Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.433 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
Chakotay schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:20:
Dode hoeken in een helm? Ik zie op de motor meer dan in de auto, mijn viezier loopt zo goed als 180° rond. Veel verder dan dat gaan mijn ogen uberhaupt niet :) In de auto zit er juist allemaal zooi in de weg die je blikveld beperkt. Op de motor kan ik gewoon mijn hoofd draaien en alles zien.

Ik heb zelf overigens een wegklapbaar zonnevizier in mijn helm die evenver rond loopt als mijn normale (heldere) vizier, prima zicht daarmee dus. Als het donker word of ik een tunnel inrij even een veeg langs de linkerkant van mijn helm geven en het ding schuift weg :)
Hier 100% mee eens,
zo'n zelfde helm heb ik ook :) Nolan N103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39

unclero

MB EQA ftw \o/

talin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:02:
( wel et geld voor een R1 maar niet voor een donker vizier )
Donker vizier vind ik pas echt pauper :/. Sure, dat is leuk voor xFastMaghrebTfoex op zijn Aerox met neon, maar op een motor denk ik dan: geen geld voor een systeemhelm met ingebouwde zonnebril?

* unclero zit ook met zijn zonnebril in zijn helm
(omdat ik ook wel eens rond wil lopen met de zonnebril, zonder de helm ;))
ik lees hier ook wel eens mee en zie ook dingen die niet kunnen, een aantal pagina's terug mensen die op de openbare weg een burn out doen, op de achtergrond zie je een busje aankomen!
ik lees verhalen over mensen die erg hun best doen om hun knie aan de grond te krijgen op diverse openbare wegen.

waarom?
Omdat mensen vaak wel het geld hebben voor een dure motor, maar niet voor het circuit ;).
Ik verbaas me er ook over.

Edit: wat overigens net zo hard geldt voor autobezitters, met name het soort dat er graag aan versleutelt.

[ Voor 5% gewijzigd door unclero op 14-05-2009 15:46 ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
stap eens af dat ik wil generaliseren.
maar waar 90% van de motorrijders mee bezig is??
Dit zijn 2 dingen die je zelf zegt. Als jij zegt dat 90% van motorrijders dom bezig zijn ben je gewoon aan het generaliseren, en als wij dat zeggen, zeg jij dat het onzin is.

Ik denk dat nog geen 20% van de motorrijders echt idioot rijd. En die 20% zal dat zeker niet constant doen maar af en toe. Als jij dan vervolgens zegt dat 90% van de motorrijders als idiooten rijden heb jij het gewoon fout. En nee, je gebruikt het woord idioot niet, maar je zegt precies het zelfde als je zegt 'maar waar 90% van de motorrijders mee bezig is??'

Verder ga ik er ook niet meer op in, simpel weg omdat ik mij niet aangesproken voel. Ook ik trek wel eens het gas open maar doe dat op plekken waar ik niemand in gevaar breng, en waar niemand er last van heeft. Ik heb geen zin om mezelf of een ander dood te rijden, en zo rijd ik ook niet.

[ Voor 53% gewijzigd door PilatuS op 14-05-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

talin

ES-MA

PilatuS schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:46:
[...]

[...]

Dit zijn 2 dingen die je zelf zegt. Als jij zegt dat 90% van motorrijders dom bezig zijn ben je gewoon aan het generaliseren, en als wij dat zeggen, zeg jij dat het onzin is.
ik zeg niet dat ze idioot zijn, ik zeg niet dat ze dom zijn, ik zeg dat IK zie dat ze zich raar gedragen en vraag mij af aan motorrijders waarom?

een antwoord was geweest: dat zie je helemaal verkeerd, je hebt er net een paar gezien die dat doen, ik( insert random user van GOT ) zie dat totaal niet.
maar de meesten zeggen me dat ik niet mag generaliseren dat ik maar moet gaan motorrijden en geven toe dat ze de verhalen ook kennen .
Ik denk dat nog geen 20% van de motorrijders echt idioot rijd. En die 20% zal dat zeker niet constant doen maar af en toe. Als jij dan vervolgens zegt dat 90% van de motorrijders als idiooten rijden heb jij het gewoon fout. En nee, je gebruikt het woord idioot niet, maar je zegt precies het zelfde als je zegt 'maar waar 90% van de motorrijders mee bezig is??'

Verder ga ik er ook niet meer op in, simpel weg omdat ik mij niet aangesproken voel. Ook ik trek wel eens het gas open maar doe dat op plekken waar ik niemand in gevaar breng, en waar niemand er last van heeft. Ik heb geen zin om mezelf of een ander dood te rijden, en zo rijd ik ook niet.
ik zeg dat IK 90% van de morotrijders die ik zie vanaf begin dit motorseizoen alleen maar raar zie doen.

ik zal er over ophouden en de volgende die ik zie zal ik niet meer doen dan mn hoofd schudden.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ik zeg niet dat ze idioot zijn, ik zeg niet dat ze dom zijn, ik zeg dat IK zie dat ze zich raar gedragen en vraag mij af aan motorrijders waarom?
Er zijn vast een aantal motorrijders die het heerlijk vinden om met 180km/u in te halen als een idioot waar het totaal niet kan omdat ze dat een kick geeft. Ik denk dat die kick of stoer doen de reden is dat er een aantal zijn die dat doen. Het gaat er ons hier alleen om dat jij blijkbaar denkt dat alle motorrijders zo zijn, en dat is gewoon niet waar.
ik zeg dat IK 90% van de morotrijders die ik zie vanaf begin dit motorseizoen alleen maar raar zie doen.
Vreemd dat jij dan alleen zulk soort motorrijders tegen komt. Persoonlijk denk ik dat het niet zo is, maar misschien zie jij het zo.
ik zal er over ophouden en de volgende die ik zie zal ik niet meer doen dan mn hoofd schudden.
Ik denk dat dat het fijnstje voor jezelf is. Je kunt mensen niet veranderen, mensen kunnen alleen zichzelf veranderen. Misschien dat door te lezen wat jij geschreven hebt er mensen zijn die dingen nu anders gaan doen, maar er zijn ook vast mensen die er schijt aan hebben.

Gewoon met je hoofd schudden is denk ik veel prettiger voor jezelf dan je opwinden over dingen die je toch niet kan veranderen.

En tuurlijk rijden er een stel idiooten rond, maar die komen zich zelf wel een keer tegen als ze met 140km/u over het asfalt glijden, laten we alleen hopen dat ze er goed vanaf komen en geen anderen verwonden. Iedereen maakt fouten en soms moet het gewoon verkeerd gaan tot je er van leert. Er zijn ook genoeg mensen die zonder dat het echt fout moet gaan er achter komen dat wat ze doen misschien helemaal niet zo fijn is. Niet voor hunzelf en niet voor anderen.

Ik zelf voel mij veel prettiger als ik rustig rond rij ipv constant het gas er op te hebben. Alleen af en toe wel het gas er op, op een plek waar het goed kan is ook wel eens leuk.

Wat denk ik ook wel een punt is, is dat de meeste motoren erg snel zijn. En als je iets snels onder je kont hebt wil je daar ook gebruik van maken. Als je een motor koopt die van 0 tot 100 gaat in 3.5 seconden wil je dat er ook wel eens mee doen. Mensen die een ferrari kopen met 500PK zullen precies het zelfde doen, alleen een snelle motor is veel goedkoper, en dus zijn er ook veel meer mensen die zoiets hebben. De vraag is alleen of het prettig is om te doen, en of je het constant moet doen. Voor mij persoonlijk wil ik dat af en toe wel eens doen, maar anderen hebben misschien de neiging om dat de hele tijd te doen, iets wat ik mij ook wel kan voorstellen. Maar nog steeds zijn dat dingen die maar heel weinig mensen de hele tijd doen.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 14-05-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 11:39

iMars

Full time prutser

PilatuS schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:15:
>>knip<<

Gewoon met je hoofd schudden is denk ik veel prettiger voor jezelf dan je opwinden over dingen die je toch niet kan veranderen.

>>knip<<
Precies, dat doe ik ook, als motorrijder zijnde... en een auto gaat extra gas geven zodat ik niet kan inhalen/invoegen.

Je kan wel rare capriolen uithalen, maar uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee, want je gaat opgejaagd rijden, en dat is niet fijn! Zowel als autorijder als motorrijder. (en bij de eerst volgende opstopping/file rij ik er relaxed en rustig erlangs ;))

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 10:18

4x2

lộn xộn quá

webmail schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:34:
[...]
Precies, dat doe ik ook, als motorrijder zijnde... en een auto gaat extra gas geven zodat ik niet kan inhalen/invoegen.
Doen alsof je het niet haalt, dan zwaaien en alsnog volgas geven :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-10 18:11
talin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:07:
[...]

een antwoord was geweest: dat zie je helemaal verkeerd, je hebt er net een paar gezien die dat doen, ik( insert random user van GOT ) zie dat totaal niet.
maar de meesten zeggen me dat ik niet mag generaliseren dat ik maar moet gaan motorrijden en geven toe dat ze de verhalen ook kennen .

[...]

Gast. Kijk rond om je heen in het verkeer :+

Tuurlijk zie ik ook wel motor rijders die zich niet netjes gedragen. Echter, ik zie ook veel idiote automobilisten!!

Net nog ik kom van de snelweg af (auto) rij op de invoegstrook die mij de wijk in begeleid rijd er een gek in een BMW die koste wat het kost voor mij de rotonde op moest.. sorry hoor die gast was echt niet goed bij zijn hoofd. Zo zie ik ook hoop jonge gasten die in die bestelbusjes rijden. die hoeken die busjes om andere auto's heen als of het een rally auto is.

Zelfde heb je ook met de motorrijders. Alleen nu rijden er iets meer motor dat 3 maanden geleden. dat jij je druk maakt om iemand die een bril of zonnen bril in zijn helm zit vind ik een beetje vaag dat mag je wel nader verklaren. Je statemant slaat hellemaal nergens op. Ben zelf jaren bril dragend geweest. mag ik dan geen motor rijden?

Ik ben nu aan het lessen dus heb mijn rijbewijs nog niet. Een jongen die ook les nam vroeg aan de insructeur of ie zijn zonne bril op mag zetten. Instructeur keek hem vreemd aan en vroeg waarom je dat niet zou mogen!! slechtzienden hebben namelijk ook een bril op!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

talin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:06:
[...]

waar gebruik ik het woord idioot?
nee maar er zijn betere oplossingen dan een Oakley in je helm waardoor je beter zicht hebt en je niet nog meer dode hoeken creeert die je al hebt met een helm op.
Ik heb een rayban met zeer dunne armatuur, mag jij mij vertellen waar de dode hoeken zitten....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik zeg: genoeg ge-ouwe-hoert @ talin discussie...

Hoe gaat het eigenlijk met moto-moi? Dat vind ik veel interessanter dan de discussie van talin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
talin schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:45:
even iets kwijt aan de motor rijdendende GOTters:

wat zijn de motorrijders een stelletje idioten! ( zacht uit gedrukt)

OHMG WALL OF TEXT !

Gaarne jullie reactie?
/end troll

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Naar aanleiding van Magazines, welke lees jij?

Welk motor magazine lees jij? of beter, welke zal ik me eens op abboneren?
Top Gear vind ik leuk wat betreft auto's, zoek ook zoiets voor de motor. Beetje humor in de reviews, en wat lifestyle/leuke verhalen/colums

ik heb overigens wel al 2 belgische blaadjes gekocht in de winkel, eentje van www.motorrijder.be, en een van MotorWereld (www.demotorsite.be stond op de cover, maar is brakke site)

De eerste vond ik wel intressant, maar het was een zgn. extra dikke, dus weet niet of de normale ook het geld waard is. stond wel wat veel reclame in naar mijn smaak.
De andere vond ik iets te serieus.

[ Voor 40% gewijzigd door defusion op 14-05-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
webmail schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:04:
[...]

Gister middag op de A13 had ik bijvoorbeeld heel veel ruimte. Bijna elke automobilist reed zodanig, dat je als motorrijder heel veel ruimte kreeg. Mijn complimenten daarvoor namens een motorrijder (mag ook wel eens gezegd worden).
Graag gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Vandaag weer? Was iig weer heel goed te doen, op een 4 a 5 tal na... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 09:07
Ik vraag me soms wel eens af of mensen me niet heel erg vervelend vinden als ik bijvoorbeeld langs een rij auto's rij maar dan weer ergens moet invoegen omdat het licht dan al weer op groen is gegaan. Je krijgt dan wel weer gewoon ruimte, maja ik vind het toch soms wel een beetje aso van me :P

Oh en over motorblaadjes, m'n vader leest al jaren en jaren moto73. Ik lees ze ook wel eens maar vind het best een leuk blad, vergelijkingen / test e.d. van nieuwe motoren. Hier en daar wat motorsport nieuws (boeit mij niet zo veel, hoewel ik het wel leuk vind om af en toe de gp te kijken). Stukjes over een tourtocht die ze hebben gereden, en ze bekijken ook wel eens oude motoren waar mensen bijvoorbeeld al tientallen jaren mee rijden.

Dus je zou hem een keer kunnen proberen, maar ik denk dat het best persoonlijk is wat je leuk vind om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

HammerT schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:37:
Ik vraag me soms wel eens af of mensen me niet heel erg vervelend vinden als ik bijvoorbeeld langs een rij auto's rij maar dan weer ergens moet invoegen omdat het licht dan al weer op groen is gegaan. Je krijgt dan wel weer gewoon ruimte, maja ik vind het toch soms wel een beetje aso van me :P

Oh en over motorblaadjes, m'n vader leest al jaren en jaren moto73. Ik lees ze ook wel eens maar vind het best een leuk blad, vergelijkingen / test e.d. van nieuwe motoren. Hier en daar wat motorsport nieuws (boeit mij niet zo veel, hoewel ik het wel leuk vind om af en toe de gp te kijken). Stukjes over een tourtocht die ze hebben gereden, en ze bekijken ook wel eens oude motoren waar mensen bijvoorbeeld al tientallen jaren mee rijden.

Dus je zou hem een keer kunnen proberen, maar ik denk dat het best persoonlijk is wat je leuk vind om te lezen.
Tja als je je aso voelt, moet je het niet doen ;) Ik heb er schijt aan. Ik weet dat als ik tussen de auto's ga staan (lees: als een normale auto) dan ben ik kwetsbaar. Bij een kopstaart botsing heb ik geen kreukelzone.... Dus ik ga lekker tussen de auto's door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

defusion schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:23:

Top Gear vind ik leuk wat betreft auto's, zoek ook zoiets voor de motor. Beetje humor in de reviews, en wat lifestyle/leuke verhalen/colums

ik heb overigens wel al 2 belgische blaadjes gekocht in de winkel, eentje van www.motorrijder.be, en een van MotorWereld (www.demotorsite.be stond op de cover, maar is brakke site)

De eerste vond ik wel intressant, maar het was een zgn. extra dikke, dus weet niet of de normale ook het geld waard is. stond wel wat veel reclame in naar mijn smaak.
Moto 73 is in mijn ogen een beetje te veel gesponsort door bmw. Ik vind zelf Motor magazine wel erg makkelijk weglezen :)

Edit: ook even een Wilbers linaire stuurdemper besteld, ben ik eindelijk van die standaard suzuki zooi af. Hoop dat binnenkort ook mijn voorveren en achtershock binnen zijn, dan nog ff kijken of de remmerij nog moet aanpassen of dat het dan al een stukje beter is :)

[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 14-05-2009 23:22 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:43

DinX

Motormuis

Wat vinden we van dit ding ?

http://www.loveno.be/product/17392

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:53

charrel

Cortisol4life..

Hoop geld voor iets redelijk simpels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Dr was nog een andere legale, kan alleen even niet op de naam komen, ze stonden op de autorai naast sportec.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 23:43

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:26:
[...]

Dr was nog een andere legale, kan alleen even niet op de naam komen, ze stonden op de autorai naast sportec.
Ook met verbinding met een centrale server ?
charrel schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:12:
[...]

Hoop geld voor iets redelijk simpels.
Mwa, gemak betaal je ook voor hè.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:27:
[...]

Ook met verbinding met een centrale server ?

[...]

Mwa, gemak betaal je ook voor hè.
http://www.stinger.com/

Die was het, de stinger dsi

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wat is het nut van zo'n ding boven satnav met flitsplekken en 'vallende sterren' op radio?
defusion schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:23:

Bike magazine :)
http://www.motorcyclenews.com/Bike/

en soms ride magazine: http://issuu.com/hannah89/docs/ride_magazine_may_2009_issue

[ Voor 83% gewijzigd door ToolkiT op 15-05-2009 09:57 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

.

[ Voor 99% gewijzigd door ToolkiT op 15-05-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Om even terug te komen op het smeren van de ketting....

Ik zou best graag zo'n scottoiler systeem op mijn motor willen. Die nieuwe eSystem lijkt me erg handig. Maar ik heb een naked bike, Suzuki SV1000N, en weet niet of het wel staat, zo'n extra display op mijn stuur. Op de foto's ziet het er niet groot uit, maar op de animatie (filmpje op hun website) ziet het er weer groot/lomp uit.

Nu doe ik het nog op de 'ouderwetse' manier: potje vet en een kwastje. Maar twee keer per week mijn ketting smeren is toch niet de leukste hobby. Ik doe het om dat mijn motor gewoon goed onderhouden moet worden, maar zo'n eSystem zou natuurlijk ideaal zijn.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:50:
wat is het nut van zo'n ding boven satnav met flitsplekken en 'vallende sterren' op radio?

[...]

Bike magazine :)
http://www.motorcyclenews.com/Bike/

en soms ride magazine: http://issuu.com/hannah89/docs/ride_magazine_may_2009_issue
Dat ze het op de radio 1x per half uur (geloof ik) uitzenden, en dit ding het real time ophaalt. IMO is zo'n ding nog nuttig ook, omdat je je meer op het rijden kan concentreren en niet op de berm (en dat meen ik serieus). Zijn zat mensen die constant 150/160 rijden en eigenlijk alleen maar naar de berm lopen te turen naar van die zwarte gevalletjes op/naast de vangrail.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:06:
[...]

Dat ze het op de radio 1x per half uur (geloof ik) uitzenden, en dit ding het real time ophaalt. IMO is zo'n ding nog nuttig ook, omdat je je meer op het rijden kan concentreren en niet op de berm (en dat meen ik serieus). Zijn zat mensen die constant 150/160 rijden en eigenlijk alleen maar naar de berm lopen te turen naar van die zwarte gevalletjes op/naast de vangrail.
goed punt, maar nadeel is wel dat mensen het zelf door moeten geven...

Hier in de UK is de oplossing beter:

eerst bordje:
Afbeeldingslocatie: http://grtu.net/data/images/Article_images/speed%20camera.jpg

dan knalgele flitspaal:
Afbeeldingslocatie: http://i.zdnet.com/gallery/35542-375-500.jpg

http://www.speedcam.co.uk/gatso3.htm
:D

maar ik geloof dat de regels recentelijk wel zijn aangepast dat ze ze nu wel verborgen mogen maken :(

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 15-05-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:21:
[...]

goed punt, maar nadeel is wel dat mensen het zelf door moeten geven...

Hier in de UK is de oplossing beter:

eerst bordje:
[afbeelding]

dan knalgele flitspaal:
[afbeelding]

:D
Frankrijk precies hetzelfde. Eerst zo'n bordje, en binnen 2km staat er een flitspaal _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT in "Long Way Down"

Daar werd de kick niet gewaardeerd, hier hopelijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:20
ik vond dat een erg leuk programma maar denk eigenlijk niet dat ik ga kijken. Waardeer de tip wel hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08

mphilipp

Romanes eunt domus

Grappig. Ik ga in oktober 'Short Way Down' met een paar mannen van MF. Wij gaan dan naar Marokko op de brommerd. Ook leuk toch?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:47:
[...]

Grappig. Ik ga in oktober 'Short Way Down' met een paar mannen van MF. Wij gaan dan naar Marokko op de brommerd. Ook leuk toch?
grappig dat topic volg ik half vanwege 'marroko' op zijn versys...

Wie ben jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:50:
[...]
grappig dat topic volg ik half vanwege 'marroko' op zijn versys...
Wie ben jij dan?
Mike The Bike 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
'Short Way Down',... geweldig plan!!! Sinds Long Way Down & Long Way Around heb ik zelf ook het idee om zoiets ook te gaan doen. Ben erg benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren, het geheel wordt hopelijk wel gefilmd, blogged en noem maar op? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ah ik dacht die smeris BMW al te herkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:45:
[...]
ah ik dacht die smeris BMW al te herkennen ;)
Ja, maar nu is het geen kittenbak meer, maar een soort rijdende iPod. Ik zat er al aan te denken om een zwart Apple logo te laten maken voor op de zijkanten... ;)

Ben benieuwd hoe ie er straks uit ziet met al dat zand uit Marokko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:14:
[...]

Ja, maar nu is het geen kittenbak meer, maar een soort rijdende iPod. Ik zat er al aan te denken om een zwart Apple logo te laten maken voor op de zijkanten... ;)

Ben benieuwd hoe ie er straks uit ziet met al dat zand uit Marokko.
Perzik kleurtje.

het zand komt *overal* in vet kwetsbare delen in met iets plakkerigs ofzo want het is een koud kunstje om ea op te schuren met al dat fijne zand.

* ROFLASTC jaloers is.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 09:30:
[...]

Perzik kleurtje.

het zand komt *overal* in vet kwetsbare delen in met iets plakkerigs ofzo want het is een koud kunstje om ea op te schuren met al dat fijne zand.

* ROFLASTC jaloers is.
Zand in marokko _/-\o_ Die duinen! Hoe tof is dat rijden (als je niet vast komt te zitten)!

Maar, marokko associeer ik meer met stenen. Heeeuuul veeeuuuul stenen. Ik ben er van overtuigd dat je naast de normale stenen ook onzichtbare stenen en nep-stenen hebt. Die onzichtbare zijn het minst leuk, rij je met een gangetje of 90 over een pad heen, niks te zien en ineens KLABAAM, voorvork vol in de aanslag. En soms zie je een steen waar je niet meer voor kan uitwijken en dan denk je "dit gaat een harde worden" en dan rij je er zonder moeite over heen.

Ik ben gister pas thuis gekomen, marokko rally was best wel heftig, maar achteraf erg gaaf. (Tijdens de rally heb ik me wel eens afgevraagd of ik dit nou voor de lol doe :P).
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_V-wrgwryrFE/Sgna23vb_SI/AAAAAAAAAUk/N6ol_1no6L8/s640/DSC00368.JPG

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
M3rcury schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:06:
[...]

Goedkoper, sneller en beter : Flitsnav

Draai het al jaren op mijn PDA icm met tomtom en heeft me voor menig boefte behoed. Het is mijn ervaring dat hun data base heel erg up-to-date is. Doordat het gratis is meld ik zelf ook altijd de flitsers aan als ik ze zie want zo help je elkaar weer. Wat ik dus niet doe is een 0900 nummer te bellen om een flitser te melden zodat bijv. 538 zijn RDS (commercieel) kan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
komkommer schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:47:
[...]

Zand in marokko _/-\o_ Die duinen! Hoe tof is dat rijden (als je niet vast komt te zitten)!

[afbeelding]
OHMG wat cool zeg, heb je een reis pagina bijgehouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

The Druid schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:55:
[...]

OHMG wat cool zeg, heb je een reis pagina bijgehouden ?
Nee, daar had je echt geen tijd voor. 's ochtends vroeg weg, eind van de middag aankomen, nog voordat het donker wordt proberen je motor te prepareren en anders in het donker dat doen. Je bent echt behoorlijk kapot na zo'n dag rijden dus vroeg slapen en dan om half 6 weer op. Eten, roadbook plakken en markeren. Dat soort dingen. Ik laat alles lekker bezinken, foto's komen nu beetje bij beetje op internet te staan, dus die moet ik nog gaan verzamelen en dan schrijf ik wel een mooi verslag er van :).

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 09:07
ToolkiT schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:58:
ToolkiT in "Long Way Down"

Daar werd de kick niet gewaardeerd, hier hopelijk wel..
Het ging helaas alleen maar over z'n nieuwe films, ook wel vet aangezien ik wel een beetje ewan fan ben ;) maar niet echt motor topic materiaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Crosspost uit A61:

Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/202591.jpg
Omdat lessen met kisten zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:07:
[...]

Het ging helaas alleen maar over z'n nieuwe films, ook wel vet aangezien ik wel een beetje ewan fan ben ;) maar niet echt motor topic materiaal :P
klopt, had ik ook wel een beetje vewacht, maar hoopte dat hij een nieuw long way plan zou hebben... maar dat zal we ff duren vrees ik..

Viel je trouwens ook op dat eminen claimde x jaar clean te zijn maar ondertussen ogen had alsof hij zo stoned als Herman Brood was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:23

rimpeldinky

nani?

ToolkiT schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:47:
[...]

klopt, had ik ook wel een beetje vewacht, maar hoopte dat hij een nieuw long way plan zou hebben... maar dat zal we ff duren vrees ik..

Viel je trouwens ook op dat eminen claimde x jaar clean te zijn maar ondertussen ogen had alsof hij zo stoned als Herman Brood was?
ewan doet idd even rustig aan, maar charlie gaat beginnen met zijn 2e "by any means" waarbij hij met alles wat hij kan regelen gaat rondknorren door de wereld (niet zo spannend maar ook leuk om te zien)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 17:41
Zojuist mijn VTR verkocht. Op naar de Duc! :D
(tenminste dat denk ik, moet nog even goed oriënteren)

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/e7/WhMITtMJzNELUdh2H/FVZQ==.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Men, maar goed dat ik niet op de motor zat vandaag. Belt mijn zus: Ey denk je dat ik een goede agent zou zijn?

Maar gelukkig belde de dealert daarna dat mijn maatje 50 motor laarzen er zijn.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ja ja ... iets met touw en knopen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Als ik het zand in zou gaan, sta ik na 2 meter vast met een RT. De anderen overigens ook...een R11100GS is ook niet bepaald een Dakar machine. Nee, wij blijven netjes op de verharde wegen. Maar die kunnen ook verraderlijk zijn en op een dirtroad kun je ook flinke stenen hebben.
Maar, marokko associeer ik meer met stenen. Heeeuuul veeeuuuul stenen. Ik ben er van overtuigd dat je naast de normale stenen ook onzichtbare stenen en nep-stenen hebt. Die onzichtbare zijn het minst leuk, rij je met een gangetje of 90 over een pad heen, niks te zien en ineens KLABAAM, voorvork vol in de aanslag.
Dat is dan weer het voordeel op een BMW met de Telelever, daar heb je niet direct al die kracht op het stuur. Dat scheelt echt enorm. Als je op een hobbelige weg door de bocht gaat, voelt het aan het stuur net asfalt. Echt een briljante constructie van BMW.

Maar voor wat jij gedaan hebt heb ik echt respect. Wij pakken gewoon wat verharde paden; er zijn gasten die dat met een Harley doen. Echt heel bijzonder is het niet. Door het land en de totaal andere cultuur heeft het wel iets avontuurlijks, maar niet de moeilijkheidsgraad van een Dakar natuurlijk. Way to go, man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:40
ROFLASTC schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:32:
Men, maar goed dat ik niet op de motor zat vandaag. Belt mijn zus: Ey denk je dat ik een goede agent zou zijn?

Maar gelukkig belde de dealert daarna dat mijn maatje 50 motor laarzen er zijn.
Iets te diep in het glaasje gekeken zo vroeg op de avond? :P
Ik begrijp echt niks van je post _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wekko306 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:36:
[...]

Iets te diep in het glaasje gekeken zo vroeg op de avond? :P
Ik begrijp echt niks van je post _O-
Hoe zou jij reageren als jouw broer of zus ineens agent wil worden....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:25

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Maar, marokko associeer ik meer met stenen. Heeeuuul veeeuuuul stenen. Ik ben er van overtuigd dat je naast de normale stenen ook onzichtbare stenen en nep-stenen hebt. Die onzichtbare zijn het minst leuk, rij je met een gangetje of 90 over een pad heen, niks te zien en ineens KLABAAM, voorvork vol in de aanslag. En soms zie je een steen waar je niet meer voor kan uitwijken en dan denk je "dit gaat een harde worden" en dan rij je er zonder moeite over heen.

Ik ben gister pas thuis gekomen, marokko rally was best wel heftig, maar achteraf erg gaaf. (Tijdens de rally heb ik me wel eens afgevraagd of ik dit nou voor de lol doe :P).
[afbeelding]
Ait Ben Haddouk (oid) ben ik nog geweest :)

Niet gereden though... :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

* Mike2k is sinds gisteren de trotse bezitter van een A rijbewijs...

Wat zijn de dingen waar je op moet letten als je een tweedehands motor koopt ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fastex schreef op zondag 17 mei 2009 @ 01:05:
* mphilipp is sinds gisteren de trotse bezitter van een A rijbewijs...
Wat zijn de dingen waar je op moet letten als je een tweedehands motor koopt ?
Ehhh...dat ie het goed doet... :+

Check google eerst even op 'tweedehands motor kopen'; er zijn heel veel checklists te vinden. Heb ik zelf ook geraadpleegd. Je bent vast niet de eerste die dat wil weten, en om nou alles voor de 10.000ste keer hier te gaan herhalen lijkt me een beetje zonde van de tijd.

Het 25kW forum op MF is misschien ook een goed startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

ROFLASTC schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:49:
[...]

Ideaal toch, kan ze, elke keer als je een auto of motor koopt, nakijken of er wat mee gebeurt is...

/me c0ne heeft meerdere politie-agenten en marechaussees als vriend/familie

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

c0ne schreef op zondag 17 mei 2009 @ 09:54:
[...]

Ideaal toch, kan ze, elke keer als je een auto of motor koopt, nakijken of er wat mee gebeurt is...

/me c0ne heeft meerdere politie-agenten en marechaussees als vriend/familie
Ik heb haar maar geadviseerd het leger in te gaan. Dat past beter qua persoonlijkheid en gevoel van rechtvaardigheid. Zou niet willen dat alle foutparkeerders in NL door mijn zus neergeschoten worden. Bermbom bouwers mogen van mij de 100% krijgen, dat dan weer wel.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:38:
[...]

Als ik het zand in zou gaan, sta ik na 2 meter vast met een RT. De anderen overigens ook...een R11100GS is ook niet bepaald een Dakar machine. Nee, wij blijven netjes op de verharde wegen. Maar die kunnen ook verraderlijk zijn en op een dirtroad kun je ook flinke stenen hebben.

[...]

Dat is dan weer het voordeel op een BMW met de Telelever, daar heb je niet direct al die kracht op het stuur. Dat scheelt echt enorm. Als je op een hobbelige weg door de bocht gaat, voelt het aan het stuur net asfalt. Echt een briljante constructie van BMW.

Maar voor wat jij gedaan hebt heb ik echt respect. Wij pakken gewoon wat verharde paden; er zijn gasten die dat met een Harley doen. Echt heel bijzonder is het niet. Door het land en de totaal andere cultuur heeft het wel iets avontuurlijks, maar niet de moeilijkheidsgraad van een Dakar natuurlijk. Way to go, man!
Na de rally moesten we in 2 dagen van marakech naar tanger rijden. We zijn toen via Fes gereden en dat is heel mooi asfalt en je bent dan gewoon twee dagen lang alleen maar aan het sturen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in marokko heel leuk kan motorrijden op wegbanden. En inderdaad is het cultuurverschil interessant. Daar heb ik dan weer een beetje weinig van meegekregen omdat ik zo druk was met rijden.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:58:
[...]
Na de rally moesten we in 2 dagen van marakech naar tanger rijden. We zijn toen via Fes gereden en dat is heel mooi asfalt en je bent dan gewoon twee dagen lang alleen maar aan het sturen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in marokko heel leuk kan motorrijden op wegbanden. En inderdaad is het cultuurverschil interessant. Daar heb ik dan weer een beetje weinig van meegekregen omdat ik zo druk was met rijden.
Da's dan jammer, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk. We zijn wel van plan om 'off the beaten track' te gaan, dus niet alleen maar comfortabele 4baans asfaltwegen (bij wijze van spreke). Zolang het maar verhard is en een beetje te doen is voor onze comfy-brommers.

Ik zal tzt wel een linke posten met foto's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:38

_Apache_

For life.

Dit weekend samen met lief een weekendje kuuroord gedaan en er samen met de motor heen gereden, als oefening voor het langere rijden. Was 250km uit en thuis. Maar er zijn nog wat dingen die verzorging nodig hebben voor het grotere werk in de vakantie. 2k km uit en thuis.

- Men pak waterdicht maken, vooral men kruis. |:(
- Nieuwe handschoenen kopen, men magna handschoenen geven zwart af, zijn na 3 jaar nog niet versleten, maar helpen nu wel overhemden naar de ***** doordat ze afgeven :/
- Lampen goed afstellen. Maar hoe? Als ik alleen rij wijzen de lampen precies goed, maar met duo en bepakt wijzen ze flink omhoog.
- Nog even naar de dealer om een flinke check te doen op de fiets.

Hoe doel jullie het eigenlijk met voorbereiden op pech onderweg? Wil er natuurlijk niet aan denken, maar me er wel op voorbereiden. Heb al ANWB europaservice, maar moet even opzoeken hoe ze met motorrijders omgaan.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ach, ik heb altijd als ik wat verder wegga een bandenrepareer setje mee voor als ik ergens een schroef oppik. Tevens doe ik wat extra gereedschap in het gereedschaps vakje. Maar ja, als die bmw er mee stopt is het toch echt vaak gewoon iets electronisch wat er stuk gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:05:
Hoe doel jullie het eigenlijk met voorbereiden op pech onderweg? Wil er natuurlijk niet aan denken, maar me er wel op voorbereiden. Heb al ANWB europaservice, maar moet even opzoeken hoe ze met motorrijders omgaan.
Ik ben inmiddels lid geworden van de KNMV en koop er straks de Europatoestand bij, zodat ik straks als ik in Marokko ben en stukken krijg de motor alleen maar 'even' naar Spanje hoeft te brengen en 'm dan kan laten ophalen. Verder is een beurt inderdaad een goed startpunt.
Aangezien ik best een eind weg ga en in Marokko niet overal een BMW dealert is (ahum), neem ik wel wat dingetjes mee: koppeling- en gaskabel en handels. Als ik omval op zo'n dirtroad is dat meestal het eerste dat breekt, buiten wat tupperware dan. Beetje lullig om de hele reis te moeten opgeven om een gebroken handeltje. En uiteraard gaat het standaard-BMW gereerdschapsetje mee, waarin de proppen zitten voor een bandenreparatie. Een van de teamleden heeft een compressortje, dus we zijn helemaal voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand behoefte aan een flesje blauwe scott-oil? Ik heb nog 390ml en gebruik alleen nog maar de rode olie. Als jij de postbode betaalt stuur ik 'm op, first come , first serve...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

charrel schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:17:
Ach, ik heb altijd als ik wat verder wegga een bandenrepareer setje mee voor als ik ergens een schroef oppik. Tevens doe ik wat extra gereedschap in het gereedschaps vakje. Maar ja, als die bmw er mee stopt is het toch echt vaak gewoon iets electronisch wat er stuk gaat :+
In geciviliseerd gebied kan je langs de weg je banden laten plakken (niet tubeless). Zelf met 45 graden midden in de woestijn zonder schaduw een nieuwe binnenband er in mogen leggen. Gelukkig zelf maar 1 keer gehad en gelukkig aan de voorkant.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:45:
[...]

In geciviliseerd gebied kan je langs de weg je banden laten plakken (niet tubeless). Zelf met 45 graden midden in de woestijn zonder schaduw een nieuwe binnenband er in mogen leggen. Gelukkig zelf maar 1 keer gehad en gelukkig aan de voorkant.
Ben ik heel gek als ik denk dat men zich met BIB mousse veel ellende bespaart? Hoe dik was/zijn jouw binnenbanden? 4mm?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:45:
[...]
Noujaa...als ik midden in de Provence in the middle of nowhere sta, kan ik ook niet even snel naar een motorzaak lopen. Zelf kunnen plakken is dan wel zo handig. En als je in de Sahara staat, ben je maar wat blij als je het kunt. Ook al is het 45 graden. Niet fijn, maar wel beter dan het alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:00:
[...]
Ben ik heel gek als ik denk dat men zich met BIB mousse veel ellende bespaart?
Ik weet het niet. Je hoort er verschillende verhalen over. De ene heeft nog 2 jaar rondgereden met mousse in de band, de ander zegt dat je zsm een nieuwe band moet omleggen. Voordeel met een plug is dat je 'm denk ik later professioneel kunt laten repareren zonder dat er van dat slime in je band zit. Maar goed...ik heb er zelf geen ervaring mee. Als het echt de beste oplossing was, zou het denk ik populairder zijn, maar ik zie die prop setjes toch ook nog erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:00:
[...]

Ben ik heel gek als ik denk dat men zich met BIB mousse veel ellende bespaart? Hoe dik was/zijn jouw binnenbanden? 4mm?
Ik rij niet met heavy duty binnenbanden (die gaan ook stuk) en zijn zwaar en groot om mee te nemen. En ja, BIB mousse had me inderdaad een lekke band bespaard, maar daar kan je zelf bijna niks mee. Het is heel zwaar omleggen en ik heb wel mijn buitenbanden vervangen tijdens de rally. Helaas heb ik nog geen fabrieksteam achter me staan die dat bij binnenkomst voor me zou kunnen regelen :+

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

Zo, net dit lieve kleine dingetje gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorkledingweb.nl/images/stories/stebel.jpg

Helaas hangt ie nog nog met een tiewrap vast, morgen even een lange bout scoren. Zijkap er weer op en klaar :)

Ik had de toeter even uitgetest in de garagebox: djeeez, wat een geluid. Het lijkt wel een trein! d:)b

Ik kan het iedereen aanraden! Wat een verbetering. En het klusje was redelijk goed te doen, zo moeilijk was het niet.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:10:
[...]
Helaas heb ik nog geen fabrieksteam achter me staan die dat bij binnenkomst voor me zou kunnen regelen :+
hehe nee daas waar natuurlijk. Al lijkt het mij goed dat de organisaties iets daarvoor regelen, bv bandenwissel vanuit een support jeep/truck of bij checkpoints. Zal de hele rally wel duurder van worden maar dat maakt niet uit.

Gelezen over de Tuareg? Dr_Bean is hard opz'n snufferd gegaan.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik hoorde vandaag bij Wegmisbruikers dat er geen geluidslimiet is vastgsteld :)

Weet iemand waar je echt badass geluidsmakers kan halen? Vorige keer dat ik met mijn claxon aan de gang ging werd ik niet echt opgemerkt zoals dat zou moeten :S
Dus nu wil ik een stoomboot geluid ^^

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:10:
[...]

Ik rij niet met heavy duty binnenbanden (die gaan ook stuk) en zijn zwaar en groot om mee te nemen. En ja, BIB mousse had me inderdaad een lekke band bespaard, maar daar kan je zelf bijna niks mee. Het is heel zwaar omleggen en ik heb wel mijn buitenbanden vervangen tijdens de rally. Helaas heb ik nog geen fabrieksteam achter me staan die dat bij binnenkomst voor me zou kunnen regelen :+
Maarre doe eens meer vertellen. Ik las dat je 2e bent geworden?

Overigens, Niemand hier heeft een F800gs? http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=464307

Afbeeldingslocatie: http://fotos.subefotos.com/aca1d887b9892b6fdd6fe128812b6dbco.jpg

Afbeeldingslocatie: http://red-baroness.net/Motorcycling/images/BrokenBike/bike1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 18-05-2009 08:16 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op maandag 18 mei 2009 @ 07:41:
[...]

Maarre doe eens meer vertellen. Ik las dat je 2e bent geworden?
Ja, twee keer tweede geworden, dat kwam wel even als verassing.Maar: het klassement ging op gereden kilometers, niet op snelheid. Dus ik heb twee keer heel goed genavigeerd blijkbaar :). Wel zijn we een paar keer bij de eerste tien binnengekomen, maar goed, de rest van de deelnemers deed wellicht niet zijn best om hard te rijden :P Ik ben nu nog alle foto's en filmpjes aan het verzamelen en dan zal ik wel een verslagje schrijven.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41
Vanochtend wou ik weer op de motor stappen aangezien het weer mooi weer is. Heb sinds vorige week donderdag niet meer gereden, dus dat valt op zich nog mee.

Ik wou 'm starten, maar dat ging niet echt. Ik drukte op de start-knop en dan hoor je altijd zo'n geluidje, voordat de motor begint. Kan het niet omschrijven, maar denk dat het wel bekend is (is iets met de accu / elektronisch iets denk ik).
Motor wou niet starten, maar 'geluidje' hoorde ik wel. Nog een keer proberen, nog steeds niets. Enige punt is dat het 'geluidje' steeds minder werd tot op het eind helemaal niet meer. Wel hoorde ik de accu "tikken".

Vreemd geval dit, denk dat het iets met de accu is (is door de vorige eigenaar er nieuw ingezet).
Heeft iemand tips wat ik kan doen of kan ik beter direct een nieuwe accu halen of even verhaal doen bij een garage oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Twhomp schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:07:
Zo, net dit lieve kleine dingetje gemonteerd:

[afbeelding]

Helaas hangt ie nog nog met een tiewrap vast, morgen even een lange bout scoren. Zijkap er weer op en klaar :)

Ik had de toeter even uitgetest in de garagebox: djeeez, wat een geluid. Het lijkt wel een trein! d:)b

Ik kan het iedereen aanraden! Wat een verbetering. En het klusje was redelijk goed te doen, zo moeilijk was het niet.
Vet man, die wil ik ook op mijn motor :D
aaajeetee schreef op maandag 18 mei 2009 @ 09:09:
Vanochtend wou ik weer op de motor stappen aangezien het weer mooi weer is. Heb sinds vorige week donderdag niet meer gereden, dus dat valt op zich nog mee.

Ik wou 'm starten, maar dat ging niet echt. Ik drukte op de start-knop en dan hoor je altijd zo'n geluidje, voordat de motor begint. Kan het niet omschrijven, maar denk dat het wel bekend is (is iets met de accu / elektronisch iets denk ik).
Motor wou niet starten, maar 'geluidje' hoorde ik wel. Nog een keer proberen, nog steeds niets. Enige punt is dat het 'geluidje' steeds minder werd tot op het eind helemaal niet meer. Wel hoorde ik de accu "tikken".

Vreemd geval dit, denk dat het iets met de accu is (is door de vorige eigenaar er nieuw ingezet).
Heeft iemand tips wat ik kan doen of kan ik beter direct een nieuwe accu halen of even verhaal doen bij een garage oid?
Klinkt als een slechte accu/startmotor ... maar dat heb ik nog nooit meegemaakt op een motor, wel mijn auto.

[ Voor 43% gewijzigd door iMars op 18-05-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:38

_Apache_

For life.

Als je brandstofinjectie hebt is het de brandstofpomp die op druk komt en als je dat niet hebt kan het electonica-metertjes zijn waar stroom op komt te staan, dan hoor k men Fazer ook eventjes, maar dit klinkt meer als een verrote accu. Hangt ie nu op een druppelaar?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik denk een rotte accu. heb je 'm al gestart met andermans accu? bv met kabels aan een auto accu van je vader/broer/buurman/zus/groentevrouwtje.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Wat je hoort tikken is het relais van de startmotor. Dat heb je wel eens als je accu op is. Je kan even je auto aan je motor hangen om te kijken of het om een lege accu gaat.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Er reden ook een stel lc8 adventures mee en daar was ik toch wel een beetje jaloers op. Ik denk dat ik maar ga sparen voor zo'n fiets.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Accu is waarschijnlijk wat leeg... laad hem op of jumpstart met de auto...
_Apache_ schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:05:
Dit weekend samen met lief een weekendje kuuroord gedaan en er samen met de motor heen gereden:
- Lampen goed afstellen. Maar hoe? Als ik alleen rij wijzen de lampen precies goed, maar met duo en bepakt wijzen ze flink omhoog.
Komt omdat je wat dieper door je achterveren zakt.. is je (achter) vering instelbaar? zo ja wat harder zetten en dan klopt het weer :)
ROFLASTC schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:49:
[...]

zeggen dat dat niks voor haar is.. maar dat ligt aan de persoon en niet aan de baan.. niks mis met agent(e) zijn toch? mits rechtvaardig en geen machtsgeile bromsnor die voor elk wissewasje een prent probeert te schrijven..
(stiekem zou ik best wel motoragent willen zijn)

[ Voor 31% gewijzigd door ToolkiT op 18-05-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

ToolkiT schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:17:
(stiekem zou ik best wel motoragent willen zijn)
Dat heb ik altijd willen worden! Heb nu een goede leuke baan, maar weet niet of ik het nog steeds zou willen. Het lijkt mij erg leuk, maar je wordt niet zomaar motoragent, je moet minimaal zoveel jaar ervaring hebben dacht ik, omdat je op een motor toch alleen moet kunnen handelen... (en ik wil niet eerst zoveel jaar een agentje zijn, voordat ik een motoragent zou kunnen worden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

komkommer schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:12:
Er reden ook een stel lc8 adventures mee en daar was ik toch wel een beetje jaloers op. Ik denk dat ik maar ga sparen voor zo'n fiets.
Al heb ik er 1tje wel een paar keer op de bezemwagen zien staan: Afbeeldingslocatie: http://babuja.smugmug.com/photos/534957418_4JVvz-L.jpg

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:17:

zeggen dat dat niks voor haar is..
inderdaad, want:
machtsgeile bromsnor die voor elk wissewasje een prent probeert te schrijven..
vandaar

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

het gewicht werkt mee maar ook tegen als je pech hebt. LC4 is bijkans nog beter. (660 of 690) KTM heeft de 950 uit dakar gehaald omdat met er teveel werd gecrashed.

[ Voor 14% gewijzigd door ROFLASTC op 18-05-2009 10:55 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Die 2 pitters mochten toch niet meer meedoen omdat ze veels te hard gingen. Risico op fatale ongelukken werd te groot dus zijn ze door de organisatie verplicht tot 1 cilinders dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:29
Ik ben opzoek naar een voetpompje met een fatsoenlijke bar-meter, nu herinner ik me iets van een test waar een specifieke pomp goed uit kwam... kan iemand zich daar nog iets van herinneren?

Edit: Laat maar, voortaan eerst zelf googlen op voetpomp inplaats van "pomp en motor": klik

[ Voor 36% gewijzigd door DRAFTER86 op 18-05-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:01:
Ik ben opzoek naar een voetpompje met een fatsoenlijke bar-meter, nu herinner ik me iets van een test waar een specifieke pomp goed uit kwam... kan iemand zich daar nog iets van herinneren?

Edit: Laat maar, voortaan eerst zelf googlen op voetpomp inplaats van "pomp en motor": klik
Ik heb de volgende al een tijdje in gebruik.

http://halfords.nl/NL/Aut...tail.htm?productId=208805

Bevalt mij erg goed. Als ik de spanning na meet met een ander apparaat klopt die ook met wat de pomp aangeeft.

Het handigste vind ik nog dat je de slang op het ventiel schroeft, en dus niet werkt met een kliksysteem oid. Ook is het daardoor erg makkelijk om bij de voorband er bij te komen, ook al zitten daar de schijven vaak in de weg.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 18-05-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

DRAFTER86 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:01:

Hey thanks, ik stond gisteren nog met een voetpomp in de hand, maar had m niet gekocht omdat ik me die test ook nog herinnerde. Ik nam mezelf voor om die test op te zoeken, maar was het alweer vergeten. Top dat jij er nu mee komt d:)b

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 15:04

reuzekind

Ik geloof in GoT

Vandaag m'n AVB examen gehaald :D Ging allemaal heel soepeltjes, dus ik ben weer blij. Nu nog m'n theorie halen, en dan naar het AVD examen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

reuzekind schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:41:
Vandaag m'n AVB examen gehaald :D Ging allemaal heel soepeltjes, dus ik ben weer blij. Nu nog m'n theorie halen, en dan naar het AVD examen.
Feli man. *D

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

reuzekind schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:41:
Feli!
Ik moet 26 mei theorie doen en bijna 100% zeker 17 juni AVB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, terug van een lang weekend Eifel, was weer erg leuk *O*
ROFLASTC schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:33:
Iemand behoefte aan een flesje blauwe scott-oil? Ik heb nog 390ml en gebruik alleen nog maar de rode olie. Als jij de postbode betaalt stuur ik 'm op, first come , first serve...
Als je er vanaf moet, gooi maar deze kant op :) Wat is uberhaupt het verschil eigenlijk tussen blauwe en rode? Ik heb in mijn osco-oiler atm blauwe scott-olie zitten.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Dude....dat verpest je hele dag :o
webmail schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:06:
Om even terug te komen op het smeren van de ketting....

Ik zou best graag zo'n scottoiler systeem op mijn motor willen. Die nieuwe eSystem lijkt me erg handig. Maar ik heb een naked bike, Suzuki SV1000N, en weet niet of het wel staat, zo'n extra display op mijn stuur. Op de foto's ziet het er niet groot uit, maar op de animatie (filmpje op hun website) ziet het er weer groot/lomp uit.

Nu doe ik het nog op de 'ouderwetse' manier: potje vet en een kwastje. Maar twee keer per week mijn ketting smeren is toch niet de leukste hobby. Ik doe het om dat mijn motor gewoon goed onderhouden moet worden, maar zo'n eSystem zou natuurlijk ideaal zijn.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Ik heb me een tijd terug beetje verdiept in die dingen. Er zijn er best wat op de markt en ik zou zelf voor een pro-oiler gaan --> http://www.pro-oiler.com/ . De site is erg duidelijk. Dit ding heeft naar mijn idee de beste eigenschappen, namelijk een dubbelzijdige sproeier, een pompsysteem waar je alle soorten olie in kan mikken ongeacht de temperatuur, laag verbruik (dus weinig bijvullen) en een klein controllertje waarmee je onderweg de olietoevoer kan opschroeven, als het regent bijvoorbeeld. Het enige nadeel is de prijs van 205 euro, maar dat is persoonlijk. De McCoi-oiler is vrijwel hetzelfde ontwerp, maar die mag je voor 115 euro zelf in elkaar solderen en heeft zelfs een regensensor --> http://www.mccoi.de/

Er is ook een pauper-oiler, genaamd de Loobman. Klinkt als een goedkope pornofilm, en voor die 20 euro krijg je ook niet meer dan een plastic flesje, een slangetje, een tweekoppig spuitdingetje en een stuk ijzerdraad om die bij je achtertandwiel te hangen.
Om de +/- 200 km geef je een knijp in het flesje en druppelt er in langzaam tempo olie over de ketting.
Omdat ik toch toe ben aan nieuwe bus kettingvet en het gevoel hebt dat dat spul toch niks doet behalve vuil aantrekken.....heb ik er een Loobman besteld. Ik laat wel weten hoe het afloopt :P

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:01:

[...]

Als je er vanaf moet, gooi maar deze kant op :) Wat is uberhaupt het verschil eigenlijk tussen blauwe en rode? Ik heb in mijn osco-oiler atm blauwe scott-olie zitten.
De dikte. Rood is voor de zomer en blauw voor de winter. Blauwe moet je in de zomer op 1 zetten , anders loopt ie leeg als het te heet wordt. Een Osco is daarentegen handgedoseerd dus dat scheelt maar een Scott-oiler vacuumpomp (zoals ik heb) gaat op luchtdruk van de carbs dus die spuit leeg als de olie te dun wordt * ROFLASTC uit ervaring spreekt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Hm.. erg vreemd. Ik had vanmiddag een set startkabels gekocht, om zo de accu weer even op gang te helpen.
Kom ik thuis, denk ik "toch nog even proberen". En ja hoor, zonder problemen start 'ie en bleef 'ie starten.

Wat kan dit zijn? Ik heb het vanochtend écht vaak geprobeerd en op een gegeven moment wou 'ie helemaal niet meer. Is toch niet helemaal goed, straks sta ik onderweg en wil 'ie niet starten.

Iemand nog enig idee?
Nog bedankt voor de antwoorden btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

aaajeetee schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:19:
Hm.. erg vreemd. Ik had vanmiddag een set startkabels gekocht, om zo de accu weer even op gang te helpen.
Kom ik thuis, denk ik "toch nog even proberen". En ja hoor, zonder problemen start 'ie en bleef 'ie starten.

Wat kan dit zijn? Ik heb het vanochtend écht vaak geprobeerd en op een gegeven moment wou 'ie helemaal niet meer. Is toch niet helemaal goed, straks sta ik onderweg en wil 'ie niet starten.

Iemand nog enig idee?
Nog bedankt voor de antwoorden btw :)
Rotte accu? Heb je de accuzuur peil gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

snars schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:08:

[...]

Ik heb me een tijd terug beetje verdiept in die dingen. Er zijn er best wat op de markt en ik zou zelf voor een pro-oiler gaan --> http://www.pro-oiler.com/ . De site is erg duidelijk. Dit ding heeft naar mijn idee de beste eigenschappen, namelijk een dubbelzijdige sproeier, een pompsysteem waar je alle soorten olie in kan mikken ongeacht de temperatuur, laag verbruik (dus weinig bijvullen) en een klein controllertje waarmee je onderweg de olietoevoer kan opschroeven, als het regent bijvoorbeeld. Het enige nadeel is de prijs van 205 euro, maar dat is persoonlijk. De McCoi-oiler is vrijwel hetzelfde ontwerp, maar die mag je voor 115 euro zelf in elkaar solderen en heeft zelfs een regensensor --> http://www.mccoi.de/

Er is ook een pauper-oiler, genaamd de Loobman. Klinkt als een goedkope pornofilm, en voor die 20 euro krijg je ook niet meer dan een plastic flesje, een slangetje, een tweekoppig spuitdingetje en een stuk ijzerdraad om die bij je achtertandwiel te hangen.
Om de +/- 200 km geef je een knijp in het flesje en druppelt er in langzaam tempo olie over de ketting.
Omdat ik toch toe ben aan nieuwe bus kettingvet en het gevoel hebt dat dat spul toch niks doet behalve vuil aantrekken.....heb ik er een Loobman besteld. Ik laat wel weten hoe het afloopt :P
Hmm, de pro-oiler ziet er wel interessant uit. De mccoi ziet er ook wel ok uit, vind het niet erg om te solderen, maar alles in het duits, bah :N. De loobman vind ik niks, kan je netzogoed je motor op de bok zetten en even je ketting oliën.

scotoiler en pro-oiler zien er tot nu toe nog het meest interessant uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
webmail schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:18:
[...]

Rotte accu? Heb je de accuzuur peil gecontroleerd?
Hoe / waar doe ik dat? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 01:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je kan visueel checken: kijken of alle cellen nog even vol zitten.
Je kan het testen met een zuurweger.

Maar, ik zou voor de zekerheid voor een nieuwe accu gaan. Goede druppelaar erbij :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:01:
Vertel, 2 gevallen? Paar boetes vanwege geen db-killer ;) Kom op vertel eens allemaal hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 108 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.