Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.396 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:24

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:51:
[...]
Iets met sarcasme ;)
Komkomer (ja, die zijn het lekkerst in de ZOMER!) weet best dat kleding erg belangrijk is.
Daarom reageerde ik ook niet op kk, maar op pilatus.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zow de fietsbel zit er weer op. :) Is toch een soort van gimmick.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M3rcury schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:48:
Het is weer tijd voor een plaatje hier!
Dus.

[afbeelding]
O we mogen weer ongegeneerd posen :)

Op de ouwe GSXR-600 K5.
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/3280/08ae9925005.jpg

Ik hoop na morgen nieuwe foto's te hebben van de R6.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41

talin

ES-MA

Tylen schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:04:
[...]

O we mogen weer ongegeneerd posen :)

Op de ouwe GSXR-600 K5.
[afbeelding]

Ik hoop na morgen nieuwe foto's te hebben van de R6.
ah foto's plaatsen!
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2a62k3q.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 13:13

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ik wil z.s.m. beginnen met het motor-rijbewijs. Echter, heb ik nog helemaal niets qua kleding, helm etc. Het liefst ga ik éérst het rijbewijs halen. Kleding komt later, ik heb toch niet gelijk een motor. Mijn vraag is dus ook een beetje, kan ik gewoon spullen gebruiken van de rijschool?

Ook ben ik wel benieuwd naar ervaringen van rijscholen in Groningen. Oosterpoort is natuurlijk bekend, maar ik hoor daar af en toe vreemde verhalen over.

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

daaan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:11:
Ik wil z.s.m. beginnen met het motor-rijbewijs. Echter, heb ik nog helemaal niets qua kleding, helm etc. Het liefst ga ik éérst het rijbewijs halen. Kleding komt later, ik heb toch niet gelijk een motor. Mijn vraag is dus ook een beetje, kan ik gewoon spullen gebruiken van de rijschool?

Ook ben ik wel benieuwd naar ervaringen van rijscholen in Groningen. Oosterpoort is natuurlijk bekend, maar ik hoor daar af en toe vreemde verhalen over.
Je kan opzicht kleding van de rijschool halen, persoonlijk vind ik een eigen helm en handschoenen wel zo fris.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ja, uiteraard is dat wel beter qua hygiëne. Maar momenteel ontbreekt het me aan geld om én (goede) kleding én lessen te betalen.

Maar een helm en handschoenen alleen moet wel kunnen. Heb ik in ieder geval een begin :)

[ Voor 26% gewijzigd door daaan op 16-04-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

daaan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:40:
Ja, uiteraard is dat wel beter qua hygiëne. Maar momenteel ontbreekt het me aan geld om én (goede) kleding én lessen te betalen.

Maar een helm en handschoenen alleen moet wel kunnen. Heb ik in ieder geval een begin :)
Een simpele HJC helm koste mij iets van 120,-. Handschoenen heb ik uit de grabbelbak gehaald voor paar tientjes, als je een beetje shopt kan je voor 150,- beide hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

Oh man, toch is motorrijden weer geweldig.

Ik moest even in het ziekenhuis in Den Haag zijn (Bronovo): Vanaf de A12 tot de afslag naar het ziekenhuis toe door de file heengereden. En dan de motor praktisch voor de deur zetten, in & out en weer terug, door de rijen auto's en alsnog "gewoon" op tijd op mijn werk.

Dat had me met de auto meer gekost (aan benzine en parkeergeld) en enorm veel tijd meer (file, parkeren, file).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:00

_Apache_

For life.

daaan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:11:
Wat ik gedaan heb is eerste instantie lessen in rijschoolkleding, maar daarna kon mijn instructeur bundelvoordeel krijgen in het kopen van de een jack, broek, laarzen, handschoenen en een helm. 15% op zulke bedragen, kan ik leuke dingen mee doen ;).

@ Rest van de rijders :

Weten jullie een goede manier om handschoenen van binnenuit weer fris te krijgen? Heb mijn trouwe handschoenen een halve dag in de schoonmaakmiddel ondergedompeld, maar ze zijn nog niet zo fris als ik ze wil hebben, iemand tips?

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 16-04-2009 11:42 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

daaan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:40:

Dan rest de vraag natuurlijk waarom je je A rijbewijs gaat halen...

Motorrijden moet je IMHO een beetje bijhouden... ik zie veel vrienden van me die wel hun A gehaald hebben en daarna nooit meer gereden hebben...
Ten eerste is dat zonde en ten 2e ook wel link als ze dan wel weer op de motor stappen...
_Apache_ schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:40:
[...]
@ Rest van de rijders :

Weten jullie een goede manier om handschoenen van binnenuit weer fris te krijgen? Heb mijn trouwe handschoenen een halve dag in de schoonmaakmiddel ondergedompeld, maar ze zijn nog niet zo fris als ik ze wil hebben, iemand tips?
Nieuwe kopen? ;)

Wat is er mis mee dan? mijn handshoenen zijn eigenlijk zelden vies van binnen (iig niet wat me opvalt)

[ Voor 28% gewijzigd door ToolkiT op 16-04-2009 11:45 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

..

[ Voor 99% gewijzigd door ToolkiT op 16-04-2009 11:45 . Reden: .. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
Twhomp schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:57:
Oh man, toch is motorrijden weer geweldig.

Ik moest even in het ziekenhuis in Den Haag zijn (Bronovo): Vanaf de A12 tot de afslag naar het ziekenhuis toe door de file heengereden. En dan de motor praktisch voor de deur zetten, in & out en weer terug, door de rijen auto's en alsnog "gewoon" op tijd op mijn werk.

Dat had me met de auto meer gekost (aan benzine en parkeergeld) en enorm veel tijd meer (file, parkeren, file).
Ik werk nu in vianen. De hele a27 staat voor lexmond stil.. dan ben ik erg jaloers op de motor rijders die gewoon lekker tussen door kroesen. ik doe als het tegen zit van Vianen tot aan rotterdam ongeveer 2 uurtjes gemiddelde tijd licht toch wel op 1,5 uur.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Apache_ schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:40:
[...]

Wat ik gedaan heb is eerste instantie lessen in rijschoolkleding, maar daarna kon mijn instructeur bundelvoordeel krijgen in het kopen van de een jack, broek, laarzen, handschoenen en een helm. 15% op zulke bedragen, kan ik leuke dingen mee doen ;).

@ Rest van de rijders :

Wat voor soort handschoenen? Leer, textiel? Textiel kan je in de was gooien, en als het waterdicht moet blijven kan je bij een sportwinkel (of motorzaak maar daar betaal je het dubbele, tenzei je echt specifiek goretex hebt) van dat wasmiddel halen dat je handschoenen "waterdicht" houd.

Leer is uithangen, uithangen, uithangen, en uithangen.
charrel schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:47:
Mee eens, beter je rijbewijs gaan halen als je gelijk in staat bent om een motor aan te schaffen of iig. regelmatig te rijden. Je verlies toch het gevoel als je een tijd niet rijdt na het halen van je rijbewijs.
Als je echt regelmatig rijdt dan leer je het pas!

"En nu snel je verhaal weghalen he Toolkit" :+
Eensh, echt rijden leer je pas als je je rbw hebt, en het regelmatig doet.

Edit: verhaal is niet weg. Het was een dubbelpost :P

[ Voor 21% gewijzigd door M3rcury op 16-04-2009 11:49 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 15:16

charrel

Cortisol4life..

Mee eens, beter je rijbewijs gaan halen als je gelijk in staat bent om een motor aan te schaffen of iig. regelmatig te rijden. Je verlies toch het gevoel als je een tijd niet rijdt na het halen van je rijbewijs.
Als je echt regelmatig rijdt dan leer je het pas!

[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 16-04-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:44:
[...]

Motorrijden moet je IMHO een beetje bijhouden... ik zie veel vrienden van me die wel hun A gehaald hebben en daarna nooit meer gereden hebben...
Ten eerste is dat zonde en ten 2e ook wel link als ze dan wel weer op de motor stappen...
Mjah, beetje de standaard reden denk ik: Het lijkt me heerlijk, de vrijheid, het gevoel etc. Lekker touren, vooral met dit weer, heerlijk. Ook woon-werk lijkt me erg lekker.

[ Voor 10% gewijzigd door daaan op 16-04-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:00

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:44:
[...]

[...]
Nieuwe kopen? ;)
Wat is er mis mee dan? mijn handschoenen zijn eigenlijk zelden vies van binnen (iig niet wat me opvalt)
Na het dragen ruiken mijn handen niet fris, mijn vermoeden is dat het af en toe zweten in de handschoenen daar nog inzit. Er zit textiel in de binnenkant met leer aan de buitenkant, ze zitten prima die handschoenen en zijn inmiddels ook wel 4 jaar oud, maar in prima staat. Dus was dat voor mij 'the way to go'.

Anders gooi ik ze vannacht wel even in de biotex groen, daar word alles mee schoon :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

charrel schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:47:

Ik had 2x achter mekaar gepost en als ik dat doe worden de modjes boos op me.. dus had dat snel aangepast ;)
tekst staat er nog wel :)
daaan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:49:
[...]

Mjah, beetje de standaard reden denk ik: Het lijkt me heerlijk, de vrijheid, het gevoel etc. Lekker touren, vooral met dit weer, heerlijk. Ook woon-werk lijkt me erg lekker.
En dat ga je doen op je (trap)fiets?

Zoals Charrel al zei kan je beter gaan lessen als je ook daarna motor kan gaan rijden...NOFI uiteraard

[ Voor 41% gewijzigd door ToolkiT op 16-04-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:01:

[...]

En dat ga je doen op je (trap)fiets?

Zoals Charrel al zei kan je beter gaan lessen als je ook daarna motor kan gaan rijden...NOFI uiteraard
uhuh, ik zeg ook niet dat ik na het halen van mijn rijbewijs eerst jaren lang niets ga doen. Ik heb een aantal (n00b) vragen omtrent het motor rijbewijs, maar in plaats van antwoorden of anders bruikbare informatie krijg ik vrijwel direct een negatief advies en een aantal nogal sceptische opmerkingen/vragen terug. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Ik weet van mezelf prima wat ik wil, en hoe ik het wil toepassen. Dat hoef ik hier niet te gaan verantwoorden lijkt me.

Ik kan het gewoonweg niet allemaal tegelijk ophoesten. Eerst een motor + kleding kopen en dan je rijbewijs lijkt mij een onlogische volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

daaan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:15:
[...]

uhuh, ik zeg ook niet dat ik na het halen van mijn rijbewijs eerst jaren lang niets ga doen. Ik heb een aantal (n00b) vragen omtrent het motor rijbewijs, maar in plaats van antwoorden of anders bruikbare informatie krijg ik vrijwel direct een negatief advies en een aantal nogal sceptische opmerkingen/vragen terug. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Ik weet van mezelf prima wat ik wil, en hoe ik het wil toepassen. Dat hoef ik hier niet te gaan verantwoorden lijkt me.

Ik kan het gewoonweg niet allemaal tegelijk ophoesten. Eerst een motor + kleding kopen en dan je rijbewijs lijkt mij een onlogische volgorde.
rustig maar, was goed bedoeld advies...

Als je nu al geen geld heb om een helm te komen zie ik niet dat je snel aan een motor en pak etc gaat komen.. vandaar mijn vraag...
In dat geval zou je misschien kunnen overwegen om eerst te sparen en dan direct een motor + toebehoren te kopen na slagen zodat je rijervaring kan op doen...
Ik lees te veel verhalen van lui die na jaren niet rijden zichzelf in de poeiers rijden en dat wil ik je graag voorkomen...

Maar het is jouw besligging en je moet doen wat jij vind dat goed is, wou alleen ff mijn 2 centen in het bakje doen..

Maar het antwoord op je vraag is: ja veel rijscholen lenen spullen uit maar het is beter je eigen spul te hebben..
En wat rijscholen in Grun betreft heb ik geen flauw idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

[...]

Ik ben met je eens... Kleding, zeker goede kleding is gewoon duur. Ik heb zelf een helm en handschoenen gekocht en broek van vriending gekregen, voor jas spaar ik ook nog even door, motor komt uiteindelijk ook, dus ik doe het pretty much zoals jij het doet.
Gewoon doen wat jou het beste lijkt, het zijn immers jou centen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Francis schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:40:
[...]

Ik ben met je eens... Kleding, zeker goede kleding is gewoon duur. Ik heb zelf een helm en handschoenen gekocht en broek van vriending gekregen, voor jas spaar ik ook nog even door, motor komt uiteindelijk ook, dus ik doe het pretty much zoals jij het doet.
Gewoon doen wat jou het beste lijkt, het zijn immers jou centen!
kleding kan ook goedkoper.. oude modellen/kleuren zijn stukken goedkoper..
Ik ben zelf begonnen met een 2e hands jas/broek kan ook prima..

En ja eerst rijbewijs dan pas motor is logisch.. maar als daar een groot gat tussen zit zou ik toch adviseren even te wachten met lessen en doorsparen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Het is ook een onlogische volgorde, eerst uiteraard rbw halen, dan pas naar een motor kijken, ook omdat je dan kan proefrijden.

Soms moet je gewoon je hart volgen, en niet op advies van andere afgaan. Ga gewoon lekker lessen. Kijk of je er echt mee door wilt gaan. Koop dan eerst een helm, en ga dan naar de rest van de kleding kijken. Een goede helm hoeft niet duur te zijn. Voor een 150 euro heb je echt een prima helm. Uiteraard niet zo mooi als een arai, of zo confortabel als een shoei, of zo stil als een schubert, maar wel een veilige helm!

Motor komt later wel. Maar laat er niet jaren tussen zitten, dat is wat toolkit probeert te zeggen. Mensen die JAREN geleden hun rbw hebben gehaald en weer opstappen zijn vaak een gevaar op de weg.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:43:
Idem.. Ik heb mijn motorjas plus motorbroek voor ongeveer 70 euro gekocht via marktplaats. Zo goed als nieuw. Dus het kan wel.
Nog ergens een leuke helm vandaan (150 euro max, tenzij je graag blauwtand en rossi-stickers erop wil), en je bent al een heel eind. Geenidee wat voor rijder je bent, maar ik ken ook lui die al 60 jaar probleemloos dag in dag uit motorrijden in een spijkerkloffie (in de winter een extra t-shirtje en wat kranten tegen de kou).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:43:
[...]

En ja eerst rijbewijs dan pas motor is logisch.. maar als daar een groot gat tussen zit zou ik toch adviseren even te wachten met lessen en doorsparen..
Rond shoppen doet wonderen, ik heb een revvit waterdicht en ademende broek gewoon uit het rek getrokken voor 120,-, helm was ook zoiets en handschoenen uit grabbelbak voor 3 tientjes.
Opzicht ben ik met je eens dat wachten slim kan zijn, echter bestaat ook de mogelijkheid om een motor te huren/lenen voor een weekeindje om zo toch wat te kunnen rijden....
Ik heb ook gewacht terwijl ik altijd al mijn A wou hebben, resultaat: ik ben net 36 geworden en ga nu serieus beginnen en heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan... (al was het alleen maar omdat ik weer theorie moet halen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Francis schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:57:
[...]

Rond shoppen doet wonderen, ik heb een revvit waterdicht en ademende broek gewoon uit het rek getrokken voor 120,-, helm was ook zoiets en handschoenen uit grabbelbak voor 3 tientjes.
Opzicht ben ik met je eens dat wachten slim kan zijn, echter bestaat ook de mogelijkheid om een motor te huren/lenen voor een weekeindje om zo toch wat te kunnen rijden....
Ik heb ook gewacht terwijl ik altijd al mijn A wou hebben, resultaat: ik ben net 36 geworden en ga nu serieus beginnen en heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan... (al was het alleen maar omdat ik weer theorie moet halen :( )
Juistem!! Wil ook al jaren me A halen.
Heb pas de knoop doorgehakt. met in m'n achterhoofd dat een beginners motor voor 2000 euro kan hebben. Zelfs goedkoper. Reken daar je pak bij kan 2e hands heb wel handschoenen en een helm. Schoenen zal ik ook eerder nieuw kopen dan gebruikt maar dat zie ik dan wel.

Verwacht in augustus m'n rijbewijs te halen en dan kijken wat ik gaat doen gelijk kopen of zo nu en dan huren/lenen? Dan later 1 kopen of toch gelijk 1 kopen.. we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zo, Dl1000 staat voor z'n 66K beurt, en ff een DL650 meegekregen om eens te kijken hoe die het doet, ik vind het verbruikt van de 1000 nl. nogal ruk (16,8 gemiddeld over 36K), en hoop dat het wat beter is met de 650 :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwacht in augustus m'n rijbewijs te halen en dan kijken wat ik gaat doen gelijk kopen of zo nu en dan huren/lenen? Dan later 1 kopen of toch gelijk 1 kopen.. we zullen het zien.
Persoonlijk zou ik eerder iets kopen dan gaan huren. Huren is toch vrij prijzig en als je telkens iets anders huurt leer je niet echt goed een motor kennen. Als je iets koopt en daar constant op rijd leer je denk ik veel beter motor rijden. Je hoeft dan niet telkens een motor te leren kennen en een paar 100km verder als je iets anders huurt weer opnieuw te beginnen.

Als je de hele tijd op de zelfde motor rijd leer je die steeds beter kennen en kan je er ook steeds verder mee gaan. Ook kan je zodra je de motor goed kent heel erg relax rijden omdat je weet wat de motor doet.

Maar goed dat is wat ik persoonlijk vind natuurlijk. Je kan ook best gewoon gaan huren, maar ik denk dat je qua prijs en leren meer hebt aan zelf een motor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

moto-moi schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:38:
Zo, Dl1000 staat voor z'n 66K beurt, en ff een DL650 meegekregen om eens te kijken hoe die het doet, ik vind het verbruikt van de 1000 nl. nogal ruk (16,8 gemiddeld over 36K), en hoop dat het wat beter is met de 650 :)
Ik ben benieuwd :)

Ik overweeg een DL650 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:44:
[...]

Persoonlijk zou ik eerder iets kopen dan gaan huren. Huren is toch vrij prijzig en als je telkens iets anders huurt leer je niet echt goed een motor kennen. Als je iets koopt en daar constant op rijd leer je denk ik veel beter motor rijden. Je hoeft dan niet telkens een motor te leren kennen en een paar 100km verder als je iets anders huurt weer opnieuw te beginnen.

Als je de hele tijd op de zelfde motor rijd leer je die steeds beter kennen en kan je er ook steeds verder mee gaan. Ook kan je zodra je de motor goed kent heel erg relax rijden omdat je weet wat de motor doet.

Maar goed dat is wat ik persoonlijk vind natuurlijk. Je kan ook best gewoon gaan huren, maar ik denk dat je qua prijs en leren meer hebt aan zelf een motor kopen.
mee eens, en buiten dat komt van huren vaak niks zie ik in mijn omgeving... dus verstoft je A
eamelink schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:47:
[...]

Ik ben benieuwd :)

Ik overweeg een DL650 te kopen.
pst, kijk ook eens naar: http://www.kawasaki.nl/Versys :)

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 16-04-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
moto-moi schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:38:
, ik vind het verbruikt van de 1000 nl. nogal ruk (16,8 gemiddeld over 36K), en hoop dat het wat beter is met de 650 :)
1 op 16,8? Mijn VFR 750 doet dat ook. :o Dat is overigens met af en toe relaxed rijden en af en toe lekker doorgassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

saviour schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:30:
[...]
1 op 16,8? Mijn VFR 750 doet dat ook. :o Dat is overigens met af en toe relaxed rijden en af en toe lekker doorgassen.
Mjah, tis een 2 cilinder ofzoiets, en dan schijnt dat normaal te zijn, maarja, ik heb in iets meer dan een jaar tijd 2000 liter ofzo erin gegoten en dan is het best grof geld als je erover nadenkt :P En als ik net zo veel lol met de 650 kan hebben, ben ik dief van m'n eigen portomonee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je kleding enzo nodig hebt, zou je ook de Motor beurs in Utrecht kunnen afwachten. Hij is helaas net geweest en je zult weer bijna een jaar moeten wachten, maar het kan de moeite waard zijn. Ik heb er een leren Difi Titan broek gekocht voor €39 (staat normaal voor €230 op de lijst, is 'oud' model). Daar kun je niet voor tobben. Mijn handschoenen waren duurder...

Als je nu nog lest, zou ik alleen een helm kopen (fris en een eigen helm zit beter) en de rest van de rijschool lenen. Momenteel zijn de BMW System 5 helmen volop in de aanbieding, want de System 6 komt er aan. Evengoed moet je nog steeds een redelijk bedrag neertellen, maar het zijn wél hele toffe helmen. Mijn eerste helm was ook een BMW Systeemhelm en nu heb ik een Schuberth C2, ook een heel fijn ding. Kost een paar centen, maar je hebt er een hoop plezier van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

de 650 schijnt trouwens zich veel beter te gedragen in de file. Mijn tante heeft om deze reden een 650 verkozen boven de 1000 die haar broer heeft. De 1000 schijnt veel meer te bokken bij lage snelheden. Daarnaast is hij qua prijs iets goedkoper dan de versys met abs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Lekker lessen in de meuk van de rijschool. Als je dan een keer op je muil gaat is je mooie nieuwe helm niet kapot ;) Maar dan moet de helm natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk zitten.
Tenminste zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:44:
Als je kleding enzo nodig hebt, zou je ook de Motor beurs in Utrecht kunnen afwachten. Hij is helaas net geweest en je zult weer bijna een jaar moeten wachten, maar het kan de moeite waard zijn. Ik heb er een leren Difi Titan broek gekocht voor €39 (staat normaal voor €230 op de lijst, is 'oud' model). Daar kun je niet voor tobben. Mijn handschoenen waren duurder...

Als je nu nog lest, zou ik alleen een helm kopen (fris en een eigen helm zit beter) en de rest van de rijschool lenen. Momenteel zijn de BMW System 5 helmen volop in de aanbieding, want de System 6 komt er aan. Evengoed moet je nog steeds een redelijk bedrag neertellen, maar het zijn wél hele toffe helmen. Mijn eerste helm was ook een BMW Systeemhelm en nu heb ik een Schuberth C2, ook een heel fijn ding. Kost een paar centen, maar je hebt er een hoop plezier van.
De C3 komt er ook aan dus ik heb de C2 ook al in de aanbieding gezien. Idd een erg prettige helm (ik hem hem ook)
Jelte schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:54:
Lekker lessen in de meuk van de rijschool. Als je dan een keer op je muil gaat is je mooie nieuwe helm niet kapot ;) Maar dan moet de helm natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk zitten.
Tenminste zo heb ik het gedaan.
Als je met lessen met je helm op de grond valt moet je denk ik serieus af gaan vragen of je wel de juiste rijschool hebt of dat motorijden wel wat voor je is..
Omvallen met lessen gebeurt maar als je op je helm valt dan gaat het wel goed mis..

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 16-04-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

Zo, ik kan mijn helm weer wassen, maar wel met gratis sop :+

Reed achter een BMW-tje, precies ver genoeg er achter. Hij sprayed ruitenwisservloeistof en dat wat van zijn ruit afketst kwam met een mooi boogje op mijn helm af.

Bij het volgende stoplicht naast hem gestopt en even de duim omhoog. Raampje naar beneden, "hoezo?". Nou, ik ruik weer lekker naar citroen dankzij jou :)

Maakt verder niet uit, maar het was wel weer precies goed gemikt.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Twhomp schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:59:
Zo, ik kan mijn helm weer wassen, maar wel met gratis sop :+

Reed achter een BMW-tje, precies ver genoeg er achter. Hij sprayed ruitenwisservloeistof en dat wat van zijn ruit afketst kwam met een mooi boogje op mijn helm af.

Bij het volgende stoplicht naast hem gestopt en even de duim omhoog. Raampje naar beneden, "hoezo?". Nou, ik ruik weer lekker naar citroen dankzij jou :)

Maakt verder niet uit, maar het was wel weer precies goed gemikt.
Vandaag ook zoiets in de file richtibng DenHaag. Een cityliner deed zo enorm z'n best om mij de ruimte te geven voor het tussendoor rijden dat hij bijna op het fietspad reed. Ik zelf had niet meteen de neiging om daar langs te rijden omdat de auto voor die bus mij nog niet gezien had dacht ik. Uiteindelijk er toch langs en nog ff "bedankt"geroepen.

Overingens nog een oeps-momentje toen een aanhanger langer en breder bleek dan ik dacht waardoor ik met slippende bandjes tot stilstand kwam.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 20:50
unclero schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:56:
[...]

Idem.. Ik heb mijn motorjas plus motorbroek voor ongeveer 70 euro gekocht via marktplaats. Zo goed als nieuw. Dus het kan wel.
Nog ergens een leuke helm vandaan (150 euro max, tenzij je graag blauwtand en rossi-stickers erop wil), en je bent al een heel eind. Geenidee wat voor rijder je bent, maar ik ken ook lui die al 60 jaar probleemloos dag in dag uit motorrijden in een spijkerkloffie (in de winter een extra t-shirtje en wat kranten tegen de kou).
Hoe is het met je rij-instructeur plan eigenlijk? :P
mphilipp schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:44:

Ik had ook een systeem helm 5, maar bleek na een stuk rijden toch echt te klein :'( Een grotere maat hadden ze niet dus toen heb ik maar een C3 mee genomen, echt een geweldige helm _/-\o_ Dubbel vizier welke ook vocht opneemt, dus geen beslagen vizier meer, en een zonneklep uiteraard :P lekker stil, wat wil je nog meer? een lagere prijs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 15:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

FF heel suf, maar als je goedkope kleding zoekt, ik zag de gamma folder en die hebben dus motorspul in de aanbieding. Ik geloof 7 tientjes voor een jack, 4 tientjes voor een helm... Als je heel erg op je budget moet letten (of je wil voor een occasional duo iets op de plank) dan is het wellicht een optie.

Inhakend op de discussie: als je eerst je A haalt ga je dus rijden zonder motorkleding. Tel daarbij op dat je als beginner een grotere kans hebt op een schuivertje, dan is goede kleding een vereiste.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:48

DinX

Motormuis

teacher schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:05:
FF heel suf, maar als je goedkope kleding zoekt, ik zag de gamma folder en die hebben dus motorspul in de aanbieding. Ik geloof 7 tientjes voor een jack, 4 tientjes voor een helm... Als je heel erg op je budget moet letten (of je wil voor een occasional duo iets op de plank) dan is het wellicht een optie.

Inhakend op de discussie: als je eerst je A haalt ga je dus rijden zonder motorkleding. Tel daarbij op dat je als beginner een grotere kans hebt op een schuivertje, dan is goede kleding een vereiste.
Betaal dan 50 euro meer en ga bij Hein Gericke, daar heb je nog waar voor je geld. Kan me nog een folder van vorige zomer herinneren met goedkope motorpakken bij de Aldi enzo. Zit er gewoon polyester in enzo :X

Vorige week ook nog geluk gehad trouwens. Nog eens met de motor naar m'n werk en daar de parkeergarage in. Is heel dat ding gewoon uit van die gladde gietvloer gemaakt. Achterwiel 20cm uitgebroken ofzo, nog net kunnen rechthouden :X

Yoshi, jij ook al met de motor in die garage geweest (is dezelfde) ?

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 16-04-2009 20:25 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:20:
[...]

[...]

Ik had ook een systeem helm 5, maar bleek na een stuk rijden toch echt te klein :'( Een grotere maat hadden ze niet dus toen heb ik maar een C3 mee genomen, echt een geweldige helm _/-\o_ Dubbel vizier welke ook vocht opneemt, dus geen beslagen vizier meer, en een zonneklep uiteraard :P lekker stil, wat wil je nog meer? een lagere prijs :X
FYI in Duitsland kan je nu ook een pinlock vizier voor de C2 kopen :)
In de UK niet, dus ik heb er maar 1 geimporteerd en dat werkt idd perfect 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:39:
[...]
FYI in Duitsland kan je nu ook een pinlock vizier voor de C2 kopen :)
In de UK niet, dus ik heb er maar 1 geimporteerd en dat werkt idd perfect 8)
Zijn die dingen overal zo duâh? Ik heb prijzen gezien van rond de €80-€90...vinnik wel een beetje veul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Francis schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:57:
[...]

Ik kreeg al mijn kleding bij de 2e hands motor die ik op marktplaats kocht en het was allemaal mijn maat. Dus die mazzel kan je ook nog hebben. Wat het allerbelangrijkste is (IMHO) is dat je veilige kleding koopt.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 20:50
The Druid schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:43:
[...]

Ik kreeg al mijn kleding bij de 2e hands motor die ik op marktplaats kocht en het was allemaal mijn maat. Dus die mazzel kan je ook nog hebben. Wat het allerbelangrijkste is (IMHO) is dat je veilige kleding koopt.
Ik dacht dat het belangrijkste is dat het mooi bij je motor kleurt

Je ziet zoveel mensen rondrijden met vaak zo'n eendelig pak dat precies kleurt bij de motor... echt lekker boeiend ;) . Maar dan moet je dus ook een nieuw pak kopen als je een nieuwe motor koopt? :P

[ Voor 19% gewijzigd door HammerT op 16-04-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Erikje_ schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:45:
de 650 schijnt trouwens zich veel beter te gedragen in de file. Mijn tante heeft om deze reden een 650 verkozen boven de 1000 die haar broer heeft. De 1000 schijnt veel meer te bokken bij lage snelheden. Daarnaast is hij qua prijs iets goedkoper dan de versys met abs
De DL 1000 staat veel te schraal afgesteld om door de emisie eisen heen te komen. Daarom is die onderin zo bokkerig. Als je nog garantie hebt kan je langs je dealert gaan, en die rijden hem dan langs nimag en die zetten hem wat rijker. Dan rijd hij echt 54839407832904x zo goed :Y

En dl650 is leuk, maar imo heeft die te weinig vermogen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:30:
[...]

Zijn die dingen overal zo duâh? Ik heb prijzen gezien van rond de €80-€90...vinnik wel een beetje veul...
:Y -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:51

StarWing

Huh ?!?

Eindelijk is het zover, 19 mei ga ik een eerste maal op circuit gaan fietsen ;)

Zolder RACE cursus van Aktief.be, zijn er nog mensen die gaan ?

Hebben jullie nog tips voor mij, om de dag heelhuids door te komen ?
bv een beetje gaan fitnessen om de armspieren wat te trainen, ik rijd met een FZ6 S2 naked, dus vol met m'n neus in de wind.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Nou, die testrit met de DL650 gaat hem vandaag niet worden, gisteravond die fiets opgehaald, voor m'n huis neergezet, extern slot eromheen. Ik loop vanochtend in vol ornaat er naartoe, breekt de sleutel van dat externe slot :|
Like..wtf..
Dus nu maar met de trein ;( En zometeen eens bellen om te zien of de motorzaak 9die 2.5 kilometer verderop zit :+ ) iets kan regelen dat dat slot eraf gaat :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 07:48

DinX

Motormuis

moto-moi schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:38:
Nou, die testrit met de DL650 gaat hem vandaag niet worden, gisteravond die fiets opgehaald, voor m'n huis neergezet, extern slot eromheen. Ik loop vanochtend in vol ornaat er naartoe, breekt de sleutel van dat externe slot :|
Like..wtf..
Dus nu maar met de trein ;( En zometeen eens bellen om te zien of de motorzaak 9die 2.5 kilometer verderop zit :+ ) iets kan regelen dat dat slot eraf gaat :X :X
Gewoon een betonschaar erop. Dan begeeft 95% van de sloten het wel binnen een minuut of 2 duwen en op en neer wippen :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

In mijn kringen is het niet standaard dat je zo'n ding thuis hebt liggen hoor :P

[ Voor 6% gewijzigd door moto-moi op 17-04-2009 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

mphilipp schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:30:
[...]

yup, ik heb ze ook alleen gezien voor rond de € 85 in NL. Dat was voor mij net dat beetje extra motivatie om voor een C3 te gaan ipv een C2 + pinlock als vervanger voor mijn C1. Ik heb er absoluut geen spijt van, dus als het om het uitzoeken van een nieuwe helm gaat en je staat voor die keuze, zou ik voor de C3 gaan. Als je de C2 al hebt zit er niet veel anders op dan een nieuw vizier + pinlock te kopen volgens mij.
In mijn C1 had ik een plakvizier dat goed werkte, maar volgens mij kan die niet in de C2 omdat daar nog een speciale coating aan de binnenkant van het gewone vizier zit. Als je die er netjes af kan krijgen kan je misschien wel een plakvizier of gewone pinlock gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:26:
[...]

yup, ik heb ze ook alleen gezien voor rond de € 85 in NL. Dat was voor mij net dat beetje extra motivatie om voor een C3 te gaan ipv een C2 + pinlock als vervanger voor mijn C1. Ik heb er absoluut geen spijt van, dus als het om het uitzoeken van een nieuwe helm gaat en je staat voor die keuze, zou ik voor de C3 gaan. Als je de C2 al hebt zit er niet veel anders op dan een nieuw vizier + pinlock te kopen volgens mij.
In mijn C1 had ik een plakvizier dat goed werkte, maar volgens mij kan die niet in de C2 omdat daar nog een speciale coating aan de binnenkant van het gewone vizier zit. Als je die er netjes af kan krijgen kan je misschien wel een plakvizier of gewone pinlock gebruiken?
In C2 kan ook wel een fog city hoor.. had ik ook, ze zeggen dat het niet kan/hoort, maar werkte ok.
Maar aangezien mijn vizier bekrast was en een fogcity toch net niet zo goed werkt als een pinlock heb ik toch maar diep in de buidel getast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

\o/ voorveren binnen, snel monteren.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

DinX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:23:
[...]
Vorige week ook nog geluk gehad trouwens. Nog eens met de motor naar m'n werk en daar de parkeergarage in. Is heel dat ding gewoon uit van die gladde gietvloer gemaakt. Achterwiel 20cm uitgebroken ofzo, nog net kunnen rechthouden :X
Hebben ze hier ook :/ Eens moeten uitwijken voor een auto die in de verkeerde richting reed (zie je niet als die uit de bocht van/naar de andere verdieping komt). Goed moeten remmen en mn achterwiel kwam bijna voor mn voorwiel >:)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 15:09

Exigence

dnkroz

M3rcury, misschien dat jij er meer over weet. Moet een motor altijd bij zijn merkdealer begrensd worden? Dus een Suzuki bij de Suzuki dealer, een Kawasaki bij de Kawasaki dealer?

Want ik belde zonet met Kawasaki Nederland om te vragen naar de procedure van begrenzing en toen werd mij het volgende verteld:
- Kawasaki (!!!!) dealer bouwt alles in
- Stuurt verklaring van inbouw op naar Kawasaki Nederland
- Kawasaki stuurt certificaat naar dealer
- Dealer stuurt de papierhandel op naar RDW

En die aardige man vertelde mij dat het alleen kan bij een Kawasaki dealer. Dit lijkt mij echter sterk... Ik wil gewoon naar de dealer bij mij in de buurt, die bevalt mij goed (RDW erkend station, dus dat moet geen probleem zijn). Het betreft een geïmporteerde (yep, kan 25kw op kenteken ;)) Kawasaki ZX-6R uit 1998.

Weet jij hier meer over M3rc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 14:56
* Capa mag vanaf vandaag officiëel zelfstandig motorrijden *O*
Rijbewijs vanochtend afgehaald 8)

Tevens even een vraagje, stel ik maak bij een particulier een proefrit op zijn motor en maak onvehoopt schade. Deze motor is niet allrisk verzekerd. Kan ik dan gebruik maken van mijn aansprakelijkheids verzekering of ben ik gewoon financiëel de pineut? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capa schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:48:

Tevens even een vraagje, stel ik maak bij een particulier een proefrit op zijn motor en maak onvehoopt schade. Deze motor is niet allrisk verzekerd. Kan ik dan gebruik maken van mijn aansprakelijkheids verzekering of ben ik gewoon financiëel de pineut? :+
Feli!

Ik denk dat het dan een gevalletje brokken = dokken is.. maar mogelijk kan je het verhalen op je aansprakelijkheids verzekering, daar moet je je polis voor nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 14:56
Dan ga ik daar maar even voor bellen, want als thuiswonende valt die verzekering nog onder mijn ouders :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall

Gefeliciteerd :)

Bij auto is het zo dat alles wordt verhaald op het auto verzekering. de aansprakelijk heids verzekering doet niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Feli!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:33:
M3rcury, misschien dat jij er meer over weet. Moet een motor altijd bij zijn merkdealer begrensd worden? Dus een Suzuki bij de Suzuki dealer, een Kawasaki bij de Kawasaki dealer?

Want ik belde zonet met Kawasaki Nederland om te vragen naar de procedure van begrenzing en toen werd mij het volgende verteld:
- Kawasaki (!!!!) dealer bouwt alles in
- Stuurt verklaring van inbouw op naar Kawasaki Nederland
- Kawasaki stuurt certificaat naar dealer
- Dealer stuurt de papierhandel op naar RDW

En die aardige man vertelde mij dat het alleen kan bij een Kawasaki dealer. Dit lijkt mij echter sterk... Ik wil gewoon naar de dealer bij mij in de buurt, die bevalt mij goed (RDW erkend station, dus dat moet geen probleem zijn). Het betreft een geïmporteerde (yep, kan 25kw op kenteken ;)) Kawasaki ZX-6R uit 1998.

Weet jij hier meer over M3rc?
In principe klopt het wat Kawa NL zegt. Maar de meeste (niet merk) dealers sturen die verklaring gewoon op naar een kawa dealer, en die sturen het dan op naar kawa. Hopla probleem opgelost.

Maar er moet idd een stempel op van een kawa dealer :+

En ja, ik weet dat import kawa's op 25kw kunnen ;) Als enige, en dat is gewoon een goede stap van kawa.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 16:58

unclero

MB EQA ftw \o/

HammerT schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:20:
[...]

Heb ik maar laten varen... Was toch ietsje ingewikkelder dan ik dacht. (er waren iets meer papieren en cusussen voor nodig, kostenplaatje zou daardoor nog wat hoger zijn)
En met de huidige economische tijdingen weet ik niet of ik zo'n risicovolle investering moet doen :/.

Het was ook meer een idee zo gekomen omdat ik een beetje de ad-hoc brommerrij-instructeur van de straat ben. (en als ik toch al huiswerkbegeleiding gaf, dan kon brommertheorie er ook wel bij)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06

Nope motorrijtuigen (WAM) altijd uitgesloten op je aansprakelijkheidsverzekering particulieren. Dus brokken = dokken.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

moto-moi schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:38:
En zometeen eens bellen om te zien of de motorzaak 9die 2.5 kilometer verderop zit :+ ) iets kan regelen dat dat slot eraf gaat :X :X
nou,zo'n slot doorslijpen stelt ook geen fuck voor, minder dan een minuut, wtf..

Morgen motor ff omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Gisteren mijn eerste les gehad op de motor :)
Het was zon motor opstap dag waar je je voor kon inschrijven maar ik had niet verwacht dat ik direct de weg op ging. Ik had het geluk dat ik als enige om dat tijdstip was ingedeeld.
Ik heb altijd schakelbrommer gereden en die man zei al van pak je die zwaardere motor maar. Ik heb toen 10 minuten wat rondjes moeten draaien op de motor en daarna gingen we de weg op en de instructeur achter me aan in de auto. Best vet :P
Ik ga dus binnenkort ook beginnen met lessen.

Ik ben 20 jaar en zal dadelijk gaan lessen en examen op een zware motor neem ik aan? Maar vervolgens zit je dan 2 jaar vast aan die 25KW regel. :/ 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door timskiej op 18-04-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wordt nog een druk topic zo...

Roflastc bleef weer haken in de 2e versnelling en pleurde bijna om :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:23:
Roflastc bleef weer haken in de 2e versnelling en pleurde bijna om :P
Prutser :+
Omvallen is voor lessers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timskiej schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:23:
Gisteren mijn eerste les gehad op de motor :)
Het was zon motor opstap dag waar je je voor kon inschrijven maar ik had niet verwacht dat ik direct de weg op ging. Ik had het geluk dat ik als enige om dat tijdstip was ingedeeld.
Ik heb altijd schakelbrommer gereden en die man zei al van pak je die zwaardere motor maar. Ik heb toen 10 minuten wat rondjes moeten draaien op de motor en daarna gingen we de weg op en de instructeur achter me aan in de auto. Best vet :P
Ik ga dus binnenkort ook beginnen met lessen.

Ik ben 20 jaar en zal dadelijk gaan lessen en examen op een zware motor neem ik aan? Maar vervolgens zit je dan 2 jaar vast aan die 25KW regel. :/ 8)7
Waneer word je 21?

Als dat redelijk binnenkort is dan zou ik als ik jou was meteen op een >25kW fiets gaan lessen en dan ná je verjaardag pas afrijden voor je AVD.
Als dat pas aan het einde van het dit jaar is dan moet je even kijken hoe het met de vorderingen gaat aangaande je rijdkunsten.

Aan de andere kant: Óók op een <25kW fiets kun je héél leuk sturen ... enige échte nadeel is dat niet iedere fiets legaal op 25kW te krijgen is en dat daardoor de keuze in fietsen wat kleiner is. De topsnelheid van zo'n fiets ligt óók al veel hoger dan dat je hier in Nederland mag, en het volledige acceleratie vermogen kun je op de leuke en bochtige binnenwegen toch maar amper gebruiken als beginner.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

timskiej schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:23:
Na je 21ste kan je opnieuw examen doen voor vol vermogen. Weet niet wanneer je 21 wordt, maar wellicht is het de moeite waard om nog even te wachten met je praktijkexamens..

Je mag examen doen op een motor met max 35kW voor zover ik weet.

* Glashelder krijgt 3 dagen voor z'n 21ste z'n volvermogen rijbewijs.
Als dat redelijk binnenkort is dan zou ik als ik jou was meteen op een >25kW fiets gaan lessen en dan ná je verjaardag pas afrijden voor je AVD.
AVB moet toch op eenzelfde categorie motor? Was anderhalf jaar geleden wel zo..

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 18-04-2009 18:11 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
avb moet inderdaad ook op een +25 kw voor je zware rijbewijs. en voor -25kw moeten beide examens met een -25kw fiets verreden worden. maar met een 25 kw fiets kan je stukken leuker sturen dan met een gloednieuwe r6. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:25:
avb moet inderdaad ook op een +25 kw voor je zware rijbewijs. en voor -25kw moeten beide examens met een -25kw fiets verreden worden. maar met een 25 kw fiets kan je stukken leuker sturen dan met een gloednieuwe r6. O-)
We gaan hier géén R6 afkraken, hè 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

DECOY88 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:25:
Ik hoop dat je de " O-) " er neerzet omdat het een grapje is???? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:43:
[...]

We gaan hier géén R6 afkraken, hè 8)
Precies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Eerste cuprace van dit jaar viel in het water. Weer had ik problemen met de versnellingsbak waardoor ik Veenslang alleen in z'n 2 kon rijden, hoge heide alleen in 5 en start/finish alleen in z'n 3. De overige stukken kon ik wel schakelen omdat de motor toen schuin hing en hij toen wel wilde opschakelen. Dus niet sneller dan een 2:08 (opzich best netjes met een rotte bak :P ). Anyway, de motor gisteren gelijk bij de monteur gebracht en ik kon hem net alweer ophalen _/-\o_ Hij is helemaal goed nu. Op naar 8 Mei in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
bij de najaarsrit was er iemand met klachten over het tempo. en ik reed net lekker met me begrenste fietsje.dat ik geen 250 haal op het rechte stuk hoeft niet te betekenen dat je met minder dan 60 door de bochten moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:27:
bij de najaarsrit was er iemand met klachten over het tempo. en ik reed net lekker met me begrenste fietsje.dat ik geen 250 haal op het rechte stuk hoeft niet te betekenen dat je met minder dan 60 door de bochten moet.
Dat is nou het hele gezeik van een meute...daarom doe ik het niet. Hooguit een klein groepje die ik ken en waarvan ik weet dat ze hetzelfde tempo rijden. De een gaat met 55 over een dijkje, de ander het liefst met 75; altijd gezeik of ergernis. Ik rij ook het liefst mijn eigen tempo, dus daarom rij ik het liefst alleen. Motorrijden had toch iets met vrijheid te maken? Waarom sluit je je dan vervolgens op in een groep? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:27:
[...]

Dat is nou het hele gezeik van een meute...daarom doe ik het niet. Hooguit een klein groepje die ik ken en waarvan ik weet dat ze hetzelfde tempo rijden. De een gaat met 55 over een dijkje, de ander het liefst met 75; altijd gezeik of ergernis. Ik rij ook het liefst mijn eigen tempo, dus daarom rij ik het liefst alleen. Motorrijden had toch iets met vrijheid te maken? Waarom sluit je je dan vervolgens op in een groep? :+
Eensh. Ik heb ook een hekel aan "groeprijden"

Alleen vast clubje rijd ik mee, maar dan weet ik hoe ze rijden, en wat het tempo is.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Klopt, ik rij het liefst ook maar met een groepje van 32 man :P

* Tylen denk dat jullie hem wel snappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:37:
[...]

Prutser :+
Omvallen is voor lessers...
:P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op zondag 19 april 2009 @ 02:35:
Klopt, ik rij het liefst ook maar met een groepje van 32 man :P

* Tylen denk dat jullie hem wel snappen ;)
Ik snap hem niet 8)7

:+
Jij was gewoon nog bang voor de zwart groene gsx-r die in je kielzog bleef hangen 8)

[ Voor 29% gewijzigd door M3rcury op 19-04-2009 11:23 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:23:

Jij was gewoon nog bang voor de zwart groene gsx-r die in je kielzog bleef hangen 8)
Ik heb altijd geleerd dat je bij dat soort motoren nooit oog contact moet maken en ze gewoon moet laten passeren. :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:33:
[...]

Ik heb altijd geleerd dat je bij dat soort motoren nooit oog contact moet maken en ze gewoon moet laten passeren. :P
Oogcontact lijkt me vrij moelijk met een iridium vizier :P

En jij wist de route _/-\o_ Drempels FTW _/-\o_ :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:35:
[...]

Oogcontact lijkt me vrij moelijk met een iridium vizier :P

En jij wist de route _/-\o_ Drempels FTW _/-\o_ :+
ach ja. Sommige mensen zouden drempels als belemmeringen zien. Ik zie ze als (spring)kansen. :D :+ 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:06:
[...]

ach ja. Sommige mensen zouden drempels als belemmeringen zien. Ik zie ze als (spring)kansen. :D :+ 8)
Ik geef altijd gas bij drempels :K

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:08:
[...]

Ik geef altijd gas bij drempels :K
sja ik ook. Jump for Joy zeg maar :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:11:
[...]

sja ik ook. Jump for Joy zeg maar :P
Hier in de buurt hebben we een rotonde waar je recht over heen kan :o.

Edit: Doe ik nooit natuurlijk, ik rij altijd heel netjes.

[ Voor 11% gewijzigd door komkommer op 19-04-2009 12:13 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:12:
[...]

Hier in de buurt hebben we een rotonde waar je recht over heen kan :o.

Edit: Doe ik nooit natuurlijk, ik rij altijd heel netjes.
Bij mij in de buurt is een 2 kilometer lang fiets parcour van een fietsvereniging. Het gaat tientallen meters omhoog tegen een kunstmatige heuvel, heeft tig krappe bochtjes en een doordraaier waarbij het asfalt tgen de zijde van een heuvel aanligt (en je er wel heel hard doorheen moet om niet om te vallen).

Edit: uiteraard doe ik dat nooit zelf. Veelal van horen zeggen. Daarrijden met je motor is natuurlijk fout

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:17:
[...]

Bij mij in de buurt is een 2 kilometer lang fiets parcour van een fietsvereniging. Het gaat tientallen meters omhoog tegen een kunstmatige heuvel, heeft tig krappe bochtjes en een doordraaier waarbij het asfalt tgen de zijde van een heuvel aanligt (en je er wel heel hard doorheen moet om niet om te vallen).

Edit: uiteraard doe ik dat nooit zelf. Veelal van horen zeggen. Daarrijden met je motor is natuurlijk fout
Klinkt interessant :P

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 12-10 21:14
Gisteren bij motor Eibergen een leren broek gepast, en dat zit toch een verdraaid stuk lekkerder dan m'n huidige broek. Alleen het prijskaartje van EUR 250 was me net iets te... (stomme gemeentelijke belastingen :( )

Nu moet er hier in de buurt (Winterswijk) in Duitsland een goede/goedkopere zaak zitten. Vrede,Rhede of Bocholt was het geloof ik. Weet iemand welke zaak dat zou moeten zijn en of het idd scheelt ?

-- EDIT gevonden: Deze zou het moeten zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Martkrui op 19-04-2009 22:16 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 14:00

4x2

lộn xộn quá

Lalala, bezigheidstherapie:
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VF500F/VF500F16.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VF500F/VF500F20.JPG

Even wiellagers en balhoofdlagers vervangen, had ik op een mooie zondagmiddag iets te doen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 12:40
Heb gister dus m'n eerste motor opgehaald en direct 160km gereden (van Eindhoven naar Lelystad).
Vanmiddag ook weer stuk wezen rijden en wat een geweldig gevoel zeg, echt heerlijk :D

Kan nu alvast zeggen dat dit mijn nieuwe hobby wordt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 22:30
PAS OP!!

Je motor mist een paar onderdelen! O-)

[ Voor 72% gewijzigd door TheJason op 19-04-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheJason schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:54:
[...]

PAS OP!!

Je motor mist een paar onderdelen! O-)
Huh, welke delen mist die dan?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:52:
[...]

Huh, welke delen mist die dan?
De letters van het nummerbord en het waarschuwingsstickertje op de tank. Verder niks aan de hand.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 22:30
inderdaad en boetes krijgen zijn natuurlijk niet leuk ;)

Hopelijk is mijn motor volgende week ook weer klaar. Uiteindelijk bleken verschillende kleppen te lekken en de nokkenasketting wel heel erg versleten te zijn. De kleppen zijn nu als het goed is weer in orde en nieuwe nokkenasketting is al binnen. Nu wordt er alleen nog gewacht op de nokkenaskettingspanner een een pakking en dan kan hij weer verder in elkaar worden gezet. Dus hopelijk komt dat binnenkort bij de motorzaak binnen en dan kan ik na een kleine 1000 euro :X te hebben afgerekend eindelijk weer eens rijden :9~

Vind de prijs voor de dingen die dan zijn gedaan wel meevalleen alleen het blijft heel veel geld voor mij als student :'(

[ Voor 9% gewijzigd door TheJason op 20-04-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TheJason schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:17:

Vind de prijs voor de dingen die dan zijn gedaan wel meevalleen alleen het blijft heel veel geld voor mij als student :'(
Is uberhaupt veel geld. Ik heb 1300 neergelegd voor een voor en achterveer verbouwing en nu is de achterveer alweer lek.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheJason schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:17:
inderdaad en boetes krijgen zijn natuurlijk niet leuk ;)

Hopelijk is mijn motor volgende week ook weer klaar. Uiteindelijk bleken verschillende kleppen te lekken en de nokkenasketting wel heel erg versleten te zijn. De kleppen zijn nu als het goed is weer in orde en nieuwe nokkenasketting is al binnen. Nu wordt er alleen nog gewacht op de nokkenaskettingspanner een een pakking en dan kan hij weer verder in elkaar worden gezet. Dus hopelijk komt dat binnenkort bij de motorzaak binnen en dan kan ik na een kleine 1000 euro :X te hebben afgerekend eindelijk weer eens rijden :9~

Ach, tegenwoordig hebben de studenten het echt niet slecht meer hoor.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:29:
[...]

Is uberhaupt veel geld. Ik heb 1300 neergelegd voor een voor en achterveer verbouwing en nu is de achterveer alweer lek.
Wat voor een tijdspanne? Ik heb net afgelopen week mijn verbouwde achterveer er onder gezet. Ik heb trouwens ook net progressieve voorveren er in gezet, maar ik heb nog niet het "omg, ik wil niks anders meer" gevoel wat ik wel eens hoor bij mensen. Nou heb ik ook alleen nog maar een zandpaadje meegenomen, de echte test is volgende week pas, maar toch.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

komkommer schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:39:
[...]

Wat voor een tijdspanne? Ik heb net afgelopen week mijn verbouwde achterveer er onder gezet. Ik heb trouwens ook net progressieve voorveren er in gezet, maar ik heb nog niet het "omg, ik wil niks anders meer" gevoel wat ik wel eens hoor bij mensen. Nou heb ik ook alleen nog maar een zandpaadje meegenomen, de echte test is volgende week pas, maar toch.
Moet je voor zandrijden progressieve veren hebben ja? Op het circuit is dacht echt ruk :P

Pagina: 1 ... 99 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.