Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.373 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 01:25:
Wat is dat "3 jaar nieuwwaarde" regeling? Dat je nieuwwaarde nog krijgt als hij minder dan 3 jaar oud is ofzo?

Ach in mijn geval gaat dat toch niet op, wordt waarschijnlijk iets uit 96 of nog een stuk ouder kan ook :P en elk jaar 120 euro meer betalen vind ik best veel, ik bespaar liever wat op m'n verzekeringen. Bijvoorbeeld ook 400 euro eigen risico op m'n zorgverzekering :P
Ja, dat je dus 3 jaar lang de nieuwwaarde krijgt als je hem in de berm plant EN als je aangereden wordt. Daar heb ik wel 120e per jaar voor over. Maar volgend jaar ga ik ook maar naar unive toe (september) want het scheelt toch wel een paar centjes :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:18
_Erikje_ schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:00:
Vandaag een goed investering gedaan bij de motorzaak: Shoei XR1000 rogue
[afbeelding]
Mijn vorige helm(nolan n62) laten liggen in de trein, dacht ik nu maar eens een knappe helm te kopen :) Ik vind het een heel stuk schelen qua kussens binnen in de helm en ook het gewicht scheelt een stuk. Alleen dat sluitingsmechanisme is wel een beetje ouderwets in vergelijking met het systeem van nolan...
Heerlijke comfortabele helm (heb zelf de Raid II, die vrij vergelijkbaar is). Ik erger me alleen wel aan de enorme windruis herrie, die zelfs met een wisperkit niet verholpen is. Goede keuze in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
Ik passeerde vandaag langs Hein Gericke en ik kon het verwarmde handvattenset echt niet laten liggen. Wat heerlijk rijden nu :9
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410723.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410724.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Wat een konings post van frag daddy in het grappige plaatjes topic. Heb inmiddels mijn Honda CBR al een half jaar niet gebruikt, was ff tijdelijk verhuisd naar Utrecht, en nu verhuis ik morgen voor half jaar naar Denemarken. Kan niet wachten om weer te rijden, misschien dat ik daar eens een motor huur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 21:06
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:20:
heb het even niet over pro's ;) maar veel mensen rijden met een 600cc sneller over een circuit dan met een 1000cc omdat ze zich wendbaarder voelen en daardoor vaak hogere bochtensnelheid hebben. op snelle circuits houdt een 600cc het ook niet bij. Ik weet dat jij hier meer van weet dan ik hoor maar viel mij gewoon op dat veel mensen 600cc's als trage hokken zien

capo: snap dat dit niet jouw punt was ;)
De meeste 1000-rijders hebben een te kleine pik om een 600 te rijden 8)7

Qua verzekering, zo'n 50 euro/jaar bij de ZLM >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 17:47

charrel

Cortisol4life..

Bij de KNMV brengen ze je verzekering wel ergens anders onder, en dat kan nog wel is verschillen voor de afhandeling als je werkelijk wat krijgt. Ze hebben een tijdje een goede gehad waar alles soepel verliep. Maar kan me nog een aantal verhalen herinneren van vlak voor de zomer op het GS-forum en op het motor-forum waar een aantal mensen nogal veel last hadden om hun geld terug te krijgen in geval van schade. Maar mischien is dat ondertussen alweer veranderd.
Ze hadden toen ook echt een aantal eisen hoe je je motor moest parkeren en met welke sloten. Vriend van me mocht z'n gloednieuwe gsx-r 750 niet eens buiten stallen op de camping meen ik me te herinneren, ding kon zowat in de tent staan......... Dan was ie gewoon niet verzekerd :X Ook in de inpandige garage moest ie hem op slot hebben staan + verankerd.
In deeltje 13 staat daar nog een discussie over in als ik het goed heb.

Zelf ben ik verzekerd bij Unive, heb nog nooit een verzekering gevonden die goedkoper is dan wat ik bij hun hoef te betalen.
En ze namen m'n schadevrije jaren vanaf m'n 16e mee met brommer, ze hadden er een keer 1 tree bij gedaan bj de autoverzekering. Dus ik bellen dat het niet klopte toen kreeg ik die tree ook extra bij de motorverzekering :)
Verder heb ik ze eigenlijk nooit nodig gehad dus qua afhandeling durf ik niks te zeggen, qua prijs zijn ze iig. erg scherp.
MMach schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 01:55:
Ik passeerde vandaag langs Hein Gericke en ik kon het verwarmde handvattenset echt niet laten liggen. Wat heerlijk rijden nu :9
Yup, en iedereen die zegt dat het voor mietjes is moeten er gewoon is mee gaan rijden. Het maakt je leven zoveel meer comfortabel.
2 vrienden op supersports lopen altijd te zeiken op m'n verwarmde handvatten, het is voor mietjes enz enz. Laatst moest er eentje m'n motor even een dag lenen en waar heeft ie de hele dag mee rond gereden ...... standje 2. En dat bij +5c het mietje :+

[ Voor 18% gewijzigd door charrel op 29-01-2009 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:04
Autoreply schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 02:34:
[...]

De meeste 1000-rijders hebben een te kleine pik om een 600 te rijden 8)7

Qua verzekering, zo'n 50 euro/jaar bij de ZLM >:)
Ik zal m'n vriendin vanavond eens laten inspecteren, krijg eigenlijk nooit geen klachten :+

Ikzelf rij een 1000 omdat ik er fatsoenlijk op kan zitten met m'n 0,1 ton, en omdat het zo heerlijk lui rijdt op de snelweg, van 50 tot 200 in 1 versnelling bijvoorbeeld :P

Verder is het vermogen heerlijk beestachtig, maar de 600's komen ook wel vooruit :+

Ik heb zelf meegemaakt op Ledenon - Zuid Frankrijk dat een 125cc'tje de 1000's zoekreed, dus cc's zeggen niet alles :P

[ Voor 16% gewijzigd door Grolsch op 29-01-2009 08:00 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Ik rij ook een 600, maar schaam me er niet voor ofzo, het gaat er toch om hoe je rijd denk ik.

En ofcouse wel de kleinste penis van de wereld trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat koste dat nou? En was het lastig installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]
[afbeelding]
lekker warm he?
Ik heb dezelfde alleen dan van oxford, maar zijn zo tezien hetzelde op het label na..

Enige nadeel vind ik dat die touchtoetsen soms wat lastig zijn met dikke winterhandschoenen aan..
zeker aanzetten omdat je dan een paar seconden vast moet houden...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

c0ne schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:26:
Voor de gevoeligheid van je vingertoppen had je beter een paar weken kunnen wachten, maar iig veel succes! Kicken man, motor rijden.
Het zal inderdaad wel frisjes worden, maar aangezien ik normaal nooit handschoenen hoef te dragen vanwege de kou denk ik dat het nu met handschoenen wel uit te houden zal zijn :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:53
reuzekind schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:53:
[...]

Het zal inderdaad wel frisjes worden, maar aangezien ik normaal nooit handschoenen hoef te dragen vanwege de kou denk ik dat het nu met handschoenen wel uit te houden zal zijn :)
Hehe geloof me, je gaat het wel koud krijgen :)
Tenzij je gewend bent om met 80 tot 120 km/h te fietsen is motorrijden qua afkoeling van je handen niet te vergelijken met fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Sowieso ook gewoon ALTIJD goede handschoenen dragen imo.

Ik zie hier vaak Belgen rijden zonder handschoenen, korte broek, sportschoentjes, t-shirtje in de zomer.. Op een R1 ofzo... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

DRAFTER86 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:09:
[...]

Hehe geloof me, je gaat het wel koud krijgen :)
Tenzij je gewend bent om met 80 tot 120 km/h te fietsen is motorrijden qua afkoeling van je handen niet te vergelijken met fietsen ;)
ik heb 3 paar handschoenen
1x alpinestars zomerhandschoenen
1x onbekend tussenhandschoenen, ze zijn wel dik en van leer maar middelmatig warm en niet helemaal waterdaicht
1x evo handschoenen, erg warm en volledig waterdicht :Y)

tis nu zo'n weer dat 'sochtends de evotjes welkom zijn maar als ik in de avond terugrij ik eigenlijk de tussenhandschoenen wel aan durf :p

[ Voor 11% gewijzigd door rimpeldinky op 29-01-2009 12:29 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 10-10 21:51

Twhomp

Stayin' Alive

Grappig, ik heb ook meerdere manieren van handschoenen:

- Superdikke winterhandschoenen: warm, maar minder bewegingsruimte
- Lente/herfst-handschoenen. In de lente ideaal. In de herfst wat minder.
- Onderhandschoenen: die trek ik dan in de herfst onder de herfsthandschoenen, dat is dan weer ideaal.

Geen zomerhandschoenen. Zie ik dan wel weer als het echt heel warm wordt.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hier leren zomerhandschoenen (voor op het circuit)
En voor als ik een keer in de regen rijdt en setje goretex handschoenen (ook zomer)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ik heb twee paar handschoenen:
zomer en winter :) Winter is volledig waterdicht en behoorlijk dik, zomer zijn redelijk waterdicht en lekker soepel.
Met zomerhandschoenen rijdt het toch wel n stukje fijner, vandaar dat ik bijna altijd die aandie als t kan. Alleen waren mijn handen toch wel bevroren toen ik vanochtend 2km naar de TU reed.... echt koud :S

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sibylle schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:45:
ik heb twee paar handschoenen:
zomer en winter :) Winter is volledig waterdicht en behoorlijk dik, zomer zijn redelijk waterdicht en lekker soepel.
Met zomerhandschoenen rijdt het toch wel n stukje fijner.
ditto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb alleen leren handschoenen.

4 setjes. Waarvan 2 beetje kapot :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
HammerT schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:34:
[...]

Wat koste dat nou? En was het lastig installeren?
Ik dacht dat het iets van 59€ was oid, het viel me in elk geval goed mee. Ik heb wel korting gekregen (omdat ik nog een heleboel andere dingen had gekocht), en het kostte me uiteindelijk maar 25,99€... En het is zonder overdrijven het 10 voudige van de prijs waard :P Vandaag vrij veel gereden, en het is hier misschien 1 of 2 graden, en ik had helemaal geen koude handen, lovely.
Ik heb trouwens ook dikke winterhandschoenen met daaronder een merino onderhandschoen (die ik nu achterwege laat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
reuzekind schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:53:
[...]

Buiten dat het gewoon gevaarlijk is om met koude vingers te rijden (ik geloof dat je de helft van je kracht verliest eens je vingers onder de 7°C zijn gedaald), werken ze als gigantische koelers voor de rest van je lichaam. Na een lange koude rit ben je gewoon onderkoeld. Dat heb ik al eens voorgehad en dat is niet plezant. De windchillfactor is gigantisch bij motosnelheden. Ik dacht (weet ik niet meer zeker): bij 0°C aan 100km/h rijden is overeenkomstig met -20°C gevoelstemperatuur. Zeker niet te onderschatten.

Met helmmuts en thermisch ondergoed kreeg ik alles warm, behalve mijn handen, en ook dat is nu opgelost.

Installatie was trouwens redelijk eenvoudig, alleen die draden weggewerkt krijgen dat ze je stuurbeweging niet hinderen was iets lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

als je trouwens iets makkelijks te installeren zoekt heeft oxford ook hothands die met klitteband om je grips zitten zodat je niet je originele grips eraf hoeft te halen.
Die had ik op de varadero en waren in een half uur geinstalleerd (als het al zo lang duurde)

Je grips worden er wel dikker door, maar in de zomer kan je ze er makkelijk afhalen...

Afbeeldingslocatie: http://www.bitzforbikes.co.uk/photo/OF694.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
MMach schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:54:
[...]

Ik dacht dat het iets van 59€ was oid, het viel me in elk geval goed mee. Ik heb wel korting gekregen (omdat ik nog een heleboel andere dingen had gekocht), en het kostte me uiteindelijk maar 25,99€... En het is zonder overdrijven het 10 voudige van de prijs waard :P Vandaag vrij veel gereden, en het is hier misschien 1 of 2 graden, en ik had helemaal geen koude handen, lovely.
Ik heb trouwens ook dikke winterhandschoenen met daaronder een merino onderhandschoen (die ik nu achterwege laat).
Oh dat is best netjes, op m'n lesmotor had ik ook hand verwarming. Maar standje 2 (van de 2 ;) ) vond ik nog steeds wel erg warm toen het 1-2 graden was (2 maandjes terug ofzo). Toch vond ik het zeker wel lekker rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Begin:
André schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:20:
De beslissing is gevallen, ik ga samen met een vriend beginnen met lessen. _o_ Heb er erg veel zin in, al jaren, en nu eindelijk besloten te beginnen.
Eerste les:
André schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:41:
[...]

En ja hoor, de eerste les is een feit. Ik had nog nooit op zo'n ding gezeten en na een kwartier toerden we al rustig door de dorpjes rondom Assen. Wat een fantastisch gevoel, ik heb nu nog meer zin in de 2de les dan ik in de 1e had :P
AVB:
André schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:35:
[...]

Gefeliciteerd. Ik heb hem ook net 2 weken binnen. Begin januari de AVD.

AVB ging echt perfect, van tevoren nog een uur gelest en tijden het examen op het TT circuit gingen alle oefeningen met gemak in 1 keer goed. Ik had de oefeningen nog nooit zo goed gedaan. Na 5 minuten waren we al klaar *O*
En vandaag dan alles klaar en gehaald *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

André schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:36:
Begin:

[...]

Eerste les:

[...]

AVB:

[...]

feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
André schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:36:
Begin:

[...]

Eerste les:

[...]

AVB:

[...]

Zalig, well done *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gefeliciteerd *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Gefeli! *O*

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Gefeliciteerd! Heb je al een motor (op het oog)? :D

PS: die vriend van je, die ook (al) geslaagd, of moet die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik heb nog niet echt een motor op het oog. Eind februari eerst een outfit kopen in Utrecht op de motorbeurs. Waarschijnlijk een textiel pak, dat is wat warmer en kan over de normale kleding. In een later stadium misschien een keer leer.

En dan maar eens wat soorten motoren proberen. Ik heb een aantal vrienden met uiteenlopende motoren: naked, tour, sport, chopper. Ik denk dat ik uiteindelijk op tour/sport uitkom, dus een sportieve motor waar je het ook lang op kan uithouden.

En ja: die vriend van me is iedere keer tegelijkertijd geslaagd, was ook wel zo leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
charrel schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:53:

Zelf ben ik verzekerd bij Unive, heb nog nooit een verzekering gevonden die goedkoper is dan wat ik bij hun hoef te betalen.
En ze namen m'n schadevrije jaren vanaf m'n 16e mee met brommer, ze hadden er een keer 1 tree bij gedaan bj de autoverzekering. Dus ik bellen dat het niet klopte toen kreeg ik die tree ook extra bij de motorverzekering :)
Verder heb ik ze eigenlijk nooit nodig gehad dus qua afhandeling durf ik niks te zeggen, qua prijs zijn ze iig. erg scherp.
Hier heb ik even een vraagje over.

Ik zit ook bij Unive met de motor. En heb ook sinds mijn 16e daar een brommerverzekering.

Toen ik de verzekering voor de motor daar heb afgesloten werd mij verteld, dat de schadevrije jaren van de brommer pas in zijn gegaan toen de brommer een kenteken heeft gekregen. Wat dus slechts 2 jaar is, in plaats 9 jaar.

We zitten beide bij Unive, hebben beide daar sinds onze 16e een brommerverzekering. En jij krijgt een hoop schadevrije jaren, en ik maar 2.

Weet je zeker dat wat je zegt zo is ? Als je er zeker van bent ga ik namelijk maar even met de Unive bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 30-01-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ja, ik begon met (extra) jaren die ik niet zo maar kon krijgen. Alleen weet ik niet hoe lang jij je rijbewijs al hebt, maar ik heb het over dik 12 jaar terug :X (waar blijven de jaren,hehe...).
Dus mischien heb ik mazzel gehad of was het toen gewoon nog anders.

Ach hoop, scheelt maar 2 jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 30-01-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik neem aan dat ze het dan in de loop der jaren gewoon veranderd hebben. Heb mijn motorrijbewijs nu pas zo'n half jaar.

Mijn brommer heb ik al 9 jaar daar verzekerd, vandaar dat voor mij 2 jaar of 9 jaar wel heel veel verschil zou maken, helemaal met een All-Risk verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 12:34

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

André schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:31:
Ik heb nog niet echt een motor op het oog. Eind februari eerst een outfit kopen in Utrecht op de motorbeurs.
Is die motorbeurs een beetje interessant qua aankopen of is het vooral demo-achtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ray-zor schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 02:38:
[...]

Is die motorbeurs een beetje interessant qua aankopen of is het vooral demo-achtig?
Je kan er ook wel kleding en helmen enzo vinden, en eigenlijk maar heel weinig show. Ik ben er 1x geweest maar toen heb ik niet echt gelet op kleding oid. Maar meestal hebben ze wel spul van 2008 dat ze kwijt willen voor een iets lagere prijs (heb ik me laten vertellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:11

takker

]HuT[ klaassenster

Maareuh wat trek je aan als je van de zomer een harley huurt om rond Las Vegas te rijden met temperaturen tussen de 50 en 60 graden???

Ik heb wel een doorwaai-jas, maar die is eigenlijk ook wel erg warm...

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

takker schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 04:12:
Maareuh wat trek je aan als je van de zomer een harley huurt om rond Las Vegas te rijden met temperaturen tussen de 50 en 60 graden???

Ik heb wel een doorwaai-jas, maar die is eigenlijk ook wel erg warm...
You lucky bastard!!

Anyway, ik kan het zeggen, maar hier zullen wel reacties op komen :p

Jeans, t-shirtje, geen helm, en cowboy boots :p

Serieus, de kans dat je van een harley valt is nihil, zeker op die eenzame lange interstates waar toch niemand op rijdt. In de stad kan je misschien wel best een helm opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 04:20:
[...]

You lucky bastard!!

Anyway, ik kan het zeggen, maar hier zullen wel reacties op komen :p

Serieus, de kans dat je van een harley valt is nihil, zeker op die eenzame lange interstates waar toch niemand op rijdt. In de stad kan je misschien wel best een helm opzetten...
Ik zou toch echt een helm (wel een jet helm oid) een jas en handschoenen aantrekken. Ik snap wel waarom je dit zegt, maar het zal niet mijn eigen keuze zijn.

Edit: de warmte in las vegas is anders dan hier, hier is het vooral snel benauwt en dat heb je daar veel minder snel.

[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 31-01-2009 08:47 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 08:43:
[...]
Ik zou toch echt een helm (wel een jet helm oid) een jas en handschoenen aantrekken. Ik snap wel waarom je dit zegt, maar het zal niet mijn eigen keuze zijn.

Edit: de warmte in las vegas is anders dan hier, hier is het vooral snel benauwt en dat heb je daar veel minder snel.
Amen! Een ongeluk hangt niet af van het soort motor of snelheid waarmee je rijdt. Ook in je eentje kun je op je plaat gaan en je hebt maar één schedeldak. Zelfs op de brommerd ben ik nog nooit zonder jas, lange broek en helm op pad gegaan. Jas was (op de brommer) niet altijd een hele dikke stevige jas, maar minimaal een spijkerjack. En nadat ik iemand een keer met 20kmh helemaal uit zichzelf met een puch op d'r plaat heb zien gaan (kop tegen een boom), pieker ik er al helemaal niet over om zonder helm ergens op te stappen.

En kan ook een of andere beest plotseling de weg oversteken, een steen liggen, kuil in de weg die je niet ziet (rij maar eens 100km rechtuit). Niemand kan jou garanderen dat je niet op je bek kunt gaan. Persoonlijk vind ik zonder bescherming op een motor gaan zitten oerstom en onnodig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:11

takker

]HuT[ klaassenster

Nou ik neem alles zowiezo mee, dan kan ik daar alsnog beslissen!

Jeans bieden weinig bescherming. Zag laatst fotos van iemand waarbij de stof helemaal in het been geschroeid zat. Bij motoport hebben ze nu kevlar-versterkte jeans. een keertje kijken.

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
[b]alvi schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 04:20:[/b
Als je dood wilt moet je dat vooral doen jah. Iig handschoenen, een jas met protectie en een full-face helm. Zo'n jethelm is leuk, maar je ziet eruit als two-face als je met 40 km/h gaat liggen.. Qua jas, kijk 's naar de shirts die crossers aanhebben, soort t-shirt van gaas met de protectiestukken er in, is heerlijk koel. Qua helm zou ik een cross-helm nemen, die ventileert lekker. Alleen qua looks kan je je afvragen of dat op een Harley past, maar laten we wel wezen, botten die uit je gezicht steken zien er ook niet erg lekker uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
takker schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 04:12:
Been there, done that.
In mijn hemdje en jeans en brainbucket van de winkel :) (o jee dat wordt weer een hele discussie hier).

Maar anyway, dat was niet ideaal.
Nodig:
- Zonnebril met goeie windbescherming (daar in de Eagle Rider gekocht voor 10$, koopje)
- Geen hemdje, heb er striemen aan overgehouden door het klapperen in de wind
- Broek met goeie warmtebescherming. Ik ben enkele keren bijna van de Harley gestapt omdat ik dacht te gaan verbranden. 40 graden en een luchtgekoelde motor onder jou, als je dan 2 min aan een rood licht staat ... Hel!

Tip: Red rock canyon of zoiets, vlakbij vegas, érg mooi natuurpark en veel bochtige weggetjes :) .
Afrader: met de Harley naar de Hoover dam. Highway, rechtdoor, en de Hoover dam is nu ook niet zooo indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ray-zor schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 02:38:
[...]

Ik hoor dat je daar redelijk goedkoop aan spul kunt komen. Maar ik twijfel nu: de Motoport in Leek heeft ook veel keuze en schijnt ook niet duur te zijn. Dan kan ik rustig rondkijken en oriënteren. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:24

steveman

Comfortabel ten onder

~Leek, laat je geen tè strakke helm aanmeten. Maar wel flink wat keuze, en ook niet te duur materiaal van Büse.

Hoewel, als je voor Büse gaat kun je ook beter even naar Duitsland... uiteraard weet ik de naam van dat winkelcentrum even niet meer...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eventjes een dagje Aachen (Dld.) doen?

Op een paar 100 meter van elkaar zitten daar onder andere: Louis (outlet), Hein Gericke, FC-Moto, enz. .... ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zie, ga dat maar eens proberen met die Harley in Las Vegas ;)
Behendigheid rond kegeltjes met een tank :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

Hehe, vet. Vind je veel filmpjes van die police runs.

Politie op VFR :o

@ 1:42, ziek. Denk dat je vrij naïef bent als je voor die lui op de vlucht gaat :P

Hier met 2 tanks :P

[ Voor 71% gewijzigd door DinX op 01-02-2009 21:29 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
ziet er lekker uit..
Heeft iemand tips om ook die skills te kweken met mijn Honda Magna? (binnen afzienbare tijd dan, niet 5jaar rijden:P)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:04
André schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:04:
[...]

Ik hoor dat je daar redelijk goedkoop aan spul kunt komen. Maar ik twijfel nu: de Motoport in Leek heeft ook veel keuze en schijnt ook niet duur te zijn. Dan kan ik rustig rondkijken en oriënteren. Iemand ervaring?
Voor kleding en helmen moet je eens gaan kijken bij Kalsbeek in Zwolle (goed te doen als je in de buurt van Assen woont).

Die hebben echt gigantisch veel keuze, en vaak goede aanbiedingen :)

Ik heb mijn helm daar ooit gehaald (alweer 3 of 4 jaar geleden)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kamphuis/helm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chakotay.stimpy.nu/motortopic/grolsch.jpg

zucht, waarom is het nog zo koud :(

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 02-02-2009 08:46 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ja inderdaad! Vrijdag ga ik mijn motor ophalen, maar damn, dat wordt thermoöndergoed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

welnee.. Enige waar ik last van heb is koude handen en daar heb je vziw geen ondergoed voor ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Welnee joh, het vriest al bijna niet meer, dus echt koud kan ik het niet noemen. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

moto-moi schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:19:
welnee.. Enige waar ik last van heb is koude handen en daar heb je vziw geen ondergoed voor ;)
Onderhandschoenen? :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:19:
Welnee joh, het vriest al bijna niet meer, dus echt koud kan ik het niet noemen. :+
nou hier is het anders een behoorlijke sneeuwbui!
Ik zou vandaag op de motor naar het consulaat (paspoort verlengen) maar er lag zoveel sneeuw en mijn straat was zo glad dat dat geen goed idee was...
Dus maar met de auto (die MrsT eigenlijk nodig had) maar na een half uur over een halve kilometer gedaan te hebben ben ik maar omgekeerd... die 100Km zouden me met die snelheid de rest van de week gekost hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ben vandaag weer op de motort naar werk, kou vind ik niet erg, maar die ijzel, daar hou k echt niet van. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 20:41

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

moto-moi schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:19:
Die bestaan wel zeker. Ik heb ze bij een safetystore vandaan, maar een motor(kleding)zaak heeft zelfs exemplaren die winddicht zijn.
Je kan het ook proberen bij een sportzaak.

Afbeeldingslocatie: http://www.runningunlimited.com/images/Mizuno/Breath%20Thermo%20Glove.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgend dilemma;

Tijdje geleden LSL-crashpads aangeschaft. met behulp van de foto van _Apache_ deze erop gemonteerd. Voordat ik dit echter voor elkaar kreeg heb ik mijn onderkuip er af moeten halen. Het is nu het een of het ander. Met een beetje knutselwerk zou het moeten lukken om twee gaten in me onderkuip te maken zodat me crashpads EN me onderkuip allebei op me motor gemonteerd kunnen worden.

Wat zouden jullie doen. Gaten erin en met onderkuip OF nu zonder onderkuip rijden en als het weer wat beter wordt me pads eraf halen en onderkuip (zonder gaten) er op monteren?

Ik neig nu naar de oplossing met de gaten. Onderuitschuiven kan natuurlijk ook in de zomer met een graadje of 30. Ik betwijfel alleen een beetje of het wel mooi is zo'n onderkuip met die gaten + crashpads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13

Exigence

dnkroz

Tweede onderkuip kopen en daar gaten in maken? Heb je altijd de originele nog voor de sier en eventuele verkoop. Zo zou ik het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als je de pads er weer afhaalt en dan alsnog onderuit gaat, ga je best hard balen waarschijnlijk. Een extra onderkuip op de kop tikken en die verbouwen lijkt me de beste optie, of gewoon gaten maken in je huidige kuip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Hebben jullie ook ervaring met het verlagen van je passagiersstepje, mijn vriendin heeft namelijk langere benen - :+ - dan de zitafstand achterop de Fazer. Waardoor ze dus na een half uurtje krampen in haar knieen krijgt, Hiervoor ben ik dus op zoek naar iets dat het stepje kan verlagen ( en waarschijnlijk ook naar voren brengen, want rechts zit de uitlaat eronder.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 03-02-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:17:
Hebben jullie ook ervaring met het verlagen van je passagiersstepje, mijn vriendin heeft namelijk langere benen - :+ - dan de zitafstand achterop de Fazer. Waardoor ze dus na een half uurtje krampen in haar knieen krijgt, Hiervoor ben ik dus op zoek naar iets dat het stepje kan verlagen ( en waarschijnlijk ook naar voren brengen, want rechts zit de uitlaat eronder.
zelf geen ervaring mee, maar dit principe is misschien wat voor je:
http://www.fjrowners.ws/d...s/9/15410.html?1097465045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:55:
[...]

zelf geen ervaring mee, maar dit principe is misschien wat voor je:
http://www.fjrowners.ws/d...s/9/15410.html?1097465045
Juist, dat is wat ik zoek, eens rondbellen of wat lokale dealers dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hmmz het zou zomaar kunnen dat ik de AT inruil voor een Adventure-S maar dan de 950CC 2006 uitgave. De inruil waarde van mijn AT wordt gezet op 3100 en ik hoef dan niet meer zoveel bij te betalen voor een KTM :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Weer een vraag van mij :P

Weet iemand een goede veringsspecialist in omgeving Den Haag?

Op de motor die ik gekocht heb zit namelijk een Bitubo raceachterdemper (3x woordwaarde) en die moet op mijn gewicht afgesteld worden, maar ik kan dat echt niet :( En ik wil wel dat alle instellingen voor en achter qua in- en uitgaande demping optimaal zijn.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ik weet dat MotorMike Bitubo (Bleiswijk)verkoopt, wellicht weet hij een adresje waar je het zou kunnen afstellen?

Anders Hans van Wijk ( randje Z'meer ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Twhomp schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:06:
Weer een vraag van mij :P

Weet iemand een goede veringsspecialist in omgeving Den Haag?

Op de motor die ik gekocht heb zit namelijk een Bitubo raceachterdemper (3x woordwaarde) en die moet op mijn gewicht afgesteld worden, maar ik kan dat echt niet :( En ik wil wel dat alle instellingen voor en achter qua in- en uitgaande demping optimaal zijn.

Wie weet raad?
Gewoon naar hk suspensions of hyperpro rijden. Motormike is gewoon dealer van sparkstrading (waar bitubo vandaan komt) maar dat zijn er wel meer in de omgeving. Hans van wijk is ook niet echt goed met demping afstellen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

_Apache_ schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:39:
[...]

Juist, dat is wat ik zoek, eens rondbellen of wat lokale dealers dit hebben.
Handige-Harry inschakelen en zelf wat laten frezen?
Ik geloof dat er in CM nog wel iemand rondhangt met een freesmachine ;)

Vaak kun je de onderdelen zoals het stepje eraf schroeven, hierdoor heb je eigenlijk alleen een langer frame nodig. Een beetje afhankelijk van onderdelen die in de buurt zitten.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
_Apache_ schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:17:
Louis heeft ze iig voor mijn motor, zou je ff contact met me willen opnemen, ik ben namelijk het zelfde van plan (vriendin van 1.80+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Autoreply schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:18:
[...]

Louis heeft ze iig voor mijn motor, zou je ff contact met me willen opnemen, ik ben namelijk het zelfde van plan (vriendin van 1.80+)
Zit je niet okee op jouw bankstel dan? Mijn vriendin vond dat ze achterop een r1200gs wel netjes zat (nja.. dat is natuurlijk vergeleken met een supersport)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Achterop zitten bij een r1200gs of bij een fazer is toch wel een hele wereld van verschil :+
Op de GS zit je redelijk goed, een fazer is toch echt wel aan de kleine kant als je er met z'n 2-en op zit. Op m'n zrx kreeg m'n vriendin al na 25min last van kramp, achterop de GS gaat ze na ongeveer 800km een keertje zeuren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
M3rcury schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:25:
[...]

Zit je niet okee op jouw bankstel dan? Mijn vriendin vond dat ze achterop een r1200gs wel netjes zat (nja.. dat is natuurlijk vergeleken met een supersport)
Behalve haar lengte (en mijn gebrek daaraan) gaat het idd ook over de km's/tijd, na een uurtje of 10 begint ze toch last van haar kuiten te krijgen (benen te hoog) en als je dan nog 500 km moet is dat best vervelend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 20:43

unclero

MB EQA ftw \o/

Autoreply schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 05:59:
na een uurtje of 10 begint ze toch last van haar kuiten te krijgen (benen te hoog) en als je dan nog 500 km moet is dat best vervelend ;)
Na een uurtje of 10 heeft iedereen wel ergens last van ;). Wellicht een teken dat ze zelf moet gaan motorrijden? :>

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:14:
Hmmz het zou zomaar kunnen dat ik de AT inruil voor een Adventure-S maar dan de 950CC 2006 uitgave. De inruil waarde van mijn AT wordt gezet op 3100 en ik hoef dan niet meer zoveel bij te betalen voor een KTM :)
dat is een mooie upgrade dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:05:
[...]

dat is een mooie upgrade dan :)
ckers maar het hangt even af van de Km stand die de KTM zou hebben en of het ding flink gebruikt is of niet. Ik wil natuurlijk geen problemen hebben zodra ik er een seizoentje op rij. De AT heeft mij ook al weer 1000 euro teveel gekost omdat er een nieuwe achterbrug in moest.

Maar goed, we zullen zien.

Edit: en het blijkt een 2004 Go!!! te zijn met 57.000 op de teller. Das een beetje gortig aangezien ze in DL staan met 25.000 op de teller *en* travel pakket met Akra's voor ongv 500 euro meer dan de persoon in kwestie vraagt.

[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 04-02-2009 13:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Oemfoefoe schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:22:
[...]

Die bestaan wel zeker. Ik heb ze bij een safetystore vandaan, maar een motor(kleding)zaak heeft zelfs exemplaren die winddicht zijn.
Je kan het ook proberen bij een sportzaak.

[afbeelding]
Ik zou ze in elk geval niet meer kopen. Ik heb er gekocht die winddicht waren, en van merino wol (aardig duur dus ook nog, ik dacht iets van een 30€ oid). Het duurt hoogstens iets langer voor je de koude voelt, maar koud worden je handen toch. Winddeflectors en of verwarmde handvaten kunnen dat gewoon uitsluiten, en zijn de investering zeker waard. Ik heb ook nog thermisch ondergoed, ook van merino, dat werkt wel geweldig.

Die handschoentjes zijn trouwens wel geweldig als gewone wanten om te wandelen/fietsen. Superfijn en toch echt warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

MMach schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:53:
[...]

Ik zou ze in elk geval niet meer kopen. Ik heb er gekocht die winddicht waren, en van merino wol (aardig duur dus ook nog, ik dacht iets van een 30€ oid). Het duurt hoogstens iets langer voor je de koude voelt, maar koud worden je handen toch. Winddeflectors en of verwarmde handvaten kunnen dat gewoon uitsluiten, en zijn de investering zeker waard. Ik heb ook nog thermisch ondergoed, ook van merino, dat werkt wel geweldig.

Die handschoentjes zijn trouwens wel geweldig als gewone wanten om te wandelen/fietsen. Superfijn en toch echt warm.
Ik kan met mijn zomerhandschoenen, en onderhandschoenen (van dane) tot en met 0 graden rijden, zonder koude handen te krijgen. dan ga jij niet zeggen dat je met winterhandschoenen en onderhandschoenen niet tot een graad of 7/8 onder nul nog koude handen krijgt :X Dan zijn waarschijnlijk je handschoenen te klein of te groot.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Om de topictitel maar eens eer aan te doen...

Eind maart mag ik eindelijk aan een rijbewijs beginnen, en ik wil eerst de motor doen. Het plan was eigenlijk om een rs125 oid te kopen, maar da's even veranderd: Iemand die ik goed ken heeft een GSX 600 F uit '97 in de garage staan, het ding staat al eventjes stil, en zou ik voor 1000 euro over kunnen nemen. Uiteraard moet de staat van het beestje nog even bekeken worden, maar dat schijnt allemaal goed te zitten. Een keuring zou nog wel nodig zijn (Dacht dat motorfietsen dat niet hadden? maargoed.)

Het is alleen wel zo dat die fiets zo'n 53 pk teveel heeft voor een licht rijbewijs. Het terugvoeren zou voor een euro of 200-300 kunnen met een uitdraai erbij (voor zover ik op het internet lees). Ik vraag me alleen af hoe dat dan nog rijdt, het gaat immers niet om een klein beetje terugvoeren... Zal die motor nog wel leuk rijden?
(puur ter informatie:) Hoe zit het eigenlijk met de controle op teruggevoerde motorfietsen? Is er buiten het papiertje aan laten passen en ongelukken of absurd rijgedrag om nog enige vorm van controle of de gegevens die op papier staan ook echt kloppen?

Hoe dan ook: Volgens mij is dit een aanbod wat ik bijna niet af kan slaan. Eens met m'n neef of pa langs daar (die weten wel waar ze op moeten letten...), en dan moet het goed komen :P

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 04-02-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheZeroorez schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:51:

Het is alleen wel zo dat die fiets zo'n 53 pk teveel heeft voor een licht rijbewijs. Het terugvoeren zou voor een euro of 200-300 kunnen met een uitdraai erbij (voor zover ik op het internet lees). Ik vraag me alleen af hoe dat dan nog rijdt, het gaat immers niet om een klein beetje terugvoeren... Zal die motor nog wel leuk rijden?
(puur ter informatie:) Hoe zit het eigenlijk met de controle op teruggevoerde motorfietsen? Is er buiten het papiertje aan laten passen en ongelukken of absurd rijgedrag om nog enige vorm van controle of de gegevens die op papier staan ook echt kloppen?
Mijn gsx-r is van 125pk naar 34 pk terug gevoerd geweest, en rijdt opzich wel prima, boven de 8.000 rpm heb je totaal geen vermogen meer, maar goed dat hoort erbij.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

Eind maart mag ik eindelijk aan een rijbewijs beginnen, en ik wil eerst de motor doen. Het plan was eigenlijk om een rs125 oid te kopen, maar da's even veranderd: Iemand die ik goed ken heeft een GSX 600 F uit '97 in de garage staan, het ding staat al eventjes stil, en zou ik voor 1000 euro over kunnen nemen. Uiteraard moet de staat van het beestje nog even bekeken worden, maar dat schijnt allemaal goed te zitten. Een keuring zou nog wel nodig zijn (Dacht dat motorfietsen dat niet hadden? maargoed.)

Hoe dan ook: Volgens mij is dit een aanbod wat ik bijna niet af kan slaan. Eens met m'n neef of pa langs daar (die weten wel waar ze op moeten letten...), en dan moet het goed komen :P
mocht je voor 200e meer hem terug kunnen voeren bij een dealer (met certificaat) is dat wellicht een beter plan. Maar dit kan niet altijd....

want: terugvoeren met uitdraai is mogelijk, maar ze zijn er niet over uit of dit legaal is (nog niet voorgekomen dat mensen daar daadwerkelijk voor voorgekomen zijn geloof ik) maar verzekeringen kunnen moeilijk doen bij uitkeren van eventuele schade (verzekeringen zullen alles aangrijpen om niet te hoeven betalen...).

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
rimpeldinky schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:06:
[...]

mocht je voor 200e meer hem terug kunnen voeren bij een dealer (met certificaat) is dat wellicht een beter plan. Maar dit kan niet altijd....

want: terugvoeren met uitdraai is mogelijk, maar ze zijn er niet over uit of dit legaal is (nog niet voorgekomen dat mensen daar daadwerkelijk voor voorgekomen zijn geloof ik) maar verzekeringen kunnen moeilijk doen bij uitkeren van eventuele schade (verzekeringen zullen alles aangrijpen om niet te hoeven betalen...).
Er zijn een paar punten waar je op moet letten, er zijn verzekeringen (KNMV) die expliciet ook motoren verzekeren die alleen op uitdraai 25kW zijn. Dan is het nog steeds zo dat oom agent je kan bekeuren voor rijden zonder geldig rijbewijs. Het is echter zo dat recent iemand met behulp van de rechtsbijstandsverzekering van diezelfde KNMV bezwaar ingediend heeft, en dit hebben ze gewonnen. (Bron: klik).

Bottom line: er is geen enkele reden meer om niet op een 'op uitdraai verzekerde' fiets rond te gaan rijden. Ik ken trouwens buiten de KNMV geen andere verzekeraars die dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 12:34

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Eind maart mag ik eindelijk aan een rijbewijs beginnen, en ik wil eerst de motor doen.
...
Gewoon uit nieuwsgierigheid en zonder te willen veroordelen (want ik ken je achtergrond niet), maar is het niet zwaar onverstandig om eerst de motor te doen ipv auto? Mijn instructeur vertelde me laatst dat hij één keer iemand heeft gehad die dat deed en hij was er he-le-maal niet gelukig mee (understatement). Een lesser zonder autorijbewijs is (meestal) nieuw in het verkeer en mist elke ervaring met verkeerdeelname als gemotoriseerde bestuurder. Ik kan me voorstellen dat dit voor een instructeur extreem spannend is want ingrijpen is natuurlijk erg moeilijk. Maar ook los van het instructeurs-standpunt denk ik persoonlijk dat een autorijbewijs halen erg verstadnig is alvorens aan de motor te beginnen. Elk beetje verkeersinzicht lijkt me belangrijk als je een relatief kwetsbare verkeersdeelnemer bent, dus om te beginnen met de motor.....

Maar goed, ik weet ook dat er mensen <18jaar al (min of meer) actief en legaal (;)) met (motor)rijden bezig zijn en het niet hebben van een rijbewijs dus niet per definitie iets zegt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mja, die ene leerling zegt inderdaad niet zoveel. En ik kan me ook niet echt voorstellen dat het een enorm probleem is, tenzij je 0,0 inzicht hebt.

Het enige 'lastige' is dat ik eerst een theorierijbewijs moet halen voordat ik aan de praktijk mag beginnen, al valt dat ook wel mee. Tbh denk ik niet dat het verkeersinzicht een heel groot probleem gaat vormen trouwens.

Thx voor de feedback zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tja. Ik had na 95 lessen mijn autorijbewijs nog niet. Ik ben toen voor de motor gegaan , wat ik uberhaupt liever wilde maar mijn ouders vonden de auto handiger, en heb mijn motor rijbewijs in 20 lessen gehaald en daarbij ook een foutloos examen gedaan , dus ja. Het is belangrijk dat je lekker in je vel zit en het leuk vindt om te doen , dan maakt het imo geen jota uit of je auto of motor doet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik begin binnenkort ook met theorie en daarna lessen ;) Wat ik me afvraag; is het nou inmiddels doorgevoerd dat je 24? moet zijn voor een "zware" motorr? of mag het nog vanaf 21 jaar ?

Ben erg benieuwd; heb zelfs nog maar 2 keer brommer gereden....heb ondertussen wel B + E behaald :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
http://www.verkeerenwater...rijbewijs/motorrijbewijs/

Niets doorgevoerd dus. Hoe zit het trouwens als ze dat doen wanneer ik m'n lichte rijbewijs al heb, zit ik dan 'ineens' een stuk langer opgescheept met een lichte motorfiets, of gaat het dan in voor mensen die vanaf dat moment hun rijbewijs halen?

Erg leuk iig, dat zulk soort plannen er blijkbaar zijn. Dat je 18-jarigen niet op een Hayabusa wilt hebben kan ik me voorstellen, maar tot je 24e maar 25 kW? Damn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TheZeroorez schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:15:

Niets doorgevoerd dus. Hoe zit het trouwens als ze dat doen wanneer ik m'n lichte rijbewijs al heb, zit ik dan 'ineens' een stuk langer opgescheept met een lichte motorfiets, of gaat het dan in voor mensen die vanaf dat moment hun rijbewijs halen?

Erg leuk iig, dat zulk soort plannen er blijkbaar zijn. Dat je 18-jarigen niet op een Hayabusa wilt hebben kan ik me voorstellen, maar tot je 24e maar 25 kW? Damn :/
Bij zulk soort dingen is het vrijwel altijd voor mensen die hun rijbewijs nog moeten halen. Anders zou het wel heel erg lullig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Ik ben met 21jaar gelijk voor motor gegaan, geen auto rijbewijs.

Ik had 0.0ervaring met brommer of motor ofzo, alleen heel hard fietsen en lopen in het verkeer :P
Eerste 3maanden zonder theorie gereden, toen bleek dat dat moest snel gehaald. En nu rij ik lekker op mijn motortje rond :)

In het begin is het wel raar omdat je niet gewend bent hoe het verkeer reageert en bepaalde situaties zijn nieuw (in het begin alle :P). Maar in mijn geval ging het gelukkig goed, alleen wou de intructeur rustig aan doen en heb ik dus 30lessen gehad in totaal (evenveel als voor auto ongeveer).
Dus je moet niet verwachten om binnen 12lessen je rijbewijs te hebben, zoals sommige ervaren bestuurders, maar met een goede isntructeur is het geen probleem.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86

Ik vind opzich de huidige regeling best ok, behalve dat het mijns inziens voor iedereen zou moeten gelden. Feit is dat als je je rijbewijs haalt je nog niet kunt motorrijden, om dan 2 jaar verplich 25kW te rijden is helemaal niet zo erg. Wel is het gedoe met uitdraai, verzekeren etc natuurlijk erg knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tis 2 jaar 25kw, dan 2 jaar 35kw, en komt pas in 2012. Jij valt daar dus gelukkig buiten ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:00:
[...]

Tis 2 jaar 25kw, dan 2 jaar 35kw, en komt pas in 2012. Jij valt daar dus gelukkig buiten ;)
Dat is helemaal enorm onhandig. Alleen 25kw motoren is al onhandig, en dan komt er ook nog een 35kw bij. What's next ? Elke 2 jaar 10kw er bij tot je 35ste ?

Ben blij dat ik het motorrijbewijs heb, en geen last heb van al die regels. Mijn motor heeft dan 95pk (70kw) en ik vind dat het enorm snel went dat vermogen. In het begin is het vrij heftig, maar na slechts 3000km vond ik het al wel mee vallen.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 04-02-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:14:
[...]

Dat is helemaal enorm onhandig. Alleen 25kw motoren is al onhandig, en dan komt er ook nog een 35kw bij. What's next ? Elke 2 jaar 10kw er bij tot je 35ste ?

Ben blij dat ik het motorrijbewijs heb, en geen last heb van al die regels. Mijn motor heeft dan 95pk (70kw) en ik vind dat het enorm snel went dat vermogen. In het begin is het vrij heftig, maar na slechts 3000km vond ik het al wel mee vallen.
Ja, ik verzin het niet. Vond de overstap van 25kw naar 92kw ook al weinig. Eerste keer gas geven denk je WOOOOOOOOW
2e keer is het nog leuk
3e keer denk je, mwah kan het niet harder.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:00:
[...]

Lekker handig inderdaad. Wel stimulerend voor de economie iig 8)7

Maar ik val er buiten. Meer hoef ik niet te weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik vind zelf de 25kw regel zoals ie er was zeker niet slecht. Na 30.000km was ik het wel beu, en na 45.000 was ik er eindelijk vanaf. Toen had het wel echt lang zat geduurd :)
En het is ook niet voor iedereen perse nodig, maar ja, regels zijn bedacht om goed te zijn voor alle groepen, minder intelligente mensen incluis.

Voorbeeldje: bij de motortoerclub waar ik een tijd bij heb gezeten was op een gegeven moment een nieuw lid op een S650sv, die meereed met als motorkleding een helm en een paar handschoenen. Het antwoord op de vraag "waarom heb je eigenlijk geen pak joh?" was "oh dat doe ik wel als ik 21 ben en van 25kw af ben, dan gaat het allemaal wat harder".

Nee idd, want met 120 over de snelweg op een 25kw soesje op je muil gaan is natuurlijk VEEEEL minder erg dan 120 over de snelweg met een vol vermogen soes.

Niet dat een pak verplicht is, maar het gaat in het voorbeeld even om de denkwijze :)

Dat soort volk lijkt me levensgevaarlijk als die meteen een vol vermogen R1 onder hun kont krijgen.

(Sidenote, ik rij al de hele winter gewoon door maar god DAMN wat was het de afgelopen 3 dagen koud zeg, of lag dat nou aan mij?)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Word er ook een reden gegeven voor die extra 35kW-stap? De 25 kW-regeling kan ik nog inkomen, maar daarna eerst nog 2 jaar met wel 10 hele kilowatt meer mogen rijden? Verleng dan gewoon de 25kW-periode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Nee, het is frecking koud de laatste dagen. Veel vocht in de lucht. Vanochtend ook weer krabben en glijen in de week met de auto. Hopelijk is het vrijdag allemaal okee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:55:
Word er ook een reden gegeven voor die extra 35kW-stap? De 25 kW-regeling kan ik nog inkomen, maar daarna eerst nog 2 jaar met wel 10 hele kilowatt meer mogen rijden? Verleng dan gewoon de 25kW-periode...
Ja, de reden is dat europa een eenheid moet worden, en sowieso moet iedereen die begint met motorrijden op minimaal 35kw beginnen. dat is de reden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:28:
[...]

Ja, de reden is dat europa een eenheid moet worden, en sowieso moet iedereen die begint met motorrijden op minimaal 35kw beginnen. dat is de reden.
Toch wel lullig dat ik dan net lees dat het deel van de 'vanaf 16 jaar mag je op 13 kW fietsen' (oid) in NL waarschijnlijk weer een uitzondering krijgt met een hogere leeftijd. Da's een beetje met twee maten meten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheZeroorez schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:36:
[...]

Toch wel lullig dat ik dan net lees dat het deel van de 'vanaf 16 jaar mag je op 13 kW fietsen' (oid) in NL waarschijnlijk weer een uitzondering krijgt met een hogere leeftijd. Da's een beetje met twee maten meten 8)7
Jup in nederland wordt dat 18 jaar :) Mooi hè, politiek.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hm ik heb m'n brommert neergelegd op de besneeuwde parkeerplaats. Iets met gas :X Remhendeltje verbogen en de oliepomp moet een boertje laten.

Ik heb trouwens grote ruzie met m'n andere Kawa: het stuurslot zit vast. De (niet-originele) sleutel wil een klein stukje draaien, maar ik krijg em met geen mogelijkheid eraf. Iemand de gouden tip? Of mag ik de hele voorkant eraf gaan schroeven... Verder krijg ik een van de inlaatrubbers niet meer goed op de carb ondanks drie kwartier rukken en trekken aan de airbox. Ellende.

Motorrijden _/-\o_

Even iets anders: ik reed vanmiddag weg met de choke vol open en liet bij 50km/h m'n handjes los van het stuur om te checken of het wobblen minder is zonder koffer. Le-vensgevaarlijk natuurlijk...maar ook interessant, want nu merkte ik pas hoe je een motor kunt sturen zonder het stuur te gebruiken. Beroerd! :P Als ik m'n handen op de tank leg en op de stepjes druk kan ik redelijk van baan wisselen, maar uitwijken of een serieuze bocht gaat niet lukken.

Keith Code heeft een filmpje gemaakt over deze "body-steering". Je stuurt een motor niet door te leunen, je moet countersteeren om fatsoenlijk van richting te veranderen. Hij rijdt op een fiets met een extra set handvaten, die gewoon aan de kuip vastzit.

[YouTube: http://youtube.com/watch?v=3nRUeEkS644]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

M3rcury schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:41:
[...]

Jup in nederland wordt dat 18 jaar :) Mooi hè, politiek.
Mwah; dat vind ik niet erg als je ziet hoe ze meestal rijden ;) dan kan die nieuwe bromfiets opleiding ook geen kwaad :)

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 87 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.