And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Gewoon overtuigend trappen, niet te voorzichtig.
Laat dat blok merken dat je het meent, anders voelt hij je angst
Net 2x 30km gereden in het leer. Had het gewoon lekker warm
(ok, ik had twee truien aan onder mn jack
Ideaal; tweedehands 'winterleer'; gewoon een pak kopen (was 45 Eurie) dat je eigenlijk iets te ruim zit
Hier vlakbij is m'n aan de eerste werken begonnen aan het "klaverblad" van Lummen. Dat is nu eigenlijk een grote rotonde midden op de snelweg (1 van de drukste punten in België dacht ik).
Daar gaat men dus een verkeersturbine bouwen en een nieuw op- en afritten complex. Prijskaartje, 40 miljoen euro.
Nu zijn ze al heel wat weken bezig geweest aan dat op en afritten complex. Zag er erg mooi uit. 2 geweldig grote waterbekkens met daartussen een enorme afrit (voori sommigen hier, kneedown-materiaal). Ik denk dat het 400 meter aan afrit is ofzo, 360° rond.
Nu zijn ze pas begonnen met vangrails te plaatsen. 1 keer raden. Nog altijd motor onvriendelijke vangrails, aka fileertoestellen. Een project van 40 miljoen euro, en dan kan er niet een paar 1000 euro aan plaatstaal vanaf

Als ik me niet vergis staan de lantaarnpalen zelfs aan de buitenkant van de bocht (morgen eens op letten) ...
Op de site www.klaverbladlummen.be vind je dan het volgende:
Veilig voor wie ? Erg goed dat ze het aanpakken, maar doe het dan ineens goed als het dan toch zo'n voorbeeld moet zijn.Veilige op- en afritten naar industrie gebieden
Daarom maakt het Klaverblad plaats voor een zogenaamde verkeersturbine waarbij het verkeer nergens meer kruist. Om de ontsluiting van de industriegebieden van Heusden-Zolder en Lummen te verbeteren, komt er ook een nieuw en apart op- en afrittencomplex met een eigen verbindingsweg voor de industriezones. Zo zijn alle problemen dankzij één project van de baan.
Zulke concept art vind je dan:
De afrit in kwestie:

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Kneedown de snelweg af.. en links kneedown de snelweg op.. en dan vol achter je kuip wegkruipen om weer naar rechts af te buigenDinX schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:32:
Zo, net een mailtje gestuurd naar de MAG.
Hier vlakbij is m'n aan de eerste werken begonnen aan het "klaverblad" van Lummen. Dat is nu eigenlijk een grote rotonde midden op de snelweg (1 van de drukste punten in België dacht ik).
Daar gaat men dus een verkeersturbine bouwen en een nieuw op- en afritten complex. Prijskaartje, 40 miljoen euro.
Nu zijn ze al heel wat weken bezig geweest aan dat op en afritten complex. Zag er erg mooi uit. 2 geweldig grote waterbekkens met daartussen een enorme afrit (voori sommigen hier, kneedown-materiaal). Ik denk dat het 400 meter aan afrit is ofzo, 360° rond.
Nu zijn ze pas begonnen met vangrails te plaatsen. 1 keer raden. Nog altijd motor onvriendelijke vangrails, aka fileertoestellen. Een project van 40 miljoen euro, en dan kan er niet een paar 1000 euro aan plaatstaal vanaf
Als ik me niet vergis staan de lantaarnpalen zelfs aan de buitenkant van de bocht (morgen eens op letten) ...
Op de site www.klaverbladlummen.be vind je dan het volgende:
[...]
Veilig voor wie ? Erg goed dat ze het aanpakken, maar doe het dan ineens goed als het dan toch zo'n voorbeeld moet zijn.
Zulke concept art vind je dan:
De afrit in kwestie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
No signature required.
Inderdaad, het zijn net honden wat dat betreft...Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:36:
Die SRX6 waar ik toen op reed trapte ik in 1 keer aan![]()
Gewoon overtuigend trappen, niet te voorzichtig.
Laat dat blok merken dat je het meent, anders voelt hij je angst
Het is een vorm van "commitment", net zoals dwars remmen op schaatsen, of je doet het helemaal of je doet het helemaal niet. Er is niets tussenin....
Aan de andere kant begin ik het door te krijgen nu:
Maandagochtend: 3 x trappen en pijn....
Maandagmiddag: 3 x trappen en weer pijn...
Maandagavond: eens goed lezen wat nu de exacte procedure is....
Dinsdagochtend: 1 x trappen zonder pijn
Dinsdagmiddag: 1 x trappen en weer zonder "tegenslag".
Woensdagochtend: 1 x trappen en kijken of het de normaalste zaak van de wereld is...
Ik ga het leren.....
(Mijn buurman die vroeger "ook" 1 cilinders reed wilde een stukje rijden... Prima, ga je gang maar je start hem zelf. Tuurlijk buurman zei hij en ik leg uit wat te doen. Hij onderbreekt me en zegt: Ik heb vroeger ook etc etc.... Ok dan, zeg ik, en hij gaat aan de gang. KATSJUNK en KAPLOF en de SRX geeft hem een teringschop terug, niet normaal. Hij valt om (ik kan nog net mijn motor beetpakken) en gaat vloekend op de grond zitten al wrijvend over zijn onderbeen...
Lastig? Nee nee nee, karakter noemen we dat starten...
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Leuk verhaal voor tijdens de straatfeesten
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Alleen jammer van die motoronvriendelijke vangrails op die gerenderde plaatjes. Is weer niet over nagedachtM3rcury schreef op woensdag 28 november 2007 @ 02:46:
[...]
Kneedown de snelweg af.. en links kneedown de snelweg op.. en dan vol achter je kuip wegkruipen om weer naar rechts af te buigen![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zou goed kunnen. Daar zit namelijk wel een gedachte achter.Als ik me niet vergis staan de lantaarnpalen zelfs aan de buitenkant van de bocht (morgen eens op letten) ...
Als je de palen aan de buitenkant van de bocht zet dan zie je in het donker altijd meerdere palen op een rij staan en dan weet je dat je daar langs moet sturen. Als je de palen aan de binnenkant van de bocht zou zetten dan zie je altijd maar 1 of hoogstens 2 palen en dan is het in het donker voor ouderen kennelijk veel moeilijker om op de weg te blijven. Dus om te voorkomen dat er allerlei oudjes letterlijk de weg kwijt raken in zo'n bocht....
Doortrappen! Geen halve slagen maken, maar de kickstarter HELEMAAL omlaag trappen.Lastig? Nee nee nee, karakter noemen we dat starten... )
600cc 1 cylinders zijn altijd een beetje tricky te starten
[ Voor 64% gewijzigd door FragDaddy op 28-11-2007 10:13 ]
Have a wheelie good weekend!

Wat moet ik me voorstellen bij terugschoppen? Kickstarter die terug omhoog knalt tegen je poot aan ofzo?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
ontsteking in de cylinder op het moment dat je nog aan het trappen bent, zo ben ik een keer over mn motor heen geduwt door mn XT550, 120 kilo op het aantrapstaal en dan hupsakee zo een stukkie de lucht inChakotay schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:16:
* Chakotay heeft nog nooit een kickstarter van dichtbij gezien...
Wat moet ik me voorstellen bij terugschoppen? Kickstarter die terug omhoog knalt tegen je poot aan ofzo?
*burp*
Als je wel tot aan het eind trapt dan kom je in een soort van "vrijloopgebied" en zal er weinig tot niets gebeuren als hij niet aanslaat...
Het bovenstaande is niet helemaal correct maar in ruwe lijnen klopt het wel....
Ook zijn er verhalen bekend (maar de feiten mogen een goed verhaal nooit in de weg staan) van mensen die met hun hoofd tegen het dak van het schuurtje aan slaan...
Edit: net te laat...
Een mooi verhaaltje over de SRX...
[ Voor 20% gewijzigd door AKA_ACE op 28-11-2007 11:45 ]
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
[ Voor 27% gewijzigd door FragDaddy op 28-11-2007 12:09 ]
Have a wheelie good weekend!
inddFragDaddy schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:06:
Maar het gebeurt ook wel dat mensen botjes in hun voet breken omdat de kickstarter terugslaat tegen de zool van hun (sport) schoen. Nogmaals: het is niet voor niets dat nieuwe dikke 1 cylinders vaak geen kickstarter meer hebben.
*burp*
Verwijderd
Helaas mag ik door ziekte voorlopig geen gebruik maken van mijn rijbewijs. (en dat doet pijn).
In de garage bij mijn ouders waar mijn Ducje nu ook gestald staat, is hij in goed gezelschap.
BMW R1200ST
Norton Commander 750
Triumph Bonneville 650
Matchless 350cc
Ducati Mark 3 Desmo!! (350cc) uit 69
Wanderer (ofzoiets) uit de jaren dertig.
Nog een DKW 100rt uit de jaren dertig.
Jullie houden cker niet van clasieke motorenVerwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:30:
Hier nog een motorrijder, ik rijd een Ducati Monster 600 en een DKW 100rt uit 1937.
Helaas mag ik door ziekte voorlopig geen gebruik maken van mijn rijbewijs. (en dat doet pijn).
In de garage bij mijn ouders waar mijn Ducje nu ook gestald staat, is hij in goed gezelschap.
BMW R1200ST
Norton Commander 750
Triumph Bonneville 650
Matchless 350cc
Ducati Mark 3 Desmo!! (350cc) uit 69![]()
Wanderer (ofzoiets) uit de jaren dertig.
Nog een DKW 100rt uit de jaren dertig.
End ie 350 desmo is ZO gaaf
No signature required.
Leuk spul!
De Ariel starten is ook zoiets, maar dan moet je ook nog de voorontsteking en de kleplichter bedienen. Doe je een van de 2 niet goed slaat ie terug. Sterker nog, hij wil dan wel eens een paar slagen achteruit lopen! (en ben ik erg blij met het gaasje achter de carb
Wise enough to play the fool
Balen manVerwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:30:
Aan wat voor ziekte moet ik denken dat je niet meer motor kan/mag rijden?
Iets aan je ogen of evenwicht ofzo?
(uiteraard hoef je geen details te vertellen, is prive natuurlijk, maar vroeg me af wat kan veroorzaken dat je niet meer mag 'brommeren'...)
Mag je nog wel autorijden of is dat ook uitgesloten?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ik ben zelf ook wel blij met m'n knopje, maar daadwerkelijk zelf iets moeten doen om de boel lopend te krijgen is ook niets mis mee natuurlijk
Nog mensen behoefte aan een deel 15 overigens?
Verwijderd
Ziekte is hersenonsteking 4 maanden geleden (geheugen problemen epeleptische aanvallen gehad enz.) de wettelijke temijn is een half jaar na de laatste aanval. Maar bij veranderingen of vermindering van medicijnen komen er telkens 3 maanden bij dus dat is echt zwaar klote. Nu gaat het gelukkig weer wat beter maar zit nog wel zwaar onder de dope. Ik hoop volgend jaar zomer weer te mogen rijden.
Zou ook fijn voor mijn werk wat 50 kilometer verderop is.
sterkte ermee, kan me goed voorstellen dat je er van baaltVerwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:54:
Die 350 Desmo is ook mijn favoriet.
Ziekte is hersenonsteking 4 maanden (geheugen problemen epeleptische aanvallen gehad enz.) de wettelijke temijn is een half na de laatste aanval. Maar bij veranderingen of vermindering van medicijnen komen er telkens 3 maanden bij dus dat is echt zwaar klote. Nu gaat het gelukkig weer wat beter maar zit nog wel zwaar onder de dope. Ik hoop volgend jaar zomer weer te mogen rijden.
Zou ook fijn voor mijn werk wat 50 kilometer verderop is.
Bij mij is hersenonsteking 2x net op tijd voorkomen ( ontsteking zat bij gehoor/evenwichtsorgaan en was al het bot voor de hersens aan het aantasten. Opmerkelijk hoe snel men je dan opeens wil opereren.)
Alleen al de pijn van de operatie ( oor weg geklapt en van daaruit geopereerd ) was 2x 10 dagen niet kunnen eten, suf, pijn, misselijk, etc...
[ Voor 25% gewijzigd door Capo op 28-11-2007 13:00 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
De gedachte achter het feit dat lantaarnpalen aan de buitenkant van de bocht staan is omdat ze op deze manier het licht met minder lantaarnpalen makkelijker kunnen bundelen en in elkaar laten overlopen (in veel bochten zie ik namelijk, ondanks dat ze aan de buitenkant staan, nog steeds maar 1 of 2 lantaarnpalen staan en dat is niet omdat ik oud ben. Ik kijk trouwens altijd naar het einde van de bocht om mijn kantelmoment te kunnen bepalenFragDaddy schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:56:
[...]
Dat zou goed kunnen. Daar zit namelijk wel een gedachte achter.
Als je de palen aan de buitenkant van de bocht zet dan zie je in het donker altijd meerdere palen op een rij staan en dan weet je dat je daar langs moet sturen. Als je de palen aan de binnenkant van de bocht zou zetten dan zie je altijd maar 1 of hoogstens 2 palen en dan is het in het donker voor ouderen kennelijk veel moeilijker om op de weg te blijven. Dus om te voorkomen dat er allerlei oudjes letterlijk de weg kwijt raken in zo'n bocht....
[...]
Kan ik alleen maar beamen...
Eerst moest ik er niets van hebben, maar sins ik op het spul van mijn schoonvader rij vind ik het geweldig. Mijn schoonvader heeft ook zo'n collectie in de schuur, maar dan van suzuki. En ik (z'n brokkepiloot van een schoonzoon) moet ze jong houden
"kool uit de cylinder branden"Tylen schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:19:
[...]
Kan ik alleen maar beamen...
Eerst moest ik er niets van hebben, maar sins ik op het spul van mijn schoonvader rij vind ik het geweldig. Mijn schoonvader heeft ook zo'n collectie in de schuur, maar dan van suzuki. En ik (z'n brokkepiloot van een schoonzoon) moet ze jong houden
"af en toe moet je ff doortrekken"
i get the point
Vind het ook waanzinnig spul. Motorzaak waar ik destijds "hielp" verklaarde me iedere keer voor gek als ik weer kwijl op moest vegen omdat der weer zo'n oude gebakje stond.
Ik denk dat na 14 delen er ook wel een volgende bij kan. Wat mij betreft zonder foto framepjes enzo maar Wel een andere opmaak v/d foto's en tabellen. Meer 4 thumbnails naast elkaar ofzo en dan telkens een rij van 4, TS is nu zooo lang.[b]Chakotay schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:49:[/b
Nog mensen behoefte aan een deel 15 overigens?
And it goes BRAAAAAPP!
I second that...ROFLASTC schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:40:
[...]
Ik denk dat na 14 delen er ook wel een volgende bij kan. Wat mij betreft zonder foto framepjes enzo maar Wel een andere opmaak v/d foto's en tabellen. Meer 4 thumbnails naast elkaar ofzo en dan telkens een rij van 4, TS is nu zooo lang.
Polletje maar:
Poll: Hoe willen we de foto's in de TS voortaan hebben?
• Zoals het nu is
• Thumbnails
• Linkje naar externe gallery
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 54% gewijzigd door Chakotay op 28-11-2007 15:53 ]
Je moet er toch langs om de 1e pagina aan postings te lezen? Het ruimt iig op als het wat compacter wordt.Capo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:10:
wie bekijkt de TS uberhaupt nog ? ..... ik merk dat ik nooit kijk.
And it goes BRAAAAAPP!
Je moet eigelijk even opnieuw beginnen met de op.. want er staan ook mensen in die ik hier nog NOOIT gezien heb.. (en ik zit hier ook al wel redelijk lang..)Chakotay schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:36:
Een stuk compacter is zeker handig. Er staan op dit moment een stuk of 85 foto's in de TS, dat is zelfs nog een flinke lijst als je ze in rijtjes van 4 thumbs neerzet
No signature required.
Eens afvragen of we elke motard die zich onder de geregistreerde GoT users bevinden erin willen hebben of de mensen die geregeld in het topic komen.
Ik wacht nu vaak tot het topic aan z'n 2de pagina zit om te posten omdat het gewoon zo'n enorme TS is met al die pics.
[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 28-11-2007 21:45 ]
En wie zijn "wij" dan wel om te beoordelen of iemand erin mag? Als we dat gaan aanhouden kun je half GoT wel opschonen denk ikDinX schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:44:
^^ Met dom.
Eens afvragen of we elke motard die zich onder de geregistreerde GoT users bevinden erin willen hebben of de mensen die geregeld in het topic komen.
Ik wacht nu vaak tot het topic aan z'n 2de pagina zit om te posten omdat het gewoon zo'n enorme TS is met al die pics.
week of 2 in 't ziekenhuis gelegen ofzo maar durf er niets over te zeggen gezien ik toen 2 was ofzo als ik al geboren was.whitehouse schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:48:
oei.. hoe is dat afgelopen met je pa?
het is alleen wel HET voorbeeld dat je altijd een motorpak + laarzen moet dragen, z'n sokken waren in z'n laarzen gescheurd.
naja liever je sokken dan je enkelbanden denk ik dan maar!
Verwijderd
Echt ideaal, rechts had ik ze al 2 keer (in)gescheurd, links was toen aan de beurt

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 22:29 ]
Ook weer waarJdM schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:02:
[...]
En wie zijn "wij" dan wel om te beoordelen of iemand erin mag? Als we dat gaan aanhouden kun je half GoT wel opschonen denk ik
Ik kan ook nog wel een keer kritisch naar de TS zelf kijken qua tekst?
Wise enough to play the fool
Vandaag is de expert langs geweest bij de garage. Totaalbedragje is er uit gerold en nu is het wachten op de onverzekerde knakker die mij aan had getikt om dit te betalen.. Anders wordt het wachten op het Waarborgfonds.
Ik ben nog al iemand met het motto: waarom veranderen als het al jaaaaaaaaaren zo werkt?
Zullen we van de topictitel de volgende maken dan: "Motor- gevorderdenvragen...en minder!"
Ik denk dat je JUIST met de bestaande titel ook nieuw bloed hierheen haalt

Of: Het grote motorrijders en wannabee's topicJdM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:19:
[...]
Ik ben nog al iemand met het motto: waarom veranderen als het al jaaaaaaaaaren zo werkt?
Zullen we van de topictitel de volgende maken dan: "Motor- gevorderdenvragen...en minder!"
Ik denk dat je JUIST met de bestaande titel ook nieuw bloed hierheen haalt
And it goes BRAAAAAPP!
Dan loopt het hier straks helemaal storm, kan de TS gevuld worden met gepimpte brommers enzoTylen schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:22:
[...]
Of: Het grote motorrijders en wannabee's topic

Wat mij betreft gooien we die lijst helemaal uit het topic, maar daar ben ik de enige in als ik naar de poll kijk.
Wat voor nieuwe titel willen we hebben? Het algemene motorblaat topic?
Ik ben aanwezig op mijn werk als je dat bedoeltROFLASTC schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:23:
Ik neem aan dat Chakotay hard aan't werk is?
[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 29-11-2007 09:38 ]
Dat schept lekker verwarring
Moet je 5 dec. je schoen zetten met een wortel
Nee maar werk doen wat later niet nodig blijkt te zijn is onzinnig.
Misschien met meerdere ff ts maken, bedoel we hebben er allemaal nog baan langs en vriendin, etc.
[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 29-11-2007 10:12 ]
Je moet jezelf niet meteen buitenspel zetten hoorJdM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:39:
"De coolste users posten hier-topic"
Dat schept lekker verwarring
And it goes BRAAAAAPP!
Dat doe ik ook niet "Dat schept lekker verwarring" dus ik moet dan wel blijven posten in het topicROFLASTC schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:13:
[...]
Je moet jezelf niet meteen buitenspel zetten hoor
Omdat ik samen met nog een lessert moest rijden, en ik de vorige les 'aan de beurt' was,
mocht ik gister achteraan rijden. Betekent dat ik natuurlijk lekker op de weg mocht letten en de banen die mijn rij-instructeur reed. Ook was het natuurlijk erg leuk om de bochten net zo scherp te sturen als hij deed, en ook wat platter op de weg te liggen.
Dit keer mijn angst voor de witte markeringen op de weg wat aan de kant geschoven. merkbaar verschil in ontspanning op de weg!
wel had ik 1 raar dingetje: een bepaalde weg-soort zorgde ervoor dat mijn bips registreerde dat het leek of me achterband los zat. Het leek of de achterband wat meer heen en weer 'zweefde' over de weg.
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Ver genoeg vooruit blijven kijkenwhitehouse schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:39:
[....]
wel had ik 1 raar dingetje: een bepaalde weg-soort zorgde ervoor dat mijn bips registreerde dat het leek of me achterband los zat. Het leek of de achterband wat meer heen en weer 'zweefde' over de weg.
Is in 99% van de gevallen bij mijn leerlingen ook zo, als ze het over "zwabberen" en "onstabiel" hebben.
Vreemd trouwens dat jouw instructeur niet tijdens de les regelmatig van plaats laat wisselen..
Inderdaad, dat werd bij mij ook gedaan. Overigens reden ik en degene waarmee ik leste ook altijd vóór de instructeur.JdM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:43:
[...]
Vreemd trouwens dat jouw instructeur niet tijdens de les regelmatig van plaats laat wisselen..
Nou, dat achter mij laten rijden doe ik ook regelmatig hoor. Daarmee kun je de leerling een hoop laten zien. Komt regelmatig voor (zeker in het beginWekko306 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:09:
[...]
Inderdaad, dat werd bij mij ook gedaan. Overigens reden ik en degene waarmee ik leste ook altijd vóór de instructeur.
Hierdoor kan ik eerst even voordoen hoe ze rijden (dat is altijd grappig om te doen
Daarom volg ik ook ALTIJD met de motor, instructeurs die met de AUTO volgen kunnen iemand nooit echt leren motorrijden imo.
We kunnen natuurlijk de harde kern met grote foto's plaatsen en de rest als thumbs.. beetje een compromis...teacher schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:05:
Ja ok. maar er is hier een "harde kern", dan de vaker terugkerende bezoekers, en daarna mensen die alleen in de TS staan maar die je verder nooit hoort. Een beetje schiften mag best.
Ik kan ook nog wel een keer kritisch naar de TS zelf kijken qua tekst?
Dagje prive les van een heel ver gevorderde instructeur. (in mijn ogen tenminste
Nu moet ze wachten tot ze het cadeau krijgt en de zon weer gaat schijnen (en de pekel foetsie is)
Stukje theorie, vertrouwen krijgen in de motor en zichzelf, rij techniek aanleren en bijschaven, stukje circuit dingetjes leren om sportievere rijstijl te kunnen hanteren (dat wil ze dolgraag)
Heb der al veel kunnen leren ( niet abrupt remmen voor de bocht, kijken waar je heen wil, vloeiend rijden, verder vooruit kijken ivm anticiperen, countersteeren..) maar nu op der nieuwe motor en daar zal het allemaal wat sneller gaan. Verschil tussen naked en kuipen..
[ Voor 46% gewijzigd door Capo op 29-11-2007 13:26 ]
Verwijderd
ja ik heb dat ook al paar keer gehad tijdens lessen, denk dat je dan op de rand van een spoor(als in ingezakt asfalt) rijd ofzo. beetje irritant gevoel.whitehouse schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:39:
Eerst lopen dan rennenwhitehouse schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:40:
countersteeren?
http://www.motorcyclecrui...ountersteering/index.html
Mijn instructeur rijdt er vaak in een auto achteraan. Toevallig alleen als het slecht weer isJdM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:37:
[...]
Nou, dat achter mij laten rijden doe ik ook regelmatig hoor. Daarmee kun je de leerling een hoop laten zien. Komt regelmatig voor (zeker in het begin) dat mensen als een plank op de motor zitten/niet afschuinen bij korte bochten/ zwabberig rijden/ teveel "hoek"bewegingen maken met de motor etc. etc., dan laat ik zo'n leerling altijd even achter me rijden.
Hierdoor kan ik eerst even voordoen hoe ze rijden (dat is altijd grappig om te doen) en daarna hoe ik het graag zou willen zien.
Daarom volg ik ook ALTIJD met de motor, instructeurs die met de AUTO volgen kunnen iemand nooit echt leren motorrijden imo.
[ Voor 79% gewijzigd door Wokschotel op 29-11-2007 13:58 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Bedankt voor de informatie, de tekst is naar de juiste persoon doorgestuurt.
Met Vriendelijke Motorgroet
Guy Vandebosch
MAG-Limburg : voorzitter
Ik heb het zelf ook nooit hard ingestuurd. Ik hang wel aan het stuur op een counter-steerende wijze maar het is nooit heftig uitslaan met het stuur. Ik zal wel lief rijden.Capo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:44:
[...]
Eerst lopen dan rennen
http://www.motorcyclecrui...ountersteering/index.html
And it goes BRAAAAAPP!
Dat deden ze bij mijn eerste rijschool ook. Vaker dan op de motor iig.Wokschotel schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:57:
[...]
Mijn instructeur rijdt er vaak in een auto achteraan. Toevallig alleen als het slecht weer is
Vond ik altijd maar matig, en was blij dat ze dat bij de rijschool erna (ik was verder ook niet tevreden over de manier van lesgeven en het feit dat ik elke keer een andere instructeur/-trice had.) wél gewoon door weer en wind met de motor meegingen. En mijn eerste les daar was nota bene in de sneeuw hehe
Countersteering kan ook levensreddend zijn ipv enkel om hard in te sturenROFLASTC schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:14:
[...]
Ik heb het zelf ook nooit hard ingestuurd. Ik hang wel aan het stuur op een counter-steerende wijze maar het is nooit heftig uitslaan met het stuur. Ik zal wel lief rijden.
Als je in een lange doordraaiende bocht hangt en je moet opeens platter om......... iemand voor je onderuit schuift, een auto in de slip raakt etc.. noem maar wat. Of je hebt niet voldoende geanticipeerd bij het ingaan van de bocht of je nam bewust meer risico etc..
Je kunt dan met je knie gaan duwen, gaan trekken aan je stuur, remmen , etc..
Maar je kunt ook tik tegen je stuur geven zodat je motor verder naar binnen valt en je erlangs af kan sturen.
Ik heb ooit slecht geanticipeerd door plat een bocht in te gaan, knie aan de grond, bocht ging opeens nog 180 graden verder als ik kon zien. Op zich geen probleem maar wel die BMW die stukje mijn weghelft bij gebruikte.. dan is counterstering erg prettig.
Daarnaast is het ook voor 1001 andere dingen te gebruiken.. snel uitwijken, etc. Goed tikje en je rijd ineens een meter langs wat je voor de tik reed binnen zeer korte tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 29-11-2007 15:02 ]
Hehe, aanpassen die hap daar!
Toch vraag ik me af of het nou zoveel uitmaakt, lesgeven vanuit de auto of vanuit de motor. Voordeel van de auto is wel dat de communicatie via de koptelefoontjes veel beter te verstaan is.KeN. schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:30:
[...]
Dat deden ze bij mijn eerste rijschool ook. Vaker dan op de motor iig.
Vond ik altijd maar matig, en was blij dat ze dat bij de rijschool erna (ik was verder ook niet tevreden over de manier van lesgeven en het feit dat ik elke keer een andere instructeur/-trice had.) wél gewoon door weer en wind met de motor meegingen. En mijn eerste les daar was nota bene in de sneeuw hehe
Ga maar eens een dag achter een ervaren iemand aan rijden en zien hoeveel je bij leert kwa positie op de weg, voorsorteren, zien hoe diegene situatie's op lost met auto's die hem niet zien, lijnen leren rijden etc.Wokschotel schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:25:
[...]
Toch vraag ik me af of het nou zoveel uitmaakt, lesgeven vanuit de auto of vanuit de motor. Voordeel van de auto is wel dat de communicatie via de koptelefoontjes veel beter te verstaan is
Mijn vriendin verheugd zich erop om komend jaar achter mij aan te rijden ( op rustig tempo
[ Voor 14% gewijzigd door Capo op 29-11-2007 15:29 ]
Het moet voor 95% nog gebouwd worden
Zelf nooit een knopje gekregen
Dingen als "Haal in !! Je rijdt op een motor, niet in een auto"
[ Voor 47% gewijzigd door DinX op 29-11-2007 15:34 ]
bij mij zat er nieteens een mic bij, alleen een oortje...DinX schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:33:
Die zijn eigenlijk allemaal 2-way, alleen hebben ze aan de lesserskant geen knopje aan
Zelf nooit een knopje gekregenIk had niks te zeggen, ik moest luisteren
Dingen als "Haal in !! Je rijdt op een motor, niet in een auto"
En ja ik miste soms wel dat je niet terug kon communiceren...op gebaren na...
Maar ja het is wel een half duplex systeem en je loopt anders het risico dat een instructeur niet optijd wat kan zeggen...
Om even terug te komen op voor en achter rijden. ik lesde altijd in een groepje van 2 of 3 waar er 1/2 voor de instructeur reden en 1 erachter... achter rijden is wel lekker want dan kan je iets meer experimenteren zonder dat je het gevoel hebt dat je de hele tijd bekritiseerd word...
Mijn instructeurs rijden allemaal aleen met motor, volgens mij is er hier geen enkele motorrijschool die autos gebruikt..
Bij mij was het, naast wat Capo zegt, ook een gevoel van dat die instructeurs ook meer van hun vak hielden en het beter in staat waren over te brengen. Daarnaast vind ik het zo knullig staan als je een lesser ziet met zo'n auto'tje achter 'm aanWokschotel schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:25:
[...]
Toch vraag ik me af of het nou zoveel uitmaakt, lesgeven vanuit de auto of vanuit de motor. Voordeel van de auto is wel dat de communicatie via de koptelefoontjes veel beter te verstaan is
Daar heb je wel gelijk in. Aan de andere kant heb ik een instructeur die tijdens de les veel feedback geeft op je rijstijl en per les 2 momenten de hele boel stilzet om tips en aanwijzigingen te geven en een sjekkie te rokenCapo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:28:
[...]
Ga maar eens een dag achter een ervaren iemand aan rijden en zien hoeveel je bij leert kwa positie op de weg, voorsorteren, zien hoe diegene situatie's op lost met auto's die hem niet zien, lijnen leren rijden etc.

Altijd in zijn mercedes busje er maar achter aan rijden en opscheppen over hoe hard zijn zoon met de er5 kon rijden. (en die was ook instructeur)
Ik weet ut, tijdje geleden nog het duwen op stepjes en trekken aan stuur mogen gebruiken toen ik per ongeluk met de knie aan de grond ging, *shudder*Capo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:57:
[...]
Countersteering kan ook levensreddend zijn ipv enkel om hard in te sturen
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Per ongeluk met knie op de grond ging ? volgens mij mis ik iets.ROFLASTC schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:44:
[...]
Ik weet ut, tijdje geleden nog het duwen op stepjes en trekken aan stuur mogen gebruiken toen ik per ongeluk met de knie aan de grond ging, *shudder*
Steppies : Druk houden op het steppie aan de buitenkant van de bocht. Als je het aan de binnenkant doet duw je jezelf onderuit.
[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 29-11-2007 16:47 ]
Zoeentje had ik ook bij mijn eerste rijschool, vent had zowat een telefoon aan zijn oor gelijmd. Een keer heeft hij zelfs doodleuk een halve AVB-les met familie en kennissen staan praten aan de andere kant van het terrein. Volgde ook altijd in de auto, en reed zelf een BMW tourbuffel. Alle tourfietsen zonder BMWsticker erop waren natuurlijk crapCapo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:32:
Mijn instructeur was een bal gehakt eerste klas. Druk bellen terwijl ik achtjes aan het oefenen was en af en toe keer roepen "gaat goed he" of "op naar de volgende oefening"
Altijd in zijn mercedes busje er maar achter aan rijden en opscheppen over hoe hard zijn zoon met de er5 kon rijden. (en die was ook instructeur)

Uiteindelijk mijn rijbewijs maar bij een andere rijschool gehaald
Goed dat je bent geswitched. Ik heb in paar weken veel dubbele uren gedaan en kon vrij snel op examen. Moest en zou het in korte tijd hebben
[ Voor 17% gewijzigd door Capo op 29-11-2007 16:53 ]
Nee. Countersteering is het simpele effect dat als je je stuur naar links draait, je wiel (en motor) naar rechts kantelt, zodat je naar rechts 'valt' en een bocht naar rechts maakt. Is op papier nogal tegenintuitief, maar komt door het gyroscopisch effect van je wielen. Is op de motor misschien een beetje eng om te gaan proberen, maar is op de trapfiets ook prima te ervaren. Ga eens met je fiets een parkeerplaats op, en kijk wat er gebeurt als je met >10 km/h je stuur naar rechts probeert te draaien. Je zult merken dat je linksaf gaat.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:45:
Maar dat countersteeren is dus ongeveer wat je moet doen bij die halve draai (eerst iets naar de buitenrand sturen, en dan gelijk door naar binnen om de draai te maken) maar dan met zowel het stuur als de stepjes en op een "iets" hogere snelheid?
Op de motor is dit verreweg de snelste manier om je motor 'in te kantelen', en ook een heel effectieve manier om in een bocht te corrigeren. Iets duwen tegen de stuurhelft aan de binnenkant van de bocht, en je duikt dieper de bocht in.
Ik ging eens te hard de bocht in en moest m platgooien om niet rechtdoor te gaan. Echter moest ik flink werken om van dat omgooien niet omvallen te maken. Veel persen op het buitenste steppie idd en werken met het stuur, gas open trekken enzo. Ik heb m nog gehouden maar ik zette wel mijn knie neer voordat ik op het stepje ging duwen. Ik ging dus te hard, te plat, knie op de grond, werken met de andere voet op het steppie, gelukkig niet platgebleven en zo de bocht uitgevlogen maar rechtop gewerkt en er vanaf gekomen met een kapotte broek.Capo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:46:
[...]
Per ongeluk met knie op de grond ging ? volgens mij mis ik iets.
Steppies : Druk houden op het steppie aan de buitenkant van de bocht. Als je het aan de binnenkant doet duw je jezelf onderuit.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Maar dat doe je toch ook bij die halve draai oefening? Zo moet ik het iig wel doen: eerst naar links sturen, en dan de bocht naar rechts maken.Pooh schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:35:
[...]
Nee. Countersteering is het simpele effect dat als je je stuur naar links draait, je wiel (en motor) naar rechts kantelt, zodat je naar rechts 'valt' en een bocht naar rechts maakt. Is op papier nogal tegenintuitief, maar komt door het gyroscopisch effect van je wielen. Is op de motor misschien een beetje eng om te gaan proberen, maar is op de trapfiets ook prima te ervaren. Ga eens met je fiets een parkeerplaats op, en kijk wat er gebeurt als je met >10 km/h je stuur naar rechts probeert te draaien. Je zult merken dat je linksaf gaat.
Op de motor is dit verreweg de snelste manier om je motor 'in te kantelen', en ook een heel effectieve manier om in een bocht te corrigeren. Iets duwen tegen de stuurhelft aan de binnenkant van de bocht, en je duikt dieper de bocht in.
Dit filmpje laat heel goed zien wat het is en hoe het werkt: http://video.google.nl/videopl....Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:17:
[...]
Maar dat doe je toch ook bij die halve draai oefening? Zo moet ik het iig wel doen: eerst naar links sturen, en dan de bocht naar rechts maken.
Met een halve draai ga je te langzaam om echt te countersteeren. Het voelt in ieder geval niet hetzelfde als wanneer je dit boven de 20 km/u doet. Een oeffening waarbij je het wel erg goed kunt doen is de uitwijkoeffening.
Countersteeren kan je prima doen tijdens je lessen, het stuurt echt zoveel beter als je een beetje idee hebt waar je mee bezig bent.
Nee, als je naar links wilt, dan duw je met je linker hand het stuur van je weg> Je stuurt dan dus eigenlijk naar rechts. Wil je platter naar rechts, dan duw je met je rechterhand het stuur van je weg.whitehouse schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:29:
alleen snap ik het niet. als je dus naar links wil, dan houd je de motor recht en geeft een duwtje (kleintje) aan je rechterkant van je stuurde logica ontgaat mij
Je moet daar ook niet "logisch" bij denken. Dit is net als wiskunde, niet denken maar doen
Rechtsaf draaien = stuur naar links draaienwhitehouse schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:29:
alleen snap ik het niet. als je dus naar links wil, dan houd je de motor recht en geeft een duwtje (kleintje) aan je rechterkant van je stuurde logica ontgaat mij
Linksaf draaien = dstuur naar rechts draaien
http://www.youtube.com/watch?v=FWb3lGjF928
http://www.youtube.com/watch?v=s8M_7fBR63Y
Verwijderd
"Je gaat naar de kant waar je duwt", veel handigerDinX schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:06:
[...]
Rechtsaf draaien = stuur naar links draaien
Linksaf draaien = dstuur naar rechts draaien
Soms zie je ze denken "ik neem een andere instructeur"
Verwijderd
Is het trouwens ook toepasbaar op de snelle slalom? Of reageert het "counter-steeren" daar te langzaam voor?
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:25:
[...]
Is het trouwens ook toepasbaar op de snelle slalom? [...]

Een tip, duw niet meteen als een dolle hond tegen je stuur.... begin heeeeeeel rustig en wissel het meteen af dus links/rechts/links/rechts. Zeg het even tegen je instructeur, dat je alvast een keertje gaat slingeren tijdens het rijden naar de plek voor bijzondere verrichtingen
[ Voor 6% gewijzigd door JdM op 29-11-2007 21:37 ]
Dit topic is gesloten.