Sibylle schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:06:
Danku voor de input, ik zoek idd iets: zuinigers, wenbaarders en betrouwbaarders

Heb geen auto(rijbewijs) dus ik gebruik mijn fiets als primair voortuig. Dus veel kleine stukjes (ff naar uni, ff sporten etc.) en voor grotere stukken zoals Ehv-Maastricht 1keer per week ongeveer. Verder natuurlijk touren een km of 100per week
Budget is ongeveer 200euro/maand (max), liefst rond de 100euro voor motor excl. verzekering etc. Voor dat geld krijg je bij bijvoorbeeld motoPort al een zx10r, welke ik toch eigelijk top of the line vind, vandaar dat ik hem aanhaalde.
Zou er wel op kunnen rijden denk ik, maar kost gewoon wat km's voordat ik gas durf te geven

Hm, 100 euro per maand. Stel dat je een tweedehands 500-600cc toer/sport-motor koopt, dan ben je al iets meer dan de helft daarvan kwijt aan benzine. Neem dan nog onderhoud, laten we zeggen gemiddeld één band en een beurt per jaar en onverwachte kosten (lagertje hier, uitlaatbochtje daar, accuutje), plus goedkope WA-verzekering (€15 per maand) en belasting, dan zit je volgens mij al tussen de 150 en 200 euro per maand. Als je 's winters rijdt wil je ook wel extra kleding, je wil misschien een tanktas of topkoffer, je laat het ding een keer stuiteren, je wil fatsoenlijk gereedschap zodat je het ding niet voor iedere scheet naar de dealer moet brengen....de meter loopt door.
Ik ben ergens ook wel voorstander van asociale motoren die je niet kan betalen en die iedereen je afraadt omdat je "jezelf zou doodrijden" en als er iemand slecht is in budgetteren ben ik het wel...maarehm, als ik jou was zou ik es gaan kijken naar een toer/sport-motor uit de jaren 90 die je kan betalen zonder te lenen. Tussen de €1500 en pakweg €3000 is er zoveel te koop waar je lol aan kan beleven.
Welke types? Dat is vooral gekleurd door mijn eigen ervaringen...maar waar ik naar zou kijken:
- Kawasaki KLE500 (allroad), ER5 (naked) en natuurlijk de ge-wel-dige GPZ500s van na 1994.
- Kawasaki ZZR600, ZX6R.
- Yamaha Diversion, het gefacelifte model van na (?) 94
- Yamaha FRZ600
- Suzuki GSX F
- Honda CBR F , VFR
- BMW K75, je ziet ze wel staan voor weinag, geen idee of het dan betrouwbaar is.
....gewoon marktplaats afstruinen tot je iets ziet wat je aanstaat, googlen en nog es googlen....het interweb de komende maanden in de gaten blijven houden voor koopjes terwijl je het geld bij elkaar spaart.
Wat is er trouwens niet betrouwbaar aan je Magna? Tot op zekere hoogte heb je met ieder voertuig gezeik.
* snars heeft een leuke: GPZ600r goed aan de praat, is de enige sleutel uit het contact getrild tijdens een rit van 30km
[
Voor 3% gewijzigd door
snars op 09-02-2009 13:20
]
I reject your reality, and substitute my own.