Loona35 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:36:
Tjah... die bewering maak je toch helemaal zelf op. Ik kan me er niet in vinden.
Zwaar overtrokken, aldus iemand zonder rijbewijs. Dan wéét je het toch beterLoona35 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:35:
Absoluut met je eens dat een VTR harder en sneller afstraft dan een 4 cylinder 600 cc motor. Maar het drama dat jullie ervan maken... alsof het instant doom is als je een zware motor aanschaft... imo overtrokken.
Genoeg tweecilinderervaring, niet op een Firestorm. Naast 25K op een GS zo'n 1500 kilometer op een SV1000 en een V-strom, vooral de eerste is vergelijkbaar qua motorkarakteristiek. Als ik op m'n GS (of die SV) het gas een beetje opendraai op een rotonde lig ik ondersteboven, dat zal je met een Fazer (of zelfs een R6) niet gebeuren. Het wegdriften met de BT020 waar ik het eerder over had is met 2500 toeren en 1/3e gas op goed asfaltConclusie: ...dus o.a. jou mening over het rijgedrag van de VTR is wel onderbouwt met de ervaring van "een tijdje" rijden? Ben erg benieuwd hoeveel VTR ervaringen er dan daadwerkelijk zijn, helemaal niet zo veel is mijn gok. Beetje pot verwijt de ketel verhaal hier nu.
Klopt, zoals meerdere mensen al hebben aangegeven heb je daar gelijk inTen slotte:
Wat betreft je "tweede reden"... een Firestorm zit volgens mij niet eens zo heel anders dan een Fazer. Maar dat moet je zelf maar eens proberen. Het is geen VTR SP tenslotte. (zelf wel op een VFR gezeten, die vond ik niet veel anders zitten). Dus of 'ie gaat afschrijven? Geen idee. Maakt ook geen drol uit, want het is toch mijn "jongensdrom". Ik ben niet van plan 'em te gaan verkopen na een seizoen.
Veel plezier met je Firestorm en succes met het halen van je rijbewijs. Dat ik het niet verstandig vind (en jij wel) betekent niet per definitie dat jij of ik gelijk hebben