Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.206 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03

JdM

Humbled

DinX schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:38:
Het handigste om het te zien is even de snelweg op gaan en in het midden van de weg gaan rijden. Tegen die snelheid is het al moeilijker om bruuske dingen te doen.
Goede tip, maar geloof me (no offense voor de lessers ;) ) als ik even zeg dat beginnend motorrijders soms dingen doen die ik zelf niet durf ;)
Daar komt bij, dat hij op de snelweg niets te zoeken heeft imo, hij heeft zijn AVB examen nog niet eens gehaald, maar dat is weer een ander onderwerp.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

damn.. wat spammen jullie hard :+

No signature required.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
En dat terwijl er op de weg elke dag minder motorrijders te zien zijn... Wacht, misschien daarom juist :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:58:
En dat terwijl er op de weg elke dag minder motorrijders te zien zijn... Wacht, misschien daarom juist :p
Ik zit ook niet meer op de weg.. vind het wel prima.. hij blijft mooi warm in de schuuur staan..

No signature required.

• DinX
  • Laatst online: 19-09 10:52

DinX

Motormuis

Chakotay schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:58:
^^ Met dom.

* DinX voelt zich eenzaam op de weg. Nog maar een paar motards die ik passeerd/door gepasseerd wordt elke dag ;(

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Volgens mij hangen jullie allemaal te lang op MF rond op een dag :D.

En waarom gaat iedereen er daar steeds van uit dat diegene die iets post waar jij het mee eens bent "stupid" is trouwens :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

DinX schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:09:
[...]

* DinX voelt zich eenzaam op de weg. Nog maar een paar motards die ik passeerd/door gepasseerd wordt elke dag ;(
Ik zie er nog altijd meer dan genoeg eigenlijk ?
Helaas wel altijd voor me in de file, waardoor ik telkens moet remmen omdat het altijd mietjes zijn die denken dat hun fiets 2 meter breed is en niet door durven te rijden. Altijd leuk die files tussen de file :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 12:26

Steffie

Opaque

Kwam net om 1h45 nog een copper op de motor tegen. Hij kwam van een klein onverlicht landweggetje af. Best vaag om daar op dat tijdstip te rijden. Even vriendelijk gezwaaid en toen gas er weer op :) Verder ben ik vandaag nog bijna door een bellende muts in een Smart van de weg gedrukt in de file. Ze ging ineens naar links richting de meest linker rijstrook, terwijl daar een auto reed en ik ging er ook net tussen in. Ze schrok zich lam toen ze mij ineens hoorde/zag :D Hopelijk belt ze voorlopig niet meer zonder headset of handsfree in de auto :P

[ Voor 78% gewijzigd door Steffie op 30-11-2007 02:31 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, want als je belt met je handen kan je niet tegelijkertijd je hoofd draaien en/of in de spiegels kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De eerste datum van vrij rijden op Assen 2008 zijn bekend,.

www.circuitrijden.nl

1 Mei en 28 Mei...

Ik dacht, ik meld het even, zodat de circuit rijders hier nog in kunnen schrijven voordat het vol zit....

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Steffie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 02:27:
Kwam net om 1h45 nog een copper op de motor tegen. Hij kwam van een klein onverlicht landweggetje af. Best vaag om daar op dat tijdstip te rijden. Even vriendelijk gezwaaid en toen gas er weer op :) Verder ben ik vandaag nog bijna door een bellende muts in een Smart van de weg gedrukt in de file. Ze ging ineens naar links richting de meest linker rijstrook, terwijl daar een auto reed en ik ging er ook net tussen in. Ze schrok zich lam toen ze mij ineens hoorde/zag :D Hopelijk belt ze voorlopig niet meer zonder headset of handsfree in de auto :P
Als je op dezelfde motor als op de meeting een tijdje terug reed zou je toch denken dat de meeste mensen die wel aan horen komen :p Of is die rammel inmiddels uit het blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

.KeN. schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 02:02:
[...]

Ik zie er nog altijd meer dan genoeg eigenlijk ?
Helaas wel altijd voor me in de file, waardoor ik telkens moet remmen omdat het altijd mietjes zijn die denken dat hun fiets 2 meter breed is en niet door durven te rijden. Altijd leuk die files tussen de file :P
hier ook nog plenty motors op de weg... vandaar werd ik nog ingehaald door eentje die met meer dan 65-70MPH (in 70MPH zone) ging filteren...
Ik zag hem aankomen maakte ff plaats (reed beetje in midden voor het geval dat het verkeer af ging remmen en ik ook zou gaan filteren. was ie wel blij mee want ik kreeg een duimpje van hem :)
Ik rij best door en filter ook met redelijke snelheid en zit ook vaak achter een andere motor, maar je hebt altijd snellere er tussen zitten.. dus als ik die zie laat ik ze altijd ff door.
Iedereen heeft immers zijn eigen grenzen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Vandaag heerlijk motor gereden :)

Tylen : direkt vrij rijden zal ik maar niet mee beginnen.. Zit te denken om weekje race academy te gaan doen..of andere cursus

[ Voor 26% gewijzigd door Capo op 30-11-2007 10:35 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX helemaal tevreden met z'n stuurmoffen :p

Deze morgen net boven vriespunt ofzo en zweethanden met m'n zomerhandschoenen aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:21:
* DinX helemaal tevreden met z'n stuurmoffen :p

Deze morgen net boven vriespunt ofzo en zweethanden met m'n zomerhandschoenen aan :D
ik ben nog op zoek naar goede hand guards zodat ik die het hele jaar erop kan laten... heb al heated grips maar voor de wind/regen bescherming zijn van die guards wel lekker.. als ik geen goede kan vinden ga ik misschien ook wel voor van die oude wijven moffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Weer een moffen invasie :+

Verwarmde handvaten zijn leuk maar idd niet zaligmakend.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:09:
Weer een moffen invasie :+

Verwarmde handvaten zijn leuk maar idd niet zaligmakend.
truuk is trouwens ze optijd aanzetten en niet pas als je koude handen hebt, want dan is het al te laat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ze worden aangezet op start stand zodra motor buiten staat, helm op , handschoenen aan, weg rijden, op normale stand zetten en rijden.

Vingertoppen blijven niet warm. Rest van handen wel.

Maarja dat is wel bij 0 graden en 35km verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwarmde handvaten zijn niet alles. Ze verwarmen van de binnenkant naar buiten, en het is net langst buiten dat de koude op je handen komt. Verwarmde handschoenen zijn het beste, maar m'n ervaringen mbt de draadjes enzo zijn neit zo goed (handschoen die uitvalt enzo, slecht contact,...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik wil niet verbonden zitten aan mijn motor met kabels..

Wat wel goed werkte waren de handschoenen van een kameraad van me met een soort gel derin.

Leg je op de verwarming en houden warmte een uur vast ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die zogenaamde hand-guards lijken mij ook wel ideaal. Het scheelt al een heleboel als die gure wind niet steeds over je handen heenwaait. Ik ga ook maar eens kijken waar je die dingen kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:22:
idd dat heb ik ook... zo'n mof vind ik al een beetje opgesloten gevoel geven (denk ik dan nog nooit geprobeerd)
Wat wel goed werkte waren de handschoenen van een kameraad van me met een soort gel derin.

Leg je op de verwarming en houden warmte een uur vast ofzo.
heb je daar meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

saviour schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:36:
Die zogenaamde hand-guards lijken mij ook wel ideaal. Het scheelt al een heleboel als die gure wind niet steeds over je handen heenwaait. Ik ga ook maar eens kijken waar je die dingen kunt kopen.
had ik op mijn baby varadero ook, was ideaal.. ben nu opzoek naar passende voor mijn versys..

Die van Acerbis (oid) en die van KTM schijnen er op te passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 12:26

Steffie

Opaque

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 07:36:
Ja, want als je belt met je handen kan je niet tegelijkertijd je hoofd draaien en/of in de spiegels kijken :?
Zoiets zal ze hebben gedacht. Zal wel met haar gedachten verzonken zijn geweest bij dat gesprek en dan neemt blijkbaar de capaciteit om recht vooruit te sturen drastisch af. Precies de reden waarom het verboden is.

Reed inderdaad op die motor van de meeting. Die rammel kwam niet van het blok, maar van de ketting. Die liep op sommige plekken over de toppen van de tandwielen en draaide dus wat minder goed dan de bedoeling is. Inmiddels zit er een nieuwe set op en is alleen de herrie van de uitlaat nog over.

[ Voor 3% gewijzigd door Steffie op 30-11-2007 14:06 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

ToolkiT schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:25:
[...]

hier ook nog plenty motors op de weg... vandaar werd ik nog ingehaald door eentje die met meer dan 65-70MPH (in 70MPH zone) ging filteren...
Ik zag hem aankomen maakte ff plaats (reed beetje in midden voor het geval dat het verkeer af ging remmen en ik ook zou gaan filteren. was ie wel blij mee want ik kreeg een duimpje van hem :)
Ik rij best door en filter ook met redelijke snelheid en zit ook vaak achter een andere motor, maar je hebt altijd snellere er tussen zitten.. dus als ik die zie laat ik ze altijd ff door.
Iedereen heeft immers zijn eigen grenzen..
Dachten er nou maar heel wat meer fietsers zoals jij.. ;) :)
De meesten kijken niet eens in hun spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

.KeN. schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:13:
[...]

Dachten er nou maar heel wat meer fietsers zoals jij.. ;) :)
De meesten kijken niet eens in hun spiegels.
De meeste fietsers hebben geen spiegels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nee.

Maar kan morgen wel ff vragen aan maatje welk merk het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, stel je voor dat je handen eraf gerukt worden :+ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:28:
[...]

Mja, stel je voor dat je handen eraf gerukt worden :+ :p
meer dat mijn handen vast blijven zitten ofdat het mijn handschoenen uittrekt bij een crash...

De krachten bij een crash zijn altijd groter dan je denkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik ken de krachten bij een crash :p

En dat kabeltje lost nog voordat het fatsoenlijk aan je handschoen trekt :)

[ Voor 53% gewijzigd door DinX op 30-11-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dat hoop je dan maar.

Ik moet er niks van hebben :)

[ Voor 45% gewijzigd door Capo op 30-11-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hopen ? Nee, getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Heb je al bedacht wat je er mee doet? Schade fixen, nieuwe? BMW?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Op je sodeflikker gegaan ? Dat is kut.

Maar nog steeds moet ik er niks van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Pooh schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:18:
[...]

De meeste fietsers hebben geen spiegels :+
Joh ? Lijkt me knap lastig op de snelweg, of als je een auto wilt inhalen ;)

Maar zonder dollen: de meeste spiegels die ik zie als ik schuin achter iemand rijd, zitten toch wel vaak mooi verborgen achter de schouders van de bestuurders. En actief kijken ho maar.. Ik snap dat mensen daar geen tijd voor denken hebben als ze tussen de file doorrijden, but still :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ROFLASTC schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:16:
[...]

Heb je al bedacht wat je er mee doet? Schade fixen, nieuwe? BMW?
Ik ben niet pas gevallen. Ik heb toch al 2 ongevallen gehad tegen een koekblik :p
Ik spreek over een jaar geleden :p

De handschoenen zijn getest door gewoon stilstaand eens een goede ruk te geven aan de kabel met m'n handschoenen aan :+
Maarja, ik gebruik ze niet meer, duitsers ftw :+

De BMW komt er misschien volgende zomer. Zien hoe het met de financien zit tegen dan :p
Maar een GS komt er :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
.KeN. schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:38:
[...]

Joh ? Lijkt me knap lastig op de snelweg, of als je een auto wilt inhalen ;)

Maar zonder dollen: de meeste spiegels die ik zie als ik schuin achter iemand rijd, zitten toch wel vaak mooi verborgen achter de schouders van de bestuurders. En actief kijken ho maar.. Ik snap dat mensen daar geen tijd voor denken hebben als ze tussen de file doorrijden, but still :X
Heb mijn vriendin "afgeleerd" om teveel te spiegelen in de file.. je moet vooruit kijken, niet achteruit. Als er motor rijder achter je zit dan heeft ie maar even geduld tot je de ruimte hebt om te kijken.. automiblisten die plots uitwijken zijn al killing, kan weinig beter worden als je te druk bent met in de spiegel te kijken :)

Mijn spiegels zitten ook achter mijn schouders en ellebogen. Maar toch wel bruikbaar..

kwam ik achter toen ik ff zonder rond reed.. brrrrrr eng.

(zelfs op de trapfiets zit ik regelmatig naar het stuur te kijken van shit waar is me spiegel :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:44:
[...]
(zelfs op de trapfiets zit ik regelmatig naar het stuur te kijken van shit waar is me spiegel :X )
LOL hoe herkenbaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik kijk tijdens het filteren vaak om de paar auto's even snel in mijn spiegel om te zien of er iets achter me hangt, gaat prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:28:
Ik kijk tijdens het filteren vaak om de paar auto's even snel in mijn spiegel om te zien of er iets achter me hangt, gaat prima zo :)
ditto... ik kijk alleen als het voor mij veilig is, maar wel zo vaak mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Same here ja. Je hoeft natuurlijk niet om de zoveel seconden te kijken natuurlijk - ik ken weinig mensen die met 50+ door een file heen crossen :p - maar zo nu en dan, als de situatie daar naar is, even kijken kan geen kwaad natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:05:
[...]
Zoiets zal ze hebben gedacht. Zal wel met haar gedachten verzonken zijn geweest bij dat gesprek en dan neemt blijkbaar de capaciteit om recht vooruit te sturen drastisch af. Precies de reden waarom het verboden is.
Mee eens, maar dan is de oorzaak dus "afleiding"...en niet perse de "evil mobiele telefoon".

Je kan immers ook door andere activiteiten afgeleid worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Kwam wat tegen over de nieuwe busa. Wel grappig.

std. 08 busa tov oude busa.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/busa/08busabase.jpg

08 busa met pijp/pc/airfilter..

onder is std.
midden is pijp
boven is pijp/pc/filter

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/busa/08busalevel1.jpg

206.. :o

Bedrijf is bezig met een 1441cc kit.. 240+ a.w. pk's..

voor een 1070cc 212pk a.w. dagelijks te gebruiken gsxr1000 blok vraagt men 6200 dollar.. >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Capo op 01-12-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 09:20:
Kwam wat tegen over de nieuwe busa. Wel grappig.

std. 08 busa tov oude busa.

[afbeelding]

08 busa met pijp/pc/airfilter..

onder is std.
midden is pijp
boven is pijp/pc/filter

[afbeelding]

206.. :o

Bedrijf is bezig met een 1441cc kit.. 240+ a.w. pk's..

voor een 1070cc 212pk a.w. dagelijks te gebruiken gsxr1000 blok vraagt men 6200 dollar.. >:)
206.. damn :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:40
Vanmiddag de motor even uitgelaten.

Jah ik weet dat het al winter is, maar het was zonnig en 10 graden. Dus ik mijn winterpak aangetrokken, thermosokken en gaan! Ik heb dus mijn adrenaline-shot weer gehad.

En dan stap je af en hoop je maar dat de mannen in het blauw je niet gezien hebben.

Heerlijk!

[ Voor 19% gewijzigd door FragDaddy op 01-12-2007 17:57 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:21
FragDaddy schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:54:
Vanmiddag de motor even uitgelaten.

Jah ik weet dat het al winter is, maar het was zonnig en 10 graden. Dus ik mijn winterpak aangetrokken, thermosokken en gaan! Ik heb dus mijn adrenaline-shot weer gehad.

En dan stap je af en hoop je maar dat de mannen in het blauw je niet gezien hebben.

Heerlijk!
Was inderdaad goed weer. Dus snel de kuipen er maar weer opgezet en nog even 150km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de fiets nog wat proberen te counter-steeren...nu weet ik wel dat een fiets en een motor qua gewicht 'vrij' veel schelen...maar het werkte verrassend goed :o !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heerlijk weer vandaag inderdaad :Y)
Het was vreemd rustig op de wegen toen ik mijn kapje op ging halen:

Afbeeldingslocatie: http://shop.unas.hu/shop_ordered/2734/shop_pic/unas_833158.jpg

Op mijn CB-1 staat 'ie vetter. Binnenkort 's een foto van maken.
Staat vet bij dat oranje en geeft 'm een soort van Z750 tintje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

ik heb nu een aantal keer de opmerking "filteren" voorbij zien komen. maar wat moet ik mij daarbij voorstellen? dat je in de file (of voor het stoplicht) door naar voren schuift?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jep, filteren is een mooi woord voor "voorpiepen" :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

ah okay, weer wat geleerd.

als het goed is kan ik ook eindelijk weer verder gaan met me motor rijbewijs, ik heb als het goed is maandag een werkvergunning, welke ik nodig om mij hier op Aruba in te schrijven als inwonende en dan kan ik mijn motorrijbewijs gaan halen.
ervaring genoeg, heb 1x examen gedaan in het oude systeem en had alleen nog de het tweede praktijk gedeelte nodig van de nieuwe manier :D
en dan hier lekker crossen door de duinen :Y

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op zondag 02 december 2007 @ 01:41:
Jep, filteren is een mooi woord voor "voorpiepen" :+
idd je filtert door het verkeer heen als het ware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

in dit filmpje rond de 1.30-1.10 een voorbeeld van hoe motoren altijd rechtdoor willen als ze eenmaal rollen.

Edit: en aan het eind al helemaal een mooie.

[ Voor 40% gewijzigd door ROFLASTC op 02-12-2007 16:28 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de openbare weg op je zadel gaan staan en niet eens beschermende kleding dragen. Die wil graag een darwin award.

die laatste is idd grappig, lijkt me best leuk om dat zelf een keer te proberen :D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:19:
die laatste is idd grappig, lijkt me best leuk om dat zelf een keer te proberen :D
En hem dan laten vallen :X Dan baal je..

Ff spammen:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/DSC_0015.jpg
Mn turbo vorig weekeind
En nu mn turbo dit weekeind 8) :
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/DSC_0026.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/DSC_0027.jpg

Ben dus bezig een '84er GPZ 750 turbo grondig te verbouwen. ZXR brug met 180 band zit er al op 8)
Standaard was een 130 bandje :X
Voorvork en voorwiel + remmerij komt er dus ook op van dezelfde zxr.
Ga van 2x 1zuigerklauw naar 2x 4zuigerklauw en grotere schijven, toch wel prettig idee :P

Voor de spec-fans: std 112pk en 99nm koppel. Die van mij staat in racemode, krijgt een open K&N luchtfilter, open demper en aangepast drukhuis. Dan voor de toekomst een intercooler, dumpvalve (PSSSSJJT :9~ ) en 1100 throttlebodies moet samen goed zijn voor iets van 150 aw-pk en een sloot aan koppel 8).

Ow, en voor iedereen die zich verkneukeld aan de kleuren van de velg: daar wordt uiteraard wat aan gedaan ;) Gepolijst randje lijkt me wel wat trouwens 8)

Grappig; op de foto's lijkt de originele brug een stuk langer dan de nieuwe.. maar ze zijn exact even lang :? Komt misschien omdat de excenters van de achteras maximaal naar voren gedraaid staan op de foto's. Staan nu met de as in de laagste positie; dus de motor zelf nog meer voorover >:)
Hij gaat nog meer 'duiken' door de andere voorvork trouwens; die is korter dan de originele. Ben benieuwd hoe dat rijdt, 'straks'. Anders verzin ik wel wat :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:11:
[...]

Ff spammen:
[afbeelding]
Mn turbo vorig weekeind
En nu mn turbo dit weekeind 8) :
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben dus bezig een '84er GPZ 750 turbo grondig te verbouwen. ZXR brug met 180 band zit er al op 8)
Standaard was een 130 bandje :X
Voorvork en voorwiel + remmerij komt er dus ook op van dezelfde zxr.
Ga van 2x 1zuigerklauw naar 2x 4zuigerklauw en grotere schijven, toch wel prettig idee :P

Voor de spec-fans: std 112pk en 99nm koppel. Die van mij staat in racemode, krijgt een open K&N luchtfilter, open demper en aangepast drukhuis. Dan voor de toekomst een intercooler, dumpvalve (PSSSSJJT :9~ ) en 1100 throttlebodies moet samen goed zijn voor iets van 150 aw-pk en een sloot aan koppel 8).

Ow, en voor iedereen die zich verkneukeld aan de kleuren van de velg: daar wordt uiteraard wat aan gedaan ;) Gepolijst randje lijkt me wel wat trouwens 8)

Grappig; op de foto's lijkt de originele brug een stuk langer dan de nieuwe.. maar ze zijn exact even lang :? Komt misschien omdat de excenters van de achteras maximaal naar voren gedraaid staan op de foto's. Staan nu met de as in de laagste positie; dus de motor zelf nog meer voorover >:)
Hij gaat nog meer 'duiken' door de andere voorvork trouwens; die is korter dan de originele. Ben benieuwd hoe dat rijdt, 'straks'. Anders verzin ik wel wat :+
ziet er leuk uit, lijkt erg op mijn 250je, maar dan groter :D (nostalgie :P)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimpeldinky schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:39:
[...]

ziet er leuk uit, lijkt erg op mijn 250je, maar dan groter :D (nostalgie :P)
Tzz.. behalve dan dat deze de kwartmijl af fabriek in 10,71sec aflegt :D
met de juiste piloot :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:11:
[...]

het lijkt me leuk maar idd risico is te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Als die gast er niet was opgesprongen was 'ie sowieso gevallen.
Die gast die 'm liet gaan / er vanaf flikkerde mag 'm maar wát dankbaar zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar...als ie valt omdat ie is uitgerolt is bijna alle kinetische energie eruit. Dat zou dus overeen komen met het laten vallen vanuit stilstand, wat relatief weinig schade oplevert.

Stel dat deze gast er op springt, en hij valt dan...dan heb je bewegings energie + zwaartekracht van de motor + zwaartekracht van die vent = meer schade ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe ok, maar als we toch gaan 'stel datten' ;) dan zou de springer ook te enthousiast op de motor kunnen hoppen, verkeerd terecht komen en de val van de motor met zijn lichaam breken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Nog een leuke link over countersteering:

http://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.KeN. schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:33:
Hehe ok, maar als we toch gaan 'stel datten' ;) dan zou de springer ook te enthousiast op de motor kunnen hoppen, verkeerd terecht komen en de val van de motor met zijn lichaam breken. :P
Lol, true :P. Daar had ik niet eens aan gedacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, er word op EU-niveau rekening gehouden met motorrijders, dat hoor je ook niet vaak :)

Dimlicht overdag-verhaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:26:
Hm, er word op EU-niveau rekening gehouden met motorrijders, dat hoor je ook niet vaak :)

Dimlicht overdag-verhaaltje
slecht besluit IMHO, als anderen beter zichtbaar zijn betekend dat niet dat jij minder zichtbaar word...
Als 2 motoren met licht aan rijden zijn ze toch nog net zo zichtbaar?

Je word gezien of niet, punt. En wil je de motor laten onderscheiden doe dan idd een andere kleur lamp ofzo zodat beide partijen beter zichtbaar zijn, maar je wel kan zien wat er aankomt..

* ToolkiT heeft in de auto (en op motor) altijd zijn lampen aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik deelde vroeger ook het standpunt van de MAG hieromtrend. Dat je minder zou opvallen.
Na m'n tripje door scandinavië ben ik tot de conclusie gekomen dat het voor ze zichtbaarheid voor de motorrijder an sich geen bal uitmaakt. Iedereen valt beter op in het verkeer daardoor, en dus niet de motorrijder minder. Als je daar in Scandinavïe 1 of 2 lampen je ziet tegemoetkomen weet je dat er iets aan komt, dan maakt het verder niet uit of dat nu een motor is of een koekblik, je hebt ze gezien.
Ik rij hier in België nu ook vaak in de wagen met m'n lichten aan. Zeker nu het herfst is.

Ik deel een hoop standpunten met de MAG, en betaal jaarlijks m'n lidgeld, maar hierin volg ik ze niet helemaal. Die tijd, moeite en geld kunnen ze beter in andere dingen steken (zoals ze al doen, maar het kan altijd nog wat meer).

[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 03-12-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmmmm.... leuke blade gezien.. dichtbij.. niet te duur (2800).. wel veel kilometers (65.000).... uit '95... moeilijk... zou een mooie opstap zijn na mijn XT gezeik...

[ Voor 29% gewijzigd door rimpeldinky op 03-12-2007 23:58 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Picske ? En hoeveel is veel ? 30k, of meer in de 50-60k ?

En verder: Yep.. wat DinX en ToolkiT zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

.KeN. schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:57:
Picske ? En hoeveel is veel ? 30k, of meer in de 50-60k ?

En verder: Yep.. wat DinX en ToolkiT zeggen.
zie de edit :p pics staan @ mf in het verkooptopic

[ Voor 10% gewijzigd door rimpeldinky op 04-12-2007 00:02 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:49

charrel

Cortisol4life..

rimpeldinky schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:54:
hmmmm.... leuke blade gezien.. dichtbij.. niet te duur (2800).. wel veel kilometers (65.000).... uit '95... moeilijk... zou een mooie opstap zijn na mijn XT gezeik...
Veel km's? De mijne toen ingeruild met dik 74.000 op de teller, vriend van me heeft er nog eentje uit 93. Die heeft ondertussen toch wel dik 120.000 gelopen.
In Gran Canaria had de ober er eentje, die mocht ik soms even lenen, had dik 160.000 gelopen toen.
Blokken zijn opzich erg goed, enige nadeel is de spanningswisselaar en de nokkenaskettingspanner wil wel is moeilijk doen. Als het blok gezond klinkt, zonder ratels dan blijft ie het echt nog wel even doen.
Blijf het 1 van de mooiste fietsen vinden, zo'n oudere blade. Maar dat zal aan de leeftijd liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

charrel schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 00:39:
[...]

Veel km's? De mijne toen ingeruild met dik 74.000 op de teller, vriend van me heeft er nog eentje uit 93. Die heeft ondertussen toch wel dik 120.000 gelopen.
In Gran Canaria had de ober er eentje, die mocht ik soms even lenen, had dik 160.000 gelopen toen.
Blokken zijn opzich erg goed, enige nadeel is de spanningswisselaar en de nokkenaskettingspanner wil wel is moeilijk doen. Als het blok gezond klinkt, zonder ratels dan blijft ie het echt nog wel even doen.
Blijf het 1 van de mooiste fietsen vinden, zo'n oudere blade. Maar dat zal aan de leeftijd liggen :+
relatief veel KM's bedoelde ik ook, heb genoeg blades gezien die over de ton gegaan zijn... *pakt bankboekje en gaat eens kijken*

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

charrel schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 00:39:
[...]

Denk idd dat het aan de leeftijd ligt. Er zijn zoveel mooiere fietsjes :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@ lichten, ik heb er zelf ook totaal geen problemen mee als automobilisten licht voeren overdag, ik doe het zelf ook best vaak. Ik postte het bericht vooral vanwege de beredenering erachter :)

@rimpeldinky: kopen dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:24:
@ lichten, ik heb er zelf ook totaal geen problemen mee als automobilisten licht voeren overdag, ik doe het zelf ook best vaak. Ik postte het bericht vooral vanwege de beredenering erachter :)

@rimpeldinky: kopen dat ding :P
kopen kopen kopen.. eerst maar eens doorsparen.. heb nog 4 mnd te gaan volgens de berekeningen :(

tenzij ik mijn XT verkoop... dan zijn et er minder

[ Voor 6% gewijzigd door rimpeldinky op 04-12-2007 08:59 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

.KeN. schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:45:
Als die gast er niet was opgesprongen was 'ie sowieso gevallen.
Die gast die 'm liet gaan / er vanaf flikkerde mag 'm maar wát dankbaar zijn. :D
Mits ie m gewoon terugbrengt :D.

Ik vraag me al de hele tijd bij dat filmpje iets af he.. Zijn Amerikanen gewoon dom of zijn ze na het kopen van een powerbike te blut om ook nog beschermende kledij erbij te kopen? :?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Komt er nog een deel 15 of wat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

unclero schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:54:
[...]

Mits ie m gewoon terugbrengt :D.

Ik vraag me al de hele tijd bij dat filmpje iets af he.. Zijn Amerikanen gewoon dom of zijn ze na het kopen van een powerbike te blut om ook nog beschermende kledij erbij te kopen? :?
Blut lijkt me sterk, dingen zijn daar stukken goedkoper dan hier. Van de zomer in Amerika geweest, en echt 99% draagt geen beschermende kleding, 0,5% draagt een leren broek en de overgebleven 0,5% zit volledig in het pak. Dat zullen dus wel de buitenlanders zijn ;)
Nu moet ik wel zeggen dat de meeste stukken wel heel erg rechtdoor zijn, dus je zal niet snel de bocht uitvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

charrel schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:04:
Nu moet ik wel zeggen dat de meeste stukken wel heel erg rechtdoor zijn, dus je zal niet snel de bocht uitvliegen.
Als ik zo op youtube kijk dan hebben Amerikanen grote moeite om hun voeten op de stepjes te houden (linkervoet op linkerstepje, rechtervoet op rechterstepje) of beide wielen aan de grond te houden ;).

Ik hoorde iemand op 4chan/o/ eens grappen dat powerbikes misschien wel een Japans complot zijn om alsnog zoveel mogelijk Amerikanen neer te leggen 8)7.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, we gaan door tot de 2k posts *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

klinkt goed :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mja, die startpost moet nog steeds eens herschreven worden... *fluit*

Dan van Amerikanen in tshirts valt mij ook op inderdaad... Al had degene die het meest lomp reed met z'n verlengde GSXR op de MFMM laatst ook alleen een spijkerbroek & tshirt aan, dus hier kunnen ze het ook.

Zijn die wegen daar echt 99% rechtdoor trouwens? Dat lijkt me nou echt zo saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:16:

Zijn die wegen daar echt 99% rechtdoor trouwens? Dat lijkt me nou echt zo saai...
Vziw alleen in het midden hoor. New England en bv California heeft plenty goed asfalt en bochtjes over grote heuvels. North en South Dakota zijn nogal recht met WO2 stijl snelweg, gemaakt van betonplaten :X .

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Chakotay schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:16:
Dan van Amerikanen in tshirts valt mij ook op inderdaad...
Volgens mij heeft dat ook een beetje met de Easy Rider nalatenschap van vale spijkerbroek en bijna-ontbloot bovenlijf te maken ;).
Al had degene die het meest lomp reed met z'n verlengde GSXR op de MFMM laatst ook alleen een spijkerbroek & tshirt aan, dus hier kunnen ze het ook.
Maar volgens mij zijn ze dan meer Amerikanen aan het nadoen hoor. Ik zie ze in de zomer ook wel eens over de snelweg sjeezen, met hun T-shirtje en wapperende baggy-pants.

Toegegeven, ik doe dat in de zomer ook wel eens, met baggy-pants en een hemdje en sneakers een paar uurtjes gaan sturen over de dijk en daarna cruisen in de stad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
de term die 'ze' daar gebruiken voor motor sjonnies is 'squid'

wat plaatjes ter illustratie, let vooral op het voorwiel bij de tweede foto

Afbeeldingslocatie: http://www.oliepeil.nl/archief/Squid__before_crash.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.oliepeil.nl/archief/Squid_crash.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:29

_Apache_

For life.

MaCk- schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:47:
de term die 'ze' daar gebruiken voor motor sjonnies is 'squid'

wat plaatjes ter illustratie, let vooral op het voorwiel bij de tweede foto

[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals wij ze hier levensmoe noemen, lijkt me sterk dat hij die fiets weer overeind gekregen heeft uit de bocht?!

@edit hieronder:
Bij dat 'soort' mensen vraag ik me af wat ze bezielt om WEL een helm aan te doen en GEEN andere kleding.

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 04-12-2007 14:14 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ze hebben in ieder geval nog een helm op... Maar dat voorwiel is echt niet goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:07
Wel helm, zelfs handschoenen, maar wel slippers....
VAGE lui...

Ik hoop echt dat hij die bike nog uit heeft weten te krijgen, hoe loopt de serie af?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voorzie schaafwonden :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

rrrrrroad rash (zoek ook eens naar de road rash queen)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hoop schaafwonden ja, heb de serie foto's wel is gezien.
Zitten zeker mooie wegen tussen in Amerika, vooral op en rond de natuurgebieden. Maar al die verbindingswegen zijn echt uber saai. Langste stuk rechtdoor was iets van 320km met een paar heel erg flauwe bochten. Verder rij je gewoon tot de volgende kruising en ga je weer rechtdoor. Dit was dan wel van San Francisco het binnenland in tot ongeveer Death valley en dan weer retour naar Los Angeles. Op de snelwegen van Los Angeles wil je zeker niet rijden :X
Erbarmelijke kwaliteit, ze rijden allemaal als gekken en het is über druk met auto's.
Daaraan tegen zie je wel allerlei jongeren op stuntbikes langs de boulevards wheeliën....... op slippers.
Zit zeker daar in het vakje speciale verrichtingen van hun rijbewijs :+ M
Aan de kust zag je ook veel supersports, iets meer land inwaarts zie je eigenlijk alleen maar choppers/ cruisers rijden. Ook erg begrijpelijk dat je wat zitcomfort wil hebben daar, wat een stukken moet je afleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
* DarkChylde meldt zich!
Ben afgelopen donderdag geslaagd voor mijn motorrijbewijs :D

nu opzoek naar een motor ;-)

(en net maar het hele topic doorgelezen :X )

[ Voor 16% gewijzigd door DarkChylde op 04-12-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DarkChylde schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:03:
* DarkChylde meldt zich!
Ben afgelopen donderdag geslaagd voor mijn motorrijbewijs :D

nu opzoek naar een motor ;-)

(en net maar het hele topic doorgelezen :X )
Gefeliciteerd! Niet vanaf deel 1 doorgelezen mag ik hopen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij staat de linkervoet van die vrouw al niet meer op het stepje daar. Die bestuurder moet dat stukje over countersteeren ook maar is lezen :+

de bestandnaam vertelt trouwens al hoe het afgelopen is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
Chakotay schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:08:
[...]

Gefeliciteerd! Niet vanaf deel 1 doorgelezen mag ik hopen? :p
nope, dit deel was mee dan genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

congrats darkchylde, wat voor motor ga je kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Hier in de buurt woont een jongen, die zo'n snelle racemotor heeft. Heb er niet echt verstand van, maar volgens mij een GSX-1000 ofzo. En die laat als hij z'n motor net gestart heeft, de motor stationair boven gemiddeld veel toeren maken. En dat zeker voor een minuut of 5, met een paar keer het gas vol open trekken. Dit kan toch nooit goed zijn? Net zo slecht als het voor een auto is toch?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Warmdraaien heet dat. Dan zetten verschillende onderdelen uit door de warmte waardoor alles beter afsluit wat uiteindelijk resulteert dat als ie wegrijd hij het gas gelijk open kan gooien :+.

Ik laat mijn schatjes ook altijd even warmdraaien, vinden de buren ook niet altijd even leuk, zeker niet als ik midden in de nacht ergens naartoe moet op mijn tweetaktschakelbrommertje of wanneer ik mijn aftandse brik met open uitlaat even 'proef ga draaien' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bovengemiddeld veel toeren stationair, laat die niet de motor gewoon warm draaien met de choke erop?
gas vol open als in naar de 10k toeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Ik ben net begonnen met motorrijlessen, heb er nu 6 uur opzitten, maar ik zit met een probleem. Ik heb namelijk een afwijking aan mijn voeten, waardoor ik mijn enkelgewricht niet naar boven kan kantelen. Ik kan dus wel duwen met mijn voet, maar hem niet omhoog verplaatsen. Nu is dit bij het schakelen op een motor niet zo'n groot probleem.

Het probleem zit hem vooral in het bedienen van de achterrem, ik moet mijn hele been optillen om mijn voet op de rem te zetten, ik kan dus niet even mijn voet er op wippen. Hierdoor staat mijn rechter bovenbeen en enkel constant onder spanning wat na een zeer korte tijd al pijn oplevert. Nou is dat opzich nog niet eens zo erg, maar doordat mijn been als het ware zweeft kan ik ook zeer slecht doseren met mijn rechterbeen. Ook evenwicht bewaren is dan moeilijk.

Bestaat hier ook een oplossing voor? Ik had zelf al bedacht het verhogen van het stepje aan de rechterkant doormiddel van een soort blok erop zodat mijn hak hoger staat, maar mag zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

unclero schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:32:
Warmdraaien heet dat. Dan zetten verschillende onderdelen uit door de warmte waardoor alles beter afsluit wat uiteindelijk resulteert dat als ie wegrijd hij het gas gelijk open kan gooien :+.

Ik laat mijn schatjes ook altijd even warmdraaien, vinden de buren ook niet altijd even leuk, zeker niet als ik midden in de nacht ergens naartoe moet op mijn tweetaktschakelbrommertje of wanneer ik mijn aftandse brik met open uitlaat even 'proef ga draaien' ;).
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:33:
bovengemiddeld veel toeren stationair, laat die niet de motor gewoon warm draaien met de choke erop?
gas vol open als in naar de 10k toeren?
Mja, met stationair bedoelde ik eigenlijk onbelast. Maar het is dus gewoon warmdraaien, is dit niet schadelijk? Voor auto's hoor je altijd dat het niet goed is om hem zo warm te laten draaien, maar beter is om gewoon rustig weg te rijden.
En gas vol open, tsja, ik heb geen idee hoeveel toeren dat zijn. Het klinkt in ieder geval behoorlijk hard :) Wel lekker, dat wel :9

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Pagina: 1 ... 12 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.