Stuur zit aan de verkeerde kantVerwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:34:
Wat zouden bijkomende moeilijkheden kunnen zijn met motoren uit de UK te halen?
Sowwy :x
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Stuur zit aan de verkeerde kantVerwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:34:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zoiets?wimmel_1 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:02:
Volgende topic gaat vast over voorruitverwarming op een motor
Ja aangifte van road rage/mishandeling doen...Metalrick schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:32:
Pff lekker begin van de week zo :x
* Metalrick rijdt op IJsseldijk vanaf Gouda richting Ouderkerk a/d IJssel.
Rijdt lekker door, op een stukje goed overzicht, 2 busjes ingehaald. Paar kilometer daarna was er een stuk opgebroken dus was er geen weg maar gewoon wat grind/zand etc, mocht je 30 dus ik reed niet zo hard door daar, zitten die busjes ineens _erg_ dicht op mij, halen ze mij in op dat stuk, verderop stoppen wordt ik aangevlogen door 1 van de bijrijders van zo'n busje "jaaah eerst zo hard en stoer ons inhalen en hier zo hard remmen dat ik bijna door de voorruit vlieg".
Right ten eerste, nadat ik ze had ingehaald zat er constant een gat van dik 400 meter, ik remde heel rustig en geleidelijk af van 60 naar 30 en reed rustig over het grind.
Maar goed, desbetreffende persoon was het er niet mee eens en moest dat laten blijken door 2 klappen op mn helm te geven
Dit speelde zich in de bebouwde kom van Gouderak af, toch wel wat mensen op straat maar uiteraard _niemand_ die ook maar iets doet/zegt.Dan sta je redelijk kansloos in je eentje tegen 3 man.
Ben dus meteen zo snel mogelijk weggegaan om verderop het nummerbord van de auto in mn telefoon te zetten en even bij te komen van alles wat er was gebeurd. En ja hoor, daar kwamen de 2 busjes weer aan, eentje ervan stopte weer naast mij om te melden dat ik niet zo bijdehand moest doen etc etc, op het moment dat hij wilde uitstappen had ik gelukkig mijn handschoenen weer aan om meteen weg te gaan en heb ze toen gelukkig af kunnen schuddenwaardoor ik helaas wel het kenteken vergeten ben
Weet nog wel welk bedrijfsnaam er op het voorste busje stond
Wat moet ik hier nou mee gaan doen? Aangifte van mishandeling? Dit soort dingen pik ik gewoon niet maar ergens heb ik het idee dat ik gewoon niets kan
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 12-01-2009 17:37 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Het is zeker een idee. En dan lekker vallen met een 'sloophamer' op je lichaam. Sloten op je lijf bewaren (bijvoorbeeld in een rugtas) is een zeer slecht idee.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:38:
Is het geen idee je kettingslot voortaan in de motorjack te stoppen?
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ik hou niet echt van geweld enzo (wel van het geweld van motoren trouwens maar dat is wat andersToolkiT schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:36:
[...]
Ja aangifte van road rage/mishandeling doen...
Hoewel zonder getuigen en nummerbord info de politie er waarschijnlijk niet veel mee kan...
Weet je nog wel bedrijf het is? dan zou ik hun HR afdeling iig even mailen/schrijven..
Had je niet de neiging om ze het carbon van handschoenen te laten voelen.. als jij je motor pak aan heb dan kan je best een paar klappen incasseren lijkt me.. zeker met dik winterpak..
Idd..ToolkiT schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:36:
Ja aangifte van road rage/mishandeling doen...
Hoewel zonder getuigen en nummerbord info de politie er waarschijnlijk niet veel mee kan...
Schrijven.. Aangetekend klaagschrift met een bijlage met een gedetailleerde uitleg van het voorval.Weet je nog wel bedrijf het is? dan zou ik hun HR afdeling iig even mailen/schrijven..
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
And it goes BRAAAAAPP!
ROFLASTC schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:36:
Dat het busje verstandelijk gehandicapten bevatte is duidelijk maar om nou meteen van die knokploeg MF reacties te geven...
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
ok back on topic:moto-moi schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:49:
[...]
Dus graag weer verder met constructieve reacties over motoren. Het feit dat er idioten rondrijden lijkt me vrij duidelijk, daar hoeven we zelf geen saw 4 reacties voor te verzinnen
Dat is idd een optie.. eens kijken wat dat kost.. want aangezien het een huurhuis is wil ik niet te dure dingen aan het huis verspijkeren..Twhomp schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:13:
Misschien een (tuin)verlengsnoer naar de "voortuin" en die in een mooi (spat)waterdicht huisje/kist laten uitkomen. Doe je daar je druppellader in. Want zwakke gelijkstroom een heel eind verlengen lijkt mij niet heel handig.
Heb zelf niet het idee dat ik te lang ben ( 1.95mtr ) voor mijn Fazer, deze is daarentegen wel iets langer dan een CB900F, maar weet niet in hoeverre er verschil is tussen de CB900 en de 600 ( op de cc's naPilatuS schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:29:
Ik ben zelf net geen 2 meter lang. De CB600F is voor mij ook eigenlijk wel te klein. Een beetje belachelijk ziet het er eigenlijk wel uit.
[afbeelding]
Misschien volgens seizoen maar eens naar iets anders kijken. Hoewel ik het op zich wel prima vind rijden, ook al ben ik er eigenlijk te lang voor.
De CB900F is net zo groot als de CB600F. Een Fazer is toch weer een stuk groter dan de Honda's. Misschien is een Fazer ook wel iets voor mij._Apache_ schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:17:
[...]
Heb zelf niet het idee dat ik te lang ben ( 1.95mtr ) voor mijn Fazer, deze is daarentegen wel iets langer dan een CB900F, maar weet niet in hoeverre er verschil is tussen de CB900 en de 600 ( op de cc's na). De lengte word wel gebroken door de koffer die ik achterop heb.
Het heeft een aantal voordelen, Fazer vs CB900/ 600PilatuS schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:59:
[...]
De CB900F is net zo groot als de CB600F. Een Fazer is toch weer een stuk groter dan de Honda's. Misschien is een Fazer ook wel iets voor mij.
[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 13-01-2009 15:20 ]
Wellicht denk je er anders over als je zelf een keer goed klappen hebt gehad van een groepje..ROFLASTC schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:36:
Dat het busje verstandelijk gehandicapten bevatte is duidelijk maar om nou meteen van die knokploeg MF reacties te geven...
Als dat gebeurt ga ik niet een forum be-posten met opmerkingen over wat ik al dan niet zou doen. Daar hebben die vervelende schobbejakken niks aan omdat ze niet op het forum komen en ze van mijn opmerkingen geen last hebben natuurlijk. Het is gewoon zinloos en lijdt af van het onderwerp, in dit geval motoren natuurlijk. Dat motorrijders wel eens op de schopstoel zitten is natuurlijk wel bespreekbaar maar ea aan wishful thinking niet wat mij betreft.Autoreply schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:22:
Wellicht denk je er anders over als je zelf een keer goed klappen hebt gehad van een groepje..
And it goes BRAAAAAPP!
ik ga binnenkort eens een Super Enduro proberen. Dat heeft toch al gauw een zadelhoogte van 96,5cm. Als men toch grote bikes wilPilatuS schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:59:
[...]
De CB900F is net zo groot als de CB600F. Een Fazer is toch weer een stuk groter dan de Honda's. Misschien is een Fazer ook wel iets voor mij.
And it goes BRAAAAAPP!
Je bedoeld de KTM Super Enduro 950? Wat een ongelofelijk gave fiets is datROFLASTC schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:14:
[...]
ik ga binnenkort eens een Super Enduro proberen. Dat heeft toch al gauw een zadelhoogte van 96,5cm. Als men toch grote bikes wil
BMW G 450 X neem ik aan dan?Autoreply schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:22:
Pilatus, probeer is een allroad/enduro, Varadero, Transalp/BMW GS. Ik vind de Fazer al klein met m'n 1.75 Overigens pas ik prima op de 1200GS Adventure (hoger dan normaal), maar kom ik op de BMW 450 GS niet aan de grond(En met niet bedoel ik ook echt niet 1 cm boven de grond houdt 't op.
[...]
Wellicht denk je er anders over als je zelf een keer goed klappen hebt gehad van een groepje..
Verwijderd
Dit is precies het beeld wat ik bedoel en waar ik wat bezorgd over ben als ik ooit m'n favoriete motor wil kopen. Namelijk deze: klik Ik vind de klassieke britse tweecilinder caféracer look gewoon tijdloos (maar ik heb dan ook een boontje voor de classics) Veel geschiedenis, veel pedigree. Anyway, op die bike zal ik er ook wel ongeveer uitzien zoals op de foto hierboven van PilatuS en dat kan voor mij echt niet.PilatuS schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:29:
Ik ben zelf net geen 2 meter lang. De CB600F is voor mij ook eigenlijk wel te klein. Een beetje belachelijk ziet het er eigenlijk wel uit.
[afbeelding]
N00b vraagje: Is een klep vervangen dan zo'n groot werk eigenlijk? Vanwaar de keuze voor een nieuw blok?DRAFTER86 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:23:
[...]
Hier trouwens ook weer wat nieuws, ik zit nog steeds met mijn Guzzi V65 TT waarvan een uitlaatklep is afgebroken. Ik heb besloten om een compleet nieuw tweedehands blok te kopen en de hele boel te vervangen.
Een klep vervangen is niet veel werk, alleen is dat enkel een optie als de klep nog heel is.DieterVDW schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:35:
[...]
N00b vraagje: Is een klep vervangen dan zo'n groot werk eigenlijk? Vanwaar de keuze voor een nieuw blok?
And it goes BRAAAAAPP!
Stuur aan de verkeerde kantVerwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:34:
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Verwijderd
The Druid schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:27:
Stuur aan de verkeerde kant..... sorry kon het niet laten.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 21:40 ]
[ Voor 9% gewijzigd door aaajeetee op 14-01-2009 21:41 ]
Het ziet er idd niet echt uit nee. Maar op zich maakt dat voor mij niet uit. Ik zie er zelf niets van als ik er op zit, en het rijd verder prima. Wat mensen er van vinden die mij zien rijden boeit me niets.Anyway, op die bike zal ik er ook wel ongeveer uitzien zoals op de foto hierboven van PilatuS en dat kan voor mij echt niet.
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 14-01-2009 23:38 ]
[ Voor 22% gewijzigd door rimpeldinky op 16-01-2009 11:12 ]
*burp*
aaajeetee schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:40:
Eerst geen motor voor mij, afgelopen weekend een ongeluk met m'n auto gehad, door gladheid tegen de vangrail gebotst.
Baal er ontzettend van, was net een beetje aan het sparen voor een leuke bike en dat kan ik nu wel vergeten
Edit: voor de nieuwsgierigen: i'm fine
Bij oprijden snelweg na een verkeersplein. Dus vlakke oprit.
CBR stand heeft bodypainter en een dame die gepaint gaat flyeren dacht ik.aaajeetee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:20:
[...]
Zijn er hier al mensen eerder naar de motorbeurs geweest? Ik wil dit jaar denk ik ook wel (Utrecht), maar heb geen idee of het wat is en wat me te wachten staat.
Ik sta op een stand bij de beursaaajeetee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:20:
[...]
Zijn er hier al mensen eerder naar de motorbeurs geweest? Ik wil dit jaar denk ik ook wel (Utrecht), maar heb geen idee of het wat is en wat me te wachten staat.
No signature required.
deze is toch wel iets wilder als die VF700
*burp*
Dit ziet eruit als een '89-er, klopt dat? Ik heb zelf een '86-er gehad en nu een '94-er. Bij beide heb ik goede ervaringen met Bridgestone BT021 (zowel voor als achter) en op de 'nieuwe' ook met Michelin Pilot Road. Die Pirelli's ken ik niet, maar ik verwacht dat de VFR nog makkelijk te houden moet zijn als je niet heel lomp probeert op te trekken. Bij mij zetten de banden alleen een stapje opzij als er een heel gladde ondergrond is (natte wegstreep, grind oid).rimpeldinky schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:05:
[...]
deze is toch wel iets wilder als die VF700merk ik erg duidelijk in het rijgedrag
Welke stand?
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ben er alleen de avonden, en zateradg en zondag dan de hele dag.ROFLASTC schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:45:
[...]
Welke stand?
Ik kom dan wel ff kieken of je in een strak broekje Moto73 aan de man aan het brengen bent.
No signature required.
1987 volgens de papierengwystyl schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:30:
[...]
Dit ziet eruit als een '89-er, klopt dat? Ik heb zelf een '86-er gehad en nu een '94-er. Bij beide heb ik goede ervaringen met Bridgestone BT021 (zowel voor als achter) en op de 'nieuwe' ook met Michelin Pilot Road. Die Pirelli's ken ik niet, maar ik verwacht dat de VFR nog makkelijk te houden moet zijn als je niet heel lomp probeert op te trekken. Bij mij zetten de banden alleen een stapje opzij als er een heel gladde ondergrond is (natte wegstreep, grind oid).
*burp*
Volgens mij zit er standaard een bt-020 op. Dat is idd een rukband, die vertrouwde ik ook niet in de regen, aangezien ik met die gsx-f gewoon wielspin kreegrimpeldinky schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:46:
[...]
1987 volgens de papieren
BT021 lag er op mijn GSX650F origineel geloof ik (chakotay?) die heb ik er na 2500km afgedaan omdat ik er geen vertrouwen meer in had
No signature required.
*burp*
leeg
de '87 zou overgestapt zijn naar 17" voor geloof ik4x2 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:26:
Ik had op mn 86'er VFR Metzeler Lasertecs liggen, eigenlijk weinig momenten mee gehad, mits ze maar op 2,5bar voor en 2,9bar achter stonden, daaronder begon het irritant te worden.
Andere banden passen sowieso dr sowieso niet veel op gezien dat 16/18inch verhaal (ja, een BT45, maar dat vind ik ondingen)
Je moet wel een beetje opletten gezien de 130 achterband en 110 voorband, maar goed
Ze horen btw niet bokkig te lopen
*burp*
BT011 voor en BT020 achter. Ondingen, vooral die 020rimpeldinky schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:46:
[...]
1987 volgens de papieren
BT021 lag er op mijn GSX650F origineel geloof ik (chakotay?) die heb ik er na 2500km afgedaan omdat ik er geen vertrouwen meer in had
Roadsmarts zijn echt koningsbanden. Ik ben echt nog nooit zo plat door de regen gegaanChakotay schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:46:
[...]
BT011 voor en BT020 achter. Ondingen, vooral die 020De BT021 heb ik zelf geen ervaring mee, ik heb er nu onder de GSXF Dunlop Roadsmarts en onder de ZZR Michelin Pilot Road 2's hangen.
No signature required.
Uhuh, dat was ook geniaal op mijn eerste circuitdagje... Pleurisweer de eerste 2 sessies, in groep 1 werd erg rustig gereden en nog klaagde bijna iedereen over wegglijdende banden. Op mijn roadsmartjes had ik echter nergens last vanM3rcury schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:48:
[...]
Roadsmarts zijn echt koningsbanden. Ik ben echt nog nooit zo plat door de regen gegaan
Nope, vanaf 88.rimpeldinky schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:30:
[...]
de '87 zou overgestapt zijn naar 17" voor geloof ik
leeg
Dat doe ik niet, als je me quote kan je iig ff de moeite nemen om te lezen wat ik zeg.ROFLASTC schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:12:
Als dat gebeurt ga ik niet een forum be-posten met opmerkingen over wat ik al dan niet zou doen.
Ik zeg wat ik doe tijdens een avondje stappen in link gebied, ik geef aan wat een helm doet en wat de poster zelf doet moet hij zelf weten, ik adviseer 'm echt niet om die gasten neer te knuppelen, sterker nog, in de situatie die hij beschrijft (geen fysieke schade) lijkt het mij onverstandig om geweld te gebruiken en heeft hij de beste optie gekozen. Ik vermoed dat de reacties iets anders waren geweest als de poster een mes op zijn keel had gehad of een gun op z'n hoofd. Da's geen SAW-gedoe maar domme pech en verre van onrealistisch.Daar hebben die vervelende schobbejakken niks aan omdat ze niet op het forum komen en ze van mijn opmerkingen geen last hebben natuurlijk. Het is gewoon zinloos en lijdt af van het onderwerp, in dit geval motoren natuurlijk. Dat motorrijders wel eens op de schopstoel zitten is natuurlijk wel bespreekbaar maar ea aan wishful thinking niet wat mij betreft.
Ik heb er anders prima ervaringen mee. Beide banden spinden nogal 's weg (veel koppel, achterwiel drift weg), maar dat was prima te controleren en zelfs erg leukM3rcury schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:50:
Volgens mij zit er standaard een bt-020 op. Dat is idd een rukband, die vertrouwde ik ook niet in de regen, aangezien ik met die gsx-f gewoon wielspin kreeg
BT-021 zijn zo veel beterdaar heb ik wel het vertrouwen in.
[ Voor 26% gewijzigd door charrel op 16-01-2009 22:22 ]
Ligt er ook aan waar en hoe je rijdt natuurlijk. Ik rijd zomer en winter, veel woon-werk (snelweg) en af en toe een toerritje. Ik heb met de vorige Michelin Pilot Road voor 14k km gedaan, en met de BT021 daarvoor ook. Achter iets minder, maar niet veel. BT021 cupt wel iets meer dan de pilot road volgens mij.charrel schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:20:
Wat versta je onder all-roads? Gewoon bw's/ trail attacks of de "echte" tkc of iets dergelijks.
De trail attacks doe ik achter rond de 11.000km mee en dan rijd ik echt niet als een mietje. 7000km van die 11.000 waren met volle bepakking en 2 personen erop.
In Noorwegen afgelopen jaar kwamen we een stel tegen op 2 motoren, 1 van hen reed op tkc's en deed er al dik 8000km mee. Dus op asfalt hielden die het ook nog wel aardig.
Heb met bridgestone op voorgaande motoren alleen maar slechte ervaringen eigenlijk. bt020's braken snel uit en waren snel te warm. Tevens cupten ze verschrikkelijk. bt010's cupten ook als een malle. bt014 was na 3000km al op. Vriend van me had laatst een bt021 erop, voor was na 4000km versleten
Ja duh, rechtdoorrijden kan in de regen met koud weer zelfs met een supercorsa. Ding begon gewoon te glijden als je maar een klein beetje hellingshoek begon te maken, niet fijnAutoreply schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:48:
[.
Ik heb er anders prima ervaringen mee. Beide banden spinden nogal 's weg (veel koppel, achterwiel drift weg), maar dat was prima te controleren en zelfs erg leuk![]()
Ik twijfel al een tijdje om wat allroads oid op m'n GS te gooien, maar dat blijft uiteraard een eeuwig dilemme, dan ga je twee keer zoveel betalen per kilometer (aan banden) en ik slijt er nu al 3 per jaar![]()
Minder rijden is géén oplossing..
No signature required.
wat voor een antwoord DENK je te krijgen in een motor topic?aaajeetee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:46:
Hmm.. vandaag m'n schaderapport binnengekregen.
Voor het geld om m'n auto te repareren kan ik ook zoiets kopen...
Wat is verstandig? Op zich vind ik een auto ook makkelijk (boodschappen bijv.), maar wil ook erg graag een motor
Motor kopen en aangezien je geen inruil gaat geven kan je evt wat zijtassen erbij krijgen voor de boodschappen...aaajeetee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:46:
Hmm.. vandaag m'n schaderapport binnengekregen.
Voor het geld om m'n auto te repareren kan ik ook zoiets kopen...
Wat is verstandig? Op zich vind ik een auto ook makkelijk (boodschappen bijv.), maar wil ook erg graag een motor
And it goes BRAAAAAPP!
Mijn eerste ingeving is ook DOE DE MOTOR!, maar ik wil het even wat relativeren.0uTsIdEr84 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 09:30:
[...]
wat voor een antwoord DENK je te krijgen in een motor topic?
leeg
Mijn fout, ik heb het over korte bochtjes, denk aan hairpins, voetsteunen, grond, bagage, vriendingM3rcury schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:23:
Ja duh, rechtdoorrijden kan in de regen met koud weer zelfs met een supercorsa. Ding begon gewoon te glijden als je maar een klein beetje hellingshoek begon te maken, niet fijn
Bt 21 voelt gewoon veel stabieler
Kilometrages zijn lastig te vergelijken. Wat haal je met een volledige wegband?charrel schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:20:
Wat versta je onder all-roads? Gewoon bw's/ trail attacks of de "echte" tkc of iets dergelijks.
De trail attacks doe ik achter rond de 11.000km mee en dan rijd ik echt niet als een mietje. 7000km van die 11.000 waren met volle bepakking en 2 personen erop.
In Noorwegen afgelopen jaar kwamen we een stel tegen op 2 motoren, 1 van hen reed op tkc's en deed er al dik 8000km mee. Dus op asfalt hielden die het ook nog wel aardig.
Heb met bridgestone op voorgaande motoren alleen maar slechte ervaringen eigenlijk. bt020's braken snel uit en waren snel te warm. Tevens cupten ze verschrikkelijk. bt010's cupten ook als een malle. bt014 was na 3000km al op. Vriend van me had laatst een bt021 erop, voor was na 4000km versleten
Allebei kan natuurlijk ook. Koop een oud golfje/205, klus er zelf aan en je bent behoorlijk goedkoop uit. Koop vervolgens een Fazer of oude Thundercat en je bent voor 4500 euro klaar en je hebt beiden.gwystyl schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:29:
[...]
Mijn eerste ingeving is ook DOE DE MOTOR!, maar ik wil het even wat relativeren.
Ik heb jarenlang alleen een motor gehad. Ik werkte ongeveer 30 km van huis, dus dat was zomer en winter vrij goed te doen. Een paar keer per jaar leende ik de auto van mijn ouders (die in de buurt wonen) om extreem weer te omzeilen of op vakantie te gaan of bij vrienden familie ver weg op bezoek te gaan. Zeker met mijn vrouw achterop is het geen pretje om met 5 graden en regen dik anderhalf uur te rijden.
Afgelopen kerst hebben we een auto gekocht omdat ik veel verder weg ben gaan werken, bij klanten op bezoek moet en we nu wel eens van het geharrewar af wilden zijn van elke keer een auto lenen. Zeker het laatste jaar kwam het nogal eens voor dat we dan weer vrij moeilijk doen om de auto terug te brengen. Je moet er elke keer rekening mee houden als je ergens heen wilt met een auto: is er een auto beschikbaar, zo ja waar en hoeveel extra tijd/moeite kost het om die auto op te halen en weer terug te brengen na afloop.
De boodschappen zijn bij ons niet zo'n probleem, omdat we verschillende supermarkten op loopafstand hebben. Desnoods nemen we het winkelwagentje even mee, laden thuis uit en brengen hem dan weer terug.
Verder is een auto gewoon erg handig als je met meer dan twee mensen ergens heen wilt, je kan dingen makkelijker 'even meenemen omdat er toch bent', en je zit altijd droog.
moraal van het verhaal: als je een auto in de buurt hebt die je makkelijk kan lenen: neem de motor. Zie je op tegen de extra moeite of ben je bang voor kou en regen: neem een (goedkope) auto en spaar verder voor een motor erbij.
[ Voor 3% gewijzigd door Autoreply op 17-01-2009 12:28 ]
Ben nu aan m'n 2e setje continental trail attacks toe, achter deed 11.000km de voorband doet het nu al 15.000km. Nooit gebrek aan grip gehad. Grind en gravel paden gaan er goed mee. Losser zand is wat lastig. Op asfalt vind ik ze perfect, alhoewel je wel de bandenspanning hoog moet houden anders gaan ze snel glijden als ze te warm worden zomers. Vriend van me doet met dezelfde motor woon-werk verkeer en die red ongeveer hetzelfde met z'n pilot roads. Die conti's gaan gewoon langer mee omdat het profiel dieper is. Voordeel van een all-road band!Autoreply schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:25:
[...]
Mijn fout, ik heb het over korte bochtjes, denk aan hairpins, voetsteunen, grond, bagage, vriending![]()
[...]
Kilometrages zijn lastig te vergelijken. Wat haal je met een volledige wegband?
Ik doe met een BT020 achter 8000/10k kilometer en dan heb je ook bijna een slick over. Voor zo'n 18/20k met een BT021. Cuppen doen ze inderdaad fors, ik doelde op een intermediate band, met name om wat makkelijker gravelpaden en los zand te kunnen pakken.
[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 17-01-2009 13:44 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Loona35 op 17-01-2009 18:01 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Loona35 op 17-01-2009 19:36 ]
Daarom stel ik het júist hier, omdat hier de ervaring en kennis zit. Als iemand ditzelfde probleem een aantal jaar geleden gehad heeft, zou hij wellicht kunnen toelichten of het (voor diegene) een juiste keuze is geweest of niet.0uTsIdEr84 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 09:30:
[...]
wat voor een antwoord DENK je te krijgen in een motor topic?
Mwoah, mijn beginmotor wordt (is, moet m alleen ophalen) een YZF750R. Ook bergen koppel en meer dan genoeg vermogen. Sterker nog, achter 2 tandjes erbij voor nog meer koppel (wat heb je aan vmax in nederland?).wimmel_1 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:03:
Da's lef hebben .... op een Firesorm beginnen
Vermogen is maar... zó-zó .... Koppel daarintegen
Feit is alleen dat iedere ervaren rijder op een 25Kw sportfietsje een beginner op een R6/R1/Hayabusa er achteloos uitrijdt en die beginner dus helemaal niets heeft aan zoveel vermogen. Beter koop je een fiets met redelijk vermogen en goede wegligging en stuurgedrag. Denk Fazer, SV650, Deauville. Je leert bovendien een stuk sneller als je iets durft op je fiets ipv verkrapt in het zadel te zitten omdat dat ding zo gruwelijk veel vermogen heeft dat je tot 150 km/h het gas nooit vol open kan trekken.charrel schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:11:
Ach, zolang je maar respect houdt voor het vermogen en de remkracht die erin zit. Bij sportfietsen luistert dat even wat nauwer en wordt een foutje wat harder afgestraft.
Iedereen kan zonder problemen hard rechtdoor, het inzicht/ remmen en bochten nemen is wat meer leercurve afhankelijk
[ Voor 7% gewijzigd door Autoreply op 18-01-2009 13:27 ]
[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 18-01-2009 13:36 ]
Om deze reden heb ik zelf een 600cc sport gekocht ipv een CB500. Hij heeft voor mij genoeg vermogen, (ik heb m nog niet echt opengetrokken, regen/sneeuw enzo) iig voor de komende jaren. Daarnaast vindt de verzekering het erg leuk als je als jochie van 22 een supersport koopt, premie is belachelijk hoog bij een 1000cc...Twhomp schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:34:
Ik heb geen geld of zin om motoren op de groei telkens te kopen. Ik had het graag gedaan, want ik ben wel onder de indruk van het vermogen wat mijn motor heeft (bang wil ik het niet noemen). Ik moet me dus weten te beheersen. En het duurt langer voor ik al die kracht zal aanspreken. Maar of ik nou niks doe op deze fiets of eerst niks op een andere, dat maakt toch niet uit?Scheelt wel een motor kopen en verkopen
En als iemand op een supersport lekker relaxed en normaal rijdt, dat is ook goed voor het image voor de sportmotorrijders
Premie voor een 21/22 jarige voor een 600 supersport is ook belachelijk hoog. Ik betaal voor all risk gewoon meer dan 100e per maand_Erikje_ schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:47:
[...]
Om deze reden heb ik zelf een 600cc sport gekocht ipv een CB500. Hij heeft voor mij genoeg vermogen, (ik heb m nog niet echt opengetrokken, regen/sneeuw enzo) iig voor de komende jaren. Daarnaast vindt de verzekering het erg leuk als je als jochie van 22 een supersport koopt, premie is belachelijk hoog bij een 1000cc...
Ik heb zelf gelest op een BMW F650 GS en die voelt zelfs iets vlotter door de lange lage versnellingen maar dat boeit mij niet echt. Je kan toch nergens echt hard rijden....
[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 18-01-2009 13:58 ]
No signature required.
Verwijderd
Knap dat je dat allemaal al weet zonder je rijbewijs te hebbenLoona35 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:06:
Tjah... eeuwig discussiepunt is dat. Voor mij is de motor een hobby. Mijn auto heb ik al met verstand aangeschaft, de motor nu dus met het hart. Ben niet van plan mijn jongensdroom een jaar uit te stellen door een 12 maanden onvoldaan op een SV te rijden. Bovendien moet je zo'n tiende-keuze motor dan maar weer zien te verkopen voor een aardig bedrag...
Als je de grenzen van een Fazer gaat opzoeken, zoals Autoreply beargumenteerd, dan ga je natuurlijk net zo makkelijk onderuit als op een VTR. De grens van de VTR ligt alleen lager, daar heb je dan rekening mee te houden. Imo kun je op beide jezelf net zo vergissen. Beetje een BS argument dus imo. Vol gas op een Fazer is wel leerzaam, maar gecontroleerd half gas op een VTR niet of minder?
Ja, omdat het een oud ding is (nofi) Ik rijd op een '07 gsx-r 600, en betaal uit mijn hoofd iets van 114e per maand all risk. En dat is dus met 50% korting.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:09:
Valt toch wel allemaal mee?
Als ik gisteren 21 jaar zou zijn geworden, met 5 jaar schadevrij rijden, zou een GSXR-1100W uit '95 mij 6,68 euro per maand WA en 52,50 euro per maand All-Risk kosten.
Dat onderschatten vind ik dan weer een beetje onzin. Ik denk dat je op elke motor wel kan beginnen met rijden. Alleen dat je met bijvoorbeeld een vtr er langer over doet om hard te rijden, dan met een fazer. Omdat de fazer gewoon makkelijker te berijden is. Het zijn imo allemaal vooroordelen om op een dikke 1000 te beginnen, dat het gevaarlijk is.Requiem19 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:15:
[...]
Knap dat je dat allemaal al weet zonder je rijbewijs te hebben.
Ik denk dat voor 90 % van de beginnende motorrijders een SV, Cbr600f, Fazer of iets in die categorie meer dan genoeg is. Het voordeel van deze motoren is dat ze veel vergeeflijker zijn dan de VTR. In de regen per ongeluk iets teveel gas bocht uit levert je net een glijdend wieltje op met die motoren, als je het bij de VTR doet, lig je er of naast, of vlieg je eroverheen.
Als ik naar mezelf kijk ben ik blij dat ik op een 600f begonnen ben, en nu op een R6 rijdt. Je zit minder gespannen op je motor als je weet dat het vermogen niet zo extreem is. Je voelt je meer op je gemak en je leert er ook beter door rijden. Als ik gelijk op de R6 begonnen was had ik zeker wat meer hachelijke momenten gehad in m'n eerste jaar.
Dat alles gezegd, het verschilt per persoon. Maar het komt op mij over alsof je het een beetje onderschat.
[ Voor 59% gewijzigd door M3rcury op 18-01-2009 14:31 ]
No signature required.
Lekker bij de hand weer...Requiem19 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:15:
[...]
Knap dat je dat allemaal al weet zonder je rijbewijs te hebben.
Ik denk dat voor 90 % van de beginnende motorrijders een SV, Cbr600f, Fazer of iets in die categorie meer dan genoeg is. Het voordeel van deze motoren is dat ze veel vergeeflijker zijn dan de VTR. In de regen per ongeluk iets teveel gas bocht uit levert je net een glijdend wieltje op met die motoren, als je het bij de VTR doet, lig je er of naast, of vlieg je eroverheen.
Als ik naar mezelf kijk ben ik blij dat ik op een 600f begonnen ben, en nu op een R6 rijdt. Je zit minder gespannen op je motor als je weet dat het vermogen niet zo extreem is. Je voelt je meer op je gemak en je leert er ook beter door rijden. Als ik gelijk op de R6 begonnen was had ik zeker wat meer hachelijke momenten gehad in m'n eerste jaar.
Dat alles gezegd, het verschilt per persoon. Maar het komt op mij over alsof je het een beetje onderschat.
Ik ben 22, heb 5 schadevrije jaren en ik zou ongeveer 570 euro (allrisk)/jaar gaan betalen voor een 1100GS met accesoires uit '98. WA is nog geen 50 euro/jaarVerwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:09:
Valt toch wel allemaal mee?
Als ik gisteren 21 jaar zou zijn geworden, met 5 jaar schadevrij rijden, zou een GSXR-1100W uit '95 mij 6,68 euro per maand WA en 52,50 euro per maand All-Risk kosten.
Je hebt gekozen wat er leuk uitzag. Prima en jouw goedrecht, maar oordelen over het rijgedrag kan je pas als je er een tijdje op rijdt. Bottomline, kopen uit uiterlijk en image van een fiets is prima, maar het is rijtechnisch niet de beste keuze imho.Loona35 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:34:
^^^ ik heb 'em niet op "advies" gekocht inderdaad... maar gewoon exact datgene wat ik leuk vond. Anders kon ik 'em na 20.000km CB500 alsnog aanschaffen...
Fraai iig dat je het veel beter weet als de mensen die 't al een keer hebben meegemaaktLoona35 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:35:
Lekker bij de hand weer...
Absoluut met je eens dat een VTR harder en sneller afstraft dan een 4 cylinder 600 cc motor. Maar het drama dat jullie ervan maken... alsof het instant doom is als je een zware motor aanschaft... imo overtrokken.
[ Voor 3% gewijzigd door Autoreply op 18-01-2009 14:48 ]
Een vtr schrijft geen hol meer af + dat het geen Supersport isAutoreply schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:47:
Fraai iig dat je het veel beter weet als de mensen die 't al een keer hebben meegemaakt![]()
Tweede reden om een Fazer oid aan te raden is dat veel mensen nog helemaal niet weten wat ze willen. Je weet pas of je een supersport, sm, crosser, zware toerfiets of een GS-achtig ding wil als je daadwerkelijk gaat rijden en lessen valt daar niet onder.
Derde reden is dat je op een allround model minder afschrijft als op een SS en dus goedkoper uit bent, niet duurder.
No signature required.
Juist een 2 of 1 cilinder komt er veel bruter in als een soepel 4-cilinder.M3rcury schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:51:
Een vtr is nou ook niet bepaald een uber pk monster + dat het vermogen er wel redelijk geleidelijk inkomt en blijft, en dat is makkelijker te controleren met je rechthand dan een 4-cylinder, waar het vermogen erin hakt.
Zie M3rcury in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"Eskimootje schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:07:
Net even naar mn banden gekeken en heb achter een bt021 en voor een bt020. Krijg van veel mensen te horen dat dat knaken banden zijn. Vooral achter heb ik het idee dat hij wel eens een uitstapje maakt. Zou het zin hebben om deze te vervangen? Profiel is nog wel ok.
Tjah... die bewering maak je toch helemaal zelf op. Ik kan me er niet in vinden.Fraai iig dat je het veel beter weet als de mensen die 't al een keer hebben meegemaakt
Conclusie: ...dus o.a. jou mening over het rijgedrag van de VTR is wel onderbouwt met de ervaring van "een tijdje" rijden? Ben erg benieuwd hoeveel VTR ervaringen er dan daadwerkelijk zijn, helemaal niet zo veel is mijn gok. Beetje pot verwijt de ketel verhaal hier nu.Je hebt gekozen wat er leuk uitzag. Prima en jouw goedrecht, maar oordelen over het rijgedrag kan je pas als je er een tijdje op rijdt. Bottomline, kopen uit uiterlijk en image van een fiets is prima, maar het is rijtechnisch niet de beste keuze imho.
[ Voor 3% gewijzigd door Loona35 op 18-01-2009 15:53 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dus je overvraagt 1100 EUR voor jou AT?ROFLASTC schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:00:
Loona35 moet vooral op z'n Firestorm gaan rijden. Het gevaar van elke motor (en dat geld ook voor elke motor ongeacht vermorgen) is het opzoeken van grenzen tot je er overheen gaat. Ook met een CB500 kan je op je snuit gaan in de regen of putdeksel zodra je denkt dat je het wel aankan omdat je nu eenmaal weinig Pktjes hebt. Het begrijpen van de natuurkunde van motoren is wel slimmer me dunkt dan je blindstaren op vermogen. Ik snap die 25KW regel ook nooit zo. Zo'n Aprillia doet toch ook nog 160km/u als het een 25kw-er is?
Als Loona vervolgens toch een andere motor neemt dan moet hij dat vooral doen, voor de waarde hoeft hij het niet te laten want het wordt alleen maar minder naarmate er meer jaren verstrijken. Als ik op Marktplaats kijk dan wordt er voor een transalp 3700 euro gevraagd, voor een AfricaTwin ruwweg 3800 en voor een Varadero ook 4000. Als je dan bij dealers kijkt staat een Alp voor 3500 een AT voor 4500 en een Varadero voor zo'n 6000. Als je dan kijkt naar Firestorms wordt op Markplaats bijna hetzelfde gevraagd als bij een dealer ( 5000 voor een 2002 model op MP en 4890 bij de 1e beste dealer voor een 2002 model). Terwijl er ook VTR's op MP stan voor 7900 oid. Geen touw aan vast te kopen soms. Gewoon een tijdje mailen/zoeken en leuren tot je iemand vindt die boven het gemiddelde biedt en je bent er.
Al met al zou men voor de veilige keuzes eens daadwerkelijk over grenzen heen moeten gaan met een motor die op papier net zoveel pk per kilo heeft dan weet je genoeg over grenzen en heel blijven.
[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 18-01-2009 16:19 ]
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 18-01-2009 16:34 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Ik ben het er mee eens hoor, maar het lijkt me in eerste instantie leuker en meer zelfvertrouwen geven om het gas vol open te draaien op 600c ipv met dichtgeknepen billen op een R1 te zitten. Je kan natuurlijk ook op een R1 beginnen en 'doorgroeien' maar de vraag is of dat wel zo gemakkelijk en vlot gaat.Loona35 moet vooral op z'n Firestorm gaan rijden. Het gevaar van elke motor (en dat geld ook voor elke motor ongeacht vermorgen) is het opzoeken van grenzen tot je er overheen gaat.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq