Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.395 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:02:
[...]

Dacht eerst ook teveel olie, maar dat was precies geoed allemaal. Nee geen quickshifter. Maar er zit beetje speling op de as die de versnellingsbak ingaat. Als hij naar binnengedrukt word pakt hij niet de veolgende versnelling. Als de as naar buiten getrokken word pakt hij hem wel. Zaterdag word hij onder garantie gerepareerd. Komt dus allemaal wel goed.

In de alle eerste sessie van de de in de Hugenholtz ging er een 1198 vanaf. De beste man had 45 kilometer op de teller. En het is niet dat hij niet kan rijden, (rijd niet voor niets in groepje 4) maar denk toch beetje vergist in het koppel van zo'n ding. Anyway, hij was not amussed. Motor terug op de kar, en direct terug naar de dealer. :'( :'(
Nice, suzuki geeft op de racers geen garantie. Ook niet op dit soort dingen dacht ik :P

En van de 1198 had ik gehoord, maar niet dat hij maar 45km op de teller had staan. Dat is wel heel erg jammer, en sneu. Maar je weet het van te voren als je de baan op gaat dat het mis kan gaan. En het hoeft niet aan jou te liggen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tja word ook niet door Yamaha gedaan hoor ;) Maar door de vorige eigenaar hahaha. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
[...]
In de alle eerste sessie van de de in de Hugenholtz ging er een 1198 vanaf. De beste man had 45 kilometer op de teller.
Is motoren rustig inrijden tegenwoordig helemaal voorbij of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DieterVDW schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:28:
[...]

Is motoren rustig inrijden tegenwoordig helemaal voorbij of zo?
Inrijden is voor mietjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hier zitten toch wel een aantal technische mensen.

Weet iemand hoe je een standaard GSXR-600 uit 2005 kan verlagen met behulp van de achterveer? voglens mij kan hij standaard iets worden verlaagd aan de achterkant. Maar ik zou even niet weten hoe. Iemand die kan zeggen hoe het moet?

Dit is een plaatje van een standaard shock.
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/5327/img4420.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:47

charrel

Cortisol4life..

Aan de standaard veer kan je meestal niks veranderen om de hoogte te bepalen, dat gaat meesta via het linksysteem/ dogbones die aan de veer + brug bevestigd zitten.

Zat net ff te zoeken, maar er zijn genoeg kortere dogbones te koop om het iets te laten zakken. 1 post vond ik dat je de dogbones ook om kan draaien op sommige modellen maar daar kan ik verder niets over vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door charrel op 09-04-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

[...]

In de alle eerste sessie van de de in de Hugenholtz ging er een 1198 vanaf. De beste man had 45 kilometer op de teller. En het is niet dat hij niet kan rijden, (rijd niet voor niets in groepje 4) maar denk toch beetje vergist in het koppel van zo'n ding. Anyway, hij was not amused. Motor terug op de kar, en direct terug naar de dealer. :'( :'(
Auw....
Da's kut zeg, ding is net nieuw....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Gaat Tylen een Amsterdamse motor maken? Alles laag en een lange achterbrug?

Vering is zelf wel wat aan te vermaken maar als de vering veel binnenwerk heeft zoals een Pre-Load of Rebound met allerlei hydraulische dingen dan wordt het best een dure en langdradige klus. De veer op z'n slapst zetten en wat gewicht verplaatsen zoals de accu op een andere plek moet toch ook wel helpen?

Ik wilde zelf weten of je plastic makkelijk kan coaten in een ander kleurtje. Ik heb nu grotere handkappen maar die zijn niet helemaal oranje. Ik weet dus niet of het plastic van een soort is die makkelijke ge-coat kan worden. Het gaat om verschillende materialen ook want de Bark-Busters zijn van een soort Nylon (pvc buis zeg maar) en de spoilers zijn van een soort PolyPropyleen. Dus kan dat gecoated worden?
charrel schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:09:
Aan de standaard veer kan je meestal niks veranderen om de hoogte te bepalen, dat gaat meesta via het linksysteem/ dogbones die aan de veer + brug bevestigd zitten.

Zat net ff te zoeken, maar er zijn genoeg kortere dogbones te koop om het iets te laten zakken. 1 post vond ik dat je de dogbones ook om kan draaien op sommige modellen maar daar kan ik verder niets over vinden.
bijdeweg die DRZ die je liet zien is ook verlaagd? De voorvork hangt er vreemd in zeg maar.

[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 09-04-2009 14:30 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ROFLASTC schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:25:

Ik wilde zelf weten of je plastic makkelijk kan coaten in een ander kleurtje. Ik heb nu grotere handkappen maar die zijn niet helemaal oranje. Ik weet dus niet of het plastic van een soort is die makkelijke ge-coat kan worden. Het gaat om verschillende materialen ook want de Bark-Busters zijn van een soort Nylon (pvc buis zeg maar) en de spoilers zijn van een soort PolyPropyleen. Dus kan dat gecoated worden?
Wil je een gladde finish hebben? Ik zou het zelf dan met vuller gladmaken, netjes schuren met een fijne korrel en dan oranje spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

charrel schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:09:

Oke ja ik ken tailraisers wel. Die zou je natuurlijk ook kunnen kopen om te verlagen ;) Ik heb de motor niet hierstaan dus weet even niet hoe hij eruit ziet aan de onderkant (en dat terwijl ik er 2 jaar op geraced heb ;))
ROFLASTC schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:25:
Gaat Tylen een Amsterdamse motor maken? Alles laag en een lange achterbrug?

Vering is zelf wel wat aan te vermaken maar als de vering veel binnenwerk heeft zoals een Pre-Load of Rebound met allerlei hydraulische dingen dan wordt het best een dure en langdradige klus. De veer op z'n slapst zetten en wat gewicht verplaatsen zoals de accu op een andere plek moet toch ook wel helpen?
Nee het is voor een vriendin van me. hahaha. Ze kan wel met der voetjes bij de grond, maar beter is het als hij ietsjes lager is. Dan kan ze makkelijker ermee lopen enzo. Morgen staat hij hier en zal ik wel even kijken hoe of wat. Volgens mij moet het standaard kunnen ;) Anders ff informeren bij een Suzuki dealer. Of weet Mercury er iets over te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:57

talin

ES-MA

[...]

In de alle eerste sessie van de de in de Hugenholtz ging er een 1198 vanaf. De beste man had 45 kilometer op de teller. En het is niet dat hij niet kan rijden, (rijd niet voor niets in groepje 4) maar denk toch beetje vergist in het koppel van zo'n ding. Anyway, hij was not amussed. Motor terug op de kar, en direct terug naar de dealer. :'( :'(
herkenbaar! zo was ik een aantal jaar geleden op Zolder op Donderdagmorgen, waren die Mv Agusta's net van de band gerold.

ik sta mijn fiets warm te draaien komt er een fransman aan op zo'n Mv, allemaal mensen erbij kijken, hij een rol tape uit zn jas, staat ie zn spiegels af te plakken en zn lampen.

even later ik de baan op, rustig 2 opwarmrondjes en zette toen aan, kom je terug, die knikken richting start Finish zie ik Mv, ik haal em in, wil die mafkees mij binnendoor eruit remmen.

ben je toch echt verkeerd bezig, een nieuwe Mv tegenover een Honda Rs125R op slicks met radiaal remmen op race trim.
keek onder mn arm door en zag em glijden.
einde van mn sessie kom ik binnen staat er het dubbele aantal mensen om die fiets, linkerkant helemaal vlak, frame beschadigd, hendels krom, steps eraf....

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:53:
[...]

Oke ja ik ken tailraisers wel. Die zou je natuurlijk ook kunnen kopen om te verlagen ;) Ik heb de motor niet hierstaan dus weet even niet hoe hij eruit ziet aan de onderkant (en dat terwijl ik er 2 jaar op geraced heb ;))

[...]

Nee het is voor een vriendin van me. hahaha. Ze kan wel met der voetjes bij de grond, maar beter is het als hij ietsjes lager is. Dan kan ze makkelijker ermee lopen enzo. Morgen staat hij hier en zal ik wel even kijken hoe of wat. Volgens mij moet het standaard kunnen ;) Anders ff informeren bij een Suzuki dealer. Of weet Mercury er iets over te vertellen?
Je kan hem standaard niet verlagen of verhogen. Dat moet echt met die wishbones/dogbones. Kosten ongeveer 85e voor een setje, en aangezien je zelf kan sleutelen blijft het daarbij ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En wishbones/dogbones is een andere naam voor tailraisers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ken het zelf ook niet maar met een beetje zoekwerk zouden dit dogbones moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.corsemeccanica.com/MZ%20dogbones.jpg

En zoiets wishbones:

Afbeeldingslocatie: http://www.bottpower.com/images/a-arm-inf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bottpower.com/images/a-arm-sup.jpg

En zoiets tailraisers (in dit geval voor een VFR):

Afbeeldingslocatie: http://i4.ebayimg.com/01/i/001/33/81/90bf_1.JPG

Hopelijk kun je er iets mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Oke dogbones dus :P Die kende ik wel en wij noemen die tailraisers ;) Zat ik dus aan hetzelfde te denken. _/-\o_

Thnx allen, morgen ff onder de gixxer kruipen en een zien hoever hij verlaagd moet worden met haar erop :P

Tja er zijn vervelender klusjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
vandaag rijles 2 gehad.
Heb hier veel rem oefeningen gedaan. wel zwaar 1,5 uur alleen maar remmen proeven.

Het remmen op zich gaat goed. inc terug schakelen tijdens het remmen. meest lastige is nog pas remmen in de poortjes :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zow vanavond een kort stukje gereden met Mercury. Vooral bij de Keukenhof liggen lekkere bochten. Al was het verbazend hoeveel drempels er op de weg lagen. ik heb de vering iig z'n werk laten doen :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:42:
zow vanavond een kort stukje gereden met Mercury. Vooral bij de Keukenhof liggen lekkere bochten. Al was het verbazend hoeveel drempels er op de weg lagen. ik heb de vering iig z'n werk laten doen :P
En ik heb mijn remmen beproefd :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
ROFLASTC schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:42:
Heb je niet gezien, jammer.

Deze nog gedaan, heerlijk stukje weg. Dit is trouwens ook een heerlijke bocht op een heel mooi stukje weg door het duin en de bollenvelden.

Volgende keer ff PM sturen dan neem ik je mee op een route met bochtjes en zonder drempels ;)

@M3rcury
Vandaag ook even me achterband afgevlakt. Auto te dicht voor een rotonde inhalen is niet handig :( het was echt anker, rem parachute en looie bal uitgooien om nog op tijd naar een veilige snelheid terug te komen voor de rotonde.

[ Voor 12% gewijzigd door The Druid op 11-04-2009 22:52 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Druid schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:46:
[...]

Deze nog gedaan, heerlijk stukje weg. Dit is trouwens ook een heerlijke bocht op een heel mooi stukje weg door het duin en de bollenvelden.

Volgende keer ff PM sturen dan neem ik je mee op een route met bochtjes en zonder drempels ;)

@M3rcury
Vandaag ook even me achterband afgevlakt. Auto te dicht voor een rotonde inhalen is niet handig :( het was echt anker, rem parachute en looie bal uitgooien om nog op tijd naar een veilige snelheid terug te komen voor de rotonde.
Haha, nee ROFL knalde steeds over die drempels heen met zijn ktm, maar ik moest steeds in de ankers. Want ja supersport en kneiterhard over een drempel heen knallen is niet zo lekker voor je lichaam zeg maar ;)

Edit: mij ook een PMetje sturen. Leiden is 15 minuten rijden voor mij ongeveer.

[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 11-04-2009 23:14 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
[...]

@M3rcury
Die bochten rij ik nou ook altijd :P
Je kan zo ook nog om Voorhout heenrijden, zijn ook nog wel een paar leuke bochtjes. Vandaag was iig alle stront van de weg :X

Edit: link werkt niet, zo hopelijk wel:
http://maps.google.nl/map...0.027895&ie=UTF8&t=h&z=14

[ Voor 11% gewijzigd door Dannisi op 12-04-2009 00:44 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

@M3rcury
Ging goed dus? Dat was het toch precies goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]
Dat stuk Lyndenweg-Loosterweg is dus precies wat Mercury en ik gister gereden hebben. Voor die flinke slinger bovenaan is erg leker 180 graden naar links en subiet 180 naar rechts. Dat ga ik cker nog een paar keer doen. Ik zal er aan denken een PM te sturen want ik heb er weer dikke zin in. Je komt toch ontstressed thuis na zo door karren.

Edit: drempels- schmempels Ik heb nog geen lekkages gezien noch voor, noch achter. Al was dat kruispnt met 2 van die messcherpe drempels wel schrikken. Zeg maar 45 graden aan bijde kanten en dan 50 centimeter hoog en evenzo lang/diep. Ik vond 120 km/u over gewone dijkdrempels beter te doen :P

[ Voor 32% gewijzigd door ROFLASTC op 12-04-2009 10:54 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ROFLASTC schreef op zondag 12 april 2009 @ 10:26:
[...]

Dat stuk Lyndenweg-Loosterweg is dus precies wat Mercury en ik gister gereden hebben. Voor die flinke slinger bovenaan is erg leker 180 graden naar links en subiet 180 naar rechts. Dat ga ik cker nog een paar keer doen. Ik zal er aan denken een PM te sturen want ik heb er weer dikke zin in. Je komt toch ontstressed thuis na zo door karren.

Edit: drempels- schmempels Ik heb nog geen lekkages gezien noch voor, noch achter. Al was dat kruispnt met 2 van die messcherpe drempels wel schrikken. Zeg maar 45 graden aan bijde kanten en dan 50 centimeter hoog en evenzo lang/diep. Ik vond 120 km/u over gewone dijkdrempels beter te doen :P
Ja die slinger daar is inderdaad heerlijk, rij hem ook graag.

BTW niet door vertellen van die nieuwe toplaag hier en daar :9 anders gaat iedereen er rijden ;) !

[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 12-04-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Druid schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:07:
[...]

Ja die slinger daar is inderdaad heerlijk, rij hem ook graag.

BTW niet door vertellen van die nieuwe toplaag hier en daar :9 anders gaat iedereen er rijden ;) !
Ziet er leuk uit :Y Ga ik van de week even langs :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
dit weekend camperen in Luxemburg met motorclub :)

Heerlijk, alleen de weg ernaartoe al. En dan daar prachtige bergen en heerlijke bochten om de 100meter. Bij Vianden mooie lange doordraaiers met top asfalt!
Ik ben zeer tevreden over mijn rijden als beginnend bestuurder met een chopper :P IIg voor eerste keer paar keer stepjes aan de grond gehad :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Kunnen koekblikkers wat met je kenteken. 1 of andere achterlijke idioot heeft mijn kenteken genoteerd :') Ik heb geen schade bij hem gemaakt trouwens.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Doorgeven aan de politie. Die zullen er niet veel bijzonders mee doen. Bij meerdere klachten over dezelfde motor zullen ze misschien eens bij je in de buurt gaan controleren.

Ernstiger is het als de persoon zelf een agent is, dan kan er ineens veel meer!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:22:
Kunnen koekblikkers wat met je kenteken. 1 of andere achterlijke idioot heeft mijn kenteken genoteerd :') Ik heb geen schade bij hem gemaakt trouwens.
Agenten mogen 24/7 schrijven. Heb je al kaarsen gebrand en Jezus z'n voeten gekust?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 07:22

4x2

lộn xộn quá

Vertel eens meer :P
In mijn geval zijn er wel vaker kentekens genoteerd van zowel de auto als de motor door normale mensen, nooit meer iets van gehoord.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

c0ne schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:30:
Doorgeven aan de politie. Die zullen er niet veel bijzonders mee doen. Bij meerdere klachten over dezelfde motor zullen ze misschien eens bij je in de buurt gaan controleren.

Ernstiger is het als de persoon zelf een agent is, dan kan er ineens veel meer!
T zal geen agent zijn. Ik hield me gewoon op de snelweg aan de max snelheid, en toen zat die te kleven. Bochtje omhoog even doortrekken, en op de brug over de snelweg heen haalde die me in op 20cm na. Lijkt me niet dat een agent dat doet.

Edit: in het kort dan

Ik hou me aan de max snelheid voor de bocht einde a4
ik rijd naar boven
Meneer haalt mij op de brug in (1 baans weg)
Ik ga voor koekblikker staan voor het stoplicht
Stoplicht groen, groene gixxer blijft ook staan :Y :+
Meneer de koekblikker haalt mij in met max 5cm speling tussen ons.
Meneer stapt uit. loopt wat te roepen (ik verstond hem niet) en schrijft mijn kenteken op
Ik: Wat wil je daar mee doen
Hij: Daar kom je wel achter

Ik ging dus voor hem staan omdat ie me op die 1 baans weg inhaalde waar het ECHT niet kon (en ik reed 70 je mag er 50) En omdat ie voor het einde van de a4 flink zat te kleven. (en ja ik weet dat ik dat niet had moeten doen, maar soms is dat wel leuk :+ )

[ Voor 37% gewijzigd door M3rcury op 13-04-2009 21:37 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://resources.motogp.com/files/images/xy/2009/MotoGP/n497682_DePuniet.original.jpg

:9 _/-\o_

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:35:
[...]

Hij: Daar kom je wel achter
och ik zag dat hij je afsneed en gewoon aggresief deed enzo 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ROFLASTC schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:02:
[...]

och ik zag dat hij je afsneed en gewoon aggresief deed enzo 8)
Klopt, toen dat gebeurde zat ik achterop bij jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
ach de beste man kan aangifte doen bij de politie. door de telefoon heen doet de politie niet veel.
en dan nog pas als er x aantal klachten binnen komen over 1 kenteken zal de politie eens bij jou verhaal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 12:40
Ondergetekende is nu de trotse eigenaar van zijn eerste motor: een Yamaha FZR 600 R uit 1994.

Afbeeldingslocatie: http://www.bergmansautos.nl/dbimages/thumbs/1217429617hpim1028.JPG
(clickable)

Specs.

Zaterdag kan ik 'm ophalen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door aaajeetee op 14-04-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Lekker over the top kwa kleur, wat best mag bij een racer, nice :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:07

_Apache_

For life.

Tof, feli! :)

Vertel is wat meer over, km-stand, ga je er mee woonwerken?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Feli met je nieuwe speelgoed ajt :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
_Apache_ schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:37:
Tof, feli! :)

Vertel is wat meer over, km-stand, ga je er mee woonwerken?
Kmstand is 34.700. Best netjes voor die prijs/leeftijd lijkt mij. Daarnaast ga ik 'm met dit weer zeker wel voor woon-werk gebruiken, maar natuurlijk ook 's avonds even en in het weekend. Kijk er nu al naar uit :D

Afgelopen zaterdag wezen kijken, had een paar tips van een goeie vriend van me gekregen (hij kon zelf niet mee), waar ik op moest letten. Met al die punten zat het goed, daarna even ritje gemaakt. Reed echt heerlijk, geen vreemde dingen meegemaakt, ook in de hoge toeren geen problemen.
Enige punt was dat ik weer even aan het rijden moest wennen :p (eerste keer weer op een motor sinds ik mijn rijbewijs heb).

En voor wat betreft de kleuren.. ik vind het wel vet eigenlijk, springt er wel uit en in't echie zijn ze nog feller dan op de foto's.

Kortom: ik ben er blij mee en kan niet wachten tot zaterdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

heb je em nu particulier gekocht of via een dealer... De website waarnaar je linked is van een (budget-)koekblikdealert, heeft ie verstand van motoren?

Ik vind de kleurstelling trouwens wel vet, maar die paarse velgjes zijn wel weer erg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zoooo de race-caravan staat weer op de oprit, vanavond lekker sleutelen eraan en eventjes goed schoonmaken. Vrijdag me eerste wedstrijd van 2009 *O* Kan nie wachten ie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
_Erikje_ schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:56:
heb je em nu particulier gekocht of via een dealer... De website waarnaar je linked is van een (budget-)koekblikdealert, heeft ie verstand van motoren?

Ik vind de kleurstelling trouwens wel vet, maar die paarse velgjes zijn wel weer erg :X
Is inderdaad een particulier als koekblikdealert.. hij had al een jaar of 4 z'n rijbewijs en hij had deze motor nu 2 jaar, daarvoor had z'n baas deze motor. Hij heeft nu een GSX-R 1000 (als ik me niet vergis).

Is dus niet iemand die de motor op de kop heeft kunnen tikken, opgepoetst heeft en nu weer doorverkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 12:30

Exigence

dnkroz

_Erikje_ schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:56:
Die kleur en paarse velgen zijn juist helemaal 90's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:15:
Zoooo de race-caravan staat weer op de oprit, vanavond lekker sleutelen eraan en eventjes goed schoonmaken. Vrijdag me eerste wedstrijd van 2009 *O* Kan nie wachten ie *O*
+1 for support

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
aaajeetee schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:37:
Ondergetekende is nu de trotse eigenaar van zijn eerste motor: een Yamaha FZR 600 R uit 1994.

[afbeelding]
(clickable)

Specs.

Zaterdag kan ik 'm ophalen 8)
LoL Kwam deze ook in een pre zoek toch naar een motor tegen ;)

Laat ik maar eerst even me rijbewijs afwachten voordat ik een motor aanschaf ;)

Veel plezier ermee.. leuke starter volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Thanks allemaal.

Ik zit nog even met de verzekering. Die goeie vriend van me zei dat ik 't beste bij de KNMV kon, lid worden en dan korting krijgen op de verzekering.
Punt is, als ik online de premie wil berekenen zegt 'ie dat WA plus niet beschikbaar is voor motoren van 15 jaar of ouder.
Is dit bij elke maatschappij zo? Wil wel het liefst WA plus verzekerd zijn.

Zou het via de telefoon wel kunnen, of zou ik dan hetzelfde verhaaltje te horen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb me fzr600 bij de unive wa+ verzekerd. kost me al met al net geen 23 euro per maand. Ik weet niet wat kmnv voor wa vraagt, maar misschien is dit een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Exigence schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:28:
[...]

Die kleur en paarse velgen zijn juist helemaal 90's _/-\o_
Pastte toen keurig bij je Aussie

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 20:50
Lol, ik heb zaterdag ook op zo'n ding gereden als testritje voor een vriend van me. Alleen waarschijnlijk niet zo mooi maar wel voor niet erg veel centen imho. Dat was voor mij wel even wat anders, vond maar dat dat ding best veel toeren maakt als je ff lekker wilt optrekken ;)
ROFLASTC schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:39:
[...]

Pastte toen keurig bij je Aussie
geniaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
HammerT schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:03:
Lol, ik heb zaterdag ook op zo'n ding gereden als testritje voor een vriend van me. Alleen waarschijnlijk niet zo mooi maar wel voor niet erg veel centen imho. Dat was voor mij wel even wat anders, vond maar dat dat ding best veel toeren maakt als je ff lekker wilt optrekken ;)

[...]

geniaal :D
aussies? idd! :9 :P

veel plezier met je bike btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:15:
Hoe laat? en op assen?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
M3rcury schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:22:
Niet heel veel, of ze moeten toegang hebben tot het RDW dan kunnen ze je adres achterhalen en je verzekeraar. Maar dit is voorbehouden aan werknemers bij diverse overheidsinstanties en verzekeraars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
aaajeetee schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:16:
Thanks allemaal.

Ik zit nog even met de verzekering. Die goeie vriend van me zei dat ik 't beste bij de KNMV kon, lid worden en dan korting krijgen op de verzekering.
Punt is, als ik online de premie wil berekenen zegt 'ie dat WA plus niet beschikbaar is voor motoren van 15 jaar of ouder.
Is dit bij elke maatschappij zo? Wil wel het liefst WA plus verzekerd zijn.

Zou het via de telefoon wel kunnen, of zou ik dan hetzelfde verhaaltje te horen krijgen?
Hema, zelfde verzekeraar als de KNMV en een stuk goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Vanmiddag ook weer rijles gehad; anderhalf uur lang remproefjes gedaan. Best leuk zodra je een beetje gevoel begint te krijgen in de remkracht en steeds wat harder durft te remmen :P

Maar ik vond het vooral erg warm zodra je even staat te wachten in de zon met voornamelijk zwarte kleding en een 500cc blok tussen je benen :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Druid schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:53:
[...]

Niet heel veel, of ze moeten toegang hebben tot het RDW dan kunnen ze je adres achterhalen en je verzekeraar. Maar dit is voorbehouden aan werknemers bij diverse overheidsinstanties en verzekeraars.
En wat wilt die met mijn adres? een baksteen door de ruit heen gooien? Moet ie hard gooien want ik woon behoorlijk hoog >:)
Bergie schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:12:
Vanmiddag ook weer rijles gehad; anderhalf uur lang remproefjes gedaan. Best leuk zodra je een beetje gevoel begint te krijgen in de remkracht en steeds wat harder durft te remmen :P

Maar ik vond het vooral erg warm zodra je even staat te wachten in de zon met voornamelijk zwarte kleding en een 500cc blok tussen je benen :+
Dat gaat nog veel erger worden. Nu is het nog "redelijk" fris. Zometeen heb je afvalt dat gloeiend heet is (wel lekker voor de bandjes) en 25 graden Celsius of hoger, dan is het echt niet meer uit te houden als er ook nog een strak blauwe lucht bij is.

[ Voor 43% gewijzigd door M3rcury op 14-04-2009 21:26 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De hele dag. Jeps op Assen. Pitbox 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:26:
[...]

De hele dag. Jeps op Assen. Pitbox 3.
Assen vind ik een beetje ver om heen te rijden om te kijken. Moet je een keer op cpz cuppen? zal vast niet?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:24

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:20:
[...]
Dat gaat nog veel erger worden. Nu is het nog "redelijk" fris. Zometeen heb je afvalt dat gloeiend heet is (wel lekker voor de bandjes) en 25 graden Celsius of hoger, dan is het echt niet meer uit te houden als er ook nog een strak blauwe lucht bij is.
Yo! Lekker met 35C op de Alp D'Huez in volledige bepakking...Ik ben kampioen snel-uitkleden. Zodra ik stilsta voor een pitstop, is alles binnen 10 seconden uit... ;) Grote koffers zijn erg fijn wat dat betreft, want ik moet er niet aan denken dat ik in die motorkleding ergens in een leuk stadje moet gaan rondlopen. Lijkt me niet fijn. Nu kan ik lekker met een korte broek onder mijn motorbroek opstappen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:35:
[...]

Yo! Lekker met 35C op de Alp D'Huez in volledige bepakking...Ik ben kampioen snel-uitkleden. Zodra ik stilsta voor een pitstop, is alles binnen 10 seconden uit... ;) Grote koffers zijn erg fijn wat dat betreft, want ik moet er niet aan denken dat ik in die motorkleding ergens in een leuk stadje moet gaan rondlopen. Lijkt me niet fijn. Nu kan ik lekker met een korte broek onder mijn motorbroek opstappen.
Zolang je blijft rijden gaat het prima, maar als je voor een stoplicht staat een paar minuten in de volle zon 8)7 Kan ook aan het leer liggen. ik heb nog nooit met textiel gereden als het warmer is dan 20 graden :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:27:
[...]

Assen vind ik een beetje ver om heen te rijden om te kijken. Moet je een keer op cpz cuppen? zal vast niet?
Nope. Wel op de Varsselring in Hegelo. Tijdens hemevaart. En ossssgesleberrrr (of zoeits :P) En helaas ging Cartagena niet door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:38:
[...]
Zolang je blijft rijden gaat het prima, maar als je voor een stoplicht staat een paar minuten in de volle zon 8)7 Kan ook aan het leer liggen. ik heb nog nooit met textiel gereden als het warmer is dan 20 graden :+
Maakt niet uit wat je aan hebt. Uiteraard moet het ademend zijn (duh! een plastic zak is dodelijk) maar zelfs een spijkerjack is in de volle zon warm. Ik heb een gore-tex jas en die is ook warm, maar ja...ik zit wel graag goed beschermd op de brommerd.

Ik vraag me af of leer nou beter is wat dat betreft dan textiel (gore-tex oid, we willen wel waterdicht zijn). Mijn jas is nl aan vervanging toe en ik heb ook net een lederhose gekocht (motorbeur Utrecht voor een prikkie) dus misschein ook wel een leren jas.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:54:
[...]

Maakt niet uit wat je aan hebt. Uiteraard moet het ademend zijn (duh! een plastic zak is dodelijk) maar zelfs een spijkerjack is in de volle zon warm. Ik heb een gore-tex jas en die is ook warm, maar ja...ik zit wel graag goed beschermd op de brommerd.

Ik vraag me af of leer nou beter is wat dat betreft dan textiel (gore-tex oid, we willen wel waterdicht zijn). Mijn jas is nl aan vervanging toe en ik heb ook net een lederhose gekocht (motorbeur Utrecht voor een prikkie) dus misschein ook wel een leren jas.
Leer is iig veiliger. Maar ik hoor van de meeste mensen dat het boven de 25 graden beter is om textiel aan te hebben.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:57:
[...]

Leer is iig veiliger. Maar ik hoor van de meeste mensen dat het boven de 25 graden beter is om textiel aan te hebben.
leer is volgens mij niet perse veiliger... zeker moderne textiel producten zijn erg goed..
Wel is het zo dat je leer na een glijpartij waarschijnlijk nog kan gebruiken terwijl textiel vaak dan versleten is...

zie ook:
http://www.obairlann.net/...beginner/sander-test.html

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

hoe zit het eigenlijk met kangeroe? is dat nu koeler dan normaal leer? het is een stuk dunner, en soms ook geprerfereerd, lijkt me dat dat beter koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:24:
[...]

leer is volgens mij niet perse veiliger... zeker moderne textiel producten zijn erg goed..
Wel is het zo dat je leer na een glijpartij waarschijnlijk nog kan gebruiken terwijl textiel vaak dan versleten is...

zie ook:
http://www.obairlann.net/...beginner/sander-test.html
Voordeel van leer is dat het als 2e huis zit (mits je een goed passend pak hebt) en het dus niet gaat draaien en schuiven waar je van die lelijke brandwonden aan overhoud. Bij textiel kan dat niet gegarandeerd worden. Over het doorslijten heb je inderdaad gelijk, al denk ik niet dat textiel het houd bij een glijpartij met 200+km/h

Maar idd, zo klakkeloos zeggen dat leer veiliger is klopt idd niet :N
_Erikje_ schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:25:
hoe zit het eigenlijk met kangeroe? is dat nu koeler dan normaal leer? het is een stuk dunner, en soms ook geprerfereerd, lijkt me dat dat beter koelt.
Kangeroe leer kan idd wat dunner zijn omdat het in principe wat sterker is. Maar boven kangeroe leer zit nog kalfs(rund)leer. Dat is nog een slagje sterker. Kangeroeleer wordt ook alleen op motorforum aangeraden omdat berik en arlenn Ness het gebruikt. Alpinestars en dainesse gebruiken ook kalfsleer als het goed is.

[ Voor 26% gewijzigd door M3rcury op 14-04-2009 22:35 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En penisleer? als je erover wrijft word het hard, dat is pas veilig......... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Tylen schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:32:
[...]

En penisleer? als je erover wrijft word het hard, dat is pas veilig......... :+
wordt wel een erg duur pak denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:28:
[...]

Voordeel van leer is dat het als 2e huis zit (mits je een goed passend pak hebt) en het dus niet gaat draaien en schuiven waar je van die lelijke brandwonden aan overhoud. Bij textiel kan dat niet gegarandeerd worden. Over het doorslijten heb je inderdaad gelijk, al denk ik niet dat textiel het houd bij een glijpartij met 200+km/h

Maar idd, zo klakkeloos zeggen dat leer veiliger is klopt idd niet :N
Maar als leer na een valpartij nog gebruikt zou kunnen worden en textiel niet. Dan is leer toch veiliger?????
Stel ik glij net iets te lang door, dan ga je dus dwars door je textiel heen en niet door leer. Of zie ik het nou te simpel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:35:
[...]

Maar als leer na een valpartij nog gebruikt zou kunnen worden en textiel niet. Dan is leer toch veiliger?????
Stel ik glij net iets te lang door, dan ga je dus dwars door je textiel heen en niet door leer. Of zie ik het nou te simpel allemaal.
Dat zeg ik toch :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Heb het ook gezien dat iemand (medecursist met motorles) na 1 metertje schuiven al door zijn textiel pak heen was en toch een beste schaafwond had. Ik wil eigenlijk ook wel leer hebben, moet toch maar even sparen..
M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:28:
[...]
Kangeroe leer kan idd wat dunner zijn omdat het in principe wat sterker is. Maar boven kangeroe leer zit nog kalfs(rund)leer. Dat is nog een slagje sterker. Kangeroeleer wordt ook alleen op motorforum aangeraden omdat berik en arlenn Ness het gebruikt. Alpinestars en dainesse gebruiken ook kalfsleer als het goed is.
Ik heb eens kangeroe handschoenen aangehad om te passen, dat zat echt master... alleen 100 eurotjes voor (niet-superbike) handschoenen vind ik nogal veel cash...

[ Voor 58% gewijzigd door _Erikje_ op 14-04-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Erikje_ schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:36:
Heb het ook gezien dat iemand (medecursist met motorles) na 1 metertje schuiven al door zijn textiel pak heen was en toch een beste schaafwond had. Ik wil eigenlijk ook wel leer hebben, moet toch maar even sparen..
Dat is dan niet een goed textielpak geweest. Goede textiele kleding zou je bij een val van 120km/h niet doorheen moeten slijten.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:35:
[...]

Hangt er van af wat te lang is natuurlijk.. als je achter een auto meegesleept word kan je idd beter leer aanhebben ja.. Textiel van een goed merk kan tegen een normale glijpartij+marge maar daarna is ie ook aan gort in de meeste gevallen...
Maar dat betekend niet dat je minder slecht uit die glijpartij komt...
"Said to be four times more resistant to tearing and with almost twice the abrasion resistance of conventional cow leather, kangaroo leather also has the advantage of being substantially thinner (and thus lighter) as well as supple and nearly impervious to sweat. Much of this is because kangaroo leather fibers run horizontally with the skin, whereas cowhide fibers are basically random."
http://www.sportrider.com...er_racing_suit/index.html

[ Voor 35% gewijzigd door ToolkiT op 14-04-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:39:
[...]

Dat is dan niet een goed textielpak geweest. Goede textiele kleding zou je bij een val van 120km/h niet doorheen moeten slijten.
Ik weet niet wat voor merk het was (zal wel goedkopie zijn geweest), maar het was bij 80km/h en er zat echt een best gat in ze pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:42:
[...]

Ik weet niet wat voor merk het was (zal wel goedkopie zijn geweest), maar het was bij 80km/h en er zat echt een best gat in ze pak.
Dat is dan idd niet een goed pak...
(goed) Textiel zou daar makkelijk tegen moeten kunnen..

Voor racen is een leren 1 delig pak het beste, zit het strakst, kan meerdere kleine glijpartijtjes aan etc.
Maar een goed textiel pak moet voor straat gebruik prima bestend zijn en niet perse minder veilig...
Door comfort, waterdicht en betere koeling/isolatie zou je zelfs kunnen stellen dat het passieve veiligheid technisch beter is...

Maar beste is gewoon niet onderuit gaan door veilig te rijden.. :)

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 14-04-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:39:

"Said to be four times more resistant to tearing and with almost twice the abrasion resistance of conventional cow leather, kangaroo leather also has the advantage of being substantially thinner (and thus lighter) as well as supple and nearly impervious to sweat. Much of this is because kangaroo leather fibers run horizontally with the skin, whereas cowhide fibers are basically random."
http://www.sportrider.com...er_racing_suit/index.html
Ja, maar dat is iets wat Spidi dus zelf zegt. Sowieso maakt het niet uit of je koe of kangeroeleer hebt bij het glijden, want het eerste punt waar het kapot zal gaan is waarschijnlijk een naad. (mits je niet al een keer eerder gegeleden hebt)
ToolkiT schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:46:
[...]

Voor racen is een leren 1 delig pak het beste, zit het strakst, kan meerdere kleine glijpartijtjes aan etc.
Maar een goed textiel pak moet voor straat gebruik prima bestend zijn en niet perse minder veilig...
Door comfort, waterdicht en betere koeling/isolatie zou je zelfs kunnen stellen dat het passieve veiligheid technisch beter is...

Maar beste is gewoon niet onderuit gaan door veilig te rijden.. :)
Helaas ontkom je er in sommige situaties niet aan om lekker een stukje te sleeën over het afvalt.

[ Voor 30% gewijzigd door M3rcury op 14-04-2009 22:49 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
* The Druid slaps M3rcury with a large trout

Cross-forum-post slet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kangoeroe is lekker soepel. Mijn nieuwe race overall is van kangoeroe leer en me handschoenen ook..Heerlijk spul.

@Kaj: Je broertje is ook al lekker een het knieën he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:05:
Kangoeroe is lekker soepel. Mijn nieuwe race overall is van kangoeroe leer en me handschoenen ook..Heerlijk spul.

@Kaj: Je broertje is ook al lekker een het knieën he ;)
Hihi, ja. Heb gister nog ff met hem gereden. Elk stoplicht knie aan de grond _/-\o_ Wat een koning.

Ik mis echt mijn leren pak. Ik weet bij god niet welke hellingshoek ik rijd. Draaide even de gaskraan open had ik mijn stepje op de grond. En ik maar denken dat ik er nog lang niet was :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:07:
[...]

Hihi, ja. Heb gister nog ff met hem gereden. Elk stoplicht knie aan de grond _/-\o_ Wat een koning.

Ik mis echt mijn leren pak. Ik weet bij god niet welke hellingshoek ik rijd. Draaide even de gaskraan open had ik mijn stepje op de grond. En ik maar denken dat ik er nog lang niet was :X
Meer ernaast hanmgen dus en de motor oprichten, kan je tevens gelijk harder door de boch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:09:
[...]

Meer ernaast hanmgen dus en de motor oprichten, kan je tevens gelijk harder door de boch :P
Ja, maar dat is het hem dus juist. Omdat ik mijn leren pak niet heb, heb ik geen kneesliders, en weet ik mijn hellingshoek niet. Als ik weet dat mijn knie de grond raakt hoef ik niet veel harder meer om mijn stepje de grond te laten raken, en weet ik dat ik meer moet gaan hangen. Maar omdat ik nu tijdelijk in textiel rondrijd heb ik dus geen idee welke hellingshoek ik rijd. Ik weet wel dat meer hangen meer grondspeling betekend ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:48:
[...]

Ja, maar dat is iets wat Spidi dus zelf zegt. Sowieso maakt het niet uit of je koe of kangeroeleer hebt bij het glijden, want het eerste punt waar het kapot zal gaan is waarschijnlijk een naad. (mits je niet al een keer eerder gegeleden hebt)
klopt het is vooral soepeler waardoor het prettiger is, zekker in handschoenen kan dat voordelig zijn
M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:48:
[...]

Helaas ontkom je er in sommige situaties niet aan om lekker een stukje te sleeën over het afvalt.
Helaas dat is waar maar je kan het risico toch wel behoorlijk verminderen gelukkig, maar je hebt altijd nog de factor ander verkeer waar je weinig/geen invloed op hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:46:
[...]
Klopt. Een pak van 'textiel' is natuurlijk niet alleen van textiel. Eigenlijk dekt 'textiel' de lading niet. De jas die ik heb (een Dainese) is meer een 'technische' jas. Op de tactische plaatsen heb je ander materiaal dat veel slijtvaster is. Je hebt meerdere lagen etc. Het is dus geen spijkerjackie. Mijn handschoenen zijn ook van leer, met kevlar bescherming op de vingers. Niet van die harde kappen zoals op race handschoenen, maar soepel. Dat is dan tegen het branden als je hard over het asfalt schuurt.

Voordeel van die technische jacks is dat er vaak veel ventilatieopening in zitten, en dat ze waterdicht zijn. Tegenwoordig hebben ze ook leren jacks met ademende membranen zodat die ook waterdicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 14:56
* Capa is vanochtend geslaagd voor AVD!!! *O* *O*
Morgen aanvragen, vrijdag ophalen :P Die 30,- die dat spoed extra kosten maakt me ook niets meer uit, dat kan er ook nog wel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Feli, heb je al een motor, omdat je zo veel haast heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 13-10 07:22

4x2

lộn xộn quá

M3rcury schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:57:
[...]
Vind ik niet, leer boven alles in de zon, vind het altijd een stuk prettiger aanvoelen.
Alleen is leer wat moeilijker uit te krijgen als je flink zweet omdat het een stuk strakker zit.

En mn motor loopt duidelijk harder als ik leer aan heb :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 14:56
_Erikje_ schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:10:
Feli, heb je al een motor, omdat je zo veel haast heb?
Nee, ik wil dat kutding gewoon hebben O-)
Motor komt wel zsm natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:48

DinX

Motormuis

4x2 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:12:
[...]

Vind ik niet, leer boven alles in de zon, vind het altijd een stuk prettiger aanvoelen.
Alleen is leer wat moeilijker uit te krijgen als je flink zweet omdat het een stuk strakker zit.

En mn motor loopt duidelijk harder als ik leer aan heb :+
Een underall eronder (joh :P) aan doen, geen last met uittrekken dan.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:47:
[...]

Een underall eronder (joh :P) aan doen, geen last met uittrekken dan.
[opschepmodus] Een beetje pak zit dat standaard in [/opschepmodes]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:48

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:51:
[...]

[opschepmodus] Een beetje pak zit dat standaard in [/opschepmodes]
Mwa, in die van mij zit er ook eentje, maar ik vind het toch makkelijker gaan met een underall (is nog eens frisser als het heet is ook)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:02:
[...]

Mwa, in die van mij zit er ook eentje, maar ik vind het toch makkelijker gaan met een underall (is nog eens frisser als het heet is ook)
Zo'n ding kan gewoon in de was hoor :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Gewoon in je dagelijkse kleding rijden. Ook geen gezeur met pak aan/uit trekken op je werk of je schoenen meenemen in een rugtas.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
komkommer schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:11:
Gewoon in je dagelijkse kleding rijden. Ook geen gezeur met pak aan/uit trekken op je werk of je schoenen meenemen in een rugtas.
Tot je valt en heel wat van je lichaam kwijt bent. Zeker als je ook nog eens schoenen draagt die niet over je enkels heen gaan.

Vandaag heb ik een stukje gereden met normale kleding aan en ik vind het niet eens prettig rijden. Je voelt de wind langs je lichaam gaan en voelt dat je vrijwel niet beschemt bent, en dat vind ik zeer onprettig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

PilatuS schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:14:
[...]

Tot je valt en heel wat van je lichaam kwijt bent. Zeker als je ook nog eens schoenen draagt die niet over je enkels heen gaan.

Vandaag heb ik een stukje gereden met normale kleding aan en ik vind het niet eens prettig rijden. Je voelt de wind langs je lichaam gaan en voelt dat je vrijwel niet beschemt bent, en dat vind ik zeer onprettig rijden.
Goed punt, zonde van de schoenen, slippers zijn beter. Maarja, dan moet je toch weer je schoenen apart meenemen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zeg... Zullen we dit niet uit de klauwen laten escaleren :P

Ik zag ze vandaag in T-shirt , kortebroek, slippers met z'n 2 op een R6 en beiden geen helm op.

Edit: motorlaarzen kunnen ook je been afbreken.

Edit 2 : Komkommer gaat op wereldreis?

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 15-04-2009 23:48 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:14:
[...]
Zeker als je ook nog eens schoenen draagt die niet over je enkels heen gaan.
Je moet echt motorschoenen/laarzen hebben met een speciale versteviging op de enkels. Alleen een leren berschoen bv is niet voldoende. Een jaar of wat geleden hadden ze bij Blik op de weg een 'motoraflevering' waarbij een Goldwing rijder getikt werd door een auto op een klaverblad. Hij reed 'maar' 100 ofzo. Maar ja...in zijn houthakkershemd (wég schouderblad), spijkerbroek en een stel stevige berg/wandelschoenen. Je keek zó zijn enkel in... not pretty sight. En hij had veeeeeel pijn. Zijn rug/schouder was behoorlijk ontveld.
Ik heb altijd minimaal een jack/handschoenen/helm en m'n laarzen aan. En eigenlijk ook altijd mijn motorbroek, maar als ik écht even een paar km moet rijden, wil ik die broek wel eens ruilen voor een spijkerbroek.

Ooit met mijn brommerd (een echte brommer dan) onderuit gegaan en ik was blij dat ik een spijkerjack aan had en een goede spijkerbroek. Die was dus bijna helemaal door. Als ik een korte broek/tshirt aan had gehad, hadden ze me naar Beverwijk kunnen brengen...
En als je zoals ik ooit een keer iemand zonder helm tegen een boom heb zien rijden (met 'slechts' 20kmh -> schedelbasisfractuur) dan hoef je over een helm ook al niet meer na te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

komkommer, geen relletjes proberen te starten hier :+.als offroader weet jij best dat kleding erg belangrijk is. Trouwens vette site _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:42:
[...]

Je moet echt motorschoenen/laarzen hebben met een speciale versteviging op de enkels. Alleen een leren berschoen bv is niet voldoende. Een jaar of wat geleden hadden ze bij Blik op de weg een 'motoraflevering' waarbij een Goldwing rijder getikt werd door een auto op een klaverblad. Hij reed 'maar' 100 ofzo. Maar ja...in zijn houthakkershemd (wég schouderblad), spijkerbroek en een stel stevige berg/wandelschoenen. Je keek zó zijn enkel in... not pretty sight. En hij had veeeeeel pijn. Zijn rug/schouder was behoorlijk ontveld.
Ik heb altijd minimaal een jack/handschoenen/helm en m'n laarzen aan. En eigenlijk ook altijd mijn motorbroek, maar als ik écht even een paar km moet rijden, wil ik die broek wel eens ruilen voor een spijkerbroek.

Ooit met mijn brommerd (een echte brommer dan) onderuit gegaan en ik was blij dat ik een spijkerjack aan had en een goede spijkerbroek. Die was dus bijna helemaal door. Als ik een korte broek/tshirt aan had gehad, hadden ze me naar Beverwijk kunnen brengen...
En als je zoals ik ooit een keer iemand zonder helm tegen een boom heb zien rijden (met 'slechts' 20kmh -> schedelbasisfractuur) dan hoef je over een helm ook al niet meer na te denken...
Iets met sarcasme ;)

Komkomer (ja, die zijn het lekkerst in de ZOMER!) weet best dat kleding erg belangrijk is.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

_Erikje_ schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:43:
komkommer, geen relletjes proberen te starten hier :+.als offroader weet jij best dat kleding erg belangrijk is. Trouwens vette site _/-\o_
Heh, bedankt, ik moet 'm eigenlijk updaten. Er zijn wat wijzigingen in de plannen gekomen. Ik ga de Raid de l'amitie eerst even doen :X.

Ik ben nog steeds druk bezig met het voorbereiden van mijn fiets. Blijkbaar standaard kwaaltje dat de krukasmoer er af loopt, dus ik heb vandaag eindelijk mijn blok weer dicht en ik heb gelukkig mijn aangepaste achterschokbreker kunnen plaatsen. Maar ik wacht nog steeds op mijn progressieve voorveren die nog steeds niet binnen zijn. En ik ga over 10 dagen al weg :(, dat wordt niet meer oefenen/ afstellen van te voren... Als die veren uberhaupt nog komen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Het is weer tijd voor een plaatje hier!
Dus.

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/9721/img3360ls0.jpg

No signature required.