Idd, weet je zeker dat de accu goed isteacher schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:32:
Je kan visueel checken: kijken of alle cellen nog even vol zitten.
Je kan het testen met een zuurweger.
Maar, ik zou voor de zekerheid voor een nieuwe accu gaan. Goede druppelaar erbij
Mooi kut. Dealert belt vandaag (mijn motor staat daar voor onderhoud), zegt dat mijn blok in mijn motor waarschijnlijk een raceblok is. Hij constateerde een aangepaste luchtinlaat, aangepaste carburateurs en nog wat meer dingen.
Hij liep verder nog goed dus het lijkt me verder niet zo'n heel probleem, alleen ik denk dat de slijtage aan het blok wel een beetje meer is dan normaal bij 30.000 kilometer.
Zolang hij nog goed loopt maakt het mij eigenlijk niet zo veel uit, maar het geeft wel een kutgevoel.
Hij liep verder nog goed dus het lijkt me verder niet zo'n heel probleem, alleen ik denk dat de slijtage aan het blok wel een beetje meer is dan normaal bij 30.000 kilometer.
Zolang hij nog goed loopt maakt het mij eigenlijk niet zo veel uit, maar het geeft wel een kutgevoel.
Dank u
Dank uFrancis schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:42:
[...]
Feli!
Ik moet 26 mei theorie doen en bijna 100% zeker 17 juni AVB
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Ik ga 2 juni een rondje AVD rijden 
Ik overweeg om daarna een DL650 te kopen
. Als ik het haal tenminste
Ik overweeg om daarna een DL650 te kopen
http://www.youtube.com/watch?v=wFnJStGbG3E
Even een klein beetje wezen spelen met een vriend van me ook op z'n gele drz400. Tevens was er nog een 3 bmw rijders van het GS forum. 1x met een drz400s en 1x met een bmw xchallenge450 ( mooi apparaat!).
Iemand enige tips hoe je snel je crosslaarzen kan drogen, kwam nogal wat wateruit. Ze zijn alleen waterdicht van binnenuit
Even een klein beetje wezen spelen met een vriend van me ook op z'n gele drz400. Tevens was er nog een 3 bmw rijders van het GS forum. 1x met een drz400s en 1x met een bmw xchallenge450 ( mooi apparaat!).
Iemand enige tips hoe je snel je crosslaarzen kan drogen, kwam nogal wat wateruit. Ze zijn alleen waterdicht van binnenuit
Scottoiler die ik nu heb werkt nog steeds zoals bedoeld, erg betrouwbaar apparaat.webmail schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:24:
scotoiler en pro-oiler zien er tot nu toe nog het meest interessant uit...
Overigens een burn-out geprobeerd met de KTM. De voorrem ingeknepen de voorkant wat naar beneden persen en dan gassen en de koppeling los. Het ging schokkend en bonkend en bijna afgeslagen maar na een paar keer proberen en dan ff een meter naar voren te rijden en opnieuw te pogen ging de achterband toch glijden. Er staat nu een alleraardigste streep op het schoolplein.
binnenvoering eruit en kranten erin?charrel schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:26:
[ Voor 69% gewijzigd door ROFLASTC op 18-05-2009 23:42 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Gisteren weer rijles gehad.
Echter we hebben een stukje omgereden naar de parkeerplaats toe. Normaal gaat de instructeur mee op de motor, Echter hij moest zijn auto bij de dealer brengen.
Wij dus door het dorp heen rijden heerlijk stukje. Daarna toch door naar de parkeerplaats
hebben hiervoor ook 30 minuten extra mogen rijden. Mooie compensatie toch 
Verder weer 8tjes gedraaid en met de motor lopen. natuurlij de rem proef en langzame slalom.
Nu a.s. woensdag weer rijden.
ben op zoek om m'n vizier druppel vrij te houden. Zaterdag was er toch een beetje regen en zag niets door m'n vizier met al die drupples was telkens aan het zemen!!
Echter we hebben een stukje omgereden naar de parkeerplaats toe. Normaal gaat de instructeur mee op de motor, Echter hij moest zijn auto bij de dealer brengen.
Wij dus door het dorp heen rijden heerlijk stukje. Daarna toch door naar de parkeerplaats
Verder weer 8tjes gedraaid en met de motor lopen. natuurlij de rem proef en langzame slalom.
Nu a.s. woensdag weer rijden.
ben op zoek om m'n vizier druppel vrij te houden. Zaterdag was er toch een beetje regen en zag niets door m'n vizier met al die drupples was telkens aan het zemen!!
A Soldiers manual and a pair of boots.
Leuk leuk leuk! Weet iemand misschien zo een speelplaats in de buurt van Enschede?charrel schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:26:
so? Lees in dit topic eens over de ietwat ingewikkelde pogingen om het vocht afstotende vizier te vinden. Je leert vanzelf om, tijdens het rijden, de boel schoon te poetsen.To_Tall schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:55:
vizier met al die drupples was telkens aan het zemen!!
And it goes BRAAAAAPP!
Als je maar hard genoeg gaat dan waait het vanzelf wel droogROFLASTC schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:08:
[...]
so? Lees in dit topic eens over de ietwat ingewikkelde pogingen om het vocht afstotende vizier te vinden. Je leert vanzelf om, tijdens het rijden de boel schoon te poetsen.
Hard rijden en dan even naar links en dan naar rechts kijken... et voila alle druppels wegTo_Tall schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:55:
Een beetje Rain-X erop smeren en je hebt al een heel stuk minder last van druppels. Ze worden heeeeel erg klein en rollen er zo vanaf.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Toevallig interesse in een pro-oiler? Heb hier op mijn VFR die in de verkoop staat nog één zitten. Kan altijd nog eraf gehaald worden natuurlijk. Eventueel een andere nozzle erop specifiek voor jouw motor en ja kan gaan.webmail schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:24:
[...]
Hmm, de pro-oiler ziet er wel interessant uit. De mccoi ziet er ook wel ok uit, vind het niet erg om te solderen, maar alles in het duits, bah. De loobman vind ik niks, kan je netzogoed je motor op de bok zetten en even je ketting oliën.
scotoiler en pro-oiler zien er tot nu toe nog het meest interessant uit...
Klopt, echter als je langzaam rijdt helpt het minder en geeft een onwijze waas als je alsnog je vizier schoonveegt, dus niet aan te raden.mphilipp schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:08:
Een beetje Rain-X erop smeren en je hebt al een heel stuk minder last van druppels. Ze worden heeeeel erg klein en rollen er zo vanaf.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
wat wordt de nieuwe voor'n motor dan?Youk schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:41:
[...]
Toevallig interesse in een pro-oiler? Heb hier op mijn VFR die in de verkoop staat nog één zitten. Kan altijd nog eraf gehaald worden natuurlijk. Eventueel een andere nozzle erop specifiek voor jouw motor en ja kan gaan.
And it goes BRAAAAAPP!
bij grotere online winkels (zoals louis.de) zijn van die vinger ruitenwissers te krijgen (FINGER-SCHEIBENWISCHER)
http://www.louis.de/_2096...tnr_gr=20018000&anzeige=0
haha, werkt wel redelijk als je vizier nat is, iig veel beter dan afvegen met je handschoen. Int begin leek het niet te werken bij mij, maar na een dagje 'oefenen' opeens wel
http://www.louis.de/_2096...tnr_gr=20018000&anzeige=0
haha, werkt wel redelijk als je vizier nat is, iig veel beter dan afvegen met je handschoen. Int begin leek het niet te werken bij mij, maar na een dagje 'oefenen' opeens wel
Ctrl+k
Tijdens de parkeerplaats-lessen heb ik altijd mijn klep gewoon open staan. Instructeur heeft er niets van gezegd dus het zal wel mogen gok ik
. Bij mij gaat de klep pas omlaag bij 60+ km/h.
Goed insmeren met iets van dreft (dus met je vinger je complete vizier insmeren zeg maar) dan afspoelen met water, dan nog een keer insmeren met dreft, en dan weer afspoelen met water. Werkt echt perfectFrancis schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:45:
[...]
Klopt, echter als je langzaam rijdt helpt het minder en geeft een onwijze waas als je alsnog je vizier schoonveegt, dus niet aan te raden.

Edit: Alleen moet je dat niet doen op iridium vizieren.
[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 19-05-2009 09:08 ]
No signature required.
Same here, tijdens langzaam of stapvoets gewoon klep open, en wat idd al gezegd is, kop iets draaien en je blaast zo de meeste druppels eraf.Tha_T schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:03:
Tijdens de parkeerplaats-lessen heb ik altijd mijn klep gewoon open staan. Instructeur heeft er niets van gezegd dus het zal wel mogen gok ik. Bij mij gaat de klep pas omlaag bij 60+ km/h.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Is terug een VFR geworden, zelfde model, andere kleur. Heb al een zwarte gehad (is jammer genoeg maar 1 week meegegaan, stomme koekblikster
Omdat ik alle dagen woon-werk verkeer doe met de motor, kan ik deze inbrengen in de belastingen (België
DMYouk schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:41:
[...]
Toevallig interesse in een pro-oiler? Heb hier op mijn VFR die in de verkoop staat nog één zitten. Kan altijd nog eraf gehaald worden natuurlijk. Eventueel een andere nozzle erop specifiek voor jouw motor en ja kan gaan.

Ik ben met de motor naar het werk en laat 2 collega-motormuizen mijn nieuwe Stebel Nautilus-toeter horen. Wat is dat ding luid zeg, zeker vergeleken met de stock-toeter van een collega.
Maar mensen in het kantoor ramen open en boos naar buiten kijken naar de parkeerplaats welke "Sjonnie met zijn pauperbak" zoveel herrie maakt. Men keek over de motor heen, want tsja, die maakt niet zoveel geluid natuurlijk

Heerlijk. Eindelijk een toeter in plaats van een jaren 20 astmatisch pizzabrommertoetertje.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Donderdag ga ik de mergellandroute rijden. Hopelijk is het niet te druk maar ik vrees het ergste op hemelvaartsdag...
• Véél mensen vrij: Check
• Goed weer : Check
Tsjah ....
• Goed weer : Check
Tsjah ....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De mergellandroute is sowieso al vaak file-rijden zonder dat er een speciale feestdag is dus komende Donderdag zeer zeker. Kom anders eens een bakkie doen
Verwijderd
mag dat ook zonder motor
dan kom ik even de koffie op drinken en kijken naar de file rijders
Sedert 2 uur trotse eigenaar van een 07 MT-01

Words can't describe how I feel

[ Voor 2% gewijzigd door Wirehead op 12-08-2009 12:22 . Reden: pics moved ]
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Aparte fiets zo'n MT01, maar ik vind hem erg stoer! Feli + veel plezier ermee!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Wirehead schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:37:
Sedert 2 uur trotse eigenaar van een 07 MT-01![]()
[afbeelding]
Intrigerende uitlaatconstructie. Is daar aftermarketmateriaal voor? Niet dat ik het lelijk vindt maar je weet hoe dat gaat met standaard uitlaten.
[ Voor 20% gewijzigd door ROFLASTC op 19-05-2009 20:13 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Ik kan niet direct zeggen dat ik hem heel mooi vind (met name de koplamp) maar tegelijkertijd heeft hij ook wel weer iets.
Oh, ik ga morgen mijn theorie proberen te halen
Ik ben benieuwd. Het leren valt me erg tegen moet ik zeggen (ben het leren verleerd
) maar ik zou het ook erg slecht van mezelf vinden als ik het niet zou halen.
Oh, ik ga morgen mijn theorie proberen te halen
[ Voor 47% gewijzigd door Bergie op 19-05-2009 20:31 ]
Yamaha MT-09
NiceWirehead schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:37:
[afbeelding]
Koppellll!!
Ik kneur rond op z'n kleine broertje
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
cool fietsjeWirehead schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:37:
[afbeelding]
Als ik een naked zou willen zou die ook op de lijst staan...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Inderdaad een súper mooi stukje speelgoed en een gigantisch koppelbeest. (1.7L 48°V-Twin /90pk /150NmROFLASTC schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:04:
[...]
koppelmonster
Intrigerende uitlaatconstructie. Is daar aftermarketmateriaal voor? Niet dat ik het lelijk vindt maar je weet hoe dat gaat met standaard uitlaten.

@ Wirehead: * Will_M is sjeloers....
Beeeuhhh mijn droommotor...Wirehead schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:37:
[afbeelding]
Gimme gimme gimme!
Als er niets is, kan Mile Pajic altijd nog iets voor je in elkaar knutselen. Hij maakt ze dan pas op de motor.ROFLASTC schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:04:
[...]
Intrigerende uitlaatconstructie. Is daar aftermarketmateriaal voor?
Wreed ding trouwens die MT-01!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
1 woord...AKRA'S!ROFLASTC schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:04:
[...]
koppelmonster
doen het op het klein broertje (mt-03) ook goed!
Hallo stevemans!

Zo dit word een lekker weekje 
Morgen training op Assen
Donderdag wedstrijd op Hengelo
Zaterdag wedstrijd op Assen
Maandag training op Assen
Dus nu lekker slapen.
Die MT is trouwens vet. 150nm. Slik. Das leuk
Morgen training op Assen
Donderdag wedstrijd op Hengelo
Zaterdag wedstrijd op Assen
Maandag training op Assen
Dus nu lekker slapen.
Die MT is trouwens vet. 150nm. Slik. Das leuk
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Inderdaad, het koppel iswimmel_1 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:09:
[...]
Inderdaad een súper mooi stukje speelgoed en een gigantisch koppelbeest. (1.7L 48°V-Twin /90pk /150Nm) en wat die uitlaten betreft: De 2009 MT-01 SP iets voor je ?
@ Wirehead: * Wirehead is sjeloers....
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Klopt als een bus.Wirehead schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:42:
[...]
Inderdaad, het koppel is.. De uitlaten zie ik me trouwens nog niet zo snel aanpassen: het geluidje wat er nu uitkomt is héél lekker. Als ik me niet vergis kan je trouwens geen bijrijder meer meenemen met die Akra's, het hitteschild is dacht ik alleen voor de rijder. Het enige dat nog zal veranderen zijn de knipperlichten.. wit glas i.p.v. oranje.
Heerlijk trouwens, die blokmarkeringen op de weg, en een te licht afgestelde stuurdemper. Tankslappers ftw
No signature required.
Verwijderd
je bent goed op de hoogteTylen schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:35:
[...]
Vertel, 2 gevallen? Paar boetes vanwege geen db-killerKom op vertel eens allemaal hahaha.
een natte nurburgring is geen aanrader
je leeft nog... En de motor is ook heel gebleven?M3rcury schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:16:
[...]
Klopt als een bus.
Heerlijk trouwens, die blokmarkeringen op de weg, en een te licht afgestelde stuurdemper. Tankslappers ftw
And it goes BRAAAAAPP!
Maar een kickje, paar weken geleden ook avd gehaaldGisae schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:13:
Vandaag bij het oefenen een paar keer van de 8 een semi-12 gemaakt. Rondje te ver.
Bij het examen heb ik die uiteindelijk niet hoeven te doen, alleen wegrijden uit parkeervak en de langzame slalom in dat cluster.
Alle langzame oefeningen gaan me prima af, alleen de precisiestop en de uitwijkoefening vind ik lastig.
Maar goed, AVB gehaald, op naar de AVD

Nu nog een motor halen
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Geloof het wel.ROFLASTC schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:39:
[...]
je leeft nog... En de motor is ook heel gebleven?
No signature required.
Wij zijn ook van de partij op donderdag =)Rpol schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:44:
Donderdag ga ik de mergellandroute rijden. Hopelijk is het niet te druk maar ik vrees het ergste op hemelvaartsdag...
even zwaaien naar:
Blauwe Fazer, herkenbaar aan de led's voorop en een Sebring demper. Pica's
Oranje ZR7-s. Ook led's voorop en een verkorte Z1000 uitlaat erop. filmpje
Zwarte GS500e
Rode GS500e
Ik + kawasaki + rode gs500e rijden met 2 man erop
[ Voor 98% gewijzigd door ROFLASTC op 18-03-2011 01:41 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Maffe ijsbaan inderdaad in de regen, ik had me ook nog bijna verremd in Adenauer ForstVerwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:18:
[...]
je bent goed op de hoogte![]()
een natte nurburgring is geen aanrader

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
En gehaaldBergie schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:29:
Oh, ik ga morgen mijn theorie proberen te halenIk ben benieuwd. Het leren valt me erg tegen moet ik zeggen (ben het leren verleerd
) maar ik zou het ook erg slecht van mezelf vinden als ik het niet zou halen.
Yamaha MT-09
Gisteren mijn eerste circuitdag gehad op Zolder..
heb direct de volgende geboekt..
heb direct de volgende geboekt..
Page intentionally left blank.
Wreed apparaatWirehead schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:37:
[afbeelding]
Gefeliciteerd
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Leuk man, gaat al lekker over die knippen! Ik zit dan toch een beetje te kloten om mijn voorwiel goed omhoog te krijgen.charrel schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:26:
Jup gewoon een SV idd. Ik zit er nog aan te denken om een volle kuip er op zetten, maar misschien werkt dat juist wel tegen.PilatuS schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:08:
[...]
Nice. Very, very nice.
Is gewoon een Suzuki SV toch ? Maar zoals deze gemod is, is ie wel erg vet.
Zou ik persoonlijk niet doen. Zonder die kuip vind ik em juist zo mooi. Wel wat kappen er op, maar ook weer niet teveel is prima.Loona35 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:26:
[...]
Jup gewoon een SV idd. Ik zit er nog aan te denken om een volle kuip er op zetten, maar misschien werkt dat juist wel tegen.
Van Hasseltmphilipp schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:39:
[...]
Als er niets is, kan Mile Pajic altijd nog iets voor je in elkaar knutselen. Hij maakt ze dan pas op de motor.
Wreed ding trouwens die MT-01!
Doma
DAM
BSM
....
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Gave motor, aparte stickers en mokervette uitlaten. Hebbe hebbe hebbe
haha, vandaag toch maar ff op de motor gestapt en bij Ehv beetje rond flightforum gereden. Staat er op zo'n 2e versnellings bocht (lees: hoek) een roedel politieagenten met een radargun 
Zag niet uit, met zijn 4e ofzo beetje aan het radaren. Lekker precies 60rijden en uit bereik gas erop. Zelfde met de terugweg, ff zwaaien in de bocht ^^
En nog voor flightforum (in veldhoven) kom ik een motoragent tegen die halverwege de rotonde, de rotonde zelf oprijdt (de oplopende stoep om de ronde begroeing in het midden heen) en daar gaat staan .......
Stuk verderop zit een andere motor agent te spotten wat er allemaal richting die rotonde rijdt....ze hebben goed hun best gedaan
Zag niet uit, met zijn 4e ofzo beetje aan het radaren. Lekker precies 60rijden en uit bereik gas erop. Zelfde met de terugweg, ff zwaaien in de bocht ^^
En nog voor flightforum (in veldhoven) kom ik een motoragent tegen die halverwege de rotonde, de rotonde zelf oprijdt (de oplopende stoep om de ronde begroeing in het midden heen) en daar gaat staan .......
Stuk verderop zit een andere motor agent te spotten wat er allemaal richting die rotonde rijdt....ze hebben goed hun best gedaan
Ctrl+k
Tsjah ... Flight Forum / Park Forum .... Daar zijn er al iets te veel aan het schuiven gegaan in die korte tijd dat het daar zó ligt. Er zijn er zelfs al bijgeweest die het hekwerk van het vliegveld hebben weten te raken zónder dat ze de tussenliggende sloot gezien hadden, dus écht vreemd vind ik het niet dat ze daar op zo'n dag gaan staan.
De manier waarop het daar neergelegd is overigens ook wel érg uitnodigend voor diegenen die graag een keer met een motor wil "spelen", maar 't blijft een 50km/h zone (laatste tijd overigens óók veel auto's die daar "rondjes" aan het draaien zijn).
En voor het gemak een clickable plaatje zodat alle anderen ook weten over wat voor een circuit-achtig ingericht stuk E'hoven het hier gaat. (Voor de volledigheid: 't is een industrieterrein!!)

* Will_M maakt zich daar overigens ook wel eens schuldig aan een overtreding, maar wie zou dat niet doen als 'ie dat soort openbare wegen voor zich kreeg .... en er maar 50 zou mogen?
De manier waarop het daar neergelegd is overigens ook wel érg uitnodigend voor diegenen die graag een keer met een motor wil "spelen", maar 't blijft een 50km/h zone (laatste tijd overigens óók veel auto's die daar "rondjes" aan het draaien zijn).
En voor het gemak een clickable plaatje zodat alle anderen ook weten over wat voor een circuit-achtig ingericht stuk E'hoven het hier gaat. (Voor de volledigheid: 't is een industrieterrein!!)

* Will_M maakt zich daar overigens ook wel eens schuldig aan een overtreding, maar wie zou dat niet doen als 'ie dat soort openbare wegen voor zich kreeg .... en er maar 50 zou mogen?
Nice, een SV650S. Herken het frame en motorblok meteen
Ixil uitlaat systeem erop, oh nom nom nom, dat zal wel een mooi geluidje geven.
Ik heb een SV1000N, met standaard uitlaat systeem. Vind het heerlijk klinken, alleen vind ik Ixil uitlaatsysteem altijd al erg mooi klinken
Ze hadden een stratencircuit in gedachten?wimmel_1 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:41:
Tsjah ... Flight Forum / Park Forum .... Daar zijn er al iets te veel aan het schuiven gegaan in die korte tijd dat het daar zó ligt. Er zijn er zelfs al bijgeweest die het hekwerk van het vliegveld hebben weten te raken zónder dat ze de tussenliggende sloot gezien hadden, dus écht vreemd vind ik het niet dat ze daar op zo'n dag gaan staan.
[afbeelding]
* komkommer maakt zich daar overigens ook wel eens schuldig aan een overtreding, maar wie zou dat niet doen als 'ie dat soort openbare wegen voor zich kreeg .... en er maar 50 zou mogen?
Damn... Daar ga ik eens kijken. Je zou er nog prima een wedstrijd kunnen houden. Is het te huur ?
And it goes BRAAAAAPP!
En sturen dat die dingen doen :DD
Zoiets zou je haast wel gaan denken ... vooral omdat er ook hoogteverschillen in zitten én de bochten allemaal goed gekant zijnkomkommer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:07:
[...]
Ze hadden een stratencircuit in gedachten?
Seriues ... er ligt geen enkele bocht verkeerd
Lol. Tijd om daar maar eens te gaan kijken duswimmel_1 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:09:
[...]
Zoiets zou je haast wel gaan denken ... vooral omdat er ook hoogteverschillen in zitten én de bochten allemaal goed gekant zijn
Seriues ... er ligt geen enkele bocht verkeerd
ja daaahaag, dan vragen ze erom hoorwimmel_1 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:09:
[...]
vooral omdat er ook hoogteverschillen in zitten én de bochten allemaal goed gekant zijn
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ken die motor wel

Dat is gewoon een focking straten circuitwimmel_1 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:41:
[afbeelding]
* M3rcury maakt zich daar overigens ook wel eens schuldig aan een overtreding, maar wie zou dat niet doen als 'ie dat soort openbare wegen voor zich kreeg .... en er maar 50 zou mogen?

Noem maar een dag, ik ga meekomkommer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:19:
[...]
Lol. Tijd om daar maar eens te gaan kijken dus
[ Voor 73% gewijzigd door M3rcury op 21-05-2009 21:44 ]
No signature required.
jzs... Dat jankt wel om gummen zeg
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ja het Flight Forum... kom daar nu ook regelmatig. Strak asfalt, geen rotzooi op de baan, weinig tot geen verkeer. Gewoon een openbaar circuit lijkt het wel.
Wel linke "shit" laatste keer dat we daar reden. Alles is er één richtings verkeer, dus de bochten neem je vaak hard / zo hard mogelijk. Wij waren aan het warm rijden, komt er plots een gast in een oude koekblik tegen de richting in gereden door de bocht... die zagen we pas laat en gelukkig gingen we niet hard. Als een van ons op dat moment een kneedown had gedaan was het een voltreffer geweest denk ik. Zo heb ik nu na een paar keer Flight Forum nog wel meer van dat soort ervaringen. Bijvoorbeeld bij het uitkomen van bochten. Nam er eens eentje te hard, kwam er plots een auto ingevoegd. Dat scheelde maar weinig... het is namelijk zo dat praktisch iedere bocht daar eindigt met een samenvoeging van twee wegen.
Eigenlijk is het gewoon link dus
Wel linke "shit" laatste keer dat we daar reden. Alles is er één richtings verkeer, dus de bochten neem je vaak hard / zo hard mogelijk. Wij waren aan het warm rijden, komt er plots een gast in een oude koekblik tegen de richting in gereden door de bocht... die zagen we pas laat en gelukkig gingen we niet hard. Als een van ons op dat moment een kneedown had gedaan was het een voltreffer geweest denk ik. Zo heb ik nu na een paar keer Flight Forum nog wel meer van dat soort ervaringen. Bijvoorbeeld bij het uitkomen van bochten. Nam er eens eentje te hard, kwam er plots een auto ingevoegd. Dat scheelde maar weinig... het is namelijk zo dat praktisch iedere bocht daar eindigt met een samenvoeging van twee wegen.
Eigenlijk is het gewoon link dus
Nope. Gekocht van 1e eigenaar ergens in Brabant. Op MF staat er wel een die bijna gelijk is, maar die heeft toch nog wat verschillen. Bijv. handles voor passagier er nog op.M3rcury schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:42:
[...]
Ik ken die motor welHeb je de gekocht van een gast uit Nunspeet?
[ Voor 21% gewijzigd door Loona35 op 21-05-2009 22:26 ]
Vandaag mijn eerste echte serieuze rit gedaan met een groepje. 3 duc's en ik op een kawa 600zzr, en ik zit werkelijk waar de hele avond al naar buiten te staren om die momenten even te herbeleven.
Ik wist niet dat we in Drente zoveel mooie wegen hadden met zulks schoon asfalt, het lijkt wel speciaal aangelegd voor motoren
Maar het virus heeft me nu echt te pakken, het wordt echt tijd voor een eigen machine.
Ik wist niet dat we in Drente zoveel mooie wegen hadden met zulks schoon asfalt, het lijkt wel speciaal aangelegd voor motoren
Maar het virus heeft me nu echt te pakken, het wordt echt tijd voor een eigen machine.
En dan .... is Drenthe pas 't beginAndré schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:03:
Vandaag mijn eerste echte serieuze rit gedaan met een groepje. 3 duc's en ik op een kawa 600zzr, en ik zit werkelijk waar de hele avond al naar buiten te staren om die momenten even te herbeleven.

Hm @ flightforum, hoe is dat nou weer een industrieterrein... Dat ziet er inderdaad meer uit als een stratencircuit 
Zijn er nog mensen van hier bij motorday geweest eigenlijk gisteren?
Ja ik, Maar ik was ook vrij snel weer weg (had toch vrijkaartjesChakotay schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 07:45:
Hm @ flightforum, hoe is dat nou weer een industrieterrein... Dat ziet er inderdaad meer uit als een stratencircuit
No signature required.
Ah, misgelopen dan, ik was er zelf alleen 's ochtends. Paar sessies in groep 2 gereden en wat rondgekeken, en daarna was het wel weer mooi geweest
Wel erg veel idioten op de baan helaas met dit soort dagen...
Tja soms zijn knee-downs en wheely's niet altijd nodig om een mooie foto te krijgen.
Deze is geschoten gisteren op de Varsselring te Hengelo.
Deze is geschoten gisteren op de Varsselring te Hengelo.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mooie foto, om hem perfect te maken had de sluitertijd wat langer gemogen, beetje blur erbij. HmmmmmTylen schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:15:
Tja soms zijn knee-downs en wheely's niet altijd nodig om een mooie foto te krijgen.
Deze is geschoten gisteren op de Varsselring te Hengelo.![]()
[afbeelding]
__
Morgen is vriendinlief een dag weg, tijd voor een mannen-motordag morgen. Lekker shoppen voor nieuwe spulletjes :
Verlanglijstje
- Potje Kettingvet (ipv spray)
- Verlaagde step voor duo
- BIB bandenpropsetje
- 2e remlicht in men topkoffer
Kijken voor
- Xeon verlichting voor
- Blauwe leds onder de lampen voor.
[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 22-05-2009 13:37 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
2e remlicht in koffer moet ik eigenlijk ook eens doen, remlicht is schuin van boven nu slecht te zien
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
vandaag weer eens een lesje gehad. Nr8
Uitwijk proef gedaan erg lastig. je moet al je instrumenten te gelijk aanspreken op je motor. waarschijnlijk is dat gewenning. en stop proeven natuurlijk.. Even achterop moeten zitten om te ervaren hoe een echte nood stop aanvoelt. ben blij dat ik vrij sterk ben in m'n handjes
Terug weg hebben we over de snelweg gedaan, Daar wel een idee gekregen dat waarschijnlijk mijn helm niet hellemaal goed is.
Ben hierna gelijk naar een motor zaak gereden. en extra advies gekregen.
Advies van hen was dat ik met lessen wel deze helm kan afmaken. maar daarna als ik zelf gaat rijden toch wel verstandig is om een andere helm aan te schaffen. Ook over kleding nu in de aanbieding voor 300 euro voledig Textiel pak. even wachten op m'n vakantie geld en een eigen pak kopen. is toch wat frisser dan kleding die iedereen aan heeft
Uitwijk proef gedaan erg lastig. je moet al je instrumenten te gelijk aanspreken op je motor. waarschijnlijk is dat gewenning. en stop proeven natuurlijk.. Even achterop moeten zitten om te ervaren hoe een echte nood stop aanvoelt. ben blij dat ik vrij sterk ben in m'n handjes
Terug weg hebben we over de snelweg gedaan, Daar wel een idee gekregen dat waarschijnlijk mijn helm niet hellemaal goed is.
Ben hierna gelijk naar een motor zaak gereden. en extra advies gekregen.
Advies van hen was dat ik met lessen wel deze helm kan afmaken. maar daarna als ik zelf gaat rijden toch wel verstandig is om een andere helm aan te schaffen. Ook over kleding nu in de aanbieding voor 300 euro voledig Textiel pak. even wachten op m'n vakantie geld en een eigen pak kopen. is toch wat frisser dan kleding die iedereen aan heeft
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dat snap ik niet helemaal. Het is toch gewoon gas los en uitwijken ?Uitwijk proef gedaan erg lastig. je moet al je instrumenten te gelijk aanspreken op je motor.
Ja lijkt me ook, misschien bedoeld hij de vertraging oefening? Dat is afremmen van 50, terugschakelen naar z'n 2 en dan slalommen.
Maar als je gewoon goed hard afremt heb je alle tijd om terug te schakelen e.d. ?
Maar als je gewoon goed hard afremt heb je alle tijd om terug te schakelen e.d. ?
gas los, koppeling in, schakelen, voorrem, achterrem, ik kan genoeg onderdelen verzinnen die je mogelijk nodig kan hebben, of het allemaal verstandig is om altijd te doen in elke situatie is natuurlijk een tweedePilatuS schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:10:
[...]
Dat snap ik niet helemaal. Het is toch gewoon gas los en uitwijken ?
Je kan het tenslotte ook prima af met alleen maar gas los, afhankelijk van de situatie
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ja dat snap ik. Maar ik bedoel hier puur het uitwijken. En dan de oefening zoals je die moet doen. Want daar komt remmen, schakelen, enz niet bij kijken.moto-moi schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:48:
[...]
gas los, koppeling in, schakelen, voorrem, achterrem, ik kan genoeg onderdelen verzinnen die je mogelijk nodig kan hebben, of het allemaal verstandig is om altijd te doen in elke situatie is natuurlijk een tweede
Je kan het tenslotte ook prima af met alleen maar gas los, afhankelijk van de situatie
Ja misschien bedoelt hij dat idd. Dat is wel een heel ander verhaal. Persoonlijk vond ik die oefening ook aardig lastig, want dan moet je ineens wel heel snel, heel veel doen.Ja lijkt me ook, misschien bedoeld hij de vertraging oefening? Dat is afremmen van 50, terugschakelen naar z'n 2 en dan slalommen.
Is volgens mij wel een oefening die ze op het examen niet snel iemand laten doen. Ik zelf heb die in ieder geval niet hoeven doen. En andere mensen die examen deden ook niet.
[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 22-05-2009 17:18 ]
Die oefening inderdaad ook gehad, en vaak remde ik teveel volgens de instructeur, en was lastig om een constante snelheid vast te houden met het slalommen. (alhoewel dat mogelijk aan de motor lag, aangezien het gas nogal dood reageert rond het punt dat ik nodig had om ~30km/h te rijden).PilatuS schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:15:
[...]
Ja dat snap ik. Maar ik bedoel hier puur het uitwijken. En dan de oefening zoals je die moet doen. Want daar komt remmen, schakelen, enz niet bij kijken.
[...]
Ja misschien bedoelt hij dat idd. Dat is wel een heel ander verhaal. Persoonlijk vond ik die oefening ook aardig lastig, want dan moet je ineens wel heel snel, heel veel doen.
Is volgens mij wel een oefening die ze op het examen niet snel iemand laten doen. Ik zelf heb die in ieder geval niet hoeven doen. En andere mensen die examen deden ook niet.
was trouwens pas de 2e les, en dan meteen de lastigste oefening denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door defusion op 22-05-2009 17:25 ]
Bij mijn lessen kom ik nu ook rond die oefeningen aan maar ik snap er geen zak van. De instructeur legt het me uit. Eerste keer doe ik dan fout qua af te leggen weg (
). Vervolgens leg ik iig het goede parcours af en dan is het weer niet goed 
Uitwijkoefening: "Waarom kun jij met 50 nog gewoon uitwijken? Loslaten dat gas!"
wtf? Het gaat toch om het goed uitvoeren van die fucking oefening? Dat ik dan alles goed kan uitvoeren zonder gas los te laten zie ik niet als het probleem
Rem en slalom-oefening: "Het lijkt teveel alsof je verschillende dingen achter elkaar uitvoert. Maak er een geheel van."
Duidelijk en helemaal eens.
Langzame slalom: "Je gaat te hard."
dude wth? Alle pylonen blijven staan en ik rij er met een rechte lijn weg. Wat wil je nog meer?
Motor met de hand vervoeren: "Je laat de motor teveel van je af hangen"
Duidelijk als de motor veel zwaarder is. Maar met dit CBF'je is dat toch allemaal geen probleem gek. Dat noemen ze in de praktijk leren poser
Ik irriteer me dus iedere keer rot met die speciale verrichtingen heb. Zal blij zijn als ik dat certificaat heb. Kunnen we dat verhaal tenminste meteen vergeten. Ik weet ook niet of ik op de goede weg zit of niet. De vorderingenkaart komt wel steeds voller met kruisjes maar voor mijn gevoel blijf ik stil staan bij die speciale verrichtingen.
*zucht
Uitwijkoefening: "Waarom kun jij met 50 nog gewoon uitwijken? Loslaten dat gas!"
wtf? Het gaat toch om het goed uitvoeren van die fucking oefening? Dat ik dan alles goed kan uitvoeren zonder gas los te laten zie ik niet als het probleem
Rem en slalom-oefening: "Het lijkt teveel alsof je verschillende dingen achter elkaar uitvoert. Maak er een geheel van."
dude wth? Alle pylonen blijven staan en ik rij er met een rechte lijn weg. Wat wil je nog meer?
Duidelijk als de motor veel zwaarder is. Maar met dit CBF'je is dat toch allemaal geen probleem gek. Dat noemen ze in de praktijk leren poser
Ik irriteer me dus iedere keer rot met die speciale verrichtingen heb. Zal blij zijn als ik dat certificaat heb. Kunnen we dat verhaal tenminste meteen vergeten. Ik weet ook niet of ik op de goede weg zit of niet. De vorderingenkaart komt wel steeds voller met kruisjes maar voor mijn gevoel blijf ik stil staan bij die speciale verrichtingen.
*zucht
Mwaahh...het ziet er geinig uit, maar écht mooi voor een wallpaper...kweenie. Het is zo te zien een race (strobalen enzo), maar dat blijkt niet uit de 'actie', of liever gezegd: het gebrek eraan. Je ziet een motorrijder die net zo goed 20kmh kan rijden of misschien wel op een paddockstand staat. maw: je ziet geen actie, geen snelheid, geen drama, niets. Da's best jammer._Apache_ schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:20:
[...]
Mooie foto, om hem perfect te maken had de sluitertijd wat langer gemogen, beetje blur erbij. Hmmmmm, wallpaperwaardig materiaal.
Als (voormalig, ik doe het niet echt veel meer) auto/motorsportfotograaf zou ik deze foto scrappen.
Moet je eens bij een dealer kijken hoe ze daar met motoren lopen. Ik heb tegenwoordig bijna alles vast alsof het een fiets is, en ik ren er mee door de zaak heenTha_T schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:36:
*zucht
Veel reacties:

No signature required.
De VRO3-variant van die uitwijkoefening is ook leuk
Met 70-100 aan komen rijden, flink remmen naar 30-40, en pas terwijl je zo'n beetje klaar bent met remmen te zien krijgen of je naar links of rechts moet uitwijken 
Ohja, de server waar veel van de troep uit de startpost (en mijn icon) gehost staan doet een beetje falen, dus dat is even kwijt tot het ding weer gereanimeerd is
Ohja, de server waar veel van de troep uit de startpost (en mijn icon) gehost staan doet een beetje falen, dus dat is even kwijt tot het ding weer gereanimeerd is
[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 22-05-2009 19:31 ]
Moet je gewoon zeggen: "Hey, jij slaat met een hamer op je hoofd, dat is nog veel gekker!"
+1 zinloze reactieeamelink schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:31:
Moet je gewoon zeggen: "Hey, jij slaat met een hamer op je hoofd, dat is nog veel gekker!"
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
hey all,
Ik reed begin van de avond tussen Veenendaal en Ede. Daar heb je sinds kort een nieuwe rijstrook ( spitsstrook ). Nu reed ik op de middelste rijbaan, en ging net voor mij een vrachtwagen naar links om andere vrachtwagens in te halen. Ik ging daarop naar links op de spitsstrook om die vrachtwagen voorbij te gaan. Geloof het of niet, ik had serieus die rode kruizen niet opgemerkt die boven de spitsstrook aan stonden. Weet iemand of ik nu so ie so een boete kan verwachten? Dat zou echt zonde zijn omdat het een misverstand was. Weet iemand ook of die camera's de snelheid vast leggen? Want ik reed daarbij ook nog eens een tikkeltje te hard. ( Gok 120 waar je 100 mag ). Stom Stom Stom.
Ik reed begin van de avond tussen Veenendaal en Ede. Daar heb je sinds kort een nieuwe rijstrook ( spitsstrook ). Nu reed ik op de middelste rijbaan, en ging net voor mij een vrachtwagen naar links om andere vrachtwagens in te halen. Ik ging daarop naar links op de spitsstrook om die vrachtwagen voorbij te gaan. Geloof het of niet, ik had serieus die rode kruizen niet opgemerkt die boven de spitsstrook aan stonden. Weet iemand of ik nu so ie so een boete kan verwachten? Dat zou echt zonde zijn omdat het een misverstand was. Weet iemand ook of die camera's de snelheid vast leggen? Want ik reed daarbij ook nog eens een tikkeltje te hard. ( Gok 120 waar je 100 mag ). Stom Stom Stom.
@technoaddict.
Hoe het exact zit weet ik niet, maar ze zijn daar pas net klaar, dus of alles al 100% werkt is maar de vraag. Dus het kan zijn dat je daar mazzel mee hebt.
Verder heb ik geen idee wat die camera's nou precies doen. Het kan zijn dat ze voor trajectcontrole zijn, en misschien ook het rijden op die baan pakken. Maar misschien zijn ze alleen maar voor file's. Als je even 120 reed waar je 100 mag, kan het zijn dat je nog geen boete krijgt als ze voor trajectcontrole zijn.
Op andere stukken die ik rij hangen die dingen ook. En ik weet zeker dat ik al lang een boete gehad zou moeten hebben als ze voor snelheid zijn.
Hoe het exact zit weet ik niet, maar ze zijn daar pas net klaar, dus of alles al 100% werkt is maar de vraag. Dus het kan zijn dat je daar mazzel mee hebt.
Verder heb ik geen idee wat die camera's nou precies doen. Het kan zijn dat ze voor trajectcontrole zijn, en misschien ook het rijden op die baan pakken. Maar misschien zijn ze alleen maar voor file's. Als je even 120 reed waar je 100 mag, kan het zijn dat je nog geen boete krijgt als ze voor trajectcontrole zijn.
Op andere stukken die ik rij hangen die dingen ook. En ik weet zeker dat ik al lang een boete gehad zou moeten hebben als ze voor snelheid zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 22-05-2009 20:26 ]
Ik had soms ook wel moeite met het begrijpen van mijn instructeur. Maar toen ik de oefeningen onder de knie had, en nu ik al flink wat meer km onder me kont heb, krijg ik toch vaken zoiets van: Aaaaah, dat bedoelde hij!Tha_T schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:36:
Bij mijn lessen kom ik nu ook rond die oefeningen aan maar ik snap er geen zak van. De instructeur legt het me uit. Eerste keer doe ik dan fout qua af te leggen weg (). Vervolgens leg ik iig het goede parcours af en dan is het weer niet goed
*zucht
En als je dan nadenkt is het verwoorden idd moeilijker beter te doen....
Bij langzame slalom is het juist belangrijk dat je de motor bij hele lage snelheid kunt controleren...gas erop en slingeren kan iedereen wel op bijna elke motor. Bij hele lage snelheid volledige controle hebben is moeilijker! Stel je voor dat je met 5/10km/h in de file twee banen aan het invoegen bent... dat is soms onveilig met 20/30km/h
Ctrl+k
Het gaat er om hoe het CBR van jou wil dat je het doet. Je moet alle oefeningen gewoon doen zoals het hoort, dat het ook anders kan maakt verder niet uit. Zelfde verhaal bij de langzame slalom. Ook die moet gewoon langzaam. En idd wat hierboven gezegt word, langzamer is moeilijk, en dat wil het CBR zien. Dat jij op lage snelheid je fiets onder controle hebt.wtf? Het gaat toch om het goed uitvoeren van die fucking oefening? Dat ik dan alles goed kan uitvoeren zonder gas los te laten zie ik niet als het probleem
Dus je instructeur heeft gewoon gelijk. Want die uitwijkoefening doen met gas er op is wel de oefening goed uitvoeren, maar niet zoals het CBR het wil. En em uitvoeren met gas er op betekend dat je zakt voor die oefening op het examen. Ik neem ook aan dat je de dikgedrukte dingen niet tegen je instructeur gezegt hebt, want dan zou hij waarschijnlijk het zelfde zeggen als ik nu gedaan heb. Als je zulk soort dingen denkt tijdens oefenen zou ik het ook vragen aan je instructeur waarom het zo moet.
[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 22-05-2009 21:15 ]
Je moet gewoon leren iets aan te nemen van iemand die er veel meer ervaring mee heeft als jij. Hij probeert je iets te leren op de goede manier. Er zijn 10 wegen die naar Rome leiden, maar het zijn niet allemaal de juiste wegen. Dus als je nou gewoon niet zo eigenwijs probeert te zijn en aanneemt wat ie zegt, kom je nog eens ergens. *zucht*Tha_T schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:36:
Ik irriteer me dus iedere keer rot met die speciale verrichtingen heb.
Je bent er toch om iets te leren, of wil je alleen maar een briefje zodat je alles weer lekker op je eigen manier kan gaan doen? Wil je alles the hard way leren? Gewoon luisteren, open staan voor informatie. En als je nou precies wil weten waarom jouw manier niet goed is, kun je het ook gewoon vragen. Maar doe jezelf een lol en doe het eens een keer op de manier die hij je probeert te leren. Misschien merk je zelf al waarom dat beter is. Misschien heb je dan wel meer controle. Ik kan zelf ook makkelijk een straatje keren op de koppeling. Maar met het gas erop en je snelheid met de achterrem regelen werkt 10x makkelijker.
kutzooi, net ff oliepeil gechecked.....weer niks op het stokje 
Ik heb 500km geleden nog volgegooid!
Er tikt wel een cilinder, maar de bougie vertoont na 3000km helemaal geen teken van olieverbruik (ziet zelfde uit als de andere bougies btw). Bij de laatste keer kleppen stellen heb ik met vloeibare pakking gezorgd dat er geen lekkage is bij de deksels (was eerst wel btje), en had gehoopt dat t olieverbruik dus veeeeel zou dalen...
Heeft iemand een idee wat het kan zijn als het geen lekkage is en de bougies schoon zijn? Honda Magna vf700c '85 btw
Ik heb 500km geleden nog volgegooid!
Er tikt wel een cilinder, maar de bougie vertoont na 3000km helemaal geen teken van olieverbruik (ziet zelfde uit als de andere bougies btw). Bij de laatste keer kleppen stellen heb ik met vloeibare pakking gezorgd dat er geen lekkage is bij de deksels (was eerst wel btje), en had gehoopt dat t olieverbruik dus veeeeel zou dalen...
Heeft iemand een idee wat het kan zijn als het geen lekkage is en de bougies schoon zijn? Honda Magna vf700c '85 btw
Ctrl+k
Ik zeg niet dat ik niet naar mijn instructeur luister. Tevens vind ik zeker zijn mening belangrijk en is het gewoon een kwestie van doen. Ik zet alleen af en toe vraagtekens bij het waarom.mphilipp schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:14:
[...]
Je moet gewoon leren iets aan te nemen van iemand die er veel meer ervaring mee heeft als jij. Hij probeert je iets te leren op de goede manier. Er zijn 10 wegen die naar Rome leiden, maar het zijn niet allemaal de juiste wegen. Dus als je nou gewoon niet zo eigenwijs probeert te zijn en aanneemt wat ie zegt, kom je nog eens ergens. *zucht*
Je bent er toch om iets te leren, of wil je alleen maar een briefje zodat je alles weer lekker op je eigen manier kan gaan doen? Wil je alles the hard way leren? Gewoon luisteren, open staan voor informatie. En als je nou precies wil weten waarom jouw manier niet goed is, kun je het ook gewoon vragen. Maar doe jezelf een lol en doe het eens een keer op de manier die hij je probeert te leren. Misschien merk je zelf al waarom dat beter is. Misschien heb je dan wel meer controle. Ik kan zelf ook makkelijk een straatje keren op de koppeling. Maar met het gas erop en je snelheid met de achterrem regelen werkt 10x makkelijker.
Point takenSibylle schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:56:
[...]
Ik had soms ook wel moeite met het begrijpen van mijn instructeur. Maar toen ik de oefeningen onder de knie had, en nu ik al flink wat meer km onder me kont heb, krijg ik toch vaken zoiets van: Aaaaah, dat bedoelde hij!
En als je dan nadenkt is het verwoorden idd moeilijker beter te doen....
Bij langzame slalom is het juist belangrijk dat je de motor bij hele lage snelheid kunt controleren...gas erop en slingeren kan iedereen wel op bijna elke motor. Bij hele lage snelheid volledige controle hebben is moeilijker! Stel je voor dat je met 5/10km/h in de file twee banen aan het invoegen bent... dat is soms onveilig met 20/30km/h
Zo uitvallen tegen mijn instructeur zou ik nooit doen nee.PilatuS schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:04:
[...]
Dus je instructeur heeft gewoon gelijk. Want die uitwijkoefening doen met gas er op is wel de oefening goed uitvoeren, maar niet zoals het CBR het wil. En em uitvoeren met gas er op betekend dat je zakt voor die oefening op het examen. Ik neem ook aan dat je de dikgedrukte dingen niet tegen je instructeur gezegd hebt, want dan zou hij waarschijnlijk het zelfde zeggen als ik nu gedaan heb.
Ga dat idd straks eens vragen. Maar dan natuurlijk wel op een nette manier.Als je zulk soort dingen denkt tijdens oefenen zou ik het ook vragen aan je instructeur waarom het zo moet.

Mijn pa gaat morgen heel de dag touren op zijn Kawa Z900-A4 uit 1976.
Nu had mijn ma het leuke idee om voor mij een motor te huren zodat ik mee kon
Net dus een Suzuki SV 650 weten te huren.
Vanavond 20:00 tot en met morgen 20:00
Kan ik meteen eens kijken hoe dat nu rijdt zo'n twin.
Heb er zin an...

Was overigens niet bij SilverLine gehuurd.
Daar hadden ze alleen nog maar een Harley en Suzuki chopper staan.
En de Kawasaki ZX-6R, maar daar moet je 24 voor zijn.
Wel typisch, want de Honda CBr 600RR mag je wel vanaf je 18e huren terwijl die niets langzamer is
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 23-05-2009 12:30 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.