Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.377 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

Jawel, maar flinke roadrash. Die chick was trouwens een soort stuntchick, dus 'she knew the risks'. Google maar een beetje rond, dan vind je het verhaal en de foto's (naar, maar niet eng) wel. Het was een mooie meid, had ze maar wat beter voorbereid...

http://www.kontraband.com...2-Aftermath/?gpage=9#show

Ik twijfel of het bij elkaar hoort, maar het zou kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Twhomp op 14-02-2009 12:15 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Twhomp schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:11:
Jawel, maar flinke roadrash. Die chick was trouwens een soort stuntchick, dus 'she knew the risks'. Google maar een beetje rond, dan vind je het verhaal en de foto's (naar, maar niet eng) wel. Het was een mooie meid, had ze maar wat beter voorbereid...

Hoe ironisch dat die blonde naast haar op de bank een Alpinestars tshirt aan heeft _O-

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Dat had ik nog niet eens gezien :o

Misschien is het een soort service van Alpinestars: "Als je weer heel bent, koop je dan een pak bij ons?" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Ray-zor schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 03:49:
Langzaam begin ik ook richting mijn verkeersdeelnemingsexamen te geraken en het rijden bevalt me zo goed dat ik er aan denk om de motor ook (regelmatig) voor woon-werk verkeer te gebruiken. Echter, ik woon midden in een stad(je) in een appartement zonder tuin en eigen parkeer gelegenheid. De auto staat heel dichtbij in een parkeergarage van de gemeente. Maar bij navraag blijkt dat ze daar sinds een tijdje geen motoren meer vergunningen verlenen (ga nog informeren waarom). Even ervan uitgaande dat ik liever overdekt sta, dan is de dichtsbijzijnde, en tevens enige, door de gemente aangeboden motorstalling minstens een kwartier lopen.
Nu heb ik gezocht op allerlei termen als stalling, parkeerplaats en garage(box) al dan niet in combinatie met het woord motor. Maar dat levert voor mijn situatie niks op nuttigs op.
Misschien nog tips hoe ik aan een (particuliere) parkeerplek kan komen?
makkelijk toch, auto er uit en motor er in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:49:
[...]
In elk geval zijn die filmpjes altijd te grappig :)
Allemaal van die gevalletjes 'te kleine piemel' en 'teveel testosteron'...wat een eikels! Dat krijg je ervan als je een motor ziet als een middel om je oninteressante persoonlijkheid aan te vullen tot iets wat ergens op lijkt. Lekker stoer doen op zo'n ding, dan lijk je nog ergens op...in hun Neanderthalerbrein dan... ;) er jammer eigenlijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

HammerT schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:00:
[...]

Hehehe, auto is eigenlijk van m'n vriendin, maar ik kan het allicht vragen..... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ray-zor op 14-02-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Ray-zor schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 03:49:
Misschien nog tips hoe ik aan een (particuliere) parkeerplek kan komen?
Misschien op het prikbord in het lokale winkelcentrum of supermarkt? Of brutaal proberen bij mensen in de buurt met grote tuin of schuur (die je een beetje kent dan).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Zo, net een pak aangeschaft, wat is dat snel geld uitgeven zeg :X En ik dacht met 100 klaar te zijn voor de laarzen, dat werd minimaal het dubbele. Maar goed, nu ben ik helemaal klaar om te gaan motorrijden.......nu de motor nog. Eerst maar eens huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

[...]

kijk even in de algemene verordening van je stad/gemeente of er iets in staat over motoren. de ene meld expliciet dat bijvoorbeeld motoren een verguning moeten hebben, de ander vermeld dit niet

zolang er niet staat "ticket of vergunning verplicht" en je zet em niet op een plek waar normaal een auto staat, en je kunt langs de slagbomen af :P just do it! :+
André schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:47:
Zo, net een pak aangeschaft, wat is dat snel geld uitgeven zeg :X En ik dacht met 100 klaar te zijn voor de laarzen, dat werd minimaal het dubbele. Maar goed, nu ben ik helemaal klaar om te gaan motorrijden.......nu de motor nog. Eerst maar eens huren.
ik ging voor 400 euro aan een textiel pak, liep naar buiten met 1300 euro aan:
-motor (vfr :P)
- winterhandschoenen, winterbroek en winterjas :)

[ Voor 32% gewijzigd door rimpeldinky op 14-02-2009 18:06 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Óf je zet de motor gewoon dwars vóór of achter je éigen auto... past gemakkelijk in één parkeervak (tenzij je een verlengde Hummer H1 rijdt, natuurlijk).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Twhomp schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:11:

Auw.... :X

Nog 2 fototjes van m'n nieuwe fiets:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2njdges.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1zef342.jpg

Nu alleen nog lekker weer om een beetje te kunnen rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

The Doctor schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:24:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij glimt lekker!
ik blijf erbij dat ik dat model zx6r, in het blauw, de mooiste zx6r vindt.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

pff.. waarom nou een blauwe? Een zwart/grijze gaat veel harder joh :P

Leuke sleur en pleur fiets imo :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
Ik volg maar even met mijn oudere Ninja :P (en het CBtje staat er ook op)
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410768.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410776.jpg
Ik heb er toch alweer 3000km bijgezet sinds ik haar heb, al een maand of 3 nu denk ik. Heerlijke moto (vind ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:40

_Apache_

For life.

moto-moi schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:47:
Een zwart/grijze gaat veel harder joh :P
[flauw]Niet aan je schaamrandje te zien :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

_Apache_ schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:20:
[...]
[flauw]Niet aan je schaamrandje te zien :+
Die heb ik er een paar maanden geleden compleet afgereden @ ANWB circuit in lelystad :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ff een praktisch vraagje. Hoe fix ik een plastic ruitje? De tripmeter van mijn AT heeft een barstje in het raampje van de tripmeter en ik wil dat toch maar wel fixen mocht er een koper komen. Ik vind met google wel een site die verwijst naar een soort lijm dat transparant plastic zou fixen. Ik vraag dan af of ik dat niet beter kan laten doen door iemand of beter een kopietje kan laten maken. Ik zou dan niet weten wat voor'n bedrijf dat voor een particulier zou doen.

ideetjes?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Goede. Casemodders gebruiken voor het lijmen van plexiglas vaak aceton of plexi-lijm. Misschien is dat wat? Zal wel bij de bekende casemod-shops te krijgen zijn.

Edit:
De barst zal waarschijnlijk wel te zien blijven.
Als het glaasje wat je bedoelt vlak is, kun je het misschien gewoon uitzagen uit een stuk plexi.

[ Voor 32% gewijzigd door c0ne op 15-02-2009 16:09 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Of je gaat naar de Gamma en koopt daar plexiglaslijm van Bison (een tube).

Voor zo'n klus ga je geen plexischaafsel en aceton 50-50 mengen of kankerkans krijgen van Chloroform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Man wat kunnen ze op MF toch lopen zeuren zeg...
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/155488/last

Halve Versys topic vervuilt met BMW geleuter...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Weet er iemand goede adressen in italie in de buurt van de stelvio pas om te overnachten, liefst incl ontbijt en avondeten :) ? (herberg oid)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:14:
Weet er iemand goede adressen in italie in de buurt van de stelvio pas om te overnachten, liefst incl ontbijt en avondeten :) ? (herberg oid)
Verkapte 'kijk mij eens naar de stelvio pas gaan' post ;)

Zijn er geen sites waar lijstjes met hotels op staan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:56
M3rcury schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:14:
gewoon rijden en rond een uur of 5 gaan zoeken, het barst daar van de "motorvriendelijke" hotels.

O+ stelviopas O+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:18:
[...]

Verkapte 'kijk mij eens naar de stelvio pas gaan' post ;)
Ik heb dat allang verteld dat ik naar stelvio zou gaan ;)
Zijn er geen sites waar lijstjes met hotels op staan?
Dat vraag ik nou juist. Heb 2 herbergen gevonden die wel okee waren (dus met stalling en ontbijt/avondeten) maar verder kon ik nog niet echt wat vinden. Denk dat ik gewoon de verkeerde zoektermen gebruik.
Grolsch schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:23:
[...]

gewoon rijden en rond een uur of 5 gaan zoeken, het barst daar van de "motorvriendelijke" hotels.

O+ stelviopas O+
Ik wil dus zekerheid hebben wat het gaat kosten, en dat ik plek heb. Uiteraard ga ik buiten het hoogseizoen, maar als ik bijvoorbeeld 350e in gedacht had voor slapen en ontbijt/avond eten en ik kom daar aan en het is 500, dan gaat het niet goed. (Ik moet hard sparen voor die vakantie namelijk)

[ Voor 34% gewijzigd door M3rcury op 16-02-2009 15:34 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

M3rcury schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:32:
[...]

[...]

Dat vraag ik nou juist. Heb 2 herbergen gevonden die wel okee waren (dus met stalling en ontbijt/avondeten) maar verder kon ik nog niet echt wat vinden. Denk dat ik gewoon de verkeerde zoektermen gebruik.

[...]

Ik wil dus zekerheid hebben wat het gaat kosten, en dat ik plek heb. Uiteraard ga ik buiten het hoogseizoen, maar als ik bijvoorbeeld 350e in gedacht had voor slapen en ontbijt/avond eten en ik kom daar aan en het is 500, dan gaat het niet goed. (Ik moet hard sparen voor die vakantie namelijk)
Heb je www.booking.com al geprobeerd, die zijn altijd redelijk volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
M3rcury schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:32:
[...]

[...]

[...]

zeker de eerste keer dat je richting die landen (oostenrijk/zwitserland/Italie) met de motor op vakantie gaat.

Het is niet zo duur daar, paar tientjes per nacht incl. fruhstuck :P

Motorrijden is vrijheid, dus niets boeken, gewoon tegen 16:00 op de bon a voi een wazig motor hotelletje zoeken (zonder navigatie natuurlijk :+ ) :P

google eens 1 x op stelvio motor hotel, de eerste linkje lijken me direct interesant.

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 16-02-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Grolsch schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:52:
[...]

zeker de eerste keer dat je richting die landen (oostenrijk/zwitserland/Italie) met de motor op vakantie gaat.

Het is niet zo duur daar, paar tientjes per nacht incl. fruhstuck :P

Motorrijden is vrijheid, dus niets boeken, gewoon tegen 16:00 op de bon a voi een wazig motor hotelletje zoeken (zonder navigatie natuurlijk :+ ) :P

google eens 1 x op stelvio motor hotel, de eerste linkje lijken me direct interesant.
We gaan met een auto met motortrailer die kant op, dus ik wil gewoon een vast plek hebben ;) Maar het wordt idd de eerste keer. waarom ben ik nou zo dom om niet daarop te zoeken |:(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik persoonlijk ben meerdere keren, meerdere weken met m'n motor door europa gereden en heb nog nooit een hotel/camping besproken.

In gebieden waar motorrijden mooi is (oostenrijk/italie/dolomieten/etc.) komt buiten het seizoen bijna niemand. Het enige wat je er tegekomt zijn "rimpelsauriers" en motorrijders, dus plek genoeg in de hotels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

*twijfel *twijfel *pieker *pieker

Ik kan vrij gemakkelijk een Adv-950 S krijgen. Het enige wat ik ervoor hoef te doen is mijn AT en zo'n 3500 euro aan de huidige eigenaar geven. Ik houd dan nog eens 3000 euro over voor zaken als revisie van het motorblok en bijvoorbeeld het poedercoaten van het frame zodat alles weer als nieuw er uit ziet en functioneert.

Toch twijfel ik

De motor heeft 60k gelopen waaronder een lange woestijn reis.

Kopen of doorlopen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:56:

Ik kan vrij gemakkelijk een Adv-950 S krijgen. Het enige wat ik ervoor hoef te doen is mijn AT en zo'n 3500 euro aan de huidige eigenaar geven. Ik houd dan nog eens 3000 euro over voor zaken als revisie van het motorblok en bijvoorbeeld het poedercoaten van het frame zodat alles weer als nieuw er uit ziet en functioneert.

Toch twijfel ik

Kopen of doorlopen?
kan je hem niet laten keuren zoals in moto73?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:57:
[...]

kan je hem niet laten keuren zoals in moto73?
Als ik er heen ga neem ik sowieso die Erik van Lent mee. Ik met hem al door gesproken waar het om gaat. Hij zegt in iedergeval niet meteen "laat maar staan dat ding" .

't is meer dat ik door teleurstellingen in het verleden niet weer zo'n ervaren brommer meteen neem. Als ik mijn motor verkoop dan kan ik met het geld ook naar duitsland en voor het zelfde bedrag eentje halen met minder kilometers en een beter verzorgd uiterlijk.

Het is eigenlijk meer een kwestie van geduld

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:15
ROFLASTC schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:10:
[...]

Als ik er heen ga neem ik sowieso die Erik van Lent mee. Ik met hem al door gesproken waar het om gaat. Hij zegt in iedergeval niet meteen "laat maar staan dat ding" .

't is meer dat ik door teleurstellingen in het verleden niet weer zo'n ervaren brommer meteen neem. Als ik mijn motor verkoop dan kan ik met het geld ook naar duitsland en voor het zelfde bedrag eentje halen met minder kilometers en een beter verzorgd uiterlijk.

Het is eigenlijk meer een kwestie van geduld
Ik denk dat laten keuren de enige optie is, ook een brommer met 10k op de teller kan compleet afgeragd zijn, uiteraard is de kans kleiner maar toch. Al helemaal als je het hebt over modellen die gemaakt zijn om mee naar Zuid Afrika te rijden. Overigens lijkt mij het ook niet negatief die woestijnreis, dat betekent dat zo iemand al wat serieuzer met motorrijden bezig is. Uiteraard blijft het gokken :-)
Maar ik heb die site van Erik van Lent even doorgelezen, lijkt me een capabele eerlijke vent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb sinds kort een garage tot mijn beschikking en heb er nog niet meteen een nut voor, aldus heb ik nu het wilde idee om eens een oud brik te kopen en helemaal uit elkaar te schroeven en vervolgens te kijken hoe ver ik kom met het ook weer in elkaar draaien :) :) .

De kans dat ik dat ding volledig uit elkaar draai en het dan opgeef is echter wel realistisch, ik vraag me dan ook af hoe makkelijk je afkomt van een stuk schroot? Als ik een goeie exit-strategie heb in geval van compleet falen of compleet verlies van interesse, dan zou ik dat wel eens willen proberen.

Als je een uit elkaar geschroefde motor afgeeft bij een schroothandel, zijn die daar dan blij mee?
Dan moet ik enkel nog bedenken hoe ik dat brik in mijn garage krijg, en het schroot weer uit.
En een betaalbaar brik vinden ...

(Alweer een wild plan waar allicht niks van terecht komt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:56:

Toch twijfel ik

Kopen of doorlopen?
Voor 3000 euro kun je je motor behoorlijk opkalefateren (poedercoaten echt nodig?). Complete blokrevisie moet toch wel te doen zijn voor dat bedrag.
DieterVDW schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:53:
Ik heb sinds kort een garage tot mijn beschikking en heb er nog niet meteen een nut voor, aldus heb ik nu het wilde idee om eens een oud brik te kopen en helemaal uit elkaar te schroeven en vervolgens te kijken hoe ver ik kom met het ook weer in elkaar draaien :) :) .

De kans dat ik dat ding volledig uit elkaar draai en het dan opgeef is echter wel realistisch, ik vraag me dan ook af hoe makkelijk je afkomt van een stuk schroot? Als ik een goeie exit-strategie heb in geval van compleet falen of compleet verlies van interesse, dan zou ik dat wel eens willen proberen.

Als je een uit elkaar geschroefde motor afgeeft bij een schroothandel, zijn die daar dan blij mee?
Dan moet ik enkel nog bedenken hoe ik dat brik in mijn garage krijg, en het schroot weer uit.
En een betaalbaar brik vinden ...

(Alweer een wild plan waar allicht niks van terecht komt :) )
Mijn laatste 3 motoren heb ik zo gekocht. Een motor is niks waard omdat hij uit elkaar ligt en als koper neem je een behoorlijke gok. Nou hou ik zelf erg van sleutelen en geef niet snel op. Mijn huidige motor heb ik ook zo gekregen, XTZ660, laatste model met maar 30k op de teller. Motor liep ineens niet meer met behoorlijk wat rookproductie. Na inspectie een vastloper gehad. Motorrevisie voor paar honderd euro (zelf gedaan). Maar zo heb ik wel voor erg weinig geld (voor mijn budget) een motor waar je weer heel lang weer mee vooruit kunt.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie wel wat problemen eigenlijk :)

Het is niet zo moeilijk, en wel leuk op zich. Maar hou er rekening dat een oud brik mechanisch ook wel wat afgeleefd zal zijn, en dat het succesvol afronden van dit 'experiment' waarschijnlijk extra investeringen zal vagen om de motor helemaal te reviseren.

Sowieso zal je na het uit elkaar halen waarschijnlijk aan nieuwe dichtingsringen, koppakkingen ed moeten gaan denken (sowieso als het een oude motor is)

ten tweede, als je zoiets wil gaan proberen, neem dan ook iets wat nog enigzins de moeite is. Een motor met charisma, een goede klassiek, een motor met een goede reputatie, wat dan ook. Dat betekent ook weer dat het initiële aankoopbedrag misschien net iets hoger wordt.

Ik wil maar zeggen, bij sommige motoren heeft het totaal geen zin. Bij andere zou het een meerwaarde kunnen bieden. Een oude motor terug uit de motteballen halen en in nieuwstaat opleveren is echt een mooi werkje. (alles strippen tot het frame, frame opnieuw behandelen, spuiten, coaten, enz... Die moeite doe je niet voor een 13 in dozijn motor. Laat ik het zo zeggen, je zal die moeite ook niet doen voor een opel corsa 1986 ;) )

Als je daarna halverwege opgeeft en de motor van de hand wil doen aan een ijzerhandelaar, zal je dat natuurlijk niet zoveel opleveren als wat je er hebt ingestoken. Daarom kan je dus beter een motor nemen met een 'fanbase' of enige klassieke waarde. Die mensen hebben er totaal geen probleem mee om een uit elkaar gehaalde motor in dozen van je over te kopen. Integendeel zelfs, je moest eens weten :)

Ik zou het wel eens willen doen, en dan zou ik bvb volgende motoren kiezen: honda CB750 uit de jaren '70 (absoluut icoon!) of kawasaki Z900 (één van de eerste hooligan bikes, maar wel met die klassieke staande viercilinder naked bike look) Voor andere motoren moet ik even nadenken, maar ik vind er vast wel. Het probleem met de jaren '80 is dat er niet veel echt karaktervolle interessante motoren tussen zitten. Maar veel gedateerd ogende plastiek pulp... Je ziet ook op beurzen dat de jaren '70 min of meer 'op' zijn, en dat je nu vooral jaren '80 motoren in kratten vindt. Maar die zijn bijlange niet zo interessant.

Go for it!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:42:

Het is niet zo moeilijk, en wel leuk op zich. Maar hou er rekening dat een oud brik mechanisch ook wel wat afgeleefd zal zijn, en dat het succesvol afronden van dit 'experiment' waarschijnlijk extra investeringen zal vagen om de motor helemaal te reviseren.

Sowieso zal je na het uit elkaar halen waarschijnlijk aan nieuwe dichtingsringen, koppakkingen ed moeten gaan denken (sowieso als het een oude motor is)

ten tweede, als je zoiets wil gaan proberen, neem dan ook iets wat nog enigzins de moeite is. Een motor met charisma, een goede klassiek, een motor met een goede reputatie, wat dan ook. Dat betekent ook weer dat het initiële aankoopbedrag misschien net iets hoger wordt.

Ik wil maar zeggen, bij sommige motoren heeft het totaal geen zin. Bij andere zou het een meerwaarde kunnen bieden. Een oude motor terug uit de motteballen halen en in nieuwstaat opleveren is echt een mooi werkje. (alles strippen tot het frame, frame opnieuw behandelen, spuiten, coaten, enz... Die moeite doe je niet voor een 13 in dozijn motor. Laat ik het zo zeggen, je zal die moeite ook niet doen voor een opel corsa 1986 ;) )

Als je daarna halverwege opgeeft en de motor van de hand wil doen aan een ijzerhandelaar, zal je dat natuurlijk niet zoveel opleveren als wat je er hebt ingestoken. Daarom kan je dus beter een motor nemen met een 'fanbase' of enige klassieke waarde. Die mensen hebben er totaal geen probleem mee om een uit elkaar gehaalde motor in dozen van je over te kopen. Integendeel zelfs, je moest eens weten :)

Ik zou het wel eens willen doen, en dan zou ik bvb volgende motoren kiezen: honda CB750 uit de jaren '70 (absoluut icoon!) of kawasaki Z900 (één van de eerste hooligan bikes, maar wel met die klassieke staande viercilinder naked bike look) Voor andere motoren moet ik even nadenken, maar ik vind er vast wel. Het probleem met de jaren '80 is dat er niet veel echt karaktervolle interessante motoren tussen zitten. Maar veel gedateerd ogende plastiek pulp... Je ziet ook op beurzen dat de jaren '70 min of meer 'op' zijn, en dat je nu vooral jaren '80 motoren in kratten vindt. Maar die zijn bijlange niet zo interessant.

Go for it!
Mijn eerste was een CB750 uit 1978. Helaas de F2 versie zonder spaken. Maar alsnog had ik veel bekijks met dat ding.

Staan op het moment twee K's op MF, deze zijn in goede staat ook nog wel wat waard.
De eerste en de tweede, waarvan de tweede mij het interessantst lijkt.

Waar ik zelf naar aan het kijken ben (maar eigenlijk niet moet doen) is deze, die hij hier te koop zet. De 3ta is niet de meest geliefde fiets van Triumph, maar volgens mij kan je er wel echt iets leuks van maken.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komkommer schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 02:02:
[...]

Mijn eerste was een CB750 uit 1978. Helaas de F2 versie zonder spaken. Maar alsnog had ik veel bekijks met dat ding.

Staan op het moment twee K's op MF, deze zijn in goede staat ook nog wel wat waard.
De eerste en de tweede, waarvan de tweede mij het interessantst lijkt.
Die CB's zijn idd tijdloos. Maar kijk eens naar die achterophanging zeg. Niet te geloven hoe snel je gewend raakt aan moderne techniek :) En toch is dit lange tijd één van de beste motoren ooit geweest :) Lichtjaren voor op wat in Europa destijds uit de fabrieken rolde
Greatest Ever Motorcycles: # 3 - Honda CB 750 (K0)
Waar ik zelf naar aan het kijken ben (maar eigenlijk niet moet doen) is deze, die hij hier te koop zet. De 3ta is niet de meest geliefde fiets van Triumph, maar volgens mij kan je er wel echt iets leuks van maken.
Hmm, twijfelgeval. Er is in elk geval vééél werk aan. En van '58 ga je niet veel spare parts meer vinden vrees ik. Het grote probleem met echt oude 'barn finds' is dat ze vaak niet meer draaien, zelfs niet een beetje. Je weet niet of ze je een kat in de zak proberen te verkopen, dus met nagenoeg 0% bruikbare interne onderdelen. Eventueel zelfs leeggehaald en apart verkocht. Of mensen die twee dezelfde motoren hebben, de beste onderdelen zelf houden voor restauratie en de overschot in een motor lepelen die verkocht kan worden op een oldtimerbeurs, waar je dan vaak snel moet beslissen...

De mooiste triumph's zijn dan ook de '60 modellen. Bonneville, T100... Als ik zoveel werk en geld in een triumph moet steken, dan liefst die periode en die modellen.

Máár, en ik weet dat dit heiligschennis is. Bij triumph moet je wel écht veel zin hebben om nog een origineel oud exemplaar te vinden. Want nu produceert triumph zélf terug 'modern classics'. Dezelfde charme, dezelfde stamboom en hetzelfde uiterlijk, maar wél met EFI (elke morgen netjes starten), schijfremmen, goede ophanging, 865cc, wél werkende electrics, enz... :) Ja, ik snap het verschil wel, maar als ik enkel de looks zou willen, zou ik toch voor een 'new classic' gaan, zeker omdat er ook gewoon triumph op de badge staat (en niet kawasaki W650 ;) ). Een tweedehands zal misschien iets meer kosten dan zelf een origineel herstellen, maar goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 02:20:
[...]

Die CB's zijn idd tijdloos. Maar kijk eens naar die achterophanging zeg. Niet te geloven hoe snel je gewend raakt aan moderne techniek :) En toch is dit lange tijd één van de beste motoren ooit geweest :) Lichtjaren voor op wat in Europa destijds uit de fabrieken rolde

[...]

Hmm, twijfelgeval. Er is in elk geval vééél werk aan. En van '58 ga je niet veel spare parts meer vinden vrees ik. Het grote probleem met echt oude 'barn finds' is dat ze vaak niet meer draaien, zelfs niet een beetje. Je weet niet of ze je een kat in de zak proberen te verkopen, dus met nagenoeg 0% bruikbare interne onderdelen. Eventueel zelfs leeggehaald en apart verkocht. Of mensen die twee dezelfde motoren hebben, de beste onderdelen zelf houden voor restauratie en de overschot in een motor lepelen die verkocht kan worden op een oldtimerbeurs, waar je dan vaak snel moet beslissen...
Als ik het zo zie moet die motor echt helemaal opgeknapt worden. Niks is zo te gebruiken en ik weet ook nog niet of ik hem helemaal origineel zou proberen te krijgen.
De mooiste triumph's zijn dan ook de '60 modellen. Bonneville, T100... Als ik zoveel werk en geld in een triumph moet steken, dan liefst die periode en die modellen.
Ik vind die bonneville's en de tigers inderdaad ook het mooist :).
Máár, en ik weet dat dit heiligschennis is. Bij triumph moet je wel écht veel zin hebben om nog een origineel oud exemplaar te vinden. Want nu produceert triumph zélf terug 'new classics'. Dezelfde charme, dezelfde stamboom en hetzelfde uiterlijk, maar wél met EFI (elke morgen netjes starten), schijfremmen, goede ophanging, 865cc, wél werkende electrics, enz... :) Ja, ik snap het verschil wel, maar als ik enkel de looks zou willen, zou ik toch voor een 'new classic' gaan, zeker omdat er ook gewoon triumph op de badge staat (en niet kawasaki W650 ;) ). Een tweedehands zal misschien iets meer kosten dan zelf een origineel herstellen, maar goed.
Wat je zegt is inderdaad heiligschennis :(. Het karakter alleen al van zo'n oude fiets :).

Mijn vader heeft een HD WLC. Een oldtimer met handschakelbak. Het stuurt echt voor geen meter. En rijden met dat ding is echt niet zo simpel als met de huidige motoren. Maar toch (of juist) is het super om mee te rijden!

[ Voor 10% gewijzigd door komkommer op 17-02-2009 02:36 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komkommer schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 02:32:

Mijn vader heeft een HD WLC. Een oldtimer met handschakelbak. Het stuurt echt voor geen meter. En rijden met dat ding is echt niet zo simpel als met de huidige motoren. Maar toch (of juist) is het super om mee te rijden!
Daar heb ik ook al mee gereden ja (WLA, 1942 burgeruitvoering)...

Een heel avontuur, en niet gemakkelijk, maar idd een ervaring om mee te rijden. Suicide clutch, schakelen met linkerhand en 750cc :p Tegenwoordig tel je pas mee als cruiser op 1500cc+ en 5 keer zoveel vermogen :p Ah, en manuele 'spark advance', om gek van te worden. En remmen.. Welja, wat daar voor zou moeten doorgaan (anticiperen!!) Qua formaat ook echt klein...

Moet je trouwens eens Indian proberen :p Rechterhand: spark advance, linkerhand: gas geven, koppelen met linkervoet en rem met rechtervoet. Schakelen met rechterhand. En nu proberen te vertrekken op een helling, veel plezier ;)

De HD liberator leeft in Nederland wel veel meer dan hier. Ik kan zo meerdere shops opnoemen die daarvan onderdelen verkopen (zowel reproductie als origineel) Je vindt ze dan ook altijd terug op de Belgische old timer beurzen.

Maar goed, die triumph. Ik vind het minder een probleem, omdat je dat originele karkater blijft behouden. (staande twin, zelfde motorkarakter met 360° crank als ik mij niet vergis?) Zelfde uiterlijk, zelfde bedrijf, maar wel veel minder kopzorgen en gewoon elke dag bruikbaar en veilig.

Classics zijn mooi en zo, maar veel verder dan een ritje op zondagmiddag zal het meestal niet zijn.
Al heb ik ooit wel eens op de ring rond Antwerpen een WLA dapper zien meetuffen met het overige verkeer. Gedurfd :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 02:38:
[...]

Daar heb ik ook al mee gereden ja (WLA, 1942 burgeruitvoering)...

Een heel avontuur, en niet gemakkelijk, maar idd een ervaring om mee te rijden. Suicide clutch, schakelen met linkerhand en 750cc :p Tegenwoordig tel je pas mee als cruiser op 1500cc+ en 5 keer zoveel vermogen :p Ah, en manuele 'spark advance', om gek van te worden. En remmen.. Welja, wat daar voor zou moeten doorgaan (anticiperen!!)
Mijn vader had er in zijn studentijd al eentje, maar wegens financien moeten verkopen voor een heul wat lager bedrag dan waar hij hem later voor terug kon kopen.
Moet je trouwens eens Indian proberen :p Rechterhand: spark advance, linkerhand: gas geven, koppelen met links en rem met rechtervoet. Schakelen met rechterhand. En nu proberen te vertrekken op een helling, veel plezier ;)
:D Wel op een Royal Enfield gereden. Maar Indian is toch wel DE oude amerikaanse motor, daar wil ik zeker nog een keer op rijden.
De HD liberator leeft in Nederland wel veel meer dan hier. Ik kan zo meerdere shops opnoemen die daarvan onderdelen verkopen (zowel reproductie als origineel) Je vindt ze dan ook altijd terug op de Belgische old timer beurzen.
Ja, rijden er inderdaad veel van rond.
Maar goed, die triumph. Ik vind het minder een probleem, omdat je dat originele karkater blijft behouden. (staande twin, zelfde motorkarakter met 360° crank als ik mij niet vergis?) Zelfde uiterlijk, zelfde bedrijf, maar wel veel minder kopzorgen en gewoon elke dag bruikbaar en veilig.

Classics zijn mooi en zo, maar veel verder dan een ritje op zondagmiddag zal het meestal niet zijn.
Ik zou heb ook zeker niet voor het dagelijks woon/werk verkeer gebruiken :). Ik vind wel dat je ziet dat het nieuwe motoren zijn met een retro uitstraling.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

En een kickstart op dat soort motoren is gewoon gaaf! Dat was trouwens ook geweldig op mijn CB. Een 4 in lijn aantrappen :D.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alles werkt ja :p Anders is het meestal gewoon een half uurtje vloeken ;) Electrics uit de jaren '70... Pray and kick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 03:13:
Als alles werkt ja :p Anders is het meestal gewoon een half uurtje vloeken ;) Electrics uit de jaren '70... Pray and kick :)
Juist daarom kickstart. :P

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, volgens mij is er dit weekend bij mijn GSXF wat vocht gekomen op plekken waar dat niet hoort... Bij het omdraaien en verwijderen van de sleutel bleef bij poging 1 het complete dashboard actief (hij startte gelukkig niet, al zoemde de injectie wel een beetje bij het indrukken van de startknop), en bij poging 2 bleef alleen een klein stukje van de dashboardverlichting branden...

Na een dag stilstaan was het gistermiddag weer normaal, en de accu was ook niet leeggetrokken. Binnenkort de aansluiting van mijn claxon maar eens beter isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Chakotay schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:58:
Hm, volgens mij is er dit weekend bij mijn GSXF wat vocht gekomen op plekken waar dat niet hoort... Bij het omdraaien en verwijderen van de sleutel bleef bij poging 1 het complete dashboard actief (hij startte gelukkig niet, al zoemde de injectie wel een beetje bij het indrukken van de startknop), en bij poging 2 bleef alleen een klein stukje van de dashboardverlichting branden...

Na een dag stilstaan was het gistermiddag weer normaal, en de accu was ook niet leeggetrokken. Binnenkort de aansluiting van mijn claxon maar eens beter isoleren.
Heh, dus ook nieuwe motoren hebben elektrische problemen :P.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
komkommer schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:52:
[...]

Heh, dus ook nieuwe motoren hebben elektrische problemen :P.
Elektrische problemen zie je waarschijnlijk zelfs meer bij nieuwe motoren dan bij oude, wat er niet is kan ook geen problemen geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 02:20:
[...]

[..]
Die serie had ik trouwens nog niet gezien. #10 ook, bruut offroaden met die oude dingen :o.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:42:

Enig idee over de investering die vereist zou zijn? Ik ben wel bereid er wat geld tegenaan te smijten hoor.

Maar waar vind je zo'n vastloper of klassiekers?
Op 2dehands.be is het goedkoopste wat ik vind een Honda CX500 . Erg leuke motor vind ik wel, maar zou mij beetje schuldig voelen als ik 'm naar de vaantjes help ... Die kan ik krijgen voor max 500€ (loopt wel nog).
Wat lijkt jullie een goeie prijs voor zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komkommer schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:21:
[...]

Die serie had ik trouwens nog niet gezien. #10 ook, bruut offroaden met die oude dingen :o.
Knuckleheads O+ Alle 'legacy' motoren van HD worden nu volop in replica gemaakt. (knucklehead, panhead, en ironhead vooral. Shovelhead heeft iets minder verzamelwaarde, en daar zijn er nog genoeg van) Dus exact dezelfde onderdelen en looks, maar gewoon recent geproduceerd. Bij de vroege knucklehead was er ook een probleempje met olie-routing. In de replica is dat gewoon opgelost. Ik weet dat dit ook een compromis is, maar hier betreft het op z'n minst helemaal dezelfde motor (itt de 'new' triumph waar je niet zo'n voorstander van was ;) ) Originele onderdelen vinden is echt moeilijk. Ik vermoed dat die WLA van jouw pa ook wel voor een zeker percentage nieuwe onderdelen bevat, vooral voor de versnellingsbak durf ik gokken :)

Dus gewoon zo'n knucklehead + frame in een 'crate' kopen, en beginnen sleutelen. (v-twin manufacturer) Ook van de laatste echte Indian (chief) verkopen ze de motor als replica. (zoek op kiwi indian) Het voordeel is dat je de oorspronkelijke techniek plus ontwerp hebt, maar eventueel wel met moderne materialen en gietprocessen. Damn, dat is echt iets waar ik lang mee in m'n hoofd zit, maar ik heb er nu gewoon niet de plaats of de tijd voor. (en geld) ... :'(
DieterVDW schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:48:
[...]

Enig idee over de investering die vereist zou zijn? Ik ben wel bereid er wat geld tegenaan te smijten hoor.
Dat hangt helemaal af van de motor die je zoekt. Een jaren '40 Vincent Black Shadow zal waarschijnlijk boven je budget zijn ;) Maar ik vermoed dat je niet zo oud wil gaan, en iets moderner zoekt van na de jaren '70 (intrede van de 'moderne' motor, schijfremmen en zo) Zo'n CB is niet zo duur zoals je kan zien in de links van 'komkommer' hierboven. De rest is kwestie van geduld en de beurzen aflopen naar de juiste onderdelen. (of internet)

Een CB750, werkend maar in de motteballen (aantasting van de coatings, nieuwe paintjob nodig, kleine revisie) kan je wel krijgen voor 750 max.

Een honda goldwing van de eerste generatie (1975-1976) gaat rijdend en gereviseerd voor ongeveer 1800 euro. Dus wel degelijk betaalbaar. En die honda goldwing uit '75 is echt niet de kolos die het nu geworden is. Dat was toen echt een 'foute' motor. Een beetje zoals een geblindeerde bmw of chrysler. Heerlijk, en in die periode ook totaal 'van de pot gerukt' met een 1L viercilinder boxer. Totaal trillingsvrij en soepel als een naaimachientje. Echt een genot om te hebben. Als ik ooit een collectie 'classics' aanleg, dan moet deze er zeker bij. Naast een CB, kawa Z900, oude harley en oude triumph.
Maar waar vind je zo'n vastloper of klassiekers?
Je kan het best eens rondkijken waar er in je buurt beurzen georganiseerd worden voor (klassieke) motoren. (old timer beurs/motorbeurs/classic beurs, enz...) Daar gaat iedereen naar toe die nog eens iets op de kop getikt heeft, een erfenis, barn find, iets waar ze zelf aan begonnen zijn maar niet meer af krijgen, noem maar op. Ok, jij bent dan niet de eerste die het zelf vindt, maar het is wel de gemakkelijkste manier. Want daar wordt alles samengebracht op één beurs en heb je maar voor het kiezen.

Feit is wel dat de jaren '60 en '70 stilletjes aan opdrogen en dat alles daarvan al verkocht of gerestaureerd is. Ging je 10 jaar geleden naar een beurs, dan vond je nog oude guzzi's/triumphs/harleys om te restaureren. Nu vind je dezelfde, maar dan helemaal pikfijn in orde voor de hoofdprijs. (10.000+ euro soms)

Het is een beetje opgeschoven, maar je vind er zeker nog goede en interessante jaren '80 motoren voor betaalbare prijzen. Voor 1500-2000 neem je zeker iets mee wat al gewoon rijdbaar is. Dus iets waar je zelf nog wat werk in moet steken moet wel voor minder dan 1000 mogelijk zijn. Reken dan nog eens 500-1000 in het ergste geval voor restauratie. (het voordeel van het zelf te doen, is dat je zeker weet dat het goed is gedaan. Dat je de motor in en uit helemaal kent. En het geeft een warm gevoel als je weet dat elk onderdeel door jouw handen is gegaan. De band met de motor is gewoon groter ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:29:
[...]

Knuckleheads O+ Alle 'legacy' motoren van HD worden nu volop in replica gemaakt. (knucklehead, panhead, en ironhead vooral. Shovelhead heeft iets minder verzamelwaarde, en daar zijn er nog genoeg van) Dus exact dezelfde onderdelen en looks, maar gewoon recent geproduceerd. Bij de vroege knucklehead was er ook een probleempje met olie-routing. In de replica is dat gewoon opgelost. Ik weet dat dit ook een compromis is, maar hier betreft het op z'n minst helemaal dezelfde motor (itt de 'new' triumph waar je niet zo'n voorstander van was ;) ) Originele onderdelen vinden is echt moeilijk. Ik vermoed dat die WLA van jouw pa ook wel voor een zeker percentage nieuwe onderdelen bevat, vooral voor de versnellingsbak durf ik gokken :)
WLC trouwens. En ja, ik geloof je best. Voor die motoren zijn alle onderdelen gewoon nieuw te vinden. Mijn vader heeft ook een oude auto en daar worden alle onderdelen ook nieuw gemaakt. Eigenlijk het enige wat je nog meeneemt is het oude chassis, zodat je met blauwe platen kan rijden. Motor is lood-vrij gemaakt en alles is 12v. De WLC heeft dat trouwens niet, dat is nog 6v en er moet loodvervanger in de benzine.
Dus gewoon zo'n knucklehead + frame in een 'crate' kopen, en beginnen sleutelen. (v-twin manufacturer) Ook van de laatste echte Indian (chief) verkopen ze de motor als replica. (zoek op kiwi indian) Het voordeel is dat je de oorspronkelijke techniek plus ontwerp hebt, maar eventueel wel met moderne materialen en gietprocessen. Damn, dat is echt iets waar ik lang mee in m'n hoofd zit, maar ik heb er nu gewoon niet de plaats of de tijd voor. (en geld) ... :'(

[...]

Dat hangt helemaal af van de motor die je zoekt. Een jaren '40 Vincent Black Shadow zal waarschijnlijk boven je budget zijn ;) Maar ik vermoed dat je niet zo oud wil gaan, en iets moderner zoekt van na de jaren '70 (intrede van de 'moderne' motor, schijfremmen en zo) Zo'n CB is niet zo duur zoals je kan zien in de links van 'komkommer' hierboven. De rest is kwestie van geduld en de beurzen aflopen naar de juiste onderdelen. (of internet)

Een CB750, werkend maar in de motteballen (aantasting van de coatings, nieuwe paintjob nodig, kleine revisie) kan je wel krijgen voor 750 max.

Een honda goldwing van de eerste generatie (1975-1976) gaat rijdend en gereviseerd voor ongeveer 1800 euro. Dus wel degelijk betaalbaar. En die honda goldwing uit '75 is echt niet de kolos die het nu geworden is. Dat was toen echt een 'foute' motor. Een beetje zoals een geblindeerde bmw of chrysler. Heerlijk, en in die periode ook totaal 'van de pot gerukt' met een 1L viercilinder boxer. Totaal trillingsvrij en soepel als een naaimachientje. Echt een genot om te hebben. Als ik ooit een collectie 'classics' aanleg, dan moet deze er zeker bij. Naast een CB, kawa Z900, oude harley en oude triumph.
Die oude goldwings zijn geweldig! Best betrouwbaar en het schijnt inderdaad een genot te zijn om mee te rijden.
[...]

Je kan het best eens rondkijken waar er in je buurt beurzen georganiseerd worden voor (klassieke) motoren. (old timer beurs/motorbeurs/classic beurs, enz...) Daar gaat iedereen naar toe die nog eens iets op de kop getikt heeft, een erfenis, barn find, iets waar ze zelf aan begonnen zijn maar niet meer af krijgen, noem maar op. Ok, jij bent dan niet de eerste die het zelf vindt, maar het is wel de gemakkelijkste manier. Want daar wordt alles samengebracht op één beurs en heb je maar voor het kiezen.

Feit is wel dat de jaren '60 en '70 stilletjes aan opdrogen en dat alles daarvan al verkocht of gerestaureerd is. Ging je 10 jaar geleden naar een beurs, dan vond je nog oude guzzi's/triumphs/harleys om te restaureren. Nu vind je dezelfde, maar dan helemaal pikfijn in orde voor de hoofdprijs. (10.000+ euro soms)

Het is een beetje opgeschoven, maar je vind er zeker nog goede en interessante jaren '80 motoren voor betaalbare prijzen. Voor 1500-2000 neem je zeker iets mee wat al gewoon rijdbaar is. Dus iets waar je zelf nog wat werk in moet steken moet wel voor minder dan 1000 mogelijk zijn. Reken dan nog eens 500-1000 in het ergste geval voor restauratie. (het voordeel van het zelf te doen, is dat je zeker weet dat het goed is gedaan. Dat je de motor in en uit helemaal kent. En het geeft een warm gevoel als je weet dat elk onderdeel door jouw handen is gegaan. De band met de motor is gewoon groter ;) )
Nadeel is wel dat je niet iemand anders de schuld kan geven als hij toch weer stilvalt :(. Wel vind ik dat vanaf de jaren '80 de motoren al beduidend moeilijker worden om aan te sleutelen. Maar als je vroeger met lego hebt gespeeld en je hebt een werkplaatshandboek van de motor, dan kan iedereen er aan sleutelen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:37:
Voor 3000 euro kun je je motor behoorlijk opkalefateren (poedercoaten echt nodig?). Complete blokrevisie moet toch wel te doen zijn voor dat bedrag.
Tja finacieel is het wel te beuren maar wil ik het ook? Uiteindelijk kan ik wel net zoveel kapitaal kwijt zijn aan een uitgave die minder KM's heeft gelopen maar daar moet ik nu eerst de AT voor verkopen. De eigenaar van de KTM waar ik het over had wil de AT wel overnemen en zelf later verkopen.

HIj vraagt nu zo'n 6500 ervoor en het ding heeft zo'n 58K erop zitten.

Of een poedercoat moet weet ik niet maar het motertje zal wel schmutzig zijn.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Mwehehe:
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410755.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410756.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410787.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410798.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410804.jpg
Nog een laagje clearcoat en hij is af. Ik keek vorige week even naar mijn oude helm die stond te bestoffen, en dit idee schoot me te binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 'm niet meteen door, maar hij is leuk ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:17
The Doctor schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:24:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het eerste wat in mij opkwam was "G*dverred*mme wat mooi". Hier is geen woord van gelogen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:00:
Ik had 'm niet meteen door, maar hij is leuk ja! :)
Ik dacht de heletijd dat hij er een geel potje van gemaakt had ;) Maar die stip kon ik niet plaatsen. Maar heb hem door nu, grappig ja. Maar pas op dat de verf je schaal niet aantast.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:18

Mud

Tylen schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:36:
[...]

Maar die stip kon ik niet plaatsen. Maar heb hem door nu, grappig ja.
Ben ik nu zo dom of snap ik hem gewoon niet :'(

Volgende week AVD, vanaaf weer les gehad, ging goed, nog 3x les en dan examen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:03:
[...]

Ben ik nu zo dom of snap ik hem gewoon niet :'(
Pacman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Tylen schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:36:
[...]

Ik dacht de heletijd dat hij er een geel potje van gemaakt had ;) Maar die stip kon ik niet plaatsen. Maar heb hem door nu, grappig ja. Maar pas op dat de verf je schaal niet aantast.
Lijkt me niet, het is een verflaag op wateracrylaatbasis, zoals bijna alle hedendaagse troep, en het tast zelfs geen piepschuim aan. De schaal zal wel van standaard ABS zijn, en er zit nog een afschermende verflaag tussen van bij de fabricage.

Als je het niet meteen zou zien:
Afbeeldingslocatie: http://weblogs.newsday.com/sports/watchdog/blog/385px-Pac_Man.svg.png
:P
Misschien nog een zwart vizier scoren zodanig dat de mond helemaal zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:18

Mud

ahzoowww :Y) zeg dat dan eerder :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

MMach schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:22:
Mwehehe:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog een laagje clearcoat en hij is af. Ik keek vorige week even naar mijn oude helm die stond te bestoffen, en dit idee schoot me te binnen :P
Hehehe humor :) Als je het helemaal af wilt maken, moet het geel onderaan ook meer rond aflopen, maar da's wellicht de moeite niet waard.

Mijn rijbewijs komt ook langszaam dichterbij en ben een beetje aan het orienteren voor een geschikte helm. Wilde eigenlijk graag voor een jethelm met groot vizier gaan, maar het gebrek aan kin bescherming doet me toch wel een beetje afschrikken. Daarom was ik aan het zoeken naar modulaire helmen, zoals de Schuberth J1 (erg duur en nauwelijks bescherming) of de Nolan N43 Air. Mijn oog viel daarbij ook op de Givi XPLUS (x.06):
Afbeeldingslocatie: http://www.givi.co.uk/bo/allegati/Immagini/15502_15501_15500_X06G730OPEN.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.givi.co.uk/bo/allegati/Immagini/15506_15505_15504_X06G787.jpg
Dat lijkt me een zeer elegante combi van systeemhelm en jethelm. Helaas nog zeer zeldzaam "in het wild". Ik heb de Nederlandse distributeur (Motolux) gemaild en die zegt het product niet te voeren (wel de XZERO-1, die ook niet onaardig lijkt). Daarna de Belgische distributeur (www.rad.eu) gemaild en die zeggen binnenkort een "staal" te ontvangen en dan erover te beslissen. Maar dat kan wel wat weken/maanden duren. Bovendien zou de helm nog in productie zijn en dus nog niet alle maten beschikbaar.
Jammer. Eens kijken of ik daarop kan wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ray-zor schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:32:
[...]

Hehehe humor :) Als je het helemaal af wilt maken, moet het geel onderaan ook meer rond aflopen, maar da's wellicht de moeite niet waard.

Mijn rijbewijs komt ook langszaam dichterbij en ben een beetje aan het orienteren voor een geschikte helm. Wilde eigenlijk graag voor een jethelm met groot vizier gaan, maar het gebrek aan kin bescherming doet me toch wel een beetje afschrikken. Daarom was ik aan het zoeken naar modulaire helmen, zoals de Schuberth J1 (erg duur en nauwelijks bescherming) of de Nolan N43 Air. Mijn oog viel daarbij ook op de Givi XPLUS (x.06):
[afbeelding][afbeelding]
Dat lijkt me een zeer elegante combi van systeemhelm en jethelm. Helaas nog zeer zeldzaam "in het wild". Ik heb de Nederlandse distributeur (Motolux) gemaild en die zegt het product niet te voeren (wel de XZERO-1, die ook niet onaardig lijkt). Daarna de Belgische distributeur (www.rad.eu) gemaild en die zeggen binnenkort een "staal" te ontvangen en dan erover te beslissen. Maar dat kan wel wat weken/maanden duren. Bovendien zou de helm nog in productie zijn en dus nog niet alle maten beschikbaar.
Givi is over het algemeen veel lawaaieriger dan de andere helmen die je noemt. En ook meer bedoelt als modeartikel dan veiligheid.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ray-zor schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:32:
[...]

[afbeelding][afbeelding]
Vergeet die shubert, het is niet alleen een afzichtelijke helm in het echt, hij voelt ook niet veilig (maar zou het wel zijn, met die kin ring).
Het ontgaat me wel een beetje waarom je zo'n groot vizier wil, en bijvoorbeeld niet gewoon een systeemhelm?
Ik heb een Vemar VXD Systeemhelm, daar ben ik zeer tevreden over. Alle voordelen van een integraalhelm, met de mogelijkheid om het front open te flippen. En hij ziet er ook nog eens goed uit. Kost iets van een 249€ dacht ik, en ik heb er geen spijt van dat ik die heb gekocht :)
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/index.php?dir=CB500/&file=P1400256.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/index.php?dir=CB500/&file=P1400261.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/index.php?dir=CB500/&file=P1400272.jpg

In jouw geval zou ik toch de systeemhelmen bekijken (want ik zie het voordeel van zo'n groot vizier niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
komkommer schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:24:
Nadeel is wel dat je niet iemand anders de schuld kan geven als hij toch weer stilvalt :(. Wel vind ik dat vanaf de jaren '80 de motoren al beduidend moeilijker worden om aan te sleutelen. Maar als je vroeger met lego hebt gespeeld en je hebt een werkplaatshandboek van de motor, dan kan iedereen er aan sleutelen.
Ik heb nu al een poos een Guzzi V65 TT uit 86, en als je iets zoekt waar makkelijk aan te sleutelen is: neem een Guzzi.
Vandaag wilde ik even naar de bougies kijken om het mengsel te checken, dus ik draai de rechter bougie er uit komt de draad mee. Balen, nouja niks aan te doen. Binnen 10 minuten had ik de kop er af en kon ik nieuw draad tappen. Probeer dat maar eens met een willekeurige japanse 4 pitter!
Maar serieus, Guzzi's zijn erg, erg eenvoudig. Het is mijn eerste motor en ik heb hem al een keer hélemaal uit elkaar gehad, een keer het blok gewisseld en inderdaad zoals Alvi beschrijft heb ik nu het gevoel dat ik die motor echt ken als mijn broekzak. Ik weet dan ook vrij zeker dat hij nooit weg zal gaan :)
Ik ben misschien nogal een Guzzi fanboy, maar als hobby project zijn ze echt ideaal :)
Overigens rijd dat apparaat ook 10x fijner en leuker dan mijn 5 jaar nieuwere XJ900F...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

MMach schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:54:
[...]

...
Het ontgaat me wel een beetje waarom je zo'n groot vizier wil, en bijvoorbeeld niet gewoon een systeemhelm?
...
Tsja, dat is puur persoonlijke voorkeur die, toegegeven, totaal ongekleurd is door enige ervaring. :) Ik kijk liever naar de wereld door een zo groot mogelijk raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ray-zor schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:47:
[...]

Tsja, dat is puur persoonlijke voorkeur die, toegegeven, totaal ongekleurd is door enige ervaring. :) Ik kijk liever naar de wereld door een zo groot mogelijk raam.
Trust me als je een beetje op snelheid bent is een dichte helm heerlijk..
Ik heb een C2 en absoluut niet het idee dat ik wat mis, rijd ik langzaam in de stad rijd ik nog wel eens met klep open..

Als ik een nieuwe helm zou kopen zou ik waarschijnlijk voor de C3 gaan, net weer een generatie verder dan de C2:
http://www.schuberth.com/index.php?id=336&L=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 02:38:
[...]

Ik heb nu al een poos een Guzzi V65 TT uit 86, en als je iets zoekt waar makkelijk aan te sleutelen is: neem een Guzzi.
Vandaag wilde ik even naar de bougies kijken om het mengsel te checken, dus ik draai de rechter bougie er uit komt de draad mee. Balen, nouja niks aan te doen. Binnen 10 minuten had ik de kop er af en kon ik nieuw draad tappen. Probeer dat maar eens met een willekeurige japanse 4 pitter!
Maar serieus, Guzzi's zijn erg, erg eenvoudig. Het is mijn eerste motor en ik heb hem al een keer hélemaal uit elkaar gehad, een keer het blok gewisseld en inderdaad zoals Alvi beschrijft heb ik nu het gevoel dat ik die motor echt ken als mijn broekzak. Ik weet dan ook vrij zeker dat hij nooit weg zal gaan :)
Ik ben misschien nogal een Guzzi fanboy, maar als hobby project zijn ze echt ideaal :)
Overigens rijd dat apparaat ook 10x fijner en leuker dan mijn 5 jaar nieuwere XJ900F...
Rij je er wel eens op onverharde paden mee?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Wat zouden jullie nog geven voor een Moto Guzzi V50-III uit '81 met 50000km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DieterVDW schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:27:
£1,375

http://search.autotrader....re=1981&vehicleRegLetter=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
komkommer schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:19:
[...]

Rij je er wel eens op onverharde paden mee?
Jazeker, daar is hij voor :)
Nog niet veel gedaan, heb hem nog niet zo lang fatsoenlijk rijdend.
Overigens is het natuurlijk geen echte offroad machine, maar het is zeker leuk spelen.
Ook in de bebouwde kom zijn het super gave gooismijt brommers :)
DieterVDW schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:27:
Nato of gewoon? En het hangt echt helemaal van de staat af, wat voor indruk je van de verkoper hebt etc. plaatjes?
Mijn ervaring is ook dat het bij Guzzi's vaak wat minder duidelijk is wat de marktwaarde is en dat er dus wat meer ruimte voor onderhandeling is dan bij de bekendere motoren.

[ Voor 36% gewijzigd door DRAFTER86 op 18-02-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:44:

Mijn ervaring is ook dat het bij Guzzi's vaak wat minder duidelijk is wat de marktwaarde is en dat er dus wat meer ruimte voor onderhandeling is dan bij de bekendere motoren.
Dat kan wel eens kloppen, denk ik. Zeker bij particulieren. Op een beurs kan het wel zijn dat iedereen iets beter op de hoogte is, maar ook daar kan je zeker wel een koopje doen. Veelal staan ze daar echt om van hun oude fietsen af te geraken, omdat ze geld nodig hebben voor een andere restauratie. Dus daar kan je echt wel onderhandelen.

Bij Guzzi zou ik een jaren '80 california, of iets in die aard wel willen hebben. :)

En wie kent deze nog? :p

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NYdKXKPhys8&e]

Zo één moet ik ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
En de helm is af. 2 lagen blanke vernis enzo zitten erop, geeft wel een mooie glans. De duurzaamheid zal wel minder zijn dan een gewone helm vermoed ik. Nu nog een zwart viziertje :P
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410814.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410818.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:03:
En de helm is af. 2 lagen blanke vernis enzo zitten erop, geeft wel een mooie glans. De duurzaamheid zal wel minder zijn dan een gewone helm vermoed ik. Nu nog een zwart viziertje :P
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit!
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:01:
[...]

Bij Guzzi zou ik een jaren '80 california, of iets in die aard wel willen hebben. :)

En wie kent deze nog? :p

[video]

Zo één moet ik ook nog ;)
wat dacht je van deze:
http://search.autotrader....e=1976&vehicleRegLetter=P

Hebben die dingen trouwens de rem en versnelling pookjes andersom of heb ik al te lang niet meer op de motor gezeten?

[ Voor 47% gewijzigd door ToolkiT op 18-02-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

*O* Joy *O*

Een dealer wil wel 3800,- geven op mijn twin als inruil prijs.

Hij heeft een 2005-S staan met 16.000 straat kilometers waar hij 9250,- voor wil hebben. Minus het bedrag voor mijn twin moet ik dan nog 5450 bijleggen.

Dat betekent dat ik of een 2004 neem waar ik geld in stop voor oa groot onderhoud/revisie Of ik neem een 2005 waar ik minder geld voor onderhoud hoef te besteden en wellicht centen voor over hou om 'm omhoog te trekken.

Ik ga deze zaterdag maar eens kijken bij die 2005-S

Me like

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Laatst online: 11-10 18:22
MMach schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vet!!

*insert packman "om-nom-nom" sound

maar niet met je helm op de tank! grrr....

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

0uTsIdEr84 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:29:

maar niet met je helm op de tank! grrr....
Hoezo niet? Is dat ongeschreven regel #9834 die ik nog niet ken?

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Twhomp schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:38:
[...]

als ik mijn helm op de tank zet voor wat minuten (zeker in de zomer) ruiktie altijd naar benzine :+

*burp*

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

[...]

Iets met vallen enzo.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:56:
[...]

als ik mijn helm op de tank zet voor wat minuten (zeker in de zomer) ruiktie altijd naar benzine :+
check. Ik werd er best high van.... :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rimpeldinky schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:56:
[...]

Nooit last van gehad, gewoon netjes leren tanken ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DieterVDW
DRAFTER86 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:44:
[...]

Nato of gewoon? En het hangt echt helemaal van de staat af, wat voor indruk je van de verkoper hebt etc. plaatjes?
http://www.2dehands.be/mo...13705.html?qq=guzzi%20v50

Mwa toch wat te veel denk ik. En zou mij te schuldig voelen als ik die motor verpruts ...
Ik heb wel een leuke CX500 op het ook, vind ik toch wel echt leuke motoren...

• j0rDy
[...]

omdat je kinbandje en de onderkant van de helm kleine krasjes kan maken op de tank?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

0uTsIdEr84 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:13:
[...]

omdat je kinbandje en de onderkant van de helm kleine krasjes kan maken op de tank?
ik stem op: all of the above :)

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Tylen schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:51:
[...]

Nooit last van gehad, gewoon netjes leren tanken ;)
mijn ontluchtingsgaatje zit in de dop ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik heb geen ontluchtingsgaatje bovenaan en zet eigenlijk bijna nooit mijn helm op de tank, enkel es voor de foto :)
Nu zit het zwarte vizier erop (75% doorlatend, laat meer dan genoeg licht door, en het ziet er toch zwart uit). Ik vind dat anonieme gevoel wel leuk.
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410822.jpg

(en ja, ik ga er geen foto's meer van posten nu :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:17:
Ik heb geen ontluchtingsgaatje bovenaan en zet eigenlijk bijna nooit mijn helm op de tank, enkel es voor de foto :)
Nu zit het zwarte vizier erop (75% doorlatend, laat meer dan genoeg licht door, en het ziet er toch zwart uit). Ik vind dat anonieme gevoel wel leuk.
[afbeelding]

ziet er echt cool uit met zo'n zwart vizier :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
Je moet nog eentje met een spookje maken, en dan met iemand achterop :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Morgen m'n eerste motor ophalen :D Ik heb alleen nog geen pak, helm, laarzen of handschoenen O-) Maar m'n vader heeft nog wat oude spullen, dus ik kan hem iig ophalen.

Het is een BMW R1100RS uit '94 geworden :9
Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1220034442/1421668-1-2-2.jpg

Ik vind de kleur alleen niet bijzonder mooi ofzo, maar dat zie je toch alleen maar als je er naar toe loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
mooie motor! ook de kleur, al is het moeilijk in te schatten van een foto, maar het lijk n beetje metalic glanzend. Mooi :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

HammerT schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:38:

Ik vind de kleur alleen niet bijzonder mooi ofzo, maar dat zie je toch alleen maar als je er naar toe loopt ;)
he, ander kleurtje hoeft ook niet duur te wezen. Feli en veel plezier ermee. Ik ga morgen proefrijden. Wie weet heb ik volgende week een nieuwe.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Morgen m'n eerste motor ophalen :D Ik heb alleen nog geen pak, helm, laarzen of handschoenen O-) Maar m'n vader heeft nog wat oude spullen, dus ik kan hem iig ophalen.

[afbeelding]

Tof ding! ondanks het feit dat het natuurlijk gewoon een Guzzi met hangtieten is
Wat mag zoiets kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een motor is zowat het gemakkelijkste om te herspuiten.

Deze lijkt nu net wel iets gecompliceerder (normaal is het: tank, twee spatborden en twee side covers :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Dat kleur veranderen dat vind ik allemaal nog wel best hoor ;) Ik heb eerst nog wat kosten aan andere zaken zoals kleding en waarschijnlijk ook nog koffers.
DRAFTER86 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:07:
[...]

Tof ding! ondanks het feit dat het natuurlijk gewoon een Guzzi met hangtieten is
Wat mag zoiets kosten?
Hij kost me 3300 euro, en ik vind een boxer toch echt vetter dan een V twin :X

Guzzi heeft meer iets historisch imho, die california is het nog echt.. maar die nieuwe modellen vind ik niet echt bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
MMach schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:17:
[afbeelding]

_/-\o_ _/-\o_

jawel..nog eentje als je hem op hebt met een compleet zwart pak eronder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[afbeelding]

Ok dan... je hebt er toch wel een gelijksluitende kofferset bij bedongen? Als je die los moet kopen... dan moet je bloeden.. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb een theorie-examen gereserveerd voor 5 Maart. Hopelijk helpt dat me om ook daadwerkelijk rijlessen te gaan nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach

[afbeelding]

Mooie moto :) Persoonlijk zou ik de kleur zo laten. Het is nu ook niet lelijk vind ik, en het valt toch een beetje op in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eamelink schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 10:40:
Ik heb een theorie-examen gereserveerd voor 5 Maart. Hopelijk helpt dat me om ook daadwerkelijk rijlessen te gaan nemen :P
Reserveren? Hier moet je gewoon langsgaan wanneer je wil. Even wachten en dan wordt je een pc toegewezen.

Op een half uurtje was ik buiten. Helaas is dat al twee jaar geleden en ben ik nog niet begonnen met lessen :p Gelukkig is dat papiertje drie jaar geldig. En ach, sowieso is het maar 15 euro en een formaliteit...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 14:25:
[...]

Reserveren? Hier moet je gewoon langsgaan wanneer je wil. Even wachten en dan wordt je een pc toegewezen.

Op een half uurtje was ik buiten. Helaas is dat al twee jaar geleden en ben ik nog niet begonnen met lessen :p
Is helaas niet meer zo. Teminste niet in Arnhem. Je moet perse reserveren. Even langs gaan is er helaas niet meer bij. Ook als er mensen uitvallen kan je die plek niet nemen.

Het is zelfs zo erg dat 2 weken van te voren je niet meer kan reserveren, ook al zijn er nog plekken vrij. Klink vreemd maar ik heb het zelf mee gemaakt bij het CBR in Arnhem.

Even snel de theorie halen is er helaas tegenwoordig niet meer bij.

Edit: Dat is in Belgie dus.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 21-02-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 14:25:
[...]

Op een half uurtje was ik buiten. Helaas is dat al twee jaar geleden en ben ik nog niet begonnen met lessen :p Gelukkig is dat papiertje drie jaar geldig. En ach, sowieso is het maar 15 euro en een formaliteit...
Niet om je teleur te stellen, maare:
Het theoriecertificaat is dan een jaar geldig.
http://cbr.nl/1094.pp

Edit: hebben we 't wel over hetzelfde? Een theorie examen kost €32,45 (http://cbr.nl/4446.pp)

[ Voor 7% gewijzigd door Dannisi op 21-02-2009 14:53 ]

There is no place like 127.0.0.1

Pagina: 1 ... 89 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.