Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Geen blauwe rook, maar de gewone hoeveelheid rook... Ik zal even proberen met iets minder choke te starten._Apache_ schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:26:
Mijn Fazer startte slecht toen hij een nachtje open in de vrieskou stond, maar gewoon choke open en geen gas geven.
Komt er blauwe rook uit? Dan minder choken, anders wel choken en geen gas geven.
Is dat knallen van de uitlaat slecht of niet? De buren denken dat ik vlinderbommen aan het afsteken ben...
Daarnaast betekend de klap/knal, dat er veel brandstof aanwezig is, dus ook iets minder choken daarvoor.
Hij bleef trouwens knallen met half choke..
batterij die op is en veel knallen is imo weinig stroom waardoor ontsteking slecht verloopt en er benzine in de uitlaatbochten loopt wat ontbrandt als ie ff wel wil ontsteken._Erikje_ schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:41:
Arggg, mijn batterij is het zat. Even langs de motorzaak voor een batterijlader...
Hij bleef trouwens knallen met half choke..(ik ben blij met mijn oordopjes btw, scheelt piepende oren)
And it goes BRAAAAAPP!
Fap fap fap, sorry, maar zulk stukje metaal kan ik serieus blij van worden. (i know, ik ben gek)M3rcury schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:51:
[...]
ja, maar dan in de vorm van haken. Maar bij deze zijn die extreem lelijkdus ik hou het gewoon met doblo's in mijn achterbrug
[afbeelding]
[...]
Die hoef je dus niet meer los te halen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Had het vermoeden al dat de batterij bijna op was. Bij het omdraaien van de contactsleutel maakt hij normaal een geluidje, en dat geluidje klonk nu al wat zwakkies...
Nu op de lader en morgen toeren
Elke dag na gebruik afspoelen is niet echt te doen, elke week wassen wel. Wil natuurlijk wel mn fiets een beetje mooi houden
Rij zelf vaak in het spoor van de blikkers, hier is het zout meer weg-gereden, daarnaast moet ik heel nodig men motor afspoelen, hij is echt té smerig.

Daarentegen is afspoelen als het vriest ook niet echt lekker te doen.
Goed vet en vies laten worden! Er komt geen pekel door een goede laag modder.Metalrick schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:40:
Misschien een vraag die al 100 keer voorbij is gekomen, maar hoe kan ik mijn motor nou het beste pekel-vrij houden? (terwijl ik hem natuurlijk wel door de pekel rij)
Elke dag na gebruik afspoelen is niet echt te doen, elke week wassen wel. Wil natuurlijk wel mn fiets een beetje mooi houden
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Ergens eind oktober helemaal in de WD40 steken. Daarna gewoon niet meer wassen en hem zo smerig mogelijk laten worden. Af en toe (en na een regenrit altijd) een nieuwe laag wd40 erover. Hij ziet er dan niet uit maar is gegarandeerd pekelvrij.Metalrick schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:40:
Misschien een vraag die al 100 keer voorbij is gekomen, maar hoe kan ik mijn motor nou het beste pekel-vrij houden? (terwijl ik hem natuurlijk wel door de pekel rij)
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Slogisch, een rem die piept, moet gesmeerd worden._Erikje_ schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:41:
[flauw] Sidenote: niet je banden in de wd40 zetten, alleen metalen onderdelen[/flauw]
wd-40 is daar niet goed genoeg voor, je moet het iets dikkere spul hebben. Wij gebruiken in de vliegtuigindustrie acf-50 (en dat is ook gewoon voor de particulier te krijgen) maar je zou ook gewoon tectiel (oid) kunnen gebruiken.DinX schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:28:
[...]
Ergens eind oktober helemaal in de WD40 steken. Daarna gewoon niet meer wassen en hem zo smerig mogelijk laten worden. Af en toe (en na een regenrit altijd) een nieuwe laag wd40 erover. Hij ziet er dan niet uit maar is gegarandeerd pekelvrij.
@tyl, ja ik ook, daarom ben ik er stiekem ook naar aan het kijken
No signature required.

Gelukkig ben ik dus niet de enige met zo'n kronkel in me hoofdM3rcury schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:34:
@tyl, ja ik ook, daarom ben ik er stiekem ook naar aan het kijken
Ja, ik ook. Ik hou echt van dat soort dingen.Tylen schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:58:
[...]
Gelukkig ben ik dus niet de enige met zo'n kronkel in me hoofdIk kan ook al genieten van een mooi remschakelsetje
Ach, k heb eerst nog wat andere dingen ik wil (lcd tvtje, ps3, high audio setje + boxen) bah. zo schiet het natuurlijk nooit op
No signature required.
die rommel zet je toch niet allemaal op de motor hoop ik? hehe...M3rcury schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:00:
[...]
Ja, ik ook. Ik hou echt van dat soort dingen.
Ach, k heb eerst nog wat andere dingen ik wil (lcd tvtje, ps3, high audio setje + boxen) bah. zo schiet het natuurlijk nooit op
Tuurlijk wel. Pimp my ride. 50" plasma erop0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:28:
[...]
die rommel zet je toch niet allemaal op de motor hoop ik? hehe...

No signature required.
* Twhomp straks een vreselijk snelle olieboot rijker

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Karakter, een motor met een persoonlijkheid...

Eerst nog de kleppen gesteld en de carbs grondig schoongemaakt. M'n GPZ loopt weer als een naaimachine (niet de spreekwoordelijke, het klinkt echt als een naaimachine). Carbs syncen is de bom trouwens, de motor reageert veel beter op het gas. Rijden doe ik ook nog. Van het weekend een dag getoert rond Nijmegen...best koud!

I reject your reality, and substitute my own.
Heel praktisch vind ik dat niet, een motor die op maandagochtend in de kou warm geknuffelt moet worden._Erikje_ schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:56:
Ik vind die oude (sport)motoren wel wat hebben, ze zijn niet zo scherp/gestroomlijnd als de motoren gemaakt in 2009 en hebben nog gebreken.
@ moto-moi : Als het de motor is in je avatar, dan zijn je handen afgeschermd je zou het lekker warm moeten hebben dan

[ Voor 25% gewijzigd door _Apache_ op 31-12-2008 09:12 ]
Damn..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Watje!moto-moi schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:09:
jzs wat is het koud
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gebreken, gebreken. Het valt mee._Erikje_ schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:56:
Ik vind die oude (sport)motoren wel wat hebben, ze zijn niet zo scherp/gestroomlijnd als de motoren gemaakt in 2009 en hebben nog gebreken.
De YZF750R heeft 3 zwakke plekken:
- Balhoofdlager. Maar die is vrij recent vervangen en goed.
- De standaard remschijven worden op een gegeven moment krom. Maar er zitten ander, nieuwe Brembo's op.
- Yamaha heeft net niet een precies passend blok voor de zuigers gemaakt (of andersom
Verder is het een goed type. Schijnt een R6 het nog pittig te maken (lees: te winnen), zeker in de bochten en het koppel onderin.
Mijn toekomstige schijnt goed onderhouden te zijn door een liefhebber, dus ik ben blij.
Voor de liefhebbert:

hey, ik rij iig nog, ik zit op bijna 30K dit jaar. maar dat betekend niet dat het niet koud is ofzo

Dan ben ik ook een watjemoto-moi schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:09:
[...]
hey, ik rij iig nog, ik zit op bijna 30K dit jaar. maar dat betekend niet dat het niet koud is ofzo. Op een gegeven moment had ik koude klauwen en koude tenen
No signature required.
Er zitten een hoop flauwe omval-partijtjes bij, maar ook een paar mooie klappers. Bij eentje van het een op het ander moment zijn voorvork tot aan het stuur in het zand. Lol.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
And it goes BRAAAAAPP!
echte mannen hebben het niet koud
Goh, mijn motor schijnt 1 liter olie op de 2000 km te gebruiken. Is ook een van de eigenschappen van de fzr...Twhomp schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:00:
[...]
Gebreken, gebreken. Het valt mee.
- Yamaha heeft net niet een precies passend blok voor de zuigers gemaakt (of andersom). Daarom kan ie olie verbruiken, deze schijnt een liter op 3 mm (megameter
) te verbruiken. Boeien, mijn auto is nog erger.
[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 01-01-2009 14:16 ]
M3rcury schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:48:
[...]
Tuurlijk wel. Pimp my ride. 50" plasma erop

Dus ik kwam net niet boven .....
M'n eerste "airtime" is weer een feit, nu nog even blijven staan during "flight".

[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 03-01-2009 17:13 ]
Pfoe, da's veel. Heb nu 6,5k gereden met men fazer en de olie is het max-streepje naar het midden gezakt tussen min en max. Hoef nog niet eens bij te vullen.charrel schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:16:
Ach, m'n 2e gebruikt 1,6 liter op ongeveer 1000km. Dan moet de olie ververst .....
Je hebt m'n raad toch opgevolgdmoto-moi schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:23:
Zo, maar even verwarmde handschoenen gekocht want met -5 heb ik binnen 20 kilometer ijsklompjes
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
1)Verwarmde handschoenen, waar vind ik die? Want echt niet meer te doen nu!
2)Kan een agent een of andere bekeuring geven als die je duidelijk te snel heeft zien rijden? Ik reed zeker 60 of 70 in zone 30 (of net het einde van zone 30, dat weet ik niet precies meer) (niet van mijn gewoonte, ik kwam een beetje gefrustreerd terug van een examen, was ook niet in een schoolomgeving/schooluren. Er was ook geen verkeer. En ja ik weet dat het niet mag, en het is het dubbele van de toegelaten snelheid, etc, dan hebben we dat al gehad.). Het was in 1ste versnelling, dus die maakte al een beetje een racy geluid. En daar zie ik plots op het voetpad een agent wandelen... Ik heb niet geremd, ik dacht, wat maakt het uit, hij heeft me toch al gezien. En ik zie hem zich omdraaien in mijn zijspiegel. Ik reed niet zo snel dat hij m'n nummerplaat niet kon memoriseren. Maar geen vaststelling van overtreding, geen lasergun, geen foto, enkel de kans dat hij mijn nummerplaat heeft onthouden én dat hij zag dat het sneller was dan 30. Welk soort boete zou dat kunnen zijn? baldadig rijgedrag oid? Was geen rare dingen aan het uithalen, standaard demper (die al superluid is eigenlijk). Nuja, volgens mij: geen bewijzen = geen schuld. Maar het woord van een agent telt wel als bewijs natuurlijk. Het wordt weer eens tijd om het wat rustiger aan te doen
http://www.motorgoedkoop.nl/merk-5-260-421-262.htm of een willekeurige motoport, die hebben ze meestal wel op voorraad.
2:
zal 'hoogstens' een artikeltje 5 zijn.. Denk niet dat hij je iets kan maken met snelheid..
mmach = belgBoboga schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:19:
1:
http://www.motorgoedkoop.nl/merk-5-260-421-262.htm of een willekeurige motoport, die hebben ze meestal wel op voorraad.
2:
zal 'hoogstens' een artikeltje 5 zijn.. Denk niet dat hij je iets kan maken met snelheid..
weet niet hoe het in belgie zit met dit soort dingen
*burp*
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Naar mijn idee schieten luchtbellen niet zomaar omhoog door een met olie gevulde leiding.
Ik duw de cylinders zo ver mogelijk terug, en laat de leidingen met ouderwetsche zwaartekracht vollopen met remvloeistof, en schroef de hele handel erop. Met ontluchten komt er dan nog een beetje lucht uit...
Dan schijn je de banjobout bij de rempop nog apart te moeten ontluchten.
Vraagje: gebruiken jullie speciaal remmontagevet voor de rubbers en cylinders?
Bij veel andere merken vinden ze dat schijnbaar een te kostbare oplossing en lussen ze vaak de linker klauw door vanaf de rechter over het spatbord heen. In die kromming bovenin blijft dan vaak lucht zitten die je er met gewoon ontluchten niet uitkrijgt doordat de de remvloeistof als het ware onder de luchtbel doorstroomt. Dit kun je vrij simpel omzeilen door de linker remklauw tijdens het ontluchten los te pakken en met een touwtje even aan je stuur op te hangen zodat je géén hoger gelegen punt meer in je remleiding hebt. (wél even een steeksleutel of iets anders van ongeveer de dikte van de schijf tussen de samenknijpende remblokken leggen/houden omdat anders de kans vrij groot is dat je teveel remolie in het systeem pompt).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Waarschijnlijk heeft iedereen in dit topic die wel al gezien...

Ik had vroeger niets met enduro's, helemaal niets! En nu zou ik meteen een bmw-dealer binnengaan en een 800GS of 1200GS meenemen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 00:13 . Reden: typo ]
Verwijderd
Als je die motoren dan gebruikt voor bijna niks anders van de tijd op asfalt zou ik zeggen koop dan iets wat beter op asfalt rijd.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:14:
'Long way round', en 'long way down'...![]()
Waarschijnlijk heeft iedereen in dit topic die wel al gezien...Maar voor wie het nog niet gedaan heeft, meteen doen!
Ik had vroeger niets met eunduro's, helemaal niets! En nu zou ik meteen een bmw-dealer binnengaan en een 800GS of 1200GS meenemen(heb wel het geld niet
) Ik heb al vaak bijna praktijkles genomen, maar als student combineert dat niet altijd makkelijk (ook financieel niet). Maar een voornemen voor dit jaar is dat het dit jaar zeker moet lukken. Voor eind 2009 moet ik m'n rijbewijs hebben. (theoretisch heb ik al, maar goed, hoe simpel is dat...
)
Een landrover heeft een stoer imago maar rijd klote op de weg, echter rijd deze elke SUV zoek in het terrein.
Maar ja hoe vaak rij je in het terrein in Nederland. Hoevaak per jaar ga je op vakantie en rij je onverhard. Er ligt een asfaltweg van hier tot aan Dakar om maar iets aan te tonen dat je heel ver weg moet wil je echt puur terrein rijden zoals de Ewan en Charlie omdat de weg simpelweg ophoud zoals wij een weg definieren.
Verwijderd
Alleen zal een beetje knobbelband het niet lang uithouden op asfalt en met zo'n allroad band kan je ook niet alles hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:25:
Maar hoe lekker is het niet om met je toerbuffel ook af en toe even lekker door het zand te kunnen raggen? Daar is een GS prachtig voor.
And it goes BRAAAAAPP!
die allround bandjes zijn ook voor verharde onverharde wegen bedoeltROFLASTC schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 01:17:
[...]
Alleen zal een beetje knobbelband het niet lang uithouden op asfalt en met zo'n allroad band kan je ook niet alles hebben.
Okee, die banden (michelin anakee, en de bridgestone battlewing) zijn officieel bedoelt voor op de straat, met af en toe een gravelpad. Maar met diezelfde band, heb ik al een keer op een gravelpad een v-strom van mijn werk neergegooit, dus in mijn inzien zijn ze voor de straat. Je kan gewoon stepje op de grond rijden met die banden, dus ze doen het prima

No signature required.
Verwijderd
Ik zou dan ook niet de GS adventure, maar de 1200 GS verkiezen. Ziet er niet te hardcore uit.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:03:
[...]
Als je die motoren dan gebruikt voor bijna niks anders van de tijd op asfalt zou ik zeggen koop dan iets wat beter op asfalt rijd.
Een landrover heeft een stoer imago maar rijd klote op de weg, echter rijd deze elke SUV zoek in het terrein.
Maar ja hoe vaak rij je in het terrein in Nederland. Hoevaak per jaar ga je op vakantie en rij je onverhard. Er ligt een asfaltweg van hier tot aan Dakar om maar iets aan te tonen dat je heel ver weg moet wil je echt puur terrein rijden zoals de Ewan en Charlie omdat de weg simpelweg ophoud zoals wij een weg definieren.
De echte roadster variant van die bikes met dezelfde motor is de R 1200 R (die ik ook absoluut sexy vind)
Volgens reviews sturen die bmw enduro's op asfalt ook nog best goed, de F 800 GS lijkt me dan ook een heel redelijk compromis, een goede 'hybride' tussen beetje off road en vooral asfalt.
Met 'goed rijden op asfalt' bedoel je waarschijnlijk het 'pastic fantastic crotch rocket knee scraping' nonsens? Dat boeit me helemaal niet
Met een enduro zal je waarschijnlijk idd bijna nooit offroad rijden. Maar indien je het ooit zou willen, dan kan het wel. Het vergroot ook iets meer de mogelijkheden ivm uitstapjes of ritten. Je kan nét iets verder, nét iets meer.
Ik weet het, in het beste geval heb je verschillende motors met elk hun sterke kanten, maar dat zit er voorlopig nog niet in.
Mijn ideale garage zou er ongeveer zo uitzien: BMW F800/1200 GS - Yamaha XJR 1300 - Triumph thruxton - guzzi griso 1100 - BMW R 1200R en dan nog een willekeurige 600-700cc naked en een cruiser naar keuze (harley V-ROD, dyna...). Hiermee zie je meteen wat ongeveer m'n motorsmaak is. (m'n echte favorieten liggen dan ook nog eens in classics, maar die zijn niet praktisch, duur en lastig in onderhoud, dus bovenstaande is het beste compromis tussen tijdsloze naked styling en pedigree!)
Komt nog bij dat ik vrij groot ben en dus graag een redelijk ergonomische positie wil met de steps niet vlak onder m'n achterwerk bij manier van spreken. Een 1200 GS zou dan bvb als gegoten zitten... Nog een reden waarom de 'plastic bikes' niets voor mij zijn.
Een soort van softroader.. dus wel ontworpen voor op de weg, maar wel voor zo'n beetje elke wegsoort...
Ik kom er behoorlijk mee over onverharde en modderwegen terwijl hij het geweldig op verhard doet
Mooi compromis dus IMHO..
En een stuk goedkoper dan een BMW GS..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verder een ideale fiets die ondanks wat probleemjes toch dik m'n allround favoriet blijft.
vind je ze niet wat zwaar voor echt offroad? of gebruik je hem niet daarvoor?charrel schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:17:
Heb op een hoop gereden en ben toch echt wel een fervent GS aanhanger geworden, zo praktisch in dagelijks- en vakantie- gebruik. Tevens kan je er lekker mee doorknallen na wat veranderingen op veertechnisch gebied. Enige wat me nog steeds een beetje tegenvalt is het vermogen![]()
Verder een ideale fiets die ondanks wat probleemjes toch dik m'n allround favoriet blijft.
Ik zou een 800GS nog overwegen, maar een 1200GS lijkt me echt te zwaar.. zeker na LWR en LWD gezien te hebben..
De 800 lijkt me dan ook nog echt optimaal, al wel zeker geschikter dan een r1200gs. Maar het blijven in 1e instantie toch motoren voor op de weg die ook offroad wat kunnen.
[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 06-01-2009 19:12 ]
Verwijderd

De URL en sticker zeggen F800R, maar die ziet er volgens mij niet zo uit...
f800rVerwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:14:
Over BMW gesproken, weet iemand van welk type deze motor is:
[afbeelding]
De URL en sticker zeggen F800R, maar die ziet er volgens mij niet zo uit...

Staat ook op het kontje trouwens
Edit: je had hem zelf al door. Maar het is het dus wel. Dit is het nieuwste model.
[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 06-01-2009 19:21 ]
No signature required.
Verwijderd

Kijk maar op de site van bmw zelf.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:29:
Dank je wel, die moet dan blijkbaar nog komen? Want ik kan hem via Google bijna nergens anders vinden. Overal kom ik dit model tegen:
[afbeelding]
http://www.bmw-motorrad.n...al/news/index.html&id=372
No signature required.
Hm..Moto Guzzi GrisoVerwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:37:
Mijn ideale garage zou er ongeveer zo uitzien: BMW F800/1200 GS - Yamaha XJR 1300 - Triumph thruxton - guzzi griso 1100 - BMW R 1200R en dan nog een willekeurige 600-700cc naked en een cruiser naar keuze (harley V-ROD, dyna...). Hiermee zie je meteen wat ongeveer m'n motorsmaak is. (m'n echte favorieten liggen dan ook nog eens in classics, maar die zijn niet praktisch, duur en lastig in onderhoud, dus bovenstaande is het beste compromis tussen tijdsloze naked styling en pedigree!)
Bochten rijden is niet echt z'n ding, maar damn, dat klinkt wel lekker!
Verwijderd
Helaas heeft deze motor dat geen van allen. Dan zou ik eerder voor een tweedehands R1100S oid gaan.
Zie nou deze motor staan. Voor € 500,- kan je je geen breuk kopen, maar ben toch wel benieuwd waarom deze zo goedkoop is (ziet er nog wel knap uit dacht ik).
Is het verstandig om hier verder op in te gaan, of kunnen jullie mij direct vertellen dat het niets is?
* aaajeetee voelt zich echt n00b....
Edit: is hoogstwaarschijnlijk ook al verkocht (staat er al sinds 22-06)..
[ Voor 7% gewijzigd door aaajeetee op 06-01-2009 20:31 ]
Verwijderd
De R 1200 GS lijkt idd wat zwaar te zijn (zie LWR en LWD) maar daar konden ze ook niet anders denk ik. Je hebt daar echt de landrover onder de motors nodig om uit die situaties te komen. En nog wat comfort ook. Een 800 GS met twee panniers en alle topkoffers lijkt me er ook nogal dwaas uit zien. Voor wie niet rond de wereld gaat rijden is een 800GS idd meer dan genoeg en het perfecte compromis. Beetje zand en offroad gravel, lijkt me leuk.charrel schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:11:
Bij echt offroad moet je een hoop aanpassen, ze zijn toch echt meer bedoeld voor gewoon een zand/ grind en of modderpaadje ergens. Anders gaat het alleen maar stuk. Dan kan je beter een ktm adventure kopen 990 of 620/40/90. Die zijn toch iets meer geschikt voor all-terrain. Zeker de lichtere fietsen.
De 800 lijkt me dan ook nog echt optimaal, al wel zeker geschikter dan een r1200gs. Maar het blijven in 1e instantie toch motoren voor op de weg die ook offroad wat kunnen.
Wat bedoel je met aanpassen trouwens? Die 1200GS zijn toch redelijk standaard aan die LWR en LWD road trip begonnen. Crankcase plating, guard bars rond de cilinder, low range first gear, enz...
Dat is nooit de bedoeling geweest van stoere nakedssnars schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:43:
[...]
Hm..Moto Guzzi Griso
[video]
Bochten rijden is niet echt z'n ding, maar damn, dat klinkt wel lekker!Zo'n F800GS lijkt trouwens echt een relaxte fiets voor....alles zo'n beetje.
Een naked gaat over urban power, sprintjes, rechtdoor inhalen, grunt, beetje het muscle car concept. Die konden ook geen bochten om
Gexqon, die R1100S kan je beter niet doen. De meeste bmw's met een pre 1200 boxer worden slecht gereviewed. Halen niet de pk's die in het boekje staan (op de dyno), enz... De 1200 boxers zijn echter pareltjes schijnt het.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 20:54 ]
Op motorforum staat nog een originele:
http://www.motor-forum.nl...or-minder-dan-1100-1.html
Ook een leuke betrouwbare fiets:
http://www.motor-forum.nl...-600-91-pekelfiets-1.html
Iets duurder maak ook leuk sturend betrouwbaar fietsje:
http://www.motor-forum.nl...te-ruil-Honda-Hawk-1.html
En nog een honda cb650 nighthawk, ook betrouwbaar:
http://www.motor-forum.nl...0sc-Nighthawk-1984-1.html
Als ik een oude fiets zou kopen zou ik toch voor een zo origineel mogelijke gaan, lijkt dan toch alsof er wat netter mee omgegaan is.
@alvi,
De veren moet je laten vervangen voor echt offroad gebruik, die standaard veren+dempers overleven niet lang. Tevens is een 1100 of 1150gs bijna net zo snel als een 1200. Zeker de 1150 kan het door het krachtigere middengebied gewoon bijbenen. Alleen op top lopen de 1200's iets harder. Maar dat is echt maar 5-10km/u. Qua vermogen scheelt het allemaal niet veel. Een knappe 1150 zit rond de 87pk aan het achterwiel een knappe 1200 rond de 96. Alleen de modellen van 2008 en later zitten weer wat hoger maar die leveren weer wat in in het middengebied.
Een 1100 en 1150 zijn wel weer even wat zwaarder, maar door het boxerblok en relatief lage zwaartepunt merk je daar toch weinig van als je eenmaal rijdt. Enige wat ik zelf lastiger vond op een r1100gs van een vriend van me is het omgooien op rotonde's of korte bochtjes nemen. Gooit wat zwaarder om. Verder zijn de 1150's de meest probleemloze, 1200's hebben veel "kinderziekte's"!
R1100S hebben 2 vrienden van me, rijden ook heerlijk! Alleen de zit is wat minder
[ Voor 36% gewijzigd door charrel op 06-01-2009 21:05 ]
Verwijderd
Nee geef mij maar weer men lekker men Fazer
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 07-01-2009 07:59 ]
Gewoon omdat ik me verveelde. hahaha.
Aparte boxermotorVerwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:29:
Dank je wel, die moet dan blijkbaar nog komen? Want ik kan hem via Google bijna nergens anders vinden. Overal kom ik dit model tegen:
[afbeelding]
Ik ben gister met de trein naar het werk gegaan_Apache_ schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:56:
Ah pest, door de sneeuw en ijzel helaas de tweewieler moeten laten staan. In de file gestaan, parkeerplaats moeten zoeken, wel 1 in de buurt gevonden, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Verwarming was pas warm toen k aankwam en heb weer is moeten schrappen..
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Trein heb ik ook aan gedacht, maar een treinreis duurt voor mij 65 minuten en een hoop geld, terwijl ik met de motor er in 20 minuten ben. Dat is een nadeel van wonen in een dorp.unclero schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:34:
[...]
Ik ben gister met de trein naar het werk gegaan. Dat was een verademing, voorverwarmd voertuig, geen stoplichten, en in 10 minuten stopt ie op 5 minuten lopen van de zaak
.
valt wel mee hoor:Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:53:
[...]
De R 1200 GS lijkt idd wat zwaar te zijn (zie LWR en LWD) maar daar konden ze ook niet anders denk ik. Je hebt daar echt de landrover onder de motors nodig om uit die situaties te komen. En nog wat comfort ook. Een 800 GS met twee panniers en alle topkoffers lijkt me er ook nogal dwaas uit zien. Voor wie niet rond de wereld gaat rijden is een 800GS idd meer dan genoeg en het perfecte compromis. Beetje zand en offroad gravel, lijkt me leuk.

Heb je zelf uberhaupt wel 's op een motor gereden? Uit een test in een blad laatst (geen idee meer welke) bleek dat de 1200GS(A) het beter deed in terrein dan de 800. Waarom? Doseerbaarder blok, lager zwaartepunt. Kijk voor de gein Long way round 's. 1150GSA's (zwaarste GS-en ooit gemaakt) en ze doen 't moeiteloos, mede omdat je gewoon met een shitload aan vaste bagage zit die ook mee moet. Ik rijd met die van mij met terreinbanden moeiteloos over een dijkje (45 graden plus) of een fikse sloot. Met wegbanden (BT021), 30 kg bagage en een vriendin (1.80+) pak ik (60- kg) moeiteloos een zandpad oid. Gewicht zegt niet zoveel, de manier waarop de motor rijdt wel. Met m'n XL500R (honda crosser die 100 kg weegt) zou ik bovenstaande bijvoorbeeld niet kunnen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:53:
[...]
De R 1200 GS lijkt idd wat zwaar te zijn (zie LWR en LWD) maar daar konden ze ook niet anders denk ik. Je hebt daar echt de landrover onder de motors nodig om uit die situaties te komen. En nog wat comfort ook. Een 800 GS met twee panniers en alle topkoffers lijkt me er ook nogal dwaas uit zien. Voor wie niet rond de wereld gaat rijden is een 800GS idd meer dan genoeg en het perfecte compromis. Beetje zand en offroad gravel, lijkt me leuk.
De 1200GS rijdt overigens als een brommertje vergeleken met de 1100/1150. De 1200GSA is helemaal briljant
Ga eerst zelf maar 's een stukje op een echte motor rijden, de 1100 serie is namelijk een van de weinige blokken die hun vermogen wel vrijwel altijd halen. Die van mij haalt iig (na 85k en 11 jaar) 1 pk minder aan het achterwiel Bij supersports bleek dit soms tot 15 pk minder te zijn na 50k..Gexqon, die R1100S kan je beter niet doen. De meeste bmw's met een pre 1200 boxer worden slecht gereviewed. Halen niet de pk's die in het boekje staan (op de dyno), enz... De 1200 boxers zijn echter pareltjes schijnt het.
Disclaimer: ik heb de 800GS, 1100GS, 1150GS, 1200GS en 1200GSA gereden. De eerste valt een beetje tegen, de rest is subliem. (Behalve de 800 allemaal meer dan 500 km, inclusief offroad)
[ Voor 6% gewijzigd door Autoreply op 08-01-2009 00:13 ]
Ik vond de 1200gs dus wel te lomp, ktm 990 adventure reed zoveel beter. de andere bmw's heb ik geen ervaring mee.Autoreply schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:09:
[...]
Heb je zelf uberhaupt wel 's op een motor gereden? Uit een test in een blad laatst (geen idee meer welke) bleek dat de 1200GS(A) het beter deed in terrein dan de 800. Waarom? Doseerbaarder blok, lager zwaartepunt. Kijk voor de gein Long way round 's. 1150GSA's (zwaarste GS-en ooit gemaakt) en ze doen 't moeiteloos, mede omdat je gewoon met een shitload aan vaste bagage zit die ook mee moet. Ik rijd met die van mij met terreinbanden moeiteloos over een dijkje (45 graden plus) of een fikse sloot. Met wegbanden (BT021), 30 kg bagage en een vriendin (1.80+) pak ik (60- kg) moeiteloos een zandpad oid. Gewicht zegt niet zoveel, de manier waarop de motor rijdt wel. Met m'n XL500R (honda crosser die 100 kg weegt) zou ik bovenstaande bijvoorbeeld niet kunnen.
De 1200GS rijdt overigens als een brommertje vergeleken met de 1100/1150. De 1200GSA is helemaal briljant![]()
[...]
Ga eerst zelf maar 's een stukje op een echte motor rijden, de 1100 serie is namelijk een van de weinige blokken die hun vermogen wel vrijwel altijd halen. Die van mij haalt iig (na 85k en 11 jaar) 1 pk minder aan het achterwiel Bij supersports bleek dit soms tot 15 pk minder te zijn na 50k..
Disclaimer: ik heb de 800GS, 1100GS, 1150GS, 1200GS en 1200GSA gereden. De eerste valt een beetje tegen, de rest is subliem. (Behalve de 800 allemaal meer dan 500 km, inclusief offroad)
No signature required.
Verwijderd
Hold your horses...Autoreply schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:09:
[...]
Heb je zelf uberhaupt wel 's op een motor gereden?
Antwoord is trouwens ja, paar keer, twee motoren, beide 1000cc+/80pk+. En ja, zonder rijbewijs is dat dus niet vaak gebeurd, kort ritje van 20-25 km meestal.
Ik heb in een eerdere post die twee series al voluit getypt, maar ten overvloede, waar denk je dat LWD en LWR voor staan? Een paar posts hoger?Uit een test in een blad laatst (geen idee meer welke) bleek dat de 1200GS(A) het beter deed in terrein dan de 800. Waarom? Doseerbaarder blok, lager zwaartepunt. Kijk voor de gein Long way round 's.
Nu snap ik het, meneer heeft er één en voelt zich, ten onrechte, aangesproken...1150GSA's (zwaarste GS-en ooit gemaakt) en ze doen 't moeiteloos, mede omdat je gewoon met een shitload aan vaste bagage zit die ook mee moet. Ik rijd met die van mij met terreinbanden moeiteloos over een dijkje (45 graden plus) of een fikse sloot. Met wegbanden (BT021), 30 kg bagage en een vriendin (1.80+) pak ik (60- kg) moeiteloos een zandpad oid. Gewicht zegt niet zoveel, de manier waarop de motor rijdt wel. Met m'n XL500R (honda crosser die 100 kg weegt) zou ik bovenstaande bijvoorbeeld niet kunnen.
Later dit jaar ga ik zeker voor een motorrijbewijs (bijna student af, meer tijd en hopelijk iets meer geld) en ik zou niet graag boven m'n capaciteiten kopen.
Dat kan dan goed zijn, maar zowat elke gerenommeerde bike review site (MCN, MotoUSA, MCNEWS, Motorcycle Daily) heeft het er over dat de 1200 een grote stap vooruit is op de 1100 serie. Motor én versnellingsbak. Dat de 1100 het goed doet zal dan wel, maar die jongens praten ook niet uit hun achterwerk lijkt me? 'beter dan' hoeft niet te betekenen dat de vorige slecht was.Ga eerst zelf maar 's een stukje op een echte motor rijden, de 1100 serie is namelijk een van de weinige blokken die hun vermogen wel vrijwel altijd halen. Die van mij haalt iig (na 85k en 11 jaar) 1 pk minder aan het achterwiel Bij supersports bleek dit soms tot 15 pk minder te zijn na 50k..
Bedankt voor het delen van de ervaring. Jammer van die eerste dan, leek mij net op maat als je niet die hard off road wil gaan. Is ook wat goedkoper dan de 1200 serie. Sowieso zal ik ook eens uitkijken naar de R1200R. De interesse in adventure bikes is nu plots omhoog gegaan door recent die LWD en LWR te bekijken, dat ebt wel weer wegDisclaimer: ik heb de 800GS, 1100GS, 1150GS, 1200GS en 1200GSA gereden. De eerste valt een beetje tegen, de rest is subliem. (Behalve de 800 allemaal meer dan 500 km, inclusief offroad)
Hier staat nog wat meer van Sjaak.
En zal ik de eerste zijn die zo'n BMW daar tóch beter geschikt voor acht
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 08-01-2009 09:52 ]
En dat blijkt dus niet zo te zijn. Zelfs het aspect waar de 800 voor in het leven is geroepen (omdat de grotere broertjes toch nogal zwaar zijn) blijkt de 1200 toch lekkerder te rijden. Juist mensen die bovenstaande doen willen een cardan, fatsoenlijke bagagemogelijkheden e.d.Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 02:25:
Nu snap ik het, meneer heeft er één en voelt zich, ten onrechte, aangesproken...Ik haal nergens de reputatie van die bikes door het slijk, meer zelfs, lees eens goed wat er écht staat? In het kort: als je echt de wereld rond moet met tientallen kilo bagage en dat onbereidbaar terrein uit LWR, dan heb je idd de 1200GS nodig. Als je vooral plaatselijk, zonder bagage, alleen, af en toe een gravel/zandweggetje wil meenemen dan lijkt 800cc mij wel genoeg? Beide schijnen die excellente bmw afvering te bezitten, dus ik zie het probleem niet.
Klopt, de 1100 schakelt nogal bruut en de 1200 is een fors stuk lichter. Ook de motor van de 1200 loopt meer als een viercilinder, of dat beter is wordt nog bediscussierd. Als je de vergelijkingstests leest blijkt de 1100/1150 al de beste fiets te zijn van alle vergelijkbare modellen en de 1200 helemaal superieur te zijn. Dat zie je ook in verkoopcijfers terug, ondanks de hoge prijs. Geen geblaat van een hopeloze BMW-rijder, maar simpele feiten.Dat kan dan goed zijn, maar zowat elke gerenommeerde bike review site (MCN, MotoUSA, MCNEWS, Motorcycle Daily) heeft het er over dat de 1200 een grote stap vooruit is op de 1100 serie. Motor én versnellingsbak. Dat de 1100 het goed doet zal dan wel, maar die jongens praten ook niet uit hun achterwerk lijkt me? 'beter dan' hoeft niet te betekenen dat de vorige slecht was.
Waarom nieuw kopen? Koop een fiets van een jaar of vijf oud (een Fazer/Thundercat) bijvoorbeeld, stuk lichter en makkelijk rijden. Na 2 jaar weet je wat je wil en heb je 'm ook vast al een keer neergelegd. Succes met lessenBedankt voor het delen van de ervaring. Jammer van die eerste dan, leek mij net op maat als je niet die hard off road wil gaan. Is ook wat goedkoper dan de 1200 serie. Sowieso zal ik ook eens uitkijken naar de R1200R. De interesse in adventure bikes is nu plots omhoog gegaan door recent die LWD en LWR te bekijken, dat ebt wel weer wegHeb wel een 1200GS als wallpaper staan nu
[ Voor 9% gewijzigd door Autoreply op 08-01-2009 10:00 ]
Feit blijft natuurlijk dat meestal de berijder en niet de motorfiets de limiet aangeeftwimmel_1 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:50:
Wat moet je nou met zo'n BMW ding ..... Gewoon op je Yamaha YZF-R1 de wereld rond, dan kun je af en toe ook nog eens een beetje doorrijden![]()
[video]
Hier staat nog wat meer van Sjaak.
En zal ik de eerste zijn die zo'n BMW daar tóch beter geschikt voor acht
Mijn rijschool vond het gelukkig wel onverantwoord en we hebben van onze kant het examen maar afgelast. En zij zijn zo netjes om de eventuele kosten op zich te nemen. (Als ik hen was zou ik daar toch zeker over in discussie gaan met het CBR.)
Ik zit er stiekum over te denken om mijn lessen/examens een paar weken of zelfs maanden op te schorten. Op zich heb ik natuurlijk zo snel mogelijk mijn rijbewijs, maar ik wil gaan motorrijden voor mijn lol en dit weer vind ik echt het tegenovergestelde daarvan. Dan maar een mietje.
Als je het met dit weer kan kan je het altijd. Die redenatie heb ik al vaker van examinatoren gehoord, dus fat change dat je eerder slaagtRay-zor schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:48:
Ik zit er stiekum over te denken om mijn lessen/examens een paar weken of zelfs maanden op te schorten. Op zich heb ik natuurlijk zo snel mogelijk mijn rijbewijs, maar ik wil gaan motorrijden voor mijn lol en dit weer vind ik echt het tegenovergestelde daarvan. Dan maar een mietje.
Off-topic: moet je nick niet "motorreply" zijn?Autoreply schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:57:
[...]
Als je het met dit weer kan kan je het altijd. Die redenatie heb ik al vaker van examinatoren gehoord, dus fat change dat je eerder slaagt
en die van jou omdat je niet in de kou wil rijden Gay-zor?Ray-zor schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:24:
[...]
Off-topic: moet je nick niet "motorreply" zijn?(excuses voor de enorme flauwheid)
Touché.ToolkiT schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:10:
[...]
en die van jou omdat je niet in de kou wil rijden Gay-zor?![]()
![]()

En net op tijd ook: heeft de YZF750R die ik net gekocht heb, maar nog niet opgehaald, een slaapplaats.
En meteen een leuke plek om te klussen en eventueel een tweede motor in de toekomst?

Verwijderd
Vrije aankoop van goederen in de EU, maar ik denk niet dat dit zo gemakkelijk is voor voertuigen? Die extra belasting die jullie hebben, bestaat hier in BE wel niet (ben even de naam kwijt, die belasting waardoor een golf bij jullie 6000 euro meer kost

Want, thriumph bonneville (modern classic) in UK: 5450 pond= 5450 euro
Thriumph bonneville (modern classic) 8400 euro
Zo maar even 3000 euro verschil. Voor 6000 vind je hier nog niet eens tweedehandsjes van 1 a 2 jaar oud.
moet je even op de belgische douane site kijken wat de regels zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:34:
Wat zouden bijkomende moeilijkheden kunnen zijn met motoren uit de UK te halen?
Vrije aankoop van goederen in de EU, maar ik denk niet dat dit zo gemakkelijk is voor voertuigen? Die extra belasting die jullie hebben, bestaat hier in BE wel niet (ben even de naam kwijt, die belasting waardoor een golf bij jullie 6000 euro meer kost)
Zo maar even 3000 euro verschil. Voor 6000 vind je hier nog niet eens tweedehandsjes van 1 a 2 jaar oud.
BPM bedoel je trouwens (die belasting)
Je gaat sowieso importheffingen betalen, hoe hoog die zijn weet ik niet. Daarnaast kan toelaten ook nog wel 's wat minder makkelijk zijn, op detailniveau zijn er verschillen (nieuwe koplamp?) die je nog best een hoop regelwerk/tijd/moeite/geld kunnen kosten. Goed uitzoeken is het devies dus en allereerst eerst proefrijden natuurlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:34:
Wat zouden bijkomende moeilijkheden kunnen zijn met motoren uit de UK te halen?
Vrije aankoop van goederen in de EU, maar ik denk niet dat dit zo gemakkelijk is voor voertuigen? Die extra belasting die jullie hebben, bestaat hier in BE wel niet (ben even de naam kwijt, die belasting waardoor een golf bij jullie 6000 euro meer kost)
Wat ik dan weer minder vond is hoe goed je het gewicht van de dempers merkt als je erop zit en dat je niet iets zelf kan vervangen of repareren zonder gelijk alles wat je zelf hebt te vervangen met torque bitjes.

Alle andere motoren paste ik niet echt op zeg maar:

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 10-01-2009 18:53 ]
And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd
Mooie bike!ROFLASTC schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:39:
Ik ben vandaag in Heteren geweest bij het KTM X-bow servicepunt want daar was de "onthulling" van de 2009 modellen. De Adventure-R is erg prettig met z'n 92cm zadelhoogte. Gecombineerd met stuurverhogers zit het voor mij met mijn 2meter5 erg goed.
Ik zie dat het voor jou ook niet gemakkelijk is om een motor te vinden waarbij het totaalbeeld er niet belachelijk uitziet. (zie tweede foto
Motoren zijn voor mij 75% stijl en 25% performance
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 19:24 ]

Misschien volgens seizoen maar eens naar iets anders kijken. Hoewel ik het op zich wel prima vind rijden, ook al ben ik er eigenlijk te lang voor.
Before:
http://www.tyl.nl/wp-cont...-yzf-r6-2006/snc00058.jpg
After:
http://www.tyl.nl/wp-cont...-yzf-r6-2006/snc00059.jpg
En toen vond ik het erg lelijk die sticker. Dus hop sticker eraf en een kleinere silveren er terug op.
http://www.tyl.nl/wp-cont...-yzf-r6-2006/snc00072.jpg
Op naar het volgende punt.
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 10-01-2009 21:13 . Reden: maak even thumbnails svp.. ]
Ik vind persoonlijk dat korte side-pipe idee toch een stukje mooier (al maakt dat voor circuitwerk natuurlijk niet veel uit) en het lijkt me voor de gewichtsverdeling ook een stukje beter.
Dit topic is gesloten.