Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
I totally would
And it goes BRAAAAAPP!
Anders quote je jezelf ffCapa schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:06:
Zo, morgen theorie examen. Voel me een beetjemaar toch ook weer
![]()
Het B examen zo'n 6 jaar terug ging soepeltjes (2 foutjes en 0 zenuwen), maar als ik nu zo de proef examens doe heb ik toch meer foutjes dan toen (maar niet teveel om te zakken).
Hebben jullie nog advies/opmerkingen omtrent het theorie examen? Zoals de sneaky vragen die niet altijd in je boekje staan...
Maaruh, theorie is ook binnen!!!

Met 5 fout, dus dat valt een beetje van mezelf tegen... BOEIE IK HEB EM!
Feli man!Capa schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:18:
[...]
Anders quote je jezelf ff![]()
Maaruh, theorie is ook binnen!!!![]()
Met 5 fout, dus dat valt een beetje van mezelf tegen... BOEIE IK HEB EM!
No signature required.
Suffe foto van 2 motoren met een sleepkabel er tussen, mag dit ...... *sigh*Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:48:
[...]
waar zit meer alcohol in, een glas bier of een glas jenever?
op een 3 baans snelweg, tussen welke rijstroken moet je door de file rijden?
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
In ze 5 op de snelweg, wind mee, berg af en spiegels ingeklapt.M3rcury schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:49:
[...]
alles behalve benzine. maar dat zijn de kosten eigenlijk niet. Ding zou 1:20 moeten rijden.. (ik denk niet dat IK dat ga halen)
Als je echter een beetje gas gaat geven moet hij wel wat verbruiken.
Die gasten van TG waren ook erg te spreken over hem btw.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Ik dacht serieus dat het mocht... In mijn 'groepje' had nog iemand daar 'ja' op had gezegd. Hij zat daar blijkbaar voor de zoveelste keer, want toen hij zijn uitslag kreeg begon de examinator hem belachelijk te maken over precies die vraag. Hij zij nog "Er zijn maar 2! mensen die zo stom zijn geweest om op deze vraag 'ja' te antwoorden." Ik had al een klote gevoel over wat mijn uitslag zou zijn, dus toen die man bij mij kwam zweette ik het uit. Hij keek me doordringend aan en zei: "geslaagd".The Druid schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:46:
[...]
Suffe foto van 2 motoren met een sleepkabel er tussen, mag dit ...... *sigh*
Verwijderd
lolThe Druid schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:46:
[...]
Suffe foto van 2 motoren met een sleepkabel er tussen, mag dit ...... *sigh*
Verwijderd
Jammer dat ik niet meedeed de kans om te winnen is toch wel hoog schat ik want…..M3rcury schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:26:
Ik win nooit wat.
Tot vandaag, het is niet helemaal motorgerelateerd, maar ik ben winnaar van de carquiz van wheels on 7. ik heb een jaar lang rijden in een abarth 500 gewonnnen
[afbeelding]
Volgens mij flopt het programma gigantisch.
Ik heb het een paar keer bekeken maar het is niks, een soort RTL Boulevard setting maar dan ouwehoeren over auto's en dan nog semi professioneel, semi grappig en semi quasi. Het heeft niks van dat alles.
Maar goed dat het programma ruk is doet niks af aan jou prijs gefeli
schijnen wel een hoop meegedaan te hebben (ik hoorde iets van 10.000 mensen vallen die alle vragen beantwoord hadden) en ik was 1 van de 116 die alle vragen goed hadVerwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:49:
[...]
Jammer dat ik niet meedeed de kans om te winnen is toch wel hoog schat ik want…..
Volgens mij flopt het programma gigantisch.
Ik heb het een paar keer bekeken maar het is niks, een soort RTL Boulevard setting maar dan ouwehoeren over auto's en dan nog semi professioneel, semi grappig en semi quasi. Het heeft niks van dat alles.
Maar goed dat het programma ruk is doet niks af aan jou prijs gefeli

No signature required.
Gelukkkig kon ik bijn alle oefingen probleemloos doen dus het was wel grappig. Ik was allang blij dat het niet aan mij bleek te liggen.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Zoiets, of de killswitchkabel wordt even onderbroken ofzoTwhomp schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:38:
Kortsluiting in een kabel die alleen op dat moment 'knikt' en dan sluiting maakt? Kan me niks mechanisch voorstellen iig...
Lol, nice
[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 05-12-2008 11:57 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
daar dacht ik ook aan.. of het contact word onderbroken door het uitrekken van de kabel.. (kabelbreuk)Twhomp schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:38:
Kortsluiting in een kabel die alleen op dat moment 'knikt' en dan sluiting maakt? Kan me niks mechanisch voorstellen iig...
Kijk eens bij je stuur welke kabels bewegen ad je die bocht maakt (wel doen als je stilstaat natuurlijk)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
yup, het begint een beetje een trend te worden in dit topic.. wie is de volgende met een sportwagen?Tylen schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:01:
Gefeliciteerd M3rcury, leuke prijs. En leuke bak ook
Maar Merc gz man met je scheurmobiel
of juist niet...TiMMieJ schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:45:
Gezien de aard van de rijders zou dat Tylen moeten zijn he
Aan de andere kant rijd ik nu een Saab station Diesel (wel met sport onderstel dat nog net wel) en ga waarschijnlijk over op een Volvo automaat... dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben..
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Ja, maar ik doe niet mijn supersport weg, capo welToolkiT schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:16:
[...]
yup, het begint een beetje een trend te worden in dit topic.. wie is de volgende met een sportwagen?
No signature required.
Hij weegt 176kg oid, 106pk. Mijn CB500, 173kg en maar 57pk. Bij de CB kan je zonder problemen het gas opendraaien, hij gaat niet sneller dan je kan denken, doet niets onvoorspelbaar. Door de slappe achtervering wel soms schrikken als de staandjes harder op de grond komen dan verwacht in de bocht, maar uitaccelleren gaat moeiteloos, zonder uitbrekende achterband (als het droog is that is). Na 140 is de fut er wel uit, en het acceleren ben ik al gewend geraakt intussen. Ik heb er nu zo'n 14 000km mee opzitten in vrijwel alle weertypes.
Maar toch twijfel ik nog of ik wel zoiets wil. Ik bedoel: het geluid is gewoon geil, en de motor op zich vind ik wel erg mooi, maar het is een echte sportbike, terwijl de CB eerder sport/touring is. Ik ben niet zo'n wilde rijder, dus is er wel een voordeel aan het hebben van een sportbike? Je kan sowieso nergens echt racen, omwille van de veiligheid en massieve boetes. Twijfels!
Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk iets nuttigs uitkomt
[ Voor 0% gewijzigd door Chakotay op 05-12-2008 17:24 . Reden: faal-linkje ]
Of er wel een voordeel is? Nee. Een supersport is minder handig dan een toer model, ze nodigen veel meer uit tot hard gaan en zijn duurder. Maar als je zo'n ding geweldig vindt moet je het gewoon doenMMach schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:48:
Ik sta op het punt een Kawasaki ZX-6R te kopen, uit '98,30 000km, schijnbaar in goede staat. Ik kom van een CB500S, waar moet ik op letten, en hoe verschillend moet je die benaderen als je wil rijden?
Hij weegt 176kg oid, 106pk. Mijn CB500, 173kg en maar 57pk. Bij de CB kan je zonder problemen het gas opendraaien, hij gaat niet sneller dan je kan denken, doet niets onvoorspelbaar. Door de slappe achtervering wel soms schrikken als de staandjes harder op de grond komen dan verwacht in de bocht, maar uitaccelleren gaat moeiteloos, zonder uitbrekende achterband (als het droog is that is). Na 140 is de fut er wel uit, en het acceleren ben ik al gewend geraakt intussen. Ik heb er nu zo'n 14 000km mee opzitten in vrijwel alle weertypes.
Maar toch twijfel ik nog of ik wel zoiets wil. Ik bedoel: het geluid is gewoon geil, en de motor op zich vind ik wel erg mooi, maar het is een echte sportbike, terwijl de CB eerder sport/touring is. Ik ben niet zo'n wilde rijder, dus is er wel een voordeel aan het hebben van een sportbike? Je kan sowieso nergens echt racen, omwille van de veiligheid en massieve boetes. Twijfels!
Deze ken ik! Kennis van mijn vader had maakte dit constant mee ergens vorig jaar... We hebben rond het stuur alles losgehaald om kortsluitingen en losse contacten gevonden. Bleek uiteindelijk een te zware sleutelbos te zijn...Ray-zor schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:36:
Hier een leuk raadseltje voor de techneuten onder u. Wat kan er mis zijn als de motor consequent af slaat als er een stuur meer dan 3/4 uitslag naar rechts maakt? Echt waar, alleen bij naar rechts, en maakt niet uit welke versnelling of de hoeveelheid gas. Zonder uitzondering. De instructeur had dat nog nooit meegemaakt (maar is dan ook geen monteur zei ie zelf), een andere instructeur die daar ook bezig was ook niet.
Gelukkkig kon ik bijn alle oefingen probleemloos doen dus het was wel grappig. Ik was allang blij dat het niet aan mij bleek te liggen.

Whahaha, briljant!Yoshi schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 08:03:
[...]
Deze ken ik! Kennis van mijn vader had maakte dit constant mee ergens vorig jaar... We hebben rond het stuur alles losgehaald om kortsluitingen en losse contacten gevonden. Bleek uiteindelijk een te zware sleutelbos te zijn...
Ergens een draad of contact wat loslaat bij maximaal stuuruitslag lijkt me. Zit de dodemansknop toevallig links? Schroef die eens open en kijk eens of alles goed aangesloten zit.Ray-zor schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:08:
[...]
Whahaha, briljant!Maar in dit geval bestaat de "sleutelbos" uit een sleutel en een pastic hangertje. Lijkt me sterk dat dat te zwaar is.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Bij mij was het een draadbreuk in de kabelboom. Daar ben ik nog wel even mee bezig geweest.Ray-zor schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:08:
[...]
Whahaha, briljant!Maar in dit geval bestaat de "sleutelbos" uit een sleutel en een pastic hangertje. Lijkt me sterk dat dat te zwaar is.
+het geluid is prachtig
+motor lijkt helemaal soepel te zijn
+zeer goede wegligging, trekt niet scheef, geeft vertrouwen
+nieuwe remmen, nieuwe koppeling, nieuwe banden
+de prijs is een buitenkansje
+comfortabel
-start slecht als hij warm staat (kan zijn doordat hij al een tijdje niet meer bereden is)
-getik hoorbaar tijdens het draaien
-raar ploppend geluid aan de luchthapper vooraan (kan zijn dat dat normaal is, ik heb geen luchthapper op mijn CB500 en herken het geluid niet)
-valschade (aan lage snelheid: paar scharten op de spiegel, krakjes in de kuip, zie eerste foto, niet echt opvallend dus)
-zithouding is wel goed, maar hoe zal ik het zeggen; het is een beetje een nutcrusher
-paar lampjes zijn kapot (neutraal en pinkers, maar oilielampje werk wel nog)
-kmteller werkt niet meer (!) snelheidsmeter werkt wel nog, maar de km's zijn blijven steken op 30000. Een risicootje dus. Ziet er wel goed onderhouden uit.

Gelukkig helemaal niet moeilijk om mee te rijden, veel minder nerveus dan gedacht
kmteller kapot + tikken in blok + start slecht klinkt mij als slecht onderhouden... houdt er ook rekening mee dat als de teller op 30 000 kapot is gegaan dat hij dan 90% zeker weten nu een grote beurt moet hebben (daar kan ook het tikken vandaan komen)
ik zou je CB er niet voor inruilen in ieder geval
[ Voor 30% gewijzigd door rimpeldinky op 06-12-2008 13:36 ]
*burp*
Mijn CB start ook slecht, maar dan als ie koud is. En die is perfect onderhouden. Tikken komt precies niet uit het blok, maar zo'n beetje uit de voorkant waar lucht wordt ingezogen. Het is ook geen luid getik, niet zoals kleppen met veel speling of zo. Die kwaaltjes zijn in elk geval wel eenvoudig op te lossen, behalve het warmstartprobleem zelf dan misschien. Maar na een lange testrit blijkt dat toch echt wel goed en soepel te lopen. Wordt goed warm, trekt vlot door, hapert niet, net als mijn V twinnetje, maar dan met net iets meer power.rimpeldinky schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:36:
leuk voor erbij met die kwaaltjes (groooot risico dus)
kmteller kapot + tikken in blok + start slecht klinkt mij als slecht onderhouden... houdt er ook rekening mee dat als de teller op 30 000 kapot is gegaan dat hij dan 90% zeker weten nu een grote beurt moet hebben (daar kan ook het tikken vandaan komen)
ik zou je CB er niet voor inruilen in ieder geval
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ourPhscYYuY]
En mijn moto is voor de lol, niet onmisbaar. Als hij eens in panne staat, so be it, ik heb nog ander vervoer (in de vorm van een nog ouder vw busje, ook met kwaaltjes, maar dat heeft me nog nooit in de kou laten staan).
En de laatste kosten waren: koppelingsplaten vervangen, banden vervangen, oliewissel en remblokken. Geen rare reparaties te bespeuren in de historie.
En oh ja, als ie koud is, dan start hij echt ogenblikkelijk.
Ter vergelijking, de sound van een andere ZX-6R op youtube, klinkt net hetzelfde, ook dat vage zuigende geplof vooraan aan de tellers. Dus het zal liggen aan de intake vermoed ik.
[ Voor 9% gewijzigd door MMach op 06-12-2008 15:48 ]
En dat tikgeluid blijkt iets met m'n koppeling te maken hebben. Ik hoor het alleen in neutraal (kan ook wel in versnelling, maar dan hoor ik zo'n zacht getik toch niet), en het gaat bijna weg als ik de koppeling aantrek.
edit:
"But the clutch has always made a noise, especially when the bike is revved lightly from idle - it goes away if you hold the clutch lever in though...pretty common noise from what I've read in this Org."
Van een forum van CBR owners.
[ Voor 20% gewijzigd door MMach op 06-12-2008 18:17 ]
Nou je kan wel eens gelijk krijgen.TiMMieJ schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:45:
Gezien de aard van de rijders zou dat Tylen moeten zijn he
Maar Merc gz man met je scheurmobiel
Vanmiddag reed er een figuur op de snelweg zo tegen me aan
Hij wisselde van baan terwijl ik er reed. Dombo. Dus nu me rechterkant in de puin van me voorloop auto (Golf 5). Ik weet niet wat ik heb de laatste tijd.
Maar eerste week fabruari staat me nieuwe golf 6 klaar. Ga hem ophalen in Wolfsburg zelf
Startknop is voldoende bij een Kawa.MMach schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:04:
Misschien een verkeerde startwijze of zo, ik geef normaal altijd wat gas.
Tangentiaal veren van de koppelingsmand.En dat tikgeluid blijkt iets met m'n koppeling te maken hebben. Ik hoor het alleen in neutraal (kan ook wel in versnelling, maar dan hoor ik zo'n zacht getik toch niet), en het gaat bijna weg als ik de koppeling aantrek.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Heeft dat ingrijpende gevolgen, of is dat gewoon af te doen als een ongevaarlijk geluidje? Ik ben niet van plan om op reparaties te besparen oid.Chevy454 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:01:
[...]
Startknop is voldoende bij een Kawa.
[...]
Tangentiaal veren van de koppelingsmand.
Dat is wel stoer, mag je dan ook in die toren mee naar boven, en krijg je een rondleiding daar?Tylen schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 20:31:
[...]
Nou je kan wel eens gelijk krijgen.![]()
Vanmiddag reed er een figuur op de snelweg zo tegen me aan
Hij wisselde van baan terwijl ik er reed. Dombo. Dus nu me rechterkant in de puin van me voorloop auto (Golf 5). Ik weet niet wat ik heb de laatste tijd.
Maar eerste week fabruari staat me nieuwe golf 6 klaar. Ga hem ophalen in Wolfsburg zelf
No signature required.
Zit er al een tijdje over te denken om een leuke off road te kopen voor niet al te veel. Een Honda xr600r lijkt me een beetje te log. Maar kan je je met 34pk wel een beetje vermaken die de xr400 levert. Wil gewoon een leuk speeldingetje, gaat niet echt om zo hard mogelijk. Evt. zou ik er de OER rally of iets dergelijks mee willen rijden.
Heb ook nog een oudere xr600r op het oog, eentje uit '87. Volgens sommige site's is die wat zwaarder. Deze is opzich ook wat goedkoper (logisch) dan de xr400 uit 1996.
[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 07-12-2008 00:10 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Een beetje ermee te oefenen en dan tzt.een "echte" rally fiets kopen bv. ktm adventure lc4 om daar wat offroad gebeuren mee te gaan doen.
Let er wel op dat deze ZX6R niet het modeljaar '98 is, maar ouder. Dus is hij sowieso ook wat minder waard dan een die wel '98 is. Het slechte starten heb ik ook wel eens, als ik de lampen uit zet start hij wel altijd in één keerMMach schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:55:
Testrit gaan doen:
+het geluid is prachtig
+motor lijkt helemaal soepel te zijn
+zeer goede wegligging, trekt niet scheef, geeft vertrouwen
+nieuwe remmen, nieuwe koppeling, nieuwe banden
+de prijs is een buitenkansje
+comfortabel
-start slecht als hij warm staat (kan zijn doordat hij al een tijdje niet meer bereden is)
-getik hoorbaar tijdens het draaien
-raar ploppend geluid aan de luchthapper vooraan (kan zijn dat dat normaal is, ik heb geen luchthapper op mijn CB500 en herken het geluid niet)
-valschade (aan lage snelheid: paar scharten op de spiegel, krakjes in de kuip, zie eerste foto, niet echt opvallend dus)
-zithouding is wel goed, maar hoe zal ik het zeggen; het is een beetje een nutcrusher![]()
-paar lampjes zijn kapot (neutraal en pinkers, maar oilielampje werk wel nog)
-kmteller werkt niet meer (!) snelheidsmeter werkt wel nog, maar de km's zijn blijven steken op 30000. Een risicootje dus. Ziet er wel goed onderhouden uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gelukkig helemaal niet moeilijk om mee te rijden, veel minder nerveus dan gedacht
Jeps, 's middags met trein erheen, dan lekker eten en slapen in de luxe hotel. Overdag rondleiding over de campus en door de fabriek. (25 hectare) en eind van de dag in die toren me auto ophalen. Lijkt me echt te vet gaaf.M3rcury schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:31:
[...]
Dat is wel stoer, mag je dan ook in die toren mee naar boven, en krijg je een rondleiding daar?
De leeftijd geeft me zoveel niet (al staat op zijn inschrijvingsbewijs wel gewoon bouwjaar 98?), als ie technisch maar goed is.Wekko306 schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:24:
[...]
Let er wel op dat deze ZX6R niet het modeljaar '98 is, maar ouder. Dus is hij sowieso ook wat minder waard dan een die wel '98 is. Het slechte starten heb ik ook wel eens, als ik de lampen uit zet start hij wel altijd in één keer
Het zou het model 95-97 zijn dan denk ik, dat lijkt er al meer op.
[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 07-12-2008 13:10 ]
Zeker, dat lijkt me ook echt wel vet. Had een keer een docu daarover op discovery gezien. Geniaal gewoonTylen schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:42:
[...]
Jeps, 's middags met trein erheen, dan lekker eten en slapen in de luxe hotel. Overdag rondleiding over de campus en door de fabriek. (25 hectare) en eind van de dag in die toren me auto ophalen. Lijkt me echt te vet gaaf.
No signature required.
Lampen gebruiken ook stroom. Vaak wordt bij oudere fietsen ook aangeraden om de lampen uit te zetten. (en daarom gaan ze bij de nieuwe fietsen pas aan als je hem start(zoals bij yamaha), of uit als je hem start (en daarna weer aan zoals bij suzuki)Wekko306 schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:24:
[...]
Let er wel op dat deze ZX6R niet het modeljaar '98 is, maar ouder. Dus is hij sowieso ook wat minder waard dan een die wel '98 is. Het slechte starten heb ik ook wel eens, als ik de lampen uit zet start hij wel altijd in één keer
No signature required.
Ik ga met MarkM3rcury schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:33:
[...]
Zeker, dat lijkt me ook echt wel vet. Had een keer een docu daarover op discovery gezien. Geniaal gewoon
Nice, dan ga ik nu even mark iriterenTylen schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:55:
[...]
Ik ga met MarkDus de foto's zul je wel te zien krijgen haha.
No signature required.

Maat van me had even een baantje laten schuiven in de achtertuin van de rijschool
En op het filmpje gemaakt door mijn collega kun je zien hoe minimaal je eigenlijk springt

[ Voor 54% gewijzigd door JdM op 07-12-2008 16:09 ]

Lekker blijven oefenen.
Al die vreemde geluiden zijn normale kawa geluiden blijkbaar
En het warmstartprobleem is precies helemaal verdwenen, ligt dus wel degelijk aan mij. Lang proberen heeft geen nut, als het niet meteen lukt, nog eens kort proberen, en hij schiet telkens mooi aan.
Heb er een lange snelwegrit moeten voor doen, en man, wat een machine. Ligt op rails, trekt goed uiteraard, maar is ook zeer relax te berijden. De zithouding is bijna dezelfde als op mijn CB, geen last van de polsen.
Ik ben verkocht. Los van het feit of het nu slim is zo'n supersport te hebben. Ik vind dat alles (of toch 90%) afhangt van het stemmetje in je hoofd en zelfbeheersing. Ik hoop dat ik nuchter blijf tijdens het rijden en de veiligheid niet uit het oog verlies.
[ Voor 10% gewijzigd door MMach op 07-12-2008 18:54 ]
Zeg ik ook iedere keer. Feit blijft: het vlees is zwakMMach schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:46:
Ik hoop dat ik nuchter blijf tijdens het rijden en de veiligheid niet uit het oog verlies.
En ansich is dat geen probleem zolang je het spel maar begrijpt en ook mans genoeg bent voor de gevolgen.
Gewoon gasgeven. Slechtste geval slaan de frictieplaten in maar dan is de rammel ook wel heeeeeel erg luid. Gas geven en opletten voor vallende sterren.MMach schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:24:
Heeft dat ingrijpende gevolgen, of is dat gewoon af te doen als een ongevaarlijk geluidje? Ik ben niet van plan om op reparaties te besparen oid.
[ Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 07-12-2008 21:25 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
mn eerste winter niet doorrijden terwijl ik wel een motor heb.. dat jeukt

[ Voor 64% gewijzigd door rimpeldinky op 07-12-2008 23:28 . Reden: vorig info niet relevant ]
*burp*
vanmiddag was anders prima te doen, lekker droog en prachtig heldere hemelrimpeldinky schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:53:
pff..
mn eerste winter niet doorrijden terwijl ik wel een motor heb.. dat jeukt
Heb rond Eindhoven gereden: geldrop->mierlo->helmond->nuenen->mariahout->lieshout->gerwen etc. Wist ik veel dat die dorpen bestonden
Heb mijn rijbewijs pas sinds een maand, maar ga er gewoon opuit zolang het kan, heb de motor nogsteeds niet zo onder controle als mijn lesmotor helaas dus ff oppassen nog met bochten en bladeren.
Reed vanmiddag langs temperatuurmeter: 1graad.....ff gestopt en winterhandschoenene aangedaan
Ctrl+k
Sibylle schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:55:
[...]
vanmiddag was anders prima te doen, lekker droog en prachtig heldere hemel
Heb rond Eindhoven gereden: geldrop->mierlo->helmond->nuenen->mariahout->lieshout->gerwen etc. Wist ik veel dat die dorpen bestonden
Heb mijn rijbewijs pas sinds een maand, maar ga er gewoon opuit zolang het kan, heb de motor nogsteeds niet zo onder controle als mijn lesmotor helaas dus ff oppassen nog met bochten en bladeren.
Reed vanmiddag langs temperatuurmeter: 1graad.....ff gestopt en winterhandschoenene aangedaan

Vandaag trouwens ook weer een rondje gereden (geldrop-eindhoven-oirschot-boxtel-den bosch-rosmalen-veghel-st oedenrode-eindhoven-geldrop), weinig interessants tegengekomen afgezien van erg veel mensen die door het rood reden.
1 haalde ik daarna met 5cm tussenruimte in met een snelheidsverschil van goed 100km/u en die reed daarna heeeeel rustig, dus dat maakte een hoop goed
leeg

Vooral op het einde hahaha
http://www.flabber.nl/lin...hebag-voor-de-rechter-244
Heb je voordat je je blokken monteerde de zuigers schoongemaakt? als je schijven echt heet blijven (warm worden ze altijd wel) dan moet je hem toch weer ff uit elkaar halen, want dat is niet goed, en kan zelfs voor ongelukken zorgen_Apache_ schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:30:
Zo, men nieuwe remblokken sleepten aardig, er zat ook een ritmische tik in. Maar na het inremmen was de tik weg en reageerde de Fazer weer lekker, schijf wel wel loeiheet
No signature required.
Maar op zijn bek gaan was wel mooi
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Nou de remcilinder is er wel uitgeweest, was eigenlijk niet de bedoeling want de cilinder begon vloeistof te bloeden, deze is ontvet, ontlucht en nieuwe olie bijgegaan. Wat mijn vermoeden is is dat elke nieuwe remschoen een beetje sleept, maar dit is al een heel stuk minder dan toen k net ging rijden ( nu 'pas' 30 km gereden ). Dus ik kijk het nog even aan wat de nieuwe schoenen doen.M3rcury schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:03:
[...]
Heb je voordat je je blokken monteerde de zuigers schoongemaakt? als je schijven echt heet blijven (warm worden ze altijd wel) dan moet je hem toch weer ff uit elkaar halen, want dat is niet goed, en kan zelfs voor ongelukken zorgen
De oude schoenen waren trouwens meer dan op, de schoenhouder zelf was al een 1 mm weggesleten.

_Apache_ schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:09:
[...]
Nou de remcilinder is er wel uitgeweest, was eigenlijk niet de bedoeling want de cilinder begon vloeistof te bloeden, deze is ontvet, ontlucht en nieuwe olie bijgegaan. Wat mijn vermoeden is is dat elke nieuwe remschoen een beetje sleept, maar dit is al een heel stuk minder dan toen k net ging rijden ( nu 'pas' 30 km gereden ). Dus ik kijk het nog even aan wat de nieuwe schoenen doen.
De oude schoenen waren trouwens meer dan op, de schoenhouder zelf was al een 1 mm weggesleten.

Ik heb het zelfs als ik mijn wiel net gemonteerd heb (zonder nieuwe blokken) dat hij wat stroever loopt.
No signature required.
Heb wel een idee voor het ritmische getikt, want dat kwam uit het motorblok ( !? ). Maar als de rem sleept en de motor koud is begint hij te bokken, iets meer rpm en dan gaat het weer soepeltjes.M3rcury schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:10:
[...]
Ik heb het zelfs als ik mijn wiel net gemonteerd heb (zonder nieuwe blokken) dat hij wat stroever loopt.
De remmen waren warm omdat ik hem ook ingeremd heb, met 110kmpu gas open en remmen vol intrappen, dat een paar keer herhalen en het slepen was weg.
Met dorpen bedoelde ik Lieshout en Mariahout enzo, Geldrop is hier 4km van me kamer, dat weet ik nog wel4x2 schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:55:
[...]
Vandaag trouwens ook weer een rondje gereden (geldrop-eindhoven-oirschot-boxtel-den bosch-rosmalen-veghel-st oedenrode-eindhoven-geldrop), weinig interessants tegengekomen afgezien van erg veel mensen die door het rood reden.
1 haalde ik daarna met 5cm tussenruimte in met een snelheidsverschil van goed 100km/u en die reed daarna heeeeel rustig, dus dat maakte een hoop goed
@filmpje van douchebag, haha. zonder bescherming nogwel, geluk dat hij het niet probeerde met invoegen op de rijbaan........
Ctrl+k
Vandaag voor het eerst weer gereden...AKA_ACE schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:33:
Ben weer op mijn muil gegaan...![]()
Vieze weg met een beetje nattigheid en terwijl ik rem voor de rotonde voel ik ineens zo mijn voorwiel wegglijden over een olie/dieselspoor en "kabam.., schrttttttttt"...
Grote vette schaafwond op mijn knie en enkel en nu al lekker stijf aan het worden...
En weer schade aan de motor (wat eigenlijk meer pijn doet, erg maf...), koplamprand stuk, en de gebruikelijke schuifschade aan de linkerkant.
Spiegel, handvat, koppelingshendel en stepjes...
Gelukkig zit de uitlaat rechts.
En uiteraard een flinke deuk in mijn ego...
En weet je wat?
Ik ben bang...
Ik rij op dit moment absoluut niet soepel, krampachtig zelfs.
Kruip de rotonde's over, sluip de zijstraten voorbij, durf ook niet meer over witte strepen en dergelijke te rijden.
Wat te doen?
Gewoon verder gaan en hopen dat "het" weer terugkomt?
Serieus een rijles nemen?
Schijt aan hebben en gewoon weer gas geven en er het beste van hopen?
"Twist of the wrist" herlezen en waar nodig toepassen?
Of rustig aan beginnen en het "vertrouwen" weer gaan opbouwen?
Rare gewaarwording dit, ik ben vaker op mijn plaat gegaan (ook brommer) maar hier heb ik echt nog nooit last van gehad. Blijkbaar toch een aardige klap gekregen door dat éénzijdige ongevalletje (door eigen schuld uiteraard).
Eens kijken of het bij deze dag blijft of dat het met een paar dagen "over is"...
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Laatst zag ik hetzelfde voor me gebeuren bij box hill (UK bike meeting spot) maar dat was een dame in leer die denk ik haar banden had overschat.. Was wel erg sneu want ze was niet aan het stunten ofzo, maar er was daar veel minder grip dan ze had verwacht.. en haar literbike had meer vermogen dan grip...Sibylle schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:50:
[...]
@filmpje van douchebag, haha. zonder bescherming nogwel, geluk dat hij het niet probeerde met invoegen op de rijbaan........
Gelukkig liep dat zonder schrammen (menselijke teminste) af... motor had gelukkig ook niet veel schade..
Maar is wel leip gezicht als je dat voor je ziet gebeuren, het lijkt wel in slowmotion te gaan...
Ik heb natuurlijk geen recht van spreken, maar wel een idee misschien:AKA_ACE schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:42:
[...]
Vandaag voor het eerst weer gereden...
En weet je wat?
Ik ben bang...
Ik rij op dit moment absoluut niet soepel, krampachtig zelfs.
Kruip de rotonde's over, sluip de zijstraten voorbij, durf ook niet meer over witte strepen en dergelijke te rijden.
Wat te doen?
Gewoon verder gaan en hopen dat "het" weer terugkomt?
Serieus een rijles nemen?
Schijt aan hebben en gewoon weer gas geven en er het beste van hopen?
"Twist of the wrist" herlezen en waar nodig toepassen?
Of rustig aan beginnen en het "vertrouwen" weer gaan opbouwen?
Rare gewaarwording dit, ik ben vaker op mijn plaat gegaan (ook brommer) maar hier heb ik echt nog nooit last van gehad. Blijkbaar toch een aardige klap gekregen door dat éénzijdige ongevalletje (door eigen schuld uiteraard).
Eens kijken of het bij deze dag blijft of dat het met een paar dagen "over is"...
speciale verichtingen doen ergens, en telkens iets sneller en perfecter uitvoeren. Dat geeft je in ieder geval het gevoel van controle over de motor helemaal terug.
Daarna op een mooie dag wat bekende bochtjes op 80kmh wegen rijden.
Mijn instructeur zei dat na een schuivert het gevoel weer vanzelf terugkomt, maar dat je niet jezelf tehard moet pushen want zonder zekerheid val je weer.
Ctrl+k
Dus wat dat betreft is het heel normaal dat je wat rustiger aan doet..
Maar gewoon blijven rijden en wat speciale oefeningen op parkeerplaats is idd een goed idee..
Het gaat meer om het gevoel wat je gewoon even terug moet krijgen. Te gespannen rijden veroorzaakt alleen maar vervelende dingen.
Gewoon weer rustig aan km's maken dus!
Ooit is in een bocht naar rechts gecrashed met een aardige snelheid, heeft even geduurd voordat die bochten weer net zo lekker gingen als naar links. Vriend van me was daar aardig debet aan, moest achterop bij hem een keertje en alle bochten naar rechts nam ie dus met een Knee-down

Dan ben je redelijk snel weer door .... Heb het hem nog nooit vergeven
:^charrel schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:45:
Gewoon weer rustig aan beginnen en het vertrouwen terug winnen, lesje nemen kan maar je weet al dat je kan rijden. Dus voegt volgens mij niet echt wat toe.
Het gaat meer om het gevoel wat je gewoon even terug moet krijgen. Te gespannen rijden veroorzaakt alleen maar vervelende dingen.
Gewoon weer rustig aan km's maken dus!
Ooit is in een bocht naar rechts gecrashed met een aardige snelheid, heeft even geduurd voordat die bochten weer net zo lekker gingen als naar links. Vriend van me was daar aardig debet aan, moest achterop bij hem een keertje en alle bochten naar rechts nam ie dus met een Knee-down![]()
Dan ben je redelijk snel weer door .... Heb het hem nog nooit vergeven
Gewoon lekker gaan rijden, en je vertrouwen weer terug krijgen. Sowieso heb je nu minder grip, dus is het logisch dat je wat meer als een natte krant rijdt.
No signature required.
OMGTylen schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:38:
Oke even een leuk filmpje.
Verwijderd
Brilliant filmpje!Tylen schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:38:
Oke even een leuk filmpje.
Dacht even dat het een Busa was.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 16:22 ]
Ik heb hem binnen! Officieel bevoegd om motor te rijdenc0ne schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:22:
Oh yeah![]()
Zonet afgereden en nog geslaagd ook! Nou snel het zorgen dat ik eens op het gemeentehuis kom (wat een openingstijden zeg) en het nieuwe plasticje met "A" notering incasseren!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
NICE!c0ne schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:05:
[...]
Ik heb hem binnen! Officieel bevoegd om motor te rijden
Gefeli!!
http://www.rtl.nl/automot...08_2009/10/carquizend.xml
Ik sta met foto en al op internet

En omdat het een motortopic is nog even een fototje erbij

No signature required.
Gefeliciteerdc0ne schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:05:
[...]
Ik heb hem binnen! Officieel bevoegd om motor te rijden
@M3rcury: hehe, veel plezier ermee
Geen id. Hoop toch wel harder dan de gixxerChakotay schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:49:
[...]
Gefeliciteerd
@M3rcury: hehe, veel plezier ermeeHoe hard kan hij over einde A4?
No signature required.
Leuk gebakje trouwens m3rcury, kan me vervelendere prijzen voorstellen!
Maar aan de andere kant, anders had je 'm ook niet gehad, dus ja.
Veel scheurplezier !
Ik ga links staan van een grote zwarte auto, model ala BMW X5 iets kleiner misschien. Die gast wou wedstrijdje doen met mijn Honda Magna 700cc......
Nja, ik ben nog ni zo gewennig met die motor in de bochten als met de lesmotor, dus ik denk: laat maar gaan, ik trek rustig op.....
dus...
groen...
Ik laat koppeling opkomen en geef gas, mjah, ik trek per definitie sneller op dus ik ben al bijna klaar met bocht en wou de bocht iets rekken om rechts uit te komen.
Je raadt het al; in mijn rechterspiegel een zwartgevel dat scheef op de weg de bocht uitkomt en mijn ruimte inneemt op de rechterstrook. Dus ik naar links terug en gas open, maar die gast ook......hij was vanaf 90-100 sneller naar de 120 (toen heb ik gas terug genomen en naar rechts gegaan), daarna schoot hij nog met ruim 140/150 door.
Idiot snapt niet dat ik hem er toch echt uittrek als ik me best doen ?
Ctrl+k
ach neejoh, dr zijn zelfs mensen met een sjonnie golf met gti badge tuning die denken dat ze mijn gixxer zoekrijdenSibylle schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:09:
Idiot snapt niet dat ik hem er toch echt uittrek als ik me best doen ?

No signature required.

Ik moet toch opmerken dat jij hier degene bent die helemaal fout zit....Sibylle schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:09:
[....]Ik ga links staan van een grote zwarte auto, [....] en wou de bocht iets rekken om rechts uit te komen.
[....]en mijn ruimte inneemt op de rechterstrook. [....]
Punt 1 als je links staat, dien je links uit te komen als er twee stroken afslaan.
Punt 2 als je als motorrijder niet anticipeert op het idiote weggedrag van een koeker met een veel te grote BMW dan hoop ik dat je in de toekomst gevrijwaard blijft van een aanrijding....
Verder heb je dan wel een motor, maar ik ben toch bang dat bijvoorbeeld een X5 4.8i in 6,5 (!!) sec. misschien toch wat sneller is dan een 700 Magna met al een heel leven achter zich. Think about it
* JdM rent weg

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 09-12-2008 08:52 ]
En in de bochten zul je ook je best moeten doen om zo'n tank voor te blijven.
leeg
Dat is juist mijn punt, mijn magna is helemaal geen snelheidsduivel, dus waarom die gast zo nodig wedstrijdje wilt doen.JdM schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:45:
[...]
Ik moet toch opmerken dat jij hier degene bent die helemaal fout zit....
Punt 1 als je links staat, dien je links uit te komen als er twee stroken afslaan.
Punt 2 als je als motorrijder niet anticipeert op het idiote weggedrag van een koeker met een veel te grote BMW dan hoop ik dat je in de toekomst gevrijwaard blijft van een aanrijding....
Verder heb je dan wel een motor, maar ik ben toch bang dat bijvoorbeeld een X5 4.8i in 6,5 (!!) sec. misschien toch wat sneller is dan een 700 Magna met al een heel leven achter zich. Think about it
* JdM rent weg
Hij was al van middelbare leeftijd en had een volwassen vrouw bij zich in de auto, dus mijn idee was dat hij gewoon normaal zou optrekken zodra hij zag dat ik geen wedstrijdje ging doen. Daar leek het ook op, dus dan ga ik voor hem langs naar rechts en kan hij me links voorbij als hij klaar is met bocht nemen. Hij dacht daar blijkbaar anders over
Nja, volgende keer maar rechts laten inhalen dan. Zo leert men elke dag bij, zelfs volwassen mensen hebben soms te grote ballen
btw, op papier 0-100 in 4,5s, in praktijk schat ik 5 en een beetje.
Ctrl+k
Ik zat gisteren wat te zappen, en toen zag ik je voorbij komen op rtl 7M3rcury schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:19:
[...]
NICE!
Gefeli!!
http://www.rtl.nl/automot...08_2009/10/carquizend.xml
Ik sta met foto en al op internet![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En omdat het een motortopic is nog even een fototje erbij
[afbeelding]
Leuke prijs is het, je had wel ietsje enthousiaster voor de camera mogen zijn
Oké dan, dan begreep ik je een beetje verkeerd. Maar zoals je nu hebt geleerd:
Grote auto = compensatie voor andere tekortkomingen
Vrouw erbij aanwezig in de auto = Gedrag vertonen wat het NOG MEER compenseert
Magna heeft een super v4 blok en van wiki: 0-60mph 4.6sec. Dat je het weet.JdM schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:45:
[...]
Ik moet toch opmerken dat jij hier degene bent die helemaal fout zit....
* JdM rent weg
Ik heb het al een paar keer uitgelegd, (niet hier trouwens) maar ik ben iemand die heel moeilijk mijn gevoelens kan uitenthumblex. schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:59:
[...]
Ik zat gisteren wat te zappen, en toen zag ik je voorbij komen op rtl 7![]()
Leuke prijs is het, je had wel ietsje enthousiaster voor de camera mogen zijn
achja. Motoren zijn toffer

No signature required.
dus geen MTV pimp my right fenemeen waar je de presentator in zijn nek springt?M3rcury schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:09:
[...]
Ik heb het al een paar keer uitgelegd, (niet hier trouwens) maar ik ben iemand die heel moeilijk mijn gevoelens kan uitenik stond daar serieus met trillende handen. (dit is trouwens wel de orginele opname, Als we naar beneden lopen (dus ik in de auto stap) dat heb ik 6x overmoeten doen ofzo, maar ze hebben de eerste dus de echte reactie genomen.
achja. Motoren zijn toffer
[afbeelding]
Haha, nee, niet bepaald.ToolkiT schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:32:
[...]
dus geen MTV pimp my right fenemeen waar je de presentator in zijn nek springt?
http://www.youtube.com/watch?v=vdItysT1VIA
Beetje triest alleen dat ze mijn straatnaam noemen, en je mijn huisnummer kan zien.
[ Voor 13% gewijzigd door M3rcury op 09-12-2008 12:34 ]
No signature required.
En dan geef je zelf nog een hint naar de plaatsnaamM3rcury schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:34:
[...]
Haha, nee, niet bepaald.
Beetje triest alleen dat ze mijn straatnaam noemen, en je mijn huisnummer kan zien.

Maar vet hoor, en een mooie illustratie van Hollandse nuchterheid, die hysterisch gillende mensen op tv altijd... bah!
Veel rijplezier!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat maakt me niet zo veel uit, maar ik wist ook niet dat ze mijn straatnaam zouden noemen. Verder staat dat gewoon op hun site dat ik uit delft komsteveman schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:04:
[...]
En dan geef je zelf nog een hint naar de plaatsnaam![]()
Maar vet hoor, en een mooie illustratie van Hollandse nuchterheid, die hysterisch gillende mensen op tv altijd... bah!
Veel rijplezier!
@hieronder, nee ik had al een tijdje niet meer in een benzine auto gereden (rijd voor mijn werk in een M3rc
[ Voor 27% gewijzigd door M3rcury op 09-12-2008 13:27 ]
No signature required.
Ik reed minder dan 50, in de bebouwde kom, helemaal niks speciaals aan het doen oid. Komt er van links opeens een auto uitgevlogen die het stopbord en lijn negeerde en me blijkbaar niet gezien had. Alles dicht moeten gooien (terwijl het erg glad was door de regen), voorwiel kort geblokkeerd, maar toch recht kunnen houden en zijn voorbumper nipt kunnen ontwijken. Dán had hij me wel gezien. Ik heb nogal zitten tieren in m'n helm.

Trouwens, wel fijn dat je het er net heel vanaf heb kunnen brengen. Zou erg jammer zijn geweest als het nu al met je nieuwe motor zo zou zijn gelopen. Shiny side up!
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
* Chakotay heeft alleen zo'n grote langwerpige speaker ergens naast het achterwiel hangen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aShRKYMoG_8]Chakotay schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:54:
Speakerset op een motor?
* Chakotay heeft alleen zo'n grote langwerpige speaker ergens naast het achterwiel hangen
Zeer effectief tot 70km/h of zo, daarna niet meer met de helm dicht. Was toch zalig cruisen zo met muziekje. Maarja, dat was dan ook een twinnetje met onder de 7k rpm een zeer geciviliseerd geluid. Met de kawa is dat net iets minder
[ Voor 13% gewijzigd door MMach op 09-12-2008 17:03 ]
Hahaha toch merk je wel dat je zenuwachtig bent. Leuke bak, mooie velgen ook. Trek ie een beetje???M3rcury schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:34:
[...]
Haha, nee, niet bepaald.
Dit topic is gesloten.