Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.360 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:01:
[...]

[video]
Zeer effectief tot 70km/h of zo, daarna niet meer met de helm dicht. Was toch zalig cruisen zo met muziekje. Maarja, dat was dan ook een twinnetje met onder de 7k rpm een zeer geciviliseerd geluid. Met de kawa is dat net iets minder :p
met zulke muziek wieg je ze natuulijk just in slaap ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:21
Chakotay schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:54:
Speakerset op een motor?

* Chakotay heeft alleen zo'n grote langwerpige speaker ergens naast het achterwiel hangen :+
hehe...ikke luister stereo...van het merk akra _/-\o_ maar ik heb ook dopjes...alleen gaat ie dan zachter als ik die indoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik weet hoe een motor klinkt als hij over het asfalt schuift. :(

Rij met gas los naar rotonde toe (geen rem) moest naar rechts. en motor gleed gewoon onder me kont vandaan.

Schade:
- Bij me voorruit aan de zijkant een scheur van 4/5 cm.
- Richtingwijzer voor hangt op half zes
- Onderkuip flink opgeschuurt.

Baal d'r flink van! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-O-

Zelf nog wel ok?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen scheurtje.

Het ging met 10/15 km per uur.

Motor gleed gewoon superlang door vanwege gladheid... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

da's idd erg balen, met ijzel is het altijd link...

Ik werk deze dagen ook zoveel mogelijk thuis en als ik naar kantoor ga dan vertrek ik meestal na 10:00 zodat de wegen al goed bereden zijn...
Gelukig heb ik de luxe om mijn werktijden en plek redelijk flexibel in te delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14

_Apache_

For life.

Oef minder, zelf hoop ik dat ik men crashpads echt nooit nodig zal hebben, maargoed, dat heb je nou eenmaal niet volledig in de hand.

Ik hoop dat het vandaag is goed gaat regenen - niet als k zelf rij natuurlijk :+ - maar een weg hier in het dorp ligt helemaal onder kleine steentjes en zand, echt heel irritant, moet er overheen kruipen om voorbij die weg te komen. :/

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kan je de gemeente niet verzoeken om die weg schoon te maken? Ik heb ook wel eens een mailtje richting gemeente Amersfoort gestuurd met de melding dat een weg een grote grindbak was geworden. Netjes dezelfde dag nog antwoord gekregen, en een paar dagen later was alles opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Rij wel even langs, onze gemeente staat er niet bepaald om bekend om snel te reageren. Goed idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:00:
Kan je de gemeente niet verzoeken om die weg schoon te maken? Ik heb ook wel eens een mailtje richting gemeente Amersfoort gestuurd met de melding dat een weg een grote grindbak was geworden. Netjes dezelfde dag nog antwoord gekregen, en een paar dagen later was alles opgeruimd.
Toen ze al die middenverhoogte dingen hadden opgevuld? dat ging idd nergens over.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:34:
[...]

Toen ze al die middenverhoogte dingen hadden opgevuld? dat ging idd nergens over.
Hm?

Dit ging over de Coelhosterweg, vanaf de N199 tussen de weilanden door richting Baarn/Eemmbrugge. Leuk slingerweggetje :) Die had toen nieuw asfalt gekregen, maar ze hadden de boel achtergelaten met een laag los grind over de volledige breedte van het wegdek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:45:
[...]

Hm?

Dit ging over de Coelhosterweg, vanaf de N199 tussen de weilanden door richting Baarn/Eemmbrugge. Leuk slingerweggetje :) Die had toen nieuw asfalt gekregen, maar ze hadden de boel achtergelaten met een laag los grind over de volledige breedte van het wegdek :X
als je vanaf die megemegamega rotonde (van beton vanaf soest) amersfoort binnenrijdt, heb je aan de binnenkant een verhoogte berm zitten, die hadden ze vorig jaar opgevuld met grind, en daarvan lag heel veel op straat (ook in de rest van amersfoort)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ah, de stichtse rotonde... Daar hadden ze ook een tijdje van die mooie baanbrede plakkaten met 50 opgeplakt, die zijn gelukkig ook weer weg :X Die betonplaten zijn van zichzelf al brak genoeg...

Wel leuk om met je 500 overheen te driften waarschijnlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:53:
Ah, de stichtse rotonde... Daar hadden ze ook een tijdje van die mooie baanbrede plakkaten met 50 opgeplakt, die zijn gelukkig ook weer weg :X Die betonplaten zijn van zichzelf al brak genoeg...

Wel leuk om met je 500 overheen te driften waarschijnlijk :P
ik vind het maar een but rotonde, sowieso is door amersfoort heen rijden gaar, met al die stoplichten die vooral niet aan een groene stroom doen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Groene golf op de stadsring werkt prima als je gemiddeld 70 aanhoudt 8)7

Maarja, probeer dat maar eens overdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:01:
Groene golf op de stadsring werkt prima als je gemiddeld 70 aanhoudt 8)7

Maarja, probeer dat maar eens overdag...
En je mag er 50 mooi is dat *O* (of ik rijd gewoon helemaal verkeerd :+ )

hier in den haag op de loserlaan ook. Als je 65 rijdt werkt het prima, maar 50 sta je gewoon bij ELK licht weer voor rood.

No signature required.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:01

steveman

Comfortabel ten onder

M3rcury schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:28:
[...]

En je mag er 50 mooi is dat *O* (of ik rijd gewoon helemaal verkeerd :+ )

hier in den haag op de loserlaan ook. Als je 65 rijdt werkt het prima, maar 50 sta je gewoon bij ELK licht weer voor rood.
De diepenring in Groningen is ook een ramp wat dat betreft... de ring trouwens ook...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hmm, er zit nu een yoghurt-achtige substantie op men motor. Toen ik rustig tussen de auto's door reed op een dubbelbaans weg ( n206 van zoeterwoude naar leiden ), zag ik te laat dat er een pakje ochtenddrink/yoghurt midden op de weg lag. * ploff *. :9

Maar de deuren van de koekblikkers naast me waren meer besmeurd dan mijn motor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
hmz, gister met 20km/h een kruising op mijn zijkant genomen, rechtop werd saai :+
Had net gevroren en ik reed op kruising af, eventjes aan de rem om voorang te verlenen en toen ging ik neer. Gelukkig nie snel, en kwam ik met mijn helm in de bloempjes ipv stoeprand, dus die gebruik ik stiekem nog :P

Bescherm stukje van mijn koelblok eraf, en voetpedaal wat scheef. Na rechtbuiging en grondige inspectie met een tweede iemand maar ff onder begeleiding naar tankstation gereden en daarna alleen door van Helmond naar Maastricht.
Fuck wat was dat koud, brrrrrrr. Moest ook nog helft langs het kanaal met helm open omdat ik niks zag met beslagen + tegenliggers. Blij dat ik achter een grote vrachtwagen kon hangen die mij de (onverlichte)weg wees en voorwerwarmde.
Moet zeggen dat ik nu erg voorzichting ben met bochten en de voetrem :S soms kom ik gewoon te ruim uit omdat ik niet meer zo makkelijk dat ding scheef leg, vanmiddag eens afleren, hehe

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sibylle schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:32:
hmz, gister met 20km/h een kruising op mijn zijkant genomen, rechtop werd saai :+
Had net gevroren en ik reed op kruising af, eventjes aan de rem om voorang te verlenen en toen ging ik neer. Gelukkig nie snel, en kwam ik met mijn helm in de bloempjes ipv stoeprand, dus die gebruik ik stiekem nog :P

Bescherm stukje van mijn koelblok eraf, en voetpedaal wat scheef. Na rechtbuiging en grondige inspectie met een tweede iemand maar ff onder begeleiding naar tankstation gereden en daarna alleen door van Helmond naar Maastricht.
Fuck wat was dat koud, brrrrrrr. Moest ook nog helft langs het kanaal met helm open omdat ik niks zag met beslagen + tegenliggers. Blij dat ik achter een grote vrachtwagen kon hangen die mij de (onverlichte)weg wees en voorwerwarmde.
Moet zeggen dat ik nu erg voorzichting ben met bochten en de voetrem :S soms kom ik gewoon te ruim uit omdat ik niet meer zo makkelijk dat ding scheef leg, vanmiddag eens afleren, hehe
Koelblok? Rij jij AMD of Intel? :P Check ff of het niet ergens gescheurd is waardoor het niet perse lekt maar wel zweet en dus ook vloeistof verliest. Voetrem is alleen voor nood.....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ROFLASTC schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:10:
[...]

Koelblok? Rij jij AMD of Intel? :P Check ff of het niet ergens gescheurd is waardoor het niet perse lekt maar wel zweet en dus ook vloeistof verliest. Voetrem is alleen voor nood.....
Nou, als je het mij vraagt is ie meer voor krap bochtenwerk. Bij nood kun je je beter concentreren op de voorrem.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:18:
[...]

Nou, als je het mij vraagt is ie meer voor krap bochtenwerk. Bij nood kun je je beter concentreren op de voorrem.
De voorem is 80/90% van je remkracht. De achterrem haal ik erbij als ik met de voorrem nog niet op tijd stil zou staan. Voor krappe bochten of draaien zou ik alleen de achterrem gebruiken om de hoeveelheid gas te doseren zoals je met stapvoets rijden hebt geleerd en zelfs dat doe ik nooit eigenlijk. Voorbereiding is natuurlijk ook een deel van het rijden. Als het glad is pas ik van te voren mijn gedrag aan en zeer zeker niet met de achterrem remmen. het verleis van grip is vrij funest als je motor nog rechtdoor wilde waar jij al de bocht om wil.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Voetrem gebruik ik meestal gewoon automatisch lichtjes erbij, remt een stuk lekkerder bij deze motor (honda magna) dan alleen voorrem. Bij kruising was het niet zo dat ik voetrem vol intrapte hoor :P Gewoon voorrem en licht de voetrem, en daar gingen mijn wielen :(

Terugweg heb ik ook vrijwel alleen geremt op de motor en de voorrem, ben gewoon huiverig bij voetrem nu :S

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sibylle schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:32:

Je brengt het iig leuk ;) Kijk eens naar pinlock voor het beslaan van je vizier. Dat werkt echt als de brandweer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een "pinlock" vizier er inzetten werkt inderdaad het beste maar totdat je zo'n ding aangeschaft hebt: Een beetje afwasmiddel (Dreft werkt het beste) aan de binnenkant en buitenkant van je vizier smeren werkt óók goed (tijdelijk).

• Vizier van je helm afhalen ;)
• Vizier met een beetje afwasmiddel onder de warme kraan goed schoenmaken (gewoon met je handen).
• Vizier goed afspoelen.
• Beetje afwasmiddel op het vizier doen aan beide kanten.
• Goed inwrijven met je vingers tot je het bijna niet meer ziet, of dat het licht gaat schuimen.
• Vizier nogmaals goed afspoelen (zonder er met je handen overheen te wrijven).
• Vizier zachtjes afdrogen met een (katoenen) theedoek
• Vizier weer monteren..... én klaar is ...

Lijkt een hoop werk, maar is met een minuutje of anderhalf gedaan ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
wimmel_1 schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:26:
Een "pinlock" vizier er inzetten werkt inderdaad het beste maar totdat je zo'n ding aangeschaft hebt: Een beetje afwasmiddel (Dreft werkt het beste) aan de binnenkant en buitenkant van je vizier smeren werkt óók goed (tijdelijk).

• Vizier met een beetje afwasmiddel onder de warme kraan goed schoenmaken (gewoon met je handen).
• Vizier goed afspoelen.
• Goed inwrijven met je vingers tot je het bijna niet meer ziet, of dat het licht gaat schuimen.

En dan bij de eerste de beste regenbui eruit zien als een vaatwasser waar dreft vloeibaar in is gebruikt ipv een afwasblokje :+

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:26:

• Vizier goed afspoelen.

Dat werkt totdat je vizier vies wordt, of bij die irritante motregen of mist :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

Of je haalt een flesje FogX :p

FogX aan de binnenkant en RainX aan de buitenkant, klaar :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
ik heb nu zo'n inplak schermpje. In de binnenkant van het vizier een (gekleurd) schermpje dat aan de rand vastzit. Het werkt redelijk, behalve als het echt koud is met een dicht vizier :(
Groot nadeel is dat dat schermpje erg snel viez/beschadigd wordt, overdag is het prima maar als het donker is met lampen zie ik duidelijker met vizier open.
Eens erafpoetsen en zo'n pinllock bestellen misschien, als ik geld heb :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sibylle schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:40:
ik heb nu zo'n inplak schermpje. In de binnenkant van het vizier een (gekleurd) schermpje dat aan de rand vastzit. Het werkt redelijk, behalve als het echt koud is met een dicht vizier :(
Groot nadeel is dat dat schermpje erg snel viez/beschadigd wordt, overdag is het prima maar als het donker is met lampen zie ik duidelijker met vizier open.
Eens erafpoetsen en zo'n pinllock bestellen misschien, als ik geld heb :P
pinlock is niet zo duur, 25e ofzo inc inboren (bij mijn werk dan)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
Manman, moeilijk om discussies aan te gaan met niet motorijders over het nut van motorijden. Vooral dan omdat het eigenlijk nagenoeg geen voordelen heeft die er echt toe doen en het zo gevaarlijk is.
Ik kan het niet eens een geldige reden bedenken waarom ik het doe. Omdat het zo leuk is, omdat ik me er goed bij voel, omdat ik ervan geniet met volle teugen en het mij zwaar zou vallen om te stoppen?
De risico's en de gevolgen kennen en ze toch nemen is gewoon inherent irrationeel. En maakt een goede dicussie onmogelijk. Ik wil hier nu niet deprimerend gaan doen ofzo, maar wat is het nut? Is the juice worth the squeeze?

En oh ja, ik denk er nog niet aan om te stoppen, maar er eens over nadenken kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind motorrijden iets mytisch hebben. Wild westen achtig, met je paard door de woestijn. Jij en je machine, samen ben je een.

Of ik heb teveel bier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 16:47
Waarom houden mensen van lekker maar ongezond eten, waarom doen mensen mee aan de loterij?
Niet direct rationeel, maar het verschaft genoegen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

MMach schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:35:
Manman, moeilijk om discussies aan te gaan met niet motorijders over het nut van motorijden. Vooral dan omdat het eigenlijk nagenoeg geen voordelen heeft die er echt toe doen en het zo gevaarlijk is.
Ik kan het niet eens een geldige reden bedenken waarom ik het doe. Omdat het zo leuk is, omdat ik me er goed bij voel, omdat ik ervan geniet met volle teugen en het mij zwaar zou vallen om te stoppen?
De risico's en de gevolgen kennen en ze toch nemen is gewoon inherent irrationeel. En maakt een goede dicussie onmogelijk. Ik wil hier nu niet deprimerend gaan doen ofzo, maar wat is het nut? Is the juice worth the squeeze?

En oh ja, ik denk er nog niet aan om te stoppen, maar er eens over nadenken kan geen kwaad :)
Vervelend inderdaad.
Op mn werk:
"Waarom moet jij eigenlijk zo nodig op de motor?"
- Waarom wil jij zo graag onwendbaar zijn en lekker in de file staan?
"Weet je hoe gevaarlijk het is om tussen de auto's door te rijden. Soms wil ik een baan opschuiven naar rechts en voor je het door hebt zoeft er een motor vlak langs je, levensgevaarlijK!"
-Ja, en en wie toont er dan hier verminderd kijkgedrag? En waarom moeten wij rekening houden met het feit dat jij niet aan het verkeer kan deelnemen en daarop anticiperen?

Dan worden ze gauw stil. Overigens vind ik tussen de files doorrijden een mooie bijkomstigheid, maar uiteindelijk is het rijden zelf toch wel geniaal. Kan niet wachten om een motor te huren in Zuid-Afrika :9~

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ND863 schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:24:
[...]

Vervelend inderdaad.
Op mn werk:
"Weet je hoe gevaarlijk het is om tussen de auto's door te rijden. Soms wil ik een baan opschuiven naar rechts en voor je het door hebt zoeft er een motor vlak langs je, levensgevaarlijK!"
-Ja, en en wie toont er dan hier verminderd kijkgedrag? En waarom moeten wij rekening houden met het feit dat jij niet aan het verkeer kan deelnemen en daarop anticiperen?

Dan worden ze gauw stil. Overigens vind ik tussen de files doorrijden een mooie bijkomstigheid, maar uiteindelijk is het rijden zelf toch wel geniaal. Kan niet wachten om een motor te huren in Zuid-Afrika :9~
Ik kan niet wachten om dit jaar het record stelvio pas omhoog en naar beneden te breken :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@M3rcury .... Check de foto in m'n MotorStek profiel onder "meest lekkere bochten combinatie" ..... en leef jezelf daar eens een dag uit :+

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 14-12-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:52:
@M3rcury .... Check de foto in m'n MotorStek profiel onder "meest lekkere bochten combinatie" ..... en leef jezelf daar eens een dag uit :+
ligt dat daar een beetje in de buurt? ik wil namelijk alleen stelvio gereden om daar gereden te hebben, meeste passen daar in de buurt zijn nog beter om te rijden met de motor, en beter wegdek. maar stelvio kent iedereen *D

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

Trollstigen !

:p

Haarspelden, slingers, 90°, wat rechte stukken,... en dat allemaal in een ongelooflijk landschap :P

[ Voor 52% gewijzigd door DinX op 14-12-2008 23:45 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

MMach schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:35:

ND836 zegt het eigenlijk al. De ogenschijnlijke gevaren zijn er niet wegens de (noodzakelijk) verhoogde rijvaardigheid van motorrijders. Mensen in auto's krijgen het niet voor mekaar om voorzichzelf en anderen te zorgen op de weg en dat is jammer. Neem daarbij de flexibiliteit en financiele voordeligheid qua bezit van motoren en je zult zien dat motorrijden alleen maar leuk is. Je moet wel sportief bezig zijn tijdens het rijden en er is niks leukers dan tintelend eraf stappen als de rolemmer piloten nog half-slapend op werk verschijnen. Ik heb geen auto en door het geld wat ik hiermee per jaar bespaar zit ik elke vakantie in een hotel en niet op een koude verregende camping.

zo... Als je ze daarmee niet op de kast krijgt :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
Idd, toch een paar nuttige argumenten :P

En nu een hele week geen motorijden omdat ik naar een of ander seminarie moet, de hele fricking week. Meh
Drive safely everyone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De kosten zijn niet echt een argument in mijn geval. Ik heb eens uitgerekend wat ik nu kwijt ben, maar met zo'n 4000 km per maand zijn de kosten incl onderhoud bijna net zo hoog / iets hoger als die van een kleine auto, vooral vanwege de hogere onderhoudsinterval en duurdere banden.

* gwystyl waagt zich weer 110 km kou en file in. Je moet wat als je geen auto hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M3rcury schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:13:
[...]

ligt dat daar een beetje in de buurt? ik wil namelijk alleen stelvio gereden om daar gereden te hebben, meeste passen daar in de buurt zijn nog beter om te rijden met de motor, en beter wegdek. maar stelvio kent iedereen *D
Is een kilometertje of 200 naar het oosten -->>Klikje<<--. Stukje tussen A & B (moet je maar eens op inzoomen).

De Italiaanse alpen zijn sowieso érg mooi om te rijden, net zoals de Oostenrijkse. De oude Brennerpass (onder de brug door, dus) om Italië in te rijden is bijvoorbeeld al een héél mooi stukje om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 17:37

Metalrick

tcpdump ninja

Ik mag zo op voor AVD :) Eerste keer, hopen dat we het gaan halen :P geen zin om tot 2009 te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Succes, goed gevoel over?

Dit weekend was het eindelijk weer is goed droog, wel koud, maar droog. Dus eindelijk weer is wat meer bochten kunnen nemen met wat vertrouwen. Schaamrandje is nog maar 1 cm, het lukt me uiteindelijk wel, maar het duurt even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:50:
[...]

ND836 zegt het eigenlijk al. De ogenschijnlijke gevaren zijn er niet wegens de (noodzakelijk) verhoogde rijvaardigheid van motorrijders. Mensen in auto's krijgen het niet voor mekaar om voorzichzelf en anderen te zorgen op de weg en dat is jammer. Neem daarbij de flexibiliteit en financiele voordeligheid qua bezit van motoren en je zult zien dat motorrijden alleen maar leuk is. Je moet wel sportief bezig zijn tijdens het rijden en er is niks leukers dan tintelend eraf stappen als de rolemmer piloten nog half-slapend op werk verschijnen. Ik heb geen auto en door het geld wat ik hiermee per jaar bespaar zit ik elke vakantie in een hotel en niet op een koude verregende camping.

zo... Als je ze daarmee niet op de kast krijgt :P
En juist nu ik een auto heb, ga ik met de auto op vakantie, met een tentje, omdat ik normaal altijd in een hotel zit :+
wimmel_1 schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:07:
[...]

Is een kilometertje of 200 naar het oosten -->>Klikje<<--. Stukje tussen A & B (moet je maar eens op inzoomen).

De Italiaanse alpen zijn sowieso érg mooi om te rijden, net zoals de Oostenrijkse. De oude Brennerpass (onder de brug door, dus) om Italië in te rijden is bijvoorbeeld al een héél mooi stukje om te rijden.
Ga ik even onthouden!

[ Voor 26% gewijzigd door M3rcury op 15-12-2008 13:02 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:40
Deze zomer ook naar Italië gereden. Helaas met de auto, maar wel heel veel mooie stukjes gezien om te rijden. Helaas is Italië overwegend net even te ver om in een weekendje te doen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

MagicTempest schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:34:
Deze zomer ook naar Italië gereden. Helaas met de auto, maar wel heel veel mooie stukjes gezien om te rijden. Helaas is Italië overwegend net even te ver om in een weekendje te doen.
Ik ga met mijn beste vriend die kant op. En we gaan waarschijnlijk 2 weken daar rondrijden (nja. 1 week rijden 1 week lekker aan het strand of zwembad liggen ofzo :+ )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Heb het gehaald :D

Vond het niet lekker gaan het afrijden, de les ervoor ging veel soepeler maar men vond het voldoende genoeg om mij de weg op te laten gaan :)

Nu eens op zoek naar kopers voor mijn auto en een motor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:40
Gefeliciteerd Metalrick! *O* d:)b

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
Gefeliciteerd!

Al enig idee wat voor motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Metalrick schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:16:
Heb het gehaald :D

Vond het niet lekker gaan het afrijden, de les ervoor ging veel soepeler maar men vond het voldoende genoeg om mij de weg op te laten gaan :)

feli man *O*

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Metalrick schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:16:

Feli ! :) De auto inruilen voor een motor, zo mag ik het horen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

ROFLASTC schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:38:
[...]

Feli ! :) De auto inruilen voor een motor, zo mag ik het horen
Ik zou er mijn helm nog niet van kunnen betalen jammer genoeg :( , dus ik ben dus nog druk aan het sparen.
Al enig idee wat het word Metalrick?? Gefeli!

Edit: c0ne, loser, dat vragen ze 2 posts boven je ook al.

[ Voor 8% gewijzigd door c0ne op 15-12-2008 20:06 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Dank allen :) Net ook meteen mn rijbewijs aangevraagd :) woensdag ophalen :)

Ik ben op zoek naar een motor voor veel woon-werk verkeer, niet al te duur :P maar wel lekker vlot (ook qua uiterlijk :P)

Cardan fiets zou erg prettig zijn voor 't onderhoud met veel kilometers maar elke week ketting smeren vind ik geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Metalrick schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:05:

Ik ben op zoek naar een motor voor veel woon-werk verkeer, niet al te duur :P maar wel lekker vlot (ook qua uiterlijk :P)

Cardan fiets zou erg prettig zijn voor 't onderhoud met veel kilometers maar elke week ketting smeren vind ik geen probleem :)
feliciteerd!

Succes met vinden van een mooie motor, nu is de tijd voor tweedehandjes denk ik :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Metalrick schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:05:

Diversion 900? Alleen misschien iets te veel cc om mee te beginnen.
Ziet er niet heel slecht uit, heeft cardan, is niet al te duur (voor een cardan fiets) en volgens mij redelijk onderhoudsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10-10 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-DG- schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:44:
[...]

Diversion 900? Alleen misschien iets te veel cc om mee te beginnen.
Ziet er niet heel slecht uit, heeft cardan, is niet al te duur (voor een cardan fiets) en volgens mij redelijk onderhoudsvrij.
andere optie is dan een honda nighthawk denk ik. Iets lichter, maar misschien geen kuip. Een oudere Honda Deauville kan ook. V-twin 650cc met cardan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
[...]

Vervelend inderdaad.
Op mn werk:

Mensen die niet motor rijden snappen het motor rijden niet PUNT
Niet het pak aan/uit doen, niet het motor rijd gevoel, niet het te hard/te langzaam rijden, etc. etc.

Laat dat ook zo zijn, dan blijft motor rijden mooi exclusief en het scheelt jou ellelange discussies.

Ik kreeg in mijn Sinterklaas gedicht/suprise dit jaar de hint dat ik wat rustiger moest gaan rijden. Man ik heb helemaal geen motor meer idioot.

En toen men de auto zag (vriendin liet die zien samen met meubels en huis etc. via foto's ) toen was het ook al direct van te hard dit te hard dat..

Loop lekker naar de maan 8)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Ik heb een beetje rond zitten kijken, mijn oog is een beetje gevallen op de volgende motoren:

http://swinkelsmotoren.nl/occasion/552/yamaha_.html
http://www.avanandel.nl/c...com_virtuemart/Itemid,28/

Misschien ga ik daar zaterdag een proefrit mee maken, waar moet ik zo wel op gaan letten?

[ Voor 35% gewijzigd door Metalrick op 16-12-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Metalrick schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:55:
Ik heb een beetje rond zitten kijken, mijn oog is een beetje gevallen op de volgende motoren:

http://swinkelsmotoren.nl/occasion/552/yamaha_.html
http://www.avanandel.nl/c...com_virtuemart/Itemid,28/

Misschien ga ik daar zaterdag een proefrit mee maken, waar moet ik zo wel op gaan letten?
De 1e heeft een blauw kuip ruitje, walgelijk

De 2e lijkt mij de beste koop maar de km stand etc maakt dat ie wellicht in wat mindere gezondheid verkeert. Wel krijg je 3 maanden garantie terwijl de blauwe motor zonder info op de site staat. Ik ben echt geneigd naar de 2e

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:13:
[...]

De 2e lijkt mij de beste koop maar de km stand etc maakt dat ie wellicht in wat mindere gezondheid verkeert. Wel krijg je 3 maanden garantie terwijl de blauwe motor zonder info op de site staat. Ik ben echt geneigd naar de 2e
een diversion kan wel wat verder dan de 100.000 mits goed onderhouden. En als de dealer er 3 maanden garantie op geeft, gewoon lekker wat kilometers maken. Hoor of voel je niks raars, dan gewoon je regulier onderhoud aanhouden, en heb je een mooie motorfiets voor de komende tijd!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

ROFLASTC schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:13:
[...]

Dat ruitje was mij niet eens opgevallen :P Maar bij de eerste kun je voor 150 euro een afleveringsbeurt krijgen en 3 maanden garantie.

Hij is wel een jaartje jonger en heeft 10k minder kilometers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Metalrick schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:08:
[...]

Dat ruitje was mij niet eens opgevallen :P Maar bij de eerste kun je voor 150 euro een afleveringsbeurt krijgen en 3 maanden garantie.

Hij is wel een jaartje jonger en heeft 10k minder kilometers...
Afleveringsbeurt is ook gewoon 150 euro waard. Op mijn werk wordt er altijd olie vervangen, filter vervangen, luchtfilter schoongemaakt/vervangen, bougies vervangen indien nodig en vast nog wel wat dingen, maar dat krijg ik niet altijd mee. Met alleen olie filter, en luchtfilter controleren zit je al snel op 150 euro inc arbeid. Krijg je daar ook nog garantie bij, heb je een mooie deal. Wij rekenen gewoon op een 2e hands motor 250e afleveringskosten en op een nieuwe (Suzuki,Aprilia, Moto Morini en Moto Guzzi) is het gewoon 295e als je er geen speciaal pakket op hebt. Koop je bijvoorbeeld een V-strom black rhino, dan zijn de afleveringskosten al 350e!! (zijn gewoon de suzuki advies prijzen trouwens)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo'n divi kan (bij normaal onderhoud) inderdaad makkelijk 100k of meer kilometers hebben, met 53k kan je dus nog een heel eind :)

@M3rcury: hoe bevalt de 500 tot nu toe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Capo schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:40:
[...]

Mensen die niet motor rijden snappen het motor rijden niet PUNT
Nee, dat is mij iets te kort door de bocht. Dat, of ik ga met andere mensen om dan jullie allemaal doen ;)
Ik krijg eigenlijk louter positieve reacties. Vaak blijken die mensen dan ook al tijden zelf motor te willen rijden, waarna ik ze gelijk aanmoedig dan gewoon maar lessen te nemen (wat vaak dan ook nog gebeurt). Zo heb ik het aantal motorrijders om mij heen door de jaren heen aardig zien toenemen. De enige die het niet zo begrijpt is mijn moeder, maar daar kan ik me dan ook wel wat bij voorstellen hehe.

Misschien zijn jullie wel gewoon niet zo goed in het overbrengen van 'het motor gevoel' ?

(Disclaimer: die laatste zin is uiteraard een geintje, niet happen nou :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Ken. op 16-12-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Ken. schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:27:
[...]

Nee, dat is mij iets te kort door de bocht. Dat, of ik ga met andere mensen om dan jullie allemaal doen ;)
Ik krijg eigenlijk louter positieve reacties. Vaak blijken die mensen dan ook al tijden zelf motor te willen rijden, waarna ik ze gelijk aanmoedig dan gewoon maar lessen te nemen (wat vaak dan ook nog gebeurt). Zo heb ik het aantal motorrijders om mij heen door de jaren heen aardig zien toenemen. De enige die het niet zo begrijpt is mijn moeder, maar daar kan ik me dan ook wel wat bij voorstellen hehe.

Misschien zijn jullie wel gewoon niet zo goed in het overbrengen van 'het motor gevoel' ?

hier ongeveer hetzelfde, vrienden en kennisen (stap kennisen ;) ) vinden het leuk en gaaf dat ik motorrij. Mij ouders (en soms me zusjes) vinden het wel eng en hebben liever dat ik de trein pak of fiets :P
Je had het gezicht van me vader moeten zien toen ik aanschoof bij het eten vrijdag in me pak en vertelde dat ik een uur daarvoor geschoven had over een kruising ..... mjah

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Ouders :X

Volgens mij het ergste wat ik ooit tegen mn moeder heb gezegd tot nu toe is dat ik wilde gaan motorrijden, werd eerst afgedaan met een "doe je toch niet" maar nu heeft zoonlief 5 weken later zijn rijbewijs :+

Kreeg wel een felicitatie maar blij zijn mijn ouders er niet mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik denk dat beiden gelijk hebben. Ik rij zelf ook motor, maar voornamelijk auto. De laatste tijd stappen (door de files natuurlijk) steeds meer mensen op de motor en ik moet zeggen dat het aantal morons dat gewoon met 100kmh tussen de file (of als men alweer rijdt) scheurt toeneemt. En ze doen dat ook op gevaarlijke plekken. Blijkbaar hebben een hoop motorrijders niet het inzicht om te bedenken dat als er een baan bij komt/afgaat het helemaal niet zo slim is om tussen de auto's door te crossen. Op die plaatsen wordt er vaker van baan gewisseld, het verkeer stroopt op bepaalde banen op en daardoor wisselen mensen vrij plotseling van baan.
Ongeacht wie er dan fout is, het blijft als motorrijder gevaarlijk om op die plekken tussen de auto's door te rijden. En die vijandige houding over en weer doet ook geen goed. Ik vind tussen de auto's rijden prima, maar ook de motorrijder moet zijn verantwoordelijkheid kennen en het gevaar kunnen inschatten. Als ik anderhalf uur in de file heb gestaan na een dag werken, kun je nu eenmaal niet verwachten dat ik nog helemaal 100% fris ben. En ik kijk dan ook niet bij elke beweging die ik maak. Uiteraard kijk ik wel als ik van baan verander, maar je kunt nu eenmaal (ongemerkt) binnen je baan een beetje zwalken.

Gevaar inschatten komt voorlopig wel van 2 kanten. En daarbij: als je dood bent, heb je niet veel aan voorrang natuurlijk...

Ik gooi niet iedereen op 1 hoop, maar de afgelopen jaren is het aantal motorrijders dat zich bijzonder onverantwoordelijk gedraagt bij het tussen de file door rijdt behoorlijk toegenomen. En die lui verpesten het. De minder nadenkende autorijder roept dan meteen weer dat 'die motorrijders' zo gevaarlijk bezig zijn.
Persoonlijk vind ik de motor voor woon-werk niet fijn. Zal wel door de leeftijd komen, maar ik vind tussen die file door rijden veel te link tegenwoordig. Bovendien heb ik de motor voor de lol en ik merk dat ik niet ontspannen rijdt in de file. Doe ik liever in mijn blikje met een lekker muziekje op en verwarming aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Vandaag waarschijnlijk de allerkoudste rit ooit....
Op alle naden van mijn jas zat de mist vastgevroren (voorkant dan huh), op de knokkels van mijn handschoenen zat gewoon 5 mm ijs vastgevroren.
Kon ook niet met mijn vizier naar beneden rijden, dat vroor ook gelijk dicht.

En weet je wat? Het was niet eens glad onderweg... _/-\o_

Maar mijn god, wat was het koud.

(En ja, ik "durf" weer een beetje meer te motorrijden.... ;) )

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

AKA_ACE schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:06:
Door die mist is het idd berekoud. Je krijgt een soort laag op je pak die lekker afkoelt...niet fijn!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

En weet je wat? Het was niet eens glad onderweg... _/-\o_

Maar mijn god, wat was het koud.
da's wel vaker zo omdat er geen smeltwater op de weg ligt dat (her)bevroren is...
Platgestampte sneeuw kan je ook prima op rijden.. gebeurt in scandinavie vaak dat ze daar een gewone weg van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik keur motorrijders die veels te hard (al is het om hun eigen veiligheid) tussen de files doorrijden ook niet goed hoor. Maar elke keer krijg je te horen "je ziet ze niet aankomen" dat is ook flauwekul. Je zal best er 1 op de 50 even missen van ver, maar in de files staat iedereen kaarsrecht achter elkaar en kan je in je spiegels zo ver naar achter kijken. Maarja, zelfs een ambulance wordt tegenwoordig over het hoofd gezien. (dat je het slecht hoort ivm met muziek ok, des te meer toch dat je moet kijken?)

Tussen de files door waar rijstroken samen komen of extra komen is inderdaad niet handig. (en doe je het toch dan maakt het een stuk moeilijker voor de automobilist) Gek genoeg rijd het verkeer op dat punten weer een beetje, voeg ik op een baan in totdat de volgende file zich weer xx-meter aandoet :+ En ook mee eens; tussen de file rijden is niet het meest relaxed rijden. Bij iedere 2 auto's (links en rechts) concentreren, hoofdbewegingen proberen waar te nemen en eventuele escape actie bedenken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ND863 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:59:
Ik keur motorrijders die veels te hard (al is het om hun eigen veiligheid) tussen de files doorrijden ook niet goed hoor. Maar elke keer krijg je te horen "je ziet ze niet aankomen" dat is ook flauwekul. Je zal best er 1 op de 50 even missen van ver, maar in de files staat iedereen kaarsrecht achter elkaar en kan je in je spiegels zo ver naar achter kijken.
Files kunnen aardig schots en scheef staan hoor ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik wou net zeggen ja, doe mij eens zo'n file? Ik wurm me dagelijks wel door spul met minder dan 5cm ruimte naast beide spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Dan heb ik de juiste files te pakken :P (A2 en A9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:44:
Zo'n divi kan (bij normaal onderhoud) inderdaad makkelijk 100k of meer kilometers hebben, met 53k kan je dus nog een heel eind :)

@M3rcury: hoe bevalt de 500 tot nu toe? :)
eind januari pas helaas. Dus ik moet nog even wachten ;)

Ik moet zeggen dat ik in de file totaal niet op de motorrijders let. Maar ik rijd dan vaak ook helemaal op de rechtbaan (met de bus van mijn werk) en wissel niet van strook, omdat ik toch per uur betaald wordt. als ik van strook verwissel kijk ik uiteraard goed ;) ) Je kan ze dan ook niet eens zien in je linkerspiegel omdat er vaak een sneu koekblik achter rijdt.

Als ik in eigen tijd in koekblik rijdt, ben ik vaak op de linkerbaan te vinden, en rijdt ik dus ook over de kantstreep heen. maar ook dan als ik van baan verwissel eerst stuk naar rechts dat ik een eind achter me kan kijken, en dan pas van baan wisselen.

Uiteraard kijk ik wel gewoon in mijn spiegels, en ik denk dat ik 9 van de 10 motorrijders gewoon opmerk, maar ik doe er verder niks mee.

Kanttekening hierbij is wel dat de baan breed genoeg is dat er MAKKELIJK een motor langs kan. Anders let ik meer op.

[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 16-12-2008 21:59 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
[...]

HAP :+

Nee maar de standaard reacties in je omgeving zijn vaak gevaarlijk, ik zou mezelf dood rijden, etc. etc.

Mensen die het snappen die rijden of zelf of hebben vaker achterop gezeten of hebben ooit les gehad of zijn er door gefaciseerd. etc. Er is altijd iets wat ze binding geeft ermee.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Capo schreef op woensdag 17 december 2008 @ 07:52:
[...]

HAP :+

Nee maar de standaard reacties in je omgeving zijn vaak gevaarlijk, ik zou mezelf dood rijden, etc. etc.

Mensen die het snappen die rijden of zelf of hebben vaker achterop gezeten of hebben ooit les gehad of zijn er door gefaciseerd. etc. Er is altijd iets wat ze binding geeft ermee.
Nou, ik hoor ook wel eens mensen zeggen "Jaaa! Ik zou me te pletter rijden!!"

En dan zit je d'r een keer bij in de auto en dan denk ik... "Ja, jij zou je inderdaad te pletter rijden."

Dat wilde ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 10-10 16:54

unclero

MB EQA ftw \o/

De enige die het niet zo begrijpt is mijn moeder, maar daar kan ik me dan ook wel wat bij voorstellen hehe.
Bij mij was het juist andersom. Toen ik begon dat ik wilde gaan lessen kwamen bij mijn moeder de verhalen er weer uit over ritten door Nederland op een oude Ural ("een heeele zware motor") die ze weg deed toen de kinderen kwamen.

Toen ik wat maanden later net een weekje mijn eerste motor had (de CB250 O+) wilde ik naar Amsterdam ermee (vanaf Nijmegen).. Het was zomervakantie. En mijn vader: "Heeelemaal naar Amsterdam? Met de motor? En je hebt hem nog maar een week... Als je maar niet via de snelweg gaat."
Op alle naden van mijn jas zat de mist vastgevroren (voorkant dan huh), op de knokkels van mijn handschoenen zat gewoon 5 mm ijs vastgevroren.
Hehe ja.. IJsafzettingen op de mouwen hier. Toen ik op me werk aan kwam vroeg iedereen "was het niet vrrreeselijk koud?". Lang leve wintervoering en IXS impregneermiddel :>.
Kon ook niet met mijn vizier naar beneden rijden, dat vroor ook gelijk dicht.
Ik zag met het vizier dicht ijsbloemen als ik een paar keer zuchtte :+.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 14:34

charrel

Cortisol4life..

Maandag mezelf maar even verwend en een modder/ zand apparaat erbij gekocht. Een honda xr600r voor niet al te veel euro's. Zit ook nog een 28liter tank bij :) Ding is uit 1989 en heeft rond de 11.000 gelopen, ziet er echt perfect uit voor z'n leeftijd. Blok enz. ziet er echt keurig netjes uit. 2x kicken en lopen, prima versnellingsbak. Dus voortaan kan ik ook lekker ploegen })
http://www.xs4all.nl/~charrel/SANY2375.JPG
http://www.xs4all.nl/~charrel/SANY2376.JPG

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 18-12-2008 15:25 . Reden: 2MB is best wel een beetje aso, graag resizen svp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 01:18
Wow, dat is een gaaf apparaat Charrel! Zoiets wil ik ook als ik mijn motorrijbewijs heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:07:
Maandag mezelf maar even verwend en een modder/ zand apparaat erbij gekocht. Een honda xr600r voor niet al te veel euro's. Zit ook nog een 28liter tank bij :) Ding is uit 1989 en heeft rond de 11.000 gelopen, ziet er echt perfect uit voor z'n leeftijd. Blok enz. ziet er echt keurig netjes uit. 2x kicken en lopen, prima versnellingsbak. Dus voortaan kan ik ook lekker ploegen })
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet een CR? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
charrel schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Geweldig. Echt geweldig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Cr serie is 2takt, dit is een dikke viertakt. Probeer maar is 300km te rijden op een dag op een 2takt....
Bedoeling is in 2010 om de OER rally is te gaan rijden, mischien op deze maar mischien wel op wat anders. Maar met deze kan ik mooi voorlopig even oefenen. Zeker met die dikkere tank erbij kan je een aardig endje komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M gaat eens wat nieuw spul op z'n fiets schroeven vanavond ;)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2liudm9.jpg

• Rizoma kentekenplaathouder inclusief Hi-Power LED kentekenplaatverlichting.
• Achterlicht met geïntegreerde knipperlichten (E-Keur).
• LED knipperlichten vóór, kuip inbouw (E-Keur).
• Relais voor LED knipper spullen.
• Een zooi verloopkabeltjes zodat ik niet hoef te knippen in de huidige kabels/stekkers.

En van dat Rizoma spul blijft weer meer als de helft over, zo ongeveer.... beugeltjes voor knipperlichten zijn niet meer nodig in verband met dat achterlicht/remlicht met geïntegreerde knipperlichten, die reflector met bevestigingsbeugel is ook maar overbodig gewicht en die twee bevestigingsplaatjes in de linker boven hoek zijn voor andere formaten kentekenplaten.... al zou ik er eigenlijk het liefst een frans formaat kentekenplaat op schroeven inclusief bijbehorend bevestigingsplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:39:
[...]

Cr serie is 2takt, dit is een dikke viertakt. Probeer maar is 300km te rijden op een dag op een 2takt....
Bedoeling is in 2010 om de OER rally is te gaan rijden, mischien op deze maar mischien wel op wat anders. Maar met deze kan ik mooi voorlopig even oefenen. Zeker met die dikkere tank erbij kan je een aardig endje komen.
Begrijpelijk, ik dacht dat het puur een zondagmiddag crossmachientje was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

charrel schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:39:
[...]

In 2010 doe ik met je mee :). Aankomend weekend weer een lekker offroad ritje en volgend weekend weer een stukje met ARM.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

In 1e instantie wel was ie om een beetje te oefenen, maar kreeg er een grote tank enz. bij.
Ding maakt ook gewoon 12volt dus evt. een roadbook draait er ook gewoon op. Motor heeft tevens pas 11.000km gereden.
Als deze een beetje betrouwbaar blijkt dan wil ik proberen wat rally's / offroad ritten te rijden en dan de OER rally gewoon ook op deze te doen. Grotere tank erop, iets dikke olie in de voorpoten, roadbook erop, gps houdert en gas d:)b
Scheelt altijd nog een aantal kilo's met bv. een KTM lc adventure of iets dergelijks. Moet alleen even ervaren hoe het zit voor langere tijd, evt. nog het zadel laten aanpassen tzt..
Met deze aanschafprijs heb ik nog wel even wat geld over voor wat extra dingen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is bij crossers eigenlijk de reden dat die kentenplaten er zo verbogen op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Rond spatbord met rechte plaat kan je niet echt lekker bevestigen, dus als je hem een beetje vouwt past het ff beter. Als je hem gewoon strak aanschroeft heb je kans dat ie knikt anders.
Gewoon lekker door de blubber ploegen, zie je uberhaupt geen kentekenplaat meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

lekker door de blubber ploegen kan toch ook gewoon met je Gs ;P

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

komkommer schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:50:
lekker door de blubber ploegen kan toch ook gewoon met je Gs ;P
Zou kunnen, maar gaat met het xr-tje toch net even lekkerder. Ook iets goedkoper als je hem neerlegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik vind het iig een mooi dingetje. Ik heb nu een XT550 voor dat soort werk, maar ik zoek toch eigenlijk nog wel een xrretje, dat werkt toch een stuk beter.

Potverd, staat een mooie op MF http://www.motor-forum.nl...message/11208071#11208071. 700 euro, 't is voor niks.

[ Voor 28% gewijzigd door komkommer op 17-12-2008 22:26 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mensen hier toevallig ervaring met motorrijden in Marokko? Met oud en nieuw zit ik daar een dag of 10 en lijkt 't me wel leuk om eens dag ofzo door 't zand te crossen met een gids :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:32:
* M3rcury gaat eens wat nieuw spul op z'n fiets schroeven vanavond ;)

[afbeelding]

• Rizoma kentekenplaathouder inclusief Hi-Power LED kentekenplaatverlichting.
• Achterlicht met geïntegreerde knipperlichten (E-Keur).
• LED knipperlichten vóór, kuip inbouw (E-Keur).
• Relais voor LED knipper spullen.
• Een zooi verloopkabeltjes zodat ik niet hoef te knippen in de huidige kabels/stekkers.

En van dat Rizoma spul blijft weer meer als de helft over, zo ongeveer.... beugeltjes voor knipperlichten zijn niet meer nodig in verband met dat achterlicht/remlicht met geïntegreerde knipperlichten, die reflector met bevestigingsbeugel is ook maar overbodig gewicht en die twee bevestigingsplaatjes in de linker boven hoek zijn voor andere formaten kentekenplaten.... al zou ik er eigenlijk het liefst een frans formaat kentekenplaat op schroeven inclusief bijbehorend bevestigingsplaatje.
Rizoma is mooi spul, de rest ook trouwens, maakt je r6 gelijk 20x mooier!

No signature required.

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:44:
Mensen hier toevallig ervaring met motorrijden in Marokko? Met oud en nieuw zit ik daar een dag of 10 en lijkt 't me wel leuk om eens dag ofzo door 't zand te crossen met een gids :)
Marokkanen rijden toch enkel maar op motorscooters? ;)

• unclero
  • Laatst online: 10-10 16:54

unclero

MB EQA ftw \o/

steveman schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:44:
Mensen hier toevallig ervaring met motorrijden in Marokko?
Ga eens op het GS-forum kijken ;).
Plenty reisverhalen.
Met oud en nieuw zit ik daar een dag of 10 en lijkt 't me wel leuk om eens dag ofzo door 't zand te crossen met een gids :)
Aan gidsen doen ze volgens mij niet zo.. Met een navigatie en onderweg even vragen, kom je al een heel eind.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Acerbis sticker op de handguards :')

Verder gaaf ding hoor. Moest ik ook eens doen en dan als GoT team naar de Oer :):P

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:42:
[...]

Acerbis sticker op de handguards :')

Verder gaaf ding hoor. Moest ik ook eens doen en dan als GoT team naar de Oer :):P
kunnen die dingen niet van Acerbis zijn dan?

Wat is die Oer rally eigenlijk? misschien heb ik ook wel interesse..
(interesse heb ik altijd alleen staat vaak de praktijk nog wel eens in de weg :( )

Pagina: 1 ... 81 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.