Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.375 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:29

Twhomp

Stayin' Alive

snars schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 02:04:
...maar ook interessant, want nu merkte ik pas hoe je een motor kunt sturen zonder het stuur te gebruiken.
Dit heb ik gewoon gehad bij motorles. Moesten we achtjes rijden (niet die krappe van de AVB :+) met de handen op de tank.

En dat tegengesteld sturen en tegenleunen: hoe heb jij je AVB-achtjes gedaan dan? Dan moet je ook je arm strekken van de kant waar je op gaat en leunen. Als je dat niet doet wordt dat lastig.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

leuk stuk uit fifth gear van deze week:
http://fifthgear.five.tv/...escription=Dougie+Lampkin

Vicky is volgens mij naar de gym geweest want ze heeft een beter kontje dan dat ik me kon herrineren (zie 1:30)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 11-10 17:47

charrel

Cortisol4life..

Van de zomer een dagje trail gereden met de GS club, erg leuk. Zelfs als het regent, je bent zo ingespannen bezig dat je niet eens door had dat het met bakken uit de lucht kwam eind van de middag. Iedereen was ook echt helemaal stuk op het end.
Dat je met zo'n laag tempo zo'n lol kan hebben, wij reden dan op 280cc machines waar het gas geblokkeerd van was. Met een halve cm gas werd je inderdaad al vooruit gekatapulteerd. Dus dat was genoeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 20:43

unclero

MB EQA ftw \o/

GTOfire schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:49:
ik vind zelf de 25kw regel zoals ie er was zeker niet slecht. Na 30.000km was ik het wel beu, en na 45.000 was ik er eindelijk vanaf. Toen had het wel echt lang zat geduurd :)
En het is ook niet voor iedereen perse nodig, maar ja, regels zijn bedacht om goed te zijn voor alle groepen, minder intelligente mensen incluis.
Ik vind dat ze zo'n 25KW-regeling ook voor auto's moeten hebben..
Dat je tot een bepaalde leeftijd alleen in Kei-auto's mag rijden enzo. :D
(Sidenote, ik rij al de hele winter gewoon door maar god DAMN wat was het de afgelopen 3 dagen koud zeg, of lag dat nou aan mij?)
Aan jou denk ik :+.
De vorige keer dat er sneeuw lag, was het veel kouder...
M3rcury schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:41:
Jup in nederland wordt dat 18 jaar :) Mooi hè, politiek.
Zul je zien dat ze daar dan ook een theorie EN praktijkexamen aan gaan toevoegen (ipv zoals in de meeste andere landen: 2 jaar autorijbewijs hebben)... Want de burger zal van de wieg tot het graf moeten bloeden.
- Als je 16 bent: theorie+praktijk om een scootertje te mogen rijden.
- Als je 18 bent: theorie+praktijk om een auto te mogen rijden.
- Als je 18 bent: theorie+praktijk om een 125cc motorfiets te mogen rijden.
- Later: theorie+praktijk+praktijk om een motor te mogen rijden.
Het zal me niks verbazen :/.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ghostrider schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:11:
[...]

Mwah; dat vind ik niet erg als je ziet hoe ze meestal rijden ;) dan kan die nieuwe bromfiets opleiding ook geen kwaad :)
Ja klopt. Die opleiding kan ook geen kwaad, maar ook dat hebben we een beetje aan nederland te danken. Ze denken dat ze god zijn, en dat ze in het verkeer onschendbaar zijn. Misschien is het handig als er wat berichten de wereld ingeholpen worden dat er niet uitgekeerd wordt door de verzekering als de scooter opgevoerd is.
unclero schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:37:

Zul je zien dat ze daar dan ook een theorie EN praktijkexamen aan gaan toevoegen (ipv zoals in de meeste andere landen: 2 jaar autorijbewijs hebben)... Want de burger zal van de wieg tot het graf moeten bloeden.
- Als je 16 bent: theorie+praktijk om een scootertje te mogen rijden.
- Als je 18 bent: theorie+praktijk om een auto te mogen rijden.
- Als je 18 bent: theorie+praktijk om een 125cc motorfiets te mogen rijden.
- Later: theorie+praktijk+praktijk om een motor te mogen rijden.
Het zal me niks verbazen :/.
Ja, waarschijnlijk gaat dat wel gebeuren. Wat ik wel goed vind is dat zometeen iedereen op een 35kw motor begint (behalve als je onder de 21 bent) Ach, we zien wel hoe het loopt. Scooterexamen wordt iig ingevoerd op 1 januari. Ik vind het wel een beetje duur, het wordt minstens 390 euro, als je maar 4 lessen en 1 examen nodig hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door M3rcury op 05-02-2009 10:44 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Mijn brommertje kostte destijd 150 gulden, heb er 65k km mee gereden. Theorie voor 40 gulden en rijden maar. Nu heb je daar nog niet eens een lesje voor. :X Best wel geldklopperij imho.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Apache_ schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:02:
Mijn brommertje kostte destijd 150 gulden, heb er 65k km mee gereden. Theorie voor 40 gulden en rijden maar. Nu heb je daar nog niet eens een lesje voor. :X Best wel geldklopperij imho.
Is het ook. Maar aan de andere kant zou het best een stukje veiliger kunnen worden. Alhoewel het wel regio afhankelijk is. Hier in delft rijden niet heel veel brommertjes rond, en als ze er rijden. rijden ze over het algemeen best wel netjes. In het dorp van mijn ouders heeft ongeveer iedereen een scooter, die minstens een kilometer of 100 per uur gaat, en knallen ze overal blind tussen door. We zullen het zien met de tijd.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
M3rcury schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:11:
[...]

Ik kan met mijn zomerhandschoenen, en onderhandschoenen (van dane) tot en met 0 graden rijden, zonder koude handen te krijgen. dan ga jij niet zeggen dat je met winterhandschoenen en onderhandschoenen niet tot een graad of 7/8 onder nul nog koude handen krijgt :X Dan zijn waarschijnlijk je handschoenen te klein of te groot.
Ja, ik krijg onder de 5 graden of zo last van koude handen.Handschoenen zijn volledig op maat, de onderhandschoenen nauwaansluitend, de overhandschoenen iets ruimer omdat anders die kleintjes er niet inpassen. Maar ik heb dan ook niks van handafscherming op de kuip. De stroom wordt wel wat afgebogen,maar mijn handen zitten nog in de rijwind. Ik heb het trouwens over autosnelwegsnelheden, niet in de stad of zo. Misschien zijn je handschoenen gewoon beter.
In elk geval zijn die problemen van de baan met de handvaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
M3rcury schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:28:
[...]

Ja, de reden is dat europa een eenheid moet worden, en sowieso moet iedereen die begint met motorrijden op minimaal 35kw beginnen. dat is de reden.
Weet jij toevallig hoe dat zit met typegoedkeuringen?
Je hebt nu het gezeur dat veel fietsen niet officieel op 25kW gezet kunnen worden, zou het kunnen dat dat gedoe nog veel erger wordt zodra de 35kW regeling wordt ingevoerd?

Dat je bv een motor koopt die legaal op 25kW kan maar die 2 jaar later niet officieel op 35kW gezet kan worden en je dus illegaal rondrijdt of weer een andere motor kan kopen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wekko306 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:51:
[...]

Weet jij toevallig hoe dat zit met typegoedkeuringen?
Je hebt nu het gezeur dat veel fietsen niet officieel op 25kW gezet kunnen worden, zou het kunnen dat dat gedoe nog veel erger wordt zodra de 35kW regeling wordt ingevoerd?

Dat je bv een motor koopt die legaal op 25kW kan maar die 2 jaar later niet officieel op 35kW gezet kan worden en je dus illegaal rondrijdt of weer een andere motor kan kopen ofzo.
Ik heb geen id. Op dit moment zijn er iig nog geen typegoedkeuringen voor 35kw. Ik hoop sowieso dat ze het gaan aanpassen zoals het nu in d'land gaat. Daar kan zelfs een hayabusa op 25kw. We zullen het zien.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

M3rcury schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:39:
Ja, waarschijnlijk gaat dat wel gebeuren. Wat ik wel goed vind is dat zometeen iedereen op een 35kw motor begint (behalve als je onder de 21 bent) Ach, we zien wel hoe het loopt. Scooterexamen wordt iig ingevoerd op 1 januari. Ik vind het wel een beetje duur, het wordt minstens 390 euro, als je maar 4 lessen en 1 examen nodig hebt.
Hoe word je eigenlijk rij-instructeur voor de bromfiets? :>
Lijkt me een baan voor mij.. De hele dag op de brommer, werken met jongeren, en dan die prijzen..
M3rcury schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:11:
[...]

Is het ook. Maar aan de andere kant zou het best een stukje veiliger kunnen worden. Alhoewel het wel regio afhankelijk is. Hier in delft rijden niet heel veel brommertjes rond, en als ze er rijden. rijden ze over het algemeen best wel netjes. In het dorp van mijn ouders heeft ongeveer iedereen een scooter, die minstens een kilometer of 100 per uur gaat, en knallen ze overal blind tussen door. We zullen het zien met de tijd.
Persoonlijk vind ik het een stukje risico dat er nu eenmaal bij hoort.
Aan de andere kant vind ik het ook wel een goed idee, mits daar iets tegenover staat, zoals het ophogen van maximale snelheden of maximale CC's.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen Dinsdag me nieuwe speeltje opgehaald ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/golf-vi/auto.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Doe mij ook zo'n kentekenplaat, scheelt als je geflitst wordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe vizier voor de Schuberth C2 (met pinlock!) binnen.
Moest wel uit DE komen (in UK en NL verkopen ze niet met pinlock :( )

De oude was te bekrast dat het met dat natte donkere weer soms erg slecht zicht werd...

kost een paar centen maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:40
Tylen schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:48:
Afgelopen Dinsdag me nieuwe speeltje opgehaald ;)

[afbeelding]
Vette bak :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ToolkiT schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:31:
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe vizier voor de Schuberth C2 (met pinlock!) binnen.
Moest wel uit DE komen (in UK en NL verkopen ze niet met pinlock :( )

De oude was te bekrast dat het met dat natte donkere weer soms erg slecht zicht werd...

kost een paar centen maar dan heb je ook wat :)
Ze verkopen ze wel in NL hoor. In ieder geval bij Kalsbeek in Zwolle en MotoZoom, maar ik heb ze ook wel meer gezien. Het prijsje was echter dusdanig hoog (€ 82,50 :X) dat ik maar een paar tientjes extra bijgelegd en een C3 gekocht heb (in plaats van mijn oude Concept). Daar zit een pinlock standaard in en hij ziet er een stuk beter uit.

Nou ik toch aan het rondkijken ben, kom ik ook weer intercoms tegen. Ik heb een setje tegoed van mijn ouders, maar tot nu toe was er geen fatsoenlijk Bluetooth systeem met een fatsoenlijke afstand. Ik wil eigenlijk een BT set waarbij je zowel rider to passenger als bike to bike (evt met portofoons) kan praten. Ook wil ik mijn telefoon met A2DP kunnen horen (voor MP3's, bellen en/of TomTom/iGo) en makkelijk/snel kunnen overschakelen tussen telefoon en intercom.
Vooral dat laatste schijnt een probleem te zijn. Vandaar dat ik vorig jaar nog geen Camos BT200/300 setje icm 2 Midlant BT portofoons of een Scala Rider Q2 setje heb gekregen. Dit jaar zou er weer wat nieuws moeten zijn.
Ik heb laatst met iemand van GPS.nl uit Notter gesproken die me vertelde dat Midland nu zelf een setje heeft (Midland BT-2) die wel goed samenwerkt met die Midland BT portofoons. Het bereik van alleen Bluetooth (in theorie 500m, in de praktijk 200-300) lijkt me niet genoeg. Heeft iemand ervaring met de BT2 set of met andere sets die goed werken op redelijke afstand (>500m)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik begon het audiosysteem van m'n trouwe CBtje te missen op m'n ninja,
dus heb ik er een nieuw gemaakt. Het heeft me wel weer een uur of 3 soldeerwerk gekost, maar het was de tijd waard. Weer lekker cruisen met muziek (tot 90 km/h) zonder oortjes in te moeten frotten.
Gemonteerd onder het passagierszadel, en de mp3 speler met velcro op de tank. Op de ninja heb ik geen koffers, dus heb ik ook geen subwoofer kunnen voorzien zoals bij de CB. Het klinkt daardoor wel wat scheller, maar het motorgeluid compenseert toch een beetje :9
Baehr intercom, verwarmde handvaatjes en muziek, al wat ik wil op m'n moto.
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410727.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410730.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410735.jpg
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uDADMV7n2k0]

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 06-02-2009 19:42 . Reden: ff de checkimages knop gebruiken zorgt voor een wat minder verspringend topic ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik ga 14Feb as. toch maar eens kijken bij de eerder genoemde KTM Adventure-s

Het gaat om een 950 uit 2004 met 58000KM voor 6600 Het idee is dat ik de verkoper mijn Twin geef plus wat extra geld. Ik denk dat ik wel erg kritisch naar dat ding ga kijken want hij heeft nogal een lange reis gemaakt en een voorvork revisie ondergaan. Ben benieuwd of er dan nog iets anders stuk is.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MMach schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:50:
Ik begon het audiosysteem van m'n trouwe CBtje te missen op m'n ninja,
dus heb ik er een nieuw gemaakt. Het heeft me wel weer een uur of 3 soldeerwerk gekost, maar het was de tijd waard. Weer lekker cruisen met muziek (tot 90 km/h) zonder oortjes in te moeten frotten.
Gemonteerd onder het passagierszadel, en de mp3 speler met velcro op de tank. Op de ninja heb ik geen koffers, dus heb ik ook geen subwoofer kunnen voorzien zoals bij de CB. Het klinkt daardoor wel wat scheller, maar het motorgeluid compenseert toch een beetje :9
Baehr intercom, verwarmde handvaatjes en muziek, al wat ik wil op m'n moto.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
Alles leuk en wel.... maar volgens mij moet je fiets alleen al voor genoeg muziek zorgen :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:23:
[...]

Alles leuk en wel.... maar volgens mij moet je fiets alleen al voor genoeg muziek zorgen :o
Ja, dat doet ie ook wel, maar je rijdt toch niet altijd snel en hard rijden. In tegendeel, deze moto leent zich ook tot schakellui rustig rijden (in de stad enzovoorts), en dan is hij stil (of toch redelijk :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

*O* *O* *O*

Ik heb mijn motor!

*O* *O* *O*

Vanochtend naar Hillywood met het koekblik (vriendin reed), geld afgegeven ;( , kenteken overgeschreven :) en daarna op een onbekende sportfiets naar huis scheuren. Heerlijk weer gehad, nog heerlijker gereden.

* Twhomp is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Rinaldo, pics or it didn't happen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:11

JdM

Humbled

unclero schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:06:
[...]

Hoe word je eigenlijk rij-instructeur voor de bromfiets? :>
Lijkt me een baan voor mij.. De hele dag op de brommer, werken met jongeren, en dan die prijzen..

[...]
Dat wordt dan je motorinstructie bewijs halen, ik heb laatst te horen gekregen dat ik als instructeur namelijk ook brommers mag gaan doen later als die regel ingaat. Autoinstructeurs krijgen er geen vrijstelling voor en moeten dan ook hun motorinstructiebekwaamheid halen.
En waarschijnlijk bedoel je het niet serieus, maar weet je zeker dat je les wilt geven bij -5, stortregen en 30 graden buitentemperatuur op een oefenterrein op het dampend hete asfalt? Of denk je er dan toch nog even over na? :>

[ Voor 16% gewijzigd door JdM op 06-02-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

_Apache_ schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:39:
Rinaldo, pics or it didn't happen :+
Gaat goedkomen één dezer dagen. Kan ik meteen de TS in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

JdM schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:01:
Dat wordt dan je motorinstructie bewijs halen, ik heb laatst te horen gekregen dat ik als instructeur namelijk ook brommers mag gaan doen later als die regel ingaat. Autoinstructeurs krijgen er geen vrijstelling voor en moeten dan ook hun motorinstructiebekwaamheid halen.
Ik heb net een folder aangevraagd bij een toko die blijkbaar brommerinstructiebewijzenopleidingen doet :D.
En waarschijnlijk bedoel je het niet serieus,
Eerlijk gezegd wel :D.
maar weet je zeker dat je les wilt geven bij -5,
Warm pak aan ;).
stortregen
Waterdicht pak aan ;).
en 30 graden buitentemperatuur
Leerlinges in zomerse kleding :9.
op een oefenterrein op het dampend hete asfalt?
Als je erover nadenkt.. De meeste potentiele leerlingen zijn scholieren en hebben dus overdag gewoon school. Lessen zijn dus dan ook voornamelijk in de namiddag / 's avonds (dan is het al wat afgekoelt :D) en in het weekend.
Of denk je er dan toch nog even over na? :>
Nou, ik had een aantal maanden geleden de soes de deur uit gesmeten, en wou het geld gebruiken om een Helix te kopen.. Maar ik kan er natuurlijk ook die opleiding van gaan doen. :>
(en mss is er dan nog wat geld over voor een helixje, zo duur zijn die nou ook weer niet, 2dehands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 21:06
snars schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 02:04:
Even iets anders: ik reed vanmiddag weg met de choke vol open en liet bij 50km/h m'n handjes los van het stuur om te checken of het wobblen minder is zonder koffer. Le-vensgevaarlijk natuurlijk...maar ook interessant, want nu merkte ik pas hoe je een motor kunt sturen zonder het stuur te gebruiken. Beroerd! :P Als ik m'n handen op de tank leg en op de stepjes druk kan ik redelijk van baan wisselen, maar uitwijken of een serieuze bocht gaat niet lukken.

Keith Code heeft een filmpje gemaakt over deze "body-steering". Je stuurt een motor niet door te leunen, je moet countersteeren om fatsoenlijk van richting te veranderen. Hij rijdt op een fiets met een extra set handvaten, die gewoon aan de kuip vastzit.

[video]
Ik rijd anders moeiteloos bochten met losse handen, je stuurt uiteindelijk met je knieen. Hoe denk je dat die MotoGP coureurs dan sturen als ze een stukje staande rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@unclero

Volgens mij is rij instructeur in het algemeen best oke, enig nadeel is dat je de hele dag extreem rustig en langzaam moet rijden ;)

en daarna ffe planken om de diesel ffe schoon te blazen

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
unclero schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:48:
[...]

Leerlinges in zomerse kleding :9.
Lol, het is best wel een mannen wereld hoor :P Misschien scooter wat minder, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

HammerT schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:43:
[...]

Lol, het is best wel een mannen wereld hoor :P Misschien scooter wat minder, maar toch
Denk je? Ja, met de crossers, de klassiekers en dergelijke..

Maar sinds er elegante scooters in zachte kleuren beschikbaar zijn zie ik een bepaalde trent naar meer vrouwen op de scooter (als ik zo bekijk zie ik zelfs meer meisjes op een Aerox dan jongens)..
Vrouwen lijken ook langer door te blijven gaan met scooterrijden dan mannen die na hun 18e zo snel mogelijk in de auto stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Ik meld me ook maar in dit topic. Vandaag lekker motor wezen kijken daarbij precies de machine gevonden die mij wel aanstaat. Na proefritje met het zonnetje erbij besloten om hem te kopen.

* teun-v is nu de eigenaar van de volgende BMW R1100RT :*)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/apWHFbb0MoLBItGrhtV7l3zl/full.jpg

Hij is uit 1997 en heeft 41000 op de teller staan verder wel een paar kleine gebruikers sporen te vinden maar niks waar ik me aan kan storen. Nou nog even wachten op mijn kenteken (werkt in DE even iets anders).

En voor die die zegen dat dit voor ouderen is, ja ik heb grijze haren :> Mij gaat het er om om redelijk comfortabel van a naar b te komen over +/- 350 KM en verder in 1 keer en ook nog het een en ander mee kan nemen.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teun-v schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:03:
Ik meld me ook maar in dit topic. Vandaag lekker motor wezen kijken daarbij precies de machine gevonden die mij wel aanstaat. Na proefritje met het zonnetje erbij besloten om hem te kopen.

* teun-v is nu de eigenaar van de volgende BMW R1100RT :*)
[afbeelding]

Hij is uit 1997 en heeft 41000 op de teller staan verder wel een paar kleine gebruikers sporen te vinden maar niks waar ik me aan kan storen. Nou nog even wachten op mijn kenteken (werkt in DE even iets anders).

En voor die die zegen dat dit voor ouderen is, ja ik heb grijze haren :> Mij gaat het er om om redelijk comfortabel van a naar b te komen over +/- 350 KM en verder in 1 keer en ook nog het een en ander mee kan nemen.
mooie fiets hoor!
Alleen jammer dat de koffers niet ook blauw zijn.. dat had net is meer chic gestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:24

steveman

Comfortabel ten onder

Autoreply schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:15:
[...]

Ik rijd anders moeiteloos bochten met losse handen, je stuurt uiteindelijk met je knieen. Hoe denk je dat die MotoGP coureurs dan sturen als ze een stukje staande rijden?
Dan rijden ze echt een stuk langzamer! En als je staat heb je mooi een hefboom, je zwaartpunt zit veel hoger zodat je meer kunt uitrichten.

Met een gangetje van... 100km/h kan ik je bochten aanwijzen die je niet haalt zonder te countersteeren (Mèt haal je 't wel natuurlijk, anders zou 't wel erg flauw zijn :+ )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

ToolkiT schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:16:
[...]

mooie fiets hoor!
Alleen jammer dat de koffers niet ook blauw zijn.. dat had net is meer chic gestaan..
Dankje. Dat met de koffers ben ik het helemaal mee eens, had ze ook graag met blauwe deksels gezien maar aan de andere kant Als je rijd kijk je er toch niet na :P Ik moet er wel bij zeggen dat de koffers er in het echt beter uitzien als deze foto :)

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Dikke plof :), veel plezier met de beamer!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

41K aan kilometers in ruim 11 Jaar .... Die Beemer is nog gewoon nieuw :Y

Niet mij type fiets, maar érg mooi dingetje.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Heb sinds vandaag een nieuw beestje :*)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/16huikl.jpg

Model 2004 met 18000 op de teller.
Verder helaas even geen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
The Doctor schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:29:

[afbeelding]

Vet ding hoor ! Je em voor het circuit gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

PilatuS schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:55:
[...]

Vet ding hoor ! Je em voor het circuit gebruiken ?
Nee gewoon voor op straat, kenteken en demper waren er even af om te poetsen. :+

Specs:
Kawa ZX-6R 2004
636cc
~120pk
~205kg (vol)

[ Voor 9% gewijzigd door Tjaps op 08-02-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
misschen een beetje vraag van n leek, maaruhm. Wat is het voor model? i want specs :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
The Doctor schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:09:
[...]

Nee gewoon voor op straat, kenteken en demper waren er even af om te poetsen. :+
Oh he, ik dacht al, dat is een wel heel erg klein GP-pijpje :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

_Apache_ schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:02:
als ik zie hoe d'r op gerost vind en hoe weinig men van de regels kan en uberhaupt ze kan toepassen vind ik 4 lessen nogsteeds weinig.
Ook als je ziet wat voor ongelukken d'r gebeuren vind ik die 4 lessen zelfs erg weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rinaldo, teun-v en The Doctor: gefeliciteerd met de nieuwe fietsen! :*)

Iik reed net voor het eerst de straat uit op m'n Kawa "winterproject-impuls-aankoop" GPZ600r en ik kon een vette lach niet onderdrukken. Wat een ding :P Bruut geluid. Ik had nooit op zo'n fiets gereden en ik was niet helemaal overtuigd van de lol van een supersport. Voorover hangen, zo'n zenuwachtig ding met weinig puf onderin.....yeah right. Dit rockt! 8) Het sturen is erg wennen. Het lijkt alsof ik meer vanuit m'n heupen moet sturen.

Ok, dat was het goeie nieuws. Het slechte nieuws is dat ie loopt als een bejaarde astmapatient. Tot 6000 toeren lijkt het vermogen redelijk in orde en daarna is het sputteren en inhouden. Het zal wel liggen aan de inlaatrubbers, sluit allemaal niet lekker aan.

De todo-list loopt stiekem aardig op:
- een nieuwe achterband
- nieuwe inlaatrubbers tussen carbs en luchtfilterbox
- de tank ontroesten en coaten
- klepspeling checken
- carbs synchroniseren
- klein onderhoud (kabels smeren, vloeistoffen, remmen etc)
- een heleboel poetsen

Maargoed..ik kan het ding nu in ieder geval naar m'n sleutelhok rijden en rustig verder kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door snars op 08-02-2009 01:42 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

snars schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:39:
Rinaldo, teun-v en The Doctor: gefeliciteerd met de nieuwe fietsen! :*)

Iik reed net voor het eerst de straat uit op m'n Kawa "winterproject-impuls-aankoop" GPZ600r en ik kon een vette lach niet onderdrukken. Wat een ding :P Bruut geluid. Ik had nooit op zo'n fiets gereden en ik was niet helemaal overtuigd van de lol van een supersport. Voorover hangen, zo'n zenuwachtig ding met weinig puf onderin.....yeah right. Dit rockt! 8) Het sturen is erg wennen. Het lijkt alsof ik meer vanuit m'n heupen moet sturen.

Ok, dat was het goeie nieuws. Het slechte nieuws is dat ie loopt als een bejaarde astmapatient. Tot 6000 toeren lijkt het vermogen redelijk in orde en daarna is het sputteren en inhouden. Het zal wel liggen aan de inlaatrubbers, sluit allemaal niet lekker aan.

De todo-list loopt stiekem aardig op:
- een nieuwe achterband
- nieuwe inlaatrubbers tussen carbs en luchtfilterbox
- de tank ontroesten en coaten
- klepspeling checken
- carbs synchroniseren
- klein onderhoud (kabels smeren, vloeistoffen, remmen etc)
- een heleboel poetsen

Maargoed..ik kan het ding nu in ieder geval naar m'n sleutelhok rijden en rustig verder kijken.
erm, een gpz600r was toen idd een supersport, in de hedendaagse motorcatagorieen valt ie meer onder de sport-tour :) (je zit rechter op, minder druk op je polsen)... daar kwam ik ook achter toen ik een proefritje maakte op een CBR600RR :P

(geluid is alleen maar beter geworden overigens :+ )

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb een tijdje terug een keuring van mijn motor laten maken bij een schade reparateur. Nu ben ik zoals gezegd van plan een andere motor te nemen en ik wil die ook wel laten keuren bij een geschikt bedrijf. Ik overzie nu alleen even niet hoe ik het voor de verkopende partij moet aanpakken. Kan ik de motor ff meenemen naar een keurder en pas betalen als ie goed is of werkt dat anders? Ik kan mij voorstellen dat als ik mijn motor verkoop en de koper wil 'm keuren dat ik eerst mijn geld wil en niet een tijd ga wachten tot de koper tevreden is. Dus hoe pak ik het aan zodat ik weet dat ik een correcte motor heb en de verkoper niet in de rats hoeft te zitten?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Die kerel van moto73 ? die komt toch gewoon langs, die gaat met je mee een motor bezoeken. Zo iemand kent een vriend van me ook nog wel. Als je wilt kan ik het even vragen maar volgens mij doet die Erik lentink of iets dergelijks dat..
Die heeft wel een km vergoeding en een prijs om een motor te bekijken.

ff snel gezocht:

http://www.erikvanlent.nl/

Die komt op locatie.

[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 08-02-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
hmz, ik ben een beetje aan het orienteren voor een nieuwe motor. Heb nu een Honda Magna uit 84 en die rijd opzich prima. Redenen voor mij om op middellange termijn (een jaar ofzo) een andere motor aan te schaffen:
-Ik ben gek van wenbaarheid en mijn magna is wat logger en lomper dan mijn lesmotor (suzuki gs500), ik kan er nogsteeds niet echt mee wat ik met die gs500 kon (op 1weghelt draaien of stilstaan in 5 meter vanaf 50km/h).
-Nieuwe motor is btje zuiniger en heeft geen rare mankmenten (Magna start niet heer bijvoorbeeld, dus moet 30min wachten als ik ergens afstap).
-Ik wil hebbe :)

Nu kan ik mijn magna opknappen voor veel minder geld dan een nieuwe fiets natuurlijk, en wenbaarheid is misschien meer oefenen (als ik kijk naar die politie chopper wedstrijden op youtube... :O ).
Aan de andere kant zag ik dat ik occasion bij een garage een zx10r kon krijgen voor 150-200euro/maand....

Iemand tips of ideeen die mij kunnen helpen met het maken van juiste beslissing?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
rimpeldinky schreef op zondag 08 februari 2009 @ 03:36:
erm, een gpz600r was toen idd een supersport, in de hedendaagse motorcatagorieen valt ie meer onder de sport-tour :) (je zit rechter op, minder druk op je polsen)... daar kwam ik ook achter toen ik een proefritje maakte op een CBR600RR :P

(geluid is alleen maar beter geworden overigens :+ )
Ja, das waar..de zit is net iets sportiever dan m'n 500. Er is vast het een en ander veranderd in de afgelopen 20 jaar :P
Sibylle schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:47:
Nu kan ik mijn magna opknappen voor veel minder geld dan een nieuwe fiets natuurlijk, en wenbaarheid is misschien meer oefenen (als ik kijk naar die politie chopper wedstrijden op youtube... :O ).
Aan de andere kant zag ik dat ik occasion bij een garage een zx10r kon krijgen voor 150-200euro/maand....

Iemand tips of ideeen die mij kunnen helpen met het maken van juiste beslissing?
Ik volg je niet helemaal. Je wil iets anders dan je Magna: wendbaarder, zuiniger en betrouwbaarder. Dat zijn een hoop fietsen...waarvan een ZX10r nou niet bepaald de meest voor de hand liggende is :P
Misschien is het handig als je vertelt wat je budget is, en hoe je je brommer gebruikt.

[ Voor 42% gewijzigd door snars op 08-02-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Met bovenstaander.
Van een magna naar een zx10r is nogal een stap. Misschien beginnen op een 600, een zx6r vanaf 95 bv. is goed te betalen. (2500 - 3500).
The Doctor schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:29:

[afbeelding]
Blauw is het nieuwe groen >:)

[ Voor 51% gewijzigd door c0ne op 08-02-2009 18:12 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dank! Ik bookmark die site ff om hem mee te nemen naar een eventuele koop.

Edit: Ik zie net een Adventure-S met 17500Km te koop voor 9300. Dat kan ik op zich halen. Wat zouden jullie doen? Geloof je een dealerketen op diens woord dat een motor tiptop is? Ik denk nu nml dat als ik over ruwweg een maand dat bedrag kan betalen dat ik wel mooi zo'n keurder meeneem.

* ROFLASTC heeft teveel slechte ervaringen gehad en vooral met dealerketen in kwestie.

[ Voor 43% gewijzigd door ROFLASTC op 08-02-2009 19:01 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

ROFLASTC schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:31:
[...]

Dank! Ik bookmark die site ff om hem mee te nemen naar een eventuele koop.

Edit: Ik zie net een Adventure-S met 17500Km te koop voor 9300. Dat kan ik op zich halen. Wat zouden jullie doen? Geloof je een dealerketen op diens woord dat een motor tiptop is? Ik denk nu nml dat als ik over ruwweg een maand dat bedrag kan betalen dat ik wel mooi zo'n keurder meeneem.

* ROFLASTC heeft teveel slechte ervaringen gehad en vooral met dealerketen in kwestie.
Als je slechte ervaringen hebt met die dealer ga je er toch niet meer heen lijkt me. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hangt niet echt van de dealer keten af maar meer van de dealer op zich denk ik dan. Motoport bv. is niet mijn favo keten maar bv. motoport wormerveer heb ik niets dan lof over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The Doctor schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:30:
[...]

Als je slechte ervaringen hebt met die dealer ga je er toch niet meer heen lijkt me. :?
Sja maar als er over een maand of 2 nog die Adventure-S staat ga ik er toch weer heen :P
charrel schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:08:
Motoport bv. is niet mijn favo keten
In 1 keer raak maar ik wil toch die S

Overigens is de locatie waar ik slechte ervaringen mee had failliet dus dat maakt niet meer zoveel uit. Ik heb daardoor niet zoveel vertrouwen in algemene ketens. Safe zie ik ook niet zo zitten. Liever dedicated op bepaalde merken bijvoorbeeld dan zo'n generieke dealer.

[ Voor 45% gewijzigd door ROFLASTC op 08-02-2009 22:16 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
c0ne schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:09:
Met bovenstaander.
Van een magna naar een zx10r is nogal een stap. Misschien beginnen op een 600, een zx6r vanaf 95 bv. is goed te betalen. (2500 - 3500).

[...]

Blauw is het nieuwe groen >:)
snars schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:19:
[...]

Ja, das waar..de zit is net iets sportiever dan m'n 500. Er is vast het een en ander veranderd in de afgelopen 20 jaar :P

[...]

Ik volg je niet helemaal. Je wil iets anders dan je Magna: wendbaarder, zuiniger en betrouwbaarder. Dat zijn een hoop fietsen...waarvan een ZX10r nou niet bepaald de meest voor de hand liggende is :P
Misschien is het handig als je vertelt wat je budget is, en hoe je je brommer gebruikt.
Danku voor de input, ik zoek idd iets: zuinigers, wenbaarders en betrouwbaarders :P
Heb geen auto(rijbewijs) dus ik gebruik mijn fiets als primair voortuig. Dus veel kleine stukjes (ff naar uni, ff sporten etc.) en voor grotere stukken zoals Ehv-Maastricht 1keer per week ongeveer. Verder natuurlijk touren een km of 100per week :)

Budget is ongeveer 200euro/maand (max), liefst rond de 100euro voor motor excl. verzekering etc. Voor dat geld krijg je bij bijvoorbeeld motoPort al een zx10r, welke ik toch eigelijk top of the line vind, vandaar dat ik hem aanhaalde.
Zou er wel op kunnen rijden denk ik, maar kost gewoon wat km's voordat ik gas durf te geven :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sibylle schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:06:

Budget is ongeveer 200euro/maand (max), liefst rond de 100euro voor motor excl. verzekering etc. Voor dat geld krijg je bij bijvoorbeeld motoPort al een zx10r, welke ik toch eigelijk top of the line vind, vandaar dat ik hem aanhaalde.
Zou er wel op kunnen rijden denk ik, maar kost gewoon wat km's voordat ik gas durf te geven :P
Ga dan eerst eens op de KNMV site of de site van jouw favo verzekeraar uitrekenen of je All-Risk kunt betalen want als je 'm sloopt zegt de dealer niet "ken beuren"

Edit: en zo'n lening is BKR geregged

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 08-02-2009 23:30 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
ROFLASTC schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:24:
[...]

Ga dan eerst eens op de KNMV site of de site van jouw favo verzekeraar uitrekenen of je All-Risk kunt betalen want als je 'm sloopt zegt de dealer niet "ken beuren"

Edit: en zo'n lening is BKR geregged
Op een zx10r uit 2008 kost het me 220euro premie per maand bij knmv, lol
Een 600r uit 2000 kost me rond de 90euro/maand. Ik had gerekend op ongeveer 150-200euro/maand totale lasten inc. verzekering dus dat zou te doen zijn.
Best wel fucking duur dat verzekeren :/ Mjah, offers brengen als beginnend bestuurder danmaar. Lening vind ik niet zo heel erg. Zou opzich ook wel kunnen sparen, maar dan ben ik nogal lang bezig voordat ik zomaar 5000-7500 euro kan pinnen voor n voertuig.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56
ROFLASTC schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:10:
[...]

Sja maar als er over een maand of 2 nog die Adventure-S staat ga ik er toch weer heen :P

[...]

In 1 keer raak maar ik wil toch die S

Overigens is de locatie waar ik slechte ervaringen mee had failliet dus dat maakt niet meer zoveel uit. Ik heb daardoor niet zoveel vertrouwen in algemene ketens. Safe zie ik ook niet zo zitten. Liever dedicated op bepaalde merken bijvoorbeeld dan zo'n generieke dealer.
Ik heb net even de columns op de site van die Erik van Lent gelezen, dan komt de motoport er niet zo best vanaf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 01:51:
[...]

Ik heb net even de columns op de site van die Erik van Lent gelezen, dan komt de motoport er niet zo best vanaf....
I know. Maar er staat een S.

Misschien moet ik maar een momentje van Zen inlassen en geduldig afwachten want er komen er vast meer voorbij.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:01:
[...]

I know. Maar er staat een S.

Misschien moet ik maar een momentje van Zen inlassen en geduldig afwachten want er komen er vast meer voorbij.
Motoport blijft een franchise organistatie hea. Dus de ene dealer is de andere niet, ze voeren alleen die naam omdat ze samen bepaalde producten inkopen. Ik werk zelf ook bij een Motoport vestiging, dus zal er verder niet over oordelen.
Sibylle schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:40:
[...]

Een 600r uit 2000 kost me rond de 90euro/maand. Ik had gerekend op ongeveer 150-200euro/maand totale lasten inc. verzekering dus dat zou te doen zijn.
Best wel fucking duur dat verzekeren :/ Mjah, offers brengen als beginnend bestuurder danmaar. Lening vind ik niet zo heel erg. Zou opzich ook wel kunnen sparen, maar dan ben ik nogal lang bezig voordat ik zomaar 5000-7500 euro kan pinnen voor n voertuig.
Heb je wel eens uitgerekend wat je aan rente betaald, daar kan je nog een leuke motor erbij kopen. Ik zou het persoonlijk niet doen.

[ Voor 42% gewijzigd door M3rcury op 09-02-2009 10:25 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hmm, dacht dat ik op de edit knop drukte.

[ Voor 93% gewijzigd door M3rcury op 09-02-2009 10:25 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:22:
[...]

Motoport blijft een franchise organistatie hea. Dus de ene dealer is de andere niet, ze voeren alleen die naam omdat ze samen bepaalde producten inkopen. Ik werk zelf ook bij een Motoport vestiging, dus zal er verder niet over oordelen.
tja ik ga maar eens bellen naar die vestiging met de vraag wat ze voor mijn AT zouden geven. Doet motorport aan inkoop denk je? Mij maakt het niet denderend veel uit wat ik er dan voor zou krijgen maar ik weet niet of ze een motor met 74k zo overnemen.
Heb je wel eens uitgerekend wat je aan rente betaald, daar kan je nog een leuke motor erbij kopen. Ik zou het persoonlijk niet doen.
Idd. Sybille als je nu al moeite hebt met geduld en sparen bedenk dan dat je meer geduld zal moeten opbrengen als je 'm moet afbetalen. Spaar eerst maar eens wat. Onderhoud aan een oudje kan ook wel eens goedkoper zijn.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:35:
[...]

tja ik ga maar eens bellen naar die vestiging met de vraag wat ze voor mijn AT zouden geven. Doet motorport aan inkoop denk je? Mij maakt het niet denderend veel uit wat ik er dan voor zou krijgen maar ik weet niet of ze een motor met 74k zo overnemen.
Dat is ook per vestiging verschillend. Het is vooral inkoop van kleding en accessoires, verder heeft het weinig met elkaar te maken. Elke vestiging heeft zijn eigen dealerschappen, maar opdat het toch een beetje 1 is, hebben ze eigenlijk alles.

Maar goed, verder ga ik er niet op in, omdat ik hier absoluut niet motoport promo hoer wil spelen, en mijn eigen geloofwaardigheid hier wil houden (denk dat ik dat onderhand best wel opgebouwd heb)

offtopic:
Ik wil trouwens ook geen gezeur om korting, want dat geef ik gewoon niet, niet aan vrienden, niet aan got mensen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door M3rcury op 09-02-2009 10:56 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Sibylle schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:06:
Danku voor de input, ik zoek idd iets: zuinigers, wenbaarders en betrouwbaarders :P
Heb geen auto(rijbewijs) dus ik gebruik mijn fiets als primair voortuig. Dus veel kleine stukjes (ff naar uni, ff sporten etc.) en voor grotere stukken zoals Ehv-Maastricht 1keer per week ongeveer. Verder natuurlijk touren een km of 100per week :)

Hm, 100 euro per maand. Stel dat je een tweedehands 500-600cc toer/sport-motor koopt, dan ben je al iets meer dan de helft daarvan kwijt aan benzine. Neem dan nog onderhoud, laten we zeggen gemiddeld één band en een beurt per jaar en onverwachte kosten (lagertje hier, uitlaatbochtje daar, accuutje), plus goedkope WA-verzekering (€15 per maand) en belasting, dan zit je volgens mij al tussen de 150 en 200 euro per maand. Als je 's winters rijdt wil je ook wel extra kleding, je wil misschien een tanktas of topkoffer, je laat het ding een keer stuiteren, je wil fatsoenlijk gereedschap zodat je het ding niet voor iedere scheet naar de dealer moet brengen....de meter loopt door.

Ik ben ergens ook wel voorstander van asociale motoren die je niet kan betalen en die iedereen je afraadt omdat je "jezelf zou doodrijden" en als er iemand slecht is in budgetteren ben ik het wel...maarehm, als ik jou was zou ik es gaan kijken naar een toer/sport-motor uit de jaren 90 die je kan betalen zonder te lenen. Tussen de €1500 en pakweg €3000 is er zoveel te koop waar je lol aan kan beleven.

Welke types? Dat is vooral gekleurd door mijn eigen ervaringen...maar waar ik naar zou kijken:

- Kawasaki KLE500 (allroad), ER5 (naked) en natuurlijk de ge-wel-dige GPZ500s van na 1994.
- Kawasaki ZZR600, ZX6R.
- Yamaha Diversion, het gefacelifte model van na (?) 94
- Yamaha FRZ600
- Suzuki GSX F
- Honda CBR F , VFR
- BMW K75, je ziet ze wel staan voor weinag, geen idee of het dan betrouwbaar is.

....gewoon marktplaats afstruinen tot je iets ziet wat je aanstaat, googlen en nog es googlen....het interweb de komende maanden in de gaten blijven houden voor koopjes terwijl je het geld bij elkaar spaart.

Wat is er trouwens niet betrouwbaar aan je Magna? Tot op zekere hoogte heb je met ieder voertuig gezeik.

* snars heeft een leuke: GPZ600r goed aan de praat, is de enige sleutel uit het contact getrild tijdens een rit van 30km :+

[ Voor 3% gewijzigd door snars op 09-02-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
hehe, laatste LOL!

Ik kan wel goed inkomen in je verhaal, maar een paar dingetjes zijn ni echt van toepassing op mij. Benzine ben ik nu ook kwijt, Magna rijdt 1:18 en als ik optrek ( (A) 1:16 :P ).
Dus de 100-200 euro zouden voledig zijn voor voertuig verzekering etc. Kan bij club in eindhoven gelukkig knutselen en informatie inwinnen, dus naar de dealer ga ik sowieso minimaal :)
Denk dat je gelijk hebt met 2e hands voor <3000euro, maar het jeukt zo :P

Magna is gewoon oud beestje, olie was bijvoorbeeld 3jaar (5500km) niet vervangen (of bijgevuld vlgns mij :P ), en heb soms t idee dat ik raar geluidje hoor bij stationair voor t stoplicht.....
Maar grootste probleem: Als hij heet start (binnen een uur ongeveer na heet rijden) ploft een rubbertje bij de cilinderpakking weg. FF tank eraf en rubbertje terugduwen en dan rijdt hij weer prima :)

Ik rij er gewoon prima mee en lekker touren, maar ik zou er bijvoorbeeld niet mee naar spanje of italie durven rijden zonder extreem grote beurt. Niet dat ik dat wil doen op korte termijn, maar je snapt t idee hopelijk.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Hehe ja....ik heb de rit meteen nog een keer gereden en was een halve ijspegel toen ik thuis kwam...geen succes. Er is een kleine kans dat de sleutel ergens in de onderkuip vast zit.
Magna is gewoon oud beestje, olie was bijvoorbeeld 3jaar (5500km) niet vervangen (of bijgevuld vlgns mij :P ), en heb soms t idee dat ik raar geluidje hoor bij stationair voor t stoplicht.....
Maar grootste probleem: Als hij heet start (binnen een uur ongeveer na heet rijden) ploft een rubbertje bij de cilinderpakking weg. FF tank eraf en rubbertje terugduwen en dan rijdt hij weer prima :)

Ik rij er gewoon prima mee en lekker touren, maar ik zou er bijvoorbeeld niet mee naar spanje of italie durven rijden zonder extreem grote beurt. Niet dat ik dat wil doen op korte termijn, maar je snapt t idee hopelijk.
Hm..als het blok vermoedelijk in orde is (geen extreem olieverbruik, verlies van vermogen, ratelende/bonkende geluiden), begin es met: kleppen stellen, brakke inlaatrubbers vervangen, carbs schoonmaken, afstellen en synchroniseren, filters en vloeistoffen vervangen. Dat kost je een paar tientjes en tijd, en kan een hoop problemen oplossen.

Eigenlijk onlogisch dat je er geen lange ritten mee zou rijden: je rijdt er nu ook 10k per jaar mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

GoldenSample schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:16:
[...]

als ik zie hoe d'r op gerost vind en hoe weinig men van de regels kan en uberhaupt ze kan toepassen vind ik 4 lessen nogsteeds weinig.
Ook als je ziet wat voor ongelukken d'r gebeuren vind ik die 4 lessen zelfs erg weinig
En daar heb je natuurlijk gelijk, zelfs voel me niet aangesproken tho, in al die gereden km's nooit een ongeluk gehad waarmee ik iemand anders schade toe deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Sibylle schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:40:
Lijkt me zwaar onverstandig. Koop een ZX10 van een jaar of 8 oud, of een Blackbird. Of wat te denken van een BMW K1100, Kawa GTR of iets anders wat iets ouder is?

Ik ben per jaar dit kwijt:
Brandstof 1750
Banden 450
MRB 80
Verzekering 60 oid (alleen WA, Allrisk is 600-1200 euro bij de goedkoopsten..)
Onderhoud aan arbeidsuren is ook zo 1000 euro/jaar, gelukkig doe ik dat zelf. Wel zo'n 150 euro aan losse zaken.

Gewoon ff sparen, bovendien hoef je een oudere fiets niet WA+/Allrisk te verzekeren, dat scheelt zomaar 500/1000 euro/jaar.
Je denkt toch niet dat leasemotoren minimaal 500 euro/maand doen (en eerder 700) omdat die leasemaatschappijen zoveel winst maken. Feit is gewoon dat een nieuwe motor waar mee gereden wordt all-in zeker 500 euro/maand kost. Wil je goedkoper dan moet je tweedehands kopen, zelf het onderhoud doen en besparen op de verzekering.

Iemand nog motorstalling in Oegstgeest beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
snars schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:19:
[...]

Hm, 100 euro per maand. Stel dat je een tweedehands 500-600cc toer/sport-motor koopt,

KNIP

Welke types? Dat is vooral gekleurd door mijn eigen ervaringen...maar waar ik naar zou kijken:

- Kawasaki KLE500 (allroad), ER5 (naked) en natuurlijk de ge-wel-dige GPZ500s van na 1994.
- Kawasaki ZZR600, ZX6R.
- Yamaha Diversion, het gefacelifte model van na (?) 94
- Yamaha FRZ600
- Suzuki GSX F
- Honda CBR F , VFR
- BMW K75, je ziet ze wel staan voor weinag, geen idee of het dan betrouwbaar is.

....gewoon marktplaats afstruinen tot je iets ziet wat je aanstaat, googlen en nog es googlen....het interweb de komende maanden in de gaten blijven houden voor koopjes terwijl je het geld bij elkaar spaart.
Heb vorig jaar een '97 GSX 600F gekocht op marktplaats voor Eur 950,00 en bleek een prima ding te zijn, maar het blijft een gok natuurlijk.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56
The Druid schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:18:
[...]

Heb vorig jaar een '97 GSX 600F gekocht op marktplaats voor Eur 950,00 en bleek een prima ding te zijn, maar het blijft een gok natuurlijk.
Een gok blijft het altijd, maar je kunt wel een beetje gokken met voorkennis natuurlijk :)
Zo heb ik in oktober een XJ900F ui '91 gekocht, en daarvan was gewoon de hele historie terug te lezen op het forum van de XJ900 club, zo wist ik dus dat die motor altijd in onderhoud was geweest bij een XJ-specialist etc. Omgekeerd ook een keer een Tenere niet gekocht hoewel die er prima uit zag: de eigenaar voor de verkoper was er mee gevallen en de huidige eigenaar had hem pas 4 maanden en wilde hem al weer verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Waarschijnlijk ga ik dan tochmaar mijn magna blijven gebruiken en opknappen, gelijk goed voor me motorkennis :)
Wil eigelijk wel de motor laten keuren/checken bij een meneer in posts ergens bovenaan (in alphen), heb het idee dat de uitslag me niet vrolijk gaat maken. Mjah, zolang hij prima en veilig rijdt :)

btw, iemand vandaag ook lekker verrast door afzetting van Aalsterweg in centrum eindhoven? lekker handig dat ze dat nergens aangeven.....rij je dan in de file de kruising op die de ring kruist....kun je opeens in de rem voorsorteren op heel andere rijbaan. Zag al zeker 5auto's staan op de kruising, gewoon te wachten tot ze konden invoegen/draaien naar een andere richting.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:30

4x2

lộn xộn quá

Ik weet dichter bij Eindhoven ook nog wel een adres waar je een eerlijk antwoord over je motor krijgt (hoe uitgebreid hangt ook af van wat je er aan uit wil geven :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
hmz, dat zou wel handig zijn :)
Het is iig belangrijk dat het nauwkeurig gebeurt, standaard dingen kan ikzelf met hulp van studenten motorclub ook wel.

Ik zit nu krap bij kas, maar n maand na de carnaval :P wil ik wel de motor helemaal laten nakijken..Liefst ook motorblok zelf voor zover dat nodig is bij bepaalde symptomen die ik heb :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Mijn verlanglijstje voor de motorbeurs voor einde van de maand 8) , ter voorbereiding van het motorritje samen met lief naar randje Oostenrijk. Schoonfamilie heeft hier een hotel, dus kunnen daar tegen een zacht prijsje overnachten.

- Oordoppen voor onderweg, voor mij in-ear doppen voor nav systeem, telefoon en muziek, voor haar alleen de doppen.
- Garmin 550 nav systeem :9~ , ter vervanging van men Garmin GPS V, iemand hier interesse in? :+
- 48L topkoffer te leen van een vriend van me, mocht het dermate bevallen boven men 18L koffer neem ik hem over.
- Voetsteun extenders voor haar, helaas bij een lokale dealer niet kunnen vinden. Anders is het ongetwijfeld te vinden op louis.de, maar mijn duits is niet opperbest.

Verder nog even zien of we in 1 ruk doorrijden of gaan overnachten in regio Cochem. We zijn hier vorig jaar geweest met het blik, maar dit is toch erg leuk om met de motor rond te banjeren. Om vervolgens de dag erna 500km door te rijden naar zuid duitsland.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 10-02-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

De nieuwe zumo660 komt eraan, en die is ff goedkoper. Alleen zijn er nog heel veel speculaties over de functies van het apparaat. Maar er zijn iig met de zumo550 nooit echt veel aanbiedingen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Zag het ja, 'verwacht Q2 2009', k had gehoopt dat er op de MB wel verlaagde prijzen zijn, zijn nu het 'off-season' is, maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

In amerika is de 660 al uit, sommige mensen op diverse fora hebben er daar al eentje besteld maar niemand heeft hem nog binnen.
Maar ik keek vorig jaar ook op de motorbeurs naar een zumo, maar daar gingen ze alleen maar voor adviesprijzen weg. De gemiddelde webshop is gewoon goedkoper. Wil je hem nog voordeliger kan je hem beter uit de UK laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik heb afgelopen weekend ook weer leuk gereden bij het OER-weekend.

Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/upload/OER-weekend/dag2/Oerweekend2009_IMG_3018_35-1.jpg

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

komkommer schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:31:
Ik heb afgelopen weekend ook weer leuk gereden bij het OER-weekend.

[afbeelding]
nice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
_Apache_ schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:26:
Mijn verlanglijstje voor de motorbeurs voor einde van de maand 8) ,
Had me net voorgenomen om maar niet te gaan, want heb 't geld eigenlijk niet. Mijn lijstje:
-Schubert C2/C3 voor een zacht prijsje
-Goed fluo jasje voor vriending
-Goede winterhandschoenen, vorige zijn kwijtgeraakt en rijd nu met fietshandschoenen rond :?
-Miss een simpele GPS, maar dat hangt van een hoop variabelen af.
ter voorbereiding van het motorritje samen met lief naar randje Oostenrijk. Schoonfamilie heeft hier een hotel, dus kunnen daar tegen een zacht prijsje overnachten.

- Oordoppen voor onderweg, voor mij in-ear doppen voor nav systeem, telefoon en muziek, voor haar alleen de doppen.
- Garmin 550 nav systeem :9~ , ter vervanging van men Garmin GPS V, iemand hier interesse in? :+
- 48L topkoffer te leen van een vriend van me, mocht het dermate bevallen boven men 18L koffer neem ik hem over.
Sounds good, ik deel er nu eentje met m'n vader, maar zelf een is ook geen slecht idee.
- Voetsteun extenders voor haar, helaas bij een lokale dealer niet kunnen vinden. Anders is het ongetwijfeld te vinden op louis.de, maar mijn duits is niet opperbest.
http://www.motor-forum.nl...message/11606144#11606144

Alle info die je wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

@snars
Kijk eens naar een knappe FZR600. Kost rond de duizend eurootjes, en rijd 1 op 20, wat mooi zuinig is natuurlijk. Daarnaast moet je wel rekenen op wat extra kosten qua onderhoud (ik was de eerste beurt ook 600 eu kwijt vanwege wat achterstallig onderhoud), maar daarnaast is het een superbetrouwbare motor.
Het ligt totaal hoeveel km je per maand gaat rijden. Als je veel gaat rijden, is het misschien slimmer om een iets nieuwere motor, met minder kilometers te kopen, ipv een met meer kilometer. De meeste motoren houden er bij de 100k wel mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

_Erikje_ schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:25:
De meeste motoren houden er bij de 100k wel mee op...
Dan wordt het tijd voor een echte motor :+ :
fj1200
vfr700/750
gtr1000
r1100gs
k75
k100
xj900/600
xrv750
fjr1300
r1100s
vf750f
ntv650

met goed onderhoud kom je een heel end!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

@snars
De meeste motoren houden er bij de 100k wel mee op...
ogh. 1500 euro erin voor een revisie en je kunt weer 100k verder.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:19:
[...]

ogh. 1500 euro erin voor een revisie en je kunt weer 100k verder.
Je AT moet weg ? Laat mij eens wat weten, je hebt mijn e-mail ;)
@snars
Kijk eens naar een knappe FZR600. Kost rond de duizend eurootjes, en rijd 1 op 20, wat mooi zuinig is natuurlijk. Daarnaast moet je wel rekenen op wat extra kosten qua onderhoud (ik was de eerste beurt ook 600 eu kwijt vanwege wat achterstallig onderhoud), maar daarnaast is het een superbetrouwbare motor.
Het ligt totaal hoeveel km je per maand gaat rijden. Als je veel gaat rijden, is het misschien slimmer om een iets nieuwere motor, met minder kilometers te kopen, ipv een met meer kilometer. De meeste motoren houden er bij de 100k wel mee op...
Een FZR600 was vroeger DE race fiets voor op het circuit. Dus je moet ze eigenlijk zien als de eerste R6jes die ook veelvuldig het circuit hebben gezien en waarvan een goede kopen bijzonder moeilijk is.

Niet kloppende km standen (sommige mag je een ton bij tellen) i.c.m overmatige slijtage van alles kan het een zeer dure fiets maken.

Ik heb FZR600's gezien waarvan zelfs de geleiders van de remblokken ingevreten hadden in de remklauwen. Dan weet je al direct dat 40.000km niet klopt....

Dus misschien maar even ermee langs Erik van Lent als je zoiets koopt ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Capo op 11-02-2009 08:09 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Autoreply schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:15:
[...]

Had me net voorgenomen om maar niet te gaan, want heb 't geld eigenlijk niet. Mijn lijstje:
-Schubert C2/C3 voor een zacht prijsje
-Goed fluo jasje voor vriending
-Goede winterhandschoenen, vorige zijn kwijtgeraakt en rijd nu met fietshandschoenen rond :?
-Miss een simpele GPS, maar dat hangt van een hoop variabelen af.

[...]

Sounds good, ik deel er nu eentje met m'n vader, maar zelf een is ook geen slecht idee.

[...]

http://www.motor-forum.nl...message/11606144#11606144

Alle info die je wilt hebben :)
Ja op louis.de had ik het gevonden, maar helaas zijn die voor beamers, niet voor mijn Yamaha. Dan maar de Touratech site proberen, moet nu onder het mes, laat vanavond wat meer horen. :)

Als er eenmaal een setje in huis is kan je deze redelijk makkelijk delen ja, eventueel dubbele beugels kopen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe :) Dude die met z'n cruiser-slagschip de bocht mist, en een andere bijna er achteraan :)
Begint op 0:30 ongeveer

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6rueC1r8W1s&feature=rec-HM-r2]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

En die mensen bang voor de grote boze Harley rijders. Alsof ze Hell's angels zijn die hun gaan neerschieten ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Twhomp schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:21:
En die mensen bang voor de grote boze Harley rijders. Alsof ze Hell's angels zijn die hun gaan neerschieten ofzo :D
Ja, jammer dat wij dat respect hier in Nederland niet hebben :(

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komkommer schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:14:
[...]

Ja, jammer dat wij dat respect hier in Nederland niet hebben :(
Dus jij wil zoveel respect afdwingen dat mensen die niet in fout zijn ook niet durven stoppen om jou te helpen als je van de weg gaat?

Vreemde manier van 'respect' door intimidatie.

Nu goed, dit zijn duidelijk geen hells angels, en er zijn genoeg collega's om 'm te helpen, maar als dit gebeurt terwijl je alleen bent, dan lig je daar mooi. De wagen hield zich trouwens netjes aan de snelheidslimiet volgens mij.

Van dat stukje weg staan nog wel filmpjes op youtube: dragon's tail. Schijnt een uitverkoren baantje te zijn voor motorrijders, 17 tal kilometer lang.

In het genre van crashing a new bike zijn deze ook geweldig :p

klik
klik
klik

En wie is bij deze nog altijd voorstander van beschermende kledij ;) Not me :p

klik

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:07:
[...]

Dus jij wil zoveel respect afdwingen dat mensen die niet in fout zijn ook niet durven stoppen om jou te helpen als je van de weg gaat?

Nu goed, dit zijn duidelijk geen hells angels, en er zijn genoeg collega's om 'm te helpen, maar als dit gebeurt terwijl je alleen bent, dan lig je daar mooi. De wagen hield zich trouwens netjes aan de snelheidslimiet volgens mij.

Van dat stukje weg staan nog wel filmpjes op youtube: dragon's tail. Schijnt een uitverkoren baantje te zijn voor motorrijders, 17 tal kilometer lang.

klik
klik
klik

klik
'we are sorry this video is no longer available

<edit> nu weer wel :?

meteen maar ff foto's spammen van mijn nieuwe C2 visor met pinlock :) 8)
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010243.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010247.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 12-02-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

[...]

klik
klik
klik

klik
Why so serious?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Gewoon de motorrijders reputatie hooghouden, ze rijden toch altijd al te hard!

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/2535/1003813ff1dv8.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Irony fail...
2nd that :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Autoreply
M3rcury schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:21:
[...]

Gewoon de motorrijders reputatie hooghouden, ze rijden toch altijd al te hard!

[afbeelding]
Daarover gesproken, ik moet nog steeds een keer een foto laten nemen terwijl ik wheelie (met vriending en 3 koffers + losse bagage. Moe t best een aardig gezicht zijn 8)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

What the... :?
Gevalletje van geen rijbewijs en allereerst keer op een fiets ofzo :D

Verwijderd

Ironie detectie, nooit m'n sterkste punt geweest ;)
2nd that :P
Hier is ze blijkbaar nog eens ;)
klik
Ken. schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:52:
[...]

What the... :?
Gevalletje van geen rijbewijs en allereerst keer op een fiets ofzo :D
Heb je in de USA eigenlijk een rijbewijs nodig om met de motor te rijden? Het zou me niet verwonderen dat met die 'ik doe wat ik wil want ik ben vrij attitude' je geen speciale lessen moet volgen (tenzij misschien als je een verzekering of wat dan ook wil)

In elk geval zijn die filmpjes altijd te grappig :)
klik op het eind
klik Leave the pro stuff to the pro's ;)
klik pijnlijk :)
klik More dumbass
klik
klik
klik Showing off on a harley
enz enz....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand enig idee waarom een 2005/2006 Adventure-S lager is? Op allerlei sites staat dat voor deze jaargangen de grondspeling en zadelhoogte lager is maar ik zie dan ook staan dat de totale hoogte 950mm net zoals alle andere jaargangen. Wat maakt dan dat een S uit 2005 of 2006 lager is? Is het de veerweg? zakt ie dieper in als je erop klimt?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:26:
Iemand enig idee waarom een 2005/2006 Adventure-S lager is? Op allerlei sites staat dat voor deze jaargangen de grondspeling en zadelhoogte lager is maar ik zie dan ook staan dat de totale hoogte 950mm net zoals alle andere jaargangen. Wat maakt dan dat een S uit 2005 of 2006 lager is? Is het de veerweg? zakt ie dieper in als je erop klimt?
waarschijnlijk een ander zadel?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 20:03:
[...]

waarschijnlijk een ander zadel?
dat ook maar kennelijk zijn het ook echte andere veren die erin hangen. Langere veerweg maar een lagere stand. Ik heb geen flauw idee hoe dat nou in elkaar steekt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 12:34

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Langzaam begin ik ook richting mijn verkeersdeelnemingsexamen te geraken en het rijden bevalt me zo goed dat ik er aan denk om de motor ook (regelmatig) voor woon-werk verkeer te gebruiken. Echter, ik woon midden in een stad(je) in een appartement zonder tuin en eigen parkeer gelegenheid. De auto staat heel dichtbij in een parkeergarage van de gemeente. Maar bij navraag blijkt dat ze daar sinds een tijdje geen motoren meer vergunningen verlenen (ga nog informeren waarom). Even ervan uitgaande dat ik liever overdekt sta, dan is de dichtsbijzijnde, en tevens enige, door de gemente aangeboden motorstalling minstens een kwartier lopen.
Nu heb ik gezocht op allerlei termen als stalling, parkeerplaats en garage(box) al dan niet in combinatie met het woord motor. Maar dat levert voor mijn situatie niks op nuttigs op.
Misschien nog tips hoe ik aan een (particuliere) parkeerplek kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Over de filmpjes van hierboven, deze vind ik nog wel het mooiste... Een motor proberen aan te slepen achter een auto, met de sleepkabel om één vorkpoot geknoopt... Wat verwacht je dan behalve binnen 10 meter onderuit gaan? :X :D

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 15:59
Moar Filmpjes. Heb echt in een deuk gelegen :)

Die meid die van de motor afvalt kan het niet overleefd hebben volgens mij.

[ Voor 46% gewijzigd door RedHat op 14-02-2009 11:47 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.