Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.381 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:40:
Goed bezig, daar .. M3rcury :Y

Ik heb het afgelopen weekend maar wat rustiger aan gedaan door ongeveer een centimetertje van het randje van m'n banden weg te blijven, da's ook mooi te zien op de foto's hierboven :) . Moet er wél bij zeggen dat m'n achterbandje afgelopen winter een beetje vierkant gereden is door de snelwegkilometers die er mee gemaakt zijn op dagen dat het lekker weer was en er geen kans op pekel was .... de slijtage indicatoren zijn nu in iedergeval mee aan het slijten. (volgende week ofzo maar eens een keer een nieuwe er op leggen ... half April mag "ze" weer lekker mee de Eifel in voor een dag of anderhalf en eind April ook weer een dag of vier).
T ging helaas weer te makkelijk, te hard. En dan bedoel ik dat niet op het rechte stuk. Even kijken hoe het de rest van het seizoen gaat, maar misschien gaat ze toch echt plaats maken voor een auto of een echte circuitfiets.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
reuzekind schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:36:
Ik heb er nu 6 lessen opzitten, en het gaat allemaal voorspoedig. Ik heb de smaak helemaal te pakken, en m'n instructeur is ook helemaal tevreden over me :)
Ik ben ook pas begonnen met lessen; na een proefles van ~45min en twee lesuren op een honda cbf250 reed ik gisteren op een honda cbf500. Met die motor ook voor het eerst een stukje de snelweg op geweest. Nu waaide het al aardig hier in friesland en op de snelweg helemaal een ervaring, wat een harde wind dan. Met een goede 100km/u op de teller vond ik best een inspanning om me goed vast te houden, beetje het idee dat m'n armen onderweg wat langer werden :D is vast wennen of misschien wat anders zitten ofzo maar wel gaaf. Verder in al die 30 zone's, en dan vaak ook nog hobbelige wegen en drempels, vind ik nog wel wat lastig om het gas dan constant te houden. Gewoon met 60-80 cruisen vind ik fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:25:
@ Bianca: Inderdaad érg fijn spul, dat Oxford spul :Y Wat ik vooral érg prettig vind is dat je één tas koopt en die gewwon als drie tassen kunt gebruiken (eigenlijk 4 want er zit ook nog een riem bij zodat je 'm als heup/schouder tas kunt gebruiken, maar daar is 'ie naar mijn mening een beetje te groot voor...).
Zeker en dan gebruik ik hem alleen maar als tailpack. Tanktas gebruik ik nooit en voor lange ritten, dan ga ik liever achter mijn ruitje liggen. Ik vind vooral de stevigheid erg fijn en genoeg aparte vakjes. De eerste keer dat ik op vakantie ging met de motor had een vriend van mij zo'n zelfde tas als ik nu en ik had een bagagerol met een netje bevestigd. Wat een drama was dat zeg. Ik had een tas van 65 liter en die vriend van me alleen die tailpack. En als we dan gingen rijden deed ik mijn spullen nog in zijn tasje ;) Want zo'n bagagerol bevestig je niet zomaar effe en onderweg kan je er dan ook niet zomaar even bij. Plus dat het heel wat werk kostte om die te bevestigen dat ie niet verschoof. Dat oxford spul is ideaal. Afgelopen zomer reed ik met merkloze zijtassen die eigenlijk meer voor een toermotor bedoeld waren vermoed ik, dus die zijn nu inmiddels vervangen met die gestroomlijnde oxford zijtassen. Dus aankomende vakantie ben ik er echt helemaal klaar voor :P

[ Voor 11% gewijzigd door Bianca op 16-03-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@ bite je moet je lichaam iets meer naar voren kantelen zodat er meer druk op je kont gezet word dan dat je armen uit elkaar getrokken worden. vorige week nog even 2 dagen op en neer naar den bosch (140 km waarvan 135km snelweg 1:45uur per enkele reis) zonder moeite op mijn suzuki gs500. concurent van de cbf500.

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 11-03-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DECOY88 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:13:
@ bite je moet je lichaam iets meer naar voren kantelen zodat er meer druk op je kont gezet word dan dat je armen uit elkaar getrokken worden. vorige week nog even 2 dagen op en neer naar den bosch (140 km waarvan 135km snelweg 1:45uur per enkele reis) zonder moeite op mijn suzuki gs500. concurent van de cbf500.
of gewoon een motor rijden met windbescherming ;)

Zoals ik laatst al zei: ik heb vorig weekend een proefritje gemaakt op een Triumph street triple en ondanks dat ik het een geweldige speel fiets vind zou ik niet zo snel een naked kopen.. op de snelweg is dat gewoon niet relaxed...
Als ik dat vergelijk met mijn versys, daar kan ik met gemak 80-90MPH mee rijden zonder dat ik het gevoel heb dat mijn armen langer worden..

btw de triumph dealer verwachtte binnen 18 maanden een Tiger gebaseerd op het Street triple blok, daar ben ik erg benieuwd naar 8)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M3rcury schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:34:
Vandaag stiekem wat circuitrullen van vorig jaar eraf gereden (is van het circuit meteen de trailerop de schuur ingegaan) en ze zijn er nu allemaal al weer af. Het gevoel is wel vrij snel terug dus :9
Ik zie je vanzelf wel een keertje in Zeewolde dus? ;) Je broertje heeft ook de smaak te pakken..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:22

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:42:
[...]
of gewoon een motor rijden met windbescherming ;)

Zoals ik laatst al zei: ik heb vorig weekend een proefritje gemaakt op een Triumph street triple en ondanks dat ik het een geweldige speel fiets vind zou ik niet zo snel een naked kopen.. op de snelweg is dat gewoon niet relaxed...
Als ik dat vergelijk met mijn versys, daar kan ik met gemak 80-90MPH mee rijden zonder dat ik het gevoel heb dat mijn armen langer worden..
Wind op de snelweg op een naakt ding went opzich vrij snel, je kunt dr steeds beter tegen.
Al is rijden met een fikse kuip wel prettiger, mits ie de lucht niet alsnog vol in je gezicht blaast.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:56:
[...]

Ik zie je vanzelf wel een keertje in Zeewolde dus? ;) Je broertje heeft ook de smaak te pakken..
Kom wel ff een keertje gummen daar ja. Ik ga iig volgende week bij mijn broertje de abarth showen :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:56:
[...]

Kom wel ff een keertje gummen daar ja. Ik ga iig volgende week bij mijn broertje de abarth showen :9
Abarth is niet motor :P

Als je nou op de motor komt, maken we je broertje gek. En dan kan ik eens naar z'n 3 schakelen. Want zo'n 25kw schiet niet op. Of heb je dat ook nog? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Tylen op 12-03-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
aajeeteee : Mail me even dan kan ik je misschien helpen met motor.

Nadat mijn zondagse motor (CBR1000RR 2007) is gestolen en we verhuisd zijn uit amsterdam was mijn toekomstige woon-werk motor ook niet meer nodig. Motor heeft lichte schade gehad en daardoor zijn alle kuipen vervangen voor andere kuipen (waar krassen op zaten.
Is een ex belg dus de prijs is ook wel gunstig. GSXR 750 van 2000.

capoeirist apenstaartje gmail.com

En nee tegen de bekende, ik ga niet meer motor rijden.
Vind het wel mooi geweest. Saaie Diesel voor woon-werk verkeer en ben bezig om komende winter 200pk in de Elise te gaan plaatsen.

Hoop op circuit zolder een 1:48 neer te kunnen gaan zetten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Capo op 12-03-2009 16:09 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:06:

Nadat mijn zondagse motor (CBR1000RR 2007) is gestolen en we verhuisd zijn uit amsterdam was mijn toekomstige woon-werk motor ook niet meer nodig. Motor heeft lichte schade gehad en daardoor zijn alle kuipen vervangen voor andere kuipen (waar krassen op zaten.

Vind het wel mooi geweest. Saaie Diesel voor woon-werk verkeer en ben bezig om komende winter 200pk in de Elise te gaan plaatsen.

helemaal geen motor meer, nooit?
Ook niet een offroader, classic of cruiser voor de lol (dus niet scheuren ;) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Blijf ik je nog steeds voor :+

Maare met de elise op Zolder is ook niet verkeerd pik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 12:40
Check ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11

charrel

Cortisol4life..

aaajeetee schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:34:
Ben nog altijd aan het kijken om een motor te kopen :p

Is dit wat? Kmstand klopt niet met het aantal miles.
Ik heb geen idee wat veel / weinig kilometers zijn en wanneer een motor (erg) oud is. Deze is van '93, maar dat zegt mij dus weinig.

Iemand die me wat uitleg kan geven?

Of deze?
Zou persoonlijk dan niet echt een zx9r kopen, zoek maar is op zakkende cilinderbussen bij dat type. Daar wordt je echt niet blij van, zou ik eerder de 750 nemen. Maar voor dat bedrag koop je bijna bv. ook al een oudere fireblade. Heb je een betere koop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:33:
[...]

Abarth is niet motor :P

Als je nou op de motor komt, maken we je broertje gek. En dan kan ik eens naar z'n 3 schakelen. Want zo'n 25kw schiet niet op. Of heb je dat ook nog? ;)
Nee, 25kw schiet helemaal niet op. Vind die 600 eigenlijk al niet echt megamega snel.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kort door de bocht: Een 600 hoeft ook niet "megemeaga snel" te zijn..... zolang 't spul maar lekker kort door de bocht kan ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 00:17:
Kort door de bocht: Een 600 hoeft ook niet "megemeaga snel" te zijn..... zolang 't spul maar lekker kort door de bocht kan ;)
Ik denk dat ik wat anders rijd dan de gemiddelde persoon in dit topic ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 00:37:
[...]

8)

Het wordt weer lekker weer de komende weken

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 11:36

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo gisteren weer verder gegaan aan de Buell en deze is weer startklaar dus van het weekend kunnen we weer eens rijden. Gisteravond op het moment supreme kwam ik er alleen achter dat de accu leeg was :(. Bummer!

Wel nog even een slechte telefoonpic van de buell op dit moment.

To do:

Handkap voor koppelingshandel plaatsen
Koelfan onder achterveer plaatsen
Tail Raiser blokken monteren op een later stadium (als deze binnen zijn)
Andere spiegels zoeken

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/cnvdpoel/GoT/Afb000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

*O* *O* Zo hoort het ook. Knallen met die bakken ;)

Ben trouwens aangenomen als instructeur. Moet gewoon les gaan geven circuit rijden. Het leven kan zoooo mooi zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen : Record met Elise met 230pk 2,2 liter staat op 1:46.xxx, Kameraad van me deed met 600RR 1:43/44 er's

Dus heb mooie streeftijden :+ De 1000cc endurance doet 1:34/35'ers .. dat is iets te ;)

Toolkit : Er komt over aantal jaren wel weer een motor, het kriebelt bij de dame behoorlijk om af en toe even gas te geven. Maar tzt zal er wel iets komen waarop we beide kunnen rijden maar ook samen op kunnen rijden. Ik wil geen BMW maar de GS zou een serieuze optie zijn geweest anders. (defecte versnellingsbakken, cardans, motorische problemen, etc... brrrr )
Dus misschien alsnog een Adventure 950/990 of een Vstrom of iets. Maar dat is meerjaren plan :)
Ben der al van alles aan het voorschotelen, tuono, duke 990 ,Supermotard, 2 enduro's, etc. etc.

En ik wil dolgraag een klassieker, maar daar ga ik net zo hard op rijden als op de 1000RR destijds , althans proberen :+ , enkel de remmen werken slechter dus of dat nou zo'n goed idee ;)

aatjee : Mail terug :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat je een 600 niet koopt om alleen maar "megamega" hard mee te rijden maar óók om lekker door de bochten te kunnen smijten.
Als je alleen maar "megemega" snel wil rijden dan moet je iets van een GSX-R 1300 kopen ofzo ...

Op een circuit is een 1000 meestal nét wat sneller dan een 600, maar da's ook weer helemaal afhankelijk van het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Capo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:57:
Tylen : Record met Elise met 230pk 2,2 liter staat op 1:46.xxx, Kameraad van me deed met 600RR 1:43/44 er's

Dus heb mooie streeftijden :+ De 1000cc endurance doet 1:34/35'ers .. dat is iets te ;)

Toolkit : Er komt over aantal jaren wel weer een motor, het kriebelt bij de dame behoorlijk om af en toe even gas te geven. Maar tzt zal er wel iets komen waarop we beide kunnen rijden maar ook samen op kunnen rijden. Ik wil geen BMW maar de GS zou een serieuze optie zijn geweest anders. (defecte versnellingsbakken, cardans, motorische problemen, etc... brrrr )
Dus misschien alsnog een Adventure 950/990 of een Vstrom of iets. Maar dat is meerjaren plan :)
Ben der al van alles aan het voorschotelen, tuono, duke 990 ,Supermotard, 2 enduro's, etc. etc.

En ik wil dolgraag een klassieker, maar daar ga ik net zo hard op rijden als op de 1000RR destijds , althans proberen :+ , enkel de remmen werken slechter dus of dat nou zo'n goed idee ;)

aatjee : Mail terug :)
Netjes van die kameraad van je. _/-\o_ Ik zit geloof ik ook ergens rond de 1:43 te draaien. Maar nooit echt goed met transponder gereden. Die gasten zetten mylaps nooit aan. En de tijden van de laptimer vind ik niet representatief.

Ga voor een supermotard, diep van binnen weet je wel dat je dat wilt ;) Gewoon een vette supermotard, gaat niet snel, maar zooooooooooooooooooo leuk speelgoed hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dat laatste is zo herkenbaar, op mijn 125 probeerde ik ook altijd alles eruit te wringen.. terwijl ik op de versys vaak vermogen over heb tov de grip op de weg en bewust rustiger aan doe om slippartijen (en erger) te voorkomen...
Super motard is leuk, adventure 950 ook.. de street triple kan ik je ook aanraden, maar 2 up is dat waarschijnlijk niks dus moet je er 2 kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:12:
[...]

Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat je een 600 niet koopt om alleen maar "megamega" hard mee te rijden maar óók om lekker door de bochten te kunnen smijten.
Als je alleen maar "megemega" snel wil rijden dan moet je iets van een GSX-R 1300 kopen ofzo ...

Op een circuit is een 1000 meestal nét wat sneller dan een 600, maar da's ook weer helemaal afhankelijk van het circuit.
Zoals ik al zei, ik denk dat ik anders rijd dan de gemiddelde persoon in dit topic. En daar bedoel ik dus niet mee dat ik alleen hard rechtdoor ga.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:50:
[...]

Netjes van die kameraad van je. _/-\o_ Ik zit geloof ik ook ergens rond de 1:43 te draaien. Maar nooit echt goed met transponder gereden. Die gasten zetten mylaps nooit aan. En de tijden van de laptimer vind ik niet representatief.

Ga voor een supermotard, diep van binnen weet je wel dat je dat wilt ;) Gewoon een vette supermotard, gaat niet snel, maar zooooooooooooooooooo leuk speelgoed hahaha.
Dat is dus die gozer met die 65.000 euro kostende GSXR 1000 k5 ;) Wicked op MF. Reed destijds op een 2004 CBR600RR op circuit.

Wat misschien leuk is voor jou, Hij is gevraagd voor endurance cup op zolder, die jongens rijden 1:41/42'ers.
Hij wil/kan niet. Als je zoiets leuk lijkt zou ik eens rond informeren of je niet bij een team in kan stappen/inkopen etc.. Moet bijzonder leuk zijn!
ToolkiT schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:00:
[...]

Dat laatste is zo herkenbaar, op mijn 125 probeerde ik ook altijd alles eruit te wringen.. terwijl ik op de versys vaak vermogen over heb tov de grip op de weg en bewust rustiger aan doe om slippartijen (en erger) te voorkomen...
Super motard is leuk, adventure 950 ook.. de street triple kan ik je ook aanraden, maar 2 up is dat waarschijnlijk niks dus moet je er 2 kopen ;)
Ja je doet dus rustiger aan en toch rijd je even hard als met een "oud" gebakje. En je hebt veel meer ruimte over om te corrigeren.. dus tja ;)

Voorlopig maar even van andere dingen in het leven genieten :) En dan bedoel ik niet enkel de Elise maar ook nieuwe baan , studie waar ik veel zin in heb, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Dat is dus die gozer met die 65.000 euro kostende GSXR 1000 k5 ;) Wicked op MF. Reed destijds op een 2004 CBR600RR op circuit.

Wat misschien leuk is voor jou, Hij is gevraagd voor endurance cup op zolder, die jongens rijden 1:41/42'ers.
Hij wil/kan niet. Als je zoiets leuk lijkt zou ik eens rond informeren of je niet bij een team in kan stappen/inkopen etc.. Moet bijzonder leuk zijn!
Wicked rijdt ook echt serieus hard. snap niet dat die gozer nooit onk (of de belgische variant daarvan) wilde rijden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2009/KTM_990_SMR_09_stpz.jpg

O-)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:52:
[...]

Wicked rijdt ook echt serieus hard. snap niet dat die gozer nooit onk (of de belgische variant daarvan) wilde rijden.
Wedstrijd rijden is heel wat anders als snelle rondes neer zetten. Komt veel meer druk op de racer te liggen en het gaat ook serieus geld kosten. Allemaal dingen waar je bewust voor moet kiezen :)
Nee nee niet die nep SM

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/KTM%20990%20Super%20Duke%20R%2007%20%201.jpg

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Daar reed ik laatst achter.. en zijn vrouw/vriendin op een ducati race replica (geen idee welk model)
Dat ging behoorlijk rap kan ik je zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Capo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:47:
[...]
Endurance races vind ik niet leuk. Zit geen spanning in vind ik, en doe het liever zelf verkeerd dan dat ik me teammaat vervloek ;) Ik rijd 1 a 2 endurances per jaar. En daar laat ik het bij. Doe het meer om het sfeertje wat erom hangt ;)

Maar me agenda is al overvol. Nu met het instructeurshap erbij zit ik meer op het circuit dan thuis achter de geraniums ;)

Oke Wicked dus. Kwist niet dat ie buiten posen om ook nog serieus gas kon geven hahaha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Heb uitgebreid proef gereden op zo'n ding. Zo'n ding is echt levens gevaarlijk voor je rijbewijs, Dwars de rotonde op gooien en met wheelie eraf is boter, kaas & eieren op zo'n ding. Heerlijk.. maargoed we wonen niet in frankrijk waar je ongelimiteerd in de bergen kunt knallen zolang je in de dorpen maar rustig aan doet....

Tylen : Dat is dus het leuke, hij heeft dus een motorfiets staan nu die mee kan draaien in de WSB kwa vermogen/vering/etc. etc. en hij kan dus ook nog eens rijden. Erg erg eng.
Helaas is die motorfiets te duur om op het circuit los te laten. Achterbrugje 3500 euro, voorvork 5000, remklauwen onbetaalbaar :x ( echte monoblocks, niet die "goedkope prul" die op de desmocidi zit ) maar op straat word er serieus gas mee gegeven ;) Of het verstandig is is ten 2de.
Heb hem al gezegd dat ik hem over paar weken op kom halen, de gsxr, om eens stukje te "toeren" met dat ding. Helaas is potje breken potje betalen..... (2de hypotheek :+ )

[ Voor 52% gewijzigd door Capo op 13-03-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Je wordt rebels van die supermoto's.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
als ze nou zondags autovrij maken hehe >:) supermoto's ftw :P

Kom net van een niet nader te noemen grote fietswinkel op de gelderopseweg in Eindhoven.....
Ik wou een fietscomputertje kopen en had er één uitgezocht, maar de verkoper wist mij te melden dat t ding niet ging werken op een motor want:
-De snelheid ging tot 50km/h of misschien zelfs wel 80km/h of wie weet wel 100km/h maar een motor zou hij niet aankunnen.
-De wielmaat was vast ingesteld op 24inch, en kon niet worden veranderd.
Dat wist hij 100% zeker en ik ging dus ff naar huis. beetje googlen naar de fabrikant leverde: http://www.pro-bikegear.c..._Landing/NL/Products.html

Waar gewoon te lezen is dat dat ding tot 199km/h of mph aankan, en wielomtrek van 0-3000mm in te stellen is..... WTF!
Dus ik gelijk terug en dat ding gekocht (helaas bij andere verkoper).

Ik snap neit dat je zo omgaat met je klanten hoor, zeg gewoon dat je t niet weet en dat ik mag ruilen ofzo anders :S

edit:
haha, op de verpakking staan ook gewoon de goede specs van max snelheid en wielmaat...had niet eens gekeken omdat ik eigelijk wel verwachte dat t allemaal kon. En ik ga ook niet voor de neus van de verkoper lezen en dan toch kopen :+ Had misschien wel moeten doen

[ Voor 13% gewijzigd door Sibylle op 13-03-2009 17:47 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
Na bijna 1 jaar motorijden heb ik mijn eerste boete te pakken:

de bestuurder reed niet op zijn daartoe voorziene vak, overtreding 1ste graad.

Het was een straat die doodliep, dan staan er paaltjes, is er een stukje fietspad (2meter) dan weer paaltjes en gaat er een andere straat verder. Ik rijd daar bijna 4 keer per dag gewoon door (er rijden daar bijna nooit fietsen, en mijn snelheid <30, omwille van de paaltjes), en 3dagen geleden heeft er een politieagent me gezien. 50€ boete, wat me nog meevalt. Achja, liever dat dan een snelheidsovertreding.

dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
  |             |
__|   straat 2  |____
           x      
      fietspad
          x
___            ____
   |  straat 1 |

[ Voor 8% gewijzigd door MMach op 13-03-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
MMach schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:39:

Het was een straat die doodliep, dan staan er paaltjes, is er een stukje fietspad (2meter) dan weer paaltjes en gaat er een andere straat verder. Ik rijd daar bijna 4 keer per dag gewoon door (er rijden daar bijna nooit fietsen, en mijn snelheid <30, omwille van de paaltjes), en 3dagen geleden heeft er een politieagent me gezien. 50€ boete, wat me nog meevalt. Achja, liever dat dan een snelheidsovertreding.

dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
  |             |
__|   straat 2  |____
           x      
      fietspad
          x
___            ____
   |  straat 1 |
tsjah, ik vind dat soort boetes altijd beetje stom. Ik snap dat t niet mag, maar om daar nou een boete voor uit te schrijven :S
Ik rij zelf ook gewoon tussen paaltjes door als ik ergens moet zijn en ze staan in de weg :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Dat vind ik ook, maar langs de andere kant bega je met de moto vanzelf al zoveel overtredingen dat ik die ene keer dat ze me opschrijven niet zo erg vind. De motoragent op het politiekantoor kwam me ook te vertellen dat tussen de wachtende auto's aan het stoplicht doorrijden niet mag. Misschien mag dat in nl wel. Ik doe het wel tig keer per dag (wat zou anders het voordeel van een motor in de bebouwde kom zijn). Ik heb er tot nu toe nog nooit een boete voor gekregen, maar ze zijn hier weer keihard aan het controleren op roekeloos gedrag van motards. Met dat goede weer komen er een heleboel gekken op de baan. Dus nu rijd ik als een oud vrouwtje, overal aan de juiste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:47

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Sibylle

Moet prima werken op de moterfiets, die dingen zijn erg accuraat :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@MMach.

Volgens mij mag tussen de auto's door rijden bij stoplichten hier in NL ook niet. Ik zelf doe het natuurlijk ook regelmatig. Als er maar voldoende ruimte is zodat het veilig kan.

Toch vind ik het nog wel een beetje gevaarlijk als het stoplicht groen wordt, terwijl ik nog met de motor tussen de auto's door aan het rijden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
PilatuS schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:43:
@MMach.

Volgens mij mag tussen de auto's door rijden bij stoplichten hier in NL ook niet. Ik zelf doe het natuurlijk ook regelmatig. Als er maar voldoende ruimte is zodat het veilig kan.

Toch vind ik het nog wel een beetje gevaarlijk als het stoplicht groen wordt, terwijl ik nog met de motor tussen de auto's door aan het rijden ben.
ja ik heb altijd hetzelfde, op de ring in eindhoven op de brug. Daar zijn 3/4stoplichten achter elkaar en het gebeurt vrijwel nooit dat ik vooraan sta terwijl ze nog op rood staan, meestal halverwege begint het weer te rijden...
Meestal kan ik er dan wel mooi tussen links, rechts is bijna nooit ruimte :S weet ook niet waar dat aan ligt. Het gevaarlijkste zijn automobilisten direcht achter/naast grote voertuigen.
Zo heb ik een keer met 30km/h een spiegeltje herstyled omdat een autootje het nodig vond 'om de vrachtwagen heen' te kijken door mij bijna te pletten (ik reed gewoon naast die persoon :S, blinde aap dat t was)...
Meeste mensen kijken wel in spiegeltjes en maken soms zelfs ruimte, dat vind ik altijd netjes :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

MMach schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:39:

dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
  |             |
__|   straat 2  |____
           x      
      fietspad
          x
___            ____
   |  straat 1 |
staat er een bord dat je er niet mag rijden? (verboden in te rijden bord/fietspad bord oid??)
Hier in delft ook zo'n situatie, maar er staan geen borden dat je er niet in mag rijden (alleen een doodlopend bord) aangekaart en gewonnen :)

[ Voor 7% gewijzigd door M3rcury op 14-03-2009 02:52 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

PilatuS schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:43:
@MMach.

Het mag niet, maar wordt wel gedoogd. Dus het is een beetje een grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

dj_dysaster

Stoom \o/

En ik heb de stap ook genomen, de motorlessen zijn aangevraagt. 25/26 april een avb/theorie spoedweekend met de examens de week erop. Daarna nog een aantal lesjes avd, in de zomer lekker knallen dus hopelijk _/-\o_

Ben al druk aan het kijken naar leuke fietsen, mn voorkeur gaat atm uit naar een cbr600f (op 25kw helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
M3rcury schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 02:51:
[...]

staat er een bord dat je er niet mag rijden? (verboden in te rijden bord/fietspad bord oid??)
Hier in delft ook zo'n situatie, maar er staan geen borden dat je er niet in mag rijden (alleen een doodlopend bord) aangekaart en gewonnen :)
Ik denk het wel, ik ga daar vandaag eens gaan kijken, want helemaal zeker weet ik het niet. Het fietspad is wel erg duidelijk een fietspad, rood met witte strepen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
MMach schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:16:
[...]

Ik denk het wel, ik ga daar vandaag eens gaan kijken, want helemaal zeker weet ik het niet. Het fietspad is wel erg duidelijk een fietspad, rood met witte strepen etc.
een fietspad mag je gewoon oversteken toch? hoe moet het anders als je afslaat....het fietspad ziet er daar niet andes uit....dus misschien mag het wel :P
Als er een groot "Niet rijden" bord staat, ben je natuurlijk kansloos, anders ff belletje naar CBR, die geven vast ander antwoord dat politie :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
charrel schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 06:33:
[...]

Het mag niet, maar wordt wel gedoogd. Dus het is een beetje een grijs gebied.
En hoe zit dat dan met stukjes over de stoep / fietspaden rijden?

Wij hebben hier ook een fiets bruggetje waar ik wel eens over heen rijd, en dan moet ik eerst even heel rustig vanwege het paaltje voor het bruggetje ;) Maar ik heb er ook wel eens motoragent overheen zien rijden, maja dat zegt dan nog niets over dat het wel of niet mag he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Het is niet echt oversteken, het is een stukje volgen.
Hier door rijden heeft me 50€ gekost. Achja, het staat erop dat het niet mag...
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/DSC00124.jpg

offtopic:
Hehe, Dieter, mijn konijn leest dat dan voor, kheb het net gehoord ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MMach op 14-03-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
MMach schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:03:
[afbeelding]
Woeps, daar rij ik ook altijd door hoor. Sjezes, wat een muggezifters ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Pfff...dat is een typisch geval van een bonnen-quotum dat nog net even gehaald moest worden. Uiteraard is het verboden en 'verdien' je een bon, en de agent mag er een bon voor uitschrijven...maar ja...wat lost ie ermee op? Welke verkeerscrimineel in den dop is hiermee definitief het zwijgen opgelegd? Het enige dat ie ermee bereikt is onbegrip, irritatie en verlies van respect voor het blauw.
Een beetje als die agent die mensen bekeurde in A'dam die op een bankje zaten om hun schaatsen aan of uit te trekken. Het bankje stond achter een hek waar je niet mocht komen, maar over het ijs kon je er wel komen geloof ik. Heel erg vaag om daar een bekeuring voor uit te schrijven; dan ben je burgers aan het jennen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je hier een probleem van maakt moet je maar blij zijn dat je niet in Rotterdam oid woont (NL in het geheel denk ik wel, op wat speciale verkeersagenten na misschien). Daar schrijven ze voor veel minder een bon uit.

En tja, ze hebben gelijk. Maar bij een waarschuwing hadden ze het inderdaad wel mogen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[afbeelding]

offtopic:
Als ik de foto zo bekijk was het een doorgaand stukje weg voor fietsers en auto's/motoren maar is het deel voor de laatste categorie afgesloten?

Waarom dan niet toestaan dat motoren "omrijden"door het fietspad deel mee te nemen......

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

dj_dysaster

Stoom \o/

Na mijn post van vanmorgen over het starten met lessen, heb ik vanmiddag ook mijn eerste fiets gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/1595/20224512.jpg

Uit 2004 met 22000 kilometertjes op de teller.

* dj_dysaster droomt al na de dag dat ik op mag stappen en weg mag rijden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
nice :)
vergeet niet dat je onverzekerd bent als je gaat oefenen (A)

En dit ding heeft wss meer vermogen dan je lesmotortje, dus vergis je niet met speciale verichtingen oefenen, zou zonde zijn. Andersom geld natuurlijk dat je met je lesmotor waarschijnlijk veel minder hard kan remmen :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
@ dj dysaster: mooi :)
ROFLASTC schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:02:
[...]

Als ik de foto zo bekijk was het een doorgaand stukje weg voor fietsers en auto's/motoren maar is het deel voor de laatste categorie afgesloten?

Waarom dan niet toestaan dat motoren "omrijden"door het fietspad deel mee te nemen......
Dat is zo. Die afsluiting staat er ook al een jaar of 3, de werken zijn nog altijd niet aangevat. Waarom dat er nu precies staat en alleen fietsen en trage brommers daar mogen passeren, ik weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sibylle schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:27:
nice :)

En dit ding heeft wss meer vermogen dan je lesmotortje, dus vergis je niet met speciale verichtingen oefenen, zou zonde zijn. Andersom geld natuurlijk dat je met je lesmotor waarschijnlijk veel minder hard kan remmen :P
Nice idd. Erg mooie fiets.

Ik dacht precies het zelfde over het vermogen, maar ik denk dat het een 25kW fiets is gezien zijn leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

MMach schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:30:
@ dj dysaster: mooi :)

[...]

Dat is zo. Die afsluiting staat er ook al een jaar of 3, de werken zijn nog altijd niet aangevat. Waarom dat er nu precies staat en alleen fietsen en trage brommers daar mogen passeren, ik weet het ook niet.
zet dan midden in de nacht de afzetting opzij en iedereen rijdt weer verder :P ;)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[afbeelding]

offtopic:
Zie ik het nou goed of staat er aan de andere kant geen bord? Als die er niet staat dan sta je wel in je recht. Hier in Delft hadden ze een fietspadbord weggesloopt, en daar ben ik toen doorgereden, foto's van de situatie gemaakt, en de boete is gewoon kwijtgescholden.

Ik vind het zelf ook muggenziften. Een beetje zelf respect hebbende agent geeft daar een waarschuwing voor met een dikke knipoog en niet een kansloze bon.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
M3rcury schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:41:
[...]

Zie ik het nou goed of staat er aan de andere kant geen bord? Als die er niet staat dan sta je wel in je recht. Hier in Delft hadden ze een fietspadbord weggesloopt, en daar ben ik toen doorgereden, foto's van de situatie gemaakt, en de boete is gewoon kwijtgescholden.

Ik vind het zelf ook muggenziften. Een beetje zelf respect hebbende agent geeft daar een waarschuwing voor met een dikke knipoog en niet een kansloze bon.
Langs de andere kant staat het er ook, maar is het zowat scheefgebogen (maar nog zichtbaar). Een waarschuwing had ik idd gepaster gevonden, maar misschien had hij al een maand geen bonnen meer opgeschreven en zag hij nu eindelijk zijn kans. Wie ben ik om de flik zijn pleziertje af te nemen ;)

Overigens: na wat opzoekingswerk blijkt die brug afgesloten te zijn omdat ze te zwak is om auto's te dragen. Waarom een bromfiets klasse B er dan niet over mag die meestal evenveel weegt als een bromfiets klasse A, blijft me een raadsel. Welkom in België :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Zo zonnetje scheen vanmorgen dus na een aantal maanden rust de GSX maar weer eens uitgelaten.

Moet zeggen viel me alles mee, beetje choke en meteen starten.
Denk dat het feit dat hij lekker binnen staat wel zorgt dat hij nog zo makkelijk start.
Wel even vette blauwe pluimen de eerste 2 a 3 minuten.

Dus het eerste stukje rustig aan gedaan. Mede omdat hij bij het doortrekken boven de 5k toeren een beetje in hield. Echter uurtje rijden verder en een tankje verse benzine ging hij weer heerlijk. Al met al viel het me niet tegen.

Tijd voor een nieuwe GOT "Rondje om het restaurant" Motorrit :P

[ Voor 47% gewijzigd door The Druid op 15-03-2009 15:15 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
yhmz, ik heb vandaag voor t eerst met fietscomputer gereden (Pro SCIO x-1.6), welke volgens de handleiding ( http://pro-bikegear.com/m...v1_m56577569830637945.pdf ) 199km/h of 199mph aankan.
Hij doet t prima maar gaat niet hoger dan 118,5km/h :S

Op de snelweg heel stuk 130/140 gereden maar hij bleef 118km/h aangeven (zonder input valt hij naar 0 na een paar seconde).
Er is dus wel signaal...

Iemand een idee? Ik heb geen zin om helemaal terug te gaan naar de winkel omdat ik het draad verlengs heb met solderen ;)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The Druid schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:56:
Zo zonnetje scheen vanmorgen dus na een aantal maanden rust de GSX maar weer eens uitgelaten.

Tijd voor een nieuwe GOT "Rondje om het restaurant" Motorrit :P
8) kan geregeld worden
Sibylle schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:24:
yhmz, ik heb vandaag voor t eerst met fietscomputer gereden (Pro SCIO x-1.6), welke volgens de handleiding ( http://pro-bikegear.com/m...v1_m56577569830637945.pdf ) 199km/h of 199mph aankan.

Op de snelweg heel stuk 130/140 gereden maar hij bleef 118km/h aangeven (zonder input valt hij naar 0 na een paar seconde).
Er is dus wel signaal...

Iemand een idee? Ik heb geen zin om helemaal terug te gaan naar de winkel omdat ik het draad verlengs heb met solderen ;)
Is jouw snelheidsmeter wel correct? :P

[ Voor 96% gewijzigd door ROFLASTC op 15-03-2009 18:57 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22

Er is dus wel signaal...

Misschien omdat je wiel wat kleiner is dan een gemiddeld fietswiel en hij daardoor boven 118 km/u te snel ronddraait voor die sensor/fietscomputer om te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er is dus wel signaal...

Sibylle schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:43:
als ze nou zondags autovrij maken hehe >:) supermoto's ftw :P

Kom net van een niet nader te noemen grote fietswinkel op de gelderopseweg in Eindhoven.....
Ik wou een fietscomputertje kopen en had er één uitgezocht, maar de verkoper wist mij te melden dat t ding niet ging werken op een motor want:
-De snelheid ging tot 50km/h of misschien zelfs wel 80km/h of wie weet wel 100km/h maar een motor zou hij niet aankunnen.
-De wielmaat was vast ingesteld op 24inch, en kon niet worden veranderd.
Dat wist hij 100% zeker en ik ging dus ff naar huis. beetje googlen naar de fabrikant leverde: http://www.pro-bikegear.c..._Landing/NL/Products.html

Waar gewoon te lezen is dat dat ding tot 199km/h of mph aankan, en wielomtrek van 0-3000mm in te stellen is..... WTF!
Dus ik gelijk terug en dat ding gekocht (helaas bij andere verkoper).

Ik snap neit dat je zo omgaat met je klanten hoor, zeg gewoon dat je t niet weet en dat ik mag ruilen ofzo anders :S

edit:
haha, op de verpakking staan ook gewoon de goede specs van max snelheid en wielmaat...had niet eens gekeken omdat ik eigelijk wel verwachte dat t allemaal kon. En ik ga ook niet voor de neus van de verkoper lezen en dan toch kopen :+ Had misschien wel moeten doen
Maar ik zou verkopers ook niet geloven, hoor 8)

[ Voor 47% gewijzigd door Will_M op 15-03-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

-DG- schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:11:
[...]

Misschien omdat je wiel wat kleiner is dan een gemiddeld fietswiel en hij daardoor boven 118 km/u te snel ronddraait voor die sensor/fietscomputer om te meten?
Is gewoon hetzelfde interval ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
M3rcury schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:36:
[...]

Is gewoon hetzelfde interval ;)
Hij heeft wel gelijk hoor, het max interval van de km teller blijf het zelfde. Maar als je wiel kleiner is legt hij per omwenteling minder afstand af. Aangezien een fietswiel een stuk groter is betekend dat dat hij dan gewoon 200km/h kan meten, maar bij een kleiner wiel is dat natuurlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Inderdaad, nou is het de vraag of die fietscomputer met een fietswiel wel echt 199 zal halen, maar ik denk niet dat veel mensen dat op de trapfiets halen ;) . Op een trapfiets gaat het wiel (omtrek 2 meter) dan namelijk al ongeveer (199/3,6)/2,0 = 28 rotaties/sec. Ik denk dat of het magneetrelais, of de fietscomputer dat gewoon niet meer bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
HammerT schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:39:
[...]

Hij heeft wel gelijk hoor, het max interval van de km teller blijf het zelfde. Maar als je wiel kleiner is legt hij per omwenteling minder afstand af. Aangezien een fietswiel een stuk groter is betekend dat dat hij dan gewoon 200km/h kan meten, maar bij een kleiner wiel is dat natuurlijk minder.
ja daar dacht ik ook al aan, dus heb nu een extra magneetje aan de andere kant geplakt, kijken of hij hoger gaat dan 118.5/2 :P
Maar vlgns mij zou t niet mogen dat interval het probleem is:
118.5km/h = 33m/s
33/2.058 (omtrek)=16 omwentelingen

Als die limiet hetzelfde was als 199mph zou het fietswiel moeten zijn:
89m/s / 16 = 5.56m
5.56/pi=1.77m

Ik heb nog nooit een band gezien die een diameter heeft van 1,77meter.....

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
-DG- schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:06:
Inderdaad, nou is het de vraag of die fietscomputer met een fietswiel wel echt 199 zal halen, maar ik denk niet dat veel mensen dat op de trapfiets halen ;) . Op een trapfiets gaat het wiel (omtrek 2 meter) dan namelijk al ongeveer (199/3,6)/2,0 = 28 rotaties/sec. Ik denk dat of het magneetrelais, of de fietscomputer dat gewoon niet meer bij kan houden.
mjah, normaal doen die computertjes het toch prima op motoren? Ben ik nou de enige die toevallig zo'n ding heeft gekocht die het niet goed doet? zuigt! en ik weiger het te geloven :P
koste me 25euro.....

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Je hebt niet toevallig een draadloze gepakt ?

Sterker magneetje pakken en zorgen dat ie dr erg dicht langsaf gaat.
Van die dingen voor kastdeurtjes zijn dr ideaal voor, als ie te groot is moet je dr gewoon een stukje af meppen (zagen/slijpen werkt toch niet met die brosse zooi :P)
En dan vastlijmen met secondenlijm/kit/iets plakkerigs.
Die van mij deed het iig tot 226km/u, de motor ging niet harder :+

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 15-03-2009 20:35 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
ik kom op een straal uit van 55cm bij 199kmh

199km/h = 55,27 m/s
55,27 / 16 = 3,45 m
3,45 / 2pi = 0,55 m

maar da tis nog steeds wel aardig groot voor een fietswiel toch? :P Ik dacht dat m'n racefiets een diameter van 72cm had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
HammerT schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:37:
ik kom op een straal uit van 55cm bij 199kmh

199km/h = 55,27 m/s
55,27 / 16 = 3,45 m
3,45 / 2pi = 0,55 m

maar da tis nog steeds wel aardig groot voor een fietswiel toch? :P Ik dacht dat m'n racefiets een diameter van 72cm had
ik had 199mph gepakt, omdat dat zijn limiet is :P

Ik heb twee ronde sterke magneetjes gepakt voor deursluiten. Zijn flink sterker dan dat standaard ding en ze gaan er 2mm langs. Morgen ga ik proberen of hij wilt meten boven de 59km/h, en daarna iets dichter bij schuiven....
Hopelijk werkt het, maar dat de grens bij precies 118,5km/h ligt bij twee keer snelweg lijkt me niet zo'n goed teken.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Moet je je velg niet opnieuw laten balanceren wanneer je er zo'n magneetje op plakt. Lijkt me niet echt relaxed als je wiel begint te trillen bij 150km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
_Erikje_ schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:32:
Moet je je velg niet opnieuw laten balanceren wanneer je er zo'n magneetje op plakt. Lijkt me niet echt relaxed als je wiel begint te trillen bij 150km/u
Misschien als je hem op je velg plakt, ik heb hem in een moertje van de remschijf. Past precies en steek 0.5mm uit zodat ik hem kan proberen eruit te trekken als het moet :P
Zo dicht mogelijk bij de as is altijd beter, maar die paar gram maakt niet zoveel uit. Je wiel trilt toch ook niet als je steentje in t profiel van je band hebt ;)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:19

_Apache_

For life.

Iedereen hier heeft natuurlijk inkopen gedaan bij de Lidl sinds gister, 25 ltr tanktas voor 25E, nierbeschermer voor 6E, laarzen voor een paar tientjes. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Sibylle schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:41:
[...]

ik had 199mph gepakt, omdat dat zijn limiet is :P

Ik heb twee ronde sterke magneetjes gepakt voor deursluiten. Zijn flink sterker dan dat standaard ding en ze gaan er 2mm langs. Morgen ga ik proberen of hij wilt meten boven de 59km/h, en daarna iets dichter bij schuiven....
Hopelijk werkt het, maar dat de grens bij precies 118,5km/h ligt bij twee keer snelweg lijkt me niet zo'n goed teken.
Met twee magneetjes is de maximale snelheid weergegeven: 59.2km/h :S
Dat betekend dus echt dat het aantal signalen de limiet is, en de fabrikant het fout heeft (199mph zou dan alleen kunnen bij een wieldiameter die niet bestaat op normale fietsen :S) Iemand een idee wat goede manier van actie ondernemen nu is?
Terug naar de winkel kan alleen met apparaatje zelf omdat het kabeltje opeens halve meter langer is O-)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 13:34
_Apache_ schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:19:
Iedereen hier heeft natuurlijk inkopen gedaan bij de Lidl sinds gister, 25 ltr tanktas voor 25E, nierbeschermer voor 6E, laarzen voor een paar tientjes. :)
Heb ik zien staan in de krant, maar helaas niet in de buurt van een Lidl geweest. Afgaande op de prijs is de vraag gerechtvaardigd of dit een beetje fatsoenlijk spul is. Iemand het in de hand gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
martin2005 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:54:
[...]

Heb ik zien staan in de krant, maar helaas niet in de buurt van een Lidl geweest. Afgaande op de prijs is de vraag gerechtvaardigd of dit een beetje fatsoenlijk spul is. Iemand het in de hand gehad?
ik ga vanmiddag wel ff langs. Tweede niergordel voor 6 euro zal ik niet dood van gaan. En de laarzen zijn wel fijn om af te wisselen.
Mijn 'pro' laarzen (150euro ofzo) is er 1tje van beschadigd door val en rits afgebroken :(
Bovendien stinken ze nu best snel omdat ze in de winter flink nat zijn geworden bij langere ritten.....echt kut als je op bezoek gaat :S

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Kleding was toen getest bij promotor of motorplus dacht ik. Helmen kwamen opzich wel door de testen die ze deden maar de e-keur was niet helemaal correct toen dacht ik.
De overal was wel waterdicht maar de jas + broek niet echt dacht ik. De laarzen dan weer wel.
Maar pin me er niet op vast, het is alweer een tijdje geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
En kopen jullie echt spullen bij de lidl? Laarzen zou ik misschien wel in komen, maar de helmen die ze hebben :X
Sibylle schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:41:
[...]

Met twee magneetjes is de maximale snelheid weergegeven: 59.2km/h :S
Dat betekend dus echt dat het aantal signalen de limiet is, en de fabrikant het fout heeft (199mph zou dan alleen kunnen bij een wieldiameter die niet bestaat op normale fietsen :S) Iemand een idee wat goede manier van actie ondernemen nu is?
Terug naar de winkel kan alleen met apparaatje zelf omdat het kabeltje opeens halve meter langer is O-)
Misschien komt het wel dat het magneetje niet snel genoeg langs je sensor gaat, en dat hij daarom altijd aangetrokken blijft zegmaar. Verder zou ik het ook niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 12:15
misschien komt het wel omdat je niet je diameter, maar de omtrek van je wielen in moet vullen? tenminste wel zo bij mijn sigma bc800..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:47

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

HammerT schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:14:
En kopen jullie echt spullen bij de lidl? Laarzen zou ik misschien wel in komen, maar de helmen die ze hebben :X

[...]

Misschien komt het wel dat het magneetje niet snel genoeg langs je sensor gaat, en dat hij daarom altijd aangetrokken blijft zegmaar. Verder zou ik het ook niet weten ;)
Blijft gek, zou gewoon moeten werken ook met een verlengde draad. Heb ik zelf ook een keer gehad op me bakfiets; 2 meter draad erbij oid :o

Je hebt een sigma sports teller ?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:21:
misschien komt het wel omdat je niet je diameter, maar de omtrek van je wielen in moet vullen? tenminste wel zo bij mijn sigma bc800..
Ik heb ook omtrek ingevuld :P
Hij doet t prima, alleen tot 118.5km/h
En bij twee magneetjes tot 59.2km/h

Doet me denken dat hij gewoon maar een aantal keer per seconden het magneetje ziet, en als t sneller gaat dat hij t niet bijbeent :(
Terwijl dat niet zou mogen vlgns de fabrikant

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb een Sigma Sport 800 en die komt op dezelfde manier (magneetjes aan de velgrand en sensor aan mijn vork) wel gewoon boven e 118,5km/h. Klinkt als óf een verkeerde diameter setting, of je soldeerkunsten zijn wat roestig / het signaal is messed up door het te lange draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 12:15
Sibylle schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:24:
[...]

Ik heb ook omtrek ingevuld :P
Hij doet t prima, alleen tot 118.5km/h
En bij twee magneetjes tot 59.2km/h

Doet me denken dat hij gewoon maar een aantal keer per seconden het magneetje ziet, en als t sneller gaat dat hij t niet bijbeent :(
Terwijl dat niet zou mogen vlgns de fabrikant
maar hij zit dus wel dicht tegen de as aan? wat gebeurd er als je de sensor los hebt en zelf met de hand heel snel een magneetje over de sensor beweegt? ik heb in het begin gehad dat op hogere snelheden hij naar 0 ging, maar dat kwam dus omdat mijn magneet niet sterk genoeg was op die hoge snelheid. nu een medicinaal magneetje gebruikt ( klein en heel sterk) en dichter bij de as geplaatst en kan nu boven de 200 en dan registreerd hij het nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Ken. schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:41:
Ik heb een Sigma Sport 800 en die komt op dezelfde manier (magneetjes aan de velgrand en sensor aan mijn vork) wel gewoon boven e 118,5km/h. Klinkt als óf een verkeerde diameter setting, of je soldeerkunsten zijn wat roestig / het signaal is messed up door het te lange draad.
Mijn soldeerskills zijn voldoende :P Ik zal strax nog eens de weerstand meten. Langer draad zou wel zonde zijn, dan ga ik maar weer inkorten :P
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:51:
[...]

maar hij zit dus wel dicht tegen de as aan? wat gebeurd er als je de sensor los hebt en zelf met de hand heel snel een magneetje over de sensor beweegt? ik heb in het begin gehad dat op hogere snelheden hij naar 0 ging, maar dat kwam dus omdat mijn magneet niet sterk genoeg was op die hoge snelheid. nu een medicinaal magneetje gebruikt ( klein en heel sterk) en dichter bij de as geplaatst en kan nu boven de 200 en dan registreerd hij het nog steeds
Hij zit in het schroefje van de remschijf, ik heb bij praxis twee sterke kleine magneetjes gekocht die er precies inpasten. Waren van die deurklik magneetjes :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik denk dat die verkoper die zei dat het niet ging er ervaring mee had :+
Verlies pakken en een sigma kopen, die kunnen (of konden iig) het wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
4x2 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:59:
Ik denk dat die verkoper die zei dat het niet ging er ervaring mee had :+
Verlies pakken en een sigma kopen, die kunnen (of konden iig) het wel.
helaas, 24euro half weggegooid :(

Mjah, op de verpakking staat 199mph....en ' niet geschikt voor motorvoertuigen' dus dan kan niemand dat checken. De smeerlappen :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sibylle schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:06:
niet geschikt voor motorvoertuigen
....Oen!.....

Waarom eigenlijk zo'n computertje? Wil je weten hoe hard je gemiddeld hebt gereden?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
theo bos wel ;)

Maar waarom wil je dat eigenlijk? Heb je geen km teller of trip teller op je motor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
HammerT schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:13:
theo bos wel ;)

Maar waarom wil je dat eigenlijk? Heb je geen km teller of trip teller op je motor ofzo?
Of koop een gps. Doe die in je zak en laat deze het gemiddelde berekenen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:9 soooo, op deze manier wil ik er ook wel 1tje, Geilheid!!!111

Afbeeldingslocatie: http://www.moppedblog.de/wp-content/uploads/2007/06/bobber_goldwing.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Nice indeed.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
martin2005 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:54:
[...]

Ik heb vorig jaar zo'n lidl tanktas gekocht(geen idee of 't nu dezelfde is), maar die vind ik best goed hoor. Pas 1 keer gebruikt met een weekje Duitsland, maar voor 24 euro hoor je mij niet klagen :P

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
ROFLASTC schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:11:
[...]

....Oen!.....

Waarom eigenlijk zo'n computertje? Wil je weten hoe hard je gemiddeld hebt gereden?
staat op al die apparaatjes vlgns mij :P
Nja, ik ga ervan uit dat als dat ding tot 199mph kan (=318.5km/h) dat hij op mijn motor ook kan tot minstens 200....
Mijn km tellertje kan ik niet meer op 0 zetten, en zo'n computertje lijkt me wel handig en leuk :)
Voor echte datalogs heb ik GPSlogger op mijn telefoon, maar daar moet ik nog ff oplader voor maken :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:19

_Apache_

For life.

HammerT schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:14:
[...]
Helm had ze al gekocht op de MB voor tien tientjes. Maar een niergordel en tanktas voor die prijs zou k niet laten liggen. Elektronica en veiligheids artikelen koop ik merk bij een kwaliteitszaak. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Volgende week zaterdag mijn eerste motor rijles!

Heb er zin aan! :D

Iemand misschien tips over online theorie oefeningen?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 10:52

L01

nee, koop een boek :D

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ben het wel met hem eens hoor. Dat werkt toch echt het beste. Ik heb 2x de theorie geprobeerd zonder echt goed te leren en door een beetje online testjes te maken. Maar dat ging 2x dus niet goed. Toen toch maar het boek gekocht en door 2 dagen te leren het gelijk gehaald met 2 fout.

Daarna verkocht ik het boek weer met 5 euro verlies op MP. Ik raak je daarom ook aan om gewoon de boeken te kopen en op die manier te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 23:34

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Pagina: 1 ... 93 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.