Stationair zal wel rond de 1000,2000 toeren ergens zijn. Gas opentrekken gaat toch al snel richting 5000 of hoger vermoed ik
.
je zal merlken dat hoe meer je rijd hoe minder je je achterrem gebruikt.. dusseh blokje dr op kan.. maar ik zou kijken naar een verstelbaar rem/schakelsetje.... kost wat maar dan is het helemaal legaal en netjesExigence schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:45:
Ik ben net begonnen met motorrijlessen, heb er nu 6 uur opzitten, maar ik zit met een probleem. Ik heb namelijk een afwijking aan mijn voeten, waardoor ik mijn enkelgewricht niet naar boven kan kantelen. Ik kan dus wel duwen met mijn voet, maar hem niet omhoog verplaatsen. Nu is dit bij het schakelen op een motor niet zo'n groot probleem.
Het probleem zit hem vooral in het bedienen van de achterrem, ik moet mijn hele been optillen om mijn voet op de rem te zetten, ik kan dus niet even mijn voet er op wippen. Hierdoor staat mijn rechter bovenbeen en enkel constant onder spanning wat na een zeer korte tijd al pijn oplevert. Nou is dat opzich nog niet eens zo erg, maar doordat mijn been als het ware zweeft kan ik ook zeer slecht doseren met mijn rechterbeen. Ook evenwicht bewaren is dan moeilijk.
Bestaat hier ook een oplossing voor? Ik had zelf al bedacht het verhogen van het stepje aan de rechterkant doormiddel van een soort blok erop zodat mijn hak hoger staat, maar mag zoiets?
enneh tijdens de bijzondere verrichtingen zou ik zeggen ffies doorbijten of blokkie dr op inderdaad
*burp*
stationair meestal tussen de 1200 en 1500 op een 4-t racert, choppers en crossers willen vaak wel *iets* lager zitten maar niet veel... 2takt zit meestal iets hogerVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:09:
Stationair zal wel rond de 1000,2000 toeren ergens zijn. Gas opentrekken gaat toch al snel richting 5000 of hoger vermoed ik.
enneh.. gas open 5000? das auto
*burp*
sja ik persoonlijk start 'm wel op choke maar dan laat ik 'm gewoon lopen. Dan draait de motor wel 2000rpm meer dan wanneer de motor warm loopt. Echter ga ik niet lopen gassen. Zeker niet met een race motor. Lijkt me dat de olie nog niet overal is als de motor koud is.reuzekind schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:52:
Hier in de buurt woont een jongen, die zo'n snelle racemotor heeft. Heb er niet echt verstand van, maar volgens mij een GSX-1000 ofzo. En die laat als hij z'n motor net gestart heeft, de motor stationair boven gemiddeld veel toeren maken. En dat zeker voor een minuut of 5, met een paar keer het gas vol open trekken. Dit kan toch nooit goed zijn? Net zo slecht als het voor een auto is toch?
And it goes BRAAAAAPP!
Warmdraaien onbelast, dus stationair, is niet goed voor je motor. Beter is het motor starten, handschoenen aan en gelijk gaan rijden. 5min warmdraaien schiet niet echt op op stationair en verhoogd toerental zonder belasting.reuzekind schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:04:
[...]
[...]
Mja, met stationair bedoelde ik eigenlijk onbelast. Maar het is dus gewoon warmdraaien, is dit niet schadelijk? Voor auto's hoor je altijd dat het niet goed is om hem zo warm te laten draaien, maar beter is om gewoon rustig weg te rijden.
En gas vol open, tsja, ik heb geen idee hoeveel toeren dat zijn. Het klinkt in ieder geval behoorlijk hardWel lekker, dat wel
Verwijderd
gas open != gas vol openrimpeldinky schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:38:
[...]
stationair meestal tussen de 1200 en 1500 op een 4-t racert, choppers en crossers willen vaak wel *iets* lager zitten maar niet veel... 2takt zit meestal iets hoger
enneh.. gas open 5000? das auto
Maar met 5000 rpm in zn 4 gaat prima in de binnenstad
Hmm, dat moet je met mijn twin niet doen. 5000 in z'n 4 rijd ik 90 denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:08:
[...]
gas open != gas vol open.
Maar met 5000 rpm in zn 4 gaat prima in de binnenstad.
nog geen idee. ik zag op mf een honda VTR1000F staan, die ik erg mooi vond..Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:46:
congrats darkchylde, wat voor motor ga je kopen?
Maar ik wilde eigenlijk een iets kleinere motor. Om de eerste tijd wat ervaring op te bouwen.
En dan zien we over een paar jaar wel weer...
Dus ben nu aan het leunen naar een honda diversion of misschien een leuke 600cc beginnersfiets van kawa of yamaha. Ik ben wel een ervaren bestuurder, en in dat opzicht verstandig... dus misschien toch meteen een iets zwaardere motor kan ook
* DarkChylde is er nog niet uit, en alle advies is welkom
btw, volgens mij moet je altijd een motor rustig warm laten draaien.
En dat wil zeggen, rustig rijden, niet doortrekken, en lage toeren houden de eerste 5 minuten.
Onbelast hoge toeren, om je motor warm te maken is volgens mij bijna altijd slecht...
[ Voor 15% gewijzigd door DarkChylde op 04-12-2007 19:21 ]
Beginnend bestuurder als in; automobilist?
Of heb je al langer je motorrijbewijs?
Geen zin om terug te lezen
Of heb je al langer je motorrijbewijs?
Geen zin om terug te lezen
Verwijderd
Hmmm, misschien draai ik dan toch wat minder toeren in zn 4...want de Honda CBF (500) is toch ook een twin? (mn lesmotor dus)Pooh schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:20:
[...]
Hmm, dat moet je met mijn twin niet doen. 5000 in z'n 4 rijd ik 90 denk ik.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 19:40 ]
De kogel is door de kerk
de XT gaat er uit... ik heb niet meer de tijd om hem deze winter af te maken (nieuwe baan) en ik wil weer terug naar de (super)sports
[ Voor 14% gewijzigd door rimpeldinky op 04-12-2007 20:02 ]
*burp*
Ga je de leernicht uithangen ?
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
oui
*burp*
lang leve de editknopVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:03:
Er stond net nog heel iets anders in je bericht rimpel

*burp*
Als we met twin een twee-cylinder bedoelen is het antwoord 'nee'Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:34:
[...]
Hmmm, misschien draai ik dan toch wat minder toeren in zn 4...want de Honda CBF (500) is toch ook een twin? (mn lesmotor dus)
CBF 500 is een 4 cylinder. Lessen op een twin lijkt me niet echt het meest soepele idee.
Kan prima natuurlijk, maar dan toch liever een 4 cylinder bij de speciale verrichtingen.
En als je geslaagd bent ook gewoon natuurlijk
EDIT: @ Hoge toeren bij stationair en gas open trekken:
Ik start tegenwoordig eigenlijk nooit meer met choke aan. Start 'm gewoon en zorg even dat 'ie een paar seconden bij de 2000 toeren zit en dan is 'ie al goed. Soort handmatige choke, maar dan minder lang en minder 'heftig'.
[ Voor 20% gewijzigd door Ken. op 04-12-2007 21:48 ]
Choke, wasda ?
Verwijderd
http://www.motorbikes.be/nl/Honda_CBF_500_ABS_2004.aspx
Hier staat toch "twin" bij Motorgedeelte-type...of zie ik dat verkeerd?
Linkervoet is minder erg dan mijn rechtervoet, dus schakelen werkt gewoon goed (met wat meer beweging van mijn voet dan normaal is, maar toch)Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:46:
@exigence: hoe wil je schakelen dan?
Dat ik naarmate ik meer rijd mijn achterrem minder gebruik dat geloof ik graag, maar tijdens mijn bijzondere verrichtingen heb ik daar natuurlijk niks aan, omdat dat nou zo nodig op één bepaalde manier moet
Maar even met mijn instructeur overleggen, moet vast wel wat op te verzinnen zijn.
http://www.honda.nl/conte...s_technische_gegevens.phpVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:49:
http://www.motorbikes.be/nl/Honda_CBF_500_ABS_2004.aspx
Heb je nog gelijk in ook.
Vandaar dat ik dat ding zo gaar vond rijden bij mijn eerste rijschool
Verwijderd
Aha, ik dacht al: vrij aardig afremmen bij het loslaten van het gas doen toch alleen twins en lager...
Maar wat kan ik verwachten als ik straks een rijbewijs heb, en voor een 4 cylinder ga?
Maar wat kan ik verwachten als ik straks een rijbewijs heb, en voor een 4 cylinder ga?
Alleen twins? Moest je is op m'n vorige motor gaan rijden, 4 cilinder zrx1200r, als je daar het gas van dichtdraaide dan leek het wel of je tegen een muur aanreedt. Blokkeerde net zo makkelijk het achterwiel als nu bij m'n 2 cilinder.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 07:35:
Aha, ik dacht al: vrij aardig afremmen bij het loslaten van het gas doen toch alleen twins en lager...
Moet trouwens met dit soort weer wel erg wennen aan m'n dikke 2 cilinder, op het gas gaan kon met m'n zrx-je toch iets makkelijker. Die gs breekt echt bij het minste of geringste uit, kwam gister ook weer glijdend van de invoegstrook naar de 3e baan op de snelweg

Denk ik haal even die auto snel in die dat trage busje inhaald, whoppa..... zo een dikke drift.
Voor mijn gevoel dan, maar het motortje ging echt erg dwars.
Wat je ook kan doen is een duimrem voor je achterrem. Dus dat je met je linkerduim je achterrem bedient. MAar op de les motor gaat dit natuurlijk niet. Dus nog even doorzetten en daarna lekker kijken voor een oplossing.Exigence schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:45:
Ik ben net begonnen met motorrijlessen, heb er nu 6 uur opzitten, maar ik zit met een probleem. Ik heb namelijk een afwijking aan mijn voeten, waardoor ik mijn enkelgewricht niet naar boven kan kantelen. Ik kan dus wel duwen met mijn voet, maar hem niet omhoog verplaatsen. Nu is dit bij het schakelen op een motor niet zo'n groot probleem.
Het probleem zit hem vooral in het bedienen van de achterrem, ik moet mijn hele been optillen om mijn voet op de rem te zetten, ik kan dus niet even mijn voet er op wippen. Hierdoor staat mijn rechter bovenbeen en enkel constant onder spanning wat na een zeer korte tijd al pijn oplevert. Nou is dat opzich nog niet eens zo erg, maar doordat mijn been als het ware zweeft kan ik ook zeer slecht doseren met mijn rechterbeen. Ook evenwicht bewaren is dan moeilijk.
Bestaat hier ook een oplossing voor? Ik had zelf al bedacht het verhogen van het stepje aan de rechterkant doormiddel van een soort blok erop zodat mijn hak hoger staat, maar mag zoiets?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
ik gebruik mijn achterrem praktisch niet, alleen om de schijf te ontroesten af en toe
Zal wel niet zo lekker bochten
And it goes BRAAAAAPP!

Kwam ik nog een mooie tegen:
http://thekneeslider.com/...ngine-powered-motorcycle/

Motorfiets met een stermotor
[ Voor 58% gewijzigd door DinX op 05-12-2007 10:05 ]
De WO1 roterende versie ?
And it goes BRAAAAAPP!
Ook dat verschilt nogal per motor. Genoeg motoren die zo onrustig zijn dat een krap stapvoets bochtje of stapvoets rijden zonder achterrem echt niet prettig is. Overigens is je achterrem even aanleggen bij een noodstop om de motor mooi 'gestrekt' in de vering te laten gaan altijd verstandig. En om je dat aan te wennen kun je dus het beste altijd je achterrem aanleggen als je remt.Grolsch schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:49:
ik gebruik mijn achterrem praktisch niet, alleen om de schijf te ontroesten af en toe
And it goes BRAAAAAPP!
precies, bij rustig rijden houd ik altijd een klein beetje druk op achterrem...Pooh schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:27:
[...]
Ook dat verschilt nogal per motor. Genoeg motoren die zo onrustig zijn dat een krap stapvoets bochtje of stapvoets rijden zonder achterrem echt niet prettig is. Overigens is je achterrem even aanleggen bij een noodstop om de motor mooi 'gestrekt' in de vering te laten gaan altijd verstandig. En om je dat aan te wennen kun je dus het beste altijd je achterrem aanleggen als je remt.
qua warmlopen, start ik mijn motor altijd als ik het dekje er af heb gehaald, en doe dan helm op/handschoenen aan, heu MrsT dat ze de auto aan de kant zet etc en rij dan weg..
Duurt een minuut of 2 ofzo, nu met versys met injectie geen choke nodig (zit er niet op) maar met de baby vara deed ik dat met koud weer met choke waardoor die onbelast iets van 2500RPM liep.
Vandaag mijn nieuwe waterdichte winterhandschoenen kunnen testen... mijn oude winterhandschoenen waren lekker dik en warm maar niet goed waterdicht
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zo te zien niet, althans, ik mag hopen van niet, dan komt ie niet echt ver
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Ik was gister bij het kerst event van salesforce.com en een van de goodies die ik won was zoiets..Capo schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:22:
Ik wil niet verbonden zitten aan mijn motor met kabels..
Wat wel goed werkte waren de handschoenen van een kameraad van me met een soort gel derin.
Leg je op de verwarming en houden warmte een uur vast ofzo.
Meer bedoeld als handen warmer voor wandelen/golf etc waar je een metalen plaatje moet doorbreken om een chemisch process te starten waardoor de gel warm word.
En je schijnt het weer op te kunnen laden door het in kokend water te leggen..
Zal binnenkort eens testen...
Is in de winter wel lekker warm! Kun je met -10 nog steeds in een korte broek rijden denk ik

moet je wel een warme wollen muts over je helm trekken, want je verliest de meeste warmte via je hoofdJdM schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:20:
Is in de winter wel lekker warm! Kun je met -10 nog steeds in een korte broek rijden denk ik
Yeah, right.ToolkiT schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:45:
[...]
moet je wel een warme wollen muts over je helm trekken, want je verliest de meeste warmte via je hoofd

Denk je echt dat je het minder koud krijgt als je in een zwembroek met een bontmuts op gaat lopen, dan in een bontjas met een kaalgeschoren hoofd?
Had nagevraagd bij die maat van me, het zijn handschoenen van GRID.ToolkiT schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:20:
[...]
Ik was gister bij het kerst event van salesforce.com en een van de goodies die ik won was zoiets..
Meer bedoeld als handen warmer voor wandelen/golf etc waar je een metalen plaatje moet doorbreken om een chemisch process te starten waardoor de gel warm word.
En je schijnt het weer op te kunnen laden door het in kokend water te leggen..
Zal binnenkort eens testen...
Zit een gel in die geaktiveerd word door warmte. Je legt ze op de verwarming en blijven een uur warm.
Bij stop gooi je ze ff op je motorblok
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
voor mijn gevoel niet, maar het schijnt wel zo te zijn...Pooh schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:37:
[...]
Yeah, right.![]()
Denk je echt dat je het minder koud krijgt als je in een zwembroek met een bontmuts op gaat lopen, dan in een bontjas met een kaalgeschoren hoofd?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothermia#Prevention
"In air, most heat (up to 40 percent) is lost through the head;[1] hypothermia can thus be most effectively prevented by covering the head."
Die zijn er ook van alpinestars dacht ik.Capo schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:38:
[...]
Had nagevraagd bij die maat van me, het zijn handschoenen van GRID.
Zit een gel in die geaktiveerd word door warmte. Je legt ze op de verwarming en blijven een uur warm.
Bij stop gooi je ze ff op je motorblok
och als de motorfiets de hele tijd op 1 kant wil liggen moet je er gewoon naast gaan hangen.unclero schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:16:
[...]
Zo te zien niet, althans, ik mag hopen van niet, dan komt ie niet echt ver.

And it goes BRAAAAAPP!
AVB vandaag gehaald in de regen en windkracht 6. Maar het ging gewoon goed, dus hopelijk over niet al te lang mijn rijbewijs
Gefeliciteerd, op naar de 2e helft
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Quarin : Well done
Gefeliciteerd.
Zo had ik het ook.. altijd maar regen en wind... laatste examen zonnetje.. nou dan slaag je wel hoor
Zo had ik het ook.. altijd maar regen en wind... laatste examen zonnetje.. nou dan slaag je wel hoor
[ Voor 59% gewijzigd door Capo op 06-12-2007 15:45 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Verwijderd
Lessen in k*tweer is alleen maar goed; heb je alleen maar profijt van later.
Ik heb nog gelest in de sneeuw
Les ging nog net door "Het is nog droog" Op gegeven moment kwam het met pakken naar beneden
"Ok, terug naar de rijschool, VOORZICHTIG!"
Wel erg leerzaam
Meest irritante: het vriest aan op je vizier
Ik heb nog gelest in de sneeuw

Les ging nog net door "Het is nog droog" Op gegeven moment kwam het met pakken naar beneden
Wel erg leerzaam

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 19:34 ]
hehe..dat is reden dat ik lip piercing eruit heb gehaald.. die begon ook onwijs pijn te doen met die kou
Verwijderd
Later tegen je kleinkinderen:
Vroegahh... toen waren de winters nog zo koud, toen vroor opa's tong vast aan zn lippiercing
Vroegahh... toen waren de winters nog zo koud, toen vroor opa's tong vast aan zn lippiercing

* DinX heeft gelust bij 35°. Heerlijk om de bijzondere verrichtingen te doen op het parkeerterrein. 2 uur aan een stuk in pak, helm, handschoenen en niks mogen uitdoen 
* DinX heeft zich toen voor en na de les gewogen, 1.5-2kg verschil

* DinX heeft zich toen voor en na de les gewogen, 1.5-2kg verschil

[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 06-12-2007 21:22 ]
hehe deed voornamelijk zeer , ook met snowboarden is het nogal "vervelend"Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:43:
Later tegen je kleinkinderen:
Hehe shit, daar heb ik gelukkig nooit last gehad. Enige pijn die ik daar van heb gehad zijn de klappen erop (niet expresCapo schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:28:
hehe..dat is reden dat ik lip piercing eruit heb gehaald.. die begon ook onwijs pijn te doen met die kou

vroeger ook eens met lessen op een ondergesneeuwde klinker weg gekomen..Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:33:
Lessen in k*tweer is alleen maar goed; heb je alleen maar profijt van later.
Ik heb nog gelest in de sneeuw![]()
Les ging nog net door "Het is nog droog" Op gegeven moment kwam het met pakken naar beneden"Ok, terug naar de rijschool, VOORZICHTIG!"
Wel erg leerzaam
instructeur: niet sturen, niet gassen, niet remmen... gewoon rustig blijven rijden.
en even later zei hij: zet je voet eens op de grond...
helemaal geen grip

Hehe werd op den duur zo soepeltjes dat ik het niet meer voelde. Maargoed je gaat carriere maken, hinder met echt lekker zoenen, het irritant koud worden tijdens motorrijden/snowboarden etc...KeN. schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:03:
[...]
Hehe shit, daar heb ik gelukkig nooit last gehad. Enige pijn die ik daar van heb gehad zijn de klappen erop (niet expres) van mensen bij concerten. En eh ook door onhandige vriendinnen
![]()
Oftewel je word ouder..
Bekend verhaal 
Behalve dat carriere maken dan.. Had ik gelijk maar de goede studie moeten doen ipv na 4 jaar weer opnieuw beginnen
Maar goei.. zometeen mijn nieuwe kapje 's anders monteren, want ik merk er vrij weinig van met rijwind. Volgens mij moet 'ie iets schuiner staan. Ondanks dat het maar een paar schroefjes zijn is het nog best een takkewerk. Mede door de draden in de koplamp die zo heerlijk in de weg zitten telkens.
Behalve dat carriere maken dan.. Had ik gelijk maar de goede studie moeten doen ipv na 4 jaar weer opnieuw beginnen

Maar goei.. zometeen mijn nieuwe kapje 's anders monteren, want ik merk er vrij weinig van met rijwind. Volgens mij moet 'ie iets schuiner staan. Ondanks dat het maar een paar schroefjes zijn is het nog best een takkewerk. Mede door de draden in de koplamp die zo heerlijk in de weg zitten telkens.
i'm a forced drop out.. moest wel hard werken om wat te bereiken.
Dit weekend word waarschijnlijk het weekend van het besluit om terug op grens gebied brabant/limburg/belgie te gaan wonen.
Weer goedkoop tanken in belgie en legaal hard rijden in duitsland.. yihaaa
Je volproppen met lekker duits eten en dan weer naar huis via belgie om te tanken
Dit weekend word waarschijnlijk het weekend van het besluit om terug op grens gebied brabant/limburg/belgie te gaan wonen.
Weer goedkoop tanken in belgie en legaal hard rijden in duitsland.. yihaaa
Je volproppen met lekker duits eten en dan weer naar huis via belgie om te tanken
[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 07-12-2007 15:27 ]
Zoveel scheelt het niet eens meer in Belgie tegenwoordig toch? Kan je beter even doorrijden naar Andorra
Het is hier inderdaad duur geworden ja. Schommelt rond de 1.40 hier.
Binnen 15 minuten Race to Dakar op Discovery
AUW. 2e dag in Dubai al je sleutelbeen breken. Balen!
Nou de voorbereidingen beloven niet veel goeds voor Charley's fysiek om Dakar uit te rijden
Nou de voorbereidingen beloven niet veel goeds voor Charley's fysiek om Dakar uit te rijden
Have a wheelie good weekend!
En 2 motoren op anderhalf uur 
Ik heb de reeks al helemaal gezien, dus zal maar geen spoilers posten
Al hebben ze al een deel verklapt in de reclames tussendoor op Discovery.
Ik heb de reeks al helemaal gezien, dus zal maar geen spoilers posten
[ Voor 70% gewijzigd door DinX op 07-12-2007 23:17 ]
wehehe, jij ook al?DinX schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:16:
En 2 motoren op anderhalf uur
Ik heb de reeks al helemaal gezien, dus zal maar geen spoilers postenAl hebben ze al een deel verklapt in de reclames tussendoor op Discovery.

*burp*
Verwijderd
Whoa shit, op mn 10e les voor het eerst de snelweg op...120 is toch best wel hard 
En daarna had ik blijkbaar de smaak te pakken, want ik wilde volgens mn instructeur met 50 een rotonde over. Hij was leeg, en ik zag verder geen probleem
.
Vond ie niet zo leuk, hij riep iets van "godverdomme remmen" ofzo in mn oortje
En daarna had ik blijkbaar de smaak te pakken, want ik wilde volgens mn instructeur met 50 een rotonde over. Hij was leeg, en ik zag verder geen probleem
Vond ie niet zo leuk, hij riep iets van "godverdomme remmen" ofzo in mn oortje
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 14:01 ]
Wat voor rotonde was het? Een echte oud-engelse minirotonde, of een fatsoenlijk grote?
Dat viel me ook altijd op bij mijn auto-rijlessen, daar mocht ik nooit harder dan iets van 15 a 20 kph over rotondes heen, schoot niet op zo
Met motorlessen mocht het wel wat sneller, daar moest ik juist fatsoenlijk bochten leren nemen
Dat viel me ook altijd op bij mijn auto-rijlessen, daar mocht ik nooit harder dan iets van 15 a 20 kph over rotondes heen, schoot niet op zo
Verwijderd
Een hele kleine, daarom moest ik waarschijnlijk remmen
.
Maarja, even later ging het bij een gewone afslag (t-spliting) ook een beetje mis, daar ging ik echt te snel en zat ik bijna in de berm
. Gelukkig was er geen verkeer in de buurt
.
note: dit is de eerste keer (3 maanden na theorie examen) dat ik echt op de weg ging rijden, niet dat stukje rijschool <-> lesterrein wat je na 2x wel uit je hoofd kent.
Maarja, even later ging het bij een gewone afslag (t-spliting) ook een beetje mis, daar ging ik echt te snel en zat ik bijna in de berm
note: dit is de eerste keer (3 maanden na theorie examen) dat ik echt op de weg ging rijden, niet dat stukje rijschool <-> lesterrein wat je na 2x wel uit je hoofd kent.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 16:15 ]
grappig is dat hoe dat werkt, in je auto vind je het een slakkegangetje maar voor het eerst op de motor en je vind het superspannend.. en na een poos vind je het pas bij 120 MPH spannend (en voornamelijk omdat je dan risico loopt je rijbewijs kwijt te raken)..Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:59:
Whoa shit, op mn 10e les voor het eerst de snelweg op...120 is toch best wel hard
Een hoop autos hebben denk ik gewoon niet door hoe hard ze nou echt gaan en letten dus niet goed op om dat ze de snelheid niet door hebben. menig persoon die ik achterop had zei naderhand dat ze het nu pas door haddenVerwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:59:
And it goes BRAAAAAPP!
Went vanzelf hoor 
120 wordt 140 wordt 170 en dan krijg je door dat het toch slim is niet te hard te rijden
120 wordt 140 wordt 170 en dan krijg je door dat het toch slim is niet te hard te rijden
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Ja, in de auto als passagier 120(+) is geen probleem nee...maar nu was het wel even spannend
.
Maar gelukkig dat het went
. Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen ja, de allereerste keer achterop vond ik 70 ook al verschrikkelijk hard
. Nu kijk ik tekens uit naar dit stukje weg, waar ik zelf weer lekker aan het gas mag hangen
.
Maar gelukkig dat het went
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 21:13 ]
Gisteren ook met lessen de snelweg op. Pal naar het westen, windkracht 6/7 tegen. Ik kom met 100 de snelweg op, waai bijna weg en wil doortrekken naar de 130. Helaas hield het bij 110 al op, ik kwam gewoon niet meer vooruit op die ER5ToolkiT schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:36:
[...]
grappig is dat hoe dat werkt, in je auto vind je het een slakkegangetje maar voor het eerst op de motor en je vind het superspannend.. en na een poos vind je het pas bij 120 MPH spannend (en voornamelijk omdat je dan risico loopt je rijbewijs kwijt te raken)..
De islam kan uw vrijheid schaden
Kijk eens wat ik nu weer gedaan heb

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/188061
Als iemand nog tips/suggesties heeft !?

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/188061
Als iemand nog tips/suggesties heeft !?
[ Voor 20% gewijzigd door FragDaddy op 08-12-2007 22:15 ]
OEH menn.. wat doe je nu weer?!
tip of suggestie:
De motor die jou op het lijf geschreven is: een ktm superduke!
Of een RxxxxGS natuurlijk, maar das andere koek. Maar dan nog lijkt hem mij tof om jou te zien rijden op zon ding als je buitenom een paar supersports inhaalt
tip of suggestie:
De motor die jou op het lijf geschreven is: een ktm superduke!
Of een RxxxxGS natuurlijk, maar das andere koek. Maar dan nog lijkt hem mij tof om jou te zien rijden op zon ding als je buitenom een paar supersports inhaalt
Wise enough to play the fool
Geen GS na de winter pls, moet ik weer langer op de mijne wachten
KTM Superduke heb ik op gereden.
Vond ik niet geweldig. Te zwaar, te log, niet snel genoeg en in tegenstelling tot wat iedereen zegt, vind ik het geen echte speelfiets.
BMW GS.. nah.. voorlopig niet. Nou ken ik toevallig wel iemand die op zijn BMW GS mij aardig bij houdt. Ik knie aan de grond, hij zo'n beetje zijn cylinderkop op het asfalt.. Met van die allroad banden.. compleet maf! Maar wel snel.
Om heel eerlijk te zijn zit ik een beetje te loeren naar een 2005 R1 met allerlei leuke speeltjes erop (Ohlins vering, sportuitlaat, carbon, etc).. Niet verstandig, maar wel leuk!
Vond ik niet geweldig. Te zwaar, te log, niet snel genoeg en in tegenstelling tot wat iedereen zegt, vind ik het geen echte speelfiets.
BMW GS.. nah.. voorlopig niet. Nou ken ik toevallig wel iemand die op zijn BMW GS mij aardig bij houdt. Ik knie aan de grond, hij zo'n beetje zijn cylinderkop op het asfalt.. Met van die allroad banden.. compleet maf! Maar wel snel.
Om heel eerlijk te zijn zit ik een beetje te loeren naar een 2005 R1 met allerlei leuke speeltjes erop (Ohlins vering, sportuitlaat, carbon, etc).. Niet verstandig, maar wel leuk!
[ Voor 20% gewijzigd door FragDaddy op 08-12-2007 23:52 ]
Hehe now you're talking !
Ben ook echt absoluut niet van de KTM's / BMW's.
Ben ook echt absoluut niet van de KTM's / BMW's.
Fragdaddy : Mijn k5 word ook overwogen om te verkopen, mocht een R1 het toch niet helemaal zijn 
Volledig akra met hexa pijp + e keur (db killer erbij)
Powercommander + custom map
BMC race filter
Voorvork omgebouwd bij HK
WP achterschokdemper
Stalenremleidingen + HH+ rempads voor
Nieuwe MPPs
Originele ketting set en is nog goed maar heb nieuwe set al klaar liggen ( overgekocht van Wicked voor ok prijs )
Misschien blijft ie wel, weet het nog niet. Ligt ook aan wat we nou uiteindelijk doen kwa wonen en werk gezien de dame naar het zuiden wil verhuizen waar ik van origine vandaan kom. En daar is de 1000 een stuk leuker om te rijden
Weg uit de drukte en hectische bende hier.. ben nog niet helemaal om maar hoe meer ik er over na denk....
BMC race filter
WP achterschokdemper
Nieuwe MPPs
Originele ketting set en is nog goed maar heb nieuwe set al klaar liggen ( overgekocht van Wicked voor ok prijs )
Misschien blijft ie wel, weet het nog niet. Ligt ook aan wat we nou uiteindelijk doen kwa wonen en werk gezien de dame naar het zuiden wil verhuizen waar ik van origine vandaan kom. En daar is de 1000 een stuk leuker om te rijden
Weg uit de drukte en hectische bende hier.. ben nog niet helemaal om maar hoe meer ik er over na denk....
[ Voor 8% gewijzigd door Capo op 09-12-2007 10:41 ]
Als je er echt vanaf wilt, stuur me dan eens een mailtje met een vraagprijs. Als de R1 toch niets wordt en ik raak mijn R6 kwijt dan heb ik alle vrijheid om rond te kijken.Capo schreef op zondag 09 december 2007 @ 10:39:
Fragdaddy : Mijn k5 word ook overwogen om te verkopen, mocht een R1 het toch niet helemaal zijn
BMC race filter
WP achterschokdemper
Nieuwe MPPs
Ja alles op z'n tijd. Ff elkaar op de hoogte houden
hoe (on) verstandig is het om alleen maar te lessen in de regen / kou / slecht weer??
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Je krijgt veel meer inzicht in het kunnen van je motor bij baggerweer.. zeker die speciale verrichtingen zijn goed in de regenwhitehouse schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:37:
hoe (on) verstandig is het om alleen maar te lessen in de regen / kou / slecht weer??
No signature required.
Ik heb gelest in de afgelopen maanden en heb m'n portie wel gehad wat slecht weer betreftwhitehouse schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:37:
De islam kan uw vrijheid schaden
Lessen met kutweer is alleen maar goed
Ik heb zelf bijna geen enkele les in de regen gehad (het wou maar niet gaan regenen...), dat mis ik nog steeds wel eigenlijk.
Zomerweer is ook nie alles
Zo te zien een baan official die een moord begaat.
Zo te zien een baan official die een moord begaat.
[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 10-12-2007 14:12 ]
And it goes BRAAAAAPP!

edit: Hoe noemen we dit? Barbie's KTM Adventure? (note the duplicity,
[ Voor 33% gewijzigd door ROFLASTC op 11-12-2007 00:01 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Ik zat te denken aan de dochter of stagiaire van Kekkou KamenROFLASTC schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:24:
edit: Hoe noemen we dit? Barbie's KTM Adventure? (note the duplicity,)
Grappig dat jij dit plaatje vind, want (ik hoop) geheel toevallig postte ik dit een paar dagen geleden op een heeeel ander forum
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Waar, op MF? Kom ik nauwelijks meer atm. Ik zocht een roze GS en vond het plaatje.unclero schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:26:
Grappig dat jij dit plaatje vind, want (ik hoop) geheel toevallig postte ik dit een paar dagen geleden op een heeeel ander forum.
van dezelfde site een .pdf over vrouwen en (roze) motors
http://www.balsamfir.com/MotoJournal/moto/PinkKTM.pdf

Ze bestaan
[ Voor 23% gewijzigd door ROFLASTC op 11-12-2007 11:06 ]
And it goes BRAAAAAPP!
is dit een leuke beginnersfiets?
http://motoren.tweedehand...fazer-600-model-2003.html
* DarkChylde is van plan 'm ook zo nu en dan voor woon-werk te gebruiken
Nop, niet op MF... Op een ander, niet-motor-gerelateerd, forum. Tijdens een Google GameROFLASTC schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:55:
Waar, op MF? Kom ik nauwelijks meer atm. Ik zocht een roze GS en vond het plaatje.
Hey ik heb ook een roze motor. Dus niet mee spotten he 
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Leuke fietsen ja, zelf ook eentje gehad na m'n 25kw tijd. 25.000km erop gestuurd, geen moment spijt van gehad.DarkChylde schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:44:
is dit een leuke beginnersfiets?
Tylen schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:09:
Hey ik heb ook een roze motor. Dus niet mee spotten he
And it goes BRAAAAAPP!
Nou, is weer even geleden hier...
ff
ff

Making an ass of myself since the 70's

Alhier Tylen in actie op z'n roze fiets. Lekker "kneedown" in A-dam
And it goes BRAAAAAPP!
Woei, m'n Long Way Down dvd al in de bus
Vandaag een proefritje gemaakt op een 2005 R1. Mooi spul. Voelt precies zo aan als mijn R6. Stuurt net zo en als je gas geeft voelt het ook ongeveer gelijk. Tot je naar de snelheidsmeter kijkt.
Het begint al met de overbrengingsverhoudingen. Mijn R6 rijdt in zijn 2 met 6000 toeren ongeveer 60km/h. Die R1 rijdt dan al 80km/h. En het verschil wordt alleen maar groter. Dus als je een beetje onbewust versnellingen telt en toeren gokt om de snelheid te bepalen zonder elke keer op je snelheidsmeter te loeren (zoals ik kennelijk doe).. Dan schrik je wel even, want dan rij je maar zo 50km/h harder op de R1 dan normaal op de R6. wow.
De acceleratie voelt niet geweldadig aan, zoals de eerste R1's wel hadden. Het gaat allemaal supersoepel en ontzettend makkelijk. Totdat je naar je snelheidsmeter kijkt..
Kan iemand me even uitleggen waarom ik zo nodig een R1 moet hebben en niet gewoon op mijn trouwe R6 door kan rijden? Op mijn R6 vond ik het al lastig om me te gedragen..
Ik loop al dagen tegen mezelf te mompelen dat ik me toch echt moet gaan gedragen op een R1.
Oh man.
Kreeg trouwens bij de motorzaak te horen dat ik een nette R6 had die ze graag in wilden ruilen. Dus als er nog iemand belang heeft bij een nette R6 voor weinig, dan moet ik de motorzaak helaas teleur stellen..

Het begint al met de overbrengingsverhoudingen. Mijn R6 rijdt in zijn 2 met 6000 toeren ongeveer 60km/h. Die R1 rijdt dan al 80km/h. En het verschil wordt alleen maar groter. Dus als je een beetje onbewust versnellingen telt en toeren gokt om de snelheid te bepalen zonder elke keer op je snelheidsmeter te loeren (zoals ik kennelijk doe).. Dan schrik je wel even, want dan rij je maar zo 50km/h harder op de R1 dan normaal op de R6. wow.
De acceleratie voelt niet geweldadig aan, zoals de eerste R1's wel hadden. Het gaat allemaal supersoepel en ontzettend makkelijk. Totdat je naar je snelheidsmeter kijkt..
Kan iemand me even uitleggen waarom ik zo nodig een R1 moet hebben en niet gewoon op mijn trouwe R6 door kan rijden? Op mijn R6 vond ik het al lastig om me te gedragen..
Ik loop al dagen tegen mezelf te mompelen dat ik me toch echt moet gaan gedragen op een R1.
Oh man.
Kreeg trouwens bij de motorzaak te horen dat ik een nette R6 had die ze graag in wilden ruilen. Dus als er nog iemand belang heeft bij een nette R6 voor weinig, dan moet ik de motorzaak helaas teleur stellen..
Waar gekocht? En hebben ze LWR en Race to Dakar ook? Die heb ik beide gezien.. geweldige motor-actie!
[ Voor 74% gewijzigd door FragDaddy op 11-12-2007 22:23 ]
http://www.amazon.de/Long...dvd&qid=1197406403&sr=8-1
http://www.amazon.de/Race...dvd&qid=1197406424&sr=1-1
http://www.amazon.de/Race...dvd&qid=1197406424&sr=1-1
Race2Dakar verwacht ik onder de kerstboom. Weer een hoop kijk plezier aan.
And it goes BRAAAAAPP!
Mja, geen geld imho voor zo'n toffe reeksen. * DinX steekt nu nog af en toe een LWR dvd in z'n speler.
Dit topic is gesloten.