God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Het CBR hier in Nederland kreeg gisteren óók weer even (terecht) de wind van voren met al die dingen die ze hier "verprutsen"...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Daar dacht ik net ook aan ja
There is no place like 127.0.0.1
And it goes BRAAAAAPP!

Volgende rit met GOT maar iets meer "off-road" stukken in de route klussen, dus .... Alhoewel, da's niet écht iets voor mijn fiets en die van een aantal anderen hier.
Verwijderd
Tsss
Was er niet een filmpje van een kerel die met een R1 een wereldreis maakt?wimmel_1 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:10:
Doe je goed, ROFLASTC
Volgende rit met GOT maar iets meer "off-road" stukken in de route klussen, dus .... Alhoewel, da's niet écht iets voor mijn fiets en die van een aantal anderen hier.
It's all in the mind, young padawan...
Nee, het vreemde is dat als je een motor inruilt iedereen er wel koffers op heeft zitten. De dealer verpatst die dingen dan altijd apart en verkoopt de motor zonder koffers.teacher schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 10:28:
[...]
Ok dan... je hebt er toch wel een gelijksluitende kofferset bij bedongen? Als je die los moet kopen... dan moet je bloeden..

Maargoed, ik heb ze toch nog lang niet nodig
http://www.hihostels.com/dba/cmap-IT.en.htmM3rcury schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:32:
Dat vraag ik nou juist. Heb 2 herbergen gevonden die wel okee waren (dus met stalling en ontbijt/avondeten) maar verder kon ik nog niet echt wat vinden. Denk dat ik gewoon de verkeerde zoektermen gebruik.
Met kaartje, makkelijker wordt 't niet
F1 hostels heeft ook flink wat vestigingen.
Thx jarnoAutoreply schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:10:
[...]
http://www.hihostels.com/dba/cmap-IT.en.htm
Met kaartje, makkelijker wordt 't niet
F1 hostels heeft ook flink wat vestigingen.
No signature required.
Overigens ben ik zeer benieuwd naar het inruil bedrag. Het bepaalt wel een beetje hoe hard ik ga afdingen want ik merkte bij het proefrijden wel dat er stevig is gereden met het ding. behalve de blauwe uitlaat en het ploffen in de uitlaat liep de remmerij rechts een beetje aan en zag ik op de voorvork poten van die mooie zwarte ringetjes van keerringen die het niet 100% werken. Ook op de achter veer zoiets en er zat een Tie-Rapje op het deel onderaan de achterveer. ik weet niet hoe het deel heet maar het verdwijnt de cilinder in als je inveert, een soort drijfstang lijkt wel.wimmel_1 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:10:
Doe je goed, ROFLASTC
zeg maar onderdeel 2 op dit plaatje

And it goes BRAAAAAPP!
Er zat toch een full Akra systeem onder? dan hoeft er niet hard mee gereden te zijn om die bochten blauw te maken. Als je op een warme zomerse dag een tijd voor een stoplicht staat verkleuren die bochten alROFLASTC schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:15:
[...]
Overigens ben ik zeer benieuwd naar het inruil bedrag. Het bepaalt wel een beetje hoe hard ik ga afdingen want ik merkte bij het proefrijden wel dat er stevig is gereden met het ding. behalve de blauwe uitlaat en het ploffen in de uitlaat liep de remmerij rechts een beetje aan en zag ik op de voorvork poten van die mooie zwarte ringetjes van keerringen die het niet 100% werken. Ook op de achter veer zoiets en er zat een Tie-Rapje op het deel onderaan de achterveer. ik weet niet hoe het deel heet maar het verdwijnt de cilinder in als je inveert, een soort drijfstang lijkt wel.
zeg maar onderdeel 2 op dit plaatje
[afbeelding]
Remmerij die aanloopt kan ook gewoon betekenen dat het slecht onderhouden is of gewoon buiten heeft gestaan.
No signature required.
euh jah das waar ook. uitlaatbochten gaven al bijna licht toen ik 10 minuten @2000rpm stilstond.M3rcury schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:54:
[...]
Er zat toch een full Akra systeem onder? dan hoeft er niet hard mee gereden te zijn om die bochten blauw te maken. Als je op een warme zomerse dag een tijd voor een stoplicht staat verkleuren die bochten al
Remmerij die aanloopt kan ook gewoon betekenen dat het slecht onderhouden is of gewoon buiten heeft gestaan.
toch om te kunnen afdingen
And it goes BRAAAAAPP!
Is geen reden om af te dingen bij een dealer. Je kan wel zeggen dat de rem aanloopt. Maar ik denk dat ze wel een weerwoord hebben op die bochten (en ik denk dat die hetzelfde is als die van mij.ROFLASTC schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:09:
[...]
euh jah das waar ook. uitlaatbochten gaven al bijna licht toen ik 10 minuten @2000rpm stilstond.
toch om te kunnen afdingen
No signature required.
overigens had ik nooit gezegd dat er Akra's opzittenM3rcury schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:13:
[...]
Is geen reden om af te dingen bij een dealer. Je kan wel zeggen dat de rem aanloopt. Maar ik denk dat ze wel een weerwoord hebben op die bochten (en ik denk dat die hetzelfde is als die van mij.
sja ik loop alles wel lang. de voorvork en achtervering,daar wil ik wel ff goede antwoorden op en ook wat betreft de remmen. De motor heeft ook een Sommer afstelling gehad en ik heb denk liever een wat zuinigere mapping. De akra's maken al herrie zat en ik voelde de ploffen in de dempers maar ook in de bochten vlak bij het blok. Zo hard hoeft de herrie nou ook weer niet.
And it goes BRAAAAAPP!
Wij hebben geen adventure staan, dus je koopt hem bij een andere dealer. Maar dan was het de vorige fiets die je op het oog had waarvan je zei dat er akra's onder zaten. want ik weet zeker dat je het een keer gezegd hebt.ROFLASTC schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:20:
[...]
overigens had ik nooit gezegd dat er Akra's opzittenWaar werk jij ook alweer?
![]()
sja ik loop alles wel lang. de voorvork en achtervering,daar wil ik wel ff goede antwoorden op en ook wat betreft de remmen. De motor heeft ook een Sommer afstelling gehad en ik heb denk liever een wat zuinigere mapping. De akra's maken al herrie zat en ik voelde de ploffen in de dempers maar ook in de bochten vlak bij het blok. Zo hard hoeft de herrie nou ook weer niet.
No signature required.
Zal ik ook wel eens opgemerkt hebben.M3rcury schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:25:
[...]
Wij hebben geen adventure staan, dus je koopt hem bij een andere dealer. Maar dan was het de vorige fiets die je op het oog had waarvan je zei dat er akra's onder zaten. want ik weet zeker dat je het een keer gezegd hebt.
Waar het eigenlijk opneer komt is dat ik de Adv. precies van mijn spaarcenten kan aanschaffen , mits ze niet te laag gaan op de inruilwaarde van mijn AT. er werd op basis van de Email en foto's wel gezegd 3800 maar ik moet nog maar zien of en hoe er wat vanaf wordt gedaan. Ik hoop dat op de Adv. ook wat gekort kan worden zodat het bedrag wat ik moet bijbetalen niet te hoog wordt, anders gaat het feest niet door.
And it goes BRAAAAAPP!
Wat bij de meeste dealers het geval is, is dat ze meer terug geven voor je oude motor, maar niks van de nieuwe afhalen. Dus eigenlijk geven ze je een korting door de inruilwaarde hoger te zetten. Hoop voor je dat je er nog wat vanaf krijgt. want het zijn gewoon supermooie fietsenROFLASTC schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:32:
[...]
Zal ik ook wel eens opgemerkt hebben.
Waar het eigenlijk opneer komt is dat ik de Adv. precies van mijn spaarcenten kan aanschaffen , mits ze niet te laag gaan op de inruilwaarde van mijn AT. er werd op basis van de Email en foto's wel gezegd 3800 maar ik moet nog maar zien of en hoe er wat vanaf wordt gedaan. Ik hoop dat op de Adv. ook wat gekort kan worden zodat het bedrag wat ik moet bijbetalen niet te hoog wordt, anders gaat het feest niet door.
No signature required.
Dat kan gebruikt zijn om de vering af te stellen, op die manier kan je kijken of je de totale veerweg gebruikt en tevens of de fiets genoeg negatieve veerweg heeft als je erop zit met of zonder bagage.ROFLASTC schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:15:
[...]
Ook op de achter veer zoiets en er zat een Tie-Rapje op het deel onderaan de achterveer. ik weet niet hoe het deel heet maar het verdwijnt de cilinder in als je inveert, een soort drijfstang lijkt wel.
Heb ik ook regelmatig gebruikt om alles "perfect" af te stellen.
Volgens mij merk je het snel genoeg als je het maximum hebt bereiktcharrel schreef op zondag 22 februari 2009 @ 06:55:
[...]
Dat kan gebruikt zijn om de vering af te stellen, op die manier kan je kijken of je de totale veerweg gebruikt en tevens of de fiets genoeg negatieve veerweg heeft als je erop zit met of zonder bagage.
Heb ik ook regelmatig gebruikt om alles "perfect" af te stellen.
Dat is dus niet bepaald goed voor je schokbrekerkomkommer schreef op zondag 22 februari 2009 @ 10:55:
[...]
Volgens mij merk je het snel genoeg als je het maximum hebt bereikt.
Ik heb ook een tiewrapje om mijn voorvorkpoot heen. Heeft HK suspensions gedaan.
No signature required.
O een tiewrap heeft nut op die plek?. Goed dat ik dat nu weetM3rcury schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:07:
[...]
Dat is dus niet bepaald goed voor je schokbreker
Ik heb ook een tiewrapje om mijn voorvorkpoot heen. Heeft HK suspensions gedaan.
And it goes BRAAAAAPP!
"Je kunt ook een andere manier gebruiken, en dat is met behulp van tie wraps. Je wilt eigenlijk dat je veerweg zoveel mogelijk is, zonder dat deze tegen de eindstop komt, zelfs onder extreme condities:
als je erg hard aan het remmen bent, en je wiel komt een hobbel tegen, dan moet de vering ook die nog kunnen opvangen (anders gaat je wiel stuiteren) Doe een tie-wrap om het binnenste deel voorvork in de buurt van de stofkappen van de voorvorkkeerringen.
Met de voorvork volledig ontlast, kun je de negatieve veerweg opmeten tussen de stofkap van de voorvork en de tie-wrap.

Zorg er voor dat de tie wraps de binnenpoten niet bekrassen, en trek ze niet te hard aan.
Nu ga je een eind rijden, en zorg je ervoor dat je precies dat doet, waarvoor je de vering wilt instellen (gewoon op de weg, of stoppies, of circuit). Als je dan even stopt, kun je zien dat de tie wrap verder naar de onderkant is bewogen (met een upside down voorvork) of verder naar boven met een normale voorvork. De tie wrap moet 10 mm voor de eindstop ongeveer uitkomen".

Even gestolen van het M-F

[ Voor 70% gewijzigd door charrel op 22-02-2009 12:45 ]
http://gathering.tweakers...ist_messages/1317466/last
[ Voor 12% gewijzigd door DECOY88 op 23-02-2009 17:56 ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Plastic zakjes met handdoek vullen en erin proppen.Loona35 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:46:
Iemand ervaring met het losmaken van de uitlaat? Ik vraag me af of het kwaad kan als ik de uitlaat tot op het blok losmaak. Dan krijg je in mijn geval 2 openingen (cylindermond oid?)... geen idee of ik die nu een paar dagen zo in de schuur open kan laten. Ik wil de hele uitlaat namelijk opschuren.
And it goes BRAAAAAPP!

Vanmiddag ook rijbewijs A gehaald!
Hebben ze echt alleen maar van die chagrijnige examinatoren bij het CBR? t Is echt eeuwen geleden dat ik mijn B heb gehaald, maar er lijkt niks veranderd. De man kon niks opmerken behalve dat ik wel erg lang wachtte bij de laatste kruising, en dat-ie daar kromme tenen van kreeg...het leek alsof-ie het jammer vond dat hij me moest feliciteren....
Nou ja, geslaagd is geslaagd.... nu nog een motor!
Ik was tijdens mijn examen behoorlijk aan het doorrijden. Volgens mij vond de examinator dat wel vet, ik verbaasde me er elke kruising weer over dat hij ook nog voor de ene auto dook waar ik ook voor ging

Ik zal het zo eens proberen. Hij staat wel droog, maar het is maar een onverwarmde schuur dus wil problemen voorkomen.ROFLASTC schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:25:
[...]
Plastic zakjes met handdoek vullen en erin proppen.
Congrats trouwens martin.
Zolang het veilig gaat, hebben ze liever dat je een beetje doorrijd, dan dat je loopt te treuzelen. Ik reed op mijn examen (gewoon verkeersdeelname) meerdere keren de stepjes en valbeugels aan de grond. Dat vond mijn examinator maar al te stoer (hij reed zelfs op een 600 SRAD)HammerT schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:43:
gefeliciteerd
Ik was tijdens mijn examen behoorlijk aan het doorrijden. Volgens mij vond de examinator dat wel vet, ik verbaasde me er elke kruising weer over dat hij ook nog voor de ene auto dook waar ik ook voor gingDie gast was best aan het doorrijden, maar goed ze zeggen dan ook dat je geen rekening met je volgauto moet houden
No signature required.

De meneer schatte ik zo voorbij de 40, dus zal wel een hormonale frustratie geweest zijn, maar dat geeft je nog geen reden om je suv als projectiel te gebruiken.
Feli naamgenoot!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
_Apache_ schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:25:
Un-fucking-believable, wat een suvkutten rijden er rond in dit kikkerlandje. Rij ik op de toerit van de A4 vanaf Leiden ( N206 ) naar Den Haag. Rijdt er een langzamere Fiat voor, dus ik hou me ruimte om bij het invoegen wat ruimen in het sop te zitten. Rijdt er een zo een trekker achter me, en nog dicht ook. Dus ik sein met mijn paniekverlichting of hij wat ruimte wil geven, word ik daarna uitgebreid met de vinger aangewezen, ingehaald en afgesneden. Bij het stoplicht bij de afrit A12 richting de schenkkade ziet meneer mij en herhaald het nog eens.![]()
De meneer schatte ik zo voorbij de 40, dus zal wel een hormonale frustratie geweest zijn, maar dat geeft je nog geen reden om je suv als projectiel te gebruiken.
Feli naamgenoot!

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Variantje Kia of andere goedkope SUV? Daar heb ik vaak problemen mee, ik kan me dan moeilijk inhouden om die spiegels niet een zetje te geven._Apache_ schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:25:
Un-fucking-believable, wat een suvkutten rijden er rond in dit kikkerlandje. Rij ik op de toerit van de A4 vanaf Leiden ( N206 ) naar Den Haag. Rijdt er een langzamere Fiat voor, dus ik hou me ruimte om bij het invoegen wat ruimen in het sop te zitten. Rijdt er een zo een trekker achter me, en nog dicht ook. Dus ik sein met mijn paniekverlichting of hij wat ruimte wil geven, word ik daarna uitgebreid met de vinger aangewezen, ingehaald en afgesneden. Bij het stoplicht bij de afrit A12 richting de schenkkade ziet meneer mij en herhaald het nog eens.![]()
Feli naamgenoot!
Ik doe wel aan positieve conditionering van koekblikkers: een knikje of vingertje als ze iets goed doen. Bij hondjes en kinderen werkt het ook, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door snars op 24-02-2009 17:01 ]
I reject your reality, and substitute my own.
snars schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:00:
Ik doe wel aan positieve conditionering van koekblikkers: een knikje of vingertje als ze iets goed doen. Bij hondjes en kinderen werkt het ook, toch?
gefeliciteerd!DieterVDW schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:21:
Zo, * DieterVDW heeft een Honda CX aangeschaft ... Nu nog uitvogelen hoe ik dat ding in mijn garage krijg ...
Maar misschien een tip om je motor in een schuur/garage te kijgen; Door voor de motor te staan kan je met beide handen een handvat pakken en makkelijk de motor achteruit een drempel op duwen (en ook als je een smalle doorgang hebt zoals een deur is dat een makkelijke manier) Als je naast de motor staat en je probeert hem achteruit te trekken trek je de motor ook steeds een beetje naar links...
Naja zo doe ik het iig, doe er mee wat je wilt
[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 24-02-2009 19:51 ]
Zelf ben ik ook van de subtiele positieve signalen. Maar het gedrag van deze koekblikker stoorde mij gewoon enorm en moet er zeker bij zeggen dat dit niet te merken was aan mijn rijstijl. Dus aan het image van de contactgestoorde biker draag ik absoluut niet bij, integendeel zelfs al zeg ik het zelf.
Wat dacht je van er gewoon op te blijven zitten en dat ding met ingeklapte spiegels naar binnen te rijden middels afzetten met je voeten?HammerT schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:48:
[...]
gefeliciteerd!
Maar misschien een tip om je motor in een schuur/garage te kijgen; Door voor de motor te staan kan je met beide handen een handvat pakken en makkelijk de motor achteruit een drempel op duwen (en ook als je een smalle doorgang hebt zoals een deur is dat een makkelijke manier) Als je naast de motor staat en je probeert hem achteruit te trekken trek je de motor ook steeds een beetje naar links...
Plaatjes? Bouwjaar? Leuke dingen die CX-en, beetje lomp maar toch een goede basis voor een caferacer...DieterVDW schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:21:
Zo, * DieterVDW heeft een Honda CX aangeschaft ... Nu nog uitvogelen hoe ik dat ding in mijn garage krijg ...
Het probleem zit 'm meer in het feit dat de CX nu in een garage staat die helaas niet de mijne is, en dat die in mijn eigen garage moet komen die daar +- 7km vandaan ligtHammerT schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:48:
[...]
'm over de drempel rijden zal hopelijk wel lukken
FF proberen ergens een bestelwagen scoren of een motortrailer of zo ...
't is een CX500 C uit 83. Loopt niet wegens 3j stilgestaan, maar ziet er echt picobello uit.
Ding heeft nauwelijks roest (wel klein plekje op de benzinetank hmmz..), alles ziet er nog superclean uit.
(Veel cleaner dan mijn eigen VX800

Remhendel is wel kapot en sleutels van kofferset zijn zoek
Alvast het werkplaatshandboek aangeschaft. Ik zie het zitten!
[ Voor 9% gewijzigd door DieterVDW op 24-02-2009 21:34 ]
Stiekem slepen.
Een auto zonder APK mag je ook niet slepen maar moet op een trailer
Asus Zenbook i7 256gb
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Iemand trouwens enig idee waarom ik mijn motor moet starten met geen tot heeeel weinig choke, en dan na het aanslaan de choke vol open moet zetten zodat deze niet afslaat?
Zet ik de choke al meteen vol open (zoals vroeger) dan slaat de motor niet aan (koud dan. Warm is geen probleem)
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Vuil luchtfilter/brandstoffilter. Of een choke die misschien niet helemaal terug komt (klinkt raar, maar geeft dezelfde symptonen)Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:29:
Ik zou een motor (2 wielen) sowieso niet slepen eigenlijk(nog buiten dat je een motor überhaupt niet mag slepen).
Iemand trouwens enig idee waarom ik mijn motor moet starten met geen tot heeeel weinig choke, en dan na het aanslaan de choke vol open moet zetten zodat deze niet afslaat?
Zet ik de choke al meteen vol open (zoals vroeger) dan slaat de motor niet aan (koud dan. Warm is geen probleem)
Op mijn werk hebben we nu een boss hoss staan

[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 25-02-2009 12:40 ]
No signature required.
Hoezo niet?Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:29:
Ik zou een motor (2 wielen) sowieso niet slepen eigenlijk(nog buiten dat je een motor überhaupt niet mag slepen).
Wat een apparaten zijn dat. Waar werk je? Ik heb er nog nooit een in het echt gezienM3rcury schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:39:
[...]
Vuil luchtfilter/brandstoffilter. Of een choke die misschien niet helemaal terug komt (klinkt raar, maar geeft dezelfde symptonen)
Op mijn werk hebben we nu een boss hoss staanwat een lelijk hok is dat
Verwijderd
HahaM3rcury schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:39:
Op mijn werk hebben we nu een boss hoss staanwat een lelijk hok is dat
Ik heb er heel lang geleden eens één in het echt gezien, maar ze zijn sindsdien nauwelijks veranderd (behalve misschien wat tech hier en daar). Totaal belachelijk, ja, maar stiekem ergens toch ook wel totaal beestig...
Niet om te hebben, maar wel om eens één keer op te rijden of zo. Het gedacht van een 'chevrolet' tussen uw benen te hebben... En blijkbaar is het niet eens zo moeilijk om mee te rijden (in proportie tot wat het ding weegt) en om rechtop te houden (door de ultra brede banden die er onder zitten)
Hier twee reviews
2005 Boss Hoss Quick Ride
Boss Hoss ZZ4
Verwijderd
it's all about sensationDieterVDW schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:44:
Pff de power/weight ratio is slechts 0.83 HP/kg . Dan koop je beter een R1 (1.04 HP/kg).
Maar het zegt meer over de persoon dan over de techniek/mogelijkheden heb ik het gevoel..Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:55:
[...]
it's all about sensationJe mist het punt van dat ding (voor zover er één is natuurlijk
) Ik zou er ook geen in m'n garage willen hebben hoor, no way. Maar het blijft wel bad-ass natuurlijk...

op de beurs staat hij. Een rode, hal 9. staat bij de grootste verzameling motoren daar (staan maar 2 dealers daar, wij en nog een kleinekomkommer schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:17:
[...]
Hoezo niet?
[...]
Wat een apparaten zijn dat. Waar werk je? Ik heb er nog nooit een in het echt gezien. Is hij voor de verkoop trouwens?
Edit: hij is voor de verkoop ja, en hij is van jou voor het luttele bedrag van €54.990,=
[ Voor 10% gewijzigd door M3rcury op 25-02-2009 15:49 ]
No signature required.
Wat stuurt dat heerlijk zeg
Verwijderd
Uiteraard, dat ding ziet er sowieso veel te ambachtelijk uit. Als je een beetje rationeel bent dan is dit ding totaal belachelijk. Enkel omdat één of andere hillbilly Amerikaan het wel cool vond om een chevy blok tussen twee wielen te hangen..._Apache_ schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:06:
[...]
Maar het zegt meer over de persoon dan over de techniek/mogelijkheden heb ik het gevoel..

Maar is dat ook niet één van de charmes van die dingen: omdat het kán

Ik had later ooit eens een valkyrie rune (honda) willen kopen. Zelfde filosofie "monster-bike" maar dan wel netjes en industrieel uitgevoerd. Helaas zijn ze gestopt met die te maken in 2004.

Zou mammut munch nog bestaan?

Helemaal mee eensVerwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:55:
[...]
it's all about sensationJe mist het punt van dat ding (voor zover er één is natuurlijk
) Ik zou er ook geen in m'n garage willen hebben hoor, no way. Maar het blijft wel bad-ass natuurlijk...
Misschien is de triumph Rocket 3 misschien wel wat voor je:Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:06:
[...]
Ik had later ooit eens een valkyrie rune (honda) willen kopen. Zelfde filosofie "monster-bike" maar dan wel netjes en industrieel uitgevoerd. Helaas zijn ze gestopt met die te maken in 2004.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

zelf zou ik de Rocket 3 touring wel willen hebben:

Zijn echt beestenkomkommer schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:17:
Wat een apparaten zijn dat. Waar werk je? Ik heb er nog nooit een in het echt gezien. Is hij voor de verkoop trouwens?

Verwijderd
Deze heb ik ook al eens gezien ja. Niet slecht, maar de aangehaalde voorbeelden (rune, mammut) 'make this look sensible'ToolkiT schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:07:
[...]
Misschien is de triumph Rocket 3 misschien wel wat voor je:
[afbeelding]
Grappig als je een dan die groepsreview leest waar een Rocket III en een boss hoss inzitten. In vergelijking met die boss hoss is de rocket III gewoon perfect. 2.3L gigantisch 3 cylinder blok, maar wel eentje waar nog 'normaal' mee te rijden valt.
Dan zou ik persoonlijk gaan voor deze in het plaatje, met touring heb ik weinig (en ze zijn al zo zwaar
Persoonlijk vond ik, laatste keer dat ik er één zag (2007 denk ik) de afwerking iets of wat ondermaats. Het zijn de details... Motorblok was toen ook volledig metaalkleurig, wat er gewoon erg lomp en onverfijnd uit zag. Nu zie ik dat ze zwarte accenten hebben aagebracht, wat al heel wat doet met de aanblik van dat gigantische blok
Nou zul je met zo'n ding natuurlijk niet dezelfde streken uit kunnen halen zoals dat je met een motor à la mijn eigen motor kunt, maar het lag eigenlijk best lekker op de weg, ook in bochten.

Niet? Onze huur bandit stond met afgeschaafde kuipen (ja het was zo'n grand touring) en afgesleten stepjes in de showroom. Rara wie had dat gedaanwimmel_1 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:45:
Ik heb een aantal maanden geleden een middagje op een Honda DN-01 mogen rijden. Ding ziet er (in mijn ogen) niet uit, maar het rijdt bést wel erg oké
Nou zul je met zo'n ding natuurlijk niet dezelfde streken uit kunnen halen zoals dat je met een motor à la mijn eigen motor kunt, maar het lag eigenlijk best lekker op de weg, ook in bochten.
[afbeelding]

No signature required.
Iemand die iets kan zeggen over vooral puntje b?
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
De touring schijnt beter te rijden omdat de achterband smaller is zodat er meer ruimte voor de koffers vrijkomt..Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:31:
[...]
Deze heb ik ook al eens gezien ja. Niet slecht, maar de aangehaalde voorbeelden (rune, mammut) 'make this look sensible'
Grappig als je een dan die groepsreview leest waar een Rocket III en een boss hoss inzitten. In vergelijking met die boss hoss is de rocket III gewoon perfect. 2.3L gigantisch 3 cylinder blok, maar wel eentje waar nog 'normaal' mee te rijden valt.
Dan zou ik persoonlijk gaan voor deze in het plaatje, met touring heb ik weinig (en ze zijn al zo zwaar)
Persoonlijk vond ik, laatste keer dat ik er één zag (2007 denk ik) de afwerking iets of wat ondermaats. Het zijn de details... Motorblok was toen ook volledig metaalkleurig, wat er gewoon erg lomp en onverfijnd uit zag. Nu zie ik dat ze zwarte accenten hebben aagebracht, wat al heel wat doet met de aanblik van dat gigantische blok(met dat soort motoren is esthetiek ook een belangrijk punt)
Plus dat koffers en scherm wel lekker zijn als je verder dan een middagje rijden wil...:)
Afwerking vond ik wel ok, bij de locale Triumph dealer stond er 1tje met een hele mooie zwart metalic flake custom paint job... erg mooi...
Als ik £10K en een garage waar ik zo'n ding in kan stallen had, had ik die meteen meegenomen..
Was vandaag op de motorbeurs maar kon maar 1 zaakje vinden die iets van communicatiespul hebben. Heeft een van jullie hier ervaring met communicatiesets?
Er zijn 2 hoofdstromen in communicatieland zag ik al, portofoons of bluetooth.
GF zou het leuk vinden om muziek te kunnen luisteren vanaf haar telefoon via bluetooth, maar hoe goed is de geluidskwaliteit via bluetooth? En werkt bluetooth ook altijd, dat je geen gezeur hebt met pairen etc?
Eerlijkheidsgehalve moet ik er wél bij zeggen dat ik ze geen van alle gebruik (of behoefte heb aan het gebruik) maar dat ligt meer aan het feit dat ik géén GF heb én als we met een stel maten met de motor aan het rijden zijn geen behoefte hebben aan wat "gewouwel"
Misschien gaat het hier niet om zo'n lichte fiets als dat wij hebben. Als je met de voeten geen speelruimte hebt en een wat zwaarder vehicel is een drempel best moeilijk. ervoor staan geeft dan meer controle en kracht (en overzicht, omdat je niet achteruit hoeft te kijken)wimmel_1 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:26:
[...]
Wat dacht je van er gewoon op te blijven zitten en dat ding met ingeklapte spiegels naar binnen te rijden middels afzetten met je voeten?
Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick
Voor BT muziek heb je een moderne BT variant nodig die stereo BT ondersteunt...Metalrick schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:27:
Ik ben op zoek naar een goede communicatie set om met mn gf te kunnen praten tijdens het rijden
Was vandaag op de motorbeurs maar kon maar 1 zaakje vinden die iets van communicatiespul hebben. Heeft een van jullie hier ervaring met communicatiesets?
GF zou het leuk vinden om muziek te kunnen luisteren vanaf haar telefoon via bluetooth, maar hoe goed is de geluidskwaliteit via bluetooth? En werkt bluetooth ook altijd, dat je geen gezeur hebt met pairen etc?
Op mijn mono scala rider kan ik wel muziek van mijn Zumo luisteren maar dat klinkt voor geen meter IMHO..
Wat in jullie geval misschien het makkelijkste en goedkoopste is, is een bedraad intercom setje kopen, Lidl heeft die soms in de aanbieding voor 2 tientjes ofzo...
Ik heb er nog een ongebruikte liggen omdat MrsT nooit achterop durft

Een collega had zo'n ding van Cardo en was daar erg tevreden over. Hij gebruikte 'm voor bellen op de brommerd en voor zijn TT. Ik zie dat ze ook teamsets hebben die 'factory paired' zijn zodat je over en weer kunt praten en in totaal van 4 verschillende audiobronnen in parallel kunt genieten. Dus GPS, Telefoon, iPod en elkaar. Kost een paar centjes, maar nog altijd een stuk goedkoper dan die Baehr setjes.Metalrick schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:27:
Ik ben op zoek naar een goede communicatie set om met mn gf te kunnen praten tijdens het rijden
Ik ga ook wel voor zo'n Cardo, erg handig voor mijn navigator die ook met BT werkt. Telefoon kan er dan ook op, maar ik zie mij nog niet zo veel bellen tijdens het rijden.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die heeft m'n pa ook een keer gekocht (kost toch niks), maar na 30 min achterop met die dingen had ik het gevoel dat m'n oor eraf lag. Het oordopjes gedeelte steekt veel teveel naar buiten, waardoor het hele dopje keihard je oor ingedrukt wordt. Opzich werkte het wel goed, je kon mekaar goed verstaan. Alleen met afstappen moet het kabeltje niet vergetenToolkiT schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:45:
[...]
...
Wat in jullie geval misschien het makkelijkste en goedkoopste is, is een bedraad intercom setje kopen, Lidl heeft die soms in de aanbieding voor 2 tientjes ofzo...
Ik heb er nog een ongebruikte liggen omdat MrsT nooit achterop durft
[ Voor 11% gewijzigd door Dannisi op 27-02-2009 11:37 ]
There is no place like 127.0.0.1
Vanavond nog een lap over de AT en dan morgen om 0800 naar de dealer
And it goes BRAAAAAPP!
Als je maar lekker 'fris' op je nieuwe bike stapt.
Die N206 is best een tof ding, ben er gisteren nog overheen geknald, gemiddelde snelheid 70 km/h (tussen afslag A4 en oprit A44). En dat ondanks de flitspalen_Apache_ schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:25:
Un-fucking-believable, wat een suvkutten rijden er rond in dit kikkerlandje. Rij ik op de toerit van de A4 vanaf Leiden ( N206 ) naar Den Haag.
Dat ben ik niet met je eens. Mijn ervaring is dat van de bumperklevende automobilisten 95-98 procent het niet doorheeft en direct een gat laat vallen. Mijn tactiek, ff "wegduwen" met m'n arm, een keer boos omkijken (met balaklava) en vervolgens het gas los laten en lichtjes bij remmen. Als dat niet werkt de middenbok naar beneden en ze stilremmen (tot 40 km/h oid)snars schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:00:
Met zo'n actie heb ik dat afgeleerd. Ik heb niet het idee dat ik andere mensen vanaf m'n motortje kan opvoeden. Een enkeling reageert goed, de meeste reageren niet
Dat gebeurt mij uiterst zelden, tot nu toe twee keer met bumperkleven gehad. Als jou dat geregeld gebeurt denk ik toch dat je zelf iets fout doet.en dan heb je nog de mafkees die door dat ene gebaar of seintje in blinde razernij ontsteekt en je van de weg probeert te rijden.
Als je brandplekken op z'n motorkap tot "winnen" rekent ;-)Dus voor mij betekent een bumperklever zelf gas geven, of aan de kant gaan, of gewoon....negeren. Je kunt niet winnen, alleen verliezen.
Die cijfers zijn natuurlijk onzin. Die R1 is leeg, dus zonder brandstof, olie, accuvloeistof, chauffeur. Zet je dat er allemaal wel bij dan ben je 100/120 kg verder en heeft die HossBoss een veel hogere verhouding..DieterVDW schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:44:
Pff de power/weight ratio is slechts 0.83 HP/kg . Dan koop je beter een R1 (1.04 HP/kg).
torque is everything?DieterVDW schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:44:
Err.. handling is everything.
Ben die yankees wel zat met hun 'There's no replacement for displacement', hun draaicirkel is groter dan de evenaar. Geef mij maar een motor die mij bij elke bocht die ik goed aansnij een subtiel vleidend gevoel geeft.
Verwijderd
Doe eens rustig? Je hoéft er toch niet op te rijden? Er is een markt voor, dus wat is dan het probleem._Apache_ schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:58:
[...]
Ben die yankees wel zat met hun 'There's no replacement for displacement', hun draaicirkel is groter dan de evenaar. Geef mij maar een motor die mij bij elke bocht die ik goed aansnij een subtiel vleidend gevoel geeft.
Het is gewoon een TOTAAL andere cultuur en manier van motorrijden. Jij wil als een uitslover, gekleed in plastic pads, kneedraggen in élke bocht. Anderen willen op het geluid van een rustgevende low-rpm diepe roffel aan 60mph met wind in de haren van het landschap genieten.
Mijn horizon is breder dan een heel bekrompen en beperkte kijk op motorrijden die enkel crotch rockets behelst of "toelaat"... of <insert eigen sub-categorie>
En idd, die boss hoss is belachelijk. Iemand die dat overweegt moet gecertifieerd ontoerekeningsvatbaar verklaard worden. Maar ooit wil ik daar wel eens een ritje op versieren.

En het 'displacement' verhaal is ook helemaal zo gek niet. Het hangt er maar vanaf wat je wil. Veel low-rpm torque en 'shiftless' driving. Motor in 4de versnelling en de hele dag in 4de kunnen rondrijden. Geen gears moeten droppen bij een snelle overtake op de autosnelweg. 1500-1600-1800 cc is dan helemaal nog zo gek niet. En het hoort gewoon bij het karakter van die 'niche-markt'.
Nee, ik ben ook geen voorstander van 250mm achterbanden, maar op die Amerikaanse interstates hoef je toch alleen rechtdoor.
Wat vind je dan van een oer-Europese roadster als een Triumph Rocket III met 2.3L (!!) motor, die volgens verschillende bronnen een erg acceptabel karakter heeft, ondanks z'n gewicht.
Voor mij persoonlijk is alles acceptabel van cruiser tot euro-naked roadster tot adventure on/off tot classics. Enige wat mij absoluut niet trekt is het genre fireblade/R1. Maar het zou geen kwaad kunnen om niet zo bekrompen op de motorhobby in het algemeen neer te kijken. Leven en laten leven.
Nog andere mensen zullen continu op pre 1970 classics rondrijden. Anderen op mega scooters, elk z'n ding? Zolang het maar twee wielen heeft, zijn het allemaal bikers. Stop hatin' and start rollin'!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 18:20 ]
Ik mis alleen nog de tweetakt dieselmotor met hydraulische koppeling.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Hier in het wild gespot vanaf een terrasje in OsloVerwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:06:
[...]
Uiteraard, dat ding ziet er sowieso veel te ambachtelijk uit. Als je een beetje rationeel bent dan is dit ding totaal belachelijk. Enkel omdat één of andere hillbilly Amerikaan het wel cool vond om een chevy blok tussen twee wielen te hangen...![]()
Maar is dat ook niet één van de charmes van die dingen: omdat het kán
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Je hoorde dat ding echt al 2-3 minuten op voorhand in de verte aangebruld komen
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
klik: youtube
De motor is slechts een klein deel van de vergelijking, de rest zit op het zadel.
Trouwens, laat die boss hoss nu maar vallen, ik heb er al spijt van dat ik er naar gerefereerd hebt. Je snapt toch hopelijk zelf ook wel dat dit een motorcycle freak accident is. Een puberale hillbilly fantasie. Niemand neemt een 5L V8 in een motor serieus, dus laat niemand zich op dat gedrocht baseren om waar dan ook een mening over te vormen. Dat lijkt mij duidelijk.
HeheDinX schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:31:
Hier in het wild gespot vanaf een terrasje in Oslo
[afbeelding]
Je hoorde dat ding echt al 2-3 minuten op voorhand in de verte aangebruld komen
Nu ja, zie ook hoe belachelijk dat ding er in profiel uitziet. Van zodra je bijna drie van die wielen kwijt kan tussen voor- en achterwiel ben je idd niet goed bezig en is alles buiten proportie
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 17:38 ]
Dat zou je nog wel 's vies kunnen tegenvallen. De draaicirkel van de meeste Ducs is groter als die van een Harley.._Apache_ schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:58:
Ik ben die KD-ers die niet verder dan 15 km van hun huis komen (om te posen) ook zat, maar wat is er mis met een beetje verdraagzaamheid

Dinsdag rijbewijs aanvragen en nog even doorsparen voor een motor ( max 25kW)
Heb een Honda CBF250 uit 2005 op het oog (25kW). Alleen de topsnelheid van dat ding is een beetje laag

ik zeg ook niet dat ik er van hou, maar vind het wel leuk om te zien...meer ook niet..maar goed...dat heb ik ook met supersports...ieder zn ding...
Die CBF250 heeft toch topsnelheid van rond de 160km/h... harder mag toch niet
Vandaag hele dag geknutseld aan me motor!! voor t eerst danwel te verstaan:
-bougies vervangen
-compressie gemeten
-gehuild
-carburateurs gesynchroniseerd
-luchtfilter schoongemaakt
-kleine dingetjes als idle speed en choke goed zetten
eigelijk wou ik vanavond ook nog kleppen stellen (als motor afgekoeld was) maar carbs synchroniseren heeft me tot 16u geduurd
Toen ik begon was cilinder 1 (default niet te stellen) rond de -0.3bar en de andere drie cilinders rond de -0.1. Nu allemaal rond de -0.22 bar idle
Moest in de tussentijd de idle fuel schroef 2 keer verdraaien, hopelijk de goede kant op!
Ctrl+k
Inderdaad. Het is al erg genoeg dat ze zo'n klein piemeltje hebben...Autoreply schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:13:
[...]
Ik ben die KD-ers die niet verder dan 15 km van hun huis komen (om te posen) ook zat, maar wat is er mis met een beetje verdraagzaamheid
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Je moet eerst je kleppen stellen en daarna synchroniseren, het kleppen stellen heeft invloed op de synchronisatie.Sibylle schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:13:
eigelijk wou ik vanavond ook nog kleppen stellen (als motor afgekoeld was) maar carbs synchroniseren heeft me tot 16u geduurdDie schroefjes zitten tussen twee carburateurbodies in het midden van het (hete) blok....en de hoek om schroeven ging moeilijk met een mm tegenlijk zonder het schroefje los te laten.
leeg
Voor zover ik heb gelezen op internet is het makkelijk om te zorgen dat het iig synchroon loopt om te beginnen, en dan kleppen te stellen en weer opnieuw afstellen.4x2 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:47:
[...]
Je moet eerst je kleppen stellen en daarna synchroniseren, het kleppen stellen heeft invloed op de synchronisatie.
Kijken of ik tijd heb om die kleppen binnekort te stellen
Hoelang is aan te raden om de motor helemaal te laten afkoelen? Ik zou t liefste 8uur rijden en dan na colleges rond 16u beginnen, zou dat kunnen?
Nog een vraag over wat er in de handleiding staat:
Using two feeler blades of the correct thickness (see Specifications), insert them between each valve stem end and its adjuster screw tip of the rocker and check that they are a firm sliding fit (see illustration). Note: It is important that two feeler blades are used to prevent twisting of the rocker arm and subsequently incorrect readings

Op t plaatje staat echter maar één voelermaat, en ook nog eens in een zeer rare houding (zo kun je toch nooit meten....). Iemand details of tips?
en als laatste, er staat in de handleiding:
Uhm, is dat echt nodig? enne waarom alleen aan de linkerkantFit a new gasket to the left side engine cover, install the cover and tighten its bolts securely. Top up the engine oil.
Ctrl+k
Nou, degene waar ik gisteren achter reed (en vaker mee rijd) die haalt een goede 120 km/h, met wind mee miss 128 km/h. Gecorrigeerd (GPS) is dat nog geen 115 km/h zonder wind en een klein kereltje erop. Inhalen is helemaal een drama terwijl dat met een 25 kw Diversion een eitje was, alleen op de snelweg had je iets meer geduld nodig.Sibylle schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:13:
gefeliciteerd
Die CBF250 heeft toch topsnelheid van rond de 160km/h... harder mag toch niet
Gefeliciteerd Mud, maar ga gewoon lekker voor een Fazer, Diversion, Deauville of iets vergelijkbaars. Allemaal zeer betaalbaar, betrouwbaar en net zo makkelijk als een 250
[ Voor 9% gewijzigd door Autoreply op 27-02-2009 21:54 ]
Ik houd normaal gesproken 5-8 uur afkoelen aan, maar na een lange rit kun je m beter 12 uur laten staan, warmte blijft er nog vrij lang in zitten.Sibylle schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:46:
[...]
Voor zover ik heb gelezen op internet is het makkelijk om te zorgen dat het iig synchroon loopt om te beginnen, en dan kleppen te stellen en weer opnieuw afstellen.
Hoelang is aan te raden om de motor helemaal te laten afkoelen? Ik zou t liefste 8uur rijden en dan na colleges rond 16u beginnen, zou dat kunnen?
En kleppen stellen moet je altijd mee beginnen, goed synchroon stellen bij een magna (en de rest van de V4's) is al een ramp op zich, laatste wat je wilt is dat 1 keer voor niks doen.
Je had al wel ontdekt dat er 3 schroeven zitten ?
Makkelijkste manier bij de 750 (400-500 heb je die ruimte niet) vind ik om gewoon een dopje uit het doppendoosje te pakken (7 of 8 is het) en die gewoon met je vingers te draaien.
Vergeet niet na iedere keer aan de schroefjes te draaien een keer goed gas te geven zodat ie alles zich zet.
En mik, zeker als ie meer dan 50000km gelopen heeft niet op exact gelijke waarden voor iedere cilinder, door slijtage/speling lukt dat toch bijna niet meer.
Zou het dynamodeksel (die bedoelen ze) lekker laten zitten (goede kans dat ie muurvast zit), het ding op zn middenbok zetten, in de hoogste versnelling zetten en het achterwiel ronddraaien.Nog een vraag over wat er in de handleiding staat:
[...]
[afbeelding]
Op t plaatje staat echter maar één voelermaat, en ook nog eens in een zeer rare houding (zo kun je toch nooit meten....). Iemand details of tips?
[...]
Uhm, is dat echt nodig? enne waarom alleen aan de linkerkant
Dan kun je met een lange schroevendraaier voorzichtig voelen wanneer de zuigers bovenin staan via de bougiegaten.
Dan kijk je even of de nok van de sleper af wijst ( _^ zoiets dus), zo ja, dan kun je die kleppen stellen.
En zo ga je alle cilinders af.
Duurt iets langer dan de krukas op de merktekens zetten maar werkt op een motor met relatief tamme nokkenassen prima voor het stellen vd kleppen.
Voelermaatjes zijn idd niet echt prettig er tussen te duwen (en wat je ook doet, meet niet tussen de sleper en de nok, maar tussen de klepsteel en de sleper, anders klopt er geen zak van)
Dus dat is gewoon een kwestie van schelden en proberen, een lipje dr aan buigen wil ooit helpen, maar let op dat je dan niet de gevouwen hoek tussen de klepsteel en sleper duwt, aangezien je dan verkeerde waardes meet.
leeg
Een beetje in de wat met alle termen dus ik vraag t maar voor de zekerheid:
-de kleppen zitten allen met een veer vast die ze gesloten houdt
-de sleper is het geval met de twee schroeven (op de foto), deze wordt door een nok 'aangedreven'
-de sleper duwt een klep naar onder, en dan staat de klep open
-de nok duwt in compressie de sleper NIET richting klep en alle vier de kleppen van die cilinder zitten dus dicht
-wat ik moet meten is hoeveel ruimte er zit tussen de sleper en de klep, op het moment dat de sleper niet wordt geduwd door de nok (want anders is er geen ruimte).
Als dat correct is, dan kan ik komende week lekker sleutelen
En helaas dan nog een keer de carburateurs synchroniseren, maarjah....wordt ik daar misschien ook handig is
Ik kon trouwens niet met mijn handen de schroefjes van de carburateurs aandraaien omdat het daar te heet was, misschien handschoenen zonder vingertoppen maken van oude dunne leren.
Ctrl+k
Verwijderd
(bougies, kleppen, ed...)
Met twee maten bedoelen ze omdat je binnen een bepaalde marge moet zitten. Bijvoorbeeld tussen 0.15 en 0.20. Je moet ze er een beetje raar tussen frommelen (ik steek altijd de voelermaat door het gat zodat hij naast de klep hangt en beweeg hem dan horizontaal er tussen). Dus, de 0.20 voelermaat past niet, maar 0.15 wel, dan zit je goed. Of, je kan bijv 0.18 nemen, en als die er tussen zit moet hij met een klein beetje weerstand kunnen bewegen.Sibylle schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:46:
[...]
Voor zover ik heb gelezen op internet is het makkelijk om te zorgen dat het iig synchroon loopt om te beginnen, en dan kleppen te stellen en weer opnieuw afstellen.
Nog een vraag over wat er in de handleiding staat:
[...]
[afbeelding]
[...]
Uhm, is dat echt nodig? enne waarom alleen aan de linkerkant
Je haalt de linkerkant er af zodat je bij de krukasmoer kunt en de tekens op het vliegwiel kunt zien. Met de moer kan je krukas draaien tot de tekens op de juiste plaats zitten. Maar, je kan ook de tip van 4x2 gebruiken.
Klopt helemaalSibylle schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:11:
dankjewel voor je advies
-de sleper is het geval met de twee schroeven (op de foto), deze wordt door een nok 'aangedreven'
-de nok duwt in compressie de sleper NIET richting klep en alle vier de kleppen van die cilinder zitten dus dicht
-wat ik moet meten is hoeveel ruimte er zit tussen de sleper en de klep, op het moment dat de sleper niet wordt geduwd door de nok (want anders is er geen ruimte).
Als dat correct is, dan kan ik komende week lekker sleutelenAllee jammer dat mijn radiator er helemaal af moet (en dus koelvloeistof eruit etc) omdat ik er anders niet bij kom.
En helaas dan nog een keer de carburateurs synchroniseren, maarjah....wordt ik daar misschien ook handig is
Ik kon trouwens niet met mijn handen de schroefjes van de carburateurs aandraaien omdat het daar te heet was, misschien handschoenen zonder vingertoppen maken van oude dunne leren.
Mijn broertje heeft een oude bmw, inderdaad een genot om aan te sleutelen. Carburateurdeksel zit ook niet met schroeven vast, maar met een beugel, even sproeiers schoonmaken is echt met een paar minuten geklaard.Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:27:
In dat opzicht kan ik mij voorstellen dat een boxer een geschenk uit de hemel is
(bougies, kleppen, ed...)
Zo heb je het goed, als de zuiger bovenin staat bij de compressieslag moet je idd de klepspeling meten.Sibylle schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:11:
dankjewel voor je advies
Als dat correct is, dan kan ik komende week lekker sleutelenAllee jammer dat mijn radiator er helemaal af moet (en dus koelvloeistof eruit etc) omdat ik er anders niet bij kom.
Weet zo niet precies welke klepspeling de 750 ook alweer moest hebben, maar ik dacht 0,15mm.
Dan kun je het beste de uitlaatkleppen op een iets lossere 0,15 zetten (oftewel, 0,16/0,17) dan de inlaatkleppen aangezien deze warmer worden.
Overigens moet je met die schroevendraaier methode een klein beetje opletten als je voelt waar de zuiger staat, de klepstelen van de kleppen zijn bij een motor erg dun en gaan dus bij het minste of geringste krom.
Radiateur dr af halen is overigens niet zoveel werk bij een magna
Lastiger onding is het plastic kapje waar de bobines in vallen zitten, makkelijkste is om gewoon die C-vormige ophangbeugeltjes dr gedeeltelijk af te knippen/zagen als je m dr uit hebt.
Verder een beetje opletten of alle kabels en slangen daar goed lopen, volgens mij staat dr in dat plastic bakje wat waar moet.
Van de achterste cilinders kun je overigens het onderste deel van het kleppendeksel dr tussenuit halen, maar echt makkelijk gaat het niet.
En je moet opletten bij het monteren van de deksels voor en achter, er zit een kort en lang uitsteeksel aan in het midden, als dat verkeerd zit lekt ie een 'beetje'
De bouten waarmee de deksels vastzitten zijn ook een gevalletje vast=vast, anders draai je de draad van de nokkenaslagerkappen dr uit.
leeg
Foto's komen later vandaag wel.
And it goes BRAAAAAPP!
Gisteren op de motorbeurs weer even op een KTM Adventure gezeten, wat een ongelofelijk gave fiets.
Ik vind hem echt zoveel gaver dan een GS.
Ben benieuwd naar de fotos!
Niemand die hier iets over kan zeggen?Operations schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:22:
Wat zijn jullie ervaringen met een MRA Touring scherm? Ik heb op mijn hayabusa toch wat last van de wind, ben best groot 1,92m en flinke schouders. Ik heb nu z'n scherm besteld, ben alleen een beetje bang dat het a. geen porem isen b. of het werkt.
Iemand die iets kan zeggen over vooral puntje b?
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dit topic is gesloten.