Na het zien van jou filmpje lijkt me dat ook erg leukkomkommer schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:54:
[...]
http://www.youtube.com/watch?v=KjCRLuxWGGU Hier een keer een allroad ritje gedaan, reed vaak achter een 950. Als die vol gas geeft...
Ziet er wel leuk uit om een keer te doen. Maar die bomen, paaltjes, hekjes, slootjes etc etc. Toch best link allemaal.komkommer schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:54:
[...]
Wat een beesten zijn dat! Ik ben ook begonnen met het snelle bochtenwerk. Maar met een beetje teveel boetes en te drukke wegen heb ik mijn heil gezocht in het offroaden en ik ben besmet door het offroad virus. Jammer dat je dat bij mij in de buurt niet echt kan doen.
http://www.youtube.com/watch?v=KjCRLuxWGGU Hier een keer een allroad ritje gedaan, reed vaak achter een 950. Als die vol gas geeft...
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb twee keer een motor uit de sloot moeten tillen tijdens die rit
Verwijderd
ik zie echt de lol er niet van in eigenlijk. misschien als ik het een keer gedaan heb dat ik anders praat maar ik houd het voorlopig lekker bij asfalt.
lekker in de modder crossen lijkt me wel leukVerwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:29:
ik zie echt de lol er niet van in eigenlijk. misschien als ik het een keer gedaan heb dat ik anders praat maar ik houd het voorlopig lekker bij asfalt.
Maar dat filmpje vond ik wat saai eerlijk gezegt (ook niet helemaal afgekeken): rechter stukken gras of zandpad, amper moeilijke stukken... dat traject kan ik makkelijk met mijn versys heb ik het idee...
Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld, want mischien vergelijk ik het onbewust met mijn 4WD ervaring in Australia... en in NL heb je geen echte ruige natuur meer waar je met een voertuig in mag..
<edit> vanaf een minuut of 6 begint het pas leuk te worden...
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 27-11-2008 11:52 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nee, filmpje is te lang om het boeiend te houden, was ook alleen bedoeld voor de mensen die erbij waren. Dit is een stukje uit twee uur film van een rit die twee volle dagen behelsde.

Het is niet te vergelijken met een KNMV offroad-rit, dat is veel technischer dan bovenstaande. Maar met bovenstaande rij je een stuk meer kilometers en vaak met behoorlijk hoge snelheden. Ik vind het leuk om te doen en een veel grotere uitdaging dan op asfalt rijden.

Het is niet te vergelijken met een KNMV offroad-rit, dat is veel technischer dan bovenstaande. Maar met bovenstaande rij je een stuk meer kilometers en vaak met behoorlijk hoge snelheden. Ik vind het leuk om te doen en een veel grotere uitdaging dan op asfalt rijden.
[ Voor 21% gewijzigd door komkommer op 27-11-2008 11:58 ]
Ja, en wat een voldoening als je daar goed doorheen komt.
En ik ken veel mensen die het een keer gedaan hebben en er niet meer afkomen
[ Voor 16% gewijzigd door komkommer op 27-11-2008 12:03 ]
Als ik die foto's zie kan ik me daar wel wat bij voorstellen.. maar ik zou dat niet met een KTM 990 doen, maar met een goedkoop(ig) off road fietsje waar de onderdelen wat meer gemaakt zijn om mee te vallen en opstaan..komkommer schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:59:
[...]
Ja, en wat een voldoening als je daar goed doorheen komt.
En ik ken veel mensen die het een keer gedaan hebben en er niet meer afkomen
Mja, dat is toch bijna weer een aparte tak van sport. Dit is zwaar allroaden (zonder noppen kom je nergens) en met een offtheroadje moet je lekker knmv offroad-ritten gaan rijden, dat is nog een uitdaging met een lichte motorfiets, dit al een stuk minder.
En ja, versys had ook wel gekund. Ik zou zeggen: gooi er een keer noppen onder en rij mee. Er rijden ook transalps mee.
En ja, versys had ook wel gekund. Ik zou zeggen: gooi er een keer noppen onder en rij mee. Er rijden ook transalps mee.
[ Voor 19% gewijzigd door komkommer op 27-11-2008 12:23 ]
Zoals komkommer liet zien is het wel gaaf hoor dat ploegen!
Met de Buell maar niet doen he
Maar ooit wil ik inderdaad ook nog wel eens zo een ktm rijden. Heerlijk lijkt dat me ook om dan eens wat meer offroad te gaan.
Voorlopig is de planning om de buell zaterdag te wassen om naar binnen te rijden en te poetsen. Dan gaat ie daar lekker de stalling in tot het voorjaar. Voorlopig met de mazdarati rijden
. Van de week even gaan kijken nog bij goedhart voor een achterbok om de Buell in te zetten.
Met de Buell maar niet doen he
Voorlopig is de planning om de buell zaterdag te wassen om naar binnen te rijden en te poetsen. Dan gaat ie daar lekker de stalling in tot het voorjaar. Voorlopig met de mazdarati rijden
Heb zelf een bok voor mn FZR gekocht van PowerPlusTools. 19 euro + 13 rembours, superstevig en kwaliteit!TiMMieJ schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:06:
Zoals komkommer liet zien is het wel gaaf hoor dat ploegen!
Met de Buell maar niet doen heMaar ooit wil ik inderdaad ook nog wel eens zo een ktm rijden. Heerlijk lijkt dat me ook om dan eens wat meer offroad te gaan.
Voorlopig is de planning om de buell zaterdag te wassen om naar binnen te rijden en te poetsen. Dan gaat ie daar lekker de stalling in tot het voorjaar. Voorlopig met de mazdarati rijden. Van de week even gaan kijken nog bij goedhart voor een achterbok om de Buell in te zetten.
Zie hier!
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
KTM 990 gaat ook prima, raken niet snel beschadigd en plastic ervoor is ook niet echt duur.ToolkiT schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:12:
[...]
Als ik die foto's zie kan ik me daar wel wat bij voorstellen.. maar ik zou dat niet met een KTM 990 doen, maar met een goedkoop(ig) off road fietsje waar de onderdelen wat meer gemaakt zijn om mee te vallen en opstaan..
KTM990 is zeker geen laf toerfietsje: http://www.youtube.com/wa...Gry7-gZkg&feature=related
cool filmpje!komkommer schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:11:
KTM990 is zeker geen laf toerfietsje: http://www.youtube.com/wa...Gry7-gZkg&feature=related
Maar goed te horen dat die 950/990 crash bestendig is.. hij staat ook op mijn lijstje voor toekomstige fietsen..
Oh yeah
Zonet afgereden en nog geslaagd ook! Nou snel het zorgen dat ik eens op het gemeentehuis kom (wat een openingstijden zeg
) en het nieuwe plasticje met "A" notering incasseren!
Niet dat ik al een motor heb, maar ik wil 'm gewoon!
Trouwens, for the record:
3 x 1 uur les - bijzondere verrichtingen
1 x 1 uur les + examen bijzondere verrichtingen
3 x 1 uur les - Verkeersdeelname
1 x 1 uur les + examen Verkeersdeelname
---------
8 uur
Theorie in een keer gehaald, al was dat net op 't randje met 5 fout.
Zonet afgereden en nog geslaagd ook! Nou snel het zorgen dat ik eens op het gemeentehuis kom (wat een openingstijden zeg
---------
8 uur
[ Voor 36% gewijzigd door c0ne op 27-11-2008 16:26 ]
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
btw HG (UK) stopt met puma motorlaarzen en al hun huidige stock doen ze voor erg weinig weg..
Dus ik gok dat ze dat ook wel eens in NL/BE ook kunnen doen..
Zo niet en mensen hebben interesse moeten ze me maar een seintje geven..
Dus ik gok dat ze dat ook wel eens in NL/BE ook kunnen doen..
Zo niet en mensen hebben interesse moeten ze me maar een seintje geven..
Oh, dat doe je wel snel. Feli! 6 is trouwens toch het randje?c0ne schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:22:
Oh yeah![]()
Zonet afgereden en nog geslaagd ook! Nou snel het zorgen dat ik eens op het gemeentehuis kom (wat een openingstijden zeg) en het nieuwe plasticje met "A" notering incasseren!
---------
8 uur
Dank!
6 is inderdaad het randje, maar ik vind persoonlijk dat ik het met minder fouten had moeten doen.
6 is inderdaad het randje, maar ik vind persoonlijk dat ik het met minder fouten had moeten doen.
[ Voor 3% gewijzigd door c0ne op 27-11-2008 17:19 ]
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Die band plakkenkomkommer schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:54:
Nee, filmpje is te lang om het boeiend te houden, was ook alleen bedoeld voor de mensen die erbij waren. Dit is een stukje uit twee uur film van een rit die twee volle dagen behelsde.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
No signature required.
Zo, nieuwe bandjes liggen eronder. Twee maal Micheal Pilot Road 2CT inclusief montage voor maar 32 tientjes. Bochtenwerk voelt meteen weer lekker soepeltjes.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Mocht iemand nog interesse hebben in een intercom setje van autocom, in de UK zijn ze weer in de uitverkoop dus voor een fractie van de prijs van wat het hier kost heb je daar een komplete kit200 voor.
Mischien kan hier nog iemand z'n voordeel ermee doen! Ik heb vorig jaar een setje gekocht voor de rond de 164euro inc. verzenden. In nederland zou je voor een kit200 bv. met duo headset en verlengsnoer ongeveer 400 euro betalen.....
Mischien kan hier nog iemand z'n voordeel ermee doen! Ik heb vorig jaar een setje gekocht voor de rond de 164euro inc. verzenden. In nederland zou je voor een kit200 bv. met duo headset en verlengsnoer ongeveer 400 euro betalen.....
waar in de UK?charrel schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:14:
Mocht iemand nog interesse hebben in een intercom setje van autocom, in de UK zijn ze weer in de uitverkoop dus voor een fractie van de prijs van wat het hier kost heb je daar een komplete kit200 voor.
Das niet duur_Apache_ schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:09:
Zo, nieuwe bandjes liggen eronder. Twee maal Micheal Pilot Road 2CT inclusief montage voor maar 32 tientjes. Bochtenwerk voelt meteen weer lekker soepeltjes.
Ik heb hier een setje Pirelli Supercorsa's liggen voor na de winter
No signature required.
Zeker niet, voor was 120 en achter 170, rest wat montage en balanceren.M3rcury schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:10:
[...]
Das niet duur
Maar k moet wel weer terug, men achterremblokken zijn op

Kan je ook makkelijk zelf vervangen.._Apache_ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:18:
[...]
Zeker niet, voor was 120 en achter 170, rest wat montage en balanceren.
Edit: ik weet niet waar je woont, maar je mag ook hier langskomen? Is in deluf
[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 28-11-2008 12:25 ]
No signature required.
Klopt, doe ik ook, maar hij moet ze wel op voorraad hebben.
Zoeterwoude, onder Leiden, net boven Den Haag.
[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 28-11-2008 12:25 ]
Die heb je toch niet nodig_Apache_ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:18:
[...]
Zeker niet, voor was 120 en achter 170, rest wat montage en balanceren.
Dragon of Diablo?M3rcury schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:10:
[...]
Das niet duur
Waar te vinden? Online shop of zo?charrel schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:14:
Verwijderd
Met welk gereedschap, en hoe uitbalanceren, een trilling bij 200+ lijkt mij niet fijn.M3rcury schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:24:
[...]
Kan je ook makkelijk zelf vervangen..
Edit: ik weet niet waar je woont, maar je mag ook hier langskomen? Is in deluf
nabericht, het gereedschap moet niet meer kosten dan laten wij zeggen 50 euro.
Ik had het over remblokken die hoef je niet uit te balanceren.Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:30:
[...]
Met welk gereedschap, en hoe uitbalanceren, een trilling bij 200+ lijkt mij niet fijn.
nabericht, het gereedschap moet niet meer kosten dan laten wij zeggen 50 euro.
No signature required.
dragon, koste me 200e, nieuw sc1 voor sc2 achter dot code van week 37 van 2008
Edit: omlegkosten komen daar niet bij, dat doe ik zelf op mijn werk
[ Voor 14% gewijzigd door M3rcury op 28-11-2008 13:36 ]
No signature required.
SC1 niet beetje zacht voor op de openbare weg?M3rcury schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:34:
[...]
dragon, koste me 200e, nieuw sc1 voor sc2 achter dot code van week 37 van 2008
Edit: omlegkosten komen daar niet bij, dat doe ik zelf op mijn werk
Jij niet neeTylen schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:53:
[...]
Die heb je toch niet nodigDus lekker laten zitten
Dat is nog vlakbij dan Apache_Apache_ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:24:
[...]
Klopt, doe ik ook, maar hij moet ze wel op voorraad hebben.
Zoeterwoude, onder Leiden, net boven Den Haag.
Alphen a/d Rijn meld zich hier.
Dat is om de hoek ja, koop jij ook je bandje bij Motormike in Bleijswijk?TiMMieJ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:04:
[...]
Dat is nog vlakbij dan Apache![]()
Voorlopig nog niets vervangen van bandjes_Apache_ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:10:
[...]
Dat is om de hoek ja, koop jij ook je bandje bij Motormike in Bleijswijk?
Mijne zijn nog maar 6 - 7000 km oud.
Ik rijd bijna niet meer op de straat.Tylen schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:39:
[...]
SC1 niet beetje zacht voor op de openbare weg?
No signature required.
Verstandig
Op mijn fazer had een voorzichtige dame gereden, achterband was plat en de achterrem is versleten na 20k km.TiMMieJ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:15:
[...]
Voorlopig nog niets vervangen van bandjes
Mijne zijn nog maar 6 - 7000 km oud.

diablo kan ik niet krijgen voor 200e. Ik ben ook maar een studentje.Tylen schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:49:
[...]
VerstandigMaar SC1 is ook op circuti zacht hoor
En dan had je beter de Diablo kunnen kopen
No signature required.
Bv. bij http://www.lagunashop.co.uk/ of
http://www.bykebitz.co.uk/acatalog/Autocom.html
Heb zelf vorig jaar bij laguna shop besteld. Prima service!
mede alphenaar meldt zich ookTiMMieJ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:04:
[...]
Dat is nog vlakbij dan Apache![]()

Wise enough to play the fool
Vanaf vandaag zwaai ik niet meer naar mensen zonder Geel Hesjetm

Ik kwam een vriend op de moto tegen....hij zag me aan voor de pliesie en ging opeens heel netjes rijden
Ik zie wel hoe het bevalt, het werkt in ieder goed tegen de kou. Zo'n BMW he...

Ik kwam een vriend op de moto tegen....hij zag me aan voor de pliesie en ging opeens heel netjes rijden
[ Voor 46% gewijzigd door snars op 29-11-2008 00:07 ]
I reject your reality, and substitute my own.
Wat ik me nu afvraag: al die motoragenten die ik tegenkom hebben allemaal hun systeemhelm (die nieuwe gele) altijd openstaan, dus met het kinstuk omhoog. Misschien is het geen lekkere helm, misschien zien ze dan meer, dat boeit me niet. Maar is dat wel veilig/toegestaan?
Of is een systeemhelm open en dicht even veilig (qua goedkeuring)? Het lijkt mij van niet...
Of is een systeemhelm open en dicht even veilig (qua goedkeuring)? Het lijkt mij van niet...
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Gewone BMW of een ex-Pliesie?snars schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:37:
Ik kwam een vriend op de moto tegen....hij zag me aan voor de pliesie en ging opeens heel netjes rijdenIk zie wel hoe het bevalt, het werkt in ieder goed tegen de kou. Zo'n BMW he...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zolang je klipje/ kinbandje vastzit is het volgens mij geen probleem.Twhomp schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 01:37:
Wat ik me nu afvraag: al die motoragenten die ik tegenkom hebben allemaal hun systeemhelm (die nieuwe gele) altijd openstaan, dus met het kinstuk omhoog. Misschien is het geen lekkere helm, misschien zien ze dan meer, dat boeit me niet. Maar is dat wel veilig/toegestaan?
Heeft er hier iemand ervaring met het huren van een motor in NL?
Ik zou namelijk wel eens wat modellen wat langer willen proberen, voordat ik besluit wat ik nou eigenlijk wil kopen.
Ik zou namelijk wel eens wat modellen wat langer willen proberen, voordat ik besluit wat ik nou eigenlijk wil kopen.
je hebt ook jethelmen (?) die ook een kinstuk hebben en volgens mij wel goedgekeurd zijn. Maar ik heb toch liever een stuk plastic voor m'n kin zitten dus ik klap m'n systeemhelm meestal vrij snel dicht, tis alleen alleen erg handig bij pompen enzo dat ik hem niet af hoef te doen 
) een volkswagen dealer in Alkmaar, in beide gevallen beviel dat prima
ik heb af en toe voordat ik m'n Dl had wel eens een motor gehuurd ja, de laatste keren bij TT in zwolle, daarvoor bij (je geloofd het nietc0ne schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:10:
[ Voor 47% gewijzigd door moto-moi op 29-11-2008 11:12 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ja, vermijd Huisman Motoren uit Leiden, stelletje incompetente horken zijn het.c0ne schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:10:
de meeste systeem helmen zijn 2x gekeurd 1x als jet helm en 1x als integraal. laat nou net de nolan n103 alleen de integraal keuring gedaan hebben. dus ik moet me kin stuk dichtdoen
Precies mijn overweging ook, ik zat zelf te denken aan dit bedrijf, die lijken er behoorlijk in gespecialiseerd te zijn:c0ne schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:10:
http://www.silverline.nl/motorverhuur_alle_motoren
Heb ik ook gevonden ja. Grote collectie motoren, dus ideaal om wat rond te neuzen. Het rare is alleen dat alle 600cc SS motoren voor 24 en ouder zijn, behalve de 600rr. Lijkt me toch hetzelfde segment te zijn, zoveel langzamer als bijv. een gsx-r600 is hij niet.Requiem19 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:23:
[...]
Precies mijn overweging ook, ik zat zelf te denken aan dit bedrijf, die lijken er behoorlijk in gespecialiseerd te zijn:
http://www.silverline.nl/motorverhuur_alle_motoren
Silverline staat alvast genoteerd op mijn lijstje.
2nd that. Ooit mijn twin voor standaard onderhoud daar gebracht. Monteur vond ´m brak starten en lopen dus draait hij de mengkraan flink open. Helaas ging de motor wel voorbij Redline toen ik naar huis reed en ´m zelf gewoon op choke had vanwege koude start._Apache_ schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:46:
[...]
Ja, vermijd Huisman Motoren uit Leiden, stelletje incompetente horken zijn het.
`Ojajajaja sorry sorry ik was de choke vergeten en dacht wat start ie kut"
And it goes BRAAAAAPP!
Hmz, lekker verhaal inderdaad.ROFLASTC schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:08:
[...]
2nd that. Ooit mijn twin voor standaard onderhoud daar gebracht. Monteur vond ´m brak starten en lopen dus draait hij de mengkraan flink open. Helaas ging de motor wel voorbij Redline toen ik naar huis reed en ´m zelf gewoon op choke had vanwege koude start.
`Ojajajaja sorry sorry ik was de choke vergeten en dacht wat start ie kut"
Een motormonteur die even vergeet dat er een choke op kan zitten, 't moet niet gekker worden.
Vandaag eens door de vitrine staan loeren bij een motorzaak hier in Den Bosch. Ik ben definitief om, ik vind zo'n Kawa z750/1000 echt een geweldige fiets. Het oudere model is nog mooier imho.
Omdat de dealer me (waarschijnlijk) het niet toe laat dat ik er een hele dag of weekend mee weg ga. Ik wil juist eens wat langer de tijd hebben om een indruk te krijgen van een bepaald segment/model.Tylen schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:35:
Waarom huren?
Als je echt intresse hebt in een motor maar niet weet wat je wilt zou ik gewoon naar de dealer gaan en proefritjes gaan maken op de modellen daar. Kost het je ook geen geld.
Ik was ook niet van plan om elk weekend een motor te huren. Ik heb ongeveer 3 modellen op mijn shortlist staan.
[ Voor 28% gewijzigd door c0ne op 30-11-2008 14:43 ]
Waarom huren?
Als je echt intresse hebt in een motor maar niet weet wat je wilt zou ik gewoon naar de dealer gaan en proefritjes gaan maken op de modellen daar. Kost het je ook geen geld.
Gister een lekker stukje offroad gereden. En dan kom je dit tegen: http://www.youtube.com/watch?v=TIy9DcB9PAU
gevalletje modderkomkommer schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:43:
Gister een lekker stukje offroad gereden. En dan kom je dit tegen: http://www.youtube.com/watch?v=TIy9DcB9PAU
noem je dat offroad? beetje laffe verharde paden rijden, dat kan ik op een goldwing nog welkomkommer schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:43:
Stukkie water vaart 'ie wel over heen en met de zijkofffers kan het ding mooi dat karrespoor gladstrijken.ToolkiT schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:44:
[...]
noem je dat offroad? beetje laffe verharde paden rijden, dat kan ik op een goldwing nog wel
And it goes BRAAAAAPP!
Goldwings.....wat velen al hebben bedacht, maar door deze gast ook echt is uitgevoerd: http://www.youtube.com/watch?v=m52ry0UDDPQ
Ik heb sinds een tijd last van shimmyen op m'n moto. Als ik tussen de 30 en 50km/h het stuur los laat wiebelt het alle kanten op, bij hoge of hele lage snelheden gebeurt er niks. De precieze oorzaak weet ik niet (lichter stuurtje, langere achterdemper, andere voorband?), maar is dit iets dat ik moet fixen?
Zolang ik een handje aan het stuur houdt gebeurt er echt niks.
Ik heb sinds een tijd last van shimmyen op m'n moto. Als ik tussen de 30 en 50km/h het stuur los laat wiebelt het alle kanten op, bij hoge of hele lage snelheden gebeurt er niks. De precieze oorzaak weet ik niet (lichter stuurtje, langere achterdemper, andere voorband?), maar is dit iets dat ik moet fixen?
Zolang ik een handje aan het stuur houdt gebeurt er echt niks.
I reject your reality, and substitute my own.
Wat heb je gedaan voordat het onstond
Kan zoveel oorzaken hebben: Andere banden die niet/slecht gebalanceerd zijn.... speling op lagers (al zou het dan óók bij hogere snelheden merkbaar moeten zijn)..... Voorvork verder door kroonplaat .... Achterkant verder omhoog gezet ?
Zelf geef je al een langere achterdemper aan én een andere voorband..... dus
Motor staat verder op z'n neus... en is daardoor nerveuzer, die andere voorband kan uit balans liggen.....
Kan zoveel oorzaken hebben: Andere banden die niet/slecht gebalanceerd zijn.... speling op lagers (al zou het dan óók bij hogere snelheden merkbaar moeten zijn)..... Voorvork verder door kroonplaat .... Achterkant verder omhoog gezet ?
Zelf geef je al een langere achterdemper aan én een andere voorband..... dus
Motor staat verder op z'n neus... en is daardoor nerveuzer, die andere voorband kan uit balans liggen.....
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 01-12-2008 22:12 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik weet niet waar de camera op gemonteerd is, maar die gast heeft aardig moeite om dat bakbeest bij te houden. Uiteindelijk bepaalt toch de durf en kunde van de bestuurder de snelheid van de motor
Hahaha hij is leuk.
Dat is deals gap / Tail of the dragon.
Wil ik ook nog is naar toe
Wil ik ook nog is naar toe
this guy once did 106 runs on deals gap in 24 hours
fastest run about 11 minutes. He makes video's from your ride on Deals Gap (don't try to outrun this guy), on his tail is Fuse (also on a GoldWing)
Some pics (of Fuse): http://www.jeffas.com/images/Papa/Deal's Gap 2005/index.htm
[ Voor 16% gewijzigd door Mark- op 02-12-2008 09:50 ]
de camera man rijd zelf ook op een goldwing, schijnt een bekende daar te zijn die op zijn goldwing menig sportfiets te schande zet...gwystyl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 06:55:
[...]
Ik weet niet waar de camera op gemonteerd is, maar die gast heeft aardig moeite om dat bakbeest bij te houden. Uiteindelijk bepaalt toch de durf en kunde van de bestuurder de snelheid van de motor
Mensen staan ook altijd te kijken als ik bij de harley's van mijn ouders de stepjes aan de grond rijd (niet heel moeilijk, maar er zijn maar weinig die dat doen). Maar deze gast gaat wel erg hard met zo'n goldwing.
Zo, morgen theorie examen. Voel me een beetje
maar toch ook weer
Het B examen zo'n 6 jaar terug ging soepeltjes (2 foutjes en 0 zenuwen), maar als ik nu zo de proef examens doe heb ik toch meer foutjes dan toen (maar niet teveel om te zakken).
Hebben jullie nog advies/opmerkingen omtrent het theorie examen? Zoals de sneaky vragen die niet altijd in je boekje staan...

Het B examen zo'n 6 jaar terug ging soepeltjes (2 foutjes en 0 zenuwen), maar als ik nu zo de proef examens doe heb ik toch meer foutjes dan toen (maar niet teveel om te zakken).
Hebben jullie nog advies/opmerkingen omtrent het theorie examen? Zoals de sneaky vragen die niet altijd in je boekje staan...
je bedoelt elke keer als je niet rechtdoor rijd?komkommer schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:47:
Mensen staan ook altijd te kijken als ik bij de harley's van mijn ouders de stepjes aan de grond rijd (niet heel moeilijk, maar er zijn maar weinig die dat doen). Maar deze gast gaat wel erg hard met zo'n goldwing.
Die van de gemiddelde chopper is vrij beperkt. Zelfs die van een m1800, denk je van mwah, moet toch wel een klein mini beetje de hoek om kunnen. Eerste bocht die ik doorga, stepje aan de grond. Bah, kan me er echt niet op vermaken.ToolkiT schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:15:
[...]
je bedoelt elke keer als je niet rechtdoor rijd?de bodenvrijheid van harleys schijnt heel erg beperkt te zijn hoor ik altijd..
No signature required.
Grootlicht mag aan binnen de bk (mits niet verbindend enzo) en de middelpuntvliedende kracht wordt kwadratisch groter (weet ff niet de vraagstelling daarvan)Capa schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:06:
Zo, morgen theorie examen. Voel me een beetjemaar toch ook weer
![]()
No signature required.
Verwijderd
Harley rijders maken anders wel de meeste knee-downs
spoiler:
Elke zondag, als ze weer op hun knieën zitten om het chroom te poetsen!
Ja, mijn vader heeft ook een oldtimer harley, daar kan je niet eens normaal mee sturen. Sportsters zijn echt wel grappige stuur-fietsen.M3rcury schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:20:
[...]
Die van de gemiddelde chopper is vrij beperkt. Zelfs die van een m1800, denk je van mwah, moet toch wel een klein mini beetje de hoek om kunnen. Eerste bocht die ik doorga, stepje aan de grond. Bah, kan me er echt niet op vermaken.
Verwijderd
waar zit meer alcohol in, een glas bier of een glas jenever?Capa schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:06:
![]()
op een 3 baans snelweg, tussen welke rijstroken moet je door de file rijden?
Ahum,.. een standaard glas bedoel je?Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:48:
[...]
waar zit meer alcohol in, een glas bier of een glas jenever?
En als je een bierglas jenever ophebt, dan maakt het kiezen van een rijstrook ook niet meer uit
Om geen verwarring te veroorzaken: standaard glazen bevatten allemaal evenveel alcohol en door de file heenrijden tussen de twee meest linkerbanen.
Op een gelijkwaardig kruispunt (anders gelden gewoon de voorrangsborden/lichten/verkeerregelaar) heeft een tram altijd voorrang, ook bij afslaan. (Behalve voetgangers op een zebra moet de tram voor laten gaan, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.) En je mag een tram rechts inhalen, mits veilig.Capa schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:06:
![]()
Passagiers die uit de tram op de weg stappen, moet je voor laten gaan als er geen vluchtheuvel/perronnetje is waar ze kunen wachten.
[ Voor 36% gewijzigd door Ray-zor op 02-12-2008 14:01 ]
Om wat Rinaldo zegt ff aan te vullen: Je mag een aatal "eenheden" alcohol op hebben en dat is dus voor Jenever een kleinere eenheid.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:48:
[...]
And it goes BRAAAAAPP!
Mits er niet geritst word, dan naar de een-er-linkerbaan en de baan daar rechts naast.Twhomp schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:51:
[...]
Ahum,.. een standaard glas bedoel je?Want als je hetzelfde glas bedoelt, dan wordt het antwoord ook anders
En als je een bierglas jenever ophebt, dan maakt het kiezen van een rijstrook ook niet meer uit
Om geen verwarring te veroorzaken: standaard glazen bevatten allemaal evenveel alcohol en door de file heenrijden tussen de twee meest linkerbanen.
Ghehehe, dat is echt een theorie vraag inderdaad, want in de praktijk gaat er natuurlijk geen enkele motorrijder tussen ritsers door rijden_Apache_ schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:51:
[...]
Mits er niet geritst word, dan naar de een-er-linkerbaan en de baan daar rechts naast.

Oh, ik dacht:Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:30:
Harley rijders maken anders wel de meeste knee-downs
spoiler:Elke zondag, als ze weer op hun knieën zitten om het chroom te poetsen!
spoiler:
Elke zondagavond, als ze weer op hun knieen zitten om alle schroefjes aan te draaien!
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Die ken ik gelukkig allemaal, die staan netjes in het boekje.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:48:
[...]
Zelfde hoeveelheid alcohol en tussen linker en middelste baan
Tram voorrangsgebeuren had ik altijd moeite mee, maar die ik heb vandaag even uitgebreid opgezocht op google
Alleen op voorrangsweg en voorrangskruising heb je voorrang.
Ach, ik zie het morgen wel. Vanavond nog even wat proefexamens en de probleemstukken even goed nalezen.
zo even mijn doorgebrande koplamp vervangen.. iets van 20 boutjes los moeten draaien om alleen ff een kapot lampje te vervangen
schermpje eraf, linker top fairing eraf, rechter top fairing eraf, koplam unit los halen, lamp vervangen en in reverse weer vast zetten..
Je moet er niet aan denken om dat aan de kant van de weg in de stromende regen te moeten doen zeg..

schermpje eraf, linker top fairing eraf, rechter top fairing eraf, koplam unit los halen, lamp vervangen en in reverse weer vast zetten..
Je moet er niet aan denken om dat aan de kant van de weg in de stromende regen te moeten doen zeg..
Verwijderd
kan je er niet van onder af bij? heb nooit een reserve lamp bij me dus hoef het niet te doen aan de kant van de wegToolkiT schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:53:
zo even mijn doorgebrande koplamp vervangen.. iets van 20 boutjes los moeten draaien om alleen ff een kapot lampje te vervangen![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 16:58 ]
als je gollum handen hebt misschien, maar ik niet iigVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:57:
[...]
kan je er niet van onder af bij? heb nooit een reserve lamp bij me dus hoef het niet te doen aan de kant van de weg
Ik had ook nooit een reserve lamp bij me (bij varadero wel, die had meer ruimte onder het zadel) maar laatst in het donker met alleen de side lights aan over de snelweg (zonder lantaarnpalen) was wel erg spannend... dus neem ze nu maar voor de zekerheid mee..
bij me gs was het 2 weken terug 2 schroefjes. gloeidraad los van mijn dimlicht
Tsja, koplamp vervangen... Bij de ZZR zit daarvoor een klein luikje onderin de topkuip (welke volgens mij al een half jaar ergens in de garage ligt
) waardoor een meisje van 12 met anorexiahandjes in theorie het lampje kan vervangen. Om er normaal bij te kunnen moet de complete topkuip en middenkuip eraf 
Bij de GSXF gaat het gelukkig makkelijker, 2 schroefjes losdraaien, dashboardje eruit trekken en je kan erbij
Door dat gat heb ik een volledige Xenon-set gemonteerd zonder de kuip eraf te slopen

Bij de GSXF gaat het gelukkig makkelijker, 2 schroefjes losdraaien, dashboardje eruit trekken en je kan erbij
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Volgende week dinsdag weer avb
hopelijk gaat het deze keer wel goed \o/
Maandag gingen de remoefeningen, halve draai, 8tje goed, de langzame slaom ging weer $@~)*#!
Waarschijnlijk vanavond de uitwijkoefening, snelle slaom en vertragingsoefening oefenen
Maandag gingen de remoefeningen, halve draai, 8tje goed, de langzame slaom ging weer $@~)*#!
Waarschijnlijk vanavond de uitwijkoefening, snelle slaom en vertragingsoefening oefenen
Verwijderd
bij me cbr kan je gewoon aan de onderkant een stukje plastic wegklappen waarna je van onderaf de lamp kan vervangen, klusje van paar minuten.
succes mud!
succes mud!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 11:05 ]
Vanochtend deed de Fazer een beetje beroerd, maar volgens mij was het een kwestie van niet choken na de vrieskou van vanacht.
Toen k eenmaal op werk aankwam draaide hij weer netjes 1k rpm stationair ipv jo-jo-en tussen de 500 en 1000 rpm met afslaan.
Toen k eenmaal op werk aankwam draaide hij weer netjes 1k rpm stationair ipv jo-jo-en tussen de 500 en 1000 rpm met afslaan.
De versys starte vanochtend ook wat moeizaam.. maar omdat ik hem gister ingespoten had met protectie spray had ik de hoes er niet over gedaan en gaf de thermometer net boven het vriespunt aan..._Apache_ schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:07:
Vanochtend deed de Fazer een beetje beroerd, maar volgens mij was het een kwestie van niet choken na de vrieskou van vanacht.
Toen hij eenmaal liep, liep hij prima...alleen stoomde de spray die op uitlaat buis was gekomen wel mooi
Ik win nooit wat.
Tot vandaag, het is niet helemaal motorgerelateerd, maar ik ben winnaar van de carquiz van wheels on 7. ik heb een jaar lang rijden in een abarth 500 gewonnnen
Tot vandaag, het is niet helemaal motorgerelateerd, maar ik ben winnaar van de carquiz van wheels on 7. ik heb een jaar lang rijden in een abarth 500 gewonnnen

[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 03-12-2008 12:26 ]
No signature required.
cool!M3rcury schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:26:
Ik win nooit wat.
[afbeelding]
Feli
Abarth 500, sweet
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Cool M3rcury 
Incl onderhoud en benzine en alles?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
alles behalve benzine. maar dat zijn de kosten eigenlijk niet. Ding zou 1:20 moeten rijden.. (ik denk niet dat IK dat ga halenChakotay schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:48:
Cool M3rcury
No signature required.
Dit topic is gesloten.