ND863 schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:24:
[...]
"Weet je hoe gevaarlijk het is om tussen de auto's door te rijden. Soms wil ik een baan opschuiven naar rechts en voor je het door hebt zoeft er een motor vlak langs je, levensgevaarlijK!"
-Ja, en en wie toont er dan hier verminderd kijkgedrag? En waarom moeten wij rekening houden met het feit dat jij niet aan het verkeer kan deelnemen en daarop anticiperen?
Ik denk dat beiden gelijk hebben. Ik rij zelf ook motor, maar voornamelijk auto. De laatste tijd stappen (door de files natuurlijk) steeds meer mensen op de motor en ik moet zeggen dat het aantal morons dat gewoon met 100kmh tussen de file (of als men alweer rijdt) scheurt toeneemt. En ze doen dat ook op gevaarlijke plekken. Blijkbaar hebben een hoop motorrijders niet het inzicht om te bedenken dat als er een baan bij komt/afgaat het helemaal niet zo slim is om tussen de auto's door te crossen. Op die plaatsen wordt er vaker van baan gewisseld, het verkeer stroopt op bepaalde banen op en daardoor wisselen mensen vrij plotseling van baan.
Ongeacht wie er dan fout is, het blijft als motorrijder gevaarlijk om op die plekken tussen de auto's door te rijden. En die vijandige houding over en weer doet ook geen goed. Ik vind tussen de auto's rijden prima, maar ook de motorrijder moet zijn verantwoordelijkheid kennen en het gevaar kunnen inschatten. Als ik anderhalf uur in de file heb gestaan na een dag werken, kun je nu eenmaal niet verwachten dat ik nog helemaal 100% fris ben. En ik kijk dan ook niet bij elke beweging die ik maak. Uiteraard kijk ik wel als ik van baan verander, maar je kunt nu eenmaal (ongemerkt) binnen je baan een beetje zwalken.
Gevaar inschatten komt voorlopig wel van 2 kanten. En daarbij: als je dood bent, heb je niet veel aan voorrang natuurlijk...
Ik gooi niet iedereen op 1 hoop, maar de afgelopen jaren is het aantal motorrijders dat zich bijzonder onverantwoordelijk gedraagt bij het tussen de file door rijdt behoorlijk toegenomen. En die lui verpesten het. De minder nadenkende autorijder roept dan meteen weer dat 'die motorrijders' zo gevaarlijk bezig zijn.
Persoonlijk vind ik de motor voor woon-werk niet fijn. Zal wel door de leeftijd komen, maar ik vind tussen die file door rijden veel te link tegenwoordig. Bovendien heb ik de motor voor de lol en ik merk dat ik niet ontspannen rijdt in de file. Doe ik liever in mijn blikje met een lekker muziekje op en verwarming aan.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.