Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.384 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
PilatuS schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:45:
[...]

Ben het wel met hem eens hoor. Dat werkt toch echt het beste. Ik heb 2x de theorie geprobeerd zonder echt goed te leren en door een beetje online testjes te maken. Maar dat ging 2x dus niet goed. Toen toch maar het boek gekocht en door 2 dagen te leren het gelijk gehaald met 2 fout.

Daarna verkocht ik het boek weer met 5 euro verlies op MP. Ik raak je daarom ook aan om gewoon de boeken te kopen en op die manier te leren.
mijn rijinstructeur had gewoon zon boek voor 20euro borg, en dan ff leren en examens oefenen, en dan klaar :P
Gratis, al is zon boek wel altijd nog te verkopen natuurlijk

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sibylle schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:05:
[...]

mijn rijinstructeur had gewoon zon boek voor 20euro borg, en dan ff leren en examens oefenen, en dan klaar :P
Gratis, al is zon boek wel altijd nog te verkopen natuurlijk
Dat kon bij mij helaas niet. Anders had ik dat ook zeker gedaan. Wel relax van de rijschool om dat op die manier te doen. Die van mij verkocht ze alleen, wat natuurlijk meer winst voor hun is.

Ik vond de motor theorie wel wat moeilijker dan die van de auto. Voor de auto ben ik zonder te leren gegaan en heb ik het gelijk gehaald. Dacht toen, dat kan voor de motor dan ook wel. Maar helaas niet dus.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 17-03-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik heb nog een compleet setje liggen. Boek + theorie CDROM. Heb er zelf eind 2008 mijn A mee gehaald.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
PilatuS schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:07:
[...]

Dat kon bij mij helaas niet. Anders had ik dat ook zeker gedaan. Wel relax van de rijschool om dat op die manier te doen. Die van mij verkocht ze alleen, wat natuurlijk meer winst voor hun is.

Ik vond de motor theorie wel wat moeilijker dan die van de auto. Voor de auto ben ik zonder te leren gegaan en heb ik het gelijk gehaald. Dacht toen, dat kan voor de motor dan ook wel. Maar helaas niet dus.
Hier hadden ze hem gewoon in de bibliotheek liggen ;)

Zo moeilijk is het toch niet, er zitten alleen vaak een stuk of 10 vragen in die je niet met gewoon verkeer ervaring kunt weten heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

Gisteren examen gedaan, had al mijn voorlopig rijbewijs sinds Juni 2008, en netjes in één keer geslaagd zonder opmerkingen :) Eindelijk ook na 22u rijden in het weekend (niet dat ik er last van had) en eindelijk eens mn vriendin meenemen :)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 22:35

unclero

MB EQA ftw \o/

TheNameless schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:11:
Volgende week zaterdag mijn eerste motor rijles!

Heb er zin aan! :D

Iemand misschien tips over online theorie oefeningen?
Deze bijvoorbeeld? :>

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
(crosspostje)
Eigenlijk al een weekje, maar toch even showen (want ik heb net met dit mooie weer een fotootje gemaakt ervan):

Een Honda XL500r:
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/1479/img0032mpb.jpg

Rijdt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
* saviour is helaas al een poosje motorloos. De motor moest plaats maken voor de auto.

Nou mag er binnenkort waarschijnlijk een motor bij (joepie!), maar nu komt het moeilijke: welke motor moet het worden?!

Voorheen reed ik op een Suzuki GSX-R 750 uit 1989 en die motor vond ik op zich heerlijk rijden. Alleen op het laatst begon ik wat last van mijn nek- en schouders te krijgen op de motor, terwijl ik dat voorheen niet had. Het is de bedoeling dat ik met de motor ook vrijwel dagelijks naar het werk rijd (ong. 34 KM enkele reis). Een kuip vind ik wel zo prettig zodat ik wat beschut zit tegen de wind.

Ik denk zelf aan de volgende types:
- Suzuki GSX-R SRAD (1996 +)
- Honda VFR
- Honda CBR 600f

Bij de CBR twijfel ik alleen aan het vermogen. Nou snap ik wel dat de 600 CC motoren van tegenwoordig wel net zo pittig zijn als mijn ou Gixxer, maar ik heb er geen zin in om veel hoog in de toeren te moeten janken.

Heeft één van jullie nog een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:17
In november 2008 heb ik mijn eerste motor, een Suzuki GSX 600f uit 1991(Amerikaanse import), gekocht bij een particulier. Na hier een paar honderd kilometer gereden te hebben begon hij steeds slechter stationair te lopen. Omdat het wel heel koud werd en met oud en nieuw veiliger bij mijn ouders staat heb ik de motor midden december bij mijn ouders gezet. Midden februari wilde ik de motor weer ophalen alleen liep de motor nog steeds niet goed stationair (ook wel logisch, ik had er nog niets aan laten doen).

Het is zo erg geworden dat je zonder handmatig gas te geven hij uitvalt. Dit is ook het geval bij het terug schakelen van de 2 naar de 1. Omdat dit niet heel fijn rijdt ben ik langs een motorzaak in de buurt gegaan en die dacht dat de carburateurs schoongemaakt en gesynchroniseerd moesten worden. Toen ook besloten om dit te laten doen.

Afgelopen weken contact gehad met de motorzaak. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ze hebben gezegd dat ze 2 keer de carburateurs schoongemaakt en gesynchroniseerd hebben, alleen dat dit niet heeft geholpen. Ook hebben ze andere carburateurs op de motor gezet maar dit mocht ook niet helpen. Ze hebben wel de choke kabel die vast zat vervangen, maar dit heeft ook niet geholpen. Vervolgens hebben ze aangegeven dat ze gekeken hebben naar het aanzuigen van valse lucht nog wat anders. Hierbij vonden ze dat de o-ringen versleten waren en hebben deze ook vervangen. Dit heeft het probleem ook niet opgelost. Tevens hebben ze de compressie gemeten van 2 cilinders en dit was ook goed.

Van de week weer contact gehad met de motorzaak en ze denken dat het probleem bij de kleppen zit. Uit de mail: Na enig onderzoek lijkt het zeer waarschijnlijk dat de kleppen niet goed afdichten (kwaal van dit type) waardoor de motor slecht stationair wil lopen.

De kosten hiervoor zouden hiervoor 500 euro bedragen en dit is dan voor de demontage/ montage van de cilinderkop, opnieuw in schuren van de kleppen en nieuwe koppakking.

Het voorgaande onderzoek heeft tot nu toe 180 euro gekost.

Wat ik het liefste natuurlijk wil is zo snel mogelijk weer rijden! Maar waar ik nu over twijfel of hiermee het probleem nou wel is opgelost. Het is natuurlijk zonde om 500 euro uit te geven en dat hij het nog steeds niet doet. De motor is optisch in goede staat en ziet er voor zn leeftijd erg goed uit. Heb op zich 500 euro hier ook nog wel voor over maar meer eigenlijk niet.

Weten jullie misschien hier of na het opnieuw inschuren van de kleppen de kans groot is dat mijn motor het weer goed doet? (Door ervaring of kennis bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bestaat er voor dit type een soort teruroep actie op dit punt? dwz de fabriek geeft zelf een updat voor dit probleem? Ook zou de benzinepomp brak kunnen zijn natuurlijk maar dat zal wel niet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Nou ben ik technisch niet erg onderlegd, maar ik kan mij er wel wat bij voorstellen. Mijn Gixxer wilde eerst ook niet lekker stationair draaien. Het toerental was altijd te hoog en ik kreeg hem niet omlaag zonder dat de motor slecht ging draaien.

Toen heb ik zelf de carburateurs schoongemaakt en de kleppen gesteld. Vervolgens de carburateurs weer gesynchroniseerd en daarna liep de motor (na veel proberen :P) weer lekker. Er gaat behoorlijk wat tijd zitten in het demonteren van de kop e.d. dus het kostenplaatje kan ik mij wel in vinden. Het blijft wel veel geld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheJason schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:30:
In november 2008 heb ik mijn eerste motor, een Suzuki GSX 600f uit 1991(Amerikaanse import), gekocht bij een particulier. Na hier een paar honderd kilometer gereden te hebben begon hij steeds slechter stationair te lopen. Omdat het wel heel koud werd en met oud en nieuw veiliger bij mijn ouders staat heb ik de motor midden december bij mijn ouders gezet. Midden februari wilde ik de motor weer ophalen alleen liep de motor nog steeds niet goed stationair (ook wel logisch, ik had er nog niets aan laten doen).

Het is zo erg geworden dat je zonder handmatig gas te geven hij uitvalt. Dit is ook het geval bij het terug schakelen van de 2 naar de 1. Omdat dit niet heel fijn rijdt ben ik langs een motorzaak in de buurt gegaan en die dacht dat de carburateurs schoongemaakt en gesynchroniseerd moesten worden. Toen ook besloten om dit te laten doen.

Afgelopen weken contact gehad met de motorzaak. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ze hebben gezegd dat ze 2 keer de carburateurs schoongemaakt en gesynchroniseerd hebben, alleen dat dit niet heeft geholpen. Ook hebben ze andere carburateurs op de motor gezet maar dit mocht ook niet helpen. Ze hebben wel de choke kabel die vast zat vervangen, maar dit heeft ook niet geholpen. Vervolgens hebben ze aangegeven dat ze gekeken hebben naar het aanzuigen van valse lucht nog wat anders. Hierbij vonden ze dat de o-ringen versleten waren en hebben deze ook vervangen. Dit heeft het probleem ook niet opgelost. Tevens hebben ze de compressie gemeten van 2 cilinders en dit was ook goed.

Van de week weer contact gehad met de motorzaak en ze denken dat het probleem bij de kleppen zit. Uit de mail: Na enig onderzoek lijkt het zeer waarschijnlijk dat de kleppen niet goed afdichten (kwaal van dit type) waardoor de motor slecht stationair wil lopen.

De kosten hiervoor zouden hiervoor 500 euro bedragen en dit is dan voor de demontage/ montage van de cilinderkop, opnieuw in schuren van de kleppen en nieuwe koppakking.

Het voorgaande onderzoek heeft tot nu toe 180 euro gekost.

Wat ik het liefste natuurlijk wil is zo snel mogelijk weer rijden! Maar waar ik nu over twijfel of hiermee het probleem nou wel is opgelost. Het is natuurlijk zonde om 500 euro uit te geven en dat hij het nog steeds niet doet. De motor is optisch in goede staat en ziet er voor zn leeftijd erg goed uit. Heb op zich 500 euro hier ook nog wel voor over maar meer eigenlijk niet.

Weten jullie misschien hier of na het opnieuw inschuren van de kleppen de kans groot is dat mijn motor het weer goed doet? (Door ervaring of kennis bijvoorbeeld)
500e + 180e vind ik helemaal niet veel geld eigenlijk. En als het niet daaraan ligt zou de dealer uit coulance een lager bedrag daarvoor moeten uitscrhijven.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
De kosten van 500 euro lijken mij ook wel redelijk, alleen het is inderdaad veel geld. Zou het erg vervelend vinden als daarna blijkt dat het probleem nog steeds er is. 200 euro is op zich al zonder maar nog eens 500 euro daarbij is naar mijn mening wel heel erg zonde dan.

Wat betreft terugroep acties heb ik geen idee. Kan je dat misschien nog ergens op internet vinden? Vond zelf alleen van recentere moddellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TheJason schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:02:
De kosten van 500 euro lijken mij ook wel redelijk, alleen het is inderdaad veel geld. Zou het erg vervelend vinden als daarna blijkt dat het probleem nog steeds er is. 200 euro is op zich al zonder maar nog eens 500 euro daarbij is naar mijn mening wel heel erg zonde dan.

Wat betreft terugroep acties heb ik geen idee. Kan je dat misschien nog ergens op internet vinden? Vond zelf alleen van recentere moddellen namelijk.
http://www.sportbikes.net/forums/suzuki-line/

Daar vragen? Is nml USA forum dus wie weet...

Zo op het eerste gezicht is er van alles te lezen over vervuilde carbs maar ook nokkenas kettingen die niet puik zijn. Je kunt verder wel suzuki bellen en dan is er altijd nog de www.gsxfclub.nl voor vragen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Maak je luchtfilter eens schoon. Nee, dat zal je wel gedaan hebben.Kleppen kan, maar is het niet zo dat als de kleppen niet goed afsluiten dat de compressie dan niet meer goed is?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

komkommer schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:29:
[...]

Maak je luchtfilter eens schoon. Nee, dat zal je wel gedaan hebben.Kleppen kan, maar is het niet zo dat als de kleppen niet goed afsluiten dat de compressie dan niet meer goed is?
Dat zouden de eerste dingen moeten zijn waar een dealer naar kijkt. Zeker als je naar valse lucht aantrekken gaat kijken MOET het luchtfilter gewoon gecontroleerd zijn, anders vind ik het heel slecht. Ik heb verder geen ervaring hiermee. Dus durf geen oplossing te geven. Als de carbs gereinigd zijn, kan je er denk ik vanuit gaan dat het probleem daar niet inzit. Ik neem aan dat de dealer heeft gekeken of de vlotternaalden ed soepel heen en weer gaan.

Misschien heel stom, maar vraag eens aan de dealer of ze het brandstoffilter al nagekeken hebben.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
M3rcury schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Dat zouden de eerste dingen moeten zijn waar een dealer naar kijkt. Zeker als je naar valse lucht aantrekken gaat kijken MOET het luchtfilter gewoon gecontroleerd zijn, anders vind ik het heel slecht. Ik heb verder geen ervaring hiermee. Dus durf geen oplossing te geven. Als de carbs gereinigd zijn, kan je er denk ik vanuit gaan dat het probleem daar niet inzit. Ik neem aan dat de dealer heeft gekeken of de vlotternaalden ed soepel heen en weer gaan.

Misschien heel stom, maar vraag eens aan de dealer of ze het brandstoffilter al nagekeken hebben.
Idd, en kijk er zelf ook naar!
ff brandstoffilter/luchtfilter bekijken, compressie meten (is zo gedaan) en bougies inspecteren. Met de laatste twee kun je al een hele aardige diagnose stellen...

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
M3rcury schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Zeker als je naar valse lucht aantrekken gaat kijken MOET het luchtfilter gewoon gecontroleerd zijn.
Even noob vraag: maar wat heeft de luchtfilter te maken met valse lucht?
Valse lucht is toch lucht die NA de carbs ingezogen wordt, terwijl de filter voor de carbs zit?
Of creëert de filter een soort onderdruk die de carbs nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DieterVDW schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:20:
[...]

Valse lucht is toch lucht die NA de carbs ingezogen wordt, terwijl de filter voor de carbs zit?
Klopt als een bus. Maar als je op valse lucht gaat controleren neem ik aan dat je wel eerst gekeken heb of het filter wel schoon is. Zijn gewoon de basis dingen die nagekeken horen te worden bij zoiets.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:32
Als het de kleppen zouden zijn zou je dat toch terugzien in de compressie meting?
En is het probleem terug te voeren op 1 cilinder? Wat ik bij mijn Guzzi doe als hij slecht loopt is eerst de ene bougiekabel los trekken, kijken hoe hij loopt, dan de ander. Dan weet je in ieder geval aan welke kant het zit... Nu is een Guzzi natuurlijk geen modern japans racemonster, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

saviour schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:24:
* saviour is helaas al een poosje motorloos. De motor moest plaats maken voor de auto.

Nou mag er binnenkort waarschijnlijk een motor bij (joepie!), maar nu komt het moeilijke: welke motor moet het worden?!

Voorheen reed ik op een Suzuki GSX-R 750 uit 1989 en die motor vond ik op zich heerlijk rijden. Alleen op het laatst begon ik wat last van mijn nek- en schouders te krijgen op de motor, terwijl ik dat voorheen niet had. Het is de bedoeling dat ik met de motor ook vrijwel dagelijks naar het werk rijd (ong. 34 KM enkele reis). Een kuip vind ik wel zo prettig zodat ik wat beschut zit tegen de wind.

Ik denk zelf aan de volgende types:
- Suzuki GSX-R SRAD (1996 +)
- Honda VFR
- Honda CBR 600f

Bij de CBR twijfel ik alleen aan het vermogen. Nou snap ik wel dat de 600 CC motoren van tegenwoordig wel net zo pittig zijn als mijn ou Gixxer, maar ik heb er geen zin in om veel hoog in de toeren te moeten janken.

Heeft één van jullie nog een goede suggestie?
Voor relaxed woon-werk met de mogelijkheid om hem toch flink open te trekken zou ik duidelijk voor de VFR gaan, maar ik ben licht bevooroordeeld O-)
Ik verwacht dat je net wat rechterop zit dan op de gixxer en CBR. De VFR heeft wat meer koppel onderin, maar voldoende vermogen om met de snelle jongens mee te komen. Verder blijft het een kwestie van proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

DieterVDW schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:20:
[...]

Een verstopt luchtfilter kan ook gewoon de oorzaak zijn van het slechte lopen. Maar dat is inderdaad zo basic dat het echt wel nagekeken is. Maar, nogmaals, ik zou eerst uitzoeken of niet-afsluitbare kleppen te meten zijn doormiddel van een compressiemeting.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:23

Exigence

dnkroz

Ze is weer schoon O+

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/4636/image0222.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Die van mij ook 8)

Winter-updates:
- Nieuwe DID ZVMG ketting met tandwielen (Goud O+ )
- K&N luchtfilter
- Nieuwe bougies
- Nieuwe achterwiellagers

To-do:
- Laten afstellen op een testbank (waarschijnlijk SF Racing in Borne).
- Blazen

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/tl1000smaart1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/tl1000smaart3.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door ZiegoM op 19-03-2009 15:19 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 12:23

Exigence

dnkroz

To do bij mij:
- bougies vervangen
- olie + oliefilter vervangen
- voorrem even inspecteren
- kleppen stellen
- af laten stellen

- blazen :P

- komende zomer misschien nog een Kees en Nico filtertje, maar de oude voldoet nog wel

[ Voor 29% gewijzigd door Exigence op 19-03-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
Mijn motor gaat morgen ook voor het eerst weer gebruikt worden sinds november :) Ben benieuwd of 'ie een beetje wil starten of dat ie er nog even geen zin in heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:42

Youk

Volvo For Life

Ik zit momenteel een beetje in twijfel. Heb mijn VFR800 onlangs opnieuw voorzien van mijn motad uitlaat collector en laser uitlaat (vaarwel catalysator en O2 sensoren). Nu heb ik een verbruik van ongeveer 6,5 liter op 100 km, net als ervoor trouwens.

Collector en uitlaat zaten ook onder mijn vorige VFR, samen met een K&N luchtfilter en Powercommander II voor de afstelling (op testbank laten afstellen bij Wim Motors in Aalter door Joost Jochems (als ik mij niet vergis zat hij vroeger bij Ten Kate racing): +10pk run na tegen run voor) . Verbruik met die VFR lag voor de afstelling (standaard uitlaat!!!) op 6,5 liter, daarna eerder 7,5 liter. Volgens de gegevens van de afstelling was de motor zuiniger geworden. Let wel, ten opzichte van motor met motad collector, laser uitlaat en K&N zonder powercommander, ten opzichte van compleet standaard motor weet ik het niet. Kan het verschil in meer verbruik liggen in enkel de luchtfilter?

Ik heb de indruk dat de motor heel soepel rijdt, met originele uitlaat durft deze rond de 5k rpm nogal eens eventjes weg te vallen en terug in te kicken (typisch, heb dit gemerkt bij verschillende VFR's, komt door de restricities op dat toerental voor de emisie- en geluidsnormen.

Kan ik nu terug een K&N steken + powercommander (+afstelling) en toch minder verbruik hebben dan bij mijn vorige VFR?

Waar zou ik kunnen gaan voor de afstelling. Wim Motors is ondertussen W Motors geworden en blijkbaar werkt Joost Jochems daar niet meer. Dat was tenminste een persoon die echt wist waar hij mee bezig was. Die indruk heb ik niet echt (ik kan verkeerd zijn natuurlijk) van de persoon die het daar heeft overgenomen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Youk schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:30:
Ik zit momenteel een beetje in twijfel. Heb mijn VFR800 onlangs opnieuw voorzien van mijn motad uitlaat collector en laser uitlaat (vaarwel catalysator en O2 sensoren). Nu heb ik een verbruik van ongeveer 6,5 liter op 100 km, net als ervoor trouwens.

Collector en uitlaat zaten ook onder mijn vorige VFR, samen met een K&N luchtfilter en Powercommander II voor de afstelling (op testbank laten afstellen bij Wim Motors in Aalter door Joost Jochems (als ik mij niet vergis zat hij vroeger bij Ten Kate racing): +10pk run na tegen run voor) . Verbruik met die VFR lag voor de afstelling (standaard uitlaat!!!) op 6,5 liter, daarna eerder 7,5 liter. Volgens de gegevens van de afstelling was de motor zuiniger geworden. Let wel, ten opzichte van motor met motad collector, laser uitlaat en K&N zonder powercommander, ten opzichte van compleet standaard motor weet ik het niet. Kan het verschil in meer verbruik liggen in enkel de luchtfilter?

Ik heb de indruk dat de motor heel soepel rijdt, met originele uitlaat durft deze rond de 5k rpm nogal eens eventjes weg te vallen en terug in te kicken (typisch, heb dit gemerkt bij verschillende VFR's, komt door de restricities op dat toerental voor de emisie- en geluidsnormen.

Kan ik nu terug een K&N steken + powercommander (+afstelling) en toch minder verbruik hebben dan bij mijn vorige VFR?

Waar zou ik kunnen gaan voor de afstelling. Wim Motors is ondertussen W Motors geworden en blijkbaar werkt Joost Jochems daar niet meer. Dat was tenminste een persoon die echt wist waar hij mee bezig was. Die indruk heb ik niet echt (ik kan verkeerd zijn natuurlijk) van de persoon die het daar heeft overgenomen.
Ik kan inhoudelijk niet veel zeggen hierover maar ik zou doen:
Telefoonboek -> Wim Motors :+ En dan Ouwe goede Wim te pakke krijgen en vragen.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Youk: Sowieso zou ik een PC installeren en dat spul volledig opnieuw af laten stellen (met óf zonder K&N filter). Doordat je een volledig ander uitlaat systeem gemonteerd hebt en geen catalysator meer hebt bestaat de kans dat het brandstofmengsel te arm is geworden en je vrij ernstige motorschade kunt gaan oplopen.

Ik weet niet waar je ergens vandaan moet komen, maar in Weert zit Paul Ritzen. Van hem weet ik in ieder geval zeker dat 'ie je niet naar huis stuurt voordat je motor helemaal 100% in orde is qua afsellingen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:28:
[...]

Voor relaxed woon-werk met de mogelijkheid om hem toch flink open te trekken zou ik duidelijk voor de VFR gaan, maar ik ben licht bevooroordeeld O-)
Ik verwacht dat je net wat rechterop zit dan op de gixxer en CBR. De VFR heeft wat meer koppel onderin, maar voldoende vermogen om met de snelle jongens mee te komen. Verder blijft het een kwestie van proberen denk ik.
Bedankt voor je reactie. Ik heb al meer lovende verhalen over de VFR gelezen. Zaterdag ga ik bij onderstaande jongen kijken, uit 1996:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/67/k7jQ2ksqFpbv7+q2yiy6zg==.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 04:42

Youk

Volvo For Life

wimmel_1 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:00:
@ Youk: Sowieso zou ik een PC installeren en dat spul volledig opnieuw af laten stellen (met óf zonder K&N filter). Doordat je een volledig ander uitlaat systeem gemonteerd hebt en geen catalysator meer hebt bestaat de kans dat het brandstofmengsel te arm is geworden en je vrij ernstige motorschade kunt gaan oplopen.

Ik weet niet waar je ergens vandaan moet komen, maar in Weert zit Paul Ritzen. Van hem weet ik in ieder geval zeker dat 'ie je niet naar huis stuurt voordat je motor helemaal 100% in orde is qua afsellingen.
Paul Ritzen is voor mij een 140km enkel. Te weten dat ik voor Wim Motors ook 85 km enkel moest rijden valt het eigenlijk nog wel mee. Ik wil gewoon zeker zijn dat de motor perfect wordt afgesteld. Ik zal een van deze dagen eens contact opnemen met Paul Ritzen. Bedankt voor de tip!

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ritzen Motoren, kerel hang ook vaak veel rond op MF.
Ben daar samen met een maat (zijn motor) en Paul een hele middag bezig geweest om het geheel af te stellen.
Paul wou ons niet laten gaan tot het perfect was!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
TheJason schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:30:
Heel verhaal over het probleem met mijn motor op de vorig pagina
Heb vandaag contact gehad met de motorzaak en hij heeft wat extra info gegeven.

Heb wel het gevoel dat ze er verstand van hebben. Ze doen ook wat in de racerij en hebben ook zo een dynojetbank staan. Komt verder ook gewoon wel professioneel over. Maar goed kan natuurlijk altijd dat ze toch niet zo handig zijn.

inlaatrubbers- bekeken en waren ok, o ringen zijn vervangen.
Nokkenasketting en timing - Nog niet bekeken maar doet hij zodra hij ding open heeft
Carburatuers - Schoongemaakt, gesynchroniseerd en andere getest. Niets gaf duidelijk verbetering
Onsteking- Motor loopt op het stationair gedeelte na gewoon goed, dus zeer onwaarschijnlijk
Chokekabel- vervangen en zit nu goed.
Luchtfilter- Bekeken en ook zonder luchtfilter geprobeerd
Vuil in de tank (bandstof filter)- Bekeken niets gevonden
compressie- 3de en 4de cilinder gemeten vanwege toegankelijkheid was 9 bar, scheen niet te hoog te zijn of bijzonder laag. Hij gaf ook aan dat het niet altijd hoeft te beteken dat wanneer de compressie redelijk is de kleppen perfect werken.

Tevens zal hij nog kijken naar de verse luchtinspuiting (is specifiek model USA)

Hij heeft iig voor mijn gevoel wel het meeste uitgesloten wat het anders kan zijn, wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 07:22

4x2

lộn xộn quá

9 bar compressiedruk lijkt me niet bijzonder veel.
Niet genoeg om niet op te lopen, maar wel vrij weinig.
Mn VF500 (wat een enigszins vergelijkbare motor is) moet 10-14 bar hebben.
Een 98'er GSXR600 moet 11-15 bar hebben, met als absolute grens 9 bar, waarbij revisie noodzakelijk is als ze alle 4 onder de 11 bar zitten.

Om te kijken of de kleppen lekken is dr ook nog een lektest.
Verbrande klep kan, maar voor zover ik weet is dat geen standaard probleem van de oliegekoelde 600cc blokken als er normaal mee om gegaan is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

TheJason schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:22:
[...]

Heb vandaag contact gehad met de motorzaak en hij heeft wat extra info gegeven.

Heb wel het gevoel dat ze er verstand van hebben. Ze doen ook wat in de racerij en hebben ook zo een dynojetbank staan. Komt verder ook gewoon wel professioneel over. Maar goed kan natuurlijk altijd dat ze toch niet zo handig zijn.

inlaatrubbers- bekeken en waren ok, o ringen zijn vervangen.
Nokkenasketting en timing - Nog niet bekeken maar doet hij zodra hij ding open heeft
Carburatuers - Schoongemaakt, gesynchroniseerd en andere getest. Niets gaf duidelijk verbetering
Onsteking- Motor loopt op het stationair gedeelte na gewoon goed, dus zeer onwaarschijnlijk
Chokekabel- vervangen en zit nu goed.
Luchtfilter- Bekeken en ook zonder luchtfilter geprobeerd
Vuil in de tank (bandstof filter)- Bekeken niets gevonden
compressie- 3de en 4de cilinder gemeten vanwege toegankelijkheid was 9 bar, scheen niet te hoog te zijn of bijzonder laag. Hij gaf ook aan dat het niet altijd hoeft te beteken dat wanneer de compressie redelijk is de kleppen perfect werken.

Tevens zal hij nog kijken naar de verse luchtinspuiting (is specifiek model USA)

Hij heeft iig voor mijn gevoel wel het meeste uitgesloten wat het anders kan zijn, wat jullie?
Volgens mij hebben sommige motoren een ander verbrandigstijdstip bij stationair, maar dat zou in de cdi zitten dan volgens mij.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

komkommer schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:47:
[...]

Volgens mij hebben sommige motoren een ander verbrandigstijdstip bij stationair, maar dat zou in de cdi zitten dan volgens mij.
Ik neem aan dat je bedoeld dat er bij stationair lopen/lage toerentallen minder voorontsteking word gebruikt? Dat is altijd zo. :Y

Heeft er mee te maken dat de verbranding van het mengsel bij een bepaalde lambda altijd even snel verloopt. Om te zorgen dat de verbranding op tijd klaar is word er bij hogere toerentallen meer voorontsteking gebruikt/gegeven.

Verder geen idee wat het zou kunnen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Vandaag lekker stukje gereden en plots .... wiebel wiebel alsof ik een lekke band had.
Maar niks te zien aan mijn banden, velgen, remmen etc etc en toch stuurde hij vreemd.

Zojuist maar eens zitten browsen op het motor forum, wat testjes gedaan en het lijkt zo te zijn dat ik last heb van brakke balhoofd lagers :(

Morgen maar even langs de garage om te vragen wat dit mag gaan kosten want het rijdt echt voor geen meter.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The Druid schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:48:
Vandaag lekker stukje gereden en plots .... wiebel wiebel alsof ik een lekke band had.
Maar niks te zien aan mijn banden, velgen, remmen etc etc en toch stuurde hij vreemd.

Zojuist maar eens zitten browsen op het motor forum, wat testjes gedaan en het lijkt zo te zijn dat ik last heb van brakke balhoofd lagers :(

Morgen maar even langs de garage om te vragen wat dit mag gaan kosten want het rijdt echt voor geen meter.
Balhoofd is een standaard slijt-ding. Als je weet hoe en hoe strak je het ding erin kan zetten kan je het prima zelf doen. Ik had het bij de africatwin 2maal zelf gedaan zonder problemen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 07:22

4x2

lộn xộn quá

Afhankelijk van het type motor (oftewel: hoeveel moet je afbreken voor je dr bij kan) ben je iets van 50-60e voor de lagers kwijt en dan nog 2-4 uur arbeidsloon.
200e zit je vlot aan iig, het is stiekem wel wat werk en het afstellen moet je wel kunnen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ROFLASTC schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:26:
[...]

Balhoofd is een standaard slijt-ding. Als je weet hoe en hoe strak je het ding erin kan zetten kan je het prima zelf doen. Ik had het bij de africatwin 2maal zelf gedaan zonder problemen.
Heb even zitten lezen en je kan het inderdaad zelf doen. Lastigste stuk is de oude eruit krijgen en de nieuwe erin las ik. Dit ivm het feit dat ze nogal strak vast kunnen zitten.

Daarnaast moeten inderdaad de kappen eraf en de voorvoork eruit. Heb besloten eerst even te bellen met mijn mannetje wat de kosten zijn want ik ben namelijk zelf niet zo handig en mis de gereedschappen.

[ Voor 20% gewijzigd door The Druid op 21-03-2009 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The Druid schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 08:09:
[...]

Heb even zitten lezen en je kan het inderdaad zelf doen. Lastigste stuk is de oude eruit krijgen en de nieuwe erin las ik. Dit ivm het feit dat ze nogal strak vast kunnen zitten.

Daarnaast moeten inderdaad de kappen eraf en de voorvoork eruit. Heb besloten eerst even te bellen met mijn mannetje wat de kosten zijn want ik ben namelijk zelf niet zo handig en mis de gereedschappen.
Ah, ik weet idd niet hoe ingewikkeld het bij jouw type is. Bij sommige motoren kun je met een dikke as met het balhoofd zo uit de kroonplaat laten zakken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 08:54:
[...]

Ah, ik weet idd niet hoe ingewikkeld het bij jouw type is. Bij sommige motoren kun je een dikke as met het balhoofd zo uit de kroonplaat laten zakken.
Srsly? Dat lijkt me eigenlijk niet zo goed dat dat kan. In ieder geval was het bij mij altijd een gekloot om die dingen eruit te halen, bij 1 heb ik uiteindelijk een rups gelast om extra grip te krijgen, het is niet een klusje die ik graag doe.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:43:
[...]

Srsly? Dat lijkt me eigenlijk niet zo goed dat dat kan. In ieder geval was het bij mij altijd een gekloot om die dingen eruit te halen, bij 1 heb ik uiteindelijk een rups gelast om extra grip te krijgen, het is niet een klusje die ik graag doe.
hmm Ik heb wel de nodige hamertjes en momentsleutels om alles eruit te halen (ik heb ook een momentsleutel voor spaken) Wellicht dat ik een andere definitie heb van "moeilijke klusjes"maar balhoofd vervangen als het is afgesleten of ingeslagen vin'k goed te doen.

Edit; eens een poederblusser op het balhoofd losgelaten om bij de motor in kwestie de onderste lager eruit te krijgen. Door de kou kromp het enigzins. Daarna alles eruit getikt met hamer en bankschroef.

http://www.mefeedia.com/e...g-head-bearings/13870779/

[ Voor 17% gewijzigd door ROFLASTC op 21-03-2009 12:53 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:30:
[...]

hmm Ik heb wel de nodige hamertjes en momentsleutels om alles eruit te halen (ik heb ook een momentsleutel voor spaken) Wellicht dat ik een andere definitie heb van "moeilijke klusjes"maar balhoofd vervangen als het is afgesleten of ingeslagen vin'k goed te doen.

Edit; eens een poederblusser op het balhoofd losgelaten om bij de motor in kwestie de onderste lager eruit te krijgen. Door de kou kromp het enigzins. Daarna alles eruit getikt met hamer en bankschroef.

Oh wacht, je bedoelt dat je met een dikke as de lager er uit haalt. Ik dacht dat je als je de dikke as uit het balhoofd laat zakken dat de lager mee zakt, dat leek me niet zo goed :P. Maar ik blijf het een van de mindere "simpele" klussen vinden.

Edit: Heh, in dat videootje zegt de cameraman ook: "Wow, dat ging snel, bij mij duurt het een uur voordat ik die er uit heb."

Edit2: Ik doe precies het zelfde als die lui :), ook met een flesje Grolsch erbij :D

[ Voor 10% gewijzigd door komkommer op 21-03-2009 15:07 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ROFLASTC schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:30:
[...]

Hallow je bent een tweaker hoor, dus volgende keer gewoon netjes een bus airduster ondersteboven houden :P

Daarnaast ga ik lliever zelf niet kutten met zaken waar ik geen verstand van heb. Begreep dat mijn monteur het wil doen voor een Eur 150,00.

[ Voor 8% gewijzigd door The Druid op 21-03-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:52:
[...]

Oh wacht, je bedoelt dat je met een dikke as de lager er uit haalt.
ah, ff mijn uitspraak hierboven wat correcter gemaakt. 8)

In het filmpje knagen ze het kogellager deel eraf met een tang (van de onderste kroonplaat) dat kan ook met een bankschroef. Je zet de schroef aan op het lager en tikt de as met de kroonplaat er zo uit. Beetje het omgekeerde van wat ze doen maar dat scheelt krassen op de as.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The Druid schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:12:
[...]

Hallow je bent een tweaker hoor, dus volgende keer gewoon netjes een bus airduster ondersteboven houden :P

Daarnaast ga ik lliever zelf niet kutten met zaken waar ik geen verstand van heb. Begreep dat mijn monteur het wil doen voor een Eur 150,00.
Voor een hoop dingen zou ik mijn huidige motor ook naar de garage brengen. De tijd die het mij zou kosten om het uit te vogelen is tijd die ik ook had kunnen gebruiken om geld te verdienen. 150 lijkt mij een keurig bedrag verder.

[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 21-03-2009 18:44 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
*O* * saviour is een Honda VFR 750F uit 1996 rijker! *O*

Ik heb er alleen nog maar 140 KM snelweg mee gereden, maar hij lijkt erg fijn te rijden tot nu toe. :P Het is erg fijn dat er een klokje en een brandstofmeter opzit. De temperatuurmeter bleef op de snelweg bijna helemaal beneden staan, ik heb al gelezen dat dit normaal is. De uitlaatbochten werden ook behoorlijk gekoeld door de rijwind. Tijdens het stationair draaien werden ze wel warm.

Ik rijd wel weer een beetje als een natte krant, het is weer even wennen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
genoeg kilometers maken word het steeds beter. morgen weer een mooie dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Vandaag weer eens een flink stuk gereden en wat fototjes geschoten.
Ben er tot nu toe erg tevreden mee. :*)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14wrm14.jpg Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/154gler.jpg Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/33a5rw1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The Doctor schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:56:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
ah, welke brug is dat? Je kunt 'm gewoon midden op de weg parkeren?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
The Doctor schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:56:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Mooie foto's man :) Sowieso vind ik het ZX6R model 2003/2004 (deze is 2004 zo te zien?) de mooiste die er is. Vooral in het blauw :) Dat groen vind ik zo 'plastic' lijken meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

ROFLASTC schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:06:
[...]

ah, welke brug is dat? Je kunt 'm gewoon midden op de weg parkeren?
Het is de oude brug van de A2 over de lek bij Vianen. :)
Wekko306 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:24:
[...]

Mooie foto's man :) Sowieso vind ik het ZX6R model 2003/2004 (deze is 2004 zo te zien?) de mooiste die er is. Vooral in het blauw :) Dat groen vind ik zo 'plastic' lijken meestal.
Tnx, het is inderdaad een 2004. Vind zelf alle kleuren voor dit model wel mooi, deze stond te koop voor een leuke prijs dus maar gedaan. Vandaag weer even een stukje over de dijken gestuurd en hij stuurt zo veel strakker dan m'n oude zx-6r, heerlijk. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ROFLASTC schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:21:
[...]

Voor een hoop dingen zou ik mijn huidige motor ook naar de garage brengen. De tijd die het mij zou kosten om het uit te vogelen is tijd die ik ook had kunnen gebruiken om geld te verdienen. 150 lijkt mij een keurig bedrag verder.
Vandaag nog even stukje gereden om te testen maar het is een soort gelijkmatige links / rechts slinger en je merkt het vooral bij lage snelheden (35 km). Zal mij benieuwe wat het nu is.

Nu even een cagiva raptor 1000cc te leen van een vrien van mij, wat een beest is dat ding. Als je opstapt heb je het gevoel dat je op een BMX fiets stapt want hij is erg klein. Maar in de bochten is hij geweldig en met het gas erop is hij veeeeeeelste snel. Alleen op de snelweg waai je er voor je gevoel wel vanaf waneer je je GSX kuip gewent bent.

Hij wil hem vast weer terug na de reparatie van mijn motor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03

DinX

Motormuis

Iemand al eens op de F800GS gereden ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:09:
Ja, rondje om het pand heen. Kan dus niet zeggen hoe die rijdt helaas ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11

charrel

Cortisol4life..

DinX schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:09:
Als vervanging van je FJR? Ik vind het een fijne fiets, km of 25 op gereden. Vermogen vond ik persoonlijk wat aan de magere kant, zeker als je van de fjr overstapt.
Verder kan ik er weinig zinnigs over zeggen, stuurt lekker. Soepel motortje, kon er iig na 5min al mee lezen en schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:34

_Apache_

For life.

Sinds kort rij ik met oordopjes (had k al veel langer moeten doen :+). Maar wat een verademing, lekker muziekje op en behoorlijke demping van de Elecom oordopjes. 12,5Eur bij de MediaMarkt en zitten 4 maten siliconen demperes bij, samen met een koord-verkorter. Wat een deal O+

Afbeeldingslocatie: http://bp3.blogger.com/_9EXRlnK1U-U/SG9aQFFizwI/AAAAAAAAEFY/9mnGxVqFZYA/s400/Elecom+MM+EarDrops+Color+Earphones+red.jpg

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Die dopjes blijven dus goed zitten als je de helm opzet? Een muziekje zou zo af en toe wel lekker zijn i.p.v. alleen oorplugjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Met pijn en moeite is het me gelukt :P

Afbeeldingslocatie: http://anton-merel.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8071&g2_serialNumber=1

Een monster is ook alleen maar goed in het echt lekkere gooit en smijt werk :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:34

_Apache_

For life.

saviour schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:03:
Die dopjes blijven dus goed zitten als je de helm opzet? Een muziekje zou zo af en toe wel lekker zijn i.p.v. alleen oorplugjes.
Ja hoor, alleen bij het afdoen van je helm vallen ze uit je oren, verder zitten ze prima. Merk zelf dat ik flink wat sportiever ga rijden. O-)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:51
Tylen schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:08:

[afbeelding]

Wat is dat voor hupsje? :O Geef eens gas joh! Je geeft gewoon geen gas :+

Hey jij hebt teminste een 'wheelie' foto. Ik heb nog nooit iemand zo gek gevonden om langs de weg te gaan liggen met een fototoestel om mij op de foto te zetten 8)

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:46:
[...]

Hey jij hebt teminste een 'wheelie' foto. Ik heb nog nooit iemand zo gek gevonden om langs de weg te gaan liggen met een fototoestel om mij op de foto te zetten 8)
Ik kom van het voorjaar wel een keer met je knallen. Gaan we wel ergens een paar foto's maken ;) je woont toch in de buurt van nijkerk als ik het goed had?

Wheelies ben ik niet zo'n held in.

Maar ach, kneedowns gaan prima :+

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/2748/naamloos6st8.jpg

:9~

[ Voor 13% gewijzigd door M3rcury op 23-03-2009 10:50 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

FragDaddy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:46:
[...]

Hahaha je moest eens weten hoeveel gas ik gaf ;) Gaat gewoon niet zo lekker met zo'n "vermogensloze" monster ;) Volgende keer pak ik de 1000rr wel ;) Die gaat stukken makkelijker de lucht in, ipv deze hupjes :P Maar hey, hij ging wel hahaha.

Gister moest ik even keren op de stoep met koude banden maakt ik een kniedown, zag je een paar van die bikers raar kijken. Pricelesss >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:49:
[...]

Ik kom van het voorjaar wel een keer met je knallen. Gaan we wel ergens een paar foto's maken ;) je woont toch in de buurt van nijkerk als ik het goed had?

[afbeelding]

Ik neem aan dit dit jaar je nummer niet met een 2 begint maar met een 4.. Kunnen we lekker samen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:49:
[...]

[afbeelding]

Ik woon inderdaad in de buurt van Nijkerk..

Wheelies ben ik ook niet zo'n ster in hoor. :o Voor een foto zal het wel lukken, maar ik ben geen professionele stuntrijder ofzo 8)7

Mijn R6 wheeliede ook beter dan de R1. De R6 wilde gewoon rechtdoor op 1 wiel, de R1 moet je echt met je lichaam op koers forceren. Daardoor wordt ie af en toe bij langere wheelies wat onstabiel.
Daarnaast heeft de R1 snelgas, wat fijn is voor racewerk, maar wat klote is voor hoge/lange wheelies. Dat is erg zenuwachtig werk en dan moet je je voetje bij de achterrem hebben en geconcentreerd blijven.

Enige voordeel van de R1 is dat ie door al dat vermogen bijvoorbeeld ook op de snelweg nog het voorwiel in de lucht gooit en houdt als het echt moet. Gisteren kwam ik een Porsche 911 tegen op de snelweg die wilde kijken of zijn 911 sneller was dan mijn R1. Dan is die eigenschap van de R1 wel leuk 8)7
Gaat gewoon niet zo lekker met zo'n "vermogensloze" monster
Er zit een koppeling op dat ding he ;)
Volgende keer pak ik de 1000rr wel Die gaat stukken makkelijker de lucht in, ipv deze hupjes
Inderdaad.

Maar, ik heb op een SV650 ooit mijn eerste echte wheelies en stoppies gemaakt, dus zo'n monster moet het ook prima kunnen :)
Ik neem aan dit dit jaar je nummer niet met een 2 begint maar met een 4.. Kunnen we lekker samen spelen
Ik ben echt zo jaloers op jullie. :9~ Ik moet maar op straat een beetje tussen auto's door zig-zaggen enzo en jullie mogen gewoon op Assen enzo rijden. Das mijn droom.. 1x met de motor een rondje over Assen. Dan ben ik al tevreden.

[ Voor 76% gewijzigd door FragDaddy op 23-03-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:57:
[...]

Ik neem aan dit dit jaar je nummer niet met een 2 begint maar met een 4.. Kunnen we lekker samen spelen :)
Ik rijd 1 mei in groep 2 om even mij lijntjes ed weer terug te pakken. Dag daarna in groep 3, adh daarvan gaan we wel even kijken of ik nog in groep 4 terecht kom dit jaar.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nee wheely's doe ik niet op de koppeling. Daar heb ik het niet zo op. Denk niet dat dat zo goed is voor de motor. En hey, het is een duc he ;) Kan stuk hahaha. Toevallig ook nog ff op de K6 600 van me maat wheely's gemaakt, die heeft ook snelgas. Damn wat is dat zenuwachtig idd, valt gewoon niet te controlleren.

Over het circuit rijden. Ik rijd niet zoveel dit jaar....

April 2009 Zandvoort Vrije Training
17 April 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
27/28 April 2009 Cartagena (Spanje) SuperCup 600
8 Mei 2009 Circuit des Ecuyers (Frankijk) Vrije Training
21 Mei 2009 Varsselring (Hengelo) SuperCup 600
23 Mei 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
25 Mei 2009 TT Circuit Assen Vrije Training
6 Juni 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
13 Juni 2009 Zolder (België) Vrije Training
17 Juni 2009 TT Circuit Assen The Race Academy (Instructeur)
8 Juli 2009 TT Circuit Assen Vrije Training
15/16/17 Juli Circuit Alés (Frankrijk) The Race Academy (Instructeur)
22/23/24 Juli Circuit Alés (Frankrijk) The Race Academy (Instructeur)
28/29/30 Juli Circuit Alés (Frankrijk) The Race Academy (Instructeur)
1 Augustus 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
12 September 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
2 Oktober 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600

O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:19:
[...]

Ik rijd 1 mei in groep 2 om even mij lijntjes ed weer terug te pakken. Dag daarna in groep 3, adh daarvan gaan we wel even kijken of ik nog in groep 4 terecht kom dit jaar.
Welke dagen heb je geplanned? Zat maar beetje te dollen, rustig opbouwen. Lekker groep 2. Kan je in de middag weer zonder voorrijder rijden. Groep 3 is ook erg leuk om in te rijden vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:23:
[...]

Welke dagen heb je geplanned? Zat maar beetje te dollen, rustig opbouwen. Lekker groep 2. Kan je in de middag weer zonder voorrijder rijden. Groep 3 is ook erg leuk om in te rijden vind ik ;)
Groep 2 ging mij vorig jaar niet hard genoeg. Was alleen maar mensen aan het inhalen. Beetje voorbij gestoven worden, en daar aansluiten lijkt me leuker ;) (maar uiteraard niet de langzaamste zijn, dat is niet de bedoeling :+ )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:29:
[...]

Groep 2 ging mij vorig jaar niet hard genoeg. Was alleen maar mensen aan het inhalen. Beetje voorbij gestoven worden, en daar aansluiten lijkt me leuker ;) (maar uiteraard niet de langzaamste zijn, dat is niet de bedoeling :+ )
Laangzaamste in groep 3 is snelste van 1 en 2 he :+ Maar ik vind inhalen juist leuk. Heb een keer (noodgedwongen) een dagje zolder gedaan in de langzaamste groep. Was wel vrij rijden zonder voorrijder. Dan moet je echt je koppie erbij houden om niet die mensen te laten schikken, voor een keertje wel leuk om te doen, maar wel een beetje associaal hihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:36:
[...]

Laangzaamste in groep 3 is snelste van 1 en 2 he :+ Maar ik vind inhalen juist leuk. Heb een keer (noodgedwongen) een dagje zolder gedaan in de langzaamste groep. Was wel vrij rijden zonder voorrijder. Dan moet je echt je koppie erbij houden om niet die mensen te laten schikken, voor een keertje wel leuk om te doen, maar wel een beetje associaal hihi.
Mwah, reed in groep 2 gewoon middenmoot groep 3 tijden, en ik heb geen enkele ronde volledig vrij baan gehad :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Tylen schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:22:
Nee wheely's doe ik niet op de koppeling. Daar heb ik het niet zo op. Denk niet dat dat zo goed is voor de motor. En hey, het is een duc he ;) Kan stuk hahaha. Toevallig ook nog ff op de K6 600 van me maat wheely's gemaakt, die heeft ook snelgas. Damn wat is dat zenuwachtig idd, valt gewoon niet te controlleren.
Op de koppeling kun je hem bij lage toeren omhoog laten komen. Je trekt met 1 vinger even de koppeling in, geeft een dot gas en laat hem dan weer snel los. Dat gaat allemaal in 1 vloeiende beweging en dat truukje kost nog geen halve seconde. Ik heb met mijn R6 denk ik zo'n beetje wel 1000 wheelies getrokken in de 24.000km die ik erop gereden heb en met mijn R1 ben ik nu ook alweer hard op weg richting dat aantal. (in nog geen 6000km. Jah ik ben wheelie verslaafd) Koppeling van beide motoren zijn prima. En gaat ie er een keer aan... Een paar frictie-platen zijn ook wel te betalen.

Daarnaast is het neerzetten van wheelies ook niet zo belastend voor de voorvork als sommige mensen denken. Zolang je het gas er maar op houdt komt ie erg rustig neer. Natuurlijk heb ik wel eens een wheelie die ik heel ruig moet neerzetten en dan komt dat voorwiel van 1.5mtr hoogte ineens keihard op het asfalt. Dat moet je niet te vaak doen, want dat kost balhoofdslagers en voorvork-keerringen. Oh well.

Snelgas is wel 'even' wennen jah zoals al gezegd. Ik zit te denken aan de gashendel van een fireblade, die juist een enorm lange slag heeft.. Maarja, das voor wheelies weer geweldig handig, maar voor sportief rijden weer niet.. :X

April 2009 Zandvoort Vrije Training
17 April 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
27/28 April 2009 Cartagena (Spanje) SuperCup 600
8 Mei 2009 Circuit des Ecuyers (Frankijk) Vrije Training
21 Mei 2009 Varsselring (Hengelo) SuperCup 600
23 Mei 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
25 Mei 2009 TT Circuit Assen Vrije Training
6 Juni 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
13 Juni 2009 Zolder (België) Vrije Training
17 Juni 2009 TT Circuit Assen The Race Academy (Instructeur)
8 Juli 2009 TT Circuit Assen Vrije Training
15/16/17 Juli Circuit Alés (Frankrijk) The Race Academy (Instructeur)
22/23/24 Juli Circuit Alés (Frankrijk) The Race Academy (Instructeur)

O-) O-)k) The Race Academy (Instructeur)

O-) O-)
Ik ben zo ontzettend jaloers nu.. :9~ _/-\o_ Ik wil ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
FragDaddy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:59:
[...]

Ik ben echt zo jaloers op jullie. :9~ Ik moet maar op straat een beetje tussen auto's door zig-zaggen enzo en jullie mogen gewoon op Assen enzo rijden. Das mijn droom.. 1x met de motor een rondje over Assen. Dan ben ik al tevreden.
Wat houdt je tegen om eens een circuitdagje te boeken? Zelfs ik doe een dagje Assen in mei met mijn tourhok :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

FragDaddy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:22:
[...]

Op de koppeling kun je hem bij lage toeren omhoog laten komen. Je trekt met 1 vinger even de koppeling in, geeft een dot gas en laat hem dan weer snel los. Dat gaat allemaal in 1 vloeiende beweging en dat truukje kost nog geen halve seconde. Ik heb met mijn R6 denk ik zo'n beetje wel 1000 wheelies getrokken in de 24.000km die ik erop gereden heb en met mijn R1 ben ik nu ook alweer hard op weg richting dat aantal. (in nog geen 6000km. Jah ik ben wheelie verslaafd) Koppeling van beide motoren zijn prima. En gaat ie er een keer aan... Een paar frictie-platen zijn ook wel te betalen.

Daarnaast is het neerzetten van wheelies ook niet zo belastend voor de voorvork als sommige mensen denken. Zolang je het gas er maar op houdt komt ie erg rustig neer. Natuurlijk heb ik wel eens een wheelie die ik heel ruig moet neerzetten en dan komt dat voorwiel van 1.5mtr hoogte ineens keihard op het asfalt. Dat moet je niet te vaak doen, want dat kost balhoofdslagers en voorvork-keerringen. Oh well.

Snelgas is wel 'even' wennen jah zoals al gezegd. Ik zit te denken aan de gashendel van een fireblade, die juist een enorm lange slag heeft.. Maarja, das voor wheelies weer geweldig handig, maar voor sportief rijden weer niet.. :X

[...]

Ik ben zo ontzettend jaloers nu.. :9~ _/-\o_ Ik wil ook :'(
Boek gewoon een dagje ;) Je wilt niet weten hoeveel lol je dan hebt, plus na een dag racen gaan wheely's maken nog veel makkelijker in de uitloop ronde ;) Op de 1 of ander manier heb ik dat veeeel meer de feeling ervoor dan als ik het eventjes tussendoor doe als ik op straat rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Tylen schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:22:

Gaaf, dan kom ik je waarschijnlijk nog wel tegen van de zomer. Ik ga die drie dagen Alès doen als cursist... Kan echt niet meer wachten totdat het zover is! Na Alès ga ik gelijk door voor 2 weken dolomieten.. wordt een super gave zomer :).

Twijfel alleen nog beetje over de bandjes. Wil m'n Pilot Powers houden voor de straat, maar wil ze niet oprijden op 3 dagen Alès, denk dat geen succes is. Zit beetje twijfelen tussen setje SC II/III (voor/achter) of setje Bt-003 Med/Hard. Beide trouwens vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Hoe begin je eigenlijk met het leren van een wheely? Het lijkt me dat je niet gelijk je fiets van 220 kilo 50cm van de grond trekt? :P En wat zijn misschien tips e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:34:
Hoe begin je eigenlijk met het leren van een wheely? Het lijkt me dat je niet gelijk je fiets van 220 kilo 50cm van de grond trekt? :P En wat zijn misschien tips e.d. ?
tip 1: voet op achterrem!!

tip 2: +-30 in zijn 1, gas los en snel weer vol gas...

(testen op eigen risico uiteraard)

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 23-03-2009 16:36 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:36:
[...]

tip 1: voet op achterrem!!

tip 2: +-30 in zijn 1, gas los en snel weer vol gas...

(testen op eigen risico uiteraard)
Dat moet je niet op snelheid doen, maar op toerental. Bij een supersport ergens tussen de 6 en 8k rpm zitten, gas dicht en vol open. komt ie sowieso wel omhoog.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:01:
[...]

Dat moet je niet op snelheid doen, maar op toerental. Bij een supersport ergens tussen de 6 en 8k rpm zitten, gas dicht en vol open. komt ie sowieso wel omhoog.
klopt maar toerental hangt ook weer van de motorcharisteriek af... mijn versys heeft veel koppel onderin dus ik kan het bij veel minder toeren doen...

(trouwens maar 1x gedaan maar het voelt wat onatuurlijk voor me uit reflex hang ik direct weer naar voren om druk op de voorband te houden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me dat je niet gelijk je fiets van 220 kilo 50cm van de grond trekt?
Afbeeldingslocatie: http://www.davesgoldwing.com/wheelie2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/eurotrash-topper-wings/Wings/1gw1800wheelie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.davesgoldwing.com/wheelie-under.jpg

;)
Tylen schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:08:

[afbeelding]

Jij hebt massa's ervaring. Wat vond je verder nog van de duc? (behalve de wheelie ;) ) Was het een 1100? Of 690?

Voor zover ik begrepen heb, trekt een V-twin erg goed met een smeuïge koppel-karakteristiek. Zodat ook de minder ervaren rijder veel plezier kan hebben aan het uit de bochten accelereren en sleuren. Waar dan ook, op welk moment dan ook, de motor trekt je er wel gretig door. Wat natuurlijk een eigenschap is van elke V-twin.

Voel je dat verschil in karakter tussen een V-twin duc en een Japanse hoogtoerige 4 cilinder echt goed? En waar precies ligt dat verschil dan in de praktijk en wat raad je aan voor iemand die niet echt een sportmachine wil, maar een naked streetfighter?

Hoe groot ben je en hoe vond je de ergos op die duc?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
whoa in z'n 1 allemaal, wtf :P

Maja ik heb een boxer dus die is allemaal wat minder stabiel, zeker als je bij 6k-7k toeren je gas dicht gooit dan merk ik dat zeker wel ;)

Maar m'n rij-instructeur deed het toendertijd ook met z'n HP2 sport, dus het zal wel kunnen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door HammerT op 23-03-2009 18:52 . Reden: onleesbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:36:
whoa in z'n 1 allemaal, wtf :P

M als je bij 6k-7k toeren je gas dicht gooit dan merk ik dat zeker wel ;)aja ik heb een boxer dus die is allemaal wat minder stabiel, zeker

Maar m'n rij-instructeur deed het toendertijd ook met z'n HP2 sport, dus het zal wel kunnen ;)
Maar bij 6 tot 8k rpm had ik het over een 4 in lijn supersport uiteraard ;) met een boxer (en bij de 2 in lijn versys (dat is het toch T?)) is het uiteraard anders.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:18:
[...]

Jij hebt massa's ervaring. Wat vond je verder nog van de duc? (behalve de wheelie ;) ) Was het een 1100? Of 690?

Voor zover ik begrepen heb, trekt een V-twin erg goed met een smeuïge karakteristiek. Zodat ook de minder ervaren rijder veel plezier kan hebben aan het uit de bochten accelereren en sleuren. Waar dan ook, op welk moment dan ook, de motor trekt je er wel gretig door. Wat natuurlijk een eigenschap is van elke V-twin.

Voel je dat verschil in karakter tussen een V-twin duc en een Japanse hoogtoerige 4 cilinder echt goed? En waar precies ligt dat verschil dan in de praktijk en wat raad je aan voor iemand die niet echt een sportmachine wil, maar een naked streetfighter?

Als je in een monster geintereseerd bent moet je ook zeker een proefrit met de Street triple of zelfs de speed triple gaan maken, dat rijd echt geweldig.. (maar naked is niet mijn ding merkte ik) en met 183 zat het ook perfect (meer beenruimte dan op mijn versys zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:11
ToolkiT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:41:
[...]

Als je in een monster geintereseerd bent moet je ook zeker een proefrit met de Street triple of zelfs de speed triple gaan maken, dat rijd echt geweldig.. (maar naked is niet mijn ding merkte ik) en met 183 zat het ook perfect (meer beenruimte dan op mijn versys zelfs)
Speed Triple :Y *O* Wat een genot is deze machine voor mij nadat ik van een supersport kwam :) Had ik eerst moeite om de schaamrandjes er af te rijden, binnen 2 weken had ik met de Speed Triple aan beide zijden de schaamranden weg :9

Volgende motor word waarschijnlijk ook weer een 3 cilinder, als ik ooit een Benelli TNT Cafe Racer zou kunnen kopen :9~ :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Paul Hewson op 23-03-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
M3rcury schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:40:
[...]

Maar bij 6 tot 8k rpm had ik het over een 4 in lijn supersport uiteraard ;) met een boxer (en bij de 2 in lijn versys (dat is het toch T?)) is het uiteraard anders.
R is boxer, F is parallel twin en K is 4-cilinders waarbij de nieuwste types nu ook dwars in het frame liggen.

Waarom noemt 'men' een boxer eigenlijk dwars? Zal wel aan mij liggen maar ik vind het niet erg logisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:00:
[...]

R is boxer, F is parallel twin en K is 4-cilinders waarbij de nieuwste types nu ook dwars in het frame liggen.
Tot wanneer zijn de laatste 4-cilinders in de lengte van de motor eigenlijk gemaakt bij bmw?
Waarom noemt 'men' een boxer eigenlijk dwars? Zal wel aan mij liggen maar ik vind het niet erg logisch :P
Ik ook niet echt, cardan/krukas ligt allemaal in de richting van de motor. Op zich, als je de hoek tussen de cilinders sluit kom je op een guzzi uit, waarvan ook iedereen zegt dat de motor dwars in het frame zit (tov V-twin in de lengterichting zoals ducati of harley davidson). Bij guzzi kan ik er wel inkomen...
ToolkiT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:41:
[...]

Genoteerd. (maar mijn scriptie heeft weer vertraging opgelopen. *sucks* :/ )

Vreemd tov de versys. Als ik een motorzaak binnenloop om me te oriënteren op bepaalde modellen en aangeef dat ik met m'n lengte toch erg comfortabel wil zitten (1.94) wijzen ze me toch steevast naar de Versys/Transalp/Tenere/... Terwijl dat niet meteen op m'n shortlist staat. Ik wil echt gewoon niet 'cramped' zitten. Met pegs onder m'n billen heb ik het gevoel dat m'n voeten er telkens af willen.
Dan toch maar een rocket III? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:10:
Vreemd tov de versys. Als ik een motorzaak binnenloop om me te oriënteren op bepaalde modellen en aangeef dat ik met m'n lengte toch erg comfortabel wil zitten (1.94) wijzen ze me toch steevast naar de Versys/Transalp/Tenere/... Terwijl dat niet meteen op m'n shortlist staat. Ik wil echt gewoon niet 'cramped' zitten. Met pegs onder m'n billen heb ik het gevoel dat m'n voeten er telkens af willen.
Dan toch maar een rocket III? ;)
De Triumph Tiger (met hoog zadel) zou ik ook op de shortlist zetten.. Tussen de Tiger en de FJR twijfel ik nog, de Tiger is leuker, maar voor woon/werkverkeer is die FJR een stuk handiger (en comfortabeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:00:
[...]

Ja, dat weet ik? maar ik had het over de Versys van MrT ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:10:
[...]

Tot wanneer zijn de laatste 4-cilinders in de lengte van de motor eigenlijk gemaakt bij bmw?
Ik dacht 2006, de K1200RS en GT (de oude versie dus)
M3rcury schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:23:
[...]

Ja, dat weet ik? maar ik had het over de Versys van MrT ;)
Ah ja dacht al, had je post verkeerd begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ik zou ook nog wel willen leren om fatsoenlijk een wheelie te maken. Het lijkt mij alleen zo zuur als ik daardoor iets sloop. :o

Mijn VFR rijdt wat bokkig nu, vooral in de lage toeren en hij voelt wat rauw aan. Het lijkt erop dat de carburateurs gesynchroniseerd moeten worden dus heb ik nu met de lage koers van de pond een Carbtune Pro besteld. Dat kost nu iets van € 60-, dat is nog minder dan dat je in een Nederlandse webshop betaalt. :P

Ik heb alleen niet zoveel zin om ze eerst schoon te maken, maar dat is natuurlijk wel verstandig. Hopelijk krijg je de carbs er makkelijker onderuit dan bij de '89 GSX-R. Dat vond ik echt geen leuk klusje om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:18:
[...]

Voor zover ik begrepen heb, trekt een V-twin erg goed met een smeuïge koppel-karakteristiek. Zodat ook de minder ervaren rijder veel plezier kan hebben aan het uit de bochten accelereren en sleuren. Waar dan ook, op welk moment dan ook, de motor trekt je er wel gretig door. Wat natuurlijk een eigenschap is van elke V-twin.

Die duc is van een maatje van me, is een 600 met carburateurs. Heb zelf vroeger een sp1 en sp2 gehad. Die waren veller. De duc doet het allemaal wat langzamer, revven bedoel ik dan. Vandaar dat het ook moeilijker is om hem in de lucht te krijgen. Maar ik had de keuze om de 1000rr te pakken of de duc te lenen van me maat. En toch pak ik dan de monster. Ik vind dat zo'n geweldige machine. Heeeeeerlijk om mee te sturen. Snel is het niet maar gewoon het idee dat je overal en altijd welke supersport dan ook in kan halen in de bocht geeft gewoon een kick. En dat op een motortje van nog geen 3000 euro ;)

Een 2 cilinder trekt idd stukken harder dan een 4 cilinder op lage toeren. Maar een goede rijder welke de 4 cilinders goed op toeren houd is sneller. Ik ben zelf een voorstander voor 2 cilinder op de openbare weg. Gewoon bakken met koppel en altijd is je motor gereed voor een powerwheely ;)

Er zit echt veel verschil in karakter tussen een 2 en 4 cilnder. Alleen al de motorrem. Als je het gas los laat op een 2 cilinder remt hij heel snel. Een 4 cilinder blijft langer uitlopen. Een 2 cilinder is sterk van euhh 1000rpm en stopt bij zeg een 10.000 rpm. Terwijl 4 cilinders pas lekker gaan lopen vanaf 10.000 rpm.

Ik kan niet zo goed zeggen wat het lekkerst is. Ikzelf vind een 2 cilnder gewoon super. Maar heb er nog nooit echt mee geraced, dus voor op het circuit kan ik het niet zeggen.

Ga eens proefrondjes rijden om te kijken wat jezelf het lekkerst vind. Verschil ik geluid is er ook trouwens, lekkere lompe klappen en een zingende 4in-lijn. Ik weet niet wat je voorkeur heeft. ;)

Ik ben 1,94cm en 77 kilo (ja magere lange spriet ;)) De ergos op zo'n klein monstertje heb ik geen moeite mee. Ik race tenslotte ook op een heel klein R6je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Requiem19 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:00:
[...]

Gaaf, dan kom ik je waarschijnlijk nog wel tegen van de zomer. Ik ga die drie dagen Alès doen als cursist... Kan echt niet meer wachten totdat het zover is! Na Alès ga ik gelijk door voor 2 weken dolomieten.. wordt een super gave zomer :).

Twijfel alleen nog beetje over de bandjes. Wil m'n Pilot Powers houden voor de straat, maar wil ze niet oprijden op 3 dagen Alès, denk dat geen succes is. Zit beetje twijfelen tussen setje SC II/III (voor/achter) of setje Bt-003 Med/Hard. Beide trouwens vrij prijzig.
Gaaf, ik rijd op deze motor:

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/yamaha-yzf-r6-2006/rood-wit-09.jpg

Zorg iig dat je nieuw rubber onder je motor hebt en niet al half versleten banden. Tja banden zijn duur maar veiligheid boven alles. Ik zelf rijd altijd met SCII. SCI is te zacht en SCIII gewoon te hard. Met SCI zijn ze zo op, en dan word het helemaal een duur verhaal. Met SCIII kan het soms zijn dat je hem voelt glijden omdat ze te hard zijn. Veiligste oplossing is een SCII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

HammerT schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:36:
Ook rijles van Richard de Lange gehad I presume ;-) Richard is echt knetter, af en toe een gescheiden fietspadje meenemen vind hij normaal (vindt ie mooi :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:40:
[...]

yup een paralel 2 idd..(in de breedte van de motor geplaatst...)
weerdo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:21:
[...]
De Triumph Tiger (met hoog zadel) zou ik ook op de shortlist zetten.. Tussen de Tiger en de FJR twijfel ik nog, de Tiger is leuker, maar voor woon/werkverkeer is die FJR een stuk handiger (en comfortabeler)
Waarom zou de tiger minder handig voor woon/werk zijn? juist met zijn hoogte zou hij juist handiger moeten zijn want je kan mooi over het verkeer heen kijken ... en handelbaarheid bij lage snelheiden zal weinig uitmaken denk ik...
Als er een 675 Tiger is zou ik daar heel geintereseerd in zijn voor woon-werk....
De grote tiger ook wel, maar die vind ik nog wat prijzig..

[ Voor 50% gewijzigd door ToolkiT op 23-03-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
_Erikje_ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:21:
[...]

Ook rijles van Richard de Lange gehad I presume ;-) Richard is echt knetter, af en toe een gescheiden fietspadje meenemen vind hij normaal (vindt ie mooi :9)
Ja idd, makkelijke aanname btw want volgens mij zijn er nog niet zo veel HP2's in nederland :P

Maar die gast, af en en toe ff een stoeprand op om dan ff door het gras te rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Allereerst: Rijden op 1 wiel is een van de gevaarlijkste dingen die je met een motor kunt doen!
(naja.. een backflip lijkt me ook gevaarlijk)

Ik raad het dus ook sterk af en ik zal er nooit iemand op straat 'les' in geven. Net zoals ik mensen geen knee-downs ga leren op straat. Je mag achter me aanrijden en als je me een kneedown, wheelie, stoppie of wat ook ziet doen is dat leuk, maar je moet me niet vragen het voor te doen ofzo. Ik wil niet meemaken dat ik mensen een ongeluk zie krijgen omdat ze van mij een truukje proberen te leren. En dat zijn het. domme truukjes.

Ik heb zojuist een heel uitgebreid verhaal getikt. (twee A4'tjes, 1021 woorden volgens Word) Half uur mee bezig geweest, maar nu ik er over nadenk.. weet ik niet of ik het nog wel wil posten.. :X Geen zin om volgende week te horen dat er iemand gecrashed (of erger) is door mijn tips.
Boek gewoon een dagje Je wilt niet weten hoeveel lol je dan hebt, plus na een dag racen gaan wheely's maken nog veel makkelijker in de uitloop ronde Op de 1 of ander manier heb ik dat veeeel meer de feeling ervoor dan als ik het eventjes tussendoor doe als ik op straat rijd.
Ik weet het. Ik weet het. Zou het moeten doen.. Maar er zijn twee dingen die mij tegenhouden..

1) Mijn vader rijdt ook motor en we rijden regelmatig samen.. beide vrij sportief (die Ouwe kan me nog aardig bijsloffen ook :X). Hij heeft het idee dat het niet erg veilig is om met 20 andere idioten zo snel mogelijk over een stukkie asfalt te stuiven. Dan kun je het beter met 2 idioten doen ;) En daarom heeft hij liever niet dat ik circuit ga rijden. Nou zou ik mezelf daar natuurlijk niets van aan kunnen trekken. Ik woon niet meer thuis ofzo, maar toch..

2) Ik heb nogal een verslavende persoonlijkheid. Ik weet zeker dat het leuk is... Alleen omdat ik het nog nooit gedaan heb weet ik niet hoe leuk het is.. En dat is maar beter ook, want volgens mij wordt het heel snel een hele dure hobby. :X

Ik zou eigenlijk de motor weg moeten doen. Ik rij geen motor voor het uitzicht of voor de vrijheid of dat soort geneuzel. Ik rij puur voor de adrenalinekick. En je moet steeds verder gaan om dezelfde kick te krijgen. :X

En dan kun je zeggen.. Doe je R1 weg en koop een andere motor.. Ja, maar op een B-king of Tuono kan ik ook prima mijn adrenalinekick krijgen. En dat is dus precies hetzelfde weggedrag.
En als ik een chopper of iets dergelijks koop.. Is het voor mij geen motorrijden meer. Want .. geen adrenalinekick.

Ik kreeg al het advies om te gaan basejumpen.. Dat schijnt veel veiliger te zijn dan mijn huidige rijgedrag. :'(

[ Voor 45% gewijzigd door FragDaddy op 23-03-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

FragDaddy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:21:
[...]

Allereerst: Rijden op 1 wiel is een van de gevaarlijkste dingen die je met een motor kunt doen!
(naja.. een backflip lijkt me ook gevaarlijk)

Ik raad het dus ook sterk af en ik zal er nooit iemand op straat 'les' in geven. Net zoals ik mensen geen knee-downs ga leren op straat. Je mag achter me aanrijden en als je me een kneedown, wheelie, stoppie of wat ook ziet doen is dat leuk, maar je moet me niet vragen het voor te doen ofzo. Ik wil niet meemaken dat ik mensen een ongeluk zie krijgen omdat ze van mij een truukje proberen te leren. En dat zijn het. domme truukjes.

Ik heb zojuist een heel uitgebreid verhaal getikt. (twee A4'tjes, 1021 woorden volgens Word) Half uur mee bezig geweest, maar nu ik er over nadenk.. weet ik niet of ik het nog wel wil posten.. :X Geen zin om volgende week te horen dat er iemand gecrashed (of erger) is door mijn tips.
Men gaat het toch wel leren, maar nu gaan ze een of andere slechte tutorial gebruiken en gaat het geheid fout, wil je dat op je geweten hebben? ;) :P

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
komkommer schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:35:
[...]

Men gaat het toch wel leren, maar nu gaan ze een of andere slechte tutorial gebruiken en gaat het geheid fout, wil je dat op je geweten hebben? ;) :P
Nee.. Ik ben een professionele stuntrijder en mijn 'tutorial' is foutloos en risico-vrij 8)7

Pagina: 1 ... 94 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.