Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.360 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:51:
[...]

kunnen die dingen niet van Acerbis zijn dan?

Wat is die Oer rally eigenlijk? misschien heb ik ook wel interesse..
(interesse heb ik altijd alleen staat vaak de praktijk nog wel eens in de weg :( )
Oost Europa Rally.

Als het goed is heeft MaxKool eraan meegedaan.

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:06:
[...]

Oost Europa Rally.

Als het goed is heeft MaxKool eraan meegedaan.
http://www.oosteuroparall...on=com_frontpage&Itemid=1
dank u :)

Ik vraag me af hoe hardcore offroad dat is... ik heb wel ervaring op onverhard, maar niet super veel...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Kijk even op het forum daar, staat informatie oven een OER offroad weekend met trainingen en ritjes. Hoeveel offroad ervaring heb je? af en toe een zandpaadje of heb je ook wel eens aan ritjes meegedaan?

Makerij Hofman

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54

charrel

Cortisol4life..

Het word ook gezien als instap rally, dus ook met niet al teveel ervaring kom je een heel eind. Zeker in 2009 en wsl. ook in 2010 zijn er lastige etappe's die je kan omzeilen door een makkelijker stuk te rijden. Zo hebben ze voor ieder wat wils. Maar ze profileren het echt als instap rally met vermaak voor iedereen.

Wat is er eigenlijk mis met Acerbis, stickers zaten er al op ;)
De extra 28liter tank die ik erbij kreeg is ook van acerbis. Als het werkt werkt het :Y
Wil eigenlijk nog even handbeschermers die aan de zijkant ook vastzitten, niet zo fijn als je tussen je stuur komt met je vingers/ hand ook als is het in het mulle zand.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:37:

Wat is er eigenlijk mis met Acerbis, stickers zaten er al op ;)
De extra 28liter tank die ik erbij kreeg is ook van acerbis. Als het werkt werkt het :Y
Wil eigenlijk nog even handbeschermers die aan de zijkant ook vastzitten, niet zo fijn als je tussen je stuur komt met je vingers/ hand ook als is het in het mulle zand.
Er is niks mis mee maar het is zo'n hip merk met die stevige handguards die ze maken dus stickers op oude handguards komen over als een DC logo op een henneptas van de wereldwinkel of beter gezegd poor man's posing :P ;)

Hoe dan ook is de OER erg cool evenals de reizen met adventuremaniacs. Wordt toch hoog tijd dat ik het wat serieuzer ga nemen en vaker in de meuk rij :P

* ROFLASTC moet eerst maar ff doorsparen

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 18-12-2008 15:04 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

komkommer schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:35:
Kijk even op het forum daar, staat informatie oven een OER offroad weekend met trainingen en ritjes. Hoeveel offroad ervaring heb je? af en toe een zandpaadje of heb je ook wel eens aan ritjes meegedaan?
nope alleen af en toe een zand/modder pad... de versys is ook eigenlijk meer voor de weg..
op mijn vorige motor (varadero 125) ben ik wel meer 'off road' inclusief door riviertjes heen (hier hebben ze nog wel eens wat ze een ford noemen waar de weg dwars door een rivier/beek gaat

misschien ooit maar eens een oude transalp of africa queen kopen voor dit soort dingen.. lijkt me namelijk erg leuk..

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 18-12-2008 15:30 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Die acerbis spoilers zijn toch echt van acerbis :+
Is het nieuwste wat op de motor zit, komen uit 1993 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:27:
[...]

nope alleen af en toe een zand/modder pad... de versys is ook eigenlijk meer voor de weg..
op mijn vorige motor (varadero 125) ben ik wel meer 'off road' inclusief door riviertjes heen (hier hebben ze nog wel eens wat ze een ford noemen waar de weg dwars door een rivier/beek gaat

misschien ooit maar eens een oude transalp of africa queen kopen voor dit soort dingen.. lijkt me namelijk erg leuk..
Africa Twin is het.. geen queen :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

M3rcury schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.africanqueens.nl/afbeeldingen/afbeelding_192.jpg

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

hehe, de jouwe? Ziet er iig serieus uit. Gister even de carb. uit elkaar getrokken van het oude xr600-tje. Zat behoorlijk wat benzinegom in, alles even gereinigd. Stationair draait ie nu veel mooier rond, koude start gaat ook beter. Straks nog even nieuw twin-air luchtfilter erin. Maandag versie olie, alle filters even checken en oliefilter vervangen en dan kan ie wel weer even. Ben alleen op weg naar huis over de snelweg gereden 110km, nu zijn echt bijna alle noppen in het midden van de band verdwenen. Zijn er gewoon afgescheurd }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Heb jij 'm van Ton W. gekocht?

Edit: ouwe foto, ding glimt nog :P

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 20-12-2008 14:56 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:34:
[...]

mmm vraag me af hoe ik bij queen kom... misschien omdat er alleen mietjes op rijden? ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:09:
[...]

mmm vraag me af hoe ik bij queen kom... misschien omdat er alleen mietjes op rijden? ;) :p
:/ :| }:|

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 17:37

Metalrick

tcpdump ninja

Vandaag proefritten gemaakt op de blauwe diversion (http://swinkelsmotoren.nl/occasion/552/yamaha_.html) en de zwarte diversion (http://www.avanandel.nl/i...&product_id=308&Itemid=28) Beide reden erg fijn maar de zwarte was in een veel betere staat :)

Nu m'n auto eens verkopen :P wil gaan rijden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 06:52

rimpeldinky

nani?

Metalrick schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:33:
Vandaag proefritten gemaakt op de blauwe diversion (http://swinkelsmotoren.nl/occasion/552/yamaha_.html) en de zwarte diversion (http://www.avanandel.nl/i...&product_id=308&Itemid=28) Beide reden erg fijn maar de zwarte was in een veel betere staat :)

Nu m'n auto eens verkopen :P wil gaan rijden! :P
controleer even heel goed of het schademotoren zijn, het verhaal gaat dat 90% van wat er bij swinkels verkocht wordt schademotoren zijn. Als ze dit netjes melden is er niets aan de hand want schademotoren zijn vaak goed op te knappen, maar wel reden voor een dubbele check, informeer of je verzekeringsmaatschappij hieraan mee wil werken. :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

rimpeldinky schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:56:
[...]

controleer even heel goed of het schademotoren zijn, het verhaal gaat dat 90% van wat er bij swinkels verkocht wordt schademotoren zijn. Als ze dit netjes melden is er niets aan de hand want schademotoren zijn vaak goed op te knappen, maar wel reden voor een dubbele check, informeer of je verzekeringsmaatschappij hieraan mee wil werken. :)
Ik weet 99,9% zeker dat het niet de motor van Swinkels gaat worden, ik zat niet zo lekker op die motor, de volle kuip zorgde ervoor dat ik mijn kniën niet lekker kwijt kon als ik tegen de tank zat, op de motor van Avandel (die tevens een veel betere indruk maakte qua betrouwbaarheid) zat ik perfect :)

Daar komt bij dat Avandel geen afleverkosten rekent en ook nog een stuk goedkoper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Nee nee nee, dat ding is niet vanmij. Ik wou alleen even laten zien dat er wel degelijk africa queens zijn.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op zondag 21 december 2008 @ 18:21:
Nee nee nee, dat ding is niet vanmij. Ik wou alleen even laten zien dat er wel degelijk africa queens zijn.
Zo heet de winkel keten he, niet het type motorfiets. De foto laat een XRV Forte zien (een africatwin met een 840cc blok)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo agenda word al lekker gevuld :)

Datum Circuit Evenement
17 April 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
27/28 April 2009 Cartagena (Spanje) SuperCup 600
8 Mei 2009 Circuit des Ecuyers (Frankijk) Vrije Training
23 Mei 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
25 Mei 2009 TT Circuit Assen Vrije Training
6 Juni 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
1 Augustus 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
12 September 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600
2 Oktober 2009 TT Circuit Assen SuperCup 600

*O* *O*

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zondag 21 december 2008 @ 18:32:
[...]

Zo heet de winkel keten he, niet het type motorfiets. De foto laat een XRV Forte zien (een africatwin met een 840cc blok)
Ja, precies, en de ombouw die ze hebben uitgevoerd hebben ze africa queen gedoopt volgens mij. (gaaf ding trouwens, rij regelmatig met een stel van die dingen).

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:41:

Datum Circuit Evenement

*O* *O*
netjes! dat circuit in frankrijk ziet er leuk uit! heb je daar al is eerder gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:41:

Datum Circuit Evenement

*O* *O*
He, jij ook op Assen 25 mei? :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Whoei woensdag kan ik mijn eerste motor op gaan halen :D (http://www.avanandel.nl/i...&product_id=308&Itemid=28)

Nu moet ik alleen een verzekering gaan afsluiten, iemand tips? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik zit al een tijd met mijn motoren bij unive. Geen idee of ze goed zijn, ik heb ze nog niet nodig gehad. Ze waren iig wel redelijk goedkoop.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Feli met je "nieuwe" fiets, Metalrick. Mooi ding zo op de foto en erg praktisch voor woon/werk.

Ik heb m'n eigen fiets verzekerd bij Interpolis maar da's meer omdat dat tot een jaar geleden m'n werkgever was en er dus nogal wat korting op de verzekering zat. In principe zou ik ondertussen goedkoper uit kunnen zijn maar vanwege pakketkortingen en het feit dat ik weet dat ze daar nooit moeilijk doen laat ik het maar zo.

Achmea (daar valt Interpolis tegenwoordig ook onder) heeft redelijk gunstige tarieven en géén absurde eisen aangaande sloten en stallingen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister en vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens wezen rijden (veel thuis gewerkt de laatste tijd).
Moest wel ff 'jumpstarten' met de auto vanwege te lege accu.. maar daarna deed hij het weer perfect, gister heerlijk 12 graden en droge wegen, dus kon heerlijk toeren.
Vanochtend ook lekker weer maar wel wat vochtiger.. toen ik hard remde en een beetje achterrem erbij pakte voelde ik de achterkant een beetje opzij komen, maar kon met gemak op tijd compenseren... meestal gaat de ABS in dat soort gevallen eerder aan.. maar misschien blokeerde hij net niet genoeg voor de ABS maar wel genoeg om iets opzij te komen...
De weg was daar wel extra glad en hobbelig dus daar zal het wel aan gelegen hebben..
Ouderwetse voertuig beheersing blijft toch een vereisde ookal heb je hulpmiddelen als ABS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:17

_Apache_

For life.

Toolkit : Als je dermate hard remt dat de achterkant wil 'uitstappen' zonder dat de bandjes blokkeren zal de ABS toch nooit inkomen? Simpelweg omdat de band niet blokkeert?

Gister ook nog even wezen rijden, maar door men koorts voelde ik men in men pak lekker warm en toen k weer binnenkwam had ik koude rillingen.Wel een paar mooie bochten kunnen pakken, drukte de hoofdpijn wat. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:26:
Toolkit : Als je dermate hard remt dat de achterkant wil 'uitstappen' zonder dat de bandjes blokkeren zal de ABS toch nooit inkomen? Simpelweg omdat de band niet blokkeert?
Als ie niet blokkeert grijpt de ABS idd niet in (tenzij de vertraging achter significant anders is dan voor, dan grijpt ABS geloof ik wel in).. maar waarom stapt hij wel opzij als hij niet blokkeert vroeg ik me af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Remmen op het maximum noem ik dat. :) Pas daarna gaat je band blokkeren, als het de grip die je van hem eist niet meer kan geven. ABS grijpt niet in omdat het nog niet nodig is.

Plus dat ABS dan vóór in zou moeten grijpen, die zorgt ervoor dat de achterband uitgaat stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

Zo, m'n motor nog eens buiten gehaald na 3 maanden :p

Met horten en stoten kwam hij weer tot leven :+
Toch maar aan de lader gehangen nu :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:02:
Gister en vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens wezen rijden (veel thuis gewerkt de laatste tijd).
Moest wel ff 'jumpstarten' met de auto vanwege te lege accu.. maar daarna deed hij het weer perfect, gister heerlijk 12 graden en droge wegen, dus kon heerlijk toeren.
Vanochtend ook lekker weer maar wel wat vochtiger.. toen ik hard remde en een beetje achterrem erbij pakte voelde ik de achterkant een beetje opzij komen, maar kon met gemak op tijd compenseren... meestal gaat de ABS in dat soort gevallen eerder aan.. maar misschien blokeerde hij net niet genoeg voor de ABS maar wel genoeg om iets opzij te komen...
De weg was daar wel extra glad en hobbelig dus daar zal het wel aan gelegen hebben..
Ouderwetse voertuig beheersing blijft toch een vereisde ookal heb je hulpmiddelen als ABS..
abs meet het verschil tussen het voor en achterwiel, en grijpt dan in. Dus als hij achter net op het punt van blokkeren zit, en je remt gewoon goed hard af aan de voorkant, heb je kans dat de abs het niet opmerkt. Zelfde als je dus hard aan het remmen bent, en de achterkant komt net boven het asvalt uit, grijpt de abs in aan de voorkant, terwijl het helemaal niet nodig is (en dat is iritant :r )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:45:
Remmen op het maximum noem ik dat. :) Pas daarna gaat je band blokkeren, als het de grip die je van hem eist niet meer kan geven. ABS grijpt niet in omdat het nog niet nodig is.

Plus dat ABS dan vóór in zou moeten grijpen, die zorgt ervoor dat de achterband uitgaat stappen.
ik heb een enkelvoudig ABS systeem volgens mij iig zit er maar 1 ABS pomp op... hoewel als de ABS achter aan gaat voel ik het niet aan de voor rem en vice versa.. dus waarschijnlijk wel gescheiden ABS maar met 1 pomp.. dus als beide in de ABS gaan dan pulseren ze denk ik syncroon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:15:
[...]

netjes! dat circuit in frankrijk ziet er leuk uit! heb je daar al is eerder gereden?
Nee nog nooit, is klein circuit met veel bochten, erg technisch dus ben benieuwd. Is ook pas (ik geloof) in 2007 aangelegd. Zal wel een foto reportage maken als ik er ben, maar veel is er nog niet over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:00:
[...]

He, jij ook op Assen 25 mei? :)
Yeah, dat word echt een top dag. Zit je in de snelste groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:22:
[...]

Nee nog nooit, is klein circuit met veel bochten, erg technisch dus ben benieuwd. Is ook pas (ik geloof) in 2007 aangelegd. Zal wel een foto reportage maken als ik er ben, maar veel is er nog niet over te vinden.
als ik zo de foto van het circuit zie ziet het er gaaf uit! ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:33:
[...]

abs meet het verschil tussen het voor en achterwiel, en grijpt dan in. Dus als hij achter net op het punt van blokkeren zit, en je remt gewoon goed hard af aan de voorkant, heb je kans dat de abs het niet opmerkt. Zelfde als je dus hard aan het remmen bent, en de achterkant komt net boven het asvalt uit, grijpt de abs in aan de voorkant, terwijl het helemaal niet nodig is (en dat is iritant :r )
Het zou eigenlijk (wij zitten hier op Tweakers) optisch gemeten moeten worden.
Gewoon door een laser die de ondergrond aftast ten allen tijden en daar een snelheid m/s aan verbind.
Zie het maar als een muis die sensor ziet ook dat de muis beweegd tov de ondergrond.
technisch moet zoiets te maken zijn.
Misschien is zoiets al lang bedacht en ligt het nu al op een plank in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:49:
[...]

Het zou eigenlijk (wij zitten hier op Tweakers) optisch gemeten moeten worden.
Gewoon door een laser die de ondergrond aftast ten allen tijden en daar een snelheid m/s aan verbind.
Zie het maar als een muis die sensor ziet ook dat de muis beweegd tov de ondergrond.
technisch moet zoiets te maken zijn.
Misschien is zoiets al lang bedacht en ligt het nu al op een plank in Japan.
De ondergrond aftasten heeft weinig zin. Je motor blijft even lang :p
Waar zou je die optische sensor aan vast maken om de ondergrond af te tasten ? ABS meet het verschil tussen de draaisnelheid van je voorwiel en achterwiel. Het heeft geen nut om voor en achter je motor de snelheid tov de grond te meten. En optisch moet je ook zuiver houden, good luck bij een motor.Ze meten het waarschijnlijk niet voor niks magnetisch ipv optisch bij die schijf aan je wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

M3rcury schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:33:
[...]

abs meet het verschil tussen het voor en achterwiel, en grijpt dan in.
Dus als je met 2 blokkerende wielen remt zou de ABS niets doen?

ABS meet dmv magnetische versnellings- (in dit geval vertragings) meters hoe hard het desbetreffende wiel vertraagd. Zodra die waarde boven een ingestelde marge komt (20% slip) lost de pomp heel even totdat het wiel weer meedraait.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

teacher schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:40:
[...]

ABS meet dmv magnetische versnellings- (in dit geval vertragings) meters hoe hard het desbetreffende wiel vertraagd. Zodra die waarde boven een ingestelde marge komt (20% slip) lost de pomp heel even totdat het wiel weer meedraait.
Dus in de winter heb je in principe minder aan abs omdat de grip minder is (en dus later (of te laat) ingrijpt. Of begrijp ik het dan verkeerd?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaan blijkbaar veel theorieen over abs :D

ik heb altijd geleerd dat er ledje op de abs schijf gericht staat met daarachter een lichtsensor

Afbeeldingslocatie: http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZuedhnnHaC.jpeg

omdat er gleufjes in de schijf zitten zal tijdens een draaiend wiel het signaal knipperen, is het constant dan staat wiel stil en weet het systeem dus dat het moet in grijpen.

grote kans dat er meerdere vormen van abs bestaan natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

waarschijnlijk is het een combinatie van beide, de motor moet weten dat hij alleen moet ingrijpen bij flink vertragen EN hij vergelijkt de rotatiesnelheid van beide wielen
maar dan vind ik het vreemd dat hij bij wheelies stoppies* ingrijpt"? :?

[ Voor 3% gewijzigd door rimpeldinky op 23-12-2008 11:03 . Reden: * ty merc :+ ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 07:44:
waarschijnlijk is het een combinatie van beide, de motor moet weten dat hij alleen moet ingrijpen bij flink vertragen EN hij vergelijkt de rotatiesnelheid van beide wielen
maar dan vind ik het vreemd dat hij bij wheelies ingrijpt"? :?
Maar bij wheelies grijpt die niet in, omdat je dan niet aan het remmen bent.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:35:
[...]

Maar bij wheelies grijpt die niet in, omdat je dan niet aan het remmen bent.
idd maar bij stoppies weer wel waarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:40:
[...]

volgens mij wel ja.. mits ze alletwee tegelijk blokkeren.. de ABS denkt dan dat je stil staat..

Maar in de praktijk zal dat waarschijnlijk niet gebeuren omdat 1 van de 2 wielen wel iets meer grip dan de ander heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Het ABS systeem houdt altijd in de gaten hoe hard je rijdt, dus als je 2 wielen tegelijk blokkeert bij bv. 50km/u denkt je abs echt niet dat je al stil staat. Mocht dat wel zo zijn, dat werkt je abs niet :+
Anders zou je nooit kunnen stoppen met ABS ingeschakeld, als die je snelheid niet bij houdt, omdat je wielen anders nooit zouden kunnen stoppen met draaien. Onder de 5km/u gaat je ABS dan ook gewoon uit.

Stoppies kunnen opzich wel met ABS, hangt een beetje van het systeem af, bij de nieuwe hp2 sport zweeft je achterwiel bij vol remmen een dikke 30cm boven het asfalt voor maximale remdruk.
Bij m'n GS zweeft het achterwiel even boven het asfalt, centimeter of 20 gok ik voordat de abs harder ingrijpt. Ken wel mensen die wel een stoppie kunnen maken op hun r1200gs met ABS aan.

Wheelies heeft het inderdaad geen invloed op, of je moet op je r1200gs ASC hebben> soort tractie controle. Dat voorkomt grote snelheidsverschillen tussen voor en achterwiel. Dat moet je wel uitschakelen wil je hem op het achterwiel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

charrel schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:08:
Het ABS systeem houdt altijd in de gaten hoe hard je rijdt, dus als je 2 wielen tegelijk blokkeert bij bv. 50km/u denkt je abs echt niet dat je al stil staat. Mocht dat wel zo zijn, dat werkt je abs niet :+
Anders zou je nooit kunnen stoppen met ABS ingeschakeld, als die je snelheid niet bij houdt, omdat je wielen anders nooit zouden kunnen stoppen met draaien. Onder de 5km/u gaat je ABS dan ook gewoon uit.

Stoppies kunnen opzich wel met ABS, hangt een beetje van het systeem af, bij de nieuwe hp2 sport zweeft je achterwiel bij vol remmen een dikke 30cm boven het asfalt voor maximale remdruk.
Bij m'n GS zweeft het achterwiel even boven het asfalt, centimeter of 20 gok ik voordat de abs harder ingrijpt. Ken wel mensen die wel een stoppie kunnen maken op hun r1200gs met ABS aan.

Wheelies heeft het inderdaad geen invloed op, of je moet op je r1200gs ASC hebben> soort tractie controle. Dat voorkomt grote snelheidsverschillen tussen voor en achterwiel. Dat moet je wel uitschakelen wil je hem op het achterwiel hebben.
hoe weet je ABS dan dat je nog snelheid hebt als je banden stil staan.. je snelheidsmeter zal dan ook denken dat je stilstaat namelijk..
De enige manier die ik kan bedenken is als je te snel stil zou staan dan mogelijk is en de ABS dan kan inschatten dat dat niet echt stilstaan is maar dat beide willen blokkeren.. er zal wel een redelijk geavanceerd rekenmodel achterzitten waarin de ABS kan inschatten wat er feitelijk gebeurt...
ABS bij <5KPU uit, is dat een BMW iets of is dat bij alle ABS systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Als ik logisch nadenk moet er iets van een maximale vertraging bekend zijn in het systeempje (vanuit de fabriek voorgeprogrammeerd), als hij plots van 50 naar 0 schiet is dat natuurkundig gezien gewoon onmogelijk, dus gaat hij ingrijpen. Moet technisch gezien niet moeilijk zijn denk ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:22:
[...]

Yeah, dat word echt een top dag. Zit je in de snelste groep?
Neh, beginnersgroep... Ik heb pas 2 dagen circuit-ervaring, en een tourfiets :P

Op Assen heb ik uberhaupt nog geen ervaring, daarom wil ik eigenlijk voor 25 mei nog een dagje met begeleiding Assen op. Heeft iemand toevallig een idee wanneer Motorsportlifestyle met hun 2009-data komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:45:
Als ik logisch nadenk moet er iets van een maximale vertraging bekend zijn in het systeempje (vanuit de fabriek voorgeprogrammeerd), als hij plots van 50 naar 0 schiet is dat natuurkundig gezien gewoon onmogelijk, dus gaat hij ingrijpen. Moet technisch gezien niet moeilijk zijn denk ik zo. :)
dat denk ik ook, en er zitten volgens mij wel meer van dat soort regels in.. de eerste ABS systemen voor motoren hadden dat niet en die werkte nogal primitief schijnt, maar tegenwoordig zijn ze veel geavanceerder... met vaak wat meer marges dat je zelf nog een beetje je kunsten kan vertonen (stoppie's etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:49:
[...]

Op Assen heb ik uberhaupt nog geen ervaring, daarom wil ik eigenlijk voor 25 mei nog een dagje met begeleiding Assen op. Heeft iemand toevallig een idee wanneer Motorsportlifestyle met hun 2009-data komt?
Ik wacht al een tijdje op msl maar ze komen maar niet -O-

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:49:
[...]

staat op de site begin 2009, dus denk over 2 of 3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:29:
[...]

staat op de site begin 2009, dus denk over 2 of 3 weken
Jup, even afwachten... Beetje in de gaten houden, en hopen dat de eerste Assen-dagen niet binnen 0.42 nanoseconden zijn volgeboekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik vind assen altijd zo duur van msl. Maar uiteraard gaan we ze zeker weer boeken :P

Oja we hadden het al eerder over die groepen gehad. Nouja, we gaan ons wel vermaken :)

Eventjes duimen allemaal, vanavond komt er een koper voor de Gixxer...

[ Voor 17% gewijzigd door Tylen op 23-12-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Ik lees net droevig nieuws vanuit Frankrijk...
k ben er deze zomer nog in de buurt geweest, maar niet op Le Camping Moto zelf aangezien deze al dicht was. En ik hoorde van de eigenaar van de camping waar ik verbleef dat Jantje zeer ziek was...

Het is een zeer spijtige zaak. Ik hoop dat Pieter het beheer van de camping verder kan zetten, ik ben er altijd graag op bezoek gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Afbeeldingslocatie: http://www.avanandel.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/8601805b.jpg

Vandaag afgehaald :) en meteen 200 km getourd :P

Geen spijt van tot nu toe :P stuurt erg lekker, vermogen is genoeg en lekker soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als 'ie technisch in orde is dan ga je er ook geen spijt van krijgen. Is naar mijn menig nog steeds een van de fijnste sport/tour fietsen waarbij je veel onderhoud gewoon zélf op een simpele manier kunt uitvoeren.

Veel veilige kilometers toegewenst alvast, en misschien zien we je wel een keer verschijnen op één of andere GOT Motorrit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:08:
Als 'ie technisch in orde is dan ga je er ook geen spijt van krijgen. Is naar mijn menig nog steeds een van de fijnste sport/tour fietsen waarbij je veel onderhoud gewoon zélf op een simpele manier kunt uitvoeren.

Veel veilige kilometers toegewenst alvast, en misschien zien we je wel een keer verschijnen op één of andere GOT Motorrit ;)
Klopt. Diversions ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

iemand ervaring met de stinger DSI in motoren? ik twijfel om dit als langetermijninvestering aan te schaffen... zit alleen met de waterdichtheid :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

BertV

Handgemaakt

Metalrick schreef op woensdag 24 december 2008 @ 17:55:
[afbeelding]

Vandaag afgehaald :) en meteen 200 km getourd :P

Geen spijt van tot nu toe :P stuurt erg lekker, vermogen is genoeg en lekker soepel :)
Rijdt prima idd. Ik haal zo´n 1:17 tot 1:18 op voornamelijk B-wegen met veel stoplichten.
Ik heb veel verschillende motoren gereden, van Ducati 748 tot Chopper, maar dit is het meest all-round.
Lekker sturen en toch comfortabel, ook met duo. Voldoende vermogen, wel behoorlijk looiig.
Cardan! _/-\o_

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rimpeldinky schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:56:
iemand ervaring met de stinger DSI in motoren? ik twijfel om dit als langetermijninvestering aan te schaffen... zit alleen met de waterdichtheid :p
Ik snap niet dat je een investering wil doen in een produkt wat je eigen tekortkomingen moet goedmaken........ >:)

Rechterhand ... én opletten

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 24-12-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Beetje jammer dat ik maar van die korte stukjes rij ( < 30 km ) krijg het verbruik maar niet boven de 1:22. Ritje naar Deventer en terug ( 2 x 145km ) leverde 1:25 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://trydeal.com/motorcycle/motorcycle.html

Is dit niks voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik denk niet dat het rimpeldinky enkel om de GPS tracking te doen is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:36:
Een stinger met ingebouwde kentekenklapper lijkt mij al helemaal tof. Dat het kenteken vanzelf inklapt als je te hard langs een flitspaal / controle gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Rimpeldinky? Die jongen waarmee ik mijn VF heb geruild tegen een XT?

Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/upload/Henno-Rit/kombike-1.jpg

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:36:
die link was ook voor een nummerplaat omklap systeem B-) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 19:59

Mud

Vandaag geslaagd (eindelijk) voor avb \o/

Om 3uur had ik examen, kwam om kwart over 2 in eindhoven aan, kon nog gauw 15-25 minuten oefenen, daana me eigen aangemeld bij de examinator.

Alles ging voldoende-goed. Over de vertragingsoefening was de examinator net tevreden en ook de remproef mocht ietstje beter (te veel geremd @ einde, maar motor schoot niet in abs & evenwicht was goed). 7/7 goed dus ;)

Als ik van tevoren niet vlug had geoefend was het zeker niet gelukt :P

Op naar de avd! Volgende week weer les :D

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

komkommer schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:50:
[...]

Rimpeldinky? Die jongen waarmee ik mijn VF heb geruild tegen een XT?

[afbeelding]
dezelfde ;) helaas hield de VF er na 400km mee op, drijfstang kwam ongeveer door het blok naar buiten geknald :X

toen heb ik et gehad met de 2ehands motoren en een nieuwe uit krat gekocht :P

blij dat mijn XTtje het beter maakt :D in haar natuurlijke omgeving

oh en betreffende de stinger dsi, ik heb meerdere redenen voor die optie. ik wil EN gps tracking, EN kilometer registratie en die mogelijkheid tot radarverklikkert is mooi meegenomen

[ Voor 20% gewijzigd door rimpeldinky op 25-12-2008 00:16 ]

*burp*

• komkommer

komkommer

Koffie

rimpeldinky schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:14:
[...]

dezelfde ;) helaas hield de VF er na 400km mee op, drijfstang kwam ongeveer door het blok naar buiten geknald :X

toen heb ik et gehad met de 2ehands motoren en een nieuwe uit krat gekocht :P

blij dat mijn XTtje het beter maakt :D in haar natuurlijke omgeving

oh en betreffende de stinger dsi, ik heb meerdere redenen voor die optie. ik wil EN gps tracking, EN kilometer registratie en die mogelijkheid tot radarverklikkert is mooi meegenomen
:| Dat is een naar einde van mijn VF waar ik zoveel tijd in heb gestoken om dat blok weer in orde te krijgen. Enig idee wat de oorzaak was? Naar mijn weten had de eigenaar voor mij zogoed als alle lagers vervangen en toen ik de koppen eraf haalde zagen de nokkenassen er ook nog erg goed uit dus ik ging er bijna vanuit dat hij een complete blokrevisie had laten uitvoeren. Jammer man, ik heb na het knutselen aan het blok toch nog een paar duizend kilometers erop gezet en ik had niks raars meer gehoord.

Wat heb je nu dan?

Makerij Hofman

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

komkommer schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:31:
[...]

:| Dat is een naar einde van mijn VF waar ik zoveel tijd in heb gestoken om dat blok weer in orde te krijgen. Enig idee wat de oorzaak was? Naar mijn weten had de eigenaar voor mij zogoed als alle lagers vervangen en toen ik de koppen eraf haalde zagen de nokkenassen er ook nog erg goed uit dus ik ging er bijna vanuit dat hij een complete blokrevisie had laten uitvoeren. Jammer man, ik heb na het knutselen aan het blok toch nog een paar duizend kilometers erop gezet en ik had niks raars meer gehoord.

Wat heb je nu dan?
geen flauw idee, ik was net 2 km onder weg van mijn werk, ze ging 100 meter bij een honda dealer stuk dus daar heb ik er nog even na laten kijken (naar huis was 10 km duwen :+) en hij wist het ook zo gauw niet.

nu rij ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m56/rimpeldinky/2008%20suzuki%20GSX650F/103_PANA_014.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door rimpeldinky op 25-12-2008 12:58 ]

*burp*

• Tylen

Tylen

Gisteren de nieuwe Racer opgehaald *O* *O*

Heb nu een Yamaha R6 uit 2006.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Mud schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:12:
Vandaag geslaagd (eindelijk) voor avb \o/

Om 3uur had ik examen, kwam om kwart over 2 in eindhoven aan, kon nog gauw 15-25 minuten oefenen, daana me eigen aangemeld bij de examinator.

Alles ging voldoende-goed. Over de vertragingsoefening was de examinator net tevreden en ook de remproef mocht ietstje beter (te veel geremd @ einde, maar motor schoot niet in abs & evenwicht was goed). 7/7 goed dus ;)

Als ik van tevoren niet vlug had geoefend was het zeker niet gelukt :P

Op naar de avd! Volgende week weer les :D
Gefeliciteerd. Ik heb hem ook net 2 weken binnen. Begin januari de AVD.

AVB ging echt perfect, van tevoren nog een uur gelest en tijden het examen op het TT circuit gingen alle oefeningen met gemak in 1 keer goed. Ik had de oefeningen nog nooit zo goed gedaan. Na 5 minuten waren we al klaar *O*

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 19:59

Mud

André schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:35:
[...]

Gefeliciteerd. Ik heb hem ook net 2 weken binnen. Begin januari de AVD.

AVB ging echt perfect, van tevoren nog een uur gelest en tijden het examen op het TT circuit gingen alle oefeningen met gemak in 1 keer goed. Ik had de oefeningen nog nooit zo goed gedaan. Na 5 minuten waren we al klaar *O*
Thanx :9

Mja, de langzame slaom ging tijdens het oefeningen ook nooit echt goed terwijl ik hem deze keer ook zo deed :+ Ik was ook na 5 min al klaar _/-\o_

Heb momenteel nog 7 AVD lessen gepland staan (tot 2 februari) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
Gisteren kerstdag gevierd in stijl :P Met passagier een ritje gemaakt naar Parijs. Deels secundaire wegen, deels snelweg. Heerlijke machine blijft het. Het was iets van een 750 km, heen en terug, en ik had geen centje pijn. Wel erg koud aan m'n handen uiteindelijk :P Voor de passagierster begon het na 300km wel wat vervelend te worden. Ze heeft slechte kniëen van het volleyballen (sport is gezond), en door zo lang met de benen geplooid te zitten begon dat toch pijn te doen. Op de terugweg om de 40km stoppen om de benen te strekken. Terwijl ik ondertussen m'n handen warmde aan de uitlaat :+
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410469.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410485.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410487.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410504.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410514.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410550.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Ninja/P1410572.jpg

Verbruik viel me ook mee. 5.5-6 liter

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Heb sinds woensdag al dik 400 kilometer gereden op mn diversion :) echt een heerlijke fiets :) en dankzij de handvatverwarming geen koude handen met dit weer :P Het rijden gaat ook super lekker :) merk dat ik steeds soepeler de bochten doorga en ook met passagier nog goed kan sturen :)

Iedereen hier verklaart mij voor gek dat ik met dit weer de auto laat staan en met de motor ga :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MMach schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:48:
Gisteren kerstdag gevierd in stijl :P Met passagier een ritje gemaakt naar Parijs. Deels secundaire wegen, deels snelweg. Heerlijke machine blijft het. Het was iets van een 750 km, heen en terug, en ik had geen centje pijn. Wel erg koud aan m'n handen uiteindelijk :P Voor de passagierster begon het na 300km wel wat vervelend te worden. Ze heeft slechte kniëen van het volleyballen (sport is gezond), en door zo lang met de benen geplooid te zitten begon dat toch pijn te doen. Op de terugweg om de 40km stoppen om de benen te strekken. Terwijl ik ondertussen m'n handen warmde aan de uitlaat :+
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Verbruik viel me ook mee. 5.5-6 liter
Zo hoort het, gewoon ff dagje op de motor naar Parijs. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
Ik zit eigenlijk te springen om te gaan motorrijden, maar heb er echt het geld niet voor op dit moment.
Daarom zat ik te denken om eentje van een paar honderd euro te kopen (max 400) en daarop te gaan rijden.

Is dat een slimme gedachte, of kan ik beter dat geld opzij zetten / bewaren en 'later' een motor te kopen?

'T is erg frustrerend, zie in m'n kast een mooi motorpak hangen maar heb het nog niet kunnen gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 10-10 21:51

Twhomp

Stayin' Alive

Ohjee...

* Twhomp zit toch wel erg vaak naar een YZF750R te kijken.

Moet maar eens gaan kijken in het echt en er even op gaan zitten. Jammer dat het nu net zo koud geworden is.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik ben net stout geweest. Afgelopen Woensdag avond me nieuwe racer opgehaald. En kon met net niet beheersen en heb lekker een rondje erop gereden :P Damn was is het koud hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:20:
Ik ben net stout geweest. Afgelopen Woensdag avond me nieuwe racer opgehaald. En kon met net niet beheersen en heb lekker een rondje erop gereden :P Damn was is het koud hahaha.
Watje ;) Vanmiddag ook ff met de R6 weggeweest om een ander uitlaatje aan te laten meten ....

Leovince systeempje is besteld, dus volgend jaar weer lekker geluid :9

Afbeeldingslocatie: http://www.douda.com/oscommerce/images/Leo%20Vince%20SBK%20Slip%20On%20Factory%20Evo2%20Carbon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:36
Tylen schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:20:
hehe..nice...je hebt vast niet rustig aan gedaan ;)

hier ook...zo koud, stapte bijna aan de verkeerde kant van de dijk af...(ging ook ietsje harder dan toegestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

M3rcury schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:16:
[...]

Dus in de winter heb je in principe minder aan abs omdat de grip minder is (en dus later (of te laat) ingrijpt. Of begrijp ik het dan verkeerd?
Klopt.
Tenminste, je grip is sws minder, met of zonder abs. Je remweg bij -5 zal dus langer zijn dan bij +25 omdat je abs sneller ingrijpt.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 01:45:
bestaan blijkbaar veel theorieen over abs :D

ik heb altijd geleerd dat er ledje op de abs schijf gericht staat met daarachter een lichtsensor

[afbeelding]

omdat er gleufjes in de schijf zitten zal tijdens een draaiend wiel het signaal knipperen, is het constant dan staat wiel stil en weet het systeem dus dat het moet in grijpen.
en als er modder of remstof op het ledje komt?

ABS werkt dus niet met ledjes, maar met elektromagneten die pulsen krijgt van de abs krans. Uiteraard hoort daar je snelheid(smeter) ook bij; ABS moet "weten" hoe hard je rijdt, en hoe hard je dus vertraagd.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

0uTsIdEr84 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:05:
[...]

hehe..nice...je hebt vast niet rustig aan gedaan ;)

hier ook...zo koud, stapte bijna aan de verkeerde kant van de dijk af...(ging ook ietsje harder dan toegestaan)
Denk dat ie ook niet te opvallend bezig is geweest, zo zonder kenteken enzo :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:59

Wokschotel

Op 6 wielen

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:31:
[...]

Watje ;) Vanmiddag ook ff met de R6 weggeweest om een ander uitlaatje aan te laten meten ....

[afbeelding]
:9 ik ben benieuwd

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:11:
[...]

Denk dat ie ook niet te opvallend bezig is geweest, zo zonder kenteken enzo :+
Idd ;) Moest het tenslotte ff aan me maten laten zien :P Maar hij wil wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:31:
[...]

[afbeelding]
Mooie demper. Velly nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Vandaag nog even een paar uurtjes wezen spelen in de Kuil bij ijmuiden met een buurman van me. Die speelde met z'n camera dus ;)
Kwamen een paar leuke plaatjes uit. Het rijden gaat alweer wat soepeler, kost wat minder energie dan aan het begin dat ik weer met offroad rijden begon. En een smile onder die helm :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/klein%20xr1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~charrel/klein%20xr2.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 28-12-2008 20:42 . Reden: Thumbnails maken svp :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zooooo, mooi setje staalomvlochten remleidingen gekocht :9 Moest toch de remvloeistof gaan vervangen, dus dan kan die 30e voor remleidingen er ook wel bij :Y Helaas kijk je dan ook wat verder op site's en kom je tot de conclusie, dat je ook een handkettingspanner en een remschakelsetje wilt :X

Denk dat ik er ook maar rizoma rem- en koppelingshendel bij bestel :Y is weer eens wat anders dan die pazzo's

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkstrading.nl/xcart/files/product_images/Rizoma/Sport%20Univ/LEV-BR.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 29-12-2008 11:17 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Allemaal weer aan het spelen / speelgoed gekocht.? :P

Ik zit nu wel weer te dubben of ik de Twin moet verkopen of niet. Gister alles weer terug gekregen van de dealer en hij's weer 100% Het achterwiel staat er ook weer recht in :) Maar goed ennu? Ik ga'm vandaag poetsen en online zetten op marktplaats een andere motor kan toch pas als ik deze heb verkocht dus wellicht dat de hogere machten ingrijpen en ik 'm niet kwijt kan. Moeilijk,moeilijk,moeilijk

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:32:
Allemaal weer aan het spelen / speelgoed gekocht.? :P
Ja, ben lekker wat spulletjes aan het kopen, en poetsen..Tenminste tot gister. Ik wilde naar mijn snorrie toe, en tot mijn verbazing was mijn trapfiets gejat :(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

aaajeetee schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:58:
Ik zit eigenlijk te springen om te gaan motorrijden, maar heb er echt het geld niet voor op dit moment.
Daarom zat ik te denken om eentje van een paar honderd euro te kopen (max 400) en daarop te gaan rijden.

Is dat een slimme gedachte, of kan ik beter dat geld opzij zetten / bewaren en 'later' een motor te kopen?
Als je goed zoekt en een beetje mazzel hebt, kun je best wel wat leuks vinden. Hangt er maar net vanaf wat je eisen zijn. Voor dat budget kan het misschien ook geen kwaad om een beetje handig te zijn denk ik.
Ik heb zelf een paar maanden geleden een BMW R850RT gekocht voor €2400. Heerlijk ding, met electrisch scherm en handvatverwarming en al. Niet veel voor een BMW vind ik zelf.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:12:
Zooooo, mooi setje staalomvlochten remleidingen gekocht :9 Moest toch de remvloeistof gaan vervangen, dus dan kan die 30e voor remleidingen er ook wel bij :Y Helaas kijk je dan ook wat verder op site's en kom je tot de conclusie, dat je ook een handkettingspanner en een remschakelsetje wilt :X

Denk dat ik er ook maar rizoma rem- en koppelingshendel bij bestel :Y is weer eens wat anders dan die pazzo's

[afbeelding]
Lekkerrrrrr. Wat is een handkettingspanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:22:
[...]

Lekkerrrrrr. Wat is een handkettingspanner?
Zo'n ding

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkstrading.nl/xcart/files/product_images/Lightech/TEH.jpg

Gilles heeft ze ook, maar die zijn vele malen duurder.

Voordeel hiervan is, dat je de streepjes goed kan uitlijnen en hem daarna niet meer hoeft na te kijken met een laser. + dat je hem met de hand kan spannen (maar je hebt waarschijnlijk nog een tang nodig :+ )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet inderdaad wel behoorlijke klauwen hebben als je je ketting kan handspannen terwijl de asbouten strak aangedraaid zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:32:
[...]

Zo'n ding

[afbeelding]

Gilles heeft ze ook, maar die zijn vele malen duurder.

Voordeel hiervan is, dat je de streepjes goed kan uitlijnen en hem daarna niet meer hoeft na te kijken met een laser. + dat je hem met de hand kan spannen (maar je hebt waarschijnlijk nog een tang nodig :+ )
O zo'n porno ding :P Die heb je toch ook nog in cobinatie met doblo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:43:
Je moet inderdaad wel behoorlijke klauwen hebben als je je ketting kan handspannen terwijl de asbouten strak aangedraaid zitten. ;)
Hahaha nee hoor :P Die hoeven hiermee niet los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:45:
[...]

O zo'n porno ding :P Die heb je toch ook nog in cobinatie met doblo's?
ja, maar dan in de vorm van haken. Maar bij deze zijn die extreem lelijk :P dus ik hou het gewoon met doblo's in mijn achterbrug :P

Afbeeldingslocatie: http://special.hocoparts.com/z1000/images/front/gillesacm.jpg
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:43:
Die hoef je dus niet meer los te halen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door M3rcury op 29-12-2008 12:52 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Heb ik eindelijk mijn rijbewijs op kunnen halen, start het kreng :X niet (de hele nacht buiten gestaan). Volgens mij heb ik em ook helemaal verzopen, want na een tijdje doorstarten komt er een knal uit de uitlaat waar je U tegen zegt.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij gewoon start? (het is een fzr 600 btw)
Vorige week donderdag startte hij nog gewoon snel...
Pagina: 1 ... 82 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.