And it goes BRAAAAAPP!
Op een busa zit je vrij rechtop. Een toerscherm ZOU in principe de druk op je borst moet afnemen, en met een beetje mazzel ook op je hoofd. Ik denk echter dat het scherm niet hoog genoeg is, en dat je MEER lawaai in je helm zou gaan krijgen, en wat meer druk op je borst. Maar met zekerheid durf ik het niet te zeggen.Operations schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:34:
[...]
Niemand die hier iets over kan zeggen?
No signature required.
nice! heb je meer pics?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Neem een kleiner scherm, dan zit je gewoon in de laminaire buitenlucht ipv in de turbulentie. Af te raden als je vaak uren op hoge snelheid (snelweg) cruistOperations schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:34:
[...]
Niemand die hier iets over kan zeggen?
Verwijderd
Yep, vaak een misverstand dat de grotere schermen betere bescherming bieden dan de kleinere.Autoreply schreef op zondag 01 maart 2009 @ 03:03:
[...]
Neem een kleiner scherm, dan zit je gewoon in de laminaire buitenlucht ipv in de turbulentie. Af te raden als je vaak uren op hoge snelheid (snelweg) cruist
Dat kan zo zijn, maar is dus zeker geen algemene regel of logisch verband. Alles hangt af van de hoek en vorm van het schermpje, gecombineerd met uw eigen lengte. Daarom zijn de elektronisch verstelbare schermpjes op moderne tourers echt een noodzaak. Naar gelang de situatie en zitpositie kan je het nagenoeg perfect afregelen.
Congrats, leuke speelfiets!!
Was dit nu die ene met die hogere km. stand of had je een andere gevonden met minder?
Super gaaf! Maar daarmee moet je natuurlijk wel verplicht een keer de wereld rond...
Iets anders, ik ben van plan om over een paar maanden op de motor richting Schotland te gaan. Eerst met de ferry naar Newcastle ofzo. Iemand nog tips? Must see's?
Deze heeft minder kilometers en is jonger. 16K en hij's uit april 2005, moet nog 4 jaar wordencharrel schreef op zondag 01 maart 2009 @ 07:59:
[...]
Congrats, leuke speelfiets!!
Was dit nu die ene met die hogere km. stand of had je een andere gevonden met minder?
Moet er nog wel op leren rijden al heb ik de procedure, "incase of front wheel loss" wel door.

JijBuis: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=htf06TaErYo]
Let maar niet op mijn rare commentaar
Overigens ga ik deze wel een beetje missen denk ik zo

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 01-03-2009 10:34 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Naja, dat is het wel, mensen vergeten dan alleen dat op het grensvlak (van rustige ongestoorde lucht en de min of meer stilstaande lucht achter de kuip/ruit) een forse hoeveelheid turbulentie bevindt. Die moet ergens zitten en boven je hoofd is vaak vrijwel onmogelijk.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 03:08:
[...]
Yep, vaak een misverstand dat de grotere schermen betere bescherming bieden dan de kleinere.
Dat kan zo zijn, maar is dus zeker geen algemene regel of logisch verband.
Die zitpositie is toch altijd ongeveer hetzelfde? Ik zit nog wel 's met m'n voeten op de cilinders of de duo-steunen, maar daar hoef ik toch echt m'n stroomlijn niet voor aan te passenAlles hangt af van de hoek en vorm van het schermpje, gecombineerd met uw eigen lengte. Daarom zijn de elektronisch verstelbare schermpjes op moderne tourers echt een noodzaak. Naar gelang de situatie en zitpositie kan je het nagenoeg perfect afregelen.
Jazeker, lees onderstaand topic écht ff door. Mijn poging om zoveel mogelijk informatie te verzamelen is heel aardig gelukt al zeg ik 't zelf:DRAFTER86 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:53:
Super gaaf! Maar daarmee moet je natuurlijk wel verplicht een keer de wereld rond...
Iets anders, ik ben van plan om over een paar maanden op de motor richting Schotland te gaan. Eerst met de ferry naar Newcastle ofzo. Iemand nog tips? Must see's?
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/221593/Schotland-op-de-motor-Centrale-informatie-1.html
Verwijderd
Ik zat met die big ass 'koffietafels' in m'n hoofd die ze voorop een harley schroevenAutoreply schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:47:
[...]
Naja, dat is het wel, mensen vergeten dan alleen dat op het grensvlak (van rustige ongestoorde lucht en de min of meer stilstaande lucht achter de kuip/ruit) een forse hoeveelheid turbulentie bevindt. Die moet ergens zitten en boven je hoofd is vaak vrijwel onmogelijk.
My bad, ik bedoelde te zeggen: de zitpositie afhankelijk van de lengte van de berijders. Die zal wel min of meer verschillen. One bike to fit all.Die zitpositie is toch altijd ongeveer hetzelfde? Ik zit nog wel 's met m'n voeten op de cilinders of de duo-steunen, maar daar hoef ik toch echt m'n stroomlijn niet voor aan te passen
Verder kan het verstellen tijdens de rit ook wel handig zijn als je bij momenten iets trager gaat rijden en iets meer frisse lucht langs je hoofd wil voelen
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 17:07 ]
Morgenochtend naar de knutselplaats van de club, en dan lekker wat knutselen en de deksels poetsen terwijl de motor afkoeld
Daarna is het klepsteltijd en dan (weer
Ik zit wel nog met iets irritants:
Sinds ik de carbs heb gesynchroniseerd (ze staan echt goed, heb nog eens gemeten) heb ik bij lage toeren (onder 6000 ofzo, max. koppel licht rond 7000, redline rond 10500) een flinke vertraging bij het openen van het gas en versnellen.
Als ik rustig in zijn 2 rond de 4000 toeren zit kon ik eerst opengooien en schoot ik gelijk naar voor, nu kruipt de motor naar de 4300/4400 en dan opeens een flinke boost.
Kan dit goed verholpen zijn als ik de kleppen stel en de carbs weer synchroniseer?
Of moet ik de carburateurs echt uit elkaar halen en schoonmaken?
btw, brandstofilter en luchtfilter zijn even schoon als vorige week
Ctrl+k
T lijkt er wel op heaROFLASTC schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:00:
[...]
Ik mis 1 of 2 postings van gister. Volgens mij mag Mimen niet op GoT
No signature required.
Gortige brommer! Wel een beetje laag vergeleken met je AT....of krijgt deze ook de ROFLASTC Opkrik Beurt Deluxe?ROFLASTC schreef op zondag 01 maart 2009 @ 10:32:
Deze heeft minder kilometers en is jonger. 16K en hij's uit april 2005, moet nog 4 jaar worden
Moet er nog wel op leren rijden al heb ik de procedure, "incase of front wheel loss" wel door.
* snars vandaag op een paar KTMs gezeten op de beurs......mooi spul huhuh....
[ Voor 9% gewijzigd door snars op 02-03-2009 01:55 ]
I reject your reality, and substitute my own.
Yup. Er komt een voorvork en achterveer van een 2007 S model in zodat er een paar centimeter bij komt. Al zit het ding op zich best al hoog nu. Eventueel komt er later nog een dikker zadel bij maar ik ga eerst eens zien wat hogere vering voor me doet.snars schreef op maandag 02 maart 2009 @ 01:54:
[...]
Gortige brommer! Wel een beetje laag vergeleken met je AT....of krijgt deze ook de ROFLASTC Opkrik Beurt Deluxe?
* snars vandaag op een paar KTMs gezeten op de beurs......mooi spul huhuh....
Ik heb mijzelf al bij de fan club ingeschreven en eventueel ga ik deze zomer eens kieken bij de fabriek in Oostenrijk.M3rcury schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:26:
[...]
T lijkt er wel op heaMaar blijft gewoon een stoere fiets
Zag vandaag de rc8R op de beurs staan.
And it goes BRAAAAAPP!
Kan het zijn dat je carbs een acceleratiepomp heeft (en die nu minder goed werkt oid)? Houd hij ook een beetje in als je gas geeft? Over wat voor een motor praten we eigenlijk?Sibylle schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:23:
Bedankt komkommer en 4x2!
Morgenochtend naar de knutselplaats van de club, en dan lekker wat knutselen en de deksels poetsen terwijl de motor afkoeld
Daarna is het klepsteltijd en dan (weer) synchroniseren.
Ik zit wel nog met iets irritants:
Sinds ik de carbs heb gesynchroniseerd (ze staan echt goed, heb nog eens gemeten) heb ik bij lage toeren (onder 6000 ofzo, max. koppel licht rond 7000, redline rond 10500) een flinke vertraging bij het openen van het gas en versnellen.
Als ik rustig in zijn 2 rond de 4000 toeren zit kon ik eerst opengooien en schoot ik gelijk naar voor, nu kruipt de motor naar de 4300/4400 en dan opeens een flinke boost.
Kan dit goed verholpen zijn als ik de kleppen stel en de carbs weer synchroniseer?
Of moet ik de carburateurs echt uit elkaar halen en schoonmaken?
btw, brandstofilter en luchtfilter zijn even schoon als vorige weekHet probleem was de dag na het synchroniseren gelijk aanwezig.
Ik heb nooit iets gelezen in de handleiding over acceleratiepomp oid, dus denk t niet.komkommer schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:18:
[...]
Kan het zijn dat je carbs een acceleratiepomp heeft (en die nu minder goed werkt oid)? Houd hij ook een beetje in als je gas geeft? Over wat voor een motor praten we eigenlijk?
Het is een Honda Magna vf700c uit 1985 (California model). Ben wat laat opgestaan, dus kleppen stellen wordt iets voor morgen vroeg

Ctrl+k

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Hmm, nee, die hebben zover ik me kan herinneren inderdaad geen accpomp. Mja, ik zou zeggen luchtfilter even checken, maar je zegt dat die brandschoon is. Maar als je toch alles er af hebt om je kleppen te stellen, zou ik ook even de carbs er af halen en een schoonmaakbeurt geven.Sibylle schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:07:
[...]
Ik heb nooit iets gelezen in de handleiding over acceleratiepomp oid, dus denk t niet.
Het is een Honda Magna vf700c uit 1985 (California model). Ben wat laat opgestaan, dus kleppen stellen wordt iets voor morgen vroeg
Gefeliciteerd !L01 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:09:
net mijn rijbewijs gehaald, kan 'm alleen pas morgen aanvragen...
Al een motor op het oog ?
Zijn leuke fietsen vind ik, nooit op gereden, dus weet niet of ze ook leuk rijden, maar zal vast wel..
Heb je niet toevallig gelest op de CBF500 ? Ik zelf wel, en die beviel mij op zich prima. Denk dat de meeste mensen wel lessen op een CBF500. Dan voor de CBF600 gaan lijkt mij wel een goede keuze.
Tip: kijk of de serie van Schotlands leukste komiek Billy Connolly "BC World Tour of Scotland" te pakken kunt krijgen. Het is behalve een verslag van zijn tour door Schotland ook een hele leuke toeristische gids voor het land. Billy is Schot en proud of it. Extreem leuk om naar te kijken. En je hebt meteen wat om over te praten met de Schotten in de pub (Wee Billy of The Big Yin).DRAFTER86 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:53:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gefeliciteerd

Ik heb gelest op (o.a.) een CBF600, leuk ding wel
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Idd heel veel rijscholen rijden op die dingen, maar de 500 wordt niet meer gemaakt toch?PilatuS schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:18:
Prima fiets om mee te beginnen.
Heb je niet toevallig gelest op de CBF500 ? Ik zelf wel, en die beviel mij op zich prima. Denk dat de meeste mensen wel lessen op een CBF500. Dan voor de CBF600 gaan lijkt mij wel een goede keuze.
De rijschool waar ik heb gereden is iig overgegaan op de F650GS, dat was tijdens mijn les periode. Ik vond hem wel leuker rijden, alleen de acht was wat lastiger omdat je hem met slippende koppeling moest doen. De slalom was dan weer wat makkelijker.
[ Voor 4% gewijzigd door HammerT op 02-03-2009 19:55 ]
Ja, een CBF500 idd, rijdt wel aardig maar oerlelijk natuurlijk, deze 600 is (na 2004) een stuk mooierPilatuS schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:18:
Prima fiets om mee te beginnen.
Dat klopt idd ja. De gene waar ik les van had baalde daar nogal van, want hij wou er nog 1tje nieuw kopen. Het zijn ook echt ideale fietsen om op te leren rijden.Idd heel veel rijscholen rijden op die dingen, maar de 500 wordt niet meer gemaakt toch?
Helemaal mee eensJa, een CBF500 idd, rijdt wel aardig maar oerlelijk natuurlijk, deze 600 is (na 2004) een stuk mooier
[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 02-03-2009 22:49 ]
Ik twijfelde echt heel erg, want ALLE kleppen stonden te strak om er een 0.05mm voelermaat doorheen te halen
Ik hoor nu alleen gigantisch tikken uit 1 cilinder
Ik heb echt 3keer gecontroleerd, maar blijkbaar nog te los gesteld. Njah, morgen danmaar ff goed zetten. Is gelukkig cilinder onder het zadel en niet achter de radiateur

De vertraging van eerder is weg, of iig een stuk minder. Heb niet goed gechecked net, was meer aan het irriteren aan het tikken
Ctrl+k
ja ik heb ze gister nog ff gesynced na de kleppen goed stonden (nouja de meeste dansaviour schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:15:
Ik kan mij vergissen, maar behoor je de carburateurs niet te synchroniseren nádat je de kleppen gesteld hebt?
Misschien omdat ALLE kleppen dicht stonden, en nu allemaal goed
Ctrl+k
Lachen net op het gemeente huis

Had afspraak gemaakt om rijbewijs aan te vragen, kom bij de balie aan. Konden ze geen bonnetje uitprinten, dacht: hier begint het gezeik al '( Werd naar een balie gewezen waar ik me moest melden. Daaraan gekomen moest ik rijbewijs, foto etc laten zien. Gegevens gecontroleerd (adres, leeftijd, datum van examen etc). Krijg ik te horen dat ik AL en AZ erbij krijg
Foutje van het CBR

De rest van de gegevens klopte, dus heb maar getekend

Ik zie dat je bijna 21 bent, lekker crossen dan maar!
[ Voor 17% gewijzigd door saviour op 03-03-2009 18:35 ]
Die krijgt iedereen, zwaar gaat alleen twee jaar later inMud schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:30:
Vorige week AVD behaald
Lachen net op het gemeente huis![]()
![]()
Had afspraak gemaakt om rijbewijs aan te vragen, kom bij de balie aan. Konden ze geen bonnetje uitprinten, dacht: hier begint het gezeik al '( Werd naar een balie gewezen waar ik me moest melden. Daaraan gekomen moest ik rijbewijs, foto etc laten zien. Gegevens gecontroleerd (adres, leeftijd, datum van examen etc). Krijg ik te horen dat ik AL en AZ erbij krijgMotor Zwaar en Motor Licht legde ze uit
![]()
Foutje van het CBRKon ze zelf niets aan veranderen (had uitgelegd dat ik alleen maar voor lichtrijbewijs examen heb gehad), stond nu eenmaal vast in het systeem etc.
De rest van de gegevens klopte, dus heb maar getekend![]()
![]()
die staat er alvast op zodat je over 2 jaar geen nieuw rijbewijs hoef te halen.
Klopt, k kreeg ook een rijbewijs die k 27 mei 06 gehaald hebt, met motor zwaar op datum 27 mei 08.Autoreply schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:22:
[...]
Die krijgt iedereen, zwaar gaat alleen twee jaar later in
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Aha vandaarDECOY88 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:25:
ook jij trapt er al in:P zie die opmerking regelmatig langs komen maar bij mij staat er al **/**/2008 az **/**/2010
die staat er alvast op zodat je over 2 jaar geen nieuw rijbewijs hoef te halen.
ja? waar? link?HammerT schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:25:
Wtf die CBF 600 's staan gewoon te koop met minder dan 10.000 km
even los van het feit dat het in jou geval een misverstand van jou kant was: een collega van me heeft echt een keer een verkeer rijbewijs gehad...Mud schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:30:
Foutje van het CBRKon ze zelf niets aan veranderen (had uitgelegd dat ik alleen maar voor lichtrijbewijs examen heb gehad), stond nu eenmaal vast in het systeem etc.
Dat was wel wat jaren geleden. Hij was gezakt voor de auto, maar geslaagd voor de motor. Toen hij zijn motorrijbewijs ging halen, kreeg ie een autorijbewijs, en later kreeg hij een briefje dat zijn motorrijbewijs klaar was. Had ie dus 2 rijbewijzen. En meneer ging dus ijskoud autorijden... Bij een verkeerscontrole gaf ie een keer per ongeluk zijn motorrijbewijs aan de agent. Toen de agent zei dat het een motorrijbewijs was, gaf ie gewoon zijn autorijbewijs...de agent zei er niets van.
Alleen durfde hij toen het tijd was voor verlenging niet beide bewijzen te laten verlengen. Bang dat ze het zouden nakijken. En hij vond het autorijbewijs belangrijker. Vage actie van het CBR destijds. Wél een leuk verhaal.
BTW: wie nog een leuke intercomset zoekt voor op de brommerd: aanbieding in de UK van Autocom helemaal onderaan de pagina. Geldt alleen in de UK, dus je moet vrienden/familie opzoeken ginds.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Bij mij deden ze het juist andersom... Ik had al een autorijbewijs, en was daarna geslaagd voor de motor. Weekje later het ding ophalen, en wat staat er op? B en AM. Tof. Mn brommercertificaat heb ik ergens eind jaren 90 al gehaald, en zit sowieso standaard bij B... Kon ik nog een paar dagen wachten op een rijbewijs met de echte A-categoriën erop

Hee, als je motor na het synchroniseren niet goed op het gas reageert.......dan ligt het voor de hand dat je carbs niet synchroon staanSibylle schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 04:37:
De vertraging van eerder is weg, of iig een stuk minder. Heb niet goed gechecked net, was meer aan het irriteren aan het tikken
Dus voordat je de carbs uit elkaar trekt: stel de kleppen, controleer het inlaattraject, synchroniseer de carbs zo nauwkeurig als je kan......en kijk hoe het loopt.
I reject your reality, and substitute my own.
Vandaag voor de twee keer de kleppen gecontroleerd en beetje strakker gezet, sommige van 0.14 naar 0.12/0.13 mm (0.13 staat in handleiding).snars schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 02:19:
[...]
Hee, als je motor na het synchroniseren niet goed op het gas reageert.......dan ligt het voor de hand dat je carbs niet synchroon staanKijk es goed naar het hele traject van luchtfilter tot cylinder. Als er ergens lucht lekt (bijv. bij een brak inlaatrubber), zuigt de motor valse lucht aan. Dan kun je stellen, schoonmaken, synchroniseren, reviseren tot je een ons weegt, maar zul je volgens mij nooit bereiken dat iedere cylinder hetzelfde mengsel krijgt.
Dus voordat je de carbs uit elkaar trekt: stel de kleppen, controleer het inlaattraject, synchroniseer de carbs zo nauwkeurig als je kan......en kijk hoe het loopt.
Loopt eigelijk best prima, maar nu hoor ik een hele duidelijke tik in het blok. Best hard en gaat mee met toeren. Ik had gehoopt dat er kleppen te los stonden, maar die staan/stonden goed. Het geluid lijkt na de schroevendraaiertest (oor + schroevendraaier tegen blok) uit d carburateurs te komen
Hoe kan zoiets gebeuren na het stellen? Voor het geluid stonden alle kleppen veelste strak, meestal 0.08mm of strakker!

En nu ze goed staat, tikt er iets in de carburateur
Ctrl+k

Aka, maar met de trein en zometeen eens bellen met de motorzaak of ze hem op kunnen halen
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
hmm dat is wel zuur. is ie lek of is er ergens een pompje/cilinder ding kapoet gegaan?moto-moi schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:12:
Godver, stap vanochtend op, is m'n koppeling gewoon -weg-, veels te makkelijk in te trekken enzo
Aka, maar met de trein en zometeen eens bellen met de motorzaak of ze hem op kunnen halen
And it goes BRAAAAAPP!
10 dagen naar Oostenrijk op de tweewieler voor een heel zacht prijsje, ( schoonfamilie runt een hotel daar

En om in te komen/ voor te bereiden doe ik samen met vriendinlief een drielandenrit in mei. Alpen, limburg Duitsland en misschien zelfs Luxemburg nog, voor 135E pp 3 dagen, 2 overnachtingen.
Ik gok een lek, maarja, hij is net 2 weken geleden bij de dealer geweest, en ik heb niets raars gedaan. De dealer komt het vanavond ophalen..ROFLASTC schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:15:
[...]
hmm dat is wel zuur. is ie lek of is er ergens een pompje/cilinder ding kapoet gegaan?
Verwijderd
Wees blij dat het thuis gebeurde. Ik had het een tijdje geleden op de snelweg en ik moest vaart minderen vanwege naderende file. Dan denk je echt van wtf!. Toen ik hem met pijn en moeite bij een tankstation had geparkeerd bleek uiteindelijk koppelingspen afgebroken te zijn. Ik had op de afrit van de snelweg naar het tankstation toe een heel oliespoor achtergelaten. ANWB gebeld. Bleek dat me ketting te los zat en waarschijnlijk tijdens het rijden die pen kapot heeft geslagen.De pen gelast/ketting strakker gezet en voorzichtig naar huis gereden.moto-moi schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:04:
[...]
Ik gok een lek, maarja, hij is net 2 weken geleden bij de dealer geweest, en ik heb niets raars gedaan. De dealer komt het vanavond ophalen..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 10:38 ]
Weet je zeker dat het geluid uit de carburateurs komt? Dat lijkt mij nagenoeg onmogelijk en het is niet ondenkbaar dat je de kleppen hoort tikken. Hoor je ze nog steeds (flink) tikken wanneer de motor warm is? Als het tikken dan weg is, zou ik mij er geen zorgen over maken.Sibylle schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 02:55:
Loopt eigelijk best prima, maar nu hoor ik een hele duidelijke tik in het blok. Best hard en gaat mee met toeren. Ik had gehoopt dat er kleppen te los stonden, maar die staan/stonden goed. Het geluid lijkt na de schroevendraaiertest (oor + schroevendraaier tegen blok) uit d carburateurs te komen
Hoe kan zoiets gebeuren na het stellen? Voor het geluid stonden alle kleppen veelste strak, meestal 0.08mm of strakker!
Vervelende VF-nokkenaskettingspanner verhaal wellicht. Doordat je kleppen ruimer staan heeft je nokkenas ook iets meer ruimte om te bewegen. Wellicht had je het probleem al voordat je de kleppen ging stellen, maar hoorde je het niet door de kleppen. Weet niet of dit ook opgaat voor de VF C, iig wel bij de VF F.Sibylle schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 02:55:
[...]
Vandaag voor de twee keer de kleppen gecontroleerd en beetje strakker gezet, sommige van 0.14 naar 0.12/0.13 mm (0.13 staat in handleiding).
Is het echt een harde tik, of wat lichtere tikken?saviour schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:52:
[...]
Weet je zeker dat het geluid uit de carburateurs komt? Dat lijkt mij nagenoeg onmogelijk en het is niet ondenkbaar dat je de kleppen hoort tikken. Hoor je ze nog steeds (flink) tikken wanneer de motor warm is? Als het tikken dan weg is, zou ik mij er geen zorgen over maken.
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:37:
Wees blij dat het thuis gebeurde. Ik had het een tijdje geleden op de snelweg en ik moest vaart minderen vanwege naderende file. Dan denk je echt van wtf!. Toen ik hem met pijn en moeite bij een tankstation had geparkeerd bleek uiteindelijk koppelingspen afgebroken te zijn. Ik had op de afrit van de snelweg naar het tankstation toe een heel oliespoor achtergelaten. ANWB gebeld. Bleek dat me ketting te los zat en waarschijnlijk tijdens het rijden die pen kapot heeft geslagen.De pen gelast/ketting strakker gezet en voorzichtig naar huis gereden.

Ik ben inderdaad wel 'blij' dat het thuis gebeurt is, maar kan me niet voorstellen dat het opeens gebeurt, dus ik vermoed dat iemand aan m'n motor heeft gezeten en daar word ik nou niet heel erg gelukkig van. Maargoed, da's allemaal zonder kennis van wat er daadwerkelijk aan hand is, dat hoor ik morgen wel
Geluid is op de carburateurs heel helder en duidelijk te horen, veel duidelijker dan als ik schroevendraaier op de cilinder of kleppendeksel zet. Lijkt mij iig niet echt de kleppen dus.saviour schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:52:
[...]
Weet je zeker dat het geluid uit de carburateurs komt? Dat lijkt mij nagenoeg onmogelijk en het is niet ondenkbaar dat je de kleppen hoort tikken. Hoor je ze nog steeds (flink) tikken wanneer de motor warm is? Als het tikken dan weg is, zou ik mij er geen zorgen over maken.
Volgens een sleutelaar met meer ervaring klinkt het niet als kleppen, maar hij kan het ook niet zo snel thuisbrengen
Strax eens goed warmrijden, en dan zal ik het opnemen met mijn telefoon.
Zou idd heel goed kunnen, de kleppen staan flink losser nukomkommer schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:59:
[...]
Vervelende VF-nokkenaskettingspanner verhaal wellicht. Doordat je kleppen ruimer staan heeft je nokkenas ook iets meer ruimte om te bewegen. Wellicht had je het probleem al voordat je de kleppen ging stellen, maar hoorde je het niet door de kleppen. Weet niet of dit ook opgaat voor de VF C, iig wel bij de VF F.
Best een flinke tik, het is onmiddelijk te horen als je motor een einde weg benadert. Bij t rijden overheersen andere geluiden, maar zelfs dan is het gewoon te horen door me helm heen.komkommer schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:00:
[...]
Is het echt een harde tik, of wat lichtere tikken?
Hopelijk ja, in monteurshandleiding van Sabre staat dat dit soort blokken (blok lijkt erg op magna) normaal de kleppen kan laten tikken, en dat dit prima is. Alleen zijn t volgens mij niet de kleppenM3rcury schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:08:
Sommige ratels zijn gewoon gezonde ratels.
Zometeen eens goed analyseren en meer details ontdekken, en later vandaag opnemen met telefoon.
Ctrl+k
Dat is weer eens wat anders dan mijn schakel brommer.
Nu heb ik een lijstje gekregen van een rijschool.
Ik moet dus een rij-examen doen en een bijzonder verrichtingen.
Maar zijn de lessen van rij examen en bijzondere verrichtingen apart of kan ik als ik bv een lessenpakket pak van bv 7 lessen direct examen doen voor bijzondere verrichtingen?
Hydraulische koppeling ?moto-moi schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:08:
[...]
Ik ben inderdaad wel 'blij' dat het thuis gebeurt is, maar kan me niet voorstellen dat het opeens gebeurt, dus ik vermoed dat iemand aan m'n motor heeft gezeten en daar word ik nou niet heel erg gelukkig van. Maargoed, da's allemaal zonder kennis van wat er daadwerkelijk aan hand is, dat hoor ik morgen wel
Die kan wel degelijk opeens stuk gaan, klein lekje ergens waardoor ie wat lucht pakt, een ongelukkig luchtbelletje wat ergens in is gaan zitten en hij doet het niet meer.
Een te laag niveau in het reservoir kan het ook veroorzaken, dan kan ie bv lucht pakken als de motor schuin staat.
leeg
Check bijvoorbeeld dit:M3rcury schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:08:
Sommige ratels zijn gewoon gezonde ratels.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8Wde4iCLtyM]
Een droge koppeling zonder (nouja, praktisch) cover.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ja, maar dat is niet een ratel zoals hij bedoelt. Uit mijn blok (bij mijn nokkenas) komen ook gewoon ratels. Je hoort dingen bewegen. Zelfde geld voor je ketting die hoor je bewegen (rijd eens met lagen toeren langs een muur dan hoor je het) Je hebt gewoon met bewegende delen te maken, en het is gewoon bijna ommogelijk om een geruisloos blok neer te zetten.Twhomp schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:51:
[...]
Check bijvoorbeeld dit:
[video]
Een droge koppeling zonder (nouja, praktisch) cover.
Die droge koppeling is gewoon een extreme variant
No signature required.
no clue, ik rij er gewoon op, en als het stuk gaat bel ik de motorzaak of de anwb4x2 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:07:
Hydraulische koppeling ?
Ah, nouja, klinkt in ieder geval niet iets wat ik zelf wil fixen, dus ze komen hem vanavond ophalenDie kan wel degelijk opeens stuk gaan, klein lekje ergens waardoor ie wat lucht pakt, een ongelukkig luchtbelletje wat ergens in is gaan zitten en hij doet het niet meer.
Een te laag niveau in het reservoir kan het ook veroorzaken, dan kan ie bv lucht pakken als de motor schuin staat.
alleen de geluidskwaliteit is slecht (met phone opgenomen)... ik wijs in de eerste aan waar het geluid vandaan lijkt te komen met een schroevendraaier. Bij de laatste video vanaf 15seconden is het geluid het beste te horen...
http://www.youtube.com/watch?v=SXvGhD4T6i4
http://www.youtube.com/watch?v=FZ8BdXfu8rE
http://www.youtube.com/watch?v=mv1_Ea2DGuU
mwaoh, is erg slecht te horen
Ik hoor eigelijk ongeveer precies
http://www.youtube.com/watch?v=TNUGvEQ98u0
[ Voor 13% gewijzigd door Sibylle op 04-03-2009 17:59 ]
Ctrl+k
Die oude V4's hebben sowieso vaak last van ingelopen nokkenassen en slepertjes, als die ergens ingelopen is/zijn dan klopt er van de klepspeling over het algemeen ook niks meer.
Of beter gezegd, de nokkenas duwt de sleper (en daarmee de klep) in, de sleper schiet weer even terug doordat deze ingelopen is om vervolgens weer ingedrukt te worden.
En dat maakt behoorlijk wat herrie.
leeg
Zit zeker geen steady-shot op je mobiel heSibylle schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:53:
ik heb video
alleen de geluidskwaliteit is slecht (met phone opgenomen)... ik wijs in de eerste aan waar het geluid vandaan lijkt te komen met een schroevendraaier. Bij de laatste video vanaf 15seconden is het geluid het beste te horen...
http://www.youtube.com/watch?v=SXvGhD4T6i4
http://www.youtube.com/watch?v=FZ8BdXfu8rE
http://www.youtube.com/watch?v=mv1_Ea2DGuU
mwaoh, is erg slecht te horen
Ik hoor eigelijk ongeveer preciesdit:
http://www.youtube.com/watch?v=TNUGvEQ98u0
Maar als je nu eens de uitlaat even dicht drukt met een prop van een poetslap. Dat dempt het geluid heel erg en hoor je het mechanische geluid beter. Misschien dat je zo ook beter kunt traceren.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-03-2009 21:24 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een deftige tanktas die aan mijn eisen voldoet, maar ik kan tot nu toe niets vinden.
Eisen:
- magnetisch (moet passen op de tank van een VFR800 2001)
- waterdicht (al dan niet met een overtrekhoes, maakt niet zoveel uit)
- enkele apparte vakken, ik zou graag volgende verdeling hebben:
- onderste stuk: geschikt om een paar schoenen (maat 45) in op te bergen en eventueel nog wat klein spul (regenhandschoenen, ...)
- stuk hierboven (liefst een appart vak en dat is het probleem dus) om mijn laptop in te steken (Asus N20A 12", klein dingetje dus,
- wat apparte vakjes: voor motordocumenten (intern vakje of zo voor verzekering, inschrijving), kaartenvak (extern dus) is altijd handig, externe vakjes voor bijvoorbeeld gsm, schijfremslot, geldbeugel, ...

En hier zitten in het onderste vak mijn schoenen, schijfremslot, regenhoes, lunch, in het vak erboven (dun schuin hellend vak) mijn laptop, maar eigenlijk past deze er net niet in en staat de afdekklep nogal getrokken. Hier heb ik ook nog een aantal apparte vakjes voor mijn papieren, een balpen, ... In het kaartenvak zitten dan nog mijn gsm en tasje met bankkaarten. Binnenkort moet er nog net iets meer mee kunnen, dus wat meer ruimte is wel gewenst.
De meeste tanktassen die ik tegenkom zijn van volgende vorm:

Dus veel te hoog, het bovenste vak zou slechts half zo hoog moeten zijn.
Of deze:

Maar die hebben slechts 1 groot vak en dan zou mijn laptop dus bovenop mijn schoenen en stuff moeten liggen, maar dat zie ik niet zo zitten, daar heb ik liever een scheiding tussen.
Volgende heb ik ook al gezien:

Deze is veel beter van hoogte (niet te hoog) maar hier zit het dunne vak onderaan en zouden mijn schoenen dus bovenop de laptop komen, ook iets wat ik wil vermijden.
Dus heeft er iemand voor mij de gouden tip? Merk, type, waar te verkrijgen (winkel, internet)
Klikje .... Kalsbeek verkoopt ze óók, alleen dan iets duurder, máár inculsief de magneet bevestiging voor op je tank -> Klikje
'k heb 'm zelluf ook.....
De optie om 'm als tailpack te gebruiken is óók NIET standaard.... overigens. Op die Engelse site is zelfs het tankgedeelte exclusief, dus is het alleen de tas. Alls je wil dan maak ik van de week wel ff foto's van de set zoals ik 'm heb.
[ Voor 76% gewijzigd door Will_M op 05-03-2009 00:28 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Deze misschien. Waterdichte hoes zit erbij, en er kan tot 25l in. http://www.difi.nl/nl/mod...07000000000002#trailer-ksYouk schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:28:
Zijn er hier soms mensen met de gouden tip voor een goede tanktas?
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een deftige tanktas die aan mijn eisen voldoet, maar ik kan tot nu toe niets vinden.
Eisen:
- magnetisch (moet passen op de tank van een VFR800 2001)
- waterdicht (al dan niet met een overtrekhoes, maakt niet zoveel uit)
- enkele apparte vakken, ik zou graag volgende verdeling hebben:Momenteel heb ik deze:
- onderste stuk: geschikt om een paar schoenen (maat 45) in op te bergen en eventueel nog wat klein spul (regenhandschoenen, ...)
- stuk hierboven (liefst een appart vak en dat is het probleem dus) om mijn laptop in te steken (Asus N20A 12", klein dingetje dus,
- wat apparte vakjes: voor motordocumenten (intern vakje of zo voor verzekering, inschrijving), kaartenvak (extern dus) is altijd handig, externe vakjes voor bijvoorbeeld gsm, schijfremslot, geldbeugel, ...
[afbeelding]
En hier zitten in het onderste vak mijn schoenen, schijfremslot, regenhoes, lunch, in het vak erboven (dun schuin hellend vak) mijn laptop, maar eigenlijk past deze er net niet in en staat de afdekklep nogal getrokken. Hier heb ik ook nog een aantal apparte vakjes voor mijn papieren, een balpen, ... In het kaartenvak zitten dan nog mijn gsm en tasje met bankkaarten. Binnenkort moet er nog net iets meer mee kunnen, dus wat meer ruimte is wel gewenst.
De meeste tanktassen die ik tegenkom zijn van volgende vorm:
[afbeelding]
Dus veel te hoog, het bovenste vak zou slechts half zo hoog moeten zijn.
Of deze:
[afbeelding]
Maar die hebben slechts 1 groot vak en dan zou mijn laptop dus bovenop mijn schoenen en stuff moeten liggen, maar dat zie ik niet zo zitten, daar heb ik liever een scheiding tussen.
Volgende heb ik ook al gezien:
[afbeelding]
Deze is veel beter van hoogte (niet te hoog) maar hier zit het dunne vak onderaan en zouden mijn schoenen dus bovenop de laptop komen, ook iets wat ik wil vermijden.
Dus heeft er iemand voor mij de gouden tip? Merk, type, waar te verkrijgen (winkel, internet)

Nadeel van booster vind ik dat de kwaliteit ver te zoeken is. Gaan al snel naden ed loszitten.
Is het bags connection systeem niks voor je (met die ring op je tankdop) Vind het zelf wel een mooi systeem omdat het je tank niet beschadigt.
No signature required.
Heb jij nooit problemen ondervonden met je laptop?
Mij werd al geadviseerd om mijn bankpassen niet in tanktas te bewaren vanwege de magneten, laat staan een laptop. Nu moet ik er wel bijzeggen dat mijn tanktas is voorzien van de zogenaamde 'super' magneten.
Op de foto hieronder heb ik een plaatje staal aan mijn buddy bevestigd en daarboven op de tanktas geklikt. Ondanks dat de motor op de bergpassen in de Alpen iedere keer op één oor werd gegooid, is de tas geen millimeter verschoven. De bandjes aan voorzijde is alleen maar tegen diefstal, de magneten zijn sterk genoeg om snelheden van de deutsche autbahn aan te kunnen.

De tas is overigens van het merk Held en ik kan je deze dan ook van harte aanbevelen. Het heeft wel één groot vak welke door een ritssysteem bijna kan worden verdubbeld.
Verder is de tas zelf waterdicht en is makkelijk afritsbaar van de magneten. De magneten blijft dan samen met het anti-diefstal bandje achter op de motor. Je kan deze 'magnetenflap' ook alleen gebruiken voor je kaart/routebeschrijving als je een dagtochtje doet waar geen extra spullen mee hoeft te nemen.
Wat ik je wil adviseren is de laptop toch niet in een tanktas te stoppen vanwege de magneten. Maar bijvoorbeeld in een zijtas, rugtas, roltas of iets dergelijks.
Ik weet niet of jij dat bent je avatar, maar zijkoffers lijkt mij het veiligst voor je laptop. Ook als je onverhoopt bij een valpartij betrokken bent. Een voordeel wat dit met zich meebrengt is dat je niet meer gebonden bent aan separate compartimenten. Dit vergroot direct je keuze in tanktassen.
Succes met je keuze!
[ Voor 10% gewijzigd door Oemfoefoe op 05-03-2009 02:02 ]
ff vraagje, kan ik de motor laten lopen zonder kleppendeksel? (zoals hier http://www.youtube.com/watch?v=19IdNtJHpEM)
Lijkt me best leuk om n keer te zien
Wel ff olie opvangen natuurlijk die eruit sprietst
Ctrl+k
@M3rcury: dat lijkt me weer zo'n hoge tas, het bovenste vak maar half zo hoog zou ideaal zijn, trouwens over mijn Booster heb ik niet te klagen, gaat nu al een jaar of 5 mee (dagelijks woonwerk verkeer + plezierritjes/vakantie), enkel de bijhorende regenhoes begint hier en daar een scheurtje te vertonen. Ook naar de tassen van bags connection heb ik reeds gekeken, maar om de ene of andere reden trekt dat klik systeem mij zo niet. Het zal wel tussen de oren zitten, maar ik heb het idee dat het toch niet is wat ik ervan zou verwachten.
@Oemfoefoe: ben ik vergeten te vermelden, maar ook dat is een reden voor een appart vak voor de laptop bovenaan de tanktas, zodat deze toch niet vlak tegen de magneten zit. Heb hier nog nooit problemen mee gehad, ook met mijn bankkaarten niet, maar met mijn huidige tas zit dit dus allemaal minstens 8 cm boven de magneten. Trouwens dat ben ik inderdaad op het fototje, maar de koffers staan momenteel allemaal gestald, ik plaats het rek er eigenlijk alleen op om op reis te gaan. Plus dat het gigantische koffers zijn en met deze zijkoffers kan ik niet zo makkelijk door de file heen (denk zelfs dat ie dan breder wordt dan een goldwing

Hij heeft zn kleppen net gesteld en heeft daar slepers en stelschroefjes bij aangetroffen, niet direct tekenen van hydraulische stoterswimmel_1 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:22:
Klinkt als een paar klepstoters die lek/stuk zijn. AFAIK heeft een Magna hydraulische stoters.
Ja dat kan, het geeft alleen een bende.Sibylle schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 02:04:
mooie motor hierboven
ff vraagje, kan ik de motor laten lopen zonder kleppendeksel? (zoals hier http://www.youtube.com/watch?v=19IdNtJHpEM)
Lijkt me best leuk om n keer te zien
Wel ff olie opvangen natuurlijk die eruit sprietst
Maar of je dr iets meer door kan zien betwijfel ik.
leeg
4x2 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:54:
[...]
Hij heeft zn kleppen net gesteld en heeft daar slepers en stelschroefjes bij aangetroffen, niet direct tekenen van hydraulische stoters

Dr is helaas niet zo heel veel keus in wat jij zoekt. Ik denk toch dat je aan de wat hogere tassen vast zit. Een tussenmaat bestaat er wel, maar dat is dan een enkele tas. En dat klik systeem van bags connection werkt imo het beste. Beter dan een tanktas, makkelijker en sneller. + dat het je tank niet beschadigt (en dat is de voornaamste reden dat ik er 1 heb)Youk schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:30:
@Wimmel_1: enkele fototjes mag je altijd eens maken als je tijd hebt
@M3rcury: dat lijkt me weer zo'n hoge tas, het bovenste vak maar half zo hoog zou ideaal zijn, trouwens over mijn Booster heb ik niet te klagen, gaat nu al een jaar of 5 mee (dagelijks woonwerk verkeer + plezierritjes/vakantie), enkel de bijhorende regenhoes begint hier en daar een scheurtje te vertonen. Ook naar de tassen van bags connection heb ik reeds gekeken, maar om de ene of andere reden trekt dat klik systeem mij zo niet. Het zal wel tussen de oren zitten, maar ik heb het idee dat het toch niet is wat ik ervan zou verwachten.
No signature required.
Ik kan het niet goed zien op je avatar, dus ik weet niet of je er al reeds één hebt.....maar heb je ook al een topkoffer gedacht?
Verder wil je nog het volgende meegeven; zoals ik al meldde is mijn tanktas uitgerust met zogenaamde 'supermagneten', deze zijn aanzienlijk sterker dan sommige exemplaren die mijn vrienden hebben. Houdt hier rekening mee tijdens je keuze, want het zou zonde zijn als straks je laptop toch onbruikbaar wordt.
Veel succes met je zoektocht!
Zolang je moter gewoon idle draait komt er geen olie uitzetten hoor4x2 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:54:
[...]
Ja dat kan, het geeft alleen een bende.
Maar of je dr iets meer door kan zien betwijfel ik.
heb theorie boekje binnen; nu maar weer aan het leren
[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 05-03-2009 12:58 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Mijn nokkenassen worden niet gesmeerd als hij stationair draait?Ghostrider schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:57:
[...]
Zolang je moter gewoon idle draait komt er geen olie uitzetten hoor
heb theorie boekje binnen; nu maar weer aan het leren
Want een 500 staat voor 420eur te koop, als ik hier gewoon Europa bij kan zetten zie ik geen probleem. Een 550 is al gauw 550eur. 130 Eur verschil voor iets dat ik er zelf kan opzetten vind ik een beetje een brug te ver.
Ah, ook op MF zeggen ze dit http://www.motor-forum.nl/forum/view_message/9644589 , voor mij word het dus een 500. Autosteun kom ik wel overheen.
@Oemfoefoe: ik zal er zeker voor uitkijken voor die supermagneten. Mijn huidige tanktas heeft slechts 4 gewone mageneten, en die heeft in ieder geval nog nooit een milimeter verschoven. En ja, er staat een topcase op, maar je wil niet weten hoe deze stuitert tijdens het rijden. Dan heb ik toch echt liever de laptop voor mij in een tanktas die ook nog wat extra demping geeft. De topcase gebruik ik vooral bij plezierritjes met duo. Dan heeft ze een rugsteun en als we stoppen kunnen de twee helmen daarin opgeborgen worden samen met de handschoenen en nog wat kleine prul. En zonder duo met topcase rijdt ook niet zo fijn.
De spec-sheet van de 500 en de 550 zijn exact - maar dan ook echt exact hetzelfde - op het op voorhand installeren van Europa of niet na. Met een dik SD kaartje en een meegeleverde CD/DVD kan je dus 130Eur besparen.

[ Voor 52% gewijzigd door _Apache_ op 05-03-2009 16:08 ]

250cc 2 Takt (Yamaha 07 model geloof ik) van mijn neef daar welke de gekste freestyle dingen met die tweewieler doet. Ik heb het gewoon maar gehouden bij het oefenen van een wheelie omdat ik dat op de buell nog niet echt durfde te oefenen. Maar wat een power op de gekste ondergronden zeg.
De Buell staat nog in de garage voor een gedeelte gedemonteerd en ik hoop volgende week de onderdelen op te kunnen halen om deze weer in elkaar te zetten voor de lente/zomer.
En bij de 550 zit ook de carkit... dus als je hem in de auto gebruikt dan is dat wel handig_Apache_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:04:
De Zumo 500 heeft ook BT. De 660 komt voor mij te laat naar de EU, heb hem over een paar weken nodig.
De spec-sheet van de 500 en de 550 zijn exact - maar dan ook echt exact hetzelfde - op het op voorhand installeren van Europa of niet na. Met een dik SD kaartje en een meegeleverde CD/DVD kan je dus 130Eur besparen.
Specs zijn hetzelde op geheugen na.. bij de 550 zit europa op ingebouwd geheugen (met vrije ruimte) terwijl het bij de 500 op SD moet..
Maar als je geen carkit nodig hebt is de 500 idd de beste optie.. SD kaartjes kosten idd geen drol meer tegenwoordig
p.s. kijk ook ff wat de Zumo's in de UK kosten, met de huidige koers van de pond kan dat ook schelen..
Ik heb de mijne bij amazon.co.uk vandaan die waren destijds OK geprijst..
[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 05-03-2009 16:18 ]
Minimaal, er zit altijd wel een beetje olie op, mijn Volvo b30a blok heb ik ook de kleppen van gesteld; paar slagen laten draaien en vervoglens de deksel er weer op. En de olie spoot me niet om de orenkomkommer schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:01:
[...]
Mijn nokkenassen worden niet gesmeerd als hij stationair draait?
Asus Zenbook i7 256gb
Echt prachtig, mijn telefoon levert nu zowel navigatie als muziek, en uiteraard kan ik er nog mee bellen ook
Sterker nog, mensen zeggen mij beter te verstaan als ik op de motor zit dan wanneer ik gewoon bel.
Als het goed is krijg ik een dezer dagen mijn HTC Touch HD binnen, die heeft een 3,8" scherm, dat moet helemaal mooi gaan.
Ik vind het echt ideaal, geen gedoe met tanktas+kaart.
Edit:
Nog een vraagje, iGo maakt een gps-log aan, die kun je dus weer importeren in Google Maps. Nu zou ik het wel gaaf vinden om ook een of ander snelheids-grafiekje te fixen, iemand een idee of moet ik dat weer zelf maken?
[ Voor 12% gewijzigd door DRAFTER86 op 05-03-2009 16:38 ]

Als je wilt weten waarom, check M-F.nl in het lesser topic
Volgende keer slaag ik wel gewoon

linkje voor ons luie mensen?Capa schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:32:
* Capa is dinsdag gezakt voor zijn AVD
Als je wilt weten waarom, check M-F.nl in het lesser topic
Volgende keer slaag ik wel gewoon
Daar was ik juist zelf te lui voor, anders kon ik ook wel die tekst kopieren
Ik ga wel ff zoeken
Edit: http://www.motor-forum.nl...message/11856062#11856062
[ Voor 12% gewijzigd door Capa op 05-03-2009 16:43 ]
Verschilt per blok.Ghostrider schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:21:
[...]
Minimaal, er zit altijd wel een beetje olie op, mijn Volvo b30a blok heb ik ook de kleppen van gesteld; paar slagen laten draaien en vervoglens de deksel er weer op. En de olie spoot me niet om de oren
Een motor draait normaal gesproken al wat meer toeren stationair, dat helpt al.
En bij het blok van mn auto loopt het dr ook binnen de kortste keren uit omdat dat onder een hoek van 30 graden staat (zo uit het hoofd).
leeg
Die schans daar achter niet even geprobeerd?TiMMieJ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:10:
250cc 2 Takt (Yamaha 07 model geloof ik) van mijn neef daar welke de gekste freestyle dingen met die tweewieler doet. Ik heb het gewoon maar gehouden bij het oefenen van een wheelie omdat ik dat op de buell nog niet echt durfde te oefenen. Maar wat een power op de gekste ondergronden zeg.
And it goes BRAAAAAPP!
Schakel cilinder (ofzoiets) lekmoto-moi schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:52:
[...]
Ah, nouja, klinkt in ieder geval niet iets wat ik zelf wil fixen, dus ze komen hem vanavond ophalen
Niet in zwart met groen te krijgen?
Nee zo'n held ben ik nog lang nietROFLASTC schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:48:
[...]
Die schans daar achter niet even geprobeerd?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
haha, nee, maar het is gewoon een jasje om mijn motor op te halen (staat aan de andere kant van de stad, en ik ga hem ook gebruiken als normale zomerjas.
No signature required.
is dat een motorjack of een pit jacket? (zonder bescherming dus, alleen de stijl)
Met CE-protect op de schouders en ellebogen, en een foamding op je rug.ToolkiT schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:45:
[...]
is dat een motorjack of een pit jacket? (zonder bescherming dus, alleen de stijl)
No signature required.
En dat wil ik ook doen met de broek.
Hoe reeel is dit plan? Is het wellicht zo dat het een heel gedoe wordt om alles aan te trekken? Is het betaalbaar, zijn de cross spullen of harnas uitrustingen wel geschikt voor de snelweg? Een broek daar stap je zo in maar als ik per been 2 of meer dingen moet gaan vastgespen duurt het wat langer, al is dat in het licht van "vallen en weer opstaan"de moeite waard natuurlijk.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb met de jas het zelfde gedaan. Ik heb een bodyprotector onder mijn jas waar ik de harde delen uit heb gehaald. Ik ben een tijd terug gevallen en dat ding had echt wel nut.ROFLASTC schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:35:
Wat pakkies betreft ga ik ook maar eens nieuws zoeken. Ik heb het al eens gehad over mijn pak en mijn postuur (gespierde spijker) Mijn probleem is dat broeken snel te kort zijn waardoor, na een tijdje rijden, de kniebescherming te hoog komt te zitten. Ook verschuiven de schouder beschermers naar achter , naar mijn schouderbladen. Ik denk er dus over om een crossharnas/vest te combineren met een jas. Ik haal de beschermers uit de jas en gebruik het harnas om de te beschermen delen. Een op maat oplossing zeg maar.
En dat wil ik ook doen met de broek.
Hoe reeel is dit plan? Is het wellicht zo dat het een heel gedoe wordt om alles aan te trekken? Is het betaalbaar, zijn de cross spullen of harnas uitrustingen wel geschikt voor de snelweg? Een broek daar stap je zo in maar als ik per been 2 of meer dingen moet gaan vastgespen duurt het wat langer, als is dat in het licht van "vallen en weer opstaan"de moeite waard natuurlijk.
Dit topic is gesloten.