Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.462 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mjah ... zó vreemd is dat niet als je je bedenkt dat een Honda CBR600-RR toch nét iets gebruikersvriendelijker (vergevingsgezinder) is qua weggedrag en gas/rem reactie dan een Kawa ZX6-R. Een Yamaha YZF-R6 wordt om die redenen vaak helemaal niet eens als verhuurobject aangeboden, behalve dan bij (sommige) Yamaha dealers.

De Suzuki GSX-R 600 kom je wél weer regelmatig tegen in de verhuur terwijl die een beetje hetzelfde karakter heeft als een ZX6-R, maar da's alleen doordat Nimag zo slim is geweest om een tweede RDW goedkeuring aan te vragen voor een 25KW CDi.

Er is overigens nog een "vijfde wiel aan de wagen" als het op (+/-) 600cc SS fietsen aankomt .... de Triumph Daytona 675... Helaas nog steeds een ondergeschoven/ondergewaardeerde fiets.

Maareh ..... Uiteraard een héle prettig dag toegewenst, morgen. Gezien het weer moet dat helemaal goed gaan komen :Y

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 23-05-2009 15:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:16

4x2

lộn xộn quá

Sibylle schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:03:
kutzooi, net ff oliepeil gechecked.....weer niks op het stokje :S
Ik heb 500km geleden nog volgegooid!

Heeft iemand een idee wat het kan zijn als het geen lekkage is en de bougies schoon zijn? Honda Magna vf700c '85 btw
Kan nog steeds verbruik zijn, dat moet echt idioot hoog worden wil je het duidelijk kunnen zien.
Maar anders kan ie nog lekken op de keerring van de uitgaande as of het drukstiftje vd koppeling, dat zijn typische punten waar ie heel hard kan lekken zonder dat je het echt ziet.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

4x2 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:30:
[...]

Kan nog steeds verbruik zijn, dat moet echt idioot hoog worden wil je het duidelijk kunnen zien.
Maar anders kan ie nog lekken op de keerring van de uitgaande as of het drukstiftje vd koppeling, dat zijn typische punten waar ie heel hard kan lekken zonder dat je het echt ziet.
Nah, uitgaande as zie je toch wel redelijk snel? Druppels onder je blok of een erg vette ketting ineens.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:53

charrel

Cortisol4life..

Vette ketting wordt lastig ... met een cardan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

FF mn nieuwe aanwinst showen:

Afbeeldingslocatie: http://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiholland/contents/media/hjc-fg-15-prism-zgg.jpg

Zonder neuskap, dat wel :)

Ben alleen nog op zoek naar een donkerder vizier, want ik ben redelijk aan het knijpen met mn ogen als ik in de zon moet rijden.
Weet iemand een goed adres om online te bestellen?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaag even gekeken wat een ATC3K Actioncam op m'n fiets doet....

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xe9oERjXZrQ]

Voor het geld wat zo'n ding kost valt 't absoluut niet tegen, maar een emmy zul je er geloof ik nooit mee winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

TheNameless schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:30:

[afbeelding]

Ben alleen nog op zoek naar een donkerder vizier, want ik ben redelijk aan het knijpen met mn ogen als ik in de zon moet rijden.
leipe helm, wat voor merk en type is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
_Erikje_ schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:47:
[...]

Check de naam van het plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:36:
Vandaag even gekeken wat een ATC3K Actioncam op m'n fiets doet....

[video]

Voor het geld wat zo'n ding kost valt 't absoluut niet tegen, maar een emmy zul je er geloof ik nooit mee winnen ;)
50 punten voor de Bassie en Adriaan muziek _/-\o_

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die "Bassie & Adriaan" muziek is overigens van Mike Olfield , "Tubular Bell's" ..... én komt uit "The Exorcist" oorspronkelijk.

* Will_M had geen zin om er "the Offspring" o.i.d. onder te zetten...

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 23-05-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

charrel schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:03:
Vette ketting wordt lastig ... met een cardan ;)
Euh, right :)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:01:
Die "Bassie & Adriaan" muziek is overigens van Mike Olfield , "Tubular Bell's" ..... én komt uit "The Exorcist" oorspronkelijk.

* steveman had geen zin om er "the Offspring" o.i.d. onder te zetten...
;)

Maar wel grappig zo'n cameraatje, kun je ook leuk op rare plekken ophangen voor bijzondere viewpoints :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

_Erikje_ schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:47:
[...]

HJC FG-15 Prism.
De print op de helm heeft een soort van olie-achtige opslag als er licht op schijnt.
Wel tof om te zien :)

Was eigenlijk op zoek naar een helm met ingebouwde zonnebril, maar dat viel een beetje buiten mn budget.
Ook wel tevreden met deze eigenlijk.
Heel wat beter dan zo'n les-helm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10 10:08

FeaR

In GoT we trust

wimmel_1 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:59:
Mjah ... zó vreemd is dat niet als je je bedenkt dat een Honda CBR600-RR toch nét iets gebruikersvriendelijker (vergevingsgezinder) is qua weggedrag en gas/rem reactie dan een Kawa ZX6-R.
Dat verklaard een hoop inderdaad.
Alleen ga ik toch nooit zo'n fiets kunnen huren:
Met 1.88 en toch wat overgewicht is het niet echt fijn zitten op zo'n fiets.
Dus als ik toch moet wachten tot mijn 24e om zoiets te huren kan ik net zo goed meteen een 1000cc huren :)
Er is overigens nog een "vijfde wiel aan de wagen" als het op (+/-) 600cc SS fietsen aankomt .... de Triumph Daytona 675... Helaas nog steeds een ondergeschoven/ondergewaardeerde fiets.
Schitterende fiets inderdaad.
Drie jaar achter elkaar de winnaar van de SWA toch (laatste test weet ik de uitslag nog niet van, dus kan ook best vier jaar zijn :+ ).
Maar helaas geld het voor deze fiets ook: ik kan er niet op. Ding is zelfs nog kleiner dan een gemiddelde 600 cc-er. Wel schitterend uiterlijk en een leuke afwisseling met drie cilinders en 675cc.
Maareh ..... Uiteraard een héle prettig dag toegewenst, morgen. Gezien het weer moet dat helemaal goed gaan komen :Y
Net de Suzuki SV 650 S op wezen halen.
Ging beter dan ik dacht: kon gewoon weg rijden en plaats op de weg was stabieler dan ik dacht.
Alleen wel een beetje jammer van de regen. Dus ik zag wel wat tegen de afslagen op en de rotonde hier in de wijk. Maar ik ben veilig aangekomen en morgen is het als het goed is toch beter weer...
Wel wat last van krampachtige handjes, maar zal morgen wel snel over zijn als de bandjes echt warm worden en ik wat meer aan de Soes gewent ben.

Maar die 72pk van die twin was echt wel bruut als je in iets van 2,5 jaar niet meer gereden hebt. Wel handig van zo'n twin dat je niet hoeft te remmen, want afremmen op de motor is wel voldoende :P
Leuk trouwens dat MG Part een leuke sportdemper onder een huurfiets heeft gehangen.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 23-05-2009 21:19 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-10 20:34

Bergie

Lekker belangrijk...

TheNameless schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:30:

[afbeelding]

Gaaf design _/-\o_

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:51

mphilipp

Romanes eunt domus

TheNameless schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:11:
[...]
HJC FG-15 Prism.
De print op de helm heeft een soort van olie-achtige opslag als er licht op schijnt.
Wel tof om te zien :)
Ehhh...waar denk je de naam 'prism' op slaat? Olie-achtige opslag... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

mphilipp schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:22:
[...]

Ehhh...waar denk je de naam 'prism' op slaat? Olie-achtige opslag... :X
Als ik het heb over "olie-achtige opslag", dan heb ik het over hoe het eruit ziet, niet over hoe het ding in elkaar zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheNameless schreef op zondag 24 mei 2009 @ 08:59:
[...]
Als ik het heb over "olie-achtige opslag", dan heb ik het over hoe het eruit ziet, niet over hoe het ding in elkaar zit. :+
Dan snap je het nóg niet... Het ding heet prism omdat dat 'olie-achtig effect' komt door het effect van een prisma. Noem het dan een prisma effect, want olie achtig effect klinkt een beetje raar en zegt niet iedereen even veel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Chakotay: Tot morgen he. Ik ben hieraan te herkennen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-21-mei-2009-hengelo/IMG_1795-border.jpg

(mooi excuus om weer ff poser plaatjes te posten)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:48:

[afbeelding]

Ik denk zomaar dat je wel herkenbaar bent daar, ik zal zeker even hoi komen zeggen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:48:

[afbeelding]

Heel gaaf jeroen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

En nog maar wat sfeerplaatjes uit de kuil in ijmuiden:

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/383/img3068.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/453/img3012u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 10:28

iMars

Full time prutser

FeaR1986 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:18:
[...]

Dat verklaard een hoop inderdaad.
Alleen ga ik toch nooit zo'n fiets kunnen huren:
Met 1.88 en toch wat overgewicht is het niet echt fijn zitten op zo'n fiets.
Dus als ik toch moet wachten tot mijn 24e om zoiets te huren kan ik net zo goed meteen een 1000cc huren :)

[...]
>>knip<<
[...]

Net de Suzuki SV 650 S op wezen halen.
Ging beter dan ik dacht: kon gewoon weg rijden en plaats op de weg was stabieler dan ik dacht.
Alleen wel een beetje jammer van de regen. Dus ik zag wel wat tegen de afslagen op en de rotonde hier in de wijk. Maar ik ben veilig aangekomen en morgen is het als het goed is toch beter weer...
Wel wat last van krampachtige handjes, maar zal morgen wel snel over zijn als de bandjes echt warm worden en ik wat meer aan de Soes gewent ben.

Maar die 72pk van die twin was echt wel bruut als je in iets van 2,5 jaar niet meer gereden hebt. Wel handig van zo'n twin dat je niet hoeft te remmen, want afremmen op de motor is wel voldoende :P
Leuk trouwens dat MG Part een leuke sportdemper onder een huurfiets heeft gehangen.
Hoe beviel de SV650 je? Ik lees dat je 10cm langer bent dan ik. Ik heb de SV1000 (118pk ipv 72pk), en ik kan je zeggen, dat zo'n twin met veel pk's erg lekker rijd. En idd, op de motor remmen gaat prima :P

edit:
charrel schreef op maandag 25 mei 2009 @ 07:33:

[afbeelding]

[afbeelding]
Gave foto's, vooral die laatste :)

[ Voor 12% gewijzigd door iMars op 25-05-2009 08:24 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Lekkere actiefoto's inderdaad. Ik heb gister toch ook maar een speelfietsje gekocht die wat lichter aan de voorkant is (tt600) :).

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op maandag 25 mei 2009 @ 07:33:

[afbeelding]

[afbeelding]
Strakke plaatjes :) Ik moet ook zo^n ding hebben.

* ROFLASTC op Cyprus is /me SM huurt en knallen gaat :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

webmail schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:23:
[...]
Hoe beviel de SV650 je? Ik lees dat je 10cm langer bent dan ik. Ik heb de SV1000 (118pk ipv 72pk), en ik kan je zeggen, dat zo'n twin met veel pk's erg lekker rijd. En idd, op de motor remmen gaat prima :P
Was een heerlijk ritje gisteren:
Eerst over de snel- en provinciale wegen richting Limburg gereden. Gewoon om te wennen aan het motorrijden. En vanuit daar de landwegen opgedoken en de "bergen" in. Stuk door Franstalig België langs het circuit en toen weer terug naar boven.
Was wel een lange rit, helemaal als je voor het eerst weer op een motor stapt. De verhuurder stond ook even te kijken toen bleek dat we even 653 kilometer op de klok van de Soes erbij hadden getikt :+ . Maar het was het meer dan waard.

Volgende keer ga ik proberen de Kawasaki Z750 te huren. Dit om te zien wat een vier-in-lijn dus doet. Want het trillen was wel heel erg op de SV650, was zelfs een genot om daarna op de motor van mijn pa te stappen zo stil en rustig. Maar staat tegenover dat de SV650 wel weer een lekker geluidje maakte.
Qua lengte was het nog we te doen op de SV650. In het begin even wennen dat het schakelpookje zeer dicht op het voetsteuntje staat, dus lastig om eronder te komen. Maar dat went snel. Wat alleen niet echt lukte is om "sportief" achter het ruitje te gaan zitten. Maar dat kan ook komen omdat mijn buik in de weg zat :+.
Maar op het einde van de dag had ik pijn in mijn ogen van het tegen de zon inkijken (ik heb nog geen donker vizier en een zonnebril plaatsen lukt niet met mijn helm); mijn kont deed pijn van het in één keer lange rijden en het reliëf van de handvatten stonden in mijn handen gedrukt (heerlijk die ultra dunne zomerhandschoenen). Maar het maakte me echt allemaal niets uit, want onder de helm zat een smile van oor tot oor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Meer dan 500 km per dag rijden is sowieso niet relaxed. Ik vind het wel een goed idee om een motor eerst een weekendje te huren voordat echt een keuze maakt en er een koopt. Moet ik voor mijn volgende motor ook maar doen. Een testritje is zo nietszeggend, even een half uurtje knallen is wel leuk, maar dat leer je de motor eigenlijk net kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

_Erikje_ schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:57:
Meer dan 500 km per dag rijden is sowieso niet relaxed.
Meer dan 500 km rijden is gewoon veel, Belgische snelwegen die zijn niet relaxed!
Dat ze slecht asfalt hadden wist ik wel, maar gewoon haakse bochten in snelwegen planten is niet leuk. Het leek wel een achtbaan! De opritten daar ook: eerst een vloeiende doorlopende bocht en dan vanuit het niets opeens een knik en dan direct de snelweg op... Nu zal dat leuk zijn als je al jaren een motor hebt en die goed kent, maar niet op een huurfiets waarop je niet voor de volle 100% durft te gaan.

Maar dat huren is zeker een leuk idee, alleen moet je volgende koop dan wel beperkt zijn tot die fietsen. Als je een 1000cc-twin wilt huren dan kan je nog lang zoeken voordat je een verhuurder voor zoiets vindt.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 25-05-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

FeaR1986 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:06:
[...]
Maar dat huren is zeker een leuk idee, alleen moet je volgende koop dan wel beperkt zijn tot die fietsen. Als je een 1000cc-twin wilt huren dan kan je nog lang zoeken voordat je een verhuurder voor zoiets vindt.
Het valt me erg mee wat er bij mij in de buurt te huren is: gsxr 1000 en 600 (yoshi), dl650, gladius bij de ene en r6, xj6 bij de ander. Kan je toch best een keus uit maken lijkt mij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

_Erikje_ schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:10:
[...]Het valt me erg mee wat er bij mij in de buurt te huren is: gsxr 1000 en 600 (yoshi), dl650, gladius bij de ene en r6, xj6 bij de ander. Kan je toch best een keus uit maken lijkt mij 8)
Doe het mij even laten weten als je een adresje weet waar je voor niet een absurde prijs een Aprilia RSV Mile kan huren (of hoe die dingen heten na jaar 2004 :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

FeaR1986 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:13:
[...]

Doe het mij even laten weten als je een adresje weet waar je voor niet een absurde prijs een Aprilia RSV Mile kan huren (of hoe die dingen heten na jaar 2004 :P).
Geen mille, maar wel aprillia en meer dan 600 cc (750): de shiver
Ik begrijp wat je bedoelt, maar er is toch nog best wel keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 23-10 22:48

Exigence

dnkroz

Nou, mijn ZX6R staat op 25 kw. Ritje naar huis was een drama, wat is zo'n ding traag |:( Even iets inhalen op de snelweg gaat nu retetraag, invoegen moet je dondersgoed op letten.

Ik vind er niks aan :(

Ook even nagevraagd wat er nou met mijn blok aan de hand was. Er bleek een wedstrijdblok onder te liggen met aangepaste cilinderkop, aangepaste carburateurs, aangepaste nokkenassen en de hele reutemeteut. Dus dat ding had nog wel wat meer pk's dan de standaard 110 :)

En ik mis ze hard :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10 21:40
FeaR1986 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:13:
[...]

www.goedhartmotoren.nl
Bij de verhuur staat een RSV1000R :) Kost je €99 voor 1 dag, €249 voor een weekend.

Ik zie net dat je 22 bent. Voor het huren van de RSV moet je minimaal 24 jaar zijn en 2 jaar je rijbewijs hebben.. Misschien even bellen om te vragen of er niks te regelen valt?

[ Voor 18% gewijzigd door Wekko306 op 25-05-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

webmail schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:23:
[...]
Hoe beviel de SV650 je? Ik lees dat je 10cm langer bent dan ik. Ik heb de SV1000 (118pk ipv 72pk)
Trouwens, vertel me alsjeblieft dat de tellerafwijking van die SV's echt erg is.
Want anders kan het nog wel eens een duur weekend gaan worden, mochten we geflitst zijn :X

Ooit wel eens op een ZX-6R uit 2002 gereden en die dingen geven 150 aan op de teller en dan rijd je in het echt pas iets van net over de 120km/u.

Dus hoop dat het met die SV's net zo erg is of dat er op de wegen waar we gereden hebben niet geflitst zijn. Want het viel nog best tegen mijn pa in te halen op zijn Z900 van 33 jaar oud. Iets van 170+ op de teller was echt geen uitzondering.

Mijn pa wil er trouwens iets van een YZF-R1 bij (zo eentje uit 2007 volgens mij in het bordeauxrood). Maar ben echt bang dat hij zichzelf op het eerst ritje echt van kant rijdt. Als ik al zie hoe hij omgaat met zijn huidige motor. En 900cc van toen is niet echt te verlijken qua vermogen en afgifte met een 1000cc van nu :P
Wekko306 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:26:
[...]
www.goedhartmotoren.nl
Bij de verhuur staat een RSV1000R :) Kost je €99 voor 1 dag, €249 voor een weekend.

Ik zie net dat je 22 bent. Voor het huren van de RSV moet je minimaal 24 jaar zijn en 2 jaar je rijbewijs hebben.. Misschien even bellen om te vragen of er niks te regelen valt?
Thnx voor het vinden van dat beestje :)

Die prijzen zijn op zich niet echt slecht, wel wat meer dan de €65,- die ik nu heb betaald. Maar een Aprilia 1000 R is wel andere koek dan een Suzuki SV650-tje.

Ik ben overigens 23, dus die 24 ga ik niet halen. Al wil ik wel voor mijn 24e een motor halen en dat zou dus zo'n Aprilia Mille worden (aangezien mijn budget tot en met jaar 2002 gaat betreffende die motoren). Verder voldoe ik wel aan de eisen, dus vragen kan alijd. Denk alleen dat het niet mag in verband met de verzekering van die motoren dat ze zulke eisen moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een ZX-6R uit 2002 geeft bij 120 echte km/u 150 aan op de teller? :? Dat is wel een enorme afwijking hoor, dat kan toch niet standaard zo zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

saviour schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:25:
Een ZX-6R uit 2002 geeft bij 120 echte km/u 150 aan op de teller? :? Dat is wel een enorme afwijking hoor, dat kan toch niet standaard zo zijn?!
Jup het is standaard.
ZX-6R uit 2002 staat ook bekend om de tellerafwijking.
In de Moto73-test stond een leuke tabel, maar ik kan ze 1-2-3 niet meer het pfd-je vinden waar die tabel staat. Overigens hebben alle motoren naar mijn weten afwijkingen, maar die Zx-6R was toch wel de koploper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:36:
[...]

Jup het is standaard.
ZX-6R uit 2002 staat ook bekend om de tellerafwijking.
In de Moto73-test stond een leuke tabel, maar ik kan ze 1-2-3 niet meer het pfd-je vinden waar die tabel staat. Overigens hebben alle motoren naar mijn weten afwijkingen, maar die Zx-6R was toch wel de koploper.
160km/h op de teller is 156km/h op de gps ;) valt dus best mee ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FeaR1986 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:36:
[...]
Overigens hebben alle motoren naar mijn weten afwijkingen, maar die Zx-6R was toch wel de koploper.
Alleen die van mij niet. Krijg je met zo'n ex-pliesie bak. Loopt exact gelijk met mijn GPS. Ik moet dus echt oppassen, want in de auto hou ik altijd +10 aan. Met de brommerd moet ik dat dus niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan was die waar ik op reed dan wellicht een uitzondering.
Op de kroonplaat had de eigenaar zo'n mooi tabelletje geplakt met de tellerwaarden ten opzichte van de echte kilometers.

Maar die tabel kwam uit de Moto73 van nu toch zo'n 7-8 jaar geleden.
Was wel dat ik keurig met het verkeer mee kon rijden als ik me aan die waarden uit die tabel hield.
Wellicht zijn er bepaalde "batches" die dat probleem hadden, maar dat die teller van de ZX-6R van me neef niet klopte kan ik echt wel stellen. Of hij is gewoon gestraft omdat hij geen groene Kawasaki heeft genomen :+

Edit:
Hoop de hand te kunnen leggen op die tabel van mijn neef.
Wellicht heeft hij hem nog, maar denk dat hij het graf mee is gegaan tezamen met zijn ZX-6R :P

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 25-05-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Wat waarden uit een test van de kickstart uit 2004:

Ducati --> 275=253 --> 22 (8,00%)
Suzuki --> 278=256 --> 22 (7,91%)
Kawasaki --> 283=258 --> 25 (8,83%)
Honda --> 277=252 --> 25 (9,03%)
Yamaha --> 280=254 --> 26 (9,29%)
Triumph --> 280=248 --> 32 (11,43%)

Dus zonder aanpassingen lijkt 20% afwijking me wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

mjah, hoe groter de snelheid, des te groter de afwijking :) Ik zou liever de afwijkingen rond 50, 80 , 100 en 120 weten ;)

* moto-moi komt er zo goed als altijd mee weg als 'ie op z'n (gecrashede) dl 1000 10+ reed.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

moto-moi schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:38:
mjah, hoe groter de snelheid, des te groter de afwijking :) Ik zou liever de afwijkingen rond 50, 80 , 100 en 120 weten ;)

* moto-moi komt er zo goed als altijd mee weg als 'ie op z'n (gecrashede) dl 1000 10+ reed.
Absoluut is de afwijking natuurlijk groter op hogere snelheden. Relatief misschien ook wel iets, hoewel ik zo snel niet kan bedenken waar dat dan door zou komen. Een procent of 8/9 afwijking is in ieder geval redelijk normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 10:28

iMars

Full time prutser

FeaR1986 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:10:
[...]

Trouwens, vertel me alsjeblieft dat de tellerafwijking van die SV's echt erg is.
Want anders kan het nog wel eens een duur weekend gaan worden, mochten we geflitst zijn :X

Ooit wel eens op een ZX-6R uit 2002 gereden en die dingen geven 150 aan op de teller en dan rijd je in het echt pas iets van net over de 120km/u.

Dus hoop dat het met die SV's net zo erg is of dat er op de wegen waar we gereden hebben niet geflitst zijn. Want het viel nog best tegen mijn pa in te halen op zijn Z900 van 33 jaar oud. Iets van 170+ op de teller was echt geen uitzondering.

Mijn pa wil er trouwens iets van een YZF-R1 bij (zo eentje uit 2007 volgens mij in het bordeauxrood). Maar ben echt bang dat hij zichzelf op het eerst ritje echt van kant rijdt. Als ik al zie hoe hij omgaat met zijn huidige motor. En 900cc van toen is niet echt te verlijken qua vermogen en afgifte met een 1000cc van nu :P

[...]

Thnx voor het vinden van dat beestje :)

Die prijzen zijn op zich niet echt slecht, wel wat meer dan de €65,- die ik nu heb betaald. Maar een Aprilia 1000 R is wel andere koek dan een Suzuki SV650-tje.

Ik ben overigens 23, dus die 24 ga ik niet halen. Al wil ik wel voor mijn 24e een motor halen en dat zou dus zo'n Aprilia Mille worden (aangezien mijn budget tot en met jaar 2002 gaat betreffende die motoren). Verder voldoe ik wel aan de eisen, dus vragen kan alijd. Denk alleen dat het niet mag in verband met de verzekering van die motoren dat ze zulke eisen moeten stellen.
Ik weet niet wat de afwijking is van mijn SV1000, laat staan van de SV650 waarop je reed. Duimen voor je dat de teller slecht is afgesteld (ik heb een digitale teller).
The Doctor schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:48:
[...]

Absoluut is de afwijking natuurlijk groter op hogere snelheden. Relatief misschien ook wel iets, hoewel ik zo snel niet kan bedenken waar dat dan door zou komen. Een procent of 8/9 afwijking is in ieder geval redelijk normaal. :)
Hoe'st met jou, zo nu na de crash? Tijdje niks meer gehoord in dit topic.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

webmail schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:56:

Hoe'st met jou, zo nu na de crash? Tijdje niks meer gehoord in dit topic.
Hij is niet onderuit gegaan ;)

Hij heeft zijn 98 zx6 verkocht voor een 2004 (of was het een 2003?)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

M3rcury schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 00:47:
[...]

Hij is niet onderuit gegaan ;)

Hij heeft zijn 98 zx6 verkocht voor een 2004 (of was het een 2003?)
Hij wilde moto-moi quoten denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Doctor schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 01:01:
[...]

Hij wilde moto-moi quoten denk ik. ;)
Ja, maar dat komt omdat jij er tussen komt met je dikke hoofd! :>

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
* snars terug van vier dagen Schwarzwald :)

Eigenlijk twee dagen snelweg (500+ km..als je ergens gaar van wordt) en twee dagen toeren door het Schwarzwald. Ik heb me super vermaakt. De discussie over de ideale motor is flink opgelaaid binnen ons groepje van uitsluitend (super)sport-motoren: in het Schwarzwald zagen we vooral naked/allroad/streetfighter-achtige machines, in ieder geval motoren met een redelijk relaxte zithouding, breed stuur en een vracht koppel onderin. Het toppunt was wel toen we bruut voorbij werden gestoken door twee BMW R1200GS-en met de verplichte alu koffers en halve Touratech-catalogus erop geschroefd, terwijl we zelf aardig de vaart erin hadden.

Bijna anderhalf jaar en 14.000km verder is het nog steeds dik aan met de GPZ500s. Naast zo'n beetje iedere moderne (sport)machine blijft het een soort van speelgoedmotor, maar....het werkt prima, zeker in korte bochten. Ik had nu voor het eerst dat ik meer power zou willen bij het uitkomen van de bochten, maar voor m'n gevoel kan ik nog een hoop uit deze fiets halen.
Er zit nu overigens wel een berg werk aan: balhoofdlagers vervangen, ongezond veel druk in het koelsysteem (vermoedelijk een lekkende koppakking), de carburateurs kunnen weer een afstelbeurtje gebruiken, de achterband is zo goed als kaal, een van de voorste remschijven is krom....en nog een hele lijst.

Ik zou ook niet weten wat ik als volgende motor wil. Iets met een breed stuur, rechtop-zithouding, een bescheiden kuip, bagagemogelijkheden, relaxed kilometers kunnen vreten (vakantie en woon/werk) maar ook makkelijk door korte bochten te smijten, liefst een twin met 80-90pk en trekkracht onderin. Ik kom iedere keer uit op de BMW F800GS met AC Schnitzer supermoto-ombouw...maar dat kan ik weer niet betalen. Ik duik gewoon de garage in en kachel nog een jaartje op de GPZ.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FZ-1 / CB1000r / Z1000 :+ Dat klinkt als "Snars"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je écht veel koppel wil dan is een 1000 wel lekker ja. Ik moet zeggen dat ik ook echt enorm tevreden ben met mijn VFR 750 ('96), hoewel ik stiekempjes wel een 2002+ VFR 800 zou willen hebben.

De VFR heeft een kuip, je zit lekker en aardig rechtop. Hij heeft +/- 100 PK. Ja, ik red me er wel mee. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

:X
Straks ( 11:30 ) theorie examen, en ik heb zo'n lekkere nacht geslapen... not.
Hond ziek, die ging om 2 uur helemaal hyperventileren oid, beestje slaapt eindelijk, barst om 4 uur de hel los, hond bang, harde klappen enz... lekker geslapen hoor....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Francis schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 07:56:
:X
Straks ( 11:30 ) theorie examen, en ik heb zo'n lekkere nacht geslapen... not.
Hond ziek, die ging om 2 uur helemaal hyperventileren oid, beestje slaapt eindelijk, barst om 4 uur de hel los, hond bang, harde klappen enz... lekker geslapen hoor....
Voor de gewone vragen, hoef je in principe niet te leren. En de specifieke vragen kan je vaak beredeneren. Als je een bocht 2x zo hard neemt wordt de centrifugaal kracht (zo staat het op het examen geloof ik) 4x zo groot (kwadratisch dus)
Bocht naar links is gevaarlijker enzo

Grootlicht WEL binnen de bebouwde (was mijn enige fout bij mijn motorexamen)

De andere vragen weet ik niet hoe die werken.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
M3rcury schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:30:
[...]
Bocht naar links is gevaarlijker enzo
Waarom dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Met je hoofd richting tegenliggers denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:30:
[...]
Als je een bocht 2x zo hard neemt wordt de centrifugaal kracht (zo staat het op het examen geloof ik) 4x zo groot (kwadratisch dus)
Is dat écht een vraag op het examen? Lekker belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:28

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:23:
[...]
Lijkt me wel, ligt een beetje in de strekking van 2x zo hard, is meer dan 2x zo lange remweg.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10 21:40
[...]

Ik heb die vraag op m'n examen gehad. Bij zulk soort vragen moet je als je het antwoord echt niet weet maar gewoon het meest negatieve antwoord kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Chakotay: Gisteren nog wel een beetje genoten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:33:
[...]
Lijkt me wel, ligt een beetje in de strekking van 2x zo hard, is meer dan 2x zo lange remweg.
Oh... Ik snap dat best, maar ik vind dat men op zo'n examen gewoon vragen moet stellen over het verkeer. Je leert nota bene bij de praktijklessen wel remmen en ook op je examen moet je een remproef doen.

Iemand die niet snapt dat ie bij een hogere snelheid een langere remweg heeft, snapt het nog steeds niet als je over centrifugaalkrachten begint. Of zie ik dat verkeerd?

Moet je tegenwoordig nog weten hoe de motor technisch in elkaar zit? Ik hoorde ooit zoiets dat je wat onderdelen moet kunnen aanwijzen enzo...ook zoiets. Wijs bij mijn motor maar de accu aan...succes!

(ik zal het verklappen: die zit onder de tank. zichtbaar als je het zadel eraf haalt, maar je kunt er niet bij, ook niet met startkabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Vandaag nog een mooie foto binnengekregen (vind ik in ieder geval :)).

Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/Divers/_MG_0459.jpg

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The Doctor schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:22:
Wat waarden uit een test van de kickstart uit 2004:

Ducati --> 275=253 --> 22 (8,00%)
Suzuki --> 278=256 --> 22 (7,91%)
Kawasaki --> 283=258 --> 25 (8,83%)
Honda --> 277=252 --> 25 (9,03%)
Yamaha --> 280=254 --> 26 (9,29%)
Triumph --> 280=248 --> 32 (11,43%)

Dus zonder aanpassingen lijkt 20% afwijking me wel erg veel.
20% mag volgens mij niet eens volgens de regels... je mag niet te langzaam aangeven maar ik meen ook maar max 10% te hard.
snars schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 01:59:

Eigenlijk twee dagen snelweg (500+ km..als je ergens gaar van wordt) en twee dagen toeren door het Schwarzwald. Ik heb me super vermaakt. De discussie over de ideale motor is flink opgelaaid binnen ons groepje van uitsluitend (super)sport-motoren: in het Schwarzwald zagen we vooral naked/allroad/streetfighter-achtige machines, in ieder geval motoren met een redelijk relaxte zithouding, breed stuur en een vracht koppel onderin. Het toppunt was wel toen we bruut voorbij werden gestoken door twee BMW R1200GS-en met de verplichte alu koffers en halve Touratech-catalogus erop geschroefd, terwijl we zelf aardig de vaart erin hadden.
interesante discussie idd... op het circuit ben je op een sportfiets natuurlijk sneller maar op de weg heb je denk ik meer aan een sportieve allroader.
Ik merkte het toen ik met een vriend van me een stuk ging rijden, hij op een CBR600 en ik op de Versys (650 getuned op meer koppel onderin) ondanks dat hij meer vermogen had, had ik geen enkel probleem hem bij te houden en vanwege mijn veering kan ik elk type weg wat er hier is rijden (en dat kan best ruig worden) terwijl hij op wat kleinere wegen telkens zat te klagen dat het zo trilde en hij er van moest zeiken...

De KTM SM-T lijkt me ook een erg leuke fiets, gebaseerd op een Super/Hyper Moto maar net iets praktischer :)
Allroaders FTW IMHO :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Dat zeg ik.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:44:
@Chakotay: Gisteren nog wel een beetje genoten? ;)
Zeker :)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/40163/a8b6b86ea376348fce3e184ada6d537a

Aardig wat mensen voorbij kunnen gaan met m'n toerfietsje zonder vermogen en fietspompvering, kreeg achteraf nog klachten van mensen dat ik ze bij kon houden op hun supersports :+

Jij je ook vermaakt? Ik ving iets op over een iets te gezellige kennismaking met een andere motor in de laatste sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

[...]

Yup, die heb ik dus net gehad, en.....

GESLAAGD!!!!!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Feli

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 19:52
mphilipp schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:47:
[...]

Moet je tegenwoordig nog weten hoe de motor technisch in elkaar zit? Ik hoorde ooit zoiets dat je wat onderdelen moet kunnen aanwijzen enzo...ook zoiets. Wijs bij mijn motor maar de accu aan...succes!

(ik zal het verklappen: die zit onder de tank. zichtbaar als je het zadel eraf haalt, maar je kunt er niet bij, ook niet met startkabels)
http://www.cbr.nl/1290.pp

Ze vragen je over het algemeen om aan te geven hoe je je oliepeil kan checken en hoe je weet of je banden nog goed zijn. De wat meer praktische zaken dus. Weten waar je accu zit kan ook wel handig zijn natuurlijk ;)

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rogue schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:15:
[...]
Ze vragen je over het algemeen om aan te geven hoe je je oliepeil kan checken en hoe je weet of je banden nog goed zijn. De wat meer praktische zaken dus. Weten waar je accu zit kan ook wel handig zijn natuurlijk ;)
Kán handig zijn idd, maar wat is de connectie met verkeersveiligheid?
Zoals ik al zei: op mijn BMW zit de accu verstopt, en oliepeil controleren moet met een peilglaasje. Zo heeft elke motor weer wat.

Nu ben ik wat dat betreft wel technisch genoeg om die dingen aan te wijzen, maar wtf? Waarom is het noodzakelijk dat iemand dat weet? Bij auto's moet het ook heb ik begrepen, maar wat nu als iemand een A2 gaat rijden? Daar zit de motorkap dicht. Je hebt alleen een klepje met 3 gekleurde dopjes voor koelvloeistof, ruitesproeierspul en olie.
Voor zover de waarde van die vragen... (ok, bandenprofiel is wel nuttig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Laatst online: 25-07 19:52
mphilipp schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:29:
[...]

Kán handig zijn idd, maar wat is de connectie met verkeersveiligheid?
Zoals ik al zei: op mijn BMW zit de accu verstopt, en oliepeil controleren moet met een peilglaasje. Zo heeft elke motor weer wat.

Nu ben ik wat dat betreft wel technisch genoeg om die dingen aan te wijzen, maar wtf? Waarom is het noodzakelijk dat iemand dat weet? Bij auto's moet het ook heb ik begrepen, maar wat nu als iemand een A2 gaat rijden? Daar zit de motorkap dicht. Je hebt alleen een klepje met 3 gekleurde dopjes voor koelvloeistof, ruitesproeierspul en olie.
Voor zover de waarde van die vragen... (ok, bandenprofiel is wel nuttig)
Ik kan me voorstellen dat het ook wat met zelfredzaamheid en gezond dan wel veilig rijden te maken heeft. Koelvloeistof en oliepeil zijn makkelijk te controleren, en als dat peil niet goed is kan het zijn dat je motor zichzelf opblaast op de snelweg (*poef* *schrik* *schuif*).
Een paar van dat soort vragen tijdens het examen kunnen heel effectief zijn om ook de mensen die het echt niks interesseert wat nuttige info te laten leren. Dat je weet waar je peilglaasje zit en waar het voor dient is al heel wat.

zo heb ik ook wel eens iemand met 'panne' geholpen die niet wist wat een benzinekraantje was, laat staan waar ie zat

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gefeliciteerd Francis *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Aan de ene kant vind ik dat er naast veilig gedrag ook aan een veilig gevoel gewerkt mag worden, als jij veilig op je machine zit en er met vertrouwen mee rijd ga - ik in ieder geval - dat ook uitdragen. Dus er is wel wat van te zeggen natuurlijk. Daarnaast kan het goed verzorgen dan je materiaal ook onnodige slijtage voorkomen, dus het is ook goed voor je eigen portemonnee.

@ Mphilip : Van je eigen motor weet je dat idd gewoon. Vind het zelf wel leuk om te weten, maar het is idd beetje laag niveau, mede omdat het voor iedereen te doen moet zijn.

@ Francis : Feli! Al aardig op koers voor praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Feli Francis, told you so ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

_Apache_ schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:01:

@ Francis : Feli! Al aardig op koers voor praktijk?
Als goed is doe ik 17 juni AVB en AVD moet er gauw achteraan komen hoop ik. Gaat iig goed, zeker gezien mijn fobie. Voordat ik moet lessen veel last, maar als ik eenmaal op de motor zit is het eigenlijk gewoon weg en geniet ik van het rijden :) .

[ Voor 0% gewijzigd door Francis op 26-05-2009 14:17 . Reden: worstenvingers :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Bijna anderhalf jaar en 14.000km verder is het nog steeds dik aan met de GPZ500s. Naast zo'n beetje iedere moderne (sport)machine blijft het een soort van speelgoedmotor, maar....het werkt prima, zeker in korte bochten. Ik had nu voor het eerst dat ik meer power zou willen bij het uitkomen van de bochten, maar voor m'n gevoel kan ik nog een hoop uit deze fiets halen.
Er zit nu overigens wel een berg werk aan: balhoofdlagers vervangen, ongezond veel druk in het koelsysteem (vermoedelijk een lekkende koppakking), de carburateurs kunnen weer een afstelbeurtje gebruiken, de achterband is zo goed als kaal, een van de voorste remschijven is krom....en nog een hele lijst.

Ik zou ook niet weten wat ik als volgende motor wil. Iets met een breed stuur, rechtop-zithouding, een bescheiden kuip, bagagemogelijkheden, relaxed kilometers kunnen vreten (vakantie en woon/werk) maar ook makkelijk door korte bochten te smijten, liefst een twin met 80-90pk en trekkracht onderin. Ik kom iedere keer uit op de BMW F800GS met AC Schnitzer supermoto-ombouw...maar dat kan ik weer niet betalen. Ik duik gewoon de garage in en kachel nog een jaartje op de GPZ.
Idd :)

Mijn TL1000S staat zeer binnenkort op marktplaats. Waarschijnlijk komt er een Tuono voor terug.
FZ1 of CB1000R is nog een beetje prijzig ;)

Ik heb nu nog last van mn nek en schouders 8)7

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Laatst online: 23-10 23:04

blaatschaaap

schaap

Ik zit al een tijdje te plannen om voor een motor rijbewijs te gaan en ben van plan om volgende maand te beginnen met lessen.

Nu schoot mij echter een klein dingetje te binnen.. Ik ben nou zelf niet bepaald de slankste (moddervet zou ik het ook weer niet noemen, ~1,85m 100kg) en ik vroeg me nou toch af of dit problemen gaat geven bij bepaalde motoren en het rijden algemeen.

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:26:
[...]

Zeker :)

[afbeelding]

Aardig wat mensen voorbij kunnen gaan met m'n toerfietsje zonder vermogen en fietspompvering, kreeg achteraf nog klachten van mensen dat ik ze bij kon houden op hun supersports :+

Jij je ook vermaakt? Ik ving iets op over een iets te gezellige kennismaking met een andere motor in de laatste sessie?
Ja wat een sukkel was dat. Ik was de hele dag de snelste op de baan. Alleen 1 sessie was die Cees Doorakkers (ex gp coureur) sneller. Laatste sessie ging ik hem opzoeken en beetje uitdagen. Haalde hem in bij de Bult en op Start/Finish wachte ik weer op hem. Hij snapte de hint en ging vol aan de bak. _/-\o_ Ik achter hem aan, en kon hem goed bijhouden. Bij de Bult aangekomen moesten we er twee inhalen. Maar die laatste maakte een fout en sneed mij hierdoor af. Ik t-bone'de hem bijna maar gelukkig alleen z'n clipons geraakt. Ik was wel gelijk Cees kwijt en moest weer in me eentje door sukkelen.

Was opzich wel leuke dag. Maar het schoot niet op in de snelste groep :( Moest soms echt letterlijk slalomment door de Mandeveen om er langs te kunnen. Ach houd je bezig.

Maare kende jij hem? Zoja, in welk topic zit ie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

blaatschaaap schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:25:
Nu schoot mij echter een klein dingetje te binnen.. Ik ben nou zelf niet bepaald de slankste (moddervet zou ik het ook weer niet noemen, ~1,85m 100kg) en ik vroeg me nou toch af of dit problemen gaat geven bij bepaalde motoren en het rijden algemeen.
Ga bij een dealer 'proefzitten' vraag of je in de showroom een aantal machines de zit mag proberen en kies er een - of meer uit - om mee te test rijden en je weet het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:34:
[...]

Ja wat een sukkel was dat. Ik was de hele dag de snelste op de baan. Alleen 1 sessie was die Cees Doorakkers (ex gp coureur) sneller. Laatste sessie ging ik hem opzoeken en beetje uitdagen. Haalde hem in bij de Bult en op Start/Finish wachte ik weer op hem. Hij snapte de hint en ging vol aan de bak. _/-\o_ Ik achter hem aan, en kon hem goed bijhouden. Bij de Bult aangekomen moesten we er twee inhalen. Maar die laatste maakte een fout en sneed mij hierdoor af. Ik t-bone'de hem bijna maar gelukkig alleen z'n clipons geraakt. Ik was wel gelijk Cees kwijt en moest weer in me eentje door sukkelen.

Was opzich wel leuke dag. Maar het schoot niet op in de snelste groep :( Moest soms echt letterlijk slalomment door de Mandeveen om er langs te kunnen. Ach houd je bezig.

Maare kende jij hem? Zoja, in welk topic zit ie ;)
Hm, in jouw groep ook al zoveel snelheidsverschillen? Ik ken Cees niet, ik zag alleen je onderkuip los liggen aan het einde van de dag, waarop iemand van mijn groepje zei dat je iemand geraakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Onderkuip moet eraf, anders past hij niet in de caravan ;) Had geen schade van de touchéé. Maar wel kickuh he op Assen rijden ;) Weet je je tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hier dat momentje.

Afbeeldingslocatie: http://www.wegraceinfo.nl/upload/fotoalbum/Album814/09AK2-9654-533.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:09:
Onderkuip moet eraf, anders past hij niet in de caravan ;) Had geen schade van de touchéé. Maar wel kickuh he op Assen rijden ;) Weet je je tijden?
Ah, vandaar. Ik vroeg me al af hoe je met zo'n tikje je onderkuip beschadigd...

Tijden ben ik bij de vriendelijke mensjes van timekeeping wezen opvragen idd, 2:27.800 als snelste. Toffe vent bij de geluidsmeting daar ook wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 27-05-2009 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

2:27 moet sneller kunnen, dat haalde ik dr met de auto de 1e keer ook ongeveer :P
Ach ja, eigenlijk moet ik mn muil houden tot ik dr een keer met de motor heb gereden (en Zolder moet ook nog)
Bij voorkeur alles met de VF500, daar kreeg ik laatst op zandvoort leuke reacties op :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
4x2 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:10:
2:27 moet sneller kunnen, dat haalde ik dr met de auto de 1e keer ook ongeveer :P
Ach ja, eigenlijk moet ik mn muil houden tot ik dr een keer met de motor heb gereden (en Zolder moet ook nog)
Bij voorkeur alles met de VF500, daar kreeg ik laatst op zandvoort leuke reacties op :+
Sneller kan het zeker, maar voor de eerste keer Assen op een tourfiets tussen een zooi supersports ben ik er zeker niet ontevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik zeg een XB9/12 !

90 - 100 pk - check
goed door bochten door korte wiel basis en massacentralisatie - check
laag gewicht hoog koppel - check

Dus kortom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

TiMMieJ schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:24:
[...]

Ik zeg een XB9/12 !

90 - 100 pk - check
goed door bochten door korte wiel basis en massacentralisatie - check
laag gewicht hoog koppel - check

Dus kortom ;)
Bagagemogelijkheden - uncheck O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik zit al een tijdje te plannen om voor een motor rijbewijs te gaan en ben van plan om volgende maand te beginnen met lessen.

gewicht is gewicht natuurlijk dus gaat het ten koste van je prestaties maar 100Kg moet in principe niet echt een probleem zijn.. een bierspier kan misschien een probleem zijn op sportfietsen ivm houding..

Ik heb met 183/85-90Kg op een Honda Varadeo 125cc gereden en dat ging prima, dus op een 500+cc zal je wel wat langzamer gaan, maar traag gaat het nooit worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik ben gezegend met de zelfde specs goddelijk lichaamsbouw O+ en idd, op een echte sportmotor, dus ver voorover gebogen zit je iets minder comfortabel, maar verder is het geen probleem. Ik zou zeggen, gewoon doen!
Theorieboek + CD kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:27

martjah

Appel

Het lijkt me ook wel eens leuk om een dagje op het circuit rond te rijden maar ik heb eigenlijk 0,0 ervaring op circuit (paar keer op indoor kartbanen geweest met racescooter die ik toen had maar dat telt eigenlijk niet mee)

Welke "school" raden jullie aan voor het laagste niveau ? zolder of assen maakt niet uit, allebei net zo ver.

ennn francis, kwanta kosta ? mijn vriendin zoekt namelijk nog een boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Je hebt DM uitstaan, maar voor 10,- incl. verzenden is het voor jou. Of afhalen als je in de buurt van Utrecht/ijsselstein woont.
CD is wel gekopieerd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:14

Bob

martjah schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:32:
Het lijkt me ook wel eens leuk om een dagje op het circuit rond te rijden maar ik heb eigenlijk 0,0 ervaring op circuit (paar keer op indoor kartbanen geweest met racescooter die ik toen had maar dat telt eigenlijk niet mee)

Welke "school" raden jullie aan voor het laagste niveau ? zolder of assen maakt niet uit, allebei net zo ver.

ennn francis, kwanta kosta ? mijn vriendin zoekt namelijk nog een boekje
Ik ben in Zolder geweest, via http://www.motorsportschool.be
Kost een dikke 100 euro voor een dag les in Niveau 1, waar je 5 keer 20 minuten op het circuit rijdt. Je rijdt de hele dag onder begeleiding in een groep van een tiental motoren achter een begeleider. De dag is natuurlijk een compromis tussen het mogelijke tempo van alle deelnemers, wat frustrerend kan zijn voor mensen die er snel mee weg zijn. Tussen de ritten in krijg je theorieles.
Alleszins, het is heel erg veilig, kans op vallen is zo goed als nul, en je leert toch redelijk wat bij. Ik stond helemaal zot van de adrenaline na de laatste rit, voor mijn part was het dus geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lijkt me wel leuk om een keer met zo'n bankstel als de RT die ik nou heb een keer zo'n dag te doen. Geinig tussen al die Gixxers enzo... ;) En dan gewoon goed mee kunnen komen ook, helemaal om je gek te lachen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

PSN: Orixez

charrel schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:33:
[...]

Bagagemogelijkheden - uncheck O-)
Zo overrated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik ben met dezelfde maten gezegend (hehe, in mijn geval is het meer een kwestie van lui zijn :+)
Maar mn VF500 is geen grote motor en daar zit ik opzich prima op, alleen bij lange ritten krijg ik wat last van mn knieen omdat die iets teveel opgevouwen zitten.
En heb ook op zat andere motoren gereden en heb dr eigenlijk nooit last van dat ik er te groot of te zwaar voor ben.
Zeker bij een Honda merk je dat er gewoon veel tijd in is gestopt om zoveel mogelijk mensen er goed op te laten zitten.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Francis schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:41:
Je hebt DM uitstaan, maar voor 10,- incl. verzenden is het voor jou. Of afhalen als je in de buurt van Utrecht/ijsselstein woont.
CD is wel gekopieerd btw.
moet ik alleen nog ff zoeken hoe ik die DM aanzet :X

maar als het boekje van 2009 is, dan is ie bij deze verkocht =)

**edit*** aangezet :)
Bob schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:00:
[...]

Ik ben in Zolder geweest, via http://www.motorsportschool.be
Kost een dikke 100 euro voor een dag les in Niveau 1, waar je 5 keer 20 minuten op het circuit rijdt. Je rijdt de hele dag onder begeleiding in een groep van een tiental motoren achter een begeleider. De dag is redelijk wat bij. Ik stond helemaal zot van de adrenaline na de laatste rit, voor mijn part was het dus geslaagd :)
mjah ik kan er hopelijk wel van uitgaan dat er zeer stevig doorgereden wordt O-)

[ Voor 44% gewijzigd door martjah op 27-05-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hangt ervanaf wat je er mee wil doen.. ik ben wat blij met mijn topbox... het ziet er niet uit, maar is ozo praktish :)

BTW nieuwe motor spijkerbroek gescored op ebay, deze keer wel 36-32 ... past nu perfect...

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/22/!BSrDPkQCGk~$(KGrHgoOKi0EjlLmV1mnBKEZJjhqdQ~~_1.JPG
Wel grappig dit is een ander merk met een ander systeem (losse bescherm delen...
Dat andere systeem kwam veiliger over (meer kevlar) maar hier zit nog iets van padding in wat bij die andere 0,0 was..

[ Voor 43% gewijzigd door ToolkiT op 27-05-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

martjah schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:44:
[...]

moet ik alleen nog ff zoeken hoe ik die DM aanzet :X

maar als het boekje van 2009 is, dan is ie bij deze verkocht =)

**edit*** aangezet :)

[...]

mjah ik kan er hopelijk wel van uitgaan dat er zeer stevig doorgereden wordt O-)
Ik heb boek zelf van Wokschotel gekocht, hij is afaik van eind 2007.
Wel actueel verder, maar nieuw is die iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.dailyhaha.com/_pics/XL_Biker.jpg

Did somebody say: Fatty ??

>:)

Als je wat forser bent dan zijn er zat motoren die het gewicht kunnen dragen. Zoals hierboven gezegd kan je wat last krijgen van gewrichten maar dat heeft iedereen wel met sportmotoren.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 23-10 07:17
OMG.. Die buik is zelfs groter dan de fiets :)

En de knie stukken zijn best wel buiten proporties ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 09:07
Zondag avond even een foto laten maken :D misschien voor de TS O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.hammert.nl/upload/hammert_small.png
ToolkiT schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:48:
[...]

Hangt ervanaf wat je er mee wil doen.. ik ben wat blij met mijn topbox... het ziet er niet uit, maar is ozo praktish :)

BTW nieuwe motor spijkerbroek gescored op ebay, deze keer wel 36-32 ... past nu perfect...

[afbeelding]
Wel grappig dit is een ander merk met een ander systeem (losse bescherm delen...
Dat andere systeem kwam veiliger over (meer kevlar) maar hier zit nog iets van padding in wat bij die andere 0,0 was..
Is zo'n ding speciaal (asfalt)-slijtvast ofzo? Ik vraag me ook wel eens af hoe dat gesteld is met m'n basic revvit broek eigenlijk, zo dik is dat ding toch echt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 23-10 07:17
HammerT schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:56:
Zondag avond even een foto laten maken :D misschien voor de TS O-)

[afbeelding]

[...]

Is zo'n ding speciaal (asfalt)-slijtvast ofzo? Ik vraag me ook wel eens af hoe dat gesteld is met m'n basic revvit broek eigenlijk, zo dik is dat ding toch echt niet :/
als je slijtvast materiaal hebt kan zo'n broek makelijk een glij partij overleven. je zou na moeten kijken wat voor matriaal je kleding is.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:56:
Hangt ervan af. Goede motorkleding is doorgaans uit verschillende materialen opgebouwd met verschillende eigenschappen. Behalve natuurlijk een leren pak, daar hebben ze gewoon een koe voor vermoord... }:O
Technische kleding heeft bv op bepaalde plekken stukken slijtvast materiaal. Kevlar is zoiets. Kevlar zorgt ervoor dat het niet doorslijt, en de padding vangt de klap op. Maar het houdt ook de warmte weg door het schuren over het asfalt. Zo'n spijkerbroek is imho alleen geschikt als je je alleen op binnenwegen begeeft en hooguit 80 rijdt.
Die beschermende stukken (kevlar of ander slijtvast materiaal) moet je op alle kwetsbare delen hebben: schouders, ellebogen, enkels, knieën, knokkels (!) etc. Dus pak bv ook handschoenen met minimaal wat verdikkingen met kevlar oid, anders schuur je nog je knokkels open of fik je ze op.
Dat geldt dus ook voor laarzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Francis schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:25:
[...]

Ik heb boek zelf van Wokschotel gekocht, hij is afaik van eind 2007.
Wel actueel verder, maar nieuw is die iig niet.
net even bij de vriendin geweest, ze wil toch een recenter boekje hebben. helaas....

als ik braaf ben, mag ik ook wel in de TS hè :+

foto:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.212/588650001-588700000/588696001-588696100/588696096_6_rEKV.jpeg
Pagina: 1 ... 110 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.