Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.363 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:09

_Apache_

For life.

Mijn Fazer startte slecht toen hij een nachtje open in de vrieskou stond, maar gewoon choke open en geen gas geven.

Komt er blauwe rook uit? Dan minder choken, anders wel choken en geen gas geven.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

_Apache_ schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:26:
Mijn Fazer startte slecht toen hij een nachtje open in de vrieskou stond, maar gewoon choke open en geen gas geven.

Komt er blauwe rook uit? Dan minder choken, anders wel choken en geen gas geven.
Geen blauwe rook, maar de gewone hoeveelheid rook... Ik zal even proberen met iets minder choke te starten.

Is dat knallen van de uitlaat slecht of niet? De buren denken dat ik vlinderbommen aan het afsteken ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Nee hoor, moet geen kwaad kunnen. Witte rook is goed, naast dat een nieuwe paus gekozen is betekent het dat je vocht uit het motorblok aan het verdampen bent, dit betekend dat het motorblok aan het opwarmen is. Zou moeten betekenen dat hij snel zou moeten starten.

Daarnaast betekend de klap/knal, dat er veel brandstof aanwezig is, dus ook iets minder choken daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Arggg, mijn batterij is het zat. Even langs de motorzaak voor een batterijlader...
Hij bleef trouwens knallen met half choke.. :> (ik ben blij met mijn oordopjes btw, scheelt piepende oren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Erikje_ schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:41:
Arggg, mijn batterij is het zat. Even langs de motorzaak voor een batterijlader...
Hij bleef trouwens knallen met half choke.. :> (ik ben blij met mijn oordopjes btw, scheelt piepende oren)
batterij die op is en veel knallen is imo weinig stroom waardoor ontsteking slecht verloopt en er benzine in de uitlaatbochten loopt wat ontbrandt als ie ff wel wil ontsteken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M3rcury schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:51:
[...]

ja, maar dan in de vorm van haken. Maar bij deze zijn die extreem lelijk :P dus ik hou het gewoon met doblo's in mijn achterbrug :P

[afbeelding]

[...]

Die hoef je dus niet meer los te halen ;)
Fap fap fap, sorry, maar zulk stukje metaal kan ik serieus blij van worden. (i know, ik ben gek)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Had het vermoeden al dat de batterij bijna op was. Bij het omdraaien van de contactsleutel maakt hij normaal een geluidje, en dat geluidje klonk nu al wat zwakkies...
Nu op de lader en morgen toeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 17:37

Metalrick

tcpdump ninja

Misschien een vraag die al 100 keer voorbij is gekomen, maar hoe kan ik mijn motor nou het beste pekel-vrij houden? (terwijl ik hem natuurlijk wel door de pekel rij :P)

Elke dag na gebruik afspoelen is niet echt te doen, elke week wassen wel. Wil natuurlijk wel mn fiets een beetje mooi houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Goede vraag, wil hem zelf ook pekelvrij houden..

Rij zelf vaak in het spoor van de blikkers, hier is het zout meer weg-gereden, daarnaast moet ik heel nodig men motor afspoelen, hij is echt té smerig. :X

Daarentegen is afspoelen als het vriest ook niet echt lekker te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Metalrick schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:40:
Misschien een vraag die al 100 keer voorbij is gekomen, maar hoe kan ik mijn motor nou het beste pekel-vrij houden? (terwijl ik hem natuurlijk wel door de pekel rij :P)

Elke dag na gebruik afspoelen is niet echt te doen, elke week wassen wel. Wil natuurlijk wel mn fiets een beetje mooi houden :)
Goed vet en vies laten worden! Er komt geen pekel door een goede laag modder.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

Metalrick schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:40:

Ergens eind oktober helemaal in de WD40 steken. Daarna gewoon niet meer wassen en hem zo smerig mogelijk laten worden. Af en toe (en na een regenrit altijd) een nieuwe laag wd40 erover. Hij ziet er dan niet uit maar is gegarandeerd pekelvrij.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

[flauw] Sidenote: niet je banden in de wd40 zetten, alleen metalen onderdelen :+ [/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Erikje_ schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:41:
[flauw] Sidenote: niet je banden in de wd40 zetten, alleen metalen onderdelen :+ [/flauw]
Slogisch, een rem die piept, moet gesmeerd worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:28:
[...]

Ergens eind oktober helemaal in de WD40 steken. Daarna gewoon niet meer wassen en hem zo smerig mogelijk laten worden. Af en toe (en na een regenrit altijd) een nieuwe laag wd40 erover. Hij ziet er dan niet uit maar is gegarandeerd pekelvrij.
wd-40 is daar niet goed genoeg voor, je moet het iets dikkere spul hebben. Wij gebruiken in de vliegtuigindustrie acf-50 (en dat is ook gewoon voor de particulier te krijgen) maar je zou ook gewoon tectiel (oid) kunnen gebruiken.

@tyl, ja ik ook, daarom ben ik er stiekem ook naar aan het kijken :9~

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 11:18

TiMMieJ

PSN: Orixez

De Buell is ook de winterstalling ingegaan en ligt redelijk uit elkaar. Komen weer wat leuke nieuwe dingen aan en hij word meer naked. Moet zometeen een stukje aggresiever overkomen. Kan al bijna niet wachten tot hij weer klaar is <3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:34:

@tyl, ja ik ook, daarom ben ik er stiekem ook naar aan het kijken :9~
Gelukkig ben ik dus niet de enige met zo'n kronkel in me hoofd :P Ik kan ook al genieten van een mooi remschakelsetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:58:
[...]

Gelukkig ben ik dus niet de enige met zo'n kronkel in me hoofd :P Ik kan ook al genieten van een mooi remschakelsetje :P
Ja, ik ook. Ik hou echt van dat soort dingen.

Ach, k heb eerst nog wat andere dingen ik wil (lcd tvtje, ps3, high audio setje + boxen) bah. zo schiet het natuurlijk nooit op :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
M3rcury schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:00:
[...]

Ja, ik ook. Ik hou echt van dat soort dingen.

Ach, k heb eerst nog wat andere dingen ik wil (lcd tvtje, ps3, high audio setje + boxen) bah. zo schiet het natuurlijk nooit op :+
die rommel zet je toch niet allemaal op de motor hoop ik? hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:28:
[...]

die rommel zet je toch niet allemaal op de motor hoop ik? hehe...
Tuurlijk wel. Pimp my ride. 50" plasma erop 8)7

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 21:51

Twhomp

Stayin' Alive

Bod gedaan op een Yamaha YZF750R. Begin volgend jaar ;) ernaar gaan kijken. Het ziet er wel sterk naar uit dat het m wordt 8)

* Twhomp straks een vreselijk snelle olieboot rijker *O*

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik vind die oude (sport)motoren wel wat hebben, ze zijn niet zo scherp/gestroomlijnd als de motoren gemaakt in 2009 en hebben nog gebreken.

Karakter, een motor met een persoonlijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Carbs syncen voor sloebers: twee jampotjes, een spa-flesje, slangetjes, ductape en aanmaaklimonade.

Afbeeldingslocatie: http://www.hielkehuijbers.nl/pics/gpz_budget_carbsync.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hielkehuijbers.nl/pics/gpz_budget_carbsync_2.jpg

Eerst nog de kleppen gesteld en de carbs grondig schoongemaakt. M'n GPZ loopt weer als een naaimachine (niet de spreekwoordelijke, het klinkt echt als een naaimachine). Carbs syncen is de bom trouwens, de motor reageert veel beter op het gas. Rijden doe ik ook nog. Van het weekend een dag getoert rond Nijmegen...best koud! :X Vooral voor de vingers en tenen.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Erikje_ schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:56:
Ik vind die oude (sport)motoren wel wat hebben, ze zijn niet zo scherp/gestroomlijnd als de motoren gemaakt in 2009 en hebben nog gebreken.

Heel praktisch vind ik dat niet, een motor die op maandagochtend in de kou warm geknuffelt moet worden. :+

@ moto-moi : Als het de motor is in je avatar, dan zijn je handen afgeschermd je zou het lekker warm moeten hebben dan O-) . Naast men vingers heb ik het niet koud op de snelweg. Vandaag ook een doel geprobeerd dat ik over men nek trek zodat ik geen sjaal omhoef, werkt wel ok.

[ Voor 25% gewijzigd door _Apache_ op 31-12-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud, jzs wat is het koud..
Damn..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:24

mphilipp

Romanes eunt domus

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

_Erikje_ schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:56:

Gebreken, gebreken. Het valt mee.

De YZF750R heeft 3 zwakke plekken:
- Balhoofdlager. Maar die is vrij recent vervangen en goed.
- De standaard remschijven worden op een gegeven moment krom. Maar er zitten ander, nieuwe Brembo's op.
- Yamaha heeft net niet een precies passend blok voor de zuigers gemaakt (of andersom :+ ). Daarom kan ie olie verbruiken, deze schijnt een liter op 3 mm (megameter :+ ) te verbruiken. Boeien, mijn auto is nog erger.

Verder is het een goed type. Schijnt een R6 het nog pittig te maken (lees: te winnen), zeker in de bochten en het koppel onderin.

Mijn toekomstige schijnt goed onderhouden te zijn door een liefhebber, dus ik ben blij.

Voor de liefhebbert:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28c0ebd.jpg
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

hey, ik rij iig nog, ik zit op bijna 30K dit jaar. maar dat betekend niet dat het niet koud is ofzo 7(8)7. Op een gegeven moment had ik koude klauwen en koude tenen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

moto-moi schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:09:
[...]

hey, ik rij iig nog, ik zit op bijna 30K dit jaar. maar dat betekend niet dat het niet koud is ofzo 7(8)7. Op een gegeven moment had ik koude klauwen en koude tenen :X
Dan ben ik ook een watje _/-\o_ Ik rijd al niet meer sinds het onder de 10 graden is :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Oooooo wat lekker is het in de auto met de clima op 25 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Er zitten een hoop flauwe omval-partijtjes bij, maar ook een paar mooie klappers. Bij eentje van het een op het ander moment zijn voorvork tot aan het stuur in het zand. Lol.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

zand ftw, helaas heb ik de eerste paar uitzendingen van de afrikarace gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Alvast Gelukkig Nieuwjaar allemaal....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

echte mannen hebben het niet koud 8) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Twhomp schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:00:
[...]

Gebreken, gebreken. Het valt mee.

- Yamaha heeft net niet een precies passend blok voor de zuigers gemaakt (of andersom :+ ). Daarom kan ie olie verbruiken, deze schijnt een liter op 3 mm (megameter :+ ) te verbruiken. Boeien, mijn auto is nog erger.
Goh, mijn motor schijnt 1 liter olie op de 2000 km te gebruiken. Is ook een van de eigenschappen van de fzr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 14:31

charrel

Cortisol4life..

Ach, m'n 2e gebruikt 1,6 liter op ongeveer 1000km. Dan moet de olie ververst ..... :+

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 01-01-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
M3rcury schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:48:
[...]

Tuurlijk wel. Pimp my ride. 50" plasma erop 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.bornrich.org/images/kawasaki_zx10r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Vandaag nog even bij ijmuiden in de kuil gespeeld, behendigheid komt wel weer aardig terug. Gas houden blijft het devies :P Dinsdag wel het kuipje rond de komlamp gecrashed bij een poging ergens tegenop te rijden. Als de grond bevroren is heb je niet zoveel grip :X
Dus ik kwam net niet boven .....

M'n eerste "airtime" is weer een feit, nu nog even blijven staan during "flight". Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/IMG_2447.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 03-01-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Zo, maar even verwarmde handschoenen gekocht want met -5 heb ik binnen 20 kilometer ijsklompjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

charrel schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:16:
Ach, m'n 2e gebruikt 1,6 liter op ongeveer 1000km. Dan moet de olie ververst ..... :+
Pfoe, da's veel. Heb nu 6,5k gereden met men fazer en de olie is het max-streepje naar het midden gezakt tussen min en max. Hoef nog niet eens bij te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hehe, dat is met die honda xr600. Krijgt nogal op z'n donder, ding gebruikt verder (wonderbaarlijk genoeg) geen olie. Alleen wissel ik het maar voor de zekerheid om de 1000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

moto-moi schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:23:
Zo, maar even verwarmde handschoenen gekocht want met -5 heb ik binnen 20 kilometer ijsklompjes :P
Je hebt m'n raad toch opgevolgd :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 09-10 15:17
Ok :P

1)Verwarmde handschoenen, waar vind ik die? Want echt niet meer te doen nu!

2)Kan een agent een of andere bekeuring geven als die je duidelijk te snel heeft zien rijden? Ik reed zeker 60 of 70 in zone 30 (of net het einde van zone 30, dat weet ik niet precies meer) (niet van mijn gewoonte, ik kwam een beetje gefrustreerd terug van een examen, was ook niet in een schoolomgeving/schooluren. Er was ook geen verkeer. En ja ik weet dat het niet mag, en het is het dubbele van de toegelaten snelheid, etc, dan hebben we dat al gehad.). Het was in 1ste versnelling, dus die maakte al een beetje een racy geluid. En daar zie ik plots op het voetpad een agent wandelen... Ik heb niet geremd, ik dacht, wat maakt het uit, hij heeft me toch al gezien. En ik zie hem zich omdraaien in mijn zijspiegel. Ik reed niet zo snel dat hij m'n nummerplaat niet kon memoriseren. Maar geen vaststelling van overtreding, geen lasergun, geen foto, enkel de kans dat hij mijn nummerplaat heeft onthouden én dat hij zag dat het sneller was dan 30. Welk soort boete zou dat kunnen zijn? baldadig rijgedrag oid? Was geen rare dingen aan het uithalen, standaard demper (die al superluid is eigenlijk). Nuja, volgens mij: geen bewijzen = geen schuld. Maar het woord van een agent telt wel als bewijs natuurlijk. Het wordt weer eens tijd om het wat rustiger aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

1:
http://www.motorgoedkoop.nl/merk-5-260-421-262.htm of een willekeurige motoport, die hebben ze meestal wel op voorraad.

2:
zal 'hoogstens' een artikeltje 5 zijn.. Denk niet dat hij je iets kan maken met snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 06:52

rimpeldinky

nani?

Boboga schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:19:
1:
http://www.motorgoedkoop.nl/merk-5-260-421-262.htm of een willekeurige motoport, die hebben ze meestal wel op voorraad.

2:
zal 'hoogstens' een artikeltje 5 zijn.. Denk niet dat hij je iets kan maken met snelheid..
mmach = belg :) (toch?)

weet niet hoe het in belgie zit met dit soort dingen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Gents, ik ga dit weekend mn remmen reviseren, maar ik heb nog een vraag over het ontluchten met 2 remklauwen. Wat is de juiste volgorde? Allebei tegelijk reviseren en tegelijk ontluchten, of 1 voor 1 ontluchten? In het laatste geval, is er dan geen kans dat bij het loslaten van de remhendel een luchtbel naar boven (voorbij de splitter) drijft, en bij het opnieuw indrukken naar de andere leiding wordt geduwd?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Daar zeg je wat, nooit bij stil gestaan. Ik ontlucht m'n remklauwen één voor één...en ik leef nog steeds! :)
Naar mijn idee schieten luchtbellen niet zomaar omhoog door een met olie gevulde leiding.
Ik duw de cylinders zo ver mogelijk terug, en laat de leidingen met ouderwetsche zwaartekracht vollopen met remvloeistof, en schroef de hele handel erop. Met ontluchten komt er dan nog een beetje lucht uit...
Dan schijn je de banjobout bij de rempop nog apart te moeten ontluchten.

Vraagje: gebruiken jullie speciaal remmontagevet voor de rubbers en cylinders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Heb voor het ontluchten van achterrem een 'ontluchtingsbuisklepje' gekocht ( of hoe dat ook heet, het was in ieder geval een buisje met een klepje erin, zodat de bel niet terug ging ). En in de 2e remleiding zat geen lucht, dus heb er ook geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb gelukkig een fiets die voor allebei de remklauwen aan de voorzijde een apparte leiding heeft vanaf de rempomp (Yamaha FTW ;) )
Bij veel andere merken vinden ze dat schijnbaar een te kostbare oplossing en lussen ze vaak de linker klauw door vanaf de rechter over het spatbord heen. In die kromming bovenin blijft dan vaak lucht zitten die je er met gewoon ontluchten niet uitkrijgt doordat de de remvloeistof als het ware onder de luchtbel doorstroomt. Dit kun je vrij simpel omzeilen door de linker remklauw tijdens het ontluchten los te pakken en met een touwtje even aan je stuur op te hangen zodat je géén hoger gelegen punt meer in je remleiding hebt. (wél even een steeksleutel of iets anders van ongeveer de dikte van de schijf tussen de samenknijpende remblokken leggen/houden omdat anders de kans vrij groot is dat je teveel remolie in het systeem pompt).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Long way round', en 'long way down'... _/-\o_

Waarschijnlijk heeft iedereen in dit topic die wel al gezien... :z Maar voor wie het nog niet gedaan heeft, meteen doen!

Ik had vroeger niets met enduro's, helemaal niets! En nu zou ik meteen een bmw-dealer binnengaan en een 800GS of 1200GS meenemen :X (heb wel het geld niet :| ) Ik heb al vaak bijna praktijkles genomen, maar als student combineert dat niet altijd makkelijk (ook financieel niet). Maar een voornemen voor dit jaar is dat het dit jaar zeker moet lukken. Voor eind 2009 moet ik m'n rijbewijs hebben. (theoretisch heb ik al, maar goed, hoe simpel is dat... 8)7 )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 00:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:14:
'Long way round', en 'long way down'... _/-\o_

Waarschijnlijk heeft iedereen in dit topic die wel al gezien... :z Maar voor wie het nog niet gedaan heeft, meteen doen!

Ik had vroeger niets met eunduro's, helemaal niets! En nu zou ik meteen een bmw-dealer binnengaan en een 800GS of 1200GS meenemen :X (heb wel het geld niet :| ) Ik heb al vaak bijna praktijkles genomen, maar als student combineert dat niet altijd makkelijk (ook financieel niet). Maar een voornemen voor dit jaar is dat het dit jaar zeker moet lukken. Voor eind 2009 moet ik m'n rijbewijs hebben. (theoretisch heb ik al, maar goed, hoe simpel is dat... 8)7 )
Als je die motoren dan gebruikt voor bijna niks anders van de tijd op asfalt zou ik zeggen koop dan iets wat beter op asfalt rijd.
Een landrover heeft een stoer imago maar rijd klote op de weg, echter rijd deze elke SUV zoek in het terrein.
Maar ja hoe vaak rij je in het terrein in Nederland. Hoevaak per jaar ga je op vakantie en rij je onverhard. Er ligt een asfaltweg van hier tot aan Dakar om maar iets aan te tonen dat je heel ver weg moet wil je echt puur terrein rijden zoals de Ewan en Charlie omdat de weg simpelweg ophoud zoals wij een weg definieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe lekker is het niet om met je toerbuffel ook af en toe even lekker door het zand te kunnen raggen? Daar is een GS prachtig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:25:
Maar hoe lekker is het niet om met je toerbuffel ook af en toe even lekker door het zand te kunnen raggen? Daar is een GS prachtig voor.
Alleen zal een beetje knobbelband het niet lang uithouden op asfalt en met zo'n allroad band kan je ook niet alles hebben.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 01:17:
[...]

Alleen zal een beetje knobbelband het niet lang uithouden op asfalt en met zo'n allroad band kan je ook niet alles hebben.
die allround bandjes zijn ook voor verharde onverharde wegen bedoelt :+

Okee, die banden (michelin anakee, en de bridgestone battlewing) zijn officieel bedoelt voor op de straat, met af en toe een gravelpad. Maar met diezelfde band, heb ik al een keer op een gravelpad een v-strom van mijn werk neergegooit, dus in mijn inzien zijn ze voor de straat. Je kan gewoon stepje op de grond rijden met die banden, dus ze doen het prima :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:03:
[...]

Als je die motoren dan gebruikt voor bijna niks anders van de tijd op asfalt zou ik zeggen koop dan iets wat beter op asfalt rijd.
Een landrover heeft een stoer imago maar rijd klote op de weg, echter rijd deze elke SUV zoek in het terrein.
Maar ja hoe vaak rij je in het terrein in Nederland. Hoevaak per jaar ga je op vakantie en rij je onverhard. Er ligt een asfaltweg van hier tot aan Dakar om maar iets aan te tonen dat je heel ver weg moet wil je echt puur terrein rijden zoals de Ewan en Charlie omdat de weg simpelweg ophoud zoals wij een weg definieren.
Ik zou dan ook niet de GS adventure, maar de 1200 GS verkiezen. Ziet er niet te hardcore uit.

De echte roadster variant van die bikes met dezelfde motor is de R 1200 R (die ik ook absoluut sexy vind)

Volgens reviews sturen die bmw enduro's op asfalt ook nog best goed, de F 800 GS lijkt me dan ook een heel redelijk compromis, een goede 'hybride' tussen beetje off road en vooral asfalt.

Met 'goed rijden op asfalt' bedoel je waarschijnlijk het 'pastic fantastic crotch rocket knee scraping' nonsens? Dat boeit me helemaal niet :)

Met een enduro zal je waarschijnlijk idd bijna nooit offroad rijden. Maar indien je het ooit zou willen, dan kan het wel. Het vergroot ook iets meer de mogelijkheden ivm uitstapjes of ritten. Je kan nét iets verder, nét iets meer.

Ik weet het, in het beste geval heb je verschillende motors met elk hun sterke kanten, maar dat zit er voorlopig nog niet in.

Mijn ideale garage zou er ongeveer zo uitzien: BMW F800/1200 GS - Yamaha XJR 1300 - Triumph thruxton - guzzi griso 1100 - BMW R 1200R en dan nog een willekeurige 600-700cc naked en een cruiser naar keuze (harley V-ROD, dyna...). Hiermee zie je meteen wat ongeveer m'n motorsmaak is. (m'n echte favorieten liggen dan ook nog eens in classics, maar die zijn niet praktisch, duur en lastig in onderhoud, dus bovenstaande is het beste compromis tussen tijdsloze naked styling en pedigree!)

Komt nog bij dat ik vrij groot ben en dus graag een redelijk ergonomische positie wil met de steps niet vlak onder m'n achterwerk bij manier van spreken. Een 1200 GS zou dan bvb als gegoten zitten... Nog een reden waarom de 'plastic bikes' niets voor mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Alvi, misschien is de Kawa Versys wel wat voor je..

Een soort van softroader.. dus wel ontworpen voor op de weg, maar wel voor zo'n beetje elke wegsoort...
Ik kom er behoorlijk mee over onverharde en modderwegen terwijl hij het geweldig op verhard doet :)
Mooi compromis dus IMHO..
En een stuk goedkoper dan een BMW GS..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Heb op een hoop gereden en ben toch echt wel een fervent GS aanhanger geworden, zo praktisch in dagelijks- en vakantie- gebruik. Tevens kan je er lekker mee doorknallen na wat veranderingen op veertechnisch gebied. Enige wat me nog steeds een beetje tegenvalt is het vermogen :+
Verder een ideale fiets die ondanks wat probleemjes toch dik m'n allround favoriet blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

charrel schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:17:
Heb op een hoop gereden en ben toch echt wel een fervent GS aanhanger geworden, zo praktisch in dagelijks- en vakantie- gebruik. Tevens kan je er lekker mee doorknallen na wat veranderingen op veertechnisch gebied. Enige wat me nog steeds een beetje tegenvalt is het vermogen :+
Verder een ideale fiets die ondanks wat probleemjes toch dik m'n allround favoriet blijft.
vind je ze niet wat zwaar voor echt offroad? of gebruik je hem niet daarvoor?
Ik zou een 800GS nog overwegen, maar een 1200GS lijkt me echt te zwaar.. zeker na LWR en LWD gezien te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Bij echt offroad moet je een hoop aanpassen, ze zijn toch echt meer bedoeld voor gewoon een zand/ grind en of modderpaadje ergens. Anders gaat het alleen maar stuk. Dan kan je beter een ktm adventure kopen 990 of 620/40/90. Die zijn toch iets meer geschikt voor all-terrain. Zeker de lichtere fietsen.
De 800 lijkt me dan ook nog echt optimaal, al wel zeker geschikter dan een r1200gs. Maar het blijven in 1e instantie toch motoren voor op de weg die ook offroad wat kunnen.

[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 06-01-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over BMW gesproken, weet iemand van welk type deze motor is:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/_teaserpool/media/home/vis_fallback-f800r.jpg

De URL en sticker zeggen F800R, maar die ziet er volgens mij niet zo uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:14:
Over BMW gesproken, weet iemand van welk type deze motor is:

[afbeelding]

De URL en sticker zeggen F800R, maar die ziet er volgens mij niet zo uit...
f800r :Y

Staat ook op het kontje trouwens ;)

Edit: je had hem zelf al door. Maar het is het dus wel. Dit is het nieuwste model.

[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 06-01-2009 19:21 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel, die moet dan blijkbaar nog komen? Want ik kan hem via Google bijna nergens anders vinden. Overal kom ik dit model tegen:

Afbeeldingslocatie: http://static.blogo.it/motoblog/bmw-f800r-2009/bmw_f800r_2009_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:29:
Dank je wel, die moet dan blijkbaar nog komen? Want ik kan hem via Google bijna nergens anders vinden. Overal kom ik dit model tegen:

[afbeelding]
Kijk maar op de site van bmw zelf.
http://www.bmw-motorrad.n...al/news/index.html&id=372

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:37:
Mijn ideale garage zou er ongeveer zo uitzien: BMW F800/1200 GS - Yamaha XJR 1300 - Triumph thruxton - guzzi griso 1100 - BMW R 1200R en dan nog een willekeurige 600-700cc naked en een cruiser naar keuze (harley V-ROD, dyna...). Hiermee zie je meteen wat ongeveer m'n motorsmaak is. (m'n echte favorieten liggen dan ook nog eens in classics, maar die zijn niet praktisch, duur en lastig in onderhoud, dus bovenstaande is het beste compromis tussen tijdsloze naked styling en pedigree!)
Hm..Moto Guzzi Griso :9

Bochten rijden is niet echt z'n ding, maar damn, dat klinkt wel lekker! :9~ Zo'n F800GS lijkt trouwens echt een relaxte fiets voor....alles zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik BMW de laatste jaren wat minder. Als ik aan BMW motoren denk, dan denk ik aan die gave knopjes aan het stuur, boxer cylinders, cardan, > 1000cc, opvallende looks, en van het type bizar-lange-ritjes-maken.

Helaas heeft deze motor dat geen van allen. Dan zou ik eerder voor een tweedehands R1100S oid gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:16
Blijft toch kriebelen :p

Zie nou deze motor staan. Voor € 500,- kan je je geen breuk kopen, maar ben toch wel benieuwd waarom deze zo goedkoop is (ziet er nog wel knap uit dacht ik).

Is het verstandig om hier verder op in te gaan, of kunnen jullie mij direct vertellen dat het niets is?

* aaajeetee voelt zich echt n00b.... :$

Edit: is hoogstwaarschijnlijk ook al verkocht (staat er al sinds 22-06)..

[ Voor 7% gewijzigd door aaajeetee op 06-01-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:11:
Bij echt offroad moet je een hoop aanpassen, ze zijn toch echt meer bedoeld voor gewoon een zand/ grind en of modderpaadje ergens. Anders gaat het alleen maar stuk. Dan kan je beter een ktm adventure kopen 990 of 620/40/90. Die zijn toch iets meer geschikt voor all-terrain. Zeker de lichtere fietsen.
De 800 lijkt me dan ook nog echt optimaal, al wel zeker geschikter dan een r1200gs. Maar het blijven in 1e instantie toch motoren voor op de weg die ook offroad wat kunnen.
De R 1200 GS lijkt idd wat zwaar te zijn (zie LWR en LWD) maar daar konden ze ook niet anders denk ik. Je hebt daar echt de landrover onder de motors nodig om uit die situaties te komen. En nog wat comfort ook. Een 800 GS met twee panniers en alle topkoffers lijkt me er ook nogal dwaas uit zien. Voor wie niet rond de wereld gaat rijden is een 800GS idd meer dan genoeg en het perfecte compromis. Beetje zand en offroad gravel, lijkt me leuk.

Wat bedoel je met aanpassen trouwens? Die 1200GS zijn toch redelijk standaard aan die LWR en LWD road trip begonnen. Crankcase plating, guard bars rond de cilinder, low range first gear, enz...
snars schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:43:
[...]

Hm..Moto Guzzi Griso :9

[video]

Bochten rijden is niet echt z'n ding, maar damn, dat klinkt wel lekker! :9~ Zo'n F800GS lijkt trouwens echt een relaxte fiets voor....alles zo'n beetje.
Dat is nooit de bedoeling geweest van stoere nakeds ;) Daar is die griso ook niet naar ontworpen. En zolang je er de bocht mee omkan is het voor mij best. Maar bochten draaien, gekleed in een leren condoom, als een aap naast een plastic fantastic crotch rocket hangen, is ook niets voor mij. Trying to hard noem ik dat, nogal dwaas en overdreven op de openbare weg ook. Leven en laten leven, dus van mij mag alles, maar het is niets voor mij.

Een naked gaat over urban power, sprintjes, rechtdoor inhalen, grunt, beetje het muscle car concept. Die konden ook geen bochten om :)

Gexqon, die R1100S kan je beter niet doen. De meeste bmw's met een pre 1200 boxer worden slecht gereviewed. Halen niet de pk's die in het boekje staan (op de dyno), enz... De 1200 boxers zijn echter pareltjes schijnt het.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ach, niet echt knap. Ding hebben ze zo te zien al een aantal keer laten vallen. Kapwerk sluit niet echt meer mooi aan. Als de ketting en tandwielen + banden af zijn zit je zo op nog 400 euro extra en dan nog een beurtje.
Op motorforum staat nog een originele:
http://www.motor-forum.nl...or-minder-dan-1100-1.html

Ook een leuke betrouwbare fiets:
http://www.motor-forum.nl...-600-91-pekelfiets-1.html

Iets duurder maak ook leuk sturend betrouwbaar fietsje:
http://www.motor-forum.nl...te-ruil-Honda-Hawk-1.html

En nog een honda cb650 nighthawk, ook betrouwbaar:
http://www.motor-forum.nl...0sc-Nighthawk-1984-1.html

Als ik een oude fiets zou kopen zou ik toch voor een zo origineel mogelijke gaan, lijkt dan toch alsof er wat netter mee omgegaan is.

@alvi,

De veren moet je laten vervangen voor echt offroad gebruik, die standaard veren+dempers overleven niet lang. Tevens is een 1100 of 1150gs bijna net zo snel als een 1200. Zeker de 1150 kan het door het krachtigere middengebied gewoon bijbenen. Alleen op top lopen de 1200's iets harder. Maar dat is echt maar 5-10km/u. Qua vermogen scheelt het allemaal niet veel. Een knappe 1150 zit rond de 87pk aan het achterwiel een knappe 1200 rond de 96. Alleen de modellen van 2008 en later zitten weer wat hoger maar die leveren weer wat in in het middengebied.
Een 1100 en 1150 zijn wel weer even wat zwaarder, maar door het boxerblok en relatief lage zwaartepunt merk je daar toch weinig van als je eenmaal rijdt. Enige wat ik zelf lastiger vond op een r1100gs van een vriend van me is het omgooien op rotonde's of korte bochtjes nemen. Gooit wat zwaarder om. Verder zijn de 1150's de meest probleemloze, 1200's hebben veel "kinderziekte's"!

R1100S hebben 2 vrienden van me, rijden ook heerlijk! Alleen de zit is wat minder :+

[ Voor 36% gewijzigd door charrel op 06-01-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog even op mijn 21e verjaardag wachten, totdat ik eindelijk motor mag rijden. Nog maar een paar maanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

BMW GSen zijn all-roads. Enduro motoren zijn off-roads.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ah pest, door de sneeuw en ijzel helaas de tweewieler moeten laten staan. In de file gestaan, parkeerplaats moeten zoeken, wel 1 in de buurt gevonden, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Verwarming was pas warm toen k aankwam en heb weer is moeten schrappen..

Nee geef mij maar weer men lekker men Fazer :(

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 07-01-2009 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gisteren de uitlaat van de R-Sex eventjes los gehaald en opnieuw vast gezet.
Gewoon omdat ik me verveelde. hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 16:54

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:29:

[afbeelding]
Aparte boxermotor :+.
_Apache_ schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:56:
Ah pest, door de sneeuw en ijzel helaas de tweewieler moeten laten staan. In de file gestaan, parkeerplaats moeten zoeken, wel 1 in de buurt gevonden, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Verwarming was pas warm toen k aankwam en heb weer is moeten schrappen..
Ik ben gister met de trein naar het werk gegaan :o. Dat was een verademing, voorverwarmd voertuig, geen stoplichten, en in 10 minuten stopt ie op 5 minuten lopen van de zaak :o.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

unclero schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:34:
[...]
Ik ben gister met de trein naar het werk gegaan :o. Dat was een verademing, voorverwarmd voertuig, geen stoplichten, en in 10 minuten stopt ie op 5 minuten lopen van de zaak :o.
Trein heb ik ook aan gedacht, maar een treinreis duurt voor mij 65 minuten en een hoop geld, terwijl ik met de motor er in 20 minuten ben. Dat is een nadeel van wonen in een dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:53:
[...]

De R 1200 GS lijkt idd wat zwaar te zijn (zie LWR en LWD) maar daar konden ze ook niet anders denk ik. Je hebt daar echt de landrover onder de motors nodig om uit die situaties te komen. En nog wat comfort ook. Een 800 GS met twee panniers en alle topkoffers lijkt me er ook nogal dwaas uit zien. Voor wie niet rond de wereld gaat rijden is een 800GS idd meer dan genoeg en het perfecte compromis. Beetje zand en offroad gravel, lijkt me leuk.
valt wel mee hoor:
Afbeeldingslocatie: http://yellowstonemotorcyclerentals.com/yahoo_site_admin/assets/images/GS800.311171314_std.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 21:06
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:53:
[...]
Heb je zelf uberhaupt wel 's op een motor gereden? Uit een test in een blad laatst (geen idee meer welke) bleek dat de 1200GS(A) het beter deed in terrein dan de 800. Waarom? Doseerbaarder blok, lager zwaartepunt. Kijk voor de gein Long way round 's. 1150GSA's (zwaarste GS-en ooit gemaakt) en ze doen 't moeiteloos, mede omdat je gewoon met een shitload aan vaste bagage zit die ook mee moet. Ik rijd met die van mij met terreinbanden moeiteloos over een dijkje (45 graden plus) of een fikse sloot. Met wegbanden (BT021), 30 kg bagage en een vriendin (1.80+) pak ik (60- kg) moeiteloos een zandpad oid. Gewicht zegt niet zoveel, de manier waarop de motor rijdt wel. Met m'n XL500R (honda crosser die 100 kg weegt) zou ik bovenstaande bijvoorbeeld niet kunnen.
De 1200GS rijdt overigens als een brommertje vergeleken met de 1100/1150. De 1200GSA is helemaal briljant :)
Gexqon, die R1100S kan je beter niet doen. De meeste bmw's met een pre 1200 boxer worden slecht gereviewed. Halen niet de pk's die in het boekje staan (op de dyno), enz... De 1200 boxers zijn echter pareltjes schijnt het.
Ga eerst zelf maar 's een stukje op een echte motor rijden, de 1100 serie is namelijk een van de weinige blokken die hun vermogen wel vrijwel altijd halen. Die van mij haalt iig (na 85k en 11 jaar) 1 pk minder aan het achterwiel Bij supersports bleek dit soms tot 15 pk minder te zijn na 50k..

Disclaimer: ik heb de 800GS, 1100GS, 1150GS, 1200GS en 1200GSA gereden. De eerste valt een beetje tegen, de rest is subliem. (Behalve de 800 allemaal meer dan 500 km, inclusief offroad)

[ Voor 6% gewijzigd door Autoreply op 08-01-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Autoreply schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:09:
[...]

Heb je zelf uberhaupt wel 's op een motor gereden? Uit een test in een blad laatst (geen idee meer welke) bleek dat de 1200GS(A) het beter deed in terrein dan de 800. Waarom? Doseerbaarder blok, lager zwaartepunt. Kijk voor de gein Long way round 's. 1150GSA's (zwaarste GS-en ooit gemaakt) en ze doen 't moeiteloos, mede omdat je gewoon met een shitload aan vaste bagage zit die ook mee moet. Ik rijd met die van mij met terreinbanden moeiteloos over een dijkje (45 graden plus) of een fikse sloot. Met wegbanden (BT021), 30 kg bagage en een vriendin (1.80+) pak ik (60- kg) moeiteloos een zandpad oid. Gewicht zegt niet zoveel, de manier waarop de motor rijdt wel. Met m'n XL500R (honda crosser die 100 kg weegt) zou ik bovenstaande bijvoorbeeld niet kunnen.
De 1200GS rijdt overigens als een brommertje vergeleken met de 1100/1150. De 1200GSA is helemaal briljant :)

[...]

Ga eerst zelf maar 's een stukje op een echte motor rijden, de 1100 serie is namelijk een van de weinige blokken die hun vermogen wel vrijwel altijd halen. Die van mij haalt iig (na 85k en 11 jaar) 1 pk minder aan het achterwiel Bij supersports bleek dit soms tot 15 pk minder te zijn na 50k..

Disclaimer: ik heb de 800GS, 1100GS, 1150GS, 1200GS en 1200GSA gereden. De eerste valt een beetje tegen, de rest is subliem. (Behalve de 800 allemaal meer dan 500 km, inclusief offroad)
Ik vond de 1200gs dus wel te lomp, ktm 990 adventure reed zoveel beter. de andere bmw's heb ik geen ervaring mee.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoreply schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:09:
[...]

Heb je zelf uberhaupt wel 's op een motor gereden?
Hold your horses... :| Motoren zijn voor mij meer dan alleen rijden. Vraag je ook aan iedere liefhebber van militaire jets of hij al in een F16 heeft gevlogen?

Antwoord is trouwens ja, paar keer, twee motoren, beide 1000cc+/80pk+. En ja, zonder rijbewijs is dat dus niet vaak gebeurd, kort ritje van 20-25 km meestal.
Uit een test in een blad laatst (geen idee meer welke) bleek dat de 1200GS(A) het beter deed in terrein dan de 800. Waarom? Doseerbaarder blok, lager zwaartepunt. Kijk voor de gein Long way round 's.
Ik heb in een eerdere post die twee series al voluit getypt, maar ten overvloede, waar denk je dat LWD en LWR voor staan? Een paar posts hoger? :|
1150GSA's (zwaarste GS-en ooit gemaakt) en ze doen 't moeiteloos, mede omdat je gewoon met een shitload aan vaste bagage zit die ook mee moet. Ik rijd met die van mij met terreinbanden moeiteloos over een dijkje (45 graden plus) of een fikse sloot. Met wegbanden (BT021), 30 kg bagage en een vriendin (1.80+) pak ik (60- kg) moeiteloos een zandpad oid. Gewicht zegt niet zoveel, de manier waarop de motor rijdt wel. Met m'n XL500R (honda crosser die 100 kg weegt) zou ik bovenstaande bijvoorbeeld niet kunnen.
Nu snap ik het, meneer heeft er één en voelt zich, ten onrechte, aangesproken... :| Ik haal nergens de reputatie van die bikes door het slijk, meer zelfs, lees eens goed wat er écht staat? In het kort: als je echt de wereld rond moet met tientallen kilo bagage en dat onbereidbaar terrein uit LWR, dan heb je idd de 1200GS nodig. Als je vooral plaatselijk, zonder bagage, alleen, af en toe een gravel/zandweggetje wil meenemen dan lijkt 800cc mij wel genoeg? Beide schijnen die excellente bmw afvering te bezitten, dus ik zie het probleem niet.

Later dit jaar ga ik zeker voor een motorrijbewijs (bijna student af, meer tijd en hopelijk iets meer geld) en ik zou niet graag boven m'n capaciteiten kopen.
Dat kan dan goed zijn, maar zowat elke gerenommeerde bike review site (MCN, MotoUSA, MCNEWS, Motorcycle Daily) heeft het er over dat de 1200 een grote stap vooruit is op de 1100 serie. Motor én versnellingsbak. Dat de 1100 het goed doet zal dan wel, maar die jongens praten ook niet uit hun achterwerk lijkt me? 'beter dan' hoeft niet te betekenen dat de vorige slecht was.
Bedankt voor het delen van de ervaring. Jammer van die eerste dan, leek mij net op maat als je niet die hard off road wil gaan. Is ook wat goedkoper dan de 1200 serie. Sowieso zal ik ook eens uitkijken naar de R1200R. De interesse in adventure bikes is nu plots omhoog gegaan door recent die LWD en LWR te bekijken, dat ebt wel weer weg ;) Heb wel een 1200GS als wallpaper staan nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat moet je nou met zo'n BMW ding ..... Gewoon op je Yamaha YZF-R1 de wereld rond, dan kun je af en toe ook nog eens een beetje doorrijden >:)

Hier staat nog wat meer van Sjaak.

En zal ik de eerste zijn die zo'n BMW daar tóch beter geschikt voor acht :+

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 08-01-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 02:25:
Nu snap ik het, meneer heeft er één en voelt zich, ten onrechte, aangesproken... :| Ik haal nergens de reputatie van die bikes door het slijk, meer zelfs, lees eens goed wat er écht staat? In het kort: als je echt de wereld rond moet met tientallen kilo bagage en dat onbereidbaar terrein uit LWR, dan heb je idd de 1200GS nodig. Als je vooral plaatselijk, zonder bagage, alleen, af en toe een gravel/zandweggetje wil meenemen dan lijkt 800cc mij wel genoeg? Beide schijnen die excellente bmw afvering te bezitten, dus ik zie het probleem niet.
En dat blijkt dus niet zo te zijn. Zelfs het aspect waar de 800 voor in het leven is geroepen (omdat de grotere broertjes toch nogal zwaar zijn) blijkt de 1200 toch lekkerder te rijden. Juist mensen die bovenstaande doen willen een cardan, fatsoenlijke bagagemogelijkheden e.d.
Dat kan dan goed zijn, maar zowat elke gerenommeerde bike review site (MCN, MotoUSA, MCNEWS, Motorcycle Daily) heeft het er over dat de 1200 een grote stap vooruit is op de 1100 serie. Motor én versnellingsbak. Dat de 1100 het goed doet zal dan wel, maar die jongens praten ook niet uit hun achterwerk lijkt me? 'beter dan' hoeft niet te betekenen dat de vorige slecht was.
Klopt, de 1100 schakelt nogal bruut en de 1200 is een fors stuk lichter. Ook de motor van de 1200 loopt meer als een viercilinder, of dat beter is wordt nog bediscussierd. Als je de vergelijkingstests leest blijkt de 1100/1150 al de beste fiets te zijn van alle vergelijkbare modellen en de 1200 helemaal superieur te zijn. Dat zie je ook in verkoopcijfers terug, ondanks de hoge prijs. Geen geblaat van een hopeloze BMW-rijder, maar simpele feiten.
Bedankt voor het delen van de ervaring. Jammer van die eerste dan, leek mij net op maat als je niet die hard off road wil gaan. Is ook wat goedkoper dan de 1200 serie. Sowieso zal ik ook eens uitkijken naar de R1200R. De interesse in adventure bikes is nu plots omhoog gegaan door recent die LWD en LWR te bekijken, dat ebt wel weer weg ;) Heb wel een 1200GS als wallpaper staan nu ;)
Waarom nieuw kopen? Koop een fiets van een jaar of vijf oud (een Fazer/Thundercat) bijvoorbeeld, stuk lichter en makkelijk rijden. Na 2 jaar weet je wat je wil en heb je 'm ook vast al een keer neergelegd. Succes met lessen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Autoreply op 08-01-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
wimmel_1 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:50:
Wat moet je nou met zo'n BMW ding ..... Gewoon op je Yamaha YZF-R1 de wereld rond, dan kun je af en toe ook nog eens een beetje doorrijden >:)

[video]

Hier staat nog wat meer van Sjaak.

En zal ik de eerste zijn die zo'n BMW daar tóch beter geschikt voor acht :+
Feit blijft natuurlijk dat meestal de berijder en niet de motorfiets de limiet aangeeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 10-10 13:29

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Pfff, ik zou vandaag in de middag examen voertuigbeheersing hebben. De afgelopen dagen was blijkbaar alles afgelast en ook deze ochtend kwamen de examens te vervallen. Maar het CBR heeft bedacht dat het deze middag wel weer zou kunnen. :( Dat men geen rekening kan houden met eventueel voorafgaande lessen snap ik. (Ik had nog 2,5 uur les ervoor dus ik vreesde oprecht voor het voortbestaan van mijn vingers). Maar dat mensen in de sneeuw, ijzel en vrieskoude op de motor naar de locatie moeten komen, acht men blijkbaar wel verantwoord. Als het exementerreintje maar schoon is.....

Mijn rijschool vond het gelukkig wel onverantwoord en we hebben van onze kant het examen maar afgelast. En zij zijn zo netjes om de eventuele kosten op zich te nemen. (Als ik hen was zou ik daar toch zeker over in discussie gaan met het CBR.)

Ik zit er stiekum over te denken om mijn lessen/examens een paar weken of zelfs maanden op te schorten. Op zich heb ik natuurlijk zo snel mogelijk mijn rijbewijs, maar ik wil gaan motorrijden voor mijn lol en dit weer vind ik echt het tegenovergestelde daarvan. Dan maar een mietje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Ray-zor schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:48:
Ik zit er stiekum over te denken om mijn lessen/examens een paar weken of zelfs maanden op te schorten. Op zich heb ik natuurlijk zo snel mogelijk mijn rijbewijs, maar ik wil gaan motorrijden voor mijn lol en dit weer vind ik echt het tegenovergestelde daarvan. Dan maar een mietje. :P
Als je het met dit weer kan kan je het altijd. Die redenatie heb ik al vaker van examinatoren gehoord, dus fat change dat je eerder slaagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Autoreply schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:57:
[...]

Als je het met dit weer kan kan je het altijd. Die redenatie heb ik al vaker van examinatoren gehoord, dus fat change dat je eerder slaagt ;)
Off-topic: moet je nick niet "motorreply" zijn? :+ (excuses voor de enorme flauwheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ray-zor schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:24:
[...]

Off-topic: moet je nick niet "motorreply" zijn? :+ (excuses voor de enorme flauwheid)
en die van jou omdat je niet in de kou wil rijden Gay-zor? ;) :p :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 10-10 18:35

Exigence

dnkroz

Ik heb zelf ook les gereden met ijzel, vrieskou (met zomerhandschoenen en kleding), sneeuw en hagel en ben daardoor extreem voorzichtig geworden met dat soort situaties en dat betaalt zich uit, ook met de auto. Het helpt zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

ToolkiT schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:10:
[...]

en die van jou omdat je niet in de kou wil rijden Gay-zor? ;) :p :+
Touché. :) Maar ik ga het er eerst met m'n instructeur over hebben. (Kijken hoe hard hij mij uitlacht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Gaan er nog mensen naar het OER weekend trouwens?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

* Twhomp heeft zeer waarschijnlijk eindelijk beschikking gekregen over de garage naast de flat waar hij woont *O*

En net op tijd ook: heeft de YZF750R die ik net gekocht heb, maar nog niet opgehaald, een slaapplaats.

En meteen een leuke plek om te klussen en eventueel een tweede motor in de toekomst? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden bijkomende moeilijkheden kunnen zijn met motoren uit de UK te halen?

Vrije aankoop van goederen in de EU, maar ik denk niet dat dit zo gemakkelijk is voor voertuigen? Die extra belasting die jullie hebben, bestaat hier in BE wel niet (ben even de naam kwijt, die belasting waardoor een golf bij jullie 6000 euro meer kost :z )

Want, thriumph bonneville (modern classic) in UK: 5450 pond= 5450 euro
Thriumph bonneville (modern classic) 8400 euro

Zo maar even 3000 euro verschil. Voor 6000 vind je hier nog niet eens tweedehandsjes van 1 a 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:34:

Vrije aankoop van goederen in de EU, maar ik denk niet dat dit zo gemakkelijk is voor voertuigen? Die extra belasting die jullie hebben, bestaat hier in BE wel niet (ben even de naam kwijt, die belasting waardoor een golf bij jullie 6000 euro meer kost :z )

Zo maar even 3000 euro verschil. Voor 6000 vind je hier nog niet eens tweedehandsjes van 1 a 2 jaar oud.
moet je even op de belgische douane site kijken wat de regels zijn...

BPM bedoel je trouwens (die belasting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo, even nog een staalomvlochten achterleiding erbij gescored :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:34:

Je gaat sowieso importheffingen betalen, hoe hoog die zijn weet ik niet. Daarnaast kan toelaten ook nog wel 's wat minder makkelijk zijn, op detailniveau zijn er verschillen (nieuwe koplamp?) die je nog best een hoop regelwerk/tijd/moeite/geld kunnen kosten. Goed uitzoeken is het devies dus en allereerst eerst proefrijden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik ben vandaag in Heteren geweest bij het KTM X-bow servicepunt want daar was de "onthulling" van de 2009 modellen. De Adventure-R is erg prettig met z'n 92cm zadelhoogte. Gecombineerd met stuurverhogers zit het voor mij met mijn 2meter5 erg goed. Ik kon zelfs mijn benen langs de tank leggen en had overal lijfelijk contact zeg maar zodat het heel erg beheerst en "under control" aanvoelt. De motor is verder uitermate compleet met makkerlijk instelbare vering, instelbare koppeling en remhendels voor het juiste moment. Er zit sowieso een 12-volt aansluiting op en een gevaren knop voor alle 4 de knippers tegelijk. Het Tripcomputertje is eruit gelukkig en je kunt onder de kuip een eenvoudig gat maken om allerlei GPS-brackets of ram-mounts te plaatsen voor jou favo GPS. De tandwielverhouding en het EFI zijn bewerkt en het Aan/Uit fenomeen is weg.

Wat ik dan weer minder vond is hoe goed je het gewicht van de dempers merkt als je erop zit en dat je niet iets zelf kan vervangen of repareren zonder gelijk alles wat je zelf hebt te vervangen met torque bitjes.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3330/3185443692_cb72442979.jpg

Alle andere motoren paste ik niet echt op zeg maar:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3329/3185444526_69db5d3356.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 10-01-2009 18:53 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

jzs, ik krijg m'n sleutel niet gedraait :X OK, hij staat al stil sinds ik hem neerzette op oudjaar, maar het lijkt erop dat het wat beter gaat worden, maar blijkbaar is het nog te koud om m'n sleutel te kunnen draaien..fuck0rds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:39:
Ik ben vandaag in Heteren geweest bij het KTM X-bow servicepunt want daar was de "onthulling" van de 2009 modellen. De Adventure-R is erg prettig met z'n 92cm zadelhoogte. Gecombineerd met stuurverhogers zit het voor mij met mijn 2meter5 erg goed.
Mooie bike! d:)b Wat is volgens jou het beste voor dergelijke enduro's? Kettingoverbrenging (ktm) of die cardan van de bmw (1200GS)

Ik zie dat het voor jou ook niet gemakkelijk is om een motor te vinden waarbij het totaalbeeld er niet belachelijk uitziet. (zie tweede foto :) ) Ik ben dan wel iets kleiner, maar dat is dus één van de redenen dat ik geen fan ben van de Japanse 'crotch rockets'. Die zien er zelfs met normaal geproportioneede mensen op al redelijk raar en te klein uit. (willekeurige foto) Hoe moet deze persoon (en ik) ooit achter dat schermpje kunnen liggen? En nu de trend alleen maar kleiner en lichter wordt... Stepjes zitten ook vaak oncomfortabel en ongemakkelijk hoog bij die dingen.

Motoren zijn voor mij 75% stijl en 25% performance ;) Dus boven 1.90 ben je vaak beperkt tot grote adventures of cruiser bikes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben zelf net geen 2 meter lang. De CB600F is voor mij ook eigenlijk wel te klein. Een beetje belachelijk ziet het er eigenlijk wel uit.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2egfc4n.jpg

Misschien volgens seizoen maar eens naar iets anders kijken. Hoewel ik het op zich wel prima vind rijden, ook al ben ik er eigenlijk te lang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vandaag beetje wezen rommelen in de garage.

Before:

http://www.tyl.nl/wp-cont...-yzf-r6-2006/snc00058.jpg

After: :P

http://www.tyl.nl/wp-cont...-yzf-r6-2006/snc00059.jpg

En toen vond ik het erg lelijk die sticker. Dus hop sticker eraf en een kleinere silveren er terug op.

http://www.tyl.nl/wp-cont...-yzf-r6-2006/snc00072.jpg

Op naar het volgende punt. :P

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 10-01-2009 21:13 . Reden: maak even thumbnails svp.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom zo'n "pot" op een '06-'08 R6 ? ('09 eigenlijk ook .... Schijnbaar zijn ze bij Yammie afgestapt van de 3 jarige cyclus.)
Ik vind persoonlijk dat korte side-pipe idee toch een stukje mooier (al maakt dat voor circuitwerk natuurlijk niet veel uit) en het lijkt me voor de gewichtsverdeling ook een stukje beter.

Pagina: 1 ... 83 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.