Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.388 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
De 8 moet ook helemaal niet met slippende koppeling :S Ik moest het gas juist vasthouden, en dan met de achterrem de snelheid regelen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
denniskrol schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:22:
De 8 moet ook helemaal niet met slippende koppeling :S Ik moest het gas juist vasthouden, en dan met de achterrem de snelheid regelen.
ik in zijn twee toeren op 2500 en met achterrem terugremmen naar 2000. Dan met trekkende motor draaien.. (GS500 btw).
Maar als ik tegenwoordig kort moet draaien doe ik dat gewoon in zijn 1 zonder rem of koppeling... (Honda Magna)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
* Chakotay kan de 8 e.d. eigenlijk helemaal niet meer nu :XEigenlijk weer eens mee gaan oefenen, toch wel tof om fatsoenlijk te kunnen keren :+

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 31-03-2009 08:57 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 07:56:
* Chakotay kan de 8 e.d. eigenlijk helemaal niet meer nu :X Eigenlijk weer eens mee gaan oefenen, toch wel tof om fatsoenlijk te kunnen keren :+
Volgendee GoT rit wordt toch echt met een bijzondere verichtingen lesje :P

* ROFLASTC 2 petjes met bijhorende VW-tjes het nakijken gegeven heeft. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 31-03-2009 08:10 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 07:56:
* Chakotay kan de 8 e.d. eigenlijk helemaal niet meer nu :X Eigenlijk weer eens mee gaan oefenen, toch wel tof om fatsoenlijk te kunnen keren :+
Met de monster kan een 8 met de knie aan de grond :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ROFLASTC schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:09:
[...]

* ROFLASTC 2 petjes met bijhorende VW-tjes het nakijken gegeven heeft. 8)
Zozo, is je nieuwe speelgoed sneller dan een petjesgolf? Poehee :+
Tylen schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:36:
[...]

Met de monster kan een 8 met de knie aan de grond :P
Ik las het idd, doe je netjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:58:
[...]

Zozo, is je nieuwe speelgoed sneller dan een petjesgolf? Poehee :+
:*) sneller dan 2 zelfs. Ik ben zoooo gaaf. B)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Oja me actie van van het weekend.

Rijd ik met een vriendin op het dijkje van Deventer naar Zwollde. Komt er een mooie bocht naar rechts. Ik zet hem in en achterwiel glijd weg. Bocht kon ik niet meer halen maar kreeg weer grip dus platter gegooit. Mocht niet baten. Dus toen eieren voor me geld gekozen en motor rechtop en dijkje af gereden. Schuin naar beneden door het natte gras. Beneden aangekomen een meter of 20 door geploeterd en toen kwam ik recht op een zijstraat van het dijkje af. Dus vol naar boven om met een serielijke sprong weer op de weg te komen. Voelde met net die gasten van FMX Fever ;) Toen ik lande stond er een hele groep motor rijders van het zxr400 topic te kijken hahaha. Ben dus maar meteen doorgereden en niet gestopt. :+

Achterband is een diablo supercorsa, en dat in combinatie met een nat plekje gaat niet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
ROFLASTC schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:09:
[...]

Laat me raden, achtjes om het restaurant zeker ..... :9

[ Voor 16% gewijzigd door The Druid op 31-03-2009 09:32 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The Druid schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:31:
[...]

Laat me raden, achtjes om het restaurant zeker ..... :9
lol, u vraagt wij draaien (pun intended)
Tylen schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:22:

Dus toen eieren voor me geld gekozen en motor rechtop en dijkje af gereden. Schuin naar beneden door het natte gras.
_/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door ROFLASTC op 31-03-2009 09:45 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:22:
Oja me actie van van het weekend.

[...]
Oeps :+ Doe je goed, bermvlucht voor gevorderden? :P

[ Voor 66% gewijzigd door Chakotay op 31-03-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Chakotay schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:46:
[...]

Oeps :+ Doe je goed, bermvlucht voor gevorderden? :P
Hoe laat ik zien dat ik nu ook wel wat anders aankan dan standaard bochtjes op de dijk :+ Logische volgende stap is toch bochtjes overslaan, gewoon rechtdoor over t gras..bochtjes in de verticale richting DAS PAS t ECHTE WERK

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo ik kan ook weer de weg op! Bevalt mij super en ga weer met plezier naar werk ;)

Voor aanzicht voor de uitlaat welke ingepakt zit, de handkappen en de kleine knippers.

To Do: Spiegels
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/cnvdpoel/GoT/motor_voor_klein.jpg

Zij aanzicht voor het korte kontje op de motor en de kleine knippers achter.

To Do: Chippen en andere uitlaat

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/cnvdpoel/GoT/motor_zijkant_klein.jpg

Ik ga zeker weer genieten van dit seizoen en donderdag/vrijdag is het weer heerlijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Binnenkort weer beginnen met lessen op aangepaste vorm ivm http://www.ipzo.com/NL/agorafobie/agorafobie.html, er zit in mijn woonplaats een rijschool http://mickcom.nl/auto/in...task=view&id=15&Itemid=28 die mij door de eerste paar lessen heen kan slepen, als dat goed gaat is de rest eitje (vertrouwd enzo, ik heb geen rijangst maar pleinvrees).

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Francis schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:16:
Binnenkort weer beginnen met lessen op aangepaste vorm ivm http://www.ipzo.com/NL/agorafobie/agorafobie.html, er zit in mijn woonplaats een rijschool http://mickcom.nl/auto/in...task=view&id=15&Itemid=28 die mij door de eerste paar lessen heen kan slepen, als dat goed gaat is de rest eitje (vertrouwd enzo, ik heb geen rijangst maar pleinvrees).
ikoppertje: gewoon (verkeers)pleinen mijden ;)

Maar lijkt me lastig zoiets.. maar gelukkig heb je geen claustrofobie, want dat kan je motorrijden wel vergeten ivm helm...

Success.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

ToolkiT schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:19:
[...]

ikoppertje: gewoon (verkeers)pleinen mijden ;)

Success.
Flauw hoor... :P
Mja, het is meer dat ik niet in controle ben over de situatie en dus niet kan bepalen hoe en wanneer en waarheen er gereden wordt. In de auto heb ik godzij dank zelden tot nooit last, behalve soms in de file.
Het is idd wel eens lastig, mgoed er zijn ergere dingen in het leven, zoals voor de ogen van het voltallige zxr400 forum van de dijk af te rijden omdat je een bocht niet haalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Francis schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:24:
[...]
Het is idd wel eens lastig, mgoed er zijn ergere dingen in het leven, zoals voor de ogen van het voltallige zxr400 forum van de dijk af te rijden omdat je een bocht niet haalt :P
Mjah het kan erger hoor want je had ook de dijk af kunnen glijden ;). Ergens vind ik het juist indrukwekkend dat je zoveel controle hebt om hem recht te gooien en de dijk af te rijden. Zelf zou ik denk ik gewoon zijn gaan glijden en dat is toch veel lulliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Francis schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:24:
[...]

Flauw hoor... :P
Mja, het is meer dat ik niet in controle ben over de situatie en dus niet kan bepalen hoe en wanneer en waarheen er gereden wordt. In de auto heb ik godzij dank zelden tot nooit last, behalve soms in de file.
Hahaha ach we kunnen er tenminste nog om lachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, vanaf morgen ga ik weer permanent met de motor naar het werk *O*
TiMMieJ schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:11:
Zo ik kan ook weer de weg op! Bevalt mij super en ga weer met plezier naar werk ;)

[...]
Ziet er goed uit :) Wat is het idee achter die ingepakte uitlaat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Chakotay schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:25:
Ziet er goed uit :) Wat is het idee achter die ingepakte uitlaat eigenlijk?
Mijn motorbroek is inmiddels niet meer zo water dicht als dat hij ooit was ;). Dat is mijn reden geweest om hem in te pakken. Pluspunt vind ik zelf dat het niet lelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
TiMMieJ schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:11:

Voor aanzicht voor de uitlaat welke ingepakt zit, de handkappen en de kleine knippers.

To Do: Spiegels
[afbeelding]

Zij aanzicht voor het korte kontje op de motor en de kleine knippers achter.

To Do: Chippen en andere uitlaat

[afbeelding]

Ik ga zeker weer genieten van dit seizoen en donderdag/vrijdag is het weer heerlijk weer.
Arrgh, dat is toch echt een geile machine. Ik kan mezelf telkens met moeite tegenhouden om niet te stoppen bij de dealer voor een testrit. Maar hij is zo klein, en volgens mij duur in onderhoud en diefstalgevoelig (zo praat ik mezelf in :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

MMach schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:38:
[...]

Arrgh, dat is toch echt een geile machine. Ik kan mezelf telkens met moeite tegenhouden om niet te stoppen bij de dealer voor een testrit. Maar hij is zo klein, en volgens mij duur in onderhoud en diefstalgevoelig (zo praat ik mezelf in :P )
Nog niet veel van gemerkt moet ik je zeggen. Enkel de verzekering is wel hoog maar niet hoger dan welke racer ook (uit 2007 of nieuwer). All-Risk weliswaar om zeker te zijn.

Zijn er nog gotters die 26 april naar de SBK gaan? Ik ga denk wel even kijken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ligt eraan of ik kaartjes krijg ;) Anders gewoon thuis op de bank met een potje bier. Dan zie je toch het meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

denniskrol schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:22:
wel met een bmw f650gs. die hebben een superlange eerste versnelling waardoor je de 8 niet in zijn 2 kan doen wat gewoonlijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
Volgens mij moest ik 'm in z'n 1 doen zonder slippende koppeling en met de achterrem. (Honda CB250 :+)
Als ik nu moet keren doe ik dat lekker met 1 been los en slippende koppeling, dan maar minder netjes. Ik heb echt geen zin op op me bek te gaan met m'n eigen motor

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Stuur in uiterste aanslag en met gas overeind blijven.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:50
Een vriend van me die nu net is begonnen met lessen wil een goedkoop motortje kopen. Ja bla bla niet verstandig als je nog aan het lessen bent, verleiding is helemaal niet te groot ;) dus daar gat het ff niet om.

Maar nu waren we op dit ding uit gekomen: http://link.marktplaats.nl/235807542
Alleen die is pas 5 jaar later op het kenteken gezet (komt uit 1990) en heeft een andere kleurstelling, spiegels en knipperlichten dan het standaard model. Nu vragen we ons dus af of er mee op het circuit is geraced ;) Hij heeft maar 30k km gelopen dus dat leek mij nog wel aardig.

Een andere optie is deze voor dezelfde prijs alleen met 50k km en van het zelfde jaartal.

Ikzelf zou voor de 1e machine gaan, misschien dat er wel een kans is dat er mee geraced is, maar waarom zou dat met de 2e niet zo zijn. Het is toch altijd maar een gok of zo'n oud beestje nog een tijd lang goed blijft rijden.

wat denken jullie? ;)
_Erikje_ schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:13:
[...]

me 2. Ben zelfs een keer omgerold met de acht (lag aan de motor niet aan mij >:) ) Vreselijk om de acht te doen in eerste versnelling met slippende koppeling.
Ja idd, vooral als je dan weer naar rechts gaat dan moet je goed opletten dat je het gas niet dicht draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag bij het oefenen een paar keer van de 8 een semi-12 gemaakt. Rondje te ver. :P
Bij het examen heb ik die uiteindelijk niet hoeven te doen, alleen wegrijden uit parkeervak en de langzame slalom in dat cluster.
Alle langzame oefeningen gaan me prima af, alleen de precisiestop en de uitwijkoefening vind ik lastig.
Maar goed, AVB gehaald, op naar de AVD *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Gisae op 31-03-2009 16:14 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jemug, wat zijn jullie allemaal actief aan het posten.

Zaterdag ga ik weer lekker de brommert uit de schuur trekken. Wordt helaas geen hevig ritje, want mijn pak wordt vermaakt, daarna door naar mijn vriendin, en dan zondag met de brommert naar mijn ouders toe. Dan ga ik van 50km dit jaar, naar 400km dit jaar *O*

Net nog even op de nieuwe gsx-r 1000 gereden, en het is weer typisch een suzuki. Doen ze er een mooi setje voorpoten in, maar staat die weer in de comfort stand :X Remmerij is wel een stukje beter tov voorgaande jaren.
Gisae schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:13:
Vandaag bij het oefenen een paar keer van de 8 een semi-12 gemaakt. Rondje te ver. :P
Bij het examen heb ik die uiteindelijk niet hoeven te doen, alleen wegrijden uit parkeervak en de langzame slalom in dat cluster.
Alle langzame oefeningen gaan me prima af, alleen de precisiestop en de uitwijkoefening vind ik lastig.
Maar goed, AVB gehaald, op naar de AVD *O*
Feli man! Maar wat is er moeilijk aan de precisiestop? Je kan toch een klein beetje harder/zachter knijpen. Dat ziet niemand :P
TiMMieJ schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:12:
[...]

Nog niet veel van gemerkt moet ik je zeggen. Enkel de verzekering is wel hoog maar niet hoger dan welke racer ook (uit 2007 of nieuwer). All-Risk weliswaar om zeker te zijn.

Zijn er nog gotters die 26 april naar de SBK gaan? Ik ga denk wel even kijken daar.
Misschien. Al klinkt het pot bier en op de bank kijken ook erg goed. :9~

[ Voor 52% gewijzigd door M3rcury op 31-03-2009 17:22 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

HammerT schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:45:
Een vriend van me die nu net is begonnen met lessen wil een goedkoop motortje kopen. Ja bla bla niet verstandig als je nog aan het lessen bent, verleiding is helemaal niet te groot ;) dus daar gat het ff niet om.

Maar nu waren we op dit ding uit gekomen: http://link.marktplaats.nl/235807542
Alleen die is pas 5 jaar later op het kenteken gezet (komt uit 1990) en heeft een andere kleurstelling, spiegels en knipperlichten dan het standaard model. Nu vragen we ons dus af of er mee op het circuit is geraced ;) Hij heeft maar 30k km gelopen dus dat leek mij nog wel aardig.

Een andere optie is deze voor dezelfde prijs alleen met 50k km en van het zelfde jaartal.

Ikzelf zou voor de 1e machine gaan, misschien dat er wel een kans is dat er mee geraced is, maar waarom zou dat met de 2e niet zo zijn. Het is toch altijd maar een gok of zo'n oud beestje nog een tijd lang goed blijft rijden.

wat denken jullie? ;)

[...]

Ja idd, vooral als je dan weer naar rechts gaat dan moet je goed opletten dat je het gas niet dicht draait.
5 jaar verschil wil zeggen dat het waarschijnlijk een importfiets is, deze kan rustig andere spiegels/kuipwerk hebben :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 09-10 15:17
Ik heb vorige week een nieuw pak gekocht. Een niet zo heel handige 1 delige suit, maar het zit erg lekker.
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1430350.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1430354.jpg

Deze week moet de achterband nog eens vervangen worden, na 6000 en nog wat km in de afgelopen paar maanden. Ik ben nog aan het twijfelen om weer voor de pilot power 2's te gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door MMach op 31-03-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

MMach schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:23:
Ik heb vorige week een nieuw pak gekocht. Een niet zo heel handige 1 delige suit, maar het zit erg lekker.
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze week moet de achterband nog eens vervangen worden, na 6000 en nog wat km in de afgelopen paar maanden. Ik ben nog aan het twijfelen om weer voor de pilot power 2's te gaan.
1 delig zit echt zo veel beter. sluit allemaal lekker aan. Het is alleen vrij onhandig.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 13-10 12:23

Exigence

dnkroz

Het ging gisteren weer veel te snel veel te hard. Wel leuk en aardig, maar ze hoeven maar ergens te staan en ik kan hem inleveren.

Beheersing is buiten de bebouwde kom erg snel weg :P Gisteren 180 kilometer gereden, waarvan zo'n 130 over mooie bochtige overzichtelijke weggetjes (60 zones waar je 3x de toegestane snelheid rijdt...).

Verbruik.... 1:12,5 O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 01-04-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Exigence schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:49:
[...]
(60 zones waar je 3x de toegestane snelheid rijdt...).
[...]
Kijk uit, straks krijg je de dwerg op bezoek
Afbeeldingslocatie: http://janwib.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/03/15/wegmisbruikers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 02-10 11:09
Vanmiddag mijn rijbewijs gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Loona35 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:18:
Vanmiddag mijn rijbewijs gehaald :)
Gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:30
MMach schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:23:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Exigence schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:49:
Het ging gisteren weer veel te snel veel te hard. Wel leuk en aardig, maar ze hoeven maar ergens te staan en ik kan hem inleveren.

Beheersing is buiten de bebouwde kom erg snel weg :P Gisteren 180 kilometer gereden, waarvan zo'n 130 over mooie bochtige overzichtelijke weggetjes (60 zones waar je 3x de toegestane snelheid rijdt...).

Verbruik.... 1:12,5 O-)
dat is niet zo slim...met dit weer zijn er ook genoeg kinderen en ouderen op de been die niet snel kunnen reageren etc. enfin, je kent het verhaal :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Edit: Laat helemaal maar zitten ook :+

[ Voor 96% gewijzigd door M3rcury op 01-04-2009 17:18 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 12:40
Ik zag zojuist deze bike staan.
De prijs is erg laag vind ik. Begin nu te twijfelen of dit wel een motor is, of zo'n brommer-geval?

Als dit een motor is, hoe kan het dan zo zijn dat de prijs zo laag is? En is dit een goeie bike om te kopen (als er niets aan mankeert natuurlijk), of hebben jullie duidelijke redenen om dit niet te doen?

[ Voor 15% gewijzigd door aaajeetee op 01-04-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is een RS125. Dus een 125cc motor, en geen brommer.

Verder heb ik niet echt verstand van of het een goede betrouwbare motor is.

Edit: Als ik even snel op MP kijk is het een normale prijs. Er staan er een aantal op MP die goedkoper zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 01-04-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

aaajeetee schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:00:
Ik zag zojuist deze bike staan.
De prijs is erg laag vind ik. Begin nu te twijfelen of dit wel een motor is, of zo'n brommer-geval?

Als dit een motor is, hoe kan het dan zo zijn dat de prijs zo laag is? En is dit een goeie bike om te kopen (als er niets aan mankeert natuurlijk), of hebben jullie duidelijke redenen om dit niet te doen?
Is een 125cc 2-takt

Ik heb er 1 gehad voor een jaartje. (weggedaan omdat ik de gixxer kon betalen) En heb er echt megaveel plezier mee gehad. Het fun gehalte op zo'n ding is zo veel hoger dan op een normale 600cc supersport. Nadeel is alleen dat het een 2-takt is. MEGA gevoelig voor warmrijden, en je kan er niet een constante snelheid mee rijden (je moet je toerental varieren)

Als je het ding puur voor de fun koopt zeg ik doen, koop je hem om woon-werk of wat anders mee te doen, zou ik hem niet kopen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
M3rcury schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:05:
[...]

Is een 125cc 2-takt

Ik heb er 1 gehad voor een jaartje. (weggedaan omdat ik de gixxer kon betalen) En heb er echt megaveel plezier mee gehad. Het fun gehalte op zo'n ding is zo veel hoger dan op een normale 600cc supersport. Nadeel is alleen dat het een 2-takt is. MEGA gevoelig voor warmrijden, en je kan er niet een constante snelheid mee rijden (je moet je toerental varieren)

Als je het ding puur voor de fun koopt zeg ik doen, koop je hem om woon-werk of wat anders mee te doen, zou ik hem niet kopen.
Oké duidelijk, bedankt voor de beide en snelle antwoorden.
Ben inderdaad wel van plan om de bike ook voor woon-werk te gebruiken, dus dan wordt dit 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Zo ik spoor weer, tenminste mijn motor ;)

Vandaag mijn balhoofdlagers laten vervangen en dat was ook wel nodig want ik had echt last van een zwiebertje op rechte stukken. Moet zeggen dat het echt lekkerder rijdt, had niet verwacht dat het zoveel zou schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Druid op 01-04-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Druid schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:36:
Zo ik spoor weer, tenminste mijn motor ;)

Vandaag mijn balhoofdlagers laten vervangen en dat sas ook wel nodig want ik had echt last van een zwiebertje op rechte stukken. Moet zeggen dat het echt lekkerder rijdt, had niet verwacht dat het zoveel zou schelen.
Je balhoofd bepaald je complete geometrie. Dus een kleine speling kan je complete rijeigenschappen al veranderen. Nou is een balhoofd dat "beweegt" natuurlijk het iritantste dat er is ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 13-10 12:23

Exigence

dnkroz

Sibylle schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:50:
[...]

dat is niet zo slim...met dit weer zijn er ook genoeg kinderen en ouderen op de been die niet snel kunnen reageren etc. enfin, je kent het verhaal :P
Niet zo erg als je het al meer dan een kilometer van tevoren aan ziet komen ;) Zo overzichtelijk is het daar, als het minder overzichtelijk zou zijn dan waag ik me d'r niet aan, ik wil niet van m'n motor gereden worden door een auto of, nog erger, zelf iemand aanrijden. Nee, alleen als het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wimmel_1 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:29:
laat maar ;)

Anders is het niet orgineel meer ....
...............én binnen :Y

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20r67ua.jpg

Nou kunnen we weer veilig door het land van "Maas & Waal" gaan rijden op Zondag :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:21

steveman

Comfortabel ten onder

Haha, mooie tekst :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
vette tekst

hoop niet dat je werkelijk bid, dat je er weer goed uit komt, als je zo in een bocht hangt he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Zojuist gebeld met rijschool en volgende week woensdag avond ga ik langs om het een en andere te bespreken omtrenk het plan van aanpak en als alles goed gaat begin ik binnenkort met lessen!
Hopelijk doet mijn gemene fobie niet opspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

Francis schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:41:
Zojuist gebeld met rijschool en volgende week woensdag avond ga ik langs om het een en andere te bespreken omtrenk het plan van aanpak en als alles goed gaat begin ik binnenkort met lessen!
succes! :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
helpt het met je fobie als je totaal niet herkenbaar bent? dan zou ik helm met donker vizier etc. kopen. Met dit weer sowieso geen slechts plan

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

Francis schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:41:
Je maakt me nieuwsgierig, dus als ik vragen mag: welke fobie bedoel je?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Twhomp schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:11:
[...]

Schijnbaar niet nieuwsgierig genoeg.... Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/devil.gif

clickable smiley

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mijn God. Ik fiets (met de trapfiets) de hoek om en ik hoor in de verte een Chopper starten. Luide ongedempte klappen en driftig ge-gas. Komt er een Harley de hoek om (soort captain america meets ratbike) de uitlaten zijn vrij duidelijk open en het arme ding moet van de berijder hoogtoerig en op de choke zwarte wolken uitbraken. De zwarte dood wasemt over de mensen heen en ik ruik de onverbrande benzine en als ik mijn hand over mijn gezicht haal zit de zwarte meuk aan mijn vingertoppen. OVer een afstand van tientallen meters hinge er die zwarte walm van een blok wat slavenarbeid moet verrichten.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
ROFLASTC schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:08:
Mijn God. Ik fiets (met de trapfiets) de hoek om en ik hoor in de verte een Chopper starten. Luide ongedempte klappen en driftig ge-gas. Komt er een Harley de hoek om (soort captain america meets ratbike) de uitlaten zijn vrij duidelijk open en het arme ding moet van de berijder hoogtoerig en op de choke zwarte wolken uitbraken. De zwarte dood wasemt over de mensen heen en ik ruik de onverbrande benzine en als ik mijn hand over mijn gezicht haal zit de zwarte meuk aan mijn vingertoppen. OVer een afstand van tientallen meters hinge er die zwarte walm van een blok wat slavenarbeid moet verrichten.
moet je ff afsnijden met je fiets, en dan erop wijzen dat dat niet netjes is om zo te rijden :P

Nja, kan dat de motor ff warm moest worden, en de choke ouderwets gewoon meer brandstof pompt zonder extra benzine :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Sibylle schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:46:
[...]
Nja, kan dat de motor ff warm moest worden, en de choke ouderwets gewoon meer brandstof pompt zonder extra benzine :P
Extra brandstof zonder extra benzine? O-)

[ Voor 74% gewijzigd door c0ne op 02-04-2009 22:33 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sibylle schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:46:
[...]

moet je ff afsnijden met je fiets, en dan erop wijzen dat dat niet netjes is om zo te rijden :P

Dattie rookt door de choke spreekt voor zich maar dan niet zo heftig als ik vandaag heb meegemaakt. Warmdraaien kan ook met beleid zeg maar. Kennelijk was het blok al zo verneuqt dat het alleen nog lopen wil als je meteen na start aan de gashendel moet rukken om het allemaal op temperatuur te krijgen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Dat is toch ook het idee van een ratbike, zo lang mogelijk door rijden met zo weinig mogelijk investeringen. Niet dat ik het goedkeur ofzo hoor, maar ik heb zelf ook geen katalysator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:47:
Dat is toch ook het idee van een ratbike, zo lang mogelijk door rijden met zo weinig mogelijk investeringen. Niet dat ik het goedkeur ofzo hoor, maar ik heb zelf ook geen katalysator ;)
Nee, een ratbike hoort goed onderhouden te zijn, maar er uiterlijk niet uit te zien. En is 9 van de 10 keer zwart :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Sibylle schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:48:
[...]

helpt het met je fobie als je totaal niet herkenbaar bent? dan zou ik helm met donker vizier etc. kopen. Met dit weer sowieso geen slechts plan
Nee :)
Ik heb geen "straks herkennen ze mij" fobie :P
Twhomp schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:11:
[...]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Agorafobie
"Angst voor plaatsen of situaties waaruit ontsnappen moeilijk of gênant is of waarin geen hulp beschikbaar is als er een paniekaanval of paniekachtige symptomen optreden. Tot de agorafobische angsten behoren kenmerkende situaties, waaronder alleen uit huis zijn, zich in een mensenmassa bevinden, in een wachtrij staan, op een brug staan of reizen in een bus, trein of auto."
In grote lijnen dat dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Francis op 03-04-2009 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:03

_Apache_

For life.

Givi E450 is binnen,
Zumo 550 is binnen!

Ik zeg, het word een goed weekend! 8)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 18:22
ROFLASTC schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:08:
dat is waarschijnlijk de eerste keer dat ie dit jaar uit de schuur komt...en ik geloof niet dat ie op 31 december 2008 nog buiten is geweest...zucht....heerlijk...de zomerrijders laten zich ook weer zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Francis schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 07:35:
[...]

Nee :)
Ik heb geen "straks herkennen ze mij" fobie :P

[...]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Agorafobie
"Angst voor plaatsen of situaties waaruit ontsnappen moeilijk of gênant is of waarin geen hulp beschikbaar is als er een paniekaanval of paniekachtige symptomen optreden. Tot de agorafobische angsten behoren kenmerkende situaties, waaronder alleen uit huis zijn, zich in een mensenmassa bevinden, in een wachtrij staan, op een brug staan of reizen in een bus, trein of auto."
In grote lijnen dat dus.
Maar als je er met de auto geen problemen mee hebt lijkt me het met de motor juist nog minder? Een motor kan toch overal makklijk tussendoor e.d. Of werkt het zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ah men... De postbode dropt een briefje met daarop de mededeling dat ik mijn Zumo-550 de eerst volgende werkdag mag komen ophalen.... Telt zaterdag ook als werkdag bij TNT ?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

HammerT schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:52:
[...]

Maar als je er met de auto geen problemen mee hebt lijkt me het met de motor juist nog minder? Een motor kan toch overal makklijk tussendoor e.d. Of werkt het zo niet?
Ik denk dat, zoals hij inderdaad eerder aangaf, als hij wat vertrouwen weet te krijgen de eerste lessen dat hij met die motor zich uit elke situatie weet te redden (waar je inderdaad meer opties voor hebt dan met een auto), dat het dan wel goed komt.

Voordeel is wel dat je anoniem bent op de motor. Niet dat dat het probleem is, maar het zorgt er wel voor dat je minder schroom hebt om voor je gevoel "asociale" acties te doen, zoals bijvoorbeeld tussen een twee rijen door rijden om vooraan bij het stoplicht te komen. Die actie mag gewoon, maar is toch "raar" voor je gevoel eerst. Maar je bent lekker anoniem, dus doe je het lekker toch. En op die manier heb je toch meer mogelijkheden tot je beschikking, voor je gevoel in ieder geval. En dat, lijkt mij, helpt wel met agorafobie.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:42:
ah men... De postbode dropt een briefje met daarop de mededeling dat ik mijn Zumo-550 de eerst volgende werkdag mag komen ophalen.... Telt zaterdag ook als werkdag bij TNT ?
Als je postkantoor open is wel ja. Waarschijnlijk wel dus.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HammerT schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:52:
[...]

Kan me aan de ene kant wel voorstellen dat juist doordat je kleiner bent en je kleiner voelt, het gevoel kan krijgen dat de rest groter - en meer angst inboezemt - waardoor je fobie versterkt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Twhomp schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:54:
[...]

Ik denk dat, zoals hij inderdaad eerder aangaf, als hij wat vertrouwen weet te krijgen de eerste lessen dat hij met die motor zich uit elke situatie weet te redden (waar je inderdaad meer opties voor hebt dan met een auto), dat het dan wel goed komt.

Voordeel is wel dat je anoniem bent op de motor. Niet dat dat het probleem is, maar het zorgt er wel voor dat je minder schroom hebt om voor je gevoel "asociale" acties te doen, zoals bijvoorbeeld tussen een twee rijen door rijden om vooraan bij het stoplicht te komen. Die actie mag gewoon, maar is toch "raar" voor je gevoel eerst. Maar je bent lekker anoniem, dus doe je het lekker toch. En op die manier heb je toch meer mogelijkheden tot je beschikking, voor je gevoel in ieder geval. En dat, lijkt mij, helpt wel met agorafobie.
Ik rij al jaren auto en heb geen moeite ermee, het zit hem meer in het niet "in controle zijn".
Ik bepaal niet zelf waarheen en hoe en wanneer ik rij of stop.
Anonimiteit is niet relevant, alleen doordat het bij mij als eerst op mijn darmen slaat is het voor mij belangrijk (zeker in het begin) dat ik zelf kan bepalen wanneer er gestopt moet worden en dat ik altijd in de buurt van een WC ben (dit is slechts psychologisch, het is niet zo dat ik direct aan de race :) kak ben oid).
Dus ga ik met instructeur afspreken dat we in het begin lekker in mijn eigen woonplaats blijven rijden en dan vanzelf gaan uitbreiden. Gaat mogelijk wat extra kosten (ik heb in Brasil jaren motor gereden, dus dat kan ik wel), maar het zij zo.
Leuk trouwens dat iedereen meedenkt, jullie zijn lief! O+ :>
Schroom niet om te vragen trouwens, ik heb geen geheimen omtrent mijn fobie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Francis schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:48:
[...]

Ik rij al jaren auto en heb geen moeite ermee, het zit hem meer in het niet "in controle zijn".
Ik bepaal niet zelf waarheen en hoe en wanneer ik rij of stop.
Anonimiteit is niet relevant, alleen doordat het bij mij als eerst op mijn darmen slaat is het voor mij belangrijk (zeker in het begin) dat ik zelf kan bepalen wanneer er gestopt moet worden en dat ik altijd in de buurt van een WC ben (dit is slechts psychologisch, het is niet zo dat ik direct aan de race :) kak ben oid).
Dus ga ik met instructeur afspreken dat we in het begin lekker in mijn eigen woonplaats blijven rijden en dan vanzelf gaan uitbreiden. Gaat mogelijk wat extra kosten (ik heb in Brasil jaren motor gereden, dus dat kan ik wel), maar het zij zo.
Leuk trouwens dat iedereen meedenkt, jullie zijn lief! O+ :>
Schroom niet om te vragen trouwens, ik heb geen geheimen omtrent mijn fobie :)
Heb je dan geen problemen met afrijden? daar bepaal je ook niet echt waar je heen rijdt? En zelfde geld voor de voertuigbeheersing, daar MOET je om die pionnen heen. Of is dat weer wat anders?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

M3rcury schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:07:
[...]

Heb je dan geen problemen met afrijden? daar bepaal je ook niet echt waar je heen rijdt? En zelfde geld voor de voertuigbeheersing, daar MOET je om die pionnen heen. Of is dat weer wat anders?
Ik denk dat ik wel zenuwachtig ben als ik ga afrijden, echter is dat imo normaal, als ik eenmaal de nodige lessen heb gehad gaat het vanzelf beter, meer vertrouwen in het niet in controle zijn.
Voertuigbeheersing idem, het is niet zo dat ik niet een eenrichtingsverkeer straat in durf te rijden ofzo :P
Het is meer het idee dat je niet kan "vluchten" of weggaan wanneer je wil (zonder consequenties). Zoals hoogtevrees hebben en dan ineens ergens hoog op een mast vast zitten, of claustrofobie en vastzitten in de lift. Daar kan je het beste mee vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Francis schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:11:
[...]

Ik denk dat ik wel zenuwachtig ben als ik ga afrijden, echter is dat imo normaal, als ik eenmaal de nodige lessen heb gehad gaat het vanzelf beter, meer vertrouwen in het niet in controle zijn.
Voertuigbeheersing idem, het is niet zo dat ik niet een eenrichtingsverkeer straat in durf te rijden ofzo :P
Het is meer het idee dat je niet kan "vluchten" of weggaan wanneer je wil (zonder consequenties). Zoals hoogtevrees hebben en dan ineens ergens hoog op een mast vast zitten, of claustrofobie en vastzitten in de lift. Daar kan je het beste mee vergelijken.
Ah, op die fiets. Maar als je dat tegen je examinator (en je instructeur zegt) dat als je weg moet, dat je een andere kant op gaat, moet het gewoon goedkomen denk :Y Motorrijden is voor de meeste een hobby/plezier artikel, en dat snappen examinatoren ook wel. Mijn examinator zei dat ook tegen mij: we gaan gewoon lekker een stuk rijden, en mooie bochtjes zoeken, want dat maakt motorrijden leuk. Ik was gelijk een stuk minder zenuwachtig *O*

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

M3rcury schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:21:
[...]

Ah, op die fiets. Maar als je dat tegen je examinator (en je instructeur zegt) dat als je weg moet, dat je een andere kant op gaat, moet het gewoon goedkomen denk :Y Motorrijden is voor de meeste een hobby/plezier artikel, en dat snappen examinatoren ook wel. Mijn examinator zei dat ook tegen mij: we gaan gewoon lekker een stuk rijden, en mooie bochtjes zoeken, want dat maakt motorrijden leuk. Ik was gelijk een stuk minder zenuwachtig *O*
Ik ben ook niet bang dat het niet goed gaat komen :)
En wie weet ben ik met de volgende meet/toertocht er wel bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Francis schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:24:
[...]

Ik ben ook niet bang dat het niet goed gaat komen :)
En wie weet ben ik met de volgende meet/toertocht er wel bij? :)
Achterop kan vast ook wel, als je tenminste niet in paniek raakt in een groepje :p ;)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

ROFLASTC schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:14:
[...]

Achterop kan vast ook wel, als je tenminste niet in paniek raakt in een groepje :p ;)
Nou, ik weeg een goed 100kilo, dus dat lijkt me geen goed plan :P
Ik kan wel langs komen met de digicam (dSLR) om mooie fotos te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Francis schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:18:
[...]

Nou, ik weeg een goed 100kilo, dus dat lijkt me geen goed plan :P
Ik kan wel langs komen met de digicam (dSLR) om mooie fotos te maken :)
Een hoop motoren hebben een "laadvermogen"van 180 a 200 kilo dus dat komt wel goed. Al weet ik niet wat de mijne kan torsen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ROFLASTC schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:14:
[...]

Gaan we weer rijden dan ?

* The Druid zoekt het Grote Tweakers Voorjaarrit topic op ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik trek het niet meer. Maar gelukkig hoef ik nog maar 5 nachtjes te slapen. Rooske is ook klaar met me voorpoten dus morgen lekker de voorvering onder de R-Sex schroeven _/-\o_

En dan Woensdag knallen op CPZ.. Yeahhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:51
Pff.. heb erg veel zin in MORGEN!!! :+

m'n eerste rijles. krijg dan te horen hoe ik moet schakelen eerste stukjes rijden :+ wordt leuk denk ik..

De lessen zijn nog geen 2 km van m'n vandaan.
Aangezien het morgen weer mooi weer is. zal dat ook wel een beetje mee helpen. en als het dan allemaal zo ver is. Hoop ik voor augustus mijn rijbewijs te kunnen ophalen!!

Zal dat haal baar zijn? Denk het wel toch? heb nog heel april, mei juni en julie.. augustus op vakantie. misschien in de US dan motortje huren..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@To_tall.

Veel plezier morgen, gaat vast wel leuk worden.

Of je het voor augustus kan halen hangt heel erg van jou zelf af. Sommige mensen kunnen het binnen een paar weken halen, andere doen er een jaar over met 80 lessen.

Als jij het snel op pakt zou het best kunnen dat je het rijbewijs voor augustus hebt. Na een lesje of 10 is het denk ik wel duidelijk of je nog veel meer lessen nodig hebt of niet.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The Druid schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:52:
[...]

Gaan we weer rijden dan ?

* The Druid zoekt het Grote Tweakers Voorjaarrit topic op ..
Dat was wel mijn plan maar dat gaat nog wat werk vereisen aangezien ik nu nog geen degelijke GPS heb, wat onwennig op de KTM zit, Wimmel nog ff wil spreken en Mercury ook nog aan z'n taas moet trekken. 8)

* ROFLASTC adviseert Zero Machine van Le Castle Vania om alvast in de stemming te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 03-04-2009 18:48 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ROFLASTC schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:44:
[...]

Dat was wel mijn plan maar dat gaat nog wat werk vereisen aangezien ik nu nog geen degelijke GPS heb, wat onwennig op de KTM zit, Wimmel nog ff wil spreken en Mercury ook nog aan z'n taas moet trekken. 8)

* ROFLASTC adviseert Zero Machine van Le Castle Vania om alvast in de stemming te komen.
Heb zin zat, en we hoeven niet een GPS route te doen, ANWB routes zijn ook leuk heb ik net ontdekt.

Net nog even de Bollenstreek Route gereden. Heerlijk rustig op de weg, lekker weer, bollenvelden in bloei en net voor het donker weer thuis. Zo nu eerst een *plop* \o/

[ Voor 7% gewijzigd door The Druid op 03-04-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Vandaag hebben m'n moeder en m'n vriendin hun eerste les (introductie). Ben benieuwd hoe m'n vriendin het zal vinden, voor m'n moeder is het een droom die (alsnog) uitkomt.

M'n moeder vindt zichzelf er eigenlijk wat te oud voor (volgend jaar 50), maar ik vind dat best wel meevallen.. toch? Ze heeft vroeger ook gelest en toen had ze het bijna gehaald, maar het geld was op en ze wou niet dat m'n vader betaalde.

Naja anyway, weinig nuttigs aan deze post, maar leek me wel even leuk om te melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
aaajeetee schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 09:40:
Vandaag hebben m'n moeder en m'n vriendin hun eerste les (introductie). Ben benieuwd hoe m'n vriendin het zal vinden, voor m'n moeder is het een droom die (alsnog) uitkomt.

M'n moeder vindt zichzelf er eigenlijk wat te oud voor (volgend jaar 50), maar ik vind dat best wel meevallen.. toch? Ze heeft vroeger ook gelest en toen had ze het bijna gehaald, maar het geld was op en ze wou niet dat m'n vader betaalde.

Naja anyway, weinig nuttigs aan deze post, maar leek me wel even leuk om te melden :)
nog 1 uur en een kwartier dan mijn eerste les :+
moet wel even naar de winkels nu om toch nog maar andere schoenen te halen. dacht goede schoenen te hebben om te lessen hellaas trek aan me veter en alle haakjes breken af.

Ik heb een CDrom gekregen met oefen examens van 2008 is dat examen erg verschillend met het huidige theorie examen?

[ Voor 6% gewijzigd door To_Tall op 04-04-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

aaajeetee schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 09:40:

Je bent zo oud als je je voelt :), niemand houdt je tegen dingen te doen waar je plezier aan beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
_Apache_ schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:46:
[...]

Je bent zo oud als je je voelt :), niemand houdt je tegen dingen te doen waar je plezier aan beleefd.
Zoiets zei ik ook ja. Plus het feit dat je het nu nog kán doen, dus dan vooral doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

To_Tall schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:56:
heb nog heel april, mei juni en julie.. augustus op vakantie. misschien in de US dan motortje huren..
Vind je dat wel een goed idee om zo snel al in een ander land een motor te gaan huren? Je hebt dan nog haast geen ervaring met één motor, laat staan dat je dan op een vreemde motor in een vreemd land (het verkeer is moeilijk te vergelijken met hier) relaxed overweg kan. Ik weet niet wat je van plan bent, maar in de US zal het wel een HD worden, en dat is helemaal different koek.
Ik heb ook ooit een HD in de VS gereden; een Road King op de R66. Ik was wel wat gewend na een paar jaar rijervaring op een paar motoren en ik had zelf een BMW K1100RS, dus een zware motor deed me niet zoveel. Maar ik kan me voorstellen dat je met minder rijervaring toch wel een nadeel hebt.

Just my €0,02...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
mphilipp schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:24:
[...]

Vind je dat wel een goed idee om zo snel al in een ander land een motor te gaan huren? Je hebt dan nog haast geen ervaring met één motor, laat staan dat je dan op een vreemde motor in een vreemd land (het verkeer is moeilijk te vergelijken met hier) relaxed overweg kan. Ik weet niet wat je van plan bent, maar in de US zal het wel een HD worden, en dat is helemaal different koek.
Ik heb ook ooit een HD in de VS gereden; een Road King op de R66. Ik was wel wat gewend na een paar jaar rijervaring op een paar motoren en ik had zelf een BMW K1100RS, dus een zware motor deed me niet zoveel. Maar ik kan me voorstellen dat je met minder rijervaring toch wel een nadeel hebt.

Just my €0,02...

Nah zal wel mee vallen heb geïnformeerd kan ook een lichte fiets krijgen, Daarnaast kan ik het verkeer wel redelijk goed inschatten in de US aangezien ik daar al vaker heb gereden. En jups verkeer daar is compleet wat anders dan hier in NL alleen het is voor mijn gevoel een stuk relaxter.
Ik heb voorlopig mijn rijbewijs nog niet. Zit alleen te spelen met dat idee, tijd zal het leren hoe snel ik het eea op pak.

Heb iig mijn eerste les gehad vandaag. in 1 woord geweldig :+
Omdat ik nooit op een schakel brommer heb gereden wilde de instructeur mij eigenlijk op de lichte fiets laten starten. om het schakelen onder de knie te krijgen. Echter hij had maar 2 lichte fietsen staan. waarvan 1 een defect achterlicht had dus daar kon vandaag niet mee gereden worden. De andere leerling had 0,0 ervaring met scooters en ik een klein beetje. Hierdoor mocht ik wel op de zwaardere motor beginnen me lessen.

Ik heb me echt vermaakt. vond het geweldig. wel rustig aan begonnen door eerst daar in de straat koppeling op te laten komen en een beetje gas erbij stoppen en opnieuw. Vervolgens opschakelen naar 2. en bij stilstand de motor naar neutraal en dan in zijn 1 zetten. was even wennen maar na ongeveer 15 minuten naar een parkeer plaats gereden c.a. 2 km Verderop en daar een precisie stop geoefend stapvoets rijden en de slalom klein.

Al met al een leuke dag. Volgende week om 13:00 weer stukje rijden..

Volgens de instructeur indien we het goed en snel kunnen op pakken zou ik binnen 1,5 maand mijn eerste praktijk examen kunnen afleggen. we zullen zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

To_Tall schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:31:
[...]
Nah zal wel mee vallen heb geïnformeerd kan ook een lichte fiets krijgen, Daarnaast kan ik het verkeer wel redelijk goed inschatten in de US aangezien ik daar al vaker heb gereden. En jups verkeer daar is compleet wat anders dan hier in NL alleen het is voor mijn gevoel een stuk relaxter.
Het rijdt idd allemaal wat rustiger ginds. Maar evengoed is het anders. Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe jij daar op reageert, maar het is net als een nieuw fototoestel kopen op de dag vòòr je op vakantie gaat...ook (doorgaans) geen goed idee.
Maar het is sowieso een goed idee om voordat je überhaubt aan vakantieplannen op een motor gaat denken wat kilometers onder de bibs te hebben. Scheelt altijd weer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maar het is sowieso een goed idee om voordat je überhaubt aan vakantieplannen op een motor gaat denken wat kilometers onder de bibs te hebben. Scheelt altijd weer.
Hier ben ik het wel mee eens.

Zelf heb ik vorig jaar pas mijn rijbewijs gehaald. En toen merke ik bij elke 100km wel een verschil in hoe ik reed. Na 500km rijden ging het een stuk beter dan toen ik begon. En weer 500km later ging het nog veel beter.

Ik heb nu rond de 4000km gereden en nu rij ik eigenlijk pas lekker relax rond. Naar mijn mening kost het aardig wat km's om lekker te leren rijden. En natuurlijk kan ik nu eigenlijk nog helemaal niet goed rijden.

Ik zou ook zeker aanraden om een basis te hebben van een paar 100, of misschien zelfs een paar 1000km voordat je in het buitenland gaat rijden. Ik zeg niet dat niet kan, en dat het niet goed kan gaan, maar een stukje ervaring is zeker sterk aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 02-10 11:09
Laat je niet zo van de wijs brengen joh, gewoon doen wat je leuk vind. Het is mee genomen, die extra ervaring op de tweewielert, maar zonder overleef je het ook wel. Alleen, why o why de US als we hier in Europa zulke leuke stukken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Loona35 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:34:
[...]

Laat je niet zo van de wijs brengen joh, gewoon doen wat je leuk vind. Het is mee genomen, die extra ervaring op de tweewielert, maar zonder overleef je het ook wel. Alleen, why o why de US als we hier in Europa zulke leuke stukken hebben.
Mee eensch.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

Francis schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:11:
[...]

Het is wel zo dat het gevoel van vrijheid enorm is: je zult je op een motor niet snel ingesloten voelen, je kunt in feite alle kanten op. Ik heb na mijn examen (jan '09) nog maar 300km gedaan, maar de vrijheid is ongekend.

Het zal me niets verbazen als de motor je grootste vervoersvriend wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Loona35 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:34:
[...]

hehe.. Simpel.
Ik gaat hellemaal alleen op vakantie. Naar een College, waar ik mijn engels bij gaat spijkeren 2 weken lang. Vervolgens heb ik na de cursus nog 3 dagen over die ik zelf moet vullen. Zat er over na te denken om naar LA of vegas te rijden. Indien ik zeker van me zelf ben wil ik dit op de motor gaan doen. Indien ik niet zeker van me zelf ben huur ik gewoon een auto daar. Daarnaast als ik in stad a een motor huur en ik ben er niet zeker van me zelf kan ik deze inleveren bij een filiaal altijd nog een auto huren.

We zullen het zien. Voorlopig heb ik net mijn eerste les gehad. op naar les 2. Tering. Ik kijk er echt naar uit. kan gewoon weg haast niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

To_Tall schreef op zondag 05 april 2009 @ 01:16:
[...]
Daarnaast als ik in stad a een motor huur en ik ben er niet zeker van me zelf kan ik deze inleveren bij een filiaal altijd nog een auto huren.
Ik weet niet waar vandaan je naar Vegas gaat, maar houd rekening met belachelijke drop-off fees. Het heeft ons ervan weerhouden om van Chicago naar LA te rijden (R66). De drop-off fee was bijna net zoveel als het huren van die motor zelf. Met auto's is die fee al lager (huur ook overigens). We hebben uiteindelijk die motor maar een dag of 3 gehuurd en een rondje gereden. De huur voor 3 dagen motor was alles bij elkaar net zoveel als 2 weken autohuur...
Laat je niet zo van de wijs brengen joh, gewoon doen wat je leuk vind.
Ik probeer iemand niet van de wijs te brengen. Van mij mag ie alles doen wat ie wil, ik probeer alleen een klein beetje verstand erin te brengen. Zal wel door de leeftijd komen, maar ik denk dat een heleboel ellende juist gebeurt omdat mensen (ok...jongeren) vaak de neiging hebben om 'zomaar' allerlei dingen te doen zonder er echt bij stil te staan. An sich niets mis mee en ondervinding is de beste leermeester. (I know, ik ben ook ooit jong geweest). Vandaar dat ik gewoon de opmerking maak, in de hoop dat het op zijn minst opgepikt wordt en er wordt nagedacht. Niet om iemand tegen te houden, want dan leert iemand het nooit, maar gewoon nadenken voordat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmmz Er zit een laagje op ,oa, mijn spaken. Het beschermt wssl tegen meuk ed. Als je er ff stevig met je vingers langs gaat wrijf je het eraf en komt er een blanke en als nieuw uitziende spaak ondervandaan. Het zit ook op de velg enzo. Het verzamelt al het wegvuil wat het is mooi donkergrijs/zwart van roet en meuk, maar wat is het ?

Is het Tectyl of iets anders? De dealer waar ik'm vandaan had wist het ook niet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ROFLASTC schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:33:
hmmz Er zit een laagje op ,oa, mijn spaken. Het beschermt wssl tegen meuk ed. Als je er ff stevig met je vingers langs gaat wrijf je het eraf en komt er een blanke en als nieuw uitziende spaak ondervandaan. Het zit ook op de velg enzo. Het verzamelt al het wegvuil wat het is mooi donkergrijs/zwart van roet en meuk, maar wat is het ?

Is het Tectyl of iets anders? De dealer waar ik'm vandaan had wist het ook niet.
Siliconespray die vies is geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
To_Tall schreef op zondag 05 april 2009 @ 01:16:
[...]

Vervolgens heb ik na de cursus nog 3 dagen over die ik zelf moet vullen. Zat er over na te denken om naar LA of vegas te rijden. Indien ik zeker van me zelf ben wil ik dit op de motor gaan doen.
Hmm Vegas met motor zou ik toch niet doen hoor.
1: Verschrikkelijk warm (denk dat de Harleys ook maar kantje boord tegen die warmte kunnen, risico.. + Als je eens moet stoppen smelt je binnen de 10s van je motor, echt niet lollig...)
2: Verschroeiend saaie wegen, zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://hyper.siruna.com/users/divdewal/sf_vegas.jpg

Vanwaar vertrek je juist?
Als het weer wat meezit dan is de Highway 1 van SF naar de natte droom van elke motorrijder.

[ Voor 5% gewijzigd door DieterVDW op 05-04-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik verblijf 2,5 week in San Fransisco. waarvan 2 weken op een college. Wat ik na die 2 weken gaat doen is beetje afhankelijk van wie ik daar heb ontmoet.

Het huren van een motor is op dit moment gewoon nog een idee. geen planning, een auto ga ik zowiezo wel huren. Motor moet ik idd zeker nog over nadenken, ligt er ook hellemaal aan hoe snel ik hier mij rijbewijs kan halen en hoeveel km's ik hier in Nederland heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

ROFLASTC schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:33:

Zijn de velgen niet gewoon ingesmeerd met een dun laagje vaseline?
Dat doet ongeveer hetzelfde, al het vuil hecht aan de vaseline ipv de velg.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Pagina: 1 ... 96 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.