Continental levert gewoon goede bandjes voor een mooie prijs alleen de supersport banden vinden sommige mensen wat tegenvallen. Alhoewel ik met de road attack onder een vriend's vfr800 nooit klachten heb hoe lomp ik ook door de bocht ga/ rem of optrek. Avon daaraan tegen hoor ik wat mindere verhalen over. Volgens mij hebben die niet zo'n strakke kwaliteitscontrolle of iets dergelijks, verhalen zijn erg wisselend.
Ik heb achter op mijn Honda Magna Pirelli bandje, prima profiel en verder weet ik geen details. Maar als ik koud (tot 1km ongeveer) niet voorzichtig optrek op een nat wegdek dan ga ik toch wel opzij ipv vooruit hoor (beetje overdreven
). Soms ook in een bocht binnen de bebouwde kom, dus weet ni of er olie of steentje lag, of dat t tekort was aan de band.
Als de band warm is heb ik meestal nergens last van, net terug van lekker stukje rijden waar ik altijd les had
Die bochtjes ken ik goed en t reed wel ok, alleen merkte toch dat ik voorzichtiger was dan met les, ander soort motor en misschien ietsje harder, maar toch zou ik niet durven op mijn motor wat ik zou durven op mijn lesmotor.
Hoe kan ik testen of het mijn banden (voor is een of ander vaag merk, bartari F42 ofzo) echt zijn, of dat t in mijn hoofd zit?
Als de band warm is heb ik meestal nergens last van, net terug van lekker stukje rijden waar ik altijd les had
Hoe kan ik testen of het mijn banden (voor is een of ander vaag merk, bartari F42 ofzo) echt zijn, of dat t in mijn hoofd zit?
Ctrl+k
Nope

Was bij bestellen ook al gezegd dat de opgegeven 8 (werk)dagen levertijd er wel eens een aantal meer konden worden. Schijnbaar werken die Italiänen niet zo hard in de winter
Aan de andere kant, 't is nou toch geen weer om lekker een eind te gaan sturen en die stukken die ik nu rijd gaan evengoed met de orginele spullenboel.
Ik hoop alleen niet dat dit hetzelfde traject gaat worden als vorig jaar met m'n seatcover. Toen presteerde Yamaha Nederland het om de eerste keer een verkeerde kleur te leveren (blauw op de doos maar zwart erin). Tweede poging was al iets beter: blauw op de doos, blauw in de doos, echter géén slotbeugeltjes gemonteerd .... de derde keer was alles pas in orde
Eens kijken of LeoVince alles wél in één keer goed uitgeleverd kan krijgen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Iemand een idee waar die crashpads op een Yamaha Fazer FZS600 '99 moeten komen? Dacht het gister gevonden te hebben. Maar dat is dus niet zo. Van het bijgeleverde plaatje wordt ik ook niet echt wijzer.. Van 't weekend nog maar eens kijken.

Meestal komen ze op de plek waar de schetsplaten zitten tussen blok en frame.
K maak vanavond/morgen wel even een foto van mijn fazer en zijn pads, dat helpt ongetwijfeld. Wat voor merk pads heb je?Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:11:
Iemand een idee waar die crashpads op een Yamaha Fazer FZS600 '99 moeten komen? Dacht het gister gevonden te hebben. Maar dat is dus niet zo. Van het bijgeleverde plaatje wordt ik ook niet echt wijzer.. Van 't weekend nog maar eens kijken.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Verwijderd
Van LSL_Apache_ schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:27:
[...]
K maak vanavond/morgen wel even een foto van mijn fazer en zijn pads, dat helpt ongetwijfeld. Wat voor merk pads heb je?
2 verschillende banden was toch sowieso een no-goVerwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:25:
betreft Fazer FZS 600 '99
Voor: Continental 120/60ZR17 - Road Attack
Achter: Avon Azaro 160/60ZR17 - AV-46-ST
Die heb k ook, in het zwart, heb er zelf ook twee pogingen voor nodig gehad, maar het lukt wel.
Verwijderd
Waarom?Autoreply schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:18:
[...]
2 verschillende banden was toch sowieso een no-go
Dat je met een auto wel een gelijke band links en rechts moet hebben lijkt me logisch. Maar voor en achter mag het voor een auto ook verschillend zijn, voor een motor ook vermoed ik dan?
Het karakter voor een achter kan ook sterk verschillen naarmate de afstelling die het best bij je past (veerweg, demping) dat je misschien wel baat hebt aan een verschillend rubber voor en achter die het best past bij de configuratie van de motor?
Maar nu praat ik waarschijnlijk nonsens
nee hoor 2 type banden kan wel samen maar niet alle combi's..
Ik heb ook de originele dunlop voor en een metzeler achter (lekke band)...
Maar je kan niet radial met niet radial met elkaar mixen etc..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mwah, dr zit nog wel iets meer verschil tussen. Michelin staat erom bekent dat ze een vrij zacht carcas hebben, en kan dus beter niet gemixt worden met bijvoorbeeld een bridgestone. Omdat je dan belabberde stuur eigenschappen krijgtToolkiT schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:23:
nee hoor 2 type banden kan wel samen maar niet alle combi's..
No signature required.
M3rcury schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:04:
[...]
Mwah, dr zit nog wel iets meer verschil tussen. Michelin staat erom bekent dat ze een vrij zacht carcas hebben, en kan dus beter niet gemixt worden met bijvoorbeeld een bridgestone. Omdat je dan belabberde stuur eigenschappen krijgt

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
M3rcury schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:06:
[...]
zolang je michelin maar achter hebt, dan valt het wel mee.

Nee dus!
Ik vond met VRO-2 al dat m'n voorkant wat zoekende was bij een wat grotere hellingshoek... Maar lekker dan!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat KAN dus daaraan liggen. Ik heb het alleen met michelin achter gevoelt, lijkt een beetje alsof je achterkant wat verder naar buiten komt dan de voorkant. Ik heb het sowieso niet zo op michelin maar dat terzijde.steveman schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:10:
[...]
![]()
![]()
![]()
Nee dus!
Ik vond met VRO-2 al dat m'n voorkant wat zoekende was bij een wat grotere hellingshoek... Maar lekker dan!
No signature required.
Zou ik dat met een wat hogere druk voor kunnen compenseren?
Geen id. Het is ook niet altijd merkbaar, je zou het kunnen proberen, maar ik ben bang dat het niet werkt, omdat de krachten die op de wang van de band komen te staan vrij groot zijn.steveman schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:27:
Zou ik dat met een wat hogere druk voor kunnen compenseren?
No signature required.
Ik heb op mn oude motor (FZR600R) ook met een Michelin Bridgestone combi gereden. Pilot Power voor en BT021 achter, dat werkt naar mijn mening best prima (beter dan 'hobbelhobbel_cup_cup" BT014 voor iig).
Nu merk ik wel dat het setje Dunlop Qualifiers op mn TL1000S nog beter stuurt, maar misschien ligt dat er ook aan dat ik die als setje nieuw heb gekocht (2 nieuwe banden rijd echt lekker als je dat nooit gewend bent
).
Nu merk ik wel dat het setje Dunlop Qualifiers op mn TL1000S nog beter stuurt, maar misschien ligt dat er ook aan dat ik die als setje nieuw heb gekocht (2 nieuwe banden rijd echt lekker als je dat nooit gewend bent
\_Specs_/
Op m'n CB500 heb ik BT45's voor en achter. Was ik altijd wel tevreden over, maar bij regen en remmen durft de achterste band wel snel opzij stappen. Nooit voelen glijden in een bocht en de slijtage valt wel mee.
Op m'n ZX-6R heb ik voor en achter Pilot Power 2's zitten. Die warmen zeer snel op en hebben zeer goede grip in regen en droogte. Maar ik er klopt zo precies iets niet aan als je echt scheef gaat in de bocht (ook al was dat beide keren <50 km/h, staantjes tegen de grond), toen voelde ik precies de achterband verschuiven, niet op de manier die je hebt als je teveel gas zou geven, maar zo precies een opzijrol gevoel. Alsof er een rulletje rubber afschoof. Ik kan het niet meteen beschrijven, maar het was toch elke keer genoeg om me te laten schrikken.
Op m'n ZX-6R heb ik voor en achter Pilot Power 2's zitten. Die warmen zeer snel op en hebben zeer goede grip in regen en droogte. Maar ik er klopt zo precies iets niet aan als je echt scheef gaat in de bocht (ook al was dat beide keren <50 km/h, staantjes tegen de grond), toen voelde ik precies de achterband verschuiven, niet op de manier die je hebt als je teveel gas zou geven, maar zo precies een opzijrol gevoel. Alsof er een rulletje rubber afschoof. Ik kan het niet meteen beschrijven, maar het was toch elke keer genoeg om me te laten schrikken.
Ik heb een cb750 gehad en als ik daarmee de stepjes aan de grond reed voelde je gewoon dat je een oud niet stijf frame hebt.MMach schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:18:
Op m'n CB500 heb ik BT45's voor en achter. Was ik altijd wel tevreden over, maar bij regen en remmen durft de achterste band wel snel opzij stappen. Nooit voelen glijden in een bocht en de slijtage valt wel mee.
Met de CB heb ik vooral last van de vering. Ik heb daar een paar keer met de motorclub in de ardennen gaan rijden aan de net iets snellere tempo's. Die kan gewoon mee met de grote (niet op de rechte stukken). Maar op de snelle harde bochten als het wegdek niet al te best was, was dat soms toch een paar keer slikken. Die vering is eigenlijk veel te zacht. Eerst schraap je voorspelbaar de stepjes, met die slijtbouten -of hoe heet het - tegen de grond, en dan is er plots een putje en geeft die vering veel teveel mee. En dan schraap je keihard aan de scharnier van de stepjes, waarbij je voelt dat echt platter niet gaat. Dat is erg vervelend want dat gaat snel en plots, en in de bocht. Nugoed, ik gebruik die motor daar niet meer voor. Hij is geweldig in de stad en om lang te cruisen met passagier. Met de Kawa heb ik geen enkel van die problemen, alleen de achtervering die misschien net iets te stuiterig is als het gas er niet helemaal op staat. Kawa is trouwens nog comfortabeler om alleen lange afstanden mee te doen dan de CB.komkommer schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:24:
[...]
Ik heb een cb750 gehad en als ik daarmee de stepjes aan de grond reed voelde je gewoon dat je een oud niet stijf frame hebt.
Eigenlijk wil ik gewoon een motor die comfortabel is voor passagiers en voor mij. Ik denk dat ik de helft van m'n kilometers met passagier doe bijna, dus dat is erg belangrijk. Hij moet krachtig zijn, lineair, trillingsvrij,...
Daarom dacht ik aan een VFR800, of zijn voorganger VFR750 (die technisch beter schijnt te zijn, maar die ziet er meteen ook zo saai uit).
Ofwel meteen een big ass cruiser zoals een RT,LT, FJR, Pan European. Maar ik rijd ook zoveel in de stad, dat lijkt me dan ook weer zo onpraktisch.
Zo frustrerend dat de Kawa alles heeft wat ik wil, behalve het passagierscomfort. Mocht ik de stepjes kunnen verlagen zou dat al wat schelen.
Die vfr800 is ook een prima motor, alleen technisch geavanceerder door het vtec gebeuren. En daar moet je dan ook van houden. Onderhoudskosten liggen ook even hoger als de vfr750, bij de 800 kan je er lastiger bij ivm. de v-tec. Je merkt het echt als het in werking gaat en dat bedoel ik niet positief.
Dus dan kan je beter de 800 kiezen voor het hele v-tec gebeuren.
De vfr800f als ik het goed heb, met die v-tec rijdt echt heerlijk gewoon rechtdoor. Maar als je bv. in de bocht in het v-tec gebied komt gaat de motor opeens harder trekken dan "normaal".
Het laatste 750 model scheelt toch niet veel vergeleken met de looks van de "oude" 800?
De vfr800f als ik het goed heb, met die v-tec rijdt echt heerlijk gewoon rechtdoor. Maar als je bv. in de bocht in het v-tec gebied komt gaat de motor opeens harder trekken dan "normaal".
Het laatste 750 model scheelt toch niet veel vergeleken met de looks van de "oude" 800?
Door de stad ook met iemand achterop? Anders zou ik twee motoren voorstellenMMach schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:36:
[...]
Met de CB heb ik vooral last van de vering. Ik heb daar een paar keer met de motorclub in de ardennen gaan rijden aan de net iets snellere tempo's. Die kan gewoon mee met de grote (niet op de rechte stukken). Maar op de snelle harde bochten als het wegdek niet al te best was, was dat soms toch een paar keer slikken. Die vering is eigenlijk veel te zacht. Eerst schraap je voorspelbaar de stepjes, met die slijtbouten -of hoe heet het - tegen de grond, en dan is er plots een putje en geeft die vering veel teveel mee. En dan schraap je keihard aan de scharnier van de stepjes, waarbij je voelt dat echt platter niet gaat. Dat is erg vervelend want dat gaat snel en plots, en in de bocht. Nugoed, ik gebruik die motor daar niet meer voor. Hij is geweldig in de stad en om lang te cruisen met passagier. Met de Kawa heb ik geen enkel van die problemen, alleen de achtervering die misschien net iets te stuiterig is als het gas er niet helemaal op staat. Kawa is trouwens nog comfortabeler om alleen lange afstanden mee te doen dan de CB.
Eigenlijk wil ik gewoon een motor die comfortabel is voor passagiers en voor mij. Ik denk dat ik de helft van m'n kilometers met passagier doe bijna, dus dat is erg belangrijk. Hij moet krachtig zijn, lineair, trillingsvrij,...
Daarom dacht ik aan een VFR800, of zijn voorganger VFR750 (die technisch beter schijnt te zijn, maar die ziet er meteen ook zo saai uit).
Ofwel meteen een big ass cruiser zoals een RT,LT, FJR, Pan European. Maar ik rijd ook zoveel in de stad, dat lijkt me dan ook weer zo onpraktisch.
Zo frustrerend dat de Kawa alles heeft wat ik wil, behalve het passagierscomfort. Mocht ik de stepjes kunnen verlagen zou dat al wat schelen.
Met de 750 heb ik telkens deze voor ogen (mijn broer heeft er nog zo eentje staan in topstaat):

En het oudere model 800 is dan wss dit:

Ach ja, je kan zo blijven dromen over moto's. Als alles goed gaat zit ik over 6maanden voor 2 jaar in de UAE, en daar kan je toch niet rijden, laat staan dat ik er daar tijd voor zal hebben
De moeite niet meer om nog een andere te kopen.

En het oudere model 800 is dan wss dit:

Ach ja, je kan zo blijven dromen over moto's. Als alles goed gaat zit ik over 6maanden voor 2 jaar in de UAE, en daar kan je toch niet rijden, laat staan dat ik er daar tijd voor zal hebben
Ja, vaak wel. En ik heb er nu al 2, eigenlijk precies om die redenkomkommer schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:53:
[...]
Door de stad ook met iemand achterop? Anders zou ik twee motoren voorstellen.
ZX-6R, zonder passagier gewoon op alle vlakken schitterend. Iets minder wendbaar in de stad door veel meer gewicht op het voorwiel, maar zeker niet storend of ondoenbaar. Geweldig voor lange ritten, met veel bochten. Nog nooit heb ik er afgestapt en me moe gevoeld of pijn gehad. En dat terwijl ik er toch al 750km mee aan een stuk heb mee gereden (niet op 1 tank
Misschien moet ik dan gewoon tevreden zijn met deze 2 variaties op het thema...
v-tec just kicked in jo!!!charrel schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:43:
Die vfr800 is ook een prima motor, alleen technisch geavanceerder door het vtec gebeuren. En daar moet je dan ook van houden. Onderhoudskosten liggen ook even hoger als de vfr750, bij de 800 kan je er lastiger bij ivm. de v-tec. Je merkt het echt als het in werking gaat en dat bedoel ik niet positief.
err say what? een Vfour trillingsvrij? dan zou ik voor een erg moderne kijken, Vtwins rammelen nog harder maar een vfour rammelt best hoor.MMach schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:36:
[...]
Eigenlijk wil ik gewoon een motor die comfortabel is voor passagiers en voor mij. Ik denk dat ik de helft van m'n kilometers met passagier doe bijna, dus dat is erg belangrijk. Hij moet krachtig zijn, lineair trillingsvrij,...
bij het stoplicht zie ik alles in mijn spiegels wazig omdat ze trillen
*burp*
Een Pan European (ST1100, STX1300 heb ik geen ervaring mee) is een heerlijke motor om mee te rijden en het gewicht heb je nauwelijks last van.MMach schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:36:
Alleen de breedte is idd wel meer een probleem dan bij die ZXR of CB als je tussen auto's door moet.
Ik weet iig wel dat mijn volgende serieuze motor een Pan gaat worden, het ouwe lullen imago heb ik scheit aan, dingen sturen prima, kun je nog vele mensen mee irriteren (ook omdat het niet zo heel erg interessant is in welke versnelling het ding staat, hij gaat toch wel
Net zoals dat bokken waar je het over had, beiden hoort ie absoluut niet te doen.rimpeldinky schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:31:
[...]
err say what? een Vfour trillingsvrij? dan zou ik voor een erg moderne kijken, Vtwins rammelen nog harder maar een vfour rammelt best hoor.
bij het stoplicht zie ik alles in mijn spiegels wazig omdat ze trillen
Ik vind (naja, vond, hij staat alweer even stil tenslotte) mn VFR ook 10x fijner rijden qua trillen/soepelheid dan een 4-cilinder.
Waarschijnlijk staan de carburateurs gewoon zo a-synchroon als de pest, dan krijg je dat soort problemen idd.
Toen had die van mij dat probleem ook, onder de 4000 toeren stotteren, houterig rijden en irritant trillen.
Carburateurs synchroniseren is ook doodnormaal onderhoud verder.
En als het dat niet is dan is dr iets anders mis, want zoals ik al zei, hij hoort gewoon soepel en trillingsvrij te lopen.
leeg
hmm, van de zomer eens syncen dan4x2 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:03:
[...]
Een Pan European (ST1100, STX1300 heb ik geen ervaring mee) is een heerlijke motor om mee te rijden en het gewicht heb je nauwelijks last van.
Alleen de breedte is idd wel meer een probleem dan bij die ZXR of CB als je tussen auto's door moet.
Ik weet iig wel dat mijn volgende serieuze motor een Pan gaat worden, het ouwe lullen imago heb ik scheit aan, dingen sturen prima, kun je nog vele mensen mee irriteren (ook omdat het niet zo heel erg interessant is in welke versnelling het ding staat, hij gaat toch wel)
[...]
Net zoals dat bokken waar je het over had, beiden hoort ie absoluut niet te doen.
Ik vind (naja, vond, hij staat alweer even stil tenslotte) mn VFR ook 10x fijner rijden qua trillen/soepelheid dan een 4-cilinder.
Waarschijnlijk staan de carburateurs gewoon zo a-synchroon als de pest, dan krijg je dat soort problemen idd.
Toen had die van mij dat probleem ook, onder de 4000 toeren stotteren, houterig rijden en irritant trillen.
Carburateurs synchroniseren is ook doodnormaal onderhoud verder.
En als het dat niet is dan is dr iets anders mis, want zoals ik al zei, hij hoort gewoon soepel en trillingsvrij te lopen.
*burp*
Syncen is goed!
* snars heeft een optie op zo'n ding

Een Kwaak GPZ600r uit 1990. Er zit wat onderhoudswerk aan (grote beurt, carbs, kleppen en ontsteking) en het achterbandje is bijna op, voor de rest ziet ie er netjes uit. Ik wil em hebben
De prijs is weggeef en de retrofactor is off the scale. Je moet toch eens in je leven een zwart-met-gouden jaren 80 supersport hebben gereden, niet dan?
Is dit ook niet een beetje de oervader van de watergekoelde 4-in-lijn 600cc supersport?
Maarrrrr, voordat ik m'n collectie Kawa-antiek verdubbel: wat brengt zo'n ding op in het voorjaar?
Dan heb ik het over in rijdende staat, geen (pekel)schade, alle onderhoud OK, verse BT45's, RVS 4-in-2 herriepijp, voorvork met nieuwe keerringen en progressieve veren, kilometerstand +/- 60k?

Een Kwaak GPZ600r uit 1990. Er zit wat onderhoudswerk aan (grote beurt, carbs, kleppen en ontsteking) en het achterbandje is bijna op, voor de rest ziet ie er netjes uit. Ik wil em hebben
Maarrrrr, voordat ik m'n collectie Kawa-antiek verdubbel: wat brengt zo'n ding op in het voorjaar?
Dan heb ik het over in rijdende staat, geen (pekel)schade, alle onderhoud OK, verse BT45's, RVS 4-in-2 herriepijp, voorvork met nieuwe keerringen en progressieve veren, kilometerstand +/- 60k?
I reject your reality, and substitute my own.
Volgens mij niet zo heel veel (<1500e). Is niet zo'n gewild model ivm het uiterlijk volgens mij. En voor 1500euro heb je ook wel een FZR600, wat er een stuk beter uitziet (en stuurt).snars schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:42:
Syncen is goed!![]()
[afbeelding]
Een Kwaak GPZ600r uit 1990. Er zit wat onderhoudswerk aan (grote beurt, carbs, kleppen en ontsteking) en het achterbandje is bijna op, voor de rest ziet ie er netjes uit. Ik wil em hebbenDe prijs is weggeef en de retrofactor is off the scale. Je moet toch eens in je leven een zwart-met-gouden jaren 80 supersport hebben gereden, niet dan?
Is dit ook niet een beetje de oervader van de watergekoelde 4-in-lijn 600cc supersport?
Dus hij moet nu wel heel goedkoop zijn wil je er winst op maken denk ik.
Misschien wel leuk om het onderhoud te doen (maar 300e aan banden uitgeven lijkt me niet zo rendabel).
Hij ziet er wel netjes uit trouwens
Ik mag ook een rits aan onderhoud gaan doen aan mn TL1000S...
- Gasklephuizen syncen
- TPS afstellen
- Nieuwe ketting en tandwielen (zelf doen)
- Achterwiellager checken (heb speling van iets van 4mm op mn achtervelg
- Kleppen tikken vrij hard (maar is als het goed is is dat 8000km geleden gechecked bij de vorige eigenaar, misschien maar dubbel checken)
- Luchtfilter, bougies, olie, filter (voor bougies moet de radiator eraf

- Mn voorvork voelt ook niet helemaal soepel (hopelijk alleen balhoofd afstellen...)
\_Specs_/
Mijn Fazer is net terug van zen grote beurt, was wel weer een hoop geld maar het rijdt als een zonnetje,
- Olie + oliefilter
- Carbs syncen
- Rem vloeistof
- nieuwe bougies + timing afgesteld
- rechter remklauw zat klem door strooizout
- hele motorblok weer in het vet gezet
- nieuw krypton schijfslot gekocht.
- Olie + oliefilter
- Carbs syncen
- Rem vloeistof
- rechter remklauw zat klem door strooizout
Pilot powers zijn ook prima banden. Maar als je echt hard gaan rijden blijven ze toch smeren. Zelfs op de straat. En dat is de reden dat ik er absoluut geen mpp's onder wil hebben. Heb nu een setje pirelli super corsa's om te proberen, en volgende setje wordt de nieuwe Michelin power race (de power Pro is dat)MMach schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:18:
No signature required.
Als je echt gehecht bent aan je CB kan je de vering upgraden. Progressieve veren in de voorvork (+/- 100 euro) en een instelbare demper met stuggere veer achter (+/- 350 euro, afhankelijk van hoe gek je het wil maken). Dat zal zeker met duo een enorm verschil maken.MMach schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:36:
Met de CB heb ik vooral last van de vering.
I reject your reality, and substitute my own.
Verwijderd
Heb je nog die foto voor me. Ik ga het maandagavond weer een poging wagen._Apache_ schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:27:
[...]
K maak vanavond/morgen wel even een foto van mijn fazer en zijn pads, dat helpt ongetwijfeld. Wat voor merk pads heb je?
Oh shit ja, heb de foto wel gemaakt, maar verder niet aan gedacht. K upload m vanavondVerwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:46:
[...]
Heb je nog die foto voor me. Ik ga het maandagavond weer een poging wagen.
_
Edit, sorry voor de brakke foon-pic, maar anyways, je moet de slang richting van je radiateur iets aan de kant duwen. HQ plaatjes heb k ook nog wel, maar die staan op de camera van lief, dus die heb k hier niet direct om de hand.

[ Voor 42% gewijzigd door _Apache_ op 26-01-2009 19:23 ]
Wat kost dat ongeveer, zo'n stevig onderhoud?_Apache_ schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:46:
Mijn Fazer is net terug van zen grote beurt, was wel weer een hoop geld maar het rijdt als een zonnetje,
- Olie + oliefilter
- Carbs syncen
- Rem vloeistof
- rechter remklauw zat klem door strooizout![]()
Nou, de onderdelen waren 170Eur, dat viel best mee vond ik. Maar het strooizout was heel duur, hier waren ze 5 uur mee bezig plus nog het synchroniseren van men remmen. Dus uiteindelijk kwam ik met arbeidsduur op 420Eur.
Ik ben toch wel een beetje aan het twijfelen of ik die R1100RS waar ik zaterdag op heb gereden moet kopen. 3300 is een hgoop geld
maar wat neemt zo'n ding toch nog eigenlijk in waarde af. En het rijd toch wel heel vet, soepeler kan een motorfiets toch niet de bocht in gaan
Ik merkte btw wel het effect van het naar rechts trekken, maar dat is alleen als je de koppeling in hebt en nogal abrupt gas geeft. Als je gewoon optrekt veranderd het toerental toch niet zo snel dat je daar niets van merkt (ik deed dat niet iig)
En het is natuurlijk wel een beetje degelijke fiets ipv goedkopere motoren waar allemaal ellende voor klaar staat om mee te gebeuren
en het is eigenlijk de meest betaalbare boxer die ik kan vinden
En ik ben wel benieuwd of je dat dat niet merkte dat je rem vast zat door zout? Of heb je hem doorvoor juist langs gebracht?
En het is natuurlijk wel een beetje degelijke fiets ipv goedkopere motoren waar allemaal ellende voor klaar staat om mee te gebeuren
Doe je filtertjes en vloeistoffen niet gewoon zelf vervangen dan?_Apache_ schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:46:
- Olie + oliefilter
- Carbs syncen
- Rem vloeistof
- rechter remklauw zat klem door strooizout![]()
En ik ben wel benieuwd of je dat dat niet merkte dat je rem vast zat door zout? Of heb je hem doorvoor juist langs gebracht?
[ Voor 30% gewijzigd door HammerT op 26-01-2009 15:15 ]
Als je hem daar toch langs brengt kunnen zij het ook doen. is voor hun misschien een 15 minuten extra, dus kost echt helemaal niet zo veel meer.HammerT schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:14:
Ik ben toch wel een beetje aan het twijfelen of ik die R1100RS waar ik zaterdag op heb gereden moet kopen. 3300 is een hgoop geldmaar wat neemt zo'n ding toch nog eigenlijk in waarde af. En het rijd toch wel heel vet, soepeler kan een motorfiets toch niet de bocht in gaan
Ik merkte btw wel het effect van het naar rechts trekken, maar dat is alleen als je de koppeling in hebt en nogal abrupt gas geeft. Als je gewoon optrekt veranderd het toerental toch niet zo snel dat je daar niets van merkt (ik deed dat niet iig)
En het is natuurlijk wel een beetje degelijke fiets ipv goedkopere motoren waar allemaal ellende voor klaar staat om mee te gebeurenen het is eigenlijk de meest betaalbare boxer die ik kan vinden
[...]
Doe je filtertjes en vloeistoffen niet gewoon zelf vervangen dan?
No signature required.
Filter en vloeistoffen doe k inprincipe ook zelf, en had het ook wel zelf kunnen doen. Maar de Fazer rijdt nu zo soepeltjes dat ik er geen spijt van heb dat er nieuwe vloeistoffen inzitten. De duurste dingen zijn de remmen, remmen syncen, carbs syncen en dus arbeidsduur. Dat had k zelf niet kunnen doen, had er de tijd en materialen niet voor.HammerT schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:14:
[...]
Doe je filtertjes en vloeistoffen niet gewoon zelf vervangen dan?
Het is een hoop geld geweest, maar heb er absoluut geen spijt van. Hij rijdt heerlijk, klinkt heerlijk en ziet er prachtig uit ( ze hebben zelfs men schaamrandjes schoonegmaakt
[ Voor 40% gewijzigd door _Apache_ op 26-01-2009 16:44 ]
Nadat begin januari mijn examen voertuigbeheersing was afgelast wegens sneeuw, ijzel en vorst had ik hem vandaag dan toch echt. 2 Uur les vooraf en dat ging zeer behoorlijk ondanks dat ik anderhalve maand niet meer had gelesd (gelest?). Alleen de remproeven gingen nog niet consequent goed en de langzame slalom al(weer) helemaal niet. Bovenop de normale zenuwen zorgde dat wel voor extra druk en ik merkte bij de eerste oefening (8-je) ook dat mijn benen enorm aan het trillen waren. Maar die lukte wel goed dus daarna was ik wat rustiger. En met de lelijkste, maar goedgekeurde, langzame slalom die mijn instructeur ooit heeft gezien
en één onvoldoende oefening (stopproef) kreeg ik binnen 10 minuten toch de felicitaties van de examinator. Yes!
Op de terugweg ook nog voor het eerst 25 minuten snelweg gepakt en ik snap nu wel dat motorrijders (die daar regelmatig op rijden) met oordopjes geen mietjes zijn.

Op de terugweg ook nog voor het eerst 25 minuten snelweg gepakt en ik snap nu wel dat motorrijders (die daar regelmatig op rijden) met oordopjes geen mietjes zijn.
Eerste keer snelweg, wth, wat een ervaring op de motor...Ray-zor schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:40:
Nadat begin januari mijn examen voertuigbeheersing was afgelast wegens sneeuw, ijzel en vorst had ik hem vandaag dan toch echt. 2 Uur les vooraf en dat ging zeer behoorlijk ondanks dat ik anderhalve maand niet meer had gelesd (gelest?). Alleen de remproeven gingen nog niet consequent goed en de langzame slalom al(weer) helemaal niet. Bovenop de normale zenuwen zorgde dat wel voor extra druk en ik merkte bij de eerste oefening (8-je) ook dat mijn benen enorm aan het trillen waren. Maar die lukte wel goed dus daarna was ik wat rustiger. En met de lelijkste, maar goedgekeurde, langzame slalom die mijn instructeur ooit heeft gezienen één onvoldoende oefening (stopproef) kreeg ik binnen 10 minuten toch de felicitaties van de examinator. Yes!
Die wind! En dat bij 100!komkommer schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:54:
[...]
Eerste keer snelweg, wth, wat een ervaring op de motor...
Ik kon er pas na de 3e keer een beetje aan wennen.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Ik weet nog dat ik voor de derde keer ofzo snelweg opdook bij les en vergeten was vizier dicht te doen 
En het is ni zo dat je dan ff rustig op je Hondaatje je klepje gaat dichtdoen, beide handen aan t stuur at all times
Nu rij ik rustig stukje met 1 hand met 130 op de teller, maakt echt veel verschil dat vaker doen
En het is ni zo dat je dan ff rustig op je Hondaatje je klepje gaat dichtdoen, beide handen aan t stuur at all times
Nu rij ik rustig stukje met 1 hand met 130 op de teller, maakt echt veel verschil dat vaker doen
Ctrl+k
Met een beetje oefenen lukt je dat rond de 200 ook nogSibylle schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:21:
Ik weet nog dat ik voor de derde keer ofzo snelweg opdook bij les en vergeten was vizier dicht te doen
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Ik heb met rijles een aantal keer gehad dat het vizier open vloog. Reed toen nog met een oude helm waarvan het vizier niet echt goed sloot. Best eng als je dan voor de 2e keer op de snelweg rijd. Toen ook maar vrij snel een nieuwe helm gekocht.
In het begin is de snelweg behoorlijk heftig met rijles. Na een tijdje stelt het niets meer voor als je zelf aan het rijden bent.
In het begin is de snelweg behoorlijk heftig met rijles. Na een tijdje stelt het niets meer voor als je zelf aan het rijden bent.
@ MMach, houd er wel rekening mee dat die VFR800I extreem veel zuipt, het is de eerste generatie injectiemotoren en die liep zomaar 1:10. Heb er een bochtje of 100 mee gedaan en het is verder een heerlijke fiets. Niet met duo gereden, maar ik vermoed dat dat prima gaat.
Overigens is breedte in files e.d. geen enkel probleem. Ik heb meestal m'n koffers er aan en dan is ie zo'n 93 cm breed (op autospiegelhoogte). Een enkele uitzondering daargelaten (smalle voorsorteerstroken voor stoplichten) knal ik overal zo tussendoor. Overigens moet je voor stadsverkeer niet teveel op gewicht letten, hoogte (lager is makkelijker), laag zwaartepunt, gewicht, flinke stuuruitslag en breed stuur zijn allemaal ongeveer net zo belangrijk is mijn ervaring
Overigens is breedte in files e.d. geen enkel probleem. Ik heb meestal m'n koffers er aan en dan is ie zo'n 93 cm breed (op autospiegelhoogte). Een enkele uitzondering daargelaten (smalle voorsorteerstroken voor stoplichten) knal ik overal zo tussendoor. Overigens moet je voor stadsverkeer niet teveel op gewicht letten, hoogte (lager is makkelijker), laag zwaartepunt, gewicht, flinke stuuruitslag en breed stuur zijn allemaal ongeveer net zo belangrijk is mijn ervaring
Als ik normaal over de snelweg rij, rij ik al met 1 hand aan het stuur, en dat is met 150ChaserBoZ_ schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:29:
[...]
Met een beetje oefenen lukt je dat rond de 200 ook nog

No signature required.
Verwijderd
Bedankt voor de foto. Maakte het idd een stuk duidelijker. Ik ben er nog wel een vrije dag aan kwijt. Mijn onderkuip zit namelijk in de weg. Het zal een beetje knutselen worden. Zal de before/after foto wel posten als ik er klaar mee ben._Apache_ schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:37:
[...]
Oh shit ja, heb de foto wel gemaakt, maar verder niet aan gedacht. K upload m vanavond
_
Edit, sorry voor de brakke foon-pic, maar anyways, je moet de slang richting van je radiateur iets aan de kant duwen. HQ plaatjes heb k ook nog wel, maar die staan op de camera van lief, dus die heb k hier niet direct om de hand.
[afbeelding]
Tsssk, mietjesM3rcury schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:00:
[...]
Als ik normaal over de snelweg rij, rij ik al met 1 hand aan het stuur, en dat is met 150
VFR800i zuipt helemaal niet
Mijn vriendin haar VFR deed 1 op 14/15 met gemak, en ze reed niet continue kwart gas en braaf overal 50
En de klepspeling was goed dus gewoon degelijk zuinig.
En sleutelen aan de VFR800i is goed te doen. Even als de 750.
De latere VTEC versie is wel andere koek kwa kleppen stellen als je het GOED wil doen/ laten doen.
Mijn vriendin was zo tevreden over de VFR (en ik ook om te onderhouden) dat ze na de diefstal van haar VFR800i van bj 2000 een andere heeft gekocht, wel een bouwjaar 1998 dit keer maar ook zwart(vrouwen
), prijs was gunstig en ze wilde wat geld over houden voor onderhoud etc. etc.
Echter deze word vanmiddag te koop gezet,toch te impulsief een andere gekocht?, ze wil liever een andere hobby op pakken (paarden...)
Als ik ooit terug begin met motor rijden voor de lol, dan komt er een VFR ipv een supersport. Kleiner tandwiel voor, open uitlaat en een boel lol. Ik vind de VTEC wat "mannelijker" maar ik vind de vtec niet beter rijden als de 800i , integendeel zelfs, waar de 800i direct kracht heeft, blijft dit weg bij de vtec.
Maar voor nu heb ik de droom om de Elise net zo snel naar de 100 te laten gaan als een 600cc supersport
De latere VTEC versie is wel andere koek kwa kleppen stellen als je het GOED wil doen/ laten doen.
Mijn vriendin was zo tevreden over de VFR (en ik ook om te onderhouden) dat ze na de diefstal van haar VFR800i van bj 2000 een andere heeft gekocht, wel een bouwjaar 1998 dit keer maar ook zwart(vrouwen
Echter deze word vanmiddag te koop gezet,toch te impulsief een andere gekocht?, ze wil liever een andere hobby op pakken (paarden...)
Als ik ooit terug begin met motor rijden voor de lol, dan komt er een VFR ipv een supersport. Kleiner tandwiel voor, open uitlaat en een boel lol. Ik vind de VTEC wat "mannelijker" maar ik vind de vtec niet beter rijden als de 800i , integendeel zelfs, waar de 800i direct kracht heeft, blijft dit weg bij de vtec.
Maar voor nu heb ik de droom om de Elise net zo snel naar de 100 te laten gaan als een 600cc supersport
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ik ken het, en nou ben ik best een tenger mannetje dus bij 120 en wind tegen blijven beiden handjes aan het stuur geklampt. Windje mee is wel goed te doen gelukkigc0ne schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:14:
[...]
Die wind! En dat bij 100!
Ik kon er pas na de 3e keer een beetje aan wennen.
Mijn motor wordt iig geen naked, maar gewoon een met een ruitje (nee, niet zo'n lelijk vehoogd ding
Alleen kleppen stellen bij die dingen is serieus moeilijk (of was dat alleen bij de v-tec?) Maar die uitdaging elise -gixxer 600 is aangenomenCapo schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:30:
VFR800i zuipt helemaal nietMijn vriendin haar VFR deed 1 op 14/15 met gemak, en ze reed niet continue kwart gas en braaf overal 50
Mijn vriendin was zo tevreden over de VFR (en ik ook om te onderhouden) dat ze na de diefstal van haar VFR800i van bj 2000 een andere heeft gekocht, wel een bouwjaar 1998 dit keer maar ook zwart(vrouwen), prijs was gunstig en ze wilde wat geld over houden voor onderhoud etc. etc.
No signature required.
Alleen de vtec, bij de 750/800 is het goed te doen.
leeg
M3rcury : Ik hoop toch dat je over een dikke 2 jaar geen 600cc meer rijd maar verder aan het kijken bent naar power 
Vtec is vervelend om te stellen als je het GOED wil doen, het kan ook makkelijk maar dan sla je de helft over.
Vtec is vervelend om te stellen als je het GOED wil doen, het kan ook makkelijk maar dan sla je de helft over.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ik ben full time student, en het heeft me best wel een hoop geld gekost om dit ding nieuw te kopen. Voorlopig komt er geen ander. Over 2 jaar stopt mijn stufie ook, en kan ik (denk k) het niet meer betalen om een een nieuwe motor (of een 1000) te verzekerenCapo schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:13:
M3rcury : Ik hoop toch dat je over een dikke 2 jaar geen 600cc meer rijd maar verder aan het kijken bent naar power
No signature required.
M3rcury schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:16:
[...]
Ik ben full time student, en het heeft me best wel een hoop geld gekost om dit ding nieuw te kopen. Voorlopig komt er geen ander. Over 2 jaar stopt mijn stufie ook, en kan ik (denk k) het niet meer betalen om een een nieuwe motor (of een 1000) te verzekeren
offtopic:
Wat studeer je eigenlijk? Ik meen me ter herinneren dat je aan de TU Delft studeert?
Wat studeer je eigenlijk? Ik meen me ter herinneren dat je aan de TU Delft studeert?
Lucht en ruimtevaarttechniekDRAFTER86 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:22:
[...]
offtopic:

No signature required.
Dan heb ik altijd nog een 600 staan.Capo schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:13:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Na veel meelezen heb ik een vraagje...
Ik heb pas 3 of 4 maand mijn USA FZR600 uit 1990, 3HE model en allebei de banden zijn aan vervanging toe.
Ik ben ook beginnend bestuurder, heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en ben nou nog niet in staat om echt te racen zeg maar.
Welke banden moet ik nu gaan kopen? Als ik zo uitzoek op verschillende sites is 110/70/17 voor met 150/60/18 achter de beste combi voor mijn motor en zou ik dus terecht komen bij de Bridgestone BT014 voor en achter. Wat ik over het algmeeen lees zijn niet héél erg goeie ervaringen met de BT014 en dat de Pirelli's beter zouden moeten zijn. Alleen ik kan dus de Pirelli's niet in de goeie 18"maat vinden die op de velg zouden moeten passen.
Zou het dan ook kunnen dat ik Pirelli voorband combineer met een BT014 achter? Of anders een Michelin voorband icm de BT014 achter??
Dus welke zou ik dus naar moeten kijken? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
Ik heb pas 3 of 4 maand mijn USA FZR600 uit 1990, 3HE model en allebei de banden zijn aan vervanging toe.
Ik ben ook beginnend bestuurder, heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en ben nou nog niet in staat om echt te racen zeg maar.
Welke banden moet ik nu gaan kopen? Als ik zo uitzoek op verschillende sites is 110/70/17 voor met 150/60/18 achter de beste combi voor mijn motor en zou ik dus terecht komen bij de Bridgestone BT014 voor en achter. Wat ik over het algmeeen lees zijn niet héél erg goeie ervaringen met de BT014 en dat de Pirelli's beter zouden moeten zijn. Alleen ik kan dus de Pirelli's niet in de goeie 18"maat vinden die op de velg zouden moeten passen.
Zou het dan ook kunnen dat ik Pirelli voorband combineer met een BT014 achter? Of anders een Michelin voorband icm de BT014 achter??
Dus welke zou ik dus naar moeten kijken? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
onder de fzr 600 zitten meestal bt016's of michelin pilot road/power... Maar het schijnt dat je als beginnend rijder en niet zoveel van zal merken (dus bt014 is ook een goede keus)...
Ik moet over 1000km ook weer nieuw rubber, dus even langs de dealer voor advies: ik kan ze er zelf moeilijk om leggen
Ik moet over 1000km ook weer nieuw rubber, dus even langs de dealer voor advies: ik kan ze er zelf moeilijk om leggen
[ Voor 25% gewijzigd door _Erikje_ op 27-01-2009 17:56 ]
bt-014 is een oude band, en alleen nog te krijgen in de standaard maten (120/70/17 en 180/55 en 190/50)Vince22 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:04:
Na veel meelezen heb ik een vraagje...
De bt-014 was trouwens alleen slecht in de regen, op het droge weer zijn het gewoon goede banden. Ik zou het trouwens bij 1 merk houden qua banden. (en verder maakt het niet uit welke sportband je neemt, want ze doen (cker voor een beginnend bestuurder) niet onder voor elkaar)
No signature required.
Salaris van bijbaan moet dus groeienM3rcury schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:16:
[...]
Ik ben full time student, en het heeft me best wel een hoop geld gekost om dit ding nieuw te kopen. Voorlopig komt er geen ander. Over 2 jaar stopt mijn stufie ook, en kan ik (denk k) het niet meer betalen om een een nieuwe motor (of een 1000) te verzekeren
Bochten win ik al wel maar die recht uit snelheid moet er nog in komen
Haha, ja. Ik hoop dat als ik mijn bachelor heb gehaald heb, ik een bijbaan kan krijgen die aansluit bij mijn studie, en dat ik wat meer verdien. Ach. heb het nu ook niet bepaald slecht, heb nu ook een eigen appartement, dikke fiets in de schuur, en wel wat leuke luxe artikelen staan.
En op bochten win je het heel hard met je lotus, ook al zal ik wel een keer willen zien hoe hard je weg loopt.
No signature required.
Verwijderd
offtopic:
sorry dat ik ff mee doe met offtopic maar zit erover te denken om volgend jaar in delft verder te studeren, is het beetje leuke uni? zijn de opleidingen goed?
sorry dat ik ff mee doe met offtopic maar zit erover te denken om volgend jaar in delft verder te studeren, is het beetje leuke uni? zijn de opleidingen goed?
rest: mensen moeten niet zo op 600cctjes lopen bashen, op veel circuits rijden de 600cctjes de 1000cc's eruit
Hahaha, dat hoef je niet tegen capo te zeggen hoorVerwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:12:
[...]
offtopic:
rest: mensen moeten niet zo op 600cctjes lopen bashen, op veel circuits rijden de 600cctjes de 1000cc's eruit
Ik stuur je even een PM
No signature required.
Dank jullie voor de snelle antwoorden! Nou heb ik een setje uitgezocht via www.demon-tweeks.co.uk of http://www.mandp.co.uk/ omdat de pond nu lekker laag staat voor 208 euro voor een set! (BT016 voor en BT014 achter)
Nu las ik op FZRforum dat sportmotorbanden.nl deze voor 145 euro levert maar als ik die site bekijk is het echt té amateuristisch voor woorden! Iemand ervaring met deze site?
Nu las ik op FZRforum dat sportmotorbanden.nl deze voor 145 euro levert maar als ik die site bekijk is het echt té amateuristisch voor woorden! Iemand ervaring met deze site?
Kijk eens hier:Vince22 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:23:
Dank jullie voor de snelle antwoorden! Nou heb ik een setje uitgezocht via www.demon-tweeks.co.uk of http://www.mandp.co.uk/ omdat de pond nu lekker laag staat voor 208 euro voor een set! (BT016 voor en BT014 achter)
http://www.afsmotorparts.nl/
of hier:
http://www.jossmit.nl/
Of gewoon op mopedreifen.de
[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 27-01-2009 21:14 ]
M3rcury : Maar 1 manier he
Maar gaat best rap hoor, moet je je niet in vergissen, bochten gaat echt heel, heel hard.
Mocht je dat tegen mij bedoelen omdat ik zei dat ik hoopte dat M3rcury dan iets anders heeft over dik 2jaar. Heb 600/750/1000cc gereden, oude modellen en nieuwe modellen, weet heel goed hoe en wat hoorVerwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:12:
[...]
offtopic:
Stiekem hoop ik dat ik dit jaar een keer een rondje mee mag rijdenCapo schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:18:
M3rcury : Maar 1 manier heMaar gaat best rap hoor, moet je je niet in vergissen, bochten gaat echt heel, heel hard.

No signature required.
http://www.hyosungmotors.nl/modellen/showmotor-4.html
Ziet er best netjes uit toch, voor €4500 nieuw! met garantie etc.
Lekkere specs vind ik hoor, als studentje zijnde goede prijs voor lekkre motor
Ctrl+k
Hey Wimmel, ik ga de banden om de wielen laten leggen en balanceren bij een motorzaak in de buurt, was iets van 10 euro per velg. Als ik ze daar zou bestellen en monteren laten was ik 310 euro kwijt. Als ik bij sportmotorbanden.nl ga bestellen ben ik max 200 kwijt.wimmel_1 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 01:01:
@ Vince22: Ga je die banden zélf op je wielen leggen en balanceren, óf.... ??
edit:
En dat "sportmotorbanden.nl" is wél vertrouwd, net zoals RodaMoto dat is .... maar zie de vraag hier boven![]()
Diegenen die met een Hyosung rijden lijken er allemaal heel erg goed over te spreken te zijn. KlikjeSibylle schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 02:05:
http://www.hyosungmotors.nl/modellen/showmotor-4.html
Eigenlijk is het ook gewoon (oude) Suzuki techniek in een iets ander jasje, voor zover ik weet.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Waarom rijd Rossi dan niet op een 600cc?????Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:12:
[...]
Waarom is ook rossi sneller met een 800cc dan de 999cc's toen
Precies, waarom stapt ie dan niet op een 600cc, ik snap dat niet hoor.charrel schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:04:
Waarom is ook rossi sneller met een 800cc dan de 999cc's toen
Dat was mijn ervaring en de ervaring van de eigenaar. Tevens weet ik zeker dat het in de eerste tests duidelijk naar voren kan, maar het kan heel goed zijn dat dit na korte tijd dmv een update is verholpen.Capo schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:30:
VFR800i zuipt helemaal nietMijn vriendin haar VFR deed 1 op 14/15 met gemak, en ze reed niet continue kwart gas en braaf overal 50
Gisteren overigens weer 300 km gedaan (na bijna 500 afgelopen weekend), heerlijk gereden en zo'n Fazer blijft toch ook een topfiets
Vanmiddag foutloos AVB gehaald... op naar het volgende
Verwijderd
heb het even niet over pro'sTylen schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:49:
[...]
Waarom rijd Rossi dan niet op een 600cc?????
capo: snap dat dit niet jouw punt was
Vind het leuker om met gti sjonnies te sprinten. tot 140 ernaast blijven hangen, en dan terug naar zijn 2 rammen-DG- schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:49:
Duhh, dat denken al die 16 jarige kids op hun 50cc's bij de stoplichten toch ook?
No signature required.
Nog leuker is om ernaast te blijven hangen en als ze dan denken dat ze het redden een wheely maken en weg rijdenM3rcury schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:49:
[...]
Vind het leuker om met gti sjonnies te sprinten. tot 140 ernaast blijven hangen, en dan terug naar zijn 2 rammen
Hahaha zat maar te dollen, maar het klopt wel, op een circuit met veel bochten en niet zo'n lang recht stuk ben je sneller met een 600. Kijk maar naar vorig jaar in de GP rossi kon Stoner makkelijk inhalen maar op het rechte stuk moest hij het weer inleveren. En vergelijk ook eens de 800cc machines van nu in de motogp. De ronde tijden zijn stukken sneller.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:20:
[...]
heb het even niet over pro'smaar veel mensen rijden met een 600cc sneller over een circuit dan met een 1000cc omdat ze zich wendbaarder voelen en daardoor vaak hogere bochtensnelheid hebben. op snelle circuits houdt een 600cc het ook niet bij. Ik weet dat jij hier meer van weet dan ik hoor maar viel mij gewoon op dat veel mensen 600cc's als trage hokken zien
capo: snap dat dit niet jouw punt was
Met een 600 kan je veel sneller op het gas, met een 1000 moet je wachten of heel voorzichtig opbouwen anders ga je er met een highsider vanaf.
En dan het alle mooiste is om met je 600 zo'n 1000 eruit te rijden en dan op het paddock vragen of het ook een 600 is
KONING!!!!!Tylen schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:07:
En dan het alle mooiste is om met je 600 zo'n 1000 eruit te rijden en dan op het paddock vragen of het ook een 600 isOf vragen of hij stuk is hahaha.
No signature required.
Vrienddddd, tijd voor bier en Buzzzzz
Volgende week vrijdag mijn eerste les. Paar maanden geleden eens met zo'n opstapdag mee gedaan, en dat is goed bevallen. In de tussentijd paar keer met de crossmotor van een vriend geoefend, en raak steeds meer verslaafd
Volgende week dus m'n eerste echte les, ben benieuwd
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Voor de gevoeligheid van je vingertoppen had je beter een paar weken kunnen wachten, maar iig veel succes! Kicken man, motor rijden.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Ik ben benieuwd: Waar zijn de motorrijders hier op GoT verzekerd?
6 februari ga ik mijn motor halen, ik moet nog een goede verzekeringstoko vinden. Is de knmv de beste keuze?
6 februari ga ik mijn motor halen, ik moet nog een goede verzekeringstoko vinden. Is de knmv de beste keuze?
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
unive heeft ook een goede prijs voor zijn verzekeringen. en online te berekenen.
Ik ben bij ANWB WA verzekerd, en gelijk pechservice.
Kreeg pasje thuis van KNMV(.nl?) waarbij ik ook opeens voordelig kon laten verzekeren en er zit ook pechservice bij
(nja, anwb is alleen buiten woonplaats, dus KNMV kan ik voor in woonplaats doen
).
Over het algemeen scheelde de goedkope verzekeringen die ik bekeken heb niet veel met ANWB. Een paar euro per maand meer of minder verdien ik wel terug bij t stoplicht als t groen wordt (A)
Kreeg pasje thuis van KNMV(.nl?) waarbij ik ook opeens voordelig kon laten verzekeren en er zit ook pechservice bij
Over het algemeen scheelde de goedkope verzekeringen die ik bekeken heb niet veel met ANWB. Een paar euro per maand meer of minder verdien ik wel terug bij t stoplicht als t groen wordt (A)
Ctrl+k
Vandaag een goed investering gedaan bij de motorzaak: Shoei XR1000 rogue

Mijn vorige helm(nolan n62) laten liggen in de trein, dacht ik nu maar eens een knappe helm te kopen
Ik vind het een heel stuk schelen qua kussens binnen in de helm en ook het gewicht scheelt een stuk. Alleen dat sluitingsmechanisme is wel een beetje ouderwets in vergelijking met het systeem van nolan...

Mijn vorige helm(nolan n62) laten liggen in de trein, dacht ik nu maar eens een knappe helm te kopen
ik was wel benieuwd aangezien ik ook opzoek ben naar een motor, ik kwam op het volgende:Twhomp schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:30:
Ik ben benieuwd: Waar zijn de motorrijders hier op GoT verzekerd?
- Unive 111,10 €
- ANWB 156,89 €
- KNMV 199,93 €
Ben nu 21 en betaal bij knmv iets van 10e per maand meer dan bij unive.HammerT schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:13:
[...]
ik was wel benieuwd aangezien ik ook opzoek ben naar een motor, ik kwam op het volgende:Ik ben natuurlijk 21
- Unive 111,10 €
- ANWB 156,89 €
- KNMV 199,93 €
ben wel benieuwd wat je betaald als je een paar jaar no-claim hebt.
Edit: voordeel bij knmv is daarbij dat ik 3 jaar nieuwwaarde regeling heb, en ik die bij de premieberekening van Unive niet kan vinden.
offtopic:
damn wat typt een gekneusde middelvinger irritant
damn wat typt een gekneusde middelvinger irritant

[ Voor 19% gewijzigd door M3rcury op 29-01-2009 01:10 ]
No signature required.
Wat is dat "3 jaar nieuwwaarde" regeling? Dat je nieuwwaarde nog krijgt als hij minder dan 3 jaar oud is ofzo?
Ach in mijn geval gaat dat toch niet op, wordt waarschijnlijk iets uit 96 of nog een stuk ouder kan ook
en elk jaar 120 euro meer betalen vind ik best veel, ik bespaar liever wat op m'n verzekeringen. Bijvoorbeeld ook 400 euro eigen risico op m'n zorgverzekering
Ach in mijn geval gaat dat toch niet op, wordt waarschijnlijk iets uit 96 of nog een stuk ouder kan ook
Dit topic is gesloten.