in de helm ( wel et geld voor een R1 maar niet voor een donker vizier )
Wat boeit het ofje met een zonnebril rijdt of met een donker vizier. Zonnebril is vaak zelfs BETER dan een donker vizier (mits je een goede kwaliteitszonnebril hebt) omdat het glas gewoon beter is. En ja ik rijdt zelf ook met een donker vfizier.

Voor de spijkerbroek zie een paar posts van mij boven je.
dat ding heb ik al 10 jaar, is verlaagd ( subtiel ) en heeft een ouderwetse DTM pijp eronder met daarboven een sticker: "Loud Pipes Saves Lives"

elke politie controle word ik eruit gepikt, en als ik dan uit stap als 34jarige met stropdas voor en laptop naast me, krijg ik te vaak te horen: als je zo'n auto rijd vraag je er om!

m.a.w. als iemand mij ziet rijden in mijn auto heb ik ongevraagd ook al een stempel op me.
Ja, omdat dat gewoon bij die auto hoort.
ik lees hier ook wel eens mee en zie ook dingen die niet kunnen, een aantal pagina's terug mensen die op de openbare weg een burn out doen, op de achtergrond zie je een busje aankomen!
ik lees verhalen over mensen die erg hun best doen om hun knie aan de grond te krijgen op diverse openbare wegen.

waarom?
Omdat het kan, en een kneedown niet gevaarlijk is. Dat moet jij weten als je veel op het circuit hebt gereden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik hoop morgen mijn motorrijbewijs te halen....ik moet om 2 uur afrijden...wish me luck! :d

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

[...]

Waar rij jij precies, want op de A9/A4/A13/A20/A16 waar ik dagelijks rij, zie ik bijna elke motorrijder in goede motorkleding rijden. Let niet altijd op de banden, en is niet altijd goed te zien als je rijdt.

Ik heb trouwens een donker vizier, maar daarop staat duidelijk: for racing purpose only / for daylight only, use with good visibillity. Als ik en dag ga touren, en weet dat ik met schemer terug kom, zorg ik dat ik een transparant vizier heb met zonnebril.

34 jaar, stropdas en laptop zegt natuurlijk niet veel. Behalve dat je kennelijk netjes eruit moet zien voor je werk en dat je vaak op de weg zit omdat je een laptop bij je hebt.

waarom?
Because we can ;) (grapje natuurlijk)

Burn out, doe ik niet, maar ik kan me voorstellen dat er motorrijders zijn die dat doen als de achterband toch versleten is en dan het laatste beetje rubber willen doneren aan het asvalt.

Knie aan de grond krijgen lukt mij niet, maar ik geef eerlijk toe, zou het wel willen kunnen. Waarom? Niet om nog harder de bocht door te kunnen. Maar gewoon om meer techniek en beheersing te krijgen op mijn motor. Mocht je bijvoorbeeld in een bocht plotseling moeten uitwijken, dat je dan een nog scherpere bocht kan maken zonder onderuit te gaan.
Fastex schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:11:
Ik hoop morgen mijn motorrijbewijs te halen....ik moet om 2 uur afrijden...wish me luck! :d
Succes!!!

[ Voor 8% gewijzigd door iMars op 14-05-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:29

StarWing

Huh ?!?

[...]
- mensen op een R1 met spijkerbroek en losse helm en zonnebril in de helm ( wel et geld voor een R1 FZ6N S2 maar niet voor een donker vizier )

waarom?
Omdat ik ook in het donker rijdt en geen zin heb om telkens halverwege de rit m'n vizier te wisselen ?

Ben ik nu ook een idioot ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
wie weet omdat sommige mensen wel een afwijking in het oog hebben waardoor ze een bril op moeten hebben. Een zonnebril op sterkte is vooral dan zeer veel beter als een losse zonnebril en een donker visier.
Daarbij wat heeft een zonnebril met het rijgedrag van iemand te maken die volg ik niet?

Je geeft verder 3 voorbeelden aan waar je "mensen" voorzet alsof iedereen die zo'n motor rijd gelijk ook niet goed is gekleed. Volgens mij generaliseer je dus zonder het zelf door te hebben.

Veiligheid is voor mij zeer belangrijk dus ook altijd een goed pak aan.
Banden onder mijn motor heb ik vervangen omdat ik ze niet lekker vond rijden, ik voelde mij niet veilig bij deze banden ook al kon ik hier nog best een 2000 km mee rijden.

Sommige kunnen inderdaad best vreemde dingen met hun motor mis laten zijn. Mijn broer is motor monteur dus ik hoor het een en ander. Echter hij is van automonteur overgestapt. Een auto wordt voor 99% echt gezien als vervoersmiddel die zo min mogelijk onderhouden moet worden omdat dat geld kost. (voor mij is het ook een echt vervoersmiddel gelukkig van de baas want die betaald het onderhoud).
Een motor is over het algemeen goed onderhouden en netjes schoon, men is er veel vaker trots op en dat wil men laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Hier herken ik me ook in inderdaad. Ik rij nu zo'n anderhalf jaar zogoed als dagelijks 50-60 km woonwerkverkeer dwars door de randstad, incl files. Dat is de loop der tijd allemaal wel wat sneller gaan dan in het begin. Voor een gedeelte inderdaad handigheid, maar het blijft riskant natuurlijk... Ik ben vorig jaar overigens een keer omver gereden (automobilist bekende meteen schuld voordat ik er uberhaupt over begon), maar dat heeft nog niet veel effect gehad op mijn rijstijl om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

StarWing schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:33:
[...]

Omdat ik ook in het donker rijdt en geen zin heb om telkens halverwege de rit m'n vizier te wisselen ?

Ben ik nu ook een idioot ?
waar gebruik ik het woord idioot?
nee maar er zijn betere oplossingen dan een oakly in je helm waardoor je beter zicht hebt en je niet nog meer dode hoeken creeert die je al hebt met een helm op.
Robbels schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:47:
wie weet omdat sommige mensen wel een afwijking in het oog hebben waardoor ze een bril op moeten hebben. Een zonnebril op sterkte is vooral dan zeer veel beter als een losse zonnebril en een donker visier.
Daarbij wat heeft een zonnebril met het rijgedrag van iemand te maken die volg ik niet?
zie hierboven, je creert nog meer dode hoeken door zo'n zonnebril op te zetten.
Je geeft verder 3 voorbeelden aan waar je "mensen" voorzet alsof iedereen die zo'n motor rijd gelijk ook niet goed is gekleed. Volgens mij generaliseer je dus zonder het zelf door te hebben.
dude!
ik hoef geen gelijk o.i.d. ik vraag alleen aan motorrijders waar het door zou kunnen dat (blijkbaar) alleen ik maar motorrijders zie die rare stunts uithalen die mij opvallen.
stap eens af dat ik wil generaliseren.

als jij in je leven 3x een pc hebt gekocht, en al die 3 pc's gingen binnen een maand dood dan weet jij toch ook dat het een "tja heb ik weer" gevalletje is en dat niet alle pc's zo zijn?
( en ga hier nu niet op doorzagen het is een voorbeeld)

het valt mij opeens op dat de motorrijders die ik zie aan het begin van dit seizoen raar doen.
Veiligheid is voor mij zeer belangrijk dus ook altijd een goed pak aan.
Banden onder mijn motor heb ik vervangen omdat ik ze niet lekker vond rijden, ik voelde mij niet veilig bij deze banden ook al kon ik hier nog best een 2000 km mee rijden.

Sommige kunnen inderdaad best vreemde dingen met hun motor mis laten zijn. Mijn broer is motor monteur dus ik hoor het een en ander. Echter hij is van automonteur overgestapt. Een auto wordt voor 99% echt gezien als vervoersmiddel die zo min mogelijk onderhouden moet worden omdat dat geld kost. (voor mij is het ook een echt vervoersmiddel gelukkig van de baas want die betaald het onderhoud).
dan is het toch helemaal raar dat hier allemaal mensen komen die hun zaakjes 100% voor elkaar hebben en geen "rare" dingen hebben of doen en ik op straat anders zie?
Een motor is over het algemeen goed onderhouden en netjes schoon, men is er veel vaker trots op en dat wil men laten zien.
mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

talin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:06:

waar gebruik ik het woord idioot?
nee maar er zijn betere oplossingen dan een oakly in je helm waardoor je beter zicht hebt en je niet nog meer dode hoeken creeert die je al hebt met een helm op.
Een auto heeft meer dode hoeken dan een motorrijder hoor. Een zonnebril beperkt alleen het zicht in je ooghoeken (mits je een goed passende zonnebril hebt) En NIET je dode hoeken.
zie hierboven, je creert nog meer dode hoeken door zo'n zonnebril op te zetten.
Niet mee eens dus.
dude!
ik hoef geen gelijk o.i.d. ik vraag alleen aan motorrijders waar het door zou kunnen dat (blijkbaar) alleen ik maar motorrijders zie die rare stunts uithalen die mij opvallen.
stap eens af dat ik wil generaliseren.
Als je geen gelijk wilt, waarom blijf je er dan op doorhameren.
als jij in je leven 3x een pc hebt gekocht, en al die 3 pc's gingen binnen een maand dood dan weet jij toch ook dat het een "tja heb ik weer" gevalletje is en dat niet alle pc's zo zijn?
( en ga hier nu niet op doorzagen het is een voorbeeld)

het valt mij opeens op dat de motorrijders die ik zie aan het begin van dit seizoen raar doen.
Jij bent dus typische zo'n koekblikker die alleen ziet wat ze willen zien, en 1 van de vele die hun spiegels niet gebruikt. Ze vallen dus niet genoeg op, omdat jij alleen maar om je heen aan het flierefluiten bent.
dan is het toch helemaal raar dat hier allemaal mensen komen die hun zaakjes 100% voor elkaar hebben en geen "rare" dingen hebben of doen en ik op straat anders zie?
Ook hier zijn mensen die hun zaakjes niet helemaal op oorde hebben, dat durf ik je te garanderen.

Ik wil ook wel toegeven dat ik 1 van die maloten ben, die eigenlijk alleen maar loopt te kneedownen, en het liefst zo hard mogelijk wil rijden. owja, kneedownen is bij alleen niet voor het posen, maar voor het nut.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dode hoeken in een helm? Ik zie op de motor meer dan in de auto, mijn viezier loopt zo goed als 180° rond. Veel verder dan dat gaan mijn ogen uberhaupt niet :) In de auto zit er juist allemaal zooi in de weg die je blikveld beperkt. Op de motor kan ik gewoon mijn hoofd draaien en alles zien.

Ik heb zelf overigens een wegklapbaar zonnevizier in mijn helm die evenver rond loopt als mijn normale (heldere) vizier, prima zicht daarmee dus. Als het donker word of ik een tunnel inrij even een veeg langs de linkerkant van mijn helm geven en het ding schuift weg :)

Pagina: 1 ... 107 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.