Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.203 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik wil me wijf erop rije

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Eerst rijden op die motor, dan pas neuken, van al dat vocht gaat de duc slecht lopen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:52

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:38:
Klopt.

Zo lees je op veel plaatsen geweldige commentaren over de Schubert helmen (al helemaal hun systeemhelmen vergeleken met andere merken). Stil, perfecte pasvorm, oerdegelijk,.... maar ... ze passen op mijn kop voor geen meter.
bij mij was het precies andersom, ander merken paste mij juist slecht en de Schubert perfect..
Ik heb een 0 (als in ovaal) vormig hooft ipv een O (als in circel) vormig hoofd.

Mijn Shubert C1 bevalt goed maar ik moet zeggen dat de bevestiging van het visier niet super is.. ben de clipjes al 2x kwijtgeraakt (wel als service een setje van 4 gekregen van dealer d:)b )
En ik heb er een fogcity in gezet want die antifog laag deed niet zoveel..

De Caberg's hebben trouwens ook een intern vizier, maar zijn een stuk luidruchtiger dan de schubert (duidelijk merkbaar!!) en is het zonne visier van Schubert prettiger IMHO...

Maar zoals al eerder gezegd werd, gewoon alles wat in je budget valt passen!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

heee lieve meertalige van me

http://www.motoblouz.com/...p?marque=20,13&type=gants

Deze handschoen wilde ik in het zwart omdat ik een jas van dat merk heb. Kun jij zien of ze naar NL bezorgen? Mijn frans is alleen goed als ik een camping of wat bier nodig heb.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Er staat nergens iets van buitenland. Enkel dat verzendkosten boven de 50€ voor rekening van de shop zijn. Je kan wel Pays-Bas selecteren bij je adresgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:06:
Je kan wel Pays-Bas selecteren bij je adresgegevens.
|:( :X Had ik ook zelf kunnen bedenken natuurlijk,bedankt though

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Heb net mijn 3e les op de weg gehad. Ben duidelijk geen geboren talent.
Hoe overkom je ' angst' te slippen als je over een witte pijl rijdt ?
(Rijinstructeur vond mij een beetje over de weg zwabberen, wat klopte gezien ik de witte pijlen een beetje omzijlde).

Ik voelde soms mijn motor ' iets' doen, wat ietsie voelde als slippen, als ik over een wit vlak reed.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Niks mis met witte lijnen enzo ontwijken als het nat is, bij droog weer is het wat anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal, nadat mijn CBR600F helaas total loss verklaard is (na mijn ongevalletje laatst) en deze helaas niet nieuw meer te krijgen is in het zilver ben ik flink aan het rondneuzen voor een nieuwe tweewieler. Ik was al altijd helemaal weg van de CBR600RR maar deze is weer gelijk een flinke klap duurder (ook qua verzekering) maar wel een schitterende machine. Sinds mijn ongeluk ben ik toch ook gaan nadenken over een machine met ABS en daar kwam ik eigenlijk op de Yamaha F6 Fazer uit (CBF van honda vind ik dan eigenlijk weer te saai en F1 mag ik van de verzekering nog niet rijden). Ik moet nog op allebei een proefrit gaan maken maar er zitten wel flink wat tegenstellingen tussen beide machines. Ik ga deze ook gebruiken voor woon-werk verkeer (~45 km enkele reis) en het hele jaar door. Nu ben ikzelf zo rond de 1,90 mtr lang maar qua zitpositie vond ik de 600F helemaal niet tegenvallen. Hebben jullie wellicht nog wat tips/ervaringen voor me zodat ik de keuze alweer iets makkelijker kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet niet over de lange lijn van de pijlen rijden maar verder geen probleem. Bij voorsoorteer pijlen voor links en rechts rijd je over het stuk tussen de lange lijn en de "driehoek". Bij pijlen voor rechtdoor mag je ook over het linker stuk van de driehoek rijden. Is gewoon veilig en heb je een goede positie op de weg. Positie op de weg is ook erg belangrijk aangezien je niet wilt dat een auto naast je gaat staan op dezelfde strook. Dit zullen ze niet snel doen maar je mag ze de kans niet geven.

Als je putdeksels ontwijkt zullen ze niet moeilijk over doen want natte putdeksels zijn echt enorm glad. Het zou echt verboden moeten worden om putdeksels in bochten aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat is ook leuk bij het laatste stukje van mijn route naar het werk... Precies bij het uitkomen van de bocht ligt een groot zebrapad, met ervoor en ertussen allemaal grote vierkante putdeksels :X Als het regels moet je daar echt heel voorzichtig de bocht uit gassen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

De laatste les een proefexamen gedaan voor avb, mocht het echt zijn geweest had ik het gehaald dus dat is mooi meegenomen. Alleen de uitwijkoefening niet gehaald (ook in de herkansing). De eerste keer nam ik de bocht naar links te langzaam, waarbij ik bij de bocht terug de uitlaat (of beugel ter bescherming ervan) vrij hard tegen de grond reed, dus ik durf gelukkig wel schuin genoeg te gaan :)
Het enige wat raar blijft en waar mijn instructeur ook niet echt een verklaring voor heeft is dat mijn korte bochtjes naar rechts een stuk minder goed zijn dan naar links. Ik kan de acht en halve draai goed maken, maar bochtjes naar rechts zien er gewoon een stuk minder goed uit, ik beweeg meer mee met mijn motor ipv rechtop zitten en mijn heupen gebruiken.
6 december avb-examen en ik hoop echt dat ik het haal, heb wel zin in wat meer lessen op de weg.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

Quarin schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:42:
De laatste les een proefexamen gedaan voor avb, mocht het echt zijn geweest had ik het gehaald dus dat is mooi meegenomen. Alleen de uitwijkoefening niet gehaald (ook in de herkansing). De eerste keer nam ik de bocht naar links te langzaam, waarbij ik bij de bocht terug de uitlaat (of beugel ter bescherming ervan) vrij hard tegen de grond reed, dus ik durf gelukkig wel schuin genoeg te gaan :)
Het enige wat raar blijft en waar mijn instructeur ook niet echt een verklaring voor heeft is dat mijn korte bochtjes naar rechts een stuk minder goed zijn dan naar links. Ik kan de acht en halve draai goed maken, maar bochtjes naar rechts zien er gewoon een stuk minder goed uit, ik beweeg meer mee met mijn motor ipv rechtop zitten en mijn heupen gebruiken.
6 december avb-examen en ik hoop echt dat ik het haal, heb wel zin in wat meer lessen op de weg.
als dat de enige puntjes zijn haal je het wel denk ik, dat is er wel uit te drillen in een les :p

*burp*

• whitehouse
Als je met 100 over een uitrijstrook rijdt, en er staan pijlen op de weg, ontwijken jullie deze dan?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

whitehouse schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:12:
Als je met 100 over een uitrijstrook rijdt, en er staan pijlen op de weg, ontwijken jullie deze dan?
nee ik ga over het kortste stuk markering, dus het deel tussen de 'steel" en de "kop" van de pijl. De ene band is al op asfalt als de ander er nog overheen moet. ik vind plek op de weg en consequent rijden net ff belangrijker.

And it goes BRAAAAAPP!

• whitehouse
Toen ik gister begon met rijden, reed ik over een witte lijn (kort gedeelte tussen lijn en pijl-punt).
Ik had toch het gevoel dat de motor een klein klein beetje 'zwieberde', kan dat ook komen door hoogteverschil tussen weg en pijl? (zodat je motor dus registreert en doorgeeft dat je over een verhoging rijdt)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

whitehouse schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:26:
Toen ik gister begon met rijden, reed ik over een witte lijn (kort gedeelte tussen lijn en pijl-punt).
Ik had toch het gevoel dat de motor een klein klein beetje 'zwieberde', kan dat ook komen door hoogteverschil tussen weg en pijl? (zodat je motor dus registreert en doorgeeft dat je over een verhoging rijdt)
Ik krijg de indruk dat je met een strak gespannen bips rondrijdt :P

Wellicht dat je ff een hellingshoek had die het achterwiel opzij deed stappen. ik ga, vooral op vakantie, op dusdanige wijze de bochten door dat ik altijd slippend rij.

[ Voor 14% gewijzigd door ROFLASTC op 22-11-2007 09:46 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• whitehouse
dat van die bips kan wel kloppen hoor ;)

merkte gister dat ik dusdanig 'verkrampt' reed, dat ik na een uurtje echt wel last van me nek begon te krijgen. Maar bedankt voor de antwoorden!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als het pijlen zijn die rechtsaf wijzen ga ik er links lang, anders zoals ROFLmans over het smalle stukje.

Het opzij stappen voel ik ook wel eens als ik in de regen in de file rijdt, daar zijn de witte streepjes helaas niet altijd te ontwijken. Niets engs/spannends verder, alleen iets om rekening mee te houden :)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Dat je motor nu en dan eens een stapje verzet is ook niet echt uitzonderlijk hé.
't is maar als 'm een groot stuk wegglijdt dat het link wordt.

Ik stel mezelf altijd gerust met de volgende gedachte: als je aan 30+ km/u over een gladde plek van 1m lang rijdt, dan glijd je maximum gedurende een tijd van 120ms weg waarna je weer grip krijgt.
Dat voel je wel, maar is niet bedreigend. Bij niet al te lange gladde plekken ga je normaal dus niet onderuit gaan of een highsider doen of zo ...

Het wordt pas link als je een langgerechte gladde plek hebt of je extreme hellingshoeken aan het rijden bent.

• DinX

DinX

Motormuis

Het wordt ook link als je in paniek slaat bij zo'n licht zijstapje. Gewoon blijven verder rijden en je motor het laten oplossen. Het ergste wat je dan imho kan gaan doen is ineens gas gaan lossen, remmen, met je stuur gaan spelen,...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:52:
Het ergste wat je dan imho kan gaan doen is ineens gas gaan lossen, remmen, met je stuur gaan spelen,...
^-

Paniek=vallen .

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:14:
Als het pijlen zijn die rechtsaf wijzen ga ik er links langs
maak je het rechts inhalen van jouw persoon dan niet een beetje makkelijk?

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX rijdt gewoon tussen dat stukje door tussen de lange streep en de pijl zelf :p

code:
1
2
3
|==>
|
|

Over de == tekens dus :p
Ivm de gezakte persoon hangt het dus af of het nat was of niet. Als je dat deed terwijl het nat was, en je geen vreemde capriolen deed zou je imho zelfs een punt bij moeten krijgen. In de regen kunnen geverfde vlakken ongelooflijk glad zijn, idem voor putdeksels enzo. Die ontwijk ik ook zo veel en beschaafd mogelijk.

[ Voor 51% gewijzigd door DinX op 22-11-2007 13:36 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:34:

Ivm de gezakte persoon hangt het dus af of het nat was of niet. Als je dat deed terwijl het nat was, en je geen vreemde capriolen deed zou je imho zelfs een punt bij moeten krijgen. In de regen kunnen geverfde vlakken ongelooflijk glad zijn, idem voor putdeksels enzo. Die ontwijk ik ook zo veel en beschaafd mogelijk.
Same here en putdeksels liggen nogal eens een centimeter lager dan het wegdek dus kan je wiel helemaal een zwieper krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 22-11-2007 14:01 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ROFLASTC schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:33:
[...]

maak je het rechts inhalen van jouw persoon dan niet een beetje makkelijk?
Neuh, die pijlen staan met de streep midden op de weg, en met de pijl er dus rechts naast. Als ik dan links vlak langs die pijl rijd, zit ik netjes iets links van het midden zoals mijn rij-instructeur dat altijd wou zien :) Over linksaf of dubbele pijlen rij ik op dezelfde plek, maar dan dus over het stukje tussen de streep en de pijl heen.

--

Ik blijf BMW C1's maffe dingen vinden trouwens... Net weer zo'n ding tegengekomen op de A1, man in pak erin met alleen een mutsje op z'n kop. Hij liever dan ik, lijkt me toch erg koud ondanks het plastic om je heen. Hij ging wel met een noodgang door de file heen, tot het smal werd... Toen kwam er opeens 2 nette schoenen met een stukje been eruit om met een paar snelle stapjes tussen de auto's door te wiebelen. Apart gezicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Als jullie op een uitvoegstrook van een snelweg rijden, en er staan witte strepen op de weg, let je DAN nog op de strepen? (of is het contactmoment te kort om in de problemen te komen?)
zelfde geld als je op een snelweg-rijbaan rijdt en over de witte 'blokken' op de weg op de uitrijstrook wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:40
whitehouse schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:26:
Ik herken dit nog wel van toen ik aan het lessen was / net mijn rijbewijs had. Elke beweging in de motor is eng en je hebt het gevoel alsof je op eieren rijdt. Dat moet je uit je hoofd zetten. Je moet de motor onder je laten bewegen. Er gebeurt echt helemaal niets! Daar moet je gewoon even aan wennen.

Als je ziet hoe vreselijk je met een motor kunt gooien en smijten, daar kom je in een rijles nooit in de buurt.
Als jullie op een uitvoegstrook van een snelweg rijden, en er staan witte strepen op de weg, let je DAN nog op de strepen? (of is het contactmoment te kort om in de problemen te komen?)
zelfde geld als je op een snelweg-rijbaan rijdt en over de witte 'blokken' op de weg op de uitrijstrook wil.
Als het droog is op de weg let ik nergens op. Heb ik toch overal grip zat. Ik maak kneedowns op het zebrapad bij het uitkomen van een mini-rotonde, dus als die witte zebra grip genoeg bied dat ik mijn knie en eventueel de steppies van mijn R6 aan de grond kan rijden, dan hoef jij je daar helemaal niet druk over te maken.

Als het nat is dan rij ik niet over putdeksels en onnodig over witte vlakken op de weg heen. Dit is een aangeleerde gewoonte, want als je een keer in de regen een noodstop moet maken over een putdeksel ofzo dan kan het wel wat spannend worden (blokkerende voorwielen bij stoppies zijn nooit leuk, vooral niet als je even de remkracht wilt demonstreren aan mensen die net beginnen met motorrijden en daar angstig voor zijn O-))

Maar in de regen van rijbaan wisselen of over witte blokken of putdeksels heen rijden als je niet plotseling hard hoeft te remmen of als je niet midden in een bocht hangt is echt helemaal geen probleem hoor. En remmend op een afrit over de pijlen of blokken rijden of remmend over een zebra rijden is ook helemaal geen probleem. Zolang je maar niet plotseling hard moet remmen.

Maar nogmaals, noodstoppen uitgezonderd, zul je met je rijles of als je net een rijbewijs hebt nooit in situaties komen dat je echt grip gaat verliezen en daardoor onderuit gaat ofzo. Zelfs niet in de stromende regen. Daar moet je je echt niet druk om maken.

En nogmaals, of het nou droog of nat is, de motor zal onder je bewegen. En dat zul je voelen. Dat hoort zo. Als je langer rijdt zul je daar aan wennen en er niet meer bij nadenken.

[ Voor 52% gewijzigd door FragDaddy op 23-11-2007 09:34 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
it's all in the head huh?! ;)

bedankt voor je bemoediging !

[ Voor 37% gewijzigd door whitehouse op 23-11-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
whitehouse schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:42:
it's all in the head huh?! ;)

bedankt voor je bemoediging !
Ja, het zit alleen in je hoofd. En nogmaals, ik vond het ook eng toen ik net reed.
Niet teveel over nadenken, dan ga je verkrampt rijden. Gewoon genieten van het rijden!

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 23-11-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik merk trouwens wel dat nu het wat fris is ik wat verkrampter/minder soepel rijd..
Miscchien ligt het wel aan mijn winterhandschoenen wat als ik beschaaft probeer weg te rijden of de bocht om ga bij lage snelheid gaat dat soms wat schokkend, terwijl ik daar met mijn zomer handschoenen toch minder/geen last van heb...
(vol optrekken is trouwens geen probleem met winterhandschoenen ;) dus misschien zit het wel tussen de oren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat is gewoon 1 van de grote verschillen tussen autorijden en motorrijden. In de auto's van tegenwoordig voel je gewoon niks meer. Je voelt in die luxebakken niet eens meer dat je rijdt, laat staan hobbeltjes, verschillen in ondergrond,... Het kleinste steentje enzo voel je daarentegen bij een motor wel, wat in het begin wel eens vreemd kan aanvoelen als je het niet gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Mijn ex had altijd het gevoel dat ze over de witte (opgelegde) lijnen op de weg struikelde met haar motorfiets. Feit is dat je ze ook bij inhalen op bijvoorbeeld een B weg goed kan voelen, en dat is voor een beginner een vervelend gevoel. Het is echter de rijder die zichzelf de reactie aanmeet waardoor die het gevoel krijgt te "vallen". De massa van een motor is vanaf lage snelheid al hoog, die krijg je echt niet om met een streepje van een paar millimeter hoog. Gewoon je lijnen rijden dus.

Wat gladheid op de wegbelijning betreft, zoals een eerdere reactie al aangeeft is het geen probleem als het wegdek droog is. Bij een nat wegdek is dit uiteraard een ander verhaal. Tactisch rijden en vooruitzien kan makkelijker voorkomen dat je met al te grote hellingshoeken over wegbelijning gaat. Afhankelijk van de hellingshoek is het geen probleem dat het achterwiel een stapje opzij zet. Zit je echter tegen de grens aan dan zal het wegglijden op een lijn tot gevolg kunnen hebben dat de drift doorzet op het gewone wegdek en dat is natuurlijk slecht voor je ego en je no-claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

DinX schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:13:
Dat is gewoon 1 van de grote verschillen tussen autorijden en motorrijden. In de auto's van tegenwoordig voel je gewoon niks meer. Je voelt in die luxebakken niet eens meer dat je rijdt, laat staan hobbeltjes, verschillen in ondergrond,... Het kleinste steentje enzo voel je daarentegen bij een motor wel, wat in het begin wel eens vreemd kan aanvoelen als je het niet gewend bent.
idd. In de storm van begin dit jaar kwam ik van eindhoven naar het noorden gereden en zag verschillende vrachtauto's op zijn kant of in de berm. Mijn rit was probleemloos, tot ik een poging deed uit te stappen bij een tankstation onderweg. Kreeg met geen mogelijkheid de deur open doordat de wind er op stond. Terwijl ik rijdend vrijwel geen druk voelde op mijn stuur. Ongelovelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zijwind op de motor went ook... Op de brug voor de Zeeburgertunnel op de A10 wil ook nog wel eens flinke zijwind staan, gewoon ver vooruit blijven kijken en het gas erop houden en je gaat vanzelf wel rechtdoor. Als het echt hard waait ga je vanzelf wel een beetje scheef hangen, maar ik heb er geen problemen mee :)

(dat gladde watervast wegdek daar is irritanter... Bij het kleinste beetje regen ligt er al een laag water op met gigantische spray onder het blik vandaan :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt. Tijdens m'n Noorwegen trip ben ik 80 km rechtdoor gereden met een zijwind van, ik schat, 80-90km/u. Dan hang je dus gewoon een uur lang scheef (alsof je door ene bocht gaat). Wel met dichtgeknepen billen dat stuk :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9b550af9baeb5c619595e3b2c4e75140/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/13a7a8f8355ff879d4da1543256320da/full.jpg

Zo dus 80km ofzo. Geen heuvels, geen bergen, geen bomen, alleen maar semi-vlakte met felle wind :p Een najaarsstormpje blijf ik nu ook niet meer voor binnen :p
Op die pics valt het nog mee (paar hele lage heuveltjes). Op het erge stuk kon ik niet stoppen (schrik om om te vallen :+)

En ja, dat is fokking koud daar, zo'n wind bij 3° ofzo, zonder wintervoering of echte winterhandschoenen :p

[ Voor 67% gewijzigd door DinX op 23-11-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat is het leuke inderdaad, pas als je stil gaat staan waai je omver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Voor de mensen met angst over wat hun motor zal doen etc.. of mensen die het interresant vinden..

gyroscopische krachten

http://www.lcvm.nl/gyroscopischekrachten.htm

Bekijk vooral het filmpje.

Je motor wil maar 2 dingen : Rechtop rechtdoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Capo op 23-11-2007 13:06 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

Grappig stukje Capo, vriend van me geloofde al nooit dat je motor in principe alleen maar rechtdoor wil.
Mischien snapt ie het nu... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
moet het dan ook mogelijk zijn om zonder zijwind schuin rechtdoor te rijden? (als je je stuur recht houdt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik dacht dat een motor vanaf 8km/u al uit z'n eigen recht blijft.
Altijd grappig dat veel mensen denken dat je moeite moet doen om hem recht te houden (de motor dan :+) terwijl het juist moeite kost om hem plat te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
hehe idd ..
vind het nog steeds beetje 'lijp' hem een tikkeltje plat te gooien als ik een bocht door wil..
men.. net of me hersenen NIET willen dat ik dat doet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rem maar eens met de voorrem in een bocht (voorzichtig) je zal merken dat de motor dan rechtop wilt gaan staan.

En met zijwind 80km rechtdoor rijden, dan zou je dus 80km met je knie op de grond kunnen rijden :) PORNOOOO. hahah.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Vanochtend gelest, ging maar zo-zo. Het regende en ik moest over het platteland rijden. Veel blubber op de weg, beuh. Waar ik wel normaal kon rijden ging ik de bochten te snel in en moest in de bocht afremmen (nie goe) of kwam te ruim uit (ook nie goe). Daarnaast vergat ik ook een Grote Vrachtwagen die van rechts kwam voorrang te geven. Kortom, baalochtendje. Nouja, op naar AVD op 13 december, volgende week gaat alle vast beter *O*

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:56:
Rem maar eens met de voorrem in een bocht (voorzichtig) je zal merken dat de motor dan rechtop wilt gaan staan.

En met zijwind 80km rechtdoor rijden, dan zou je dus 80km met je knie op de grond kunnen rijden :) PORNOOOO. hahah.
Wel eens gedaan in Frankrijk. Motor met mij,benzine en vakantie bepakking is ongv 350 kilo. Dan met 140/150 over de franse snelwegen tripleren langs vrachtwagens terwijl het regent en er windkracht 8 a 9 van opzij komt. Yeah dat was vet hoor :) Krijg weer een grijns als ik eraan denk. Elke keer als je weer een vallei in reed zo'n enorme duw van opzij en dan ging ik schuinhangend rechtdoor met al dat gewicht, hehehe.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Stel je rijdt op een voorrangsweg,
waarbij tussen de rijbanen gras / boom staat.
ik kom bij een soort kruispunt aan (zonder verkerslichten)
en ik wil linksafslaan (zonder tekens op de weg).
Een auto schuin voor mij, die mij dus tegemoet komt, wil ook links af.
Nu is er dus het dilemma :
gaan we OM elkaar heen, of voor elkaar langs? let wel: door de 'groenstrook' tussen de 2 rijbanen is er meer ruimte op het kruispunt...

achter de auto waar ik dit dilemma mee heb rijden meer auto's , achter mij rijden meer motoren.

[ Voor 114% gewijzigd door whitehouse op 23-11-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

whitehouse schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:40:
hehe idd ..
vind het nog steeds beetje 'lijp' hem een tikkeltje plat te gooien als ik een bocht door wil..
men.. net of me hersenen NIET willen dat ik dat doet ....
ik haal veel vertrouwen uit het ver de bocht door kijken. Als ik zie wat er gebeurt komt het goed en durf ik alles. Ik ben ooit ook eens weggezet door wind toen ik de A4 op draaide hoor maar toen stuurde ik wel maar keek ik niet en zat er verkeerd op. De motor knikte ineens de verkeerde kant v/d bocht in.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

whitehouse schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:14:
hierboven een kruispunt.
IK rij op een voorrangsweg, AUTO's schuin tegenover mij dus ook.
Nu wil ik links, de auto schuin tegenover mij dus ook,
dus hier het probleem:
gaan wij voor elkaar langs OF om elkaar heen?

wat zouden jullie doen?
Als ik het goed begrijp komen de autos op je af via de andere rijbaan en willen ze voor jou langs naar "hun"links?

Jij gaat imo voor, want: "rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg"?

Teken es in paint ofzo

Edit: O je hebt je post aangepast

De auto wacht tot jij voorbij bent en jij gaat er omheen om rechts uit te komen. Je moet imo wel de correcte plaats op de weg houden.

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/2974/gotim3.th.png

[ Voor 27% gewijzigd door ROFLASTC op 23-11-2007 14:29 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
dus ik wil links, hij wil links, op hetzelfde kruispunt, komen tegelijk aan bij het kruispunt,
acher hem meer auto's , achter mij meer motoren.
dus om elkaar heen, of voor elkaar langs? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
whitehouse schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:42:
dus ik wil links, hij wil links, op hetzelfde kruispunt, komen tegelijk aan bij het kruispunt,
om elkaar heen, want in nederland rijden we altijd uiterst rechts namelijk.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Inderdaad om elkaar heen, voor elkaar langs is alleen bij een gewoon kruispunt (mits genoeg ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

whitehouse schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:42:
Zie dat imageshack plaatje

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
charrel schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:28:
Grappig stukje Capo, vriend van me geloofde al nooit dat je motor in principe alleen maar rechtdoor wil.
Mischien snapt ie het nu... O-)
Zijn genoeg youtube filmpjes van stuntende wannabee's die van de motor af vallen en dat de motor mooi recht door rijd :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:44:
[...]

Ja, het zit alleen in je hoofd. En nogmaals, ik vond het ook eng toen ik net reed.
Niet teveel over nadenken, dan ga je verkrampt rijden. Gewoon genieten van het rijden!
jaaa.. kneedowns op zebrapaden, en dan die lessers zien kijken van huh.. wit is toch glad :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik krijg morgen een cb-250 van mijn werk mee MET een L achterop.. moet even naar delft, en dr was even geen ander vervoer.. kijken wat voor reacties ik krijg als ik daar op kneedowns maak O-)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
* Mr_DD heeft vandaag zijn AVD gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:13:
Ik krijg morgen een cb-250 van mijn werk mee MET een L achterop.. moet even naar delft, en dr was even geen ander vervoer.. kijken wat voor reacties ik krijg als ik daar op kneedowns maak O-)
Hehe... Regel iemand die een paar foto's maakt :P
Dr0pSHoT schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:50:
* Chakotay heeft vandaag zijn AVD gehaald :)
Gefeliciteerd! *O*

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 23-11-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:13:
LOL

Ik reed net bij kantoor weg (op motor), zag ik een motorrijder (nou ja een 125cc lesser) staan aan de kant van de weg, dus ik stop ff om te checken of hij OK was... en jawel hoor, een auto was vlak voor hem de weg op gereden 'sorry, didnt see you mate' :(
Gelukkig alleen zijn versnellings pookje kapot en hij zelf niks...

Endje verderop op de snelweg, auto komt invoegen van oprit en wil direct doorschuiven naar buitenste baan (terwijl de weg leeg was 8)7 ) waar ik dus reed (liet expres een baan vrij zodat hij in kon voegen...)
maar gelukkig zag ik het aan zijn rijstijl al aankomen en zag hij mij ook optijd.. maar toch... |:(

Verder wel een aantal auto's die netjes aan de kant gingen toen ik achterop kwam _/-\o_
dus ze zijn niet allemaal slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag helaas geen motor les gehad (en volgende week ook al niet :( )...maar reachtruck les. De hele zaterdag lang, eerst 4 uur praktijk (5 man met 1 reachtruck: vooral wachten dus :') ) en 4 uur theorie.

Volgende week nog wat oefenen, en dan examen en hopenlijk het certificaat :Y).

Dit heeft verder trouwens niks met motoren te maken :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Volgende week zaterdag. Help ons dan nog even onthouden alsjeblieft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48
Leuk topic, best wel wat motorfanaten hier! Als ik ooit nog eens geld teveel heb, wil ik ook wel m'n rijbewijs halen en een mooie bike uitzoeken ;) Valt me op dat er hier veel liefhebbers zijn van 'race' bikes (lekentaal he, let op :*) ) Ik vind zelf bijvoorbeeld een Triumph Speedmaster (2008) prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Super) Sport modellen ja, die vind ik het mooiste :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Er zijn hier ook normale motorrijders hoor.. alleen de sportrijders schreeuwen wat harder :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoort niet echt bij het stereotype van computernerd zo'n supersport :D maar het zijn gewoon de motoren als je leuk wilt sturen en de snelheid is erg aantrekkelijk voor jongeren.

@teacher: dat schreeuwen komt door de adrenaline kick ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:23:
[...]

Hehe... Regel iemand die een paar foto's maakt :P
als je op dat ding een kneedown kan maken :X damn.. wat is dat zeneuwachtig..

Wel mooi als je die blikken ziet met rechts inhalen, en naar voren rijden bij een stoplicht :+ :+ :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:46:
[...]

als je op dat ding een kneedown kan maken :X damn.. wat is dat zeneuwachtig..

Wel mooi als je die blikken ziet met rechts inhalen, en naar voren rijden bij een stoplicht :+ :+ :+
Leuk speelgoed toch :P Ik rijd wel eens op een ouwe GT-500 maar zondra ik ook maar de bocht inzet glijd hij weg :P Toch maar eens de bandewarmers eromheen gooien en dan eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:27:
Er zijn hier ook normale motorrijders hoor.. alleen de sportrijders schreeuwen wat harder :+
ik denk dat van de actieve posters het zo'n beetje 50/50 sport vs niet-sport is...
En als je de lessers telt de sportfietsers zwaar in de minderheid zijn...

Maar veel mooi weer rijders gaan idd voor de sportfiets omdat ze het puur voor de kick doen, dus het is logisch dat er daar veel van zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:48:
[...]

ik denk dat van de actieve posters het zo'n beetje 50/50 sport vs niet-sport is...
En als je de lessers telt de sportfietsers zwaar in de minderheid zijn...

Maar veel mooi weer rijders gaan idd voor de sportfiets omdat ze het puur voor de kick doen, dus het is logisch dat er daar veel van zijn..
^^

ik rij ook echt alleen puur voor mijn plezier. heb een ov-jaarkaart als vervoersmiddel :+ en ben nu zelfs een auto voor de hobby aan het zoeken (een chevy camaro uit 76 :9~ )
Tylen schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:23:
[...]

Leuk speelgoed toch :P Ik rijd wel eens op een ouwe GT-500 maar zondra ik ook maar de bocht inzet glijd hij weg :P Toch maar eens de bandewarmers eromheen gooien en dan eens proberen ;)
Wel mooi om die blikken te zien als je hem toch redelijk plat gooit in de bochten. En natuurlijk gewoon rechts inhalen. 100 rijden waar je 80 mag. enzo :+ niemand verwacht het van je. het mooiste is nog steeds dat je er naast gaat hangen (anders gaat dat dingen helemaal niet hard de hoek om) _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door M3rcury op 25-11-2007 14:23 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:22:
[...]ik rij ook echt alleen puur voor mijn plezier. heb een ov-jaarkaart als vervoersmiddel :+ en ben nu zelfs een auto voor de hobby aan het zoeken (een chevy camaro uit 76 :9~ )
precies, zo rijd ieder voor zijn eigen redenen motor en heeft een daar bijpassende motor uitgezocht..
Ik rij woon-werk en ook voor de lol, dus zocht iets practisch dat ook fun was.. gelukkig hielp meneer Kawasaki door een nieuw model uit te brengen om aan mijn behoefte te voldoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
En natuurlijk gewoon rechts inhalen. 100 rijden waar je 80 mag. enzo :+
Dat kan iedereen :).
Dat kan iedereen die een voertuig bezit welke >= 100 kan :).

;) :+ :>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

[...]
Wel mooi om die blikken te zien als je hem toch redelijk plat gooit in de bochten. En natuurlijk gewoon rechts inhalen. 100 rijden waar je 80 mag. enzo :+ niemand verwacht het van je. het mooiste is nog steeds dat je er naast gaat hangen (anders gaat dat dingen helemaal niet hard de hoek om) _/-\o_
Jah, mislukte slome choppers zijn leuk :D
Ook een keer met een kawa csr305 van mn werk op en neer naar den bosch gereden voor de lol.
Niet echt snel zo'n ding (110 was moeilijk zat, maar dat had ws ook iets te maken met het feit dat 1 vd zuigers een keer vast was gelopen, toen opgeschuurd en weer teruggeduwd), maar op rotondes enzo vermaakte ik me prima met supersports pesten :P

Enige chopper die ik zelf nog wel 1 zou willen is een oude Honda magna (liefst een 1100), dingen rijden eigenlijk best prettig en zijn niet eens traag.
Jammer dat de blokken brak zijn :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:03:
[...]

Dat kan iedereen :).
Dat kan iedereen die een voertuig bezit welke >= 100 kan :).

;) :+ :>
maar niet met een LES-plaatje ala een blauwe L achterop ;)

Edit: ik heb geen cb-250.. maar een gsx-r 600 k7 ;) :>

[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 26-11-2007 01:40 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zodan... Blij dat ik op de motor was vanochtend zeg. Zeker 50% van mijn route Amersfoort - Amsterdam-West was file, waarvan het grootste deel muurvast stilstaand :X

Hulde voor de automobilisten daar trouwens, niemand die echt heel erg in de weg stond en veel mensen die nog extra ruimte maakten. Wel een figuur die het zo leuk vond dat ik langskwam dat hij me het restje van zijn sigaret kado wou doen, maar daar had ik niet zoveel behoefte aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

4x2 schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:20:
[...]

Jah, mislukte slome choppers zijn leuk :D
Ook een keer met een kawa csr305 van mn werk op en neer naar den bosch gereden voor de lol.
Niet echt snel zo'n ding (110 was moeilijk zat, maar dat had ws ook iets te maken met het feit dat 1 vd zuigers een keer vast was gelopen, toen opgeschuurd en weer teruggeduwd), maar op rotondes enzo vermaakte ik me prima met supersports pesten :P

Enige chopper die ik zelf nog wel 1 zou willen is een oude Honda magna (liefst een 1100), dingen rijden eigenlijk best prettig en zijn niet eens traag.
Jammer dat de blokken brak zijn :X
Magna hebben we ook nog in de garage staan. Ook een leuke motor. Maar de remmen zien niet alles. De cruisecontrole wat erop zit is wel grappig, maar zou ik echt nooit gebruiken. Om lekker mee te toeren is het een HEEERLIJKE motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:19:
Zodan... Blij dat ik op de motor was vanochtend zeg. Zeker 50% van mijn route Amersfoort - Amsterdam-West was file, waarvan het grootste deel muurvast stilstaand :X

Hulde voor de automobilisten daar trouwens, niemand die echt heel erg in de weg stond en veel mensen die nog extra ruimte maakten. Wel een figuur die het zo leuk vond dat ik langskwam dat hij me het restje van zijn sigaret kado wou doen, maar daar had ik niet zoveel behoefte aan :+
ik ben ook erg blij dat ik weer op de motor ga.. doe het nu in 20-30 minuten terwijl ik er met de auto al snel een uur over doe..

En die peuken herken ik wel, wel eens in de file/bij stoplicht gestopt om even op het raampje te kloppen om ze bewust te maken dat dat voor motoren toch minder prettig is... de reacties daarop zijn erg verschillend kan ik je vertellen.. stoere bouwvakkers die netjes hun excuses aanbieden en zich er oprecht niet van bewust waren, en mutsige miepjes die je een grote mond geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:39:
[...]

maar niet met een LES-plaatje ala een blauwe L achterop ;)

Edit: ik heb geen cb-250.. maar een gsx-r 600 k7 ;) :>
OOh, ja maar dat stond er niet bij in die post :+.

En dan 100 op 80 wegen kan ook nog best tijdens het lessen, als je instructeur het maar niet ziet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
kan niet als hij achter je rijdt .. wel als hij voor je rijdt ..
dan laat je hem ff uitlopen om daarna het gas erop te zetten :D

ik mag woensdag weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

whitehouse schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:17:
kan niet als hij achter je rijdt .. wel als hij voor je rijdt ..
dan laat je hem ff uitlopen om daarna het gas erop te zetten :D

ik mag woensdag weer ;)
het kan als hij achter je rijd ook wel, word ie alleen minder vrolijk van en gaat in je oortje brullen ;)

Ik kreeg bij het lessen ook telkens een preek dat ik meer op de snelheid moest letten...
En op het stuk waar je hem wel open moest trekken kreeg ik een complimentje, en ik dacht van 'huh' dat is toch het meest simpele...
Maar ja ik reed al een jaar op 125cc dus dan ben je wat meer gewent dan als je van je fiets/auto voor het eerst op een motor stapt denk ik..
Met autolessen vond ik het in begin ook veel sneller aanvoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt wel, ik ben van fiets naar motor gegaan...en voor het eerst 70 achterop richting het lesterrein voelde echt vrij snel aan :o.

Nu kan ik niet wachten tot de les voorbij is en we over die 70-weg terug naar de rijschool moeten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:57:
[...]

OOh, ja maar dat stond er niet bij in die post :+.

En dan 100 op 80 wegen kan ook nog best tijdens het lessen, als je instructeur het maar niet ziet O-)
Zo.. weet je ook gelijk dat ik geen lesser meer ben ;)

Afbeeldingslocatie: http://img486.imageshack.us/img486/8978/img1106tv4.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wist ik al wel hoor :*

Maar mooie foto! Lekker schuin :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Eindelijk...

Ik heb mijn wensmotor zaterdag gekocht...

YAMAHA SRX 600

Afbeeldingslocatie: http://brick146.hyves.org/126150001-126200000/126156101-126156200/126156199_6_WC8c.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://brick146.hyves.org/126150001-126200000/126156101-126156200/126156198_6_5Tx2.jpeg

En ik ben zo blij als een aap met 7 l*llen.
Ik ben zeker een jaar of 15 op zoek geweest naar zo'n motor.

Een kennis van een kennis reed op een SRX en de eerste keer dat ik deze motor zag was ik er direct weg van. Maar na een ritje dezelfde dag was ik echt verkocht.
Ik heb altijd een zwak gehad voor 1 cilinder 4 takt blokjes (vroeger een SS50 gehad en daar is het mee begonnen) maar de klappen die uit een 600cc komen zijn voor mij de mooiste klappen.

Lang lopen kijken naar een betaalbare SRX maar eigenlijk er nooit eentje kunnen vinden.
Een lange tijd geleden heb ik een dag lang een SRX kunnen lenen/huren van een motorzaak (een typische winkeldochter, heeft uiteindelijk 4 jaar in de zaak gestaan maar niemand wilde hem kopen). Veels en veels te duur (toen wilden ze er 5500 gulden voor hebben)...
Ik ben wat dijkweggetjes afgegaan (Schoonhoven=>Lekkerkerk en een stuk richting Kinderdijk en verder) en daar is deze motor op z'n best/heftigst, kan dat ding sturen (en stuk beter dan dat ik kan...).
Toen heb ik besloten dat ik er ooit eentje zou willen hebben...

En nu is het eindelijk zover...
IK HEB EINDELIJK M'N SRX...

Vrijdagnacht tot 4 uur wakker gelegen, ik kon gewoon niet slapen van de voorpret (ik leek wel een 9 jarige de nacht voor Sinterklaas :) ) en om 11 uur zaterdagochtend heb ik de boel laten overschrijven.

Loop wel een beetje mank nu, zo'n kickstarter kan gemeen terugschoppen ;) (ja ja, geen elektrische start) maar die dikke 600cc ploffen maken een hoop goed.

Een hele verademing na mijn oude motor (Kawa Gpz 1000 RX), een stuk minder vermogen (40 pk om 125 pk), een stuk lichter (150 kilo om 230 kilo) en sturen.., niet normaal meer zo strak.
Niet de goede lijn terwijl je al in de bocht zit? Geen probleem, gewoon op de goede lijn zetten en weer verder. Was wel wat anders met die Kawa.., die moest je gewoon gelijk goed zetten en niet meer eraf halen.

En als je hem ziet staan, het lijkt wel een brommer maar dan wel een HELE DIKKE brommer... _/-\o_

Hier nog meer 1 cilinder liefhebbers?

[ Voor 3% gewijzigd door AKA_ACE op 26-11-2007 13:49 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 cilinder van 600cc...dat is me een joekel :D.

Maar na al die jaren eindelijk je droommotor...gefeliciteerd kerel :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

AKA_ACE schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:46:

Ja.. maar dan wel in een supermotard.. voor een straatmotor vind ik het niks.. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Oeh... Laat je hem zo, of ga je er (in sr500 stijl) wat aan verbouwen?

En grote 1 cilinder liefhebber... tja, ik heb ook nog een 500 eenpitter:

Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/8237/img21421ai.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door teacher op 26-11-2007 18:13 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:11

Youk

Volvo For Life

Afgelopen zaterdag ging ik mijn viffertje nog eens wat verwennen. Ben er mee naar Wim Motors in Aalter gegaan. Had daar een afspraak gemaakt met Joost Jochems. Na het plaatsen van een K&N open luchtfilter, een motad bochtenset en een Laser duo-tech carbon uitlaat werd het tijd om de powercommander te plaatsen en af te stellen. *O*

Toen is er dit van gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bjorn.blommaert/dyno.jpg

:9~

Blauw is eerste run zonder powercommander
Groen na afstelling
Rood na laatste detailafstelling

Eerste run gaf 100 pk aan het achterwiel en 81 Nm, na het afstellen kwam mijn viffertje op 107 pk en 84 Nm. Ook de dip rond de 5000 rpm is volledig verdwenen en vanuit het volledige toerengebied trekt ze nu zonder stotteren.

Toen ik terug thuis was kwam ik tot de conclusie dat ik nu een nieuwe helm moet gaan halen. Heb heel de rit met een gigantische smile gereden (had er bijna kramp van) en dat past echt niet meer in mijn huidige helm. :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk...

YAMAHA SRX 600
-knip-
Nice :9~

Ik heb er in Luxemburg op gereden. Wist toen niet eens dat ze zo zeldzaam zijn. Rijdt echt heel leuk! Heel veel pret, al/juist bij lage snelheden. Wel een spoorzoeker met zn dunne bandjes, maar dat hoort er gewoon bij. Echt een leuk olkskool racertje haast. Ik ben er eigenlijk wel al te groot voor met mn 1.82, maar het is gewoon dikke pret op zo'n ding!

Een open demper kan hij erg goed hebben trouwens. Op die waar ik op reed zat een hele korte, open pijp. Als je dan gas gaf tot 4500.. even dicht en dus laten zakken naar 4000 ofzo en even gas gaf: BAM!! incl blauwe vlam eruit 8) Echt een leuk hooligan-fietsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
hoe werkt dat?

ik reed mijn 1e weg-les achter mijn instructeur .. staat er voor hem een auto te treuzelen (rijdt nog geen 20) .. dus hij er rustig achter .. beeeeetje op zijn bumper om wat meer haast te laten maken..
en een paar keer geeft zijn motor ook zo'n knal. Dacht toen dat hij daar zelf invloed op had .. wilde ik ook kunnen op mijn 450CC Honda'tje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Sommigen kunnen het zo zoals Smiling Pitbull het zegt. Je kan het ook door even je killswitch in te drukken terwijl je rijdt en daarna weer uit te zetten :p
Kan we lalleen met open demper, en je molt je dempingswol ermee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
teacher schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:11:
Oeh... Laat je hem zo, of ga je er (in sr500 stijl) wat aan verbouwen?

En grote 1 cilinder liefhebber... tja, ik heb ook nog een 500 eenpitter:

[afbeelding]
Voorlopig laat ik hem zo, ik zou eigenlijk niet weten wat ik er aan zou willen verbouwen....
Uitlaat is prachtig (maar heel misschien ooit een andere demper, oud "Engels" modelletje bijv.). Stuur is niks mis mee.
Geen knipperlichten maar die wil ik eigenlijk toch wel terug maar NIET DE ORGINELE GRAAG, ik ben aan het kijken voor ledlampjes. Deze trillen niet zo snel kapot.
Zadel is ook prima.
Wat ik heel erg graag zou willen is een aluminium tank in de stijl van oude Engelse cafracers maar dat zal meer dan waarschijnlijk een beetje te duur worden dus dat gaat op de lange baan.
Alleen de kleur, hoe mooi donkerblauw ook kan zijn mijn voorkeur gaat uit naar "brandweerrood" dus dat zal zeker een keer gebeuren.

Ook zou ik een andere voorvork willen hebben met wat instelmogelijkheden (bij de huidige vork kan je alleen met het olienivo spelen).

En verder.., ach ik ben er al stikgelukkig mee. Ik laat hem maar zo "for the time being"... :)

Alleen dat starten.., als je dat nog niet helemaal door hebt...
Wat een klus en kan dat ding terugschoppen... 8)7
DinX schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:06:
Sommigen kunnen het zo zoals Smiling Pitbull het zegt. Je kan het ook door even je killswitch in te drukken terwijl je rijdt en daarna weer uit te zetten :p
Kan we lalleen met open demper, en je molt je dempingswol ermee :p
DinX z'n manier zou ik willen afraden op een dikke 1 cilinder....
Je motor slaat uit <duh> maar daarna krijg je hem bijna niet meer door z'n compressie heen en kom met een glijdend achterwiel tot stilstand...
(Eigen ervaring, ik deed het ook altijd zo op mijn andere motoren maar niet meer op deze.)
De simpelste manier is aan komen rijden met een "hoog" toerental en dan gewoon je gas helemaal dicht en uit laten rijden.... BAM.., BAM.., BAM.., en BAM...

[ Voor 22% gewijzigd door AKA_ACE op 27-11-2007 09:42 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
wat is een killswitch? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door whitehouse op 27-11-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hmm, oja, 1-cylinder :o

Nevermind dan :p

[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 27-11-2007 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
haha VET .. ga ik morgen proberen tijdens mijn les .. hoog in de toeren en dan gas dicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat rode knopje op het stuur, daarmee zet je de ontsteking uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
whitehouse schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:34:
haha VET .. ga ik morgen proberen tijdens mijn les .. hoog in de toeren en dan gas dicht ;)
Tijdens de les ? dus ik neem aan dat je nog aan het lessen bent.

Heb je eerst leren lopen of begon je direkt met rennen ?

Eerst maar eens goed leren rijden voordat je met allemaal spelletjes en gekut begint. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
haha..wees niet bang .. heb het lef (nog) niet om gek te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Eindelijk...

YAMAHA SRX 600

knip

hee! nog een srx, m'n pa heeft ook een SRX 600SS alleen is het blok eigenlijk een beetje af :'(
m'n pa heeft een grijze, hiervoor had hij een rode maar die is een jaar of 15 terug geloof ik (of nog meer misschien) overleden... een mevrouw vergat dat je bij een roodlicht stoppen moet...

overigens dat trappen klopt wel, m'n pa is ook altijd lang aan 't kicken voordat hij aanslaat, al helpt het niet mee dat zijn blok etc. behoorlijk versleten is natuurlijk

[ Voor 69% gewijzigd door GoldenSample op 27-11-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
oei.. hoe is dat afgelopen met je pa?

Pagina: 1 ... 10 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.