Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.381 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Crossharnas beschermt volgens mij iets minder omdat de protectoren over het algemeen wat dunner zijn, iig mijn sinisalo harnas is een stukje dunner dan bv. de bescherming in mijn spidi jas. Het voordeel is dat het wel blijft zitten waar het zit met een harnas. Waarbij het bij een textiel jas nog wel is gaat schuiven als je de padding test O-)
Zolang je jas slijtvast is maakt het volgens mij niet zoveel uit. Je moet wel iets extra's aantrekken en als je er bv. een extra trui onder hebt moet je de elleboogbeschermers weer wat verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

charrel schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:43:
Crossharnas beschermt volgens mij iets minder omdat de protectoren over het algemeen wat dunner zijn, iig mijn sinisalo harnas is een stukje dunner dan bv. de bescherming in mijn spidi jas. Het voordeel is dat het wel blijft zitten waar het zit met een harnas. Waarbij het bij een textiel jas nog wel is gaat schuiven als je de padding test O-)
Zolang je jas slijtvast is maakt het volgens mij niet zoveel uit. Je moet wel iets extra's aantrekken en als je er bv. een extra trui onder hebt moet je de elleboogbeschermers weer wat verstellen.
Goed punt, crossharnassen zijn vaak meer om scherpe dingen op een harde ondergrond tegen te houden. Terwijl vaak in jassen voor op de weg ook schuim zit om de val te dempen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 21:06
_Apache_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:23:
Weet iemand het functionele verschil tussen de Garmin Zumo 500 en de 550? Het verschil dat ik kan vinden is dat de 500 standaard met Benelux word afgeleverd maar dat Europa er op DVD/CD word meegeleverd, dus dit zou er alsnog opgezet kunnen worden of denk ik verkeerd?

Want een 500 staat voor 420eur te koop, als ik hier gewoon Europa bij kan zetten zie ik geen probleem. Een 550 is al gauw 550eur. 130 Eur verschil voor iets dat ik er zelf kan opzetten vind ik een beetje een brug te ver.

Ah, ook op MF zeggen ze dit http://www.motor-forum.nl/forum/view_message/9644589 , voor mij word het dus een 500. Autosteun kom ik wel overheen. :)
Niet geheel, ook text-to-speech zit niet op de 500, wel op de 550 (uitgesproken straatnamen). Behalve de autosteun en een kleiner intern geheugen zit er verder idd geen verschil tussen, er is geen merkbaar verschil tussen SD-kaart en intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
losse broek en jas gehaald 195cm en 70kg als we het over gespierde spijkers hebben.
broek in lengte maat en een leuke jas erbij gezocht en paste ook nog aan elkaar dus ik heb nu een weekje een leren combi erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:43:
Ik was wel van plan om het te combineren met taaie straat jassen. Ik denk bv aan zo'n Enduro jas of iets anders dat van taai spul is gemaakt. Daaronder dan zo'n harnas en daar weer een T-shirt of trui onder als dat nodig is.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Sibylle schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:53:
ik heb video :)
alleen de geluidskwaliteit is slecht (met phone opgenomen)... ik wijs in de eerste aan waar het geluid vandaan lijkt te komen met een schroevendraaier. Bij de laatste video vanaf 15seconden is het geluid het beste te horen...

http://www.youtube.com/watch?v=SXvGhD4T6i4

http://www.youtube.com/watch?v=FZ8BdXfu8rE

http://www.youtube.com/watch?v=mv1_Ea2DGuU

mwaoh, is erg slecht te horen :S
Ik hoor eigelijk ongeveer precies :P dit:
http://www.youtube.com/watch?v=TNUGvEQ98u0
Hmz
Ik merk dat als ik gas geef, dat hij gelijk daarna een lager idle stand heeft. Beetje hoe het gaat:

Warme/koude motor maakt niet veel uit, echt warme motor is het een beetje minder maar nogsteeds aanwezig.
Bij stoplicht/file:
-idle rond 1.1K toeren
-Flinke stoot gas tot >6K toeren
-gas helemaal los
-idle rond 6.6K toeren
-na ~3seconden weer idle rond 1.1K toeren

Valt me op omdat hij dat eerst niet had! Misschien is het ook niks, maar heb het idee dat de motor beetje moeite heeft met draaien als hij terugvalt (tenminste zo hoort/voelt t).

Zondag wil ik eigelijk uurtje toeren met mijn vriendin, maar heb geen tijd meer om de tik eruit te halen :( Misschien maar gewoon 75km rijden ofzo

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je al gecontroleerd of er ergens valse lucht wordt aangezogen? Dat wil nog wel eens het probleem zijn wanneer het lang duurt voordat het toerental terug zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Sibylle schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:43:
[...]

Hmz
Ik merk dat als ik gas geef, dat hij gelijk daarna een lager idle stand heeft. Beetje hoe het gaat:

Warme/koude motor maakt niet veel uit, echt warme motor is het een beetje minder maar nogsteeds aanwezig.
Bij stoplicht/file:
-idle rond 1.1K toeren
-Flinke stoot gas tot >6K toeren
-gas helemaal los
-idle rond 6.6K toeren
-na ~3seconden weer idle rond 1.1K toeren

Valt me op omdat hij dat eerst niet had! Misschien is het ook niks, maar heb het idee dat de motor beetje moeite heeft met draaien als hij terugvalt (tenminste zo hoort/voelt t).

Zondag wil ik eigelijk uurtje toeren met mijn vriendin, maar heb geen tijd meer om de tik eruit te halen :( Misschien maar gewoon 75km rijden ofzo
Dit heeft weinig met die tik te maken. Ik had bij mijn VF ook een tik. Ik heb echt alles bekeken bij de nokkenaskettingspanner (bekend VF probleem), maar uiteindelijk bleek op dit plaatje nummer 11 gebroken te zijn. Hoe dat in godsnaam is gekomen weet ik niet.

Edit: maar, als het dus je kettingspanner is (wat ik betwijfel omdat dan bij hogere toeren de tik weg zou zijn) dan kan je nokkenas een tandje overslaan en dan staan je kleppen zodanig dat ze je zuiger kunnen raken. Dat zijn geen geintjes.

[ Voor 9% gewijzigd door komkommer op 06-03-2009 23:05 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:22

4x2

lộn xộn quá

Die tik is voor 99% zeker van het kleppen stellen, dat slechte terugvallen kan komen door slechte synchronisatie of iets wat ergens verrot/vies is in de carburateurs.
Weet nog een motorzaak in geldrop waar je ongetwijfeld een eerlijk antwoord krijgt als je langs gaat ;)
Kunt ff een PM sturen als je dr interesse in hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 06-03-2009 23:47 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 08:46

Exigence

dnkroz

Wat is dat toch met motordealers en het begrenzen van een Kawasaki op kenteken :z Ik word er zo langzamerhand een beetje moe van.

Mijn Kawasaki is een uit Duitsland geimporteerde fiets. Normaliter kunnen geimporteerde fietsen niet normaal 25kw op kenteken worden gezet hier in Nederland, omdat ze geimporteerd zijn.

Bij Kawasaki gaat dit echter anders, hierbij kan dit wel bij een groot aantal geïmporteerde fietsen. Maar volgens mij is er nagenoeg géén enkele motordealer hiervan op de hoogte. Waar ik ook contact mee opneem (zelfs een Kawasaki dealer!) zij zeggen allemaal dat een geimporteerde motor niet 25kw op kenteken kan worden gezet.

Bullshit natuurlijk, want na navraag bij Kawasaki Nederland werd mij aan de hand van mijn framenummer duidelijk gemaakt dat dit geen probleem is bij mijn motor. Maar die grapjassen bij verschillende motordealers krijg ik het maar niet aan hun verstand. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 00:13:
Wat is dat toch met motordealers en het begrenzen van een Kawasaki op kenteken :z Ik word er zo langzamerhand een beetje moe van.

Mijn Kawasaki is een uit Duitsland geimporteerde fiets. Normaliter kunnen geimporteerde fietsen niet normaal 25kw op kenteken worden gezet hier in Nederland, omdat ze geimporteerd zijn.

Bij Kawasaki gaat dit echter anders, hierbij kan dit wel bij een groot aantal geïmporteerde fietsen. Maar volgens mij is er nagenoeg géén enkele motordealer hiervan op de hoogte. Waar ik ook contact mee opneem (zelfs een Kawasaki dealer!) zij zeggen allemaal dat een geimporteerde motor niet 25kw op kenteken kan worden gezet.

Bullshit natuurlijk, want na navraag bij Kawasaki Nederland werd mij aan de hand van mijn framenummer duidelijk gemaakt dat dit geen probleem is bij mijn motor. Maar die grapjassen bij verschillende motordealers krijg ik het maar niet aan hun verstand. :(
Dan moet je ook mij bellen, ik weet dat uiteraard wel!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 08:46

Exigence

dnkroz

M3rcury schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 00:25:
[...]

Dan moet je ook mij bellen, ik weet dat uiteraard wel!
Jij zit hier wat te ver uit de richting helaas :P Zelfs de Kawasakidealer in Leek was niet op de hoogte van deze regeling. Schandalig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
4x2 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:47:
Die tik is voor 99% zeker van het kleppen stellen, dat slechte terugvallen kan komen door slechte synchronisatie of iets wat ergens verrot/vies is in de carburateurs.
Weet nog een motorzaak in geldrop waar je ongetwijfeld een eerlijk antwoord krijgt als je langs gaat ;)
Kunt ff een PM sturen als je dr interesse in hebt.
gePM'ed :)
Geldrop is maar 10minuutjes van hier, dus komt goed uit :P
Bovendien kan ik niet in de knutselruimte in t weekend :(

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
uiteraard stil hier op een dag als vandaag :P iedereen rondje gereden neem ik aan ;)

Ik heb gisteravond de 2e tank in m'n nieuwe R1100RS ('94) gegooid, maar ik heb mijn verbruik op 1:15,5 berekend 0_o . Nu ben ik niet de rustigste rijder, maar mijn vader haalde met z'n R1100 GS een verbruik van 1:20 . Aangezien die echt een hele rustige rijder is had ik wel iets van 1:17 (of nog wel beter) verwacht.

Zou het misschien kunnen omdat hij uitelkaar is geweest (er moesten nieuwe geleiders voor de ketting naar de nokkenas in, het hele blok is dus open geweest) en dat hij daarom meer verbruikt? Net zoiets als dat een nieuwe motor ook meer verbruikt in het begin. Of zou hij gewoon (te) rijk afgesteld staan? En hoe kan je er eigenlijk achter komen dat hij te rijk staat afgesteld ;) ik bedoel stationair loopt hij gewoon heel rustig precies als de oude GS van m'n pa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
HammerT schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:38:
uiteraard stil hier op een dag als vandaag :P iedereen rondje gereden neem ik aan ;)

Ik heb gisteravond de 2e tank in m'n nieuwe R1100RS ('94) gegooid, maar ik heb mijn verbruik op 1:15,5 berekend 0_o . Nu ben ik niet de rustigste rijder, maar mijn vader haalde met z'n R1100 GS een verbruik van 1:20 . Aangezien die echt een hele rustige rijder is had ik wel iets van 1:17 (of nog wel beter) verwacht.

Zou het misschien kunnen omdat hij uitelkaar is geweest (er moesten nieuwe geleiders voor de ketting naar de nokkenas in, het hele blok is dus open geweest) en dat hij daarom meer verbruikt? Net zoiets als dat een nieuwe motor ook meer verbruikt in het begin. Of zou hij gewoon (te) rijk afgesteld staan? En hoe kan je er eigenlijk achter komen dat hij te rijk staat afgesteld ;) ik bedoel stationair loopt hij gewoon heel rustig precies als de oude GS van m'n pa.
Bandenspanning? :+

Je kunt kijken of de carburateurs synchroon staan, bij elke cilinderinlaat zit er een dopje/schroefje waar je kunt meten hoeveel vacuum een carburateur trekt. Ff kijken of dat evenveel is en of het klopt met je handleiding.
Als een cilinder bijvoorbeeld veel minder lucht krijgt dan zal het verbruik omhoog gaan (aangezien er minder vermogen is bij de ontploffing etc.)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Heb je het onderhoudsboekje? Ik zou zeggen dat warm stationair er 1500RPM maximaal gestampt moet worden. Verbruik zit 'm verder in je rechter hand. Maak je volledig gebruik van elke versnelling? Rij je op NM of RPM? Wereld van verschil hoor

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Exigence schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 00:33:
[...]

Zelfs de Kawasakidealer in Leek
Je had het dus kunnen zien aankomen :P

Overigens staat mijn broem bij Verpalen voor de vering. Er komt vanuit WP een ander setje op zodat ie net zo hoog wordt als de 2003 uitgave. De zithoogte wordt dan 93 cm , en heeft Snars echt een trapje nodig :P

[ Voor 34% gewijzigd door ROFLASTC op 07-03-2009 19:23 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Bandenspanning net maar ff gecheckt, maar die is gewoon goed.

En ik heb geen carburateur he :P injectie ftw. Er zitten inderdaad van die dopjes bij de inlaat, maar ik heb geen apparaat waarmee ik dat vacuum kan meten. Ik heb wel eens iemand gezien die het met jampotjes en slangetjes had gemeten :P iemand misschien een ander idee?

Het leerlaufdrehzahl (onderhoudsboekje is duits ;) ) is 1000 rpm (+150), ik heb niet op de rpm meter gekeken eigenlijk maar het stationair lopen klinkt wel normaal. Ik ga het iig een keer checken als hij warm is.

Volgens het boekje is het verbruik bij 120 km/h 1:19,23 en bij 90 km/h is dat 1:23,26.

Maar ik trek idd vaak wel een stuk harder op dan de auto's en ik trek hem wel eens door naar de 5 of 6000 rpm. En ik heb 1x een stuk van 125km gereden en voor de rest maar stukjes van 50km of minder (soms zelfs maar 15km), dus nu ik er zo over nadenk is het toch niet zo heel extreem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:14:
Overigens staat mijn broem bij Verpalen voor de vering. Er komt vanuit WP een ander setje op zodat ie net zo hoog wordt als de 2003 uitgave. De zithoogte wordt dan 93 cm , en heeft Snars echt een trapje nodig :P
Tss...ik ben al aan het trainen voor die hoge fietsen. Ik heb vandaag op een Yamaha TT350 lopen rossen, zegmaar een lichtgewicht hardcore versie van de XT. Wat heeft zo'n ding....27pk ofzo, maar het weegt niks. Wheelies in de eerste, tweede en derde versnelling, meterslange powerslides door de berm als of het niks kost. Op de weg gaat het eigenlijk nergens over. Iedere drempel is een uitnodiging om het gas open te janken en nog hoger te springen. Zelfs het aantrappen heeft z'n charme.

Hebbe! :9

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
Vandaag even mijn aanwinst van enkele maanden geleden kunnen testen. Zo'n ATC5K action cam. Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben over de kwaliteit (het geluid sucked, maar daarvoor gebruik ik mijn DV cam op de tank).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=X23hq-J5Mec]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:47

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Leuke beelden, maar probeer em iets hoger te monteren; zoals hier

moest dat nou met je speedo..ging je zo langzaam ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ja, die DV cam moet wat hoger, maar ik had niks om ertussen te steken en geen zin om te fijntunen, eerder een proof of concept voor mezelf.
En die speedo, tjah, snelheid boeit me helemaal niet, maar ik wil ook geen beelden van mijn moto die te snel rijdt op plaatsen waar dat niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Exigence schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 00:33:
[...]

Jij zit hier wat te ver uit de richting helaas :P Zelfs de Kawasakidealer in Leek was niet op de hoogte van deze regeling. Schandalig eigenlijk.
Als je blijkbaar niets in de buurt kunt vinden is de Kawa een eindje verder (laten) verplaatsen toch niet zo'n ramp? Zo groot is Nederland nou ook weer niet, extreem ver kan het niet zijn :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:19:
losse broek en jas gehaald 195cm en 70kg als we het over gespierde spijkers hebben.
broek in lengte maat en een leuke jas erbij gezocht en paste ook nog aan elkaar dus ik heb nu een weekje een leren combi erbij.
Welk merk eigenlijk?

Ik heb nu een "long" broek besteld bij KTM zelf met Thor knieschijven en torso bescherming.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:07

Hu9o

Schokkend

MMach schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:20:
Vandaag even mijn aanwinst van enkele maanden geleden kunnen testen. Zo'n ATC5K action cam. Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben over de kwaliteit (het geluid sucked, maar daarvoor gebruik ik mijn DV cam op de tank).
[video]
Waarom mag het niet in beeld komen dat je snelheidsmeter het niet doet :p 8)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HammerT schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:45:
Maar ik trek idd vaak wel een stuk harder op dan de auto's en ik trek hem wel eens door naar de 5 of 6000 rpm. En ik heb 1x een stuk van 125km gereden en voor de rest maar stukjes van 50km of minder (soms zelfs maar 15km), dus nu ik er zo over nadenk is het toch niet zo heel extreem :P
Verbruik vind ik inderdaad nog vrij normaal gezien het gebruik, korte ritjes zijn echt moordend wat dat betreft.
Mn VF500 (oke, carburateurfiets) doet met zo min mogelijk gebruik van de choke ongeveer 1:13 op korte stukjes en 1:17 op langere stukken (en dan gaat het over het algemeen niet echt langzaam, alleen >160 op de snelweg is nogal slecht voor het verbruik)
Maar gewoon basisonderhoud (bougies/luchtfilter bv) maakt ook heel veel uit.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

[video]
Doe die muziek eens heel gauw zachter. Je geeft motorrijders nog een slechte naam :X
Ik vind trouwens wel dat het beeld van die cam best heel redelijk is en trilt niet heel erg ofzo. degelijk spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag een proefritje wezen maken op een Triumph Street triple...
Jemig wat een leuk speleding zeg...
Weegt niks, remt enorm goed en motorblok is ook heerlijk...

Alleen dat naked vind ik maar niks, even doortrekken op de snelweg en je armen zijn 2x zo lang...

volgens de dealer verwacht hij binnen 18 maanden een tiger met het 675 blok... daar zal ik zeer geintereseerd in zijn als ze een beetje het karacter van de street triple weten vast te houden... 8)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
_Erikje_ schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:12:
[...]

Doe die muziek eens heel gauw zachter. Je geeft motorrijders nog een slechte naam :X
Ik vind trouwens wel dat het beeld van die cam best heel redelijk is en trilt niet heel erg ofzo. degelijk spul?
Waarom heb je niet (gewoon) een dopje in helm?

En ga je die cam nog ergens specifiek voor gebruiken ofzo? Ghostrider 1.5 ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:08
...

Of zou hij gewoon (te) rijk afgesteld staan? En hoe kan je er eigenlijk achter komen dat hij te rijk staat afgesteld ;)
Mengsel checken is heel eenvoudig, bougies eruit draaien (met dat soort dingen ben je opeens heel blij dat je een boxer hebt) en vergelijken met bijvoorbeeld deze tabel.
Ik denk wel dat er doordat je injectie hebt (toch?) niet zoveel zelf aan te doen is. Ik heb nog nooit aan een moderne motor gesleuteld maar volgens mij past die het mengsel zelf aan adh van de waarden die de lambda-sensor meet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
HammerT schreef op zondag 08 maart 2009 @ 01:24:
[...]

Waarom heb je niet (gewoon) een dopje in helm?

En ga je die cam nog ergens specifiek voor gebruiken ofzo? Ghostrider 1.5 ? :P
Dopjes: je hoort je motor veel minder, net als de rest van het verkeer. Doen na een tijdje ook gewoon pijn, zeker als je helm een snug fit is. Pluspunt is dan weer op de autosnelweg dat je veel van dat windgeruis kwijt bent.

Boxen: je hoort de mix van je motor, verkeer en muziek, en dat is echt wel een winning combination. Geen gefrunnik met oortjes die niet goed meer zitten, makkelijk volume en tracks aanpassen, etc.
Ook bij het filerijden val je veel rapper op, omdat de automobilisten je horen aankomen zonder dat je daar moet gaan zitten revven.
Ik had er eerst zitten op mijn andere -meer tourachtige motor- en ik miste die keihard op deze, dus heb ik ze hier ook op geinstalleerd.

Probeer het gewoon eens, je zal -als je voorbij het johhny-met-petje verschijnsel kan kijken- het kunnen apprecieren. Ik wil het in elk geval niet meer missen.

[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 08-03-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_Erikje_ schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:12:
[...]

Misschien een eervolle vermelding waard in Het foute tuning topic deeltje 25 _O-

Maar die cam is qua beeldkwaliteit best in orde en als dit het geluid is wat er standaard mee opgenomen kan worden dan valt dat ook alles behalve tegen. Er staan ooit filmpjes op jijbuis van een meer bedenkelijke kwaliteit.

@ MMach: Doe eens vertellen wat voor een speelgoed je hier voor gebruikt hebt. We zoeken hier nog van dat soort speelgoed om een keer mee de Eifel in te nemen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
wimmel_1 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:40:
[...]

Misschien een eervolle vermelding waard in Het foute tuning topic deeltje 25 _O-

Maar die cam is qua beeldkwaliteit best in orde en als dit het geluid is wat er standaard mee opgenomen kan worden dan valt dat ook alles behalve tegen. Er staan ooit filmpjes op jijbuis van een meer bedenkelijke kwaliteit.

@ MMach: Doe eens vertellen wat voor een speelgoed je hier voor gebruikt hebt. We zoeken hier nog van dat soort speelgoed om een keer mee de Eifel in te nemen.
die dv cam is een Sony DCR-HC37
Afbeeldingslocatie: http://juniortvkopr.snadno.eu/l_00028452.jpg
de action cam is: action cam atc5k
Afbeeldingslocatie: http://www.sportscamera.com.au/images/atc5k-small.jpg
(geluid daarvan is trouwens erg slecht).

En muziek te luid of niet, dat zal me een worst wezen, het heeft voor mezelf een duidelijke meerwaarde, wat anderen daar nu van denken dat is hun probleem. Dit is de meest praktische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

DRAFTER86 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 01:47:
[...]
Ik denk wel dat er doordat je injectie hebt (toch?) niet zoveel zelf aan te doen is. Ik heb nog nooit aan een moderne motor gesleuteld maar volgens mij past die het mengsel zelf aan adh van de waarden die de lambda-sensor meet?
Injectie hoeft niet te betekenen dat er ook een closed loop systeem op zit. ;) Zou goed kunnen dat het er wel op zit en dan zou hij inderdaad altijd rond lambda 1 moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
DRAFTER86 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 01:47:
[...]

Mengsel checken is heel eenvoudig, bougies eruit draaien (met dat soort dingen ben je opeens heel blij dat je een boxer hebt) en vergelijken met bijvoorbeeld deze tabel.
Ja dat bedacht ik me ook, dat is allemaal vanuit de fabriek ingesteld en dat is niet iets waar een garage ooit iets aan heeft veranderd. Ik heb namelijk ook een "choke" om te starten en voor het niet afslaan als hij nog koud is, maar wat die eigenlijk alleen maar doet is het minimum toerental verhogen.
MMach schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:39:
[...]

Dopjes: je hoort je motor veel minder, net als de rest van het verkeer. Doen na een tijdje ook gewoon pijn, zeker als je helm een snug fit is. Pluspunt is dan weer op de autosnelweg dat je veel van dat windgeruis kwijt bent.

Boxen: je hoort de mix van je motor, verkeer en muziek, en dat is echt wel een winning combination. Geen gefrunnik met oortjes die niet goed meer zitten, makkelijk volume en tracks aanpassen, etc.
Ook bij het filerijden val je veel rapper op, omdat de automobilisten je horen aankomen zonder dat je daar moet gaan zitten revven.
Ik had er eerst zitten op mijn andere -meer tourachtige motor- en ik miste die keihard op deze, dus heb ik ze hier ook op geinstalleerd.

Probeer het gewoon eens, je zal -als je voorbij het johhny-met-petje verschijnsel kan kijken- het kunnen apprecieren. Ik wil het in elk geval niet meer missen.
Ok, ik zal het misschien een keer proberen :P maar ik ga eerst nog nieuwe helm kopen (het oude model schuberth denk ik, C2 waarschijnlijk of de BMW systeemhelm 5) en die zijn vrij stil dus misschien is een stereo headset er in wel mooier. Ook omdat je dan nog iets kan maken van biki-to-bike communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply

Ik steek 't op korte ritjes. Mijn verbruik ligt altijd tussen de 1:19 (rustig 100 rijden) en 1:17 (met 400 kg scheuren en steeds volgas accelereren tot 6000/7000 toeren en normaal zo rond de 1:18,2.
Alleen boven de 150 km/h en bij choke gaat hij "iets" meer gebruiken, bij dat laatste zelfs het dubbele. Korte ritjes met choke nekken je dus behoorlijk. Injectie afstellen kan op meerder plaatsen, onder meer in M'burg. Reken op 100 euro oid.
Ghostrider schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:34:
Leuke beelden, maar probeer em iets hoger te monteren; zoals hier

moest dat nou met je speedo..ging je zo langzaam ;)
Aan je stuur is ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:34

mphilipp

Romanes eunt domus

MMach schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:45:
[...]
En muziek te luid of niet, dat zal me een worst wezen, het heeft voor mezelf een duidelijke meerwaarde, wat anderen daar nu van denken dat is hun probleem. Dit is de meest praktische oplossing.
Nooit van een headset gehoord? Op zich een bewonderenswaardige instelling, dat schijt hebben aan anderen. Daar komt de wereld verder mee... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
mphilipp schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:34:
[...]

Nooit van een headset gehoord? Op zich een bewonderenswaardige instelling, dat schijt hebben aan anderen. Daar komt de wereld verder mee... 8)
Want de schade die muziek aanricht is niet te overzien :o
Ik denk dat het net iets erger is om roekeloos te rijden dan de voetgangers die misschien een beetje van de muziek horen. Ga je meteen de goldwings en rt's aanvallen omdat hun radio aanstaat? Overdrijven is een kunst.
Meer nog, ik heb nog nooit in het echt een negatieve reactie gehad op mijn radio. Dus dat 'schijt hebben aan anderen' valt wel mee, mister jump to conclusion.
Het is overigens onmogelijk voor jou om het werkelijke geluidsniveau in te schatten, aangezien de microfoon van de camera zelfregulerend is om het geluid constant te houden. Dus voor je kritiek hebt, kom er eens in het echt naast staan en spui dan met alle recht je gal.

[ Voor 28% gewijzigd door MMach op 08-03-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Autoreply schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:32:
[...]

Ik steek 't op korte ritjes. Mijn verbruik ligt altijd tussen de 1:19 (rustig 100 rijden) en 1:17 (met 400 kg scheuren en steeds volgas accelereren tot 6000/7000 toeren en normaal zo rond de 1:18,2.
Alleen boven de 150 km/h en bij choke gaat hij "iets" meer gebruiken, bij dat laatste zelfs het dubbele. Korte ritjes met choke nekken je dus behoorlijk. Injectie afstellen kan op meerder plaatsen, onder meer in M'burg. Reken op 100 euro oid.

[...]

Aan je stuur is ideaal
Jij rijd een R1100GS toch? Of een 1200?

Ik heb geen katalysator dus daardoor is het verbruik ook iets hoger had ik gelezen. En bij een koude start moet ik best lang blijven choken, ik heb het al een paar keer gehad dat hij uitviel vlak voor een stoplicht omdat ik de choke al weer te ver had dichtgedraaid :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MMach schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:58:
[...]
mister jump to conclusion.
Ehhh...jij roept dat je maling hebt aan wat anderen vinden. Dus...daaruit concludeer ik dat je er reacties op krijgt, anders moet je dat zo niet zeggen. Ik heb btw zelf een RT, en geen radio aan boord. Ik heb wél een headset. En al had ik een radio, zou ik 'm nooit op de speakers zetten.

Ik zal wel een speciaal mens zijn, maar ik hou er niet zo van om anderen lastig te vallen met mijn muziek. Buiten de stad staat mijn (auto) radio lekker hard, maar als ik de stad in rijd, draai ik 'm terug. Zal wel komen omdat ik in het centrum woon en behoorlijk geirriteerd raak van die eikels die menen dat iedereen van de hakkenbar of Radio Free Istanbul houdt. Ik zelf houd rekening met mensen.

Maar je bent behoorlijk op je teentjes getrapt. Is dat vanwege de schoen en wie 'm past of ben je oprecht verontwaardigd? Ik heb niet gezegd dat jij je muziek veel te hard hebt staan; die suggestie wek jij zelf, en versterk je door je reactie.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
HammerT schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:23:
[...]

Jij rijd een R1100GS toch? Of een 1200?

Ik heb geen katalysator dus daardoor is het verbruik ook iets hoger had ik gelezen. En bij een koude start moet ik best lang blijven choken, ik heb het al een paar keer gehad dat hij uitviel vlak voor een stoplicht omdat ik de choke al weer te ver had dichtgedraaid :$
1100 indeed. Met een kat moet hij juist meer gaan verbruiken lijkt mij :?

Enfin, choken bij de 1100 is erg belangrijk, vooral op rotondes e.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Private profile

Unfortunately this profile is not visible to everyone.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Autoreply schreef op maandag 09 maart 2009 @ 06:09:
[...]

1100 indeed. Met een kat moet hij juist meer gaan verbruiken lijkt mij :?

Enfin, choken bij de 1100 is erg belangrijk, vooral op rotondes e.d. :+
heb jij hem wel eens uit laten vallen? :P

m'n vader had een wat nieuwere 1100 (uit 98 dacht ik) en die gebruikte eigenlijk alleen choke bij het starten.
ToolkiT schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:58:
[...]

Private profile

Unfortunately this profile is not visible to everyone.
je moet gewoon ingelogd zijn op hyves waarschijnlijk want hier werkt hij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:35

_Apache_

For life.

HammerT schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:22:
[...]

m'n vader had een wat nieuwere 1100 (uit 98 dacht ik) en die gebruikte eigenlijk alleen choke bij het starten.

[...]

Daarnaast moet je ook vriend zijn, mij lukte het niet en ik heb een profiel.( :X )

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
mphilipp schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:59:
[...]

Ehhh...jij roept dat je maling hebt aan wat anderen vinden. Dus...daaruit concludeer ik dat je er reacties op krijgt, anders moet je dat zo niet zeggen. Ik heb btw zelf een RT, en geen radio aan boord. Ik heb wél een headset. En al had ik een radio, zou ik 'm nooit op de speakers zetten.
Ik heb ook een head set, ik heb op deze moto zelfs intercom, maar dan nog prefereer ik de speakers boven de headset om eerder aangehaalde redenen. Ieder zijn meug.
Maar je bent behoorlijk op je teentjes getrapt. Is dat vanwege de schoen en wie 'm past of ben je oprecht verontwaardigd? Ik heb niet gezegd dat jij je muziek veel te hard hebt staan; die suggestie wek jij zelf, en versterk je door je reactie.
Ik ben vooral verontwaardigd over het feit dat er altijd wel iemand iets vindt om ongefundeerd over te klagen. Met 'het zal me een worst wezen wat anderen ervan denken' bedoel ik eigenlijk: mensen die het filmpje zien, want toevallig zijn het ook alleen die mensen die kritiek hebben. Omdat de camera bijna vlak naast de speakers staat en ver van de uitlaat lijkt het misschien alsof ik met een megafooninstallatie rondrij, maar dat is dus niet. En verder over het algemeen ben ik snel op mijn tenen getrapt (ook daar raakt de wereld niet mee vooruit) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
ik kan het filmpje ook gewon zien, ben ingelogd maar geen vriend van die meneer.. Is gewoon stukje alpen gefilmp alsof de camera op de koplamp zit.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 09:33
mphilipp schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:59:
[...]

Ik zal wel een speciaal mens zijn, maar ik hou er niet zo van om anderen lastig te vallen met mijn muziek. Buiten de stad staat mijn (auto) radio lekker hard, maar als ik de stad in rijd, draai ik 'm terug. Zal wel komen omdat ik in het centrum woon en behoorlijk geirriteerd raak van die eikels die menen dat iedereen van de hakkenbar of Radio Free Istanbul houdt. Ik zelf houd rekening met mensen.

Maar uhm, rijd je nou motor of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Requiem19 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:34:
[...]

Hij zegt nota bene in zijn tweede zin dat 'ie een RT heeft ?

Trek luide muziek ook zeer slecht overigens, en al helemaal in combinatie met een houding van "jammer voor je als je er last van hebt.. trek ik geen flikker van aan.." En ja.. ik zeik ook graag over / op andere mensen die hun radio keihard hebben aan staan. Deed het vroeger ook, maar dan in de brugklas met boxjes aan mijn walkman. Dat was uiteraard puur voor de aandacht.

Overigens: dat er niemand ooit tegen je heeft geklaagd wil natuurlijk niet zeggen dat niemand het irritant vind.
Maar goed, no hard feelings verder, enjoy your music :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
HammerT schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:22:
[...]

[...]

Klopt.

Hier staat hij wel zichtbaar:

http://s221.photobucket.c...view&current=MVI_4844.flv

En hij zit niet aan de koplamp, maar juist boven m'n gashandle. Dat ziet er een stuk toffer uit aangezien de camera flink naar beneden en naar boven gaat.

Ik ben overigens een keer gaan liggen met stapvoets rijden, idd koude motor. Hij wil nog wel 's een klap geven en dan ga je of als een idioot vooruit of valt ie stil. Altijd koppeling dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
[video]
K, coole cam hoor zo'n ATC5K action cam en niet eens zo gek duur met een prijs van ongeveer Eur 185,00.

* The Druid zal maar geen opmerkingen maken over de Q-music "Het foute uur" CD 1 tm 12 die je op je mp3 speler heb staan.

Want dat hebben velen voor mij al gedaan :P

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:34:
[...]
Pas een jaar of 15. Ik heb na een pauze van een paar jaar weer een Beemer gekocht, zo'n bankstel van de politie (R850RT). Ben nu bezig de strepen eraf te halen. Daarvoor had ik een K1100RS, da's weer wat anders als een RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:16:
[...]

Pas een jaar of 15. Ik heb na een pauze van een paar jaar weer een Beemer gekocht, zo'n bankstel van de politie (R850RT). Ben nu bezig de strepen eraf te halen. Daarvoor had ik een K1100RS, da's weer wat anders als een RT.
Lijkt me juist handig als je ze er op laat zitten :P

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
snars schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:02:
Ik heb vandaag op een Yamaha TT350 lopen rossen, zegmaar een lichtgewicht hardcore versie van de XT.
Diezelfde avond ging de telefoon.....met de Politie Nijmegen. Of we dat niet meer wilden doen (paar rondjes over een veldje aan de bosrand), want de volgende keer nemen ze de boel in beslag.

Heb ik weer, tref ik net die ene buurtbewoner die NIET van crossmotoren in z'n achtertuin houdt. :(

[ Voor 25% gewijzigd door snars op 10-03-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

snars schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 00:02:
[...]

Diezelfde avond ging de telefoon.....met de Politie Nijmegen. Of we dat niet meer wilden doen (paar rondjes over een veldje aan de bosrand), want de volgende keer nemen ze de boel in beslag.

Heb ik weer, tref ik net die ene buurtbewoner die NIET van crossmotoren in z'n achtertuin houdt. :(
Wist je dat je daar mag niet rijden? En heb je toegegeven dat je daar gereden hebt?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
komkommer schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 00:07:
Wist je dat je daar mag niet rijden? En heb je toegegeven dat je daar gereden hebt?
Ja en ja. Iemand had m'n kenteken (auto) en een beschrijving doorgegeven en het leek me knullig om te ontkennen. Een paar rondjes over een veldje....misschien asociaal, maar er zijn ergere dingen. Oom agent hield het bij een waarschuwing en "een notitie". Ik was ook niet van plan om het vaker te doen, schiet gewoon niet op.

[ Voor 7% gewijzigd door snars op 10-03-2009 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

snars schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 02:26:
[...]

Ja en ja. Iemand had m'n kenteken (auto) en een beschrijving doorgegeven en het leek me knullig om te ontkennen. Een paar rondjes over een veldje....misschien asociaal, maar er zijn ergere dingen. Oom agent hield het bij een waarschuwing en "een notitie".
Nee, ik zou ook niet ontkennen.

Als dat veldje niet afgesloten was en er ook geen bordje stond dat dat je er niet mocht komen en het ook niet voorkomt in de algemene plaatselijke verordening van je gemeente, mocht je daar gewoon komen. Anders: foei! :P

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 12-10 14:42
komkommer schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 02:35:
[...]

Nee, ik zou ook niet ontkennen.

Als dat veldje niet afgesloten was en er ook geen bordje stond dat dat je er niet mocht komen en het ook niet voorkomt in de algemene plaatselijke verordening van je gemeente, mocht je daar gewoon komen. Anders: foei! :P
Zo'n beetje elk park voldoet wel aan je beschrijving, toch zul je in het gemiddelde park niet je crossmotor tevoorschijn mogen toveren ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:)

Edit: Ook motorrijders eten met mes en vork en zijn zeer beschaafde mensen wist u dat?

De beste man stipt wel wat puntjes aan me dunkt

[ Voor 52% gewijzigd door ROFLASTC op 10-03-2009 09:15 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:55
Ik was van't weekend in Londen en daar is een nieuwe campagne gestart voor Motorcyclist awareness.

[ Voor 7% gewijzigd door Vince22 op 10-03-2009 09:23 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:47

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

snars schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 00:02:
[...]

Ik heb ook zoiets gehad met me 4x4, stonden geen borden en er werd altijd vrolijk gereden. totdat een mafkees een keer bijna de eigenaar van een vakantiehuisje op dat terrein platreed door een straal gas te geven :X Eerst volgende werkdag hingen ze aan de telefoon (mijn kenteken hadden ze ook opgeschreven) "volgende keer een forse boete" nouja prima...want er stonden geen borden.

Week later ineens allemaal staatsbosbeheer bordjes etc :o

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:28
De politie is je grootste vriend :P

Ik kreeg vorige week nog een uitnodiging om een bakkie toe doen @ rechtbank zwolle :+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Loekie schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 08:32:
[...]

Zo'n beetje elk park voldoet wel aan je beschrijving, toch zul je in het gemiddelde park niet je crossmotor tevoorschijn mogen toveren ;)
Omdat elk gemiddeld park in de APV staat.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Grolsch schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:55:
De politie is je grootste vriend :P

Ik kreeg vorige week nog een uitnodiging om een bakkie toe doen @ rechtbank zwolle :+
probleempje met de hardrij vergunning?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik kan er inhoudelijk niet op in gaan, maar men beweerd dat ik ergens ben geweest en iets heb gedaan waar ik niets van af weet.

Dus ben ik nu gedagvaard voor een artikel 181 WvW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Grolsch schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:32:
ik kan er inhoudelijk niet op in gaan, maar men beweerd dat ik ergens ben geweest en iets heb gedaan waar ik niets van af weet.

Je motor is te hard langs een flitser gereden of je motor is doorgereden na een stopteken van politie, ze hebben de bestuurder niet kunnen identificeren en proberen de straf op de eigenaar van de motor te leggen. Eigenaar is vergeten wie de motor op dat moment bestuurde. My guess.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
komkommer schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:39:
[...]

Je motor is te hard langs een flitser gereden of je motor is doorgereden na een stopteken van politie, ze hebben de bestuurder niet kunnen identificeren en proberen de straf op de eigenaar van de motor te leggen. Eigenaar is vergeten wie de motor op dat moment bestuurde. My guess.
geen van beiden, geen flitser en geen stopteken. Wel is er sprake van een over ijverige agent.
Zodra ik meer weet, zal ik het jullie vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Grolsch schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:42:
[...]

geen van beiden, geen flitser en geen stopteken. Wel is er sprake van een over ijverige agent.
Hmm, je maakt het wel spannend zo :)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 12-10 14:42
Grolsch schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:42:
[...]

Hebben we hier ook een keer gehad, overtreding op kenteken in Leiden terwijl we daar de laatste 20 jaar niet geweest zijn(bekeuring was 1,5 jaar terug ;)), hebben toen zelfs excuus van de agent in kwestie gehad.
Blijkt het kenteken niet leesbaar te hebben genoteerd en vervolgens heeft ie alle auto's met bijna gelijk kenteken erbij gezocht, de onze dacht hij te herinneren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
komkommer schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:44:
[...]

Hmm, je maakt het wel spannend zo :)
Ik ben zo verontwaardigd over deze zaak dat ik er graag t/m detail op in zou gaan, maar desbetreffende ambtenaar schuwt geen enkel middel (legaal en illegaal) om mij te "naaien", en daarom maak ik niets publiekelijk bekend.

Ik ontmoet hem graag in de rechtzaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, ik had ook weer wat leuks net... Start de motor hierzo in het motorhok (stuk plastic golfplaat op palen), gaat het alarm van het scootertje naast me spontaant piepen :+ Zoveel lawaai maakt die uitlaat van mij toch ook weer niet? :)
Grolsch schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:47:
[...]

Ik ben zo verontwaardigd over deze zaak dat ik er graag t/m detail op in zou gaan, maar desbetreffende ambtenaar schuwt geen enkel middel (legaal en illegaal) om mij te "naaien", en daarom maak ik niets publiekelijk bekend.

Succes ermee, ik ben benieuwd hoe het afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

unclero

MB EQA ftw \o/

Grolsch schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:32:

Klinkt bekend. Een maat van mij had dat ook een keer. Uiteindelijk bleek dat iemand met exact dezelfde fiets met zijn kenteken rondreed (of liever gezegd: rondracede). Kostte uiteindelijk behoorlijk wat moeite om uiteindelijk zijn gelijk te krijgen en zijn (inbeslaggenomen) kenteken terug te krijgen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

Grolsch schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:47:
[...]

komt me bekend voor, was er zoiets hetzelfde niet een jaar of wat terug? :o

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ ROFLASTC: Heb jij van die die rit vorig jaar Juni toevallig nog een routebeschrijving liggen (google maps linkje of tom-tom/garmin ding... maakt verder niet uit)? Die "tig" rondjes rond het AC resaurant in de Meern weet ik nog wel, maar 't gaat vooral over het verdere verloop uit >:)

Of als iemand anders 'm nog heeft en 'm wil plaatsen dan vind ik het uiteraard óók goed, hè 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 19:53

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik zal het eens aan Takker vragen wanneer hij weer op teamspeak komt. Hij heeft immers samen met ROFLASTC de route geleid met zijn Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb er nu 6 lessen opzitten, en het gaat allemaal voorspoedig. Ik heb de smaak helemaal te pakken, en m'n instructeur is ook helemaal tevreden over me :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

wimmel_1 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:06:
@ ROFLASTC: Heb jij van die die rit vorig jaar Juni toevallig nog een routebeschrijving liggen (google maps linkje of tom-tom/garmin ding... maakt verder niet uit)? Die "tig" rondjes rond het AC resaurant in de Meern weet ik nog wel, maar 't gaat vooral over het verdere verloop uit >:)

Of als iemand anders 'm nog heeft en 'm wil plaatsen dan vind ik het uiteraard óók goed, hè 8)
U got mail, als het adres in je profiel nog klopt! Of bedoelde je niet die tweakers.net rit van vorig jaar?

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 10-03-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Youk: Naar aanleiding van je vraag aangaande die (tank)tassen ervaringen had ik je nog beloofd om wat foto's te schieten van mijn "Oxford Expander Sports Pack ". Nou was het van het weekend weer schitterend weer om dat te doen, máár .... Ik heb eigenlijk het hele weekend alleen maar wat heerlijke kilometers gemaakt met m'n fiets zónder tassen.
Aangezien het spreekwoord zegt: "Belofte maakt schuld" .... Bij dezen m'n fiets maar even naar binnen gehaald om alsnog aan die belofte gehoor te geven ;)

Alleen de magneetbevestiging op de tank, deze is tevens te gebruiken als kaarthouder (redelijk waterproof afgesloten met een degelijke rits).
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/rmp4wh.jpg

Met de tas bevestigd in de "kleine" stand, bovenop de tas uiteraard óók weer een afsluitbaar kaartvak.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1rvn9d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/k539sk.jpg

Even een ritsje open ritsen en de tas heeft ineens een aantal liters meer inhoud. (45Ltr, ipv. 23Ltr.)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2112mw7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/t54sbs.jpg

De bevesting om dezelfde tas als "Tailpack" te gebruiken. Hiervoor moet het orginele duo-zitje op de "fiets" teruggeplaatst worden in verband met de bevestigingslussen die in het duo-seat covertje niet aanwezig zijn. Normaal bevestig ik dat ding wat netter, maar 't is maar even voor het idee.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/oswpaf.jpg

Tas als "Tailpack" gemonteerd (bevesting ligt nog steeds slordig, maar 't gaat nog steeds om het idee) ;)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/qn0emg.jpg

Zelfde, alleen dan met regenhoes .... 't is helaas niet altijd droog weer, hè 8) Tas in redelijk tot goed waterproof, maar tijdens échte "hoos-buiën" is deze wél te adviseren doordat de ritsen op een gegeven moment water door gaan laten.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2zhocpu.jpg

En als je een stukje wil gaan wandelen óf ergens op een terras gaat zitten dan neem je je tas gewoon mee als rugzak.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/24d3ecm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/8y5dsp.jpg

Met de tas op de tank bevestigd in de "kleine" stand heb ik met m'n 1,87mtr eigenlijk amper in de gaten dat dat ding er op zit. In de "grote" stand wordt het wat lastiger tot onmogelijk om op hogere (lees: hoogst illegale) snelheden goed achter het kuipruitje te gaan "liggen". Normaal rijden tot een kilometertje of 140 á 150 per uur (óók al véél te snel, hier in NL) is echter geen enkel probleem, óók niet op wegen met wat meer bochten.
Met de tas als "Tailpack" heb je helemaal nergens last van, oftewel: je hebt eigenlijk niet in de gaten dat je wat extra spullen bij hebt, tenzij je van plan bent om er mee op een circuit te gaan "rijden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

charrel schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:51:
[...]

U got mail, als het adres in je profiel nog klopt! Of bedoelde je niet die tweakers.net rit van vorig jaar?
Dank U, alleen is dit de rit die ik vorig jaar samen met Wokschotel had uitgestippeld en die we op 12 Oktober gereden hebben ;) Die route kan ik praktisch dromen ...
De rit die ik bedoelde was die van 29 Juni, die toen starte bij het AC restaurant in de Meern en waarvan ROFLASTC destijds de initiator was. Route liep onder andere over een stuk Lekdijk en via Soest, meer in "centraal Nederland", dus.

Maar m'n mailadres is nog steeds hetzelfde.... ;)

Maar toch bedankt, uiteraard :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:28:
[...]
Lijkt me juist handig als je ze er op laat zitten :P
Maar dat mag helaas niet... :(
De eerste particuliere eigenaar had de oranje strepen zwart geverfd (lelijk uitgevoerd) en ik vond 'm wel mooi met zwart/blauwe striping. Toevallig ook de BMW kleuren. Maar toch mag het niet. Ik heb me aardig verzet, maar ik vrees dat als men de landsadvocaat écht op mij af stuurt, ik toch aan het kortste eind trek.

Zie mijn blog voor mijn ombouwproject. Ik heb nu alle onderdelen op de kop getikt en ik moet eea spuiten en dan komt ie als herboren tevoorschijn. Helemaal wit vind ik niets; net of ik op een iPod rondrij... Ik wil iets met zwarte strepen doen, beetje het formaat van de pliesie strepen (18 cm) en ook diagonaal, maar dan niet versprongen zoals de 'overheids strepen'. Zo is was ie voor zondag:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3163/2628803687_1c699c5a2c_o.jpg

Dat broodtrommeltje achterop gaat eraf en er komt een buddy en een normaal kontje op. Dat kontje wordt zwart. Ik wil dan alleen de zwarte strepen zoals ze op deze foto te zien zijn, maar dan door laten lopen tot aan het topdeel van de kuip. Aan de andere kant hetzelfde patroon. Normaal is aan de andere kant het partoon versprongen. Ik wil ook nog hier en daar andere zwarte accenten aanbrengen zodat ie ook weer niet als een motor van Justitiële Inrichtingen uit ziet... ;)

Maar eerst de strepen eraf. Ik maak dan een paar foto's en ga in photoshop aan de gang om te zien of het wel een beetje staat wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:06:

o man hou op..... ;( Als ik er weer aan denk val ik al weer flauw... Ik was toen zo scherp om de avond ervoor de jongste versie van het GPS programma te installeren (om problemen met nieuwe wegen ed. te voorkomen) en dat maakte gehakt van de waypoints ;(

Als ik weer eens iets bedenk zal ik eerst de route rijden en dan pas wat aanbieden en er -niks- meer aan veranderen.

Ik kan btw de route nergens meer terug vinden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Waarschijnlijk is die route wel na te maken door een kleuter met een viltstift op een googlemaps-printje van AC De Meern los te laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:16:
Waarschijnlijk is die route wel na te maken door een kleuter met een viltstift op een googlemaps-printje van AC De Meern los te laten :+
Misschien mijn route nemen, met een stukje offroad, en keren in de blubber onder een brug :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
ROFLASTC schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:59:
o man hou op..... ;( Als ik er weer aan denk val ik al weer flauw... Ik was toen zo scherp om de avond ervoor de jongste versie van het GPS programma te installeren (om problemen met nieuwe wegen ed. te voorkomen) en dat maakte gehakt van de waypoints ;(

Als ik weer eens iets bedenk zal ik eerst de route rijden en dan pas wat aanbieden en er -niks- meer aan veranderen.

Ik kan btw de route nergens meer terug vinden.
Hee, relax man. Ik heb me op die rit geen moment verveeld of geergerd aan je navigatieskillz. Super dat je de verantwoordelijkheid neemt om te vagineren op zo'n rit met onverwacht VEEL GoT motards. Volgens mij had iedereen een prima dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
snars schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:58:
[...]

Hee, relax man. Ik heb me op die rit geen moment verveeld of geergerd aan je navigatieskillz. Super dat je de verantwoordelijkheid neemt om te vagineren op zo'n rit met onverwacht VEEL GoT motards. Volgens mij had iedereen een prima dag.
^^ met stom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 09-10 11:18

TiMMieJ

PSN: Orixez

@ ROFLTASC

Dat probleem had je toen ook al he de route niet meer terug kunnen vinden ;) Maar de gezelligheid werd er niet minder om.

Zelf ben ik nu weer bezig met de Buell en heb ik gisteren de laatste onderdelen gekocht om hem weer in elkaar te zetten naar mijn eigen smaak.

Aangekochte onderdelen:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/cnvdpoel/GoT/Buell_Onderdelen.jpg

Een kontje voor op mijn Buell XB12s zonder lange nummerplaat houder en met led achterlicht, nieuwe kleine led knipperlichten, Relais voor de knipperlichten en handkappen. Verder nog slangenklemmen om hittebestendige tape op mijn uitlaat vast te zetten zit nu met tie wraps maar als ik weer ga rijden houd dat natuurlijk niet :).

Wip:

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/cnvdpoel/GoT/Buell_Achterkantoud.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/cnvdpoel/GoT/Buell_Achterkant.jpg

Vanavond weer verder met het werkend maken van de verlichting achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 09:33
wimmel_1 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:49:
@ Youk: Naar aanleiding van je vraag aangaande die (tank)tassen ervaringen had ik je nog beloofd om wat foto's te schieten van mijn "Oxford Expander Sports Pack ". Nou was het van het weekend weer schitterend weer om dat te doen, máár .... Ik heb eigenlijk het hele weekend alleen maar wat heerlijke kilometers gemaakt met m'n fiets zónder tassen.
Aangezien het spreekwoord zegt: "Belofte maakt schuld" .... Bij dezen m'n fiets maar even naar binnen gehaald om alsnog aan die belofte gehoor te geven ;)

Alleen de magneetbevestiging op de tank, deze is tevens te gebruiken als kaarthouder (redelijk waterproof afgesloten met een degelijke rits).
[afbeelding]

Met de tas bevestigd in de "kleine" stand, bovenop de tas uiteraard óók weer een afsluitbaar kaartvak.
[afbeelding]

[afbeelding]

Even een ritsje open ritsen en de tas heeft ineens een aantal liters meer inhoud. (45Ltr, ipv. 23Ltr.)
[afbeelding]

[afbeelding]

De bevesting om dezelfde tas als "Tailpack" te gebruiken. Hiervoor moet het orginele duo-zitje op de "fiets" teruggeplaatst worden in verband met de bevestigingslussen die in het duo-seat covertje niet aanwezig zijn. Normaal bevestig ik dat ding wat netter, maar 't is maar even voor het idee.
[afbeelding]

Tas als "Tailpack" gemonteerd (bevesting ligt nog steeds slordig, maar 't gaat nog steeds om het idee) ;)
[afbeelding]

Zelfde, alleen dan met regenhoes .... 't is helaas niet altijd droog weer, hè 8) Tas in redelijk tot goed waterproof, maar tijdens échte "hoos-buiën" is deze wél te adviseren doordat de ritsen op een gegeven moment water door gaan laten.
[afbeelding]

En als je een stukje wil gaan wandelen óf ergens op een terras gaat zitten dan neem je je tas gewoon mee als rugzak.
[afbeelding]

[afbeelding]

Met de tas op de tank bevestigd in de "kleine" stand heb ik met m'n 1,87mtr eigenlijk amper in de gaten dat dat ding er op zit. In de "grote" stand wordt het wat lastiger tot onmogelijk om op hogere (lees: hoogst illegale) snelheden goed achter het kuipruitje te gaan "liggen". Normaal rijden tot een kilometertje of 140 á 150 per uur (óók al véél te snel, hier in NL) is echter geen enkel probleem, óók niet op wegen met wat meer bochten.
Met de tas als "Tailpack" heb je helemaal nergens last van, oftewel: je hebt eigenlijk niet in de gaten dat je wat extra spullen bij hebt, tenzij je van plan bent om er mee op een circuit te gaan "rijden".
Ziet er netjes uit! Levert dat totaal geen krasjes op je tank op? Sinds ik een zwarte motor heb heb ik m'n oude tanktas nog niet durven gebruiken omdat ik behoorlijk bang ben dat ik van die kleine nare krasjes krijg op m'n tank. Jij hebt er kennelijk geen last van? Zou ik voorzorgsmaatregelen kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Requiem19 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:32:
[...]

Ziet er netjes uit! Levert dat totaal geen krasjes op je tank op? Sinds ik een zwarte motor heb heb ik m'n oude tanktas nog niet durven gebruiken omdat ik behoorlijk bang ben dat ik van die kleine nare krasjes krijg op m'n tank. Jij hebt er kennelijk geen last van? Zou ik voorzorgsmaatregelen kunnen nemen?
Dan moet je die ring tanktassen van bags connexion gebruiken. Die zweven net een klein stukje boven je tank. werkt eht perfect.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:49:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is echt zo'n fijne tas. Ik heb het tailpack voor op vakantie. Daar heb je echt totaal geen last van. Inmiddels heb ik ook de bijbehorende zijtassen erbij gekocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TiMMieJ schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:51:
@ ROFLTASC

Dat probleem had je toen ook al he de route niet meer terug kunnen vinden ;) Maar de gezelligheid werd er niet minder om.
Achja , ik kan slecht tegen dat soort situaties Maar goed ik moet er maar om lachen. De volgende keer wordt het ook weer een leuk dagje.
Een vertaling
Frau Zwerschitz uw heeft het werkelijk bijzonder mooi voorgelezen maar de persoon die het geschreven heeft, is duidelijk de weg kwijt. Dit is voor ons een duidelijke extra motivatie om u en de uwen uit de regering te houden.

U heeft hier het brummmmm (motorgeluid) hierin onder de aandacht gebracht. Waarschijnlijk bevond u zich ooit eens op een racecircuit en is bij u de langspeelplaat blijven hangen. We weten allemaal hoe het klinkt als een grote groep milieupartijleden langsrijden: brummmmm misschien? (gaat nog ff door met hilarische vergelijkingen).

Het absurde aan uw politiek is dat hasj vrij verkocht moet kunnen worden maar dat motorrijden niet mag. Het is werkelijk absurd wat uit uw mond komt. Geachte afgevaardigden, ik rij zelf 15 jaar motor - en ik weet niet of u me daarin gelooft - maar motorrijders eten ook met mes en vork. Het zijn beschaafde mensen en er zijn veel motorrijdens die zich uiterst sociaal gedragen zoals bijvoorbeeld de deelnemers aan de toy-round die met de door u genoemde kwaadaardige brummmm langs weeshuizen rijden om daar speelgoed aan de kinderen te geven.

Heeft u zich ooit wel eens gedachten gemaakt over dat niet alleen motorfietsen lawaai maken maar ook auto's en veel andere voertuigen dat doen en dat bijvoorbeeld het transitverkeer uit Oost-Europa (Oostenrijkers ergeren zich al jaren aan de vele buitenlandse vrachtauto's op hun wegen) veel lawaai maakt en dat het dus niet het probleem van het motorrijden is maar het probleem van de zwarte schapen. En die heb je overal: onder motorrijders, onder automobilisten en bij vele andere groepen. U discrimineert een grote groep verkeersdeelnemers en zet deze neer als een bende relschoppers.

U moet echter begrijpen dat tweewielige motorvoertuigen juist kansen bieden. Kansen voor het milieu en het toerisme. Het zijn niet meer de jonge brokkenpiloten die op de motor langscheuren. Veruit de meeste motorrijders zijn de dertig royaal gepasseerd (omdat de regering motorrijden dermate duur heeft gemaakt dat jonge mensen zich het niet meer permitteren kunnen). Het zijn mensen die een wens naar een klein beetje meer persoonlijke vrijheid in vervulling zien gaan en de motorfietsen die tegenwoordig in de EG verkocht worden zijn al zo gevaarlijk stil dat ze veelal niet meer door het overige verkeer worden gehoord. Ook dat moet u in overweging nemen als u hier een grote heterogeen samengestelde groep mensen over een en dezelfde kam scheert.
Dames en heren, dat wat u hier onder de aandacht probeert te brengen is een gemiste kans om de werkelijk belangrijke milieuthema's aan de orde te brengen. U doet geen enkele moeite om de positieve zijden te zien van motorrijden voor het milieu: dat bijvoorbeeld forenzende motorrijders een vermindering van de verkeerscongestie tot gevolg hebben, dat motorfietsen minder brandstof gebruiken en dat motorfietsen minder ruimte innemen. Motorrijden zou door u juist bevorderd moeten worden. Bijvoorbeeld door de aanleg van motorparkeerplaatsen en de mogelijkheid om met een en hetzelfde kenteken (op naam van de eigenaar dus en niet van het voertuig) zowel met de motor als met de auto van het verkeer gebruik te mogen maken. DAT moeten de thema's zijn van een milieupartij als het over motorrijden gaan.
Met uitzondering van het lagere verbruik (PK per kilo zuipen motoren meer) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 11-03-2009 18:14 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vergelijk een VW Passat leasebak met een of andere BMW motorfiets. In het grootste deel van de gevallen reist er maar één persoon, maar de motorfiets zal toch echt minder verbruiken. Dat het dan per PK meer is zegt weinig. Of wilde je dat iedereen in een privébus naar z'n werk ging? :+

Rare vrouw idd, met d'r verbod op motorfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
rofl, die durft zich een (lid van een) milieu partij noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Laatst online: 12-10 12:40
Ben nog altijd aan het kijken om een motor te kopen :p

Is dit wat? Kmstand klopt niet met het aantal miles.
Ik heb geen idee wat veel / weinig kilometers zijn en wanneer een motor (erg) oud is. Deze is van '93, maar dat zegt mij dus weinig.

Iemand die me wat uitleg kan geven?

Of deze?

[ Voor 14% gewijzigd door aaajeetee op 11-03-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 12-10 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

aaajeetee schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:34:
Kmstand klopt niet met het aantal miles.
Hoezo? 18310 mijlen * 1,6 = 29296 km

Ja, of je moet met 1.609344 rekenen. Kom je 171 km hoger uit. Nou nou :D

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

aaajeetee schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:34:
Ben nog altijd aan het kijken om een motor te kopen :p

Is dit wat? Kmstand klopt niet met het aantal miles.
Ik heb geen idee wat veel / weinig kilometers zijn en wanneer een motor (erg) oud is. Deze is van '93, maar dat zegt mij dus weinig.

Iemand die me wat uitleg kan geven?

Of deze?
sja die '94-er lijkt wel wat.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Laatst online: 12-10 12:40
Twhomp schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:42:
[...]

Hoezo? 18310 mijlen * 1,6 = 29296 km

Ja, of je moet met 1.609344 rekenen. Kom je 171 km hoger uit. Nou nou :D
Principekwestie he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Motoren gaan wat langer mee he, vaak stuk minder km's per jaar op gereden. Als dat wel zo is dan is het vaak een woon-werk ding geweest en dat zie je dan ook gelijk aan de fiets (o.a. pekel bende).

Ketting is wel wat rommel he, moet je schoonmaken en af en toe vervangen. Je kan ook voor cadan of riem -aandrijving gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Koop liever een motor die een zinniger aantal kms gelopen heeft (de 55000 van die ZX9R is een stuk redelijker dan de 30000 van die 750)
Lage stand is of veel stilgestaan, met een behoorlijke kans op gare carburateurs en allerlei uitgedroogd spul.
Of teruggedraaid, wat bij de meeste motoren met analoge tellers niet echt moeilijk is.
Een motor met bv 60-70000 op de teller die geen pekelschade heeft (makkelijk te zien aan verweerd aluminium, bv op het blok, achterbrug en voorpoten) koop ik liever dan 1 met 20000 met lichte pekelschade.
Sowieso zou ik die met de hogere stand eerder kopen als de algehele indruk goed is.

Al ben ik sowieso geen fan van die kawa's (naja, kawa in het algemeen eigenlijk), rammelende blokken die nog wel eens klappen en ze zijn over het algemeen niet echt prettig om aan te werken.

[ Voor 21% gewijzigd door 4x2 op 11-03-2009 20:09 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Requiem19 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:32:
[...]

Heb totaal géén last van krassen of iets dergelijks. De onderkant van die magneet bevestiging is helemaal van een zacht soort rubber, en als je er voor zorgt dat je dat goed schoongemaakt hebt voordat je dat ding op je tank legt dan veroorzakt het (bij mij in ieder geval) geen krassen.
Als je het toch niet zou vertrouwen dan zou je er eventueel altijd nog een extra laagje stof tussen kunnen leggen van bijvoorbeeld dat spul wat ze bij laptopschermen leveren.

@ Bianca: Inderdaad érg fijn spul, dat Oxford spul :Y Wat ik vooral érg prettig vind is dat je één tas koopt en die gewwon als drie tassen kunt gebruiken (eigenlijk 4 want er zit ook nog een riem bij zodat je 'm als heup/schouder tas kunt gebruiken, maar daar is 'ie naar mijn mening een beetje te groot voor...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Vandaag stiekem wat circuitrullen van vorig jaar eraf gereden (is van het circuit meteen de trailerop de schuur ingegaan) en ze zijn er nu allemaal al weer af. Het gevoel is wel vrij snel terug dus :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goed bezig, daar .. M3rcury :Y

Ik heb het afgelopen weekend maar wat rustiger aan gedaan door ongeveer een centimetertje van het randje van m'n banden weg te blijven, da's ook mooi te zien op de foto's hierboven :) . Moet er wél bij zeggen dat m'n achterbandje afgelopen winter een beetje vierkant gereden is door de snelwegkilometers die er mee gemaakt zijn op dagen dat het lekker weer was en er geen kans op pekel was .... de slijtage indicatoren zijn nu in iedergeval mee aan het slijten. (volgende week ofzo maar eens een keer een nieuwe er op leggen ... half April mag "ze" weer lekker mee de Eifel in voor een dag of anderhalf en eind April ook weer een dag of vier).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-03-2009 20:41 ]

Pagina: 1 ... 92 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.