Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.372 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 21:06
Loona35 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:36:
Tjah... die bewering maak je toch helemaal zelf op. Ik kan me er niet in vinden.
Loona35 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:35:
Absoluut met je eens dat een VTR harder en sneller afstraft dan een 4 cylinder 600 cc motor. Maar het drama dat jullie ervan maken... alsof het instant doom is als je een zware motor aanschaft... imo overtrokken.
Zwaar overtrokken, aldus iemand zonder rijbewijs. Dan wéét je het toch beter :?
Conclusie: ...dus o.a. jou mening over het rijgedrag van de VTR is wel onderbouwt met de ervaring van "een tijdje" rijden? Ben erg benieuwd hoeveel VTR ervaringen er dan daadwerkelijk zijn, helemaal niet zo veel is mijn gok. Beetje pot verwijt de ketel verhaal hier nu.
Genoeg tweecilinderervaring, niet op een Firestorm. Naast 25K op een GS zo'n 1500 kilometer op een SV1000 en een V-strom, vooral de eerste is vergelijkbaar qua motorkarakteristiek. Als ik op m'n GS (of die SV) het gas een beetje opendraai op een rotonde lig ik ondersteboven, dat zal je met een Fazer (of zelfs een R6) niet gebeuren. Het wegdriften met de BT020 waar ik het eerder over had is met 2500 toeren en 1/3e gas op goed asfalt ;)
Ten slotte:

Wat betreft je "tweede reden"... een Firestorm zit volgens mij niet eens zo heel anders dan een Fazer. Maar dat moet je zelf maar eens proberen. Het is geen VTR SP tenslotte. (zelf wel op een VFR gezeten, die vond ik niet veel anders zitten). Dus of 'ie gaat afschrijven? Geen idee. Maakt ook geen drol uit, want het is toch mijn "jongensdrom". Ik ben niet van plan 'em te gaan verkopen na een seizoen.
Klopt, zoals meerdere mensen al hebben aangegeven heb je daar gelijk in :)

Veel plezier met je Firestorm en succes met het halen van je rijbewijs. Dat ik het niet verstandig vind (en jij wel) betekent niet per definitie dat jij of ik gelijk hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:36:
Tweede probleem is dat veel 600cc motoren voor mijn gestalte te klein ogen, en motorrijden is voor mij niet wat het voor de meeste hier is. Motorrijden is 75% stijl, karakter en emotie (ontwerp), en 25% techniek en prestaties. Dat zie je ook in de motors die ik zou verkiezen.
Veel sport/toerders zijn wel wat groter. Alhoewel een Hayabusa natuurlijk spuuglelijk is zijn er genoeg die wel stijl hebben (FJR, dikke BMW's)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-search-engine.co.uk/2007_bikes/GTR1400%201.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Kawasaki_ZZR1400_2006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dustydavis.com/fjr1300/FJR1300_1024.jpg
Of begrijp ik je nu verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Autoreply op 18-01-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoreply schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:59:
[...]

Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ondanks m'n leeftijd (student heb ik het toch meer op het (oer)klassieke motorontwerp. Ben nu éénmaal opgegroeid met die boeken en af en toe classic beurzen. Ik heb helemaal niets tegen modern, en een motor die dat europese naked karakter kan vatten op een eigentijdse moderne manier is voor mij geen enkel probleem.

Die plastic fantastic dingen zonder een greintje karakter of identiteit zijn voor mij een brug te ver. (R1, Fireblade, zegt me niets)

R1200R (naked roadster), 1200GS (naked 'allroad'), en naked viercilinders (cbr1300, xjr1300, maar eventueel ook xj6, Fazer 1) kan wat mij betreft allemaal. :) Mijn echte passie ligt bij cruisers (1600cc v twin rumble ;) ) en lekker relax en ontspannen rondtuffen (doe ik het liefst) Maar dat zal ik hier maar niet al te hardop zeggen, want dat is hier tussen de kneesliding crotch rocket fanclub heiligschennis ;) Dat is oa ook wat ik in het achterhoofd had bij 'stijl'.

Verder zit zo'n grote cruiser echt goed en ontspannen voor 1.95m lengte, zolang je onder de 140 kph blijft... Maar goed, eerst m'n scriptie afmaken en dan eens rondkijken (kutscriptie :( )

edit: die onderste FJR kan misschien nog nét :p

Hopelijk kan ik later ook meerdere motoren aankopen, dat is namelijk de beste oplossing. Geen compromis, maar voor elke gelegenheid de geschikte bike ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Autoreply schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Juist een 2 of 1 cilinder komt er veel bruter in als een soepel 4-cilinder.
Nee, juist omdat een 2 cylinder het vermogen over het hele toerengebied heeft liggen. Weet je hoe het erin hakt. Als jij met een 4 cylinder het gas opendraait is het elke keer weer anders. Dat bedoel ik met een soepel inkomen van vermogen. als je vanaf 0 gasgeeft op een 2 cylinder komt hij daar idd bruter in, maar als je vanaf hogere toeren vol het gasopendraait, komt ie op een 4 cylinder echt wel harder aan hoor.
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:08:

R1200R (naked roadster), 1200GS (naked 'allroad'), en naked viercilinders (cbr1300, xjr1300, maar eventueel ook xj6, Fazer 1) kan wat mij betreft allemaal. :) Mijn echte passie ligt bij cruisers (1600cc v twin rumble ;) ) en lekker relax en ontspannen rondtuffen (doe ik het liefst) Maar dat zal ik hier maar niet al te hardop zeggen, want dat is hier tussen de kneesliding crotch rocket fanclub heiligschennis ;) Dat is oa ook wat ik in het achterhoofd had bij 'stijl'.
Snap niet waarom dat heiligschennis is? iedereen heeft zijn eigen rijstijl, waarom zou jij dan niet op een cruiser mogen rijden? mensen die je daarom afzeiken snappen niet dat je ook rustig kan rijden met een motor.

[ Voor 39% gewijzigd door M3rcury op 18-01-2009 17:14 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Amen!

Een R1 of 1 of andere racebanaan zegt mij ook totaal niks. Cruisers vind ik ook veel toffer, alhoewel ik die vaak net íets te lomp door de bocht vind gaan. Een motor moet voor mij vooral mooi zijn, lekker geluid, relaxed cruisen maar ook lekker sturen, en bergen koppel >:) . Ik heb totaal niet de intentie om de grens op te zoeken, want ik wil de grens niet vinden (behalve misschien eens op circuit ooit of zo). Ik vind het belangrijk om mijn motor goed te beheersen, maar ik vind het veel leuker om rustig of licht sportief over landweggetjes te cruisen dan om snelheidsrecords te vestigen. Motorrijden is voor mij vooral zen :) . Wind in het haar euh .. helm, het fantastische geluid van de motor en gezwind door het landschap glijden.

Lichte of zware motor doet er niet veel toe vind ik. Als je de grenzen opzoekt dan neem je sowieso een risico.
Een motor met veel power (of gewoon een brak rijdend beest zoals de mijne :) ) wekt een soort respect op waardoor ik automatisch beter op mijn tellen ga passen.
De enige reden waarom ik graag een motor met grote cylinderinhoud zou kopen is voor het geluid en om, als de omstandigheden het toelaten, eens waanzinnig hard op te trekken :) . Whiee!
Ik ambieer niet om sneller de bocht om te gaan en zal dat ook niet doen op een zwaardere machine.
En als je jezelf dan al eens onderuitgegasd hebt op een rotonde, dan zul je vlug leren respect hebben voor je machine :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Loona35 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:35:
[...]

Lekker bij de hand weer...

Absoluut met je eens dat een VTR harder en sneller afstraft dan een 4 cylinder 600 cc motor. Maar het drama dat jullie ervan maken... alsof het instant doom is als je een zware motor aanschaft... imo overtrokken.
Ik ben niet bijdehand, jij bent bijdehand, aangezien je het idee geeft dat je weet hoe het is, zonder het ervaren te hebben. Maar laat ik mezelf een klein beetje verduidelijken dan. Ik vind het geen drama dat je op een zwaardere motor stapt, en ik denk ook niet dat je jezelf gelijk doodrijdt als je dat doet hoor. (kans is procentueel vast wat groter toch ;)). Er zijn ook genoeg mensen die op hun droommotor de R1, Fireblade of zelfs Ducati Superbike beginnen en die er prima op leren rijden, terwijl jouw VTR nog een stuk tammer is. Het punt is alleen dat het, in de ogen van de meeste mensen die het reeds ervaren hebben, voor de gemiddelde motorrijder beter is om op een iets vergeeflijkere motor te starten.

Kijk bijvoorbeeld maar naar al die gastjes die op een RS250 begonnen zijn met rijden. Die weten vaak pas echt hoe ze hard een bocht door moeten knallen. Die kennis nemen ze dan mee als ze langzaam door het rijtje motoren naar boven werken. Het is dus én iets veiliger, en je kunt beter leren rijden op een lichtere, vergeeflijkere motor. Dat is mijn mening, deels gebasseerd op wat ik zelf ervaren heb en deels op wat ik om me heen heb zien gebeuren. Als je het er niet mee eens bent vind ik dat prima.. Misschien ben jij wel een groot natuurtalent en is de VTR perfect geschikt voor je :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 17:39
Het sarcasme ligt er wel een beetje dik bovenop in de laatste alinea en dan met name die laatste zin Requiem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat is oprecht niet zo bedoeld. Een van de nadelen van geschreven tekst denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Je verhaal was toch al lang duidelijk? Prima dat je het nog eens herhaalt natuurlijk, wat jij wil ;)

/edit
Bovendien gaf ik je nog gelijk ook... mijn overweging heb ik al eens uit een gezet. En ja het is imo bij de hand als er opmerkingen gemaakt worden in de trend van "je mening telt eigenlijk niet zo, want je hebt je papiertje nog niet". Zeker als die personen zelf nog studeren (leeftijd? 22?). Niet echt ingrediënten voor een expert.

Maargoed...mijn vraag in mijn openingspost ;)

Weet iemand een leuke winkel voor kuipwerk e.d.? Wil dus een bellypan aanschaffen die groter is.

[ Voor 58% gewijzigd door Loona35 op 18-01-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loona35 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:41:
[...]

Zeker als die personen zelf een student en een 22 jarige GS rijder zijn. Niet echt ingrediënten voor een expert.
Wat jij wil doen is me allemaal om het even hoor :z Ik had het over mezelf, namelijk over wat m'n capaciteiten zijn (ik vermoed niet enorm) en over hoever ik kan en wil doorgroeien. (vermoedelijk ook niet enorm) En dat ik daarom misschien wel liever een 'mindere' motor zou hebben waar ik wel alles kan uithalen (voelt voor mij ook beter, anders blijf ik toch zitten met een dubbel gevoel) dan een R1

M'n tweede bedenking is trouwens ook de volgende: als ik een R1 of iets dergelijks zou halen, en ik kan er totaal niet mee overweg, hoe belachelijk maak ik mij dan? Als ik links en rechts om de oren gefietst wordt door 450cc gastjes die wél goed overweg kunnen met de motor dan schaam ik mij kapot :) Zeker omdat iedereen wel de motor zal herkennen waarop je dan rijdt. Dan behoor ik liever tot die 500cc crowd die wél met vertrouwen hard gaat op de motor. Niet zoals 50'ers die in een midlife crisis een snelle baanmachine kopen, maar dan totaal onbeholpen en kneuterig moeten wegrijden :) Aangezien ik m'n eigen grenzen (nog) niet ken, wil ik die situaties vermijden.

Verder had ik nog iets over afschrijven van doorgroeibikes, dat is niet zo dramatisch als het hier wordt gesteld. That's it :)
M3rcury schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:12:

Snap niet waarom dat heiligschennis is? iedereen heeft zijn eigen rijstijl, waarom zou jij dan niet op een cruiser mogen rijden? mensen die je daarom afzeiken snappen niet dat je ook rustig kan rijden met een motor.
Bwa, er wordt toch vaak (ook hier) op neergekeken ('old man's bike' ed). Om telkens die discussies te vermijden zou ik zelfs voorlopig als eerste motor iets kopen wat wel aanvaardbaar is volgens 'europese stijl' motorrijders, hoef ik ook niet altijd in de verdediging te gaan ;) Conformeren, it's a bitch :p . Blijft wel zo dat ik op een cruiser een smile heb van oor tot oor en het snoeiharde 7500rpm+ gedoe me niet trekt. Totaal genot en super relax :) Als ik in de wagen zit zie ik het soms ook wel, van die 'petjes' (met helm) die wheelies trekken rond iemand die rustig met z'n cruiser aan het genieten is.
DieterVDW schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:58:
[...]

Amen!

Een R1 of 1 of andere racebanaan zegt mij ook totaal niks. Cruisers vind ik ook veel toffer, alhoewel ik die vaak net íets te lomp door de bocht vind gaan. Een motor moet voor mij vooral mooi zijn, lekker geluid, relaxed cruisen maar ook lekker sturen, en bergen koppel >:)
Tractorkoppel rules! 8) Veel pk is goed om snel te gaan, maar dat trekt me niet. Op onze wegen kan je toch maar weinig de topsnelheid aanspreken zonder het risisco te lopen op een ingetrokken rijbewijs, dus dan geniet ik liever op een andere manier. 80 Nm op 2500 rpm ;) Doortrekken of inhalen zonder zelfs een versnelling te moeten verlagen....

Wat betreft bochten, er zijn wel gradaties en er zijn cruisers die rechtdoor stijl te weten combineren met iets of wat van bochtenwerk (harley v-rod, bvb) Voor veel koppel is er ook de nieuwe XR1200 (harley) die speciaal gemaakt is voor de europese naked liefhebber (werd vorig jaar in de states zelfs niet verkocht 8)7 omdat harley dit ding daar toch niet verkocht zou krijgen. De eerste 6000 exemplaren voor europa waren nog voor de release allemaal besproken) Check it out, de enige harley die zelfs de europeanen moet kunnen aanspreken.

Afbeeldingslocatie: http://vtwin-gallery.com/photopost/data/501/xr1200-8.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Die uitlaat... 8)7 Ga je lekker door een diepe rechterbocht, ligt opeens je uitlaat in 2en....
De mensen die er van houden zullen het wel mooi vinden, maar praktisch is het in mijn ogen niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Je moet gewoon rijden wat je leuk vind.. ik zou ook best een cruiser erbij willen, maar voor woon-werk zijn die niet ideaal, dus als hoofd-fiets valt dat voor mij af..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Erikje_ schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:18:
Die uitlaat... 8)7 Ga je lekker door een diepe rechterbocht, ligt opeens je uitlaat in 2en....
De mensen die er van houden zullen het wel mooi vinden, maar praktisch is het in mijn ogen niet |:(
Maar voor veel mensen moet motorrijden ook niet praktisch zijn ;) Passie en 'praktisch' gaan meestal niet samen. Motorrijden blijft voornamelijk een vrijetijdsvoertuig, en dat mag best irrationeel zijn.

Zijn we allemaal Rossi's misschien? Of overschatten de meesten zich. Ik zie trouwens best nog een grote mogelijke hellingshoek met die XR1200 hoor. Harley is trouwens altijd form over function. Ze zullen de bike zo goed mogelijk laten rijden, zonder echter hun filosofie ivm ontwerp overboord te gooien. Die airboxes onder de tank konden bvb nog groter, maar dan past het visueel niet meer met de tank, en dat kan gewoon niet. En dat apprecieer ik aan Harley (en deze XR1200) Hun stijl en identiteit en grote zorg voor detail niet opofferen. Is een spyker praktisch? Een spyker is ook 'passie'. Zelfde redenering.

Ik vind die XR1200 persoonlijk erg geslaagd. Maar weer waarschijnlijk net iets te klein en stepjes iets te hoog om comfortabel te zitten (voor mij dan)

Over het kneesliden, ik zie (vanuit de auto) vaak weer mensen die kostte wat kostte hun knie aan de grond willen krijgen, dus wat doen ze, ze gaan helemaal scheef met hun achterwerk uit het zadel hangen 'om toch maar te kunnen kneesliden'. 8)7 |:( Doe het dan niet, want zo hoort het niet. Dit idee dus

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:24:
[...]

Maar voor veel mensen moet motorrijden ook niet praktisch zijn ;) Passie en 'praktisch' gaan meestal niet samen. Motorrijden blijft voornamelijk een vrijetijdsvoertuig, en dat mag best irrationeel zijn.

Zijn we allemaal Rossi's misschien? Of overschatten de meesten zich. Ik zie trouwens best nog een grote hellingshoek met die XR1200 hoor. Harley is trouwens altijd form over function. Ze zullen de bike zo goed mogelijk laten rijden, zonder echter hun filosofie ivm ontwerp overboord te gooien. Die airboxes onder de tank konden bvb nog groter, maar dan past het niet meer met de tank, en dat kon gewoon niet. En dat apprecieer ik aan Harley (en deze XR1200) Hun stijl en identiteit en grote zorg voor detail niet opofferen. Is een spyker praktisch? Een spyker is ook 'passie'. Zelfde redenering.

Ik vind die XR1200 persoonlijk erg geslaagd. Maar weer waarschijnlijk net iets te klein en stepjes iets te hoog om comfortabel te zitten (voor mij dan)
Eensch. Motorrijden draait bij mij ook niet om toch maar elke keer wat platter of harder door die bocht te gaan. Nee, ik geniet van het gevoel van die (extra :+) power tussen de benen, de wind die langst je raast, in een lekker landschap rondrijden (en je daar één mee voelen doordat je niet in een blik zit),..
Ja, die bochtjes zijn leuk, maar ook niet alles.

Iedereen zoekt wat anders in het motorrijden. De één competitie (of het nu op het circuit is of op de openbare weg wat sneller door je favoriete bocht), de één enkel en alleen gemak (woon-werk, geen parking zoeken, geen file's,...), de ander gewoon lekker relaxen tegen een gezapig tempo op een cruiser, nog een ander vindt helemaal geen reet aan asfalt en wil lekker door de modder kliederen,... Iedereen is anders, daarom ook de motoren.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 21:51

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:02:
[...]
Niet zoals 50'ers die in een midlife crisis een snelle baanmachine kopen, maar dan totaal onbeholpen en kneuterig moeten wegrijden :) Aangezien ik m'n eigen grenzen (nog) niet ken, wil ik die situaties vermijden.
Maak er 30-jarig van en je beschrijft mij :+ :D

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:24:
Je moet gewoon rijden wat je leuk vind.. ik zou ook best een cruiser erbij willen, maar voor woon-werk zijn die niet ideaal, dus als hoofd-fiets valt dat voor mij af..
Ik zou dr een allroad bijwillen, omdat ik het supersport rijden te leuk vind om op te geven. Helaas is mijn studentenbudget niet zo groot dat er een allroad bij kan 8)7

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:05:
[...]

Ik zou dr een allroad bijwillen, omdat ik het supersport rijden te leuk vind om op te geven. Helaas is mijn studentenbudget niet zo groot dat er een allroad bij kan 8)7
Ik heb er wel eentje voor je :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:51

Hu9o

Schokkend

_Erikje_ schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:18:
Valt wel mee toch...

Afbeeldingslocatie: http://thekneeslider.com/images/xr1200new3.jpg

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:20:
[...]

Ik heb er wel eentje voor je :P
990 adventure O-) (wel de r dan)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Loona35 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:41:
Bovendien gaf ik je nog gelijk ook... mijn overweging heb ik al eens uit een gezet. En ja het is imo bij de hand als er opmerkingen gemaakt worden in de trend van "je mening telt eigenlijk niet zo, want je hebt je papiertje nog niet".
Die worden er niet gemaakt, ik geef hooguit aan dat het wat apart is dat je veel beter weet hoe alles zit als de mensen die het al meegemaakt hebben.
Zeker als die personen zelf nog studeren (leeftijd? 22?). Niet echt ingrediënten voor een expert.
Rossi was anders koningskampioen (in alle klassen) geweest toen hij 22 was. Ook geen expert zeker _O- M.a.w. kom met argumenten of kap met je verweer :N

OT: qua onderkuipen, geen idee, is er bij Louis.de wat te vinden?

@ Alvi, er zijn gigantisch veel modellen choppers/cruisers, ook met wat kleiner slagvolume (en dus betaalbaarder) Ook rijden er meer jongeren op dan je denkt, je ziet ze alleen wat minder snel terug op meets of op internet "posen" :)

[ Voor 11% gewijzigd door Autoreply op 18-01-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik was op de mfmm op de ouwe harley van m'n pa (liberator). Niemand had er oog naar, iedereen zat te kwijlen op de nieuwste r6 >_>.

Maar, meer motoren ftw!

Ik heb offroadje, allroadje en binnenkort moet er maar weer eens een sporttour komen (als ik weer terug ben met mijn allroadje :P)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoreply schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:54:

@ Alvi, er zijn gigantisch veel modellen choppers/cruisers, ook met wat kleiner slagvolume (en dus betaalbaarder) Ook rijden er meer jongeren op dan je denkt, je ziet ze alleen wat minder snel terug op meets of op internet "posen" :)
Ah, maar op een cruiser boeit het slagvolume helemaal niet. :) Ik heb wat ervaring op een 1600cc cruiser en dat maakt helemaal niets uit. Bij een cruiser mag/moet het net wat meer zijn ;) Een 650cc cruiser slaat helemaal nergens op.

Ze rijden toch alleen maar rechtdoor, gaan gezapig door de bocht en zijn fysisch gelimiteerd op 140 km/u (anders waai je d'er af of je moet meer pap eten ;) ) Maakt niet uit dus. I still love it though...

Enige waar je toch wil op letten is gewicht (manoeuvreren wordt lastig, éénmaal op snelheid sporen ze meestal als een trein, rechtdoor dan :p ) en geen overdreven styling die het ding ook onbereidbaar maken (lange vorken, dunne 21" voorwielen, 250mm achterbanden...) maar die excessen zijn sowieso toch niet echt m'n ding.

Maw, zelfs met een 1600cc kan je je niet doodrijden op die dingen, en skills heb je er ook niet echt voor nodig. Het gaat dan echt om het 120 km/u cruisen met 2750rpm op de teller ;) Cruisers voor mij: 1300 tot max 1700cc (daarboven wordt het ook al snel belachelijk)

Op een 600 supersport rijd ik me echter na max 10km morsdood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh, jij bent zo iemand die zichzelf kent..... :D

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

snars schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:48:
Oh, jij bent zo iemand die zichzelf kent..... :D
Ik zou mezelf tepletter rijden op een cruiser omdat die dingen geen grondspeling hebben :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik rij mezelf met alles te pletter.....dus tot die tijd kan ik maar beter zorgen dat het een beetje leuk is! :)

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:58
Jongens, jullie moeten gewoon allemaal een Moto Guzzi kopen!

Voor Alvi:
Afbeeldingslocatie: http://www.motoguzzi.nl/tricolore/gx/ZqqrsnyHmU.jpeg

Voor Loona35:
Afbeeldingslocatie: http://www.motoguzzi.nl/tricolore/gx/ZqqrsnyHkV.jpeg

Voor Autoreply, ROFLASTC en charrel:
Afbeeldingslocatie: http://www.mgcn.nl/dameijer/images/stories/Stelvio/Stelviott1.jpg

Dan neem ik van bovenstaande 3 er ook elk een plus de mooiste motor ooit gemaakt (nouja, nooit echt geproduceerd voor zover ik weet?)
Afbeeldingslocatie: http://www.maxmoto.co.uk/images/moto_guzzi_mgs01_01l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Zodra ze het blijven doen, direct, maar tot die tijd blijf ik toch ff bij BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Gelukkig hebben we daarom jou Jarno... :O |:(
DRAFTER86 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:46:

Voor Alvi:
[afbeelding]

Voor Loona35:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dan neem ik van bovenstaande 3 er ook elk een plus de mooiste motor ooit gemaakt (nouja, nooit echt geproduceerd voor zover ik weet?)
[afbeelding]
Mooi... maar wel Moto Guzzi hé ... ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Loona35 op 19-01-2009 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

rimpeldinky

nani?

4x2 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:26:
Ik had op mn 86'er VFR Metzeler Lasertecs liggen, eigenlijk weinig momenten mee gehad, mits ze maar op 2,5bar voor en 2,9bar achter stonden, daaronder begon het irritant te worden.
Andere banden passen sowieso dr sowieso niet veel op gezien dat 16/18inch verhaal (ja, een BT45, maar dat vind ik ondingen)
Je moet wel een beetje opletten gezien de 130 achterband en 110 voorband, maar goed :P
Ze horen btw niet bokkig te lopen ;)
ik ben er intussen achter waarom ze bokkig liep, ik gaf te weinig gas >:)

ben van mijn 4inlijn een soepele lijn gewend vanaf de 2500 toeren, deze vfour begint vanaf de 3.5 pas in leven te komen :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Autoreply schreef op maandag 19 januari 2009 @ 06:21:
[...]

Zodra ze het blijven doen, direct, maar tot die tijd blijf ik toch ff bij BMW
Stelvio is niet zo veel mis mee hoor. Dr zijn er een paar die met problemen terug komen, maar dat heb je met elk merk.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
M3rcury schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:46:
[...]

Stelvio is niet zo veel mis mee hoor. Dr zijn er een paar die met problemen terug komen, maar dat heb je met elk merk.
Dat is ook wat ik begreep van Teo Lamers (dé Guzzi dealer in NL).
Nog eentje om het af te leren, de V7 Classic:
Afbeeldingslocatie: http://www.mgcn.nl/dameijer/images/stories/V7Classic,denieuwedus/v7cafclassic01.sized.jpg

En z'n overgrootopa:
Afbeeldingslocatie: http://www.mgcn.nl/dameijer/images/stories/V7SportSenS3/v7sport.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19

http://media.meta.ua/files/pic/0/8/82/Kfmn99fMi2.jpg
Mag ik bovenstaande omruilen voor deze? De Moto Morini Granpasso vind ik de allergaafste allround (is dat de juiste categorie?) motor die er is. Stukken unieker dan een 1200GS en stukken mooier dan een Stelvio. Daarnaast schijnt hij ook nog eens een geweldig blok te hebben. De enige motor die me kan verleiden m'n supersport ooit in te ruilen voor iets anders (nouja, samen met een SM)

Afbeeldingslocatie: http://media.meta.ua/files/pic/0/8/82/Kfmn99fMi2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Requiem19 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:25:
[...]

Mag ik bovenstaande omruilen voor deze? De Moto Morini Granpasso vind ik de allergaafste allround (is dat de juiste categorie?) motor die er is. Stukken unieker dan een 1200GS en stukken mooier dan een Stelvio. Daarnaast schijnt hij ook nog eens een geweldig blok te hebben. De enige motor die me kan verleiden m'n supersport ooit in te ruilen voor iets anders (nouja, samen met een SM)

[afbeelding]
alleen de prijs is wat minder (16k uit mijn hoofd?)
DRAFTER86 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:17:
[...]

Dat is ook wat ik begreep van Teo Lamers (dé Guzzi dealer in NL).
[afbeelding]

En z'n overgrootopa:
[afbeelding]
Ik werk ook bij een guzzi dealer ;)

[ Voor 28% gewijzigd door M3rcury op 19-01-2009 12:28 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Als we het over allroads hebben, dan de nieuwe track t-800cdi.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 14:09
Afbeeldingslocatie: http://media.meta.ua/files/pic/0/8/82/Kfmn99fMi2.jpg

=

Afbeeldingslocatie: http://cogitopatris.files.wordpress.com/2008/07/johnny5isalive1.jpg

:+

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
M3rcury schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:28:

Ik werk ook bij een guzzi dealer ;)
Interessant :)
Ik ga vanmiddag een nieuw tweedehands blok voor mijn V65 TT ophalen, mocht ik problemen tegen komen bij het overzetten kan ik daarmee dus bij jou terecht ;)
Zo zitten er op het nieuwe blok K&N's, wat volgens mij niet zo handig is op een Allroad, maar ik gok dat als ik de carb's gewoon op de luchtfilter-box aansluit ik ook met de sproeiers moet gaan rommelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
[...]

[afbeelding]
Kun je er ook wat mee in NL? (als in; kun je leuk (en legaal) offroad in NL zonder dat het een crossterrein is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loona35 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:25:
[...]

Kun je er ook wat mee in NL? (als in; kun je leuk (en legaal) offroad in NL zonder dat het een crossterrein is?)
Als je het rustig aan doet hebben mensen er vaak geen probleem mee dat je op een bouwterrein gaat crossen. Sterker nog, vaak zijn er op bouwterreinen expres bulten zand neergelegd om lekker over te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
De Granpasso is niet alleen bedoeld voor echt off-road rijden. Je kan er (schijnbaar :)) ook comfortabel grote afstanden op leggen zonder een houten reet of een kromme rug te krijgen. Daarnaast kan hij dus ook wel uit de voeten op stoffige b-weggetjes. Voor het echte off-roaden is hij niet helemaal geschikt, denk ik.

Ik zie mezelf gewoon al op een voorjaarse maandagmorgen op de motor stappen, in 1 of 2 dagen via wat leuke stukjes Duitsland naar de Dolomieten rijden en daar gewoon een week heerlijk cruisen met af en toe een gave bergpas. Dat zou op m'n R6 toch wel iets minder comfortabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

[...]

Ja, dat valt best mee wat er allemaal mogelijk is. Er worden her en der door het land (wel vaak in brabant) offroad tochten georganiseerd. Ik heb vaak toch wel meerdere weekenden in de maand een rit geplanned staan waar je bijna een hele dag mee bezig bent.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

komkommer schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:46:
Als we het over allroads hebben, dan de nieuwe track t-800cdi.
Dat is idd wel een interesant project, maar wel erg aan de prijs IMHO..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
M3rcury schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:46:
Ik meen laatste nog een test te hebben gelezen (Duits blad, geen idee welke) van o.m. een Stelvio en de nieuwe 1200Gs en daar kwam die laatste toch veruit als winnaar uit. Ik heb iets teveel oude Guzzi's gezien met de meest stupide mankementen en de nieuwe serie moet zich nog gaan bewijzen.
Dat hangt volgens mij vooral af van hoeveel risico je wilt lopen (op een bekeuring/politie) Legaal crossen kan nog maar op weinig plekken, maar er zijn zat plekken die zich er voor lenen. Wel is een veel lichtere motor dan aan te bevelen, de 800GS, Vstrom, TDM of Guzzi Stelvio kunnen licht terrein wel aan, maar zwaar terrein is waanzin, dan is 150 kg oid wel de max en het dubbele is pure waanzin. Weet ik uit ervaring :X

@ Alvi, miss moet je toch maar geen chopper kopen:
TOP TEN REASONS HARLEY RIDERS MAY NOT WAVE BACK

10...Afraid it will invalidate warranty.
9...Leather and studs make it too hard to raise arm.
8...Refuses to wave to anyone whose bike is already paid for.
7...Afraid to let go of handlebars because they might vibrate off.
6...Rushing wind would blow scabs off the new tattoos.
5...Angry because they just took out second mortgage to pay luxury tax on new Harley.
4...Just discovered the fine print in owner's manual and realized H-D is partially owned by those rice burner manufacturers.
3...Can't tell if other riders are waving or just reaching to cover their ears like everyone else.
2...Remembers the last time that a Harley rider waved back, and he impaled his hand on his spiked helmet.

...and the Number One reason Harley riders don't wave back:

1...They're jealous that, after spending $30,000, they still don't own a Gold Wing!
En nog wat meer:
TSHIRTS

"I didn't know BMW made cars, until I passed one" BMW shirt

"If they had more engineers than lawyers, they would make a better motorcycle" refers to Harley

"Step through or step aside" Australian Honda (trail 90/110-Postie bike) shirt

"Der shaft ist mightier than der chain" BMW GS shirt from late 80s

"Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki, from the people that brought you Pearl Harbor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Autoreply schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:38:
[...]

Ik meen laatste nog een test te hebben gelezen (Duits blad, geen idee welke) van o.m. een Stelvio en de nieuwe 1200Gs en daar kwam die laatste toch veruit als winnaar uit. Ik heb iets teveel oude Guzzi's gezien met de meest stupide mankementen en de nieuwe serie moet zich nog gaan bewijzen.

[...]

Dat hangt volgens mij vooral af van hoeveel risico je wilt lopen (op een bekeuring/politie) Legaal crossen kan nog maar op weinig plekken, maar er zijn zat plekken die zich er voor lenen. Wel is een veel lichtere motor dan aan te bevelen, de 800GS, Vstrom, TDM of Guzzi Stelvio kunnen licht terrein wel aan, maar zwaar terrein is waanzin, dan is 150 kg oid wel de max en het dubbele is pure waanzin. Weet ik uit ervaring :X

@ Alvi, miss moet je toch maar geen chopper kopen:

[...]

En nog wat meer:

[...]
En toch genoeg zware fietsen die de OER rally rijden. Niet altijd het lichtere werk.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Autoreply op 19-01-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Autoreply schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:38:
[...]

Ja, maar ik zei toch niet dat het de beste fiets was? ik zei alleen dat je er niet constant problemen mee hebt. Ik heb er maar een klein rondje op gereden, dus ik heb geen flauw id of die goed rijdt. Wat ik wel iritant vond (zal waarschijnlijk wennen zijn) is dat als je gas geeft je je motor dus naar links voelt trekken. beetje vreemd in het begin

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, ik hoor van velen dat het toch even wennen is in het begin (guzzi, bmw boxer, goldwings... :p )

Voor Alvi:
[afbeelding]

Voor Loona35:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Guzzi :Y O+ O+

Helemaal prachtig. Ik vind de cruiser daarvan echter iets te onderbemeten. Hij is gepositioneerd als tegenhanger van de harley sportster 883. Als ik tussen beide zou moeten kiezen dan toch deze guzzi cruiser, want de sportster is echt te lelijk (muv de sportieve XR1200) en de guzzi is sexy.

Voor mij mag het een griso 1100 zijn ;) Ik heb niets tegen een brute naked roadster, bring it on. Ook Ewan McGregor heeft er één. In de eerste aflevering van LWD breekt hij z'n enkel op een griso.

Ik wist trouwens niet dat guzzi ook een all road had.
DRAFTER86 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:17:

[afbeelding]
Dit is echt helemaal wat ik bedoel. :Y Als ik zoiets zie, dit raakt bij mij helemaal de juiste snaren. Emotie, styling, café racers zijn toch gewoon echt een klasse apart! Jaren '60/'70 styling, genre triumph bonneville, maar dan met een eigen karakter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bellagio heeft alleen wel een vreselijk lelijk cardan-systeem. Past totaal niet in de styling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:39:
De bellagio heeft alleen wel een vreselijk lelijk cardan-systeem. Past totaal niet in de styling.
Afbeeldingslocatie: http://www.motoguzzi.it/img/catalog/modcolor_model1_120_644_IT.jpg

Valt wel mee, toch? Voor een motor waarbij alle assen al in die richting liggen zou het vrij 'dom' zijn om van richting te veranderen voor een riemoverbrenging. Ergens vind ik dat altijd wel op een 'mechanisch natuurlijke manier' passen bij dat soort motorontwerp.

Anderzijds heb je bij sommige merken natuurlijk ook v-twins in de lengterichting die met een cardan aan de achterwielen hangen (ook niet 'logisch'), dus het kan allemaal. Maar op de bellagio gaat het nog wel. Cardan matzwart, motor zwart, ziet er vrij netjes uit vind ik. Wel een nogal fors carterblok, maar dat heb je altijd...

Wat minder past in de styling (en het gebruik en 'ziel' van een cruiser) is dat je benen niet naar voor kunnen. ('boots in the breeze' ;) ) waardoor je een rechtop-houding combineert met een lage zit en benen toch naar achter geplooid. Nu ja, harley heeft er zo ook wel een paar...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:47:

Wat minder past in de styling (en het gebruik en 'ziel' van een cruiser) is dat je benen niet naar voor kunnen. ('boots in the breeze' ;) ) waardoor je een rechtop-houding combineert met een lage zit en benen toch naar achter geplooid. Nu ja, harley heeft er zo ook wel een paar...
ik vind het ook niet echt een cruiser, eerder een naked ala bandit oid.

[ Voor 0% gewijzigd door M3rcury op 19-01-2009 18:38 . Reden: Typo ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
M3rcury schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:11:
[...]

Wat ik wel iritant vond (zal waarschijnlijk wennen zijn) is dat als je gas geeft je je motor dus naar links voelt trekken. beetje vreemd in het begin
Idd... Heeft mij echt doen afknappen op die Bellagio ... Ik snap trouwens niet waarom dat nodig is.
Mijn motor heeft ook cardan, en 0,0 cardan effect ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DieterVDW schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:54:
[...]

Idd... Heeft mij echt doen afknappen op die Bellagio ... Ik snap trouwens niet waarom dat nodig is.
Dat is niet het cardan effect, maar het effect van het blok. Je voelt het namelijk al als je in zijn neutraal gasgeeft ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
[...]

[afbeelding]
Lol die wou ik ook posten nadat ik de post van DRAFTER86 las :D En ik durf een Moto Guzzi eigenlijk niet lelijk te noemen, maar die koplampen van die stelvio doen me denken aan een kikker, of een ander gekko ofzo :X

Maar ik zou toch wel liever een GS hebben hoor, boxer ftw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:54:
[...]

Zoals Mercury al zegt, het is een inertie effect die je bij elke boxer hebt wegens de traagheid van het vliegwiel dat dwars op de motor is gemonteerd. Vandaar steeds dat snokje. (bmw, guzzi, ...)

Wat jij bedoelt is het cardaneffect. Door lichte speling op alle tandwielen van motor tot wiel steeds een klein snokje bij het optrekken of loslaten van de gashendel. Als je er op let wordt het hinderlijk ja, maar er zijn weinig motoren die echt 0,0 cardaneffect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:02:
[...]

Lol die wou ik ook posten nadat ik de post van DRAFTER86 las :D En ik durf een Moto Guzzi eigenlijk niet lelijk te noemen, maar die koplampen van die stelvio doen me denken aan een kikker, of een ander gekko ofzo :X

Maar ik zou toch wel liever een GS hebben hoor, boxer ftw ;)
Ik vind die stelvio hier wel op lijken :P
Afbeeldingslocatie: http://nobodyhere.org/psyduck.gif

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
M3rcury schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:01:
[...]

Dat is niet het cardan effect, maar het effect van het blok. Je voelt het namelijk al als je in zijn neutraal gasgeeft ;)
Ja maar het is dan wel weer mooi van een boxer dat je geen last hebt van het gyroscopische effect van de aandrijfas (en contragewichten e.d) waardoor je je motor niet lekker soepel van links naar rechts krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Loona35: Zoïets was je aan het zoeken ?

In plaats van "bellypan" kun je beter op "bugspoiler" zoeken ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

charrel

Cortisol4life..

En boxers/ guzzi's slaan rechtsaf ja. Krukas draaid rechtsom, de nieuwere hebben trouwens balansassen die dat tegengaan. Voel je het alleen nog als je stilstaat en aan het gas draait. Door die in de lengte as krukas plaatsing gaan ze wel extra makkelijk de bocht om. Bij de oudere boxers, 1150 en lager merk je dat ze het ook rijdend hebben die trek naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
charrel schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:05:
Voel je het alleen nog als je stilstaat en aan het gas draait.
Hmm... Ik heb de (allicht slechte) neiging om telkens even een dot gas te geven als ik van versnelling verander vlak voor ik koppel (vooral bij het neerschakelen dan). Klinkt ook leuk :> . Maar op die Bellagio had ik dan telkens even een schrikmomentje, alsof iemand mij een duw geeft of een stevige windvlaag mij duwt of zo...
Me really not likie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan hoop ik niet dat je (ooit) een SuperSport gaat rijden ... Iedere bocht kán op die manier (fiets ;) ) je laatste worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:01:
[...]

Klopt. Een GS heeft dat ook hard. Is hetgeen me het meest bijgebleven is van de testrit vorige zomer. Heb elke keer aan een rood licht zitten gassen om dat vette effect te hebben. *grom* *grom* en terwijl zichzelf rechtop trekken :9

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
DieterVDW schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:18:
[...]

Hmm... Ik heb de (allicht slechte) neiging om telkens even een dot gas te geven als ik van versnelling verander vlak voor ik koppel (vooral bij het neerschakelen dan). Klinkt ook leuk :> . Maar op die Bellagio had ik dan telkens even een schrikmomentje, alsof iemand mij een duw geeft of een stevige windvlaag mij duwt of zo...
Me really not likie.
Waarom is dat een slechte neiging dan? Weet je wel waarom je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
wimmel_1 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:14:
Dan hoop ik niet dat je (ooit) een SuperSport gaat rijden ... Iedere bocht kán op die manier (fiets ;) ) je laatste worden.
Hoezo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

HammerT schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:41:
[...]

Ik wou net zeggen, als ik dat niet doe slijten mijn achterbandjes nog wat sneller.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
HammerT schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:41:
[...]

Wel officiëel om ervoor te zorgen dat het koppelen soepel verloopt, ben al redelijk goed in het toerental precies goed mikken zodat je nauwelijks merkt dat je koppelt. Is ook wel nodig, 2cyl met veel motorrem ...
Officieus omdat het zo lekker is om telkens die motor even te horen brullen, mjammie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Omdat je op die manier wel eens iets te veel "lift" in je voorwiel kunt krijgen met zo'n ding .... en daardoor het voorwiel niet meer die kant uitwijst waar jij heen wil " :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 00:21:
[...]

Omdat je op die manier wel eens iets te veel "lift" in je voorwiel kunt krijgen met zo'n ding .... en daardoor het voorwiel niet meer die kant uitwijst waar jij heen wil " :+
Ik doe het altijd, om elke fiets waar ik op rijd, en heb nooit problemen. En op een supersport rijd ik wel redelijk door ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mjah ... als je dat ook met het opschakelen gaat doen (en niet vooral met terugschakelen, zoals werd vermeld) dan verrast ook die GSX-600R je nog wel eens een keer. Misschien niet op Assen/Zandvoort/Zolder waar je de bochten kent en dus ook de rempunten weet te vinden......maar...

edit:
En ik rijd een R6 én kan niet rijden :+

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 20-01-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik doe eigelijk alleen extra gas geven als ik terugschakel en absoluut niet wil vertragen. Dus op de snelweg als ik snel moet versnellen van zijn 6 naar de 5 en dan gas erop en koppeling los.

Waaide vandaag btw flink, 20km voor Ehv (A2 vnaf Mtricht) rond 15u. Soms werd ik gewoon een meter naar rechts gezet in één vlaag, was best link met vrachtwagens...keihard bikkelen om dat ding goed veilig te houden :P

P.S.
Ik had mijn viziertje helemaal mooi gepoetst met brildoekjes, net voordat ik de snelweg opdraai rijdt er een vrachtwagen langs; spettertjes modder overal :(

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wie weet de truuk om mijn motor te verkopen? Ik ben langs 2 dealers geweest met de vraag of ze'm zo kopen zonder dat ik m inruil maar dat wilde men niet wegens de kilometerstand. Nou snap ik dat ik op MP een beetje veel vraag maar er moet toch iemand voor te vinden zijn?

Dus graag serieuse ideen natuurlijk :)

Ik kreeg nog wel het aanbod om 'm in te ruilen tegen een 1150GS uit 2002 maar ik zei dat ik wel naar Liebherr ga als ik een tractor wil. :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:09:
Wie weet de truuk om mijn motor te verkopen? Ik ben langs 2 dealers geweest met de vraag of ze'm zo kopen zonder dat ik m inruil maar dat wilde men niet wegens de kilometerstand. Nou snap ik dat ik op MP een beetje veel vraag maar er moet toch iemand voor te vinden zijn?

Ik kreeg nog wel het aanbod om 'm in te ruilen tegen een 1150GS uit 2002 maar ik zei dat ik wel naar Liebherr ga als ik een tractor wil. :P
- extreem netjes oppoetsen en dan echt goeie foto's trekken (flinke DSLR enzo)
- toch maar inruilen?
- prijs omlaag? :o
- even afwachten, over een maandje of wat trekt het seizoen weer aan

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ff langs tachobob ;) Word ie opeens ook veel meer waard :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:32:
[...]

- toch maar inruilen?
De prijs heb ik zo gesteld omdat ik dacht dat als ik de "echte waarde" vraag men er sowieso 1000,- euro onder gaat zitten. Ik moet denk ik inderdaad ff afwachten of inruilen als een goede kans zich voordoet.
Tylen schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:37:
[...]

Ff langs tachobob ;) Word ie opeens ook veel meer waard :P
ehehehe Don't tempt me :P

[ Voor 16% gewijzigd door ROFLASTC op 20-01-2009 09:14 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:13:
[...]

De prijs heb ik zo gesteld omdat ik dacht dat als ik de "echte waarde" vraag men er sowieso 1000,- euro onder gaat zitten. Ik moet denk ik inderdaad ff afwachten of inruilen als een goede kans zich voordoet.

[...]

ehehehe Don't tempt me :P
Zet er een hoog spatbord op, zet hem op allroadmaniacs en met die veren bereikt je direct een andere doelgroep.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:13:
[...]

Zet er een hoog spatbord op, zet hem op allroadmaniacs en met die veren bereikt je direct een andere doelgroep.
Posting op ARM zat ik al aan te denken en ga ik dus maar eens doen.

sidenote:

Afbeeldingslocatie: http://bp2.blogger.com/_Mvhjidbvdzc/RxI3tvjsblI/AAAAAAAACmw/DIirFWz8X08/s400/1992+Paris+Dakar.jpg

ah , guys, Help!?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:38

_Apache_

For life.

Shit, vanochtend toen k de motor wegrolde zat het krypton kettingslotje er nog op :X , geen schade aan de motor maar het binnenwerk van het slotje is naar zijn malle-moer. Bij de motorbeurs maar een nieuw slotje halen dan maar.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:36:
Shit, vanochtend toen k de motor wegrolde zat het krypton kettingslotje er nog op :X , geen schade aan de motor maar het binnenwerk van het slotje is naar zijn malle-moer. Bij de motorbeurs maar een nieuw slotje halen dan maar.
Doe dan wel een slot wat niet kapot gaat als je ermee wegloopt. Lag het kettingslot er makkelijk af toen het binnenwerk stukging?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:55:
[...]

Doe dan wel een slot wat niet kapot gaat als je ermee wegloopt. Lag het kettingslot er makkelijk af toen het binnenwerk stukging?
Het slotje bleef erop zitten, het viel er niet af en zag er ook niet kapot uit, het zag nog gewoon vast. Maar toen ik de sleutel erin stak kreeg ik hem niet om, net ver genoeg om om het slot open te krijgen. En ondanks dat ik er nu vet in gespoten heb blijft hij haperen met opengaan, iets dat ik niet wil hebben op de maandagochtend, of erger nog, dat het binnenwerk breekt en ik het slotje nooit meer openkrijg. :X

Zit ook te denken aan zo een fluoriserende kabel naar men slotje.

Het was geen ketting, maar een klein U slotje, zoiets.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 20-01-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
rimpeldinky schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:32:
[...]

- toch maar inruilen?
Haha ja, wie is er dit jaargetijde op zoek naar een motorfiets? :P Nouja ik, alleen dat ding valt iets buiten mijn prijs klasse. Maar over 2 - 3 maanden krijg je toch wel veel meer interesse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Stom is dat, zo'n motor moet je eigenlijk nu in de blubber gebruiken :+

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die met zo'n ding door de modder rijden, dan neem je toch eerder een wat lichter fietsje die wat wendbaarder is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Laatst nog met iemand een offroad-rit gereden, hij reed op zijn AT en ik heb hem ook wel eens eerder gezien tijdens een knmv otr rit. Zie ook nog wel regelmatig africa queens tijdens ritten. Helemaal met aangepaste vering is het met zo'n ding prima te doen. Tuurlijk, zo'n licht enduro fietsje werkt beter, maar daar hou je het toch niet makkelijk een paar dagen op uit.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
_Apache_ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:00:
Het slotje bleef erop zitten, het viel er niet af en zag er ook niet kapot uit, het zag nog gewoon vast. Maar toen ik de sleutel erin stak kreeg ik hem niet om, net ver genoeg om om het slot open te krijgen. En ondanks dat ik er nu vet in gespoten heb blijft hij haperen met opengaan, iets dat ik niet wil hebben op de maandagochtend, of erger nog, dat het binnenwerk breekt en ik het slotje nooit meer openkrijg. :X

Zit ook te denken aan zo een fluoriserende kabel naar men slotje.

Het was geen ketting, maar een klein U slotje, zoiets.
Waar scoor je die fluorescerende elastiekjes, ik moet er ook nog steeds eentje hebben. Mercury :?

Als je niets inruilt nooit langs een dealer. Marktplaats en een beetje geduld, maart/april/mei is de beste periode om te verkopen. Zet 'm op motor-forum.nl en als je een goed bod hebt kan je daar altijd nog mee naar een dealer stappen. Geen haast bij de verkoop kan zomaar 1000 euro oid op de verkoopprijs schelen.
komkommer schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:16:
Laatst nog met iemand een offroad-rit gereden, hij reed op zijn AT en ik heb hem ook wel eens eerder gezien tijdens een knmv otr rit. Zie ook nog wel regelmatig africa queens tijdens ritten. Helemaal met aangepaste vering is het met zo'n ding prima te doen. Tuurlijk, zo'n licht enduro fietsje werkt beter, maar daar hou je het toch niet makkelijk een paar dagen op uit.
En belangrijker, je kan niet zoveel zooi meenemen. (30 liter brandstof, 10 liter water, valbeugels en 15/20 Kg bagage, iets dat je echt nodig hebt als je weken onderweg bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Mooi ding, i like!
Afbeeldingslocatie: http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2007/Moto-Guzzi_1200_Sport_stpz.jpg

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Autoreply schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:55:
[...]
Waar scoor je die fluorescerende elastiekjes, ik moet er ook nog steeds eentje hebben. Mercury :?
Neem aan dat een zelf respecterende motorzaak dit toch wel heeft?

_
Oef, men oude heer is in de avondspits gevallen met de CB900F. In een 2baans bocht ( Transferium Leiden, richting Voorschoten/N206 ) , afgesneden voor een BMW Z4 en zag een auto over het hoofd die stopte voor een invoegende bus. Hij reed stapvoets en kon door de schrik de motor niet opvangen, viel naast hem neer en trok hem mee naar de grond.

Hij is ongedeerd, schade zal meevallen ( hendels gebroken, accu leeg en wilde even niet starten ) maar de schrik zit er goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Autoreply schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:55:
[...]

Gewoon bij een willekeurige dealer? dingen kosten 5e max ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Een vraagje, ik heb iets met mijn XJ900: als ik bijv een rechter bocht neem dan staat er best veel druk op mijn rechterpols. Ik heb dus het idee dat als ik los zou laten het stuur naar rechts zou slaan.
Nu heb ik niet veel andere motoren gereden maar naar mijn idee hoort dit niet.
Waar kan dit aanliggen (ik vrees een heleboel :()?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:52:
Een vraagje, ik heb iets met mijn XJ900: als ik bijv een rechter bocht neem dan staat er best veel druk op mijn rechterpols. Ik heb dus het idee dat als ik los zou laten het stuur naar rechts zou slaan.
Balhoofd gaar?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

probeer eens op een groot parkeer terrein rond te rijden. Je zou met alleen je heupen kunnen sturen, en dus eigenlijk je stuur loslaten. (neem aan dat je dat wel weet)

Als je balhoofd gaar is zou je het al op een rechte weg moeten merken met remmen en optrekken. controleer je voorvork keringen eens of die nog heel zijn, en of je band niet raar is afgesleten.

Balhoofd kan je controleren door hem op zijn middenbok te zetten, en dan aan je vorkvoor te trekken, dan mag er geen speling in zitten. Nog een andere optie is het stuur van links naar rechts te draaien, als je dan een "knak" hoort is het 9 van de 10 keer het balhoofd.

Maar nu is het een beetje zoeken naar een spelt in een hooiberg, het kan namelijk van alles zijn.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag en vandaag weer met de motor gegaan, weer een beetje vertrouwen in me motor en voornamelijk me zelf krijgen.

Vanwege me (zachte) glijpartij vorige maand en het feit dat ik er nog weinig kilometers op de motor op heb zitten toch besloten om crashpads te gaan monteren op me Fazer. Gister binnengekregen, geen tijd meer gehad om ze te monteren. Wel gekeken waar ze gemonteerd moeten worden. Ik heb alleen een flauw vermoeden dat het uiteinde van zo'n crashpad niet het breedste punt is van me motor (onderkuip is naar mijn idee een tikkeltje breder).

Maar dit kan gezichtsbedrog zijn. Vanavond maar de tijd nemen om die dingen te monteren. En hopelijk nooit uit te proberen :P

Ik heb gekeken op internet naar testresultaten/reacties fora van de banden die eronder zitten, maar daar word ik niet veel wijzer van. De een zegt super, ik wil niet anders. de ander zegt juist het tegenovergestelde.

Heb bij mij iig wel het gevoel dat ze zeker in de regen niet al te super zijn. Maar ja, ik ga met natte omstandigheden zoiezo nog (te) voorzichtig door de bocht.

betreft Fazer FZS 600 '99

Voor: Continental 120/60ZR17 - Road Attack
Achter: Avon Azaro 160/60ZR17 - AV-46-ST

Wil over een paar maanden zoiezo VRO-1-cursus doen. Misschien daarna nog verder.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
Daarnet voor het eerst sinds maanden weer eens met de auto gereden. Het was niet de mijne, het was zo'n 308SW. Ik moest weer wennen aan het gebrek aan accelleratie :o Hoewel die auto super zacht rijdt, ik prefereer toch het gevoel dat je echt aan het rijden bent, zoals met de motor. Blij dat de winter op een paar dagen na zacht is gebleven tot nu toe. Hopelijk blijft dat zo tot eind jan, begin feb, want dan wil ik met de motor naar Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuwe banden :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:25:

Vanwege me (zachte) glijpartij vorige maand en het feit dat ik er nog weinig kilometers op de motor op heb zitten toch besloten om crashpads te gaan monteren op me Fazer. Gister binnengekregen, geen tijd meer gehad om ze te monteren. Wel gekeken waar ze gemonteerd moeten worden. Ik heb alleen een flauw vermoeden dat het uiteinde van zo'n crashpad niet het breedste punt is van me motor (onderkuip is naar mijn idee een tikkeltje breder).
Heb hier de LSL pads op men Fazer, let wel op dat links en rechts verschillend zijn qua lengte en voor zover ik het kan zien zijn ze wel het uitiende van de zijkant van de motor als de banden de grond blijven raken. Het werkt wel bedrieglijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:07

Wokschotel

Op 6 wielen

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:31:
[...]

Watje ;) Vanmiddag ook ff met de R6 weggeweest om een ander uitlaatje aan te laten meten ....

Leovince systeempje is besteld, dus volgend jaar weer lekker geluid :9

[afbeelding]
Is ie al binnen???

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:41

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

.....als ik bijv een rechter bocht neem dan staat er best veel druk op mijn rechterpols.
Probeer eens in de bochten druk uit te oefenen op de bovenste stepjes, in jouw geval de linker. Hiermee druk je als het ware met je linkervoet de motorfiets weer omhoog.
Je zal merken dat 'ie wat rustiger door de bochten gaat en daardoor zal je minder gespannen je clipons beethouden. Ik vermoed namelijk dat dat jouw 'probleem' is.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Oemfoefoe op 21-01-2009 14:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 11-10 10:11

JdM

Humbled

Is je achterband niet vierkant afgesleten? Dan krijg je dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:25:

betreft Fazer FZS 600 '99

Voor: Continental 120/60ZR17 - Road Attack
Achter: Avon Azaro 160/60ZR17 - AV-46-ST

Wil over een paar maanden zoiezo VRO-1-cursus doen. Misschien daarna nog verder.
Banden is iets wat je zelf moet ontdekken, en niet te veel van andere uitgaan. Ik heb een bloedhekel aan Michelin pilot powers, omdat die snel gaan smeren als ze een beetje warm worden. Terwijl overal op internet het als de beste band geprezen wordt. Continental zou goed moeten zijn, heb er zelf geen ervaring mee. Avon durf ik niks over te zeggen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:56:
[...]

Banden is iets wat je zelf moet ontdekken, en niet te veel van andere uitgaan. Ik heb een bloedhekel aan Michelin pilot powers, omdat die snel gaan smeren als ze een beetje warm worden. Terwijl overal op internet het als de beste band geprezen wordt. Continental zou goed moeten zijn, heb er zelf geen ervaring mee. Avon durf ik niks over te zeggen.
idd. Eerst deze maar eens oprijden en dan een keuze maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Edit: oeps verkeerde topic :X

@ bovenstaande dan maar,

Oprijden hoeft niet persee, als je er absoluut geen vertrouwen in hebt, is oprijden niet de beste keuze in mijn ogen.

[ Voor 139% gewijzigd door M3rcury op 21-01-2009 12:21 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

M3rcury schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:20:

@ bovenstaande dan maar,

Oprijden hoeft niet persee, als je er absoluut geen vertrouwen in hebt, is oprijden niet de beste keuze in mijn ogen.
ik heb de standaard banden van mijn GSX-F ook niet opgereden, nog niet op 1/4e zelfs.. paar momentjes gehad dat ik erg beheerst reed en toch uitstapjes maken, glibberen en glijden. ivm gebrek aan vertrouwen de bandjes gewisseld en nu rijdt het gewoon veel "leuker"

iemand nog bandjes hebben? van oud mannetje geweest en ze liggen nu in de weg :( dus voor een paar tientjes op te halen!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:20:

@ bovenstaande dan maar,

Dat vergat ik er eigenlijk bij te zetten. Misschien zit het (gebrek) aan vertrouwen gewoon nog tussen me oren. Ik kijk het gewoon even aan en als ik merk dat het vertrouwen in de band laag blijft, dan rij ik gewoon even langs de dealer.
Pagina: 1 ... 85 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.