Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.387 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

* ROFLASTC bladert door de laatste 5 pagina's.

Yep het is weer seizoen :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
ROFLASTC schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:16:
* ROFLASTC bladert door de laatste 5 pagina's.

Yep het is weer seizoen :P
Gelukkig wel jah. Ik heb 4 maanden niet kunnen rijden. :'( Blij dat het afgelopen week weer een paar dagen mooi weer was. _/-\o_

EINDELIJK WEER! >:)

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:24:
[...]

Gelukkig wel jah. Ik heb 4 maanden niet kunnen rijden. :'( Blij dat het afgelopen week weer een paar dagen mooi weer was. _/-\o_

Ik sta al op 50km! Wie bied er minder :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:39:
[...]

Nee.. Ik ben een professionele stuntrijder en mijn 'tutorial' is foutloos en risico-vrij 8)7
Gewoon gasgeven. ik wil wel een keertje achter je aanrijden. Ik ben zo'n zelfde maloot die steeds harder moet gaan om dezelfde kick te krijgen. Ik begin dan ook steeds meer te twijfelen om een 990 adventure te kopen (alleen denk ik dat het heel snel springen ed gaat worden, en of dat nou veiliger is :X ) Andere optie is een leuke auto, alleen ben ik bang dat ik niet dezelfde adrenaline stoot kan krijgen als op de motor -O-

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Hoe lang rijden jullie dan al zo dat je nu zoiets hebt dat het steeds harder gaan nu toch wel erg hard gaat? :P

Maar ik zit er ook niet echt op te wachten op 300 meter op m'n achter wiel te willen rijden, moet eerst maar eens leren knap een bocht door te gaan :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

HammerT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:01:
Hoe lang rijden jullie dan al zo dat je nu zoiets hebt dat het steeds harder gaan nu toch wel erg hard gaat? :P

Maar ik zit er ook niet echt op te wachten op 300 meter op m'n achter wiel te willen rijden, moet eerst maar eens leren knap een bocht door te gaan :$
het hard rechtuit begint al na een dag of 2 :+
dan ga je bochten maken
dan ga je hard bochten maken
dan ga je onderuit
dan ga je weer hard rechtuit
etc :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:37:
Waarom zou de Tiger minder handig voor woon/werk zijn? juist met zijn hoogte zou hij juist handiger moeten zijn want je kan mooi over het verkeer heen kijken ... en handelbaarheid bij lage snelheiden zal weinig uitmaken denk ik...
Die handigheid zit vooral in 2 dingen: windbescherming en weinig dagelijks onderhoud. Ik vind het erg prettig als ik na een dag werken de motor in de garage kan gooien, en de volgende dag weer kan pakken. Het is ook lekker als die snelwegkilometers makkelijk gaan. Dat maakt die motor voor dagelijks gebruik ook weer een stuk prettiger.

Qua hoogte en handelbaarheid heeft de Tiger inderdaad een streepje voor, en als de Tiger voorzien was van riemaandrijving of cardan dan was er geen keuze geweest, en had ik em gelijk gekocht! Nieuw waarschijnlijk omdat de 2e hands markt Tigers nogal schaars zijn.

Die schaarste is ook de reden waarom ik iets verder ben gaan kijken, een jonge tourbuffel wordt dan ook interessant. Dan komt de FJR (cardan, maar redelijk sportief, en niet overdreven duur) ook in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:57:

Ga eens proefrondjes rijden om te kijken wat jezelf het lekkerst vind. Verschil ik geluid is er ook trouwens, lekkere lompe klappen en een zingende 4in-lijn. Ik weet niet wat je voorkeur heeft. ;)
Bij alles wat je zegt tik ik het vakje af bij de 2 cilinder duc. Wat ik ook wel had verwacht.

Het gaat voor mij idd om plezier op de openbare weg. Dat hoeft niet snel te gaan, en dat mag ook redelijk 'lui' zijn (qua schakel/rijstijl). Maar dus wel gas er op in de bochtjes en niet in de problemen komen als je dat niet perfect doseert zoals op een supersport.

Ik ben ook bijlange niet zo skilled, dus dan lijkt de ducati mij wel de betere keuze.

Ik ben er van overtuigd dat ik nooit een circuit van dichtbij zal zien, dus wat het doet op circuit maakt niet zo veel uit. Verder vind ik vind ik continu in de toeren hangen nogal 'uitsloverig' en niet relax voor de openbare weg.

Dus:
-veel low-rev koppel: check
-vettig stampende roffel: check ;)
Ik ben 1,94cm en 77 kilo (ja magere lange spriet ;)) De ergos op zo'n klein monstertje heb ik geen moeite mee. Ik race tenslotte ook op een heel klein R6je ;)
:) Ik ben iets... euh... ik heb iets dikkere botten ;) :$
Nu ja, goed nieuws dus. 1100 zal ik zeker overwegen.
ToolkiT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:37:

Waarom zou de tiger minder handig voor woon/werk zijn? juist met zijn hoogte zou hij juist handiger moeten zijn want je kan mooi over het verkeer heen kijken ... en handelbaarheid bij lage snelheiden zal weinig uitmaken denk ik...
Als er een 675 Tiger is zou ik daar heel geintereseerd in zijn voor woon-werk....
De grote tiger ook wel, maar die vind ik nog wat prijzig..
Lijkt mij ook, ja. En ik heb het gevoel dat dit type motoren (versys/tiger) echt de mainstream 'do all/can all' motor wordt. Alles in één voor wie maar één motor wil. Een comfortabele hoge rechtop zit voor dagdagelijks verkeer. Beetje 'fairing' voor de autosnelweg, licht, krachtig, toch een dynamisch karakter... Je zal ze steeds meer en meer zien, denk ik.

De versys wordt overal ontzettend goed onthaald en gereviewed als formidabele allround.

De Tiger heeft echter net iets meer karakter (sorry ToolkiT :$ ) Het merk, en de inline triple... Ik krijg al kippevel door alleen nog maar te denken aan het geluid van een inline triple. Zal wel te maken hebben met het firing interval (iemand die eigenlijk weet onder welke hoeken die cilinders aan de krukas hangen?) Een soort kruising tussen een V-Twin en een Twin en een halve V6 uit een auto. Prachtig gewoon.

Alhoewel ze niet echt in dezelfde inhoudsklasse zitten, zou ik wel eens een vergelijkende test willen zien tussen de versys en de Tiger. De Tenere en Transalp hebben echt 0,0 identiteit of karakter (vergeleken met versys en Tiger).

Een tiger uit de UK zou echt een super deal zijn. Komt overeen met 8000 euro (7599 pond?) of zo. Dat is op het vasteland echt geen geld voor een 1050 triple met allround aspiraties (touring, vrije tijd, ...) Daar koop je zelfs nog geen versys voor, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:33:
Lijkt mij ook, ja. En ik heb het gevoel dat dit type motoren (versys/tiger) echt de mainstream 'do all/can all' motor wordt. Alles in één voor wie maar één motor wil. Een comfortabele hoge rechtop zit voor dagdagelijks verkeer. Beetje 'fairing' voor de autosnelweg, licht, krachtig, toch een dynamisch karakter... Je zal ze steeds meer en meer zien, denk ik.
Let wel: de Tiger is een echte straatmotor met een all-road sausje. Vergelijkbaar met de Porsche Cayenne: hoog op z'n poten maar alleen maar op de weg echt goed. Een echte all-road kan ook in het terrein iets, en daar moet de Tiger echt afhaken.
Een tiger uit de UK zou echt een super deal zijn. Komt overeen met 8000 euro (7599 pond?) of zo. Dat is op het vasteland echt geen geld voor een 1050 triple met allround aspiraties (touring, vrije tijd, ...) Daar koop je zelfs nog geen versys voor, vrees ik.
Let op: er komt ook nog een smak BPM erover, bij een nieuwe Triumph (minder dan 6000 km) mag ook je BTW gaan aftikken. En je moet die machine uit de UK halen (transportkosten). Ik heb het ook overwogen, toen ik ging rekenen schrok ik wel wat er aan kosten bij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

weerdo schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:19:

Let op: er komt ook nog een smak BPM erover, bij een nieuwe Triumph (minder dan 6000 km) mag ook je BTW gaan aftikken. En je moet die machine uit de UK halen (transportkosten). Ik heb het ook overwogen, toen ik ging rekenen schrok ik wel wat er aan kosten bij kwam.
Je hoeft geen BTW te betalen binnen de EU landen. bij het invoeren. Ook op voertuigen niet. Die 6000km regel is alleen voor de BPM. als hij minder dan 6000km heeft gelopen, moet je adh van de nieuwprijs de bpm betalen. Heeft ie meer, dan wordt dat minder. Weet verder niet precies hoe het zit.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:26:
[...]

Je hoeft geen BTW te betalen binnen de EU landen.
welles. Via de douane sites leer je wel dat je BTW moet betalen als ie jonger is dan 6 maanden en minder dan 6K heeft gelopen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, en ik ben Belg, dus gewoon list price en naar hier rijden ;) (en me niet doodrijden aan de verkeerde kant van de weg :X )

is de prijs op triumph.co.uk dan zonder btw?

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:33:
Yep, en ik ben Belg, dus gewoon list price en naar hier rijden ;) (en me niet doodrijden aan de verkeerde kant van de weg :X )

is de prijs op triumph.co.uk dan zonder btw?
Ik weet niet hoe het zit in .BE maar in NL kan je maar kort met een buitenlands nummerbord rondrijden en als je dan een nieuw kenteken opvraagt moet je toch BTW betalen als via de papieren blijkt dat het een jonge motor is. Tenzij je handig weet te jokken natuurlijk.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
HammerT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:01:
Het vervelende is dat je zelf op het moment niet echt ziet/denkt dat je 'hard gaat'. Je gaat langzaam je grenzen verleggen. En dan denk je zelf niet dat het 'hard gaat' of dat wheelies van 300mtr gevaarlijk zijn. Omdat je het al 100x eerder gedaan hebt en je het dus een beetje onder de knie hebt..

Maar.. Ik kan me best voorstellen dat het voor het overig verkeer er belachelijk gevaarlijk uit ziet.. En laten we eerlijk zijn.. Het is ook gevaarlijk..

Maar het is zo vreselijk verslavend 8)7

Bochtenwerk net zo.. Je begint heel rustig door een bekende en vloeiende bocht zonder obstakels. Over de loop van een seizoen rij je die bocht elke keer een paar keer en je gaat steeds iets platter. Je zult merken dat je motor anders aanvoelt bij verschillende hellingshoeken en daar moet je aan wennen. Op een gegeven moment kun je dan iets gaan verzitten zodat je motor rechter op blijft staan en je weer wat harder door de bocht kunt zonder dat de motor meer hellingshoek maakt.

[ Voor 25% gewijzigd door FragDaddy op 24-03-2009 08:52 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Crash met wheely heb ik gehad :( De motor ging achterover. :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M3rcury schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:29:
[...]

Ik sta al op 50km! Wie bied er minder :+
Ik zit denk ik al op:

800km.
160 kneedowns
34 wheely's

:P

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 24-03-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:33:
[...]

welles. Via de douane sites leer je wel dat je BTW moet betalen als ie jonger is dan 6 maanden en minder dan 6K heeft gelopen.
EU heeft toch vrije handel ofzo.. kut nl weer.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08

_Apache_

For life.

FragDaddy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:24:
[...]

Hoe houden jullie dat vol? In deze winter - toen het >10 graden vroor - heb ik de Fazer 2 dagen moeten laten staan, toen er een dag geen neerslag meer was ben ik weer opgestapt ( het vroor nog steeds ) maar langer dan een paar dagen niet gereden begint het heel erg te kriebelen. O+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:42

Youk

Volvo For Life

ROFLASTC schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:23:
[...]

Ik weet niet hoe het zit in .BE maar in NL kan je maar kort met een buitenlands nummerbord rondrijden en als je dan een nieuw kenteken opvraagt moet je toch BTW betalen als via de papieren blijkt dat het een jonge motor is. Tenzij je handig weet te jokken natuurlijk.
In BE moet een voertuig minstens 6 maanden ingeschreven zijn geweest in een ander land EN minstens 6000 km op de teller hebben. Alles wat jonger is en/OF minder kilometers heeft moet BTW betalen. Zo kan je voor een motor van 7 jaar oud (en 7 jaar ingeschreven in het buitenland) maar met minder dan 6000 km op de teller dus toch nog belasting moeten betalen. Voor de douane is dit gewoon een nieuwe motor!!!

Kilometers kan je er nog bij opzetten (testritje van enkele dagen? :+ let wel op de vermelding op de factuur indien de kilometerstand hierop staat gebruiken ze deze), maar de inschrijvingsdatum is dus ook van belang.

Heb zelf mijn huidige VFR uit Duitsland gehaald en heb dus alles grondig aan het napluizen geweest (voor wat BE betreft natuurlijk)

@_Apache_: tja, alle watjes komen stillaan terug buiten :+
/me Youk springt op zen motor en rijdt heel snel weg :P

[ Voor 5% gewijzigd door Youk op 24-03-2009 10:08 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nou dan maak ik het makkelijk voor jullie, jullie kopen hier een tiger en ik zet er in 6 maanden 6000Km op en jullie omzijlen de extra kosten ;) :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:42

Youk

Volvo For Life

Leuk, maar doe mij dan maar een speed triple :9~

Ik kan natuurlijk ook enkele weekjes langskomen (vakantie) om er zelf wat kilometertjes op te zetten. Je kan er misschien een B&B/hotel + motorshop iets van maken :*)

Ps: ik verwacht wel gratis overnachting in ruil voor dit fantastische idee :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dan vraag ik me echt af of de BTW minder is dan het maken van de onderhoudskosten, brandstof, verzekering etc.

Het laatste is wel leuker natuurlijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Youk schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:32:
Leuk, maar doe mij dan maar een speed triple :9~

Ik kan natuurlijk ook enkele weekjes langskomen (vakantie) om er zelf wat kilometertjes op te zetten. Je kan er misschien een B&B/hotel + motorshop iets van maken :*)

Ps: ik verwacht wel gratis overnachting in ruil voor dit fantastische idee :P
Ben alleen bang dat er ergens een gemotiveerde ambtenaar het gaat aanmerken als grijze import :P

If it sounds to good to be true it probably is. :+

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:33:

De versys wordt overal ontzettend goed onthaald en gereviewed als formidabele allround.

De Tiger heeft echter net iets meer karakter (sorry ToolkiT :$ ) Het merk, en de inline triple... Ik krijg al kippevel door alleen nog maar te denken aan het geluid van een inline triple. Zal wel te maken hebben met het firing interval (iemand die eigenlijk weet onder welke hoeken die cilinders aan de krukas hangen?) Een soort kruising tussen een V-Twin en een Twin en een halve V6 uit een auto. Prachtig gewoon.

Alhoewel ze niet echt in dezelfde inhoudsklasse zitten, zou ik wel eens een vergelijkende test willen zien tussen de versys en de Tiger. De Tenere en Transalp hebben echt 0,0 identiteit of karakter (vergeleken met versys en Tiger).
No offense taken :)
De tiger is natuurlijk wel een heel andere (prijs)klasse dan de versys... maar als er een 675 Tiger uitkomt ben ik ook zeker geintereseerd...na de proefrit op de street triple was ik wel erg gecharmeerd door die 3 cilinder..
ROFLASTC schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:36:
[...]

Ben alleen bang dat er ergens een gemotiveerde ambtenaar het gaat aanmerken als grijze import :P

If it sounds to good to be true it probably is. :+
ik kan natuurlijk wel katvanger worden en dat ding op mijn naam zetten en dan weer aan jullie uitverhuren.. dan is het natuurlijk geen grijze import meer :D
En slaapplek kan... mits je tent in de tuin past ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 24-03-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
ToolkiT schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:23:
Nou dan maak ik het makkelijk voor jullie, jullie kopen hier een tiger en ik zet er in 6 maanden 6000Km op en jullie omzijlen de extra kosten ;) :+
Echt, dit wordt de eerste keer dat een beunhaas de vraag krijgt de teller vooruit te draaien :P

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Ik ben op zoek naar een theorie boek en cd-rom?

Ik was alleen afgelopen weekend bij selexyz daar hebben ze diverse studie boeken.
Iemand idee welke boeken ik het best kan aanschaffen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gewoon die van de ANWB? Voor brommer, auto en motor gebruikt even wat discipline en had ze allemaal in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
To_Tall schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:37:
Ik ben op zoek naar een theorie boek en cd-rom?

Ik was alleen afgelopen weekend bij selexyz daar hebben ze diverse studie boeken.
Iemand idee welke boeken ik het best kan aanschaffen?
Ik heb de volgende 2 boeken gebruikt.

Motor theorie: Wegwijzer in het verkeer (Verjo).
Examentraining boek: de oefenvragen, 350 (Verjo).

Die heb ik toen gekocht bij de rijschool. Op marktplaats staan ook erg veel boeken te koop. Misschien heeft iemand die bij je in de buurt woont wat te koop ?

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 24-03-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik heb ook nog een recent setje over ;)
(Verjo)

[ Voor 10% gewijzigd door c0ne op 24-03-2009 17:07 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:23:
Daar zat ik toevallig eigenlijk ook al aan te denken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

laat maar ;)

Anders is het niet orgineel meer ....

[ Voor 164% gewijzigd door Will_M op 24-03-2009 20:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Vrijdag de R-Sex ophalen bij het ontwerp bedrijf. Ben mega benieuwd hoe hij geworden is.

Dan zaterdag de voorpoten demoneteren en naar Rooske brengen. Er komt een Öhlins race modificatie in.
Daarna koelvloeistof eruit en demi water erin. Olie + filter verversen. Luchtfilter vernieuwen.
Remklauwen modificeren. Alles opnieuw borgen.

En ik ben klaar om over precies twee weken weer te gaan knallen. Gelukkig wel, want ik houd het niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:35:
Vrijdag de R-Sex ophalen bij het ontwerp bedrijf. Ben mega benieuwd hoe hij geworden is.

Dan zaterdag de voorpoten demoneteren en naar Rooske brengen. Er komt een Öhlins race modificatie in.
Daarna koelvloeistof eruit en demi water erin. Olie + filter verversen. Luchtfilter vernieuwen.
Remklauwen modificeren. Alles opnieuw borgen.

En ik ben klaar om over precies twee weken weer te gaan knallen. Gelukkig wel, want ik houd het niet meer ;)
wel eerst plaatjes posten voor dattie gepikt wordt he :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ROFLASTC schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:19:
[...]

wel eerst plaatjes posten voor dattie gepikt wordt he :P
Word niet gepikt :P Staat een 1000rr naast, dus dan nemen ze die wel mee hahaha dat is makkelijker en die heeft een keteken ;) Maar ik zal idd plaatjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:23:
[...]

Word niet gepikt :P Staat een 1000rr naast, dus dan nemen ze die wel mee hahaha dat is makkelijker en die heeft een keteken ;) Maar ik zal idd plaatjes posten.
Is die 1000rr nou van jou of van Mark?

Ik ben waarschijnlijk 4/5 april in z-town 8) Dan kom ik wel even langs (met de Abarth :P )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo afgelopen week weer volop gereden en van het weekend even naar de dealer geweest met een maat. Deze maat is ook zo verkocht aan Buell dat hij in sweetlakecity ook een XB12SS long heeft gekocht. Zaterdag weer rijden en dan ga ik even langs Utreg om mijn Buell uit te laten lezen. Deze zit weer helemaal in elkaar echter bij 100km+ krijg ik een motorstoring. Ze denken nu dat het mijn uitlaatklep is in de einddemper welke niet open/dicht wil. Zal binnenkort even een foto posten van de motor nu hij klaar is. Van de zomer dan eindelijk chippen en een andere uitlaat monteren.

Zijn er hier nog mensen die naar de SBK gaan? Maat van mij en ik gaan zeker even kijken.

[video]

voor meer info wat betreft wheelies. Is op een Buell maar zitten goede tips bij hoe te reageren als je te ver door dreigt te gaan etc. Op 4:40 moet je het alleen niet nadoen maar lijkt me niet dat je als starter al zover bent ;)

[ Voor 17% gewijzigd door TiMMieJ op 25-03-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M3rcury schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:50:
[...]

Is die 1000rr nou van jou of van Mark?

Ik ben waarschijnlijk 4/5 april in z-town 8) Dan kom ik wel even langs (met de Abarth :P )
Van Mark. Maar in stalling bij mij ;) Altijd makkelijk. Wip maar aan hoor. Gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
nouja zeg, vandaag maakte mijn achterwiel een mooi dansje op de weg :S Stoplicht, ik trekt rustig op en maak de bocht (bijna rechtop) glijdt mijn achterwiel weg....uiteindelijk in 20meter ongeveer 4keer de hele weghelft gepolijst met mijn achterwiel :S
Gelukkig bleef ik kalm ( :P ja eerste keer dat me zoiets overkomt, weet ik het) en weer herstelt en verder gereden (auto's tegenover me keken echt raar :P). Denk dat ik plasje olie niet gezien had en daarna teveel gas erop hield ofzo :S

Nieuwe voorveren+olie+keringen gehaald vandaag! Lekker instaleren:
Lineare veren+AT olie+lekke keringen -> Progressive veren+olie+keringen

Alleen wat dingetjes zijn onduidelijk: hoe om moeten de veren erin, en heb ik mijn lucht ventieltje nog nodig? Honda Magna heeft zo'n stel ventieltje waar je lucht in kan pompen/uit kan laten lopen. Ik hoorde van iemand dat progressive veren dat overbodig maakt, maar ik weet niet meer van wie :+

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:32
Sibylle schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:44:
Oliekeerring ;-)

Het gaat weer lekker hier, ik ga zondag met mn zusje op de XJ900 naar Schotland, en ik kom er vandaag achter dat mijn koppeling doorslipt als je er met een passagier en 3 koffers op zit.
Dus vandaag nieuwe frictieplaten en veren besteld, die komen vrijdag binnen. Zaterdag inbouwen en zondag hopen dat het geholpen heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
Sibylle schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:44:
nouja zeg, vandaag maakte mijn achterwiel een mooi dansje op de weg :S Stoplicht, ik trekt rustig op en maak de bocht (bijna rechtop) glijdt mijn achterwiel weg....uiteindelijk in 20meter ongeveer 4keer de hele weghelft gepolijst met mijn achterwiel :S
Gelukkig bleef ik kalm ( :P ja eerste keer dat me zoiets overkomt, weet ik het) en weer herstelt en verder gereden (auto's tegenover me keken echt raar :P). Denk dat ik plasje olie niet gezien had en daarna teveel gas erop hield ofzo :S

Alleen wat dingetjes zijn onduidelijk: hoe om moeten de veren erin, en heb ik mijn lucht ventieltje nog nodig? Honda Magna heeft zo'n stel ventieltje waar je lucht in kan pompen/uit kan laten lopen. Ik hoorde van iemand dat progressive veren dat overbodig maakt, maar ik weet niet meer van wie :+
idd keerringen :P

In mijn honda handleiding staat dat er verschillende hoeveelheid olie moet ik de voorvoken (aan 1 vork zit zogenaamd: anti-dive systeem). Maar in de veerhandleiding staat met uitroepteken dat de luchtkamer evengroot meot zijn. Ik neem aan dat luchtkamer ook gewoon evengroot moet zijn maar dat er gewoon minder olie in past ? :S
En dan als laatste: Iemand met Honda Magna/Sabre ervaring O-) ? Keerringen kunnen eraf geschoven maar ik mag niet de 'fork tube bushing' (die klembus/klemring) verwijderen... moet ik de keerringen van bovenaf schuiven ofzo ?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sibylle schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:28:
[...]

In mijn honda handleiding staat dat er verschillende hoeveelheid olie moet ik de voorvoken (aan 1 vork zit zogenaamd: anti-dive systeem). Maar in de veerhandleiding staat met uitroepteken dat de luchtkamer evengroot meot zijn. Ik neem aan dat luchtkamer ook gewoon evengroot moet zijn maar dat er gewoon minder olie in past ? :S
En dan als laatste: Iemand met Honda Magna/Sabre ervaring O-) ? Keerringen kunnen eraf geschoven maar ik mag niet de 'fork tube bushing' (die klembus/klemring) verwijderen... moet ik de keerringen van bovenaf schuiven ofzo ?
Heb je geen boekje met de hoeveelheid olie die erin moet? Ik ben niet zo fan van het op de luchtkamer afmeten. En het zou kunnen dat er in 1 poot minder/meer olie moet. Dat had ik op de rs 125 ook.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Sibylle schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:28:
[...]

Interceptor ook goed? Ik heb 'm afgemeten met een oude maatbeker. Alles losschroeven, buitenbuis in bankschroef en dan een paar keer hard aan de binnenbuis trekken (soms floept hij er zo uit, andere keren ben je flink aan het zweten). Oude keerring gebruiken om de nieuwe er weer in te slaan.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grrr mijn uitlaat is lek/rot :(

Op MF was er iemand anders met een Versys met het zelfde probleem.. dus misschien een zwakke plek.. maar eens langs de dealer dus..

Het klinkt nu wel cool.. maar het verbruik ging ook enorm omhoog merkte ik... retour London en tank is al bijna leeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:00:
Grrr mijn uitlaat is lek/rot :(

Op MF was er iemand anders met een Versys met het zelfde probleem.. dus misschien een zwakke plek.. maar eens langs de dealer dus..

Het klinkt nu wel cool.. maar het verbruik ging ook enorm omhoog merkte ik... retour London en tank is al bijna leeg :/
Zoiets hoort gewoon onder garantie te vallen. Dus ik zou mezelf er niet al te veel zorgen over maken. Probeer ook als je niet meteen terecht kan wat benzine kosten te claimen bij de dealer/importeur. Want je loopt er wel hard op achteruit, en dat verwacht je niet bij een nieuwe motor.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:11:
[...]

Zoiets hoort gewoon onder garantie te vallen. Dus ik zou mezelf er niet al te veel zorgen over maken. Probeer ook als je niet meteen terecht kan wat benzine kosten te claimen bij de dealer/importeur. Want je loopt er wel hard op achteruit, en dat verwacht je niet bij een nieuwe motor.
idd zou idd garantie moeten zijn..

Blijkbaar ben ik niet de enige..
http://www.versys.co.uk/i...mf&Itemid=45&topic=5449.0

De 4e al zo te zien... motor is geloof ik nog niet 2 jaar oud :/

Btw ik weet niet of ik meer vermogen krijg op deze manier.. maar die Lambo die ik gister tegenkwam hield ik met gemak bij :*)

<edit>
GVD, Merk net dat mijn motor is omgewaaid :(
Gelukkig niet veel schade..de bike cover en de crash bars hebben de grootste klap opgevangen..

Alleen de bar end (die al een krasje had en ik heb nog reserve liggen)
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010445.jpg
En de crashbar is iets verbogen...
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010442.jpg
vs
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010443.jpg

Zo ziet de uitlaat er nu uit:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010441.jpg

filmpje komt eraan..

[ Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 26-03-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Whoa dat is echt een flinke opening. Maar misschien staat er wel spanning op waardoor die las is gebroken, en daarom ook bij meerdere mensen.

Maar ik weet niet of je meer vermogen hebt zo, je mist ook tegendruk lijkt me dus dat is weer negatief.

En is het eigenlijk normaal dat zo'n uitlaat zo snel roest op een kawa? De uitlaat van m'n bmw uit 94 zier er echt veel beter uit, hier een daar wat stipjes roest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Schijt, ik ga gewoon hier met mee doen. Gratis voor personen onder de 26 jaar: http://www.dailymotion.com/video/x6y66n_wwwaiofrancecom_auto

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:43:
Whoa dat is echt een flinke opening. Maar misschien staat er wel spanning op waardoor die las is gebroken, en daarom ook bij meerdere mensen.

En is het eigenlijk normaal dat zo'n uitlaat zo snel roest op een kawa? De uitlaat van m'n bmw uit 94 zier er echt veel beter uit, hier een daar wat stipjes roest.
Lijkt idd wel dat er spanning op gestaan heeft.. maar mogelijk is het ook erger geworden omdat ik doorgereden ben naar huis..

En of het normaal is wil ik niet zeggen, maar iig wel veel voorkomend...
Waarschijnlijk goedkoop staal gebruikt om de prijs laag te houden...
komkommer schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:51:
Schijt, ik ga gewoon hier met mee doen. Gratis voor personen onder de 26 jaar: http://www.dailymotion.com/video/x6y66n_wwwaiofrancecom_auto
ziet er cool uit, maar wat is het precies? mini Dakar?

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 26-03-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Gratis?

Ik neem dat je reis daarheen niet gratis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:00

steveman

Comfortabel ten onder

Shit! Waarom ben ik zo oud! :(

Net een jaar te oud ook echt 8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HammerT schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:05:
[...]

Gratis?

Deelname zal wel alleen gratis zijn. Als alles gratis zou zijn, motor dus ook, wil ik ook wel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

HammerT schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:05:
[...]

Gratis?

Nee, de reis erheen is niet gratis en je moet terplekke ook gewoon benzine kopen. Maar het vervoer terplekke (reserveonderdelen, kleding, wielen en banden) kan je aan de organisatie meegeven.

http://www.aiofrance.com/

Motor moet ik ook zelf meenemen ja :P. Ik moet zorgen dat ik in marakech kom, en vanaf daar wordt alles voor me geregeld. Zo is er bijvoorbeeld ook een bezemwagen die je meeneemt als je motor er mee ophoudt bijvoorbeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door komkommer op 26-03-2009 18:20 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:00

steveman

Comfortabel ten onder

Speaking of which...

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/marrakech.jpg

Live aus Marrakech... nou ja december/januari heb ik die daar gespot :)

Helaas had ik m'n pols naar de k-lote geholpen, anders had ik nog een tripje gemaakt met die knakker van Bikers Home bij Waarzezaten (maar dan de daadwerkelijke plaatsnaam...)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:17:
Speaking of which...

[afbeelding]

Live aus Marrakech... nou ja december/januari heb ik die daar gespot :)

Helaas had ik m'n pols naar de k-lote geholpen, anders had ik nog een tripje gemaakt met die knakker van Bikers Home bij Waarzezaten (maar dan de daadwerkelijke plaatsnaam...)
ik zag toevallig in bike magazine een advertentie van een bedrijf dat een 'postie bike' toer organiseerde ik meen ook naar/in Marocco..
Op zich wel lache natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komkommer schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:18:

Motor moet ik ook zelf meenemen ja :P. Ik moet zorgen dat ik in marakech kom, en vanaf daar wordt alles voor me geregeld. Zo is er bijvoorbeeld ook een bezemwagen die je meeneemt als je motor er mee ophoudt bijvoorbeeld.
Dat mag geen probleem zijn. Mooi ritje lijkt mij? Max. 3 dagen? Dag één tot in de pyreneeën, dag twee tot zuid spanje, dag drie tot marakesh?

Echt een sublieme rit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:20:
[...]

Dat mag geen probleem zijn. Mooi ritje lijkt mij? Max. 3 dagen? Dag één tot in de pyreneeën, dag twee tot zuid spanje, dag drie tot marakesh?

Echt een sublieme rit denk ik.
Nouja, daar zit ik aan te denken. Maar een boottocht vanuit frankrijk, retourtje kost ook maar iets meer dan 200 euro.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik had een setje fotos gemaakt mooi bij een bootje enzo.. allemaal dik mislukt :/

Maar deze kan er nog wel mee door vond ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.hammert.nl/upload/R1100RS94.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 26-03-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:43:

Maar ik weet niet of je meer vermogen hebt zo, je mist ook tegendruk lijkt me dus dat is weer negatief.

Is geen roest, is gewoon het verkleuren van het metaal, omdat het heet wordt, en weer snel afkoelt door de regen. Weet even niet hoe ik het anders uit moet leggen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 12-10 19:12
_Apache_ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:50:
Sinds kort rij ik met oordopjes (had k al veel langer moeten doen :+). Maar wat een verademing, lekker muziekje op en behoorlijke demping van de Elecom oordopjes. 12,5Eur bij de MediaMarkt en zitten 4 maten siliconen demperes bij, samen met een koord-verkorter. Wat een deal O+

[afbeelding]
Welke MediaMarkt? Die in Arnhem wist niet waar ik het over had ;(

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:55:
[...]

Is geen roest, is gewoon het verkleuren van het metaal, omdat het heet wordt, en weer snel afkoelt door de regen. Weet even niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Ik weet wat je bedoelt, maar dit is toch echt wel roest hoor. Zeker op die 'pot' onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:54:
[...]

Welke MediaMarkt? Die in Arnhem wist niet waar ik het over had ;(
MediaMarkt in Zoetermeer.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 27-03-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 12-10 19:12
Dat is me een beetje te ver uit de richting :P Het merk van die dingen is echt Elecom? Of is dat een type van bijvoorbeeld Philips, Sony, Sennheiser of wat heb ik nog meer zien liggen in Arnhem?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:21:
Dat is me een beetje te ver uit de richting :P Het merk van die dingen is echt Elecom? Of is dat een type van bijvoorbeeld Philips, Sony, Sennheiser of wat heb ik nog meer zien liggen in Arnhem?
Voor zover k weet is het Elecom, zou niet weten of het een zuster is van de bovengenoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:20:
[...]
Ik hoor het al: een echte doodrijder!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:21:
Is dit misschien dichtbij genoeg ? Paar muisklikken van je vandaan :P
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=32832

Ze hebben ze ook in het roze ;)

EDIT: Wel behoorlijk lame dat ze 9 euro durven te vragen voor verzendkosten :X
Maar goed, ik heb ze zojuist besteld. Ben benieuwd..

[ Voor 12% gewijzigd door Ken. op 27-03-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:19:
[...]

Ik hoor het al: een echte doodrijder!
Wat? hoezo?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik denkt dat hij doelt op dat hij de afstanden per dag nogal groot vind en je aandacht dan gaat verslappen met alle risico's van dien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:36:
[...]

ik denkt dat hij doelt op dat hij de afstanden per dag nogal groot vind en je aandacht dan gaat verslappen met alle risico's van dien..
2nd that. Ik vond het al erg optimistisch geschat. Marseille is al 1400km en dat bij 130km/u gemiddeld is dik 10 uur non-stop. reken de plas-pauzes mee en je moet flink door werken om met 3 dagen in zuidspanje te zijn. Ikzelf heb eens gepoogd non stop door te rijden maar op een geven moment vielen de oogjes dicht terwijl ik 140 deed op de Peage. Nee neem er de tijd voor....

Mocht Komkommer haast hebben dan kan hij altij nog met Bike2beach z'n motor laten verschepen met een vrachtwagen en een week later het ding ophalen in Gibraltar.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 03:12:
[...]

Ik weet wat je bedoelt, maar dit is toch echt wel roest hoor. Zeker op die 'pot' onderaan
Hmm.. ben ik het niet helemaal mee eens. Alleen op die klem zit roest, de rest is volgens mij echt dat warmte bruin hoor.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:44:
[...]

Hmm.. ben ik het niet helemaal mee eens. Alleen op die klem zit roest, de rest is volgens mij echt dat warmte bruin hoor.
tussen de klem en de einddemper zit volgens mij ook beetje beginende roest en op de demper zelf zitten ook wat oxidatie plekjes bij de randjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:53:
[...]

2nd that. Ik vond het al erg optimistisch geschat. Marseille is al 1400km en dat bij 130km/u gemiddeld is dik 10 uur non-stop. reken de plas-pauzes mee en je moet flink door werken om met 3 dagen in zuidspanje te zijn. Ikzelf heb eens gepoogd non stop door te rijden maar op een geven moment vielen de oogjes dicht terwijl ik 140 deed op de Peage. Nee neem er de tijd voor....

Mocht Komkommer haast hebben dan kan hij altij nog met Bike2beach z'n motor laten verschepen met een vrachtwagen en een week later het ding ophalen in Gibraltar.
Hmm, ok, ik heb gelukkig geen problemen om lange stukken te rijden. Maar, ik heb zelfs niet goed gekeken, ik kan gratis met de organisatie op de boot in Sete (Frankrijk) naar Marakech.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:02:
[...]

tussen de klem en de einddemper zit volgens mij ook beetje beginende roest en op de demper zelf zitten ook wat oxidatie plekjes bij de randjes..
Als dat zo is, dan heb je kans dat ze je demper niet gaan vergoeden. Het zou dan namelijk afgescheept kunnen worden als achterstallig onderhoud (belachelijk uiteraard)

Ben je al bij de dealert geweest?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:05:
[...]
Hmm, ok, ik heb gelukkig geen problemen om lange stukken te rijden.
Dat heb ik ook niet, maar als jij wil meewerken aan een reactietest na 10 uur (of 8 uur) rijden, ga je je nog verbazen. Doe er eentje vooraf, en na een flinke rit. Je zult versteld staan. Net als met drank. Heel veel mensen denken dat ze met een paar glazen bier nog helemaal toppiejoppie zijn...totdat ze een reactietest doen.
Maw: het gaat goed zolang het duurt.

Maar ik wil niet moraliserend zijn, het was gewoon een observatie.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:06:
[...]

Als dat zo is, dan heb je kans dat ze je demper niet gaan vergoeden. Het zou dan namelijk afgescheept kunnen worden als achterstallig onderhoud (belachelijk uiteraard)

Ben je al bij de dealert geweest?
nee nog niet, morgen hopelijk...

<update>
bij dealer geweest en is een bekend probleem bij de ER6 en valt dus gewoon onder garantie.. onderdelen worden besteld..

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 28-03-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Zo, hetr seizoen is begonnen, derhale vandaag mijn helm maar eens uitgerust met een "mooi" donker vizier.

Het was dat of een Bikereyes bril aanschaffen, maar dat zit toch niet lekker onder je helm.

Thuis werd ik onmiddelijk "Sjon" genoemd door vriendin lief :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
komkommer schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:05:
[...]

Hmm, ok, ik heb gelukkig geen problemen om lange stukken te rijden. Maar, ik heb zelfs niet goed gekeken, ik kan gratis met de organisatie op de boot in Sete (Frankrijk) naar Marakech.
Ook het stuk daarheen is onderdeel van je reis, dus ik vind dat je daar ook van moet genieten.

Dus mijn tip is een paar dagen eerder weg gaan en lekker toeren en genieten ipv jakkeren en risico's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

The Druid schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:38:
[...]

Ook het stuk daarheen is onderdeel van je reis, dus ik vind dat je daar ook van moet genieten.

Dus mijn tip is een paar dagen eerder weg gaan en lekker toeren en genieten ipv jakkeren en risico's nemen.
Ok, ik neem het in consideratie :).

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Oke dinsdag dus niet ik herhaal niet met me lease koekblik naar kantoor. We gaan voor de uitzondering maar eens lekker met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zo... De KTM heeft nu de veringhoogte die hoort bij de wat jongere jaargangen. Het ding heeft nu een kortere veerweg maar langere poten en een hogere zit. Het zadelstaat op 92cm en de grondspeling op zo'n 31cm.

De motor loopt als een zonnetje dus ik ga gauw weer verder :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vanmiddag m'n eerste rijles gehad.

Eerst een uurtje de motor een beetje leren kennen. Dat was al een aardige kluif, want ik heb nog zelfs nooit eerder op een scooter/brommer gezeten, laat staan een motor :D

Daarna nog een uurtje wezen toeren over dijkjes en plattelands weggetjes.
Ging allemaal prima, alleen is het nog een beetje behelpen wat betreft het wegrijden zonder af te laten slaan.
Was dan ook wel even spannend dat ik hem liet afslaan toen ik een drukke weg moest oversteken. :X

Volgende week weer, dan ga ik de speciale verrichten oefenen.

Was erg tof :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

wow, eerste keer op een motor en dan al dijkjes pakken enzo. Die instructeur durft. Mijn eerste rijlessen kwam ik de parkeerplaats niet af. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Erikje_ schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:28:
wow, eerste keer op een motor en dan al dijkjes pakken enzo. Die instructeur durft. Mijn eerste rijlessen kwam ik de parkeerplaats niet af. |:(
Op sommige plekken kan dat. Ik heb ook eerste les een lekker stuk gereden. Wekt echt wel een hoop zelfvertrouwen :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Totdat er een sjonnie met z'n auto komt en em er even voor gooit. En dan heb je nog niet geleerd hoe je echt moet remmen.
Er zijn veel instructeuren die het gewoon OK vinden om een onervaren persoon op de motor te laten krossen. Mijn instructeur heeft toendertijd wel goed uitgelegd waarom hij het onverantwoord vond, was het 100% met hem eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook flink verbaasd was dat hij zei dat we een stukje gingen toeren, maar zoals ik het begrijp komt dit wel vaker voor.

Zal volgende keer eens vragen naar zijn mening hierover, ben toch wel benieuwd. :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Zooo vandaag ook maar eens even de inside van mijn helm in de wasmachine gewassen.

Ruikt weer helemaal lekker fris, want na een jaar gaat het toch een beetje muf ruiken als je zonder helm muts rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo, cadeau'tjes zijn besteld.

- Givi E450 topkoffer (45ltr) ter vervangen van mijn 'dopje' (~15 ltr ofzoiets)
- Garmin Zumo 550

Op naar de zomer, op naar Oostenrijk! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

_Erikje_ schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:28:
Ik heb vanochtend mijn 2e les gehad en ben de parkeerplaats ook nog niet afgeweest... gelukkig :P

Begin het gevoel wel te krijgen maar weet wel dat ik de weg nog niet op moet gaan nu; ik moet nog teveel nadenken ipv uit automatisme handelen.

Wat is die langzame slalom irritant lastig trouwens :+ Het ziet er zo makkelijk uit

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat is die langzame slalom irritant lastig trouwens :+ Het ziet er zo makkelijk uit
Is volgens mij de oefening die de meeste mensen het moeilijkste vinden, ik in ieder geval wel. Van de 10 keer dat ik het probeerde ging het maar 1 of 2 keer goed. Op het examen was dat dan ook de enige oefening die ik niet gehaald heb.

Zojuist heb ik de Hornet uit de winterstalling gehaald. Even alles gecontroleerd en de banden op spanning gebracht, kan ik morgen lekker gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Bergie schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:17:
[...]

Het is DE oefening voor voertuigsbeheersing, vind ik... gewoon zorgen dat je wel langzaam door blijf rijden en hoeken met je stuur, maar over een paar lessen lukt het je wel hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:48

Mud

_Erikje_ schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:24:
[...]

Het is DE oefening voor voertuigsbeheersing, vind ik... gewoon zorgen dat je wel langzaam door blijf rijden en hoeken met je stuur, maar over een paar lessen lukt het je wel hoor :*)
een paar ? ik kon het pas goed na 20+ lessen :$ -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 20:55

jurma

simply connecting...

Ik heb een hele dag motorrijles cadeau gehad van me ouders, om te kijken of ik het wel echt leuk vind. Maar daar hebben we alleen maar de bijzondere verrichtingen moeten doen en ik moet zeggen dat die langzame slalom eigenlijk wel redelijk snel onder de knie had.

Naja ben nu ff aan het sparen voor paar duizend euro, want als ik ga lessen wil ik eigenlijk ook meteen alles kopen zoals leren motorpak en motor. Alleen zou een motor van 1000 euro (2de hands via marktplaats) voldoende moeten zijn of zal ik daar nog ff verder voor sparen? :)

Het is dat ik niet 2 rijbewijzen cadeau kreeg toen ik 18 werd, maar anders had ik ook meteen motor gedaan. Zit al vanaf me 17/18de te wachten op motor :(

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

jurma schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:42:
Naja ben nu ff aan het sparen voor paar duizend euro, want als ik ga lessen wil ik eigenlijk ook meteen alles kopen zoals leren motorpak en motor. Alleen zou een motor van 1000 euro (2de hands via marktplaats) voldoende moeten zijn of zal ik daar nog ff verder voor sparen? :)
1000 euro is krap, maar heel veel meer zou ik niet uitgeven voor een eerste motor. Echt leren rijden doe je pas als je je rijbewijs hebt, en je smaak ontwikkelt zich dan ook nog. Zelfs als je al een droommotor in gedachten hebt, weet je nog helemaal niet of je dat na een jaar rijden ook nog zo ziet. Verder is een dure motor alleen maar 'eng', in die zin dat je bang kunt worden om 'm te laten vallen, of om er aan te sleutelen. Tenslotte wil je als eerste motor graag een wat vergevingsgezindere motor om het op te leren, in plaats van bijv een snelle supersport die er met jou vandoor gaat ipv andersom.

Kortom: koop een goedkoop brikkie dat geschikt is om 't op te leren. gs500, gpz500, ntv, diversion, etc., allemaal vreselijk betrouwbaar spul, ook bij hogere km-standen, en voor 1000 tot 1500 euro moet je iets kunnen vinden waar je een jaar of wat lol mee kunt hebben, en daarna voor niet veel minder kunt doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
PilatuS schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:42:
[...]

Is volgens mij de oefening die de meeste mensen het moeilijkste vinden, ik in ieder geval wel. Van de 10 keer dat ik het probeerde ging het maar 1 of 2 keer goed. Op het examen was dat dan ook de enige oefening die ik niet gehaald heb.

Zojuist heb ik de Hornet uit de winterstalling gehaald. Even alles gecontroleerd en de banden op spanning gebracht, kan ik morgen lekker gaan rijden :)
Ik vond de acht juist het moeilijkst :$

Bij de langzame slalom was het iig erg belangrijk dat je niet naar beneden gaat kijken, toen ik dat door had ging hij een stuk makkelijker.

Tijdens het examen alles in 1x gehaald btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De CB500 is ook perfect om te leren rijden. Moet voor 1000 euro ook nog wel te vinden zijn. Die motor was ik eerst ook van plan om te kopen zodra ik het rijbewijs had, maar ben toch maar voor de CB600F Hornet gegaan. Vooral het magere vermogen van de CB500 stond mij een beetje tegen.

Heb nu met de CB600F rond de 4000km gereden en die bevalt mij nog steeds erg goed. Ben achteraf toch blij dat ik niet voor de CB500 gegaan ben. Alleen is de CB600F niet voor 1000 euro te krijgen.
Ik vond de acht juist het moeilijkst
Die vond ik juist weer het makkelijkste. En vond het ook nog eens leuk om die te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 30-03-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

jurma schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:42:

Het is dat ik niet 2 rijbewijzen cadeau kreeg toen ik 18 werd, maar anders had ik ook meteen motor gedaan. Zit al vanaf me 17/18de te wachten op motor :(
Ah joh, heb je al 7 jaar verkeerservaring. Dat scheelt bergen met de verkeersdeelname :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 09-10 20:30

Bergie

Lekker belangrijk...

HammerT schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:52:
[...]
Bij de langzame slalom was het iig erg belangrijk dat je niet naar beneden gaat kijken, toen ik dat door had ging hij een stuk makkelijker.
Daar heb ik dus nog last van. Ik moet mezelf echt dwingen om niet naar die pionnetjes te gaan kijken. En dan gaat het dus fout :+

Ach, het is toch allemaal een kwestie van het even onder de knie krijgen en dan gaat het allemaal automatisch.
Toen ik net met rijlessen voor de auto begon kon ik me ook niet voorstellen hoe ik ooit op een kruising af moest rijden en tegelijkertijd al het verkeer in de gaten houden, bedenken wie er voorrang heeft, terugschakelen, richting aangeven etc.

[ Voor 31% gewijzigd door Bergie op 30-03-2009 21:26 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 20:55

jurma

simply connecting...

Pooh schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:51:
[...]

1000 euro is krap, maar heel veel meer zou ik niet uitgeven voor een eerste motor. Echt leren rijden doe je pas als je je rijbewijs hebt, en je smaak ontwikkelt zich dan ook nog. Zelfs als je al een droommotor in gedachten hebt, weet je nog helemaal niet of je dat na een jaar rijden ook nog zo ziet. Verder is een dure motor alleen maar 'eng', in die zin dat je bang kunt worden om 'm te laten vallen, of om er aan te sleutelen. Tenslotte wil je als eerste motor graag een wat vergevingsgezindere motor om het op te leren, in plaats van bijv een snelle supersport die er met jou vandoor gaat ipv andersom.

Kortom: koop een goedkoop brikkie dat geschikt is om 't op te leren. gs500, gpz500, ntv, diversion, etc., allemaal vreselijk betrouwbaar spul, ook bij hogere km-standen, en voor 1000 tot 1500 euro moet je iets kunnen vinden waar je een jaar of wat lol mee kunt hebben, en daarna voor niet veel minder kunt doorverkopen.
Ja dat was ook mijn insteek voor me eerste motor niet al te veel uitgeven en vooral ervaring opdoen, zoals ik dat ook met de auto heb gedaan :). Maar dan weet ik iig dat +- 1500 euro genoeg moet zijn.
Twhomp schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:57:
[...]

Ah joh, heb je al 7 jaar verkeerservaring. Dat scheelt bergen met de verkeersdeelname :)
Denk ook wel dat het scheelt en rij wel genoeg kilometers in een jaar, maar toch denk ik dat het wel anders zal zijn op een motor met op een openbare weg dan op een grote parkeerplaats/plein ;)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bergie schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:23:
[...]

Daar heb ik dus nog last van. Ik moet mezelf echt dwingen om niet naar die pionnetjes te gaan kijken. En dan gaat het dus fout :+

Ach, het is toch allemaal een kwestie van het even onder de knie krijgen en dan gaat het allemaal automatisch.
Toen ik net met rijlessen voor de auto begon kon ik me ook niet voorstellen hoe ik ooit op een kruising af moest rijden en tegelijkertijd al het verkeer in de gaten houden, bedenken wie er voorrang heeft, terugschakelen, richting aangeven etc.
Bekijk eens hoe je wil rijden, teken voor jezelf eens een lijn hoe je om die pilonen heen moet (in je hoofd dus :P ) en kijk daarna. Eigenlijk is het niet de goede methode, maar het werkt wel. Na een tijdje kan je dus verder weg kijken.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

HammerT schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:52:
Ik vond de acht juist het moeilijkst :$
me 2. Ben zelfs een keer omgerold met de acht (lag aan de motor niet aan mij >:) ) Vreselijk om de acht te doen in eerste versnelling met slippende koppeling.
Pagina: 1 ... 95 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.